abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110992865
Dat mag zeker wel, ik kan het zo even niet opzoeken maar maak er zelf ook altijd gebruik van omdat ik met meer vervoerders dan alleen de NS reis (Syntus aan het begin) en het dan goedkoper is om een kaartje te halen. Nog nooit een conducteur tegen gekomen die er iets van zei en ik heb ook gelezen dat het gewoon mag.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:25:59 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110993636
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:26 schreef dennistd het volgende:
Vrij apart kopspoortje daar trouwens op foto 2 en 3
Dat kopspoortje word vaak een B-Cargo diesel (77xx of 78xx) geplaatst die oa als wegsleeplok fungeert.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:26:41 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110993667
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 12:52 schreef Irritatie100 het volgende:
Als je studenten-OV hebt mag je toch gewoon een papieren kortingskaartje kopen op de tijden dat hij niet geldig is? Ik wilde gisteren een kaartje aan het loket halen in Schiedam, maar die man weigerde mij een kaartje te geven omdat ik een studenten-OV heb en ik per se op saldo moest reizen....
De regels voorlopig:
- Vrij-reizen: Altijd in- en uitchecken
- Kortingsperiode: Inchecken of papieren kaartje
pi_110993972
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:26 schreef greavy het volgende:

[..]

De regels voorlopig:
Het nadeel van die constructie is dat je niet gedeeltelijk met korting en gedeeltelijk vrij kunt reizen zonder tussendoor de trein uit te moeten stappen (en de trein mogelijk te missen). Een kaartje kopen tot aan de het station waar je om 12u bent werkt niet, want dan ben je daarna niet ingecheckt. De andere optie is om na 12u op een tussenliggend station uit en weer in te checken, maar dan moet je twee verschillende paaltjes opzoeken.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:38:13 #55
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110994020
Gister is het toch nog gruwelijk uit de hand gelopen rondom Tilburg: Een vrij ernstige vechtpartij waar ook messen bij te kijk kwamen. Er zijn 3 gewonden gevallen, waaronder 1 in zeer kritieke toestand is afgevoerd. Er zijn minimaal 11 mensen bij betrokken.
Politie heeft gelijk hard opgetreden toen dit gemeld was bij het alarmnummer: Er waren gelijk stuk of 50 agenten aanwezig, waaronder een groep met schilden voor eigen veiligheid. Station werd volledig afgesloten, niemand erin of eruit. Daders cq medeplichtigen zijn allen meegenomen naar het politiebureau.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 13:39:23 #56
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110994051
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:36 schreef zoem het volgende:

[..]

Het nadeel van die constructie is dat je niet gedeeltelijk met korting en gedeeltelijk vrij kunt reizen zonder tussendoor de trein uit te moeten stappen (en de trein mogelijk te missen). Een kaartje kopen tot aan de het station waar je om 12u bent werkt niet, want dan ben je daarna niet ingecheckt. De andere optie is om na 12u op een tussenliggend station uit en weer in te checken, maar dan moet je twee verschillende paaltjes opzoeken.
Als je die constructie wilt gebruiken, zal je tussentijds de trein in- en uit moeten rennen... En er moet tussen een in- en uitcheck bij NS minimaal 3 minuten zitten, ongeacht of je naar een ander poortje gaat.
pi_110994861
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:39 schreef greavy het volgende:

[..]

Als je die constructie wilt gebruiken, zal je tussentijds de trein in- en uit moeten rennen... En er moet tussen een in- en uitcheck bij NS minimaal 3 minuten zitten, ongeacht of je naar een ander poortje gaat.
Hmm, dan mis je dus je trein. De enige haalbare optie blijft dan kaartje kopen + tussentijds inchecken. Sowieso moeten ze de studenten-ov eens herzien, want heel dat week/weekend gebeuren is niet praktisch.

Nee, doe mij maar weer het papieren kaartje terug. Voor de reiziger heeft de chipkaart eigenlijk meer nadelen dan voordelen. Het is vooral leuk voor de ov-bedrijven, gezien de chipkaart ze extra inkomsten en reizigersdata oplevert. Maar goed, deze discussie is vast al vaker gevoerd :P
pi_110994954
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 13:26 schreef greavy het volgende:

[..]

De regels voorlopig:
Ja dat dacht ik ook ja, maar ik kreeg aan het loket toch echt geen kaartje :')
dus maar uit de automaat gehaald uiteindelijk. Want ik had een retourtje schiedam - amsterdam, overdag in amsterdam geweest en 's avonds in leiden. Dat kan toch niet met de chipkaart zonder dubbel opstaptarief?
  dinsdag 1 mei 2012 @ 14:56:43 #59
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_110996572
Willen ze in Ile de France die situatie gaan afschaffen of in ieder geval verminderen. Gaat ie in Nederland gecreerd worden ( trein uit, bliep, trein missen, trein in)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 14:58:06 #60
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_110996626
Leren van de ervaringen van andere spoorbedrijven is zo not done. NIH-syndrome!
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:02:21 #61
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110996838
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:56 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Willen ze in Ile de France die situatie gaan afschaffen of in ieder geval verminderen. Gaat ie in Nederland gecreerd worden ( trein uit, bliep, trein missen, trein in)
Maar welke koekebakker bedenkt nou dat, wanneer je een kaartje uit de automaat trekt, je deze eerst nog moet stempelen?
Er stond toch echt een datum van "vandaag" (gister...) op mét de trein die ik nemen zou .....
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:28:59 #62
200192 Darkwing_Duck
pi_110998027
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:02 schreef greavy het volgende:

[..]

Maar welke koekebakker bedenkt nou dat, wanneer je een kaartje uit de automaat trekt, je deze eerst nog moet stempelen?
Er stond toch echt een datum van "vandaag" (gister...) op mét de trein die ik nemen zou .....
In en om parijs onstaat de situatie als je het departement verlaat, of je de geografische grens van je abbonement overgaat, dan met een papieren kaartje verder moet. Even een dagkaartje parijs op je RFID navigo laden is er niet bij. Als dat kon had ik ook niet zoveel..... :X
pi_110998078
Morgen naar Londen met de trein. 7.15 van Vss naar Rsd, en dan naar Brussel-Zuid met de Eurostar *G*
pi_110998282
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:30 schreef DrNick het volgende:
Morgen naar Londen met de trein. 7.15 van Vss naar Rsd, en dan naar Brussel-Zuid met de Eurostar *G*
heb je genoeg tijd ingepland voor de overstap? Je moet het hele station door en lang in de rij staan 2x
pi_110998447
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:34 schreef computergirl het volgende:

[..]

heb je genoeg tijd ingepland voor de overstap? Je moet het hele station door en lang in de rij staan 2x
Moeders heeft het geregeld, we hebben iets van één uur om over te stappen.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 15:49:03 #66
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_110998895
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

In en om parijs onstaat de situatie als je het departement verlaat, of je de geografische grens van je abbonement overgaat, dan met een papieren kaartje verder moet. Even een dagkaartje parijs op je RFID navigo laden is er niet bij. Als dat kon had ik ook niet zoveel..... :X
Mja, ik zat in Lille. En kocht een kaartje Lille Flandres-Douai. Toen controle. Meneer kon vloeiend Engels, gelukkig. Had mijn ticket niet gevalideerd. Hij deed dat wel even, maar had anders ¤10 moeten betalen zei hij...
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:02:17 #67
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_110999470
Vragen aan NS en ProRail over verbouwing Zwolle, inclusief Kamerbrief minister Schultz:

http://www.voorbeterov.nl/120501.php
pi_110999799
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Vragen aan NS en ProRail over verbouwing Zwolle, inclusief Kamerbrief minister Schultz:

Je doet me denken aan een groepje mensen wat bij mij in de buurt woont, ook bij elk bouwproject of wijziging die de gemeente of een andere partij voordraagt gaan zeiken en vragen stellen om het vragen/ zeiken stellen. Van die mensen die gaan zeuren vanwege het bouwen van een school, omdat er dan meer jeugd over het fietspad 250m verder gaat fietsen.

Laat alles gewoon op zijn beloop gaan en de mensen het werk uitvoeren en bedenken die ervoor gestudeerd hebben. Wat is er in godsnaam boeiend aan het willen weten wie er informatie aan de minister vanuit Prorail aanbiedt? Of ben je alvast opzoek naar een zondebok?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 1 mei 2012 @ 16:27:00 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_111000461
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:02 schreef DriekOplopers het volgende:

Je kunt op je vingers na gaan tellen dat de sporen layout nog niet klaar is voor de gewijzigde situatie en dat het binnenkomen en vertrekken iets meer tijd kost dan zou moeten. Voor de rest zou alles moeten funtioneren.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:27:30 #70
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_111000481
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:10 schreef Gutz het volgende:

[..]

Je doet me denken aan een groepje mensen wat bij mij in de buurt woont, ook bij elk bouwproject of wijziging die de gemeente of een andere partij voordraagt gaan zeiken en vragen stellen om het vragen/ zeiken stellen. Van die mensen die gaan zeuren vanwege het bouwen van een school, omdat er dan meer jeugd over het fietspad 250m verder gaat fietsen.

Laat alles gewoon op zijn beloop gaan en de mensen het werk uitvoeren en bedenken die ervoor gestudeerd hebben. Wat is er in godsnaam boeiend aan het willen weten wie er informatie aan de minister vanuit Prorail aanbiedt? Of ben je alvast opzoek naar een zondebok?
Qua overlaten aan mensen "die ervoor gestudeerd hebben" is ons in de spoorsector niet altijd even goed bevallen, om het maar eens mild uit te drukken.

We vragen niet naar het zinkgehalte in de railklemmen of dat soort geneuzel.

Maar vragen of de geplande drgl 2012 wel gaat lukken, of e.e.a. leidt tot een hoop traplopen en wanneer over de onbeantwoorde vragen alsnog duidelijkheid komt, dat is toch niet raar? We trekken geen voorbarige conclusies, roepen niet dat iets een schande is etc. We laten slechts zien dat het onze aandacht heeft.
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:28:50 #71
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_111000537
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:27 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je kunt op je vingers na gaan tellen dat de sporen layout nog niet klaar is voor de gewijzigde situatie en dat het binnenkomen en vertrekken iets meer tijd kost dan zou moeten.
Klopt. Maar dat zien we graag officieel bevestigd, en we vragen dus wat dat voor reizigershinder oplevert. Met name de aansluitingen van oost naar west zijn erg krap. :)
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:29:09 #72
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_111000548
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 14:07 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik ook ja, maar ik kreeg aan het loket toch echt geen kaartje :')
dus maar uit de automaat gehaald uiteindelijk. Want ik had een retourtje schiedam - amsterdam, overdag in amsterdam geweest en 's avonds in leiden. Dat kan toch niet met de chipkaart zonder dubbel opstaptarief?
Dat kan wel door gewoon niet uit/in te checken in Leiden.Het is alleen formeel niet toegestaan. (Hoe ze ooit willen controleren of je in 'overtreding' bent is een andere vraag.)
pi_111000687
Dat "de reiziger moet niet zo zeuren en gewoon slikken wat hem geleverd wordt tegen een aanzienlijke betaling" komt me erg bekend voor. Is er voor Gutz geen blogplekje op jongebazen.nl te regelen?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 1 mei 2012 @ 16:33:36 #74
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_111000757
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 16:32 schreef Litpho het volgende:
Dat "de reiziger moet niet zo zeuren en gewoon slikken wat hem geleverd wordt tegen een aanzienlijke betaling" komt me erg bekend voor. Is er voor Gutz geen blogplekje op jongebazen.nl te regelen?
_O-
  dinsdag 1 mei 2012 @ 17:14:54 #75
200192 Darkwing_Duck
pi_111002476
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 15:49 schreef greavy het volgende:

[..]

Mja, ik zat in Lille. En kocht een kaartje Lille Flandres-Douai. Toen controle. Meneer kon vloeiend Engels, gelukkig. Had mijn ticket niet gevalideerd. Hij deed dat wel even, maar had anders ¤10 moeten betalen zei hij...
Ervaring leert. Als jij je meld bij de controleur voor dat hij dat bij jouw doet is er veel mogelijk in Frankrijk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')