Uiteindelijke vertraging was 4 minuten. De IC kwam met +4 aan in Rotterdam, maar door de helse drukte in de trein was ik er pas na 1,5 minuut uit ... Toen zag ik dat de SPR naar Dordrecht er nog niet was, en werd net omgeroepen "Vertrekt over enkele minuten", dus even doorgelopen en kon 'm halenquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:07 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Op de heenweg een paar uur geleden richting Den Haag totaal geen last van gehad, nu op de terugweg, en er vallen wat treinen uit, maar verder zie ik ook nog geen rare vertragingen.
Boem, die is stuktwitter:NS_online twitterde op woensdag 02-05-2012 om 21:26:28Omroepinstallatie station Breda defect door blikseminslag. reageer retweet
zo'n grote vuurbal jonguh ! BAMquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:52 schreef James1988 het volgende:
Boem, die is stuktwitter:NS_online twitterde op woensdag 02-05-2012 om 21:26:28Omroepinstallatie station Breda defect door blikseminslag. reageer retweet
Wahahahaquote:Op woensdag 2 mei 2012 21:52 schreef greavy het volgende:
Oja, wel een knullige omroep op het station van Rotterdam vanavond:
"de extra trein naar Rotterdam Stadion rijdt vandaag door naar Heerenveen IJsstation. Houdt u rekening met een onbekende extra reistijd"
Heerlijk toch?quote:Op woensdag 2 mei 2012 21:52 schreef James1988 het volgende:
Boem, die is stuktwitter:NS_online twitterde op woensdag 02-05-2012 om 21:26:28Omroepinstallatie station Breda defect door blikseminslag. reageer retweet
Aan de stations te zien rijden ze gewoon over de normale sporen daar (itt LeNord die eigen spoor heeft). Gaat dit ten koste van TrenItalia, of is er ruimte over op het HSL net, hoe moet ik dit zien? En zou dit in Nederland in theorie ook mogelijk zijn of is dat dichtgetimmerd?quote:Op donderdag 3 mei 2012 00:53 schreef James1988 het volgende:
Italo, de eerste privaat geëxploiteerde hogesnelheidstrein ter wereld, rijdt! In Italië, met een vloot bestaande uit 25 AGV-treinen geleverd door Alstom. Naarmate er meer treinen instromen zal de dienstregeling worden uitgebreid. Alle informatie is te vinden op www.italotreno.it/en, waar ook kaartjes kunnen worden gekocht.
Alstom heeft een kort filmpje geplaatst van de inweidingsrit van Italo en de AGV, anderhalve week geleden.
Italo bedient niet de hoofdstations van steden (zoals Roma Termini) omdat de infrastructuurbeheerder (RFI) dit tegenhoudt. Er zou geen capaciteit meer vrij zijn op die stations. Daarom stopt Italo op stations die meer aan de rand van de steden liggen. Er wordt wel gebruik gemaakt van het Italiaanse hogesnelheidsnetwerk, waar ook de Frecciarossa over rijdt.quote:Op donderdag 3 mei 2012 00:59 schreef Panthera. het volgende:
Aan de stations te zien rijden ze gewoon over de normale sporen daar (itt LeNord die eigen spoor heeft). Gaat dit ten koste van TrenItalia, of is er ruimte over op het HSL net, hoe moet ik dit zien?
In Nederland is het vervoeren van reizigers in open access niet zonder meer mogelijk: de Wet Personenvervoer 2000 (WP2000) schrijft voor dat hiervoor een concessie verleend moet zijn. Nu is er een Europese verordening (het "derde spoorwegpakket") die voorschrijft dat internationaal reizigersvervoer in open access mogelijk gemaakt moet worden.quote:En zou dit in Nederland in theorie ook mogelijk zijn of is dat dichtgetimmerd?
Gelukkig heb je Meester Monopoly die het vuile werk voor je opknaptquote:Op donderdag 3 mei 2012 00:20 schreef bork het volgende:
We kwamen vandaag langs Emmerik daar stond inderdaad een V250 op een zijspoor geparkeerd. Ik ontdek net dat we geen fotoos van onze camera's kunnen uploaden omdat we ondanks onze shitload hightek shit niks meer met sd kunnen. Over en uit dus voorlopig, tot later
Hoe kan iemand daar ooit winstgevend passagiers voor vervoeren? Dan moeten de tickets wel heel duur worden. Kan even niet zo snel vinden wat de afstand over HSL is voor A'dam-R'dam, maar zo rond de 80 kan er nooit ver naast zitten. Dus als je puur naar die kosten kijkt, zonder nog energie, onderhoud, afschrijving, personeel, dan ben je dus ¤5520 kwijt voor een enkele reis. Uitgaande van een volle V250 (419 2e klas + 127 1e klas, Wikipedia) kom je dan uit op ¤5520/546 = ¤10.10 per passagier. Dat zou dus het meest gunstige geval zijn. Geen idee wat een realistische vullingsgraad is, gemiddeld genomen over de dag. Stel, 25% (is dat een reeel getal?). Dan zou je dus al minstens iets van ¤40 moeten vragen om alleen al de kosten voor het spoorgebruik er uit te halen. Heeft er uberhaupt wel iemand naar dat getal van ¤69 per treinkm gekeken, of dat een haalbaar getal is? Of hebben ze puur gekeken naar de kosten, en die gedeeld door het aantal verwachte treinkilometers, en verder niet gedacht?quote:Op donderdag 3 mei 2012 01:05 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wel mag je dan diep in de buidel tasten, het tarief voor gebruik van de HSL is ¤ 69 per treinkilometer.
Dan moeten de reizigers overgewichtstoeslag gaan betalen op hun kaartje als hun BMI hoger is dan 25. Dat doet het slecht in de media.quote:Op donderdag 3 mei 2012 09:44 schreef Duvel het volgende:
Waarom gaat het op de HSL niet gewoon in tonkilometers, zoals op de Betuweroute?
echt, het vetgemaakte stukje, je moet de veiligheid toch altijd proberen te verbeterenquote:'Prorail wil groene golf op het spoor'
AMSTERDAM - Spoorbeheerder Prorail wil dat machinisten in de toekomst minder vaak moeten wachten voor een rood sein.
Door het aantal kruisende bewegingen van treinen zoveel mogelijk te beperken, moet een groene golf op het spoor ontstaan zodat treinen in de meeste gevallen altijd door kunnen rijden.
Dat meldt Spits. De maatregel is een van de tientallen aanbevelingen in een verbeterrapport van Prorail naar aanleiding van de treinbotsing bij Amsterdam. Het dagblad zegt een rapport van Prorail in handen te hebben.
Het rapport wordt later deze week door demissionair minister van Infrastructuur Melanie Schultz van Haegen (VVD) naar de Tweede Kamer gestuurd.
Dienstregeling
Nu moeten machinisten nog zo'n twee miljoen keer per jaar voor een rood sein stoppen. Dat kan volgens Prorail drastisch verminderd worden. De dienstregeling zou door de voorgestelde maatregelen bovendien een stuk punctueler worden.
Prorail probeert de veiligheid op het spoor te verbeteren sinds de botsing eind april tussen Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam Centraal.
Een sprinter knalde toen op een intercity na het missen van een rood sein. Het ongeluk koste aan een vrouw het leven, 117 anderen raakten gewond.
© Novum
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |