abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77494619

Welkom in het FOK! anime en manga topic!

Wees niet afgeschrikt door de slowchat, als je vragen hebt kun je die hier altijd kwijt.

Anime is de japanse variant op "onze" tekenfilm. Het mag dan wel getekend zijn, maar anime's gaan vaak veel dieper dan de tekenfilms die je hier op TV ziet.
Door veel mensen die niet bekend worden deze termen echter in verband gebracht met seksueel getinte afbeeldingen (hentai) of onze (kinderlijke) series (op Jetix, Nickelodeon).
Hierdoor heeft dit onderwerp een slechte reputatie bij een aantal mensen.

Anime en manga kun je onderverdelen in verschillende genres. De twee grootste zijn "Shonen" en "Shoujo".
Hiernaast heb je meerdere kleine (sub-)genres, zoals "Josei", "Seinen". Elk (sub-)genre snijd een ander onderwerp aan, dus er zou in principe voor iedereen iets tussen moeten zitten.

Gericht op jongens (Shonen): dit is over het algemeen het meest bekeken genre. De meeste mensen beginnen met de bekende series uit dit gedeelte.
De series zijn meestal gericht op actie en humor. De bekende series "Bleach" en "Naruto" vallen in dit gedeelte

Gericht op meisjes (Shoujo): dit onderdeel behandelt meestal het (meer) dramatische gedeelte, en bevat veel romantiek.
Meestal is het hoofdpersoon in een van deze series een vrouw (of meisje natuurlijk). Een aantal voorbeelden zijn "Sailor Moon", "Cardcaptor Sakura" en "Fruits Basket"

Gericht op de jong volwassen vrouw (Josei): deze bevatten globaal dezelfde themas als de "Shoujo"-series, maar dan iets serieuzer en realistischer uitgevoerd.
Onder andere de series "Nana", "Paradise Kiss" en "Honey and Clover" zijn voorbeelden hiervan

Gericht op de jong volwassen man (Seinen): dit genre is heel divers en er zit veel afwisseling in, van avant-garde tot erotiek. Deze series hebben vaak een serieuze ondertoon.
Een aantal populaire series zijn "Elfen Lied" en "Ghost in the Shell".

Gericht op kinderen (Kodomo): "Hello Kitty" en "Hamtaro" - dit spreekt voor zich.

De makkelijkste manier is de taal leren door middel van een cursus of ervaring. Als je daar geen zin in (of daartoe niet in staat bent) kun je fansubs kijken. Fansub-groepen (zoals Dattebayo) nemen "raw"-versies op van de japanse TV, vertalen deze en voegen ondertitelingen toe. Vaak geven de groepen extra informatie zodat het voor de kijker beter te begrijpen is (typische japanse dingen worden uitgelegd).

Er zijn verschillende soorten groepen die animes ondertitelen, daarom zijn er verschillende in de gebruikte lettertypen, tekstopmaak of vertalingen. Verder zijn er twee soorten, de "speedsubbers" en de "qualitysubbers".
Zoals de namen doen vermoeden brengen de "speedsubbers" snel hun aflevering (of hoofdstuk) uit (waardoor het kan zijn dat deze van mindere kwaliteit is), en de "qualitysubbers" nemen de tijd en leveren vaak beter werk af.

Fansubs worden uitgebracht op verschillende sites, om deze te vinden kun je altijd even Googelen of op (de grotere) P2P-sites zoeken.
Links vragen doen we niet in dit topic (omdat het niet in alle gevallen legaal is), maar als je er echt niet uit komt kun je altijd een van de mensen hier een PM sturen.

Waarom zijn (sommige) fansubs illegaal?
Animes worden steeds populairder in andere landen, waardoor er vaker licenties opgekocht worden. Dit betekent dat de afleveringen officieel niet verspreid mogen worden (zonder toestemming).
Dit gebeurt niet bij alle series, maar meestal bij series die bekendheid verkrijgen in het westen waardoor een westerse uitgever de licentie koopt om hieraan te verdienen.

Ik kan de fansubs niet afspelen, wat moet ik doen?
Waarschijnlijk heb je niet de goede codes die nodig zijn om de formaten af te spelen, het CCCP-Project is een (gratis) pakket speciaal ontwikkeld voor anime, probeer eerst deze eerst te downloaden.

Huidig seizoen
Klik voor de vergroting!

2007 | Winter | Spring | Summer | Fall
2008 | Winter | Spring | Summer | Fall
2009 | Winter | Spring | Summer | Fall
2010 | Winter | Spring | Summer | Fall

Aziatische drama's Deel 2
Een topic over Aziatische drama series, voornamelijk over J-drama. Als je een keer geen zin hebt in anime moet je het hier een keer proberen.

Japans. [Deel 2]
Altijd al een beetje Japans willen leren? Dan is dit hét topic voor jou

Japanse cultuur enzo :D
Vragen over de Japanse Cultuur? Stel ze hier!

Japan #15
Dingen die je echt moet doen (mocht je naar Japan gaan).

Zelf sushi maken deel VII
Gerechten

[Animé] Meld hier dat er een nieuwe EP uit is 3
Hier word het gemeld als er nieuwe afleveringen uitgebracht worden.

Anime/mangaseries verkiezingstopic 2008 - Deel 4
Je wil iets nieuws zien maar weet niet wat? In dit topic vind je welke series het populairst waren op FOK!

Animé/Manga meetingtopic dl. 5 - beware of the Ice tea.
Een anime/manga meet.

[Anime] Bleach #8: Wachten op Ichigo vs Ulquiorra!
[Anime&Manga] Naruto #16
[ANIME] One Piece

http://www.animenewsnetwork.com/
Nieuws over anime, hier staan ook beschrijvingen van series en handige lijstjes van goede anime.

http://animenfo.com/
Hier vind je alle informatie over een anime die jij zoekt.

http://anidb.net/
De anime-database.

http://anime-planet.com/
Hier kun je een aantal aanraders zoeken (anime).

http://myanimelist.net/
Houd je eigen anime- en mangalijst bij! Bekijk andere lijsten en geef je oordeel over anime en manga!

Voorgaande delen

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92

------------------------------------------------------------

Degene die het laatst post in dit topic moet een nieuw topic aanmaken, en deze (als dat kan) bijhouden zolang deze open is.
De OP is hier te vinden.
Klik boven op de tab 'Bewerken' en kopiëer deze versie in verband met incorrecte weergave!
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_77494634
bijwerken doe ik straks wel
pi_77495457
Fillers bij naruto komen eigenlijk wel goed uit, tijd over voor lost en Baka to test
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_77495564
Baka to test is eigenlijk stiekem wel vermakelijk
  zondag 31 januari 2010 @ 22:51:40 #5
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_77495577
Kampioen!
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_77496089
quote:
Op zondag 31 januari 2010 22:30 schreef MakuMaku het volgende:

[..]

Meld!
Ik vind het wel een aardige serie, vooral als je Index hebt gezien. Hier en daar wat leuke cross-overs.
Hmm, oke...

Ik vind het veel op Mai HiME lijken qua tekenstijl en hoe het gepresenteerd wordt. En beetje ecchi.
  zondag 31 januari 2010 @ 23:25:03 #7
137556 L.no
Midlife crisis
pi_77497405
Waarom is er eigenlijk zo weinig info over manga in de OP?
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_77497498
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:25 schreef L.no het volgende:
omdat 't meer een anime topic is. Maar als je je geroepen voelt om een leuk stukje te schrijven
  zondag 31 januari 2010 @ 23:30:20 #9
137556 L.no
Midlife crisis
pi_77497671
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:26 schreef zquing het volgende:

[..]

omdat 't meer een anime topic is. Maar als je je geroepen voelt om een leuk stukje te schrijven
Dat hoeft niet. Blijkbaar hebben meer mensen interesse in anime.
Ik wilde eigenlijk weten welke sites je het beste manga kan downloaden (dus niet online kijken). Ik ken een paar, maar soms krijg ik net niet de manga die ik wil hebben.
Geen idee of ik het gewoon kan vragen hiero. PM mag ook.
  zondag 31 januari 2010 @ 23:31:51 #10
122997 zquing
Drama Junk
pi_77497732
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:30 schreef L.no het volgende:

[..]
uit de OP
Links vragen doen we niet in dit topic (omdat het niet in alle gevallen legaal is), maar als je er echt niet uit komt kun je altijd een van de mensen hier een PM sturen.

maar ik heb verder geen idee, ben meer van de anime
  zondag 31 januari 2010 @ 23:37:51 #11
137556 L.no
Midlife crisis
pi_77497993
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:31 schreef zquing het volgende:

[..]

uit de OP

maar ik heb verder geen idee, ben meer van de anime
Het probleem is eigelijk, hoe weet ik of iemand hier iets van weet?
Ik kan toch niet random mensen gaan PM-en?
Is het daarom neit handig om het te vragen via het topic en ze te verwijzen om mij een PM te sturen als ze het weten?
  zondag 31 januari 2010 @ 23:39:08 #12
122997 zquing
Drama Junk
pi_77498045
tijdje meeposten en je komt er wel achter wie je antwoord kunnen geven. Maar zal 't morgen ff aan iemand voor je vragen

als ik 't niet vergeet
pi_77498165
quote:
Ik attendeer je op het feit dat je naam ronduit idioot klinkt en eenzelfde indruk opwekt als een 12-jarige VMBO-scholiere - maar zullen we het hier over anime en manga hebben en niet over jouw "vet coole naam"?
@quir, jezus krijg een leven gast, er zijn hier mensen die penisbaard heten en dan ga je een beetje lopen kutten over mijn naam? Ik snap de relevantie van mijn naam aan dit topic niet, dus waarom begin je er over...

12 jarige vmbo scholiere, werkelijk Het is maar een naam
  zondag 31 januari 2010 @ 23:44:15 #14
137556 L.no
Midlife crisis
pi_77498231
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:39 schreef zquing het volgende:
tijdje meeposten en je komt er wel achter wie je antwoord kunnen geven. Maar zal 't morgen ff aan iemand voor je vragen

als ik 't niet vergeet
En dat is het probleem. Alles in de OP is duidelijk en je kan alles snel vinden, maar zoveel moeite is het niet echt waard meer.
Ik ga iig verder zoeken dan maar.
  zondag 31 januari 2010 @ 23:45:25 #15
122997 zquing
Drama Junk
pi_77498271
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:42 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

@quir, jezus krijg een leven gast, er zijn hier mensen die penisbaard heten en dan ga je een beetje lopen kutten over mijn naam? Ik snap de relevantie van mijn naam aan dit topic niet, dus waarom begin je er over...

joh, tief eens een eind op
pi_77498344
hè... gezellig.

lekker.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_77498909
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:42 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Het is slechts de spot drijven - wind je niet zo op, dat doe ik ook niet. En 'Penisbaard' is een stuk vuil waar ik geen aandacht aan besteed. Maar als je niet bereid bent het te hebben over anime en manga zul je toch echt een ander topic moeten vinden om te mouwen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
  maandag 1 februari 2010 @ 00:06:55 #18
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_77498926
so begint weer goed hier
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_77498961
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:25 schreef L.no het volgende:
Omdat er in dit topic vrijwel geen aandacht wordt besteed aan manga, maar om de deur te openen voor gebruikers die over manga willen praten, wat in dezelfde 'categorie' als anime valt, is het toch opgenomen in de titel. Sites waar je manga op kunt lezen weet ik wel, of in ieder geval, ik ken mensen die ze kennen. En anders kennen zij mensen die ze kennen - of Google. Daar kom ik morgen wel op terug.
pi_77498979
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:06 schreef wdn het volgende:
so begint weer goed hier
altijd

laatste nodame al gezien? Vind 't toch allemaal wat minder dan de originele. Had je trouwens ook de live action van Nodame gezien? Zeker een aanrader
pi_77499032
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:47 schreef Jordy-B het volgende:
hè... gezellig.

lekker.
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:06 schreef wdn het volgende:
so begint weer goed hier
Scusi.
WDN, sta ik soms op je foe-list en zie je mijn posts niet meer?
pi_77499063
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:08 schreef zquing het volgende:

[..]

altijd

laatste nodame al gezien? Vind 't toch allemaal wat minder dan de originele. Had je trouwens ook de live action van Nodame gezien? Zeker een aanrader
Die wil ik nog eens oppikken, als ik mijn levensstijl, waarin lam zijn centraal staat, kan omgooien.
pi_77499116
quote:
Op zondag 31 januari 2010 23:44 schreef L.no het volgende:

[..]

En dat is het probleem. Alles in de OP is duidelijk en je kan alles snel vinden, maar zoveel moeite is het niet echt waard meer.
Ik ga iig verder zoeken dan maar.
You've got PM

Ging niet om online kijken toch, alleen downloads?
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
pi_77499169
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:12 schreef Quir het volgende:

[..]

Die wil ik nog eens oppikken, als ik mijn levensstijl, waarin lam zijn centraal staat, kan omgooien.
Moet je doen, en als je 't leuk vindt Nana ook een kans geven
pi_77499378
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:18 schreef zquing het volgende:

[..]

Moet je doen, en als je 't leuk vindt Nana ook een kans geven
Morgen kan ik misschien wel wat tijd vrijmaken. 'Nana' ken ik wel, het 'japanofiele' meisje dat af-en-toe naast me zit had het er eens over, omdat Tetsu het geweldig blijkt te vinden.
pi_77499440
Ik krijg weer eens de schuld, nou ja even goede vrienden

/ontopic
Sinds ik nog niet zo heel lang/veel anime kijk begin ik nu pas met het volgen van de nieuwe series van elk seizoen.
Dusver al Seikon no Qwaser gecheckt, vond de censored version lastig te volgen, bleek de uncesored gewoon dikke hentai te zijn maar gedropt dus.

Wel tevree met Dance in the vampire bund, die Mina Tepes heeft ballen toch iets wat vreemde cp in aflevering 2 (of 3?)
pi_77499712
16K posts

1000 gedaan in 10 dagen ofzo
pi_77499789
Ik hep-er net meer dan 15,000. Geweldig, die nachtbagger van twee jaar terug.
pi_77500193
Beroepsmatige tvp maar weer
Ik kijk railgun niet. Ik heb 1 aflevering gezien met mijn vriendin, want chihiro subte het dus ik dacht dat het ecchi zou zijn, en dat vindt ze leuk, maar het was gewoon een kutserie.
Baka to test is gewoon geniaal in alles wat het is. Maar het faalt op alle vlakken die anime normaal goed maken. En het bevestigt alle vooroordelen. Heeft Quir ook weer een reden om ermee gepest te worden op school

Nieuwe FMA moet snel komen, want ik hou het niet meer

Krentebolnogwattes: Ruzies uitvechten doe je maar lekker in het FB topic van dit forum. Wij maken hier af en toe een grapje met elkaar en dat maakt het juist leuk.\

@wdn. Is de huidige gang van het topic weer OK?

Kusjes, jullie aller leider, Ascendancy de eerste. Heerser van het "wij houden van alles wat met FMA te maken heeft"-wereldje.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  maandag 1 februari 2010 @ 01:00:15 #30
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_77500254
wat moet ik me voorstellen bij die fma:b ova's
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
  maandag 1 februari 2010 @ 01:00:39 #31
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_77500270
ga je nog vanavond wachten totdat de nieuwe aflevering uitkomt?
pi_77500284
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:58 schreef Ascendancy het volgende:
Beroepsmatige tvp maar weer
Ik kijk railgun niet. Ik heb 1 aflevering gezien met mijn vriendin, want chihiro subte het dus ik dacht dat het ecchi zou zijn, en dat vindt ze leuk, maar het was gewoon een kutserie.
Baka to test is gewoon geniaal in alles wat het is. Maar het faalt op alle vlakken die anime normaal goed maken. En het bevestigt alle vooroordelen. Heeft Quir ook weer een reden om ermee gepest te worden op school

Nieuwe FMA moet snel komen, want ik hou het niet meer

Krentebolnogwattes: Ruzies uitvechten doe je maar lekker in het FB topic van dit forum. Wij maken hier af en toe een grapje met elkaar en dat maakt het juist leuk.\

@wdn. Is de huidige gang van het topic weer OK?

Kusjes, jullie aller leider, Ascendancy de eerste. Heerser van het "wij houden van alles wat met FMA te maken heeft"-wereldje.
Niemand weet dat ik anime kijk, lulhannes. En sleur jezelf naar de V&A SC, noobcake.
pi_77500297
quote:
Op maandag 1 februari 2010 01:00 schreef gniffie het volgende:
wat moet ik me voorstellen bij die fma:b ova's
OVA's, linkje?
  maandag 1 februari 2010 @ 01:02:00 #34
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_77500298
quote:
Op maandag 1 februari 2010 01:01 schreef Quir het volgende:

[..]

Niemand weet dat ik anime kijk, lulhannes. En sleur jezelf naar de V&A SC, noobcake.
iedereen weet alleen maar dat je hentai kijkt , viezurt
  maandag 1 februari 2010 @ 01:02:43 #35
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_77500312
over de PM

[ Bericht 93% gewijzigd door zquing op 01-02-2010 01:03:39 ]
pi_77500333
quote:
Op maandag 1 februari 2010 01:02 schreef gniffie het volgende:
dat soort posts doen we hier niet
pi_77500337
quote:
Op maandag 1 februari 2010 01:02 schreef gniffie het volgende:

[..]

iedereen weet alleen maar dat je hentai kijkt , viezurt
Ik reageerde op Ascendancy, die er openlijk voor uit komt ecchi te kijken, en dan beticht je mij van het kijken van hentai? Ik kijk niet eens hentai, man.
  maandag 1 februari 2010 @ 01:05:02 #38
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_77500358
quote:
Op maandag 1 februari 2010 01:03 schreef zquing het volgende:

[..]

dat soort posts doen we hier niet
sorz

in ieder geval eentje is al twee maanden geleden gesubt (OVA1 blind alchemist) en eentje is net gesubt (OVA2 Simple people)
pi_77500369
Ik zag de link nog net op tijd, is het niet toevallig dit?
  maandag 1 februari 2010 @ 01:06:50 #40
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_77500394
quote:
Op maandag 1 februari 2010 01:05 schreef Quir het volgende:
Ik zag de link nog net op tijd, is het niet toevallig dit?
jah, side story's dus 'boodschappen doen' soort verhalen

edit:

kon die ova's namelijk niet op anidb en animenfo vinden
pi_77500583
Ik vond de eerste OVA matig en voorspelbaar.
  maandag 1 februari 2010 @ 08:45:15 #42
137556 L.no
Midlife crisis
pi_77503252
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:15 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

You've got PM

Ging niet om online kijken toch, alleen downloads?
Dankje en jup.
  maandag 1 februari 2010 @ 09:02:03 #43
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_77503443
Durarara 4 begint interessant Heb helaas maar de helft kunnen zien vanmorgen,

Oh en alle Nodame's begonnen toch rustig? Ik vind ook deze serie goed
  maandag 1 februari 2010 @ 11:31:41 #44
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_77506667
42!

pi_77507490
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:41 schreef Quir het volgende:
Ik hep-er net meer dan 15,000. Geweldig, die nachtbagger van twee jaar terug.
15.000 posts!

Jij hebt echt geen leven.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 1 februari 2010 @ 12:20:40 #46
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_77508245
quote:
Op maandag 1 februari 2010 12:00 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

15.000 posts!

pi_77516062
quote:

[..]

15.000 posts!

pi_77517226
quote:

[..]

15.000 posts!

pi_77517784
quote:
Op maandag 1 februari 2010 00:30 schreef KrentebolHooft het volgende:
Sinds ik nog niet zo heel lang/veel anime kijk begin ik nu pas met het volgen van de nieuwe series van elk seizoen.
Dusver al Seikon no Qwaser gecheckt, vond de censored version lastig te volgen, bleek de uncesored gewoon dikke hentai te zijn maar gedropt dus.

Heb je een fansub die het uncesored doet?
quote:

[..]

15.000 posts!

quote:
Op maandag 1 februari 2010 09:02 schreef wdn het volgende:
Durarara 4 begint interessant Heb helaas maar de helft kunnen zien vanmorgen,
Ben benieuwd... Heeft iig een trage start.
pi_77517824
trage start kan goede dingen betekeken
pi_77520219
quote:
Op maandag 1 februari 2010 16:52 schreef Qunix het volgende:

[..]

Heb je een fansub die het uncesored doet?
Ja, google.
pi_77521737
quote:
Op maandag 1 februari 2010 17:54 schreef KrentebolHooft het volgende:

[..]

Ja, google.
Anime zoeken via google
pi_77522109
quote:
Op maandag 1 februari 2010 18:39 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Anime zoeken via google
Onbeschoft doen als je er net pas bent - onbeschoft doen als je Ascendancy heet.
pi_77523014
Of je geeft een naam.
pi_77529832
Ik ben een baas, bazen zijn onbeschoft

En kijk eens op tokyotosho. En tik daar uncensored naast de titel in
pi_77531486
Hanamara Kindergarten is gaaf. Beste show van dit seizoen.
pi_77533257
Zomaar een heel topic gemist

De slowchat is verhuist?
Goed punt. Maar nu moet ik wel iets nuttigs in deze post gaan zetten dus?

(verkapte tvp)
pi_77533469
quote:
Op maandag 1 februari 2010 22:30 schreef lelouch het volgende:
Zomaar een heel topic gemist

De slowchat is verhuist?
Goed punt. Maar nu moet ik wel iets nuttigs in deze post gaan zetten dus?

(verkapte tvp)
Jep, tegenwoordig zitten we in de PTA SC, dus niet langer hier slowchatten. Een korte boodschap mag, zolang het verdere bericht maar een anime- of manga-gerichte strekking bevat.
pi_77533486
(Vampire Bund)
  maandag 1 februari 2010 @ 23:26:46 #60
137562 rakotto
pi_77536149
FMA 42 is uit.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:26:15 #61
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_77541112
quote:
Op maandag 1 februari 2010 23:26 schreef rakotto het volgende:
FMA 42 is uit.
Damn gemist vanmorgen

Sora no woto (4) was weer leuk
pi_77541320
Goedemorgen - ik zou nou in principe Nodame kunnen kijken, maar dan moet ik helemaal omhoog lopen, mijn computer aanzetten en het zoeken, om het beneden te kunnen kijken. Wat een afwegingen.
Is Sora no woto nou echt zo leuk, of past het, zoals gezegd werd, in het K-ON-rijtje en is het gewoon klote maar een 'must-see' volgens de fanboys?
  dinsdag 2 februari 2010 @ 09:39:29 #63
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_77541391
Als je K-ON niet leuk vond zou ik er vanaf blijven

Het is, net als K-ON: in principe gebeurd er niks
pi_77541827
K-ON dat was toch helemaal niets?
pi_77559781
K-ON was wel tof... Er gebeurde helemaal niets en toch kijk je er naar....

Sora No Woto is precies hetzelfde!
Grote verschil is dat het iets met een leger te maken heeft en in plaats van gitaren heb je trompetten.
pi_77561789
FMA 2 is wel heel tof!!!
pi_77561894
K-ON was echt geweldig.
Als je het niet leuk vind, okee. Maar in bepaalde opzichten was het best wel vernieuwend.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 19:24:26 #68
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_77562617
quote:
Op dinsdag 2 februari 2010 18:18 schreef Qunix het volgende:
K-ON was wel tof... Er gebeurde helemaal niets en toch kijk je er naar....

Sora No Woto is precies hetzelfde!
Grote verschil is dat het iets met een leger te maken heeft en in plaats van gitaren heb je trompetten.
Ja dat soms het op ja: er gebeurd helemaal niks maar is het op zo'n manier gebracht dat het leuk blijft om te kijken.
  dinsdag 2 februari 2010 @ 20:02:33 #69
137562 rakotto
pi_77564515
FMA wordt spannender.
pi_77576690
FMA 42
pi_77585731
Misschien domme vraag, maar waar staat FMA voor?
(totale noob wat betreft anime hier )
pi_77585808
  woensdag 3 februari 2010 @ 12:35:16 #73
137562 rakotto
pi_77586521
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:10 schreef Watheej het volgende:
Misschien domme vraag, maar waar staat FMA voor?
(totale noob wat betreft anime hier )
Full metal Alchemist. En momenteel hebben wij het over Full metal Alchemist: Brotherhood
pi_77587270
Ah, bedankt

en ja, ik had het kunnen googlen. maar dit leek me leuker!
pi_77600309
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:56 schreef Watheej het volgende:
Ah, bedankt

en ja, ik had het kunnen googlen. maar dit leek me leuker!
Je hoeft FullMetal Alchemist niet te zien om daarna FullMetal Alchemist: Brotherhood te volgen.
pi_77601409
Lezen hier ook mensen manga, aangezien het wel vermeld in de OP is maar eigenlijk niet besproken wordt?

Ik lees er vrij veel en ben sinds kort fan van de Koreaanse manhwa's Veritas en The Breaker. Deze hebben beiden gruwelijke art, goede characters, goed verhaal en goede actie. De verhalen lijken een beetje op elkaar ook trouwens, maar zijn inmiddels wel een andere kant op gegaan.

Veritas gaat over een jongen Gangryong die de boss is op z'n middle school en op een gegeven moment een master of EOTL (Enlightenment of Thunder and Lightning) tegenkomt en daarna die master stalked om hem als pupil aan te nemen. Dat doet ie natuurlijk en hij traint een jaar onder die master totdat die weggaat en dood is gegaan in een gevecht. Dan komt er een organisatie die onderzoek doet naar Martial Arts (en de vijand is van die EOTL master en hem heeft gedood) en die stuurt Gangryong naar een high school waar allemaal martial artists studeren om zo zijn EOTL te stelen. Op die school is er een tweedeling tussen erfgenamen van een martial art (elke master heeft 1 pupil) en studenten die de samengestelde martial art van de organisatie bestuderen (gejatte moves van andere martial arts) en er gebeuren veel gevechten etc.

The Breaker gaat over een jongen die een echte pussy is en elke dag wordt abused op school en een master in nine martial arts tegenkomt en hem stalked totdat ie hem traint (ik zei toch dat ze op elkaar leken). Dan blijkt zn lichaam het niet aan te kunnen en krijgt ie een soort van toverbal waardoor hij toch martial arts kan leren. Daarna is ie eigenlijk al best uber en leert ie veel te snel en gaat ie altijd bijna dood in gevechten, maar wint ie toch. Ook hier is de master een vijand van een organisatie, maar deze organisatie bestaat uit erfgenamen van een martial art en die kunnen het niet hebben dat de master beter is in hun martial art dan zij zelf zijn.

Zoals je ziet ben ik niet echt goed in het aanprijzen van dingen, want nu denk je dat het een soort standaard cliche shounen verhalen zijn. Toch zit er vrij veel diepgang en is het tot nu toe erg de moeite waard om het te volgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door pwned op 03-02-2010 20:31:03 ]
pi_77601454
witregels, please...
pi_77601791
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:05 schreef pwned het volgende:
Zo, ik zal die uitgeschreven muur zo lezen, als ik me voorbereid heb. Duidelijk is in ieder geval dat je je ingelezen hebt, het antwoord is namelijk in ditzelfde topic, een pagina terug, al gegeven.
Het grote anime/manga topic #94 SC in de V&A SC
pi_77602244
Railgun dinges is tof...
pi_77602762
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 12:35 schreef rakotto het volgende:

[..]

Full metal Alchemist. En momenteel hebben wij het over Full metal Alchemist: Brotherhood
Kutnoob

@pwned. Mocht je geinteresseerd zijn in mijn mening. Doe dan alinea's.
pi_77604690
pi_77605345
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:15 schreef Quir het volgende:

[..]

Zo, ik zal die uitgeschreven muur zo lezen, als ik me voorbereid heb. Duidelijk is in ieder geval dat je je ingelezen hebt, het antwoord is namelijk in ditzelfde topic, een pagina terug, al gegeven.
Het grote anime/manga topic #94 SC in de V&A SC
Mijn vraag was niet helemaal goed geformuleerd, maar ik bedoelde niet waarom dit topic over manga gaat maar er niet echt over gesproken wordt, maar meer of er nog mensen zijn die het lezen, enthousiast zijn en er over willen discussieren

En ik heb witregels tussen mijn alinea's gevoegd, om jullie luie ogen rust te geven
pi_77605645
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:33 schreef pwned het volgende:

[..]

Mijn vraag was niet helemaal goed geformuleerd, maar ik bedoelde niet waarom dit topic over manga gaat maar er niet echt over gesproken wordt, maar meer of er nog mensen zijn die het lezen, enthousiast zijn en er over willen discussieren

En ik heb witregels tussen mijn alinea's gevoegd.
Allereerst bedankt voor deze barmhartigheid.
Niemand praat erover, dus niemand heeft iets om op in te gaan. De gevestigde orde praat namelijk niet echt over manga.
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:42:46 #84
137556 L.no
Midlife crisis
pi_77605742
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:40 schreef Quir het volgende:

[..]

Niemand praat erover, dus niemand heeft iets om op in te gaan. De gevestigde orde praat namelijk niet echt over manga.
Wrong, ik lees het iig.
pi_77605874
quote:

[..]

Niemand praat erover
pi_77605892
quote:

[..]

De gevestigde orde praat eigenlijk het liefst over alles behalve anime/manga
Tot meester wdn ons tot de orde riep, that it.

OT: Ik lees geen manhwa, Heb kurokami geprobeerd. Maar de anime was kut dus dat werd sowieso niets.
Ga wel even proberen wat je nu noemt. Een goede manga/manhwa is nooit weg
Lees het de laatste tijd veels te weinig. Alleen bakuman.
pi_77605969
Ah, dan zal het moeilijk discussieren worden inderdaad. Ik ben begonnen met manga toen ik klaar was met het kijken van Berserk (dat eindigt te bizar) en ik erachter kwam dat er nog HEEL VEEL meer in de manga stond. Bij Claymore was ik niet blij met het anime only einde, bij Naruto en Bleach walgde ik van de fillers. Bij One Piece was ik ongeduldig etc.

Ik ben toen ook begonnen met andere manga te lezen, waaronder Fairy Tail (wat echt 10000x beter is in de manga, helaas voor de anime) en Psyren wat ook echt heel erg de moeite waard is en ik nog wel een anime zie worden. En sinds kort ben ik dus Veritas en The Breaker op het spoor gekomen.
pi_77606129
Fairy tail manga begon leuk, maar werd echt bagger.

Anime is vaak gewoon boeiender en meeslepender.
pi_77606211
Ik lees Berserk.
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:54:17 #90
137556 L.no
Midlife crisis
pi_77606283
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:45 schreef Quir het volgende:

[..]
Logisch, het moet ergens beginnen en ik kan niet tegen mezelf erover praten.
pi_77606331
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:54 schreef L.no het volgende:

[..]

Logisch, het moet ergens beginnen en ik kan niet tegen mezelf erover praten.
Nou, begin een praatje, en formuleer ditmaal je gedachten juist.
pi_77606336
Bakuman is wel echt baas overigens.
  woensdag 3 februari 2010 @ 20:56:26 #93
137556 L.no
Midlife crisis
pi_77606376
Tsubasa Reservoir Chronicle is best leuk manga materiaal. Geen idee of er een anime van is. Ff opzoeken.
pi_77606438
Dat leest mijn vriendin. Heb het doorgebladerd. Maar het zier er zo gay en final fantasy achtig uit.
pi_77606446
Ik ken Tsubasa Chronicles - naam bijna gelijk.
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:00:10 #96
137556 L.no
Midlife crisis
pi_77606553
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:57 schreef Ascendancy het volgende:
Dat leest mijn vriendin. Heb het doorgebladerd. Maar het zier er zo gay en final fantasy achtig uit.
Ja, is eigenlijk ook niet mijn ding, alleen blijf ik het steeds doorlezen.. gaat automatisch.
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 20:57 schreef Quir het volgende:
Ik ken Tsubasa Chronicles - naam bijna gelijk.
Jaa.. klopt.
pi_77606581
Ik dacht dat dat wel hetzelfde zou zijn
Want ik dacht aan die van jou Quir ;')
pi_77606599
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:00 schreef L.no het volgende:

[..]

Ja, is eigenlijk ook niet mijn ding, alleen blijf ik het steeds doorlezen.. gaat automatisch.
Heb je dat bij meer dingen? ==> Psycholoog.
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:02:58 #99
137556 L.no
Midlife crisis
pi_77606694
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:01 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Heb je dat bij meer dingen? ==> Psycholoog.
Oh de humor.
Nee, het is gewoon spannend.
pi_77606822
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:02 schreef L.no het volgende:

[..]

Oh de humor.
Zed'em op z'n numm'r.
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:08:49 #101
137562 rakotto
pi_77606943
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:37 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Kutnoob
Ik deed alleen aardig.
pi_77607020
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:08 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik deed alleen aardig.
Je schreef fullmetal los van elkaar
pi_77607061
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:02 schreef L.no het volgende:

[..]

Oh de humor.
Niet grappig bedoeld. Ik vind het nogal raar als je iets doet qua lezen/kijken zonder er bij stil te staan.
Als ik iets kut vindt, is het zo gedropped.
  woensdag 3 februari 2010 @ 21:12:56 #104
137556 L.no
Midlife crisis
pi_77607128
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:11 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Niet grappig bedoeld. Ik vind het nogal raar als je iets doet qua lezen/kijken zonder er bij stil te staan.
Als ik iets kut vindt, is het zo gedropped.
Wat ik wilde zeggen, die genre vind ik normaal gesproken ook kut, maar dit verhaal vind ik zo spannend dat ik door bleef lezen.
Ik ben vaker onduidelijk, sorry.
pi_77608747
Lol @ episode 13, het einde
pi_77608865
Tvp, voor ik weer een topic kwijt raak.
pi_77608956
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 19:37 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Kutnoob
Okee... ik dacht dat het bekend terrein was, maar ik zal het nog even een keer vermelden:

Het is voor kutnewbies niet toegestaan om andere kutnewbies voor kutnewbie uit te maken.

En nou braaf luisteren naar de oldbie en lief doen.
pi_77608959
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:50 schreef Qunix het volgende:
Lol @ episode 13, het einde
Railgun was toch 26?
pi_77608994
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:55 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Okee... ik dacht dat het bekend terrein was, maar ik zal het nog even een keer vermelden:

Het is voor kutnewbies niet toegestaan om andere kutnewbies voor kutnewbie uit te maken.

En nou braaf luisteren naar de oldbie en lief doen.
pi_77609079
Eens is met Jordy-B, ik ben ook altijd aardig tegen jullie
pi_77609844
Ik ook.
  woensdag 3 februari 2010 @ 22:52:53 #112
137562 rakotto
pi_77611871
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:10 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Je schreef fullmetal los van elkaar
Ik zal wat thee morsen op mijn spatiebalk als straf.
pi_77615796
FMA OVA 2 was een beetje matig imo.
Wel grappig, maar veel te oppervlakkig om de serie eer aan te doen.
pi_77619716
quote:
Op woensdag 3 februari 2010 21:55 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Railgun was toch 26?
Zover ben ik nog niet
Ga vanavond verder met #14
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 00:44 schreef Ascendancy het volgende:
FMA OVA 2 was een beetje matig imo.
Wel grappig, maar veel te oppervlakkig om de serie eer aan te doen.
OVA 2 van FMA2?
  donderdag 4 februari 2010 @ 10:09:34 #115
137562 rakotto
pi_77621214
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 08:42 schreef Qunix het volgende:

[..]

Zover ben ik nog niet
Ga vanavond verder met #14
[..]

OVA 2 van FMA2?
"The Blind Alchemist" August 26, 2009
"Momoku no Renkinjutsushi" (盲目の錬金術師)

"Simple People" December 23, 2009
"Shinpuru na Hitobito" (シンプルな人々)
pi_77637685
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 10:09 schreef rakotto het volgende:

[..]

"The Blind Alchemist" August 26, 2009
"Momoku no Renkinjutsushi" (盲目の錬金術師)

"Simple People" December 23, 2009
"Shinpuru na Hitobito" (シンプルな人々)
ありがとう
  donderdag 4 februari 2010 @ 20:12:46 #117
137562 rakotto
pi_77641852
Hetzelfde.
pi_77651640
Baka to test 5
pi_77654899
Eindelijk, na een week geen internet, ben ik er weer. Heb een plaats om te blijven gevonden, zij het iets onder mijn normale hygiënische standaarden.. Maar ik heb internet, dus downloaden, dus anime!
  vrijdag 5 februari 2010 @ 13:28:41 #120
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_77666935
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 01:08 schreef Bakakame het volgende:
Eindelijk, na een week geen internet, ben ik er weer. Heb een plaats om te blijven gevonden, zij het iets onder mijn normale hygiënische standaarden.. Maar ik heb internet, dus downloaden, dus anime!
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_77704009
Project Railgun episode 16 is erg tof
  zaterdag 6 februari 2010 @ 15:35:25 #122
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_77704133
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 23:25 schreef Ascendancy het volgende:
Baka to test 5
Ik vind te weinig Het is meer
Te erg voor woorden
pi_77704849
hxxp://www.youtube.com/watch?v=qehy20tyEho

Hoe kom ik achter de user?
pi_77705364
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 16:02 schreef Qunix het volgende:
hxxp://www.youtube.com/watch?v=qehy20tyEho

Hoe kom ik achter de user?
Door lief te vragen.

http://www.youtube.com/user/reddevils500a

(aldus http://www.youtube.com/us(...)8BB02F/3/qehy20tyEho )
pi_77705457
quote:
Thanks!
pi_77715270
Geweldige Naruto fillers.
  zaterdag 6 februari 2010 @ 21:55:53 #127
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_77715652
Ja stukken beter dan de fillers na seizoen 1
pi_77720860

Tof!

[ Bericht 38% gewijzigd door Qunix op 07-02-2010 01:09:38 ]
pi_77745202
Zquing, vind je death note echt verschrikkelijk of zit je daar gewoon te trollen.

wdn, er is een topic over je in de KLB
Stelletje falers daar.
  zondag 7 februari 2010 @ 21:37:18 #130
122997 zquing
Drama Junk
pi_77745275
't is niet mijn ding, maar daar zit ik te trollen. Gewoon ff wachten todat iemand hapt
pi_77745580
Maar hoe je het ook bekijkt, death note was erg slim en heeft alles wat een serie goed maakt.
  zondag 7 februari 2010 @ 22:12:02 #132
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_77747798
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:42 schreef Ascendancy het volgende:
Maar hoe je het ook bekijkt, death note was erg slim en heeft alles wat een serie goed maakt.
Ja maar DN ging te ver door. Ze hadden het moeten laten tot een gevecht tussen Light en L.
Ik had Light aan het eind een shinigami gemaakt trouwens
pi_77747885
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:12 schreef wdn het volgende:

[..]

Ja maar DN ging te ver door. Ze hadden het moeten laten tot een gevecht tussen Light en L.
Ik had Light aan het eind een shinigami gemaakt trouwens
Inderdaad. Light had gewoon gewonnen.
pi_77747953
quote:
Op zondag 7 februari 2010 21:36 schreef Ascendancy het volgende:
Zquing, vind je death note echt verschrikkelijk of zit je daar gewoon te trollen.

wdn, er is een topic over je in de KLB
Stelletje falers daar.
Link?
pi_77748012
Oh, niet nodig.
pi_77748525
Sorry Quir
pi_77748765
Die foto is trouwens echt van iemand uit dit topic, al heeft diegene al even niet meer gepost.
pi_77748901
Dan zat ik best dichtbij.
Kijken jullie ook eurovisie?
pi_77749056
Het was niet echt zo, ik hoopte alleen dat in Gniffie's schoenen te kunnen schuiven.
  zondag 7 februari 2010 @ 22:31:04 #140
122997 zquing
Drama Junk
pi_77749368
quote:
Op zondag 7 februari 2010 22:24 schreef Quir het volgende:
Die foto is trouwens echt van iemand uit dit topic, al heeft diegene al even niet meer gepost.
Volgens mij niet. Heb 'm ooit geplukt van 't acon forum. Spreek 'm iedere keer dat ik op een con ben wel ff, aangezien hij een van de 2 beatmania controllers heeft
  zondag 7 februari 2010 @ 23:20:21 #141
137562 rakotto
pi_77752508
DB:K is best vet. Veel in de Frieza saga is opnieuw getekend.
pi_77769789
quote:
Op zondag 7 februari 2010 23:20 schreef rakotto het volgende:
DB:K is best vet. Veel in de Frieza saga is opnieuw getekend.
Mwah, ik vind de kwaliteit van die opnieuw getekende scenes vaak tegenvallen... Soms gewoon slecht.
  maandag 8 februari 2010 @ 15:28:59 #143
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_77770222
fma en crossgame van vandaag
  maandag 8 februari 2010 @ 19:21:29 #144
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_77779890
Eerste drie afleveringen van Black Lagoon gekeken. Mis ik iets als ik deze skip?
  maandag 8 februari 2010 @ 19:22:38 #145
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_77779951
quote:
Op maandag 8 februari 2010 15:28 schreef gniffie het volgende:
fma en crossgame van vandaag
Welke FMA? Want 43 zou pas vanavond uit moeten komen (toch?).
pi_77785687
quote:
Op maandag 8 februari 2010 19:22 schreef wdn het volgende:

[..]

Welke FMA? Want 43 zou pas vanavond uit moeten komen (toch?).
Dat ligt eraan welke je kijkt.
Tomodachi is meestal sneller dan eclipse, en allang uit.
pi_77814567
FMA manga, sweet!!!
pi_77814956
Boom Boom Sattelites +O
Ik kwam laasts de OP van Xam'd weer tegen. Wat een geweldige serie was dat.
pi_77815159
IK HEB XAM'D NOOIT GEKEKEN
  dinsdag 9 februari 2010 @ 17:40:34 #150
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_77815164
Ik kijk gewoon altijd de eerste versie van fma die uitkomt

xam'd was trouwens best boring, verwachtte iets als eureka
pi_77815357
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:40 schreef Quir het volgende:
[inkoppertje]Alsof ik van jou had verwacht dat je iets met een intelligent verhaal zou kijken[/inkoppertje]

@gniffie: Ik vond het een stuk beter dan eureka.
pi_77815444
En, hoe staat 't met je leesverslag over de laatste Harry Potter?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 18:57:31 #153
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_77818019
Sora no Woto 6 was goed gedaan
pi_77818493
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:50 schreef Quir het volgende:
En, hoe staat 't met je leesverslag over de laatste Harry Potter?
Harry Potter boeken zijn best leuk

@wdn: Waar kijk jij van? Yuurisan is pas bij 4. En die was ik vergeten te downloaden tot jij het zei

Ik kan geen motivatie vinden om verder te kijken met Vampire bund. Geeft iemand mij motivatie?
  dinsdag 9 februari 2010 @ 19:30:09 #155
122997 zquing
Drama Junk
pi_77819288
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 17:40 schreef Quir het volgende:
Zelfs ik heb 'm gekeken en vond 't maar een slappe NGE aftrek
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:13:18 #156
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_77823797
Asc: deze keer was het crunchysubs
FMA423 is binnen dus die gaat ik nu even kijken

[ Bericht 1% gewijzigd door wdn op 10-02-2010 13:54:50 ]
pi_77823929
Ah, ik probeer crunchyrips te vermijden als het even kan. Maar met natsu no arashi kan ik er waarschijnlijk niet onderuit. Ik heb uit protest het 2e seizoen nog steeds niet afgekeken.

Wat een OP he

Quing, we weten je xam'd mening inmiddels wel
  dinsdag 9 februari 2010 @ 21:29:53 #158
137562 rakotto
pi_77824606
Fma 43 Eclipse moet opschieten!
pi_77827992
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 21:29 schreef rakotto het volgende:
Fma 43 Eclipse moet opschieten!

Je bent niet de enige....
pi_77829612
quote:
Op dinsdag 9 februari 2010 22:29 schreef Qunix het volgende:

[..]

Je bent niet de enige....
Hier ook!
pi_77835787
Misschien nieuwe OP en ED voor FMA waardoor het vertraging oploopt.
  woensdag 10 februari 2010 @ 09:11:28 #162
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_77835843
TMD is niks mis mee als eclipse meer tijd nodig heeft ;-)

Eps 43 was niet zo goed als eps 42 alhoewel het gevecht (zal niet zeggen tussen wie) mooi gedaan was
pi_77843333
Eclipse heeft 'm!
  woensdag 10 februari 2010 @ 14:27:30 #164
137562 rakotto
pi_77844967
Nu downloadend!
pi_77856388
Wat een cliffhanger zég!
pi_77857875
one piece
pi_77857899

Het voorjaars seizoen is ook weer klote zo te zien.
pi_77858323
Jep, niets als ik 't zo zie. Ga 'm niet eens uitvergroten.
pi_77858360
One Piece:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 10 februari 2010 @ 23:06:18 #170
137562 rakotto
pi_77866791
Nieuwe Iron Man?
House of five leaves... Klinkt intressant.
Hakuouki: Shinsengumi Kitan ziet er ook leuk uit.

Die 3 anime eens checken.
pi_77870914
K-ON 2
pi_77871968
iron man ben benieuwd
pi_77872798
Senko no Night Raid ziet er interessant uit,
(alweer) Rainbow stond al op mijn lijstje,
House of Five Leaves lijkt veel op Samurai Champloo dus interessant,
Working! lijkt me een eerste episode wel waard,
Ring ni Kakero 1 (beetje Hajime no Ippo?) interessant,

K-ON2
  donderdag 11 februari 2010 @ 08:58:57 #174
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_77873013
K-ON 2
pi_77882272
quote:
Op woensdag 10 februari 2010 20:17 schreef torn_Machina het volgende:
[ afbeelding ]

Het voorjaars seizoen is ook weer klote zo te zien.
Daar heb ik elk seizoen wel last van. Er zijn bijna altijd maar 1 of 2 shows die ik echt blijf kijken. De rest drop ik of probeer het niet eens.
pi_77883346
Zitten wel een paar dingen tussen die me interessant lijken
pi_77884023
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:27 schreef zquing het volgende:
B Gata H Kei
pi_77884214
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:27 schreef zquing het volgende:
Geen slappe aftreksels van NGE?
pi_77884278
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:43 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

B Gata H Kei
Die niet

Arakawa en Yojo nogiets
pi_77884307
quote:
Op donderdag 11 februari 2010 14:49 schreef Quir het volgende:

[..]

Geen slappe aftreksels van NGE?
Alleen rahxephon kwam in de buurt, en rahxephon is geniaal
  donderdag 11 februari 2010 @ 17:44:01 #181
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_77890359
nieuw seizoen major en ookiku
pi_77915314
ben er een tijdje uit geweest, maar ik zoek iets ala kimi's eieren, of iets als beck.
pi_77916129
Goh, das voor het eerst dat ik niet de eerste ben met de Chartfag

K-ON en Arakawa under the bridge ga ik sowieso kijken.(SHAFT maakt simpelweg geen kutseries )
Alleen jammer dat quing em ook gaat kijken
pi_77916642
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:54 schreef Ascendancy het volgende:
Goh, das voor het eerst dat ik niet de eerste ben met de Chartfag

K-ON en Arakawa under the bridge ga ik sowieso kijken.(SHAFT maakt simpelweg geen kutseries )
Alleen jammer dat quing em ook gaat kijken

hilfe!
pi_77929465
Eerste episode van Durararara die ik wel leuk vind.
pi_77961856
Btw... Geen Sora no Wotto deze week?
pi_77974526

[ Bericht 49% gewijzigd door Qunix op 14-02-2010 15:52:20 ]
pi_77985779
Sora no Woto... Er gebeurde wat en liep goed af. Goh.

En er kwam vuurwerk in voor... Vuurwerk

En quatro!

Btw... Beetje dood hier
  zondag 14 februari 2010 @ 16:47:52 #189
137562 rakotto
pi_77987352
Klopt... Starcraft verslaving en school.
pi_77987410
Ik doe helemaal geen flikker, maar hier is niets te doen, dus ik ben hier niet.
Qunix, waar is dat eigenlijk van, dat 'Dollars'?
pi_77987495
quote:
Op zondag 14 februari 2010 16:50 schreef Quir het volgende:
Ik doe helemaal geen flikker, maar hier is niets te doen, dus ik ben hier niet.
Qunix, waar is dat eigenlijk van, dat 'Dollars'?
Durarararararara!!
pi_77987692
Ik heb dat na een paar seconden afgezet.
pi_77992047
quote:
Op zondag 14 februari 2010 16:59 schreef Quir het volgende:
Dat wist ik al voordat je het zei
  zondag 14 februari 2010 @ 19:17:12 #194
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_77992287
quote:
Jouw fout >:D
pi_77998200
quote:
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_77999620
FMA
pi_78000789
quote:
Op zondag 14 februari 2010 21:52 schreef Quir het volgende:
FMA
Morgen weer toch?
pi_78001872
Ik heb 'm net ingehaald.
pi_78003459
quote:
Op zondag 14 februari 2010 22:29 schreef Quir het volgende:
Ik heb 'm net ingehaald.
Jamaarnieteclipse!
  maandag 15 februari 2010 @ 02:16:10 #200
243024 ch0c0mel
de enige echte
pi_78008850
Wat is het verschil tussen de normale FMA + Movie afleveringen dan de nieuwere FMA: Brotherhood?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_78008881
quote:
Op zondag 14 februari 2010 23:00 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Jamaarnieteclipse!
Jawel, ik heb hem ingehaald, omdat ik achter geraakt was. Ik ben nu ook bij 43.
pi_78009136
quote:
Op maandag 15 februari 2010 02:16 schreef ch0c0mel het volgende:
Wat is het verschil tussen de normale FMA + Movie afleveringen dan de nieuwere FMA: Brotherhood?
SPOILER
SPOILER
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_78010037
Zo, 't leek ons mam grappig Ziggo alles-in-1 basis te bestellen, kabel met een maximum download snelheid van 1,5 Mbps. Als het me lukt deze pagina te laden vanaf deze subtropische bestemming kom ik jullie gedag zeggen.

maandag 15 februari 2010 @ 11:51:54 #204
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78013532
quote:
Op maandag 15 februari 2010 02:16 schreef ch0c0mel het volgende:
SPOILER
De manga is nog steeds bezig.

De eerste FMA heeft een verzonnen einde gekregen omdat men de anime wilde afmaken en de manga nog maanden/jaren zou doorlopen. Manga schijnt trouwens bijna klaar te zijn.
pi_78013687
Over dat, komt de volgende FMA vandaag? Zoja, hoelaat? Wat spannend.
pi_78013697
Oh, hij is er al!
pi_78016972
quote:
Op maandag 15 februari 2010 11:57 schreef Quir het volgende:
Over dat, komt de volgende FMA vandaag? Zoja, hoelaat? Wat spannend.
Weet je dat na 43 afleveringen nog niet.
En nog over het verschil tussen FMA en FMA:B: FMA:B is gewoon nog 10x beter dan FMA, welke al 1 van de beste series ooit was(behalve als je zquing heet en er alleen maar azijn uit je lul komt )
pi_78017475
ik kan er toch ook niets aan doen dat ik smaak heb
pi_78017763
Azijn heeft zeker een sterke smaak ja. Maar of meisjes er blij mij zijn
pi_78018340
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:13 schreef Ascendancy het volgende:
Azijn heeft zeker een sterke smaak ja. Maar of meisjes er blij mij zijn
Ik zou een massaproductie beginnen in de azijn branche.
  † In Memoriam † maandag 15 februari 2010 @ 14:30:35 #211
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_78018367
Ik vind chu-bra leuk
:')
pi_78020085
quote:
Op maandag 15 februari 2010 14:30 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik vind chu-bra leuk

Meen je dat?
pi_78024688
quote:
Op maandag 15 februari 2010 13:50 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Weet je dat na 43 afleveringen nog niet.
Dat ik het al weken, weken niet gevolgd heb is je ontgaan?
  maandag 15 februari 2010 @ 18:04:08 #214
137562 rakotto
pi_78024714
FMA
pi_78028663
quote:
Op maandag 15 februari 2010 18:03 schreef Quir het volgende:

[..]

Dat ik het al weken, weken niet gevolgd heb is je ontgaan?
Waarom weet je het na 43 afleveringen NOG STEEDS niet?
  † In Memoriam † maandag 15 februari 2010 @ 19:57:52 #216
pi_78028784
quote:
Op maandag 15 februari 2010 15:22 schreef Qunix het volgende:

[..]

Meen je dat?
pi_78029938
FMA!!!!!!!!!~~~~~~~~~!!!
  maandag 15 februari 2010 @ 22:36:01 #218
137562 rakotto
pi_78036881
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:23 schreef Qunix het volgende:
FMA!!!!!!!!!~~~~~~~~~!!!
Indeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeed
pi_78043543
quote:
Op maandag 15 februari 2010 20:23 schreef Qunix het volgende:
FMA!!!!!!!!!~~~~~~~~~!!!
neeeeeee , doe dat nou niet ik wou deze week skippen omdat ik volgende week op vakantie ben en als ik dan terug ben kan ik 3 eps achter elkaar kijken .
maar dit dit dit brengt mij in twijfel of ik dat wel moet doen
  dinsdag 16 februari 2010 @ 06:50:00 #220
137562 rakotto
pi_78046402
Vakantie wachten.
pi_78047565
Volgende week wordt het pas echt vet
pi_78155714
Is FMA Brotherhood beter dan FMA? Ik heb een paar afleveringen van FMA brotherhood gezien, maar het was eigenlijk FMA met een hoger tempo. Eerst FMP TSR maar eens afkijken.
  donderdag 18 februari 2010 @ 20:43:24 #223
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78155763
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 20:42 schreef Tomoya het volgende:
Is FMA Brotherhood beter dan FMA? Ik heb een paar afleveringen van FMA brotherhood gezien, maar het was eigenlijk FMA met een hoger tempo. Eerst FMP TSR maar eens afkijken.
Vele malen beter. Echt veel en veel en veel beter.
pi_78155963
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 20:42 schreef Tomoya het volgende:
iets met lead-in enzo , op eps 7 ofzo krijg je kleine verschillen en vanaf 12 meende ik zo uit mijn hoofd is het totaal anders als de originele FMA
pi_78156216
Thanks. Ik heb volgende week wat meer tijd. Iemand nog wat recommendations?: http://myanimelist.net/animelist/Kyotis
  † In Memoriam † donderdag 18 februari 2010 @ 21:00:05 #226
pi_78156507
quote:
Op donderdag 18 februari 2010 20:54 schreef Tomoya het volgende:
Thanks. Ik heb volgende week wat meer tijd. Iemand nog wat recommendations?: http://myanimelist.net/animelist/Kyotis
Higurashi no naku koro ni kijken staat toch al in je lijst

En sla umineko over
pi_78172548
Eergister het eerste seizoen School Rumble gekeken!
Binnenkort maar 's beginnen met seizoen 2
  vrijdag 19 februari 2010 @ 11:19:05 #228
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_78176716
infinite ryvius
pi_78192740
Zo, de webpagina is geladen. Hoe vonden jullie Durarararara 3?
pi_78192759
Nee, maar gelukkig is mijn tere persoon nog niet blootgesteld aan de gruwel van langzame kabel. Wel heb ik Durarara gekeken (tot en met 5).
pi_78193325
Ik ga denk ik mijn manga verkopen.
pi_78197366
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 18:23 schreef Quir het volgende:
Welke titels
We fear that which we cannot see
pi_78197569
quote:
10 euro geboden op alles.
pi_78201659
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:25 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

10 euro geboden op alles.
Ik zal 't noteren.
quote:
Op vrijdag 19 februari 2010 20:20 schreef Ali_Ilegali het volgende:

[..]

Welke titels
Een aantal, ik zal het hier laten weten wanneer ik de tijd genomen heb een topic te openen met daarin nadere informatie.
pi_78202292
quote:
Interesting.
pi_78232189
Ik verkoop ook een deel van mijn manga's

Bleach volume 1 t/m 28 ¤140,- Inclusief verzendkosten.

Getbackers volume 9 en 17 per stuk ¤5,75 Inclusief verzendkosten.

Beck volume 2, 7, 8, 9 per stuk ¤5,75 Inclusief verzendkosten.

pi_78233505
Zal ik dan ook maar al mn manga verkopen

Te koop
niets, gratis mee te nemen

pi_78236787
WPA2-sleutel van iemand in de buurt gekraakt, 5mbps download, 0,5mbps upload. Who da man?
pi_78236837
vertel, hoe heb je dat gedaan
  zaterdag 20 februari 2010 @ 18:57:39 #240
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78236860
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:54 schreef Quir het volgende:
WPA2-sleutel van iemand in de buurt gekraakt, 5mbps download, 0,5mbps upload. Who da man?
Wachtwoord raden!=kraken :=)
pi_78236931
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 18:57 schreef wdn het volgende:

[..]

Wachtwoord raden!=kraken :=)
Quing, zie hier mijn antwoord. Het wachtwoord was namelijk gewoonweg 'hond1'.
pi_78236961

hoe ben je daarop gekomen
pi_78237020
Natuurlijk was dat het wachtwoord niet, maar iedere knoob kan tegenwoordig 'kraken' met de juiste programma's.
pi_78237066
WPA2 toch niet, of heb je gewoon heel veel wachtwoorden geprobeerd
pi_78237103
Zelfs WPA2 is niet meer veilig.
pi_78237138
dictionary attacks , daar is mijn passphrase wel bestand tegen
  zaterdag 20 februari 2010 @ 19:06:40 #247
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78237160
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 19:04 schreef Quir het volgende:
Zelfs WPA2 is niet meer veilig.
een goede wireless router knalt uit na x foute pogingen
Tenminste die van mij wel >:D
pi_78237195
Brute force aanvallen op WPA2 zijn vervelend, maar er zijn genoeg alternatieven. Zo heeft Speedtouch een bekende opening.
pi_78237266
  zaterdag 20 februari 2010 @ 19:29:28 #250
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78237993
Nodame 6 was weer goed. Erg veel muziek
pi_78239379
=> DIG
pi_78240007
En weer terug naar TVR.
Zou Durarararararararara 7 vandaag niet moeten verschijnen?
  zaterdag 20 februari 2010 @ 20:24:56 #253
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78240055
Is al uit ja
pi_78240710
Waar blijft gg?
pi_78251909
quote:
Op zaterdag 20 februari 2010 20:42 schreef Quir het volgende:
Waar blijft gg?
gg is even op vakantie.
pi_78252152
quote:
Op zondag 21 februari 2010 02:10 schreef tyroz het volgende:

[..]

gg is even op vakantie.
In Aion
pi_78292507
Kijk nou wat ik heb gevonden
SPOILER
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
pi_78294538
quote:
Op maandag 22 februari 2010 06:28 schreef Xaryna het volgende:
Kijk nou wat ik heb gevonden
SPOILER
dat is snel
pi_78296881
Goed he?
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  maandag 22 februari 2010 @ 13:11:42 #260
137562 rakotto
pi_78300569
FMA:B - Eclipse is uit.
pi_78301068
quote:
Op maandag 22 februari 2010 13:11 schreef rakotto het volgende:
FMA:B - Eclipse is uit.
Jeuj!
Vanavond maar es downloaden en kijken
pi_78303577
Is vampire Bund nog wat?
pi_78303632
Leuke afl van FMA:B!
As usual
pi_78307057
quote:
Op vrijdag 12 februari 2010 12:25 schreef blessed19 het volgende:
ben er een tijdje uit geweest, maar ik zoek iets ala kimi's eieren, of iets als beck. iemand suggesties?.
pi_78308160
quote:
Op maandag 22 februari 2010 14:26 schreef wc-eend het volgende:
Is vampire Bund nog wat?
Ik vind hem extreem rushed en raar. Scenes zijn echt heel wazig opgebouwd, de hele tijd een soort van halve seconde stilte (soms ook geen beeld) en dan de volgende zin uit een gesprek. Het verhaal is ook niet bepaald opvallend.
Maar ik heb geen idee of de serie al af is, er waren 12 episodes beloofd en het leek te eindigen bij epi 7.
pi_78316088
JEEEEEUUUUUTJEEEEE WAT VET

Grap over het kontje was ook lachen
pi_78316116
IK GA 'M NU KIJKEN
  maandag 22 februari 2010 @ 20:03:56 #268
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78316553
FMA 45 is weer goed.
pi_78317635
Vampire Bund is toch nu afgelopen?

Typisch een anime wat het hele verhaal uitlegt in de laatste x seconden
pi_78317722
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:25 schreef Qunix het volgende:
Vampire Bund is toch nu afgelopen?

Typisch een anime wat het hele verhaal uitlegt in de laatste x seconden
Het is toch pas halverwege het seizoen

Ik kijk al weken nauwelijks anime meer, zeker nu ik 55 uur per week met werk bezig ben
pi_78317828
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:26 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Ik kijk al weken nauwelijks anime meer, zeker nu ik 55 uur per week met werk bezig ben
Vele websites zeggen 12 episodes... Maar dit is toch echt een einde...
pi_78317971
Het is SHAFT he.
  maandag 22 februari 2010 @ 20:44:09 #273
137562 rakotto
pi_78318622
Nice buttu!
pi_78319974
Shaft... Ik zie dat ze ook Blood+, Ef - a tale of memories, Noein en Noir hebben gemaakt, die wel oke zijn.

En idd, net zoals Eden of the East.
pi_78321446
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:11 schreef Qunix het volgende:
Shaft... Ik zie dat ze ook Blood+, Ef - a tale of memories, Noein en Noir hebben gemaakt, die wel oke zijn.

En idd, net zoals Eden of the East.
En Sayonara zetsubou sensei, Natsu no arashi, en bakemonogatari.
Dan moet je toch wel snappen dat SHAFT nooit duidelijk is.
pi_78321602
wat doe je dat je 55uur werkt per week
pi_78322990
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:41 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

En Sayonara zetsubou sensei, Natsu no arashi, en bakemonogatari.
Dan moet je toch wel snappen dat SHAFT nooit duidelijk is.
Hmm... True.
pi_78323091
quote:
Op maandag 22 februari 2010 20:26 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

sinds ik werk kijk ik nagenoeg geen anime meer
ben helemaal uit m'n doen
pi_78323615
quote:
Op maandag 22 februari 2010 21:44 schreef zquing het volgende:
wat doe je dat je 55uur werkt per week
Afwassen, onderweg zijn en oude schepen opknappen.
pi_78332248
Sinds ik werk (40u/pw) kijk ik nog steeds anime en wel meer dan normaal... Volg nu 6 series.
  dinsdag 23 februari 2010 @ 10:59:41 #281
237877 Kuwaro
Walkin down the street....
pi_78335828
Ik volg zo'n 8 series tegenlijk
I Am Trying Finding Beauty In Negative Spaces
pi_78350778
Ik kijk er 2 tegelijk, op het moment. Afhankelijk van waar ik meer in zin in heb.
(Hikaru no Go en Toaru Majutsu no Index)

Als ik er meer tegelijk kijk, raak ik in de war
Chocoladetaartjes.
pi_78365522
Index is wel leuk
Voelt wel een beetje onafgemaakt though.. Maar Railgun is wel oké

Maar ik volg nu Naruto, Bleach, Railgun, Baka to Test, School Rumble Ni Gakki, FMA:B, Durarara, Dragonball Kai en dan nog een aantal non-anime
pi_78381712
Herstel: FullMetal Alchemist 2, Durarara!!, Baka to Test, Project Railgun, Sora no Woto, Vampire Bund (als hij echt afgelopen is gaat hij weg), Naruto en One Piece!
Railgun is zeker wel oke... Veel weg van Mai HiME.
pi_78382428
ben maar begonnen met Himawari!! (Seizoen 2) gister...
pi_78385514
FMA 2 gaat episch worden, geloof me.. episch
  woensdag 24 februari 2010 @ 11:56:21 #287
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78386882
quote:
Op woensdag 24 februari 2010 11:23 schreef wc-eend het volgende:
FMA 2 gaat episch worden, geloof me.. episch
Daar heeft het alle schijn naar ja.

FMA2 begint aardig in de richting te komen van de top 3 anime bij mij.
pi_78387586
Gewoon al 45 afleveringen opbouw naar een episch eingevecht.. en king bradley is eigenlijk best nog wel cool met die zwaarden
pi_78388339
FMA is inderdaad erg goed, moest verschrikkelijk wennen aan de tekenstijl en soms gaan ze net even iets te snel maar voor de rest een erg vermakelijke anime.
  woensdag 24 februari 2010 @ 13:12:33 #290
137562 rakotto
pi_78389553
Ik vind de tekenstijl juist zo gaaf.
  donderdag 25 februari 2010 @ 12:23:03 #291
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_78431011
Ik ga binnenkort beginnen met FMA, lees haast niets anders hier op dit topic dus t moet wel goed zijn

Ben verder niet zo heel erg bekend met alle anime, heb van m'n broertje de eerste 50 van naruto gekregen en het kijkt wel lekker weg, maar echt super mega extreem geweldig vind ik t niet. Verder heb ik ooit wel eens Trigun gekeken en werk op dit moment aan de Gundam serie (MSG en MSG: Zeta gekeken, nu maar bezig aan Gundam 00: die oude tekenstijl doet pijn aan je ogen!!). Dan weten jullie een beetje hoever ik ben (noem t een introductie als je wilt).

Ow, en heb laatst ook Code Geass en Geass R2 gekeken. En zoals ik al heb gezegd: ik weet niet zoveel van anime, maar ik vond dat toch echt wel retegaaf! En ik ben een beetje een romanticus, dus het einde dat deed me toch wel wat.
ANIMEES.
"Because there is not a single story that cannot be improved with the addition of giant robots."
- Scamp
pi_78431521
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:23 schreef .Cake. het volgende:
Ik ga binnenkort beginnen met FMA, lees haast niets anders hier op dit topic dus t moet wel goed zijn

Ben verder niet zo heel erg bekend met alle anime, heb van m'n broertje de eerste 50 van naruto gekregen en het kijkt wel lekker weg, maar echt super mega extreem geweldig vind ik t niet. Verder heb ik ooit wel eens Trigun gekeken en werk op dit moment aan de Gundam serie (MSG en MSG: Zeta gekeken, nu maar bezig aan Gundam 00: die oude tekenstijl doet pijn aan je ogen!!). Dan weten jullie een beetje hoever ik ben (noem t een introductie als je wilt).

Ow, en heb laatst ook Code Geass en Geass R2 gekeken. En zoals ik al heb gezegd: ik weet niet zoveel van anime, maar ik vond dat toch echt wel retegaaf! En ik ben een beetje een romanticus, dus het einde dat deed me toch wel wat.
Van Gundam-serie heb ik alleen Gundam 00 en tweede seizoen daarvan gezien. Maar Trigun is ook erg leuk!
En let je erop dat je FMA:Brotherhood kijkt, en niet de andere Niet dat die slecht is, maar Brotherhood is beter
  donderdag 25 februari 2010 @ 13:38:37 #293
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_78434001
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 12:36 schreef Bakakame het volgende:
Van Gundam-serie heb ik alleen Gundam 00 en tweede seizoen daarvan gezien. Maar Trigun is ook erg leuk!
En let je erop dat je FMA:Brotherhood kijkt, en niet de andere Niet dat die slecht is, maar Brotherhood is beter
Hehe, ik zou je aanraden om wat Gundam betreft het bij de latere series te houden. Die eerste twee zijn wel oké als je echt hardcore fan bent, maar voor iemand zoals ik (enik denk velen met mij) is het het niet waard om die allereerste te kijken (komt uit 1979!! dus ga maar na )

Is Brotherhood niet het vervolg van FMA dan? Want het lijkt me wel fijner als je ook daadwerkelijk weet waar het over gaat en wie wie is enzo
ANIMEES.
- Scamp
  donderdag 25 februari 2010 @ 13:41:45 #294
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_78434135
Nee! FMA:B is een remake. FMA werd ooit afgemaakt met een verzonnen einde (dus niet het einde uit de manga) en een verzonnen film (omdat de kijkers het niet zo'n geweldig einde vonden ).

FMA:B volgt de manga en we zitten nu weer tegen de manga aan dus het is allemaal nieuw en zoals bedoeld.
De bedoeling is dat FMA:B dus ook echt de manga zal blijven volgen.
  donderdag 25 februari 2010 @ 14:30:26 #295
290075 .Cake.
Keki-san@Ganbaranai
pi_78436332
Aaah, ok goed dat ik dat weet ja. Was al bijna begonnen met downloaden van FMA, maar als Brotherhood een remake is dan kan ik gewoon direct daar aan beginnen bedankt!
ANIMEES.
- Scamp
pi_78437471
Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar de originele, maar wie ben ik?
pi_78439745
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:54 schreef Quir het volgende:
Als in de manga Dat is namelijk het origineel
pi_78439844
De originele animatie.
pi_78445137
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 14:54 schreef Quir het volgende:
Exact, jij keek nooit Xam'd
pi_78445497
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 18:13 schreef Bakakame het volgende:

[..]

Exact, jij keek nooit Xam'd
Ben jij niet die kejel die ook luisterde naar de naam Bukake?
pi_78446330
quote:
Op donderdag 25 februari 2010 18:22 schreef Quir het volgende:

[..]

Ben jij niet die kejel die ook luisterde naar de naam Bukake?
Matig argument.
Voor xam'd niet kijken meot je gewoon gekielhaald worden
Het grote anime/manga topic #95: Stiekem toch on-topic

[ Bericht 10% gewijzigd door zquing op 25-02-2010 18:48:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')