Dat geld dan voor internationale treinen. Binnenlands doet men de omroep in de taal van het gewest waar men is. En inderdaad wee je gebeente als je dat fout doet...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zo heb ik wel meer verhalen gehoord. Onder andere over de volgorde waarin aankondigingen moeten worden omgeroepen in de trein. Dat moet echt in de juiste volgorde zijn (NL, FR, DE, EN), anders volgen er represailles.
FRIETquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
denk het niet, omdat het land een te grote patatkraam is
Ik had het inderdaad over internationale treinen (meer specifiek: de Benelux). Op de stations in Brussel is het helemaal feest, daar staan de talen om en om op de bordjes.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:11 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat geld dan voor internationale treinen. Binnenlands doet men de omroep in de taal van het gewest waar men is. En inderdaad wee je gebeente als je dat fout doet...
Wat is dat voor een rariteitenkabinet?quote:Ik heb daar eens over geklaagd bij de NMBS, die hebben daar direct op gehandeld. Twee weken later was er wéér een enorme rij op bij loket 1, terwijl loket niks te doen had. Dat kan natuurlijk niet, dat personeel maar werkeloos en eenzaam voor zich uit zit te staren. dus was loket 3 óók bemand. Zodoende zat lokettist 2 niet zo eenzaam en kon hij een babbeltje maken met lokettist 3, die ook niets te doen had. Behalve internationale reizigers resoluut naar de lange rij verwijzen.
ting, ting, ting, TONK?quote:
t is eerder Vlaams wat die kaarten spreken, maar zeker wel okquote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar wist ik veel dat ik een kaartje MET datum nog moet valideren in één of ander geel automaatje op het perron... Hij snapte dat het onduidelijk was, en wel vaker dit treft.
Edit: Wel tof dat de kaartautomaten in het Nederlands kunnen, hoewel sommige woorden niet vertaald zijn.
Waar het mij om gaat is het vetgedrukte gedeelte (Bijlage Kaart, rechter Groene streep bovenaan meld dit voorbeeld...quote:Definitie reis
Een reis binnen een regio, dient, na het ontwaarden van het vervoersbewijs, met de eerstkomende trein uitgevoerd te worden via de kortste route. Er zijn geen reisonderbrekingen toegelaten, behalve voor de noodzakelijke overstap.
Voor de nationale reizen van meer dan 200 kilometer, mag de reis onderbroken worden, maar de reis moet binnen 24 uur, na het ontwaarden van het vervoersbewijs afgerond zijn. De onderbreking moet aan de baliemedewerker doorgegeven worden in verband met mogelijke reserveringen. Na de reisonderbreking dient het vervoersbewijs opnieuw ontwaard te worden (afgestempeld). Daar het Frans Nationaal tarief sterk degressief[2] is, is het voordelig om zoveel mogelijk kilometers onder een reis te boeken. Als er vanuit het buitenland wordt geboekt, wordt elk reisonderdeel met reservering als een aparte reis beschouwd. Een voorbeeld:
Rijsel (Lille) - Grenoble met overstap in Lyon: In Frankrijk is dat een vervoersbewijs en een reis, maar voor dezelfde reis vanuit het buitenland geboekt krijgt men een aparte reservering en kaart voor Lille - Lyon en een voor Lyon - Grenoble. De reis mag wel langdurig worden onderbreken in Lyon.
Voor een nationale reis is alleen de kortste route toegelaten, tenzij er voor de omweg betaald wordt. Antennetrajecten, reizen waarbij een station tweemaal voorbijgereden wordt, zijn echter niet toegelaten, zelfs als er niet op dat station gestopt wordt. Voor zo'n reis dienen twee losse vervoersbewijzen aangeschaft te worden.
Het combineren van verschillende treinkaartjes voor een reis is in principe niet toegestaan.
Voorbeeld: Parijs Creil: Een reiziger met een Parijse dagkaart van 5 zones mag tot Survilliers-Fosses reizen. Als hij een aanvullende kaart heeft Survilliers-Fosses Creil, kan hij er niets mee aanvangen, tenzij hij in Survilliers uitstapt en daar zijn aanvullende kaart stempelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sprinter is het nieuwe woord voor 'stoptrein' en die hebben ze in het hele land (ik zit nu in de sprinter van Almelo naar Deventer). Als materiaal wordt daar in de randstad vaak SLT of DDAR voor gebruikt, maar ik ben meer SGMm en af en toe een verdwaalde Plan-V gewend hierquote:Op woensdag 2 mei 2012 00:28 schreef DrNick het volgende:
Ik zie net dat ik morgen van Vss naar Rsd reis in een sprinter, wat doet dat ding hier? Die rijden toch alleen in de randstad?
AH, zoquote:Op woensdag 2 mei 2012 00:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Sprinter is het nieuwe woord voor 'stoptrein' en die hebben ze in het hele land (ik zit nu in de sprinter van Almelo naar Deventer). Als materiaal wordt daar in de randstad vaak SLT of DDAR voor gebruikt, maar ik ben meer SGMm en af en toe een verdwaalde Plan-V gewend hier
Herr Doktor Blitz was al bezet?quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Punkteübersicht
Name
Doktor Flasche
Ihr aktueller Prämienpunktestand
1004
Gebaseerd op? Die trein zit toch constant wel redelijk vol. 10 keer beter gevuld dan de boemel naar Randwyck in ieder geval. Als ze nou ook eens fatsoenlijk materieel in zouden zetten....quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, dat wordt dan nog leuk. Maastricht - Luik loopt ook niet over van capaciteit zeg maar.
Capaciteit ~= bezetting.quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:00 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Gebaseerd op? Die trein zit toch constant wel redelijk vol. 10 keer beter gevuld dan de boemel naar Randwyck in ieder geval. Als ze nou ook eens fatsoenlijk materieel in zouden zetten....
Ja nee dat is duidelijk maar waar baseert Flash zijn bezettingsgraad dan op? Onderbuik? Flash toch niet?quote:
Ik zag er vandaag een advertentie over in de metokrantquote:Op woensdag 2 mei 2012 10:04 schreef Aether het volgende:
Poging ??? van de NS om de Stiltezone uit te leggen
http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/stiltezone
Het stoppertje Antwerpen - Roosendaal v.v. blijft rijden, het is de intercity die gaat verdwijnen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar ik bedoel, als Maastricht - Luik de enige overblijvende spoorverbinding met België wordt (die voor gewoon volk te betalen is) dan wordt het wel een erg schamel boeltje.
Gelijk heb jequote:Op woensdag 2 mei 2012 14:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Flash heeft niks gezegd over bezettingsgraad![]()
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn.quote:Maar ik bedoel, als Maastricht - Luik de enige overblijvende spoorverbinding met België wordt (die voor gewoon volk te betalen is) dan wordt het wel een erg schamel boeltje. Maar ik meen dat er plannen waren om Neerpelt door te trekken tot Hamont (en wie weet misschien ooit tot Weert, anders hebben we er natuurlijk nog geen fluit aan)
Waar koop ik die?quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
* Ding dong!
Huh?![]()
Na een levertijd van slechts 208 dagen is mijn DB-stationsklok met radio-aansturing gearriveerd![]()
[ afbeelding ]
Het klinkt misschien heel lullig maar 70% van de treinreizigers snapt of wil niet snappen wat stil zijn betekend. Maar hopelijk dat het op deze kinderlijke manier wel duidelijk word ;-)quote:Op woensdag 2 mei 2012 10:04 schreef Aether het volgende:
Poging ??? van de NS om de Stiltezone uit te leggen
http://www.ns.nl/reizigers/campagnes/stiltezone
Nee die jingle is pas aangepast. Waar de laatste 'Tonk" altijd een blij toontje was, is het nu echt een depressieve noot. Alsof ze willen zeggen "we willen zo graag.. maar meh nee laat maar".quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
ting, ting, ting, TONK?
Die heeft NS Hispeed echt al jaren. 't is goed dat ze 'm ein-de-lijk eens uit de kast hebben getrokken.
Wat dan weer jammer is, is dat hij zo vaak verneukt is. Ik hoorde 'm in Utrecht toen ik op ICE stond te wachten, daar zat er een zware bromtoon aan het einde doorheen.
Mooi op tijd.quote:Op woensdag 2 mei 2012 15:12 schreef Dr_Flash het volgende:
* Ding dong!
Huh?![]()
Na een levertijd van slechts 208 dagen is mijn DB-stationsklok met radio-aansturing gearriveerd![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:13 schreef E_Cartman het volgende:
Ongevalletje op de betuweroute:
http://www.gelderlander.n(...)deel-Betuweroute.ece
Is dat nieuw?quote:De politie heeft woensdag een man aangehouden na een ongeval met een goederentrein op de Betuweroute bij Angeren. [..]
Het gaat om de verantwoordelijke voor de veiligheid van de werkzaamheden die ter plaatse bezig waren.
De politie heeft hem in overleg met het Openbaar Ministerie aangehouden voor verhoor. Daaruit moet blijken wat er precies is gebeurd en of er sprake is van verwijtbare schuld,
Dat blijkt dan vanzelf uit een regulier onderzoek lijkt me?quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:23 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
wellicht is er opzet in het spel..
Ja, sowieso. Of hij moet het al toegegeven hebben / het is overduidelijk.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat blijkt dan vanzelf uit een regulier onderzoek lijkt me?
Deze jingle, die klinkt dus wat anders?quote:Op woensdag 2 mei 2012 16:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over welke tonk gaat het precies dan?
Als diegene de veiligheidsverantwoordelijke is zal hij verantwoording moeten afleggen, lijkt me.quote:
Ik dacht dat de Betuweroute uitgerust was met toonfrequent spoorstroomlopen (Alstom JADE). Maar ik kan geen bevestiging vinden, behalve voor de Havenspoorlijn.quote:Op woensdag 2 mei 2012 18:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wat me meer verwondert: hoe kon dit gebeuren? Ligt er geen blokbezettingssysteem op de Betuweroute? Langs de HSL staan assentellers als ik me niet vergis, het conventioneel spoor werkt met spoorstroomlopen.
Op de heenweg een paar uur geleden richting Den Haag totaal geen last van gehad, nu op de terugweg, en er vallen wat treinen uit, maar verder zie ik ook nog geen rare vertragingen.quote:Op woensdag 2 mei 2012 17:33 schreef greavy het volgende:
Kak. "Herstelwerkzaamheden" tussen Utrecht en Gouda, vertraging kan oplopen tot een half uur.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |