Ten eerste om weer geïnspireerd te raken dat je uberhaupt goed zou kunnen wonen in de regio. Als dat echt niet kan, dan moet ik misschien mijn carriereplannen maar herzien.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Waarom ga je naar huizen kijken die niet binnen je budget liggen?
Gaat er een bom vallen?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat je niks rest dan geduld hebben. Over vijf jaar is de situatie heel anders. Dan koop je voor hetzelfde geld een huis wat nu 30% duurder is. Als je ook nog wat spaart in de tussentijd kun je daar nog wel 50% van maken. Ga dan eens op Funda kijken wat je hebt.
Als dat zo is kan je beter 2,3 jaar wachten en iets in de vrije sector hurenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:58 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ten eerste om weer geïnspireerd te raken dat je uberhaupt goed zou kunnen wonen in de regio. Als dat echt niet kan, dan moet ik misschien mijn carriereplannen maar herzien.
En omdat die over 2 a 3 jaar wel in mijn budget liggen.
Je hebt waarschijnlijk gelijk. Zo zit ik nu ook vaak te denken. Maar ik baal gewoon. Ik had gedacht dat na een aantal jaar goed sparen en twee jaar crisis wel een mooi moment zou zijn om ons afgeragde kluizenaarsappartement te verruilen voor een woning voor de komende 15 jaar. Te ongeduldig, waarschijnlijkquote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat je niks rest dan geduld hebben. Over vijf jaar is de situatie heel anders. Dan koop je voor hetzelfde geld een huis wat nu 30% duurder is. Als je ook nog wat spaart in de tussentijd kun je daar nog wel 50% van maken. Ga dan eens op Funda kijken wat je hebt.
Welnee, ik blijf gewoon huren.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:44 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je zei net zelf dat je geen huis kan kopen, dus je zal wel moeten
Dan ligt het dus aan het bedrag dat je aan eigen geld kan inbrengen
Dus als de prijs omhoog gaat zul je wel moetenquote:
Welke prijs? Voordat ik met mijn huur op de prijs zit van een stapel overgewaardeerde bakstenen zijn we heel wat jaren verder.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dus als de prijs omhoog gaat zul je wel moeten
Waar zit rek in? Ik heb een gezin van 5 personen. Het is niet alsof ik aan alle kant geld overhou ofzo. 'Scheef' huren of niet.quote:
En als iemand met 1,5 keer modaal veel goekoper uit is met Scheefhuren dan met kopen zit er nog veel rek in
QFTquote:
Hoe veel?quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:18 schreef droom_econoom8 het volgende:
Zo, het WK is voorbij. Nu heb ik weer tijd voor de woningmarkt :-)
Eens kijken... Ah, de prijzen dalen nog steeds volgens het CBS.
Ik schat de kans dat er een bom valt groter inquote:
Nederland is tweede geworden.quote:
De koopmarkt is vrij, je kan dus de instapprijs nauwelijks aanpakken, daarintegen is de huurmarkt door de overheid gereguleerd, daar kan je dus wel spelen met de prijzenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Welke prijs? Voordat ik met mijn huur op de prijs zit van een stapel overgewaardeerde bakstenen zijn we heel wat jaren verder.
[..]
Waar zit rek in? Ik heb een gezin van 5 personen. Het is niet alsof ik aan alle kant geld overhou ofzo. 'Scheef' huren of niet.
Maar je kan beter hopen dat de huizenprijzen lager liggen. Dan gaan instappers zoals ik wel kopen, hetgeen heeeeeel belangrijk is voor de markt.
quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De koopmarkt is vrij, je kan dus de instapprijs nauwelijks aanpakken, daarintegen is de huurmarkt door de overheid gereguleerd, daar kan je dus wel spelen met de prijzen
Probeer het eens met een argument, zo komt het nogal dommig overquote:
Als de lastendruk overmatig hoog is, is het niet meer dan diefstalpreventie. Alleen jammer dat het de markt zo verstoord dat het niet te handhaven valt. Als deze maatregel wordt omgezet in verlaging van de inkomstenbelasting, dan dalen de woningprijzen fors.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 21:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Haha. En overgesubsidieerd wonen in een koophuis is geen parasitisme?
Ja inderdaad ik denk dat ik dommig overkom als ik moet lachen om de opmerking dat de koopmarkt vrij is en de huurmarkt overgereguleerdquote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Probeer het eens met een argument, zo komt het nogal dommig over
Lachen om slechte argumenten is even legitiem als het poneren van goede argumenten.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Probeer het eens met een argument, zo komt het nogal dommig over
Kan je best bijzondere lofts en appartementen in makenquote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:35 schreef droom_econoom8 het volgende:
Wat moet er eigenlijk met die leegstaande kantoorgebouwen gebeuren? Nu steeds meer mensen gaan thuiswerken, is er gewoon veel minder behoefte aan kantoren. Dus ook na de crisis leveren die geen geld meer op?
Maar het gaat wel om ongelofelijk veel kantoorpanden en een groot deel is voor bewoning ongeschikt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Kan je best bijzondere lofts en appartementen in maken
Heb ik nooit problemen mee gehad, maar ik zou zeggen grijp je kans killerquote:Op dinsdag 13 juli 2010 22:46 schreef LXIV het volgende:
Die banken boeken wel af hoor! Daar zit genoeg vet.
Tekenend vind ik dat je nu overal op internet advertenties ziet waarin particulieren grond wordt aangeboden. "als belegging".
Toen er met grond geld als water te verdienen was kwam je als particulier daar niet tussen, nu ben je overal welkom. Dat zegt mij alweer genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |