quote:Nieuwe spelers voor seizoen 2010-2011:
• Morten Skoubo (gehuurd van FC Utrecht)
• Mads Junker (transfervrij overgenomen van VItesse (na huurperiode))
• Jimmy Hempte (transfervrij overgenomen van KV Kortrijk)
• Eelco Horsten (Jeugd PSV)
Spelers die vertrokken na/tijdens 2010-2011:
• Marcel de Jong (transfervrij, FC Augsburg)
• Arnold Kruiswijk (gehuurd, SC Heereveen)
• Jan-paul Saeijs (transfervrij)
• Jamaique vandamme (transfervrij)
• Kjell Knops (transfervrij)
• Cliff Mardulier (transfervrij)
• Bram Castro (transfervrij)
• Kris de Wree (optie niet gelicht, transfervrij)
Nieuwe spelers voor seizoen 2009-2010:
• Rihairo Meulens (transfervrij overgenomen van Vitesse);
• Mads Junker (gehuurd van Vitesse);
• Morten Skoubo (gehuurd van FC Utrecht);
• Eric Addo (transfervrij overgenomen van PSV (na huurperiode)).
Spelers terug na verhuurperiode:
• Harrie Gommans (Roeselare);
• Jan-Paul Saeijs (Southampton).
Spelers die vertrokken na/tijdens 2008-2009:
• Andres Oper (Shanghai Shenhua);
• Marcel Meeuwis (Borussia Mönchengladbach);
• Sekou Cissé (Feyenoord)
• Dieter van Tornhout (Enosis Neon Paralimni);
• Wesley Schors (MVV).
Mads wie? hehehe nee geintje natuurlijk.quote:Op maandag 13 februari 2012 16:16 schreef planethugo het volgende:
NEC de betere kansen, wij de punten. Het was koud, slecht voetbal maar die tank van damascus maakt alles dan weer goed.
[ afbeelding ]
HELD
Denk dat Harm toch vertrekt eind van het seizoen. Hij zal weer kwaliteit moeten gaan inleveren en de beurs is er niet naar om veel versterkingen te halen. En of hij het trekt om nog een seizoen weer van voren af aan te moeten gaan opbouwen. Vormer weg, Junker vraagteken, Malki als ie zo doorgaat, Vukovic, die prima staat te verdedigen de laatste weken, zal wel teruggaan.quote:Op maandag 13 februari 2012 10:19 schreef Kn0x het volgende:
Nu hopen dat we niet drie belangrijke mensen kwijtraken in de zomer (Junker, Harm, Malki).
quote:Roda vraagt uitstel betaling huur
Roda JC heeft de gemeente Kerkrade om uitstel van betaling gevraagd van twee termijnen stadionhuur. Het gaat dan om een bedrag van 550.000 euro. De Kerkraadse club heeft het verzoek gedaan om op 1 juni voldoende geld in kas te hebben.
Dan is namelijk het eerste meetpunt waarop Roda JC moet voldoen aan de eisen van de licentiecommissie van de KNVB. De club zit voor het derde jaar in categorie I en moet daar uiterlijk in november uit.
Het college van B&W van Kerkrade heeft inmiddels ingestemd met het verzoek, zo laat wethouder Will Terpstra weten. Het is nog niet bekend wanneer Roda JC het geld aan de gemeente moet terugbetalen.
volgens mij zullen ze dit gewoon 2 juni betalen, zodat ze op 1 juni dat geld extra in kas hebben als onze vrienden uit Zeist langskomenquote:
Ik moest lachen om deze reactie.quote:Op zondag 26 februari 2012 10:36 schreef DohanJerksen het volgende:
Dat de Graafschap maar even lekker degradeert met dit anti-voetbal... Om over de scheids, Prus en de wissels van Harm nog maar te zwijgen...
Zelden dat ik een wedstrijd voortijdig verlaat.
"Superboer"?quote:Op zondag 26 februari 2012 13:43 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik moest lachen om deze reactie.
Erg triest ja... Venlo financiert toch ook hun stadion meen ik gelezen te hebben?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 23:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
Slechte wedstrijd (vooral de eerste helft), maar uiteindelijk wel die grossmaulen met hun "fc gemeenteraad" de mond gesnoerd...
Dat je je er zo druk om maakt, wil wel zeggen dat het waar is. Roda JC is gewoon gered door de gemeente. Beetje humor kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 23:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
Slechte wedstrijd (vooral de eerste helft), maar uiteindelijk wel die grossmaulen met hun "fc gemeenteraad" de mond gesnoerd...
"D¤ pot v¤rwijt d¤ k¤t¤l dat 'i¤ zwart zi¤t" zou een mooie spreuk zijn voor op een spandoek in het uitvak tijdens VVV - Roda volgend seizoen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:05 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Dat je je er zo druk om maakt, wil wel zeggen dat het waar is. Roda JC is gewoon gered door de gemeente. Beetje humor kan geen kwaad.
+ Amrabat voor ong. 2/3 miljoen en in de huidige selectie zitten er ook weer een paar die miljoenen gaan opleveren.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:33 schreef Kn0x het volgende:
Meh VVV heeft wel veel geld gekregen van transfers he.
Honda voor 10 en Musa voor 5 volgens mij
Laatste keer dat Roda 15 miljoen zag, was met Monopoly.
Yoshida en Nwofor gaan wel weer wat opleveren en Wildschut ook.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 15:13 schreef planethugo het volgende:
dat moeten we nog maar afwachten of die miljoenen gaan opleven. Tot nu toe was alleen cska moskou dat miljoenen op tafel legde. Structureel kan je dat tegenwoordig toch niet meer afdwingen zoals wij ooit deden. Alle clubs zijn een stuk professioneler zodat je gewoon geluk moet hebben. Voor hetzelfde geld degraderen ze en worden die gasten ook veel minder waard.
Hoe dan ook, dat gemeentegedoe... eens kijken over een paar jaar als ze dat nieuwe stadion hebben of ze dan ook netjes de hypotheek kunnen betalen. Al die mooie praatjes van Berden prikt iedereen toch wel doorheen. Wij zijn het niet alleen, zo ongeveer de complete eredivisie heeft steen gehad van de gemeente. Kan me daar ook niet druk over maken, als mijn club maar overeind blijft. Of dat nu door een sjeik, de gemeente of sinterklaas gebeurt boeit me niet. En zo zullen ze in venlo ook vast wel denken. Of zou er ooit één supporter geweest zijn die na gemeentesteun besloot om thuis te blijven?
Yoshida betwijfel ik, die Nwofor vind ik wel aardig maar of CSKA hem al zo snel haalt betwijfel ik (ja ome Hai zegt het maar die zegt wel meer), Wildschut heeft net een paar wedstrijden wat laten zien. Even afwachten of die het volhoudt.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 16:50 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Yoshida en Nwofor gaan wel weer wat opleveren en Wildschut ook.
VVV heeft nu gewoon een goede naam en goede connecties, CSKA heeft die Nwofor alweer in het vizier.
En tja gemeentesteun zal VVV idd ook nodig hebben bij het realiseren van dat nieuwe stadion. Was toch ook maar een ludieke actie van de VVV'ers.
Op naar het volgend seizoen ja....Dan wordt het vast beter nadat het halve team is verkocht..quote:Op zondag 18 maart 2012 16:12 schreef Kn0x het volgende:
Slechte wedstrijd, aantal spelers die belabberd spelen.
Het is het Roda-syndroom. Winnen van titelkandidaten en verliezen van de nummer laatst. Ach ja, door naar het volgend seizoen...
Dat dus. En geen gemeentesteun meer. Belachelijk gedoe.quote:
Wat let je? Ik zou zeggen, richt samen met je kloon 'tech4u' een voetbalclub 'FC Limburg' op en maak er wat van. Wel zelf een lap grond voor het sportpark kopen en niet bij de gemeente aankloppen voor subsidie hè! Succes!quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:25 schreef blonchi het volgende:
[..]
Dat dus. En geen gemeentesteun meer. Belachelijk gedoe.
En dat handjevol Rodasupporters dat uit principe niet meer wil komen, prima. Mensen blijven toch wel komen.
Waardoor ketste het gedrocht Sporting Limburg opeens af? Juist... door het intrekken van financiële steun van de Provincie. Nu niet meer klagen dat Roda gemeentesteun krijgtquote:Op woensdag 21 maart 2012 14:25 schreef blonchi het volgende:
[..]
Dat dus. En geen gemeentesteun meer. Belachelijk gedoe.
En dat handjevol Rodasupporters dat uit principe niet meer wil komen, prima. Mensen blijven toch wel komen.
Als Roda slim is (en zo schat ik v/d Bunder wel in), gebruiken ze het geld, dat ze door een evt. terugkeer van Hendriks besparen, in de commerciële afdeling. Hoog tijd dat men het midden- en kleinbedrijf ook aan boord gaat krijgen...quote:
Eerlijk gezegd gun ik Heracles de bekerwinst juist, we weten zelf hoe gaaf het is, als je als provincieclub de beker wint. Voor PSV is het niet meer dan een Europees ticket, voor Heracles (en voor ons bijv. ook) een hoofdprijs waar je het jaren later nog over hebt. En Europees voetbal? Laat ons dat over een paar seizoenen maar, als kers op de taart, bereiken, nadat we stapsgewijs uit de financiële problemen zijn gekomen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:05 schreef planethugo het volgende:
[..]
Klote van heracles gister idd, gun het az ook niet maar kwa eigenbelang was het shit
Vooraf had ik er voor getekend. Achteraf een terechte uitslag.quote:
Ondanks zijn rare acties soms wie ik liever Vuko erop staan dan Wielaert, Wielaert is echt over zijn top heen. Is veel te langzaam geworden. Hier is het kiezen tussen 2 kwaden...quote:Op vrijdag 13 april 2012 07:59 schreef DohanJerksen het volgende:
[..]
Vooraf had ik er voor getekend. Achteraf een terechte uitslag.
Gelukkig hebben ze Guidetti goed onder de duim weten te houden.
Verder snap ik nog steeds niet waarom Vuckovic al weg moet terwijl ze 'm nog een jaar kunnen huren... Papa Wielaert bang dat het zoontje niet meer aan spelen toe komt?
De Roda site zelfquote:Op maandag 16 april 2012 08:52 schreef Kn0x het volgende:
Bron?
Dat is in ieder geval wel goed nieuws. Hopen dat we in de zomerstop wat spelers kunnen verkopen en transfervrij kunnen binnenhalen en dan gaan we langzaam omhoog.
en die andere teams zoals rkc, vitesse en nec wel? Ik wil nogeens een europees tripje. Met een paar honderd man in een verre stad zuipen. Epicquote:Op maandag 16 april 2012 10:26 schreef DohanJerksen het volgende:
[..]
Dromen mag altijd maar we hebben toch niks in Europa te zoeken op dit moment..
Laat ons lekker die play-offs halen, en in die laatste ronde eruit vliegen, dan heb je nog twee thuiswedstrijden extra tv geld, en toeschouwers plus catering en dan hebben we de kosten niet van Europees voetbal. wij zouden op dit moment er niets te zoeken hebben.quote:Op maandag 16 april 2012 10:35 schreef planethugo het volgende:
Van Geel moest wel bezuinigen maar deed echt niet meer dan noodzakelijk was, anders kon hij nooit goede resultaten behalen en terug bij een topclub geraken. Wel mooi dat we eindelijk eens genoeg punten gescoord hebben. Nu in juni nog en we zijn uit die categorie. Maar dat wil dan toch niet zeggen dat het allemaal hosanna is volgens mij.
hoe dan ook, gisteren een waardeloze wedstrijd. De aanval was net zo onmachtig en op zichzelf aangewezen als tegen feyenoord. Gelukkig speelde we tegen een groningen dat nog slechter was.
[..]
en die andere teams zoals rkc, vitesse en nec wel? Ik wil nogeens een europees tripje. Met een paar honderd man in een verre stad zuipen. Epic
Plus alle werknemers die je moet betalen voor thuiswedstrijden inclusief stroom, huur, inkoop van waren enz enz enz. Er komt meer bij kijken dan alleen vlucht en hotel hoor.quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:11 schreef planethugo het volgende:
wie weet loot je wel een engelse club en is het stadion uitverkocht. Zo niet dan kost het echt niet meer dan een vriendschappelijk duel. Ja een uitduel voor de vliegkosten en hotel. Maar daar gaan we echt niet failliet door
Klopt en hoever gaan we dan, België en Bekkerveld, veel verder komt Roda in de zomer niet. Ik snap best dat je een europese wedstrijd wilt bezoeken maar voor Roda is het beter van niet.quote:Op dinsdag 17 april 2012 11:21 schreef planethugo het volgende:
er worden ook altijd een paar oefenwedstrijden in de zomer gespeeld dus dat argument is non-valid
En dat laatste is heel erg belangrijk.quote:Op zaterdag 21 april 2012 13:18 schreef iehlaak het volgende:
Voor Feyenoord riep ik nog dat Roda dit seizoen nog maar drie punten ging pakken: Thuis tegen Utrecht. Nu hebben we zeven punten uit de laatste drie wedstrijden en zijn er nog drie te gaan. Als Roda het niet te bont maakt en onze concurrenten niet eens gaan excelleren, dan blijven we zowel NEC als RKC voor. Zou betekenen dat we weer play-off halen. Niet dat ik er vertrouwen in heb dat Roda dit jaar wel de play-off wint - daar is ons team niet sterk genoeg voor.
Gisteren heb ik serieus overwogen om de wedstrijd af te zetten na de eerste helft. Qua amusement een van de slechtste helften van een wedstrijd die Roda de afgelopen decennia speelde. NAC raakte de bal kwijt als het tien meter over de middellijn kwam. Roda speelde sneller naar voren, maar was de bal dan ook meteen kwijt.
Toch vind ik dit team heel taai, uitgekookt en volwassen spelen. Geen kansen krijgen, maar weten dat het wel goed komt en er toch eentje in gaat. Geen domme fouten, niet overhaast en een goed besef van wat men (niet!) kan. Want qua individuele kwaliteit is het niet heel best. Vormer steekt er met kop en schouders bovenuit, maar verder is het zeer beperkt. Te veel voetballers die wel meekunnen, maar echt geen hoger niveau (meer) aankunnen. Ik noem een Monteyne, Wielaert, Hempte, Fledderus, De Beule, Delorge, Djoum en Ramzi.
Goed, het belangrijkste is dat we er weer financieel bovenop komen. Ik hoop dat dat deze zomer zo ver is en we weer verder kunnen bouwen.
eigenlijk is het sinds feyenoord thuis al zo dat er best slecht gespeeld wordt, nauwelijks creativiteit in de ploeg zit en de spitsen niet weten wat ze met de bal moeten als ze hem krijgen omdat ze op een eiland staan. Maar wonder boven wonder hebben we die 3 wedstrijden wel gewoon 7 punten gehaald.quote:Op zaterdag 21 april 2012 13:18 schreef iehlaak het volgende:
Gisteren heb ik serieus overwogen om de wedstrijd af te zetten na de eerste helft. Qua amusement een van de slechtste helften van een wedstrijd die Roda de afgelopen decennia speelde. NAC raakte de bal kwijt als het tien meter over de middellijn kwam. Roda speelde sneller naar voren, maar was de bal dan ook meteen kwijt.
Toch vind ik dit team heel taai, uitgekookt en volwassen spelen. Geen kansen krijgen, maar weten dat het wel goed komt en er toch eentje in gaat. Geen domme fouten, niet overhaast en een goed besef van wat men (niet!) kan. Want qua individuele kwaliteit is het niet heel best. Vormer steekt er met kop en schouders bovenuit, maar verder is het zeer beperkt. Te veel voetballers die wel meekunnen, maar echt geen hoger niveau (meer) aankunnen. Ik noem een Monteyne, Wielaert, Hempte, Fledderus, De Beule, Delorge, Djoum en Ramzi.
Goed, het belangrijkste is dat we er weer financieel bovenop komen. Ik hoop dat dat deze zomer zo ver is en we weer verder kunnen bouwen.
hoe snel kan het omslaanquote:Op maandag 23 april 2012 12:05 schreef planethugo het volgende:
[..]
eigenlijk is het sinds feyenoord thuis al zo dat er best slecht gespeeld wordt, nauwelijks creativiteit in de ploeg zit en de spitsen niet weten wat ze met de bal moeten als ze hem krijgen omdat ze op een eiland staan. Maar wonder boven wonder hebben we die 3 wedstrijden wel gewoon 7 punten gehaald.
grootste winstpunt is dat de verdediging eindelijk stabiel oogt en er idd geen domme fouten gemaakt worden.
Op een akkoordje gooien met Utrecht die nergens meer om spelen en maar hopen dan dat NAC hun laatste thuiswedstrijd per se wil winnen.quote:Op donderdag 3 mei 2012 15:25 schreef planethugo het volgende:
en eigenlijk werd het slechte spel tegen tegen groningen, nac en feyenoord verbloemd door het resultaat en de tegenstander die net zo of nóg slechter was.
gisteren en zondag hebben we kunnen zien wat er gebeurt als er een tegenstander staat die wel gebruik maakt de mogelijkheden. Als we de playoffs halen, waar ik wel vanuit ga, dan gaan we die never niet winnen
ik moest giechelenquote:Op zondag 6 mei 2012 20:58 schreef blonchi het volgende:
Voetbal kijken met het schaamroda op je kaken...![]()
Waarom zo snel tevreden met dit seizoen?quote:Op maandag 7 mei 2012 11:37 schreef Timmie1983 het volgende:
Tja, ze hebben het vies laten liggen wat betreft de play offs. Niet alleen de laatste drie wedstrijden, maar met name thuis tegen De Graafschap, Heerenveen en RKC en uit bij Excelcior en VVV.
Ondanks dat kan ik zeker leven met de 10e plek. Je koopt er uiteindelijk niets voor, maar wederom boven de begroting gepresteerd, met veel nieuwe spelers tot de laatste dag mee kunnen strijden voor een play off-ticket, Malki toch maar mooi vice-topscorer van Nederland geworden en volgend seizoen het 40e jaar onafgebroken jaar in de eredivisie.
Dat Ruud een hoop werk te verrichten heeft is duidelijk. De verdediging was bedroevend, om nog maar te zwijgen van de keepers. Toch heb ik er alle vertrouwen in. "Brood en Spelen nabij Coriovallum", wat willen we nog meer?
Tot slot nog een plaatje van gisteren. Geen verdere uitleg bij nodig lijkt me zo.
[ afbeelding ]
Oost 16 - Rij 4 - Stoel 16 is er ook volgend seizoen weer bij in het Parkstad Limburg Stadion.
quote:Medisana nieuwe rugsponsor Roda JC Kerkrade 2012-2013
Roda JC Kerkrade en Medisana hebben een overeenkomst gesloten voor shirtsponsoring. Onder de naam ‘Medisana’ zal het bedrijf vanaf het seizoen 2012-2013 een prominente plaats innemen op de achterkant van het Roda JC Kerkrade shirt. De contractduur betreft een periode van drie jaar.
Maurice Jongen en Charlotte Kerckhoffs management Medisana Benelux: “Om onze positie verder te versterken hebben we gekozen voor een partnership bij Roda JC Kerkrade. Roda JC Kerkrade is de perfecte partner om onze naamsbekendheid in Nederland te vergroten. De uitstraling van de club past perfect bij Medisana: “Limburgse passie”! Door passie en hard werken hebben we Medisana daar gebracht waar het nu staat, aan de top. Wij zijn trots dat we deze stap kunnen maken en hopen op een zeer succesvolle en langdurige samenwerking. ”
Algemeen Directeur Marcel van den Bunder van Roda JC Kerkrade: “Roda JC Kerkrade is verguld met Medisana als nieuwe rugsponsor. Medisana kan via het platform Roda JC Kerkrade haar producten verder introduceren op de particuliere markt door haar naamsbekendheid en merkbekendheid op een effectieve manier te vergroten. Ik ben er dan ook van overtuigd dat we een succesvolle samenwerking tegemoet gaan.”
Over Medisana: Medisana is in de Benelux marktleider in consumentenelektronica op het gebied van gezondheids- en wellnessproducten. Medisana biedt een zeer ruim assortiment kwalitatief zeer hoogwaardige producten tegen een betaalbare prijs. Het van oorsprong Duitse bedrijf is inmiddels meer dan 30 jaar een van de toonaangevende producenten in hun vakgebied. Medisana producten staan voor zeer hoogwaardige kwaliteit, gebruiksvriendelijkheid, functionaliteit, innovatie en design. De Benelux vestiging is gelegen in Kerkrade op een steenworp afstand van het Parkstad Limburg Stadion van waaruit het bedrijf zich de afgelopen 10 jaar ontwikkelde tot marktleider.
Bron: Rodajc.nl
Sno weet dat hij het volle vertrouwen krijgt van Brood. Alleen dat kon wel eens de doorslag geven. Hij had in de winterstop naar clubs kunnen gaan die een aantal keer meer salaris konden bieden maar bleef RKC trouw. Blijkt toch dat die jongen niet voor het geld kiest.quote:Op woensdag 23 mei 2012 13:20 schreef planethugo het volgende:
en op de transfermarkt is het vooral erg stil. Sno heb ik geen vertrouwen in. Die heeft zoveel keus dat er vast wel iemand (veel) meer dan ons kan bieden.
Lees nu dat groningen michael de leeuw voor 125.000 overgenomen heeft van de graafschap.... zoiets had men met het talentenfonds moeten kopen
Nooit van gehoord. We zullen zien.quote:Roda JC Kerkrade huurt Danilo van Parma
Roda JC Kerkrade heeft zich versterkt met de diensten van middenvelder Danilo Luis Hélio Pereira. De 20- jarige Portugese jeugdinternational wordt voor één jaar gehuurd van Parma FC.
Danilo kwam in de zomer van 2010 over van de jeugdopleiding van Benfica S.L. naar Parma FC, waar hij tijdens het seizoen 2010-2011 debuteerde. In 2011 bereikte hij als basisspeler van Portugal onder 20 de finale van het Wereldkampioenschap. Danilo maakte in de halve finale tegen Frankrijk de winnende treffer en werd gekozen in het All Star team van het toernooi in Colombia.
Technisch Directeur Gerard Wielaert: “Danilo is een verdedigende middenvelder. Een jonge speler met een zeer goede fysiek en daarnaast beschikt hij over een goede functionele techniek. Hij heeft alle Portugese jeugdteams doorlopen en speelt nu in Jong Portugal.”
Danilo kan zowel als verdedigende middenvelder als centrale middenvelder uit de voeten. De kopsterke speler pikt regelmatig zijn goals mee, heeft een groot loopvermogen en beschikt over een goed afstandsschot.
Danilo Pereira:"In de Nederlandse competitie wordt aanvallend gespeeld, ideaal voor mij om mijn verdedigende skills te laten zien en te verbeteren. Ik wil samen met het team hard werken aan een goede klassering van Roda JC dit seizoen. Ik kijk uit naar een mooie competitie in dit mooie stadion. Ik ben een rustige jongen die liever zijn voeten laat spreken. Wait and See".
Ik zag Pluim ook graag voetballen. Alleen erger ik me er altijd aan dat hij zo langzaam isquote:Op vrijdag 29 juni 2012 23:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
Doodzonde dat Pluim verhuurd wordt, in potentie misschien wel onze beste speler...
Vi.nlquote:Ruijs: 'Bij Roda proberen grote talenten te ontwikkelen'
30/06/2012 21:07
Tini Ruijs gaat bij Roda JC Kerkrade aan de slag als hoofd jeugdopleiding. De 55-jarige Limburger, die vorig seizoen hoofdtrainer was van buurman Fortuna Sittard, moet de talentenschool naar een hoger niveau tillen.
'Het probleem van Roda is al heel lang dat er geen eigen jongens doorbreken in het eerste team. Ik wil dat veranderen. Belangrijk in mijn visie zijn de trainingen, een mix van de Zeister visie en de methode van Wiel Coerver. In de toekomst moeten er jaarlijks één of twee spelers uit de jeugd doorstromen naar de hoofdmacht', zegt Ruijs, die meerdere nationale jeugdteams trainde in de Verenigde Arabische Emiraten, in Voetbal International.
Ook was hij in de jaren negentig succesvol als coördinator van de jeugdopleiding van Fortuna Sittard. 'In die tijd braken daar jongens door als Mark van Bommel, Fernando Ricksen en Kevin Hofland', herinnert Ruijs zich. 'Bij Roda gaan we nu ook proberen grote talenten te ontwikkelen.'
Langzaam en verdedigt te weinig mee. Maar als Malki weg gaat, ben je in één keer alle drie onze voorste mensen kwijt.quote:Op zaterdag 30 juni 2012 08:46 schreef DohanJerksen het volgende:
[..]
Ik zag Pluim ook graag voetballen. Alleen erger ik me er altijd aan dat hij zo langzaam is
Sutchuin en delorge geblesseerd, Malki twijfelgeval. Guus is weer terug.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:04 schreef Professional het volgende:
Vanavond de 3 punten maar pakken?
Zag in het LD al een lijst met blessures staan, kunnen we ook allemaal even vervangen *NOT*
Plus zij missen ook twee mensen door de rode kaarten van vorige week.quote:Op vrijdag 21 september 2012 12:54 schreef planethugo het volgende:
[..]
Sutchuin en delorge geblesseerd, Malki twijfelgeval. Guus is weer terug.
Van utrecht weet je ook niet wat je kan verwachten, winnen wel thuis van psv maar dat is net zoals dat bij ons gaat: de wedstrijd erna is t weer bagger. Kortom, wordt spannend vanavond...
Ach, op een vreemde manier doet Roda het vaak niet slecht tegen betere teams. Het zou met niet verbazen als we meer punten pakken dan je -op basis van de huidige stand op de ranglijst- mag verwachten. De verdediging lijkt nu redelijk te staan en we hebben spelers die er bij een counter makkelijk eentje in kunnen prikken.quote:Op dinsdag 13 november 2012 13:54 schreef planethugo het volgende:
ajax thuis
ik ga zondag naar Almelo dus dan gaan ze ook gewoon winnen daar
zullen nu toch wel punten moeten gaan pakken want anders sta je met de winterstop gewoon laatste of voorlaatste.
Programma is niet al te florisant:
- Heracles uit
- Ajax thuis
- Vitesse uit
- Heerenveen uit
- Nac thuis
- VVV uit
Heracles moet je winnen, ajax hopen op minimaal puntje zoals meestal wel het geval is, vitesse verlies je, heerenveen hebben we het ook altijd zwaar en nac en vv zul je dan MOETEN winnen
Tegen Twente ging het ook goed bijvoorbeeld. Roda kan beter het spel niet maken.quote:Op vrijdag 16 november 2012 22:55 schreef iehlaak het volgende:
[..]
Ach, op een vreemde manier doet Roda het vaak niet slecht tegen betere teams. Het zou met niet verbazen als we meer punten pakken dan je -op basis van de huidige stand op de ranglijst- mag verwachten. De verdediging lijkt nu redelijk te staan en we hebben spelers die er bij een counter makkelijk eentje in kunnen prikken.
ja het was weer smullen geblazen in Almelo.... en ze begonnen nog zo aardig. Tot die 1-0 eigenlijk uit de lucht viel was er niets aan de hand, dan maak je gelijk en vervolgens krijg je weer min of meer uit het niets de 2-1 erin. Na die rode kaart stort het pas echt in terwijl er genoeg ploegen met 10 man resultaat behaald hebben lieten ze het net als vorige week veel te gemakkelijk lopen. Niet dat we nog gewonnen hadden maar er dan nog zo gemakkelijk 2 in krijgen en zelf helemaal niets meer laten zien is onacceptabel. Er zit inderdaad naast een gebrek aan mentale weerbaarheid ook een gebrek aan vechtlust in de ploegquote:Op maandag 19 november 2012 09:35 schreef Professional het volgende:
NAC thuis zal de enige overwinnig worden, let op mijn woorden.
Gisteren de 2de helft volledig gezien maar er zit werkelijk geen enkele passie, strijd of bezieling in dit elftal. Dat Kurto rood krijgt is gewoon terecht, maar het is werkelijk dramatisch hoe sommige spelers spelen.
Samenvatting zag ik de kans van Donald nog. De keeper van Heracles staat in de andere hoek maar nog krijgt die het voor elkaar om recht vooruit te schieten. Ach ja....
Zelfs in slechte vorm hoor je met deze selectie 14e ofzo te staan.quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:41 schreef vluggejapie99 het volgende:
Willem II wint, gedeelde laatste plaats.
bron: nos.nlquote:Roda leent uit-shirtRoda JC speelt in Arnhem in een geleend shirt tegen Vitesse.
De Belgische scheidsrechter Lardot heeft het zwarte uit-tenue van de Kerkraade ploeg afgekeurd omdat het teveel lijkt op het shirt van de thuisploeg.
De Kerkradenaren hebben shirts van de Arnhemse Boys kunnen lenen en strijden in een rood-wit gestreept shirt tegen Vitesse.
Dat had ik ook al opgemaakt uit de opstellingen en de resultaten. Echter, Donald stond niet als geblesseerd/geschorst voor afgelopen weekend aangegeven (maar dat was hij dus wel?) en Affane stond dat ook niet voor de wedstrijd tegen Ajax van vorig weekend.quote:Op maandag 3 december 2012 16:36 schreef Kn0x het volgende:
Omdat Brood niet weet hoe hij zijn poppetjes moet neerzetten
Brood heeft gewoon favorietjes op bepaalde plekken. Zo zet hij Hupperts steevast op de RM terwijl ik hem veel liever op de AMC of zelfs spits zie. Affane heeft hij ook wel eens in de spits gezet terwijl ik die juist weer liever op de ML zet aangezien we geen echte linksbuiten hebben.quote:Op maandag 3 december 2012 16:41 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Dat had ik ook al opgemaakt uit de opstellingen en de resultaten. Echter, Donald stond niet als geblesseerd/geschorst voor afgelopen weekend aangegeven (maar dat was hij dus wel?) en Affane stond dat ook niet voor de wedstrijd tegen Ajax van vorig weekend.
Concreet is eigenlijk de vraag: is Affane na vorig weekend uit de basis verdwenen en mocht hij nu dan enkel spelen omdat Donald niet mee deed of? Vind het een goed spelertje namelijk en heb hem voor de managers, alleen toen bleek hij tegen Ajax ineens uit de basis verdwenen
onzin, het wordt voor het seizoen goedgekeurd. Dan is het dus klaar. Dat de keuze ietwat ongelukkig is ben ik met je eens maar het is ook niet het eerste jaar dat we een dergelijk uitshirt hebben en voorheen heb ik daar nooit iemand over gehoord.quote:Op maandag 3 december 2012 19:04 schreef Sjoerd102 het volgende:
Shirtjes is toch ook deels eigen schuld.
Je hebt een geel/zwart tenue. Het uittenue gebruik je dus in de meeste gevallen als je tegenstander dus ook een van deze kleuren draagt.
Om onderscheidend te zijn, moet je dus in je uittenue GEEN Geel of Zwart hebben.
Je kunt dus rood, paars,groen, wit, blauw of desnoods roze pakken als het maar GEEN geel of zwart is.
en wat doet roda met het uittenue...... juist
Aan de ene kant deel ik je kritiek, aan de andere kant heeft Brood niet veel opties met 13-15 fitte eredivisiespelers. Dan beperkt de keuze zich tussen Kadar of Hempte op linksback, verder valt er weinig te variëren in je opstelling.quote:Op maandag 3 december 2012 16:36 schreef Kn0x het volgende:
Omdat Brood niet weet hoe hij zijn poppetjes moet neerzetten
Dit.Gaat zeer lastig worden om nacompetitie te ontlopen als je zo voetbalt,tegen de nummer 16 nota bene.quote:Op zaterdag 15 december 2012 22:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
Hoogtepunt van de avond was het feit dat Kah ons nog eens bezocht en op west heeft gestaan. Voor de rest wil ik geen woorden meer vuil maken aan Brood, Nemeth en het Jupiler League voetbal dat ons nu al maandenlang door o.a. deze twee heerschappen voorgeschoteld wordt...
Zwolle*, VVV en Willem II ga je wel onder je houden in de tweede seizoenshelft.quote:Op zondag 16 december 2012 00:55 schreef Vasiliov het volgende:
[..]
Dit.Gaat zeer lastig worden om nacompetitie te ontlopen als je zo voetbalt,tegen de nummer 16 nota bene.
Dan moeten er wel fatsoenlijke versterkingen komen.En met Affane in de basis heb je ook veel meer dreiging, iets wat Roda miste gisteravond.quote:Op zondag 16 december 2012 01:21 schreef Artillerieschaap het volgende:
[..]
Zwolle*, VVV en Willem II ga je wel onder je houden in de tweede seizoenshelft.
*Liever NAC, Zwolle is een leuke ploeg
Wat een onzin!quote:Op maandag 17 december 2012 08:54 schreef vluggejapie99 het volgende:
Weg met Brood en Huub terughalen
Hoezo onzin? Huub terughalen wel want die heeft Roda al 2x laten zitten maar ik weet niet of Brood dit nog kan gaan redden..quote:Op maandag 17 december 2012 10:17 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Wat een onzin!
Dit team is gewoon 18-15e plaats waardig. Nemeth kan helaas niet laten zien wat hij in vijf maanden RKC liet zien en het is misschien ook wel een beetje naief dat hij de goalgetter samen met Malki zou worden op basis van deze 5 maanden. Ik denk dat het zo slecht nog niet is dat we maar 1 punt pakken tegen NAC in de winterstop worden de beleidmakers eens wakker geschud dat dit team ons regelrecht naar de biercompetitie brengt en dus het faillissement betekend. Laat ze maar eens flink wat versterkingen halen waarnodig met investeerders.
quote:Voetbalzone.nl
Frank Demouge keert waarschijnlijk snel terug op de Nederlandse velden. De dertig jaar oude spits staat sinds de zomer onder contract bij Bournemouth, maar speelt daar vrijwel nooit. Meerdere clubs waren in hem geïnteresseerd en Roda JC lijkt nu de partij te zijn geworden die met hem aan de haal gaat. Willem II ving eerder bot bij Demouge en NAC Breda schreef zichzelf af als kandidaat.
Roda JC staat momenteel vijftiende en moet het voorin vooral hebben van Sanharib Malki. De Syriër maakte er dit seizoen negen, maar kan het niet alleen doen. De Kerkraadse club ziet in Demouge een prima aanvalspartner voor hem. “De handtekening is nog niet gezet en de laatste details moeten nog worden afgehandeld, maar we zijn er nagenoeg uit”, zegt algemeen directeur Marcel van den Bunder tegen De Limburger.
Demouge zal de rest van het seizoen gehuurd worden van zijn Engelse werkgever. Daar heeft hij nog een contract tot volgend jaar zomer. De geboren Nijmegenaar kwam sinds het seizoen 2001/02 uit voor NEC, FC Eindhoven, FC Den Bosch, Willem II en FC Utrecht. Daarna koos hij voor de League One
Bij de clubs waar hij gespeeld heeft in Nederland vond ik altijd wel een soort van dreiging uit komen als hij speelde. Echt zo'n rommelaar in de 16 die je de bal er ook nog eens inlegt als hij 'm voor de voeten krijgt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:49 schreef Kn0x het volgende:
Demouge... aparte transfer. Kan of heel positief uitpakken of het wordt helemaal niks. Als pinchhitter kan hij denk ik wel leuke dingen verrichten.
Met de arbitrage echter niet, wat een zaadpartij heeft die Braamhaar in samenwerking met zijn al even treurige assistenten gefloten vanavond. Hoog tijd dat ons incapabele scheidsrechterskorps door technische hulpmiddelen en een video-official ondersteund gaat worden...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:58 schreef DohanJerksen het volgende:
[..]
We hebben tot nu toe altijd geluk gehad met de afdankertjes van andere clubs.
Heel erg blij zelfs. Roda is volgens mij maar 2 keer bij de goal geweest en nog een gevaarlijk schot van Bonevacia. Hier had ik vantevoren echt voor getekend. Ze hebben verdedigd en geknokt!quote:Op maandag 11 februari 2013 08:55 schreef Kn0x het volgende:
1-1, al met al tevreden. Ik heb de beelden nog niet gezien maar met een gelijkspel in Amsterdam kan ik blij zijn.
Dat zeker, al hadden sommige kansen er wel in mogen gaan vandaag.quote:Op zondag 10 maart 2013 14:39 schreef DohanJerksen het volgende:
[..]
Al die onterechte beslissingen in een seizoen...
Dat zat er al een tijdje aan te komen.quote:
Viel inderdaad te verwachten.quote:Op zondag 10 maart 2013 20:25 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Dat zat er al een tijdje aan te komen.
Hoorde afgelopen week al van een paar mensen die op west zitten dat dit vandaag wel eens kon gaan gebeuren.
Ga toch weg joh, volgens de berichten die mij ter ore zijn gekomen hebben Roda-supporters de confrontatie gezocht met de Feyenoord-supporters en niet andersom.quote:Op zondag 10 maart 2013 19:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik weet niet waar ik harder van baal; de zoveelste arbitrale blunder waar we slachtoffer van worden, of de zoveelste keer dat Feyenoordtuig ongehinderd bij ons mag komen provoceren, rotzooi trappen en de boel verzieken. Wanneer verbiedt de "lokale driehoek" dat krauw nu eens een keer de toegang ?
Het gaat mij meer om het feit dat Feyenoord supporters al jarenlang op de familie tribune kunnen komen, dan zie je dit soort dingen mijlenver aankomen.quote:Op maandag 11 maart 2013 00:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ga toch weg joh, volgens de berichten die mij ter ore zijn gekomen hebben Roda-supporters de confrontatie gezocht met de Feyenoord-supporters en niet andersom.
Fout.quote:Op maandag 11 maart 2013 00:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ga toch weg joh, volgens de berichten die mij ter ore zijn gekomen hebben Roda-supporters de confrontatie gezocht met de Feyenoord-supporters en niet andersom.
Maar Roda JC had op basis van de tweede helft absoluut meer verdient vandaag. Sowieso sterk spelende ploeg Roda in eigen stadion.
Eigenlijk staan jullie veels te laag.
Als er ten eerste een glas bier gegooid wordt naar de Feyenoorders dan weet ik wel wie er als eerste de confrontatie zocht.quote:Op maandag 11 maart 2013 08:45 schreef Kn0x het volgende:
[..]
Fout.
Ik kwam net de westtrubine af toen een groep van acht Feyenoorders langs liep en begon te scanderen 'Feyenoord, Champions League vs Jupiler League, Feyenoord!'...
Er vloog een glaasje bier richting hun kant op en toen barstte het los. 'Feyenoorders' zochten duidelijk de confrontatie.
Als jij als Feyenoorder doelbewust naar de uitgang van de westrtribune loopt en daar begint te provoceren, dan weet ik ook wel de confrontatie opzocht. Er was niks aan het handje totdat die lui langs kwamen lopen.quote:Op maandag 11 maart 2013 11:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als er ten eerste een glas bier gegooid wordt naar de Feyenoorders dan weet ik wel wie er als eerste de confrontatie zocht.
Maar laat maar verder, dit bekijkt iedereen door een gekleurde bril over het algemeen dus een normale discussie zal er wel niet inzitten.
Er is nog steeds een verschil tussen provoceren met woorden (wat ook niet slim is inderdaad) en met fysieke acties (zoals het gooien van een glas bier).quote:Op maandag 11 maart 2013 11:53 schreef Kn0x het volgende:
[..]
Als jij als Feyenoorder doelbewust naar de uitgang van de westrtribune loopt en daar begint te provoceren, dan weet ik ook wel de confrontatie opzocht. Er was niks aan het handje totdat die lui langs kwamen lopen.
Er zit zeker een verschil in en beide acties zijn niet slim. Maar ik blijf erbij dat de 'Feyenoorders' de confrontatie zochten. Dan weet je dat het mis gaat.quote:Op maandag 11 maart 2013 11:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Er is nog steeds een verschil tussen provoceren met woorden (wat ook niet slim is inderdaad) en met fysieke acties (zoals het gooien van een glas bier).
wat Feyenoord supporters zich al jarenlang menen te permitteren... ik weet zeker dat dat in Rotterdam dus absoluut niet getolereerd zou worden. Als jij langs een roda vak loopt en dan hard duidelijk maakt dat je voor feyenoord bent en het hebt over jupiler league dan zoek je gewoon ruzie. Klaar. Net als die malloten in de hoek bij West/Zuid die keihard zitten te juichen na de goal in hun feyenoord shirt(van 15 ofwat jaar geleden in een veel te kleine maat en een bierpensquote:Op maandag 11 maart 2013 11:54 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Er is nog steeds een verschil tussen provoceren met woorden (wat ook niet slim is inderdaad) en met fysieke acties (zoals het gooien van een glas bier).
Bij Feyenoord ligt het er maar net aan in welk vak je zit of zoiets getolereerd zou worden. Niet in alle vakken inderdaad.quote:Op maandag 11 maart 2013 12:29 schreef planethugo het volgende:
[..]
wat Feyenoord supporters zich al jarenlang menen te permitteren... ik weet zeker dat dat in Rotterdam dus absoluut niet getolereerd zou worden. Als jij langs een roda vak loopt en dan hard duidelijk maakt dat je voor feyenoord bent en het hebt over jupiler league dan zoek je gewoon ruzie. Klaar. Net als die malloten in de hoek bij West/Zuid die keihard zitten te juichen na de goal in hun feyenoord shirt(van 15 ofwat jaar geleden in een veel te kleine maat en een bierpens) en vervolgens ook in woord en gebaar West uitdagen. Tja dan moet je niet naderhand liggen zeuren.
Het zou me niets verbazen als het de laatste keer was dat feyenoord fans welkom waren in Kerkrade. Half Zuid Limburg stond het hele weekend onder hoogspanning omdat de harde kern er traditiegetrouw weer een weekendje Valkenburg aan vast wilde plakken, de horeca aldaar heeft uit voorzorg alles dicht gedaan omdat het elke keer weer uit de hand loopt met dat tuig
ik generaliseer niet graag maar ik heb jarenlang de kolonne auto's zien vertrekken bij het roda stadion (wij moesten toen wachten om zelf naar onze auto te kunnen lopen) en de auto's waar niemand provocerend en normaal in deed waren op 1 hand te tellen.quote:Op maandag 11 maart 2013 13:45 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Bij Feyenoord ligt het er maar net aan in welk vak je zit of zoiets getolereerd zou worden. Niet in alle vakken inderdaad.
Maar wat mij betreft zijn de Roda-supporters in dit geval tenminste net zo fout als de Feyenoorders, die alleen wat liepen te provoceren. Dat is uiteraard niet slim, maar de Roda-supporters begonnen dat met agressie te beantwoorden.
Overigens weet ik dat veel Feyenoorders al jarenlang op eigen vervoer naar Limburg afreizen, maar veruit het merendeel van die Feyenoorders komt gewoon in Valkenburg - of waar dan ook - om voor de wedstrijd bier te drinken en zich te vermaken, over het algemeen zijn het iedere keer Roda-supporters zélf geweest die toen de confrontatie zochten, met de nodige puinhoop als gevolg. Dus de betiteling 'tuig' voor de Feyenoordsupporters is in deze wel zeer hypocriet en nogal kort door de bocht.
Maar beeldvorming doet een hoop. Ik weet dat het makkelijk is om gewoon alle Feyenoorders over één kam te scheren. Zeker als ze het lef hebben op eigen vervoer af te reizen.
Malki, Demouge en eventueel nog Delorge. Hupperts heeft wat mij betreft genoeg kans gehad... 9 van de 10 keer balverlies. Die kan beter aan een maatschappelijke carriere gaan denken en wat bij de hoofdklasse bijverdienen.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 20:38 schreef Rosario het volgende:
Prus niet al te best vandaag.
Gelukkig loopt de aanval nog een beetje.
Dat de keeper onze achilleshiel is moge duidelijk zijn, een tip voor volgend seizoen investeren in een keeper. We zijn ook te veel verwend met Tyton natuurlijk maar een keeper die subtopwaardig is zou al fijn zijn.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:31 schreef planethugo het volgende:
bij vlagen wordt er helemaal niet slecht gevoetbald, als je een fatsoenlijke keeper erin hebt sta je in de rust gewoon voor tegen zwolle. Tot die gelijkmaker waren we gewoon een stuk beter, maarja als dan zo een grabbelaar alweer een juniorenfout maakt sta je weer mooi te kijken. Na de rust kwamen we er niet meer aan te pas maar krijg je toch nog de beste kansen die vre-se-lijk verprutst worden. Dat er nu opeens gezeurd wordt over brood slaat nergens op, hij moet het ook met deze selectie en dus ook met 2 van die polen in de goal doen.
Ik vind iig dat we een stuk beter team hebben dan een paar jaar geleden toen we echt in de problemen kwamen. Maar het begint er nu wel steeds slechter uit te zien, dat we de laatste wedstrijden tegen directe concurrenten moeten zie ik ook niet als een voordeel, de druk zal dan immens zijn.
Mwa, ik vond de Jong vooral fysiek meer verdediger dan Tamata, ben bang dat hij alleen daardoor al te kort komt voor de (sub)top.quote:Op maandag 18 maart 2013 11:57 schreef planethugo het volgende:
een creatieve speler als Hadouir missen we wel inderdaad maar Kah was veel op aan te merken, maakte ook regelmatige de raarste capriolen en was opbouwend een drama en elke tegenstander liet hem dus aan de bal komen. De Jong vind ik niet beter dan Tamata, die het tegen Zwolle en Feyenoord minder deed maar over het algemeen is dat gewoon een goede back die volgend jaar bij psv wel aan zijn minuten gaat komen. Toen hadden we met Castro overigens ook een keeper die altijd als een wijf uit de goal kwam
Wie?quote:Op maandag 8 april 2013 09:08 schreef DohanJerksen het volgende:
Daarnaast vind ik het werkelijk waanzin dat je een van je beste middenvelders om disciplinaire redenen buiten de selectie laat in deze fase van de competitie.
Donald... Was in ieder geval buiten de selectie gehouden...quote:
die lijkt zich toch al niet bij brood op zijn gemak te voelen, is dit seizoen geen schim van het vorige. Helaas want was wel een fan van 'mquote:Op maandag 8 april 2013 12:31 schreef DohanJerksen het volgende:
[..]
Donald... Was in ieder geval buiten de selectie gehouden...
tegen vitesse werd er eigenlijk vanaf het begin goed gevoetbald, vooral in uitwedstrijden gaan ze veel te bang het veld op.quote:Op maandag 15 april 2013 11:50 schreef DohanJerksen het volgende:
Wat ik gewoon niet begrijp is dat er vaak veel te angstig gevoetbald wordt. Gaat de ploeg met echte strijd spelen zoals na de 3-1, lukt het opeens wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |