Ik zoek nog even een necrologie van hem of kun jij iets over hem vertellen Kaalhei? Wat heeft ie voor club en fans betekend?
Het kwam niet onverwacht, maar toch heel erg dat het nu al moet gebeuren .
Theo heeft heel erg veel betekent voor ons Roda en nu is hij er niet meer
Volgens mij was hij samen met Nol Hendriks toch een beetje de drijvende kracht achter Roda?
quote:Ik heb gisteren al gehoord dat hij 'opgegeven was', nadat de leverkanker was teruggekomen. Het lijkt me ook wel te kloppen.
Op dinsdag 2 december 2003 09:25 schreef TheGHunter het volgende:
Idd, het staat nog op geen enkele andere roda site, maar als rodajcfans dit nieuws naar buiten brengt, zal het toch wel kloppenHet kwam niet onverwacht, maar toch heel erg dat het nu al moet gebeuren
.
Theo heeft heel erg veel betekent voor ons Roda en nu is hij er niet meer
quote:Ik mag toch hopen dat mensen geen condoleanceregister openen als hij nog in leven is
Op dinsdag 2 december 2003 09:31 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Ik heb gisteren al gehoord dat hij 'opgegeven was', nadat de leverkanker was teruggekomen. Het lijkt me ook wel te kloppen.
quote:Klopt.
Op dinsdag 2 december 2003 09:27 schreef Eilanden het volgende:
Inderdaad gecondoleerd!Volgens mij was hij samen met Nol Hendriks toch een beetje de drijvende kracht achter Roda?
Tja, Theo... Ik was het niet eens met z'n beleid, en z'n fusieplannen, heb hem vaak vervloekt, maar een groot Rodaman was hij zonder meer.
Hij is nog op de staantribune aan de lange zijde begonnen, zoals iedere rechtgeaarde Rodaman.
[Dit bericht is gewijzigd door Het_Vijfde_Wiel op 02-12-2003 09:35]
quote:Nee, Rodajcfans.nl is een bijzonder betrouwbare site.
Op dinsdag 2 december 2003 09:33 schreef SCH het volgende:[..]
Ik mag toch hopen dat mensen geen condoleanceregister openen als hij nog in leven is
Op maandag 1 december, is na een lange strijd tegen een onoverwinnelijke ziekte, voorzitter Theo Pickée ons ontvallen. Zijn tomeloze inzet en energie voor Roda JC zullen nooit worden vergeten, met het prachtige Parkstad Limburg Stadion als eeuwig monument van zijn verdienste.
Theo, hartelijk dank voor al die mooie jaren voor Roda JC. You'll never walk alone.
Alle familieleden, Roda JC-ers, collega's, vrienden en bekenden heel veel sterkte in deze donkere dagen.
bron: RJCfans newsmail
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 09:45 schreef Het_Vijfde_Wiel het volgende:
Snap overigens niet dat Roda zelf de site niet aangepast heeft. Weet iemand eigenlijk wanneer hij overleden is? Vanochtend vroeg, of gisteren?
quote:
Op maandag 1 december............
Een gigantisch gemis voor Roda. Sympathiek voetbaldier met goede mangement kwaliteiten, terecht dat de wedstrijd wordt uitgesteld
In verband met het overlijden van Theo Pickée, voorzitter Roda JC, zal de wedstrijd Roda JC - Ajax van 5 december a.s. komen te vervallen.
Na overleg met KNVB en Ajax zal een nieuwe wedstrijddatum, begin 2004, worden vastgesteld.
bron: rjcfans newsmail
quote:Lijkt me niet meer dan logisch
Op dinsdag 2 december 2003 10:45 schreef TheGHunter het volgende:
Roda JC - Ajax afgelast
In verband met het overlijden van Theo Pickée, voorzitter Roda JC, zal de wedstrijd Roda JC - Ajax van 5 december a.s. komen te vervallen.
Na overleg met KNVB en Ajax zal een nieuwe wedstrijddatum, begin 2004, worden vastgesteld.
bron: rjcfans newsmail
Roda JC-voorzitter Theo Pickée is maandag overleden. De preses, die in 1991 de voorzittershamer bij de Limburgse club ter hand nam, werd 65 jaar. 'Roda JC en het Parkstad Limburg Stadion verliezen in Theo een zeer aimabale, vakkundige en betrokken captain en bestuurder. Meer nog verliezen wij een zeer gewaardeerde vriend', laat Roda JC in een verklaring weten.
Volgens directeur technische zaken Nol Hendriks zal Roda JC Pickée erg missen. 'Hij heeft bij Roda een goede organisatie en een prachtig nieuw stadion neergezet. Theo was dominant aanwezig, maar verloor nooit de menselijke en sociale aspecten uit het oog.'
Pickée was ruim twintig jaar actief in het betaald voetbal. In 1980 werd de makelaar en projectontwikkelaar voorzitter van de Stichting Roda 80 die sponsorgelden wierf voor Roda JC. In 1989 later trad hij als secretaris toe tot het bestuur van de Limburgse club, om twee jaar later de functie van voorzitter op zich te nemen.
Onder leiding van Pickée realiseerde Roda JC onder meer de bouw van het nieuwe Parkstad Limburg Stadion. In afzienbare tijd zou hij zijn functie als voorzitter verruilen voor een zetel als gedelegeerd commissaris.
In de hoedanigheid van Roda-preses maakte Pickée deel uit van van de licentiecommissie van de KNVB en de zogenoemde Pickée-commissie, die zich boog over de verdeling van de tv-gelden uit het toenmalige Sport7-contract.
Pickée werd vorige week gekozen als eerste ambassadeur van Limburg United Voetbal, een stichting die de samenwerking tussen de vier Limburgse profclubs moet verbeteren. De voorzitter van Roda JC was aangedaan met deze blijk van waardering.
'Deze onderscheiding doet me veel meer dan alle onderscheidingen die ik in mijn leven heb gekregen, zei Pickée vorige week in Voetbal International. 'Als je van vakgenoten die waardering krijgt is dat een hele eer. Arnold (Hendriks, red) en ik zullen binnenkort afscheid nemen van Roda JC, maar we hebben er een heel mooie en goede periode gehad.'
In verband met het overlijden van Roda-voorziiter Theo Pickée gaat vrijdag de wedstrijd Roda JC-Ajax niet door.
bron: vi
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |