abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:20:24 #51
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_84024420
Vraag aan de huizenmarkt deskundigen.

Ik heb in 2008 een klein appartement gekocht van ongeveer 70.000.
Destijds was de huizenmarkt nog vrij "gezond", althans dat dacht men.

Rond 2012/2013 verwacht ik een huis in een hogere klasse 170.000 - 200.000 te kunnen kopen.
Omdat ik in de tussentijd al meer verdien en veel gespaard heb.
Toen ik in 2008 dat appartement gekocht had ik dit al min of meer gepland.

Ik verwacht dat met Paars+ de huizenmarkt flink hard aangepakt gaat worden, wat ik terecht vind en wat eigenlijk al veel te lang heeft moeten wachten.

Is het slim om dat kleine appartement nu al te koop te zetten, nu ik er nog relatief veel voor krijg en in de tussentijd te huren tot 2012/2013 totdat de huizen waar ik in geinteresseerd ben betaalbaarder zijn.

Detail: Ik woon in Parkstad, waar als eerste regio in Nederland de bevolkingskrimp al langzaaam zichtbaar is.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:22:17 #52
306926 Verburg_K
tropenjaren
pi_84024531
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:46 schreef LXIV het volgende:
Die banken boeken wel af hoor! Daar zit genoeg vet.

Tekenend vind ik dat je nu overal op internet advertenties ziet waarin particulieren grond wordt aangeboden. "als belegging".
Toen er met grond geld als water te verdienen was kwam je als particulier daar niet tussen, nu ben je overal welkom. Dat zegt mij alweer genoeg.
Banken en verzekeraars zitten tot hun strot in de grond, er is nauwelijks nog een boer die zelf grond heeft, tenzij volledig met hypotheek bezwaard.

En de enige manier waarop ze er wat aan kunne verdienen is als er iets gebouwd gaat worden.
Alleen de waterschapsdlasten zijn vaak al hoger dan de netto pachtopbrengst
Vooral RABO en Fortis hebben duizenden hectaren gekocht voor drie keer de marktwaarde van landbouwgrond
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:25:04 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84024697
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:20 schreef Ixnay het volgende:

Rond 2012/2013 verwacht ik een huis in een hogere klasse 170.000 - 200.000 te kunnen kopen.

Ik verwacht dat met Paars+ de huizenmarkt flink hard aangepakt gaat worden, wat ik terecht vind en wat eigenlijk al veel te lang heeft moeten wachten.

Is het slim om dat kleine appartement nu al te koop te zetten, nu ik er nog relatief veel voor krijg en in de tussentijd te huren tot 2012/2013 totdat de huizen waar ik in geinteresseerd ben betaalbaarder zijn.

Detail: Ik woon in Parkstad, waar als eerste regio in Nederland de bevolkingskrimp al langzaaam zichtbaar is.
Nee, ik denk niet dat dit je zoveel zal opleveren omdat je hypotheekbedrag zo laag is. Je zou dan moeten huren voor rond de 400 euro per maand, dat lukt je particulier niet. En sociale bouw kom je zo snel niet in. Bovendien heb je 2x de verhuiskosten en de inrichtingskosten.

Ik zou gewoon tot 2013 (of 2015) wachten en dan profiteren van de situatie. Want vergeet niet dat je absoluut gezien veel minder verliest op de daling van jouw woning dan dat je bespaart op de daling van je toekomstige woning! Bovendien zullen zulke goedkope huizen ook nog minder in prijs dalen.
The End Times are wild
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:27:03 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84024809
Als je in de tussentijd gratis kunt wonen, bij je ouders oid, dan verandert dat de zaak natuurlijk wel weer.
The End Times are wild
pi_84024918
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:21 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Nederland is tweede geworden.
Welnee joh.. Nederland is wereldkampioen hypotheekschuld.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 23:53:27 #56
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_84026320
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:27 schreef LXIV het volgende:
Als je in de tussentijd gratis kunt wonen, bij je ouders oid, dan verandert dat de zaak natuurlijk wel weer.
De hypotheeklasten bij een woning van 70.000 euro zijn inderdaad erg laag, maar vergeet niet dat het hier om een krimpregio gaat en dan moet je net iets anders redeneren dan in de rest van Nederland.
Hier staat vrij veel leeg. Verhuurders willen toch hun vastgoed objecten gevuld hebben en gaan daardoor eerder met hun prijs omlaag.
pi_84027456
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:48 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik zoek een hoekhuis/2-onder-1-kap met goede staat van onderhoud, tuin of dakterras zonder het postzegelgevoel, omgeving is ook belangrijk (normale buurt, liefst bij wat groen en water)... Hoeft niet groot te zijn (120m² is al mooi), hoeft niet nieuw of klassiek (ik ben een jaren 70-fan), hoeft niet kindvriendelijk...

Maar ja wel in hartje Randstad, i.v.m. 2 banen hier + de wens om niet auto te rijden.

En dat is te veel gevraagd, zo lijkt het Morgen nog 2 objecten bekijken maar ze voldoen eigenlijk al niet aan de criteria. Misschien moet ik ook maar eens wat dingen kijken die duidelijk buiten m'n budget liggen want ik word gewoon depressief van de crap die ik elke keer maar zie
Misschien moet je er maar een sport van maken.
Ik moest dat ik je reactie las denken aan een stukje van Youp van 't Hek.
Dat wil ik jullie niet onthouden

zaterdag 4 april 2009 door Youp

Crisiswraak
Het sjaaltje, de Vespa, het getailleerde jasje, de blote voeten in de schoenen en dan die aanstellerige zonnebril in dat iets te lange, achterovergekamde haar. Amsterdamse makelaars. Zelfverzekerd scooterden ze door de stad. Ik heb het over de moddervette jaren.
Fred en Ellen weten er nog alles van. Zij zochten jaren een huis. Hoewel? Een etage was ook goed. Kamer, slaapkamer, badkamer, rommelkamer en keuken. Dat zochten zij. Een gewone Amsterdamse verdieping. Liefst in de Pijp. De Rivierenbuurt of de Watergraafsmeer was ook goed. Of ze veel geld hadden? Nee. Fred oefende als advocaatje in een juristenkolos aan de Zuidas en Ellen werkte bij een totaal zinloze en volstrekt overbodige damesglossy.
Afhankelijk van de makelaars. Zij gunden jou een huis of niet. Je moest een vriendje zijn. Of een vriendje van een vriendje. Of een kennis van een vriendje van een vriendje. Dan had je een kleine kans op iets behoorlijks en betaalbaars. Anders niet.
En de bescheiden Fred en Ellen waren dat niet. Zagen ze iets op Funda dan belden ze het dienstdoende makelaarskantoor en dat was het dan. Zelden kwam het tot een bezichtiging. De makelaar was er niet en zou terugbellen, maar meestal deed hij dat gewoon niet. En kwam het wel tot een afspraak dan belde hij meestal op het laatste moment af. Soms zelfs als ze al een kwartiertje voor het te bezichtigen huis stonden te kleumen. Als hij überhaupt belde. Hoe vaak was hij helemaal niet komen opdagen?
Tweeënhalf jaar had deze ellende geduurd. Zeker honderd huizen hebben ze gezien, of liever gezegd: niet gezien. Uiteindelijk hebben ze iets duurs gekocht. Ze moesten binnen een kwartier beslissen, anders ging het naar een ander. Het dwingende, oh zo arrogante makelaarstoontje herinnert Fred zich nog zo goed. Die blik en lach. Gruwel!
Fred voelde zich genaaid. Niet door die ene makelaar, maar door al die patsertjes, die hem meer dan twee jaar in de houdgreep hebben gehad. Hij zon op wraak. Zoete wraak. En iedereen weet dat wraak koud gegeten dient te worden.
En nu is het crisis. Kredietcrisis wel te verstaan. Het blad waar Ellen voor werkte is opgeheven, dus zit zij voorlopig zonder werk. Fred is sinds half december thuis. Na een kort en overduidelijk gesprek zonder kopje koffie mocht hij weg. Kans op een nieuwe baan is er voorlopig niet. Niet voor Fred en niet voor Ellen.
Wat ze nu doen? Ze zijn druk. Waarmee? Met een nieuwe hobby: makelaartje pesten. Zeer vermakelijke bezigheid. Hoe? Simpel. Ze kijken op het overvolle Funda, vinden een huis en maken een afspraak. De makelaar is altijd op kantoor en anders belt hij binnen twintig minuten terug. Ze laten hem een kwartiertje wachten voor het aan te kopen pandje. Sorry. File. En dan gaat vooral Fred los. Tergend langzaam sleept hij zich door het huis. Wil alles weten. Hij klopt op muren, meet hoogtes, voelt in de kelder of er geen vocht is en hij stelt vragen, heel veel vragen. Als hij het koopt gaat hij wel verbouwen. Als dat tenminste kan. Misschien wil de makelaar uitzoeken of die ene muur een draagmuur is? En wat is het bestemmingsplan? En hoe zit het met de erfpacht? En mag hij een dakterras? En een serre? Dat moet de makelaar even uitzoeken. En als hij alles heeft uitgezocht belt hij of hij het wel of niet doet. Hij belt alleen niet. En komen? Ach, een mens vergeet wel eens wat.
Het is genieten om de bijna failliete makelaars onderdanig te zien spartelen. Met het zweet op hun voorhoofd doen ze de meest prachtige voorstellen. Ze kunnen proberen er nog een bedrag af te krijgen. Ze weten namelijk dat de eigenaar redelijk klem zit met twee huizen. Als ze ’s avonds willen kijken kan dat ook. Of in het weekend. Wat kan paniekvoetbal amusant zijn. Fred en Ellen zoeken voorlopig geen ander werk. Waarom niet? Dit is de leukste tijd van hun leven. Nuttig en leerzaam. Zeer, zeer leerzaam.
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  woensdag 14 juli 2010 @ 00:31:24 #58
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_84027806
Prachtig stukje. Ja jongen, makelaars makelaars... Het is inderdaad een heel leerzame periode dit.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_84032826
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 21:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Gewoon de huurmarkt liberaliseren, dan ben je vanzelf van de parasieten af
Welke parasieten? Trouwens als ik last van parasieten heb bel ik gewoon de verhuurder, die stuurt dan de ongedierte bestrijding, gratis en voor niets
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_84033015
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 22:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Heb ik nooit problemen mee gehad, maar ik zou zeggen grijp je kans killer
Hoezo... moet jij nog wat perceeltjes dumpen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I'll sing you a lullaby.
pi_84033047
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik vind 'm anders redelijk aardig en meelevend vandaag..
"Pluisje' gebruik vandaag meer letters in één zin dan anders, kortom... hij is op dreef
I'll sing you a lullaby.
pi_84033114
Ook de huren dalen met de koopwoningen mee

Pensioenen dalen, lonen dalen, prijzen dalen

APS: Prijs Nederlandse huurwoning blijft dalen
Het meest bijzondere vind ik wel dat de minister van Volksgezondheid uit de directiekamer van Achmea komt, dus de zorgmaffia zit nu in de regering
pi_84033143
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:28 schreef Terrorizer het volgende:

Welnee joh.. Nederland is wereldkampioen hypotheekschuld.
We are the champions

I'll sing you a lullaby.
pi_84033340
De huren in Amsterdam zijn 15,4 % gezakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat is erg heftig zeg!
pi_84033436
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:55 schreef andlikethathesgone het volgende:
De huren in Amsterdam zijn 15,4 % gezakt ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat is erg heftig zeg!
Een van mijn insiders bij een tussenpersoon wist mij te melden dat er veel appartementen per direct te betrekken waren, in de vrije sector is dus vrijwel geen wachtlijst, het ging wel op appartementen met een huurprijs van >1200 euro/per maand. Kennelijk zijn een hoop expats weer vertrokken uit de hoofdstad?
I'll sing you a lullaby.
pi_84033477
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:55 schreef andlikethathesgone het volgende:
Het is verstandig dat de corporaties een 1.000.000 slechte woningen wil gaan verkopen, anders krijgen ze met leegstand te maken.

Een tochtige lekkende 3 kamerflat die 500 euro per maand kost, die levert echt het absolute maximum op als je nu in de commerciële sector voor 750 euro een 5 kamer tussenwoning met tuin hebt
pi_84033645
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:00 schreef Verburg_K het volgende:

Het is verstandig dat de corporaties een 1.000.000 slechte woningen wil gaan verkopen, anders krijgen ze met leegstand te maken.

Een tochtige lekkende 3 kamerflat die 500 euro per maand kost, die levert echt het absolute maximum op als je nu in de commerciële sector voor 750 euro een 5 kamer tussenwoning met tuin hebt
Alleen de vraagprijzen, die lui leven nog in 2007
I'll sing you a lullaby.
pi_84034464
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:20 schreef Ixnay het volgende:

Als je daar nog 3 jaar in kan blijven wonen en anders iets zou moeten huren, kan je het beter houden. Dat appartementje gaat nooit zoveel dalen, dan wat jij aan huur zal betalen in die 3 jaren.
pi_84034538
Ik pak wel eens in de appie zo’n gratis woonblad mee, en daar zie ik gewoon doodleuk die oude prijzen van 2007 in.
Wat mij weleens verbaast, wie betaalt er nou 200.000 euro kk voor een oud appartementje van 50m2 ??
pi_84035764
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:30 schreef Emu het volgende:

[..]

Als je daar nog 3 jaar in kan blijven wonen en anders iets zou moeten huren, kan je het beter houden. Dat appartementje gaat nooit zoveel dalen, dan wat jij aan huur zal betalen in die 3 jaren.
Ligt eraan wat je gaat huren . Ik ken ook kleine "studentenkamertjes" van 250 euro
pi_84035898
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:32 schreef Homey het volgende:
Ik pak wel eens in de appie zo’n gratis woonblad mee, en daar zie ik gewoon doodleuk die oude prijzen van 2007 in.
Wat mij weleens verbaast, wie betaalt er nou 200.000 euro kk voor een oud appartementje van 50m2 ??
Mensen die ervan overtuigd zijn dat de bomen tot in de hemel groeien
I'll sing you a lullaby.
pi_84035962
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 10:30 schreef Emu het volgende:

Ik vind 70k voor een appartementje (in een achterbuurt?) anders best veel geld, kan best zijn dat er binnen 5 jaar de helft voor gebeurt gaat worden
I'll sing you a lullaby.
pi_84046388
quote:
13 juli 2010
“Hypotheekrente aanpakken door annuïtair aflossen in 30 jaar”

De adviesraden van de ministeries van VROM, Landbouw en Verkeer en Waterstaat adviseren het nieuwe kabinet om de hypotheekrenteaftrek te baseren op een systeem van annuïtaire aflossing in dertig jaar.

Volgens Dick Hamhuis, projectleider van het rapport, willen de ministeries "consumenten stimuleren om hun schulden te verminderen en het eigendom van de woningen te bevorderen." De adviesraden schrijven aan de regering dat op lange termijn maar liefst acht miljard euro kan worden bezuinigd op de woningmarkt.

Met een annuïteitenhypotheek betalen consumenten gedurende de gehele looptijd een vast bedrag, dat bestaat uit een deel aflossing en een deel rente. Omdat consumenten in het begin van de looptijd vooral rente betalen, kunnen zij een groot deel van de hypotheeklast aftrekken van de belasting. Later, als consumenten een groot deel van de schuld hebben afgelost en ze dus minder rente betalen, hebben ze minder voordel van hun hypotheekrenteaftrek. De adviesraden stellen voor om de aftrek tot een periode van dertig jaar te beperken.

Stapsgewijs verminderen
De adviesraden stellen dat de hypotheekrenteaftrek stapsgewijs moet worden beperkt, omdat ingrijpende wijzigingen de woningmarkt tot stilstand kunnen brengen. Eerder beval de adviesraad van het ministerie van VROM aan om te beginnen met een stapsgewijze afbouw van de overdrachtsbelasting, de hypotheekrenteaftrek en het eigen woningforfait.

Bron: NVM
Nou..... dat is weer een knap staaltje huisvrouwenlogica. Veel rente betalen om maximaal 'voordeel' te behalen via de HRA
Dit advies geld natuurlijk vooral voor de mensen die een hypotheek hebben bij ABN-AMRO en ING
I'll sing you a lullaby.
pi_84046644
quote:
13 juli 2010
ING: nulgroei woningbouw 2011

Het Economisch Bureau van de ING is somber over de woningbouw. Het in 2009 ingezette herstel van het aantal koopwoningen zet niet door [edit] [/edit].

De ING heeft haar verwachtingen voor de productie van woningen in 2011 naar beneden bijgesteld. In plaats van een eerder voorspelde lichte groei blijft het aantal woningen constant op 60.000. In 2009 bedroeg de woningproductie nog 83.000.

Volgens de ING zijn kopers onzeker geworden over het voorbestaan van de hypotheekrenteaftrek en door de onrust op de financiële markten. Het consumentenvertrouwen in mei en juni was laag.

Strenge winter
In het eerste kwartaal van 2010 halveerde het aantal gereedgekomen woningen bijna ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dit komt mede door de strenge winter, waardoor op sommige bouwplaatsen twee maanden niet gewerkt kon worden. Het aantal bouwvergunningen nam met bijna 30 procent af.

Het aantal faillissementen in de bouw is gestegen tot een recordhoogte. In het eerste kwartaal van dit jaar konden 348 bouwbedrijven het hoofd niet langer boven water houden, een stijging van 50 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. 36 procent van alle woningbouwers geeft aan onvoldoende orders te hebben om hun mensen aan het werk te houden. Grotere bedrijven gingen relatief vaak failliet. Eenmanszaken die actief zijn op de renovatiemarkt deden het beter.

bron: NVM
Het zijn toch ook een stelletje grappenmakers daar bij ING, uiteindelijk kun je een leugen niet vol houden, want de realiteit achterhaald ze wel
Niet dat je de peptalk van de banken, NVM en andere leugenachtige clubjes nog maar enigsinds serieus moet nemen, hopelijk gaan steeds meer mensen dat inzien dat deze zelfbenoemde toppers feitelijk niets voorstellen

Overigens gaat het best goed met de renovatie sector, vooral mensen die echt goed kunnen klussen zitten vol met werk.
I'll sing you a lullaby.
pi_84051853
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 14:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het zijn toch ook een stelletje grappenmakers daar bij ING, uiteindelijk kun je een leugen niet vol houden, want de realiteit achterhaald ze wel
Niet dat je de peptalk van de banken, NVM en andere leugenachtige clubjes nog maar enigsinds serieus moet nemen, hopelijk gaan steeds meer mensen dat inzien dat deze zelfbenoemde toppers feitelijk niets voorstellen

Overigens gaat het best goed met de renovatie sector, vooral mensen die echt goed kunnen klussen zitten vol met werk.
Ja wat wil je, met al die slecht onderhouden corporatiewoningen die de markt op gegooid worden tegen de hoofdprijs.

Vandaar dat opeens al die polen weer aan het werk zijn tegen contante betaling
En Jan de WAO er is ook weer aan het behangen en vloerleggen

[ Bericht 4% gewijzigd door Verburg_K op 14-07-2010 21:06:47 ]
pi_84067509
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 20:21 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]

Let's party like it's 1999.
"The internet huizenmarktzeepbel is over"

I'll sing you a lullaby.
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:01:14 #78
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_84067606
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:06 schreef antfukker het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je gaat huren . Ik ken ook kleine "studentenkamertjes" van 250 euro
Ja, dan betaal ik maar 311 euro hypotheek voor 60 m2.
pi_84070736
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:01 schreef Ixnay het volgende:

Ja, dan betaal ik maar 311 euro hypotheek voor 60 m2.
Feitelijk betaal je meer, maar krijg jij een belastingkorting. Echt.... DAM zou zeggen dat je een parasiet bent, ik houd het er op dat je een profiteur bent
I'll sing you a lullaby.
pi_84075669
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:33 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Welke parasieten? Trouwens als ik last van parasieten heb bel ik gewoon de verhuurder, die stuurt dan de ongedierte bestrijding, gratis en voor niets
Scheefhuurders
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84075688
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:03 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Feitelijk betaal je meer, maar krijg jij een belastingkorting. Echt.... DAM zou zeggen dat je een parasiet bent, ik houd het er op dat je een profiteur bent
Iemand anders worden in de mond leggen, je wordt wel steeds triester :´)
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_84075836
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 01:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Scheefhuurders
Die bestaan denk ik niet, de huren dalen harder dan de koopwoningen
pi_84075903
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 01:29 schreef Verburg_K het volgende:

[..]

:´)
pi_84078078
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 01:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Scheefhuurders
Sommige corporatiewoningen zijn inderdaad verzakt en staan scheef
I'll sing you a lullaby.
pi_84078097
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 01:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Mijn excuses, ik was in de veronderstelling dat jij gevoel voor humor had
I'll sing you a lullaby.
pi_84078122
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 01:29 schreef Verburg_K het volgende:

Als dat zo doorgaat is huren in de vrije sector binnenkort goedkoper als bij de corporatie
I'll sing you a lullaby.
pi_84079702
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 14:46 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nou..... dat is weer een knap staaltje huisvrouwenlogica. Veel rente betalen om maximaal 'voordeel' te behalen via de HRA
Dit advies geld natuurlijk vooral voor de mensen die een hypotheek hebben bij ABN-AMRO en ING
quote:
Eerder beval de adviesraad van het ministerie van VROM aan om te beginnen met een stapsgewijze afbouw van de overdrachtsbelasting, de hypotheekrenteaftrek en het eigen woningforfait.
Hulde .
  donderdag 15 juli 2010 @ 09:59:16 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_84079875
Af en toe denk ik weleens dat die commissies gewoon zitten te FOK!en. Want zoveel ideeen, beargumenteerd gebracht en hier discussieonderwerp geweest, zie je nu allemaal terug in allerlei adviezen.
The End Times are wild
pi_84082082
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:59 schreef LXIV het volgende:
Af en toe denk ik weleens dat die commissies gewoon zitten te FOK!en. Want zoveel ideeen, beargumenteerd gebracht en hier discussieonderwerp geweest, zie je nu allemaal terug in allerlei adviezen.
Waarom een idee zelf bedenken. . *mompelt iets van een wiel*
pi_84082295
Aangezien hier heel wat personen zitten die ermee bezig zijn, een vraagje om een goede vergelijking te kunnen maken met België. Welke hypotheekrente betaal je in Nederland bij goed onderhandelen? De rente waar banken mee promoten lijkt mij in Nederland erg hoog. In België haal je volgende percentages met minimale bijkomende voorwaarden (enkel betaalrekening en spaarrekening openen, indien je dat bij betreffende bank nog niet hebt).

Allemaal vaste annuiteiten met kapitaalaflossing.

- 20 jaar variabele rentevoet jaarlijks aanpasbaar 2,45%
- 30 jaar variabele rentevoet jaarlijks aanpasbaar 2,85%
- 20 jaar vaste rentevoet 4,15%
- 30 jaar vaste rentevoet 4,35% tot 4.45%

Als ze koppelverkopen, krijg je nog rentekorting, maar dat betaal je uiteraard in de andere producten toch lekker bij, dus daar hou ik even geen rekening mee. Hoe zit dat in Nederland in de realiteit?
pi_84083277
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 01:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Misschien moet jij eens iets van Ger Hukker uit je mond halen, Diego Armando de Makelaar
pi_84102696
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 09:59 schreef LXIV het volgende:
Ja maar dat het huurwaardeforfait misbruikt zal worden door de politiek om de HRA deels te tackelen is wel duidelijk, dan valt er niets te verwijten en de miljarden stromen binnen
  donderdag 15 juli 2010 @ 20:02:38 #93
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_84104167
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:03 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee ik betaal nog minder, 202 euro per maand netto. Nou vind je me zeker al helemaal een profiteur.
pi_84105791
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:17 schreef Emu het volgende:
Aangezien hier heel wat personen zitten die ermee bezig zijn, een vraagje om een goede vergelijking te kunnen maken met België. Welke hypotheekrente betaal je in Nederland bij goed onderhandelen? De rente waar banken mee promoten lijkt mij in Nederland erg hoog. In België haal je volgende percentages met minimale bijkomende voorwaarden (enkel betaalrekening en spaarrekening openen, indien je dat bij betreffende bank nog niet hebt).

Als ze koppelverkopen, krijg je nog rentekorting, maar dat betaal je uiteraard in de andere producten toch lekker bij, dus daar hou ik even geen rekening mee. Hoe zit dat in Nederland in de realiteit?
in nld is het meer. veul meer.

banken hebben extra opgehoogd; voorheen was het circa 0.5 op kapitaalmarktrente, nu circa 2. laat de overheid dat gewoon verbieden (of zelf de bank spelen aangezien ze toch al half eigenaar zijn van een aantal banken) en de hra afschaffen en de markt wordt al meteen een stuk gezonder zonder dat het nou meteen meer hoeft te kosten voor de consument.
  donderdag 15 juli 2010 @ 20:56:17 #95
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_84106890
quote:
Ik heb alleen maar aflossingsvrij met vaste rente uitgezocht, ik weet niet of die tarieven te vergelijken zijn, maar wat ik recent kreeg aangeboden was 4,7% voor 10 jaar vast en 5,05% voor 20 jaar vast.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_84123673
quote:

Moet je percentage van executie waarde wel even geven. Veel nederlanders hebben een hypotheek boven executiewaarde en dus een bijbehorende hogere rente.
pi_84129182
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 10:30 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Moet je percentage van executie waarde wel even geven. Veel nederlanders hebben een hypotheek boven executiewaarde en dus een bijbehorende hogere rente.
Laten we zeggen 100% van de verkoopwaarde (dus zonder KK). Bij ons is overigens geen verschil in rente merkbaar, tenzij je meer dan 100% gaat lenen. Sommige geven nog wel wat extra korting als je onder de 80% zit (korting is miniem, maximum 0.1%).
pi_84135184
Ik bedacht me net dat als de HRA afgebouwd gaat worden een lineaire hypotheek voor veel rijkaards wel eens interessant kan worden?
I'll sing you a lullaby.
pi_84224957
Huiseigenaren nog steeds in denial

Check deze aflevering van "kavel tot kasteel"

Vanaf 20:00 doet die mevrouw die haar veel te dure huis verkoop een paar leuke uitspraken, ze neemt kopers niet serieus, zelf in tijden van crisis niet

Ondertussen begrijp ze maar niet waarom niemand haar huis wil kopen, sterker nog er komen geen eens mensen kijken. Zo mooi om al die trieste speculanten te zien falen, ik word er haast opgewonden van
I'll sing you a lullaby.
pi_84225531
Ik denk dat de AEX tussen de 320 en 325 gaat schommelen deze week tot Vrijdag's stress test.
Macro data domineert (negatief), maar beleggers sentiment is te negatief (=positief)
Daarnaast een zeer interessant 'must read' anaylse voor komende maanden van Samuel Kress (hoop niet crash...)
http://goedbeleggen.wordp(...)rs-negatief-gestemd/
25 jaar in de aandelenbuz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')