Zug-Chef | woensdag 23 april 2008 @ 19:47 |
Hier alweer deel 112 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 108, 109, 110, 111 Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder interesse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Hispeed, goederenzut doen ze niet meer. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), worden alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Randstadrail Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor. Kijk voor meer (niet erg up-to-date) info: op http://www.randstadrail.nl Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. Sinds mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden door Syntus (in opdracht van CXX) met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten, met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen. De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier reed eerst nog Plan V, sinds september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Sinds december 2007 rijdt Veolia op de Maaslijn met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia GTW's besteld (maar dan met meer stoelen: 5-op-een-rij ipv 4), en noemt de dingen "Velios". Sinds 28 februari 2008 rijden er geen Wadlopers meer. ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen plek was in de dienstregeling om de gewone stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er op een los spoortje een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover). Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (ICRm) en waren voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Tegenwoordig hebben de Benelux-rijtuigen (met uitzondering van de Bs) een 'zuurstok'-kleurstelling. Binnenkort krijgt de Benelex nieuwe locs, die op de HSL kunnen rijden. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC's) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSH tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations: Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Newcastle Central Station door bork IJmondlijn door von_Preussen Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop! Omdat Rank1 hem niet opende doe ik het maar... quote:Google wil nog wel eens helpen ![]() [ Bericht 92% gewijzigd door Zug-Chef op 23-04-2008 20:11:21 ] | |
Duvel | woensdag 23 april 2008 @ 19:48 |
Hallo. | |
dennistd | woensdag 23 april 2008 @ 20:06 |
ik stel voor om Treinentopic #112 - nevrevregniV te doen, die heeft wel wat in de TT en een OP ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 23 april 2008 @ 20:11 |
zo nu niet meer ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2008 @ 20:13 |
Dan gaan we hier wel verder, alleen zie ik dat in de OP dat 2e deel 108 verwijderd kan worden | |
Willy84 | woensdag 23 april 2008 @ 20:15 |
quote:Ben ik weer niet goed op de hoogte ![]() Denk ik er hier met een vet gave scoep vandoor te gaan ![]() ![]() edit: in de ik vorm is het alleen de stam en dus zonder t er achter ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Willy84 op 23-04-2008 20:22:33 ] | |
Zug-Chef | woensdag 23 april 2008 @ 20:17 |
quote:Ik wist het nog niet, dus toch thanx dafür! | |
bork | woensdag 23 april 2008 @ 20:20 |
quote:Iemand had het hier al een keer gedropt hoor, weet helaas niet meer wie. Over dat 2e lijntje tussen deventer en Olst was ook al iets langsgekomen maar dat waren 2 veschillende verhalen d8 ik ![]() | |
Willy84 | woensdag 23 april 2008 @ 20:20 |
quote:Mee eens ![]() De standaard afkortingen en series ken ik ook wel ![]() ![]() ![]() Beetje irritant om een verhaal te lezen en continu de afkortingen te moeten opzoeken. Dan heb ik zoiets van ![]() En ik weet ook niet hoelaat bv trein 1540 rijdt ofzo. Boeit me ook niet trouwens ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2008 @ 20:21 |
quote:Daar heb je http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_treinseries_in_Nederland en Spoorverkortingen voor | |
Zug-Chef | woensdag 23 april 2008 @ 20:23 |
quote:True, maar sommige treinen zijn toch wel niet zo heel moeilijk toch, zoals de treinen in de 140 serie, 526 / 561 en de nachttreinen naar de landen om ons heen... | |
sander89 | woensdag 23 april 2008 @ 20:25 |
quote:Die site kende ik nog niet ![]() ![]() Gebruikt altijd site van Somda voor al die afkorting van de stations. | |
bork | woensdag 23 april 2008 @ 20:25 |
quote:EN346 en EN347 ontbreken daar ![]() | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2008 @ 20:30 |
quote:Binnenkort komt er wel weer een stukje van mijn hand. Nog even een onderwerp bedenken. | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2008 @ 20:30 |
quote:Die kun je zelf toevoegen ![]() | |
Willy84 | woensdag 23 april 2008 @ 20:33 |
quote:Klopt, als je het WIL onthouden is het niet zo moeilijk. Daar begint het al ![]() quote:Station Hardegaryp ![]() [ Bericht 28% gewijzigd door Willy84 op 23-04-2008 20:39:55 ] | |
Willy84 | woensdag 23 april 2008 @ 20:39 |
dubbel | |
Dichterbijer | woensdag 23 april 2008 @ 20:51 |
Ik sluit mij maar voor de verandering weer aan bij dit topic ![]() | |
sander89 | woensdag 23 april 2008 @ 21:39 |
Lol kwam dit tegen ![]() ![]() quote: | |
bork | woensdag 23 april 2008 @ 22:20 |
Heeh ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Boschkabouter | woensdag 23 april 2008 @ 22:44 |
Even een vraagje: Hoe zit het tegenwoordig met 230V-aansluitingen in de trein? In welk mat zit dat allemaal? Ben het tot nu toe alleen in ICMm en de nieuwe Veoliatreinen tegengekomen en volgens mij ook nog wel eens een verdwaalde stroomaansluiting in een andere trein, maar ik weet niet meer welke. | |
Peterselieman | woensdag 23 april 2008 @ 22:48 |
De GTW van Arriva heeft ze in ieder ook | |
SpeedyRich | woensdag 23 april 2008 @ 22:55 |
Boskabouter zover ik weet zitten de 230 aansluitingen in de 1e klas van de volgende treinen NS ICE's (4 maal) Thalys ( 2 zijn er van NS) en ICR materieel (ook de Benelux dus) | |
Brembo | woensdag 23 april 2008 @ 23:04 |
quote:ICRm 1e klas ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 23 april 2008 @ 23:21 |
Kan die blonde kaastosti van die lapo even doodgeschoten worden of zo? ![]() ![]() Tevens tvp ![]() | |
dennistd | woensdag 23 april 2008 @ 23:23 |
quote:de pimpel heeft ze ook, zelfs in de 2e klas | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 april 2008 @ 00:32 |
In een plan T moet er ook ergens een zitten, de schakelaar om hem aan of uit te zetten is er wel iig, als je door zo'n glazen luikje kijkt ![]() | |
Wadloper | donderdag 24 april 2008 @ 06:32 |
quote:En maximaal 1 meter. Anders moet er een begeleider komen of de machinist zelf moet er heen lopen ![]() Kleine aanvulling ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 24 april 2008 @ 06:38 |
Sorry voor mijn n00b vraag maar welke trein heeft nu de beste stoelen? | |
Duvel | donderdag 24 april 2008 @ 07:04 |
Nieuwsflits: de 4019 is een zwijnestal en een NedTrainer heeft bij de revisie het NS-logo op een verkeerde plaats op de AB geplakt. | |
Duvel | donderdag 24 april 2008 @ 07:05 |
quote:Onverbouwde Koplopers voor de tweede klas, voor de eerste klas ICRm. | |
JDude | donderdag 24 april 2008 @ 07:40 |
quote:Ergens onder/achter de banken wel eens gezien volgens mij. Alleen voor de schoonmaakploeg denk ik ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 24 april 2008 @ 07:44 |
quote:Ok bedankt voor deze info. ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 24 april 2008 @ 08:21 |
quote:Heel nuttig. Maar het blijft natuurlijk mijn persoonlijke mening hè. Iemand anders kan bijvoorbeeld Plan T fijner vinden zitten. Waarschijnlijk heeft die persoon dan wel sterk afwijkende lichaamsmaten, maar toch. | |
Duvel | donderdag 24 april 2008 @ 08:36 |
quote:Groninger risicolijnen! ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2008 @ 09:02 |
quote:STerker nog, Groninger NS-risicolijnen ![]() | |
JDude | donderdag 24 april 2008 @ 09:08 |
quote:Groningen - Zwolle, altijd lastig. | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2008 @ 09:17 |
oh, ik dacht "rondom" te lezen. Ik zal me wel vergist hebben dan ![]() | |
von_Preussen | donderdag 24 april 2008 @ 10:01 |
Even een kleine raadplaat voor de heren, op welk station is deze foto gemaakt? Hint: foto is in Duitsland gemaakt. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2008 @ 10:04 |
Ik denk op station BahnhofRotenburg.jpg Maar ik kan er naast zitten natuurlijk he ![]() | |
von_Preussen | donderdag 24 april 2008 @ 10:06 |
Dank je fles, je zit er namelijk naast. ![]() Mischien dat iemand het station kende, en daarom mijn "val" door zou hebben, maar goed, het raden gaat dus verder. | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2008 @ 10:07 |
Nee okee, dan is het goed ![]() Ik heb geen idee. Maar het ziet er wel uit als iets waar we even heen moeten ![]() | |
JDude | donderdag 24 april 2008 @ 10:11 |
quote:Nee, dat heb je goed gelezen. Ik bedoelde met mijn post meer dat ik het risico van Groningen-Zwolle niet echt zie. | |
Duvel | donderdag 24 april 2008 @ 10:28 |
quote:FC Groningen hooligans! ![]() | |
Duvel | donderdag 24 april 2008 @ 10:51 |
Had er trouwens nog iemand interesse in die vertrekstaten? | |
bork | donderdag 24 april 2008 @ 10:59 |
Ik was gisterenmiddag bij Lunetten, een viaduct van de Waterlinieweg over het spoor aldaar. Dan zie je (Westwaarts, oostkant is de Waterlinieweg met geluidsscherm) een hoop rails ![]() Ik zag veel te laat de museumtrein vanaf de Maliebaan komen (van rechts), die steekt dan het spoor van Utrecht naar Arnhem etc. over om op het middelste gedeelte kop te maken naar Utrecht CS, links gaan de sporen van Utrecht naar Den Bosch etc. Dat resulteerde per ongeluk in dit waar de Plan V precies tussen 2 palen in paste. ![]() Rechts van mij stond een meneer fotoos van de volgende twee treinen te maken (voor de geinteresseerden onder ons, want ik weet er dan ook helemaal niks van). Hij stond er speciaal voor want vanuit mijn positie was het een wirwar van draden en palen, resulterend in de volgende plaatjes. Waar hij stond was er vrij zicht (achteraf gecheckt) ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2008 @ 11:01 |
quote:En dan te bedenken dat die 9100 niet eens stopt bij Groningen Europaborg, of zo ![]() | |
bork | donderdag 24 april 2008 @ 11:14 |
quote:Geen idee ik heb op dampflokomotiv, bahnhof, bild en gemälde gezocht en niks gevonden. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2008 @ 11:17 |
er zijn in Duitsland echt ZOOO veel plekken waar iets dergelijks gedaan is met een oud stationsgebouw ![]() ![]() Zeg het maar Preus, waar is dat? En wanneer is de PTA-meet daarheen? Zo te zien kan je er ook wel blijven slapen, pand is groot zat ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2008 @ 11:18 |
quote:Neuh, dank je ![]() ![]() ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 24 april 2008 @ 11:20 |
Arriva wil gaan praten met de STAR... Arriva logo op die stoomtreinen? ![]() | |
Duvel | donderdag 24 april 2008 @ 11:28 |
quote: ![]() | |
dennistd | donderdag 24 april 2008 @ 11:38 |
ook op OHIH niemand? volgens mij zitten daar genoeg mensen die ze wel zouden willen hebben | |
Peterselieman | donderdag 24 april 2008 @ 11:39 |
quote:Zou me niet verbazen, want dan krijgen ze er gratis een heel stuk spoor bij ![]() | |
Peterselieman | donderdag 24 april 2008 @ 11:40 |
quote:Je vergeet nog ICK 2e klas ![]() | |
Duvel | donderdag 24 april 2008 @ 11:41 |
quote:Zit aardig, maar haalt het niet bij de Koplopers! Over die vertrekstaten: OHIH zijn echte fappers toch? Nou ja, gelukkig zijn ze afwasbaar. | |
von_Preussen | donderdag 24 april 2008 @ 12:01 |
quote:Een bezoek is goed te combineren met een rondrit door noordwest Duitsland, station Augustfehn ligt tussen Leer en Oldenburg in, en volgens mij stoppen alle reizigerstreinen op dat traject aan alle stations. Ik kwam er langs met de Regionalexpress van Norddeich naar Oldeburg, bestaande uit Dosto's en een Br111. Foto's komen vanavond nog. | |
sander89 | donderdag 24 april 2008 @ 12:09 |
LOL de NS heeft zijn site vernieuwd ![]() ![]() Alleen was de vorige versie ook erg slecht vond ik ![]() | |
JDude | donderdag 24 april 2008 @ 12:22 |
quote:Ziet er aardig uit. Ik geloof er echter geen moer van dat 'wonderkaartje efteling' de meest gezochte term is ![]() | |
SpeedyRich | donderdag 24 april 2008 @ 12:33 |
Zijn er nog foto's van de V250 van de NS ? | |
bork | donderdag 24 april 2008 @ 13:03 |
quote:Begint al goed ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 24 april 2008 @ 13:12 |
Idd. Vanaf mijn kamer mag ik eerst 9 minuten naar een bushalte lopen om vanaf daar nog even 1 halte met de bus te reizen ![]() Normaal loop ik in diezelfde 9 minuten vanaf mijn kamer naar station Groningen Noord ![]() | |
sander89 | donderdag 24 april 2008 @ 13:12 |
quote:Nee geen nieuwe bij gekomen, alleen deze foto's zijn er tot nu toe van onze railhummer ![]() http://www.trenomania.org/fotogallery/thumbnails.php?album=1908 | |
Peterselieman | donderdag 24 april 2008 @ 13:15 |
quote:Klik trouwens ook eens op de voorleesfunctie. Is wel erg verwarrend ![]() | |
Duvel | donderdag 24 april 2008 @ 13:20 |
Als we nou met z'n allen tegelijk de hele dag zoeken op "vertraging", komt dat dan ook op de site te staan bij "andere mensen zochten"? | |
Peterselieman | donderdag 24 april 2008 @ 13:23 |
Het valt te proberen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2008 @ 13:28 |
quote:Nee, dat woord bestaat niet meer ![]() | |
Duvel | donderdag 24 april 2008 @ 13:30 |
quote:Oh ja, dat is nu "komt over [ ] minuten binnen". ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2008 @ 13:31 |
quote:"vertrekt over ongeveer EEN kwartier" | |
Duvel | donderdag 24 april 2008 @ 13:44 |
quote:En het fijne is dat deze melding gewoon blijft staan en niet netjes iedere vijf minuten terugtelt. | |
Fixers | donderdag 24 april 2008 @ 17:42 |
quote:In 't echt issie nog lelijker dan de schaalmodellen die ze eerder hebben laten zien. Het is net alsof de kappen aan de kop en slecht passende bodykit is gemonteerd door de eerste de beste witte-petten-sjonnie. Kijk maar eens naar die naden: http://www.trenomania.org/fotogallery/displayimage.php?album=1908&pos=4 Vanmorgen weer eens bewijs dat de duitse rammelbakken zo snel mogelijk de shredder in kunnen. Bij vertrek riep de machinist om "Wil een passagier de openstaande deur achteraan de trein even dicht trekken, dan kunnen we vertrekken." ![]() | |
ReisT | donderdag 24 april 2008 @ 17:54 |
Over die nieuwe NS site - waar zijn de treinnummers en vertrekstaten gebleven? ![]() Ik gebruikte die site nou juist vooral om die dingen even snel op te kunnen zoeken.... En daarbij zit er veel te weinig geel meer in de site ![]() | |
Eix | donderdag 24 april 2008 @ 18:12 |
Even een snel vraagje. ![]() Ik moet morgen van Sittard naar Nijmegen, vervolgens naar Beek en dan weer terug naar Sittard. Maar, ik vertrek voor 9 uur dus ik heb pas vanaf Venlo VDU. Dan is het toch het goedkoopste om een enkele reis Sittard - Venlo te kopen en een enkele reis Venlo - Sittard via 1: Nijmegen, via 2: Beek-Elsloo. Alleen kan je in de automaat volgens mij maar één via ingeven. Kan men bij de balie wel meer via's op een kaartje zetten? Of is het handiger om een ander kaartje te kopen? ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2008 @ 18:13 |
quote:Vraag of ze ook de Oude oude nieuwe layout beschikbaar willen stellen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2008 @ 19:06 |
Een visie van een dagelijkse reiziger op de Beneluxtrein ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | donderdag 24 april 2008 @ 19:07 |
Kijk eens naar mn sig, Fles ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2008 @ 19:11 |
hier dan ![]() ![]() komt van rijdendpersoneel.be. Copyrightgezeik gaarne richten aan imageschijt. [ Bericht 68% gewijzigd door Dr_Flash op 24-04-2008 19:17:42 ] | |
Peterselieman | donderdag 24 april 2008 @ 19:18 |
Hij is wel goed ![]() | |
Socios | donderdag 24 april 2008 @ 20:03 |
quote:Via de automaat kun je een zogenaamde ´rondreis´ plannen, hier kun je twee ´via-stations´ opgeven. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2008 @ 20:10 |
quote:ja, maar dan is je eindstation gelijk aan je beginstation, en dat is hier dus niet zinvol ![]() | |
SNArky | donderdag 24 april 2008 @ 21:27 |
http://www.dumpert.nl/med(...)eks_in_de_trein.html Word conductrice, dan kom je nog eens ergens ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2008 @ 21:30 |
quote:Lijkt me nep. En al is het echt, dan is het een single-handed bandit, zeg maar. | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 april 2008 @ 21:38 |
Godverdomme. Ik sta nu op rotterdam en val voor de 2e keer deze week in de prijzen [ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 24-04-2008 21:44:06 ] | |
Darkwing_Duck | donderdag 24 april 2008 @ 21:46 |
Oh ja... Tuurlijk.... Schrap ook nog maar een rit randstadrail... Kan er ook nog wel bij... | |
ghizzer | donderdag 24 april 2008 @ 21:50 |
wat ik me al een tijdje afvraag.. is het stuk spoor Leusden-Amersfoort nog operationeel en zo ja, wat wordt er over vervoerd? | |
ghizzer | donderdag 24 april 2008 @ 21:53 |
quote:zal geweldig zijn als het echt zou zijn. XD. kreunen kon ze overigens goed (understatement) maar ik gok op een leuke grap van jongeren oid. evt. een sound-over (in dat geval dus later gemonteerd). heb nl. vaker dan eens gezien dat er een kastje met omroepfoon open stond. wie weet in dit geval ook zo of iemand die in bezit is van zo'n universele sleutel om een dergelijke kast te openen. | |
Dr_Flash | donderdag 24 april 2008 @ 21:58 |
quote:Ja auto's. Volkswagens vooral, nog wat audi's, en een paar Porsches ook nog geloof ik ![]() | |
bork | donderdag 24 april 2008 @ 22:06 |
quote:Ja, wat Fles zegt: autoos, toevallig afgelopen week er iets over gelezen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Kesteren_-_Amersfoort en http://nl.wikipedia.org/wiki/Ponlijn | |
Willy84 | donderdag 24 april 2008 @ 23:04 |
quote:Volgens mij ook nog Seat's en natuurlijk paar wagons met onderdelen. Thats it. Heb in de zomer een tijdje bij Pon gewerkt. Die goederenwagons kwamen gewoon de loods in rijden. Wel grappig ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 24 april 2008 @ 23:37 |
quote:En om een en ander met plaatjes te vergezellen: zo ziet zo'n transport vanuit Duitsland er dan uit. Helaas rijden deze loks maar tot Amersfoort, maar de trein zelf wordt daarna wel richting de Pon gereden. ![]() Met het ingaan van het wijzigingsblad per 7 april 2008, rijden de autotransporttreinen incl auto-onderdelen tbv autohandelaar Pon in Leusden volgens een nieuwe dienstregeling. Trein 45764 uit Osnabrück rijdt nu ruim 6 uur eerder en past daardoor mooi in het licht. RN 232 241 laat met een lange trein het dorp Bathmen achter zich en spoedt zich in een sober zonnetje richting Deventer. Datum: Dinsdag 8 april 2008 ![]() RN 232 902 is met de Pon-trein onderweg naar Amersfoort, met dit keer achter de lok autowagens. Dinsdag 15 april 2008 ![]() RN 232 902 is met de Pon-trein op weg van Osnabrück naar Amersfoort en stuift hier met een aardig gangetje het dorp Rijssen binnen. Donderdag 17 april 2008 ![]() De geitjes trekken zich er niets van aan en blijven rustig grazen, terwijl Pontrein 45764 met lok 232 908 zijn eindpunt, Amersfoort, nadert. Maandag 21 april 2008 | |
Peterselieman | vrijdag 25 april 2008 @ 02:14 |
quote:RR de beste vinding van de afgelopen jaren ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 25 april 2008 @ 07:50 |
quote:uhuh.. ben er nog niet uit waar we nou beter mee af zijn hoor ![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 25 april 2008 @ 08:06 |
Als ik die nieuwe algemene voorwaarden lees hè, ben je dan de lul als je hier je eigen foto's post? Met name voor Zug-Chef natuurlijk. Hierbij wil ik dan ook van de gelegenheid gebruik maken om ZC te feliciteren met zijn vermelding in een landelijk dekkend vakblad. ![]() | |
JDude | vrijdag 25 april 2008 @ 08:08 |
quote:En dan ook nog een beetje de naam van mijn stad er voor misbruiken. | |
Willy84 | vrijdag 25 april 2008 @ 08:18 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 25 april 2008 @ 08:27 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2008 @ 08:29 |
quote:Nieuwe algemene voorwaarden? ![]() | |
Duvel | vrijdag 25 april 2008 @ 08:30 |
Zie MEDje! | |
Willy84 | vrijdag 25 april 2008 @ 08:39 |
quote:Vakkundig bomen knuffelen ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2008 @ 08:52 |
quote:Oh, sticky. Die sla ik altijd over. Nou ja, of je "de lul" bent weet ik niet, maar je geeft ze wel vrij voor de rest van de wereld blijkbaar ja. Maar volgens mij was dat al zo, en is daar een paar jaar geleden al eens gezanik over geweest. Een foto van een meid was uit een profiel gehaald om er een FP-bericht mee te illustreren, en daar was user niet zo gelukkig mee. Maar je weet hoe dat gaat, dan is het laatste woord aan de Grote Kale Roerganger met de Grote Oogkleppen. En gezien afgelopen week denk ik dat deze vernieuwing over het meelezen van de PB's gaat. EN dat je je foto's dus altijd al kwijt was in feite ![]() | |
Duvel | vrijdag 25 april 2008 @ 10:59 |
Blijft toch wazig. | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2008 @ 11:24 |
ik maak toch alleen maar kutfoto's en ik verklein ze tot on-interessante proporties, dus het zal mij verder wel aan m'n reet roesten ![]() Maar als ik zugchef was zou ik dat ook doen ![]() | |
Duvel | vrijdag 25 april 2008 @ 11:55 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2008 @ 11:56 |
quote:die zag ik ook net ja ![]() ![]() Of zou er gewoon in tienduizend andere topics ook gezeik over gekomen zijn? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 25 april 2008 @ 11:57 |
Een kneiter van een tikfout staat er in dat stukje ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2008 @ 12:22 |
quote:akkoord met kk? De hoofdletter van Policy? of de punt aan het einde? | |
Peterselieman | vrijdag 25 april 2008 @ 12:25 |
Allemaal ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2008 @ 12:36 |
Lekjker boeioend, altijd dat policy gelul weer. Treinen graag ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 25 april 2008 @ 13:37 |
quote: | |
Duvel | vrijdag 25 april 2008 @ 13:49 |
Zulke foto's heb ik nog uit Indonesië (niet door mijzelf gemaakt trouwens)... | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2008 @ 13:51 |
Nou ik er eens goed naar kijk, zien we daar dus maar EEN stoomlocomotief, en wel eentje volgens het Beyer-Garratt principe ![]() | |
Duvel | vrijdag 25 april 2008 @ 14:01 |
quote:Hm, die waren toch vooral populair in Zuid Afrika? Meen me iets te herinneren van "die blau trein" of zo? | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2008 @ 14:06 |
quote:Ook. Maar het schijnt dat locomotieven van dit type wereldwijd tamelijk populair geweest zijn. Wel vooral op neven- en smalspoorlijntjes. Het grote voordeel is namelijk dat de massa over een grotere lengte verspreid wordt, en je dus aan relatief licht gelegd spoor genoeg hebt, terwijl deze (drieledige) dingen ook niet zo snel in problemen kwamen bij krappe bochten ![]() | |
Wadloper | vrijdag 25 april 2008 @ 14:39 |
Sjonge jonge, wat een puinhoop was het vandaag op Groningen - Nieuweschans. Meerdere vertragingen, de trein die naar Leer gaat om 11.20 had +20, vanwege een defect, dat treinstel is zelfs afgesleept ![]() En gek genoeg blijft er dan vaak genoeg geklooi met wisselingen e.d. Ohja, de 11.20 trein had dus een defect, werd iedereen doorverwezen naar perron 7b, voor de 11.46 trein, ging de Leertrein alsnog ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2008 @ 14:58 |
quote:Je weet wat het duitse woord "leer" betekent he? ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 25 april 2008 @ 15:44 |
quote:Ik zat toen te wachten in de intercity richting Amersfoort... ![]() | |
ghizzer | vrijdag 25 april 2008 @ 15:49 |
thanx voor de info over Kesteren - Amersfoort. wat ik mij dan afvraag nog.. waarom trekken ze Kesteren-Rhenen en Veenendaal-Leusden niet meer door? Is toch veel praktischer?! Ik bedoel, Amersfoort is een grote stad, maar als je bijvoorbeeld naar Arnhem of Nijmegen wil, ben je meteen veroordeeld tot die kutboemel over eensporig slakkerend spoor. Schiet niet op! | |
JDude | vrijdag 25 april 2008 @ 15:55 |
Amersfoort - Utrecht - Arnhem. | |
Duvel | vrijdag 25 april 2008 @ 15:55 |
quote:Het oude talud tussen Rhenen en Kesteren wordt momenteel ingenomen door de provinciale weg. Als je de trein dus wilt doortrekken, moet je een nieuw talud maken, nieuwe brug, etcetera... | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2008 @ 16:12 |
quote:Merk overigens op dat jouw "oplossing" nog steeds een aardig stuk enkelspoors dieselbaan bevat ![]() | |
Duvel | vrijdag 25 april 2008 @ 16:24 |
quote:Gewoon elektrificeren! ![]() | |
ghizzer | vrijdag 25 april 2008 @ 17:30 |
nog een vraagje :$ welke stations in Nederland hebben allemaal al moderne digitale CTA's? weet dat Amersfoort, Baarn, Bussum-Zuid, Naarden-Bussum het al hebben, maar zijn er nog meer stations? en wanneer is de rest van nederland aan de beurt? bedankt in ieder geval! | |
Socios | vrijdag 25 april 2008 @ 17:34 |
Je bedoelt deze? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 25 april 2008 @ 18:30 |
Jongens, veel plezier morgen, Fles is even de hort op. Tot zondag ![]() | |
bork | vrijdag 25 april 2008 @ 18:33 |
quote:Veel plezier dan maar, weekend zonder kruidvatkaartje ![]() ![]() | |
ghizzer | vrijdag 25 april 2008 @ 18:36 |
ik verheug me nu al weer op de pics. goeie reis Flash! | |
Willy84 | vrijdag 25 april 2008 @ 19:35 |
Ben benieuwd waar de reis heen gaat! Have fun | |
Brembo | vrijdag 25 april 2008 @ 20:13 |
Trouwens vandaag weer een geweldige omroep in de 3700 ![]() 'Zometeen station Arnhem. Arnhem is een groot station let op zakkenrollers en tasjesdieven .' Waarna het omgeroepen werd in de wereldtaal Duits, met prachtige woorden als station, zachenroller und taschen dieb... | |
Willy84 | vrijdag 25 april 2008 @ 21:58 |
Bijlmer Arena mooiste gebouw 2008 Het station Bijlmer ArenA is donderdagavond uitgeroepen tot 'Gebouw van het Jaar 2008'. De architecten van ARCADIS en Grimshaw wonnen met dit project de verkiezing van de Bond Nederlandse Architect. Er waren 25 gebouwen genomineerd. "Dit superieure stationsgebouw is met zijn weergaloze uitstraling en zijn vanzelfsprekende ligging uniek in Nederland", zo sprak de jury lovend over het winnende object. Station Bijlmer Arena verwerkt tot 60. 000 reizigers per dag, met pieken van 25.000 reizigers in anderhalf uur als Ajax een wedstrijd speelt. ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 25 april 2008 @ 22:31 |
quote:Tussen 13 en 19 uur was er niks aan de hand aldaar ![]() ![]() RN 6413 brengt een beladen Houtafvaltrein 2 uur vroeger dan de dienstregeling van Nedmag te Veendam naar Onnen en passeert hier de Tussenklappenpolder tussen Muntendam en Zuidbroek. Vanaf Onnen zal de trein op zaterdagochtend verder richting Bad Bentheim gereden worden. ![]() RN 6413 brengt een beladen Houtafvaltrein 2 uur vroeger dan de dienstregeling van Nedmag te Veendam naar Onnen en passeert hier station Zuidbroek. Vanaf Onnen zal de trein op zaterdagochtend verder richting Bad Bentheim gereden worden. ![]() Voor de "Vagron"trein van Groningen losplaats naar Bremen worden er naast afvalwagens ook enkele containers vanuit Veendam meegenomen. In de Tussenklappenpolder tussen Muntendam en Zuidbroek passeert de ACTS 7107 met zo'n kort setje containerwagens op weg richting Groningen/Onnen . ![]() RN 232 906 passeert met Unit Cargo trein 45766 Leer - Onnen de oostkant van de agglomeratie Hoogezand Sappemeer. Aan de haak naast enkele schuifwandwagens ook twee ketels met lijm! | |
ghizzer | vrijdag 25 april 2008 @ 23:18 |
best lelijk, die diesellocs als je het mij vraagt. vind ik de elektronische loks toch een stuk mooier! anderzijds ook wel apart.. goederentreinen op niet-geëlektrificeerd spoor. bij mijn weten is Groningen wat dat betreft uniek in Nederland. | |
Wadloper | zaterdag 26 april 2008 @ 08:26 |
Ik vind diesellocs weer wat hebben ![]() ![]() | |
Willy84 | zaterdag 26 april 2008 @ 12:34 |
Ik ben geen goederenkenner maar eerst zag ik door Amsterdam Amstel nogal eens een 6400 voorbij komen meestal met kolen meen ik (of leeg natuurlijk) Nu rijden ze meestal met zo'n rood eloc ding oorspronkelijk uit Duitsland. Wel beter dat je nu niet met diesels door de stad rijdt terwijl je een waslijn hebt | |
Luco | zaterdag 26 april 2008 @ 12:43 |
Vandaag op Groningen Couchette stellen gezien, met een NS-loc erachter... Iemand enig idee wat die daar deden? | |
Eix | zaterdag 26 april 2008 @ 13:05 |
quote:Uiteindelijk kon het bij de 'Tickets en service' ook niet. Tweede keer dat ik daar kom om een kaartje te kopen dat niet in de automaat zit en ze het ook niet kunnen uitgeven. ![]() | |
dennistd | zaterdag 26 april 2008 @ 13:59 |
quote:is voor een bedevaartstrein naar lourdes | |
Mark-Hgl | zaterdag 26 april 2008 @ 14:11 |
Waarom een bedevaartstrein vanaf Groningen? ![]() | |
dennistd | zaterdag 26 april 2008 @ 14:13 |
quote:mja, omdat daar ook mensen wonen die op bedevaart willen gaan denk ik? ik heb het niet bedacht iig ![]() | |
Luco | zaterdag 26 april 2008 @ 16:05 |
quote:Dat die treinen niet allemaal vanuit Utrecht vertrekken, en dat de mensen daar maar heen moeten gaan... Hoezo gaat iedereen nu opeens naar Lourdes? | |
Charango | zaterdag 26 april 2008 @ 16:17 |
Ach ja, die trein moet toch naar het zuiden. Doe die Groningers een plezier en begin daar vast wat eerder, dat maakt voor de mensen die in Utrecht instappen toch niets uit. Als de trein nu in Maastricht zou beginnen en met een rare haal via Utrecht naar Lourdes rijden, dan zou dat inderdaad vreemd zijn. Maar Groningen - Utrecht - 's Hertogenbosch - [...] - Lourdes lijkt mij nogal logisch. | |
Wadloper | zaterdag 26 april 2008 @ 18:57 |
quote:Omdat deze niet vanuit Hengelo gaat... Nou goed? ![]() Waarschijnlijk is deze trein gewoon ingehuurd door de kerk hier in het Noorden. | |
Socios | zaterdag 26 april 2008 @ 19:51 |
En op 3 mei komt ´ie weer terug in Groningen. ![]() | |
ghizzer | zaterdag 26 april 2008 @ 20:00 |
was afgelopen weekend trouwens weer in a'dam en het verbaast me elke keer weer hoeveel grote stations amsterdam e.o. heeft. amsterdam bijlmer arena duivendrecht amsterdam cs amsterdam sloterdijk en dan heb ik het nog niet eens over stations als amsterdam zuid en amsterdam amstel | |
Socios | zaterdag 26 april 2008 @ 20:12 |
Amsterdam, the only dutch city that never sleeps. ![]() | |
Willy84 | zaterdag 26 april 2008 @ 20:19 |
quote:Vind Duivendrecht nou niet echt zo groot, dat krijg je als je CS hebt ![]() Amstel is mij master station ![]() Duivendrecht ligt trouwens in de gemeente Ouder-Amstel ![]() Bijlmer is idd wel vet geworden, heeft de gemeente ook aardig wat miljoenen voor betaald. | |
Duvel | zaterdag 26 april 2008 @ 20:31 |
quote:Dat gedoe heb je in Rotterdam ook: tussen Hoogvliet (gemeente Rotterdam) en Rotterdam zelf ligt nog de gemeente Albrandswaard (met kernen Rhoon en Poortugaal), en aan de noordkant is het nog erger: daar moet je van Rotterdam door Schiedam, Vlaardingen en Maassluis om in Hoek van Holland (ook weer gemeente Rotterdam) te komen. | |
sander89 | zaterdag 26 april 2008 @ 20:33 |
Door deze trein had ik gister 10 min vertraging tussen Utrecht en Amersfoort. Kwam toevallig foto tegen: ![]() | |
Eix | zaterdag 26 april 2008 @ 21:05 |
quote:Die heb ik gisterochtend nog in Venlo gezien. ![]() | |
SNArky | zaterdag 26 april 2008 @ 22:54 |
quote:Dat zijn Fenneks toch? | |
von_Preussen | zaterdag 26 april 2008 @ 23:20 |
Dat zijn idd Fenneks, en waarschijnlijk zijn ze afkomstig van de kazerne Amersfoort (links van het spoor als je richting Utrecht gaat). Volgens mij gaan ze hier heen: | |
Ofyles2 | zaterdag 26 april 2008 @ 23:52 |
quote:Duivendrecht is nu inderdaad verworden tot een GTI (grand travaux inutile), weggegooid geld. Nauwelijks bebouwing rondom het gebied, de IC's en Sprinters tussen Utrecht en Schiphol hebben dit overstapstation eigenlijk overbodig gemaakt. De verbouwing van het busplatform tot een parkeerterrein zegt alles. | |
Duvel | zondag 27 april 2008 @ 00:41 |
quote:Zondag shoarmadag. | |
Dichterbijer | zondag 27 april 2008 @ 09:57 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nu zie je dat het hebben van jacobsdraaistellen dit soort dingen waarschijnlijk had kunnen voorkomen. | |
Duvel | zondag 27 april 2008 @ 10:05 |
Alleen met deze baklengte zijn jacobsdraaistellen niet zo fijn. BTW: ook met jacobsdraaistellen was het spul ontspoord, maar misschien wat minder gekanteld. | |
JDude | zondag 27 april 2008 @ 10:11 |
En wat doe je wanneer, door een verbouwing, je stationsklok achter een houten wand verdwijnt....![]() Dan tape je toch gewoon twee klokken van de Hema aan een houten paal? ![]() | |
Zug-Chef | zondag 27 april 2008 @ 10:11 |
Weer een dagje gesport ![]() ![]() Een lange sleep ICM passeert Nijkerk als Intercity Leeuwarden/Groningen - Rotterdam/Den Haag. ![]() NSR 1826 met Bedevaartstrein 13241 Groningen - Lourdes in de boog bij Nijkerk. Achterop loopt 1739 mee. ![]() Te Dordrecht Zuid de Beneluxtrein met de 1185 voorop richting Brussel Zuid. ![]() De lege houtafvaltrein uit Beeskow naar Roosendaal reed vandaag weer eens via de Betuweroute en werd daardoor na kopmaken via Dordrecht Zuid naar Roosendaal gereden door de RN6449. ![]() Thalys 4331 op weg naar Paris Gare du Nord. ![]() In een prachtig avondzonnetje passeert Rail4Chem 2006 met een volle Brescia-shuttle naar Emmerich. Alleen zaterdags rijdt deze trein planmatig 'onderlangs' | |
thats-me | zondag 27 april 2008 @ 11:09 |
quote: ![]() Zo ziet het er dus uit als een trein door een kudde schappen rijdt. ![]() Voor meer foto's en/of tekst http://www.fuldaerzeitung(...)fulda/art5879,581159 @ Zug-Chef, Wederom mooie foto's ![]() ![]() | |
ghizzer | zondag 27 april 2008 @ 11:14 |
quote:weggegooid geld ben ik helemaal mee eens, maar qua omvang is duivendrecht groot en vrij bijzonder in zijn soort (1 van de slechts 2 kruisstations in NL). @Zug-Chef. Vette pics! Ook vooral van die Lourdestrein. Apart dat die tegenwoordig vanuit Groningen vertrekt overigens. | |
thats-me | zondag 27 april 2008 @ 11:26 |
Die trein is door het bisdom Groningen-Leeuwarden gecharterd. Zie http://www.tctubantia.nl/(...)aal-naar-Lourdes.ece | |
Charango | zondag 27 april 2008 @ 11:54 |
Rechtstreeks vanuit Maastricht naar Lourdes zonder tussenstop? Dat noem ik pas doorrijden, beter dan de NS Intercities tegenwoordig | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2008 @ 11:58 |
Zo, daar ben ik weer ![]() ![]() ![]() In de trein reed onder andere ook een Russisch en een Wit-Russisch rijtuig mee. In het Russische rijtuig was een aantal dienstregelingen aangeplakt, waaronder deze voor de terugweg van vanochtend. ![]() Handige tip trouwens voor de mensen die dit ook willen doen: in de trein die vanuit Amsterdam vertrekt, zit geen restauratierijtuig. Je kunt alleen bij je rijtuig-dude wat te drinken kopen. Wat is daar de handige tip dan aan? In de rijtuigen naar København verkoopt een Duitser 0,33 l Beck's voor ¤ 3,30. De Wit-Russen in het rijtuig ernaast verkopen halve liters van hun eigen brouwsel, voor één hele euro ![]() Perfect op tijd kwam ik gisterenmorgen aan in København H, alwaar men zo zijn eigen ideeën heeft over waar de trein vandaan kwam.. ![]() En uiteraard nog even de bewijsfoto: CityNightLine in København ![]() ![]() Welnu: Spotten maar. Eerst nog even een zware zesassige dieselloc aan kop van een dubbeldekkertrein naar Kalundborg. ![]() En vervolgens een inmiddels vrij bekend gezicht: Deense Neus 5011 als RegionalExpress naar Nykøbing Falster. ![]() Aangekomen in Nykøbing kon ik nog net getuige zijn van het vertrek van een ICE-TD richting het afrangeerterrein. ![]() Alleraardigst rangeerlocje, en een blik op het instrumentarium. ![]() ![]() Weer een class 1500 dieselloc, nu voor het seinhuis van Nykøbing. ![]() Wat later kwam er een ICE-TD uit Hamburg binnen gereden, die gekoppeld werd met het eerder afgerangeerde stel, om samen door te gaan naar København. ![]() Ondertussen was mijn trein terug naar København ook binnengekomen, een dubbeldekkertrein met ook een class 1500 erachter. ![]() ![]() Vlak voordat ik kon instappen stormde nog treinstelletje 1041/1141 van de Lollandsbanen binnen. ![]() En bij terugkomst in København fotografeerde ik nog een foeilelijke stuurstand van iets (van deze staan er heel veel afgesteld op verschillende plaatsen, rijdend heb ik ze niet gezien). ![]() En tot slot nog wat S-Tog spul. ![]() ![]() De oogst: ![]() En nu eerst douchen ![]() | |
Duvel | zondag 27 april 2008 @ 12:04 |
Tering, die stuurstand! Je dacht dat het niet lelijker kon dan de oude Beneluxstuurstand! Maar verder: tof! Wel jammer dat ze in die trein geen opfrismogelijkheid hebben... | |
ghizzer | zondag 27 april 2008 @ 12:09 |
Whoooooooooot! Vette shit Flash!!! maar hoe kun je al zo fuckin snel weer terug zijn in NL? oh ja.. class 1500 dieselloc, vette loc! en die met die stompe kop, komt ie ook niet bij onze zuiderburen voor? oh ja.. wat een enorm smerige 1600/1700 zeg! wow! dat heb ik nog nooit zo extreem meegemaakt!! | |
Zug-Chef | zondag 27 april 2008 @ 12:14 |
Leuke shoot Fles, CNL in Kopehagen komt trouwens wel deels uit Amsterdam en deels uit München.. | |
von_Preussen | zondag 27 april 2008 @ 12:25 |
Fijne foto’s fles! ![]() Wat ik trouwens opmerkelijk vind, is dat die ICE zo makkelijk lijkt te ontsporen. Ik bedoel, qua massa zijn 20 schapen toch niet zo zwaar / groot om een trein uit het spoor te tillen? Ik bedoel, 80 ton tegen een paar honderd kilo is toch eigenlijk een ongelijke strijd. Of is zo een reactie bij dit soort snelheden “normaal”? * De TGV is toch ook wel eens met hoge snelheid ergens op geklapt, zonder dat ie nu helemaal uit de rails liep (mischien de voorste twee rijtuigen + koprijtuig, maar meer ook niet). Ze hebben dan wel mazzel gehad dat het ongeluk in de tunnel gebeurde, zoals op de foto’s te zien is wat het koprijtuig van plan om naar rechts af te slaan. Had ie dat gekund, dan had ie een paar rijtuigen mee gesleurd en was het allemaal wat ernstiger afgelopen. Wat ook van voordeel was dat er op dat moment geen tegentrein kwam, dat had ook een uitstekende rotzooi gegeven. Of dat de wagons uit de rails gesprongen waren, en tegen de ingang geklapt zijn. Wat doen ze dan eigenlijk, belt de machinist de verkeersleiding op om het traject te laten stremmen? En gaat de machinist dan vervolgens met een rode lamp zwaaiend richting de tegentrein lopen? We hebben ook bewegend beeld: http://www.tagesschau.de/inland/ice2.html quote:* Mischien heeft een andere trein iets verloren? quote: | |
von_Preussen | zondag 27 april 2008 @ 12:27 |
![]() Ik zie op deze foto een kapotte wissel, kan het zijn dat de trein eerst de schapen geraakt heeft en dan bij deze wissel uit de rails gelopen is? Waar kennen we dat ook alweer van, Eschede mischien? | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2008 @ 12:33 |
quote:Ja, dat weet ik ook wel ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2008 @ 12:38 |
quote:Vrij eenvoudig, je neemt gewoon dezelfde CNL weer terug als waarmee je heen gekomen bent ![]() ![]() quote:Naah. Hij lijkt uit de verte wel wat op een 11.8/9, een 20 of een 27 maar dat zijn allemaal electrische dingen. In DK zijn echt nog heel veel stukken niet geëlectrificeerd namelijk. Eigenlijk is alleen de hoofdlijn Flensburg - Kolding - Odense - KPH geëlectrificeerd en het S-Tog net van KPH. En verder misschien nog wat kleine zijlijntjes. Maar bijvoorbeeld wat ik gereden heb is tussel Ringsted en Nykobing F gewoon diesel. quote:Railion heeft op zich wel een reputatie op dit gebied inmiddels, maar dit is wel een beetje overdreven idd ![]() | |
Zug-Chef | zondag 27 april 2008 @ 12:41 |
Op 13 maart 2007 was de RN 1603 nog zo goed als helemaal schoon..![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2008 @ 13:04 |
That was then, baby, this is now ![]() | |
ghizzer | zondag 27 april 2008 @ 13:11 |
vraagje, is die shit bij arnhem presikhaaf inmiddels weer gefixt? oh ja, welke FOK!'er stond er op dat filmpje. en dan nog een vraag... wie en hoe heeft dat zo op de kop kunnen fixen? thanx voor de antwoorden, ben namelijk heel erg benieuwd! | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2008 @ 13:14 |
quote:1. ja 2. ik 3. inbussleuteltje ![]() | |
ghizzer | zondag 27 april 2008 @ 13:24 |
quote:ah ok ok.. wist niet dat dat met een inbussleutel te fixen was. maar hoe ver ga jij in je treinenfanatisme als ik vragen mag? ik bedoel, is het te combineren met je werk en als er ergens aan de andere kant van het land iets met treinen te beleven valt, ga je er dan ook meteen met de auto (of per trein ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2008 @ 13:29 |
quote:Het is ook niet "zomaar" een inbussleuteltje, anders had je om de haverklap grappenmakers die dit deden ![]() quote:Werk gaat uiteraard voor he ![]() ![]() | |
ghizzer | zondag 27 april 2008 @ 13:34 |
quote:ah ok. seizoen weer begonnen? mis ik iets of zit ik er niet te diep in? treinen rijden toch elke dag? | |
Socios | zondag 27 april 2008 @ 13:45 |
De toeristische stoomtreinen door de bollenvelden enzo rijden nu weer. ![]() | |
bork | zondag 27 april 2008 @ 15:53 |
quote:Kijk, hier hebben we wat aan, mag je gewoon door die trein heen banjeren van treinstel naar treinstel? Verders leuke plaatjes. o. ja lekker geslapen btw of had je een stoel??. | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2008 @ 16:07 |
quote:Yep, het zijn gewoon getrokken rijtuigen, je kan dwars door die trein lopen. Het was zelfs een tip van die Duitser die door z'n Beck's heen was ![]() ![]() ![]() ![]() quote:Couchette, 4 persoons. Is echt een heel stuk relaxter dan een 6persoons ![]() | |
Willy84 | zondag 27 april 2008 @ 17:27 |
Fles, coole reis ![]() ![]() Voor de studenten onder ons: hoeveel euro's was je kwijt? ![]() Ik sta Af en toe op Amsterdam CS te kijken hoeveel mensen er in die nachttreinen zitten, heb toch het idee dat het er steeds meer worden ![]() ![]() | |
Duvel | zondag 27 april 2008 @ 17:38 |
Wel tof, ff heen en weer naar København. Ik zou overstappen op de nachttrein naar ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2008 @ 18:34 |
quote:Daar heb ik ook aan zitten denken natuurlijk ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2008 @ 18:36 |
quote:198 euro ![]() ![]() Overigens is dat gewoon een vergelijkbaar tarief met NL. 8-9 cent per km. [ Bericht 5% gewijzigd door Dr_Flash op 27-04-2008 18:50:06 ] | |
Zug-Chef | zondag 27 april 2008 @ 18:57 |
Zeker een last minute geboekt ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2008 @ 19:17 |
quote:Mwoa dat is goed zoeken hoor, tegenwoordig. Maar pas 2 weken geleden geboekt idd ja. | |
ghizzer | zondag 27 april 2008 @ 20:24 |
iemand enig idee hoeveel een retourtje arnhem - wien westbahnhof zou kosten? alvast bedankt! | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2008 @ 20:30 |
quote:www.bahn.de www.citynightline.ch (linkt door naar waarschijnlijk www.nachtzug.de) ik zou zeggen, klik je helemaal kleurenblind daar, en je weet alles ![]() | |
Dr_Flash | zondag 27 april 2008 @ 20:33 |
wie was er ook weer op zoek naar een foto van de afgefikte NMBS 1184? ![]() Met dank aan Tommykes eh ![]() | |
Zug-Chef | zondag 27 april 2008 @ 20:35 |
quote:Als je nog goedkoop tarief wil dan moet je wel minstens 5 a 6 maanden van te voren boeken, anders betaal je je scheel | |
du_ke | zondag 27 april 2008 @ 20:56 |
quote:Ik zag die trein gister ook voorbij komen in Meppel inderdaad ![]() | |
ghizzer | zondag 27 april 2008 @ 21:20 |
quote:thanx voor de info. helaas niet geleid tot gewenst resultaat. de zwitser site kom ik niet uit. mn basiskennis duits is niet toereikend en diebahn.de zegt geen prijzen te kunnen weergeven. ![]() maar desalniettemin toch bedankt! kijk wel weer een x. ben overigens een jaar geleden al in wenen per trein geweest (mn ouders betaald), maar zou nog wel weer eens richting die kant willen. | |
du_ke | zondag 27 april 2008 @ 22:18 |
Kijk eens via NSHispeed.nl daar staat wel een en ander op. Met wat zoeken kom ik voor een enkele reis Amsterdam-Wenen uit op 89 euro, 178 voor een retourtje dus (plus nog wat toeslagen enzo) | |
NordicBlue | zondag 27 april 2008 @ 22:27 |
iemand deze al gezien? ![]() ![]() | |
bork | zondag 27 april 2008 @ 22:31 |
Ik zou toch voor buitenlandse treinreizen naar de treinreiswinkel gaan (geen aandelen ofzo) en bellen en mailen is ook geen feest. Maar gewoon fysiek naar Leiden of Amsterdam, je krijgt bij hun echt sparpreiskaartjes ook al kan je die zelf (of ns) nog niet boeken (dwz meer dan 2 of 3 maanden vantevoren). Just mine 5 cents (altijd al een x willen typen) | |
Zug-Chef | zondag 27 april 2008 @ 22:35 |
quote:Dat is dus zo ongeveer het maximum tarief, niet de Sparpreis ![]() | |
du_ke | zondag 27 april 2008 @ 22:37 |
quote:Het maxtarief is eerder 200 euro voor een enkele reis ![]() | |
bork | zondag 27 april 2008 @ 23:54 |
Volgens mij zijn dit de reguliere treinprijsjes. ![]() ![]() ![]() | |
bork | maandag 28 april 2008 @ 00:04 |
quote:Mmm, dan ben je echt niks gewend. Misschien is dat een leuk idee voor een wedstrijd, de meest smerige 1600/1700 wint een prijs ![]() | |
Ofyles2 | maandag 28 april 2008 @ 00:05 |
quote:Of de X2000 natuurlijk! ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2008 @ 08:34 |
quote:Ja, alleen een beeetje jammer dat die niet in Kopenhagen komt ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2008 @ 09:39 |
quote:Ha, zo hebben we er nog geen fluit aan natuurlijk ![]() ![]() | |
bright_side_of_life_ | maandag 28 april 2008 @ 09:57 |
Ook in China was het goed raak. Vermoedelijk op volle snelheid en frontaal ......quote: ![]() Bron : De Telegraaf [ Bericht 1% gewijzigd door bright_side_of_life_ op 28-04-2008 10:21:17 (bronvermelding toegevoegd) ] | |
NordicBlue | maandag 28 april 2008 @ 10:00 |
Op deze foto's is de schade iets beter te zien:![]() ![]() | |
Thetallguy | maandag 28 april 2008 @ 10:26 |
Gisteren in Nijmegen werd mijn trein 3x gefotografeerd door treinspottertjes. Het was maar een Veolia bakje hoor ![]() | |
Duvel | maandag 28 april 2008 @ 11:30 |
quote:Nah, detail. Ik zag trouwens net terwijl ik over het stadionviaduct in Rotterdam fietste een goederentrein langskomen waar een 1600 de beroemde tulpen-189 in opzending had. Helaas geen foto. | |
dennistd | maandag 28 april 2008 @ 12:36 |
quote:jouw trein als in jij was de machinist of jouw trein als in jij zat erin? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2008 @ 13:16 |
quote:Een beetje machinist komt het heus niet hier melden als hij 3 spottertjes ziet denk ik ![]() | |
Thetallguy | maandag 28 april 2008 @ 13:23 |
quote:Ik zat erin dus hij was van mij ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2008 @ 14:14 |
wat weer een drama. | |
dennistd | maandag 28 april 2008 @ 14:23 |
quote:Machinisten vergeten intercitystation Best | |
UncleSam | maandag 28 april 2008 @ 14:46 |
Even een vraagje voor de experts, wat betekend SB in de volgende zin: "Niet opvolgen aanwijzing SB." | |
dennistd | maandag 28 april 2008 @ 15:00 |
het enige wat ik zo kan vinden is 'spoor bezet' | |
Duvel | maandag 28 april 2008 @ 15:09 |
quote:"Snelheid Begrenzen" | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2008 @ 18:31 |
quote:Nou, echt frontaal lijkt me toch stug hoor. Dan had die omgevallen loc er heel wat anders uit gezien. | |
ghizzer | maandag 28 april 2008 @ 19:19 |
triest helaas uit China. Hopen op betere tijden. | |
ghizzer | maandag 28 april 2008 @ 20:48 |
back on business. iemand enig idee waar deze opnames gemaakt zijn? | |
Zug-Chef | maandag 28 april 2008 @ 20:52 |
Och jee ![]() | |
ghizzer | maandag 28 april 2008 @ 21:07 |
quote:haha knakker op de video klinkt idd nogal als een doorgewinterde treinfreak.. dus ja kan ik me voorstellen. gezien de bochten en het bos vermoed ik zo dat het tussen venlo en grens is(???) voor als het daar in de buurt zou zijn. anders zal ik t niet weten. | |
Duvel | maandag 28 april 2008 @ 21:39 |
quote:Hij klinkt alsof de knopjes op zijn videocamera met verschillende kleurtjes zijn uitgerust... ![]() | |
Dichterbijer | maandag 28 april 2008 @ 21:43 |
quote:En volgens mij zijn toetsenbord ook vanwege zijn vele gebruik van !!!!!!!!!!!!! in een titel ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2008 @ 22:13 |
quote:Nee, hij klinkt als een totaal hersenloze neukfout met een fetish voor uitroeptekens. Dat is iets anders. | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2008 @ 22:14 |
quote:Inderdaad, die 5 of 6 die hij hier gebruikt zijn er ongebruikelijk weinig. 20 is normaal | |
Dr_Flash | maandag 28 april 2008 @ 22:18 |
quote: quote:Doe jij de wiskunde ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 28 april 2008 @ 22:56 |
![]() | |
von_Preussen | dinsdag 29 april 2008 @ 07:40 |
Ladies and gentlemen, we've got him! | |
Duvel | dinsdag 29 april 2008 @ 08:57 |
"Schäfenschäde" | |
Willy84 | dinsdag 29 april 2008 @ 11:26 |
Die is aardig de banaan. | |
Peterselieman | dinsdag 29 april 2008 @ 22:25 |
De eerste Arriva GTW met panto is ook in Nederland gearriveerd ![]() | |
Duvel | woensdag 30 april 2008 @ 00:14 |
quote:Na und? ![]() | |
Duvel | woensdag 30 april 2008 @ 00:15 |
Ik zou zeggen: neem een videocamera, zie 'm te vinden en plaats het op youtube! ![]() Tip: maak er rare geluiden bij. | |
vw_caddy | woensdag 30 april 2008 @ 01:00 |
Even over de lentetoer, is die ook uit een codeautomaat te krijgen? | |
Peterselieman | woensdag 30 april 2008 @ 04:44 |
quote:Geen standaard meuk ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2008 @ 10:27 |
quote:ik heb al een tijd niks meer over instromende ICMm's gehoord though. Hoe zou het daarmee zijn? ![]() | |
Socios | woensdag 30 april 2008 @ 10:34 |
Daar zijn ze gelukkig mee gestopt. ![]() | |
Duvel | woensdag 30 april 2008 @ 10:49 |
quote:Gelukkig. Omdat de stoeltjes nu al uit elkaar vallen? | |
dennistd | woensdag 30 april 2008 @ 11:37 |
quote:volgens mij was er deze week nog weer een afgeleverd edit: dat was de 4027 | |
Wadloper | woensdag 30 april 2008 @ 12:00 |
4032 is nu ook te Haarlem, de 4044 is ook in Haarlem geweest voor een dagje, om te kijken wat er anders moet tijdens de revisie. | |
Darkwing_Duck | woensdag 30 april 2008 @ 12:02 |
Van de week ging ik het bordje Utrecht Zuilen ophalen zag ik van Utrecht naar dat station een Koploper in de verte staan, is dat die versie 0? | |
Dichterbijer | woensdag 30 april 2008 @ 12:23 |
quote:Dat klopt... word nu gebruikt voor trainingen voor de brandweer/hulpverlening. De middenbak van deze bak staat volgens mij te amersfoort bokkeduinen. | |
ghizzer | woensdag 30 april 2008 @ 14:01 |
iemand enig idee wanneer station Almere Poort geopend wordt? | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2008 @ 14:22 |
quote:Hier meer | |
ghizzer | woensdag 30 april 2008 @ 14:29 |
quote:vette graffiti! | |
Duvel | woensdag 30 april 2008 @ 14:51 |
quote:Grafitti is nooit vet. | |
bork | woensdag 30 april 2008 @ 15:31 |
quote:Zondag ben ik er met Bram geweest, je kan er zo naar toe lopen, vanaf station Zuilen 5 minuten, staat geen hek omheen ofzo, er is verder buiten die afgeragde ICM niet veel te zien, even verderop is een nieuw terrein van de NS met een hoop rijdend materiaal. [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 30-04-2008 16:18:14 ] | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2008 @ 15:32 |
quote:Het opstelterrein Cartesiusweg ![]() | |
Charango | woensdag 30 april 2008 @ 17:30 |
Dat Cartesiusweg is pas niet zo lang geleden geopend lijkt me, aangezien het op Google Earth nog in aanbouw is. Ik ben er eens in de buurt geweest, stond voornamelijk Plan V toen (Okt 2007) | |
Duvel | woensdag 30 april 2008 @ 17:34 |
Cartesiusweg draait denk ik alweer een jaartje of anderhalf! Het is geloof ik gefaseerd in dienst gegaan. Op de zondag staat er trouwens wel meer, je ziet dat het langzaam in gebruik genomen wordt. | |
ghizzer | woensdag 30 april 2008 @ 17:44 |
quote:dat vind ik zeker wel, maar ok, er zijn te veel plaatsen (bv. treinen) waarop het beslist niet gewenst is. en toegegeven, muv de 0-versie ICM vind ik het beslist niet kunnen dat er graffiti op treinen wordt gespoten. de kunst op zich van de tags e.d. is 'an sich' vaak bewonderingswaardig. over grafiti gesproken, zag op zaterdag 19 april op Arnhem omstreeks 12.00 uur ook een VIRM die ze flink te grazen hadden genomen. Echt niet normaal hoe groot het """"""kunstwerk""""""" was. | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2008 @ 17:46 |
quote:Je bedoelt "pieces". tags zijn alleen maar die handtekeningetjes die ze in een hoekje erbij zetten. | |
Socios | woensdag 30 april 2008 @ 18:16 |
quote:Eind 2010. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2008 @ 18:29 |
quote:Via Nico Spilt die een dienstmededeling van NS citeert. Ik zeg: "Gaan, zonder die banaan". ![]() | |
ghizzer | woensdag 30 april 2008 @ 18:46 |
quote:ja zag het zoëven ook staan ja. stond eerst voor 2007/begin 2008 in de planning. en we weten wat er van uitstel komt he ![]() | |
ghizzer | woensdag 30 april 2008 @ 18:48 |
quote:juh ![]() | |
Duvel | woensdag 30 april 2008 @ 19:02 |
dubbelfouttraagkutzooiposthoi | |
Duvel | woensdag 30 april 2008 @ 19:02 |
quote:Dat gaat dus mis, dat weet je nu al! ![]() Wie jat er zo'n groene sticker, ben wel benieuwd wat er op staat! ![]() | |
ghizzer | woensdag 30 april 2008 @ 19:07 |
ligt het nou aan mij of is/wordt station uitgeest meer en meer belangrijk(er) in vergelijking met de ligging en omvang van het dorp uitgeest? ben benieuwd! | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2008 @ 19:10 |
quote:Die zal wel aan de binnenkant zitten he, Doctor Snuggles ![]() | |
Duvel | woensdag 30 april 2008 @ 19:52 |
Alsof de cabines altijd netjes afgesloten worden. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2008 @ 19:55 |
Alsof een spotter een middagje Spopo gaat wagen voor zoeen groene kutsticker.............. Hmmkay jij wint ![]() | |
Duvel | woensdag 30 april 2008 @ 19:58 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2008 @ 21:22 |
quote:Los van dat die laatste bewering pure onzin is natuurlijk ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 30 april 2008 @ 21:28 |
quote:wat schuift t? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2008 @ 21:30 |
quote: quote: ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 april 2008 @ 21:32 |
quote:Laat ook maar anders. Het is zoeen doodbloedende site waar af en toe zich iemand registreert die 1 keer een vraag heeft of zo. Als je gaat kijken hoeveel van die 4000 users er ook maar 5 posts gemaakt hebben hou je er nog een handje vol over misschien. Droevigheid. | |
Ou-Tannu | woensdag 30 april 2008 @ 21:36 |
quote:Flesje toch! je snapt toch wel.. als de inzet hoog genoeg is er vast wel een idioot ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 30 april 2008 @ 23:57 |
quote:Ik zag m gisteren ergens staan ja tussen Helmond en Den Haag in... | |
dennistd | donderdag 1 mei 2008 @ 08:11 |
quote:goeie nauwkeurige plaatsbeschrijving ![]() | |
Ou-Tannu | donderdag 1 mei 2008 @ 10:04 |
quote:best wel he | |
Darkwing_Duck | donderdag 1 mei 2008 @ 11:11 |
quote:Ja volgensmij was het tiburg. Het was iig op een kopspoortje, maar iig niet op een plek waar ie thuis zou moeten horen | |
ghizzer | donderdag 1 mei 2008 @ 11:36 |
quote: | |
Duvel | donderdag 1 mei 2008 @ 11:54 |
quote:Het ligt aan jou. Het is een kutdorp, de enige reden dat er zoveel spoor ligt, is dat de kalktrein naar de hoogovens er kopmaakt(e), en dat er een splitsing naast het station ligt. Verder is het het eindstation van een hoop treinen, wat alleen maar zo is omdat er daar veel ruimte is. Ik bedoel: op de Zaanlijn kun je nou niet bepaald keren met vier intercity's en vier stoptreinen per uur. | |
Mark-Hgl | donderdag 1 mei 2008 @ 11:54 |
Een defect communicatiesysteem Eindhoven Van en naar Eindhoven moeten reizigers rekening houden met vertraging. Door een defect communicatiesysteem rijden er van en naar Eindhoven geen treinen. ![]() | |
Duvel | donderdag 1 mei 2008 @ 12:00 |
Als het GSMR is dat er uit ligt, kan ik het wel begrijpen... Edit: het is alweer voorbij met de storing. | |
Peterselieman | donderdag 1 mei 2008 @ 12:06 |
quote:Was het niet Eindhoven, daar is afgelopen maandag het stel achtergelaten en op een kopspoortje gezet. | |
Mark-Hgl | donderdag 1 mei 2008 @ 12:25 |
quote:Mja het bleek idd GSM-R te zijn.. | |
Zug-Chef | donderdag 1 mei 2008 @ 13:56 |
F*ck de Koningin, hup het Ruhrgebied in! Omdat ik werkelijk een gruwelijke hekel heb aan volksfeesten ala Koninginnedag, en dan vooral de 'overlast' van diegene die dat net iets te uitbundig willen vieren, besluit ik op 30 april een dagje het Ruhrgebied aan te doen. Doordat mijn ouders nog altijd in Arnhem wonen is dat een ideale uitgangspositie om rond 9 uur 's ochtends de grens over te steken bij Venlo. ![]() Deze trein neem ik slechts tot Viersen. Daar stap ik over op de Regional Express ri Duisburg Hauptbahnhof. ![]() Voordat ik in deze trein stap, nog snel een plaatje gemaakt van Rail4Chem lok 1204 die op een aparte plaats in Venlo stond uit te rusten. Na een rustige rit naar Viersen en een soortgelijke rustige rit in de Dubbeldekkers van de DB arriveer ik rond 10 uur op het CS van Duisburg. Hier haal ik een BVO'tje en uiteraard een Broodje Bratwurst. Omdat de zon behoorlijk uitbundig schijnt, besluit ik even te gaan kijken op een van de perrons op een leuk treintje in de zon. ![]() De EuroCity 101 van Hamburg naar Chur dient zich aan, waarbij een van de frontseinen een flinke oplawaai heeft gekregen. Ik pak vervolgens het stoptreintje naar Duisburg Entenfang, welke gereden wordt door de 426 517. Blijkbaar is dit korte stukje van een kwartier heen en kwartier terug goed te vergelijken met het traject Zwolle-Kampen, getuige het feit dat ik de machinst de uren daarna nog tweemaal het slagje zag maken... Rondje om de kerk dus ook in Duitsland... ![]() Treinstel 426 517 vertrekt uit Duisburg Wedau richting Duisburg Entenfang. ![]() Op station Duisburg Wedau is een machinist zo ver in slaap gedommeld, dat zijn vertreksein al een tijdje veilig staat, voordat hij vertrekt. Het traject Duisburg Wedau - Lintorf - Ratingen - Düsseldorf Rath wordt ook wel de Westbahn genoemd en is onderdeel van de corridor Duisburg - Düsseldorf. Over deze lijn rijden, op het stoptreintje tot Entenfang na, alleen goederentreinen. De reizigerstreinen rijden over een andere spoorlijn enkele kilometers westelijker. Om een impressie te krijgen volgen hier enkele foto's van de ochtendsessie nabij station Duisburg Bissingheim. ![]() Een van de meest opvallende loks op de Westbahn zijn wel die van de firma Eisenbahn und Häfen GmbH. Lok 549 is met een Kalktrein onderweg naar Flandersbach. ![]() DB / Railion Deutschland 225 081 en 225 084 arriveren te Duisburg Bissingheim met een infratrein en vertrekken na omlopen weer de andere kant op. ![]() Een Taurus rijdt er ook wel eens, de Wiener Lokalbahn in dit geval. Taurus ES-64-U2-020 met, naar alle waarschijnlijkheid, de Linz-Shuttle vanuit de Rotterdamse Maasvlakte. Ik besluit de plek te verlaten en ga met het treintje naar eindpunt Duisburg Entenfang. Entenfang is een recreatiegebied met vele bossen, een groot meer en een camping. De omgeving is zeer rustgevend. Ik ga vanaf hier lopen richting het zuiden, op uiteindelijk uit te komen bij het dorp Lintorf, nabij Ratingen, ongeveer 6 km zuidelijker. Onderweg lijkt het middagpauze want ik heb slechts 1 goederentrein richting zuiden voorbij zien komen. ![]() De goederenspoorlijn Duisburg-Ratingen-Düsseldorf loopt langs een infra-groothandel, vergelijkbaar met het Nederlandse Crailoo. Oudgediende van de DB / Railion Deutschland lok 139 172 is met een sleep Ea(n)os'n onderweg richting zuiden. Ik vervolg mijn voettocht en kom uiteindelijk na een uur wandelen in Lintorf aan. Zeer donkere wolken drijven over maar op enkele spetters na blijft het droog. Er is zelfs weer zon op komst! Aangekomen bij het voormalige stationnetje van Lintorf een middagsessie gehouden: ![]() Buurtcargo lok 294 614 poseert voor het oude stationsgebouwtje wat nu dienst doet als café. ![]() Nog een gelukje in de zon! Een klein zongaatje tijdens het passeren van de NIAG 4 met een korte cementtrein. ![]() DB / Railion Deutschland lokken 151 033 en 151 019 zijn met een trein beladen met staalrollen op weg naar Düsseldorf-Rath en verder. ![]() RBH Logistics GmbH lok 824 is met een sleep Fal(n)s op weg richting Duisburg. ![]() Een bekende 'Nederlander' in het Ruhrgebiet! RN 232 905 met de "Flabakatrein" uit Beverwijk nadert zijn eindpunt Flandersbach. ![]() Een ideetje voor Railion Nederland? Nordbayrische Eisenbahn tooit haar loks in leuke kleuren. Ludmilla 232 105 passeert het voormalige stationnetje van Lintorf. ![]() DB / Railion Deutschland 232 403 met een uit Tals bestaande Kalktrein op weg naar Flandersbach. ![]() DB / Railion Deutschland 225 032 (-ex BR218) met een Staaltrein. ![]() Eisenbahn und Häfen GmbH lok 541 met een uit Fal(n)s bestaande Kalktrein op weg naar Flandersbach. ![]() Neusser Eisenbahn lok 500 1677 komt met een Cementtrein voorbij Lintorf. Na het scoren van een Sixpackje Hefe Weizen pak ik de bus richting S-bahnhof Ratingen Ost richting Düsseldorf Hauptbahnhof. Hier aangekomen 'scoor' ik dan meteen nog maar wat BVO en uiteraard een broodje bratwurst om vervolgens in de trein richting Venlo plaats te nemen. Tot Arnhem ging de reis verliep de reis vervolgens rustig en goed. Een zeer krappe overstap in Venlo werd dan ook maar nét gehaald. Helaas moest er toch iets voorvallen. Aanrijding bij Olst. Omreisadviesje via Utrecht. Tja en dan kom je het koninginnedagvolk wel tegen. Drama was het vooral tussen Amersfoort en Zwolle, waar hooligans van FC Zwolle bijna de trein afbraken. Uiteraard zittend in de 1e klas, rokend, stampend en schreeuwend.. Met +72 arriveer ik uiteindelijk in Leeuwarden. Leerzaam en leuk dagje, dat gaan we zeker nog eens doen! | |
SpeedyRich | donderdag 1 mei 2008 @ 13:58 |
quote:wat een onzin je heb toch nog steeds ATB-EG? Dus communicatie is in principe niet nodig, telerail is die er niet meer dan ? | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2008 @ 14:01 |
Vettigheid. De lelijkste stations van Duitsland. met 53 foto's. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2008 @ 14:03 |
Zug doe eens bordje Lintorf posten dan ![]() | |
Peterselieman | donderdag 1 mei 2008 @ 14:06 |
Mooie platen Zug-Chef ![]() | |
Duvel | donderdag 1 mei 2008 @ 15:17 |
quote:Voor je iemand van "onzin" gaat betichten, is het wel handig dat je een beetje op de hoogte bent. Sinds een behoorlijke tijd is telerail uitgeschakeld en wordt de communicatie tussen trdl en mcn via GSM-R gedaan. | |
Duvel | donderdag 1 mei 2008 @ 15:18 |
Mooie reportage ZC! BTW: het lijkt alsof die 101 een vogel geschept heeft of zo? De resten hangen er nog bij? | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2008 @ 15:26 |
quote:Dat heb ik bij Vlaardingen ook eens gehad met een SGMm, die binnen kwam met een meeuw in het middelste frontsein. Was in Rotterdam afgehandeld voordat ik er een foto van kon maken. | |
Duvel | donderdag 1 mei 2008 @ 18:02 |
Ghehe ja zoiets. Ik heb ook een keer een ehm, dinges, roofvogel met breed gespreide vleugels tussen de buffers van een ICRm BDs geplakt zien zitten. En een duif gelanceerd zien worden door een Plan U ergens ter hoogte van Abcoude. ![]() | |
Wadloper | donderdag 1 mei 2008 @ 19:09 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | donderdag 1 mei 2008 @ 19:47 |
quote:Ha, daar is spuit 11. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2008 @ 20:19 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Socios | donderdag 1 mei 2008 @ 20:19 |
quote:Ik zie die Plan U al helemaal staan. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2008 @ 20:50 |
bovenleiding even weggesoept voor t gemak ![]() | |
ghizzer | donderdag 1 mei 2008 @ 20:53 |
wooow! verloedering is daar in abcoude wel heel hard gegaan! | |
Duvel | donderdag 1 mei 2008 @ 21:00 |
quote:Nee, dat is het eerste dat ze gesloopt hebben na de indienststelling van het nieuwe station. Anders is er altijd wel iemand anders die je koper jat. | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2008 @ 21:01 |
quote:Hmm goed punt ja. | |
Wadloper | donderdag 1 mei 2008 @ 21:52 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Wadloper | donderdag 1 mei 2008 @ 21:53 |
quote:Van deze treinstellen zijn die DH's toch deels van afgeleid? | |
Dr_Flash | donderdag 1 mei 2008 @ 21:58 |
Wadlopers komen van de BR 628 als je dat bedoelt | |
Wadloper | donderdag 1 mei 2008 @ 21:59 |
Oh oke, vind deze er ook wel wat op lijken eigenlijk, vooral die kop ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 1 mei 2008 @ 22:28 |
Sterker nog: de SLT is wel gebasseerd op de BR 423/424/425/426. Daarnaast hadden Wadlopers tot medio jaren 90 hele andere 'koppen' dan nu... | |
Lastpost | donderdag 1 mei 2008 @ 22:36 |
Zit je een beetje op Youtube rond te kijken en zie je ineens je pa voorbij komen.![]() Boeiend projectje trouwens voor zover ik er wat van meekrijg, alleen die simulatoren zouden wel wat beter mogen. | |
Duvel | donderdag 1 mei 2008 @ 23:04 |
Mooie trui! ![]() En interessant filmpje. Maar wat een brakke commentaarstem zeg, zeker laat op de avond! | |
SpeedyRich | donderdag 1 mei 2008 @ 23:46 |
quote:in principe heb je al mcn geen communicatie nodig aangezien het ATB systeem nog werkt ![]() | |
SpeedyRich | donderdag 1 mei 2008 @ 23:49 |
ff wat anders op de havenlijn is toch nog steeds ATB - EG geinstalleerd ? Ik zie namelijk assenteller kastjes(geel) staan maar ook prikstroom spoorloop kastjes (wit) Ik dacht namelijk ooit wel eens gelezen te hebben dat havenlijn met een toon furqente spoorstroom loop ging werken ? iemand meer info ? | |
Peterselieman | donderdag 1 mei 2008 @ 23:57 |
quote:Is niet waar, omdat er zich altijd situaties voordoen die communicatie vereisen en waarbij de ATB geen rol speelt. |