abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:48:18 #151
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111060061
quote:
7s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Op de heenweg een paar uur geleden richting Den Haag totaal geen last van gehad, nu op de terugweg, en er vallen wat treinen uit, maar verder zie ik ook nog geen rare vertragingen.
Uiteindelijke vertraging was 4 minuten. De IC kwam met +4 aan in Rotterdam, maar door de helse drukte in de trein was ik er pas na 1,5 minuut uit ... Toen zag ik dat de SPR naar Dordrecht er nog niet was, en werd net omgeroepen "Vertrekt over enkele minuten", dus even doorgelopen en kon 'm halen :)
Die kwam met +4 aan in Zwijndrecht. Vind 't netjes gegaan zijn.
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:52:01 #152
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111060360
Oja, wel een knullige omroep op het station van Rotterdam vanavond:
"de extra trein naar Rotterdam Stadion rijdt vandaag door naar Heerenveen IJsstation. Houdt u rekening met een onbekende extra reistijd"
  woensdag 2 mei 2012 @ 21:52:59 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111060445
NS_online twitterde op woensdag 02-05-2012 om 21:26:28 Omroepinstallatie station Breda defect door blikseminslag. reageer retweet
Boem, die is stuk :s)
  woensdag 2 mei 2012 @ 22:02:52 #154
258802 Yreal
henk..!
pi_111061132
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:52 schreef James1988 het volgende:
NS_online twitterde op woensdag 02-05-2012 om 21:26:28 Omroepinstallatie station Breda defect door blikseminslag. reageer retweet
Boem, die is stuk :s)
zo'n grote vuurbal jonguh ! BAM
  woensdag 2 mei 2012 @ 22:51:43 #155
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111064255
En dan sta je op Apeldoorn voor de stoomtrein, en zie je een vrachtwagen met dieplader van Brouwer langs rijden, met daarop, jawel, een Hippel. Namelijk de RRF5. Die stond eerst in de Botlek.


Locon 5, ex RRF5, ex NSR 683
Vandaag werd er een transport uit de Botlek naar Apeldoorn uitgevoerd met een Hippel. De RRF5, die oorspronkelijk bij NS indienst was als 683. Sinds december 1956 rijdt hij al rond, en krijgt nu een (tijdelijke) nieuwe eigenaar, namelijk Locon, waaraan RRF deze loc heeft verhuurt. Hier zal hij wel ingezet worden, namelijk voor de Locon vuiltreinen tussen Apeldoorn en de Apeldoornse VAM.


Locon 5(ex RRF5, ex NSR 683) en VSM 64 415
Na een babbeltje met het RRF-personeel werd de losweg betreden, en de vrachtwagen met dieplader, met daarop de Hippel, geparkeerd. De 2 kranen van POL Hoogeveen waren nog niet gearriveerd, dus kon er rustig gewacht worden. Ondertussen vertrekt de VSM met een stoomtrein naar Beekbergen en Eerbeek en weer terug via Apeldoorn naar Beekbergen.

Door een probleempje met één van de kranen, die gestrand stond bij Vaassen oid, duurde het allemaal wat langer...


Locon 5, ex RRF5, ex NSR 683
En toen kon er gehesen worden, en mocht de chauffeur van Brouwer zijn vrachtwagen eronder weg rijden.


Locon 5, ex RRF5, ex NSR 683
Nog een klein stukje!


Locon 5, ex RRF5, ex NSR 683
Hij staat! Even inspectie of hij goed staat, maar dat was wel zo!

Voor alle foto's: http://www.flickr.com/photos/the_knitter/sets/72157629951127559/
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 mei 2012 @ 23:12:26 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111065564
quote:
11s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:52 schreef greavy het volgende:
Oja, wel een knullige omroep op het station van Rotterdam vanavond:
"de extra trein naar Rotterdam Stadion rijdt vandaag door naar Heerenveen IJsstation. Houdt u rekening met een onbekende extra reistijd"
Wahahaha _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 mei 2012 @ 23:12:54 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111065591
quote:
0s.gif Op woensdag 2 mei 2012 21:52 schreef James1988 het volgende:
NS_online twitterde op woensdag 02-05-2012 om 21:26:28 Omroepinstallatie station Breda defect door blikseminslag. reageer retweet
Boem, die is stuk :s)
Heerlijk toch?

Eindelijk een zwijgende Tuffy ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 3 mei 2012 @ 00:20:28 #158
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_111068935
We kwamen vandaag langs Emmerik daar stond inderdaad een V250 op een zijspoor geparkeerd. Ik ontdek net dat we geen fotoos van onze camera's kunnen uploaden omdat we ondanks onze shitload hightek shit niks meer met sd kunnen. Over en uit dus voorlopig, tot later :)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 3 mei 2012 @ 00:21:36 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111068979
Borkie ;(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 3 mei 2012 @ 00:53:18 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111069976
Italo, de eerste privaat geëxploiteerde hogesnelheidstrein ter wereld, rijdt! In Italië, met een vloot bestaande uit 25 AGV-treinen geleverd door Alstom. Naarmate er meer treinen instromen zal de dienstregeling worden uitgebreid. Alle informatie is te vinden op www.italotreno.it/en, waar ook kaartjes kunnen worden gekocht.

Italo is goedkoper dan Trenitalia: een kaartje voor een ritje van Milano Porta Garibaldi naar Roma Tiburtina kun je bij Italo al krijgen voor ¤ 30 (als je vroeg boekt, afhankelijk van beschikbaarheid, enz.). Bij Trenitalia is de goedkoopste optie met Frecciarossa ¤ 49,-.

Alstom heeft een kort filmpje geplaatst van de inweidingsrit van Italo en de AGV, anderhalve week geleden.

[ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 03-05-2012 00:58:44 ]
pi_111070150
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 00:53 schreef James1988 het volgende:
Italo, de eerste privaat geëxploiteerde hogesnelheidstrein ter wereld, rijdt! In Italië, met een vloot bestaande uit 25 AGV-treinen geleverd door Alstom. Naarmate er meer treinen instromen zal de dienstregeling worden uitgebreid. Alle informatie is te vinden op www.italotreno.it/en, waar ook kaartjes kunnen worden gekocht.

Alstom heeft een kort filmpje geplaatst van de inweidingsrit van Italo en de AGV, anderhalve week geleden.
Aan de stations te zien rijden ze gewoon over de normale sporen daar (itt LeNord die eigen spoor heeft). Gaat dit ten koste van TrenItalia, of is er ruimte over op het HSL net, hoe moet ik dit zien? En zou dit in Nederland in theorie ook mogelijk zijn of is dat dichtgetimmerd?

Wel interessant om te zien in ieder geval.
  donderdag 3 mei 2012 @ 01:05:49 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111070309
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 00:59 schreef Panthera. het volgende:

Aan de stations te zien rijden ze gewoon over de normale sporen daar (itt LeNord die eigen spoor heeft). Gaat dit ten koste van TrenItalia, of is er ruimte over op het HSL net, hoe moet ik dit zien?
Italo bedient niet de hoofdstations van steden (zoals Roma Termini) omdat de infrastructuurbeheerder (RFI) dit tegenhoudt. Er zou geen capaciteit meer vrij zijn op die stations. Daarom stopt Italo op stations die meer aan de rand van de steden liggen. Er wordt wel gebruik gemaakt van het Italiaanse hogesnelheidsnetwerk, waar ook de Frecciarossa over rijdt.
quote:
En zou dit in Nederland in theorie ook mogelijk zijn of is dat dichtgetimmerd?
In Nederland is het vervoeren van reizigers in open access niet zonder meer mogelijk: de Wet Personenvervoer 2000 (WP2000) schrijft voor dat hiervoor een concessie verleend moet zijn. Nu is er een Europese verordening (het "derde spoorwegpakket") die voorschrijft dat internationaal reizigersvervoer in open access mogelijk gemaakt moet worden.

Hierop gelden wel weer uitzonderingen, bijvoorbeeld exclusieve concessies die gegund zijn voordat de verordening van kracht werd. De oorspronkelijke concessie voor de HSL-Zuid is exclusief gegund aan HSA, een andere vervoerder (zoals DB, Eurostar, of JamesRail) zal dus moeten samenwerken met HSA om over de HSL treinen te mogen laten rijden.

Nu het ernaar uitziet dat NS voor de periode 2015 - 2025 een nieuwe concessie gaat krijgen (waar de HSL bij zit) geldt ook de exclusiviteitsclausule niet meer. Vanaf 2015 kun je dus - zonder met HSA te moeten samenwerken - in open access treinen inleggen over de HSL. Wel mag je dan diep in de buidel tasten, het tarief voor gebruik van de HSL is ¤ 69 per treinkilometer.
pi_111070611
Duidelijk, bedankt ^O^

¤69 per treinkilometer is een forse prijs, daar ga ik nog maar even niet aan beginnen.
  donderdag 3 mei 2012 @ 01:30:40 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111070786
De prijs staat ook niet in verhouding tot de daadwerkelijke kosten voor de infrastructuurbeheerder. De prijs is echter zo hoog omdat de overheid hoopt hiermee de aanleg (die meer dan 7 miljard kostte) terug te verdienen.
pi_111071223
quote:
1s.gif Op donderdag 3 mei 2012 00:20 schreef bork het volgende:
We kwamen vandaag langs Emmerik daar stond inderdaad een V250 op een zijspoor geparkeerd. Ik ontdek net dat we geen fotoos van onze camera's kunnen uploaden omdat we ondanks onze shitload hightek shit niks meer met sd kunnen. Over en uit dus voorlopig, tot later :)
Gelukkig heb je Meester Monopoly die het vuile werk voor je opknapt ;)
Ik had vandaag +60 op Emmerich terug naar Amsterdam Westhaven, uiteindelijk werd het +30.
Zag de V-250 ook al staan (behoorlijk onder de graffiti.) Heb hem even op de plaat gezet met mijn telefoon ( alleen de koppeling, vond ik wel interessant, had nog niet een reizigers trein op de sleep gezien :) )

pi_111072621
Gave foto, koppelboom van dichtbij!
  donderdag 3 mei 2012 @ 08:48:35 #167
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_111073460
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 01:05 schreef James1988 het volgende:

[..]
Wel mag je dan diep in de buidel tasten, het tarief voor gebruik van de HSL is ¤ 69 per treinkilometer.
Hoe kan iemand daar ooit winstgevend passagiers voor vervoeren? Dan moeten de tickets wel heel duur worden. Kan even niet zo snel vinden wat de afstand over HSL is voor A'dam-R'dam, maar zo rond de 80 kan er nooit ver naast zitten. Dus als je puur naar die kosten kijkt, zonder nog energie, onderhoud, afschrijving, personeel, dan ben je dus ¤5520 kwijt voor een enkele reis. Uitgaande van een volle V250 (419 2e klas + 127 1e klas, Wikipedia) kom je dan uit op ¤5520/546 = ¤10.10 per passagier. Dat zou dus het meest gunstige geval zijn. Geen idee wat een realistische vullingsgraad is, gemiddeld genomen over de dag. Stel, 25% (is dat een reeel getal?). Dan zou je dus al minstens iets van ¤40 moeten vragen om alleen al de kosten voor het spoorgebruik er uit te halen. Heeft er uberhaupt wel iemand naar dat getal van ¤69 per treinkm gekeken, of dat een haalbaar getal is? Of hebben ze puur gekeken naar de kosten, en die gedeeld door het aantal verwachte treinkilometers, en verder niet gedacht?
Ter referentie, enkeltje voltarief klassiek spoor is op dit moment ¤13.60, met Fyra-toeslag ¤16.40. Geen wonder dat HSA zo zwaar aan het bloeden is zeg.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 3 mei 2012 @ 08:55:02 #168
141482 Q.
JurassiQ
pi_111073562
¤ 69? Okee, HSA gaat dus never nooit winstgevend worden. :').
For great justice!
pi_111074322
Thalys is prima winstgevend volgens mij, en zij betalen (naar wat ik heb begrepen) nog meer voor die ritjes over de HSL.
  donderdag 3 mei 2012 @ 09:36:42 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111074418
Maar de Thalys heeft dan ook absurd hoge prijzen, en die zit ook erg vaak aardig vol.
  donderdag 3 mei 2012 @ 09:44:32 #171
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_111074565
Waarom gaat het op de HSL niet gewoon in tonkilometers, zoals op de Betuweroute?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:01:59 #172
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_111074929
quote:
5s.gif Op donderdag 3 mei 2012 09:44 schreef Duvel het volgende:
Waarom gaat het op de HSL niet gewoon in tonkilometers, zoals op de Betuweroute?
Dan moeten de reizigers overgewichtstoeslag gaan betalen op hun kaartje als hun BMI hoger is dan 25. Dat doet het slecht in de media.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:05:07 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111075004
Geld verdienen? Ga met een ijskokar bij een drukke spotplek staan langs het spoor ....


Gebeurde in Duitsland. :P
  donderdag 3 mei 2012 @ 10:06:05 #174
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_111075033
quote:
'Prorail wil groene golf op het spoor'

AMSTERDAM - Spoorbeheerder Prorail wil dat machinisten in de toekomst minder vaak moeten wachten voor een rood sein.


Door het aantal kruisende bewegingen van treinen zoveel mogelijk te beperken, moet een groene golf op het spoor ontstaan zodat treinen in de meeste gevallen altijd door kunnen rijden.

Dat meldt Spits. De maatregel is een van de tientallen aanbevelingen in een verbeterrapport van Prorail naar aanleiding van de treinbotsing bij Amsterdam. Het dagblad zegt een rapport van Prorail in handen te hebben.

Het rapport wordt later deze week door demissionair minister van Infrastructuur Melanie Schultz van Haegen (VVD) naar de Tweede Kamer gestuurd.

Dienstregeling

Nu moeten machinisten nog zo'n twee miljoen keer per jaar voor een rood sein stoppen. Dat kan volgens Prorail drastisch verminderd worden. De dienstregeling zou door de voorgestelde maatregelen bovendien een stuk punctueler worden.

Prorail probeert de veiligheid op het spoor te verbeteren sinds de botsing eind april tussen Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Centraal.

Een sprinter knalde toen op een intercity na het missen van een rood sein. Het ongeluk koste aan een vrouw het leven, 117 anderen raakten gewond.

© Novum
echt, het vetgemaakte stukje, je moet de veiligheid toch altijd proberen te verbeteren 8)7
  donderdag 3 mei 2012 @ 11:11:01 #175
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_111076997
2 "ontopic" vraagjes voor PSM

1: Wat is dat nou precies op de avatar, heeft dat iets met treinen te maken?

2: Heb je tips voor me als ik eind deze maand naar de Monaco Grand Prix gaat met de trein
. Maar dan geen tips voor de trein zelf, maar ter plaatse (zag dat je in de topics van vorig jaar zat ;) )
:P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')