abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65894626
quote:
Kuijer: als Meeuwis gaat, ga ik ook!
Roda-voorzitter bracht Roda doelbewust in financiële problemen

Afgelopen zomer stond Kerkrade in brand. FC Groningen had het gewaagd om een bod uit te brengen op Roda-speler Marcel Meeuwis. Wat wij níet wisten is dat Roda JC deze transfer simpelweg nodig had om niet failliet te gaan. In dat geval had iedere Roda JC-supporters waarschijnlijk Meeuwis met de fiets naar de Euroborg gebracht. Aangezien Roda JC tot dan toe nooit enige openheid van (financiële) zaken had gegeven waren de supporters fel tegen deze transfer. Eén man wist dondersgoed hoe de zaken ervoor stonden, maar weigerde Meeuwis te verkopen en stelde de eis: 'als Meeuwis gaat, ga ik ook', en bracht daarmee doelbewust zijn club aan de rand van de afgrond, om vervolgens zijn fusieplannetje er doorheen te kunnen drukken onder het motto 'anders gaan we failliet'. Zijn naam: Servé Kuijer. Nog vreemder: een lid uit de Raad van Commissarissen stond vervolgens garant voor de begroting..
Lees hoe de beerput steeds dieper blijkt te zijn..

Kuijer heeft altijd beweerd dat FC Groningen een veel te laag bod deed op Marcel Meeuwis. Dit blijkt niet te stroken met de feiten. Roda JC heeft 'nee' gezegd tegen een riant bod van om en nabij de 4 miljoen Euro. Natuurlijk was een hoger bod wenselijk geweest, maar een club die zich in de positie bevond zoals de onze heeft niet veel te eisen. Bovendien was Roda JC met deze transfer van een speler die voor een voetballer redelijk op leeftijd is vrijwel uit de problemen geweest. Er was dan nog een schuld over van +/- 1,5 miljoen Euro. Een te overzien bedrag en zeker geen bedrag om dan maar de club op te laten gaan in een fusiegedrocht. Eén man kwam dit in al zijn plannen echter niet goed uit. Daarom sprak hij zijn veto uit. Kuijer stelde Huub Narinx voor de volgende keuze: indien je Marcel Meeuwis verkoopt, dan stap ik op. Daarnaast stelde Kuijer ook nog eens Martin van Geel voor een behoorlijk salaris aan achter de rug van Narinx om, terwijl er mede door diens veto in de Meeuwis-transfer geen cent in kas was.

Een volstrekt onredelijke werkwijze, maar wel een werkwijze die onderstreept wat wij altijd beweerd hebben: Huub Narinx had bitter weinig te vertellen. Meeuwis werd dus niet verkocht. Hoe hebben we dan in 's hemelsnaam toch die licentie binnen gesleept? Dit ligt eigenlijk heel eenvoudig. Een lid uit de Raad van Commissarissen, zoals bekend een vriendenclub van Kuijer, dhr. Maassen van Stienstra, stond garant voor het begrotingstekort. Met andere woorden: het voortbestaan van onze club staat of valt dus met een man uit de Raad van Commissarissen. Dit bracht Kuijer natuurlijk in een nog machtiger positie dan voorheen.
Het tekort is door deze actie (moeten wij er nog bij vermelden dat er sprake is van doelbewust wanbeleid?) namelijk nog veel groter geworden. Degene die dit 'tekort' opvult is een fusie-voorstander. Kuijer had hiermee dus echt alle troeven in handen en hierdoor is er nu ook voortdurend sprake van 'een naderend faillissement' van Roda JC. Indien dhr. Maassen er geen zin meer in heeft (of moeten we zeggen: zijn zin niet krijgt?) dan is het einde verhaal voor ons. En de kans is groot dat dhr. Maassen er binnenkort geen zin meer in heeft!

Het plannetje dat zo perfect in elkaar getimmerd leek brokkelt steeds verder af. Het leek zo 'mooi': een provindiebestuurder die ambitie uitspreekt, een voetbalbond die haar steun uitspreekt, media die meewerken en het volk proberen te hersenspoelen, een quasi-deskundige stuurgroep die een 'nauwekeurig' onderzoek doet en conclusies trekt waarvan ieder 'weldenkend mens' alleen maar kan zeggen: dit is het beste. Voorts 'scoren' enkele ambitieuze bestuurders nog een mooi baantje, zoals dhr. Kuijer bij de KNVB en de bobo's hebben hun zin. Waarschijnlijk verwachtte men daadwerkelijk met alleen maar stoeptegels te maken te hebben. Wat betreft de media hebben ze een correcte inschatting gemaakt. Deze zijn óf omgekocht, óf daadwerkelijk te dom om in te zien wat er gaande is. De supporters prikken echter eenvoudig door de mediapraatjes en het (gebrek aan) onderzoek heen en ook de Stichting neemt geen genoegen met het door de stuurgroep afgeleverde prutswerk. De kans dat het vooraf uitgestippelde plan dus alsnog in het water valt is groot.

Wij zullen zolang er hoop is (en dus leven) strijdbaar blijven. Het ontmaskeren van doelbewust wanbeleid voerende bestuurders is wat dat betreft slechts het begin!

maandag 9 februari 2009 @ 21:39:20 #2
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_65895014
Straks Sef Vergoossen bij Voetbal Insite International en gaan ze het er ook over het gedrocht hebben
Lekker neutraal persoon ook weer wat ze uitnodigen
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
pi_65895423
Wow, wat een objectief stuk! Nu gaan we er anders over denken! bedankt!
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
  maandag 9 februari 2009 @ 22:25:17 #4
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_65896968
We shall not, we shall not be moved!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 9 februari 2009 @ 22:35:36 #5
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_65897450
Wanneer komt dat pro fusie kamp nu eens met onderbouwingen ipv. enkel te gissen en te gokken...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_65898174
sefke zegt een hoop maar eigenlijk helemaal niks. Geloofwaardig als je in a'dam woont en niks van de situatie weet maar steeds meer limburgers beginnen in te zien dat de plannen aan alle kanten rammelen
  dinsdag 10 februari 2009 @ 00:33:50 #7
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_65900920
tvp
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 00:36:52 #8
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_65900980
quote:
Op maandag 9 februari 2009 22:52 schreef planethugo het volgende:
sefke zegt een hoop maar eigenlijk helemaal niks. Geloofwaardig als je in a'dam woont en niks van de situatie weet maar steeds meer limburgers beginnen in te zien dat de plannen aan alle kanten rammelen
Dat heet 'kinderziektes'.

Niet de huid verkopen voordat de beer de geschoten is.

Het gaat allemaal goed komen. Limburg Alaaf
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
Bovendien jiften de druimels me teveel in de luimtenissen van kwappipappi.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 00:41:12 #9
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_65901061
quote:
Op maandag 9 februari 2009 21:49 schreef DaDude1987 het volgende:
Wow, wat een objectief stuk! Nu gaan we er anders over denken! bedankt!
Weet je überhaupt wel de betekenis van 'objectief' ?
Ik moet helaas vernechten dat dit plochterig gerinf uiterst vlamelig en imprumptueel verjuind is.
pi_65901155
Wat een gek die Servé Kuijer .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65902018
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 00:41 schreef blonchi het volgende:

[..]

Weet je überhaupt wel de betekenis van 'objectief' ?
Jij bent het in ieder geval niet.

tvp
pi_65902285
Doei Roda Jc, welkom FC Limburg
Ik support gevallen topclubs!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 03:42:11 #13
122102 blonchi
Blauwgilborgel
pi_65902414
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 02:32 schreef Schimpie het volgende:

[..]

Jij bent het in ieder geval niet.

tvp
Nee jij trekt volle stadions
  dinsdag 10 februari 2009 @ 03:53:43 #14
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_65902460
Roda

Mijn allereerste uitwedstrijd was Roda JC - Ajax in 1995 toen Roda echt een superelftal had
Geloof dat Roda dat jaar 2e in de competitie werd, te lui en dronken om het te checken nu

Zucht ik word oud
pi_65903023
tvp
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_65904833
Niks gezien gisteren, maar goed ook. Sefke verkondigd al jaren onzin.
  dinsdag 10 februari 2009 @ 10:03:06 #17
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_65905042
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 09:55 schreef Professional het volgende:
Niks gezien gisteren, maar goed ook. Sefke verkondigd al jaren onzin.
Sef kort samengevat:

• Er word iets mooi's/nieuws opgezet, hiervoor moet je echter wel je trots, je club met haar traditie aan de kant zetten;
  • Sef kon geen duidelijke uitspraken doen over cijfers, alleen dat ze positief waren voor FC Gedrocht en negatief voor Roda & Fortuna als stand-alone clubs;
  • Sef kon enkel aangeven dat de geluiden rondom sponsoren voor FC Gedrocht positief waren;
  • Op Feyenoord moet je niet afgeven, een goed team bouwen duurt 3 jaar;
  • Sef zelf ging graag naar Fullham kijken, vanwege de mooie traditie.

En om een kort verhaal lang te maken:

• Als het 3 jaar duurt om een team te bouwen, hoe lang duurt het dan om een club te bouwen?
  • Als Sef graag naar een club gaat vanwege traditie, waarom moeten we in Limburg de traditie weggooien?
  • Waarom zo vaag doen over sponsoren, geef toch gewoon toe dat de huidige sponsoren aftaaien!

Nee Sef is seniel aan het worden. Lijkt me ook zo duidelijk als wat dat Arie Sef heeft opgedragen wat die wel en niet mag zeggen...
  • Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
      dinsdag 10 februari 2009 @ 11:33:52 #18
    60704 LeonH
    pi_65907553
    had zelf ook nog een vraag gemaild over het wanbeleid waarvan hun zeiden dat het niet zo is. Met de vraag waarom Meeuwis niet is verkocht door Kuijer, waarom Van Geel is aangetrokken en het contract van Atte is opengebroken terwijl ze wisten dat ze financieel er slecht voor stonden. Helaas niet doorgekomen.
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
      dinsdag 10 februari 2009 @ 11:35:17 #19
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_65907587
    Ik stelde een vraag waarom ze de begrotingen van Roda & Fortuna bij elkaar optelden en daarbij vergaten dat een behoorlijk deel van die sponsoren aftaait en je het shirt maar eenmalig kunt verkopen.

Ook niet doorgekomen.
    Planning:
    -
    pi_65908047
    Bedankt voor de samenvatting.

Zo`n vragen laten ze gewoon niet er door komen, en als ze dan er door komen word de vraag zo verdraaid dat het antwoord lijkt op alle anderen: bullshit dus.
    pi_65911946
    Genee probeerde wel af en toe wat prikkelende vragen te stellen maar het was duidelijk dat hij niet genoeg van de situatie weet om door te vragen als sef weer met een dooddoener kwam. Jammer. Had smiddags 'vraag aan wilfred' gesteld dat hij even fp site eens moest checken om zich in te lezen in de materie. Echt een gemiste kans

als er dan iets gevraagd werd over het wanbeleid dan krijg je een antwoord: 'ik ken de mensen die er zitten goed en dat zijn goede mensen' sja zo ken ik er ook wel een paar.
    pi_65919607
    Ik gun het DarkShine wel zo'n fusie.
      dinsdag 10 februari 2009 @ 17:37:28 #23
    60704 LeonH
    pi_65920001
    Wat ik me ondertussen ondervraag is of de stichting of stak een Kuijer aansprakelijk kunnen stellen voor een aantal dingen (lees: bedragen). Zoals misgelopen bedragen of onnodig uitgegeven bedragen etc. Denk dat Groningen hier graag aan mee werkt
    pi_65922232
    TeVeelProfiteurs
      woensdag 11 februari 2009 @ 03:14:51 #25
    122102 blonchi
    Blauwgilborgel
    pi_65937297
    quote:
    Op dinsdag 10 februari 2009 11:35 schreef DarkShine het volgende:
    Ik stelde een vraag waarom ze de begrotingen van Roda & Fortuna bij elkaar optelden en daarbij vergaten dat een behoorlijk deel van die sponsoren aftaait en je het shirt maar eenmalig kunt verkopen.

Ook niet doorgekomen.
    Je blijft ook maar dooremmeren, hè?

Alsof jouw gebral zal helpen.

Je houdt helemaal niet van voetbal. Je bent verknocht aan vastgeroeste tradities. Het leven gaat verder, knul.
    Wees eens wat dynamischer.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')