abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juli 2010 @ 21:58:21 #26
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_84019758
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom ga je naar huizen kijken die niet binnen je budget liggen?
Ten eerste om weer geïnspireerd te raken dat je uberhaupt goed zou kunnen wonen in de regio. Als dat echt niet kan, dan moet ik misschien mijn carriereplannen maar herzien.

En omdat die over 2 a 3 jaar wel in mijn budget liggen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_84019795
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat je niks rest dan geduld hebben. Over vijf jaar is de situatie heel anders. Dan koop je voor hetzelfde geld een huis wat nu 30% duurder is. Als je ook nog wat spaart in de tussentijd kun je daar nog wel 50% van maken. Ga dan eens op Funda kijken wat je hebt.
Gaat er een bom vallen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84019845
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:58 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ten eerste om weer geïnspireerd te raken dat je uberhaupt goed zou kunnen wonen in de regio. Als dat echt niet kan, dan moet ik misschien mijn carriereplannen maar herzien.

En omdat die over 2 a 3 jaar wel in mijn budget liggen.
Als dat zo is kan je beter 2,3 jaar wachten en iets in de vrije sector huren
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:02:14 #29
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_84019995
quote:

[..]

Ik denk dat je niks rest dan geduld hebben. Over vijf jaar is de situatie heel anders. Dan koop je voor hetzelfde geld een huis wat nu 30% duurder is. Als je ook nog wat spaart in de tussentijd kun je daar nog wel 50% van maken. Ga dan eens op Funda kijken wat je hebt.
Je hebt waarschijnlijk gelijk. Zo zit ik nu ook vaak te denken. Maar ik baal gewoon. Ik had gedacht dat na een aantal jaar goed sparen en twee jaar crisis wel een mooi moment zou zijn om ons afgeragde kluizenaarsappartement te verruilen voor een woning voor de komende 15 jaar. Te ongeduldig, waarschijnlijk
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 juli 2010 @ 22:05:31 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_84020165
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Je zei net zelf dat je geen huis kan kopen, dus je zal wel moeten

Dan ligt het dus aan het bedrag dat je aan eigen geld kan inbrengen
Welnee, ik blijf gewoon huren.
pi_84020272
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Welnee, ik blijf gewoon huren.
Dus als de prijs omhoog gaat zul je wel moeten

En als iemand met 1,5 keer modaal veel goekoper uit is met Scheefhuren dan met kopen zit er nog veel rek in
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:08:10 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84020308
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Gaat er een bom vallen?
Nee, er gaat een zeepbel klappen.
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 juli 2010 @ 22:10:05 #33
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_84020408
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dus als de prijs omhoog gaat zul je wel moeten
Welke prijs? Voordat ik met mijn huur op de prijs zit van een stapel overgewaardeerde bakstenen zijn we heel wat jaren verder.
quote:

En als iemand met 1,5 keer modaal veel goekoper uit is met Scheefhuren dan met kopen zit er nog veel rek in
Waar zit rek in? Ik heb een gezin van 5 personen. Het is niet alsof ik aan alle kant geld overhou ofzo. 'Scheef' huren of niet.

Maar je kan beter hopen dat de huizenprijzen lager liggen. Dan gaan instappers zoals ik wel kopen, hetgeen heeeeeel belangrijk is voor de markt.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:18:38 #34
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84020839
Zo, het WK is voorbij. Nu heb ik weer tijd voor de woningmarkt :-)

Eens kijken... Ah, de prijzen dalen nog steeds volgens het CBS.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:19:29 #35
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84020883
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

QFT
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_84020932
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:18 schreef droom_econoom8 het volgende:
Zo, het WK is voorbij. Nu heb ik weer tijd voor de woningmarkt :-)

Eens kijken... Ah, de prijzen dalen nog steeds volgens het CBS.
Hoe veel?
pi_84020988
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik schat de kans dat er een bom valt groter in
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:21:36 #38
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84021006
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Hoe veel?
Nederland is tweede geworden.
pi_84021102
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Welke prijs? Voordat ik met mijn huur op de prijs zit van een stapel overgewaardeerde bakstenen zijn we heel wat jaren verder.
[..]

Waar zit rek in? Ik heb een gezin van 5 personen. Het is niet alsof ik aan alle kant geld overhou ofzo. 'Scheef' huren of niet.

Maar je kan beter hopen dat de huizenprijzen lager liggen. Dan gaan instappers zoals ik wel kopen, hetgeen heeeeeel belangrijk is voor de markt.
De koopmarkt is vrij, je kan dus de instapprijs nauwelijks aanpakken, daarintegen is de huurmarkt door de overheid gereguleerd, daar kan je dus wel spelen met de prijzen
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 juli 2010 @ 22:24:54 #40
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_84021190
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

De koopmarkt is vrij, je kan dus de instapprijs nauwelijks aanpakken, daarintegen is de huurmarkt door de overheid gereguleerd, daar kan je dus wel spelen met de prijzen
pi_84021282
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Probeer het eens met een argument, zo komt het nogal dommig over
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:26:56 #42
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84021295
quote:

[..]

Haha. En overgesubsidieerd wonen in een koophuis is geen parasitisme?
Als de lastendruk overmatig hoog is, is het niet meer dan diefstalpreventie. Alleen jammer dat het de markt zo verstoord dat het niet te handhaven valt. Als deze maatregel wordt omgezet in verlaging van de inkomstenbelasting, dan dalen de woningprijzen fors.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 juli 2010 @ 22:29:05 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_84021405
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ja inderdaad ik denk dat ik dommig overkom als ik moet lachen om de opmerking dat de koopmarkt vrij is en de huurmarkt overgereguleerd
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:30:12 #44
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84021467
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Lachen om slechte argumenten is even legitiem als het poneren van goede argumenten.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:35:23 #45
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84021713
Wat moet er eigenlijk met die leegstaande kantoorgebouwen gebeuren? Nu steeds meer mensen gaan thuiswerken, is er gewoon veel minder behoefte aan kantoren. Dus ook na de crisis leveren die geen geld meer op?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 13 juli 2010 @ 22:35:59 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_84021746
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:35 schreef droom_econoom8 het volgende:
Wat moet er eigenlijk met die leegstaande kantoorgebouwen gebeuren? Nu steeds meer mensen gaan thuiswerken, is er gewoon veel minder behoefte aan kantoren. Dus ook na de crisis leveren die geen geld meer op?
Kan je best bijzondere lofts en appartementen in maken
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:43:33 #47
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_84022161
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Kan je best bijzondere lofts en appartementen in maken
Maar het gaat wel om ongelofelijk veel kantoorpanden en een groot deel is voor bewoning ongeschikt.

- Flexwerken levert een besparing op van 10 tot 30 % omdat zelden alle werkplekken bezet zijn
- één dag in de week thuiswerken levert een verdere besparing op van 20% op het aantal werkplekken

ik denk dat veel organisaties gemakkelijk met 30% minder kantoorruimte kunnen. En kantoorruimte is duur.

Ik denk ook dat banken vermogen dat ze in vastgoed hebben geïnvesteerd, komen af te boeken. Dat zou een nieuwe ronde in de economische crisis kunnen betekenen.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:46:33 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84022366
Die banken boeken wel af hoor! Daar zit genoeg vet.

Tekenend vind ik dat je nu overal op internet advertenties ziet waarin particulieren grond wordt aangeboden. "als belegging".
Toen er met grond geld als water te verdienen was kwam je als particulier daar niet tussen, nu ben je overal welkom. Dat zegt mij alweer genoeg.
The End Times are wild
pi_84022928
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:46 schreef LXIV het volgende:
Die banken boeken wel af hoor! Daar zit genoeg vet.

Tekenend vind ik dat je nu overal op internet advertenties ziet waarin particulieren grond wordt aangeboden. "als belegging".
Toen er met grond geld als water te verdienen was kwam je als particulier daar niet tussen, nu ben je overal welkom. Dat zegt mij alweer genoeg.
Heb ik nooit problemen mee gehad, maar ik zou zeggen grijp je kans killer
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:07:56 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84023663
Het is nu dus geen kans meer.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')