abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110992865
Dat mag zeker wel, ik kan het zo even niet opzoeken maar maak er zelf ook altijd gebruik van omdat ik met meer vervoerders dan alleen de NS reis (Syntus aan het begin) en het dan goedkoper is om een kaartje te halen. Nog nooit een conducteur tegen gekomen die er iets van zei en ik heb ook gelezen dat het gewoon mag.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:25:59 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110993636
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:26 schreef dennistd het volgende:
Vrij apart kopspoortje daar trouwens op foto 2 en 3
Dat kopspoortje word vaak een B-Cargo diesel (77xx of 78xx) geplaatst die oa als wegsleeplok fungeert.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:26:41 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110993667
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Als je studenten-OV hebt mag je toch gewoon een papieren kortingskaartje kopen op de tijden dat hij niet geldig is? Ik wilde gisteren een kaartje aan het loket halen in Schiedam, maar die man weigerde mij een kaartje te geven omdat ik een studenten-OV heb en ik per se op saldo moest reizen....
De regels voorlopig:
- Vrij-reizen: Altijd in- en uitchecken
- Kortingsperiode: Inchecken of papieren kaartje
pi_110993972
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:26 schreef greavy het volgende:

[..]

De regels voorlopig:
- Vrij-reizen: Altijd in- en uitchecken
- Kortingsperiode: Inchecken of papieren kaartje
Het nadeel van die constructie is dat je niet gedeeltelijk met korting en gedeeltelijk vrij kunt reizen zonder tussendoor de trein uit te moeten stappen (en de trein mogelijk te missen). Een kaartje kopen tot aan de het station waar je om 12u bent werkt niet, want dan ben je daarna niet ingecheckt. De andere optie is om na 12u op een tussenliggend station uit en weer in te checken, maar dan moet je twee verschillende paaltjes opzoeken.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:38:13 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110994020
Gister is het toch nog gruwelijk uit de hand gelopen rondom Tilburg: Een vrij ernstige vechtpartij waar ook messen bij te kijk kwamen. Er zijn 3 gewonden gevallen, waaronder 1 in zeer kritieke toestand is afgevoerd. Er zijn minimaal 11 mensen bij betrokken.
Politie heeft gelijk hard opgetreden toen dit gemeld was bij het alarmnummer: Er waren gelijk stuk of 50 agenten aanwezig, waaronder een groep met schilden voor eigen veiligheid. Station werd volledig afgesloten, niemand erin of eruit. Daders cq medeplichtigen zijn allen meegenomen naar het politiebureau.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:39:23 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110994051
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:36 schreef zoem het volgende:

[..]

Het nadeel van die constructie is dat je niet gedeeltelijk met korting en gedeeltelijk vrij kunt reizen zonder tussendoor de trein uit te moeten stappen (en de trein mogelijk te missen). Een kaartje kopen tot aan de het station waar je om 12u bent werkt niet, want dan ben je daarna niet ingecheckt. De andere optie is om na 12u op een tussenliggend station uit en weer in te checken, maar dan moet je twee verschillende paaltjes opzoeken.
Als je die constructie wilt gebruiken, zal je tussentijds de trein in- en uit moeten rennen... En er moet tussen een in- en uitcheck bij NS minimaal 3 minuten zitten, ongeacht of je naar een ander poortje gaat.
pi_110994861
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:39 schreef greavy het volgende:

[..]

Als je die constructie wilt gebruiken, zal je tussentijds de trein in- en uit moeten rennen... En er moet tussen een in- en uitcheck bij NS minimaal 3 minuten zitten, ongeacht of je naar een ander poortje gaat.
Hmm, dan mis je dus je trein. De enige haalbare optie blijft dan kaartje kopen + tussentijds inchecken. Sowieso moeten ze de studenten-ov eens herzien, want heel dat week/weekend gebeuren is niet praktisch.

Nee, doe mij maar weer het papieren kaartje terug. Voor de reiziger heeft de chipkaart eigenlijk meer nadelen dan voordelen. Het is vooral leuk voor de ov-bedrijven, gezien de chipkaart ze extra inkomsten en reizigersdata oplevert. Maar goed, deze discussie is vast al vaker gevoerd :P
pi_110994954
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:26 schreef greavy het volgende:

[..]

De regels voorlopig:
- Vrij-reizen: Altijd in- en uitchecken
- Kortingsperiode: Inchecken of papieren kaartje
Ja dat dacht ik ook ja, maar ik kreeg aan het loket toch echt geen kaartje :')
dus maar uit de automaat gehaald uiteindelijk. Want ik had een retourtje schiedam - amsterdam, overdag in amsterdam geweest en 's avonds in leiden. Dat kan toch niet met de chipkaart zonder dubbel opstaptarief?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 14:56:43 #59
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110996572
Willen ze in Ile de France die situatie gaan afschaffen of in ieder geval verminderen. Gaat ie in Nederland gecreerd worden ( trein uit, bliep, trein missen, trein in)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 14:58:06 #60
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_110996626
Leren van de ervaringen van andere spoorbedrijven is zo not done. NIH-syndrome!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:02:21 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110996838
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Willen ze in Ile de France die situatie gaan afschaffen of in ieder geval verminderen. Gaat ie in Nederland gecreerd worden ( trein uit, bliep, trein missen, trein in)
Maar welke koekebakker bedenkt nou dat, wanneer je een kaartje uit de automaat trekt, je deze eerst nog moet stempelen?
Er stond toch echt een datum van "vandaag" (gister...) op mét de trein die ik nemen zou .....
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:28:59 #62
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110998027
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:02 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar welke koekebakker bedenkt nou dat, wanneer je een kaartje uit de automaat trekt, je deze eerst nog moet stempelen?
Er stond toch echt een datum van "vandaag" (gister...) op mét de trein die ik nemen zou .....
In en om parijs onstaat de situatie als je het departement verlaat, of je de geografische grens van je abbonement overgaat, dan met een papieren kaartje verder moet. Even een dagkaartje parijs op je RFID navigo laden is er niet bij. Als dat kon had ik ook niet zoveel..... :X
pi_110998078
Morgen naar Londen met de trein. 7.15 van Vss naar Rsd, en dan naar Brussel-Zuid met de Eurostar *G*
pi_110998282
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:30 schreef DrNick het volgende:
Morgen naar Londen met de trein. 7.15 van Vss naar Rsd, en dan naar Brussel-Zuid met de Eurostar *G*
heb je genoeg tijd ingepland voor de overstap? Je moet het hele station door en lang in de rij staan 2x
pi_110998447
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

heb je genoeg tijd ingepland voor de overstap? Je moet het hele station door en lang in de rij staan 2x
Moeders heeft het geregeld, we hebben iets van één uur om over te stappen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:49:03 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110998895
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

In en om parijs onstaat de situatie als je het departement verlaat, of je de geografische grens van je abbonement overgaat, dan met een papieren kaartje verder moet. Even een dagkaartje parijs op je RFID navigo laden is er niet bij. Als dat kon had ik ook niet zoveel..... :X
Mja, ik zat in Lille. En kocht een kaartje Lille Flandres-Douai. Toen controle. Meneer kon vloeiend Engels, gelukkig. Had mijn ticket niet gevalideerd. Hij deed dat wel even, maar had anders ¤10 moeten betalen zei hij...
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:02:17 #67
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110999470
Vragen aan NS en ProRail over verbouwing Zwolle, inclusief Kamerbrief minister Schultz:

http://www.voorbeterov.nl/120501.php
pi_110999799
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Vragen aan NS en ProRail over verbouwing Zwolle, inclusief Kamerbrief minister Schultz:

http://www.voorbeterov.nl/120501.php
Je doet me denken aan een groepje mensen wat bij mij in de buurt woont, ook bij elk bouwproject of wijziging die de gemeente of een andere partij voordraagt gaan zeiken en vragen stellen om het vragen/ zeiken stellen. Van die mensen die gaan zeuren vanwege het bouwen van een school, omdat er dan meer jeugd over het fietspad 250m verder gaat fietsen.

Laat alles gewoon op zijn beloop gaan en de mensen het werk uitvoeren en bedenken die ervoor gestudeerd hebben. Wat is er in godsnaam boeiend aan het willen weten wie er informatie aan de minister vanuit Prorail aanbiedt? Of ben je alvast opzoek naar een zondebok?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2012 @ 16:27:00 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111000461
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Vragen aan NS en ProRail over verbouwing Zwolle, inclusief Kamerbrief minister Schultz:

http://www.voorbeterov.nl/120501.php
Je kunt op je vingers na gaan tellen dat de sporen layout nog niet klaar is voor de gewijzigde situatie en dat het binnenkomen en vertrekken iets meer tijd kost dan zou moeten. Voor de rest zou alles moeten funtioneren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:27:30 #70
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_111000481
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:10 schreef Gutz het volgende:

[..]

Je doet me denken aan een groepje mensen wat bij mij in de buurt woont, ook bij elk bouwproject of wijziging die de gemeente of een andere partij voordraagt gaan zeiken en vragen stellen om het vragen/ zeiken stellen. Van die mensen die gaan zeuren vanwege het bouwen van een school, omdat er dan meer jeugd over het fietspad 250m verder gaat fietsen.

Laat alles gewoon op zijn beloop gaan en de mensen het werk uitvoeren en bedenken die ervoor gestudeerd hebben. Wat is er in godsnaam boeiend aan het willen weten wie er informatie aan de minister vanuit Prorail aanbiedt? Of ben je alvast opzoek naar een zondebok?
Qua overlaten aan mensen "die ervoor gestudeerd hebben" is ons in de spoorsector niet altijd even goed bevallen, om het maar eens mild uit te drukken.

We vragen niet naar het zinkgehalte in de railklemmen of dat soort geneuzel.

Maar vragen of de geplande drgl 2012 wel gaat lukken, of e.e.a. leidt tot een hoop traplopen en wanneer over de onbeantwoorde vragen alsnog duidelijkheid komt, dat is toch niet raar? We trekken geen voorbarige conclusies, roepen niet dat iets een schande is etc. We laten slechts zien dat het onze aandacht heeft.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:28:50 #71
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_111000537
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je kunt op je vingers na gaan tellen dat de sporen layout nog niet klaar is voor de gewijzigde situatie en dat het binnenkomen en vertrekken iets meer tijd kost dan zou moeten.
Klopt. Maar dat zien we graag officieel bevestigd, en we vragen dus wat dat voor reizigershinder oplevert. Met name de aansluitingen van oost naar west zijn erg krap. :)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:29:09 #72
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_111000548
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:07 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik ook ja, maar ik kreeg aan het loket toch echt geen kaartje :')
dus maar uit de automaat gehaald uiteindelijk. Want ik had een retourtje schiedam - amsterdam, overdag in amsterdam geweest en 's avonds in leiden. Dat kan toch niet met de chipkaart zonder dubbel opstaptarief?
Dat kan wel door gewoon niet uit/in te checken in Leiden.Het is alleen formeel niet toegestaan. (Hoe ze ooit willen controleren of je in 'overtreding' bent is een andere vraag.)
pi_111000687
Dat "de reiziger moet niet zo zeuren en gewoon slikken wat hem geleverd wordt tegen een aanzienlijke betaling" komt me erg bekend voor. Is er voor Gutz geen blogplekje op jongebazen.nl te regelen?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:33:36 #74
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_111000757
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:32 schreef Litpho het volgende:
Dat "de reiziger moet niet zo zeuren en gewoon slikken wat hem geleverd wordt tegen een aanzienlijke betaling" komt me erg bekend voor. Is er voor Gutz geen blogplekje op jongebazen.nl te regelen?
_O-
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:14:54 #75
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_111002476
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:49 schreef greavy het volgende:

[..]

Mja, ik zat in Lille. En kocht een kaartje Lille Flandres-Douai. Toen controle. Meneer kon vloeiend Engels, gelukkig. Had mijn ticket niet gevalideerd. Hij deed dat wel even, maar had anders ¤10 moeten betalen zei hij...
Ervaring leert. Als jij je meld bij de controleur voor dat hij dat bij jouw doet is er veel mogelijk in Frankrijk
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:20:31 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111002701
Waardeloze kut stervende hoere NS :(

Daar wou ik het verder even bij laten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:21:34 #77
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_111002761
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Waardeloze kut stervende hoere NS :(

Daar wou ik het verder even bij laten.
Je reis gaat weer eens niet voorspoedig, Fles?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:27:08 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111002953
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ervaring leert. Als jij je meld bij de controleur voor dat hij dat bij jouw doet is er veel mogelijk in Frankrijk
Maar wist ik veel dat ik een kaartje MET datum nog moet valideren in één of ander geel automaatje op het perron... Hij snapte dat het onduidelijk was, en wel vaker dit treft.

Edit: Wel tof dat de kaartautomaten in het Nederlands kunnen, hoewel sommige woorden niet vertaald zijn.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:29:05 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111003019
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:21 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Je reis gaat weer eens niet voorspoedig, Fles?
Je meent het. Even zien hoe ver de reizigersvertraging oploopt en dan vertel ik straks wel meer, als ik eindelijk thuis ben. Vertrek Ut +23, Amf +30 en straks in Apd worden we opgeheven wegens te grote vertraging. Hoezee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:42:17 #80
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_111003458
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je meent het. Even zien hoe ver de reizigersvertraging oploopt en dan vertel ik straks wel meer, als ik eindelijk thuis ben. Vertrek Ut +23, Amf +30 en straks in Apd worden we opgeheven wegens te grote vertraging. Hoezee.
mevr. Bork maakte om 16.11 melding van een springer te Driebergen-Zeist :{ , ik lees net dat de beperkingen voorbij zijn.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:45:10 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111003557
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:42 schreef bork het volgende:

[..]

mevr. Bork maakte om 16.11 melding van een springer te Driebergen-Zeist :{ , ik lees net dat de beperkingen voorbij zijn.
Daar had mijn trein geen last van, lijkt me. Maar toch stort de hele bloedzooi als een kaartenhuis in elkaar :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_111003824
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar had mijn trein geen last van, lijkt me. Maar toch stort de hele bloedzooi als een kaartenhuis in elkaar :r
misschien door wisselstoring amersfoort -zwolle?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:15:00 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111004601
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:53 schreef computergirl het volgende:

[..]

misschien door wisselstoring amersfoort -zwolle?
Nee. For some unknown reason stond in Utrecht de IC van 16:21 naar Groningen en Leeuwarden met open deuren en uitpuilend van de mensen, tot 16:44 resp 16:48 langs het perron 8)7

Hele stortvloed aan omroepberichten, niks was te verstaan, IC naar Deventer kreeg eerst +5, toen +10 op een ander spoor, verdween toen totaal van de schermen om 10 minuten later weer op te duiken met +20. En uiteindelijk +23 bij vertrek. Voor Amersfoort nog een hele tijd stilgestaan, in Apeldoorn dus opgeheven ("omdat wij er TE slecht tegen kunnen, kunt u lekker barsten, maar vergeet niet uit te checken of we houden AL je geld :Y " dat idee :X ).

==========================

Thuis. Bier. Zennnnnnnnnnnnnnn :z
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:58:55 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_111006161
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Vragen aan NS en ProRail over verbouwing Zwolle, inclusief Kamerbrief minister Schultz:

http://www.voorbeterov.nl/120501.php
De BUP die aan Locov is voorgelegd is toch altijd onder voorbehoud van de definitieve toewijzing?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:07:21 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_111006523
Worden je vragen trouwens niet (wellicht indirect) beantwoord middels de antwoorden op de vragen 43 en 43 (hoe handig, die nummering)?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_111006567
Weet iemand waar deze V250 naar toe ging/gaat?

http://www.flickr.com/photos/sloterdijk-driebergen/7131796851/

Ik zag 'm vanmiddag ook voorbijrijden op m'n werk, kan helaas geen goede foto's nemen achter 2 lagen dubbelglas waarvan een laag ook nog gekleurd is.
-
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:18:03 #87
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_111013971
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 08:52 schreef Fixers het volgende:
Ik vind dat je hier weer eens enorm de plank misslaat Driek. Blikseminslagen gebeuren nu eenmaal. Daar kan je weinig tegen doen, ik heb er niet veel verstand van maar er zullen genoeg delen van de infrastructuur zijn die je niet kunt beschermen met bliksemafleiders.

Dat inderdaad. Die bovenleiding geleidt natuurlijk niet alleen die 1800V meer dan prima. Voor de bliksem is dat ook een prima geleider.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:23:33 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111014308
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:08 schreef The_Wireless_Guy het volgende:
Weet iemand waar deze V250 naar toe ging/gaat?

[ afbeelding ]

Ik zag 'm vanmiddag ook voorbijrijden op m'n werk, kan helaas geen goede foto's nemen achter 2 lagen dubbelglas waarvan een laag ook nog gekleurd is.
Wellicht terug naar Italië voor aanpassingen in de fabriek.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:32:01 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111014727
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wellicht terug naar Italië voor aanpassingen in de fabriek.
Dat ze m daar houden :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:32:30 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111014757
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat ze m daar houden :Y
Onwaarschijnlijk. Nog dit jaar moeten die dingen met reizigers gaan rijden.

Lukt dat niet, dan hebben we eind dit jaar ook geen Beneluxtrein meer (!)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:37:21 #91
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111015002
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Onwaarschijnlijk. Nog dit jaar moeten die dingen met reizigers gaan rijden.

Lukt dat niet, dan hebben we eind dit jaar ook geen Beneluxtrein meer (!)
kunnen we die opstandige kutprovincie eindelijk de zee op douwen, waar het hoort *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:43:32 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111015367
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

kunnen we die opstandige kutprovincie eindelijk de zee op douwen, waar het hoort *O*
Het zou wel ontzettend vervelend danwel lullig zijn voor de reizigers als er straks geen alternatief is voor de Beneluxtrein. Dat stoptreintje Roosendaal - Antwerpen is niet berekend op de hoeveelheid reizigers van 7 bakken ICRm / ÖBB erbij. Ook zal de extra reistijd (die zelfs op Rotterdam - Mechelen al oploopt tot meer dan een uur!) niet in dank af worden genomen door de reizigers.

Er zijn geen paden meer: ten noorden van Rotterdam zit alles met ingang van drgl 2013 helemaal vol, en volgens mij is ook Infrabel bezig met het volplannen van lijn 12 (met o.a. cargoboeren). Als er nog plek is voor een Beneluxtrein in drgl 2013, dan zal die waarschijnlijk ingekort worden tot Rotterdam - Brussel. Heel misschien Den Haag - Brussel.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2012 @ 21:46:55 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111015539
Sterker nog, mocht de stofhapper nog niet in dienst komen dan denk ik wel dat er op Rotterdam - Brussel gereden zal gaan worden. Denk zelf dat het dan ICRm in een trek-trek-combi zal gaan worden. Zou mogelijk moeten zijn omdat je zeker drie stammen minder nodig hebt en minder locs, waardoor het mogelijk zou moeten kunnen zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:48:45 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111015649
Nou, dat wordt dan nog leuk. Maastricht - Luik loopt ook niet over van capaciteit zeg maar. Willen we als Nederland nog wel een spoorverbinding met België hebben eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:48:45 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111015650
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Sterker nog, mocht de stofhapper nog niet in dienst komen dan denk ik wel dat er op Rotterdam - Brussel gereden zal gaan worden. Denk zelf dat het dan ICRm in een trek-trek-combi zal gaan worden. Zou mogelijk moeten zijn omdat je zeker drie stammen minder nodig hebt en minder locs, waardoor het mogelijk zou moeten kunnen zijn.
En met de stammen die je dan vrijspeelt kun je de ÖBB'ers opvangen, die dan weer retour Oostenrijk kunnen. Scheelt weer een kostenpost.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:54:19 #96
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_111015984
Als de Belgen stoppen met zeuren kan je ook gewoon een Beneluxtrein met getrokken rijtuigen over de HSL sturen. Daar is ruimte zat.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:58:51 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111016254
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:54 schreef ReisT het volgende:
Als de Belgen stoppen met zeuren kan je ook gewoon een Beneluxtrein met getrokken rijtuigen over de HSL sturen. Daar is ruimte zat.
Dat was ook het aanvankelijke plan, de ICRm Prio-rijtuigen waren ook voorzien van prachtige stickers met in 2 talen "Ik hoor hier eigenlijk niet thuis, ik ga rijden op de hogesnelheidslijn". Totdat de Belgen ineens dwars gingen liggen en weigerden om Prio over de HSL te ontvangen, want "te traag".

Nou valt dat enigszins te begrijpen: de Thalys doet Rotterdam - Antwerpen in een half uur aan 300 km/h. Als je daar Prio vooruit stuurt met 160 km/h, kun je erop rekenen dat die trein bij de minste vertraging al een Thalys in de weg gaat zitten, waardoor reizigers naar Parijs of Amsterdam vertraagd raken.
pi_111016361
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:54 schreef ReisT het volgende:
Als de Belgen....
Daar stopte ik met lezen. We hebben het over het land waar een conducteur éérst een formuliertje moet invullen alvorens hij het leven van de machinist mag gaan redden door reanimatie.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:01:31 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111016401
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:00 schreef Fixers het volgende:

[..]

Daar stopte ik met lezen. We hebben het over het land waar een conducteur éérst een formuliertje moet invullen alvorens hij het leven van de machinist mag gaan redden door reanimatie.
Zo heb ik wel meer verhalen gehoord. Onder andere over de volgorde waarin aankondigingen moeten worden omgeroepen in de trein. Dat moet echt in de juiste volgorde zijn (NL, FR, DE, EN), anders volgen er represailles.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2012 @ 22:02:12 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111016438
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, dat wordt dan nog leuk. Maastricht - Luik loopt ook niet over van capaciteit zeg maar. Willen we als Nederland nog wel een spoorverbinding met België hebben eigenlijk?
denk het niet, omdat het land een te grote patatkraam is :P
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')