zet dan eerst eens even de OP erin....quote:
nee, ik heb op utrecht centraal nog nooit aan het weer gezien dat het mei wasquote:Tevens; hebben jullie mei al eens aan het wer gezien op utrecht Centraaal?
Dat is t toch ook?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:50 schreef Gutz het volgende:
Shit, en ik denken dat het met mij slecht gesteld was
Nouja, als je er zolang over wilt doen dan zijn er veel mogelijkheden.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 13:04 schreef Gutz het volgende:
[..]
19, max aantal dagen 3, met 4 man totaal.
Hehe, eindelijk...waarom heeft dat toch zo lang geduurd en zijn die twee huisje nog niet verwijderd?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:32 schreef Tecnix het volgende:
In Baarn zijn ze vandaag weer begonnen met het bouwen van het nieuwe perron
Merci en dank u welquote:Op dinsdag 12 februari 2008 15:09 schreef its_me_ het volgende:
[..]
Dat is t toch ook?![]()
![]()
[..]
Nouja, als je er zolang over wilt doen dan zijn er veel mogelijkheden.
Via http://reiseauskunft.bahn.de/bin/query.exe/nn kun je allerlei verschillende routes plannen.
Lijkt mij dat je hier wel voldoende aan hebt.
Zoveel is er bij ons op het station niet meer te beleven, Zijn wel bezig het plein aan de voorkant van 't station te renoveren. (Lees: Nog meer bushokjes recht voor de deur) en de fontein aan 't verplaatsen zodat deze in het verloop van de stationstraat ligt.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:04 schreef Peterselieman het volgende:
Donderdag Roosendaal part II. Vorige keer strandde ik door een seinstoring te Breda en ben ik naar Zandvoort gereisd, nu pak ik wel de rest van brabant en ga dan via Leiden en Woerden richting Amsterdam
Oef geen idee, wat ik wel weet is dat de huisjes bij het oude station horen en van de gemeente niet gesloopt mogen worden omdat er historie aan zitquote:Op dinsdag 12 februari 2008 16:06 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Hehe, eindelijk...waarom heeft dat toch zo lang geduurd en zijn die twee huisje nog niet verwijderd?
Koudum - Molkwerum.quote:Op maandag 11 februari 2008 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is te gemakkelijk
De locatie is een betere vraag
Idd, maar die glazige cabine lijkt me wel is grappig en de openheid ten opzichte van mat'64. Maar ja, nog maar 9 jaar mat'64 als intercity in de 3700 en het is dan eindelijk wegquote:
ICM? In de 2000? Heb ik niet gezien hoor de laatste tijd?quote:Op dinsdag 12 februari 2008 20:21 schreef Brembo het volgende:
[..]
Idd, maar die glazige cabine lijkt me wel is grappig en de openheid ten opzichte van mat'64. Maar ja, nog maar 9 jaar mat'64 als intercity in de 3700 en het is dan eindelijk weg.
Trouwens de 2000 wordt gereden soms met een ICM4 of ICM4+3, nieuwe combinatie?
Ik wel, maar (tot nu toe) alleen laat in de avond.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
ICM? In de 2000? Heb ik niet gezien hoor de laatste tijd?
idd, ben het laatst ook een keer tegengekomen toen ik in Arnhem was.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:06 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Ik wel, maar (tot nu toe) alleen laat in de avond.
17.16 uur Ah, vanaf deze week!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 21:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
ICM? In de 2000? Heb ik niet gezien hoor de laatste tijd?
Staat zelf bij het filmpje welk type het is 14WE van de bouwer: Newag.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 22:59 schreef bork het volgende:http://uk.youtube.com/watch?v=Xke0SQiPZlA
Ik weet nog niet wat voor type (lightrail)trein het is maar het tuft rondom Warschau http://www.skm.warszawa.pl/?id=4
yo, da's lekker snel sander, mm ja ik moet nog wat kneepjes van het vak leren en oppakken, komt goed, bedankt!quote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:15 schreef sander89 het volgende:
[..]
Staat zelf bij het filmpje welk type het is 14WE van de bouwer: Newag.
Info over Newag 14WE(Duitse Wiki)
[ afbeelding ]
Ik vind hem wel wat hebben
Dat staat daar op zich los van natuurlijk, die ED74 is een electrisch vierbaks treinstel (misschien vergelijkbaar met de SLT2400 die wij binnenkort gaan krijgen), dus die zal een ander inzetgebied hebben. Als je daarentegen deze tweebaks dieseltjes zietquote:Op dinsdag 12 februari 2008 23:29 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Nog eentje, je vraagt je af wat ze met die Wadlopers moeten
![]()
Vlogens mei welquote:Op woensdag 13 februari 2008 09:07 schreef von_Preussen het volgende:
Ik vind de SLT spuuglelijk, dan kunnen ze beter de neuzen van Mat'64 hergebruiken en voorop de nieuwe treinens schroeven.
Wat voor bovenleidingsspanning kennen ze eigenlijk in Polen? Dezelfde als in Duitsland?
Volgens de laatste berichten/geruchten gaan de wadjes ook niet naar Polen, maar naar Albanië. Geen idee wat daar aan treinen rijdt, maar er rijden wel al een hoop van onze oude CSA-stadsbussen rondt.quote:Op woensdag 13 februari 2008 08:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Als je daarentegen deze tweebaks dieseltjes zietkun je je inderdaad alsnog afvragen wat de grap achter die wadlopers is
quote:Op woensdag 13 februari 2008 10:23 schreef ReisT het volgende:
Volgens de laatste berichten/geruchten gaan de wadjes ook niet naar Polen, maar naar Albanië. Geen idee wat daar aan treinen rijdt, maar er rijden wel al een hoop van onze oude CSA-stadsbussen rondt.
Nou, waarom denk je dat, eigenlijk? Of weet je iets wat ik niet weet (over een grondige revisie voor de wadjesquote:Op woensdag 13 februari 2008 10:38 schreef von_Preussen het volgende:
Dus de Wadjes zullen sowieso een grote stap voorwaarts zijn voor de Albanen.
Wanneer zal dat voor het laatst zijn gebruikt....quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:49 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat is voor de bediening van de lift in de schacht rechts achter de fotograaf, voor de railtender.
Railtender![]()
Begin 2003 zo te zienquote:Op woensdag 13 februari 2008 14:12 schreef Dichterbijer het volgende:
Wanneer zal dat voor het laatst zijn gebruikt....
quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:01 schreef Boschkabouter het volgende:
Helaas, Heerlen Centraal.
spoor 4, enschede?quote:
Jemig, da's is iets te ver weg hoor.quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:01 schreef Boschkabouter het volgende:
Heerlen
Geen automatische koppeling op die dingen ja... allemaal handmatig koppelen enzo... en ik weet het niet zeker.. maar mis ik niet het derde frontlicht boven op de cabine?quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:34 schreef bork het volgende:
Nieuw treintje in Krakow, is de vervanger van die hieronder staat.![]()
[ afbeelding ]
Het is niet allemaal zonneschijn op het Poolse spoornet, dit o.a. een frappant voorbeeld waar het nog niet helemaal in orde is. Zie de foto hieronder.![]()
[ afbeelding ]
Treintje (lightrail, wanneer is iets nou een trein, hoe zit het met de definities btw?) van Krakow-Balice (Luchthaven) naar Krakow Centraal(Kraków Główny, spreek je uit als: Kra-koef Gwoef-ni) is met lage instap alleen het perron op Krakow Centraal is (nog) niet aangepast. We hebben het zelf gezien, helaas geen pic maar we moesten de bagage en ons zelf over zo'n 20-30 cm hoge betonnen rand heentillen. Je kijkt dus tegen een stuk perronrand aan, als de deuren opengaan.![]()
Een Albanese studiegenoot vertelde mij over de spoorwegen in zijn land. Het kwam er op neer, als de huidige treinen een grondige revisie zouden krijgen, ze ongeveer in huidige staat van de Wadjes zouden verkeren.quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou, waarom denk je dat, eigenlijk? Of weet je iets wat ik niet weet (over een grondige revisie voor de wadjes) ?
Voor lightrail is geen definitie mogelijk, behalve dan misschien "iets moderns wat op rails rijdt" (de mogelijkheden zijn eindeloos...), dat is wat overheden bedoelen als ze het modewoordje lightrail gebruiken. Lightrail bestaat dus eigenlijk helemaal niet.quote:Op woensdag 13 februari 2008 15:34 schreef bork het volgende:
Treintje (lightrail, wanneer is iets nou een trein, hoe zit het met de definities btw?)
Zie nog wel is conducteurs hun meuk in de lift leggenquote:Op woensdag 13 februari 2008 14:12 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Wanneer zal dat voor het laatst zijn gebruikt....
"Vergeet niet", die oostblokzooi was wel "built to LAST". Wadjes zijn meer de instapversie van een huifkar.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:05 schreef von_Preussen het volgende:
Vergeet niet, de Wadjes komen uit de jaren 80, terwijl de Albanese rommel een zooitje van minimaal 10 a 20 jaar ouder is. Verder zijn het getrokken treinen, als de Wadjes zouden gaan rijden zou het veel kosten besparen.
Omdat ze van ellende uit elkaar tiefen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:50 schreef Brembo het volgende:
Waarom gaan die wadlopers naar het oosten, we hebben hier een materieeltekort!
Hebben ze in Albanië geaccidenteerd terrein? Die wadjes zijn gemaakt voor lange, vlakke lijnen. En ze zijn compleet aan gort gereden in 25, 26 jaar.quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Vergeet niet", die oostblokzooi was wel "built to LAST". Wadjes zijn meer de instapversie van een huifkar.
Jep. Zeker als je bijvoorbeeld kijkt naar wat er in de Sovjet-Unie aan auto's gebouwd werd. Comfortquote:Op woensdag 13 februari 2008 19:12 schreef von_Preussen het volgende:
@Dr_Flash, built to last zeg je, net als al die andere Oostbloktroep?
Nog steeds niks van gehoord. Ja, goedbedoelde verlangens, meer niet.quote:Krijgen we trouwens nog museumstellen?
Juist.....laat ik nu uit Oost-Duitse bronnen hebben vernomen dat de rotzooi die ze hadden (of het nu uit eigen productie was of uit de SU), bijv. auto's, juist 6 delen constant kapot gingen en ook niet meer te verkrijgen waren (of na heel lang wachten).quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:16 schreef Dr_Flash het volgende:
Jep. Zeker als je bijvoorbeeld kijkt naar wat er in de Sovjet-Unie aan auto's gebouwd werd. Comfort, maar vanwege ongeveer zes bewegende delen niet kapot te krijgen
Nou, 1) die dingen reden er al voor het EU-lidmaatschap (hoewel de CFR en die Bulgaarse club daar mogelijkerwijs wel een voorschot op hebben willen nemen natuurlijkquote:Op woensdag 13 februari 2008 19:28 schreef von_Preussen het volgende:
Ik denk dat die nieuwe treinen in Roemenië en Bulgarije grotendeels door de EU zijn betaald.
Aangezien Albanië van een EU-lidmaatschap nog mijlenver verwijdert is, zullen ze het voorlopig nog met afgeramde meuk moeten doen.
quote:
Daarmee beledig je de huifkarquote:Op woensdag 13 februari 2008 18:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
"Vergeet niet", die oostblokzooi was wel "built to LAST". Wadjes zijn meer de instapversie van een huifkar.
Is het niet zo dat de wadjes destijds ooit maar bedoeld waren voor een inzet van 10-15 jaar? Dat ze daarom zo zwaar gedowngrade waren van de DB BR628 waar ze van afgeleid zijn? En dat het eigenlijk al een wonder is dat er nu überhaupt nog iets van bestaat?quote:Op woensdag 13 februari 2008 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
Dat het spul nu bijna van ellende uit elkaar dondert, heeft te maken met het geringere onderhoud en met het bijna bereiken van einde levensduur
Handig ja, de uitgang is al 30 cm onder de perronrand, en de *o zo behulpzame* rolstoelbrug gaat alleen omLAAG?quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:32 schreef bork het volgende:
Heb nog wat picjes van ED-74![]()
Voor de minder validen, zit dit op de SLT? Scheelt een bak met geld hoeven er niet 2 NS-medewerkers met hun vooroorlogse schuifplaat een half uur hun tijd op het perron te verdoen.![]()
[ afbeelding ]
psst Fles dit is niet het treintje in Krakow.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Handig ja, de uitgang is al 30 cm onder de perronrand, en de *o zo behulpzame* rolstoelbrug gaat alleen omLAAG?
Zeer herkenbaar, rijdt er ook nog hoorquote:Op woensdag 13 februari 2008 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Laatste keer dat ik in Polen was, reed er dit soort spul
Ik zou bijna vragen welk station dit isquote:Op woensdag 13 februari 2008 23:24 schreef bork het volgende:
[..]
Zeer herkenbaar, rijdt er ook nog hoor![]()
Leuke fisheye btw
quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:37 schreef Socios het volgende:
[ afbeelding ]
DH-II 3231.
[ afbeelding ]
Interieur.
Bron: rtvnoord.nlquote:Jongetje (2) van spoor in Sauwerd gehaald Ouder bericht Geen nieuwer bericht
SAUWERD - Een 2-jarig jongetje is woensdagavond van het spoor bij het station in Sauwerd gehaald.
Een 49-jarige vrouw uit Rasquert zag het kind op het spoor lopen, toen in de verte een trein naderde. De vrouw wist het jongetje op tijd van het spoor te halen.
De 2-jarige is naar het politiebureau in Groningen gebracht. Daar bleken zijn ouders uit Sauwerd hem inmiddels als vermist te hebben opgegeven. Het kind was even ontsnapt aan de aandacht van zijn moeder. Aangezien hij dol is op treinen, was de peuter op eigen houtje naar het station gelopen.
Werd tijdquote:Nieuwe dubbeldekkers voor NS-R
NS is van plan binnenkort nieuw dubbeldeksmaterieel te bestellen voor het ICverkeer.
Omdat daarbij een gelijkvloerse instap vanaf de perrons mogelijk moet
zijn, is een nabestelling van het inmiddels ook enigszins gedateerde VIRMontwerp
niet meer aan de orde. Om te kijken wat er zoal op de markt is, waren in
de week van 28-01 een half dubbeldekstreinstel RAe514 van de S-Bahn Zürich
(fabrikaat Siemens) alsmede een stuurstand- en een middenrijtuig van DB Regio
(fabrikaat Bombardier) op bezoek in de Utrechtse HTMU. Met roosterperrons op
verschillende hoogten werden perrons gesimuleerd. De 6423 sleepte de DBrijtuigen
op 31-01 naar Venlo. Het probleem van de heden ten dage verkrijgbare
dubbeldeksmaterieeltypen is de instaphoogte, die ofwel boven de draaistellen gesitueerd
is en daarmee te hoog is voor de Nederlandse perrons, ofwel tussen de
draaistellen is gesitueerd waardoor mensen vanaf de Nederlandse perrons naar
beneden moeten instappen en naar boven moeten uitstappen (en daarbij mogelijk
zelfs hun hoofd stoten).
die nieuwe VIRM zal er sowieso wel komen, die zijn besteld omdat het ontwerp er al was en ze dus snel leverbaar zijn, en NS snel treinen nodig hadquote:Op donderdag 14 februari 2008 13:00 schreef Boschkabouter het volgende:
Hmm, wordt die nabestelling die in wat treinen aangekondigd werd dan geannuleerd, of komen die er én nieuwe VIRM?
Moet dat niet RABe 514 zijn??quote:dubbeldekstreinstel RAe514
edit: ha, zie nu net dat dit bericht al op de vorige pagina stond.quote:Tweejarig treinspottertje van spoor gehaald
Uitgegeven: 14 februari 2008 12:59
Laatst gewijzigd: 14 februari 2008 13:33
SAUWERD - Een tweejarige peuter uit het Groningse Sauwerd is woensdagavond aan de dood ontsnapt nadat hij van huis was weggelopen om op het nabijgelegen station treinen te spotten.
ANP
De dreumes, die volgens de politie gek is van treinen, liep net op het spoor toen er een trein naderde.
De machinist moest vol in de rem waarop een 49-jarige vrouw uit Rasquert, die op het perron stond te wachten, het kind net op tijd van het spoor wist te halen. Dat meldde de politie donderdag.
De reizigster die het treinspottertje van het spoor haalde, schakelde de politie in en nam het kind mee naar Groningen waar agenten zich over de peuter ontfermden. De peuter is vervolgens door de politie naar zijn ouders in Sauwerd gebracht, die hem inmiddels al als vermist hadden opgegeven.
Volgens de politie heeft het jongetje weinig meegekregen van alle ophef die hij veroorzaakte. Een woordvoerder laat weten dat het jongetje het vooral heel spannend vond om in een politiewagen naar huis te worden gereden.
quote:Op donderdag 14 februari 2008 13:42 schreef knars het volgende:
[..]
edit: ha, zie nu net dat dit bericht al op de vorige pagina stond.
Ik denk dat die deuren voor Nederland te laag zitten, dus onder de perronrand....quote:Op donderdag 14 februari 2008 13:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Deze dingen hebben wel meer capaciteit dan de VIRMs denk ik. De bovenverdieping loopt gewoon door boven de deuren
Kom op stel voor, geelblauw, geelblauw!!!quote:Op donderdag 14 februari 2008 13:25 schreef bork het volgende:
[..]
Moet dat niet RABe 514 zijn??
[ afbeelding ]
Doe dat maar niet...want dat word uberlelijkquote:Op donderdag 14 februari 2008 15:02 schreef Charango het volgende:
[..]
Kom op stel voor, geelblauw, geelblauw!!!![]()
Het lukt niet...
Zolang ze maar met hun klauwen van het spoor afblijven, kan er weinig misgaanquote:Op donderdag 14 februari 2008 19:26 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij is prorail beter om de server te vingerverven... prorail.nl doet niks
In het Gooi opstappen richting Utrecht en in dezelfde rijrichting Zwolle binnenrijden? Kleine misserquote:Op donderdag 14 februari 2008 22:32 schreef Dr_Flash het volgende:
er is ook nog ergens zoeen filmpje van Koot als Krities AVRO-lid, die met een 2e klas kaartje met 1e klas comfort naar een ledenvergadering van de AVRO reisde, en allemaal zooi uit zijn tas trok, een deken, een burolamp weet ik heten uiteindelijk werd hij in Zwolle wakker terwijl hij naar Utrecht moest of zo
filmpje
Misschien vroeger?quote:In het Gooi opstappen richting Utrecht en in dezelfde rijrichting Zwolle binnenrijden? Kleine misser
Klopt ja, kan inderdaad niet.quote:Op donderdag 14 februari 2008 22:49 schreef knars het volgende:
In het Gooi opstappen richting Utrecht en in dezelfde rijrichting Zwolle binnenrijden? Kleine misser
kan wel, via utrecht-arnhem-zutphen-deventer-zwollequote:
Huh? Je kunt toch in Hilversum linksaf richting Amersfoort en dan zo rechtdoor naar Zwolle? Alleen vanaf Sportpark werkt niet, maar dan stopt dan ook geen trein naar Zwolle.quote:
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:15 schreef dennistd het volgende:
kan wel, via utrecht-arnhem-zutphen-deventer-zwolle
Cor van der Laak gaf aan dat hij in *stamp stamp* HILVERSUM is gaan wonen, om de AVRO beter in de gaten te kunnen houden. En hij was op weg naar eoa congres in Utrecht. Dat kan dus nietquote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:40 schreef Duvel het volgende:
Huh? Je kunt toch in Hilversum linksaf richting Amersfoort en dan zo rechtdoor naar Zwolle? Alleen vanaf Sportpark werkt niet, maar dan stopt dan ook geen trein naar Zwolle.
Nee, dat kan niet inderdaad. Tenminste: niet op een normale manier.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Cor van der Laak gaf aan dat hij in *stamp stamp* HILVERSUM is gaan wonen, om de AVRO beter in de gaten te kunnen houden. En hij was op weg naar eoa congres in Utrecht. Dat kan dus niet
Utrecht - Arnhem - Winterswijk - kopmaken in Zutphen - door Zwolle heen rijden - keren op Wezep, en dan terug Zwolle binnen rijden, dan kan het. Maar dat strookt dan weer niet met het feit dat hij zich in (elektrisch) treinstel 821 bevindtquote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Cor van der Laak gaf aan dat hij in *stamp stamp* HILVERSUM is gaan wonen, om de AVRO beter in de gaten te kunnen houden. En hij was op weg naar eoa congres in Utrecht. Dat kan dus niet
quote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:58 schreef dennistd het volgende:
utrecht - geldermalsen - den bosch - tilburg - breda - dordrecht - rotterdam - schiedam - den haag hs - leiden - schiphol - amsterdam zuid - hilversum - amersfoort - zwolle
Dat kan veel sneller. Gewoon van Utrecht naar Baarn laten rijden, daar kopmaken en richting Zwolle gaanquote:Op vrijdag 15 februari 2008 18:58 schreef dennistd het volgende:
utrecht - geldermalsen - den bosch - tilburg - breda - dordrecht - rotterdam - schiedam - den haag hs - leiden - schiphol - amsterdam zuid - hilversum - amersfoort - zwolle
Zou theorethisch kunnen gebeurden door de materieel omloopquote:Op donderdag 14 februari 2008 22:49 schreef knars het volgende:
[..]
In het Gooi opstappen richting Utrecht en in dezelfde rijrichting Zwolle binnenrijden? Kleine misser
Neuh, dat is nog iets logischer vind ik hoorquote:Op vrijdag 15 februari 2008 20:37 schreef Brembo het volgende:
Maar is het zelfde als Utrecht - Dordrecht zonder over te stappen als reis advies!
Ik denk dat dat toch langzamer is dan in mijn voorstel, omdat de kippenlijn nu niet bepaald een snel lijntje isquote:Op vrijdag 15 februari 2008 20:45 schreef knars het volgende:
Het kan nog sneller: na Ut kop laten maken op ede wageningen, kippenlijn pakken, kop op amersfoort, dan naar zwolle. Maar dan nog heeft er nooit een reizigerstrein op die manier gereden vanaf hilversum
En zoetermeer oost...Tsja...
maar bij mijn route kan de machinist blijven zitten, die is namelijk zonder kopmakenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 20:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat kan veel sneller. Gewoon van Utrecht naar Baarn laten rijden, daar kopmaken en richting Zwolle gaan
Dan ken ik er ook nog wel eenquote:Op vrijdag 15 februari 2008 22:26 schreef dennistd het volgende:
[..]
maar bij mijn route kan de machinist blijven zitten, die is namelijk zonder kopmaken
Moi verslag Dr.Dlesquote:Op vrijdag 15 februari 2008 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat een heerlijke dag vandaagEn wat een mooie dag voor een ritje. Ik moest toch al vroeg de baan op, niewaar? Zo vond ik mezelf terug in de IC van 8:03 vanuit Utrecht Centraal naar Rotterdam. Een bedrijfsmatig ritje naar Delft Zuid, alwaar ik examen had. Ik heb het bijna gehaald
Maar toen was het dus pas 12 uur, en het zonnetje scheen. Nou, eerst maar even de declarabele kilometers verzilveren met een tikje terug naar Utrecht.
Hmm, en dan... dan heb je nog wat "werk" te doen
Allereerst nam ik bus 140 van Utrecht naar Uithoorn, waar nog een mooi bordje te scoren zou moeten zijn. En jawel 8)
[ afbeelding ]
Het bleek trouwens dat daar ook nog een Sikje (de 238) on static display stond.
[ afbeelding ]
Helaas ging de kroeg die tegenwoordig in het stationsgebouw gevestigd is, pas om drie uur open (en het was kwart over twee) dus daar ga je niet op wachten natuurlijk. Ik spurtte met kwieke schreden (echt waar) de busbaan over om nog net lijn 142 naar het Uithoornse busstation te kunnen nemen. In Uithoorn bleek dat er maar bar weinig veranderd was aan het busstation, sinds dat (okt 2002-sep 2003) dagelijkse kost was voor mij.
[ afbeelding ]
Wel heb ik daar een aantal best redelijk glimmend gepoetste bussen op de foto kunnen zetten, waaronder deze MAN.
[ afbeelding ]
Nog mooier en nog nieuwer was alleen de Citaro Evolution (of weet ik het, een volgende generatie iig) van het Schiphol Sternet
[ afbeelding ]
Die bus blijkt voorzien te zijn van allerlei nieuwerwetsigheden zoals videoschermen met NUTTIGE informatie, videoschermen die WERKEN überhaupt :shock: (Arriva Waterland, leest u mee?)
En het mooiste vond ik nog wel dat er speciale doelgroepstoelen in die bus zaten, waarvan de bekleding aangaf dat deze twee stoelen alleen bestemd waren voor
* Mannen met een stok;
* Mensen met een dikke buik; en
* Vrouwen met een stuk in hun kraag.
[ afbeelding ]
Hoe het ook zij: Ik ben nog even in die bus blijven zitten ondanks dat het lijnnummer wijzigde in 197 bij Schiphol P30, want ik moest naar Schiphol Plaza. Daar aangekomen kon ik net één van de oudste treinstellen van NS, Plan T 511, zien wegrijden als stoptrein naar Hilversum. Gelukkig kwam een kleine 10 minuten later ICMm 4012 aanrijden, waarmee ik niet alleen Hilversum bereikte, maar ook onderweg die Plan T op een rondje wist te zetten. (dat hoort namelijk zo)
Wat ik in Hilversum te zoeken had? Nou, bijvoorbeeld dit:
[ afbeelding ]
Zulke dingen zijn altijd erg grappig voor de gevorderde bordjesschieter. Maar de werkelijke reden was dat ik me voorgenomen had om nog deze week eens te gaan kijken hoe het stond met de ontvlechting van station Baarn. Wel: De perronwanden (van het nieuw aan te leggen spoor 4) staan er. En er ligt zand achter. Verder nog niet veel.
[ afbeelding ]
Daarna ben ik via de Soestboog weer terug naar Utrecht gereden, waar ik in de vrijdagmiddagspits een dubbelgelede NewAGG300 voor mezelf alleen had 8)
[ afbeelding ]
Enjoy
Je dit hebt ook op OHHIH geplaatsquote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:41 schreef thats-me het volgende:
Heb eens even wat van mij video's geupload op Youtube, waar goed te zien is de verandering met een Jaar geleden en nu.
We beginnen met een Reportage, over de voor delen van Almelo verdiept.
Vermoedelijk komt deze reportage uit 2003, maar dat weet ik niet zeker.
http://nl.youtube.com/watch?v=OX2eypRdGJc
Vervolgens gaan we zelf een ritje maken over het oude traject, Almelo -> Hengelo, het is 21 Maart 2007 (2 Dagen voor het oude spoor buiten dienst gaat.). Je ziet eerst nog de 3101 en 3102 vertrekken vanaf station Almelo.![]()
http://nl.youtube.com/watch?v=aS43ymfzKLI
Note: De video duurd bijna 10 min, je gaat vanaf station Almelo door tot station Hengelo.
Nu we weten hoe het spoor er bij lag gaan we door naar 21 Mei 2007.
Alle ellende tijdens het in gebruik kunnen nemen van het Hulp spoor zijn voor bij.
In de tussentijd hebben ze alle oude rails verwijderd.
We vertrekken vanaf Almelo de Riet.
http://nl.youtube.com/watch?v=fs_vky4R9vM
Ik kom er achter dat ik nu een groot gedeelte heb over geslagen.
Maar we gaan verder het is onder tussen 22 Januari 2008 en ze zijn bezig met het inhangen van de tijdelijke viaduct in de Schoolstraat-Violierstraat.
http://nl.youtube.com/watch?v=ANJ80EgEY0E
We zijn een weekje verder, het is 28-01 de tijdelijke viaduct ligt bijna goed, een dag later word die in gebruik genomen.
http://nl.youtube.com/watch?v=zOMPUXWD6uA (begin met kijken vanaf 1.30)
Er zijn 2 weken voor bij gegaan, het is 14 Februari 2008 (valentijnsdag) We komen vanaf Almelo De riet, Almelo binnen rijden.
Je kunt zien dat deze 2 weken, het 1 en ander is veranderd,
Het tijdelijke viaduct is in gebruik genomen,
De overgang Nieuwstraat-Zuiderstraat is afgesloten, en meteen daar achter zijn ze begonnen met het eerste gedeelte uitgraven.![]()
http://nl.youtube.com/watch?v=LUudsNkLdw0
Ik zal de komende tijd, wanneer ik nieuwe beelden heb, dit topic uitbreiden
Ik weet niet welke beheerer mei openings toppik heeft geverandert, maar ik vind deze veel moier dan mei bericht.quote:Op dinsdag 12 februari 2008 14:27 schreef seinhuis het volgende:
[ afbeelding ]
Hier alweer deel ### in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:
I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X, XI, XII, XIII, XIV, XV, XVI, XVII, XVIII, XIX, XX, XXI, XXII, XXIII, XXIV, XXV, XXVI, XXVII, XXVIII, XXIX, XXX, XXXI, XXXII, XXXIII, XXXIV, XXXV, XXXVI, XXXVII, XXXVIII, XXXIX, XL, XLI, XLII, XLIII, XLIV, XLV, XLVI, XLVII, XLVIII, XLIX, L, LI, LII, LIII, LIV, LV, LVI, LVII, LVIII, LIX, LX, LXI, LXII, LXIII, LXIV, LXV, LXVI, LXVII, LXVIII, LXIX, LXX, LXXI, LXXII, LXXIII, LXXIV, LXXV, LXXVI, LXXVII, LXXVIII, LXXIX, LXXX, LXXXI, LXXXII, LXXXIII, LXXXIV, LXXXV, LXXXVI, LXXXVII, LXXXVIII, LXXXIX, XC, XCI, XCII, XCIII, XCIV, XCV, XCVI, XCVII, XCVIII, XCIX, C.
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraagVoor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.
Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.
Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.
Randstadrail
Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail
Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl
Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?
[ afbeelding ]Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Spurts (GTW's) en nog twee overgebleven Buffels, uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.
[ afbeelding ]Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.
[ afbeelding ]
Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion geëxploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.
De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.
[ afbeelding ]Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler.
[ afbeelding ]
De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.
Naar de NS Treinen Wiki >>
[ afbeelding ]
Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover).
Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.
[ afbeelding ]
Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.
[ afbeelding ]
vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)
De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.
De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC's) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.
Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.
[ afbeelding ]
Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Zodra de HSL echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.
Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations:
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden
En voorts geldt:
[ afbeelding ]
Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!
Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Ik durf te wedden dat een moderator nu gaat optreden... probeer aub normaal nederlands te tikken!quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:21 schreef seinhuis het volgende:
[..]
Ik weet niet welke beheerer mei openings toppik heeft geverandert, maar ik vind deze veel moier dan mei bericht.![]()
Tevens; hebben jullie mei nauw al eens aan het wer gezien op utrecht Centraaal?
Goed gezienquote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:18 schreef seinhuis het volgende:
[..]
Je dit hebt ook op OHHIH geplaats
Tevens; moi verslag.
Had het verslag eerder vandaag over het hoofd gezien, maar ik vind ik mooi om de vorderingen te Almelo te zienquote:Op vrijdag 15 februari 2008 11:41 schreef thats-me het volgende:
Heb eens even wat van mij video's geupload op Youtube, waar goed te zien is de verandering met een Jaar geleden en nu.
We beginnen met een Reportage, over de voor delen van Almelo verdiept.
Vermoedelijk komt deze reportage uit 2003, maar dat weet ik niet zeker.
http://nl.youtube.com/watch?v=OX2eypRdGJc
Vervolgens gaan we zelf een ritje maken over het oude traject, Almelo -> Hengelo, het is 21 Maart 2007 (2 Dagen voor het oude spoor buiten dienst gaat.). Je ziet eerst nog de 3101 en 3102 vertrekken vanaf station Almelo.![]()
http://nl.youtube.com/watch?v=aS43ymfzKLI
Note: De video duurd bijna 10 min, je gaat vanaf station Almelo door tot station Hengelo.
Nu we weten hoe het spoor er bij lag gaan we door naar 21 Mei 2007.
Alle ellende tijdens het in gebruik kunnen nemen van het Hulp spoor zijn voor bij.
In de tussentijd hebben ze alle oude rails verwijderd.
We vertrekken vanaf Almelo de Riet.
http://nl.youtube.com/watch?v=fs_vky4R9vM
Ik kom er achter dat ik nu een groot gedeelte heb over geslagen.
Maar we gaan verder het is onder tussen 22 Januari 2008 en ze zijn bezig met het inhangen van de tijdelijke viaduct in de Schoolstraat-Violierstraat.
http://nl.youtube.com/watch?v=ANJ80EgEY0E
We zijn een weekje verder, het is 28-01 de tijdelijke viaduct ligt bijna goed, een dag later word die in gebruik genomen.
http://nl.youtube.com/watch?v=zOMPUXWD6uA (begin met kijken vanaf 1.30)
Er zijn 2 weken voor bij gegaan, het is 14 Februari 2008 (valentijnsdag) We komen vanaf Almelo De riet, Almelo binnen rijden.
Je kunt zien dat deze 2 weken, het 1 en ander is veranderd,
Het tijdelijke viaduct is in gebruik genomen,
De overgang Nieuwstraat-Zuiderstraat is afgesloten, en meteen daar achter zijn ze begonnen met het eerste gedeelte uitgraven.![]()
http://nl.youtube.com/watch?v=LUudsNkLdw0
Ik zal de komende tijd, wanneer ik nieuwe beelden heb, dit topic uitbreiden
Hangt er van af. Als jij die grapjurk bent die altijd onze BT 'leent', dan wel.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 23:21 schreef seinhuis het volgende:
[..]
Tevens; hebben jullie mei nauw al eens aan het wer gezien op utrecht Centraaal?
Samengevat: de eerste 9 stuks gaan er dit jaar nog uit, volgend jaar nog eens 6.quote:Vanaf april van dit jaar zullen de eerste Plan T’s het einde van hun revisietermijn bereiken. In april zal het eerste stel buiten dienst gaan, in juni gevolgd door nog eens drie. In september volgt het vijfde stel en in december gaan tegelijk vier treinstellen aan de kant. Het is niet meer mogelijk de levensduur van deze treinstellen te verlengen: alle ‘remcontrolebeurten’ zijn voor deze treinstellen dan opgesoupeerd. In april, juni en december 2009 volgen respectievelijk twee, drie en één treinstel.
Exact mijn redenering! Plan T for the winquote:Op zaterdag 16 februari 2008 13:08 schreef von_Preussen het volgende:
Ik behoor waarschijnlijk tot één van de weinigen die het jammer vinden, aangezien ik het interieur van de Plan T erg weet te waarderen i.t.t. de Plan V. Want in de Plan T heb je tenminste normale (krappe) stoeltjes, terwijl je in Plan V geforceerd in een bankje zit te hangen met zicht op andere treinreizigers (personal space, anyone?).
Vanaf komend najaar wordt de NS-vloot in een jaar tijd flink uitgebreid (mits alles op tijd geleverd wordt dan he.)quote:Op zaterdag 16 februari 2008 13:08 schreef von_Preussen het volgende:
Wat gaat er voor de Plan T’s in de plaats komen?
Extra ICB maakt VIRM vrij voor Zwolle – Nijmegen, waarop die Plan V’s de terzijde gestelde Plan T’s gaan vervangen? Want de nieuwe stoptreinen komen nog niet binnen afzienbare tijd (om Plan T direct te vervangen).
Vergeet het nieuwe HSL materiaal niet dat schijnt ook eind dit jaar eerste hier naar toe te komenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vanaf komend najaar wordt de NS-vloot in een jaar tijd flink uitgebreid (mits alles op tijd geleverd wordt dan he.)
-200 nieuwe bakken VIRM.
-122 bakken (omgerekend, zijn er meer maar aan de korte kant) nieuwe Sprinters, het jaar daarop gevolgd door nog ongeveer zo'n zelfde aantal.
-Nieuwe GTW's voor de concullega's Arriva en Veolivla betekent dat NS een stuk of 60 bakken Plan V terugkrijgt.
-60 bakken aan gemoderniseerde sprinters-tweetjes (die dingen zijn nota bene ouder dan sommige V's!).
Rijdt nu al weer wat VIRM in de 3700, maar nog lang niet alles en het kan ook weer zo weg zijn. Ten tweede vraag ik me af of het niet dan net toevallig ergens anders harder nodig is. Dat is altijd al zo geweest en zal je zien dat de 3700 dan maar weer Plan V krijgt en de VIRM op een lijn in het westen. Ik geloof het pas, als er echt VIRM rijdt! Daarbij is er ook geen instroom van nieuw materieel komend half jaar.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:10 schreef von_Preussen het volgende:
Volgens mij is dit hem.
Een trein in de 3600 doet er ongeveer (vanaf het moment dat ie in Zwolle begint te rijden tot aan het moment dat ie in Nijmegen begint terug te rijden, dus met keertijd) van Zwolle naar Nijmegen 1.5 uur over. Aangezien er elk half uur een trein moet rijden, moeten er in Zwolle dus 3 klaar staan (3x .5 = 1.5 uur) en in Nijmegen dus ook drie (want na 1.5 is de trein dan bij het eindstation, en kan terug rijden). In totaal heeft men dan drie treincombinaties in Nijmegen nodig, en drie in Zwolle.
Volgens planning rijden ze met drie stellen, dus zijn er in totaal 3 x 6 = 18 Plan V-stellen nodig. Samen hebben deze een capaciteit van 36 bakken.
Hoeveel bakken gaan er nu buiten dienst? Dat zijn er 9 x 4 = 36 bakken Plan T.
Dus in theorie zouden die 36 bakken Plan V van de 3600 nipt de 36 bakken Plan T kunnen vervangen. Dan klopt het ook met het materieel”geschuif” van “nieuw” ICB maakt VIRM vrij voor de 3600, en die Plan V maakt het mogelijk om de Plan T buiten dienst te stellen.
Dat is zo, maar wel vaker gezien dat er twee VIRM in de omloop zitten en weer een dag later er uit worden gehaald. Record is toch wel in een week: Mat 64, VIRM, DDAR en ICM gezien in de 3700quote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
afgelopen donderdag minimaal 4 stellen VIRM gezien in de 3700 al, dus veel is er al doorgeschoven
Denk eerder aan een uitwisseling ivm onderhoud.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:44 schreef Dichterbijer het volgende:
Als ik het goed heb is er vanochtend een nieuwe lading ICB via Eindhoven het land binnengekomen. Zat in de V&D te Eindhoven en zag ze langsrijden. Twee bakken nog in DB kleur de rest in een glanzend NS kleurtje
's avonds zit er uit oogpunt van sociale veiligheid ICM in de 3700quote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:52 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dat is zo, maar wel vaker gezien dat er twee VIRM in de omloop zitten en weer een dag later er uit worden gehaald. Record is toch wel in een week: Mat 64, VIRM, DDAR en ICM gezien in de 3700.
Misschien slim om in 2009 weer een lijn te bouwen, en te begrijpen dat dit niet echt werkt...
Want er staan nu maar liefst 2 treinstellen constant stil.
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
Donderdag ben ik er even op uit geweest en heb enkele opvallende platen gemaakt. De VIRM waarmee ik van Groningen naar Zwolle reisde ging naar:
[ afbeelding ]
Daarna naar Nijmegen gereisd en de GTW geplaat. Opvallend hierbij is dat een van de spiegels van de 7352 mist
[ afbeelding ]
Ben daarna doorgereisd naar Roosendaal, terug naar Breda om via Leiden en woerden naar Amsterdam Zuid te reizen. Omdat ik onderweg vertraging had opgelopen, was ik in de gelegenheid om tussen Amsterdam Zuid en Amersfoort de pimpelexpress te nemenDaarna weer met de VIRM naar Groningen gereisd, maar onderweg verder geen platen meer gemaakt.
Nee, gewoon Schöner Tag Ticket NRWquote:Op zondag 17 februari 2008 16:22 schreef Charango het volgende:
Schoenes Wochenende Fles?
quote:Op zondag 17 februari 2008 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Een vriend van me had dat ding nog nooit gedaan, en dat is eigenlijk wel een beetje een essential classic natuurlijk.
Jaaaaa!!quote:Op zondag 17 februari 2008 23:58 schreef von_Preussen het volgende:
@ACT-F, jij ook hier, ken je porno-sjakie nog? De systeembeheerder?
Zijn inderdaad rijtuigen van de Skitrein Rotterdam - Antwerpen - Oostenrijk, ook wel de Bergland genoemd.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:57 schreef Gutz het volgende:
[ afbeelding ]
iemand een idee wat deze stellen in Roosendaal te zoeken hebben?
Zeg, waar staat die trein in het spoorboekje? Kan je er ook met een SOV in?quote:Op maandag 18 februari 2008 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
1 van de weinige reizigerstreinen die nog met NMBS 25.5 rijden in NL
Hangt er vanaf of je de normale ski trein neemt of de Thalys ski trein.quote:Op maandag 18 februari 2008 11:04 schreef Willy84 het volgende:
Hoeveel kost een treinkaartje naar Oostenrijk/Frankrijk naar een skigebied eigenlijk?
Nice pics!
Een SOV zal niet geldig zijn, omdat deze trein niet normaal in het spoorboekje staat en een trein met toeslag isquote:Op maandag 18 februari 2008 11:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zeg, waar staat die trein in het spoorboekje? Kan je er ook met een SOV in?
Die reed laatst ook al door Breda, weet ik nu tenminste ook welke het wasquote:Op zondag 17 februari 2008 16:57 schreef Gutz het volgende:
[ afbeelding ]
iemand een idee wat deze stellen in Roosendaal te zoeken hebben?
Vlogens mei komen er 50 nieuwe VIRMquote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vanaf komend najaar wordt de NS-vloot in een jaar tijd flink uitgebreid (mits alles op tijd geleverd wordt dan he.)
-200 nieuwe bakken VIRM.
-122 bakken (omgerekend, zijn er meer maar aan de korte kant) nieuwe Sprinters, het jaar daarop gevolgd door nog ongeveer zo'n zelfde aantal.
-Nieuwe GTW's voor de concullega's Arriva en Veolivla betekent dat NS een stuk of 60 bakken Plan V terugkrijgt.
-60 bakken aan gemoderniseerde sprinters-tweetjes (die dingen zijn nota bene ouder dan sommige V's!).
Dude...quote:Op maandag 18 februari 2008 12:57 schreef seinhuis het volgende:
[..]
Vlogens mei komen er 50 nieuwe VIRM
Tevens, vlogens mei zach ik Dr. Fles laats op Utrecht centraal ! Ik was aan het sgoonmaken bij de Buger King
Vlogens mei zijn het niewe treinen, want ze woorden nu gebouwdquote:Op maandag 18 februari 2008 13:05 schreef Dichterbijer het volgende:
zucht...
Maar ik hoop dat de NS nu eens een beetje goede treinen uitkiezen... maar zijn de nieuwe bakken die ze willen gaan aanschaffen ter vervanging of ter aanvulling van de huidige vloot treinen...
Leuk baantje heb je dan. 100 keer per dag die 2 km afleggenquote:Op maandag 18 februari 2008 13:10 schreef seinhuis het volgende:
Heb het gehoort van mein vader, die is machienist bij NS ( op de tram tussen Houten en Houten Castelum)
Vriend, je lult jezelf een beetje klem hier. Misschien kun je ophouden met deze ongein en je account gewoon netjes shredderen?quote:Op maandag 18 februari 2008 13:10 schreef seinhuis het volgende:
[..]
Vlogens mei zijn het niewe treinen, want ze woorden nu gebouwd
Tevens heb ik gehoord dat de niewe VIRM de eerste dindsdag van april gelevert worden, maar dat moet je niet vedder vertellen. Heb het gehoort van mein vader, die is machienist bij NS ( op de tram tussen Houten en Houten Castelum)
50 stellen = 200 bakken. Tadaa.quote:
Dat is toch automatisch mini baantje vlak bij Dortmund?quote:Op maandag 18 februari 2008 13:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
W0000t
[ afbeelding ]
Iemand deze al geprobeerd?
Dortmund: jaquote:Op maandag 18 februari 2008 13:41 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dat is toch automatisch mini baantje vlak bij Dortmund?
Wat rukt het nou of dat ding door een mens bestuurd wordt of niet?quote:
Ik was het niet; ik zat op Fokquote:Op maandag 18 februari 2008 15:51 schreef Tecnix het volgende:
Vanmorgen rond 04:45 was het lekker een disco boven de trein.. De bovenleiding was bevroren..
Wie ow wie stond vanmiddag rond 2 uur op weesp te spotten?
Zoveel mensen liggen daar nu echt niet te slapen hoorquote:Op maandag 18 februari 2008 16:07 schreef seinhuis het volgende:
[..]
Tevens, ik ga zo weer wekken op Utrecht centraal
Moet je het vooral op internet zettenquote:Op maandag 18 februari 2008 13:10 schreef seinhuis het volgende:
[..]
Tevens heb ik gehoord dat de niewe VIRM de eerste dindsdag van april gelevert worden, maar dat moet je niet vedder vertellen.
Waar ze staan??quote:Op maandag 18 februari 2008 16:17 schreef Dr_Flash het volgende:
waar zijn die plaatjes thats-me?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Ik hoop niet dat het op 1 dag binnenkomt; neem aan dat alles geleidelijk van Duitsland naar Nederland gaat dus iedere week een bakquote:Op maandag 18 februari 2008 12:57 schreef seinhuis het volgende:
[..]
Vlogens mei komen er 50 nieuwe VIRM
Tevens, vlogens mei zach ik Dr. Fles laats op Utrecht centraal ! Ik was aan het sgoonmaken bij de Buger King
Ik las het jaquote:Op maandag 18 februari 2008 19:52 schreef Zug-Chef het volgende:
de 2e SLT is in Nederland, dit keer een zesje!!
http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007807.jpg
ja idd, mooi gedaanquote:Op maandag 18 februari 2008 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
De fotograaf heeft geluk gehad met zijn plaat, want de SLT IV staat er ook op
Viel mij inderdaad ook op, hij heeft daarmee wel een prachtplaat geschoten!quote:Op maandag 18 februari 2008 20:09 schreef Peterselieman het volgende:
De fotograaf heeft geluk gehad met zijn plaat, want de SLT IV staat er ook op
Ze worden per treinstel afgeleverd, dus per vier bakken (er zijn alleen viertje bijbesteld). Het tempo weet ik niet, reken op iets van anderhalf à twee stellen per maand (denk ik, gebaseerd op eerdere leveringen).quote:Op maandag 18 februari 2008 18:34 schreef Brembo het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat het op 1 dag binnenkomt; neem aan dat alles geleidelijk van Duitsland naar Nederland gaat dus iedere week een bak![]()
Ik denk door een computer, met opties tot manueel handelen.quote:Op maandag 18 februari 2008 14:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat rukt het nou of dat ding door een mens bestuurd wordt of niet?
een stalen spoorbrug van 4 ton. Over wat voor afvoergootje moet dat ding heen liggen?quote:Op maandag 18 februari 2008 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
Tsjechië op zoek naar gejatte spoorbrug
Altijd leuk die Tsjechen
Vast welquote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:49 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik denk door een computer, met opties tot manueel handelen.
't Is meer kermisattractie dan trein.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar waar ik benieuwd naar ben, is waarom Darkwing_Duck er dan ineens minder plezier in schijnt te hebben?
Waar rijd je dan naartoe, en welke treinserie is dat?quote:Op maandag 18 februari 2008 21:30 schreef knars het volgende:
Erg mooi!
Vandaag "vergeten" uit te stappen op Amstel, nog even wat mooie oude bakken gezien. Fijn dat open lucht museum
Hij mag alleen maar schoonmakenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 12:33 schreef Charango het volgende:
[..]
Daarnaast, ik moet vanmiddag ook nog op Hoog Catherijne zijn, ik ga ook eens kijken hoe 'goet sjeinhuus sein hambugges kan bakken'.![]()
Vreemd, want op de Arriva site staat dat het voorlopig alleen een proef op Leeuwarden - Groningen betreft.quote:Op maandag 18 februari 2008 16:39 schreef verzameldirk het volgende:
Op het station hier in het dorp staat sinds vandaag een S.O.S. paal
twee knoppen zitten erop, een om contact op te nemen met Arriva, en een noodknop
met de mededeling misbruik wordt gestraft.
Zal mij benieuwen hoeveel misbruik daarvan gemaakt zal worden, vooral tijdens het weekend.
Dick Bolt
Warffum
geloof 800 of 3000, ic utrecht - amsterdam. Bij Dijksgracht (tussen Muiderpoort en CS) staan de eerder in deze topics al genoemde wadjes, een gele engel, een hondekop en nog wat spul.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 12:33 schreef Charango het volgende:
[..]
Waar rijd je dan naartoe, en welke treinserie is dat?![]()
Daarnaast, ik moet vanmiddag ook nog op Hoog Catherijne zijn, ik ga ook eens kijken hoe 'goet sjeinhuus sein hambugges kan bakken'.![]()
Bron http://rtvnoord.nl/nieuws/index.asp?actie=totaalbericht&pid=71698quote:'Menterwolde moet aansluiten bij plannen spoorlijn' Ouder bericht Nieuwer bericht
MENTERWOLDE - De gemeente Menterwolde moet haast maken met de plannen voor een treinstation bij Duurkenakker, tussen Muntendam en Meeden.
Dat zegt de fractievoorzitter van GroenLinks in Provinciale Staten, Wiebe van der Ploeg. Het station is een prima aanvulling op de toekomstige spoorlijn Veendam - Zuidbroek volgens de Van der Ploeg.
De partij telde ruim twintig kleinere kernen in het Noorden waar wel een station is. Op een aantal van deze stations stappen dagelijks minder dan 60 reizigers in de trein. Op station Muntendam/Meeden zouden per dag een paar honderd mensen de trein willen pakken, denkt GroenLinks.
Gemeente Menterwolde moet wel haast maken, volgens Van der Ploeg, want de plannen voor de spoorlijn Veendam - Zuidbroek zijn al in vergevorderd stadium.
Fuck... van mij mag de NS die gaan kopen voor de hogesnelheidslijnquote:Op dinsdag 19 februari 2008 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Binnenkantploaties van de nieuwe inrichting van de TGV Duplex
Geluk? Of fotosoep?quote:Op maandag 18 februari 2008 19:52 schreef Zug-Chef het volgende:
de 2e SLT is in Nederland, dit keer een zesje!!
http://www.limburglos.nl/limburglos/data/treinen/groot/007807.jpg
Met dank aan edje van OHIHquote:Op dinsdag 19 februari 2008 16:59 schreef thatsme het volgende:
Geluk? Of fotosoep?
Kijk ook eens naar deze:
http://www.limburglos.nl/(...)op/groot/007318a.jpg
Op station Harlingen staat sinds een maand of wat ook zo´n praatpaal op het perron...quote:Op dinsdag 19 februari 2008 12:58 schreef Peterselieman het volgende:
Vreemd, want op de Arriva site staat dat het voorlopig alleen een proef op Leeuwarden - Groningen betreft.
http://www.arriva.nl/page.php?id=1861
Nee Edje van CTFquote:
Niet alleen daar, maar ook op alle station op de lijn naar Stavoren. Wel fijn dat ze erbij zetten, dat deze praatpaal voorlopig buitengebruik isquote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Op station Harlingen staat sinds een maand of wat ook zo´n praatpaal op het perron...
Dat ziet er kaal uit, zo zonder naamquote:Op dinsdag 19 februari 2008 13:03 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zat even op de Arrivasite te kijken en kwam daar toevallig de foto tegen die gebruikt is om voor de winnaars van de namenwedstrijd een fotoschilderijtje met de winnende naam te maken.
http://www.arriva.nl/corporate/images/trein%20spurt.jpg
Wel een linkje, omdat de foto 1,2 MB groot is![]()
Sappemeer-Oost en Zuidbroek hebben ook al zo'n dingquote:Op dinsdag 19 februari 2008 17:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Op station Harlingen staat sinds een maand of wat ook zo´n praatpaal op het perron...
Klopt, maar ja die foto is in 2006 in Zwitserland genomen speciaal voor de schilderijtjes, zoals dezequote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:19 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Dat ziet er kaal uit, zo zonder naam
Die moet trouwens Jan Uitham erop hebben staan, niet Eise Eisingaquote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:
En hebben al die schilderijtjes treinstel 228 erop staan dan?
Dat moet je Arriva vertellenquote:Op dinsdag 19 februari 2008 18:59 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Die moet trouwens Jan Uitham erop hebben staan, niet Eise Eisinga
Jan Uitham (2 januari 1925, Noorderhoogebrug) is een voormalig landbouwer, badmeester en gemeente-ambtenaar, die bekend geworden is door het schaatsen van lange-afstandswedstrijden en marathons. Zijn bijnaam is Kampioen der Verslagenen. Anders dan die naam doet vermoeden won hij wel een belangrijke wedstrijd, nl. de Noorder Rondritten van 1963. De Elfstedentocht reed hij in totaal zeven keer. Het beste resultaat behaalde hij in de barre Tocht der Tochten van 1963: hij werd tweede achter Reinier Paping, nog vóór de grote favorieten Jeen van den Berg en Anton Verhoeven.quote:
Nee, dusquote:Op dinsdag 19 februari 2008 19:49 schreef knars het volgende:
een legendarische europacup winnende bv veendam speler uit de jaren 50 zeker?
Spoorboekje, NS.nl, bahn.dequote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:18 schreef JaFFe het volgende:
Hoe plannen jullie die supertochten door Nederland?
Dat lijkt me niet mogenquote:Ik ben van plan straks in maart ook een toch te maken met het boekenweek geschenk en een 1e klas upgrade kaartje
Bij mij gaat dat heel simpel. Ik heb een paar dagen voor de reis een reisdoel in mijn hoofd, een vertrektijd en een aankomsttijd. Dan ga ik met het spoorboekje aan de slag om alles te plannen en dat gooi ik in een schema. Meestal klopt wat ik tevoren zonder spoorboekje bedacht had precies. Naast het officiële reisschema hou ik ook altijd enkele alternatieven in gedachte mochten er onderweg verstoringen optreden. Vaak probeer ik mijn lange reizen te plannen tussen de treinen 526 en 561 welke als enige in de Noord-Oost met afwijkend materieel gereden worden.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:18 schreef JaFFe het volgende:
Hoe plannen jullie die supertochten door Nederland?
Ik ben van plan straks in maart ook een toch te maken met het boekenweek geschenk en een 1e klas upgrade kaartje
Nou ja, als je het niet doet om het snelste of het kortste, dan is daar weinig mis mee natuurlijkquote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:31 schreef Gutz het volgende:Ik bedenk me waar ik naartoe wil zeg bv. Den Helder, Dan stap ik vanuit Roosendaal in de trein naar Nijmegen en vanaf daar ga 'k richting Zwolle dan Amersfoort en dan A'dam enzovoort.
quote:Hij raakte met zijn voet de hoogspanningskabel, die onder de rand van die muur bevestigd was.
Het is me nog niet helemaal duidelijk. Natuurlijk hangt er 25kV in de lucht, in aluminium danwel koper of brons. Ik las ergens iets van een muur op een brug. En bij een brug moet de 25kV daar ook onderdoor worden geleid. Dan hangt het spul aan isolatoren van een cm of dertig. Je moet wel raar doen om dat aan te raken, en over hekken klimmen en zo. Ik ben erg benieuwd hoe dit nou gebeurd is...quote:Op woensdag 20 februari 2008 09:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]Kan iemand hier iets meer over vertellen? Een 25 kV lijn in blank koperdraad, die aan een muur bevestigd is? Een muur waar gastjes van 15 blijkbaar zomaar op kunnen klimmen?
Hmmmm...
quote:Op dinsdag 19 februari 2008 23:18 schreef JaFFe het volgende:
Hoe plannen jullie die supertochten door Nederland?
Ik ben van plan straks in maart ook een toch te maken met het boekenweek geschenk en een 1e klas upgrade kaartje
Lees de voorwaarde eens door zou ik zeggen!quote:Het Boekenweekgeschenk De pianoman is geldig als 2e klas vervoerbewijs op zondag 16 maart. Het is alleen geldig in binnenlandse treinen van NS, Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. Dus niet in internationale treinen. U kunt geen supplement eerste klas bijkopen.
Er vindt geen restitutie plaats van reeds gekochte treinkaartjes. Er kan geen aanspraak worden gemaakt op de regeling ‘Geld terug bij vertraging’. Het boek geeft geen recht op samenreiskorting, u kunt wel een Railrunner kopen voor kinderen tot en met elf jaar die met u meereizen (maximaal drie).
http://www.cpnb.nl/bw/2008/voorwaarden-gratis-reizen.html
Laatst de 3700 met DD-AR, hoe zo verdwaaldquote:Op woensdag 20 februari 2008 14:57 schreef Charango het volgende:
Dubbel raak deze week helaas![]()
Link
Blijft immer doch zeer jammer...
Over die lange treinreizen: Ik ben van plan komende dinsdag een multi-materieel ritje te doen:
Almelo - Amersfoort (Pimpel - 140 serie)
Amersfoort - Hilversum Noord (SGM - 5800 serie)
Hilversum Noord - Utrecht (DD-AR of Plan V/T - 5700 serie)
Utrecht - Schiphol (ICRm - 3500 serie)
Schiphol - Dordrecht (Benelux - 9200 serie)
Dordrecht - Breda (DD-AR of VIRM - 2200 serie)
Breda - Venlo (ICK - 1900 serie)
Venlo - Nijmegen (GTW - 32200 serie)
Nijmegen - Zutphen (VIRM of Plan V/T - 3700 serie)
Zutphen - Hengelo (Lint 41 - 31200 serie)
Hengelo - Almelo (Buffel - 7900 serie)
Inderdaad ontbreekt de klassieker (ICM), maar dat materieel is voor menig Tukker reeds gemeengoed...
quote:Op woensdag 20 februari 2008 18:42 schreef Eix het volgende:
Wtf...
http://www3.ndr.de/ndrtv_(...)shigh_LOCint,00.html
Geniaal.![]()
Idioot iddquote:Op woensdag 20 februari 2008 18:42 schreef Eix het volgende:
Wtf...
http://www3.ndr.de/ndrtv_(...)shigh_LOCint,00.html
Geniaal.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |