Dat geld dan voor internationale treinen. Binnenlands doet men de omroep in de taal van het gewest waar men is. En inderdaad wee je gebeente als je dat fout doet...quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zo heb ik wel meer verhalen gehoord. Onder andere over de volgorde waarin aankondigingen moeten worden omgeroepen in de trein. Dat moet echt in de juiste volgorde zijn (NL, FR, DE, EN), anders volgen er represailles.
FRIETquote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
denk het niet, omdat het land een te grote patatkraam is
Ik had het inderdaad over internationale treinen (meer specifiek: de Benelux). Op de stations in Brussel is het helemaal feest, daar staan de talen om en om op de bordjes.quote:Op dinsdag 1 mei 2012 22:11 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat geld dan voor internationale treinen. Binnenlands doet men de omroep in de taal van het gewest waar men is. En inderdaad wee je gebeente als je dat fout doet...
Wat is dat voor een rariteitenkabinet?quote:Ik heb daar eens over geklaagd bij de NMBS, die hebben daar direct op gehandeld. Twee weken later was er wéér een enorme rij op bij loket 1, terwijl loket niks te doen had. Dat kan natuurlijk niet, dat personeel maar werkeloos en eenzaam voor zich uit zit te staren. dus was loket 3 óók bemand. Zodoende zat lokettist 2 niet zo eenzaam en kon hij een babbeltje maken met lokettist 3, die ook niets te doen had. Behalve internationale reizigers resoluut naar de lange rij verwijzen.
ting, ting, ting, TONK?quote:
t is eerder Vlaams wat die kaarten spreken, maar zeker wel okquote:Op dinsdag 1 mei 2012 17:27 schreef greavy het volgende:
[..]
Maar wist ik veel dat ik een kaartje MET datum nog moet valideren in één of ander geel automaatje op het perron... Hij snapte dat het onduidelijk was, en wel vaker dit treft.
Edit: Wel tof dat de kaartautomaten in het Nederlands kunnen, hoewel sommige woorden niet vertaald zijn.
Waar het mij om gaat is het vetgedrukte gedeelte (Bijlage Kaart, rechter Groene streep bovenaan meld dit voorbeeld...quote:Definitie reis
Een reis binnen een regio, dient, na het ontwaarden van het vervoersbewijs, met de eerstkomende trein uitgevoerd te worden via de kortste route. Er zijn geen reisonderbrekingen toegelaten, behalve voor de noodzakelijke overstap.
Voor de nationale reizen van meer dan 200 kilometer, mag de reis onderbroken worden, maar de reis moet binnen 24 uur, na het ontwaarden van het vervoersbewijs afgerond zijn. De onderbreking moet aan de baliemedewerker doorgegeven worden in verband met mogelijke reserveringen. Na de reisonderbreking dient het vervoersbewijs opnieuw ontwaard te worden (afgestempeld). Daar het Frans Nationaal tarief sterk degressief[2] is, is het voordelig om zoveel mogelijk kilometers onder een reis te boeken. Als er vanuit het buitenland wordt geboekt, wordt elk reisonderdeel met reservering als een aparte reis beschouwd. Een voorbeeld:
Rijsel (Lille) - Grenoble met overstap in Lyon: In Frankrijk is dat een vervoersbewijs en een reis, maar voor dezelfde reis vanuit het buitenland geboekt krijgt men een aparte reservering en kaart voor Lille - Lyon en een voor Lyon - Grenoble. De reis mag wel langdurig worden onderbreken in Lyon.
Voor een nationale reis is alleen de kortste route toegelaten, tenzij er voor de omweg betaald wordt. Antennetrajecten, reizen waarbij een station tweemaal voorbijgereden wordt, zijn echter niet toegelaten, zelfs als er niet op dat station gestopt wordt. Voor zo'n reis dienen twee losse vervoersbewijzen aangeschaft te worden.
Het combineren van verschillende treinkaartjes voor een reis is in principe niet toegestaan.
Voorbeeld: Parijs Creil: Een reiziger met een Parijse dagkaart van 5 zones mag tot Survilliers-Fosses reizen. Als hij een aanvullende kaart heeft Survilliers-Fosses Creil, kan hij er niets mee aanvangen, tenzij hij in Survilliers uitstapt en daar zijn aanvullende kaart stempelt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sprinter is het nieuwe woord voor 'stoptrein' en die hebben ze in het hele land (ik zit nu in de sprinter van Almelo naar Deventer). Als materiaal wordt daar in de randstad vaak SLT of DDAR voor gebruikt, maar ik ben meer SGMm en af en toe een verdwaalde Plan-V gewend hierquote:Op woensdag 2 mei 2012 00:28 schreef DrNick het volgende:
Ik zie net dat ik morgen van Vss naar Rsd reis in een sprinter, wat doet dat ding hier? Die rijden toch alleen in de randstad?
AH, zoquote:Op woensdag 2 mei 2012 00:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Sprinter is het nieuwe woord voor 'stoptrein' en die hebben ze in het hele land (ik zit nu in de sprinter van Almelo naar Deventer). Als materiaal wordt daar in de randstad vaak SLT of DDAR voor gebruikt, maar ik ben meer SGMm en af en toe een verdwaalde Plan-V gewend hier
Herr Doktor Blitz was al bezet?quote:Op woensdag 2 mei 2012 00:56 schreef Dr_Flash het volgende:
Punkteübersicht
Name
Doktor Flasche
Ihr aktueller Prämienpunktestand
1004
Gebaseerd op? Die trein zit toch constant wel redelijk vol. 10 keer beter gevuld dan de boemel naar Randwyck in ieder geval. Als ze nou ook eens fatsoenlijk materieel in zouden zetten....quote:Op dinsdag 1 mei 2012 21:48 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, dat wordt dan nog leuk. Maastricht - Luik loopt ook niet over van capaciteit zeg maar.
Capaciteit ~= bezetting.quote:Op woensdag 2 mei 2012 09:00 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Gebaseerd op? Die trein zit toch constant wel redelijk vol. 10 keer beter gevuld dan de boemel naar Randwyck in ieder geval. Als ze nou ook eens fatsoenlijk materieel in zouden zetten....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |