abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:10:19 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_84014145
En a weer deel 64!

De geschiedenis:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiëren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen
Huizenmarkt #39: Waar aflossen weer de norm wordt?
Huizenmarkt #40: Vals plat
Huizenmarkt #41: Waar heen leidt de weg...
Huizenmarkt #42: 'Geen verdere prijsdaling woningen'
Huizenmarkt #43: Wat doet de lokale politiek aan de crisis?
Huizenmarkt #44: We waar we vrolijk van baan wisselen
Huizenmarkt #45: Bevinden we ons in het oog van de storm?
Huizenmarkt #46: Waar de hippies het nog niet kunnen
Huizenmarkt deeltje 47: Waar de prijzen 50% dalen
Huizenmarkt #48: Waar de HRA-beperking in zicht is
Huizenmarkt #49: Afschaffen HRA? Huizenprijs -13%!
huizenmarkt #50: Jubileum uitgave
Huizenmarkt deeltje 51: -51% wordt gehaald. Let maar op!!!!
Huizenmarkt # 52: Waar de politieke strijd losbarst?
Huizenmarkt #53: Het word in ieder geval een mooie zomer
huizenmarkt #54: Groene blaadjes aan de bomen
Huizenmarkt deel 55: EU wil de sociale huursector beperken
Huizenmarkt #56: Rabo ziet ´t helemaal zitten.
Huizenmarkt #57: waar de prijs harder daalt dan de euro
Huizenmarkt #58: Duizenden gaan in de problemen komen
Huizenmarkt #59: De huizenprijzen blijven nog jaren dalen
Huizenmarkt #60: Waar de bouwproductie is gehalveerd.
Huizenmarkt #61: Troll country
Huizenmarkt #62: nieuw kabinet ver weg, onzekerheid troef.
Huizenmarkt #63: Het word een hete zomer, koop een caravan!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:11:08 #2
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_84014184
En een schaamteloze zelf-quote van de lapo:
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:54 schreef eleusis het volgende:
Ik heb vandaag trouwens weer drie huizen bezichtigd. Weer drie keer enorme crap voor de absolute hoofdprijs. Om moedeloos van te worden.

Sowieso heb ik al niet zo'n kooplust, maar goed, ik kan een groot deel uit cash halen, dus als ik echt wat moois zou zien, vind ik het niet erg om 25% boekverlies te maken de komende jaren... Dus je denkt je pakt de krenten er uit, maar er zijn er gewoon geen te vinden...
Hm, wat voor type woning zoek je en in welke regio ongeveer?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_84014215
Tvp.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:14:48 #4
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84014345
Niet de lapo, maar wel interessant genoeg om nog even te herhalen:
quote:
'Woningmarkt wacht nog een correctie van 25%'
UITGEGEVEN: 09-07-2010 (12:49) | OPINIE

Vandaag verscheen in de financiële media het bericht dat analist Maarten Altena van SNS Securities verwacht dat ING Bank de verliezen verder zal zien oplopen op de eigen hypotheekleningportefeuille. Hij trekt zijn conclusie uit de gisteren verschenen kwartaalcijfers van de Nederlandse Vereniging van Makelaars. In dat bericht van de NVM staat dat ze voorlopig geen herstel verwachten en dat 2010 net zo'n slecht jaar wordt als 2009. Het positieve nieuws is dat uit de recent gehouden stress-test bleek dat ING met maar liefst ¤100 miljard aan uitstaande woninghypotheken zelfs met een forse daling van de huizenprijzen nog winst blijft maken.
ING Bank is natuurlijk niet de enige financiële instelling met grote belangen in de hypotheekmarkt. Hoe is het eigenlijk met de nr 1. in hypotheken, Rabobank? Deze niet-beursgenoteerde hypotheekreus brengt al 6 kwartalen achter elkaar woningmarktrapporten uit met de strekking dat de woningmarkt aan het stabiliseren is en dat ze voor de komende jaren een aantrekkende markt zien. Als ik als directeur van Vastgoedjournaal naar de recent verschenen cijfers kijk zie ik eerder een verslechtering van de markt dan een stabilisatie. Neem de Achterhoek als voorbeeld: daar zijn de woningbouwplannen inmiddels gehalveerd. In de regio West Brabant zijn de woningverkopen met circa 15% gedaald en zo wordt de lijst met slecht nieuws maar langer en langer. De aanhoudende onzekerheid omtrent de zekerheid wordt ook vaak als reden genoemd dat de woningmarkt maar niet wil aantrekken.

Even terug naar de bankbalansen: Wat zal er gebeuren als de woningmarkt echt geheel inzakt en hierdoor de honderden miljarden op de balansen van de bank in gevaar komen. De Nederlandse staat kan dan echt niet bijspringen, die hebben niet zoveel geld. Laten we maar hopen dat dit niet zal gebeuren. Al zie ik het eerste gevaar al opduiken namelijk: de euribor rente is al een maand lang flink aan het oplopen. Die rente vormt immers de basis is waar banken hun hypotheekoffertes op baseren.

Iedereen, ook ik zelf als huizenbezitter, hoopt op herstel. Echter toch zie ik het somber in. Als ik recent een vriend van mij hoorde vertellen dat hij en zijn partner met een dubbel jaarinkomen van rond de 100.000 euro van de bank te horen kregen dat het moeilijk wordt om een hypotheeklening te krijgen van rond de 500.000 euro, dat is de ernst mij nu pas duidelijk. Ik heb het namelijk even opgezocht: een paar jaar terug kon je met een dergelijk jaarinkomen dan met gemak een hypotheek krijgen van 700.000 euro. Het is dan ook raar dat je die correctie nog niet echt terug ziet op de woningmarkt als je kijkt naar de vergelijking van het maximaal te lenen bedrag en de verkoopprijs van woningen. Je zal toch een correctie verwachten van circa 25% als je geen 700.000 euro maar nog maar 500.000 euro kan lenen + een stijgende rente die eraan komt.

Voor diegene die echt blijft volhouden dat zoiets niet mogelijk is, kan ik het volgende zeggen. Als je drie jaar geleden had gezegd dat grote Nederlandse banken van de ondergang gered moesten worden, dat er landen in Europa gered moeten worden van de ondergang, dat Saab gered is door het piepkleine Spyker en oliegigant BP afstevent op een faillissement. dan werd je voor gek uitgemaakt. Veel lezers zulllen nu zeggen: die Kerkhoven is gek, een 25% daling van de huizenmarkt kan niet! Over drie jaar weten we meer!

John Kerkhoven
Directeur Vastgoedjournaal
The End Times are wild
pi_84014491
tvp natuurlijk omdat ik op de hoogte wil blijven van de huizenmarktzeepbel!
pi_84014594
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
tvp natuurlijk omdat ik op de hoogte wil blijven van de huizenmarktzeepbel!
Hoop niet dat ´ie ontploft. Zit er voor meer dan 400k in.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:25:31 #7
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_84014849
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:20 schreef Socios het volgende:

[..]

Blijven zitten, over 10 jaar hebben we een flinke inflatie achter de rug en zolang je blijft zitten is er echt geen probleem.
pi_84015225
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:20 schreef Socios het volgende:

[..]

Als je gewoon blijft wonen en niet met verlies moet verkopen, maak het allemaal niks uit
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_84016280
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:02 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Nou.. ik ga er maar vanuit dat je bedoeld dat het de verkoper niks boeit dat de prijzen kunstmatig hooggehouden worden (als je iets anders bedoeld, gelieve aan te geven).

Begrijp me niet verkeerd, het gaat er mij niet om dat een bepaalde partij hun verlies moet nemen. De verkoper mag zijn huis voor een bepaalde prijs in de markt zetten. Dat is allemaal zijn goedrecht.

Wat mij tegenstaat is het feit dat de verkopende partij door allerlei instanties, in staat wordt gesteld om de prijs niet marktconform te houden. Regelingen zoals de NHG of de starterslening zijn zogenaamd voor de starter/koper, maar eigenljik zorgen deze regelingen ervoor dat de huizenprijzen niet hoeven te zakken.
Het feit is gewoon dat de hoogconjuctuur over is. Salarissen zijn lager bij aanvang en zullen minder hard stijgen. De banken zijn ook terughoudender met hoge leningen (hypotheken).

Als deze regelingen er niet zouden zijn, zou de verkopende partij meer water bij de wijn moeten doen en dat zou de woningmarkt meer in gang kunnen zetten.
Ik weet nog steeds niet wat het nu de verkoper boeit
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 juli 2010 @ 20:59:56 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_84016496
Voorlopig kan ik met ruim anderhalf keer modaal nog steeds geen hypotheek afsluiten om een gelijkwaardige woning als ik nu huur te financieren. Sterker nog, zelfs een woning met beduidend minder woongenot kan ik niet financieren.
pi_84016540
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik weet nog steeds niet wat het nu de verkoper boeit
Zulke hautaine zinnetjes maken het nou niet echt boeiend om nog verder op je in te gaan. Wees eens duidelijker, of vind je dit wel interessant?
pi_84016818
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Voorlopig kan ik met ruim anderhalf keer modaal nog steeds geen hypotheek afsluiten om een gelijkwaardige woning als ik nu huur te financieren. Sterker nog, zelfs een woning met beduidend minder woongenot kan ik niet financieren.
Gaan je maandlasten omlaag als je kan kopen?

Zou wat gaan sparen niet wat slimmer zijn?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 juli 2010 @ 21:08:45 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_84016921
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gaan je maandlasten omlaag als je kan kopen?
Nee behoorlijk omhoog
quote:
Zou wat gaan sparen niet wat slimmer zijn?
Wie zegt dat ik niet spaar. Maar hoe had ik de afgelopen jaren tegen de stijgende huizenprijzen op moeten sparen? Zeker gelet op het feit dat ik met 1 inkomen 5 gezinsleden moet onderhouden.
pi_84017390
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nee behoorlijk omhoog
[..]

Wie zegt dat ik niet spaar. Maar hoe had ik de afgelopen jaren tegen de stijgende huizenprijzen op moeten sparen? Zeker gelet op het feit dat ik met 1 inkomen 5 gezinsleden moet onderhouden.
Dus niet in de vrije sector, maar ook dan zullen je maandlasten de komende jaren flink omhoog gaan

Ik zeg ook niet dat je niet spaart met wat spaargeld en anderhalf keer modaal kan je best wat leuks kopen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 juli 2010 @ 21:21:04 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_84017484
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dus niet in de vrije sector, maar ook dan zullen je maandlasten de komende jaren flink omhoog gaan
Ja, want dat is de manier dat ik een huis ga kopen
quote:
Ik zeg ook niet dat je niet spaart met wat spaargeld en anderhalf keer modaal kan je best wat leuks kopen
Eh nee dus. Zeker niet vergelijkbaar met wat ik huur.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:21:50 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84017521
Ook in de vrije sector is huren vaak veel goedkoper, tenminste als je alles meerekent.

Als ze adverteren met maandlasten dan laten ze vaak de aflossingvrije variabele rente zien met een aftrek van 52% en laten ze alle andere kosten buiten beschouwing.

Een reelere indicatie voor de kostprijs is 8% van de OZB-waarde. Dan kost een huisje van 2 ton toch al snel 16.000 euro per jaar, 1100 euro per maand. Soortgelijke huurhuizen doen in het algemeen iets van 600 euro per maand. Dat is de realiteit.
The End Times are wild
pi_84018818
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:21 schreef LXIV het volgende:
Ook in de vrije sector is huren vaak veel goedkoper, tenminste als je alles meerekent.

Als ze adverteren met maandlasten dan laten ze vaak de aflossingvrije variabele rente zien met een aftrek van 52% en laten ze alle andere kosten buiten beschouwing.

Een reelere indicatie voor de kostprijs is 8% van de OZB-waarde. Dan kost een huisje van 2 ton toch al snel 16.000 euro per jaar, 1100 euro per maand. Soortgelijke huurhuizen doen in het algemeen iets van 600 euro per maand. Dat is de realiteit.
Gewoon de huurmarkt liberaliseren, dan ben je vanzelf van de parasieten af
pi_84018910
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ja, want dat is de manier dat ik een huis ga kopen
[..]

Eh nee dus. Zeker niet vergelijkbaar met wat ik huur.
Je zei net zelf dat je geen huis kan kopen, dus je zal wel moeten

Dan ligt het dus aan het bedrag dat je aan eigen geld kan inbrengen
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:46:00 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84018969
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gewoon de huurmarkt liberaliseren, dan ben je vanzelf van de parasieten af
De situatie is dat dit gewoon niet gebeurd. Overigens is het onzin om te beweren dat iemand die huurt per definitie een parasiet is. Ik denk dat er met mijn belastingcenten zeker 8 of 9 'parasieten' onderhouden worden.
The End Times are wild
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:48:01 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_84019104
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 20:11 schreef Perrin het volgende:
Hm, wat voor type woning zoek je en in welke regio ongeveer?
Ik zoek een hoekhuis/2-onder-1-kap met goede staat van onderhoud, tuin of dakterras zonder het postzegelgevoel, omgeving is ook belangrijk (normale buurt, liefst bij wat groen en water)... Hoeft niet groot te zijn (120m² is al mooi), hoeft niet nieuw of klassiek (ik ben een jaren 70-fan), hoeft niet kindvriendelijk...

Maar ja wel in hartje Randstad, i.v.m. 2 banen hier + de wens om niet auto te rijden.

En dat is te veel gevraagd, zo lijkt het Morgen nog 2 objecten bekijken maar ze voldoen eigenlijk al niet aan de criteria. Misschien moet ik ook maar eens wat dingen kijken die duidelijk buiten m'n budget liggen want ik word gewoon depressief van de crap die ik elke keer maar zie
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_84019270
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

De situatie is dat dit gewoon niet gebeurd. Overigens is het onzin om te beweren dat iemand die huurt per definitie een parasiet is. Ik denk dat er met mijn belastingcenten zeker 8 of 9 'parasieten' onderhouden worden.
Iemand die in de niet vrije huursector huurt is inderdaad een parasiet en parasieten moet je uitroeien
pi_84019443
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:48 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik zoek een hoekhuis/2-onder-1-kap met goede staat van onderhoud, tuin of dakterras zonder het postzegelgevoel, omgeving is ook belangrijk (normale buurt, liefst bij wat groen en water)... Hoeft niet groot te zijn (120m² is al mooi), hoeft niet nieuw of klassiek (ik ben een jaren 70-fan), hoeft niet kindvriendelijk...

Maar ja wel in hartje Randstad, i.v.m. 2 banen hier + de wens om niet auto te rijden.

En dat is te veel gevraagd

Morgen nog 2 objecten bekijken maar ze voldoen eigenlijk al niet aan de criteria. Misschien moet ik ook maar eens wat dingen kijken die duidelijk buiten m'n budget liggen...
Waarom ga je naar huizen kijken die niet binnen je budget liggen?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:56:01 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84019608
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:48 schreef eleusis het volgende:

[..]

En dat is te veel gevraagd, zo lijkt het Morgen nog 2 objecten bekijken maar ze voldoen eigenlijk al niet aan de criteria. Misschien moet ik ook maar eens wat dingen kijken die duidelijk buiten m'n budget liggen want ik word gewoon depressief van de crap die ik elke keer maar zie
Ik denk dat je niks rest dan geduld hebben. Over vijf jaar is de situatie heel anders. Dan koop je voor hetzelfde geld een huis wat nu 30% duurder is. Als je ook nog wat spaart in de tussentijd kun je daar nog wel 50% van maken. Ga dan eens op Funda kijken wat je hebt.
The End Times are wild
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:56:38 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84019648
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Iemand die in de niet vrije huursector huurt is inderdaad een parasiet en parasieten moet je uitroeien
Haha. En overgesubsidieerd wonen in een koophuis is geen parasitisme?
The End Times are wild
pi_84019753
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:58:21 #26
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_84019758
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom ga je naar huizen kijken die niet binnen je budget liggen?
Ten eerste om weer geïnspireerd te raken dat je uberhaupt goed zou kunnen wonen in de regio. Als dat echt niet kan, dan moet ik misschien mijn carriereplannen maar herzien.

En omdat die over 2 a 3 jaar wel in mijn budget liggen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_84019795
quote:

[..]

Ik denk dat je niks rest dan geduld hebben. Over vijf jaar is de situatie heel anders. Dan koop je voor hetzelfde geld een huis wat nu 30% duurder is. Als je ook nog wat spaart in de tussentijd kun je daar nog wel 50% van maken. Ga dan eens op Funda kijken wat je hebt.
Gaat er een bom vallen?
pi_84019845
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:58 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ten eerste om weer geïnspireerd te raken dat je uberhaupt goed zou kunnen wonen in de regio. Als dat echt niet kan, dan moet ik misschien mijn carriereplannen maar herzien.

En omdat die over 2 a 3 jaar wel in mijn budget liggen.
Als dat zo is kan je beter 2,3 jaar wachten en iets in de vrije sector huren
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:02:14 #29
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_84019995
quote:

[..]

Je hebt waarschijnlijk gelijk. Zo zit ik nu ook vaak te denken. Maar ik baal gewoon. Ik had gedacht dat na een aantal jaar goed sparen en twee jaar crisis wel een mooi moment zou zijn om ons afgeragde kluizenaarsappartement te verruilen voor een woning voor de komende 15 jaar. Te ongeduldig, waarschijnlijk
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 juli 2010 @ 22:05:31 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_84020165
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je zei net zelf dat je geen huis kan kopen, dus je zal wel moeten

Dan ligt het dus aan het bedrag dat je aan eigen geld kan inbrengen
Welnee, ik blijf gewoon huren.
pi_84020272
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Welnee, ik blijf gewoon huren.
Dus als de prijs omhoog gaat zul je wel moeten

En als iemand met 1,5 keer modaal veel goekoper uit is met Scheefhuren dan met kopen zit er nog veel rek in
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:08:10 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84020308
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gaat er een bom vallen?
Nee, er gaat een zeepbel klappen.
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 juli 2010 @ 22:10:05 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_84020408
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dus als de prijs omhoog gaat zul je wel moeten
Welke prijs? Voordat ik met mijn huur op de prijs zit van een stapel overgewaardeerde bakstenen zijn we heel wat jaren verder.
quote:

En als iemand met 1,5 keer modaal veel goekoper uit is met Scheefhuren dan met kopen zit er nog veel rek in
Waar zit rek in? Ik heb een gezin van 5 personen. Het is niet alsof ik aan alle kant geld overhou ofzo. 'Scheef' huren of niet.

Maar je kan beter hopen dat de huizenprijzen lager liggen. Dan gaan instappers zoals ik wel kopen, hetgeen heeeeeel belangrijk is voor de markt.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:18:38 #34
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84020839
Zo, het WK is voorbij. Nu heb ik weer tijd voor de woningmarkt :-)

Eens kijken... Ah, de prijzen dalen nog steeds volgens het CBS.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:19:29 #35
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84020883
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

QFT
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_84020932
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:18 schreef droom_econoom8 het volgende:
Zo, het WK is voorbij. Nu heb ik weer tijd voor de woningmarkt :-)

Eens kijken... Ah, de prijzen dalen nog steeds volgens het CBS.
Hoe veel?
pi_84020988
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik schat de kans dat er een bom valt groter in
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:21:36 #38
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84021006
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe veel?
Nederland is tweede geworden.
pi_84021102
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Welke prijs? Voordat ik met mijn huur op de prijs zit van een stapel overgewaardeerde bakstenen zijn we heel wat jaren verder.
[..]

Waar zit rek in? Ik heb een gezin van 5 personen. Het is niet alsof ik aan alle kant geld overhou ofzo. 'Scheef' huren of niet.

Maar je kan beter hopen dat de huizenprijzen lager liggen. Dan gaan instappers zoals ik wel kopen, hetgeen heeeeeel belangrijk is voor de markt.
De koopmarkt is vrij, je kan dus de instapprijs nauwelijks aanpakken, daarintegen is de huurmarkt door de overheid gereguleerd, daar kan je dus wel spelen met de prijzen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 juli 2010 @ 22:24:54 #40
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_84021190
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De koopmarkt is vrij, je kan dus de instapprijs nauwelijks aanpakken, daarintegen is de huurmarkt door de overheid gereguleerd, daar kan je dus wel spelen met de prijzen
pi_84021282
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Probeer het eens met een argument, zo komt het nogal dommig over
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:26:56 #42
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84021295
quote:

[..]

Als de lastendruk overmatig hoog is, is het niet meer dan diefstalpreventie. Alleen jammer dat het de markt zo verstoord dat het niet te handhaven valt. Als deze maatregel wordt omgezet in verlaging van de inkomstenbelasting, dan dalen de woningprijzen fors.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 juli 2010 @ 22:29:05 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_84021405
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ja inderdaad ik denk dat ik dommig overkom als ik moet lachen om de opmerking dat de koopmarkt vrij is en de huurmarkt overgereguleerd
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:30:12 #44
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84021467
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lachen om slechte argumenten is even legitiem als het poneren van goede argumenten.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:35:23 #45
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84021713
Wat moet er eigenlijk met die leegstaande kantoorgebouwen gebeuren? Nu steeds meer mensen gaan thuiswerken, is er gewoon veel minder behoefte aan kantoren. Dus ook na de crisis leveren die geen geld meer op?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 juli 2010 @ 22:35:59 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_84021746
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:35 schreef droom_econoom8 het volgende:
Wat moet er eigenlijk met die leegstaande kantoorgebouwen gebeuren? Nu steeds meer mensen gaan thuiswerken, is er gewoon veel minder behoefte aan kantoren. Dus ook na de crisis leveren die geen geld meer op?
Kan je best bijzondere lofts en appartementen in maken
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:43:33 #47
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84022161
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kan je best bijzondere lofts en appartementen in maken
Maar het gaat wel om ongelofelijk veel kantoorpanden en een groot deel is voor bewoning ongeschikt.

- Flexwerken levert een besparing op van 10 tot 30 % omdat zelden alle werkplekken bezet zijn
- één dag in de week thuiswerken levert een verdere besparing op van 20% op het aantal werkplekken

ik denk dat veel organisaties gemakkelijk met 30% minder kantoorruimte kunnen. En kantoorruimte is duur.

Ik denk ook dat banken vermogen dat ze in vastgoed hebben geïnvesteerd, komen af te boeken. Dat zou een nieuwe ronde in de economische crisis kunnen betekenen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:46:33 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84022366
Die banken boeken wel af hoor! Daar zit genoeg vet.

Tekenend vind ik dat je nu overal op internet advertenties ziet waarin particulieren grond wordt aangeboden. "als belegging".
Toen er met grond geld als water te verdienen was kwam je als particulier daar niet tussen, nu ben je overal welkom. Dat zegt mij alweer genoeg.
The End Times are wild
pi_84022928
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:46 schreef LXIV het volgende:
Die banken boeken wel af hoor! Daar zit genoeg vet.

Tekenend vind ik dat je nu overal op internet advertenties ziet waarin particulieren grond wordt aangeboden. "als belegging".
Toen er met grond geld als water te verdienen was kwam je als particulier daar niet tussen, nu ben je overal welkom. Dat zegt mij alweer genoeg.
Heb ik nooit problemen mee gehad, maar ik zou zeggen grijp je kans killer
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:07:56 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84023663
Het is nu dus geen kans meer.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')