Ermanon | maandag 19 juli 2010 @ 17:24 |
![]() Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 Openingsposts van de Grands Prix van het seizoen 2010: 2010 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix 2010 Formula 1 Qantas Australian Grand Prix #1 2010 Formula 1 Petronas Malaysian Prix #1 2010 Formula 1 Chinese Grand Prix #1 2010 Formula 1 Santander British Grand Prix #1 Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen seizoen 2009: 2009 Formula 1 ING Australian Grand Prix 2009 Formula 1 Petronas Malaysian Grand Prix Grand Prix China 17-19 april 2009: Part one 2009 Formula1 Gulf Air Bahrain Grand Prix - Sakhir Grand Prix van Spanje 2009 Formula1 Grand Prix de Monaco 2009 2009 Formula 1 ING Turkish Grand Prix 2009 Formula 1 Santander British Grand Prix 2009 Formula 1 Santander German Grand Prix 2009 Formula 1 ING Hungarian Grand Prix 2009 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe 2009 Formula 1 ING Belgian Grand Prix 2009 Formula 1 Gran Premio Santander d'Italia 2009 Formula 1 Singtel Singapore Grand Prix 2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix 2009 Formula 1 Grande Premio Petrobras do Brasil 2009 Formula 1 Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix Eindstanden 2009 Eindstanden F1-kampioenschap Teams: - McLaren - Ferrari - BMW Sauber - Renault - Scuderia Toro Rosso - Red Bull Racing - Williams - Mercedes GP - Force India - Campos Meta 1 - Lotus F1 Racing - Virgin Racing - US F1 Team (US F1 racet niet in 2010) - Stefan GP (StefanGP racet niet in 2010) Wie staan er in 2010 aan de start McLaren 01. Jenson Button WDC 2009 02. Lewis Hamilton Mercedes GP WCC 2009 als BrawnGP 03. Michael Schumacher 04. Nico Rosberg Red Bull Racing 05. Sebastian Vettel 06. Mark Webber Ferrari 07. Felipe Massa 08. Fernando Alonso Williams 09. Rubens Barrichello 10. Nico Hülkenberg Renault 11. Robert Kubica 12. Vitaly Petrov Force India 14. Adrian Sutil 15. Vitantonio Liuzzi Scuderia Toro Rosso 16. Sébastien Buemi 17. Jaime Alguersuari Lotus F1 Racing 18. Jarno Trulli 19. Heikki Kovalainen HRT F1 Team 20. Karun Chandhok 21. Bruno Senna Sauber 22. Pedro de la Rosa 23. Kamui Kobayashi Virgin Racing 24. Timo Glock 25. Lucas di Grassi Voor meer info zie het [F1] Silly season 2010 Topic en de voorlopige entry list van de FIA. F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Race Freaks - Autosport.com Onze boyz (nu of vroeger in F1 actief): - Ho-Pin Tung (Formule 1: testrijder bij Renault; GP2) - Christijan Albers (ooit coureur bij Minardi en Spyker; Le Mans Series) - Robert Doornbos (ooit testrijder voor Red Bull Racing (2006); racecoureur Minardi F1 Team (vanaf de GP van Hockenheim, Duitsland, 2005); officieel test- en reservecoureur voor Jordan GP F1 (2005); IndyCars (vanaf 2009)) Zie verder het topic over Nederlandse Talenten Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting Regulations - [pdf] 2010 F1 Sporting Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations Technical Regulations 2009/2010 - [pdf] 2010 F1 Technical Regulations - published on 11.02.2010 showing alterations Gerelateerde reguleringen O.a. apendices, zie Regulations pagina van FIA Testschema ![]() De kalender voor 2010 met 19 races ![]() Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009 Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd. Artikel 1 Artikel 2 over KERS (Duitstalig) Artikel 1 BBC Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2010 De OP is hier te vinden | |
Trystar | maandag 19 juli 2010 @ 17:25 |
Ecclestone ![]() | |
Ermanon | maandag 19 juli 2010 @ 17:25 |
quote:Ff crosspost, zal TS nog aanpassen ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 juli 2010 @ 17:29 |
¤cc£¤$ton¤ | |
bodylotion | maandag 19 juli 2010 @ 17:49 |
Betrouwbare bron ook ![]() | |
Schunckelstar | maandag 19 juli 2010 @ 18:06 |
het word tijd dat die seniele oude gek eens een keer omvalt en nooit meer opstaat ![]() | |
Sally | maandag 19 juli 2010 @ 18:08 |
OP is wat outdatet, de racetopics van 2009 kunnen wel weg, die van 2010 zijn niet geheel compleet ![]() Ff geen tijd het nu na te gaan zoeken voor 2010. Anders graag gedaan ![]() . . Oh ja: Eikelsteen ![]() | |
Sally | maandag 19 juli 2010 @ 18:10 |
Even iets leuks van de FOK! Formule 1-manager spammen ![]() FOK! F1-manager 2010 #4 | |
Tarabass | maandag 19 juli 2010 @ 18:13 |
quote:Helemaal waar, al zal ik er geen traan om laten als Monaco niet meer opgenomen wordt in het seizoen. Eén grote poppenkast met alleen maar bobo's, en de meest saaie baan ever.. | |
Aresdreams | maandag 19 juli 2010 @ 18:24 |
was er niet ergens een regel dat de fia oude circuits kon behouden om hun historische waarde? | |
Schunckelstar | maandag 19 juli 2010 @ 18:24 |
quote:daar ben ik het op zich wel mee eens, vaak is het een ernstig saaie optocht. maar toch zou ik monaco ontzettend missen, kijk er altijd naar uit, weet ook niet precies waarom ![]() | |
Tarabass | maandag 19 juli 2010 @ 19:24 |
quote:Helaas heb ik dat met de complete F1 dit jaar. Ik kijk elke keer weer uit naar de race, wil alles zien en volgen maar weet eigenlijk niet meer waarom ![]() | |
bodylotion | maandag 19 juli 2010 @ 19:28 |
Ik vind Monaco een van de meest spectaculaire races van het jaar ![]() | |
Tarabass | maandag 19 juli 2010 @ 19:32 |
quote:Kun je ook uitleggen waarom? Het enige wat ik kan bedenken is de uitgang van de tunnel.. | |
kepler | maandag 19 juli 2010 @ 19:39 |
quote:er gebeurt altijd wel wat. Verder is het cool om ze zo dicht langs de muren te zien gaan. Elk foutje word afgestraft ![]() | |
Tarabass | maandag 19 juli 2010 @ 20:04 |
quote:Dat zet me aan het denken. wat is er de laatste keer gebeurt? Hulkenberg in het begin in de muur, schumacher die nog even snel in wilde halen en twee op/over elkaar (liuzzi?). Of nog meer? | |
kepler | maandag 19 juli 2010 @ 20:07 |
quote:Alonso in de muur, wel de training. Verder ben ik niet zo goed in het onthouden van zulke dingen ![]() | |
Tarabass | maandag 19 juli 2010 @ 20:10 |
quote:Maar wel claimen dat er altijd wat gebeurt ![]() | |
Schunckelstar | maandag 19 juli 2010 @ 21:02 |
barrichello ook nog | |
ElmarO | maandag 19 juli 2010 @ 21:30 |
quote:De inhaalmanoeuvre van Schumacher op Alonso in de laatste ronde toen de SC naar binnen ging. Heb nog een artikel gevonden over hoe Red Bull Racing zijn blown diffuser gebruikt. http://scarbsf1.wordpress(...)o-the-teams-q3-pace/ | |
Migue | dinsdag 20 juli 2010 @ 02:56 |
quote:Pitpass/Independent is de bron. Dievenjournalistiek van Sport1, niets nieuws. Ik kan niet wachten tot Monaco van de kalender af is! Wat een drama ieder jaar weer op die baan, inhalen is vrijwel onmogelijk. Bernie heeft groot gelijk dat hij wil dat ze meer betalen, de ACM verdient bakken met geld aan die race en betaalt nauwelijks aan de Formule 1. De enige reden dat die race op de kalender staat is de marketingwaarde die de race heeft. | |
bodylotion | dinsdag 20 juli 2010 @ 06:33 |
quote:Ik kijk al lang geen F1 meer voor de inhaalacties ![]() Maar inderdaad wat Kepler zegt: idioot hard door die nauwe straten rijden is gewoon spectaculair ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 20 juli 2010 @ 11:29 |
Ach het is misschien niet altijd een even spectaculaire race, maar het is er eentje die wel gewoon op de kalender moet blijven staan. Denk dat er vrij veel weerstand gaat komen van (oud)coureurs en teams uit diverse klasses als die geldwolf de race van de kalender wil halen. | |
bodylotion | dinsdag 20 juli 2010 @ 11:57 |
quote:Voor coureurs is het ook extra speciaal om Monaco te winnen. | |
Ermanon | dinsdag 20 juli 2010 @ 14:51 |
http://www.gpupdate.net/n(...)ing-aan-reglementen/ Korte versie, als de FIA niet binnen 3~4 bochten zegt dat het illegaal was, is het een correcte inhaal-actie. Niet mee eens, te korte tijd om het goed te kunnen beoordelen, en bovendien moeten Ferrari en Alonso eens ophouden met huilen hierover, ze wisten heel goed dat Kubica zijn plek zwaar zou verdedigen, en ook dat het een illegale inhaalactie was, ongeacht het feit dat Alonso nog zo hard stond te roepen dat er niks was gebeurt was. Had Alonso wel willen horen als coureur <X> hem zo had ingehaald, had ie meteen op de radio zitten huilen om Charlie, dat ie "benadeeld" is ![]() ![]() | |
Automatic_Rock | dinsdag 20 juli 2010 @ 14:54 |
quote: Met die logica heeft Hamilton dus legaal de SC ingehaald... | |
kepler | dinsdag 20 juli 2010 @ 18:28 |
quote:Mwah, de manier waarop dit gebeurde schept weer een precedent. Als je ingehaald wordt dan kan je dus je tegenstander van de baan dwingen, en vervolgens is hij de sjaak omdat hij afsneed... Beetje krom lijkt me ![]() ![]() | |
kepler | dinsdag 20 juli 2010 @ 18:33 |
quote:Nee, want die regel bestaat nog helemaal niet ![]() en het inhalen van een SC is iets anders dan het inhalen van een andere coureur ![]() | |
Automatic_Rock | dinsdag 20 juli 2010 @ 19:28 |
quote: Wat had Kubica dan moeten doen, remmen, en z'n wagen aan de kant parkeren om Alonso te laten passeren? ![]() Ferrari doet alsof er iets bijzonder gebeurt is, maar het komt zo vaak voor dat een coureur iemand inhaalt door de bocht af te steken. De coureur moet over het gras omdat hij de situatie verkeerd ingeschatte; hij zag een mogelijkheid die er niet was. Normaal gesproken geeft je die plek terug en is er niks aan de hand. Om één of andere reden deed Alonso dat niet, dus die straf was niet meer dan terecht. Aan die regel hoeft niks verduidelijkt te worden. Ben het er wel mee eens dat het sneller kon, maar dat is dan ook alles | |
Automatic_Rock | dinsdag 20 juli 2010 @ 19:29 |
quote: jij snapt 't niet... | |
kepler | dinsdag 20 juli 2010 @ 19:41 |
quote:ah nu wel, het gaat over elke actie ![]() ![]() | |
kepler | dinsdag 20 juli 2010 @ 19:46 |
quote:Nee, hij had Alonso genoeg ruimte moeten geven. Alonso zat er gewoon naast, het lijkt me niet meer dan normaal om zo'n iemand ruimte te geven. Hij schat de situatie niet verkeerd in, Kubica duwt hem gewoon op het gras. Waarom zou Alonso ruimte moeten geven, maar Kubica niet? Iemand inhalen door afsnijden mag niet, dat ben ik zeker met je eens. Maar iemand geen ruimte geven, daardoor op het gras dwingen is ook niet netjes en gezien de uitspraak zal elke coureur dus sneller iemand op het gras duwen als hij ingehaald wordt (dat mag blijkbaar, en diegene die over het gras gaat moet toch weer de plek terug geven.) | |
Tarabass | dinsdag 20 juli 2010 @ 21:42 |
Uit de onboard blijkt ook dat Alonso voor de 'actie" er al voorbij was. Hij had mijns inziens kubica al ingehaald voordat hij op het gras ging. Maar de penalty sloeg werkelijk alles ![]() | |
kepler | dinsdag 20 juli 2010 @ 21:59 |
quote:Voorbij is een groot woord, maar ze zaten echt naast elkaar | |
Tarabass | woensdag 21 juli 2010 @ 18:52 |
quote:In de bocht voor de beruchte bocht was Alonso er voorbij. Maar doordat Kubica op zijn lijn bleef (wat dus imo discutabel is omdat Alonso er voorbij was) moest Alonso uitwijken. ![]() Maar goed, waar het meer om gaat is de belachelijke beslissing om hem zo'n penalty te geven. Als men vindt dat je een foute inhaalactie gemaakt hebt dan kan je de plek teruggeven. In dit geval was dat echter niet meer mogelijk en had Alonso gewoon geluk. Blijkbaar dacht men daar anders over en zonder toedoen van Ferrari valt Kubica uit en krijgt Ferrari (Alonso) wel een hele zware straf voor een lullige inhaalactie. Imo dan, hé ![]() | |
Aresdreams | woensdag 21 juli 2010 @ 19:34 |
Als ik zo die beelden bekijk zit alonso voor de eerste bocht aan de buitenkant, als hij daar iets meer tijd had genomen had hij waarschijnlijk na die bocht alsnog op een goede manier er langs kunnen komen, en had hij geen straf hoeven te ontvangen... | |
kepler | woensdag 21 juli 2010 @ 21:24 |
quote:er naast is er naast, en hij koos de goede lijn want erna zat hij aan de binnenkant. Iedereen roept dat er ingehaald moet worden, maar zulke straffen nodigen niet uit om net iets meer risico te nemen. | |
bodylotion | woensdag 21 juli 2010 @ 21:49 |
Dit weekend ga ik naar de Grand Prix toe. Weet iemand of je bier en Snickers mee mag nemen naar het circuit? | |
kepler | woensdag 21 juli 2010 @ 22:02 |
quote:in maleisie mocht het niet. Gewoon 2 tassen meenemen, eentje met wat broodjes en de ander vol bier. Broodjes inleveren en vaak controleren ze je andere tas niet meer ![]() | |
bodylotion | woensdag 21 juli 2010 @ 22:14 |
quote:In Spa vorig jaar waren er mensen die hadden een diepvries op een steekwagen gelast, vol met bier ![]() Daar was dat allemaal geen probleem | |
Sally | woensdag 21 juli 2010 @ 23:53 |
Hier nog FOK! Formule 1-managerdeelnemers? Even de nieuwe look en features spammen hoor ![]() Lay-outupdate voor FOK! Formule 1-manager | |
Automatic_Rock | donderdag 22 juli 2010 @ 09:00 |
quote: Oh, heet het nu geluk? Als Hamilton een overtreding begaat en er wordt zo lang gewacht met het uitdelen van de straf dat het amper meer een straf is, dan was de straf niet zwaar genoeg volgens velen. Maar als Alonso een overtreding begaat dan is het geen probleem als hij überhaupt geen straf meer krijgt?? Alonso had geen geluk, hij had pech dat Kubica uitviel, en had verkeerd gegokt toen hij die plek niet terug gaf. Want sinds wanneer moet de verdediger z'n plaats opgeven als de inhaler aan de buitenkant ernaast zit? Ja, Alonso zat goed voor de volgende bocht, maar het begon bij de eerste bocht! | |
Ermanon | donderdag 22 juli 2010 @ 09:28 |
Zoals ik het nu zie op beeld, was Alonso er naast voor de bocht, duiken ze naast elkaar de bocht in en verdedigt Kubica zijn lijn/plek in de bocht. Echter als Alonso gewoon een beetje richting Kubica was gegaan, had die wel aan de kant gemoeten om erger te voorkomen. Alonso zelf gaat nu ineens rechtdoor, ik zie nergens een plotselinge beweging van Kubica die Alonso "dwingt" er af te gaan. Terechte straf dus, moet Alonso maar leren eerlijk te spelen, ook tegen mensen die niet bang voor hem zijn. | |
Aresdreams | donderdag 22 juli 2010 @ 09:31 |
quote:Hij zit er inderdaad naast, en misschien was de straf wel zwaar, maar aan de nadere kant had hij ook z'n auto kunnen laten staan, hadden we een mooie crash gekregen, hadden we nog meer om te zien... | |
Ermanon | donderdag 22 juli 2010 @ 14:35 |
http://www.gpupdate.net/e(...)ponse-to-ecclestone/quote:Ecclestone zit dus de ACM op te hitsen in de hoop meer geld te krijgen. Echt, hoop van harte dat ie vandaag nog dood neervalt, heel nare vent die ¤ccl¤ston¤ ![]() ![]() ![]() | |
kepler | donderdag 22 juli 2010 @ 15:00 |
quote:het is geen plotselinge beweging, Alonso krijgt gewoon geen ruimte. Was hij niet rechtdoor gegaan waren ze in elkaar gehaakt. | |
Peterselieman | vrijdag 23 juli 2010 @ 00:39 |
Formula 1 Grosser Preis Santander von Deutschland 2010 #1 | |
LeXX | zondag 25 juli 2010 @ 17:10 |
Al een officieel "under investigation" geweest van de FIA op de inhaalactie van Alonso? In elk geval begreep Schumacher de actie, hoe schokkend! ![]() | |
nils7 | zondag 25 juli 2010 @ 21:00 |
Hehehe net op m'n iPad een applicatie gezet met alle F1 circuits en info ervan zie ik net dat er 1 tussen zit waarbij Google een luchtfoto heeft waaar de F1 daadwerkelijk is | |
Kumerian | maandag 26 juli 2010 @ 05:03 |
quote:Realiseer je wel dat de FIA bijna meteen na de actie al bij Stefano aangegeven heeft dat ze het niet vonden kunnen en dat als Alonso meteen de plek terug gaf er verder geen sancties zouden zijn.... Ferrari/Stefano/Alonso heeft besloten dat niet te doen en dus een paar ronden later straf gekregen. De pech dat het toen niet meer mogelijk was de plek terug te geven is iets wat ze over zichzelf uitgeroepen hebben, niet iets wat de schuld van de FIA is. | |
CloseToTheEdge | maandag 26 juli 2010 @ 08:35 |
quote:Welk circuit is dat dan? | |
nils7 | maandag 26 juli 2010 @ 17:23 |
quote:Hungaroring | |
kepler | maandag 26 juli 2010 @ 20:24 |
http://www.dumpert.nl/med(...)n_senna_tribute.html![]() Wat een held was het toch ![]() | |
kepler | dinsdag 27 juli 2010 @ 18:26 |
![]() | |
Googolplexian | woensdag 28 juli 2010 @ 14:17 |
geen F1, toch leuke prietpraat | |
Big-Ern | woensdag 28 juli 2010 @ 14:22 |
Ecclestone over HRT en Virgin Racing: “Die kunnen we missen” Bernie Ecclestone heeft de verwachting uitgesproken dat de Formule 1 voor het einde van het jaar een of twee teams kwijt raakt. En dat vindt de commerciële baas van de koningsklasse van de autosport geen ramp. “Er zijn momenteel een paar teams in de Formule 1 die daar niet in thuis horen, ze leven boven hun stand”, zegt Ecclestone in gesprek met de Daily Telegraph. Hij zegt het niet expliciet, maar hij zou het niet erg vinden als Hispania Racing en Virgin Racing ten onder zouden gaan. “We willen minstens tien teams. Lotus is een goede naam, die wil ik niet verliezen. Maar over het algemeen is het een last, want het kost geld om ze erin te houden. We betalen ze om mee te doen. En ze geven daar weinig extra waarde voor terug. Als ze niet meer op zouden komen dagen bij races, zouden de fans dan thuisblijven, de televisiekijkers niet meer kijken en de kranten niets meer schrijven? Ik denk het niet.” Bron: F1 TodayWat kan die vent dom lullen. Ik zie ook wel dat de teams niet erg snel zijn, maar heeft dit er niet mee te maken dat die teams zo laat een startbewijs kregen? Welk team heeft in zijn eerste jaar wel een snelle auto gebouwd? Geef ze eens een kans zeg en boor ze niet keer op keer de grond in. Het toewijzen van de laatste startplek duurt ook alweer zolang. Dat laatste team zal ook in alle haast een auto moeten bouwen! Dat doet de sport geen goed, Bernie! | |
bodylotion | woensdag 28 juli 2010 @ 16:14 |
Die HRT rijdt met stalen remschijven(!) in de Formule 1! Dat vind ik ook F1-onwaardig ![]() | |
Googolplexian | woensdag 28 juli 2010 @ 16:43 |
Bernie is ver voorbij z'n houdbaarheidsdatum. De ene keer praat 'ie alsof 'ie fan is, de andere keer is het een mini Nina Brink met twee rozijnen en een bifiworstje. | |
Ermanon | woensdag 28 juli 2010 @ 16:48 |
Bernie moet de F1 uit, voegt niks meer toe, enkel dom gelul en te hoge prijzen voor entree-kaarten voor een sport die "goedkoper" moet worden ![]() ![]() | |
kepler | woensdag 28 juli 2010 @ 18:37 |
quote: quote:Als dat zo is, dan snap ik Bernie opzich wel. Waarom zou de FIA nieuwe teams moeten betalen? Als je je eigen team niet kan onderhouden, dan heb je weinig in de F1 te zoeken. Ja, het eerste jaar (jaren) zijn moeilijk, maar dat weet je als je begint. | |
Googolplexian | woensdag 28 juli 2010 @ 20:40 |
Hij betaalt die teams niets meer dan dat hij Ferrari betaalt om mee te doen. Waarschijnlijk een poeplap minder. | |
Googolplexian | woensdag 28 juli 2010 @ 20:42 |
En het zal ook wel niet meer zijn dan de deposit: Ecclestone: New teams to pay 16 million deposit Vertrouw die vent nou gewoon niet. Als je de F1 in wilt ben je meer aan hem kwijt dan hij aan jou. | |
kepler | woensdag 28 juli 2010 @ 20:44 |
quote:Hmm, ik dacht dat die deposit er allang was. Dat vond ik namelijk wel een goed systeem ![]() Het wordt iig tijd voor een nieuwe baas ![]() | |
Googolplexian | woensdag 28 juli 2010 @ 20:55 |
┌─> F1 duur houden > teams failliet >─┐ │ │ └─< nieuw seizoen met deposit teams <─┘ 16 M $ per team per keer ... Bernie moet ergens die centen van de scheiding terug halen. Plus : elk nieuw circuit met dure voorzieningen kan hij de hoofdprijs voor kaartjes rekenen. Het is echt niet zo dat hij er om geeft of mensen in de bagger kamperen of op een high-tech designstoeltje van glasfiber zitten. | |
kepler | woensdag 28 juli 2010 @ 21:02 |
Ik zag die 16 miljoen vooral als reserve, dat het team dus sowieso terug krijgt?? Ik ben het er ook zeker mee eens dat de tickets erg duur zijn, alhoewel het in Azie dan wel mee valt. Ben niet erg op de hoogte van de Europese prijzen... | |
Big-Ern | woensdag 28 juli 2010 @ 21:24 |
quote:Een beetje het WK voetbal verhaal, denk ik. Het evenement halen kost je waarschijnlijk meer dan dat je eraan overhoudt. | |
Googolplexian | woensdag 28 juli 2010 @ 21:37 |
F1 blijft komende 10 jaar in Monaco | |
Atreidez | donderdag 29 juli 2010 @ 11:33 |
http://www.gpupdate.net/e(...)sted-in-steward-job/quote:Irvine ![]() | |
wimderon | donderdag 29 juli 2010 @ 20:19 |
http://www.formula1.com/news/interviews/2010/7/11089.htmlquote: quote:Barcelona vorig jaar, Rubens ![]() | |
sasquatsch | donderdag 29 juli 2010 @ 20:22 |
quote:Verandering van strategie van Button, omdat hij vastzat achter een coureur. Dat waren geen teamorders waarbij hij iemand voorbij moest laten. Achteraf blijkt die veranderde strategie beter te zijn en voelde Barrichello zich benadeeld. | |
wimderon | donderdag 29 juli 2010 @ 20:34 |
quote:Je mag ervan maken wat je wil, voor mij was het duidelijk en net zo goed bedoeld om de een voor de ander te krijgen. Voor Rubens was het ook duidelijk (voordat hij terugkrabbelde): quote: | |
Googolplexian | donderdag 29 juli 2010 @ 20:42 |
Ferrari is in deze situatie geduwd door het falen van de FIA om inhalen uberhaupt mogelijk te maken. Ik vind dat Ferrari gestraft moet worden (want dezelfde regels gaan voor iedereen op) maar de uiteindelijke schuld ligt bij FIA (en een beetje bij Ferrari dat ze niet tegen hun eventuele verlies kunnen, vandaar dat ze nu al die team-order hebben gedaan). | |
Radegast | donderdag 29 juli 2010 @ 21:03 |
quote:Vind ik onzin. Dat Alonso Massa niet in kan halen ligt vooral aan Alonso en ook een beetje veel aan de nieuwe layout van de Hockenheimring, waar inhalen sowieso bijna maar op één plek kan. Op de oude ring had Alonso met twee vingers in z'n neus Massa voorbij gereden, zoveel sneller was 'ie. Vettel kan z'n auto naast die van Webber zetten, Button kan dat bij Hamilton en een paar bochten later kan Hamilton dat bij Button. Dat gebuerde ook allemaal op een baan waar inhalen haast onmogelijk is. (Ik zie een verband, Herman Tilke heeft aan al die banen lopen prutsen) Alonso heeft één inhaalpoging gedaan om Massa in te halen als het me goed herinner, faalde, en toen begon z'n gemekker over de boordradio. Hij had het gewoon nog een keer moeten proberen, en daarna nog een keer als het weer niet lukte. Dat heet racen. | |
kepler | donderdag 29 juli 2010 @ 21:28 |
Twee inhaal pogingen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 29 juli 2010 @ 22:44 |
2010 Formula 1 Hungarian Grand Prix #1 | |
Sinister-D- | donderdag 29 juli 2010 @ 23:02 |
quote: ![]() | |
M.Melandri | vrijdag 30 juli 2010 @ 00:08 |
quote:Button zat op p2 achter Barri, toen hebben ze Barri vakkundig achter button geplaatst met een 3 stopper. Overigens bij de GP op de Nurburgring ook een tactisch trucje, maar het viel allemaal minder op voor het publiek i.t.t Ferrari. | |
Tarado | dinsdag 3 augustus 2010 @ 10:04 |
FIA sets date for team orders hearing By Pablo Elizalde Monday, August 2nd 2010, 18:22 GMT quote:autosport.com | |
LeXX | dinsdag 3 augustus 2010 @ 13:03 |
Voor de vrouwelijke F1 fans ![]() ![]() quote: | |
sanger | dinsdag 3 augustus 2010 @ 13:07 |
Dus Liselore heeft het gedaan met de engineer van Albers ![]() | |
ElmarO | dinsdag 3 augustus 2010 @ 13:47 |
quote:Dus die is in ieder geval niet gebaseerd op Albers. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 3 augustus 2010 @ 15:52 |
Zou hij bij de pitstop ook de tankinstallatie meenemen? | |
sanger | dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:13 |
quote:Gaat het over Massa dan? | |
Peterselieman | dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:15 |
quote:Combinatie van Albers en Massa ![]() | |
Ermanon | dinsdag 3 augustus 2010 @ 16:25 |
quote:Ooh, het licht niet zien en zo de tankslang meenemen ![]() | |
kepler | dinsdag 3 augustus 2010 @ 17:46 |
quote:Dat klinkt echt als een roman uit de Bouqueet reeks ![]() | |
LeXX | dinsdag 3 augustus 2010 @ 18:43 |
quote:De vraag is dan ook of de hele fabriek in Engeland ook in d'r heeft gezeten, net zoals de pitcrew ![]() Het is chicklit, dus is zeker geen literatuur te noemen. Ik ben wel benieuwd hoe ze het gaat doen! Het geeft in elk geval hier al de nodige aandacht ![]() | |
ElmarO | dinsdag 3 augustus 2010 @ 18:50 |
quote:Die gaven burning rubber een wat andere betekenis. ![]() | |
Atreidez | dinsdag 3 augustus 2010 @ 20:22 |
quote: ![]() Er zit hier toch niemand die echt dat boek gaat lezen, laat staan kopen? ![]() | |
sanger | dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:07 |
Op internet is het eerste hoofdstuk te lezen. Is nog niet eens heel slecht..... Valt me alleen wel op dat de namen van de NL'ers gefingeerd zijn en die van de andere coureurs niet. Op Mark Webber na, die wordt Mike Webber genoemd. | |
Glijdt_licht | dinsdag 3 augustus 2010 @ 21:50 |
Alonso houdt van kip. | |
Peterselieman | dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:04 |
Nog niet echt bekend, maar zo zou de kalender er voor 2011 uit kunnen zien: Voorlopige F1-kalender voor 2011 uitgelekt | |
kepler | dinsdag 3 augustus 2010 @ 22:11 |
Zuid-Korea ![]() | |
Googolplexian | donderdag 5 augustus 2010 @ 02:10 |
BBC CHANGES F1 PRESENTER WITH AN EYE ON THE 2012 OLYMPICS | |
Schunckelstar | donderdag 5 augustus 2010 @ 03:21 |
quote:begrijpelijk, maar jammer | |
Tarado | donderdag 5 augustus 2010 @ 08:37 |
quote:Hij doet het inderdaad goed maar wat mij betreft is Martin Brundle het belangrijkst voor BBC F1 | |
Tarado | donderdag 5 augustus 2010 @ 09:18 |
Logo Korean GP![]() | |
Ermanon | donderdag 5 augustus 2010 @ 20:27 |
http://www.gpupdate.net/e(...)an-idiot-in-hungary/ Irvine zit nu ook weer te zeiken op Schumacher ![]() ![]() ![]() Bah, heb al genoeg mensen erover horen zeiken zonder erbij te zeggen dat Schumacher zelf toegaaf fout te zitten... Flikker toch met zijn allen op >.> | |
Atreidez | donderdag 5 augustus 2010 @ 21:54 |
quote:Het is een goeie anchor, maar daar hebben ze er nog wel meer van... Overigens kan Coulthard of Jordan het prima overnemen ![]() | |
Kill_em_all | vrijdag 6 augustus 2010 @ 21:59 |
Haha ja lijkt me een erg strak plan om Eddie het over te laten nemen ![]() ![]() Sowieso zijn die 2 juist niet geschikt omdat het doel van een anchor is om het gesprek te lijden, niet zozeer om zelf opmerkingen of een visie te geven. Daar zijn DC en EJ juist voor en die 2 zijn daarom ook niet geschikt als anchor omdat ze alleen maar hun inzichten kunnen geven. | |
Tarado | vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:02 |
quote:Lee McKenzie wordt de "Anchor Woman" , eerste keer dat een vrouw dat wordt bij de BBC | |
bodylotion | vrijdag 6 augustus 2010 @ 23:54 |
Kunnen ze Leggard niet gebruiken als anchor. En dan iemand anders als commentator ![]() | |
Kill_em_all | zaterdag 7 augustus 2010 @ 01:11 |
Of die gast gewoon helemaal weg en Martin alles laten doen. Die gast is echt cool. Altijd lekker droog en hier en daar lekker sarcastisch. Vind het altijd prachtig als die Leggard weer eens als een aap loopt te schreeuwen over iets (auto die 5mm van de baan gaat ofzo) en dat Brundle daar dan met zo'n uberdroge reactie achteraan komt van lekker boeiend ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 7 augustus 2010 @ 02:13 |
Gewoon Murray Walker als anchor ![]() | |
Radegast | zaterdag 7 augustus 2010 @ 02:57 |
Suzy Perry. | |
Schunckelstar | zaterdag 7 augustus 2010 @ 14:27 |
quote:je hebt hem er wel echt bij nodig vind ik, ze vullen elkaar gewoon prima aan ![]() | |
Googolplexian | zaterdag 7 augustus 2010 @ 18:31 |
Brundle is niet te missen tussen de gekte. Hij heeft een anchor nodig om juist in die gekte z'n ding te kunnen doen alvorens in de box te kruipen ^^ prima geregeld zo. | |
Atreidez | zondag 8 augustus 2010 @ 13:55 |
Zit DTM te kijken op ARD.. Start over 5 min. denk ik? Wordt dat nergens anders meer uitgezonden ![]() | |
sanger | zondag 8 augustus 2010 @ 14:11 |
Vroeger zond RTL het nog wel eens uit, maar tegenwoordig volgens mij niet meer. | |
Atreidez | zondag 8 augustus 2010 @ 15:05 |
Wat ik nu weer lees op twitter ![]() quote:Is dat de Adrian Newey ? Ja dus.. quote:bron [ Bericht 58% gewijzigd door Atreidez op 08-08-2010 15:20:06 ] | |
.Henry | zondag 8 augustus 2010 @ 15:24 |
Newey is #50. | |
kepler | zondag 8 augustus 2010 @ 15:30 |
quote:Wederom een crash die er niet ernstig uitziet, maar wel iemand verwond... | |
nils7 | zondag 8 augustus 2010 @ 15:35 |
quote:The car channel net als de Indy ![]() | |
Atreidez | zondag 8 augustus 2010 @ 15:39 |
quote:Nope, was het niet op ![]() ![]() | |
.Henry | zondag 8 augustus 2010 @ 15:41 |
quote:Was er wel op, heb het zelf gezien. | |
nils7 | zondag 8 augustus 2010 @ 15:47 |
quote:EPG klopt nooit op the carchannel althans bij ons op ziggo nooit in ieder geval ![]() | |
SjaakVilleneuve | zondag 8 augustus 2010 @ 16:55 |
quote:ARD,Sportschau? | |
Googolplexian | zondag 8 augustus 2010 @ 20:41 |
Ojee ![]() quote:Ik hoop dattie meteen weer aan de slag kan | |
#ANONIEM | zondag 8 augustus 2010 @ 20:43 |
quote:Volgens mij was dat bericht van vrij kort na de crash. Hij is naar het ziekenhuis gebracht voor onderzoek, betekent nog niet dat er ook daadwerkelijk iets ernstigs aan de hand is. | |
Googolplexian | zondag 8 augustus 2010 @ 20:47 |
quote:Volgens mij staat er twee keer "no serious injuries" en niet "no injuries". Weet iemand meer? | |
Googolplexian | zondag 8 augustus 2010 @ 21:22 |
Atreidez | zondag 8 augustus 2010 @ 21:25 |
Das dezelfde als een paar posts terug ![]() | |
Googolplexian | zondag 8 augustus 2010 @ 21:31 |
My bad ^_^ edit : Mooi verhaal over Todt en de komende Ferrari hearing, hier. [ Bericht 90% gewijzigd door Googolplexian op 08-08-2010 21:37:01 ] | |
Tarabass | maandag 9 augustus 2010 @ 17:54 |
Jongens, compleet offtopic maar ik heb nog een schaalmodel (1:43) staan van minichamp (DieCast). Het gaat om de 2007 Williams-Toyota auto van Nico Rosberg. Deze auto is nieuw en vergelijkbare auto's kosten ¤43,-. Voor een goed en redelijk bod mag hij weg ivm ruimtegebrek. Mocht niemand hem van jullie willen dat gaat hij het grote boze internet op (v&a, mp, ebay), maar wilde eerst jullie de kans geven.![]() Meer info | |
Atreidez | maandag 9 augustus 2010 @ 18:46 |
Schaal 1:43 en weg ivm ruimtegebrek. Sorry, ik moest lachen ![]() | |
Tarabass | maandag 9 augustus 2010 @ 19:04 |
quote:Lol! Ja, een heleboel kleintjes is hetzelfde als een paar grote zullen we maar zeggen ![]() | |
Googolplexian | maandag 9 augustus 2010 @ 19:50 |
Wel interesse ... geen budget ^_^ | |
Tarabass | dinsdag 10 augustus 2010 @ 08:58 |
quote:Pm ![]() | |
Sally | dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:14 |
quote:Oh vast wel ![]() ![]() Ik ben net als Christijan een Ram, en hij is van het bouwjaar van mijn broer, dus ik ben wel benieuwd naar hoe autobiografisch het is ![]() ![]() | |
sasquatsch | woensdag 11 augustus 2010 @ 10:12 |
Ik heb wel vaker F1 romans gelezen. Geeft een leuk inkijkje in de F1 wereld, ook al is het fantasie. Een deel is toch gebaseerd op de echte F1 wereld. De serie van Bob Judd (ook wel de Dick Francis van de Formule 1 genoemd) over Forrest Evers bijvoorbeeld (uit begin jaren '90). En De Meute van Heike Doutiné (eind jaren '70). | |
Atreidez | woensdag 11 augustus 2010 @ 10:28 |
Bob Judd... familie van Ashley? ![]() | |
bodylotion | woensdag 11 augustus 2010 @ 14:12 |
quote:wtf ![]() | |
Tarabass | woensdag 11 augustus 2010 @ 14:26 |
quote:Vrouwenlogica, bodylotion, vrouwenlogica ![]() | |
Googolplexian | woensdag 11 augustus 2010 @ 14:37 |
quote: ![]() | |
Trystar | woensdag 11 augustus 2010 @ 15:54 |
quote: ![]() | |
bodylotion | woensdag 11 augustus 2010 @ 22:26 |
Haha ![]() | |
DaDude1987 | donderdag 12 augustus 2010 @ 16:24 |
Handen af van Spa! | |
Schunckelstar | donderdag 12 augustus 2010 @ 22:06 |
quote:daar is het al te laat voor...eau rouge en busstop zijn al verneukt ![]() | |
Sally | vrijdag 13 augustus 2010 @ 00:37 |
quote: ![]() ![]() Al jaren mijn Dark Horse voor de FOK! Formule 1-manager (and going good! ![]() ![]() ![]() Eh, wat wil je er eigenlijk voor hebben? ![]() ![]() Zit nu nog even met een salaris zonder loonheffingskorting, dus ik hou niet heel veel over per maand... | |
Tarabass | vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:19 |
@Sally: PM ![]() | |
sanger | vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:34 |
quote:Als dat je enieg inkomstenbron is zou ik de lhk gewoon aanzetten ![]() ![]() | |
Sally | vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:43 |
quote:Dat werd dus al per 1 juli gedaan (had een 2-maandencontract, en dat werd verlengd met een half jaar), maar blijkbaar was het formulier van eind juni - nog altijd, overigens - niet aangekomen... ![]() Dus afgelopen en deze week er maar eens *spoed* van laten maken. Grm-hmpf. Ik hoop dat het in augustus dus wel goed gaat. Ik krijg momenteel slechts netto 80 euro meer voor 24 uur dan mijn eerdere WAO-uitkering (16 uur maatmanloon) ![]() /offtopic ![]() @ Tarabass: PM gezien ![]() ![]() ![]() | |
sanger | vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:50 |
quote:Jij wel ![]() | |
Atreidez | vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:21 |
Pfff, gaaf hoor, als ik ooit t geld over heb ga ik t ook doen.. Ff met een ligier over een frans circuitje scheuren ![]() http://www.gpupdate.net/n(...)net-rijdt-formule-1/ quote: ![]() | |
Tarabass | vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:24 |
quote:Dank je, Sally! Klikspaan ![]() | |
Tarado | vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:26 |
FERRARI BULLETPROOF, RED BULL MORE RELIABLE THAN MCLAREN Posted on | August 13, 2010 | by | No Comments quote:http://www.jamesallenonf1(...)liable-than-mclaren/ | |
bodylotion | vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:06 |
quote:ik ga zoiets op Assen doen, met een Formule 3000. Verjaardagscadeautje ![]() | |
Schunckelstar | vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:13 |
quote:wat kost zoiets? lijkt mij ook wel leuk om eens te doen ![]() (of vaker, maar het zal wel duur zijn verwacht ik ![]() | |
Tarado | vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:56 |
quote:Inderdaad erg leuk ![]() | |
Waffle | vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:41 |
quote:Dat kostte toen 100 bij ibood, maar normaal 300 of 400 geloof ik. En je mag maar 15 km rijden. Ik was helaas een half uurtje te laat, want ze waren om twee uur uitverkocht of zo. | |
kepler | vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:58 |
quote:Ik heb ooit een race-experience gewonnen op zandvoort. Beetje rijden met een Formule Ford, Porsche, karten, etc. Vooral die Formule Ford was erg leuk ![]() ![]() | |
Schunckelstar | vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:56 |
quote:pfff, dan laat maar ![]() vind ik wel érg veel voor een paar rondjes...(100 gaat overigens nog wel) wel een tof cadeau om te krijgen, dat wel ![]() | |
Schunckelstar | vrijdag 13 augustus 2010 @ 18:58 |
quote:ja, daar heb ik ook al voor gekeken..wilde dat toen regelen voor ons jaarlijkse vriendengroepdag-uitje.. maar had idd al begrepen dat het meer colonne rijden was dan echt racen ![]() | |
kepler | vrijdag 13 augustus 2010 @ 19:06 |
quote:Yup, je rijdt achter een begeleider aan. Ik was steeds laatste, maar als je te ver achter blijft dan wachten ze op je ![]() Volgens mij kost het iets van 250 euro ofzo | |
Walter_Sobchak | vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:58 |
quote:Ik vond die Porsche GT3 eigenlijk het coolste...die dingen trekken op als een malloot. Hoorde wel dat er onlangs iemand is omgekomen tijdens een race experience door een crash met een Formule Ford. | |
Waffle | vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:14 |
Nee dat was iemand uit Jistrum die zijn Formule Ford vloog in de fik, maar hij kon er niet uitkomen. Had hem wel rustig aan de kant gezet alleen kon hij niet uit zijn auto komen. Dodelijk ongeval op Circuit Zandvoort EDIT: Voor de rest is dat wat waar voor je geld? Zo'n F3000 voor 100 vond ik het toen wel waard, maar ik hoor heel vaak over die experience dagen dat het vies tegen valt, klopt dat? | |
Walter_Sobchak | vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:19 |
Ja. Die GT3 en de FF zijn de enige hoogtepunten. Karts zijn niks; gaan niet hard en de baan is te suf voor woorden. Dan is er nog zoiets als ijsbaanrijden (winkelwagenwieltjes onder een auto), meerijden met een driftrit in een afgeragde BMW die water over zijn achterbanden spuit om het wat spectaculairder te maken en nog wat slalom gedoe, en volgens mij een paar rondjes over het circuit in een BMW hatchback Als je de GT3 en FF hebt gehad, kun je eigenlijk wel naar huis gaan. | |
kepler | zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:06 |
quote:Ik had ook nog quad-rijden erbij, en met je eigen wagen op het circuit. Als ik er 300 voor had betaald had ik het een beetje suf gevonden, maar ik had het gewonnen ![]() ![]() | |
Sally | zaterdag 14 augustus 2010 @ 01:16 |
quote:Sorry ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Walter_Sobchak | zaterdag 14 augustus 2010 @ 13:59 |
http://www.formula1.com/news/headlines/2010/8/11136.html ! Misschien de PS3 maar weer 's afstoffen.... | |
Stiggie | zaterdag 14 augustus 2010 @ 18:28 |
Ga hem zeker halen. Heb iedere f1 game gespeeld en eindig nog steeds telkens met het spelen van GP4.... toch wat oud die game maar het lijkt er op dat codemasters een puike job heeft gedaan. | |
Googolplexian | zondag 15 augustus 2010 @ 09:30 |
Holy crap ... dat ziet er inderdaad errug goed uit zeg ![]() | |
Tarado | zondag 15 augustus 2010 @ 19:10 |
Heidfeld to test Pirelli F1 tyres on Monday' 15 August 2010 quote:http://www.gpupdate.net/e(...)-f1-tyres-on-monday/ | |
kepler | zondag 15 augustus 2010 @ 21:53 |
Gaan er nog mensen naar City Racing in Rotterdam volgende week? Voorlopig is alleen Renault bevestigd, maar het lijkt me dat er nog meer teams komen? (McLaren?) | |
Sally | zondag 15 augustus 2010 @ 22:25 |
quote:Ik niet (paar jaar geleden geweest als fotograaf) maar mss kun je hier meer mensen vinden? Hier de 1e oproep van FOK!sport: FOK!fotografen topic deel 14 - Festivalzomer! En het nieuwe topic: FOK!fotografen topic deel 15 - Festivalzomer! (nog niet veel doorgelezen, sorry) | |
kepler | zondag 15 augustus 2010 @ 22:33 |
quote:Ik hoef niet perse als pers daarnaar toe (mn camera is niet goed genoeg ![]() ![]() | |
Sally | zondag 15 augustus 2010 @ 22:41 |
quote:Oh zo ![]() Ik dacht dat je ook wilde weten wie er gingen ![]() Is er geen site, dan? www.bavariacityracing.nl ofzo? En SMS6 ( ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Sally op 15-08-2010 23:03:15 ] | |
kepler | zondag 15 augustus 2010 @ 23:03 |
quote:Er is een site, maar dat staat Ho Ping Tung nog als rijden (die allang heeft afgemeld) Nou ja, ik zie het wel ![]() | |
Sally | maandag 16 augustus 2010 @ 09:25 |
Excuseer, bcr.nl klopt niet, het moet http://www.bavariacityracing.nl zijn ![]() Het Nieuws lijkt me toch redelijk recent (laatste van 13/8/10) | |
Atreidez | maandag 16 augustus 2010 @ 09:59 |
F1 is ook al 18+ tegenwoordig? ![]() | |
ForrestX | maandag 16 augustus 2010 @ 12:13 |
quote:FF off topic... quote: | |
bodylotion | maandag 16 augustus 2010 @ 16:49 |
Bahrein laat extra lus links liggen in 2011![]() | |
Stiggie | maandag 16 augustus 2010 @ 16:53 |
quote: | |
Tarado | maandag 16 augustus 2010 @ 17:12 |
Morgen eerste Pirelli test in Mugello Pirelli set to kick off F1 tyre testing By Edd Straw and Pablo Elizalde Monday, August 16th 2010, 10:28 GMT quote: | |
Trystar | maandag 16 augustus 2010 @ 19:31 |
quote:Mooi ![]() | |
Atreidez | maandag 16 augustus 2010 @ 19:42 |
quote:Top. Elke malloot kon voor de race al zien dat t niks zou worden, maar gelukkig blijft het bij 1 keer. | |
kepler | maandag 16 augustus 2010 @ 20:28 |
quote:Toevallig ![]() http://www.gpupdate.net/n(...)-geven-in-rotterdam/ | |
Sally | maandag 16 augustus 2010 @ 23:32 |
quote:Psst... Dat is niet zó offtopic hier: FOK! Formule 1-manager 2010 #5 ![]() Maar thnx, ook namens de developers ![]() ![]() ![]() Had het ook al gelezen in de F1-manager, maar nog geen tijd gevonden om te reageren... Leuk dat het zo tof was ![]() ![]() ![]() ![]() Over die punten van onderdelen: het staat er wel, maar wat verstopt, en niet meer alle onderdelen op 1 pagina bij elkaar. Heb zojuist met 1 van de devvers er even over gesproken, "maar er ligt nog zoveel", was de conclusie ![]() ![]() SPOILER | |
Sally | maandag 16 augustus 2010 @ 23:42 |
quote:Ik hoor een kapotte plaat, geloof ik... ![]() Nou ja, de 2010-auto is/was voor Button ontworpen, en Mercedes gaat nu voor de 2011-wagen ![]() So deal with it, Schumi ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Sally op 17-08-2010 00:04:39 ] | |
Tarado | dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:07 |
Mercedes releases Heidfeld from contract By Pablo Elizalde Tuesday, August 17th 2010, 09:03 GMT quote:http://www.autosport.com/news/report.php/id/85989 | |
bodylotion | dinsdag 17 augustus 2010 @ 12:45 |
toen ik bij de Duitse GP was kon je goed zien dat Schumacher heel erg met zijn auto worstelde. Rosberg reed heel clean en Schumacher - die alles behalve langzaam lijkt, zoals Badoer vorig jaar - was echt met die wagen aan het smijten. Wat dus niet zo goed werkt. Ik schrijf Schumacher vooralsnog niet af ![]() | |
ElmarO | dinsdag 17 augustus 2010 @ 19:43 |
quote:Leuk voor hem. Alhoewel ik het toch nog steeds zonde vind dat hij geen races rijdt. ![]() | |
Sinister-D- | dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:12 |
quote:Ik wil niet ontkennen dat Heidfeld geen potje kan sturen, of dat ie geen goeie races heeft gereden in het verleden. Maar geef eens eerlijk toe: mis je hem? SPOILER | |
Tarado | dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:05 |
quote: ![]() Het is wel zo dat er toch heel wat mindere goden wel rijden in F1 | |
Meike26 | dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:19 |
Dan nog, Heidfeld was in mijn ogen een heel goede, maar ook heel saaie coureur. Totaal geen dare-devil, geen rare acties. Af en toe echt het idee gehad dat hij liever een autorijschool zou willen starten dan wéér een grand prix te rijden. Rijders als Kobajashi of Sutil zal ik veel meer missen. En Petrov heeft ook wel zijn races ! Nee, Heidfeld, maar ook Bruno Senna of de al uit het F1-vizier verdwenen Davidson zal ik niet (snel) missen... | |
sasquatsch | woensdag 18 augustus 2010 @ 09:27 |
quote:Misschien dat hij hierdoor gewild wordt bij enkele teams omdat hij dan ervaring heeft met de nieuwe banden. | |
Tarado | woensdag 18 augustus 2010 @ 09:28 |
Pirelli testauto![]() | |
Aresdreams | woensdag 18 augustus 2010 @ 09:53 |
mooi maagdelijk wit ![]() | |
Waffle | woensdag 18 augustus 2010 @ 10:34 |
Zou dat de Toyota worden of hebben ze zelf even snel een auto ontwikkeld? | |
sanger | woensdag 18 augustus 2010 @ 10:37 |
quote:Het is de TF109, de Toyota van 2009 ![]() | |
sasquatsch | woensdag 18 augustus 2010 @ 12:14 |
quote:Dit zou de nieuwe Toyota worden. | |
vosss | woensdag 18 augustus 2010 @ 13:09 |
Ik werd zojuist meegevraagd naar de grand prix van Spa ![]() Ofja, de zaterdag dan, maargoed, altijd mooi. En dat is dus dezelfde persoon die ik vorig jaar meegenomen heb naar de vrijdagtraining van de 2 kaartjes die ik hier op fok gekregen had. Hij vond dat het wel weer eens tijd was om wat terug te doen ![]() Thanks nog voor die kaartjes toen dus ![]() ![]() | |
vosss | woensdag 18 augustus 2010 @ 13:10 |
ikwilookwatzeggen had ik die kaartjes van toen. ![]() | |
Schunckelstar | woensdag 18 augustus 2010 @ 13:11 |
quote:vreemde achtervleugel ![]() | |
nils7 | woensdag 18 augustus 2010 @ 13:15 |
Ik ga ook naar Spa... Het zou er om spannen of ik VIP met iemand mee zou mogen, maar hij krijgt geen VIP tickets (via de hoofdsponsor van de F1, nu gaat hij waarschijnlijk wel met hen naar Korea "alleen" ![]() Ik wilde dit jaar wel gaan met hem naar Spa en waarschijnlijk gaat er nog iemand mee. Gelukkig anders moest ik alleen, zij gaan alleen zondags en ik wil graag ook de zaterdag en dus een busreis + hotel boeken. Ik heb mijn oog laten vallen op Gold 1, 9 of 6, iemand een tip? Ben zelf in '99 met staanplaatsen al op Spa geweest ![]() Maar zaterdags ga ik dus alleen, of helemaal niet... ik twijfel nog! | |
nils7 | woensdag 18 augustus 2010 @ 13:15 |
quote:Gewoon dezelfde als de toyota van vorig jaar hoor! | |
vosss | woensdag 18 augustus 2010 @ 13:18 |
quote:Een F1 weekend (training, kwalificatie of race) is een van de weinige activiteiten die ik ook tof vind om alleen naar toe te gaan als er niemand mee gaat. Ik vermaak me daar altijd kostelijk. Wat bier zuipen, smerige hamburgers vreten en naar vette wagens kijken ![]() Gewoon gaan dus, en anders bel je mij maar, loop je maar met ons mee de zaterdag, | |
nils7 | woensdag 18 augustus 2010 @ 13:20 |
quote:Ooh cool.... ga ik vanavond proberen te regelen dat die gasten zondags mee gaan alleen moet dan wel bij hen kunnen zitten op die dag (heheh zaterdag lekker plek om de tas weg te leggen enzo whahaha) | |
vosss | woensdag 18 augustus 2010 @ 13:24 |
Ik ga dus met die kameraad van mij mee en zijn schoonbroer gaat mee en ik geloof een oom van zijn vriendin en daar de zoon van. Die mensen ken ik verder ook niet, alleen die schoonbroer van gezicht zegmaar. Maar dat maakt niet uit dacht ik zo ![]() | |
Schunckelstar | woensdag 18 augustus 2010 @ 15:18 |
quote:die had die uitsteeksels naar onder toch niet? ![]() | |
Tarado | woensdag 18 augustus 2010 @ 15:30 |
quote:Ze hebben geloof ik wel wat 2010 updates op de auto gezet omdat Toyota die toch al had gemaakt in voorbereiding op 2010 Ik heb dat ergens gelezen maar kan het niet meer terug vinden dus het zou ook de laatste upgrade van 2009 kunnen zijn [ Bericht 5% gewijzigd door Tarado op 18-08-2010 15:38:29 ] | |
sanger | woensdag 18 augustus 2010 @ 15:53 |
quote:Zal wel de laatste upgrade van 2009 zijn, aangezien de 2010 vleugels totaal anders zijn ![]() | |
Googolplexian | donderdag 19 augustus 2010 @ 17:24 |
quote: | |
Tarado | vrijdag 20 augustus 2010 @ 00:14 |
quote:grappig stukje ![]() | |
Tarado | vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:51 |
Aerolab/Force India row set to intensify By Jonathan Noble Friday, August 20th 2010, 09:40 GMT quote:http://www.autosport.com/news/report.php/id/86011 | |
Tarado | vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:15 |
de salarisstroken 2010 Alonso tops 2010 driver salaries - report FRIDAY, 20 AUGUST 2010 10:55 quote:http://www.patronisef1.co(...)iver-salaries-report | |
vosss | vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:21 |
Mooi om te zien dat Rosberg evenveel krijgt als Schumacher. Dat is pas geen eerste en tweede coureur hebben. ![]() Gewoon dezelfde paycheck. Alonso vangt meer dan het dubbele van Massa, Jenson moet het met 7 miljoen minder doen dan Lewis en ook Petrov vangt 7 miljoen minder dan zijn teamgenoot. Dan is toch meteen al duidelijk wie er eerste en tweede coureur is of niet? ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:36 |
quote:Gekke redenatie ... maar nee, dus ![]() Factoren als : Senioriteit binnen een team Senioriteit binnen de sport Welke manager je hebt Welk team je voor rijdt Je marktwaarde etc ... spelen allemaal mee. | |
bodylotion | vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:56 |
quote:Vettel krijgt anders minder dan de bekendste 'second driver' van het veld ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:20 |
quote:Ander bonus systeem! Normaal is 70/30, bij Red Bull is dit 40/60; Nee, je bedoelt natuurlijk Webber. ![]() [weg] Edit: Volgens James Allen is dit gelijk [ Bericht 17% gewijzigd door sasquatsch op 20-08-2010 17:25:07 ] | |
ElmarO | vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:20 |
quote:Op de blog van James Allen las ik dat Webber & Vettel hetzelfde basissalaris van ¤3,5 miljoen krijgen. | |
Tarado | vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:27 |
quote:Dat zal wel kloppen, zie ook bovenstaande post (#203) van Googolplexian over KImi | |
Atreidez | vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:40 |
![]() ![]() | |
Schunckelstar | vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:48 |
quote:triest ![]() | |
bodylotion | vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:51 |
quote:geen ruitenwisser... hmmm | |
nils7 | zondag 22 augustus 2010 @ 19:49 |
Damn staanplaatsen bij Spa ![]() Waar we gaan wel (alleen op zondag dan)... parkeerkaarten geel genomen dus ben benieuwd waar the F dat is ![]() | |
kepler | zondag 22 augustus 2010 @ 19:55 |
City Racing was cool ![]() Leuk ongelukje nog gezien (Indycar die donut maakt knal op andere formule-wagen ![]() ![]() Jammer van de regen, maar weer een leuke dag ![]() | |
Atreidez | zondag 22 augustus 2010 @ 20:04 |
Was dat niet Kalff die met die indycar een klassieke F1 in mekaar reedt? | |
kepler | zondag 22 augustus 2010 @ 20:05 |
quote:ik hoorde iets over Straus?? Verder verstond ik bar weinig van het commentaar ![]() | |
Atreidez | zondag 22 augustus 2010 @ 20:07 |
Ja, ik lees in de comments dat Strous in de indy zat en Kalff in een ouwe Lotus van een kennis van m. Gelden natuurlijk ook aangepaste regels op zo'n circuit, dus weet niet of ie uberhaupt wel mocht inhalen ![]() | |
kepler | zondag 22 augustus 2010 @ 20:15 |
quote:Iedereen maakte daar Donuts, dus beetje raar van Kalff om iemand daar (zo hard) in te halen ![]() | |
sasquatsch | zondag 22 augustus 2010 @ 20:48 |
quote:Beetje raar van Strouss om net op het moment dat Kalff voorbij komt een donut te maken. Toen Kalff hem in wilde halen stond hij nog stil. | |
bodylotion | zondag 22 augustus 2010 @ 22:08 |
wie weet trouwens hoe die trance-tune heet die ze bij rtlgp altijd gebruiken bij de voorbeschouwing? | |
kepler | zondag 22 augustus 2010 @ 22:28 |
quote:Als er auto's stil stonden dan hing er geel ![]() ![]() | |
Googolplexian | zondag 22 augustus 2010 @ 23:20 |
SPIEGELS! | |
Ermanon | maandag 23 augustus 2010 @ 08:18 |
quote:Nou, Kalff had maar beter op moeten letten, die bleef gewoon gas geven terwijl Strouss de donut maakt. Maarja, Kalff is toch een omhoog gevallen wannabe coureur, dus zo raar is het niet dat ie dat niet snapt en erna crasht ![]() | |
Tarabass | maandag 23 augustus 2010 @ 11:15 |
quote:In de eerste instantie kan je Kalff natuurlijk niets kwalijk nemen. Het is wel raar dat hij niet op de rem trapt, ook niet na de crash. Net alsof dat ding geen rem heeft of iets.. | |
Party_P | maandag 23 augustus 2010 @ 13:59 |
quote:Ja vreemd, op die manier rijdt hij de wielophanging ook nog ff naar de knoppen. Vreemde crash. | |
Migue | maandag 23 augustus 2010 @ 15:02 |
De rekeningen stapelen zich op voor Junior Strous ![]() | |
Burnie88 | maandag 23 augustus 2010 @ 19:59 |
quote:Haha, waarschijnlijk 1,5 uur lopen van het circuit. Maar dat heeft z'n charmes op Spa. Heuvel op, heuvel af. Vooral bij regen erg leuk, veel mensen die op hun bek glijden. | |
Tarabass | maandag 23 augustus 2010 @ 20:05 |
Is dit al voorbij gekomen?quote: | |
kepler | maandag 23 augustus 2010 @ 20:34 |
quote:Ze hebben vast een goede verzekering ![]() | |
Atreidez | dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:10 |
Of je het interessant vind mag je zelf bepalen ![]() Komt van http://www.jamesallenonf1.com/ | |
ElmarO | dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:12 |
Ik heb een overzichtje van het verloop van de stand bij de coureurs/constructeurs per GP gemaakt. Heb bij de coureurs alleen de huidige top 10 gepakt. ![]() ![]() HRT en Virgin zijn in ieder geval lekker constant. ![]() | |
sasquatsch | woensdag 25 augustus 2010 @ 10:18 |
quote:Het scheelt niet zoveel bij de nieuwe teams. Lotus heeft een 13de plaats, HRT 2 14de plaatsen en Virgin 1 14de plaats. Virgin heeft aan een 14de plaats genoeg om HRT voorbij te gaan en aan een 12de plaats om Lotus voorbij te gaan. Waar maak je die grafieken mee? | |
CloseToTheEdge | woensdag 25 augustus 2010 @ 11:38 |
quote:Geel zijn waarschijnlijk de parkeerplekken in en rond het plaatsje Francorchamps. Wij zitten weer op camping l'eau rouge, dus hoeven maar twintig minuten te lopen naar het circuit. | |
nils7 | woensdag 25 augustus 2010 @ 12:35 |
De parkeerkaarten waren op :-( dus moet bij een boer proberen. Maatje zou nog wel 3 chicks proberen te ronselen om mee te gaan heheh | |
ElmarO | woensdag 25 augustus 2010 @ 18:31 |
quote:Klopt. Er hoeft maar één gekke race te zijn en er kan daar een aardige verschuiving plaatsvinden. quote:Zijn gemaakt met Excel 2007. | |
Googolplexian | woensdag 25 augustus 2010 @ 20:48 |
I'm not on Rosberg's level - Schumacher Geinig ... bij de vorige grote update dat Schumi het ineens (heeeeel effe) beter deed was het geen voortrekken en waren de rijstijlen volgens Rosberg en Schumacher identiek aan elkaar. Ook hier stonden de Schumi-fanaten meteen op hoge poten. Goed dat ook dit dan weer van de mond van de meester zelf komt. Trek uw conclusies ![]() | |
Sinister-D- | woensdag 25 augustus 2010 @ 21:19 |
quote:Daar hebben we ons tentje ook opgezet in 2005 ![]() ![]() Maar moet zeggen, kost geen drol. Van donderdagmiddag tot zondag na-middag ¤65, incl. electriciteit en parkeerplaats langs de tent. En zoals je zegt 20 minuten lopen tot de ingang Malmedy/Les Combes. Enige nadeel was/is als je naar het F1-dorp wilt bij de grote parking/langs L'Eau Rouge je dus helemaal naar onderen moest lopen en dat tyfus end dus ook weer berg op terug , en dat is dikke kak, heb stevige kuiten gehad de week erna ![]() | |
bodylotion | woensdag 25 augustus 2010 @ 21:29 |
wij zaten op Rivage. een busje en drie tenten, moesten we 450,- voor neerleggen ![]() ![]() | |
Tarado | donderdag 26 augustus 2010 @ 09:01 |
Formule 1-rit met Lewis Hamilton op Schipholquote: | |
Tarado | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:08 |
Barrichello said Schumacher texted him today to apologise for Hungary move. He texted back to wish him a good weekend. | |
Googolplexian | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:28 |
Wordt trouwens een lekker nat weekendje als het zo doorgaat ![]() | |
Aresdreams | donderdag 26 augustus 2010 @ 15:31 |
spa in de regen ![]() | |
vosss | donderdag 26 augustus 2010 @ 16:51 |
quote:Zo bijzonder is het niet anders dat er druppels vallen op Spa hoor. Ik neemin elk geval mijn paraplu mee, want ik moet geen zure regen in mijn bier ![]() | |
bodylotion | donderdag 26 augustus 2010 @ 16:56 |
quote:raceuitlaatgassen smaken fiiijjjjnnnn ![]() | |
Googolplexian | donderdag 26 augustus 2010 @ 16:57 |
quote:moah ... druppels en een wolkbreuk is nogal een verschil. Hopelijk blijft het er tussen in en krijgen we geen rode sessie. | |
Googolplexian | donderdag 26 augustus 2010 @ 17:11 |
Why the WMSC must punish Ferrariquote: quote:Pittig stukje ![]() | |
Walter_Sobchak | donderdag 26 augustus 2010 @ 17:18 |
quote:Selectief quoten kunnen we allemaal: uit het bericht. quote:Er is volgens mij nooit iets anders gezegd door de Schumacherfans. Of fanaten. | |
kepler | donderdag 26 augustus 2010 @ 17:32 |
quote:Laatste keer regen in Spa gaf een toffe race! | |
Googolplexian | donderdag 26 augustus 2010 @ 18:53 |
quote:Mjah ... selectief lezen & denken en een gebrek aan logica schijnt ook een deugd te zijn. Maargoed : LIEGEN: Leugen 1 : quote:Leugen 2 : quote:LOGICA: Resultaten teamgenoten tijdens Schamacher's tijd @ Ferrari ("I achieved that with Ferrari") plus Het OF Rosberg OF Schumacher verhaal in behaalde resultaten bij Merc plus De eerder genoemde leugentjes plus Het ervan uitgaan van Schumacher (bevestid door Brawn) dat de auto -net als bij Ferrari- om hem heen gebouwd zal worden plus Rosberg stond ooit in 2010 tweede in het kampioenschap (goh ... net voor Spanje) is ??? Nou ... in ieder geval in mijn boekje voortrekkerij. QUOTES: (Voor als je zelf geen internet hebt ![]() quote: quote: quote: quote:Opmerkingen uit slechts 1 (één) James Allen draadje. Quotes uit de eerste vier races zeggen wellicht meer maar ach ... ik kan zo wel doorgaan maar je zult altijd mensen hebben die ervoor kiezen slechts één kant van het verhaal te lezen / horen. Waar het uiteindelijk op neerkomt is dit : quote: | |
Walter_Sobchak | donderdag 26 augustus 2010 @ 19:11 |
quote:En dat is een probleem, want...? Je trekt een 7-voudig wereldkampioen nou niet eenmaal zo maar uit zijn pensioen zonder dat je (een paar van) zijn eisen inwilligt... Als Schumacher in de auto van volgend jaar en/of het daaropvolgend jaar nog steeds geen potten kan breken tov zijn teamgenoot, dan praten we hier nog wel 's over. | |
Googolplexian | donderdag 26 augustus 2010 @ 19:12 |
quote:Het is een probleem WANT dat hadden ze dan ook wel in de eerste helft van het jaar eerlijk kunnen toegeven, of niet? Zeker als het allemaal zo logisch is. | |
Walter_Sobchak | donderdag 26 augustus 2010 @ 19:14 |
quote:Wie zijn ze dan? Heb je het nou over Mercedes, over Schumacher, over Rosberg, over Schumacher fanaten? Ik had ook graag gezien dat Schumacher gelijk vanaf moment 1 vooraan reed en races won, terwijl hij zelf al vanaf race 1 elke verwachting temperde. | |
Googolplexian | donderdag 26 augustus 2010 @ 19:33 |
quote:Wat van het lange bovenstaande verhaal en bijgaande quotes is aan je voorbij gegaan? Quote ik het nog een keer. De (Schumacher-)fans lullen gewoon mee met de status quo zoals het hun uitpakt. Een verwaarloosbare factor. quote:Ik denk dat Fisichella en Badoer daar heel anders over denken. Logischer. Waar ik het grootste probleem mee heb zijn de overduidelijke mis-informatie en PR fratsen die aan de ene kant zo ongeloveloos doorzichtig zijn maar aan de andere kant altijd steun vinden van subjectievelingen. Het lijkt bijna onmogelijk kritiek te hebben op een coureur of een team (zie team-orders zeer recentelijk, maar ook Schumi's actie tegen Barrichello) ook al krijg je een paar uren / dagen / weken later confirmatie in de vorm van officiële uitspraken, bekentenissen of gewoon een U-bocht in de PR. Voorlopig start Schumi in Spa -10 plaatsen op de grid door iets wat met hand en tand verdedigd werd door ... tsja... vul maar in. Nu nog Ferrari een vette straf voor team-orders en Rosberg vet boven Schumi in het kampioenschap eind dit jaar en alles is weer wat eerlijker. Nee ... ik ben geen Rosberg fan. Ja, ik gun Schumi wat hij zou verdienen. | |
Walter_Sobchak | donderdag 26 augustus 2010 @ 20:19 |
quote:Tja, ik ben een Schumacher fan, maar ik probeer alles objectief te zien en lul niet mee zoals het mij uitpakt; volgens mij kun je al jaren van mij eenzelfde verhaal horen over hem en andere coureurs. Ik ga niet over de straffen, maar vond de actie van Schumacher ook gevaarlijk. Daarbij teken ik wel aan dat hij niet de enige en eerste is, geillustreerd door het voorbeel van Webber die zoiets drie jaar geleden ook deed bij Massa, bij hogere snelheid en in de regen (!). Daar waren de reacties van menigeen totaal anders - Massa werd voor gek verklaard dat ie door ging met zijn actie (terwijl Rubens ook al over de witte lijn was toen ie nog niet halverwege Schumacher was) - Webber kreeg geen straf. Verder kun je vast nog wel het incident met Raikkonen en Hamilton herinneren twee jaar geleden in Spa. Toen stond je ook van de daken te schreeuwen FIARRARI, maar kreeg Hamilton straf en hoon van zijn medecoureurs. Als de straf van Schumacher nu een argument van je is dat hij wel degelijk fout zat, had je diezelfde argumentatie ook toen moeten gebruiken. Selectiviteit is jou ook niet vreemd, blijkbaar. ![]() | |
Googolplexian | donderdag 26 augustus 2010 @ 21:00 |
quote:Crap .... zit ik gewoon met een oerechte Schumi-fan te praten. Nou, nog 1 zinloze poging dan. 1) Context. Raikkonen was aan het racen met Hamilton, er was geen muur, er was geen sprake van gevaar, Raikkonen hield de wagen niet in de regen. De FIA heeft een mooi gevecht de kop ingedrukt en daarna er een regel voor gemaakt. Ow ... en nu zijn er ineens ex-coureurs bij de stewards zodat de shit-storm de de FIA over zich heen kreeg (over selectief gesproken, laten we die niet vergeten) nu hopelijk een ding van het verleden is. 2) Context. "Stewards deemed Hamilton did not properly allow Kimi Raikkonen to re-pass after overtaking the Ferrari driver by cutting the Bus Stop chicane with 3 laps to go. Hamilton did let the Finn pass him after the chicane, but he then used the slipstream of the Ferrari to immediately launch a successful overtaking move at the next corner." ... Dat kostte hem uiteindelijk de wereldtitel. Gepaste straf volgens jou maar je geheugen heeft het natuurlijk anders geregistreerd. 3) Context. Waarom je een straf van twee jaar geleden erbij haalt ... mij een raadsel maar waarschijnlijk om mijn gebrek aan objectiviteit te staven. Let dan wel : Op het moment dat ik hier het woord Schumi-fan laat vallen kom jij er altijd maar weer persoonlijk in. Nou, is goed hoor ![]() 4) Context. Om even terug te komen op waar het om gaat (geen straffen of wat dan ook) ... Schumi en Rosberg zeggen nu het tegenovergestelde van wat ze eerder zeiden. Als schaap heb jij daar misschien vrede mee (jouw eigen mening is tenslotte niet jouw eigen mening) maar ik hoor graag de waarheid, zeker als die er dik bovenop ligt. 5) Verdraaien van feiten. Sébastien Bourdais of Toro Rosso said that "the penalty is really rough but in the end it's up to you to give the position back or not. Pretty straightforward". Niki Lauda said that he did "not understand this completely wrong decision". He called for the formation of permanent race stewards, instead of the temporary steward system currently in place. Three-time world champion Jackie Stewart said that "F1 attracts the largest capital investment in sport, but it’s being overseen by people who are not doing it full-time and we get inconsistent decisions". The Finnish daily newspaper Helsingin Sanomat noted that though the Grand Prix had "crushed" Räikkönen's championship dreams, Hamilton had adhered "with the rules of racing" in giving the position back. Natuurlijk waren er wat coureurs die een mening erover hadden maar de meningen waren verdeeld. Bovendien denk ik dat een deel jaloezie ook meespeelde in de reactie van sommige coureurs gezien Hamilton als (b)rookie alle kansen kreeg waar zij jaren voor hadden moeten knokken. 6) Objectiviteit. Jij zal waarschijnlijk de eerste zijn die zal zeggen dat de FIA een constante en rechtvaardige instantie is als het jou uitkomt (heeft jaren voor je gewerkt, natuurlijk dat zit erin geconditioneerd) maar feiten zijn toch dat er intern in de FIA veel is veranderd om hun geloofwaardigheid enigzins veilig te stellen wanneer het F1 betreft. Maargoed. Het gaat niet om of over jou ... ik sprak je niet eens aan. Het trieste is dat -nu ik repliek heb gegeven- je waarschijnlijk alleen maar persoonlijker gaat worden, de feiten nog meer gaat verdraaien en er voorbeelden bij gaat halen uit 1950 ofzo. | |
Walter_Sobchak | donderdag 26 augustus 2010 @ 21:14 |
1). Hamilton kreeg terecht straf. Niet alleen stond het in de regels, maar het schijnt ook besproken te zijn in de rijdersbriefing. Zie de GP Monza in de race erna. En nu de stewards er zijn, zijn ze nog steeds niet in staat regels te interpreteren (Monaco) of op tijd straffen te geven (volgens Alonso in Valencia). 2) Snap totaal niet wat je hier loopt te brallen. Zal wel te maken hebben met je zinloze poging, want het is een zinloze opmerking. 3) Zie 2. Waarom zou een race van twee jaar geleden er niet bij gehaald mogen worden? Omdat ie je argument 'als ie gestraft is, zat ie fout' onderuit haalt? Vast wel. 4) Daar hebben we geen discussie over; Alonso zei drie dagen na Valencia ook wat anders over de FIA straf, Webber was ook heel wat milder over het Silverstone-incident na de race. Dat je het trieste woord 'schaap als jij' erbij moet halen, geeft al aan dat je gewoon geen argumenten hebt. 5) Heidfeld en zat andere coureurs (kijk de BBC en Speed uitzending van de FP Monza er maar op na; gewoon te downloaden bij piranha) hadden een totaal ander beeld. Daarnaast had Hamilton in Magny Cours voor eenzelfde actie ook al straf gehad. Hij had dus beter moeten weten. En jij bent wederom selectief info ah vergaren. 6) Wederom totaal niet-onderbouwde argumenten. Je maakt hier in twee posts aanzienlijke aannames op basis van selectieve argumenten en gaat hier ook nog 's op de man spelen. Ik durf hem wel aan; je spoort niet. | |
Googolplexian | donderdag 26 augustus 2010 @ 21:16 |
quote:Zoals ik al eerder zei : gesprek met jou heeft geen zin. Veel fun dus met het baden in je eigen realiteit. | |
Walter_Sobchak | donderdag 26 augustus 2010 @ 21:20 |
quote:Geen argumenten en op de man spelen. Je bent een kind van 10 met het intellect van een kleuter van 3. Met bijpassende F1-kennis. Dwaas. | |
Googolplexian | donderdag 26 augustus 2010 @ 21:37 |
quote: ![]() | |
Walter_Sobchak | donderdag 26 augustus 2010 @ 21:53 |
quote:Toch doorgaan in een zinloze discussie getuigt inderdaad van consistentie die zijn weerga niet kent. Je weet van voren echt niet wat er zich van achter bij je afspeelt he? ![]() Om maar te zwijgen van de zelfverklaarde mensenkennis: DSM-IV is nog niet in staat om jou te categoriseren. Maar met 'selectieve dwaas met het F1-intellect van een kind van 3' komen we een heel eind. | |
Schunckelstar | donderdag 26 augustus 2010 @ 21:56 |
googolplexian heeft gewoon gelijk hoor. bovendien heb ik jou nog nooit objectief zien reageren als het om schumi of alonso gaat ![]() | |
Googolplexian | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:00 |
quote:Kom op ... meer van dat! Je koos ervoor om jezelf voor schut te zetten in deze dus ik laat je totaal de vrije baan. DSM-Iv heb ik trouwens moeten opzoeken. Je zal er wel beroepsmatig mee te maken hebben gehad, hoop ik ![]() | |
Walter_Sobchak | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:02 |
Nou, wellicht kun jij dus een antwoord geven - Webber doet (nagenoeg) hetzelfde bij Massa als Schumacher bij Barrichello: zie . Geen straf voor Webber, geen internationale pers die over hem valt. Sterker nog, Massa wordt door sommigen voor gek verklaard. - Het argument hierboven is 'Schumacher heeft straf gekregen dus zat ie fout'. Met eenzelfde argumentatie kom je dus 'Hamilton kreeg in 2008 straf voor Spa, dus zat ie fout'. Maar dan ben je een schaap, mag je er geen races van twee jaar geleden bij halen enz. Ik geef toe: ik kan me niet verlagen tot het dwazenniveau van Googol. Geen wonder dat ie 'Think Harder' heeft staan; het zal wel een cue voor zichzelf zijn. | |
Walter_Sobchak | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:04 |
quote:In ieder geval speel ik niet op de man, zoals het dwaasje Googol doet. En die beroepsmatigheid klopt. Alleen niet op die manier die jij denkt. Die mensenkennis van je faalt keer op keer. Past wel bij je F1-kennis. Dwaas. | |
Schunckelstar | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:08 |
quote:.......................................................................................................................... quote: quote: quote: quote: quote: ![]() | |
Walter_Sobchak | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:10 |
quote:Ah, nog zo'n een met emoticons ipv argumenten: prima niveau hier. Googol zal het vast met je kunnen vinden. | |
Schunckelstar | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:11 |
quote:je ziet zelf niet in dat je reacties een beetje belachelijk zijn? hoe kun je nou in godsnaam beweren dat jij niet op de man speelt, je doet niks anders ![]() | |
Googolplexian | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:12 |
quote:Nou ... jouw objectiviteit is bij deze wel bewezen, lijkt me zo. Ik geloof niet dat je nog meer op de kast kunt (en als je terug gaat lezen toch echt je eigen schuld) dus laat ik je maar in die waan van superioriteit. Nog effe het volgende : Je zal misschien een wandelende F1-database zijn (waarvan akte en waarvoor hulde) maar laat het nou niet je logica en/of je beoordelingsvermogen beïnvloeden... daar komen echt de domste uitspraken van, ondanks je massieve F1 kennis. Of iets eerlijk is, of iets gelogen is ... hoef je niet de statistieken van afgelopen Hoef je ook niet elke keer als eerste de aangewezen Schumi-fan te zijn. PS.: Mijn onderschrift is zeker niet voor jou bedoeld ... men moet eerst denken eer men harder kan denken. [ Bericht 0% gewijzigd door Googolplexian op 26-08-2010 22:20:06 ] | |
Walter_Sobchak | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:19 |
quote:Lol @ het laatste! Want 'nul' bestaat niet zeker in jouw wereld? Een WC-tegel opmerking; niks meer, niks minder. Dat past wel bij je niveau, want logisch nadenken lijkt je echt totaal vreemd. Vandaar al die eenvoudige projectie en je bijna niet te stoppen behoefte om te blijven reageren terwijl je al een half uur geleden meldde dat het zinloos was. Fanatiek wellicht? | |
Googolplexian | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:23 |
quote:Nee hoor ... vanaf een paar posts geleden ging het niet meer om Rosberg of om Schumacher maar om jou en mij. Waarom zou ik anderen een mooi popcorn-moment door de neus boren? Ik moedig je aan! Laat jezelf (zo mogelijk) nog meer kennen! Tenzij de reacties natuurlijk nu teveel worden ... dan moeten we het maar over Alonso gaan hebben. Daar kan ik namelijk ook niet objectief over zijn. | |
Aresdreams | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:34 |
Kunnen we het verder weer gezellig houden? als ik trouwens die inhaal manouvre van Massa op Webber kijk, dan denk ik: mooi gedaan van Massa, en een stukje minder lomp zoals die van Schumacher overkwam, gezien Massa voor het gras begon weer naar links kon voor de bocht. | |
vosss | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:35 |
Heeft iemand toevallig enig idee wat een kaartje voor de zaterdag kost? Gewoon het goedkoopste zegmaar? ![]() | |
Googolplexian | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:39 |
quote:Hier wat aan? http://www.belgium-grand-prix.com/ADSU/nl eerste link in Google ... heb verder niet echt gezocht ofzo ![]() | |
kepler | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:51 |
quote:Ik vind Webber ook te ver gaan bij die actie, vooral omdat hij hem bewust richting de muur stuurt ![]() | |
Peterselieman | donderdag 26 augustus 2010 @ 22:59 |
2010 Formula 1 Belgian Grand Prix #1 | |
Walter_Sobchak | donderdag 26 augustus 2010 @ 23:02 |
quote:Het was mooi gedaan van Massa, net zoals het mooi gedaan was van Barrichello. Maar het was absoluut gevaarlijk van Webber, net als van Schumacher. En dat was mijn punt; de hele wereld valt over Schumacher, niemand valt over Webber. En erger nog: sommigen, waaronder ene A. Kalff, noemden Massa een mafketel dat ie zo iemand ging inhalen. Dat Massa eerder naar links kon, ligt natuurlijk aan de layout van S/F: die op Fuji is bijna twee keer zo lang als die van de Hungaroring volgens mij. En zoals ik ook al eerder zei: een Alonso duwde Hamilton in Spa ook richting de muur (zij het bij lagere snelheid), Senna ragde Prost ook in Estoril zowat in de muur en ook Hill heeft Schumacher er twee keer afgeknald. Om over diens actie in Canada 1998 ook maar niet te spreken. Maar dan zijn we ineens allemaal een stuk stiller. Hoge bomen en veel wind. Of zoiets. | |
Migue | donderdag 26 augustus 2010 @ 23:24 |
Oh ja, de hele wereld is tegen Schumi, dat is waar ook! | |
Googolplexian | donderdag 26 augustus 2010 @ 23:26 |
quote:Mjah ... daar sla je de spijker op z'n kop. Feit blijft wel dat de situaties niet vergelijkbaar zijn omdat de regelgeving in de laatste gevallen anders is. Natuurlijk ad ik ook liever gezien dat er nomaal geracet wordt op de baan maar juist van iemand als Schumacher (met de bijbehorende ervaring) verwacht je dat -ZEKER wanneer hij in een minder-dan-top-auto rijdt - hij het juiste doet. Tenminste ... als je Schumacher hoog hebt zitten. Als je Schumi wat lager hebt zitten (of realistischer of bevooroodeeld bent ... dat laat ik dan in het midden) was z'n actie op Barrichello wel te verwachten. Maarrrrr ... ging het niet om. Het ging erom dat de PR machine van Mercedes (let op ... ik zeg geen Ferrari of FIA ![]() Hoe het gesprek van Mercedes GP op Hamilton en het verleden heeft kunnen overslaan laat ik dan ook in het midden. Punt blijft wel dat Schumi het net zo zwaar heeft als een eerder genoemde Fisi of Badoer. Maar nu is er ook een fan-base en wordt de realiteit verdraaid, in mijn ogen, om de fans (welke laat ik dan in het midden ![]() | |
Waffle | vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:38 |
Hoezo heeft Rosberg het minder bij Mercedes? Doordat hij aan het begin van het jaar goed in het wk stond? Volgens mij kwam dat vooral door toevalligheden dat Rosberg zo hoog stond. Snel was de auto eerst niet bepaald. En ik geloof niet dat de updates Rosberg langzamer hebben gemaakt. Hij is nog steeds langzamer dan Red Bull, Ferrari en Mclaren. De auto zit ongeveer op hetzelfde level als Renault en dat was hij aan het begin van het jaar ook. Dat de updates voor Schumacher beter uitvallen dat is mogelijk, maar dat hoeft niet te betekenen dat Rosberg per definitie benadeeld wordt. | |
Googolplexian | vrijdag 27 augustus 2010 @ 01:35 |
quote:Tot het moment dat toegegeven wordt dat de auto naar Schumacher's hand ontwikkeld wordt natuurlijk. Zou jij daar nog willen rijden als je Rosberg was? Trouwens ... Van Mercedes haar kant af gezien hebben ze momenteel een zo-goed-als-waardeloze 7-voudig wereldkampioen die ze -ongetwijfeld- een aardig jaarslaris kost. Ze kunnen twee dingen doen : OF de auto die helemaal voor Jensen was ontwikkeld ![]() ![]() Dus ... zou jij daar nog willen rijden als je Rosberg was? | |
Tarado | vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:23 |
quote:Voorlopig heeft dat rijden met Schumacher Rosberg geen windeieren gelegd, qua status dan, het was natuurlijk vanaf dag 1 duidelijk toen Schumacher kwam dat het team om heen gebouwd zou worden, ik neem ook aan dat de updates allemaal gedaan zijn voor hem (voor zijn manier van rijden), dat Rosberg die beter oppakt is alleen maar knap. Ik vind de vergelijking van Schumacher met Fisi en Badoer ook niet echt opgaan, de verschillen zijn toch stukken kleiner. Ik denk dat als er zoveel verschil in zat als bij die 2 dat hij nu al weer achter de geraniums had gezeten [ Bericht 3% gewijzigd door Tarado op 27-08-2010 09:42:36 ] | |
Googolplexian | vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:28 |
@ Tarado : Natuurlijk werkt het wel voor Rosberg z'n rep maar zoals alle ex-kampioenen roepen / eisen en zoals alle andere coureurs denken : ze willen in een race-winnende auto rijden. Beetje zuur dan als je weet dat het -hoe goed je ook rijdt - dit jaar niet voor je gaat gebeuren. Fisi en Badoer kwamen in een auto terecht die totaal om iemand anders heen was gebouwd. Ik vind de vergelijking dus wel opgaan want ik denk niet dat Schumacher het een haar beter had gedaan (ware het niet voor z'n onfortuinlijke maar goed getimede nek-blessure). Ik denk dan ook niet dat F1 coureurs zo onwijs veel van elkaar verschillen. Wel een groot verschil : als Schumacher inderdaad in de Ferrari terecht was gekomen en onvermijdelijk slecht had gepresteed dan was het niet automatisch het einde van ZIJN carrière. Logisch ook. Aan de andere kant; wellicht heeft Schumi het vertrekt van Badoer en Fisi als een voorteken gezien om het niet te riskeren bij Ferrari. | |
Tarado | vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:13 |
quote:Mee eens maar dit geldt voor beide coureurs quote:Mee eens dat de verschillen klein zijn maar toch steken er enkelen bovenuit qua snelheid, ik laat maar even in het midden wie. Of Schumacher het beter gedaan had is moeilijk te bepalen, ik denk het wel, heeft ook met zijn geschiedenis bij Ferrari te maken en de hoeveelheid data die ze daar van hem hebben, ook al redelijk oud, vorig seizoen was het ook qua banden en tankinhoud een makkelijkere instap voor hem geweest, maar nogmaals moeilijk te bepalen. quote:Ja zou kunnen, maar ik denk eerder dat het een samenloop van omstandigheden was en Brawn heeft bij Schumacher natuurlijk wel een streepje voor op iedere andere persoon in F1 | |
Googolplexian | vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:43 |
Ecclestone: I'd back Schumacher in a Red Bull | |
Tarado | vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:17 |
Die Eikelstone kan het lekker verkopen, hij heeft niet alleen dollartekens in zijn ogen maar ook in z'n hersenen ![]() | |
Googolplexian | vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:38 |
http://formula-one.speedt(...)elgian-gp-practice/? Speed TV Friday Practice recap | |
Googolplexian | maandag 30 augustus 2010 @ 18:26 |
SPA topic vol ... dus dan maar hier: Heeft iemand nog een Spa-vleugel zien flexxen? | |
kepler | maandag 30 augustus 2010 @ 18:29 |
quote:Genoeg, maar dat kwam omdat er een wiel overheen/tegenaan reed ![]() | |
Googolplexian | maandag 30 augustus 2010 @ 18:37 |
Belgian GP in trouble, to run every other year? NEEE! ![]() | |
roelofjan | maandag 30 augustus 2010 @ 18:41 |
quote:Flexi wing tests After the heated debate in Germany and Hungary about the Red Bull front wing flexing to increase front downforce, a new more stringent test was introduced by the FIA. Red Bull passed the test. The Red Bull wing at Spa featured fewer elements than the Hungary wing and observers say that it did not flex out on track as much as in Budapest. The team says that they have changed nothing in the wing apart from things they would normally do when moving from an ultra high downforce circuit like Hungary to a faster circuit like Spa. However senior composites technicians from the team’s Milton Keynes base, who do not normally attend Grands Prix, were noticed in the paddock, which means that something out of the ordinary was taking place. The theory is that the wing flexes outwards due to a sophisticated layering process of the carbon composite material. The new test involved double the load being placed on the wing, so now it was now 100kg. As the severity of the new test is arbitrary, there has been a considerable amount of lobbying of the FIA technical people by Red Bull and Ferrari on the one hand and McLaren and Mercedes on the other. The outcome from Spa was that McLaren and Mercedes were both privately unsatisfied that the test was stringent enough, while observing that the Red Bull wing flexed less than it had in Budapest, when out on track. The car was much closer to the performance of its rivals than it had been in Budapest, but there are several possible explanations for that, including the weather and the fact that the wing has significantly fewer flaps and thus is creating less downforce anyway. Rivals suspect that the flexibility of the floor stay may be a larger contributing factor to Red Bull’s speed and have successfully lobbied the FIA to introduce a more stringent test for Monza. As Monza is a low downforce, power circuit and Red Bull’s deficiency is in engine power, they are likely to be at a disadvantage there anyway and it will be tricky to draw many conclusions on what effect these new tests have had. We should see any differences more clearly in Singapore and particularly Suzuka. | |
roelofjan | maandag 30 augustus 2010 @ 18:44 |
Ross Brawn heeft ook geen flexibele vleugels gezien: "All of us can see that what was visible in the last couple of races didn't seem to be the case here," said Mercedes team principal Brawn. "I don't know what has happened but it looks visually to me to be different. I think everyone can see that." http://www.autosport.com/news/report.php/id/86211 | |
kepler | maandag 30 augustus 2010 @ 18:49 |
quote:Ze kunnen heel 'makkelijk' de wing draaien, zodat de pitch minder wordt. Dan heb je niet echt zichtbare flex, maar wel veel winst. Dat is gewoon heel moeilijk te controleren ![]() | |
Atreidez | maandag 30 augustus 2010 @ 18:54 |
Zal me niks verbazen als ze over een jaar of 2 komen met standaard vleugels ![]() | |
kepler | maandag 30 augustus 2010 @ 19:10 |
quote:Ja, als dat gebeurt moet ik nog eens goed nadenken of ik het dan wel wil blijven kijken... De limiet van de techniek opzoeken hoort gewoon bij Formule 1. En laat de vleugels nu 1 van de belangrijkste technische onderdelen zijn van een Formule-wagen ![]() ![]() | |
Tarado | maandag 30 augustus 2010 @ 19:25 |
quote:Dat is heel slecht nieuws, jammer als dat doorgaat, Ecclestone zou toch ook moeten beseffen dat SPA pure promotie voor de sport is en daar zijn maar heel weinig circuits van | |
roelofjan | maandag 30 augustus 2010 @ 20:41 |
![]() | |
bodylotion | maandag 30 augustus 2010 @ 20:49 |
quote:alleen daarom hoop ik dat hij wdc wordt. gewoon omdat het een baas is ![]() | |
Atreidez | maandag 30 augustus 2010 @ 21:21 |
Wat een droge reclame, hij kan beter rijden als zingen iig.. [F1] Nieuwtjes topic deel #76 Canberra Milk Kid for F1 WDC! |