abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_107832428

quote:
Nieuwe spelers voor seizoen 2010-2011:
• Morten Skoubo (gehuurd van FC Utrecht)
• Mads Junker (transfervrij overgenomen van VItesse (na huurperiode))
• Jimmy Hempte (transfervrij overgenomen van KV Kortrijk)
• Eelco Horsten (Jeugd PSV)

Spelers die vertrokken na/tijdens 2010-2011:
• Marcel de Jong (transfervrij, FC Augsburg)
• Arnold Kruiswijk (gehuurd, SC Heereveen)
• Jan-paul Saeijs (transfervrij)
• Jamaique vandamme (transfervrij)
• Kjell Knops (transfervrij)
• Cliff Mardulier (transfervrij)
• Bram Castro (transfervrij)
• Kris de Wree (optie niet gelicht, transfervrij)

Nieuwe spelers voor seizoen 2009-2010:
• Rihairo Meulens (transfervrij overgenomen van Vitesse);
• Mads Junker (gehuurd van Vitesse);
• Morten Skoubo (gehuurd van FC Utrecht);
• Eric Addo (transfervrij overgenomen van PSV (na huurperiode)).

Spelers terug na verhuurperiode:
• Harrie Gommans (Roeselare);
• Jan-Paul Saeijs (Southampton).

Spelers die vertrokken na/tijdens 2008-2009:
• Andres Oper (Shanghai Shenhua);
• Marcel Meeuwis (Borussia Mönchengladbach);
• Sekou Cissé (Feyenoord)
• Dieter van Tornhout (Enosis Neon Paralimni);
• Wesley Schors (MVV).

DarkShine:
West 7

56727.jpg
TheGHunter:
Theo Pickee Tribune, Vak 17

Schimpie:
West, overal & nergens

planethugo:
West 12

RD4:
West 3

apple_dj.gif
LeonH:
Noord 11

Professional:
West 12

Robjuhhh:
West, overal & nergens

Fok_avatar-03.gif
ZoneKill:
Theo Pickee Tribune, Vak 18

flamand.gif
Plato1980:
Ergens op de Theo Pickée tribune

dharma.gif
SuzukiSwift:
Theo Pickee Tribune, Vak 13

[Roda JC] #53: Waar de stress van vorig jaar verdwenen is
[Roda JC] #52: met goede moed de barre winter door
[Roda JC] #51: STAK + RVC: Rot op!
[Roda JC] #50: Puntjes sprokkelen in het nieuwe seizoen...
[Roda JC] #49: Vechte, Valle, Opstaon en weer Vechte!
[Roda JC] #48: UNABSTEIGBAR!
47
[Roda JC] #46: Onafgebroken in de Eredivisie sinds 73/74
[Roda JC] #45: Waar de gifbeker een gif-fust geworden is
[Roda JC] #44: Zes punten zijn een must!
[Roda JC] #43 Our pride since 1962!
[Roda JC] #42 Kotsen op de fusie
[Roda JC] #41 Nog ongeloofwaardiger dan een soap
[Roda JC] #40 Strijdend tegen de na-competitie!
[Roda JC #39] NEVER SURRENDER!
[Roda JC I #38] R.I.P. Roda JC 1962 - 2009
[Roda JC I #37] Versterking komt eraan, nu de punten nog!
[Roda JC I #36] Met meer wedstrijden dan punten...
[Roda JC I #35] Zonder stoflongen richting middenmoot...
[Roda JC | #34] Tot de winterstop met Koopman?
[Roda JC | #33] Nog 2 weken...
[Roda JC | #32] De komkommertijd is begonnen...
[Roda JC | #31] Maandag bij d'r Joep op de Markt?
[Roda JC | #30] Geel-Zwart lint richting de Kuip!
[Roda JC | #29] Ut sjunste op de welt!
[Roda JC | #28] Op naar de Kuip, beker halen!
[Roda JC | #27] We are going for a European Tour!
[Roda JC #26] We are Roda; Kaalheide is the place!
[Roda JC #25] Wie wordt op Kaalhei vermoord?
[Roda JC #24] VVV - Roda, Derby of streekduel?
[Roda JC #23] Butcher is back in town
[Centraal] Roda JC #22 Waar versterkingen noodzakelijk zijn
[Centraal] Roda JC #21: Met Atte Europa in!
[Centraal] Roda JC #20: Wij gaan Europa in!
[Centraal] Roda JC #19 met De Fauw in de spits!
[Centraal]Roda JC #18 Huub's Army on tour!
[Centraal]Roda JC #17 KNVB weg ermee!
[Centraal] Roda JC #16: Nieuw seizoen, nieuwe kansen!
[Centraal] Roda JC #15 Huub's Yellow-Blacks Army!
[Roda JC] Roda los mer joa [Deel 11]
[Roda JC] Huuuuuuuuuuuuub! [Deel 10]
[Roda JC] Op naar volgend seizoen! [Deel 9]
[Roda JC]De Trots van het Zuiden[Deel 8]
[Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 7]
[Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 6]
[Roda JC] De Trots van het Zuiden deeltje 5
[Centraal] Roda JC [Topic 4]
[Centraal] Trots van het Zuiden - Roda JC [Topic4]
[Centraal]Trots van het Zuiden topic (Roda), # 3
[Centraal] Trots van het Zuiden topic (Roda)
Roda JC landskampioen 02/03, Deel II alweer
Roda JC landskampioen 02/03

Ger Senden stopt ermee! [Roda JC: 1989 - 2008]
Vriendin van Kah overleden in auto ongeval
Dankbetuiging Roda JC
Theo Pickée overleden

Roda JC
West Side Ultras
Roda World
Koempel's Pleasure Dome
Fanproject '98
Rodafans Helden

Roda JC - NEC

• ...

De op vind je hier

[ Bericht 2% gewijzigd door planethugo op 10-02-2012 17:06:25 ]
pi_107832666
Alex Pastoor vergelijkt roda met milan, hopelijk maken onze van Basten (Malki/Junker), Gullit(Donald) en Rijkaard(Vormer) het morgen waar :)
  vrijdag 10 februari 2012 @ 18:46:28 #3
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_107835635
Jammer dat onze Maldini is vertrokken afgelopen zomer ;)
Dat is toch helemaal niet zo relevant joh
  zondag 12 februari 2012 @ 10:29:24 #4
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_107884672
Zo hele fijne (en belangrijke) 3 punten in de pocket en verder niet meer teveel over deze wedstrijd nadenken.

Gelukkig toch nog een redelijk vermakelijke 2e helft gezien.
  zondag 12 februari 2012 @ 18:16:33 #5
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_107899713
Even juichen over de 3 punten!!! *O* *O* *O*
Denk dat Malki Dick Naninga voorbij zal gaan, man wat staat die gast altijd op de goede plek. En ook al staat ie er onmogelijk voor, neusje voor de goal al valt de bal op zijn rug ^O^
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_107903260
NEC had een goede ultra-defensieve strategie waar Roda weinig antwoord op had. Roda heeft simpelweg te weinig kwaliteit om tegen zo een team het spel te maken. Maar gelukkig liet Malki zien hoe je overtuigend inkopt.

Wat een rustige reeks is dit trouwens geworden.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_107922341
Er gebeurt de laatste tijd niet veel, gelukkig. Slechte wedstrijden spelen en dan alsnog winnen.
Zo hoort het.

Nu hopen dat we niet drie belangrijke mensen kwijtraken in de zomer (Junker, Harm, Malki).
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_107933473
NEC de betere kansen, wij de punten. Het was koud, slecht voetbal maar die tank van damascus maakt alles dan weer goed.

HELD _O_
  maandag 13 februari 2012 @ 16:33:04 #9
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_107934146
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 16:16 schreef planethugo het volgende:
NEC de betere kansen, wij de punten. Het was koud, slecht voetbal maar die tank van damascus maakt alles dan weer goed.
[ afbeelding ]

HELD _O_
Mads wie? hehehe nee geintje natuurlijk.
Ben blij dat we eindelijk weer eens na al die jaren een echt spitsenduo hebben.

quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2012 10:19 schreef Kn0x het volgende:

Nu hopen dat we niet drie belangrijke mensen kwijtraken in de zomer (Junker, Harm, Malki).
Denk dat Harm toch vertrekt eind van het seizoen. Hij zal weer kwaliteit moeten gaan inleveren en de beurs is er niet naar om veel versterkingen te halen. En of hij het trekt om nog een seizoen weer van voren af aan te moeten gaan opbouwen. Vormer weg, Junker vraagteken, Malki als ie zo doorgaat, Vukovic, die prima staat te verdedigen de laatste weken, zal wel teruggaan.
Weet niet wat er met Kieszek gaat gebeuren? Misschien toch Zoet ophalen bij RKC of evt. Verhoeven die weggaat bij Ajax..
pi_107934464
Kieszek die moet wat mij betreft vertrekken. Verhoeven vind ik prima keeper...

Maar Harm hoeft niet helemaal opnieuw te beginnen, niet meer als andere trainers iig en zeker niet meer als begin van dit seizoen. Tot nu toe gaat alleen Vormer weg, Vukovic kan je missen, Junker ook als Malki niet verkocht wordt.
  maandag 13 februari 2012 @ 18:04:54 #11
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_107937469
Vuckovic is erg sterk geworden de laatste maanden. Is toch een hele goede backup en die missen we eigenlijk nu. Als Vuckovic weg is, heb je alleen nog Broeckhof en daar ben ik nog niet van overtuigd.
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_107970592
quote:
Roda vraagt uitstel betaling huur

Roda JC heeft de gemeente Kerkrade om uitstel van betaling gevraagd van twee termijnen stadionhuur. Het gaat dan om een bedrag van 550.000 euro. De Kerkraadse club heeft het verzoek gedaan om op 1 juni voldoende geld in kas te hebben.

Dan is namelijk het eerste meetpunt waarop Roda JC moet voldoen aan de eisen van de licentiecommissie van de KNVB. De club zit voor het derde jaar in categorie I en moet daar uiterlijk in november uit.

Het college van B&W van Kerkrade heeft inmiddels ingestemd met het verzoek, zo laat wethouder Will Terpstra weten. Het is nog niet bekend wanneer Roda JC het geld aan de gemeente moet terugbetalen.
pi_108011057
en vormer heeft getekend bij Feyenoord. Blijf er toch een wrang gevoel op nahouden toen hij vorig jaar niet wilde bijtekenen en van geel niet lang daarna de gesprekken met feyenoord afrondde
pi_108015525
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 februari 2012 15:40 schreef planethugo het volgende:

[..]

volgens mij zullen ze dit gewoon 2 juni betalen, zodat ze op 1 juni dat geld extra in kas hebben als onze vrienden uit Zeist langskomen
  zaterdag 18 februari 2012 @ 09:44:10 #15
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_108109560
Ze hebben nu toch het eerste gesprek met Sno/Zaakwaarnemer gehad.

http://www.telegraaf.nl/t(...)r_Sno__.html?cid=rss

Gezien het programma van dit weekend, zouden 3 punten vanavond heel erg gunstig zijn om die play-offs plek.
  zondag 19 februari 2012 @ 19:34:08 #16
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_108159488
Bedroevend... Als ze waren blijven aanvallen was er niks aan de hand geweest. Als je Heracles maar niet liet voetballen en ze een beetje onder druk werden gezet wisten ze niet meer wat ze moesten doen.

Geel voor Kiescssczsczszek was meer op de plaats geweest. Sowieso die scheids :') Floot echt voor iedere scheet die gelaten werd. Zowel bij Roda als Heracles.

Daarnaast snap ik niet dat Harm bij die rode kaart Junker eruit moest bij een achterstand. Had dan Donald eruit gehaald. Die was gister niet zo op zijn best.

Ulderink vandaag ontslagen bij De Graafschap, nu maar hopen dat het shock effect uitblijft as zaterdag ;)
pi_108258026
wedstrijd wel gezien maar na de carnaval alles weer vergeten.

Behalve dat die keepert er alweer geen pepernoot van kan. Wat een aanfluiting zeg, die kost ons dit seizoen zeker 10 punten
pi_108400828
Slechtste wedstrijd in jaren.
Blonchi, kom er maar in.

Pluim was dan wel weel goed, vond ik.
  zondag 26 februari 2012 @ 10:36:27 #19
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_108407790
Dat de Graafschap maar even lekker degradeert met dit anti-voetbal... Om over de scheids, Prus en de wissels van Harm nog maar te zwijgen...

Zelden dat ik een wedstrijd voortijdig verlaat.
pi_108413494
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2012 10:36 schreef DohanJerksen het volgende:
Dat de Graafschap maar even lekker degradeert met dit anti-voetbal... Om over de scheids, Prus en de wissels van Harm nog maar te zwijgen...

Zelden dat ik een wedstrijd voortijdig verlaat.
Ik moest lachen om deze reactie.
  zondag 26 februari 2012 @ 17:51:20 #21
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_108424740
quote:
10s.gif Op zondag 26 februari 2012 13:43 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik moest lachen om deze reactie.
"Superboer"?
pi_108425755
geef de graafschap eens ongelijk?! Ze komen 10x goed weg, daarna 1x voor de goal en die vliegt erin. Logisch want Poepon scoort ALTIJD tegen ons, zelfs met Sparta nog :(

Zulke wedstrijden heb je ertussen zitten, en niet alleen wij maar groningen, vitesse en feyenoord ook. De bal wilde er niet, kansen zijn er vooral in het begin genoeg geweest. Als je dan de 1-0 maakt wordt het makkelijk 5-0.

Maargoed, dan maar volgende week in de arena winnen. Winnen van de koploper, verliezen van de hekkensluiter dus dan moet er tegen deze subtopper toch te winnen zijn :Y
  woensdag 29 februari 2012 @ 18:15:36 #23
154193 TheYoung1
pi_108552378
En de kogel is door de kerk; Harmpke gaat ons verlaten.... Vind het niet leuk, maar kan het wel begrijpen.
Benieuwd wat zijn volgende club gaat worden en wie de opvolger bij Roda gaat worden.

Hoedanook, suuk6 Harm!
Patat, dat is het!!
pi_108557669
jammer maar ook geen ramp. Hopelijk neemt Ron Jans genoegen met een roda salaris.

Of anders Bob Peeters of Groenendijk
pi_108576026
Wielaert dus waarschijnlijk weekje of 6 eruit, teen gebroken
  maandag 5 maart 2012 @ 21:05:52 #26
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_108758279
Ingecalculeerde nederlaag, alleen de manier waarop vond ik beetje beschamend.
Ik zat in stadion maar werkelijk niemand deed er iets aan om het Ajax moeilijk te maken. Malki maakt een uitstekende goal maar verder matig.

Junker begint mij steeds meer te irriteren met zijn hakjes, achter het standbeen, buitenkantje voet balletjes en passes. Sinds hij in zijn nieuwe rol achter Malki speelt lijkt het wel alsof hij als een soort nummer 10 moet gaan voetballen. Dat kan hij simpelweg niet omdat hij een beperkte voetballer is. Natuurlijk trekt hij de gaten voor Malki en speelt hij in een hele andere rol dan voorgaande jaren, maar een beetje strijd, passie en vooral een pass over 5 meter geven moet toch wel kunnen.
pi_108815515
die wedstrijd van zondag maar snel vergeten....

Nu wordt door vi geschreven dat na het nee van groenendijk ze Ruud Brood benaderen. Pleaseeeeeee nee. Dat vind ik niet echt een overtuigende kandidaat. Dan nog liever Koster
  donderdag 8 maart 2012 @ 12:39:15 #28
154193 TheYoung1
pi_108859629
En gelukkig ook wat goed nieuws. Malki blijft!!!!!! Dat stemt de fan toch wel redelijk prettig ^O^
Patat, dat is het!!
pi_108861917
dat is niet echt nieuws ;)

en of ie blijft weten we niet, de optie is gelicht dus we kunnen er wat voor krijgen
  vrijdag 9 maart 2012 @ 08:50:55 #30
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_108893700
Inderdaad, nu is het financieel aantrekkelijker om hem te verkopen. Wie weet op hoeveel doelpunten hij eindigt? Zou zo maar kunnen dat er een aantrekkelijke aanbieding komt.
pi_108912183
van de andere kant, junker maakte er 2 jaar achter elkaar meer dan 20 en daar had niemand interesse in.
pi_108912197
hoe dan ook, vanavond die brabo's pakken
pi_108925441
Slechte wedstrijd (vooral de eerste helft), maar uiteindelijk wel die grossmaulen met hun "fc gemeenteraad" de mond gesnoerd...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 23:23:52 #34
154193 TheYoung1
pi_108926081
<<< doet gewoon een vreugdedansje *O* :s) *O*
Drie nodige en toch wel verdiende punten!!!
Patat, dat is het!!
  zaterdag 10 maart 2012 @ 10:05:36 #35
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_108932984
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 23:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
Slechte wedstrijd (vooral de eerste helft), maar uiteindelijk wel die grossmaulen met hun "fc gemeenteraad" de mond gesnoerd...
Erg triest ja... Venlo financiert toch ook hun stadion meen ik gelezen te hebben?

Misschien moeten ze toch eens overwegen om Vukovic nog een jaartje te huren. Zie hem graag nog een jaartje bij ons voetballen zoals hij nu speelt!

Heerlijk deze 3 punten. Denk ook dat het voor de neutrale kijker een leuke wedstrijd was om te zien.
pi_108933740
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 23:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
Dat je je er zo druk om maakt, wil wel zeggen dat het waar is. Roda JC is gewoon gered door de gemeente. Beetje humor kan geen kwaad.
pi_108938984
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:05 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Dat je je er zo druk om maakt, wil wel zeggen dat het waar is. Roda JC is gewoon gered door de gemeente. Beetje humor kan geen kwaad.
"D¤ pot v¤rwijt d¤ k¤t¤l dat 'i¤ zwart zi¤t" zou een mooie spreuk zijn voor op een spandoek in het uitvak tijdens VVV - Roda volgend seizoen. *)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 14:32:40 #38
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_108939000
Ik twijfelde in het begin sterk over Vukovic maar wat een beest. Hij lijkt best veel op Kah vind ik. Sterk, zo nu en dan geniale acties, soms de grootste blunders en zodra hij zich voorin gaat bemoeien, is het altijd gevaarlijk. EN hij plukte maar mooi die goal van Wildschut van de doellijn.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 14:33:15 #39
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_108939011
Meh VVV heeft wel veel geld gekregen van transfers he.
Honda voor 10 en Musa voor 5 volgens mij

Laatste keer dat Roda 15 miljoen zag, was met Monopoly.
pi_108939380
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 14:33 schreef Kn0x het volgende:
Meh VVV heeft wel veel geld gekregen van transfers he.
Honda voor 10 en Musa voor 5 volgens mij

Laatste keer dat Roda 15 miljoen zag, was met Monopoly.
+ Amrabat voor ong. 2/3 miljoen en in de huidige selectie zitten er ook weer een paar die miljoenen gaan opleveren.
pi_108939997
dat moeten we nog maar afwachten of die miljoenen gaan opleven. Tot nu toe was alleen cska moskou dat miljoenen op tafel legde. Structureel kan je dat tegenwoordig toch niet meer afdwingen zoals wij ooit deden. Alle clubs zijn een stuk professioneler zodat je gewoon geluk moet hebben. Voor hetzelfde geld degraderen ze en worden die gasten ook veel minder waard.

Hoe dan ook, dat gemeentegedoe... eens kijken over een paar jaar als ze dat nieuwe stadion hebben of ze dan ook netjes de hypotheek kunnen betalen. Al die mooie praatjes van Berden prikt iedereen toch wel doorheen. Wij zijn het niet alleen, zo ongeveer de complete eredivisie heeft steen gehad van de gemeente. Kan me daar ook niet druk over maken, als mijn club maar overeind blijft. Of dat nu door een sjeik, de gemeente of sinterklaas gebeurt boeit me niet. En zo zullen ze in venlo ook vast wel denken. Of zou er ooit één supporter geweest zijn die na gemeentesteun besloot om thuis te blijven?
pi_108940057
Owja de wedstrijd :)
vvv was de eerste helft veel te vaak gevaarlijk, 2de helft hadden we eigenlijk vanaf het begin het overwicht en zijn we, op die redding van Vukovic na(die sinds de blessure van Biemans alleen maar positief is opgevallen) niet meer in de problemen geweest. Het was wederom niet groots maar de punten zijn binnen.

En dat clubje uit venlo heeft nog steeds NOOIT gewonnen in Kerkrade _O-
pi_108942593
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 15:13 schreef planethugo het volgende:
dat moeten we nog maar afwachten of die miljoenen gaan opleven. Tot nu toe was alleen cska moskou dat miljoenen op tafel legde. Structureel kan je dat tegenwoordig toch niet meer afdwingen zoals wij ooit deden. Alle clubs zijn een stuk professioneler zodat je gewoon geluk moet hebben. Voor hetzelfde geld degraderen ze en worden die gasten ook veel minder waard.

Hoe dan ook, dat gemeentegedoe... eens kijken over een paar jaar als ze dat nieuwe stadion hebben of ze dan ook netjes de hypotheek kunnen betalen. Al die mooie praatjes van Berden prikt iedereen toch wel doorheen. Wij zijn het niet alleen, zo ongeveer de complete eredivisie heeft steen gehad van de gemeente. Kan me daar ook niet druk over maken, als mijn club maar overeind blijft. Of dat nu door een sjeik, de gemeente of sinterklaas gebeurt boeit me niet. En zo zullen ze in venlo ook vast wel denken. Of zou er ooit één supporter geweest zijn die na gemeentesteun besloot om thuis te blijven?
Yoshida en Nwofor gaan wel weer wat opleveren en Wildschut ook.

VVV heeft nu gewoon een goede naam en goede connecties, CSKA heeft die Nwofor alweer in het vizier.

En tja gemeentesteun zal VVV idd ook nodig hebben bij het realiseren van dat nieuwe stadion. Was toch ook maar een ludieke actie van de VVV'ers. ;)
pi_109005653
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 16:50 schreef Paul-89 het volgende:

[..]

Yoshida en Nwofor gaan wel weer wat opleveren en Wildschut ook.

VVV heeft nu gewoon een goede naam en goede connecties, CSKA heeft die Nwofor alweer in het vizier.

En tja gemeentesteun zal VVV idd ook nodig hebben bij het realiseren van dat nieuwe stadion. Was toch ook maar een ludieke actie van de VVV'ers. ;)
Yoshida betwijfel ik, die Nwofor vind ik wel aardig maar of CSKA hem al zo snel haalt betwijfel ik (ja ome Hai zegt het maar die zegt wel meer), Wildschut heeft net een paar wedstrijden wat laten zien. Even afwachten of die het volhoudt.

Tegen die aardige aankopen (en het verdiende geld) staan ook aardig wat flops waar ze veel salaris voor moeten betalen maar niks voor terugkrijgen. Uchebo, N'kume en Cullen om maar wat te noemen. 5 ton(?) per speler per jaar tikt toch al aardig aan. Dan móét je wel een klapper maken om alleen al die flops te betalen.
pi_109013771
Faber kunnen we ook van het lijstje schrappen. Die gaat per direct naar psv als assistent en blijft daar ook volgend seizoen
  maandag 12 maart 2012 @ 16:02:14 #46
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_109013952
Ik hoop dat we heel erg gauw uit categorie 1 komen, maar ben toch stiekem blij dat we Rutten niet kunnen betalen op dit moment! ;)
  maandag 12 maart 2012 @ 16:56:40 #47
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_109016109
Meh, Rutten kan makkelijk naar een betere en grotere ploeg dan Roda.
Die gaat hier echt niet zitten hoor.
pi_109017792
tuurlijk komt rutten niet.

ik hoop nog steeds op Ron Jans maar vrees dat ook hij niet betaalbaar is. Of anders Bob Peeters maar die heeft afgelopen augustus zijn contract bij cercle verlengd tot 2014
  maandag 12 maart 2012 @ 22:09:09 #49
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_109031057
Tuurlijk dat weet ik zelf ook al. Vandaar de ;).
pi_109092128
Misschien is Ernie Brandts of Robert Maaskant wel kandidaat?
Of saté?
  zaterdag 17 maart 2012 @ 22:45:07 #51
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_109216285
WHAHAHAHAHAHA.

Hoewel....eigenlijk om je kapot te schamen. Van hemelhoog juichend tot de dood bedroevend...dát is Roda in een notendop. Jullie mogen nog blij zijn dat jullie 'Verein' de play-offs nog haalt.

Ga toch fuseren man! :N
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
  zondag 18 maart 2012 @ 16:12:48 #52
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_109237088
Slechte wedstrijd, aantal spelers die belabberd spelen.
Het is het Roda-syndroom. Winnen van titelkandidaten en verliezen van de nummer laatst. Ach ja, door naar het volgend seizoen...
  zondag 18 maart 2012 @ 16:25:08 #53
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_109237729
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 16:12 schreef Kn0x het volgende:
Slechte wedstrijd, aantal spelers die belabberd spelen.
Het is het Roda-syndroom. Winnen van titelkandidaten en verliezen van de nummer laatst. Ach ja, door naar het volgend seizoen...
Op naar het volgend seizoen ja....Dan wordt het vast beter nadat het halve team is verkocht.. :')
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
  zondag 18 maart 2012 @ 21:57:38 #54
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_109252988
Halve team verkocht? Ik tel tot nu toe alleen Vormer die echt weggaat.
pi_109253313
Het wordt tijd voor FC Limburg.
  maandag 19 maart 2012 @ 08:28:31 #56
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_109263527
Och gut, Blonchi heeft meer troepen hierheen gestuurd :')
Waar we rekening mee moeten houden, is dat Harm, Vormer en ook Junker weg zijn.
Als we 'geluk' hebben, kunnen we Malki voor veel geld verpatsen (want uit categorie 1 komen, is ons hoofddoel). Hopen op wat financiële meevallers (gratis spelers en zulcks.) Dat is nadelig, maar ach ja. Dat zijn we gewend. Ik blijf toch wel komen.
pi_109268493
nou nou we verliezen bij Excelsior, klote wedstrijd, klote instelling. Maar om dan in paniek te raken? onzin, ook ajax, feyenoord, az etc hebben het de laatste jaren altijd zwaar gehad bij die halve amateurclub.

gelukkig was de reis verder wel gezellig c_/
  dinsdag 20 maart 2012 @ 15:38:43 #58
154193 TheYoung1
pi_109315852
We hebben Brood op de plank bank...
Patat, dat is het!!
pi_109316162
welkom dan maar.

Al ben ik niet overtuigd van hem. Te weinig uitgesproken, standaard babbeltjes na de wedstrijd, beetje sloom komt ie over.

Maar dat is van Veldhoven eigenlijk ook
pi_109322720
Brood heeft het toch knap gedaan bij RKC, prima voetballende ploeg van gemaakt.
Ik denk dat jullie blij mogen zijn met deze trainer, er zijn bij Roda niet al te veel mogelijkheden.
  dinsdag 20 maart 2012 @ 22:23:20 #61
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_109335134
Heeft bij RKC ook met weinig middelen al veel bereikt.

Gelijk Sno en Zoet meenemen! ^O^
  woensdag 21 maart 2012 @ 14:25:01 #62
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_109349600
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 22:02 schreef tech4u het volgende:
Het wordt tijd voor FC Limburg.
Dat dus. En geen gemeentesteun meer. Belachelijk gedoe.

En dat handjevol Rodasupporters dat uit principe niet meer wil komen, prima. Mensen blijven toch wel komen.
pi_109349955
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:25 schreef blonchi het volgende:

[..]

En dat handjevol Rodasupporters dat uit principe niet meer wil komen, prima. Mensen blijven toch wel komen.
Wat let je? Ik zou zeggen, richt samen met je kloon 'tech4u' een voetbalclub 'FC Limburg' op en maak er wat van. Wel zelf een lap grond voor het sportpark kopen en niet bij de gemeente aankloppen voor subsidie hè! Succes! :W
  donderdag 22 maart 2012 @ 10:43:07 #64
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_109379626
quote:
0s.gif Op woensdag 21 maart 2012 14:25 schreef blonchi het volgende:

[..]

Waardoor ketste het gedrocht Sporting Limburg opeens af? Juist... door het intrekken van financiële steun van de Provincie. Nu niet meer klagen dat Roda gemeentesteun krijgt :W
pi_109379750
Blonchi :D :')
  donderdag 22 maart 2012 @ 17:38:57 #66
154193 TheYoung1
pi_109394217
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 10:47 schreef planethugo het volgende:
Blonchi :D :')
Patat, dat is het!!
pi_109403754
Nu Nolchen nog terug...
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_109406307
quote:
0s.gif Op donderdag 22 maart 2012 21:06 schreef iehlaak het volgende:
Nu Nolchen nog terug...
Als Roda slim is (en zo schat ik v/d Bunder wel in), gebruiken ze het geld, dat ze door een evt. terugkeer van Hendriks besparen, in de commerciële afdeling. Hoog tijd dat men het midden- en kleinbedrijf ook aan boord gaat krijgen...
  vrijdag 23 maart 2012 @ 08:51:31 #69
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_109418154
Als ze al geld ergens van binnenkrijgen, is het belangrijk om uit die categorie 1 te komen. Hoe ze het doen, interesseert me niet. Als we er maar uitkomen.

Ow en Blonchi :')
Mensen die reageren op Blonchi :')
pi_109425540
Hendriks moet eigenlijk wel geld erin gaan steken. Zou Roda anders naar een 20 jarige, Deense jeugdinternational gaan kijken? We hebben nog geen drie ton om uit te geven dus ik denk dat er sprake gaat zijn van een investering.
Met Helenius, Sno zou je al goed op weg zijn. Dan zou een keeper en een verdediger nog nodig zijn en meer niet.
Iemand een idee wie de hoofdsponsor zal gaan worden want Accon Avm stopte na dit seizoen toch? Nu heracles in de finale staat moeten we al 8e worden om de playoffs te halen dat is lastiger en europees voetbal lijkt me onhaalbaar dit seizoen we hebben nog een lastig programma.
Of saté?
pi_109434286
er is wel nog steeds een investeringsfonds, denk dat het geld voor die 20 jarige vandaan komt.

Klote van heracles gister idd, gun het az ook niet maar kwa eigenbelang was het shit
pi_109478312
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 maart 2012 17:05 schreef planethugo het volgende:
[..]

Klote van heracles gister idd, gun het az ook niet maar kwa eigenbelang was het shit
Eerlijk gezegd gun ik Heracles de bekerwinst juist, we weten zelf hoe gaaf het is, als je als provincieclub de beker wint. Voor PSV is het niet meer dan een Europees ticket, voor Heracles (en voor ons bijv. ook) een hoofdprijs waar je het jaren later nog over hebt. En Europees voetbal? Laat ons dat over een paar seizoenen maar, als kers op de taart, bereiken, nadat we stapsgewijs uit de financiële problemen zijn gekomen.

Vitesse werd vandaag weliswaar niet van de mat gespeeld, maar ik vond dat Roda een slimme pot speelde. Alleen Fledderus was vandaag een drama, jammer ook dat Huppertz niet scoorde.
  zondag 25 maart 2012 @ 09:11:51 #73
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_109482781
Prima pot, al had ik wel het gevoel dat ze Vitesse op de slachtbank konden leggen.

Jammer dat Guusje niet die kans benutte :)
  maandag 26 maart 2012 @ 09:05:38 #74
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_109520608
Dat zou inderdaad een binnenkomer zijn.
Verder prima pot volgens mij. Drie punten en hup door naar de volgende.
  donderdag 12 april 2012 @ 19:26:23 #75
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_110242871
0-0, helaas...
  vrijdag 13 april 2012 @ 07:59:46 #76
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_110263812
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 19:26 schreef RD4 het volgende:
0-0, helaas...
Vooraf had ik er voor getekend. Achteraf een terechte uitslag.
Gelukkig hebben ze Guidetti goed onder de duim weten te houden.

Verder snap ik nog steeds niet waarom Vuckovic al weg moet terwijl ze 'm nog een jaar kunnen huren... Papa Wielaert bang dat het zoontje niet meer aan spelen toe komt?
  vrijdag 13 april 2012 @ 08:53:48 #77
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_110264554
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 07:59 schreef DohanJerksen het volgende:

[..]

Vooraf had ik er voor getekend. Achteraf een terechte uitslag.
Gelukkig hebben ze Guidetti goed onder de duim weten te houden.

Verder snap ik nog steeds niet waarom Vuckovic al weg moet terwijl ze 'm nog een jaar kunnen huren... Papa Wielaert bang dat het zoontje niet meer aan spelen toe komt?
Ondanks zijn rare acties soms wie ik liever Vuko erop staan dan Wielaert, Wielaert is echt over zijn top heen. Is veel te langzaam geworden. Hier is het kiezen tussen 2 kwaden...
  vrijdag 13 april 2012 @ 09:08:21 #78
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_110264863
Meh Wielaert kan beter de rust bewaren en kan soms een aardige pass leveren.
Op dit moment hebben we voor de DC een luxeprobleem, want zowel Biemans als Vukovic als Wielaert zijn goede verdedigers, ieder op hun eigen manier. De gehele linkerflank is het grootste probleem. Hempte die geen voorzet meer kan geven hoger dan 1 meter en Ramzi die telkens naar binnen trekt.
pi_110300930
We staan met één been in categorie 2; bij het laatste meetpunt heeft Roda 84 punten gehaald, waar er 65 gehaald moeten worden. Herhalen we dat in juli, dan promoveren we definitief naar categorie 2. Het wordt langzaam, maar zeker, tijd dat we niet alleen van Veldhoven, maar ook van den Bunder gaan bedanken voor hetgeen ze voor onze club betekenen. Soms kan ijzer blijkbaar wél met handen gebroken worden...
  maandag 16 april 2012 @ 08:52:41 #80
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_110384707
Bron?
Dat is in ieder geval wel goed nieuws. Hopen dat we in de zomerstop wat spelers kunnen verkopen en transfervrij kunnen binnenhalen en dan gaan we langzaam omhoog.
  maandag 16 april 2012 @ 08:52:51 #81
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_110384713
Oh...en vergeet Van Geel ook niet.
  maandag 16 april 2012 @ 10:26:55 #82
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_110386928
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 08:52 schreef Kn0x het volgende:
Bron?
Dat is in ieder geval wel goed nieuws. Hopen dat we in de zomerstop wat spelers kunnen verkopen en transfervrij kunnen binnenhalen en dan gaan we langzaam omhoog.
De Roda site zelf ;)

Ik denk inderdaad dat het bij Van Geel is begonnen met het opschonen van de club. Van Den Bunder trekt deze lijn prima door zoals ik het allemaal begrijp.

Laten we maar de komende 2/3 jaar met een minder elftal lekker rond plek 10/11 eindigen en financieel weer gezond worden. Dromen mag altijd maar we hebben toch niks in Europa te zoeken op dit moment..
  maandag 16 april 2012 @ 10:32:55 #83
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_110387104
Yups.
Gaat ten koste van conditie en dat betekent dat uiteindelijk altijd een slecht seizoen in de Eredivisie.
Ik ben tevreden met linkerrijtje, beetje playoffs, andere ploegen vervelen, verliezen en door naar het volgend seizoen.
pi_110387189
Van Geel moest wel bezuinigen maar deed echt niet meer dan noodzakelijk was, anders kon hij nooit goede resultaten behalen en terug bij een topclub geraken. Wel mooi dat we eindelijk eens genoeg punten gescoord hebben. Nu in juni nog en we zijn uit die categorie. Maar dat wil dan toch niet zeggen dat het allemaal hosanna is volgens mij.

hoe dan ook, gisteren een waardeloze wedstrijd. De aanval was net zo onmachtig en op zichzelf aangewezen als tegen feyenoord. Gelukkig speelde we tegen een groningen dat nog slechter was.
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:26 schreef DohanJerksen het volgende:

[..]

Dromen mag altijd maar we hebben toch niks in Europa te zoeken op dit moment..
en die andere teams zoals rkc, vitesse en nec wel? Ik wil nogeens een europees tripje. Met een paar honderd man in een verre stad zuipen. Epic :P
pi_110405833
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 10:35 schreef planethugo het volgende:
Van Geel moest wel bezuinigen maar deed echt niet meer dan noodzakelijk was, anders kon hij nooit goede resultaten behalen en terug bij een topclub geraken. Wel mooi dat we eindelijk eens genoeg punten gescoord hebben. Nu in juni nog en we zijn uit die categorie. Maar dat wil dan toch niet zeggen dat het allemaal hosanna is volgens mij.

hoe dan ook, gisteren een waardeloze wedstrijd. De aanval was net zo onmachtig en op zichzelf aangewezen als tegen feyenoord. Gelukkig speelde we tegen een groningen dat nog slechter was.

[..]

en die andere teams zoals rkc, vitesse en nec wel? Ik wil nogeens een europees tripje. Met een paar honderd man in een verre stad zuipen. Epic :P
Laat ons lekker die play-offs halen, en in die laatste ronde eruit vliegen, dan heb je nog twee thuiswedstrijden extra tv geld, en toeschouwers plus catering en dan hebben we de kosten niet van Europees voetbal. wij zouden op dit moment er niets te zoeken hebben.
We moeten dan eerst tegen een Oost-europese laagvlieger waar geen eer of geld aan te behalen is. Dan heb je alleen maar verliezers.
Of saté?
pi_110431377
lekker die ambitieuze supporters hier :')

al vliegen we er in de eerste ronde uit, europees is toch leuk. zeker om een uitwedstrijd te bezoeken
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:10:07 #87
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_110431401
Alleen levert het ons geen geld op en kost het ons geld.
Ambitie is leuk om te hebben, maar we moeten er ook op vooruit gaan.
pi_110431455
wie weet loot je wel een engelse club en is het stadion uitverkocht. Zo niet dan kost het echt niet meer dan een vriendschappelijk duel. Ja een uitduel voor de vliegkosten en hotel. Maar daar gaan we echt niet failliet door
  dinsdag 17 april 2012 @ 11:12:58 #89
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_110431505
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:11 schreef planethugo het volgende:
wie weet loot je wel een engelse club en is het stadion uitverkocht. Zo niet dan kost het echt niet meer dan een vriendschappelijk duel. Ja een uitduel voor de vliegkosten en hotel. Maar daar gaan we echt niet failliet door
Plus alle werknemers die je moet betalen voor thuiswedstrijden inclusief stroom, huur, inkoop van waren enz enz enz. Er komt meer bij kijken dan alleen vlucht en hotel hoor.
pi_110431821
er worden ook altijd een paar oefenwedstrijden in de zomer gespeeld dus dat argument is non-valid :P
pi_110432173
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 11:21 schreef planethugo het volgende:
er worden ook altijd een paar oefenwedstrijden in de zomer gespeeld dus dat argument is non-valid :P
Klopt en hoever gaan we dan, België en Bekkerveld, veel verder komt Roda in de zomer niet. Ik snap best dat je een europese wedstrijd wilt bezoeken maar voor Roda is het beter van niet.

Twee keer tegen die Metallist Kharkix heb je ook niks aan, die hebben allemaal meer geld/bredere selectie dus de kans dat je winst is ook zo zeker nog niet. En of jij het nog leuk vind daar in Kharkiv als we thuis al met 5-0 verloren hebben?

Nee sorry, ambitie heb ik, en ik hoop dat we binnen nu en vijf jaar ook zeker een rol kunnen spelen in Europa.
Of saté?
pi_110432322
een rol hebben we nog nooit gespeeld in europa. ik heb het ook over thuiswedstrijden. zoals gezegd. Zoveel kost een tripje voor een groep van 30 man 3 dagen lang ook weer niet. Zelfde als een trainingskamp in malaga
pi_110432759
Veel niet, maar voor een club als Roda die elke euro driekeer moet omdraaien wel te veel, dat heeft Narinx toen en Van Geel ook al vaker aangegeven, TD van Utrecht gaf ook aan dat je minimaal de groepsfase moet halen om quitte te spelen. Aangezien die kans klein is bij dit Roda is het beter om geen Europees te halen.

Bij de thuiswedstrijden in Europees verband tegen Slovan Liberec en dat soort clubs mocht je blij zijn als 5000 man in het stadion zaten
Of saté?
pi_110433066
klopt, we zullen daar zeker wel iets op verliezen, voorheen speelde we nooit echt een rol van betekenis maar het is alweer 10 jaar geleden dat we voor het laatst europees haalden. We zijn imo dus wel weer toe aan een succesje. Zoiets is ook weer goed voor het imago en wellicht een reden voor een speler om voor roda te kiezen. Vroeger was dat wel zo iig
pi_110454157
Tuurlijk zou ik Roda dolgraag Europa in zien gaan, echter niet volgend seizoen al. Laat ons dat over een paar seizoenen, als we financieel gezond zijn, maar als kers op de taart krijgen. En dan Europa in als bekerwinnaar, een mooiere bekroning van stapje voor stapje uit een héél erg diep dal klimmen kan ik me nl. eerlijk gezegd niet voorstellen...
  zaterdag 21 april 2012 @ 10:34:25 #96
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_110587213
7 punten uit 2 uitwedstrijden en Feyenoord thuis. Hier zit een tevreden supporter!
pi_110590852
Voor Feyenoord riep ik nog dat Roda dit seizoen nog maar drie punten ging pakken: Thuis tegen Utrecht. Nu hebben we zeven punten uit de laatste drie wedstrijden en zijn er nog drie te gaan. Als Roda het niet te bont maakt en onze concurrenten niet eens gaan excelleren, dan blijven we zowel NEC als RKC voor. Zou betekenen dat we weer play-off halen. Niet dat ik er vertrouwen in heb dat Roda dit jaar wel de play-off wint - daar is ons team niet sterk genoeg voor.

Gisteren heb ik serieus overwogen om de wedstrijd af te zetten na de eerste helft. Qua amusement een van de slechtste helften van een wedstrijd die Roda de afgelopen decennia speelde. NAC raakte de bal kwijt als het tien meter over de middellijn kwam. Roda speelde sneller naar voren, maar was de bal dan ook meteen kwijt.

Toch vind ik dit team heel taai, uitgekookt en volwassen spelen. Geen kansen krijgen, maar weten dat het wel goed komt en er toch eentje in gaat. Geen domme fouten, niet overhaast en een goed besef van wat men (niet!) kan. Want qua individuele kwaliteit is het niet heel best. Vormer steekt er met kop en schouders bovenuit, maar verder is het zeer beperkt. Te veel voetballers die wel meekunnen, maar echt geen hoger niveau (meer) aankunnen. Ik noem een Monteyne, Wielaert, Hempte, Fledderus, De Beule, Delorge, Djoum en Ramzi.

Goed, het belangrijkste is dat we er weer financieel bovenop komen. Ik hoop dat dat deze zomer zo ver is en we weer verder kunnen bouwen.
  maandag 23 april 2012 @ 08:47:37 #98
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_110663312
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 13:18 schreef iehlaak het volgende:
Voor Feyenoord riep ik nog dat Roda dit seizoen nog maar drie punten ging pakken: Thuis tegen Utrecht. Nu hebben we zeven punten uit de laatste drie wedstrijden en zijn er nog drie te gaan. Als Roda het niet te bont maakt en onze concurrenten niet eens gaan excelleren, dan blijven we zowel NEC als RKC voor. Zou betekenen dat we weer play-off halen. Niet dat ik er vertrouwen in heb dat Roda dit jaar wel de play-off wint - daar is ons team niet sterk genoeg voor.

Gisteren heb ik serieus overwogen om de wedstrijd af te zetten na de eerste helft. Qua amusement een van de slechtste helften van een wedstrijd die Roda de afgelopen decennia speelde. NAC raakte de bal kwijt als het tien meter over de middellijn kwam. Roda speelde sneller naar voren, maar was de bal dan ook meteen kwijt.

Toch vind ik dit team heel taai, uitgekookt en volwassen spelen. Geen kansen krijgen, maar weten dat het wel goed komt en er toch eentje in gaat. Geen domme fouten, niet overhaast en een goed besef van wat men (niet!) kan. Want qua individuele kwaliteit is het niet heel best. Vormer steekt er met kop en schouders bovenuit, maar verder is het zeer beperkt. Te veel voetballers die wel meekunnen, maar echt geen hoger niveau (meer) aankunnen. Ik noem een Monteyne, Wielaert, Hempte, Fledderus, De Beule, Delorge, Djoum en Ramzi.

Goed, het belangrijkste is dat we er weer financieel bovenop komen. Ik hoop dat dat deze zomer zo ver is en we weer verder kunnen bouwen.
En dat laatste is heel erg belangrijk.
Niet alleen moeten we categorie I uit, het zou mooi zijn als we naar III toegaan.
pi_110668756
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 13:18 schreef iehlaak het volgende:

eigenlijk is het sinds feyenoord thuis al zo dat er best slecht gespeeld wordt, nauwelijks creativiteit in de ploeg zit en de spitsen niet weten wat ze met de bal moeten als ze hem krijgen omdat ze op een eiland staan. Maar wonder boven wonder hebben we die 3 wedstrijden wel gewoon 7 punten gehaald.

grootste winstpunt is dat de verdediging eindelijk stabiel oogt en er idd geen domme fouten gemaakt worden. En tegen nac werd er optimaal gebruik gemaakt van de countermogelijkheden. Als we zo blijven spelen moeten de playoffs toch makkelijk gehaald kunnen worden.

alhoewel, we spelen alwéér een cruciale wedstrijd uit tegen RKC :( daar hadden we ooit 2x kans om CL te halen
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:19:35 #100
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_111086918
Soms kun je het er inderdaad maar beter niet meer over hebben.... Zowel zondag als gister..
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:23:59 #101
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_111087121
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2012 12:05 schreef planethugo het volgende:

[..]

eigenlijk is het sinds feyenoord thuis al zo dat er best slecht gespeeld wordt, nauwelijks creativiteit in de ploeg zit en de spitsen niet weten wat ze met de bal moeten als ze hem krijgen omdat ze op een eiland staan. Maar wonder boven wonder hebben we die 3 wedstrijden wel gewoon 7 punten gehaald.

grootste winstpunt is dat de verdediging eindelijk stabiel oogt en er idd geen domme fouten gemaakt worden.

hoe snel kan het omslaan :'( man man man wat een drama gisteren. Ook handig dat als je linksback uitvalt er dan een spits bijkomt en de plek linksachter gewoon leeg gelaten wordt waardoor je de 3-1 en 4-1 tegenkrijgt
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:25:51 #102
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_111087208
en eigenlijk werd het slechte spel tegen tegen groningen, nac en feyenoord verbloemd door het resultaat en de tegenstander die net zo of nóg slechter was.

gisteren en zondag hebben we kunnen zien wat er gebeurt als er een tegenstander staat die wel gebruik maakt de mogelijkheden. Als we de playoffs halen, waar ik wel vanuit ga, dan gaan we die never niet winnen
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:35:01 #103
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_111087682
quote:
0s.gif Op donderdag 3 mei 2012 15:25 schreef planethugo het volgende:
en eigenlijk werd het slechte spel tegen tegen groningen, nac en feyenoord verbloemd door het resultaat en de tegenstander die net zo of nóg slechter was.

gisteren en zondag hebben we kunnen zien wat er gebeurt als er een tegenstander staat die wel gebruik maakt de mogelijkheden. Als we de playoffs halen, waar ik wel vanuit ga, dan gaan we die never niet winnen
Op een akkoordje gooien met Utrecht die nergens meer om spelen en maar hopen dan dat NAC hun laatste thuiswedstrijd per se wil winnen.

Lekker 2 rondes ballen en TV geld opstrijken en er dan gewoon uitvliegen tegen Heerenveen, Twente, AZ of wat dan ook. Geen problemen mee..
  donderdag 3 mei 2012 @ 15:40:14 #104
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_111087908
ik heb daar wel een probleem mee, heb het namelijk een beetje gehad met die playoffs als we het toch nooit winnen. We hebben 1x niet mee gedaan, de rest altijd en altijd gingen we kansloos ten onder :(

utrecht zie ik ons wel winnen trouwens, laatste wedstrijd thuis is altijd wel een feest :)
  zondag 6 mei 2012 @ 20:58:26 #105
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_111221299
Voetbal kijken met het schaamroda op je kaken... :@

:N
  maandag 7 mei 2012 @ 11:37:43 #106
206623 Timmie1983
The name is Smith, Agent Smith
pi_111241763
Tja, ze hebben het vies laten liggen wat betreft de play offs. Niet alleen de laatste drie wedstrijden, maar met name thuis tegen De Graafschap, Heerenveen en RKC en uit bij Excelcior en VVV.

Ondanks dat kan ik zeker leven met de 10e plek. Je koopt er uiteindelijk niets voor, maar wederom boven de begroting gepresteerd, met veel nieuwe spelers tot de laatste dag mee kunnen strijden voor een play off-ticket, Malki toch maar mooi vice-topscorer van Nederland geworden en volgend seizoen het 40e jaar onafgebroken jaar in de eredivisie.

Dat Ruud een hoop werk te verrichten heeft is duidelijk. De verdediging was bedroevend, om nog maar te zwijgen van de keepers. Toch heb ik er alle vertrouwen in. "Brood en Spelen nabij Coriovallum", wat willen we nog meer?

Tot slot nog een plaatje van gisteren. Geen verdere uitleg bij nodig lijkt me zo.

Oost 16 - Rij 4 - Stoel 16 is er ook volgend seizoen weer bij in het Parkstad Limburg Stadion.
Supporter van Roda JC Kerkrade - Manchester United - Celtic Glasgow - FC Barcelona - Dinamo Zagreb - Gamba Osaka
  maandag 7 mei 2012 @ 13:13:34 #107
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_111245002
gisteren genoeg kansen gehad om voor te komen, dat je dan zo een lullige goal tegenkrijgt kan gebeuren. Jammer dat we het niet gehaald hebben maar ook niet meer dan dat imo. Waarschijnlijk lagen we er dan tegen vitesse of daarna tegen twente toch uit want het voetbal is al langere tijd niet om over naar huis te schrijven. Bespaart ons alleen maar alweer een play-off teleurstelling

Na afgelopen woensdag ben ik er ook wel van overtuigd dat Brood wat meer voetbal in de ploeg kan brengen dan harm in de afgelopen jaren gedaan heeft. Zou mooi zijn als er wat meer creativiteit gehaald kan worden zoals een Bruins of een dergelijke speler die náást Donald het spel kan regelen, nu lopen er toch vooral wat dravertjes rond. En graag 1 of 2 nieuwe backs en als het even kan een aardige centrale verdediger

Huppertz verdient trouwens ook een fatsoenlijke kans volgend seizoen. Viel weer aardig in.
  maandag 7 mei 2012 @ 22:35:02 #108
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_111269347
quote:
18s.gif Op zondag 6 mei 2012 20:58 schreef blonchi het volgende:
Voetbal kijken met het schaamroda op je kaken... :@

:N
ik moest giechelen
  dinsdag 15 mei 2012 @ 11:48:47 #109
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_111573485
quote:
0s.gif Op maandag 7 mei 2012 11:37 schreef Timmie1983 het volgende:
Tja, ze hebben het vies laten liggen wat betreft de play offs. Niet alleen de laatste drie wedstrijden, maar met name thuis tegen De Graafschap, Heerenveen en RKC en uit bij Excelcior en VVV.

Ondanks dat kan ik zeker leven met de 10e plek. Je koopt er uiteindelijk niets voor, maar wederom boven de begroting gepresteerd, met veel nieuwe spelers tot de laatste dag mee kunnen strijden voor een play off-ticket, Malki toch maar mooi vice-topscorer van Nederland geworden en volgend seizoen het 40e jaar onafgebroken jaar in de eredivisie.

Dat Ruud een hoop werk te verrichten heeft is duidelijk. De verdediging was bedroevend, om nog maar te zwijgen van de keepers. Toch heb ik er alle vertrouwen in. "Brood en Spelen nabij Coriovallum", wat willen we nog meer?

Tot slot nog een plaatje van gisteren. Geen verdere uitleg bij nodig lijkt me zo.
[ afbeelding ]

Oost 16 - Rij 4 - Stoel 16 is er ook volgend seizoen weer bij in het Parkstad Limburg Stadion.
Waarom zo snel tevreden met dit seizoen?
Met dit materiaal moest Roda minimaal in het linkerrijtje komen. Om je kapot te schamen hoe Roda zichzelf de laatste weken te kakken heeft gezet. En daar is dhr. Van Veldhoven mede debet aan.
  dinsdag 15 mei 2012 @ 13:33:39 #110
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_111577233
quote:
Medisana nieuwe rugsponsor Roda JC Kerkrade 2012-2013

Roda JC Kerkrade en Medisana hebben een overeenkomst gesloten voor shirtsponsoring. Onder de naam ‘Medisana’ zal het bedrijf vanaf het seizoen 2012-2013 een prominente plaats innemen op de achterkant van het Roda JC Kerkrade shirt. De contractduur betreft een periode van drie jaar.

Maurice Jongen en Charlotte Kerckhoffs management Medisana Benelux: “Om onze positie verder te versterken hebben we gekozen voor een partnership bij Roda JC Kerkrade. Roda JC Kerkrade is de perfecte partner om onze naamsbekendheid in Nederland te vergroten. De uitstraling van de club past perfect bij Medisana: “Limburgse passie”! Door passie en hard werken hebben we Medisana daar gebracht waar het nu staat, aan de top. Wij zijn trots dat we deze stap kunnen maken en hopen op een zeer succesvolle en langdurige samenwerking. ”

Algemeen Directeur Marcel van den Bunder van Roda JC Kerkrade: “Roda JC Kerkrade is verguld met Medisana als nieuwe rugsponsor. Medisana kan via het platform Roda JC Kerkrade haar producten verder introduceren op de particuliere markt door haar naamsbekendheid en merkbekendheid op een effectieve manier te vergroten. Ik ben er dan ook van overtuigd dat we een succesvolle samenwerking tegemoet gaan.”

Over Medisana: Medisana is in de Benelux marktleider in consumentenelektronica op het gebied van gezondheids- en wellnessproducten. Medisana biedt een zeer ruim assortiment kwalitatief zeer hoogwaardige producten tegen een betaalbare prijs. Het van oorsprong Duitse bedrijf is inmiddels meer dan 30 jaar een van de toonaangevende producenten in hun vakgebied. Medisana producten staan voor zeer hoogwaardige kwaliteit, gebruiksvriendelijkheid, functionaliteit, innovatie en design. De Benelux vestiging is gelegen in Kerkrade op een steenworp afstand van het Parkstad Limburg Stadion van waaruit het bedrijf zich de afgelopen 10 jaar ontwikkelde tot marktleider.

Bron: Rodajc.nl
  woensdag 23 mei 2012 @ 13:20:07 #111
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_111923673
en op de transfermarkt is het vooral erg stil. Sno heb ik geen vertrouwen in. Die heeft zoveel keus dat er vast wel iemand (veel) meer dan ons kan bieden.

Lees nu dat groningen michael de leeuw voor 125.000 overgenomen heeft van de graafschap.... zoiets had men met het talentenfonds moeten kopen :(
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:04:12 #112
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_111925680
quote:
0s.gif Op woensdag 23 mei 2012 13:20 schreef planethugo het volgende:
en op de transfermarkt is het vooral erg stil. Sno heb ik geen vertrouwen in. Die heeft zoveel keus dat er vast wel iemand (veel) meer dan ons kan bieden.

Lees nu dat groningen michael de leeuw voor 125.000 overgenomen heeft van de graafschap.... zoiets had men met het talentenfonds moeten kopen :(
Sno weet dat hij het volle vertrouwen krijgt van Brood. Alleen dat kon wel eens de doorslag geven. Hij had in de winterstop naar clubs kunnen gaan die een aantal keer meer salaris konden bieden maar bleef RKC trouw. Blijkt toch dat die jongen niet voor het geld kiest.
  woensdag 23 mei 2012 @ 14:31:18 #113
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_111926792
dat klopt maar heb er niet zo een goed gevoel over. Vind al met al dat onze nieuwe TD niet zo slagvaardig als Van Geel. Die had op dit moment de selectie al grotendeels rond, nu moet onze belangrijkste speler nog vervangen worden, hebben we geen keeper en is de lekke verdediging nog intact
  woensdag 23 mei 2012 @ 17:00:28 #114
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_111933188
Dat zie je nu ook bij Feyenoord. Van Geel heeft al maanden een groep spelers binnengehaald terwijl Wielaert volgens mij nog niet wakker is. Jammer, maar ik hoop toch stiekum dat hij wat nieuwe mensen kan binnenhalen? Luigi Bruins geen optie?
  woensdag 23 mei 2012 @ 23:02:34 #115
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_111951831
RKC versterkt zich met Jozefzoon

Ook een leuke speler voor Roda geweest ;(
  donderdag 24 mei 2012 @ 09:01:29 #116
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_111959263
nee echt niets aan
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:31:19 #117
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_113087184
Mads gaat naar Mechelen, hij zal wel in Maastricht willen blijven wonen want voor het sportieve vlak ga je echt niet naar Mechelen met alle respect.

Het is angstvallig stil met de transfers binnen Roda, de "concurrentie" versterkt zich en het aanbod wordt steeds minder. Roda zal wel wachten totdat ze in categorie 2 geplaatst worden en dan proberen. Maar is dat niet te laat?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:32:24 #118
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_113087214
Tsja... Blijft lastig he.
Gaan we geld uitgeven voor betere spelers maar daardoor de schulden niet afbetalen.
Of schulden afbetalen maar geen betere spelers kunnen kopen...

In ieder geval blij dat het contract met Hupperts verlengd is.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 09:49:09 #119
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_113087572
Geld uitgeven gaat nu zelfs niet. Feit is wel dat met het vertrek van Junker weer een flinke salarispost is verwijderd, wat weer een meevaller is. Maar een vervanger is echt wel nodig. Persoonlijk denk ik dat ze weer een buitenlandse speler aantrekken. Geruchten over die Deense spits gaan al tijdje rond, maar die kost aardig wat geld. Dan ben je weer afhankelijk van een externe geldschieter (lees: Hendriks).

Worden 2 roerige transfermaanden :)
  vrijdag 29 juni 2012 @ 17:45:26 #120
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_113565650
Er komt wat beweging...

quote:
Roda JC Kerkrade huurt Danilo van Parma

Roda JC Kerkrade heeft zich versterkt met de diensten van middenvelder Danilo Luis Hélio Pereira. De 20- jarige Portugese jeugdinternational wordt voor één jaar gehuurd van Parma FC.

Danilo kwam in de zomer van 2010 over van de jeugdopleiding van Benfica S.L. naar Parma FC, waar hij tijdens het seizoen 2010-2011 debuteerde. In 2011 bereikte hij als basisspeler van Portugal onder 20 de finale van het Wereldkampioenschap. Danilo maakte in de halve finale tegen Frankrijk de winnende treffer en werd gekozen in het All Star team van het toernooi in Colombia.

Technisch Directeur Gerard Wielaert: “Danilo is een verdedigende middenvelder. Een jonge speler met een zeer goede fysiek en daarnaast beschikt hij over een goede functionele techniek. Hij heeft alle Portugese jeugdteams doorlopen en speelt nu in Jong Portugal.”

Danilo kan zowel als verdedigende middenvelder als centrale middenvelder uit de voeten. De kopsterke speler pikt regelmatig zijn goals mee, heeft een groot loopvermogen en beschikt over een goed afstandsschot.

Danilo Pereira:"In de Nederlandse competitie wordt aanvallend gespeeld, ideaal voor mij om mijn verdedigende skills te laten zien en te verbeteren. Ik wil samen met het team hard werken aan een goede klassering van Roda JC dit seizoen. Ik kijk uit naar een mooie competitie in dit mooie stadion. Ik ben een rustige jongen die liever zijn voeten laat spreken. Wait and See".
Nooit van gehoord. We zullen zien.
pi_113579656
Doodzonde dat Pluim verhuurd wordt, in potentie misschien wel onze beste speler...
  zaterdag 30 juni 2012 @ 08:46:31 #122
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_113586144
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 23:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
Doodzonde dat Pluim verhuurd wordt, in potentie misschien wel onze beste speler...
Ik zag Pluim ook graag voetballen. Alleen erger ik me er altijd aan dat hij zo langzaam is
  zondag 1 juli 2012 @ 00:50:16 #123
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_113615447
quote:
Ruijs: 'Bij Roda proberen grote talenten te ontwikkelen'
30/06/2012 21:07

Tini Ruijs gaat bij Roda JC Kerkrade aan de slag als hoofd jeugdopleiding. De 55-jarige Limburger, die vorig seizoen hoofdtrainer was van buurman Fortuna Sittard, moet de talentenschool naar een hoger niveau tillen.

'Het probleem van Roda is al heel lang dat er geen eigen jongens doorbreken in het eerste team. Ik wil dat veranderen. Belangrijk in mijn visie zijn de trainingen, een mix van de Zeister visie en de methode van Wiel Coerver. In de toekomst moeten er jaarlijks één of twee spelers uit de jeugd doorstromen naar de hoofdmacht', zegt Ruijs, die meerdere nationale jeugdteams trainde in de Verenigde Arabische Emiraten, in Voetbal International.

Ook was hij in de jaren negentig succesvol als coördinator van de jeugdopleiding van Fortuna Sittard. 'In die tijd braken daar jongens door als Mark van Bommel, Fernando Ricksen en Kevin Hofland', herinnert Ruijs zich. 'Bij Roda gaan we nu ook proberen grote talenten te ontwikkelen.'
Vi.nl
  maandag 2 juli 2012 @ 09:01:04 #124
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_113662364
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 08:46 schreef DohanJerksen het volgende:

[..]

Ik zag Pluim ook graag voetballen. Alleen erger ik me er altijd aan dat hij zo langzaam is
Langzaam en verdedigt te weinig mee. Maar als Malki weg gaat, ben je in één keer alle drie onze voorste mensen kwijt.
pi_113726110
Dat Malki weggaat zie ik wel gebeuren, En dan ben je zo een behoorlijke slok op een borrel aan goals kwijt.

Danilo is een verdedigende middenvelder, type Vormer dus. Ben benieuwd wat hij ervan kan.

Ruud Brood sprak over 3/4 versterkingen nog? Iemand trouwens bij trainingen geweest om te beoordelen wat Danilo en Kurto kunnen of is dat te vroeg?
Of saté?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 19:31:56 #126
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_113727464
Pluim snap ik ook helemaal niets van. Lijkt me zo een actie als toen Sibum van de hand gedaan werd en we een half jaar later op die positie niemand hadden omdat tiote weg was.

en met 18 man incl 3 keepers trainen en toch compleet zijn is natuurlijk te triest voor woorden. Nu zal ook Wielaert tegen het budget aan lopen maar iemand als Ricky van Haaren, nu VVV, zei dat Roda ook kwam maar veel te laat was. Tja dan doe je gewoon je huiswerk niet goed. Niet dat ik die gewild had trouwens, die vertelde in vi alleen maar dat ie eigenlijk veel te goed is voor vvv en volgend jaar toch wel een transfer naar een grotere club maakt

Maar het zegt wel iets over het gebrek aan slagvaardigheid
  dinsdag 3 juli 2012 @ 20:26:02 #127
154193 TheYoung1
pi_113730265
Zouden we nu het zwaarste seizoen in de Roda/Rapid Jc gaan beleven? Heeft het ondertussen wel alle schijn van....
Malki is nog niet weg.... Hopen dat dat zo blijft!
Patat, dat is het!!
  dinsdag 3 juli 2012 @ 20:30:49 #128
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_113730487
dat is wel erg negatief, selecties zijn nergens nog lang niet compleet. Maar goed is het natuurlijk niet.
Al zijn van de basisspelers alleen Vormer en Junker weg. Junker is te verwaarlozen imo, die heeft zijn beste tijd gehad.

Ik ben wel nieuwsgierig naar die Danilo, talent op die positie die op wk onder 20 indruk maakt. Ja hij heeft daarna overal gefaald, maar een italiaanse club staat nou niet bekend om de talentontwikkeling en de grieken ook niet bepaald.
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:17:03 #129
154193 TheYoung1
pi_113765142
Drost van Rkc mss naar Kerkrade?... EN ze hebben het ook over de spits van Rkc, ben ff zn naam kwijt...
Benieuwd, trainingen zijn ondertussenalweer begonnen..
Patat, dat is het!!
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:36:18 #130
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_113765964
Nemeth is dat, maar die ligt nog vast bij een Griekse club. Die moeten hem eerst vrijgeven, anders moet Roda een transferom betalen
pi_113889665
Nou Tamata gehuurd, een mwa speler weet niet wat ik ervan moet vinden. En we hebben de RJO binnen en dat is alleen maar positief.
Of saté?
  maandag 9 juli 2012 @ 12:31:37 #132
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_113963691
als Tamata niet geblesseerd geraakt was dan hadden we nog nooit van Jetro Willems gehoord. Ben dus wel benieuwd.

In ieder geval fijn dat we een alternatief voor Hempte en Monteyne hebben!
pi_114000338
Tamata heeft negen wedstrijden gespeeld en wat ik begrepen heb niks bijzonders laten zien. Ik vind het riskant van Roda dat ze een geblesseerd potentieel talent huren voor een belangrijke positie.
Er wordt steeds geroepen dat er nog vijf versterkingen komen maar ik ben benieuwd. Ik verwacht dat Malki nog wel verkocht zal worden voor 1-2miljoen. En dan moeten er zeker twee verdedigers en twee aanvallers gehaald worden.

Qua namen heb ik Nemeth en Jeroen Drost horen vallen. Nemeth vind ik een goede speler en drost is niet echt geweldig maar wel een Nederlander dat is ook wel eens fijn.

Ik verwacht dat men bij Roda wacht totdat de categorie meting is geweest. Roda is dan veel vrijer in het aantrekken van spelers. En dan verwacht ik van Nol ook wel twee spelers. Alleen weet ik niet of we weer die kant op moeten gaan wantwat ik begreep kregen we van Nol enkel de spelers een paar jaar. De winsten wilde hij zelf houden, dat is natuurlijk zijn goed recht als hij zelf investeert maar daar schieten wij dus niks mee op.

Tenslotte hoop ik dat die RJO binnen vijf jaar wat gaat opleiden zodat we eens net als Vitesse, Ajax, Feyenoord een paar jeugdspelers op eredivisieniveau gaan krijgen. Helaas denk ik wel dat we nationaal gezien een van de kleinere/slechtere RJO's hebben.
Of saté?
  maandag 23 juli 2012 @ 12:10:06 #134
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_114561071
Exit categorie 1! *O*

Iemand trouwens ook al die Roda app gedownload? Schitterend programmaatje!
pi_116158724
Een goed begin is het halve werk.... wat een kansloos begin van de competitie zeg -O-
pi_116178449
Die roda app vind ik maar matig trouwens, van die nieuwsberichten van 3 regels waarna je moet klikken en de browser geopend wordt. Maar is pas eerste versie, iig prima dat er al ene is.

het voetbal is flink teleurstellend. Vooral aanvallend is het inspiratieloos. Rondtikken gaat aardig maar zodra er een pass moet komen die de benodigde ruimte of dreiging vrij maakt gaat het snel mis. Vooral danilo valt me in dat opzicht nog tegen. Die speelt vaker de makkelijkste ballen over 5 meter 3 meter de verkeerde richting in.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:23:29 #137
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_116222170
En Amine binnen gehaald. Snelle aanvaller, wel iets dat we nu missen voorin.
  maandag 3 september 2012 @ 14:50:41 #138
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_116345078
Verschrikkelijk hoe rustig dit topic altijd is :P
Anywhoo, zaterdag degelijke wedstrijd gezien. Matige eerste helft en een goede tweede...
Positief vond ik Ramzi, Malki, Hupperts, Affane en Tamata.
De rest speelde zoals verwacht.

Geen enkele speler die ik echt vond tegenvallen. Drie doelpunten, de nul behouden. Drie punten in de pocket.
pi_116346424
idd te rustig geworden hier :(

Affane deed het inderdaad meteen geweldig, hopelijk kan hij dat volhouden want dan hebben we echt een goede aan 'm. Wel jammer dat Hupperts hierdoor waarschijnlijk minder aan spelen toe gaat komen.

De 2de helft was iedereen wel aardig, de eerste was het wat minder. Er wordt wel goed rondgetikt en de verdediging oogt stabieler maar aanvallend is het nog te vaak inspiratieloos. Hoe dan ook zeer belangrijke punten gepakt, als je dit gelijk gespeeld had stond je voorlopig nog in de onderste regionen
pi_116375003
Drukke tijden hé?
pi_116419673
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 september 2012 09:12 schreef Professional het volgende:
Drukke tijden hé?
gelukkig worden er toch goede posts toegevoegd door the prof
pi_116419714
Beetje leven in de brouwerij ;)
pi_117058885
Vanavond de 3 punten maar pakken?
Zag in het LD al een lijst met blessures staan, kunnen we ook allemaal even vervangen *NOT*
pi_117060593
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:04 schreef Professional het volgende:
Vanavond de 3 punten maar pakken?
Zag in het LD al een lijst met blessures staan, kunnen we ook allemaal even vervangen *NOT*
Sutchuin en delorge geblesseerd, Malki twijfelgeval. Guus is weer terug.

Van utrecht weet je ook niet wat je kan verwachten, winnen wel thuis van psv maar dat is net zoals dat bij ons gaat: de wedstrijd erna is t weer bagger. Kortom, wordt spannend vanavond...
  vrijdag 21 september 2012 @ 13:11:12 #146
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_117061300
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 12:54 schreef planethugo het volgende:

[..]

Sutchuin en delorge geblesseerd, Malki twijfelgeval. Guus is weer terug.

Van utrecht weet je ook niet wat je kan verwachten, winnen wel thuis van psv maar dat is net zoals dat bij ons gaat: de wedstrijd erna is t weer bagger. Kortom, wordt spannend vanavond...
Plus zij missen ook twee mensen door de rode kaarten van vorige week.
  vrijdag 21 september 2012 @ 22:12:48 #147
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_117089802
_O-
pi_117182421
Onverdiende nederlaag door 2 blunders achter elkaar van Kurto.
pi_117257769
Treurig om te zien, dit heeft allemaal nog maar bitter weinig met betaald voetbal te maken...
pi_117263146
Ben normaal niet zo van spelers afbranden (ahum!) maar ik vraag me echt af wat de toegevoegde waarde is van Davy de Beule. Hij voetbal nu bijna 2 seizoen bij Roda maar ik heb hem werkelijk nog geen volledige wedstrijd goed zien spelen. Hij gaat geen duels aan, laat tegenstanders lopen en dat lopend vermogen wat die moet hebben zie ik niet.

Nederlaag was stiekem wel te verwachten, want Roda ziet in een neerwaartse spiraal. 1 wedstrijd tegen Willem II degelijk gespeeld. Typerend om te zien dat er nog supporters zijn die het hand boven de spelers houden, maar het is toch werkelijk een drama wat we zien op het veld?
pi_117263225
Davy de Beule heb ik ook nooit gesnapt. Ik zie liever Ramzi, Fledderus of Hupperts op die plek spelen. Sowieso hebben Roda-trainers altijd moeite om spelers op de juiste plek te zetten. Wie zet een Fledderus nou op de linksback of Hupperts of rechtshalf. Zet Hupperts naast Nemeth in de spits, want die koekwaus bakt er ook niks van. Granted, er zit een enorm gat tussen middenveld en voorhoede doordat Donald zich terug laat vallen, maar dat komt omdat De Beule zijn middenveld-taken niet verplicht.

Het was gister weer kut met peren, verdediging stond an sich goed en Donald en Hupperts speelde prima, maar daar is ook alles mee gezegd.
pi_117265172
dit was shockerend slecht ja. Er zit 0 creativiteit in de ploeg, iedereen doet maar een veilige bal geven waar niet uit komt, het spel is voorspelbaar en dus makkelijk af te stoppen en een leider ontbreekt. Het gaat ons nog opbreken dat Sno niet gekomen is, dwz een vervanger van Vormer. Zowel op als naast het veld.

En Nemeth, ai ai ai die gast loopt erbij als een vedette met alle maniertjes van dien maar een bal vanaf 5 meter intekken: ho maar!
pi_117266521
Donald en Danilo waren nog degelijk, die gasten bezitten zoveel power maar dat zie ik ook totaal niet terug. Ze laten zich zo makkelijk de bal afpakken of wegzetten.

Leider ontbreekt, reserve aanvoerder Wielaert is ook niet de persoon die even een team wakker maakt. Hupperts heeft snelheid, maar helaas lukken zijn acties niet altijd. Voorzetten kan die ook, want Nemeth kreeg gisteren paar aardige ballen.
pi_117267201
Guusje werkt hard maar nog teveel mislukt door de voorspelbaarheid, backs zien al aankomen wat hij gaat doen en blokken hem te vaak makkelijk af. Maar idd Nemeth krijgt gewoon een paar keer de bal perfect voor van Guus maar mist hopeloos.

Wielaert heeft het wel in zich om de leider te zijn, was immers aanvoerder bij Twente en NEC maar hij loopt duidelijk op zijn laatste benen en als je het te druk hebt om zelf overeind te blijven (en dit ook niet overtuigend doet) dan kan je moeilijk de leider zijn.

Er is ook niemand die eens ff de beuk erin gooit als het tegenzit, lijken teveel dezelfde fragiele types in het veld te staan. En dat Donald geen schim van vorig seizoen is helpt ook niet bepaald aan het spelbeeld
pi_117269016
Ik vind Donald juist stukken beter dan vorig seizoen, verdedigend opzicht. Zoals ik al aangaf, hij moet nu te vaak naar achter lopen - doordat anderen dat nalaten - waardoor die voren steken laat vallen.

En ja, je ziet de acties van Hupperts van mijlenver aankomen, maar die gast blijft wel lopen. Hij werkt hard, kan aardig sprintje trekken. Het ontbreekt hem ook aan creativiteit en goede voorzetten. Allemaal laag en over de grond.
  zondag 30 september 2012 @ 22:55:33 #156
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_117446964
O nobel Roda,
Als ik u zie
Schreeuw ik om een fusie...
  maandag 1 oktober 2012 @ 07:40:07 #157
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_117453915
Gaan we weer beginnen Blonchi? Worden de oude koeien weer uit de sloot gehaald zodra Roda in de buurt komt van plaats 18?

Pfff....

Gisteren de wedstrijd niet gezien maar ik heb niks gemist. Ik had een nederlaag verwacht, aangezien Roda niks presteerde. Conclusie:
- Doelpunt 'één gaat een trage Wielaert in de achtervolging, waarna Kurto red. Hoekschop gaat erin, heerlijk verdedigd weer.
- Rode kaart Kadar, gewoon direct rood, hij pakt hem vast. De kaart die Fledderus had moeten krijgen voor zijn schandalige overtreding, verschrikkelijk.
- Doelpunt Roda was mega geluk. Die bal was er nooit ingegaan als die niet werd aangeraakt.
- 2de goal Groningen, Kurto is (wederom) te laat, moet nooit uitkomen.
- Goal Affane, eindelijk durven ze eens van afstand te schieten, wanneer is dat voor het laatst gebeurd?
- 3de doelpunt begint bij Hempte die als een idioot verdedigend waardoor de voorzet komt. Daarna reageert Monteyne te laat en schiet De Leeuw hem prachtig in. Maar wat staan we weer heerlijk te verdedigen.

Leuk om ook het prikbord van Rodajcfans te lezen, mensen denken echt dat Roda wel even van VVV wint, maar laten die nu net hetzelfde niveau zijn. Wordt weer een spannende periode.....

[ Bericht 79% gewijzigd door Professional op 01-10-2012 08:07:51 ]
pi_119155245
Toch maar even een schopje, 15de plaats, eerlijk gezegd was dit te verwachten maar laten we nog niet te hard van stapel lopen.
  dinsdag 13 november 2012 @ 10:40:29 #159
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_119156907
An sich loopt het niet slecht. Het enige wat je echt mist, is een extra spits. Nu hebben we er maar één (Malki) want ik heb Nemeth nog geen pepernoot zien raken. Die jongen doet 60 minuten warmlopen, twee schoten op doel en dan is die weer klaar vor de dag. Verschrikkelijk.
pi_119157171
Roda mist inderdaad stootkracht voorin, een soort afmakertje.
pi_119157247
Die afmaker loopt er al, dat is Malki. Van Nemeth wordt gewoon meer verwacht en hij dient meer te brengen. Daarnaast moet er op het middenveld echt iets bij want ik word helemaal niet blij van De Beule. Voegt naar mijn mening echt helemaal niks toe en gaat duels aan zoals hij eruit ziet: als een wijf.

Komend weekend Heracles uit, daarna Ajax uit. Ben absoluut niet positief gezind, denk dat we nog wel even op de 15de plaats staan.
pi_119162733
ajax thuis ;)

ik ga zondag naar Almelo dus dan gaan ze ook gewoon winnen daar :Y

zullen nu toch wel punten moeten gaan pakken want anders sta je met de winterstop gewoon laatste of voorlaatste.

Programma is niet al te florisant:
- Heracles uit
- Ajax thuis
- Vitesse uit
- Heerenveen uit
- Nac thuis
- VVV uit

Heracles moet je winnen, ajax hopen op minimaal puntje zoals meestal wel het geval is, vitesse verlies je, heerenveen hebben we het ook altijd zwaar en nac en vv zul je dan MOETEN winnen
pi_119268313
Alemannia zo goed als failliet, en nu echt
pi_119280336
Triest. Prachtige mijnwerkersclub. Volgend seizoen Regionalliga.

Alemannia had het oude Tivoli nooit weg moeten doen, daar ga je dan met je ambities.
  vrijdag 16 november 2012 @ 21:43:02 #165
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_119293556
Meeuwis weg bij VVV. Reden is vergelijkbaar met zijn vetrek bij Roda JC destijds.
Net efkes anges
pi_119297424
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:54 schreef planethugo het volgende:
ajax thuis ;)

ik ga zondag naar Almelo dus dan gaan ze ook gewoon winnen daar :Y

zullen nu toch wel punten moeten gaan pakken want anders sta je met de winterstop gewoon laatste of voorlaatste.

Programma is niet al te florisant:
- Heracles uit
- Ajax thuis
- Vitesse uit
- Heerenveen uit
- Nac thuis
- VVV uit

Heracles moet je winnen, ajax hopen op minimaal puntje zoals meestal wel het geval is, vitesse verlies je, heerenveen hebben we het ook altijd zwaar en nac en vv zul je dan MOETEN winnen
Ach, op een vreemde manier doet Roda het vaak niet slecht tegen betere teams. Het zou met niet verbazen als we meer punten pakken dan je -op basis van de huidige stand op de ranglijst- mag verwachten. De verdediging lijkt nu redelijk te staan en we hebben spelers die er bij een counter makkelijk eentje in kunnen prikken.
pi_119297503
Affane op de 10 is trouwens een goede vinding. Hij heeft als enige speler het vermogen om een bal met het goede gevoel op de goede plaats te geven. Die jongen doet meestal wat goeds als hij de bal krijgt.
pi_119298450
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 november 2012 22:55 schreef iehlaak het volgende:

[..]

Ach, op een vreemde manier doet Roda het vaak niet slecht tegen betere teams. Het zou met niet verbazen als we meer punten pakken dan je -op basis van de huidige stand op de ranglijst- mag verwachten. De verdediging lijkt nu redelijk te staan en we hebben spelers die er bij een counter makkelijk eentje in kunnen prikken.
Tegen Twente ging het ook goed bijvoorbeeld. Roda kan beter het spel niet maken.
pi_119375050
NAC thuis zal de enige overwinnig worden, let op mijn woorden.
Gisteren de 2de helft volledig gezien maar er zit werkelijk geen enkele passie, strijd of bezieling in dit elftal. Dat Kurto rood krijgt is gewoon terecht, maar het is werkelijk dramatisch hoe sommige spelers spelen.

Samenvatting zag ik de kans van Donald nog. De keeper van Heracles staat in de andere hoek maar nog krijgt die het voor elkaar om recht vooruit te schieten. Ach ja....
pi_119376194
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 09:35 schreef Professional het volgende:
NAC thuis zal de enige overwinnig worden, let op mijn woorden.
Gisteren de 2de helft volledig gezien maar er zit werkelijk geen enkele passie, strijd of bezieling in dit elftal. Dat Kurto rood krijgt is gewoon terecht, maar het is werkelijk dramatisch hoe sommige spelers spelen.

Samenvatting zag ik de kans van Donald nog. De keeper van Heracles staat in de andere hoek maar nog krijgt die het voor elkaar om recht vooruit te schieten. Ach ja....
ja het was weer smullen geblazen in Almelo.... en ze begonnen nog zo aardig. Tot die 1-0 eigenlijk uit de lucht viel was er niets aan de hand, dan maak je gelijk en vervolgens krijg je weer min of meer uit het niets de 2-1 erin. Na die rode kaart stort het pas echt in terwijl er genoeg ploegen met 10 man resultaat behaald hebben lieten ze het net als vorige week veel te gemakkelijk lopen. Niet dat we nog gewonnen hadden maar er dan nog zo gemakkelijk 2 in krijgen en zelf helemaal niets meer laten zien is onacceptabel. Er zit inderdaad naast een gebrek aan mentale weerbaarheid ook een gebrek aan vechtlust in de ploeg

Hopen op een stunt tegen Ajax volgende week, zou niet de eerste keer zijn met een matige ploeg dus wie weet.
pi_119383493
Ik zie dit eerlijk gezegd niet meer goed komen, met wat pech krijgen we in de komende twee wedstrijden tegen Ajax en Bony richting de vijftien tegendoelpunten om de oren. Ik vrees voor een Willem II-scenario; een selectie vol passanten met weliswaar individuele klasse, maar toch rechtstreekse degradatie omdat het hun allemaal geen zak interesseert en ze met hun hoofd al bij hun eigen of een nieuwe club zijn...
pi_119385369
we hebben toch nog altijd meer kwaliteit dan Zwolle, VVV en Willem II. En ook voor RKC en NAC zouden we niet bang moeten zijn. Kortom 13de plaats moet haalbaar zijn maar het probleem is dat er sinds ADO thuis alleen maar Ajax en NAC langskomen in eigen huis terwijl we 5x uit moeten toch lastige ploegen waardoor er vooral tegen vvv en nac een absurde druk op komt te staan :(
  maandag 26 november 2012 @ 10:10:43 #173
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_119630599
Hadden we die 3 punten hier gehouden als Brood Wielaert niet had ingebracht? Ik denk van wel. Op zijn minst een gelijkspel...
pi_119634301
op dat moment leek het me logisch, er restte niets anders dan de voorsprong verdedigen die laatste 10 minuten. Dat het zo faliekant misloopt is niet te voorspellen. :(
pi_119636592
Als als als:

Als Nemeth die bal gewoon erin schiet sta je 2-0 voor en dat is zelfs voor Ajax moeilijk.
Maarja het resultaat is duidelijk. Geen idee of Roda wel had stand gehouden als Malki niet gewisseld werd. Ik vond alledrie de wissels niet duidelijk. Djoum voor De Beule, Djoum is net 6 weken geblesseerd geweest en heeft nog nooit inzet getoond. Ramzi is over datum, die kan het gewoon niet meer aan. Technisch goed maar is helaas te oud. Wielaert moet je bedanken voor bewezen diensten en fijn de mentor van de groep laten zijn. Maar niet meer laten voetballen.

Het is en blijft Ajax, die krijgen altijd een kans die erin gaat, dat maakt het een topclub. Speel je de wedstrijd van gisteren tegen met alle respect NAC dan pak je de overwinning.
  maandag 26 november 2012 @ 14:10:53 #176
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_119637393
Bull, Ramzi brengt 100.000 keer meer dan een Nemeth. Ja, Ramzi is op leeftijd, maar vecht wel voor elke bal, heeft nog een aardige pass/voorzet. Wielaert is ook een prima speler, iemand die de groep nog even op kan zwiepen op het moment dat het nodig is. Djoum vond ik ook apart, al deed hij deze wedstrijd weinig fout.

Maar goed, Nemeth :')
Wat een faalhaas weer.
pi_119824235
Willem II wint, gedeelde laatste plaats.
pi_119824765
Welk budget???? :')

http://www.rodajc.nl/uplo(...)20NV%202011-2012.pdf

Als ik het zo lees dan komen er alleen spelers waarbij Roda geld krijgt van de andere club om deze speler maar over te nemen :')
pi_119828760
Roda heeft een quotering van 10 morgen trouwens :')

Hopelijk een 0:1 zege, welliswaar zwaar onverdiend.
pi_119830548
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 december 2012 21:41 schreef vluggejapie99 het volgende:
Willem II wint, gedeelde laatste plaats.

Zelfs in slechte vorm hoor je met deze selectie 14e ofzo te staan.
  zondag 2 december 2012 @ 17:22:58 #181
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_119846482
quote:
Roda leent uit-shirtRoda JC speelt in Arnhem in een geleend shirt tegen Vitesse.
De Belgische scheidsrechter Lardot heeft het zwarte uit-tenue van de Kerkraade ploeg afgekeurd omdat het teveel lijkt op het shirt van de thuisploeg.

De Kerkradenaren hebben shirts van de Arnhemse Boys kunnen lenen en strijden in een rood-wit gestreept shirt tegen Vitesse.
bron: nos.nl
Net efkes anges
  maandag 3 december 2012 @ 08:01:43 #182
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_119869106
Ach ja, is weer een extra smetje op het seizoen. Maar Roda kan er niks aandoen, uitshirts waren ook niet goed.

Komende zondag Heerenveen, punten zijn mogelijk.. Maar zoals altijd: Roda is de perfecte tegenstander om tegen te spelen als je een slechte reeks hebt.
  maandag 3 december 2012 @ 08:34:52 #183
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_119869408
Ik verwacht nog drie punten voor de winterstop dus alles meer dan dat is mooi. We moeten zsm naar de 14e plek toe in ieder geval. Als we tijdens de winterstop nog steeds 17/18 staan, dan wordt de rest van het seizoen heel moeilijk iig.
pi_119872888
die shirtjes ligt gewoon puur aan die Belgische scheids, een Nederlandse had dit nooit zo geregeld.

En het team komt gewoon tekort, Danilo is verdedigend wel aardig, ballen afpakken doet ie goed maar als hij daarna 9 van de 10 passes amateuristisch verkeerd inspeelt dan schiet het nog niet op. En dat is dan zo ongeveer ons beste talent.

En toch blijf ik zeggen dat we zeker niet onderdoen voor zwolle, vvv, nac en willem II. Maar dat moeten ze nu wel laten zien
pi_119874398
Een ding weet ik wel, met maar twee versterkingen gaan we het zeker niet redden.
Of saté?
  maandag 3 december 2012 @ 12:38:15 #186
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_119875941
Twee versterkingen kan genoeg zijn. Een goede keeper en een tweede goede spits.
Verdedigend staat het meestal wel prima als je Biemans en Wielaert naast elkaar zet.
Het grote probleem is dat Brood totaal niet wil hoe hij wil spelen. Opstelling verandert elke week en hij zet poppetjes steevast op de verkeerde plek neer. En daarnaast geilt hij als een malle op Nemeth die in een half jaar Roda nog helemaal niks heeft laten zien.
pi_119876178
die winterse versterkingen zijn het meestal ook niet, of je moet iemand van het kaliber cziommer kunnen huren maar meestal krijg je dan een talentje van een topclub die er bij zijn oude club maar bijhangt en dan bij ons de kar moet trekken. Nee daar vestig ik mijn hoop niet op.
pi_119878445
Als Nemeth nu eens de rol van aangever voor Malki voor zijn rekening zou nemen, dan kon die laatstgenoemde ook weer echt in de spits staan ipv over het hele veld rond te moeten zwerven. Brood heeft onze goaltjesdief beter aan banden weten te leggen als welke verdediger van onze tegenstanders dan ook...
  maandag 3 december 2012 @ 14:10:29 #189
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_119878882
Dat hele shirtjes verhaal boeit me geen klote en kan me gestolen worden. Zal nu wel een zaak worden van Roda en zijn sponsoren tegen KNVB en Vitesse (Die overigens wel erg kinderachtig waren om geen uit-shirts te willen dragen voor 1 wedstrijd)

Wat me meer zorgen baart zijn de prestaties... Dit slaat gewoon nergens op! Iedere week een andere opstelling, geen vastigheid, routine, lijn in het spel. Veel te late en verkeerde wissels, geen inzet op de wedstrijd tegen Ajax na... De kwaliteit zal er zeker zijn maar het is gewoon allemaal los zand geworden. Ik denk dat je in de winterstop moet kijken voor een keeper en een middenvelder. Aanvallend zit je breed genoeg en kan me niet voorstellen dat Lebedynski echt slechter is dan Nemeth... Als de aanvoer niet goed genoeg is voor hun wordt het lastig scoren..
pi_119883714
Misschien kan iemand het mij hier uitleggen. Waarom speelde Affane vorige week tegen Ajax niet? En Waarom Donald deze week niet?
  maandag 3 december 2012 @ 16:36:04 #191
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_119884234
Omdat Brood niet weet hoe hij zijn poppetjes moet neerzetten :')
pi_119884348
donald en de beule waren toch geblesseerd?
pi_119884485
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:36 schreef Kn0x het volgende:
Dat had ik ook al opgemaakt uit de opstellingen en de resultaten. Echter, Donald stond niet als geblesseerd/geschorst voor afgelopen weekend aangegeven (maar dat was hij dus wel?) en Affane stond dat ook niet voor de wedstrijd tegen Ajax van vorig weekend.

Concreet is eigenlijk de vraag: is Affane na vorig weekend uit de basis verdwenen en mocht hij nu dan enkel spelen omdat Donald niet mee deed of? Vind het een goed spelertje namelijk en heb hem voor de managers, alleen toen bleek hij tegen Ajax ineens uit de basis verdwenen :(
  maandag 3 december 2012 @ 16:46:12 #194
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_119884679
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:41 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Dat had ik ook al opgemaakt uit de opstellingen en de resultaten. Echter, Donald stond niet als geblesseerd/geschorst voor afgelopen weekend aangegeven (maar dat was hij dus wel?) en Affane stond dat ook niet voor de wedstrijd tegen Ajax van vorig weekend.

Concreet is eigenlijk de vraag: is Affane na vorig weekend uit de basis verdwenen en mocht hij nu dan enkel spelen omdat Donald niet mee deed of? Vind het een goed spelertje namelijk en heb hem voor de managers, alleen toen bleek hij tegen Ajax ineens uit de basis verdwenen :(
Brood heeft gewoon favorietjes op bepaalde plekken. Zo zet hij Hupperts steevast op de RM terwijl ik hem veel liever op de AMC of zelfs spits zie. Affane heeft hij ook wel eens in de spits gezet terwijl ik die juist weer liever op de ML zet aangezien we geen echte linksbuiten hebben.

En Nemeth :')
  maandag 3 december 2012 @ 19:04:07 #195
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_119890017
Shirtjes is toch ook deels eigen schuld.
Je hebt een geel/zwart tenue. Het uittenue gebruik je dus in de meeste gevallen als je tegenstander dus ook een van deze kleuren draagt.
Om onderscheidend te zijn, moet je dus in je uittenue GEEN Geel of Zwart hebben.
Je kunt dus rood, paars,groen, wit, blauw of desnoods roze pakken als het maar GEEN geel of zwart is.
en wat doet roda met het uittenue...... juist :X
Net efkes anges
pi_119914640
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 19:04 schreef Sjoerd102 het volgende:
Shirtjes is toch ook deels eigen schuld.
Je hebt een geel/zwart tenue. Het uittenue gebruik je dus in de meeste gevallen als je tegenstander dus ook een van deze kleuren draagt.
Om onderscheidend te zijn, moet je dus in je uittenue GEEN Geel of Zwart hebben.
Je kunt dus rood, paars,groen, wit, blauw of desnoods roze pakken als het maar GEEN geel of zwart is.
en wat doet roda met het uittenue...... juist :X
onzin, het wordt voor het seizoen goedgekeurd. Dan is het dus klaar. Dat de keuze ietwat ongelukkig is ben ik met je eens maar het is ook niet het eerste jaar dat we een dergelijk uitshirt hebben en voorheen heb ik daar nooit iemand over gehoord.

Boeiend ook verder eigenlijk :P
pi_119939393
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:36 schreef Kn0x het volgende:
Aan de ene kant deel ik je kritiek, aan de andere kant heeft Brood niet veel opties met 13-15 fitte eredivisiespelers. Dan beperkt de keuze zich tussen Kadar of Hempte op linksback, verder valt er weinig te variëren in je opstelling.

Overigens lijkt -gegeven een fitte selectie- de onderstaande opstelling mij het meest geschikt voor Roda. Uiteraard is het wel handig om deze opstelling ook te laten staan voor een flink aantal wedstrijden. Dat zie ik namelijk als een groter probleem dan Brood's opstellingen an sich.

Kurto
Monteyne, Biemans, Danilo, Kadar
Donald/de Beule, Nemeth, Fledderus
Hupperts, Malki, Affane

Wat we missen is:
• Een goede mandekker, dan kan Danilo naar het middenveld.
• Een degelijke linkermiddenvelder
• Een extra vleugelspeler
  woensdag 5 december 2012 @ 09:03:27 #198
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_119946292
Meh ik zou het liever zo zien:

[Keeper]
Monteyne, Wielaert, Biemans, Hempte/Tamata
--------Fledderus, Danilo----------------------
Donald-----Hupperts-----------Affane
-------------Malki--------------------

Nemeth mag de bank warmhouden.
pi_119951566
Kurto

Monteyne - Wielaert - Biemans - Tamata

Danilo - Fledderus

Donald

Hupperts - Malki - Affane

Wellicht iets té aanvallend en eigenlijk vind ik Danilo ook meer een verdediger/ballenafpakker dan wat anders. Dus als we in de winterstop een aardige verdedigende middenvelder kunnen halen komen we al wat verder.
pi_119971789
Ik begrijp niet dat jullie voor Wielaert kiezen. Die gast is werkelijk altijd te laat. Hou stond er tegen Ajax nauwelijks in en hij laat zijn man (Eriksen) lopen. Met alle gevolgen van dien. En dit is niet de eerste keer. Ook in Donald ben ik zwaar teleurgesteld. Hij doet drie dingen fout: Hij wint geen duels, zijn inzet is zeer slecht en zijn passes komen nooit aan. Lapschwans.

Spelers waar ik wel een goed gevoel bij heb zijn:
• Kurto: Een keeper moet je maanden tijd geven om te aarden en ik zie duidelijk verbetering bij hem. • Danilo: Kan makkelijk een of twee niveau's hoger spelen. Jammer dat Wielaert zo zwak is dat Danilo niet op de 6 kan spelen. Niet alleen balafpakker, maar juist iemand met een erg goed spelinzicht.
• Affane: De enige speler die een perfecte pass kan geven of een mannetje voorbij kan komen. Moet de eerste naam zijn op het wedstrijdformulier. Met een aardige linksbuiten erbij kan je hem op de 10 zetten.
• Hupperts: Zeer matige balcontrole, maar veel snelheid en inzet. Voor een club als Roda is een dergelijke speler erg nuttig. Niet veel clubs hebben een rechtsbuiten met diepte. Hij zorgt voor veel ruimte voor Malki.
• Malki: Evident.
pi_119988707
Wielaert is niet meer wat hij geweest is maar om nu te zeggen dat het zo goed gaat sinds hij op de bank zit? Mocht er een verdedigende middenvelder bijkomen (Hendriks zegt in de VI dat hij er 2 wil halen) dan kan Danilo diens plek weer innemen.

• Kurto, hij is nog jong maar ziet er bij goals vaak niet goed uit. De 1-0 tegen Vitesse was ook weer een voorbeeld dat hij eigenlijk niet klaar is om eerste keeper te zijn.
• Affane, heeft zeker veel potentie en kan het best voetballen van deze groep maar is ook nog erg grillig. Met zijn snelheid kan hij voorlopig denk ik beter aan de zijkant spelen
• Donald valt dit seizoen tegen maar ik zou hem áltijd opstellen. Ja het oogt soms wat log maar dat vind ik vaak zo een makkelijk gelul, alsof hij er bijloopt en het hem niks interesseert.
• Guus moet wat meer overtuiging in zijn spel brengen. Tegen Vitesse zie je hem vaak het duel aangaan maar je weet vantevoren al dat hij dat nooit gaat redden. Is wel belangrijk in voorzetten op Malki en ook in het mee verdedigen dus moet wel blijven staan en kan alleen maar vooruit gaan.
  donderdag 6 december 2012 @ 12:51:47 #202
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_119992128
Wielaert is wel iemand die een ploeg op orde kan zetten, weinig mensen bij Roda JC die dat kunnen.
Donald speelt gewoon prima. Is sterk, heeft een goed overzicht, prima pass en zijn inzet is stukken beter dan vorig jaar. Prima speler in mijn boekje.
Kurto is gewoon te jong, klaar. We moeten een tweede/derde keeper hebben die veel ervaring heeft. Die tips kan geven, kan begeleiden. Nu hebben we drie jonkies die allen ontzettend nerveus zijn.
Affane is prima speler, maar moet nog veel leren. Ik zie hem liever aan de linkerkant vanwege zijn prima voorzet dan op de 10 met zijn afstandsschot.
Huppert is prima speler maar niet voor de flank. Eerder een harde werker in de spits of op de 10.
pi_120036701
Is er ergens te zien wat de vermoedelijke opstelling tegen heerenveen wordt?
  zondag 9 december 2012 @ 14:00:50 #204
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_120105815
Het is weer 10x niks,zoals verwacht.
  maandag 10 december 2012 @ 09:40:56 #205
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_120140651
Net de samenvatting gekeken. Conclusie:

Keeper is not steeds kut met peren.
Nemeth kan vanaf één meter voor het doel niet scoren.
Donald kan één op één met de keeper niet de bal tussen de palen plaatsen.
We hebben nog steeds moeite met de buitenspelval.
We hebben nog steeds moeite met snelle, behendige spelers.
Lekkere voorzet Donald bij 3-2.
Hupperts is een koning.
pi_120142977
Dit Heerenveen had je makkelijk kunnen verslaan. In de 2de helft konden ze wel opeens strijden maar sommige spelers vielen weer gigantisch door de mand. En met alle respect, Hupperts maakt een schitterende goal maar de rest van zijn invalbeurt was niet optimaal.

Zaterdag thuis tegen NAC, dat moeten 3 punten worden. Niets minder. Jammer dat afgelopen weekend iedere concurrent ook punten heeft gepakt.
pi_120182788
en dan wint vvv opeens tegen vitesse :')

Lebedinsky had trouwens nog de 4-5 kunnen maken als ie wat sneller was, maargoed dit punt is vooral belangrijk voor het vertrouwen.

Hoop ik
pi_120212154
Ze hebben het goed gedaan tegen Heerenveen, met name de 2de helft. Maar of Roda nou zo goed was of Heerenveen zo slecht....

Hopelijk winnen ze dit weekend weer eens, NAC verslaan moet te doen zijn. :)

Kan er zelf helaas niet bij zijn...
pi_120233854
Kurto

Monteyne Biemans Danilo Tamata

Donald Fledderus

Hupperts Nemeth Affane

Malki

Dat lijkt mij nou de opstelling die Roda nodig heeft. Affane en Hupperts zorgen voor de noodzakelijke diepgang op de vleugels, Nemeth is goed in de kleine ruimte en is dus ideaal ter ondersteuning voor Malki, want Nemeth zelf heeft het scorend vermogen van Marcus Berg. Enige nadeel aan deze formatie is dat Donald en Fledderus bij balverlies een 2-mans-middenveld vormen. Affane moet je wel leren meeverdedigen, natuurlijk. Kurto geef ik nog het voordeel van de twijfel, omdat het bij Tyton ook even duurde voordat 'ie er daadwerkelijk stond. Sutchuin is ook nog een optie voor het middenveld
pi_120234067
En dan heb ik nog een vraag: zijn er mensen die nog een overzicht hebben van de seizoenskaartprijzen de afgelopen jaren? Die kan ik namelijk goed gebruiken!
  vrijdag 14 december 2012 @ 22:26:24 #211
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_120323892
6 punten tegen NAC en VVV zijn hard nodig,anders blijf je ergens onderaan staan tot de winterstop weer afgelopen is.Geen fijn gezicht.
pi_120356208
Hoogtepunt van de avond was het feit dat Kah ons nog eens bezocht en op west heeft gestaan. Voor de rest wil ik geen woorden meer vuil maken aan Brood, Nemeth en het Jupiler League voetbal dat ons nu al maandenlang door o.a. deze twee heerschappen voorgeschoteld wordt... :r
  zondag 16 december 2012 @ 00:55:07 #213
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_120360804
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 22:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
Hoogtepunt van de avond was het feit dat Kah ons nog eens bezocht en op west heeft gestaan. Voor de rest wil ik geen woorden meer vuil maken aan Brood, Nemeth en het Jupiler League voetbal dat ons nu al maandenlang door o.a. deze twee heerschappen voorgeschoteld wordt... :r
Dit.Gaat zeer lastig worden om nacompetitie te ontlopen als je zo voetbalt,tegen de nummer 16 nota bene.
pi_120361717
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 00:55 schreef Vasiliov het volgende:

[..]

Dit.Gaat zeer lastig worden om nacompetitie te ontlopen als je zo voetbalt,tegen de nummer 16 nota bene.
Zwolle*, VVV en Willem II ga je wel onder je houden in de tweede seizoenshelft.

*Liever NAC, Zwolle is een leuke ploeg
  zondag 16 december 2012 @ 12:26:22 #215
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_120368594
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 01:21 schreef Artillerieschaap het volgende:

[..]

Zwolle*, VVV en Willem II ga je wel onder je houden in de tweede seizoenshelft.

*Liever NAC, Zwolle is een leuke ploeg
Dan moeten er wel fatsoenlijke versterkingen komen.En met Affane in de basis heb je ook veel meer dreiging, iets wat Roda miste gisteravond.
pi_120405737
Weg met Brood en Huub terughalen
pi_120407308
quote:
14s.gif Op maandag 17 december 2012 08:54 schreef vluggejapie99 het volgende:
Weg met Brood en Huub terughalen
Wat een onzin!

Dit team is gewoon 18-15e plaats waardig. Nemeth kan helaas niet laten zien wat hij in vijf maanden RKC liet zien en het is misschien ook wel een beetje naief dat hij de goalgetter samen met Malki zou worden op basis van deze 5 maanden. Ik denk dat het zo slecht nog niet is dat we maar 1 punt pakken tegen NAC in de winterstop worden de beleidmakers eens wakker geschud dat dit team ons regelrecht naar de biercompetitie brengt en dus het faillissement betekend. Laat ze maar eens flink wat versterkingen halen waarnodig met investeerders.
Of saté?
  maandag 17 december 2012 @ 12:04:33 #218
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_120410662
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 10:17 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Wat een onzin!

Dit team is gewoon 18-15e plaats waardig. Nemeth kan helaas niet laten zien wat hij in vijf maanden RKC liet zien en het is misschien ook wel een beetje naief dat hij de goalgetter samen met Malki zou worden op basis van deze 5 maanden. Ik denk dat het zo slecht nog niet is dat we maar 1 punt pakken tegen NAC in de winterstop worden de beleidmakers eens wakker geschud dat dit team ons regelrecht naar de biercompetitie brengt en dus het faillissement betekend. Laat ze maar eens flink wat versterkingen halen waarnodig met investeerders.
Hoezo onzin? Huub terughalen wel want die heeft Roda al 2x laten zitten maar ik weet niet of Brood dit nog kan gaan redden..
Wie zijn er vertrokken die belangrijk waren? Junker, Vormer en in mindere mate Vukovic (die ik overigens sterk vond spelen). Daarvoor heb je nu Danilo en Nemeth/Affane.
Dus nagenoeg hetzelfde team dat vorig jaar op de 10e plek eindigde en hier ook het hele jaar rond heeft gevoetbald zou nu ineens nog maximaal 15-18 kunnen worden?

Vorig jaar zag ik nog heel vaak een team voetballen. Nu zie ik alleen maar los zand dat totaal niet op elkaar ingespeeld lijkt. En zo'n Affane hoort wat mij betreft altijd te starten. Een voetballertje wat tenminste nog eens 2/3 stappen vooruit kan denken.
pi_120410990
Brood mag inmiddels wat mij betreft opzouten. Ik heb een hele tijd lang vertrouwen in hem gehouden, maar als ik een aantal feiten op rij zet is de conclusie wat mij betreft duidelijk:

- Hij heeft van Malki, een levensgevaarlijke scherpschutter die aan de lopende band wist te scoren, een speler gemaakt waar geen enkele dreiging meer van uit gaat door hem mee te laten voetballen, waardoor 'ie ver uit de buurt van het doel van de tegenstander blijft;
- Hij heeft Donald, een jonge speler met potentie, slechter laten worden ipv te laten groeien;
- Halverwege het seizoen ziet een wedstrijd van ons er, o.a. door constant verkeerd staande spelers, niet aankomende passes en inworpen waarbij niemand op een aanspeelbare positie staat, nog altijd uit alsof we net twee speelrondes onderweg zijn;
- Hij heeft Pluim laten vertrekken en op voor spraak van hem is Nemeth gehaald, een speler die moeiteloos in één adem met bijv. Matondo en Berglund genoemd kan worden;
- Hij verschuilt zich achter de krappe selectie als uit lucht, terwijl je met deze selectir hoe dan ook boven de nacompetitieplekken hoort te staan.
pi_120412332
Brood hoeft echt niet op te zouten, Stevens, Adriaanse of weet ik welke trainer zou met dit team ook niet veel meer kunnen. We hebben simpelweg niet de spelers om ook maar dreigend uit de hoek te komen. Hij presteert niet optimaal en sommige beslissingen zijn inderdaad niet positief, maar reden voor ontslag vind ik veel te ver gaan. Daarnaast kan Roda het in deze situatie zich absoluut niet permitteren om de trainer te ontslaan.

Malki is en blijft een slechte voetballer maar een voortreffelijke afmaker, neusje voor de goal. Hij heeft ook niemand om hem heen staan die hem een eindpass kan geven. Ruud van Nistelrooij zou hetzelfde presteren, spitsen hebben nu eenmaal aanvoer nodig. In de wedstrijd van zaterdag heeft Malki geen enkele bal gehad en daarom ook dramatische wedstrijd gespeeld. Hij is geen mee-voetballer, hij is een pure afmaker.

Dit elftal heeft gewoon versterking nodig en dan voornamelijk een middenvelder met pit en ballen, geen type De Beule die geen duel durft aan te gaan. Fledderus is de laatste weken beter gaan voetballen, die durft tenminste nog eens een duel aan te gaan en een tackle te maken.
  zondag 23 december 2012 @ 18:12:57 #221
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_120679285
Jezus zeg,wat een wedstrijd :')
pi_120707686
ongelooflijk wat een wedstrijd inderdaad. 5 minuten na rust stonden we nog te schelden en te tieren dat we beter thuis hadden kunnen blijven en 6 minuten later is het een ongekend feest in het uitvak :D

heerlijk.... de ontlading die na de 2-2 en 2-3 eruit kwam hadden wij RJC fans weer even nodig. Gaan we toch nog met een goed gevoel de winterstop in _O_
  zaterdag 26 januari 2013 @ 12:24:47 #223
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_122065203
BUMP maar weer.
Het valt op dat als we verliezen de topics voorbij vliegen maar als we winnen er niks te bespreken valt :'(
Anywhoo, laatste twee wedstrijden met Lebedenski gespeeld ipv Nemeth begint zijn vruchten af te werpen. Volgens mij is het voor Malki ook een heel stuk fijner om iemand naast zich te hebben die weet hij die moet werken.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 14:34:26 #224
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_122069913
quote:
Voetbalzone.nl
Frank Demouge keert waarschijnlijk snel terug op de Nederlandse velden. De dertig jaar oude spits staat sinds de zomer onder contract bij Bournemouth, maar speelt daar vrijwel nooit. Meerdere clubs waren in hem geïnteresseerd en Roda JC lijkt nu de partij te zijn geworden die met hem aan de haal gaat. Willem II ving eerder bot bij Demouge en NAC Breda schreef zichzelf af als kandidaat.

Roda JC staat momenteel vijftiende en moet het voorin vooral hebben van Sanharib Malki. De Syriër maakte er dit seizoen negen, maar kan het niet alleen doen. De Kerkraadse club ziet in Demouge een prima aanvalspartner voor hem. “De handtekening is nog niet gezet en de laatste details moeten nog worden afgehandeld, maar we zijn er nagenoeg uit”, zegt algemeen directeur Marcel van den Bunder tegen De Limburger.
Demouge zal de rest van het seizoen gehuurd worden van zijn Engelse werkgever. Daar heeft hij nog een contract tot volgend jaar zomer. De geboren Nijmegenaar kwam sinds het seizoen 2001/02 uit voor NEC, FC Eindhoven, FC Den Bosch, Willem II en FC Utrecht. Daarna koos hij voor de League One
  zaterdag 26 januari 2013 @ 17:49:09 #225
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_122077344
Demouge... aparte transfer. Kan of heel positief uitpakken of het wordt helemaal niks. Als pinchhitter kan hij denk ik wel leuke dingen verrichten.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:58:49 #226
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_122080397
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:49 schreef Kn0x het volgende:
Demouge... aparte transfer. Kan of heel positief uitpakken of het wordt helemaal niks. Als pinchhitter kan hij denk ik wel leuke dingen verrichten.
Bij de clubs waar hij gespeeld heeft in Nederland vond ik altijd wel een soort van dreiging uit komen als hij speelde. Echt zo'n rommelaar in de 16 die je de bal er ook nog eens inlegt als hij 'm voor de voeten krijgt.

Maar zoals je zegt, het kan weer 2 kanten op. We hebben tot nu toe altijd geluk gehad met de afdankertjes van andere clubs.
pi_122101026
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:58 schreef DohanJerksen het volgende:

[..]

We hebben tot nu toe altijd geluk gehad met de afdankertjes van andere clubs.
Met de arbitrage echter niet, wat een zaadpartij heeft die Braamhaar in samenwerking met zijn al even treurige assistenten gefloten vanavond. Hoog tijd dat ons incapabele scheidsrechterskorps door technische hulpmiddelen en een video-official ondersteund gaat worden...
pi_122138475
Ik denk dat zo'n transfer als Demouge altijd goed is voor een club als Roda JC. Ben benieuwd.

Gisteren wel zaadwedstrijd idd, buiten de rare momenten viel er sowieso niks te beleven.
pi_122162736
ben ook wel benieuwd met Demouge, vond t altijd wel een aardige spits. Al vraag ik me af of het nu echt nodig was om er nog een spits bij te halen. Met Malki, Lebedynski en Nemeth heb je al 3 man voor 2 posities en daarnaast ook nog Affane achter de hand. Wel positief dat er weer een Nederlander bijkomt.

en Braamhaar.... ongelooflijk wat ons altijd overkomt als die malloot fluit. Gelukkig spelen we nog gelijk maar met 11 man hadden we net zo goed kunnen winnen want minder waren we écht niet. Als we zaterdag van Heracles winnen ben ik er ook van overtuigd dat we de onderste plekken definitief verlaten
  dinsdag 29 januari 2013 @ 21:03:11 #230
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_122230481
Wedstrijd was eigenlijk, net als tegen NEC, niet om aan te zien. Na die rode kaart had ik getekend voor die 2-2. Dacht echt dat ze alleen maar achteruit gingen hangen om de schade te beperken. Als Malki er nog in had gestaan en je had wat meer gas gegeven had je kunnen winnen.

En Braamhaar is genoeg over gezegd :r

Nu op naar zaterdag. 3 punten zijn hard nodig al zal Heracles zich wel willen revancheren van de afgelopen wedstrijd.
  zaterdag 2 februari 2013 @ 15:12:06 #231
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_122378848
Drie punten vanavond zou mooi zijn.

[ Bericht 21% gewijzigd door Vasiliov op 03-02-2013 00:09:01 ]
  zondag 3 februari 2013 @ 00:08:45 #232
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_122401763
Jammer genoeg geen overwinning, maar wel weer een punt binnen.
  zondag 3 februari 2013 @ 11:18:15 #233
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_122410713
Verdiend punt imho. Eerste helft was Heracles de bovenliggende partij, de tweede helft vond ik ons weer sterker. An sich ging er niet veel mis, maar we zijn gewoon te traag met balbezit-omwisselingen. Daar kwam ook de (volgens mij) tweede goal uit. Uit de corner wordt de bal weg geschopt en dan moet je als heel team die buitenspelval creeëren. Dat doen we niet, de bal komt terug en dan kan hij hem erin beuken. Ik vond de toevoeging van Demouge wel veel waarde hebben overigens.

Iemand trouwens een idee waarom Hupperts zo snel werd gewisseld?
pi_122413727
Hupperts was ziek, ik zat recht voor zijn positie de eerste helft en hij was echt lijkbleek.

Maar man man man, wat heb ik me weer zitten ergeren gisteren. Opnieuw nog geen minuut en hij ligt er alweer in, maar dan gaan we weer gezellig met z'n allen achteruit lopen. Wat een laffe bedoeling. In de tweede helft ging het met 'alle ballen op Frank' wel aardig, maar toch. Wat was Donald ontzettend slecht en ook Delorge, die ooit zo snel was, bracht totaal niks in beweging.

Ik vond een paar wel degelijk spelen, maar over het algemeen was het weer abominabel. En ook de scheidsrechter was weer een idioot. Dus het was weer 90 minuten lang irritatie gisteren. :)
  zondag 10 februari 2013 @ 10:00:04 #235
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_122703976
Het gaat een lastige wedstrijd worden vanmiddag. :{
  maandag 11 februari 2013 @ 08:55:56 #236
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_122741631
1-1, al met al tevreden. Ik heb de beelden nog niet gezien maar met een gelijkspel in Amsterdam kan ik blij zijn.
  maandag 11 februari 2013 @ 09:47:38 #237
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_122742399
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 08:55 schreef Kn0x het volgende:
1-1, al met al tevreden. Ik heb de beelden nog niet gezien maar met een gelijkspel in Amsterdam kan ik blij zijn.
Heel erg blij zelfs. Roda is volgens mij maar 2 keer bij de goal geweest en nog een gevaarlijk schot van Bonevacia. Hier had ik vantevoren echt voor getekend. Ze hebben verdedigd en geknokt!

Jammer van dat kleine foutje van Danilo/Tamata dat die de bal niet wegrossen anders sleep je er misschien ook nog 3 punten uit.
  maandag 11 februari 2013 @ 11:13:58 #238
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_122744197
1-1 , niet verwacht. :)
pi_122828295
het was een leuk begin vd carnaval :D
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:43:36 #240
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_122963015
En weer een snel doelpunt.Malki :D
Jammer van de 1-1..
  zondag 17 februari 2013 @ 11:28:08 #241
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_122980078
Heerlijke pot voetbal gezien met een terechte uitslag!

De ploeg heeft echt een veerkracht van heb ik jou daar en er begint nu ook steeds meer lijn in het spel te komen. Daarnaast is Demouge echt een aanwinst voor ons. De Pelle van het zuiden ;) Heb alleen het idee dat hij nog wat meer conditie/fitheid op moet doen, na dat half jaar niet spelen bij Bournemouth.
pi_123004825
Idd een aantrekkelijke wedstrijd gezien, had misschien wat meer ingezeten.

Jammer van die dekkingsfout van Wielaert bij de 1-1 want voor de rest viel hij me toch positief op!

meest tegenvallende was toch wel Affane, zeer matige invalbeurt
  maandag 18 februari 2013 @ 09:01:47 #243
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_123021202
Affana vond ik ook tegenvallen. Hij heeft een hele specifieke wens van aanvallen en als dat niet lukt, gaat het fout. Maar het valt teveel op. Wat hij wil:

1. Hij krijgt de bal
2. Tamata loopt langs de lijn door naar de achterlijn
3. Verdediger loopt met Tamata mee naar achterlijn
4. Affana kan naar binnen steken en schot op doel leveren

Alleen is dat niet het spel dat Roda nodig heeft. Toch hoop ik dat hij een contract tekent bij ons, want het is wel een talentje. Demouge is een topper naast Malki. Ik hoop dat hij ook een contract wil tekenen na dit seizoen.
pi_123029379
idd demouge is goud waard, de rust die hij brengt aan de bal en de ruimte die hij vrijmaakt voor anderen als hij de bal vasthoudt is fantastisch om te zien. Hopen dat ie fitblijft en idd een vast contract kan tekenen. Zou ook een opsteker zijn als Tamata nog een jaar kan blijven, die staat over een paar jaar vast in het nederlands elftal maar is voorlopig erbij gebaat om elke week te spelen. Affane mag van mij ook wel blijven en zich de komende 3 jaar rustig ontwikkelen want talent heeft hij zeker

Klote zat Zwolle van feyenoord wint want nu staan we wéér onder de streep. Toch hebben we zaterdag kunnen zien dat deze ploeg alleen maar aan het groeien is dus ik maak me niet overdreven veel zorgen. Het wordt nu wel eens tijd dat er eens 2x achter elkaar gewonnen wordt zodat we die plaatsen definitief onder ons laten
  maandag 25 februari 2013 @ 14:12:02 #245
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_123323597
Ochja... Wat moeten we hier nog over zeggen.. Niks meer toch?
pi_123324467
penalty en rood.... alweer een wedstrijd verziekt door de respectbond :')
  maandag 4 maart 2013 @ 11:30:22 #247
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_123610217
3 heel belangrijke punten gepakt, klote dat de concurrenten ook allemaal winnen. Zondag Feyenoord maar oprollen dan ^O^
pi_123619589
Hier een AZ-fan die stiekem ook voor Roda is. Dat is nu dus lastig. :')
  maandag 4 maart 2013 @ 16:09:01 #249
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_123620596
Hey, nieuwe mensen :)
Stiekem vind ik AZ ook wel leuk hoor, alleen Verbeek niet. En jammer dat Falkie en Ruudje weg zijn :'(
pi_123624817
Zeker.
Vind Verbeek ook niks, geef mij maar een Ruud Brood of een Jan Reker. ;(
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:44:24 #251
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_123658001
ik vind az dan weer helemaal niks
klappertjes publiek :P
je wordt dus beter maar fulltime roda-fan ;)
  zondag 10 maart 2013 @ 14:20:24 #252
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_123865601
Al die kansen. ;(
  zondag 10 maart 2013 @ 14:39:55 #253
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_123866756
quote:
9s.gif Op zondag 10 maart 2013 14:20 schreef Vasiliov het volgende:
Al die kansen. ;(
Al die onterechte beslissingen in een seizoen...
  zondag 10 maart 2013 @ 14:40:40 #254
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_123866792
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 14:39 schreef DohanJerksen het volgende:

[..]

Al die onterechte beslissingen in een seizoen...
Dat zeker, al hadden sommige kansen er wel in mogen gaan vandaag.
  zondag 10 maart 2013 @ 17:10:41 #255
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_123873502

:|W
pi_123878309
Ik weet niet waar ik harder van baal; de zoveelste arbitrale blunder waar we slachtoffer van worden, of de zoveelste keer dat Feyenoordtuig ongehinderd bij ons mag komen provoceren, rotzooi trappen en de boel verzieken. Wanneer verbiedt de "lokale driehoek" dat krauw nu eens een keer de toegang ?
pi_123881837
quote:
14s.gif Op zondag 10 maart 2013 17:10 schreef Vasiliov het volgende:
[ afbeelding ]
:|W
Dat zat er al een tijdje aan te komen.
Hoorde afgelopen week al van een paar mensen die op west zitten dat dit vandaag wel eens kon gaan gebeuren.
  zondag 10 maart 2013 @ 23:38:08 #258
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_123893819
quote:
8s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:25 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Dat zat er al een tijdje aan te komen.
Hoorde afgelopen week al van een paar mensen die op west zitten dat dit vandaag wel eens kon gaan gebeuren.
Viel inderdaad te verwachten.
pi_123894939
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik weet niet waar ik harder van baal; de zoveelste arbitrale blunder waar we slachtoffer van worden, of de zoveelste keer dat Feyenoordtuig ongehinderd bij ons mag komen provoceren, rotzooi trappen en de boel verzieken. Wanneer verbiedt de "lokale driehoek" dat krauw nu eens een keer de toegang ?
Ga toch weg joh, volgens de berichten die mij ter ore zijn gekomen hebben Roda-supporters de confrontatie gezocht met de Feyenoord-supporters en niet andersom.

Maar Roda JC had op basis van de tweede helft absoluut meer verdient vandaag. Sowieso sterk spelende ploeg Roda in eigen stadion. ^O^

Eigenlijk staan jullie veels te laag.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 11 maart 2013 @ 00:49:32 #260
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_123896407
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ga toch weg joh, volgens de berichten die mij ter ore zijn gekomen hebben Roda-supporters de confrontatie gezocht met de Feyenoord-supporters en niet andersom.

Het gaat mij meer om het feit dat Feyenoord supporters al jarenlang op de familie tribune kunnen komen, dan zie je dit soort dingen mijlenver aankomen.
  maandag 11 maart 2013 @ 00:50:30 #261
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_123896424
Gaat nog een zwaar slot worden. Maar ik heb er vertrouwen in. :)
  maandag 11 maart 2013 @ 08:45:21 #262
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_123899711
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar Roda JC had op basis van de tweede helft absoluut meer verdient vandaag. Sowieso sterk spelende ploeg Roda in eigen stadion. ^O^

Eigenlijk staan jullie veels te laag.
Fout.

Ik kwam net de westtrubine af toen een groep van acht Feyenoorders langs liep en begon te scanderen 'Feyenoord, Champions League vs Jupiler League, Feyenoord!'...

Er vloog een glaasje bier richting hun kant op en toen barstte het los. 'Feyenoorders' zochten duidelijk de confrontatie.
pi_123904310
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 08:45 schreef Kn0x het volgende:

[..]

Fout.

Ik kwam net de westtrubine af toen een groep van acht Feyenoorders langs liep en begon te scanderen 'Feyenoord, Champions League vs Jupiler League, Feyenoord!'...

Er vloog een glaasje bier richting hun kant op en toen barstte het los. 'Feyenoorders' zochten duidelijk de confrontatie.
Als er ten eerste een glas bier gegooid wordt naar de Feyenoorders dan weet ik wel wie er als eerste de confrontatie zocht. :')

Maar laat maar verder, dit bekijkt iedereen door een gekleurde bril over het algemeen dus een normale discussie zal er wel niet inzitten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 11 maart 2013 @ 11:53:27 #264
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_123904600
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als er ten eerste een glas bier gegooid wordt naar de Feyenoorders dan weet ik wel wie er als eerste de confrontatie zocht. :')

Maar laat maar verder, dit bekijkt iedereen door een gekleurde bril over het algemeen dus een normale discussie zal er wel niet inzitten.
Als jij als Feyenoorder doelbewust naar de uitgang van de westrtribune loopt en daar begint te provoceren, dan weet ik ook wel de confrontatie opzocht. Er was niks aan het handje totdat die lui langs kwamen lopen.
pi_123904666
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:53 schreef Kn0x het volgende:

[..]

Als jij als Feyenoorder doelbewust naar de uitgang van de westrtribune loopt en daar begint te provoceren, dan weet ik ook wel de confrontatie opzocht. Er was niks aan het handje totdat die lui langs kwamen lopen.
Er is nog steeds een verschil tussen provoceren met woorden (wat ook niet slim is inderdaad) en met fysieke acties (zoals het gooien van een glas bier).
  maandag 11 maart 2013 @ 11:57:08 #266
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_123904740
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Er is nog steeds een verschil tussen provoceren met woorden (wat ook niet slim is inderdaad) en met fysieke acties (zoals het gooien van een glas bier).
Er zit zeker een verschil in en beide acties zijn niet slim. Maar ik blijf erbij dat de 'Feyenoorders' de confrontatie zochten. Dan weet je dat het mis gaat.
  maandag 11 maart 2013 @ 12:29:07 #267
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_123905988
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

wat Feyenoord supporters zich al jarenlang menen te permitteren... ik weet zeker dat dat in Rotterdam dus absoluut niet getolereerd zou worden. Als jij langs een roda vak loopt en dan hard duidelijk maakt dat je voor feyenoord bent en het hebt over jupiler league dan zoek je gewoon ruzie. Klaar. Net als die malloten in de hoek bij West/Zuid die keihard zitten te juichen na de goal in hun feyenoord shirt(van 15 ofwat jaar geleden in een veel te kleine maat en een bierpens :') ) en vervolgens ook in woord en gebaar West uitdagen. Tja dan moet je niet naderhand liggen zeuren.

Het zou me niets verbazen als het de laatste keer was dat feyenoord fans welkom waren in Kerkrade. Half Zuid Limburg stond het hele weekend onder hoogspanning omdat de harde kern er traditiegetrouw weer een weekendje Valkenburg aan vast wilde plakken, de horeca aldaar heeft uit voorzorg alles dicht gedaan omdat het elke keer weer uit de hand loopt met dat tuig
pi_123909153
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:29 schreef planethugo het volgende:

[..]

wat Feyenoord supporters zich al jarenlang menen te permitteren... ik weet zeker dat dat in Rotterdam dus absoluut niet getolereerd zou worden. Als jij langs een roda vak loopt en dan hard duidelijk maakt dat je voor feyenoord bent en het hebt over jupiler league dan zoek je gewoon ruzie. Klaar. Net als die malloten in de hoek bij West/Zuid die keihard zitten te juichen na de goal in hun feyenoord shirt(van 15 ofwat jaar geleden in een veel te kleine maat en een bierpens :') ) en vervolgens ook in woord en gebaar West uitdagen. Tja dan moet je niet naderhand liggen zeuren.

Het zou me niets verbazen als het de laatste keer was dat feyenoord fans welkom waren in Kerkrade. Half Zuid Limburg stond het hele weekend onder hoogspanning omdat de harde kern er traditiegetrouw weer een weekendje Valkenburg aan vast wilde plakken, de horeca aldaar heeft uit voorzorg alles dicht gedaan omdat het elke keer weer uit de hand loopt met dat tuig
Bij Feyenoord ligt het er maar net aan in welk vak je zit of zoiets getolereerd zou worden. Niet in alle vakken inderdaad. :)

Maar wat mij betreft zijn de Roda-supporters in dit geval tenminste net zo fout als de Feyenoorders, die alleen wat liepen te provoceren. Dat is uiteraard niet slim, maar de Roda-supporters begonnen dat met agressie te beantwoorden.

Overigens weet ik dat veel Feyenoorders al jarenlang op eigen vervoer naar Limburg afreizen, maar veruit het merendeel van die Feyenoorders komt gewoon in Valkenburg - of waar dan ook - om voor de wedstrijd bier te drinken en zich te vermaken, over het algemeen zijn het iedere keer Roda-supporters zélf geweest die toen de confrontatie zochten, met de nodige puinhoop als gevolg. Dus de betiteling 'tuig' voor de Feyenoordsupporters is in deze wel zeer hypocriet en nogal kort door de bocht.

Maar beeldvorming doet een hoop. Ik weet dat het makkelijk is om gewoon alle Feyenoorders over één kam te scheren. Zeker als ze het lef hebben op eigen vervoer af te reizen. :)
  maandag 11 maart 2013 @ 14:04:37 #269
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_123909973
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Bij Feyenoord ligt het er maar net aan in welk vak je zit of zoiets getolereerd zou worden. Niet in alle vakken inderdaad. :)

Maar wat mij betreft zijn de Roda-supporters in dit geval tenminste net zo fout als de Feyenoorders, die alleen wat liepen te provoceren. Dat is uiteraard niet slim, maar de Roda-supporters begonnen dat met agressie te beantwoorden.

Overigens weet ik dat veel Feyenoorders al jarenlang op eigen vervoer naar Limburg afreizen, maar veruit het merendeel van die Feyenoorders komt gewoon in Valkenburg - of waar dan ook - om voor de wedstrijd bier te drinken en zich te vermaken, over het algemeen zijn het iedere keer Roda-supporters zélf geweest die toen de confrontatie zochten, met de nodige puinhoop als gevolg. Dus de betiteling 'tuig' voor de Feyenoordsupporters is in deze wel zeer hypocriet en nogal kort door de bocht.

Maar beeldvorming doet een hoop. Ik weet dat het makkelijk is om gewoon alle Feyenoorders over één kam te scheren. Zeker als ze het lef hebben op eigen vervoer af te reizen. :)
ik generaliseer niet graag maar ik heb jarenlang de kolonne auto's zien vertrekken bij het roda stadion (wij moesten toen wachten om zelf naar onze auto te kunnen lopen) en de auto's waar niemand provocerend en normaal in deed waren op 1 hand te tellen.

Overigens ken ik genoeg kroegbazen in Valkenburg en die vertellen allemaal hetzelfde: wij willen die gasten uit Rotterdam er niet in hebben. Het begint altijd redelijk maar hoe langer het duurt en hoe bezopener (etc) het wordt dan slaat de vlam altijd in de pan, worden cafe's van binnenuit vernield, vuurwerk afgestoken, andere klanten weggejaagd etc. Het is toch geen toeval meer dat dit altijd en overal zo is waar feyenoorders zich verzamelen om 'gezellig een biertje te drinken'. Ik ben ook wel eens met Roda en Aken met een groep naar uitwedstrijden zonder combi gereisd en daar gaat ook niet altijd alles goed maar dan is er tenminste wel nog enig besef van fatsoen, en dat ontbreekt er bij de feyenoord fans wel eens aan. Ik zeg niet alle Feyenoorders, er zullen er ook genoeg zijn waar niets op aan te merken valt, maar die gaan niet met een paar honderd man een weekend op stap en overal wat stoer lopen doen
pi_123913129
Bah wat kan ik me ergeren aan de KNVB en consorten. 3 wedstrijden waar wij een rode kaart krijgen die later geseponeerd worden. En afgelopen weekend tegen Feyenoord een zo goed als goal en een penalty en rood voor Martins Indi niet gegeven. In die vier wedstrijden hebben we nu 1 punt gehaald. Dit hadden er sowieso 5 tot 8 punten meer kunnen zijn als je in ieder geval met 11 man kan blijven doorspelen. Tegen ADO waren wij de betere, tegen FC Utrecht kon het nog alle kanten op en thuis tegen Feyenoord hadden wij ook de betere kansen, uit bij Feyenoord, kan ik me slecht herinneren maar het stond nóg maar 3-2. Dit is het verschil tussen een 16e en een 10e plek. Natuurlijk wil het niet zeggen dat we eigenlijk 10e moesten staan. Maar ook voor de spelers, de motivatie en de druk van de spelers is het staan op plek 16 niet bevorderlijk.
De eeuwenoude dooddoener: Op het eind van het seizoen sta je als club in balans qua arbitraire voordelen en nadelen. Zoals van den Bunder het inderdaad al aangaf op Twitter: Dan hebben wij nog veel te goed, Heel Veel!
Of saté?
pi_124107180
Prus niet al te best vandaag.
Gelukkig loopt de aanval nog een beetje.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 08:52:11 #272
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_124122479
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:38 schreef Rosario het volgende:
Prus niet al te best vandaag.
Gelukkig loopt de aanval nog een beetje.
Malki, Demouge en eventueel nog Delorge. Hupperts heeft wat mij betreft genoeg kans gehad... 9 van de 10 keer balverlies. Die kan beter aan een maatschappelijke carriere gaan denken en wat bij de hoofdklasse bijverdienen.
Laat Affane maar eens een paar wedstrijden staan. Die disciplinaire schorsing slaat ook nergens op in deze fase van de competitie.
pi_124122543
En weer was er totaal geen lijn in ons spel te ontdekken, sterker nog: op een paar speelrondes voor het eind van de competitie rennen onze veld spelers nog altijd als een kip zonder kop elkaar in de weg. En weer bleek dat gretige, jonge spelers als Donald en Bonevacia onder Brood veranderd zijn in ongeïnteresseerde lamzakken. En weer blijk je een creatieve speler als Affane te missen.

Brood en onze scouting zullen maar wat blij zijn geweest met de scheidsrechterlijke dwalingen de laatste tijd; die maskeerden nl. hun eigen opzichtige falen...
  zondag 17 maart 2013 @ 16:00:20 #274
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_124166718
Tsja. Als je zes punten-wedstrijden gaat verliezen, dan wordt het een moeilijk verhaal. Nu loopt ook NAC nog eens uit. Lastig lastig.
  maandag 18 maart 2013 @ 00:41:57 #275
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_124191548
Affane per direct terug naar Chelsea.
pi_124196800
Roda JC - PSV
FC Twente - Roda JC
Roda JC - Vitesse Arnhem
Willem II - Roda JC
Roda JC - RKC Waalwijk
NAC Breda - Roda JC
Roda JC - SC Heerenveen

Ik zeg 7/8 punten nog, dan ben ik nog enorm optimistisch. Dat zal genoeg moeten zijn om tussen de 13e-16e plek te eindigen. Willem II en VVV hebben ook een behoorlijk zwaar programma. De komende drie wedstrijden kun je zo 0 punten en tien tegendoelpunten verder zijn en dan mag je de belangrijke wedstrijd tegen Willem II spelen om de week erna een net zo belangrijke wedstrijd tegen RKC te spelen. Beide wedstrijden MOETEN gewonnen worden. En dat lijkt me nog lastig zat als je de drie wedstrijden ervoor niks te vertellen heb gehad. Willem II speelt daarvoor tegen SC Heerenveen, FC Groningen en PSV. Dat lijkt me een fijner programma voor Willem II aangezien Groningen en Heerenveen zijn kwakkelploegjes.

Tegen de topploegen is elk punt een gewonnen punt en een extra-tje. Dit keer moeten de op papier mindere tegenstanders ook eens écht gewonnen worden. Tegen SC Heerenveen en NAC Breda is het lastig te voorspellen omdat zij beide afstand genomen hebben van de kelder van het rechterrijtje en zich gaan bemoeien met de andere play-offs. Hier reken ik tegen NAC op een punt omdat het een uitwedstrijd is maar toch een mindere ploeg is. Heerenveen is betere ploeg maar zou ik ons ook wel zien gelijkspelen. Verlies tegen NAC en winst tegen Heerenveen zou nog beter zijn offcourse ;)

Het worden nog hele zware weken waarbij ik wil afsluiten met een dooddoener het worden hopelijk nog maar 7 finales.

Voor de statistieken: via http://www.koningvoetbal.nl/ blijkt dat de afgelopen 12 seizoenen elke keer tussen de 30 en 35 punten nodig was om op de 15e plek te spelen. Dus tussen de 5 en de 10 punten nog. Dan zit ik met mijn 7/8 punten erg gemiddeld haha.
Of saté?
  maandag 18 maart 2013 @ 11:31:08 #277
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_124199345
bij vlagen wordt er helemaal niet slecht gevoetbald, als je een fatsoenlijke keeper erin hebt sta je in de rust gewoon voor tegen zwolle. Tot die gelijkmaker waren we gewoon een stuk beter, maarja als dan zo een grabbelaar alweer een juniorenfout maakt sta je weer mooi te kijken. Na de rust kwamen we er niet meer aan te pas maar krijg je toch nog de beste kansen die vre-se-lijk verprutst worden. Dat er nu opeens gezeurd wordt over brood slaat nergens op, hij moet het ook met deze selectie en dus ook met 2 van die polen in de goal doen.

Ik vind iig dat we een stuk beter team hebben dan een paar jaar geleden toen we echt in de problemen kwamen. Maar het begint er nu wel steeds slechter uit te zien, dat we de laatste wedstrijden tegen directe concurrenten moeten zie ik ook niet als een voordeel, de druk zal dan immens zijn.
pi_124199913
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:31 schreef planethugo het volgende:
bij vlagen wordt er helemaal niet slecht gevoetbald, als je een fatsoenlijke keeper erin hebt sta je in de rust gewoon voor tegen zwolle. Tot die gelijkmaker waren we gewoon een stuk beter, maarja als dan zo een grabbelaar alweer een juniorenfout maakt sta je weer mooi te kijken. Na de rust kwamen we er niet meer aan te pas maar krijg je toch nog de beste kansen die vre-se-lijk verprutst worden. Dat er nu opeens gezeurd wordt over brood slaat nergens op, hij moet het ook met deze selectie en dus ook met 2 van die polen in de goal doen.

Ik vind iig dat we een stuk beter team hebben dan een paar jaar geleden toen we echt in de problemen kwamen. Maar het begint er nu wel steeds slechter uit te zien, dat we de laatste wedstrijden tegen directe concurrenten moeten zie ik ook niet als een voordeel, de druk zal dan immens zijn.
Dat de keeper onze achilleshiel is moge duidelijk zijn, een tip voor volgend seizoen investeren in een keeper. We zijn ook te veel verwend met Tyton natuurlijk maar een keeper die subtopwaardig is zou al fijn zijn.

Dat we een beter team hebben ben ik niet met je eens, we hebben hooguit een betere voorhoede maar we missen wel echt types als Hadouir, Kah, De Jong. Hadouir is veel over gezegd maar kon wel kansen creëren, De Jong en Kah waren bikkels achterin.

De Hadouir die wij toen hadden had nog meer rendement gehaald uit Malki, daar ben ik van overtuigd. We staan er iets rooskleuriger voor dan toen en we zitten mentaal nog niet zo als toen.
Of saté?
  maandag 18 maart 2013 @ 11:57:57 #279
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_124200264
een creatieve speler als Hadouir missen we wel inderdaad maar Kah was veel op aan te merken, maakte ook regelmatige de raarste capriolen en was opbouwend een drama en elke tegenstander liet hem dus aan de bal komen. De Jong vind ik niet beter dan Tamata, die het tegen Zwolle en Feyenoord minder deed maar over het algemeen is dat gewoon een goede back die volgend jaar bij psv wel aan zijn minuten gaat komen. Toen hadden we met Castro overigens ook een keeper die altijd als een wijf uit de goal kwam :')
pi_124200798
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:57 schreef planethugo het volgende:
een creatieve speler als Hadouir missen we wel inderdaad maar Kah was veel op aan te merken, maakte ook regelmatige de raarste capriolen en was opbouwend een drama en elke tegenstander liet hem dus aan de bal komen. De Jong vind ik niet beter dan Tamata, die het tegen Zwolle en Feyenoord minder deed maar over het algemeen is dat gewoon een goede back die volgend jaar bij psv wel aan zijn minuten gaat komen. Toen hadden we met Castro overigens ook een keeper die altijd als een wijf uit de goal kwam :')
Mwa, ik vond de Jong vooral fysiek meer verdediger dan Tamata, ben bang dat hij alleen daardoor al te kort komt voor de (sub)top.

Over Castro heb je gelijk, heeft zich wel goed gemanifesteerd nu bij MVV potentieel denk ik dat Prus beter is maar op het moment twijfel ik erover of het er ooit uitkomt.

Prus zou eens een lekker wijf moeten krijgen, krijgt die misschien zelfvertrouwen van ;)
Of saté?
  dinsdag 26 maart 2013 @ 09:46:32 #281
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_124515446
Hoorde bij VI dat Hempte, Wielaert, Delorge en Ramzi weg moeten omdat die te duur en/of te oud zijn. En Lebedynski kan ook blijkbaar op zoek naar een andere club

Hempte breng ik persoonlijk wel weg. Delorge en Ramzi zou ik toch nog even behouden. Wielaert zal wel om een andere reden weg gaan ;)
Ze willen wel Pluijm weer terughalen wat ik toch wel positief nieuws vind!
pi_124754931
Zo zonde dat we het gisteren in de slotfase net niet konden afmaken. Gelukkig hebben we er uiteindelijk wel een puntje aan over gehouden.
Ik denk nog steeds dat het wel goed moet komen, eigenlijk.
Bij zo'n zwak Twente moet wel wat te halen zijn, Vitesse wordt natuurlijk lastig, maar spelen we wel thuis, en daarna komen er toch echt vier héél belangrijke wedstrijden aan, waarvan NAC-uit de lastigste is, denk ik. En RKC, want daar winnen we nooit van.

Dus het kan of net goed gaan, maar voor hetzelfde geld zitten we eind mei gezellig thuis naar de wedstrijd tegen Helmond Sport te kijken.
pi_124969515
Ik vraag me af hoeveel kansloze nederlagen nodig zijn, voor dat ons bestuur eindelijk eens inziet dat Brood al lang en breed de keien opgeschopt had moeten worden...
  maandag 8 april 2013 @ 08:25:48 #284
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_125020046
Is een combinatie van factoren. Brood is niet de hoofdschuldige, het materiaal waarmee hij aan het werk moet is ook niet goed genoeg. Daarnaast moet ook eens naar de scouting gekeken worden, want dit beleid is al jaren dramatisch. Je hebt een keeper die potentie heeft maar stijf staat van de zenuwen, verdediging die gewoon middelmaat tot slecht is. Middenvelders die absoluut kunnen voetballen maar bij het geringste een steek laten vallen en maar één superspits die de ballen uit alle hoeken erin schiet.

Feit is gewoon dat de nacompetitie echt heel dichtbij is. En met het programma gezien zie ik ons dit niet ontlopen. Maar ik hoop echt heel erg van wel. Want dat spook van 2009 wil ik niet nog eens zien.
  maandag 8 april 2013 @ 09:08:49 #285
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_125020562
Na die goede 2e helft tegen PSV had ik weer wat hoop maar ik heb Brood nu toch ook wel genoeg voordeel van de twijfel gegeven.

Zowat iedere week tovert hij een andere opstelling uit de hoge hoed, er zit nog steeds geen lijn in het spel en heb het idee dat veel spelers niet eens weten waar ze naartoe moeten lopen.
Daarnaast vind ik het werkelijk waanzin dat je een van je beste middenvelders om disciplinaire redenen buiten de selectie laat in deze fase van de competitie.

Hupperts speelt al week in week uit hartstikke slecht, maar zijn basisplaats wordt gedoogd vanwege zijn "koempelmentaliteit" zo'n idee heb ik.

Dat de scouting hier al jaren dramatisch is ben ik het ook mee eens.
pi_125023109
Brrr wordt lastig dit weekend tegen FC Bony. 1-3 zeg ik.

Daarna punten pakken tegen RKC en Willem II en maar het beste hopen.
  maandag 8 april 2013 @ 11:37:36 #287
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_125024011
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 09:08 schreef DohanJerksen het volgende:
Daarnaast vind ik het werkelijk waanzin dat je een van je beste middenvelders om disciplinaire redenen buiten de selectie laat in deze fase van de competitie.
Wie?
  maandag 8 april 2013 @ 11:42:45 #288
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_125024170
het programma biedt juist wél hoop. We moeten nog tegen teams die we kunnen pakken. Vitesse thuis hoef je niet bang te zijn, zoals je thuis voor niemand bang hoeft te zijn. Dat is dit seizoen toch weer bewezen? Tegen Willem 2 en RKC moet je gewoon winnen, al staat er dan wel gigantische druk op. Vrijdag is het ook nog eens vvv-zwolle....

Het stoort me alleen dat er in uitwedstrijden standaard altijd zo angstig gespeeld wordt, tegen twente was het dieptepunt, elke bal blind weg rammen en malki staat voorin tegen 3 verdedigers. Dát kun je de coach wel verwijten maar het ligt ook aan de spelers als ze al nerveus worden van een castaignos.

Ik heb er wel vertrouwen in dat we nog wel winnen van rkc, willem, heerenveen en misschien een puntje pakken tegen nac en vitesse. En dan kun je zomaar uit de zorgen zijn.

Hoop doet leven zullen we maar zeggen, al krijg ik wel steeds meer flashbacks naar het horrorseizoen van paar jaar geleden
  maandag 8 april 2013 @ 12:31:36 #289
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_125025738
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 11:37 schreef Kn0x het volgende:

[..]

Wie?
Donald... Was in ieder geval buiten de selectie gehouden...
  maandag 8 april 2013 @ 12:51:24 #290
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_125026246
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 12:31 schreef DohanJerksen het volgende:

[..]

Donald... Was in ieder geval buiten de selectie gehouden...
die lijkt zich toch al niet bij brood op zijn gemak te voelen, is dit seizoen geen schim van het vorige. Helaas want was wel een fan van 'm
  maandag 8 april 2013 @ 13:51:48 #291
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_125028394
Donald was vorig jaar juist helemaal opgebloeid leek het. Werd steeds beter, ook verdedigender. Geen idee wat hij voor rol krijgt dit jaar, maar het zou zonde zijn als we hem kwijtraken. Speler met wel potentie.
  maandag 8 april 2013 @ 15:31:19 #292
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_125032360
in het ld staat trouwens dat hij inderdaad uit de selectie gezet is afgelopen week, volgens brood omdat hij wel kritisch is op ploeggenoten maar niet op zichzelf. Zonde, een goede Donald hebben we hard nodig
  zaterdag 13 april 2013 @ 23:52:39 #293
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_125250501
Pff wat een wedstrijd. :{
Nu maar hopen dat RKC morgen verliest.
pi_125300956
Leuk, dat punt tegen Vitesse. Alleen jammer dat RKC en PEC dit weekend ook de punten pakken. Waarbij PEC nu wel uit beeld begint te raken.

Vooraf had ik getekend voor 1 punt tegen Vitesse maar we hadden nog meer verdiend. Tot tweemaal toe op de paal en een penalty ontnomen nadat Demouge haast onthoofd werd bij het afgekeurde doelpunt. Desalniettemin is een punt in 95e minuut altijd lekker.

Het doel is duidelijk, van RKC moet je winnen en daarna 1 wedstrijd meer winnen dan RKC.

Ons programma
Willem II-uit
RKC- Thuis
NAC Breda - Uit
SC Heerenveen - Thuis

RKC's programma
Heracles-Uit
Roda JC- Uit
Vitesse- Thuis
NEC - Uit

Wordt nog heel spannend en lastig. Als wij 7 punten halen hebben we het heel goed gedaan. Of dat nu drie punten tegen RKC, Willem II en een punt tegen Heerenveen of Heerenveen en Willem II omgewisseld is me om het even. Dan moet RKC al maximaal 2 punten uit de overige drie duels halen, lastig want een Heracles is al bijna uitgespeeld.
Of saté?
  maandag 15 april 2013 @ 11:17:29 #295
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_125303449
klote dat feyenoord in waalwijk niet wint... eigenlijk zijn het 5 punten want rkc heeft ook een beter doelsaldo. Eerst zaterdag maar eens zien te winnen van Willem II, hopen dat RKC verliest in Almelo en dan erop en erover de week erna.

Ik heb er nog steeds wel vertrouwen in maar het wordt inderdaad wel lastig en alles moet meezitten. En dat laatste is juist iets wat dit seizoen nooit het geval geweest is.

Maar tegen Vitesse waren we gewoon een groot deel vd wedstrijd beter, dat was echt geen kampioenkandidaat die daar speelde. tis dat ze een goede voorhoede hebben maar voor de rest was het maar een wankel counterploegje dat 2x uit het niets scoort. Gelukkig wordt het daarna nog 3-3, of eigenlijk 4-3 als je het aantal keren van juichen mee telt :P

Waarom duurde dat eigenlijk zo lang voor die gelijkmaker in de 85ste minuut (terecht) afgekeurd werd?
pi_125303517
Er werd niet gevlagd door de grensrechter, maar na enkele seconden ging Liesveld toch in discussie met de beste man. Wellicht wist de 4e official iets meer?

Ben benieuwd wat jullie mening is over Roda in de nacompetitie tegen teams als De Graafschap, Fortuna, Helmond Sport of Sparta.

Ik volg nagenoeg geen Jupiler League, zijn dit teams waar Roda het lastig tegen gaat hebben? Ik wil sowieso niet tegen Fortuna, veel te gevaarlijk. Fortuna heeft vast meer Limburgers dan wij hebben, dus logischerwijs leeft het bij hen in de spelersgroep veel sterker. Wat ik zo zag hebben die zeker 7 Limburgers in de selectie zitten. Daar wil je dan niet graag een derby tegen spelen. Al zou het wel mooi zijn als je dan terecht twee wedstrijden achter elkaar Fortuna de Jupiler League in houdt.

[ Bericht 37% gewijzigd door Schnitzels op 15-04-2013 11:29:30 ]
Of saté?
  maandag 15 april 2013 @ 11:50:55 #297
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_125304583
Ik ga gewoon van het ergste uit en dat is op dit moment playoffs, hoewel ik wel het gevoel heb dat alles wat ons dit seizoen heeft tegengezeten (sowieso al de 3 kaarten) nu opeens de goede plek op kan vallen.

Vitesse is mij ook zwaar tegengevallen. De 3 goals waren gewoon fouten in onze achterhoede. 1-0 moet Biemans meespringen zodat Havenaar uit balans is. 2-0 is dikke pech dat Danilo niet kan meelopen en de 3-0 loopt Bony met alle gemak tussen 2 verdedigers in.

De afgekeurde goal was buitenspel maar de beslissing vond ik wat twijfelachtig omdat de grens helemaal niet vlagt. Gebeurt het aan de andere kant zou je haast gaan denken (met al die arbitrale beslissingen afgelopen seizoen) dat die goedgekeurd zou zijn.

Wat ik gewoon niet begrijp is dat er vaak veel te angstig gevoetbald wordt. Gaat de ploeg met echte strijd spelen zoals na de 3-1, lukt het opeens wel.
Daarom ben ik ook bang voor de playoffs.. De ploegen uit de Juupjuup league hebben niks te verliezen, en ik ben bang dat Roda te makkelijk gaat denken.
  maandag 15 april 2013 @ 13:24:55 #298
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_125307891
zojuist in de krant gelezen dat de grens dacht dat de bal die malki inschoot via een vitesse speler gespeeld werd. Toen de scheids zei dat Demouge hem speelde waren ze het erover eens dat het buitenspel was.
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:50 schreef DohanJerksen het volgende:
Wat ik gewoon niet begrijp is dat er vaak veel te angstig gevoetbald wordt. Gaat de ploeg met echte strijd spelen zoals na de 3-1, lukt het opeens wel.

tegen vitesse werd er eigenlijk vanaf het begin goed gevoetbald, vooral in uitwedstrijden gaan ze veel te bang het veld op.
pi_125540765
Zal dit dan éin-de-lijk eens de week gaan worden, waarin de incompetente hork voor onze spelersgroep de laan uit gestuurd gaat worden? Genoeg is genoeg...
  zondag 21 april 2013 @ 11:50:24 #300
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_125549249
Roda-uit en Roda-thuis... wereld van verschil godverdomme.
RKC laat gewoon dikke punten liggen; dit was het moment om die verdomde degradatiezone uit te komen. Gek word ik er van.
pi_125560003
Helemaal gek wordt je er van dat is duidelijk. Achterlijk belabberde instellingen middelmatige voetballers die 16e staan.
Of saté?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')