"The internet huizenmarktzeepbel is over"quote:Op woensdag 14 juli 2010 20:21 schreef pberends het volgende:
[ afbeelding ]
Let's party like it's 1999.
Ja, dan betaal ik maar 311 euro hypotheek voor 60 m2.quote:Op woensdag 14 juli 2010 11:06 schreef antfukker het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je gaat huren. Ik ken ook kleine "studentenkamertjes" van 250 euro
Feitelijk betaal je meer, maar krijg jij een belastingkorting. Echt.... DAM zou zeggen dat je een parasiet bent, ik houd het er op dat je een profiteur bentquote:Op woensdag 14 juli 2010 22:01 schreef Ixnay het volgende:
Ja, dan betaal ik maar 311 euro hypotheek voor 60 m2.
Scheefhuurdersquote:Op woensdag 14 juli 2010 09:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Welke parasieten? Trouwens als ik last van parasieten heb bel ik gewoon de verhuurder, die stuurt dan de ongedierte bestrijding, gratis en voor niets
Iemand anders worden in de mond leggen, je wordt wel steeds triester :´)quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Feitelijk betaal je meer, maar krijg jij een belastingkorting. Echt.... DAM zou zeggen dat je een parasiet bent, ik houd het er op dat je een profiteur bent
Die bestaan denk ik niet, de huren dalen harder dan de koopwoningenquote:
:´)quote:Op donderdag 15 juli 2010 01:29 schreef Verburg_K het volgende:
[..]
Die bestaan denk ik niet, de huren dalen harder dan de koopwoningen
Sommige corporatiewoningen zijn inderdaad verzakt en staan scheefquote:
Mijn excuses, ik was in de veronderstelling dat jij gevoel voor humor hadquote:Op donderdag 15 juli 2010 01:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iemand anders worden in de mond leggen, je wordt wel steeds triester :´)
Als dat zo doorgaat is huren in de vrije sector binnenkort goedkoper als bij de corporatiequote:Op donderdag 15 juli 2010 01:29 schreef Verburg_K het volgende:
Die bestaan denk ik niet, de huren dalen harder dan de koopwoningen
quote:Op woensdag 14 juli 2010 14:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nou..... dat is weer een knap staaltje huisvrouwenlogica. Veel rente betalen om maximaal 'voordeel' te behalen via de HRA![]()
Dit advies geld natuurlijk vooral voor de mensen die een hypotheek hebben bij ABN-AMRO en ING
Huldequote:Eerder beval de adviesraad van het ministerie van VROM aan om te beginnen met een stapsgewijze afbouw van de overdrachtsbelasting, de hypotheekrenteaftrek en het eigen woningforfait.
Waarom een idee zelf bedenken.quote:Op donderdag 15 juli 2010 09:59 schreef LXIV het volgende:
Af en toe denk ik weleens dat die commissies gewoon zitten te FOK!en. Want zoveel ideeen, beargumenteerd gebracht en hier discussieonderwerp geweest, zie je nu allemaal terug in allerlei adviezen.
Misschien moet jij eens iets van Ger Hukker uit je mond halen, Diego Armando de Makelaarquote:Op donderdag 15 juli 2010 01:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Iemand anders worden in de mond leggen, je wordt wel steeds triester :´)
Ja maar dat het huurwaardeforfait misbruikt zal worden door de politiek om de HRA deels te tackelen is wel duidelijk, dan valt er niets te verwijten en de miljarden stromen binnenquote:Op donderdag 15 juli 2010 09:59 schreef LXIV het volgende:
Af en toe denk ik weleens dat die commissies gewoon zitten te FOK!en. Want zoveel ideeen, beargumenteerd gebracht en hier discussieonderwerp geweest, zie je nu allemaal terug in allerlei adviezen.
Nee ik betaal nog minder, 202 euro per maand netto. Nou vind je me zeker al helemaal een profiteur.quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Feitelijk betaal je meer, maar krijg jij een belastingkorting. Echt.... DAM zou zeggen dat je een parasiet bent, ik houd het er op dat je een profiteur bent
in nld is het meer. veul meer.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:17 schreef Emu het volgende:
Aangezien hier heel wat personen zitten die ermee bezig zijn, een vraagje om een goede vergelijking te kunnen maken met België. Welke hypotheekrente betaal je in Nederland bij goed onderhandelen? De rente waar banken mee promoten lijkt mij in Nederland erg hoog. In België haal je volgende percentages met minimale bijkomende voorwaarden (enkel betaalrekening en spaarrekening openen, indien je dat bij betreffende bank nog niet hebt).
Allemaal vaste annuiteiten met kapitaalaflossing.
- 20 jaar variabele rentevoet jaarlijks aanpasbaar 2,45%
- 30 jaar variabele rentevoet jaarlijks aanpasbaar 2,85%
- 20 jaar vaste rentevoet 4,15%
- 30 jaar vaste rentevoet 4,35% tot 4.45%
Als ze koppelverkopen, krijg je nog rentekorting, maar dat betaal je uiteraard in de andere producten toch lekker bij, dus daar hou ik even geen rekening mee. Hoe zit dat in Nederland in de realiteit?
Ik heb alleen maar aflossingsvrij met vaste rente uitgezocht, ik weet niet of die tarieven te vergelijken zijn, maar wat ik recent kreeg aangeboden was 4,7% voor 10 jaar vast en 5,05% voor 20 jaar vast.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:17 schreef Emu het volgende:
Als ze koppelverkopen, krijg je nog rentekorting, maar dat betaal je uiteraard in de andere producten toch lekker bij, dus daar hou ik even geen rekening mee. Hoe zit dat in Nederland in de realiteit?
Moet je percentage van executie waarde wel even geven. Veel nederlanders hebben een hypotheek boven executiewaarde en dus een bijbehorende hogere rente.quote:Op donderdag 15 juli 2010 11:17 schreef Emu het volgende:
Aangezien hier heel wat personen zitten die ermee bezig zijn, een vraagje om een goede vergelijking te kunnen maken met België. Welke hypotheekrente betaal je in Nederland bij goed onderhandelen? De rente waar banken mee promoten lijkt mij in Nederland erg hoog. In België haal je volgende percentages met minimale bijkomende voorwaarden (enkel betaalrekening en spaarrekening openen, indien je dat bij betreffende bank nog niet hebt).
Allemaal vaste annuiteiten met kapitaalaflossing.
- 20 jaar variabele rentevoet jaarlijks aanpasbaar 2,45%
- 30 jaar variabele rentevoet jaarlijks aanpasbaar 2,85%
- 20 jaar vaste rentevoet 4,15%
- 30 jaar vaste rentevoet 4,35% tot 4.45%
Laten we zeggen 100% van de verkoopwaarde (dus zonder KK). Bij ons is overigens geen verschil in rente merkbaar, tenzij je meer dan 100% gaat lenen. Sommige geven nog wel wat extra korting als je onder de 80% zit (korting is miniem, maximum 0.1%).quote:Op vrijdag 16 juli 2010 10:30 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Moet je percentage van executie waarde wel even geven. Veel nederlanders hebben een hypotheek boven executiewaarde en dus een bijbehorende hogere rente.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |