abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 april 2012 @ 23:09:41 #1
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110950090

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je bij dezen alvast van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
Alstom60x60.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen.
ToeBeer.gif Duvel, houdt van hobby's en bier.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal stoomtreinen rijden.
sepiakameeltje2.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst.



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de Beneluxtrein (Amsterdam - Roosendaal) en de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo). Voor de hogesnelheidstreinen ICE (Amsterdam - Arnhem) en Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor ICE bedraagt 2 euro, de toeslagen voor Fyra zijn hier te vinden. Beide toeslagen zijn in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. De tarieven voor Fyra zijn op deze pagina te vinden.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht.

>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2012 zijn als volgt: Zondag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 8 april (eerste paasdag), maandag 9 april (tweede paasdag), maandag 30 april (Koninginnedag), zaterdag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 17 mei (Hemelvaartsdag), zondag 27 mei (eerste pinksterdag), maandag 28 mei (tweede pinksterdag), dinsdag 25 december (eerste kerstdag), woensdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van IB-Groep. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.



>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Uithuizen - Socios
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen Haven - Socios
Harlingen (- Haven) - Greavy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (1) - ziggyziggyziggy
Werking van procesleiding van de treindienstleider (2) - ziggyziggyziggy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Wat is een stop/door-schakeling en hoe werkt hij? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt VCVL? - ziggyziggyziggy
Hoe werkt een alarmoproep? - ziggyziggyziggy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tschechien) - bork

Dan nog een welgemeende waarschuwing voor ons allen treinenfotografen:
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 september 2011 11:55 schreef D-Mon het volgende:

[..]

Goed, gisteravond wekker gezet om vannacht stoomtrein te gaan kieken..

Mijn plan was een serie foto's te maken bij de koopmans fabriek in leeuwarden, mooi dichtbij en rijdend, daarnaast redelijk veel licht van de fabriek.

Mijn vriendin werd echter voor mij wakker van de wekker en heeft deze uitgedrukt..
  zondag 29 april 2012 @ 23:09:57 #2
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110950100
Goed, Spoorwegmuseum AJECTA....

Zoals ik al dacht, een stofhol met 14 stoomlocs, en een zooitje schrale paupershit 8)7


Fijn dat wel welkom zijn :7


Bordjes *O* *O* En nog veel belovend!

En dit kom je dan als eerste tegen :{


Maargoed we houden de moet erin, ik heb me gemeld bij een veewagen die dienst deed als kassa, 10 minuten gewacht. Niemand gezien. Andere ketelbinkies gunden ons geen blik waardig, dus daarna ben ik zelf maar een rondje over het terrein gelopen



Dit zag er dan nog wel aardig uit :*



En dit was dus serieus de bezoekersparkeerplaats, want toen zij weggingen stonden ze er niet meer....


Vitrine met meuk..


Kijk je vanuit de cockpit...







Een deel van het winkeltje. Placemats, posters, enveloppen. Een groot deel was afgedekt met zwart doek, stond ook niemand bij helaas. t was allemaal vrij lelijk en onafgewerkt, t shirts waren niet mooi en de mokken heb ik niet gezien.

Meest idiote was nog wel een enorme stapel aan...



Boekjes, oude spoortijdschriften, wat mij betreft collectors itels, alle jaargangen, tot in de jaren 70, en dat lag daar, zomaar :X


Allemaal te koop




Geen shuntertje nodig O-)


De rotonde


Kadootje?


Er stond ook meuk :Y


Het blanke gebouw in de verte was het station van Longueville


Werk aan de winkel





Speciaal voor Fles, omdat het van de 1e wereldoorlog was nog eventjes wat fotos geplaat van deze stelletjes





Dat was het :)
  zondag 29 april 2012 @ 23:12:27 #3
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110950187
quote:
2s.gif Op zondag 29 april 2012 22:47 schreef DrNick het volgende:

[..]

Roodeschool is het meest noordelijk gelegen reizigersstation toch?
van Nederland misschien ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 april 2012 @ 23:13:36 #4
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110950226
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Goed, Spoorwegmuseum AJECTA....

Smijt zo veel mogelijk ouwe rotzooi op een hoop en noem het een museum -O-

Godverdomme wat een tweederangsvolk zijn Fransen toch ook, ongelofelijk :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 april 2012 @ 23:14:26 #5
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110950259
Maar goed, leuk om eens een verveeld zondagmiddagje door e brengen en een shitload aan foto's te maken ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 april 2012 @ 23:16:38 #6
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110950366
Ziet er mooi uit, Darkwing, alleen jammer dat ze er zo weinig uithalen ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 29 april 2012 @ 23:17:05 #7
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110950386
quote:
13s.gif Op zondag 29 april 2012 23:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Godverdomme wat een tweederangsvolk zijn Fransen toch ook, ongelofelijk :r
Ik wil dat tegenspreken maar dat is een discussie die hier niet gevoerd moet worden denk ik :)

Schijnt nogal een groot spoorwegmuseum in Mulhouse te zijn, jammer ga ik nooit komen. Want er vlak voor ligt Walygatorparc, en er vlak na ligt Europapark...en als ik toch die kant op ga dan....
pi_110950440
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 23:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik doel op niemand, ik dacht altijd dat iemand anders je er inzette, ipv er zelf om te gaan vragen...
Ah, zo. Nee ik dacht al ^O^
  zondag 29 april 2012 @ 23:22:19 #9
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110950630
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 23:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Schijnt nogal een groot spoorwegmuseum in Mulhouse te zijn,
Cité du Train inderdaad dat schijnt WEL wat voor te stellen *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 april 2012 @ 23:23:11 #10
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110950673
quote:
14s.gif Op zondag 29 april 2012 23:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Cité du Train inderdaad dat schijnt WEL wat voor te stellen *O*
Weekendje plannen? 2e helft van September?

Edit: en gelijk door naar het oktoberfest..
  zondag 29 april 2012 @ 23:26:24 #11
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110950798
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 23:23 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Weekendje plannen? 2e helft van September?

Edit: en gelijk door naar het oktoberfest..
Gooi maar een voorstel op de mail, ik ga eerst 3 weken naar Noorwegen. Daarna heb ik nog totaal nul plannen :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 april 2012 @ 23:29:06 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110950926
Mulhouse was gaaf. Of dat nog steeds zo is nu het "Cité du Train" heet, geen idee.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 29 april 2012 @ 23:30:42 #13
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110950998
quote:
14s.gif Op zondag 29 april 2012 23:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Gooi maar een voorstel op de mail, ik ga eerst 3 weken naar Noorwegen. Daarna heb ik nog totaal nul plannen :D
Dan moet je mijn Chef kennen, zij is ook Noors!
  zondag 29 april 2012 @ 23:31:55 #14
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110951055
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 23:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dan moet je mijn Chef kennen, zij is ook Noors!
Oh ja tuurlijk, want in Noorwegen wonen maar 2 mensen: Jouw chef en Johan Olav Koss :Y *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 april 2012 @ 23:33:18 #15
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110951102
quote:
10s.gif Op zondag 29 april 2012 23:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja tuurlijk, want in Noorwegen wonen maar 2 mensen: Jouw chef en Johan Olav Koss :Y *O*
Ik kan nu een hele fout grap maken.
  zondag 29 april 2012 @ 23:33:54 #16
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110951129
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 23:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik kan nu een hele fout grap maken.
Oh doe maar :D
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 april 2012 @ 23:35:27 #17
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110951207
quote:
5s.gif Op zondag 29 april 2012 23:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh doe maar :D
Er zit daar nog minimaal 1 persoon in de gevangenis dan :X
  zondag 29 april 2012 @ 23:37:37 #18
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110951289
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 23:35 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Er zit daar nog minimaal 1 persoon in de gevangenis dan :X
Oh ja nou ja die kan ook wel een touw om zn nek krijgen :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 29 april 2012 @ 23:51:33 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110951907
_O- Dat museum

@mensen in TS-geneuzel: gewoon vrolijk aanvragen als je erinwilt. In het ergste geval knikkeren we je er weer uit als je je neus niet meer laat zien hier :Y
  zondag 29 april 2012 @ 23:54:37 #20
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110952051
Nou doen dan maar he. Ik draai al vanaf Topic 50 mee ofzo ( met pauzes, maar altijd lezen) :X
  zondag 29 april 2012 @ 23:56:08 #21
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110952114
quote:
14s.gif Op zondag 29 april 2012 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja nou ja die kan ook wel een touw om zn nek krijgen :Y
Hoezo _ook_ wel?
  maandag 30 april 2012 @ 00:22:43 #22
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_110953090
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 23:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik wil dat tegenspreken maar dat is een discussie die hier niet gevoerd moet worden denk ik :)

Schijnt nogal een groot spoorwegmuseum in Mulhouse te zijn, jammer ga ik nooit komen. Want er vlak voor ligt Walygatorparc, en er vlak na ligt Europapark...en als ik toch die kant op ga dan....
Wij zitten komende week in Freiburg, niet zover van Mulhouse, deze zomer komen er ritjes op de zondagen in juli en augustus van Freiburg-Mulhouse en als het goed is vanaf december in de reguliere dienstregeling. Dus volgend jaar waag ik een poging (als die trein nog rijdt). :o :P

http://www.muellheim-mulh(...)/1,300428,11197.html
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_110958242
In de Intercity Utrecht-Ansterdam van 10:25. Gezellig druk in de trein, er zijn nog zitplaatsen maar de wat drukke jeugd blijft op de balkons hangen.

Veel mensen die volgens mij nooit met de trein reizen. Ben benieuwd of ze het meevalt.

Ik ben in 2009 in Cité du Train geweest. Eens kijken vanavond of ik er nog foto's van heb.
pi_110960018
benieuwd wanneer de ellende van spoorlopers losbarst :P
  Redactie Frontpage / Sport maandag 30 april 2012 @ 11:42:27 #25
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110960077
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 11:40 schreef Yreal het volgende:
benieuwd wanneer de ellende van spoorlopers losbarst :P
De eerste twee zijn al gepakt :P

Maar voor de rest valt het nog mee
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 30 april 2012 @ 15:48:07 #26
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_110965001
Zo. Roodeschool lag er weer mooi bij.

http://runkeeper.com/user/ziggyziggyziggy/activity/84853103
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 30 april 2012 @ 18:14:22 #27
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110967940
quote:
0s.gif Op maandag 30 april 2012 15:48 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Zo. Roodeschool lag er weer mooi bij.
Hannover ook wel trouwens ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 30 april 2012 @ 19:10:13 #28
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_110969204
2006:



2012:



De tand des tijds... :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_110969667
quote:
10s.gif Op maandag 30 april 2012 19:10 schreef Dr_Flash het volgende:
2006:

[ afbeelding ]

2012:

[ afbeelding ]

De tand des tijds... :P
Whaha, in in 2006 hing die L ook al half los zo te zien :D
  maandag 30 april 2012 @ 19:40:40 #30
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110970165
Zo, via alternatieve route naar NL onderweg. Bnl van 19:18 uit Brussel Zuid was met OBB, die defecte airco had. Opgeheven (was 33 graden in de trein). Nu in IR-trein naar Antwerpen, daar boemel Roosendaal, daarna boemelen naar Zwijndrecht.
BNL van uur later zit waarschijnlijk knetter vol, daar waag ik mij niet aan...
  dinsdag 1 mei 2012 @ 08:04:49 #31
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110986384
Het zou gisteravond gaan onweren. Het KNMI heeft dat uitgesteld tot vanmorgen. ;)
Geen treinen tussen Weesp en Almere/Lelystad. Als dat gisteravond was gebeurd, dan was het leed niet te overzien geweest, met vele duizenden oranjeklanten gestrand in Weesp. Een spoorsysteem dat niet tegen een onweersbuitje bestand is, is ongeschikt voor wat dan ook.

Dat onze ongerustheid (waar we door sommigen hard op zijn aangevallen) niet bewaarheid is geworden, is dus meer geluk dan wijsheid.
pi_110986440
Als het gisteren had gesneeuwd
Als de boevenbende van Osama
Als iemand wat koper nodig had

Als, als, als
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  dinsdag 1 mei 2012 @ 08:40:11 #33
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_110986776
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 08:04 schreef DriekOplopers het volgende:
Een spoorsysteem dat niet tegen een onweersbuitje bestand is, is ongeschikt voor wat dan ook.
Soundbite-time ;) Sjah, als je zo gaat beginnen dan kan je overal het spoorvervoer wel opdoeken. Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook niet dat NS alles maar moet kunnen flikken, en ik vind net als velen dat het wel erg fragiel is onder een hoop omstandigheden, maar kom op. Welk doel dienen dit soort statements? Het is kort door de bocht, het is een oversimplificatie van wat er waarschijnlijk aan de hand is geweest, het klinkt respectloos tegenover hardwerkend NS-personeel, het is een enorm simpele vanaf-de-luie-stoel inkopper, en daarnaast is het ook nog eens waanzinnig overtrokken. Zoals helaas zoveel uitspraken de laatste tijden, want in de media komen, dat is waar het om draait. Tip: voor klagen en azijnpissen hebben we geen maatschappij nodig, daar zijn wij Nederlanders zelf bijzonder goed in. Het is onze volkssport. Kom met iets constructiefs, want dat is waar de échte uitdaging zit.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 08:48:48 #34
258802 Yreal
henk..!
pi_110986869
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 08:04 schreef DriekOplopers het volgende:
Het zou gisteravond gaan onweren. Het KNMI heeft dat uitgesteld tot vanmorgen. ;)
Geen treinen tussen Weesp en Almere/Lelystad. Als dat gisteravond was gebeurd, dan was het leed niet te overzien geweest, met vele duizenden oranjeklanten gestrand in Weesp. Een spoorsysteem dat niet tegen een onweersbuitje bestand is, is ongeschikt voor wat dan ook.

Dat onze ongerustheid (waar we door sommigen hard op zijn aangevallen) niet bewaarheid is geworden, is dus meer geluk dan wijsheid.
Het spoorsysteem is ook niet bestand tegen overstroming. Wat nou als de dijken breken?

Zo kunnen we bezig blijven. Trouwens is het nu nog steeds bittere ellende, half almere + lelydorp komt het eiland niet af. En dat zijn HEEL HEEL HEEEEEEL veel mensen.
pi_110986907
Ik vind dat je hier weer eens enorm de plank misslaat Driek. Blikseminslagen gebeuren nu eenmaal. Daar kan je weinig tegen doen, ik heb er niet veel verstand van maar er zullen genoeg delen van de infrastructuur zijn die je niet kunt beschermen met bliksemafleiders.

Wat gaat je volgende klacht zijn, dat de NS tegen mensen aanrijdt die op het spoor zijn gaan liggen? Dat ze daar maar mee moeten stoppen? Dat de machinst dan eventjes uitstapt, crisishulp verleent en de zelfmoordenaar vrolijk van het spoor wegdartelt, dat alles zónder vertraging op te lopen?

Sommige dingen gebeuren nu eenmaal. Dat heet overmacht, in de engelse taal (en die term wordt nog steeds gebruikt in verzekeringspolissen) "an act of god."
pi_110986916
En in het kader van het evacueren van de arme Lelystedelingen naar Muziekwijk (regen/drup lijkt me) wordt er nog vrolijk in de Sprinter omgeroepen (en aangegeven op de borden) dat men naar Den Haag gaat. Zó moeilijk is dat beetje informatievoorziening toch niet? :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_110986936
En nu verwacht hij in drie minuten naar Almere Buiten te rijden. Ik hou van deze Sprinter O+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 1 mei 2012 @ 08:57:36 #38
258802 Yreal
henk..!
pi_110986965
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 08:53 schreef Litpho het volgende:
En in het kader van het evacueren van de arme Lelystedelingen naar Muziekwijk (regen/drup lijkt me) wordt er nog vrolijk in de Sprinter omgeroepen (en aangegeven op de borden) dat men naar Den Haag gaat. Zó moeilijk is dat beetje informatievoorziening toch niet? :').
Lellystad -> muziekwijk is bijzonder kut -> bittere ellende :P :D
  dinsdag 1 mei 2012 @ 09:07:13 #39
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110987080
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 08:52 schreef Fixers het volgende:
Ik vind dat je hier weer eens enorm de plank misslaat Driek. Blikseminslagen gebeuren nu eenmaal. Daar kan je weinig tegen doen, ik heb er niet veel verstand van maar er zullen genoeg delen van de infrastructuur zijn die je niet kunt beschermen met bliksemafleiders.

Sommige dingen gebeuren nu eenmaal. Dat heet overmacht, in de engelse taal (en die term wordt nog steeds gebruikt in verzekeringspolissen) "an act of god."
Kan wel, niet 100%, maar veel beter dan nu. Alleen lastig met het huidige systeem.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_110987352
Wat is het probleem dan?

Het doet me eraan denken dat bij een serieuze onweersbui in Tokyo ook 3 lijnen 2 uur lang geheel plat lagen (daar gaan ze ook niet op stukjes pendelen). Het gras is dus sowieso niet groener.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 09:43:46 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110987674
Helemaal mee eens. Het gras bij de buren is lang niet altijd groener, een spoorsysteem is nou eenmaal kwetsbaar voor bliksem.

Er hangen tenslotte heel veel koperdraden boven het spoor die bliksem prima geleiden. En die bliksem kan wel eens wat apparatuur slopen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 09:53:52 #42
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110987858
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 09:43 schreef James1988 het volgende:

Er hangen tenslotte heel veel koperdraden boven het spoor die bliksem prima geleiden. En die bliksem kan wel eens wat apparatuur slopen.
Bliksem in de bovenleiding is bijna nooit een probleem. Het is het seinwezengebeuren dat stuk gaat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 1 mei 2012 @ 10:03:07 #43
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110988018
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 09:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Bliksem in de bovenleiding is bijna nooit een probleem. Het is het seinwezengebeuren dat stuk gaat.
En wat is daar dan op dit moment het grootste hiaat aan ten opzichte van bliksem?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 10:25:25 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110988374
Enkele foto's van vrijdag:


4x MS65


NMBS 819+MS65


NMBS 1351+2 stammen M5


NMBS M5+HLE27


NMBS 1181+P-trein
Nadat het treinverkeer tussen Brussel Zuid en Noord zeer mondjesmaat tot gang gekomen was, kwam er ook toch nog een HLE11. Diverse P-treinen met HLE11 werden opgeheven.


NMBS M4


NMBS 1191+M5
Een tweede Piekuurtrein die wij troffen met HLE11 was deze fraaie trein. Helaas reden er maar weinig HLE11'en, en was dit de laatste die ik gezien heb.


NMBS 2005 + EC90


NMBS 2005 + EC90

Rest komt nog. Zit nog veel werk in die van Zaterdag-zondag-maandag :P
  dinsdag 1 mei 2012 @ 10:27:02 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110988401
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 10:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

En wat is daar dan op dit moment het grootste hiaat aan ten opzichte van bliksem?
Goede vraag. Ik weet het niet precies.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 1 mei 2012 @ 10:35:07 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_110988565
Een paar weken terug sloeg in Engeland ergens de bliksem in. Dat zag er later zo uit:

http://railwayeye.blogspo(...)strike-revealed.html
  dinsdag 1 mei 2012 @ 11:39:22 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_110990209
Da's de 750Vdc-installatie. Nou ja, dat was 'm dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2012 @ 11:58:05 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_110990829
nice, greavy
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport dinsdag 1 mei 2012 @ 12:26:28 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_110991777
Vrij apart kopspoortje daar trouwens op foto 2 en 3
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_110992574
Als je studenten-OV hebt mag je toch gewoon een papieren kortingskaartje kopen op de tijden dat hij niet geldig is? Ik wilde gisteren een kaartje aan het loket halen in Schiedam, maar die man weigerde mij een kaartje te geven omdat ik een studenten-OV heb en ik per se op saldo moest reizen....
pi_110992865
Dat mag zeker wel, ik kan het zo even niet opzoeken maar maak er zelf ook altijd gebruik van omdat ik met meer vervoerders dan alleen de NS reis (Syntus aan het begin) en het dan goedkoper is om een kaartje te halen. Nog nooit een conducteur tegen gekomen die er iets van zei en ik heb ook gelezen dat het gewoon mag.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:25:59 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110993636
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:26 schreef dennistd het volgende:
Vrij apart kopspoortje daar trouwens op foto 2 en 3
Dat kopspoortje word vaak een B-Cargo diesel (77xx of 78xx) geplaatst die oa als wegsleeplok fungeert.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:26:41 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110993667
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Als je studenten-OV hebt mag je toch gewoon een papieren kortingskaartje kopen op de tijden dat hij niet geldig is? Ik wilde gisteren een kaartje aan het loket halen in Schiedam, maar die man weigerde mij een kaartje te geven omdat ik een studenten-OV heb en ik per se op saldo moest reizen....
De regels voorlopig:
- Vrij-reizen: Altijd in- en uitchecken
- Kortingsperiode: Inchecken of papieren kaartje
pi_110993972
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:26 schreef greavy het volgende:

[..]

De regels voorlopig:
- Vrij-reizen: Altijd in- en uitchecken
- Kortingsperiode: Inchecken of papieren kaartje
Het nadeel van die constructie is dat je niet gedeeltelijk met korting en gedeeltelijk vrij kunt reizen zonder tussendoor de trein uit te moeten stappen (en de trein mogelijk te missen). Een kaartje kopen tot aan de het station waar je om 12u bent werkt niet, want dan ben je daarna niet ingecheckt. De andere optie is om na 12u op een tussenliggend station uit en weer in te checken, maar dan moet je twee verschillende paaltjes opzoeken.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:38:13 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110994020
Gister is het toch nog gruwelijk uit de hand gelopen rondom Tilburg: Een vrij ernstige vechtpartij waar ook messen bij te kijk kwamen. Er zijn 3 gewonden gevallen, waaronder 1 in zeer kritieke toestand is afgevoerd. Er zijn minimaal 11 mensen bij betrokken.
Politie heeft gelijk hard opgetreden toen dit gemeld was bij het alarmnummer: Er waren gelijk stuk of 50 agenten aanwezig, waaronder een groep met schilden voor eigen veiligheid. Station werd volledig afgesloten, niemand erin of eruit. Daders cq medeplichtigen zijn allen meegenomen naar het politiebureau.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:39:23 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110994051
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:36 schreef zoem het volgende:

[..]

Het nadeel van die constructie is dat je niet gedeeltelijk met korting en gedeeltelijk vrij kunt reizen zonder tussendoor de trein uit te moeten stappen (en de trein mogelijk te missen). Een kaartje kopen tot aan de het station waar je om 12u bent werkt niet, want dan ben je daarna niet ingecheckt. De andere optie is om na 12u op een tussenliggend station uit en weer in te checken, maar dan moet je twee verschillende paaltjes opzoeken.
Als je die constructie wilt gebruiken, zal je tussentijds de trein in- en uit moeten rennen... En er moet tussen een in- en uitcheck bij NS minimaal 3 minuten zitten, ongeacht of je naar een ander poortje gaat.
pi_110994861
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:39 schreef greavy het volgende:

[..]

Als je die constructie wilt gebruiken, zal je tussentijds de trein in- en uit moeten rennen... En er moet tussen een in- en uitcheck bij NS minimaal 3 minuten zitten, ongeacht of je naar een ander poortje gaat.
Hmm, dan mis je dus je trein. De enige haalbare optie blijft dan kaartje kopen + tussentijds inchecken. Sowieso moeten ze de studenten-ov eens herzien, want heel dat week/weekend gebeuren is niet praktisch.

Nee, doe mij maar weer het papieren kaartje terug. Voor de reiziger heeft de chipkaart eigenlijk meer nadelen dan voordelen. Het is vooral leuk voor de ov-bedrijven, gezien de chipkaart ze extra inkomsten en reizigersdata oplevert. Maar goed, deze discussie is vast al vaker gevoerd :P
pi_110994954
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:26 schreef greavy het volgende:

[..]

De regels voorlopig:
- Vrij-reizen: Altijd in- en uitchecken
- Kortingsperiode: Inchecken of papieren kaartje
Ja dat dacht ik ook ja, maar ik kreeg aan het loket toch echt geen kaartje :')
dus maar uit de automaat gehaald uiteindelijk. Want ik had een retourtje schiedam - amsterdam, overdag in amsterdam geweest en 's avonds in leiden. Dat kan toch niet met de chipkaart zonder dubbel opstaptarief?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 14:56:43 #59
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110996572
Willen ze in Ile de France die situatie gaan afschaffen of in ieder geval verminderen. Gaat ie in Nederland gecreerd worden ( trein uit, bliep, trein missen, trein in)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 14:58:06 #60
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_110996626
Leren van de ervaringen van andere spoorbedrijven is zo not done. NIH-syndrome!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:02:21 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110996838
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Willen ze in Ile de France die situatie gaan afschaffen of in ieder geval verminderen. Gaat ie in Nederland gecreerd worden ( trein uit, bliep, trein missen, trein in)
Maar welke koekebakker bedenkt nou dat, wanneer je een kaartje uit de automaat trekt, je deze eerst nog moet stempelen?
Er stond toch echt een datum van "vandaag" (gister...) op mét de trein die ik nemen zou .....
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:28:59 #62
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110998027
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:02 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar welke koekebakker bedenkt nou dat, wanneer je een kaartje uit de automaat trekt, je deze eerst nog moet stempelen?
Er stond toch echt een datum van "vandaag" (gister...) op mét de trein die ik nemen zou .....
In en om parijs onstaat de situatie als je het departement verlaat, of je de geografische grens van je abbonement overgaat, dan met een papieren kaartje verder moet. Even een dagkaartje parijs op je RFID navigo laden is er niet bij. Als dat kon had ik ook niet zoveel..... :X
pi_110998078
Morgen naar Londen met de trein. 7.15 van Vss naar Rsd, en dan naar Brussel-Zuid met de Eurostar *G*
pi_110998282
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:30 schreef DrNick het volgende:
Morgen naar Londen met de trein. 7.15 van Vss naar Rsd, en dan naar Brussel-Zuid met de Eurostar *G*
heb je genoeg tijd ingepland voor de overstap? Je moet het hele station door en lang in de rij staan 2x
pi_110998447
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

heb je genoeg tijd ingepland voor de overstap? Je moet het hele station door en lang in de rij staan 2x
Moeders heeft het geregeld, we hebben iets van één uur om over te stappen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:49:03 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110998895
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

In en om parijs onstaat de situatie als je het departement verlaat, of je de geografische grens van je abbonement overgaat, dan met een papieren kaartje verder moet. Even een dagkaartje parijs op je RFID navigo laden is er niet bij. Als dat kon had ik ook niet zoveel..... :X
Mja, ik zat in Lille. En kocht een kaartje Lille Flandres-Douai. Toen controle. Meneer kon vloeiend Engels, gelukkig. Had mijn ticket niet gevalideerd. Hij deed dat wel even, maar had anders ¤10 moeten betalen zei hij...
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:02:17 #67
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110999470
Vragen aan NS en ProRail over verbouwing Zwolle, inclusief Kamerbrief minister Schultz:

http://www.voorbeterov.nl/120501.php
pi_110999799
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Vragen aan NS en ProRail over verbouwing Zwolle, inclusief Kamerbrief minister Schultz:

http://www.voorbeterov.nl/120501.php
Je doet me denken aan een groepje mensen wat bij mij in de buurt woont, ook bij elk bouwproject of wijziging die de gemeente of een andere partij voordraagt gaan zeiken en vragen stellen om het vragen/ zeiken stellen. Van die mensen die gaan zeuren vanwege het bouwen van een school, omdat er dan meer jeugd over het fietspad 250m verder gaat fietsen.

Laat alles gewoon op zijn beloop gaan en de mensen het werk uitvoeren en bedenken die ervoor gestudeerd hebben. Wat is er in godsnaam boeiend aan het willen weten wie er informatie aan de minister vanuit Prorail aanbiedt? Of ben je alvast opzoek naar een zondebok?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2012 @ 16:27:00 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111000461
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Vragen aan NS en ProRail over verbouwing Zwolle, inclusief Kamerbrief minister Schultz:

http://www.voorbeterov.nl/120501.php
Je kunt op je vingers na gaan tellen dat de sporen layout nog niet klaar is voor de gewijzigde situatie en dat het binnenkomen en vertrekken iets meer tijd kost dan zou moeten. Voor de rest zou alles moeten funtioneren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:27:30 #70
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_111000481
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:10 schreef Gutz het volgende:

[..]

Je doet me denken aan een groepje mensen wat bij mij in de buurt woont, ook bij elk bouwproject of wijziging die de gemeente of een andere partij voordraagt gaan zeiken en vragen stellen om het vragen/ zeiken stellen. Van die mensen die gaan zeuren vanwege het bouwen van een school, omdat er dan meer jeugd over het fietspad 250m verder gaat fietsen.

Laat alles gewoon op zijn beloop gaan en de mensen het werk uitvoeren en bedenken die ervoor gestudeerd hebben. Wat is er in godsnaam boeiend aan het willen weten wie er informatie aan de minister vanuit Prorail aanbiedt? Of ben je alvast opzoek naar een zondebok?
Qua overlaten aan mensen "die ervoor gestudeerd hebben" is ons in de spoorsector niet altijd even goed bevallen, om het maar eens mild uit te drukken.

We vragen niet naar het zinkgehalte in de railklemmen of dat soort geneuzel.

Maar vragen of de geplande drgl 2012 wel gaat lukken, of e.e.a. leidt tot een hoop traplopen en wanneer over de onbeantwoorde vragen alsnog duidelijkheid komt, dat is toch niet raar? We trekken geen voorbarige conclusies, roepen niet dat iets een schande is etc. We laten slechts zien dat het onze aandacht heeft.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:28:50 #71
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_111000537
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je kunt op je vingers na gaan tellen dat de sporen layout nog niet klaar is voor de gewijzigde situatie en dat het binnenkomen en vertrekken iets meer tijd kost dan zou moeten.
Klopt. Maar dat zien we graag officieel bevestigd, en we vragen dus wat dat voor reizigershinder oplevert. Met name de aansluitingen van oost naar west zijn erg krap. :)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:29:09 #72
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_111000548
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:07 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik ook ja, maar ik kreeg aan het loket toch echt geen kaartje :')
dus maar uit de automaat gehaald uiteindelijk. Want ik had een retourtje schiedam - amsterdam, overdag in amsterdam geweest en 's avonds in leiden. Dat kan toch niet met de chipkaart zonder dubbel opstaptarief?
Dat kan wel door gewoon niet uit/in te checken in Leiden.Het is alleen formeel niet toegestaan. (Hoe ze ooit willen controleren of je in 'overtreding' bent is een andere vraag.)
pi_111000687
Dat "de reiziger moet niet zo zeuren en gewoon slikken wat hem geleverd wordt tegen een aanzienlijke betaling" komt me erg bekend voor. Is er voor Gutz geen blogplekje op jongebazen.nl te regelen?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:33:36 #74
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_111000757
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:32 schreef Litpho het volgende:
Dat "de reiziger moet niet zo zeuren en gewoon slikken wat hem geleverd wordt tegen een aanzienlijke betaling" komt me erg bekend voor. Is er voor Gutz geen blogplekje op jongebazen.nl te regelen?
_O-
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:14:54 #75
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_111002476
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:49 schreef greavy het volgende:

[..]

Mja, ik zat in Lille. En kocht een kaartje Lille Flandres-Douai. Toen controle. Meneer kon vloeiend Engels, gelukkig. Had mijn ticket niet gevalideerd. Hij deed dat wel even, maar had anders ¤10 moeten betalen zei hij...
Ervaring leert. Als jij je meld bij de controleur voor dat hij dat bij jouw doet is er veel mogelijk in Frankrijk
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:20:31 #76
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111002701
Waardeloze kut stervende hoere NS :(

Daar wou ik het verder even bij laten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:21:34 #77
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_111002761
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Waardeloze kut stervende hoere NS :(

Daar wou ik het verder even bij laten.
Je reis gaat weer eens niet voorspoedig, Fles?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:27:08 #78
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_111002953
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ervaring leert. Als jij je meld bij de controleur voor dat hij dat bij jouw doet is er veel mogelijk in Frankrijk
Maar wist ik veel dat ik een kaartje MET datum nog moet valideren in één of ander geel automaatje op het perron... Hij snapte dat het onduidelijk was, en wel vaker dit treft.

Edit: Wel tof dat de kaartautomaten in het Nederlands kunnen, hoewel sommige woorden niet vertaald zijn.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:29:05 #79
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111003019
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:21 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Je reis gaat weer eens niet voorspoedig, Fles?
Je meent het. Even zien hoe ver de reizigersvertraging oploopt en dan vertel ik straks wel meer, als ik eindelijk thuis ben. Vertrek Ut +23, Amf +30 en straks in Apd worden we opgeheven wegens te grote vertraging. Hoezee.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:42:17 #80
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_111003458
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:29 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Je meent het. Even zien hoe ver de reizigersvertraging oploopt en dan vertel ik straks wel meer, als ik eindelijk thuis ben. Vertrek Ut +23, Amf +30 en straks in Apd worden we opgeheven wegens te grote vertraging. Hoezee.
mevr. Bork maakte om 16.11 melding van een springer te Driebergen-Zeist :{ , ik lees net dat de beperkingen voorbij zijn.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:45:10 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111003557
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:42 schreef bork het volgende:

[..]

mevr. Bork maakte om 16.11 melding van een springer te Driebergen-Zeist :{ , ik lees net dat de beperkingen voorbij zijn.
Daar had mijn trein geen last van, lijkt me. Maar toch stort de hele bloedzooi als een kaartenhuis in elkaar :r
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_111003824
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar had mijn trein geen last van, lijkt me. Maar toch stort de hele bloedzooi als een kaartenhuis in elkaar :r
misschien door wisselstoring amersfoort -zwolle?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:15:00 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111004601
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 17:53 schreef computergirl het volgende:

[..]

misschien door wisselstoring amersfoort -zwolle?
Nee. For some unknown reason stond in Utrecht de IC van 16:21 naar Groningen en Leeuwarden met open deuren en uitpuilend van de mensen, tot 16:44 resp 16:48 langs het perron 8)7

Hele stortvloed aan omroepberichten, niks was te verstaan, IC naar Deventer kreeg eerst +5, toen +10 op een ander spoor, verdween toen totaal van de schermen om 10 minuten later weer op te duiken met +20. En uiteindelijk +23 bij vertrek. Voor Amersfoort nog een hele tijd stilgestaan, in Apeldoorn dus opgeheven ("omdat wij er TE slecht tegen kunnen, kunt u lekker barsten, maar vergeet niet uit te checken of we houden AL je geld :Y " dat idee :X ).

==========================

Thuis. Bier. Zennnnnnnnnnnnnnn :z
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:58:55 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_111006161
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Vragen aan NS en ProRail over verbouwing Zwolle, inclusief Kamerbrief minister Schultz:

http://www.voorbeterov.nl/120501.php
De BUP die aan Locov is voorgelegd is toch altijd onder voorbehoud van de definitieve toewijzing?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 1 mei 2012 @ 19:07:21 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_111006523
Worden je vragen trouwens niet (wellicht indirect) beantwoord middels de antwoorden op de vragen 43 en 43 (hoe handig, die nummering)?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_111006567
Weet iemand waar deze V250 naar toe ging/gaat?

http://www.flickr.com/photos/sloterdijk-driebergen/7131796851/

Ik zag 'm vanmiddag ook voorbijrijden op m'n werk, kan helaas geen goede foto's nemen achter 2 lagen dubbelglas waarvan een laag ook nog gekleurd is.
-
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:18:03 #87
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_111013971
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 08:52 schreef Fixers het volgende:
Ik vind dat je hier weer eens enorm de plank misslaat Driek. Blikseminslagen gebeuren nu eenmaal. Daar kan je weinig tegen doen, ik heb er niet veel verstand van maar er zullen genoeg delen van de infrastructuur zijn die je niet kunt beschermen met bliksemafleiders.

Dat inderdaad. Die bovenleiding geleidt natuurlijk niet alleen die 1800V meer dan prima. Voor de bliksem is dat ook een prima geleider.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:23:33 #88
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111014308
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 19:08 schreef The_Wireless_Guy het volgende:
Weet iemand waar deze V250 naar toe ging/gaat?

[ afbeelding ]

Ik zag 'm vanmiddag ook voorbijrijden op m'n werk, kan helaas geen goede foto's nemen achter 2 lagen dubbelglas waarvan een laag ook nog gekleurd is.
Wellicht terug naar Italië voor aanpassingen in de fabriek.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:32:01 #89
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111014727
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wellicht terug naar Italië voor aanpassingen in de fabriek.
Dat ze m daar houden :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:32:30 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111014757
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat ze m daar houden :Y
Onwaarschijnlijk. Nog dit jaar moeten die dingen met reizigers gaan rijden.

Lukt dat niet, dan hebben we eind dit jaar ook geen Beneluxtrein meer (!)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:37:21 #91
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111015002
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Onwaarschijnlijk. Nog dit jaar moeten die dingen met reizigers gaan rijden.

Lukt dat niet, dan hebben we eind dit jaar ook geen Beneluxtrein meer (!)
kunnen we die opstandige kutprovincie eindelijk de zee op douwen, waar het hoort *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:43:32 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111015367
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

kunnen we die opstandige kutprovincie eindelijk de zee op douwen, waar het hoort *O*
Het zou wel ontzettend vervelend danwel lullig zijn voor de reizigers als er straks geen alternatief is voor de Beneluxtrein. Dat stoptreintje Roosendaal - Antwerpen is niet berekend op de hoeveelheid reizigers van 7 bakken ICRm / ÖBB erbij. Ook zal de extra reistijd (die zelfs op Rotterdam - Mechelen al oploopt tot meer dan een uur!) niet in dank af worden genomen door de reizigers.

Er zijn geen paden meer: ten noorden van Rotterdam zit alles met ingang van drgl 2013 helemaal vol, en volgens mij is ook Infrabel bezig met het volplannen van lijn 12 (met o.a. cargoboeren). Als er nog plek is voor een Beneluxtrein in drgl 2013, dan zal die waarschijnlijk ingekort worden tot Rotterdam - Brussel. Heel misschien Den Haag - Brussel.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2012 @ 21:46:55 #93
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111015539
Sterker nog, mocht de stofhapper nog niet in dienst komen dan denk ik wel dat er op Rotterdam - Brussel gereden zal gaan worden. Denk zelf dat het dan ICRm in een trek-trek-combi zal gaan worden. Zou mogelijk moeten zijn omdat je zeker drie stammen minder nodig hebt en minder locs, waardoor het mogelijk zou moeten kunnen zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:48:45 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_111015649
Nou, dat wordt dan nog leuk. Maastricht - Luik loopt ook niet over van capaciteit zeg maar. Willen we als Nederland nog wel een spoorverbinding met België hebben eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:48:45 #95
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111015650
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:46 schreef Peterselieman het volgende:
Sterker nog, mocht de stofhapper nog niet in dienst komen dan denk ik wel dat er op Rotterdam - Brussel gereden zal gaan worden. Denk zelf dat het dan ICRm in een trek-trek-combi zal gaan worden. Zou mogelijk moeten zijn omdat je zeker drie stammen minder nodig hebt en minder locs, waardoor het mogelijk zou moeten kunnen zijn.
En met de stammen die je dan vrijspeelt kun je de ÖBB'ers opvangen, die dan weer retour Oostenrijk kunnen. Scheelt weer een kostenpost.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:54:19 #96
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_111015984
Als de Belgen stoppen met zeuren kan je ook gewoon een Beneluxtrein met getrokken rijtuigen over de HSL sturen. Daar is ruimte zat.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 21:58:51 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111016254
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:54 schreef ReisT het volgende:
Als de Belgen stoppen met zeuren kan je ook gewoon een Beneluxtrein met getrokken rijtuigen over de HSL sturen. Daar is ruimte zat.
Dat was ook het aanvankelijke plan, de ICRm Prio-rijtuigen waren ook voorzien van prachtige stickers met in 2 talen "Ik hoor hier eigenlijk niet thuis, ik ga rijden op de hogesnelheidslijn". Totdat de Belgen ineens dwars gingen liggen en weigerden om Prio over de HSL te ontvangen, want "te traag".

Nou valt dat enigszins te begrijpen: de Thalys doet Rotterdam - Antwerpen in een half uur aan 300 km/h. Als je daar Prio vooruit stuurt met 160 km/h, kun je erop rekenen dat die trein bij de minste vertraging al een Thalys in de weg gaat zitten, waardoor reizigers naar Parijs of Amsterdam vertraagd raken.
pi_111016361
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:54 schreef ReisT het volgende:
Als de Belgen....
Daar stopte ik met lezen. We hebben het over het land waar een conducteur éérst een formuliertje moet invullen alvorens hij het leven van de machinist mag gaan redden door reanimatie.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 22:01:31 #99
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_111016401
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:00 schreef Fixers het volgende:

[..]

Daar stopte ik met lezen. We hebben het over het land waar een conducteur éérst een formuliertje moet invullen alvorens hij het leven van de machinist mag gaan redden door reanimatie.
Zo heb ik wel meer verhalen gehoord. Onder andere over de volgorde waarin aankondigingen moeten worden omgeroepen in de trein. Dat moet echt in de juiste volgorde zijn (NL, FR, DE, EN), anders volgen er represailles.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2012 @ 22:02:12 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111016438
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, dat wordt dan nog leuk. Maastricht - Luik loopt ook niet over van capaciteit zeg maar. Willen we als Nederland nog wel een spoorverbinding met België hebben eigenlijk?
denk het niet, omdat het land een te grote patatkraam is :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_111016966
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 22:01 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zo heb ik wel meer verhalen gehoord. Onder andere over de volgorde waarin aankondigingen moeten worden omgeroepen in de trein. Dat moet echt in de juiste volgorde zijn (NL, FR, DE, EN), anders volgen er represailles.
Dat geld dan voor internationale treinen. Binnenlands doet men de omroep in de taal van het gewest waar men is. En inderdaad wee je gebeente als je dat fout doet...

Het ge-etter met de internationale tickets op Brussel Centraal staat me ook nog altijd helder bij. Tijdens de openingstijden van het travelcenter mag de lokettist op loket 1 geen internationale tickets verkopen. Net als de lokettist van loket 2 dat ook niet mag terwijl hij niets zit te doen en er bij loket 1 een rij staat tot aan de trap. (omdat het travelcenter dicht is).

Ik heb daar eens over geklaagd bij de NMBS, die hebben daar direct op gehandeld. Twee weken later was er wéér een enorme rij op bij loket 1, terwijl loket 2 niks te doen had. Dat kan natuurlijk niet, dat personeel maar werkeloos en eenzaam voor zich uit zit te staren. dus was loket 3 óók bemand. Zodoende zat lokettist 2 niet zo eenzaam en kon hij een babbeltje maken met lokettist 3, die ook niets te doen had. Behalve internationale reizigers resoluut naar de lange rij verwijzen.

Gut, wat ben ik blij dat ik niet meer in dat land werk.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')