abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 maart 2013 @ 13:44:24 #251
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_123658001
ik vind az dan weer helemaal niks
klappertjes publiek :P
je wordt dus beter maar fulltime roda-fan ;)
  zondag 10 maart 2013 @ 14:20:24 #252
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_123865601
Al die kansen. ;(
  zondag 10 maart 2013 @ 14:39:55 #253
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_123866756
quote:
9s.gif Op zondag 10 maart 2013 14:20 schreef Vasiliov het volgende:
Al die kansen. ;(
Al die onterechte beslissingen in een seizoen...
Dat is toch helemaal niet zo relevant joh
  zondag 10 maart 2013 @ 14:40:40 #254
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_123866792
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 14:39 schreef DohanJerksen het volgende:

[..]

Al die onterechte beslissingen in een seizoen...
Dat zeker, al hadden sommige kansen er wel in mogen gaan vandaag.
  zondag 10 maart 2013 @ 17:10:41 #255
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_123873502

:|W
pi_123878309
Ik weet niet waar ik harder van baal; de zoveelste arbitrale blunder waar we slachtoffer van worden, of de zoveelste keer dat Feyenoordtuig ongehinderd bij ons mag komen provoceren, rotzooi trappen en de boel verzieken. Wanneer verbiedt de "lokale driehoek" dat krauw nu eens een keer de toegang ?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_123881837
quote:
14s.gif Op zondag 10 maart 2013 17:10 schreef Vasiliov het volgende:
[ afbeelding ]
:|W
Dat zat er al een tijdje aan te komen.
Hoorde afgelopen week al van een paar mensen die op west zitten dat dit vandaag wel eens kon gaan gebeuren.
  zondag 10 maart 2013 @ 23:38:08 #258
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_123893819
quote:
8s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:25 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Dat zat er al een tijdje aan te komen.
Hoorde afgelopen week al van een paar mensen die op west zitten dat dit vandaag wel eens kon gaan gebeuren.
Viel inderdaad te verwachten.
pi_123894939
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik weet niet waar ik harder van baal; de zoveelste arbitrale blunder waar we slachtoffer van worden, of de zoveelste keer dat Feyenoordtuig ongehinderd bij ons mag komen provoceren, rotzooi trappen en de boel verzieken. Wanneer verbiedt de "lokale driehoek" dat krauw nu eens een keer de toegang ?
Ga toch weg joh, volgens de berichten die mij ter ore zijn gekomen hebben Roda-supporters de confrontatie gezocht met de Feyenoord-supporters en niet andersom.

Maar Roda JC had op basis van de tweede helft absoluut meer verdient vandaag. Sowieso sterk spelende ploeg Roda in eigen stadion. ^O^

Eigenlijk staan jullie veels te laag.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 11 maart 2013 @ 00:49:32 #260
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_123896407
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ga toch weg joh, volgens de berichten die mij ter ore zijn gekomen hebben Roda-supporters de confrontatie gezocht met de Feyenoord-supporters en niet andersom.

Het gaat mij meer om het feit dat Feyenoord supporters al jarenlang op de familie tribune kunnen komen, dan zie je dit soort dingen mijlenver aankomen.
  maandag 11 maart 2013 @ 00:50:30 #261
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_123896424
Gaat nog een zwaar slot worden. Maar ik heb er vertrouwen in. :)
  maandag 11 maart 2013 @ 08:45:21 #262
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_123899711
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 00:01 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Maar Roda JC had op basis van de tweede helft absoluut meer verdient vandaag. Sowieso sterk spelende ploeg Roda in eigen stadion. ^O^

Eigenlijk staan jullie veels te laag.
Fout.

Ik kwam net de westtrubine af toen een groep van acht Feyenoorders langs liep en begon te scanderen 'Feyenoord, Champions League vs Jupiler League, Feyenoord!'...

Er vloog een glaasje bier richting hun kant op en toen barstte het los. 'Feyenoorders' zochten duidelijk de confrontatie.
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_123904310
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 08:45 schreef Kn0x het volgende:

[..]

Fout.

Ik kwam net de westtrubine af toen een groep van acht Feyenoorders langs liep en begon te scanderen 'Feyenoord, Champions League vs Jupiler League, Feyenoord!'...

Er vloog een glaasje bier richting hun kant op en toen barstte het los. 'Feyenoorders' zochten duidelijk de confrontatie.
Als er ten eerste een glas bier gegooid wordt naar de Feyenoorders dan weet ik wel wie er als eerste de confrontatie zocht. :')

Maar laat maar verder, dit bekijkt iedereen door een gekleurde bril over het algemeen dus een normale discussie zal er wel niet inzitten.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  maandag 11 maart 2013 @ 11:53:27 #264
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_123904600
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Als er ten eerste een glas bier gegooid wordt naar de Feyenoorders dan weet ik wel wie er als eerste de confrontatie zocht. :')

Maar laat maar verder, dit bekijkt iedereen door een gekleurde bril over het algemeen dus een normale discussie zal er wel niet inzitten.
Als jij als Feyenoorder doelbewust naar de uitgang van de westrtribune loopt en daar begint te provoceren, dan weet ik ook wel de confrontatie opzocht. Er was niks aan het handje totdat die lui langs kwamen lopen.
Tell me that football is not our common language when the whole planet stops breathing for 90 minutes to be witnessed in that one thing in which we all understand.
pi_123904666
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:53 schreef Kn0x het volgende:

[..]

Als jij als Feyenoorder doelbewust naar de uitgang van de westrtribune loopt en daar begint te provoceren, dan weet ik ook wel de confrontatie opzocht. Er was niks aan het handje totdat die lui langs kwamen lopen.
Er is nog steeds een verschil tussen provoceren met woorden (wat ook niet slim is inderdaad) en met fysieke acties (zoals het gooien van een glas bier).
  maandag 11 maart 2013 @ 11:57:08 #266
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_123904740
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Er is nog steeds een verschil tussen provoceren met woorden (wat ook niet slim is inderdaad) en met fysieke acties (zoals het gooien van een glas bier).
Er zit zeker een verschil in en beide acties zijn niet slim. Maar ik blijf erbij dat de 'Feyenoorders' de confrontatie zochten. Dan weet je dat het mis gaat.
  maandag 11 maart 2013 @ 12:29:07 #267
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_123905988
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

wat Feyenoord supporters zich al jarenlang menen te permitteren... ik weet zeker dat dat in Rotterdam dus absoluut niet getolereerd zou worden. Als jij langs een roda vak loopt en dan hard duidelijk maakt dat je voor feyenoord bent en het hebt over jupiler league dan zoek je gewoon ruzie. Klaar. Net als die malloten in de hoek bij West/Zuid die keihard zitten te juichen na de goal in hun feyenoord shirt(van 15 ofwat jaar geleden in een veel te kleine maat en een bierpens :') ) en vervolgens ook in woord en gebaar West uitdagen. Tja dan moet je niet naderhand liggen zeuren.

Het zou me niets verbazen als het de laatste keer was dat feyenoord fans welkom waren in Kerkrade. Half Zuid Limburg stond het hele weekend onder hoogspanning omdat de harde kern er traditiegetrouw weer een weekendje Valkenburg aan vast wilde plakken, de horeca aldaar heeft uit voorzorg alles dicht gedaan omdat het elke keer weer uit de hand loopt met dat tuig
pi_123909153
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:29 schreef planethugo het volgende:

[..]

wat Feyenoord supporters zich al jarenlang menen te permitteren... ik weet zeker dat dat in Rotterdam dus absoluut niet getolereerd zou worden. Als jij langs een roda vak loopt en dan hard duidelijk maakt dat je voor feyenoord bent en het hebt over jupiler league dan zoek je gewoon ruzie. Klaar. Net als die malloten in de hoek bij West/Zuid die keihard zitten te juichen na de goal in hun feyenoord shirt(van 15 ofwat jaar geleden in een veel te kleine maat en een bierpens :') ) en vervolgens ook in woord en gebaar West uitdagen. Tja dan moet je niet naderhand liggen zeuren.

Het zou me niets verbazen als het de laatste keer was dat feyenoord fans welkom waren in Kerkrade. Half Zuid Limburg stond het hele weekend onder hoogspanning omdat de harde kern er traditiegetrouw weer een weekendje Valkenburg aan vast wilde plakken, de horeca aldaar heeft uit voorzorg alles dicht gedaan omdat het elke keer weer uit de hand loopt met dat tuig
Bij Feyenoord ligt het er maar net aan in welk vak je zit of zoiets getolereerd zou worden. Niet in alle vakken inderdaad. :)

Maar wat mij betreft zijn de Roda-supporters in dit geval tenminste net zo fout als de Feyenoorders, die alleen wat liepen te provoceren. Dat is uiteraard niet slim, maar de Roda-supporters begonnen dat met agressie te beantwoorden.

Overigens weet ik dat veel Feyenoorders al jarenlang op eigen vervoer naar Limburg afreizen, maar veruit het merendeel van die Feyenoorders komt gewoon in Valkenburg - of waar dan ook - om voor de wedstrijd bier te drinken en zich te vermaken, over het algemeen zijn het iedere keer Roda-supporters zélf geweest die toen de confrontatie zochten, met de nodige puinhoop als gevolg. Dus de betiteling 'tuig' voor de Feyenoordsupporters is in deze wel zeer hypocriet en nogal kort door de bocht.

Maar beeldvorming doet een hoop. Ik weet dat het makkelijk is om gewoon alle Feyenoorders over één kam te scheren. Zeker als ze het lef hebben op eigen vervoer af te reizen. :)
  maandag 11 maart 2013 @ 14:04:37 #269
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_123909973
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Bij Feyenoord ligt het er maar net aan in welk vak je zit of zoiets getolereerd zou worden. Niet in alle vakken inderdaad. :)

Maar wat mij betreft zijn de Roda-supporters in dit geval tenminste net zo fout als de Feyenoorders, die alleen wat liepen te provoceren. Dat is uiteraard niet slim, maar de Roda-supporters begonnen dat met agressie te beantwoorden.

Overigens weet ik dat veel Feyenoorders al jarenlang op eigen vervoer naar Limburg afreizen, maar veruit het merendeel van die Feyenoorders komt gewoon in Valkenburg - of waar dan ook - om voor de wedstrijd bier te drinken en zich te vermaken, over het algemeen zijn het iedere keer Roda-supporters zélf geweest die toen de confrontatie zochten, met de nodige puinhoop als gevolg. Dus de betiteling 'tuig' voor de Feyenoordsupporters is in deze wel zeer hypocriet en nogal kort door de bocht.

Maar beeldvorming doet een hoop. Ik weet dat het makkelijk is om gewoon alle Feyenoorders over één kam te scheren. Zeker als ze het lef hebben op eigen vervoer af te reizen. :)
ik generaliseer niet graag maar ik heb jarenlang de kolonne auto's zien vertrekken bij het roda stadion (wij moesten toen wachten om zelf naar onze auto te kunnen lopen) en de auto's waar niemand provocerend en normaal in deed waren op 1 hand te tellen.

Overigens ken ik genoeg kroegbazen in Valkenburg en die vertellen allemaal hetzelfde: wij willen die gasten uit Rotterdam er niet in hebben. Het begint altijd redelijk maar hoe langer het duurt en hoe bezopener (etc) het wordt dan slaat de vlam altijd in de pan, worden cafe's van binnenuit vernield, vuurwerk afgestoken, andere klanten weggejaagd etc. Het is toch geen toeval meer dat dit altijd en overal zo is waar feyenoorders zich verzamelen om 'gezellig een biertje te drinken'. Ik ben ook wel eens met Roda en Aken met een groep naar uitwedstrijden zonder combi gereisd en daar gaat ook niet altijd alles goed maar dan is er tenminste wel nog enig besef van fatsoen, en dat ontbreekt er bij de feyenoord fans wel eens aan. Ik zeg niet alle Feyenoorders, er zullen er ook genoeg zijn waar niets op aan te merken valt, maar die gaan niet met een paar honderd man een weekend op stap en overal wat stoer lopen doen
pi_123913129
Bah wat kan ik me ergeren aan de KNVB en consorten. 3 wedstrijden waar wij een rode kaart krijgen die later geseponeerd worden. En afgelopen weekend tegen Feyenoord een zo goed als goal en een penalty en rood voor Martins Indi niet gegeven. In die vier wedstrijden hebben we nu 1 punt gehaald. Dit hadden er sowieso 5 tot 8 punten meer kunnen zijn als je in ieder geval met 11 man kan blijven doorspelen. Tegen ADO waren wij de betere, tegen FC Utrecht kon het nog alle kanten op en thuis tegen Feyenoord hadden wij ook de betere kansen, uit bij Feyenoord, kan ik me slecht herinneren maar het stond nóg maar 3-2. Dit is het verschil tussen een 16e en een 10e plek. Natuurlijk wil het niet zeggen dat we eigenlijk 10e moesten staan. Maar ook voor de spelers, de motivatie en de druk van de spelers is het staan op plek 16 niet bevorderlijk.
De eeuwenoude dooddoener: Op het eind van het seizoen sta je als club in balans qua arbitraire voordelen en nadelen. Zoals van den Bunder het inderdaad al aangaf op Twitter: Dan hebben wij nog veel te goed, Heel Veel!
Of saté?
pi_124107180
Prus niet al te best vandaag.
Gelukkig loopt de aanval nog een beetje.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 08:52:11 #272
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_124122479
quote:
9s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 20:38 schreef Rosario het volgende:
Prus niet al te best vandaag.
Gelukkig loopt de aanval nog een beetje.
Malki, Demouge en eventueel nog Delorge. Hupperts heeft wat mij betreft genoeg kans gehad... 9 van de 10 keer balverlies. Die kan beter aan een maatschappelijke carriere gaan denken en wat bij de hoofdklasse bijverdienen.
Laat Affane maar eens een paar wedstrijden staan. Die disciplinaire schorsing slaat ook nergens op in deze fase van de competitie.
pi_124122543
En weer was er totaal geen lijn in ons spel te ontdekken, sterker nog: op een paar speelrondes voor het eind van de competitie rennen onze veld spelers nog altijd als een kip zonder kop elkaar in de weg. En weer bleek dat gretige, jonge spelers als Donald en Bonevacia onder Brood veranderd zijn in ongeïnteresseerde lamzakken. En weer blijk je een creatieve speler als Affane te missen.

Brood en onze scouting zullen maar wat blij zijn geweest met de scheidsrechterlijke dwalingen de laatste tijd; die maskeerden nl. hun eigen opzichtige falen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 17 maart 2013 @ 16:00:20 #274
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_124166718
Tsja. Als je zes punten-wedstrijden gaat verliezen, dan wordt het een moeilijk verhaal. Nu loopt ook NAC nog eens uit. Lastig lastig.
  maandag 18 maart 2013 @ 00:41:57 #275
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_124191548
Affane per direct terug naar Chelsea.
pi_124196800
Roda JC - PSV
FC Twente - Roda JC
Roda JC - Vitesse Arnhem
Willem II - Roda JC
Roda JC - RKC Waalwijk
NAC Breda - Roda JC
Roda JC - SC Heerenveen

Ik zeg 7/8 punten nog, dan ben ik nog enorm optimistisch. Dat zal genoeg moeten zijn om tussen de 13e-16e plek te eindigen. Willem II en VVV hebben ook een behoorlijk zwaar programma. De komende drie wedstrijden kun je zo 0 punten en tien tegendoelpunten verder zijn en dan mag je de belangrijke wedstrijd tegen Willem II spelen om de week erna een net zo belangrijke wedstrijd tegen RKC te spelen. Beide wedstrijden MOETEN gewonnen worden. En dat lijkt me nog lastig zat als je de drie wedstrijden ervoor niks te vertellen heb gehad. Willem II speelt daarvoor tegen SC Heerenveen, FC Groningen en PSV. Dat lijkt me een fijner programma voor Willem II aangezien Groningen en Heerenveen zijn kwakkelploegjes.

Tegen de topploegen is elk punt een gewonnen punt en een extra-tje. Dit keer moeten de op papier mindere tegenstanders ook eens écht gewonnen worden. Tegen SC Heerenveen en NAC Breda is het lastig te voorspellen omdat zij beide afstand genomen hebben van de kelder van het rechterrijtje en zich gaan bemoeien met de andere play-offs. Hier reken ik tegen NAC op een punt omdat het een uitwedstrijd is maar toch een mindere ploeg is. Heerenveen is betere ploeg maar zou ik ons ook wel zien gelijkspelen. Verlies tegen NAC en winst tegen Heerenveen zou nog beter zijn offcourse ;)

Het worden nog hele zware weken waarbij ik wil afsluiten met een dooddoener het worden hopelijk nog maar 7 finales.

Voor de statistieken: via http://www.koningvoetbal.nl/ blijkt dat de afgelopen 12 seizoenen elke keer tussen de 30 en 35 punten nodig was om op de 15e plek te spelen. Dus tussen de 5 en de 10 punten nog. Dan zit ik met mijn 7/8 punten erg gemiddeld haha.
Of saté?
  maandag 18 maart 2013 @ 11:31:08 #277
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_124199345
bij vlagen wordt er helemaal niet slecht gevoetbald, als je een fatsoenlijke keeper erin hebt sta je in de rust gewoon voor tegen zwolle. Tot die gelijkmaker waren we gewoon een stuk beter, maarja als dan zo een grabbelaar alweer een juniorenfout maakt sta je weer mooi te kijken. Na de rust kwamen we er niet meer aan te pas maar krijg je toch nog de beste kansen die vre-se-lijk verprutst worden. Dat er nu opeens gezeurd wordt over brood slaat nergens op, hij moet het ook met deze selectie en dus ook met 2 van die polen in de goal doen.

Ik vind iig dat we een stuk beter team hebben dan een paar jaar geleden toen we echt in de problemen kwamen. Maar het begint er nu wel steeds slechter uit te zien, dat we de laatste wedstrijden tegen directe concurrenten moeten zie ik ook niet als een voordeel, de druk zal dan immens zijn.
pi_124199913
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:31 schreef planethugo het volgende:
bij vlagen wordt er helemaal niet slecht gevoetbald, als je een fatsoenlijke keeper erin hebt sta je in de rust gewoon voor tegen zwolle. Tot die gelijkmaker waren we gewoon een stuk beter, maarja als dan zo een grabbelaar alweer een juniorenfout maakt sta je weer mooi te kijken. Na de rust kwamen we er niet meer aan te pas maar krijg je toch nog de beste kansen die vre-se-lijk verprutst worden. Dat er nu opeens gezeurd wordt over brood slaat nergens op, hij moet het ook met deze selectie en dus ook met 2 van die polen in de goal doen.

Ik vind iig dat we een stuk beter team hebben dan een paar jaar geleden toen we echt in de problemen kwamen. Maar het begint er nu wel steeds slechter uit te zien, dat we de laatste wedstrijden tegen directe concurrenten moeten zie ik ook niet als een voordeel, de druk zal dan immens zijn.
Dat de keeper onze achilleshiel is moge duidelijk zijn, een tip voor volgend seizoen investeren in een keeper. We zijn ook te veel verwend met Tyton natuurlijk maar een keeper die subtopwaardig is zou al fijn zijn.

Dat we een beter team hebben ben ik niet met je eens, we hebben hooguit een betere voorhoede maar we missen wel echt types als Hadouir, Kah, De Jong. Hadouir is veel over gezegd maar kon wel kansen creëren, De Jong en Kah waren bikkels achterin.

De Hadouir die wij toen hadden had nog meer rendement gehaald uit Malki, daar ben ik van overtuigd. We staan er iets rooskleuriger voor dan toen en we zitten mentaal nog niet zo als toen.
Of saté?
  maandag 18 maart 2013 @ 11:57:57 #279
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_124200264
een creatieve speler als Hadouir missen we wel inderdaad maar Kah was veel op aan te merken, maakte ook regelmatige de raarste capriolen en was opbouwend een drama en elke tegenstander liet hem dus aan de bal komen. De Jong vind ik niet beter dan Tamata, die het tegen Zwolle en Feyenoord minder deed maar over het algemeen is dat gewoon een goede back die volgend jaar bij psv wel aan zijn minuten gaat komen. Toen hadden we met Castro overigens ook een keeper die altijd als een wijf uit de goal kwam :')
pi_124200798
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 11:57 schreef planethugo het volgende:
een creatieve speler als Hadouir missen we wel inderdaad maar Kah was veel op aan te merken, maakte ook regelmatige de raarste capriolen en was opbouwend een drama en elke tegenstander liet hem dus aan de bal komen. De Jong vind ik niet beter dan Tamata, die het tegen Zwolle en Feyenoord minder deed maar over het algemeen is dat gewoon een goede back die volgend jaar bij psv wel aan zijn minuten gaat komen. Toen hadden we met Castro overigens ook een keeper die altijd als een wijf uit de goal kwam :')
Mwa, ik vond de Jong vooral fysiek meer verdediger dan Tamata, ben bang dat hij alleen daardoor al te kort komt voor de (sub)top.

Over Castro heb je gelijk, heeft zich wel goed gemanifesteerd nu bij MVV potentieel denk ik dat Prus beter is maar op het moment twijfel ik erover of het er ooit uitkomt.

Prus zou eens een lekker wijf moeten krijgen, krijgt die misschien zelfvertrouwen van ;)
Of saté?
  dinsdag 26 maart 2013 @ 09:46:32 #281
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_124515446
Hoorde bij VI dat Hempte, Wielaert, Delorge en Ramzi weg moeten omdat die te duur en/of te oud zijn. En Lebedynski kan ook blijkbaar op zoek naar een andere club

Hempte breng ik persoonlijk wel weg. Delorge en Ramzi zou ik toch nog even behouden. Wielaert zal wel om een andere reden weg gaan ;)
Ze willen wel Pluijm weer terughalen wat ik toch wel positief nieuws vind!
pi_124754931
Zo zonde dat we het gisteren in de slotfase net niet konden afmaken. Gelukkig hebben we er uiteindelijk wel een puntje aan over gehouden.
Ik denk nog steeds dat het wel goed moet komen, eigenlijk.
Bij zo'n zwak Twente moet wel wat te halen zijn, Vitesse wordt natuurlijk lastig, maar spelen we wel thuis, en daarna komen er toch echt vier héél belangrijke wedstrijden aan, waarvan NAC-uit de lastigste is, denk ik. En RKC, want daar winnen we nooit van.

Dus het kan of net goed gaan, maar voor hetzelfde geld zitten we eind mei gezellig thuis naar de wedstrijd tegen Helmond Sport te kijken.
pi_124969515
Ik vraag me af hoeveel kansloze nederlagen nodig zijn, voor dat ons bestuur eindelijk eens inziet dat Brood al lang en breed de keien opgeschopt had moeten worden...
  maandag 8 april 2013 @ 08:25:48 #284
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_125020046
Is een combinatie van factoren. Brood is niet de hoofdschuldige, het materiaal waarmee hij aan het werk moet is ook niet goed genoeg. Daarnaast moet ook eens naar de scouting gekeken worden, want dit beleid is al jaren dramatisch. Je hebt een keeper die potentie heeft maar stijf staat van de zenuwen, verdediging die gewoon middelmaat tot slecht is. Middenvelders die absoluut kunnen voetballen maar bij het geringste een steek laten vallen en maar één superspits die de ballen uit alle hoeken erin schiet.

Feit is gewoon dat de nacompetitie echt heel dichtbij is. En met het programma gezien zie ik ons dit niet ontlopen. Maar ik hoop echt heel erg van wel. Want dat spook van 2009 wil ik niet nog eens zien.
  maandag 8 april 2013 @ 09:08:49 #285
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_125020562
Na die goede 2e helft tegen PSV had ik weer wat hoop maar ik heb Brood nu toch ook wel genoeg voordeel van de twijfel gegeven.

Zowat iedere week tovert hij een andere opstelling uit de hoge hoed, er zit nog steeds geen lijn in het spel en heb het idee dat veel spelers niet eens weten waar ze naartoe moeten lopen.
Daarnaast vind ik het werkelijk waanzin dat je een van je beste middenvelders om disciplinaire redenen buiten de selectie laat in deze fase van de competitie.

Hupperts speelt al week in week uit hartstikke slecht, maar zijn basisplaats wordt gedoogd vanwege zijn "koempelmentaliteit" zo'n idee heb ik.

Dat de scouting hier al jaren dramatisch is ben ik het ook mee eens.
pi_125023109
Brrr wordt lastig dit weekend tegen FC Bony. 1-3 zeg ik.

Daarna punten pakken tegen RKC en Willem II en maar het beste hopen.
  maandag 8 april 2013 @ 11:37:36 #287
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_125024011
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 09:08 schreef DohanJerksen het volgende:
Daarnaast vind ik het werkelijk waanzin dat je een van je beste middenvelders om disciplinaire redenen buiten de selectie laat in deze fase van de competitie.
Wie?
  maandag 8 april 2013 @ 11:42:45 #288
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_125024170
het programma biedt juist wél hoop. We moeten nog tegen teams die we kunnen pakken. Vitesse thuis hoef je niet bang te zijn, zoals je thuis voor niemand bang hoeft te zijn. Dat is dit seizoen toch weer bewezen? Tegen Willem 2 en RKC moet je gewoon winnen, al staat er dan wel gigantische druk op. Vrijdag is het ook nog eens vvv-zwolle....

Het stoort me alleen dat er in uitwedstrijden standaard altijd zo angstig gespeeld wordt, tegen twente was het dieptepunt, elke bal blind weg rammen en malki staat voorin tegen 3 verdedigers. Dát kun je de coach wel verwijten maar het ligt ook aan de spelers als ze al nerveus worden van een castaignos.

Ik heb er wel vertrouwen in dat we nog wel winnen van rkc, willem, heerenveen en misschien een puntje pakken tegen nac en vitesse. En dan kun je zomaar uit de zorgen zijn.

Hoop doet leven zullen we maar zeggen, al krijg ik wel steeds meer flashbacks naar het horrorseizoen van paar jaar geleden
  maandag 8 april 2013 @ 12:31:36 #289
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_125025738
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 11:37 schreef Kn0x het volgende:

[..]

Wie?
Donald... Was in ieder geval buiten de selectie gehouden...
  maandag 8 april 2013 @ 12:51:24 #290
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_125026246
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 12:31 schreef DohanJerksen het volgende:

[..]

Donald... Was in ieder geval buiten de selectie gehouden...
die lijkt zich toch al niet bij brood op zijn gemak te voelen, is dit seizoen geen schim van het vorige. Helaas want was wel een fan van 'm
  maandag 8 april 2013 @ 13:51:48 #291
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_125028394
Donald was vorig jaar juist helemaal opgebloeid leek het. Werd steeds beter, ook verdedigender. Geen idee wat hij voor rol krijgt dit jaar, maar het zou zonde zijn als we hem kwijtraken. Speler met wel potentie.
  maandag 8 april 2013 @ 15:31:19 #292
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_125032360
in het ld staat trouwens dat hij inderdaad uit de selectie gezet is afgelopen week, volgens brood omdat hij wel kritisch is op ploeggenoten maar niet op zichzelf. Zonde, een goede Donald hebben we hard nodig
  zaterdag 13 april 2013 @ 23:52:39 #293
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_125250501
Pff wat een wedstrijd. :{
Nu maar hopen dat RKC morgen verliest.
pi_125300956
Leuk, dat punt tegen Vitesse. Alleen jammer dat RKC en PEC dit weekend ook de punten pakken. Waarbij PEC nu wel uit beeld begint te raken.

Vooraf had ik getekend voor 1 punt tegen Vitesse maar we hadden nog meer verdiend. Tot tweemaal toe op de paal en een penalty ontnomen nadat Demouge haast onthoofd werd bij het afgekeurde doelpunt. Desalniettemin is een punt in 95e minuut altijd lekker.

Het doel is duidelijk, van RKC moet je winnen en daarna 1 wedstrijd meer winnen dan RKC.

Ons programma
Willem II-uit
RKC- Thuis
NAC Breda - Uit
SC Heerenveen - Thuis

RKC's programma
Heracles-Uit
Roda JC- Uit
Vitesse- Thuis
NEC - Uit

Wordt nog heel spannend en lastig. Als wij 7 punten halen hebben we het heel goed gedaan. Of dat nu drie punten tegen RKC, Willem II en een punt tegen Heerenveen of Heerenveen en Willem II omgewisseld is me om het even. Dan moet RKC al maximaal 2 punten uit de overige drie duels halen, lastig want een Heracles is al bijna uitgespeeld.
Of saté?
  maandag 15 april 2013 @ 11:17:29 #295
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_125303449
klote dat feyenoord in waalwijk niet wint... eigenlijk zijn het 5 punten want rkc heeft ook een beter doelsaldo. Eerst zaterdag maar eens zien te winnen van Willem II, hopen dat RKC verliest in Almelo en dan erop en erover de week erna.

Ik heb er nog steeds wel vertrouwen in maar het wordt inderdaad wel lastig en alles moet meezitten. En dat laatste is juist iets wat dit seizoen nooit het geval geweest is.

Maar tegen Vitesse waren we gewoon een groot deel vd wedstrijd beter, dat was echt geen kampioenkandidaat die daar speelde. tis dat ze een goede voorhoede hebben maar voor de rest was het maar een wankel counterploegje dat 2x uit het niets scoort. Gelukkig wordt het daarna nog 3-3, of eigenlijk 4-3 als je het aantal keren van juichen mee telt :P

Waarom duurde dat eigenlijk zo lang voor die gelijkmaker in de 85ste minuut (terecht) afgekeurd werd?
pi_125303517
Er werd niet gevlagd door de grensrechter, maar na enkele seconden ging Liesveld toch in discussie met de beste man. Wellicht wist de 4e official iets meer?

Ben benieuwd wat jullie mening is over Roda in de nacompetitie tegen teams als De Graafschap, Fortuna, Helmond Sport of Sparta.

Ik volg nagenoeg geen Jupiler League, zijn dit teams waar Roda het lastig tegen gaat hebben? Ik wil sowieso niet tegen Fortuna, veel te gevaarlijk. Fortuna heeft vast meer Limburgers dan wij hebben, dus logischerwijs leeft het bij hen in de spelersgroep veel sterker. Wat ik zo zag hebben die zeker 7 Limburgers in de selectie zitten. Daar wil je dan niet graag een derby tegen spelen. Al zou het wel mooi zijn als je dan terecht twee wedstrijden achter elkaar Fortuna de Jupiler League in houdt.

[ Bericht 37% gewijzigd door Schnitzels op 15-04-2013 11:29:30 ]
Of saté?
  maandag 15 april 2013 @ 11:50:55 #297
338987 DohanJerksen
Boerenlul uit de Betuwe
pi_125304583
Ik ga gewoon van het ergste uit en dat is op dit moment playoffs, hoewel ik wel het gevoel heb dat alles wat ons dit seizoen heeft tegengezeten (sowieso al de 3 kaarten) nu opeens de goede plek op kan vallen.

Vitesse is mij ook zwaar tegengevallen. De 3 goals waren gewoon fouten in onze achterhoede. 1-0 moet Biemans meespringen zodat Havenaar uit balans is. 2-0 is dikke pech dat Danilo niet kan meelopen en de 3-0 loopt Bony met alle gemak tussen 2 verdedigers in.

De afgekeurde goal was buitenspel maar de beslissing vond ik wat twijfelachtig omdat de grens helemaal niet vlagt. Gebeurt het aan de andere kant zou je haast gaan denken (met al die arbitrale beslissingen afgelopen seizoen) dat die goedgekeurd zou zijn.

Wat ik gewoon niet begrijp is dat er vaak veel te angstig gevoetbald wordt. Gaat de ploeg met echte strijd spelen zoals na de 3-1, lukt het opeens wel.
Daarom ben ik ook bang voor de playoffs.. De ploegen uit de Juupjuup league hebben niks te verliezen, en ik ben bang dat Roda te makkelijk gaat denken.
  maandag 15 april 2013 @ 13:24:55 #298
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_125307891
zojuist in de krant gelezen dat de grens dacht dat de bal die malki inschoot via een vitesse speler gespeeld werd. Toen de scheids zei dat Demouge hem speelde waren ze het erover eens dat het buitenspel was.
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:50 schreef DohanJerksen het volgende:
Wat ik gewoon niet begrijp is dat er vaak veel te angstig gevoetbald wordt. Gaat de ploeg met echte strijd spelen zoals na de 3-1, lukt het opeens wel.

tegen vitesse werd er eigenlijk vanaf het begin goed gevoetbald, vooral in uitwedstrijden gaan ze veel te bang het veld op.
pi_125540765
Zal dit dan éin-de-lijk eens de week gaan worden, waarin de incompetente hork voor onze spelersgroep de laan uit gestuurd gaat worden? Genoeg is genoeg...
  zondag 21 april 2013 @ 11:50:24 #300
138965 Kn0x
BLLAAARGH!
pi_125549249
Roda-uit en Roda-thuis... wereld van verschil godverdomme.
RKC laat gewoon dikke punten liggen; dit was het moment om die verdomde degradatiezone uit te komen. Gek word ik er van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')