Exact mijn redenering! Plan T for the winquote:Op zaterdag 16 februari 2008 13:08 schreef von_Preussen het volgende:
Ik behoor waarschijnlijk tot één van de weinigen die het jammer vinden, aangezien ik het interieur van de Plan T erg weet te waarderen i.t.t. de Plan V. Want in de Plan T heb je tenminste normale (krappe) stoeltjes, terwijl je in Plan V geforceerd in een bankje zit te hangen met zicht op andere treinreizigers (personal space, anyone?).
Vanaf komend najaar wordt de NS-vloot in een jaar tijd flink uitgebreid (mits alles op tijd geleverd wordt dan he.)quote:Op zaterdag 16 februari 2008 13:08 schreef von_Preussen het volgende:
Wat gaat er voor de Plan T’s in de plaats komen?
Extra ICB maakt VIRM vrij voor Zwolle – Nijmegen, waarop die Plan V’s de terzijde gestelde Plan T’s gaan vervangen? Want de nieuwe stoptreinen komen nog niet binnen afzienbare tijd (om Plan T direct te vervangen).
Vergeet het nieuwe HSL materiaal niet dat schijnt ook eind dit jaar eerste hier naar toe te komenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:14 schreef ReisT het volgende:
[..]
Vanaf komend najaar wordt de NS-vloot in een jaar tijd flink uitgebreid (mits alles op tijd geleverd wordt dan he.)
-200 nieuwe bakken VIRM.
-122 bakken (omgerekend, zijn er meer maar aan de korte kant) nieuwe Sprinters, het jaar daarop gevolgd door nog ongeveer zo'n zelfde aantal.
-Nieuwe GTW's voor de concullega's Arriva en Veolivla betekent dat NS een stuk of 60 bakken Plan V terugkrijgt.
-60 bakken aan gemoderniseerde sprinters-tweetjes (die dingen zijn nota bene ouder dan sommige V's!).
Rijdt nu al weer wat VIRM in de 3700, maar nog lang niet alles en het kan ook weer zo weg zijn. Ten tweede vraag ik me af of het niet dan net toevallig ergens anders harder nodig is. Dat is altijd al zo geweest en zal je zien dat de 3700 dan maar weer Plan V krijgt en de VIRM op een lijn in het westen. Ik geloof het pas, als er echt VIRM rijdt! Daarbij is er ook geen instroom van nieuw materieel komend half jaar.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:10 schreef von_Preussen het volgende:
Volgens mij is dit hem.
Een trein in de 3600 doet er ongeveer (vanaf het moment dat ie in Zwolle begint te rijden tot aan het moment dat ie in Nijmegen begint terug te rijden, dus met keertijd) van Zwolle naar Nijmegen 1.5 uur over. Aangezien er elk half uur een trein moet rijden, moeten er in Zwolle dus 3 klaar staan (3x .5 = 1.5 uur) en in Nijmegen dus ook drie (want na 1.5 is de trein dan bij het eindstation, en kan terug rijden). In totaal heeft men dan drie treincombinaties in Nijmegen nodig, en drie in Zwolle.
Volgens planning rijden ze met drie stellen, dus zijn er in totaal 3 x 6 = 18 Plan V-stellen nodig. Samen hebben deze een capaciteit van 36 bakken.
Hoeveel bakken gaan er nu buiten dienst? Dat zijn er 9 x 4 = 36 bakken Plan T.
Dus in theorie zouden die 36 bakken Plan V van de 3600 nipt de 36 bakken Plan T kunnen vervangen. Dan klopt het ook met het materieel”geschuif” van “nieuw” ICB maakt VIRM vrij voor de 3600, en die Plan V maakt het mogelijk om de Plan T buiten dienst te stellen.
Dat is zo, maar wel vaker gezien dat er twee VIRM in de omloop zitten en weer een dag later er uit worden gehaald. Record is toch wel in een week: Mat 64, VIRM, DDAR en ICM gezien in de 3700quote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
afgelopen donderdag minimaal 4 stellen VIRM gezien in de 3700 al, dus veel is er al doorgeschoven
Denk eerder aan een uitwisseling ivm onderhoud.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 18:44 schreef Dichterbijer het volgende:
Als ik het goed heb is er vanochtend een nieuwe lading ICB via Eindhoven het land binnengekomen. Zat in de V&D te Eindhoven en zag ze langsrijden. Twee bakken nog in DB kleur de rest in een glanzend NS kleurtje
's avonds zit er uit oogpunt van sociale veiligheid ICM in de 3700quote:Op zaterdag 16 februari 2008 20:52 schreef Brembo het volgende:
[..]
Dat is zo, maar wel vaker gezien dat er twee VIRM in de omloop zitten en weer een dag later er uit worden gehaald. Record is toch wel in een week: Mat 64, VIRM, DDAR en ICM gezien in de 3700.
Misschien slim om in 2009 weer een lijn te bouwen, en te begrijpen dat dit niet echt werkt...
Want er staan nu maar liefst 2 treinstellen constant stil.
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
Donderdag ben ik er even op uit geweest en heb enkele opvallende platen gemaakt. De VIRM waarmee ik van Groningen naar Zwolle reisde ging naar:
[ afbeelding ]
Daarna naar Nijmegen gereisd en de GTW geplaat. Opvallend hierbij is dat een van de spiegels van de 7352 mist
[ afbeelding ]
Ben daarna doorgereisd naar Roosendaal, terug naar Breda om via Leiden en woerden naar Amsterdam Zuid te reizen. Omdat ik onderweg vertraging had opgelopen, was ik in de gelegenheid om tussen Amsterdam Zuid en Amersfoort de pimpelexpress te nemenDaarna weer met de VIRM naar Groningen gereisd, maar onderweg verder geen platen meer gemaakt.
Nee, gewoon Schöner Tag Ticket NRWquote:Op zondag 17 februari 2008 16:22 schreef Charango het volgende:
Schoenes Wochenende Fles?
quote:Op zondag 17 februari 2008 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Een vriend van me had dat ding nog nooit gedaan, en dat is eigenlijk wel een beetje een essential classic natuurlijk.
Jaaaaa!!quote:Op zondag 17 februari 2008 23:58 schreef von_Preussen het volgende:
@ACT-F, jij ook hier, ken je porno-sjakie nog? De systeembeheerder?
Zijn inderdaad rijtuigen van de Skitrein Rotterdam - Antwerpen - Oostenrijk, ook wel de Bergland genoemd.quote:Op zondag 17 februari 2008 16:57 schreef Gutz het volgende:
[ afbeelding ]
iemand een idee wat deze stellen in Roosendaal te zoeken hebben?
Zeg, waar staat die trein in het spoorboekje? Kan je er ook met een SOV in?quote:Op maandag 18 februari 2008 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
1 van de weinige reizigerstreinen die nog met NMBS 25.5 rijden in NL
Hangt er vanaf of je de normale ski trein neemt of de Thalys ski trein.quote:Op maandag 18 februari 2008 11:04 schreef Willy84 het volgende:
Hoeveel kost een treinkaartje naar Oostenrijk/Frankrijk naar een skigebied eigenlijk?
Nice pics!
Een SOV zal niet geldig zijn, omdat deze trein niet normaal in het spoorboekje staat en een trein met toeslag isquote:Op maandag 18 februari 2008 11:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Zeg, waar staat die trein in het spoorboekje? Kan je er ook met een SOV in?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |