Dat kopspoortje word vaak een B-Cargo diesel (77xx of 78xx) geplaatst die oa als wegsleeplok fungeert.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:26 schreef dennistd het volgende:
Vrij apart kopspoortje daar trouwens op foto 2 en 3
De regels voorlopig:quote:Op dinsdag 1 mei 2012 12:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Als je studenten-OV hebt mag je toch gewoon een papieren kortingskaartje kopen op de tijden dat hij niet geldig is? Ik wilde gisteren een kaartje aan het loket halen in Schiedam, maar die man weigerde mij een kaartje te geven omdat ik een studenten-OV heb en ik per se op saldo moest reizen....
Het nadeel van die constructie is dat je niet gedeeltelijk met korting en gedeeltelijk vrij kunt reizen zonder tussendoor de trein uit te moeten stappen (en de trein mogelijk te missen). Een kaartje kopen tot aan de het station waar je om 12u bent werkt niet, want dan ben je daarna niet ingecheckt. De andere optie is om na 12u op een tussenliggend station uit en weer in te checken, maar dan moet je twee verschillende paaltjes opzoeken.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:26 schreef greavy het volgende:
[..]
De regels voorlopig:
- Vrij-reizen: Altijd in- en uitchecken
- Kortingsperiode: Inchecken of papieren kaartje
Als je die constructie wilt gebruiken, zal je tussentijds de trein in- en uit moeten rennen... En er moet tussen een in- en uitcheck bij NS minimaal 3 minuten zitten, ongeacht of je naar een ander poortje gaat.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:36 schreef zoem het volgende:
[..]
Het nadeel van die constructie is dat je niet gedeeltelijk met korting en gedeeltelijk vrij kunt reizen zonder tussendoor de trein uit te moeten stappen (en de trein mogelijk te missen). Een kaartje kopen tot aan de het station waar je om 12u bent werkt niet, want dan ben je daarna niet ingecheckt. De andere optie is om na 12u op een tussenliggend station uit en weer in te checken, maar dan moet je twee verschillende paaltjes opzoeken.
Hmm, dan mis je dus je trein. De enige haalbare optie blijft dan kaartje kopen + tussentijds inchecken. Sowieso moeten ze de studenten-ov eens herzien, want heel dat week/weekend gebeuren is niet praktisch.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Als je die constructie wilt gebruiken, zal je tussentijds de trein in- en uit moeten rennen... En er moet tussen een in- en uitcheck bij NS minimaal 3 minuten zitten, ongeacht of je naar een ander poortje gaat.
Ja dat dacht ik ook ja, maar ik kreeg aan het loket toch echt geen kaartjequote:Op dinsdag 1 mei 2012 13:26 schreef greavy het volgende:
[..]
De regels voorlopig:
- Vrij-reizen: Altijd in- en uitchecken
- Kortingsperiode: Inchecken of papieren kaartje
Maar welke koekebakker bedenkt nou dat, wanneer je een kaartje uit de automaat trekt, je deze eerst nog moet stempelen?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Willen ze in Ile de France die situatie gaan afschaffen of in ieder geval verminderen. Gaat ie in Nederland gecreerd worden ( trein uit, bliep, trein missen, trein in)
In en om parijs onstaat de situatie als je het departement verlaat, of je de geografische grens van je abbonement overgaat, dan met een papieren kaartje verder moet. Even een dagkaartje parijs op je RFID navigo laden is er niet bij. Als dat kon had ik ook niet zoveel.....quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:02 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar welke koekebakker bedenkt nou dat, wanneer je een kaartje uit de automaat trekt, je deze eerst nog moet stempelen?
Er stond toch echt een datum van "vandaag" (gister...) op mét de trein die ik nemen zou .....
heb je genoeg tijd ingepland voor de overstap? Je moet het hele station door en lang in de rij staan 2xquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:30 schreef DrNick het volgende:
Morgen naar Londen met de trein. 7.15 van Vss naar Rsd, en dan naar Brussel-Zuid met de Eurostar
Moeders heeft het geregeld, we hebben iets van één uur om over te stappen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
heb je genoeg tijd ingepland voor de overstap? Je moet het hele station door en lang in de rij staan 2x
Mja, ik zat in Lille. En kocht een kaartje Lille Flandres-Douai. Toen controle. Meneer kon vloeiend Engels, gelukkig. Had mijn ticket niet gevalideerd. Hij deed dat wel even, maar had anders ¤10 moeten betalen zei hij...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
In en om parijs onstaat de situatie als je het departement verlaat, of je de geografische grens van je abbonement overgaat, dan met een papieren kaartje verder moet. Even een dagkaartje parijs op je RFID navigo laden is er niet bij. Als dat kon had ik ook niet zoveel.....
Je doet me denken aan een groepje mensen wat bij mij in de buurt woont, ook bij elk bouwproject of wijziging die de gemeente of een andere partij voordraagt gaan zeiken en vragen stellen om het vragen/ zeiken stellen. Van die mensen die gaan zeuren vanwege het bouwen van een school, omdat er dan meer jeugd over het fietspad 250m verder gaat fietsen.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Vragen aan NS en ProRail over verbouwing Zwolle, inclusief Kamerbrief minister Schultz:
http://www.voorbeterov.nl/120501.php
Je kunt op je vingers na gaan tellen dat de sporen layout nog niet klaar is voor de gewijzigde situatie en dat het binnenkomen en vertrekken iets meer tijd kost dan zou moeten. Voor de rest zou alles moeten funtioneren.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Vragen aan NS en ProRail over verbouwing Zwolle, inclusief Kamerbrief minister Schultz:
http://www.voorbeterov.nl/120501.php
Qua overlaten aan mensen "die ervoor gestudeerd hebben" is ons in de spoorsector niet altijd even goed bevallen, om het maar eens mild uit te drukken.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:10 schreef Gutz het volgende:
[..]
Je doet me denken aan een groepje mensen wat bij mij in de buurt woont, ook bij elk bouwproject of wijziging die de gemeente of een andere partij voordraagt gaan zeiken en vragen stellen om het vragen/ zeiken stellen. Van die mensen die gaan zeuren vanwege het bouwen van een school, omdat er dan meer jeugd over het fietspad 250m verder gaat fietsen.
Laat alles gewoon op zijn beloop gaan en de mensen het werk uitvoeren en bedenken die ervoor gestudeerd hebben. Wat is er in godsnaam boeiend aan het willen weten wie er informatie aan de minister vanuit Prorail aanbiedt? Of ben je alvast opzoek naar een zondebok?
Klopt. Maar dat zien we graag officieel bevestigd, en we vragen dus wat dat voor reizigershinder oplevert. Met name de aansluitingen van oost naar west zijn erg krap.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt op je vingers na gaan tellen dat de sporen layout nog niet klaar is voor de gewijzigde situatie en dat het binnenkomen en vertrekken iets meer tijd kost dan zou moeten.
Dat kan wel door gewoon niet uit/in te checken in Leiden.Het is alleen formeel niet toegestaan. (Hoe ze ooit willen controleren of je in 'overtreding' bent is een andere vraag.)quote:Op dinsdag 1 mei 2012 14:07 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik ook ja, maar ik kreeg aan het loket toch echt geen kaartje![]()
dus maar uit de automaat gehaald uiteindelijk. Want ik had een retourtje schiedam - amsterdam, overdag in amsterdam geweest en 's avonds in leiden. Dat kan toch niet met de chipkaart zonder dubbel opstaptarief?
quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:32 schreef Litpho het volgende:
Dat "de reiziger moet niet zo zeuren en gewoon slikken wat hem geleverd wordt tegen een aanzienlijke betaling" komt me erg bekend voor. Is er voor Gutz geen blogplekje op jongebazen.nl te regelen?
Ervaring leert. Als jij je meld bij de controleur voor dat hij dat bij jouw doet is er veel mogelijk in Frankrijkquote:Op dinsdag 1 mei 2012 15:49 schreef greavy het volgende:
[..]
Mja, ik zat in Lille. En kocht een kaartje Lille Flandres-Douai. Toen controle. Meneer kon vloeiend Engels, gelukkig. Had mijn ticket niet gevalideerd. Hij deed dat wel even, maar had anders ¤10 moeten betalen zei hij...
Je reis gaat weer eens niet voorspoedig, Fles?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Waardeloze kut stervende hoere NS![]()
Daar wou ik het verder even bij laten.
Maar wist ik veel dat ik een kaartje MET datum nog moet valideren in één of ander geel automaatje op het perron... Hij snapte dat het onduidelijk was, en wel vaker dit treft.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ervaring leert. Als jij je meld bij de controleur voor dat hij dat bij jouw doet is er veel mogelijk in Frankrijk
Je meent het. Even zien hoe ver de reizigersvertraging oploopt en dan vertel ik straks wel meer, als ik eindelijk thuis ben. Vertrek Ut +23, Amf +30 en straks in Apd worden we opgeheven wegens te grote vertraging. Hoezee.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Je reis gaat weer eens niet voorspoedig, Fles?
mevr. Bork maakte om 16.11 melding van een springer te Driebergen-Zeistquote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je meent het. Even zien hoe ver de reizigersvertraging oploopt en dan vertel ik straks wel meer, als ik eindelijk thuis ben. Vertrek Ut +23, Amf +30 en straks in Apd worden we opgeheven wegens te grote vertraging. Hoezee.
Daar had mijn trein geen last van, lijkt me. Maar toch stort de hele bloedzooi als een kaartenhuis in elkaarquote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:42 schreef bork het volgende:
[..]
mevr. Bork maakte om 16.11 melding van een springer te Driebergen-Zeist, ik lees net dat de beperkingen voorbij zijn.
misschien door wisselstoring amersfoort -zwolle?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar had mijn trein geen last van, lijkt me. Maar toch stort de hele bloedzooi als een kaartenhuis in elkaar
Nee. For some unknown reason stond in Utrecht de IC van 16:21 naar Groningen en Leeuwarden met open deuren en uitpuilend van de mensen, tot 16:44 resp 16:48 langs het perronquote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:53 schreef computergirl het volgende:
[..]
misschien door wisselstoring amersfoort -zwolle?
De BUP die aan Locov is voorgelegd is toch altijd onder voorbehoud van de definitieve toewijzing?quote:Op dinsdag 1 mei 2012 16:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Vragen aan NS en ProRail over verbouwing Zwolle, inclusief Kamerbrief minister Schultz:
http://www.voorbeterov.nl/120501.php
Dat inderdaad. Die bovenleiding geleidt natuurlijk niet alleen die 1800V meer dan prima. Voor de bliksem is dat ook een prima geleider.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 08:52 schreef Fixers het volgende:
Ik vind dat je hier weer eens enorm de plank misslaat Driek. Blikseminslagen gebeuren nu eenmaal. Daar kan je weinig tegen doen, ik heb er niet veel verstand van maar er zullen genoeg delen van de infrastructuur zijn die je niet kunt beschermen met bliksemafleiders.
Wellicht terug naar Italië voor aanpassingen in de fabriek.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 19:08 schreef The_Wireless_Guy het volgende:
Weet iemand waar deze V250 naar toe ging/gaat?
[ afbeelding ]
Ik zag 'm vanmiddag ook voorbijrijden op m'n werk, kan helaas geen goede foto's nemen achter 2 lagen dubbelglas waarvan een laag ook nog gekleurd is.
Dat ze m daar houdenquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Wellicht terug naar Italië voor aanpassingen in de fabriek.
Onwaarschijnlijk. Nog dit jaar moeten die dingen met reizigers gaan rijden.quote:
kunnen we die opstandige kutprovincie eindelijk de zee op douwen, waar het hoortquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Onwaarschijnlijk. Nog dit jaar moeten die dingen met reizigers gaan rijden.
Lukt dat niet, dan hebben we eind dit jaar ook geen Beneluxtrein meer (!)
Het zou wel ontzettend vervelend danwel lullig zijn voor de reizigers als er straks geen alternatief is voor de Beneluxtrein. Dat stoptreintje Roosendaal - Antwerpen is niet berekend op de hoeveelheid reizigers van 7 bakken ICRm / ÖBB erbij. Ook zal de extra reistijd (die zelfs op Rotterdam - Mechelen al oploopt tot meer dan een uur!) niet in dank af worden genomen door de reizigers.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
kunnen we die opstandige kutprovincie eindelijk de zee op douwen, waar het hoort
En met de stammen die je dan vrijspeelt kun je de ÖBB'ers opvangen, die dan weer retour Oostenrijk kunnen. Scheelt weer een kostenpost.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Sterker nog, mocht de stofhapper nog niet in dienst komen dan denk ik wel dat er op Rotterdam - Brussel gereden zal gaan worden. Denk zelf dat het dan ICRm in een trek-trek-combi zal gaan worden. Zou mogelijk moeten zijn omdat je zeker drie stammen minder nodig hebt en minder locs, waardoor het mogelijk zou moeten kunnen zijn.
Dat was ook het aanvankelijke plan, de ICRm Prio-rijtuigen waren ook voorzien van prachtige stickers met in 2 talen "Ik hoor hier eigenlijk niet thuis, ik ga rijden op de hogesnelheidslijn". Totdat de Belgen ineens dwars gingen liggen en weigerden om Prio over de HSL te ontvangen, want "te traag".quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:54 schreef ReisT het volgende:
Als de Belgen stoppen met zeuren kan je ook gewoon een Beneluxtrein met getrokken rijtuigen over de HSL sturen. Daar is ruimte zat.
Daar stopte ik met lezen. We hebben het over het land waar een conducteur éérst een formuliertje moet invullen alvorens hij het leven van de machinist mag gaan redden door reanimatie.quote:
Zo heb ik wel meer verhalen gehoord. Onder andere over de volgorde waarin aankondigingen moeten worden omgeroepen in de trein. Dat moet echt in de juiste volgorde zijn (NL, FR, DE, EN), anders volgen er represailles.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:00 schreef Fixers het volgende:
[..]
Daar stopte ik met lezen. We hebben het over het land waar een conducteur éérst een formuliertje moet invullen alvorens hij het leven van de machinist mag gaan redden door reanimatie.
denk het niet, omdat het land een te grote patatkraam isquote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, dat wordt dan nog leuk. Maastricht - Luik loopt ook niet over van capaciteit zeg maar. Willen we als Nederland nog wel een spoorverbinding met België hebben eigenlijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |