Dat was mn moeder op teenslippers. Tijdens het klussen zal de winter wel ingevallen zijn dus sowieso bergschoenen.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:46 schreef bobenjanneke het volgende:
Mooi mooi!
Fotootje van de zolder?
Ik zie je op teenslippers rondlopen, 2 adviezen:
- Doe tijdens het klussen dichte ( werk ) schoenen aan
- Geen kleine erbij tijdens het klussen
Dit wordt zeker een TVP en ben benieuwd naar de vorderingen.
Schildersvragen beantwoord ik van harte!
Succes!
Jaren '60 degelijkheidquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:46 schreef error_404 het volgende:
Gefeli met jullie huisje! Een huis met mogelijkheden, zo te zien. Ook nog foto's van de buitenkant?
Leuk trapje trouwens, hoe de spijlen doorlopen naar de verdieping. Wordt meestal toch iets botter gedaan...
Inbouwkasten laten we zitten, structureel gaan we eerst niets vervangen, wel als we beneden bezig gaan.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 13:57 schreef MrNiles het volgende:
gaan de inbouwkasten eruit?
enne...veeeeeel werk met de badkamer zo te zien
en nieuw glas...hoe is de staat van de kozijnen?
kunststof is best betaalbaar als je toch al het glas gaat vervangen
Dat schimmelvrije gedeelte klinkt heel goedquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 15:20 schreef Forno het volgende:
Ventilatieroosters zijn wel een pre, zeker in combinatie met (je nieuw aan te leggen) mechanische afvoer (afzuiging) in je badkamer. Heb je de hele dag verse luchttoevoer en afvoer van vochtige lucht via de badkamer. Heeft schimmel straks een harde dobber in jullie mooie nieuwe badkamer. Zorg wel voor een kier onder de badkamerdeur van ongeveer 2cm. Heb je de ventilatie ook meteen op orde.
Het badkamerraam kun je in de winter beter dicht laten.
Succes met de klus!
als je glaszetter 5k vraagt, dan zou ik snel een ander zoekenquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:26 schreef pessie het volgende:
Die mechanische afzuiging hebben wij (nog) niet bedacht. We zien wel wat wij nodig vinden. We zitten nu in de fase "wat gaan/moeten we doen en wat gaat dat kosten", als we de sleutel hebben komt de daadwerkelijke uitvoering (+10% onvoorziene kosten).
Zoals gezegd, bovenop dat mini-bouwdepot-je hebben we wel spaargeld. We zien wel hoever we nu eerst komen. Ik ben erg benieuwd naar de offertes van de glaszetters.
In eerste instantie gingen wij er vanuit dat we alleen het glas mee mochten financieren omdat we al aan onze maximale hypotheek zaten, nu blijkt dat we (veel) meer hypotheek mogen lenen, dus dat we minder van ons spaargeld hoeven te gebruiken. Ik bedoel, het wordt pas een probleem als de glaszetter meer dan 5k gaat kosten. En gezien mijn andere topic denk ik niet dat dat zo zal zijn.
Waarschijnlijk komt er koude lucht van buiten in je warme en vochtige badkamer -> condensatie van waterdamp -> vocht -> schimmel.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:00 schreef pessie het volgende:
[..]
We hebben nu altijd schimmel in de badkamer terwijl het raampje en de deur altijd openstaan![]()
Wil je nog een goede grap horen? Mijn badkamer is een afgesloten ruimte zonder ramen enzo, had nog niet iets met de deur gedaan maar wel alvast de afzuiger (zo'n silent 100m3/u ding opgehangen, die had ik aangezet om van die kit stank af te zijn, maar denk je dat ik de deur nog open kreeg na een nachtje? moest op zolder de ventilator afkoppelen om de deur open te doen, kreeg er oprecht geen beweging inquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Waarschijnlijk komt er koude lucht van buiten in je warme en vochtige badkamer -> condensatie van waterdamp -> vocht -> schimmel.
De truc is juist dat je de warme vochtige lucht wegzuigd en vervangt door droge en warme lucht uit je woning i.p.v. buiten.
Dus via een soort afzuiging, deur open (of kier of roster in deur) en het buitenraam dicht houden!!
Wat betreft isolatieglas: dat hoeft niet veel meer dan ¤50m² te kosten!
quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 16:53 schreef RanTheMan het volgende:
[..]
Wil je nog een goede grap horen? Mijn badkamer is een afgesloten ruimte zonder ramen enzo, had nog niet iets met de deur gedaan maar wel alvast de afzuiger (zo'n silent 100m3/u ding opgehangen, die had ik aangezet om van die kit stank af te zijn, maar denk je dat ikd e deur nog open kreeg daarna? moest op zolder de ventilator afkoppelen om de deur open te doen, kreeg er oprecht geen beweging in
Vin het een beregrap. Zo ken ik er nog één: in m'n vorige keuken had ik een flinke afzuigkap hangen. Als ik friet bakte, zette ik de friteuse onder de afzuigkap en die laatste op stand 3. De vouwdeur naar de kamer werd dan uit z'n magneetsluiting gezogen en hing 5 cm schuin de keuken in.quote:
Mijn ouders hebben een open haard en veel te weinig luchttoevoer. En wanneer de schouw aangaat, staat de hele kamer blauwquote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:16 schreef betyar het volgende:
Dat zijn ook veel voorkomende blunders bij het plaatsen van open haarden en kachels.
Of de open haard of kachel branden en dan gaan koken met de afzuiger vol open.quote:Op vrijdag 7 oktober 2011 17:20 schreef pessie het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben een open haard en veel te weinig luchttoevoer. En wanneer de schouw aangaat, staat de hele kamer blauw.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |