abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 februari 2008 @ 15:52:44 #161
136283 knars
Teethgrinder
pi_56771798
Dag Plan T met je irritante gebrek aan beenruimte

Van de buitenkant is het die goeie ouwe gezellige standaard stoptrein waar iedereen mee vertrouwd is, maar van binnen is het simpelweg ruk.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 16:24:35 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56772275
En zo wordt het Treinstel Toekomst verleden tijd.

En dat terwijl enkele jongere Plan V's al gesloopt zijn! Maar die hadden dan ook geen grote revisie gehad.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56772794
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 13:08 schreef von_Preussen het volgende:
Ik behoor waarschijnlijk tot één van de weinigen die het jammer vinden, aangezien ik het interieur van de Plan T erg weet te waarderen i.t.t. de Plan V. Want in de Plan T heb je tenminste normale (krappe) stoeltjes, terwijl je in Plan V geforceerd in een bankje zit te hangen met zicht op andere treinreizigers (personal space, anyone?).
Exact mijn redenering! Plan T for the win
pi_56773288
Gisteren al wezen hobbyen bij Holten en Zevenaar, foto's volgen nog wel eens, vandaag op verschillende plekjes gestaan voor wat meer NSR spul en natuurlijk de ACTS treinen vanuit Leeuwarden:


ICM's 4214 en 4207 onderweg nabij Haskerdijken (Heerenveen) als Intercity Leeuwarden - Rotterdam Centraal


Even later gevolgd door de ACTS 1255 + 6705 met de containertrein uit Leeuwarden naar de Maasvlakte West. Over niet zo'n heel lange tijd rijden deze 1200-loks niet meer, dus wees er snel bij voor ze weg zijn!


Bij Wezep ICMm 4016 en de ICM's 4061 en 4220 onderweg als IC Leeuwarden/Groningen - Schiphol


Even later gevolgd door NSR DDAR'retje 7402 met achterop Elok 1719 als stoptrein Zwolle - Amersfoort - Utrecht


Een stukje verderop bij Hattemerbroek eerst nog de volgende IC gepakt, bestaande uit de 4042, 4250 en de 4072 als IC Leeuwarden/Groningen - Schiphol


Tot slot de Class 66 van ACTS, de 513-9 met de Lw-2 shuttle vanuit Leeuwarden naar de Amsterdamse Houtrakpolder.
  zaterdag 16 februari 2008 @ 18:14:56 #165
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_56774288
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 13:08 schreef von_Preussen het volgende:
Wat gaat er voor de Plan T’s in de plaats komen?

Extra ICB maakt VIRM vrij voor Zwolle – Nijmegen, waarop die Plan V’s de terzijde gestelde Plan T’s gaan vervangen? Want de nieuwe stoptreinen komen nog niet binnen afzienbare tijd (om Plan T direct te vervangen).
Vanaf komend najaar wordt de NS-vloot in een jaar tijd flink uitgebreid (mits alles op tijd geleverd wordt dan he.)

-200 nieuwe bakken VIRM.

-122 bakken (omgerekend, zijn er meer maar aan de korte kant) nieuwe Sprinters, het jaar daarop gevolgd door nog ongeveer zo'n zelfde aantal.

-Nieuwe GTW's voor de concullega's Arriva en Veolivla betekent dat NS een stuk of 60 bakken Plan V terugkrijgt.

-60 bakken aan gemoderniseerde sprinters-tweetjes (die dingen zijn nota bene ouder dan sommige V's!).

[ Bericht 0% gewijzigd door ReisT op 16-02-2008 18:22:24 ]
pi_56774925
Als ik het goed heb is er vanochtend een nieuwe lading ICB via Eindhoven het land binnengekomen. Zat in de V&D te Eindhoven en zag ze langsrijden. Twee bakken nog in DB kleur de rest in een glanzend NS kleurtje
pi_56775229
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 18:14 schreef ReisT het volgende:

[..]

Vanaf komend najaar wordt de NS-vloot in een jaar tijd flink uitgebreid (mits alles op tijd geleverd wordt dan he.)

-200 nieuwe bakken VIRM.

-122 bakken (omgerekend, zijn er meer maar aan de korte kant) nieuwe Sprinters, het jaar daarop gevolgd door nog ongeveer zo'n zelfde aantal.

-Nieuwe GTW's voor de concullega's Arriva en Veolivla betekent dat NS een stuk of 60 bakken Plan V terugkrijgt.

-60 bakken aan gemoderniseerde sprinters-tweetjes (die dingen zijn nota bene ouder dan sommige V's!).
Vergeet het nieuwe HSL materiaal niet dat schijnt ook eind dit jaar eerste hier naar toe te komen maar dat kan natuurlijk zijn dat nog paar jaar vertraagd zoals bij andere treinstellen die ze gebouwd hebben
............................
pi_56777216
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 15:10 schreef von_Preussen het volgende:
Volgens mij is dit hem.

Een trein in de 3600 doet er ongeveer (vanaf het moment dat ie in Zwolle begint te rijden tot aan het moment dat ie in Nijmegen begint terug te rijden, dus met keertijd) van Zwolle naar Nijmegen 1.5 uur over. Aangezien er elk half uur een trein moet rijden, moeten er in Zwolle dus 3 klaar staan (3x .5 = 1.5 uur) en in Nijmegen dus ook drie (want na 1.5 is de trein dan bij het eindstation, en kan terug rijden). In totaal heeft men dan drie treincombinaties in Nijmegen nodig, en drie in Zwolle.

Volgens planning rijden ze met drie stellen, dus zijn er in totaal 3 x 6 = 18 Plan V-stellen nodig. Samen hebben deze een capaciteit van 36 bakken.

Hoeveel bakken gaan er nu buiten dienst? Dat zijn er 9 x 4 = 36 bakken Plan T.

Dus in theorie zouden die 36 bakken Plan V van de 3600 nipt de 36 bakken Plan T kunnen vervangen. Dan klopt het ook met het materieel”geschuif” van “nieuw” ICB maakt VIRM vrij voor de 3600, en die Plan V maakt het mogelijk om de Plan T buiten dienst te stellen.
Rijdt nu al weer wat VIRM in de 3700, maar nog lang niet alles en het kan ook weer zo weg zijn. Ten tweede vraag ik me af of het niet dan net toevallig ergens anders harder nodig is. Dat is altijd al zo geweest en zal je zien dat de 3700 dan maar weer Plan V krijgt en de VIRM op een lijn in het westen. Ik geloof het pas, als er echt VIRM rijdt! Daarbij is er ook geen instroom van nieuw materieel komend half jaar.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 februari 2008 @ 20:34:03 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56777421
afgelopen donderdag minimaal 4 stellen VIRM gezien in de 3700 al, dus veel is er al doorgeschoven
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_56777929
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 20:34 schreef Peterselieman het volgende:
afgelopen donderdag minimaal 4 stellen VIRM gezien in de 3700 al, dus veel is er al doorgeschoven
Dat is zo, maar wel vaker gezien dat er twee VIRM in de omloop zitten en weer een dag later er uit worden gehaald. Record is toch wel in een week: Mat 64, VIRM, DDAR en ICM gezien in de 3700 .

Misschien slim om in 2009 weer een lijn te bouwen, en te begrijpen dat dit niet echt werkt ...
Want er staan nu maar liefst 2 treinstellen constant stil.
pi_56778239
Boel moet gewoon weer doorgetrokken worden naar Roosendaal (of zelfs naar Vlissingen). Tevens weer een echte Intercity van maken die veel minder stopt.
pi_56778453
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 18:44 schreef Dichterbijer het volgende:
Als ik het goed heb is er vanochtend een nieuwe lading ICB via Eindhoven het land binnengekomen. Zat in de V&D te Eindhoven en zag ze langsrijden. Twee bakken nog in DB kleur de rest in een glanzend NS kleurtje
Denk eerder aan een uitwisseling ivm onderhoud.

Nice pics bjorn..!!
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 februari 2008 @ 21:43:27 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56779490
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 20:52 schreef Brembo het volgende:

[..]

Dat is zo, maar wel vaker gezien dat er twee VIRM in de omloop zitten en weer een dag later er uit worden gehaald. Record is toch wel in een week: Mat 64, VIRM, DDAR en ICM gezien in de 3700 .

Misschien slim om in 2009 weer een lijn te bouwen, en te begrijpen dat dit niet echt werkt ...
Want er staan nu maar liefst 2 treinstellen constant stil.
's avonds zit er uit oogpunt van sociale veiligheid ICM in de 3700
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 16 februari 2008 @ 22:26:39 #174
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_56780607
Toevallig 2 treintjes op de kiek gezet vandaag



Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_56780958
Thanks for sharing. Mooie sfeerbeelden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 februari 2008 @ 23:04:00 #176
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56781657
Donderdag ben ik er even op uit geweest en heb enkele opvallende platen gemaakt. De VIRM waarmee ik van Groningen naar Zwolle reisde ging naar:



Daarna naar Nijmegen gereisd en de GTW geplaat. Opvallend hierbij is dat een van de spiegels van de 7352 mist



Ben daarna doorgereisd naar Roosendaal, terug naar Breda om via Leiden en woerden naar Amsterdam Zuid te reizen. Omdat ik onderweg vertraging had opgelopen, was ik in de gelegenheid om tussen Amsterdam Zuid en Amersfoort de pimpelexpress te nemen Daarna weer met de VIRM naar Groningen gereisd, maar onderweg verder geen platen meer gemaakt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 17 februari 2008 @ 00:44:16 #177
176916 Karrs
2007-2017
pi_56783627
quote:
Op zaterdag 16 februari 2008 23:04 schreef Peterselieman het volgende:
Donderdag ben ik er even op uit geweest en heb enkele opvallende platen gemaakt. De VIRM waarmee ik van Groningen naar Zwolle reisde ging naar:

[ afbeelding ]

Daarna naar Nijmegen gereisd en de GTW geplaat. Opvallend hierbij is dat een van de spiegels van de 7352 mist

[ afbeelding ]

Ben daarna doorgereisd naar Roosendaal, terug naar Breda om via Leiden en woerden naar Amsterdam Zuid te reizen. Omdat ik onderweg vertraging had opgelopen, was ik in de gelegenheid om tussen Amsterdam Zuid en Amersfoort de pimpelexpress te nemen Daarna weer met de VIRM naar Groningen gereisd, maar onderweg verder geen platen meer gemaakt.
Dus ze hebben in 's Gravenhage eindelijk wat aan 'die lúcht' gedaan?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  zondag 17 februari 2008 @ 14:03:43 #178
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56790235


Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56790930
Je hebt ook weer een leuk rondje gemaakt!
  zondag 17 februari 2008 @ 14:43:57 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56791226
Yep Het werd wel weer eens tijd, ook
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56793576
Schoenes Wochenende Fles?
Socialist in Mercedes
pi_56794334


iemand een idee wat deze stellen in Roosendaal te zoeken hebben?
pi_56796049
Misschien een wintersporttrein naar de Franse Alpen? (Ik ken de details niet, ik zag laatst alleen een groep mensen met skies die op Utrecht C op een 'Vakantietrein' stonden te wachten, dus ik weet dat iets dergelijks bestaat...
Socialist in Mercedes
pi_56796258
Geen idee? misschien een skitrein ofzo?
pi_56796508
Bedevaarttrein naar Lourdes misschien?

Bergland Express naar Oostenrijk volgens Treintjes.info...
Webstek
Socialist in Mercedes
  zondag 17 februari 2008 @ 18:42:31 #186
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56796594
quote:
Op zondag 17 februari 2008 16:22 schreef Charango het volgende:
Schoenes Wochenende Fles?
Nee, gewoon Schöner Tag Ticket NRW
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 17 februari 2008 @ 18:46:03 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_56796664
Het prachtige weer houdt nog even aan, en om eerlijk te zijn: Het werd wel weer eens tijd om eindelijk eens een mooie ronde neer te zetten in 2008. Maar ja, het is zaterdag, en dus moest er uitgeslapen worden. Zodoende vertrok ik pas om 11:08 uit Utrecht Centraal en bereikte ik via Eindhoven en Venlo tegen 14:30 Wuppertal Hbf. De Schwebebahn dus. Een vriend van me had dat ding nog nooit gedaan, en dat is eigenlijk wel een beetje een essential classic natuurlijk.



Blik op de baan over de Wupper:



Bij het westelijke uiteinde, station Vohwinkel, hangt de baan enkele kilometers lang boven de straat in plaats van boven de Wupper.



Aangekomen aan het oostelijke eindpunt, station Wuppertal-Oberbarmen, konden nog een bus en een BR628 op de plaat gezet worden.





Vervolgens ging de reis via Hagen Hbf door het Sauerland naar Lüdenscheid, een erg mooie route. Helaas werd het al vrij vroeg donker, maar dat mocht de pret niet drukken. Onderweg was er bijvoorbeeld gelegenheid om het fraaie historische seinhuis van Brügge (Westfalen) te fotograferen.



Een Lint41 van de SauerlandBahn op het eindpunt van de Volmelijn: station Lüdenscheid.



Op de terugweg in het donker nog even wat sfeerplaatjes geschoten van Hagen Hbf en het in deplorabele staat verkerende station Ennepetal (Gevelsberg)....





En dit was de trein die ons terugbracht naar Venlo.



[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 17-02-2008 19:10:24 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56796979
Leuke foto's . Moet ook maar eens een keer die kant op gaan
  zondag 17 februari 2008 @ 19:03:25 #189
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_56796999
quote:
Op zondag 17 februari 2008 18:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Een vriend van me had dat ding nog nooit gedaan, en dat is eigenlijk wel een beetje een essential classic natuurlijk.
Dat was ik, en ik heb 2 aardige filmpjes gemaakt, nouja volgens fles dan. Ik was vandaag lui, mar een bijzonder ding is die Wuppentaler Schwebebahn wel

Compilatie filmpje
http://nl.youtube.com/watch?v=S_ioxPoKChM

Complete traject in 3minuut en en beetje
http://nl.youtube.com/watch?v=Cn-cCOd0Lvw
  zondag 17 februari 2008 @ 19:59:28 #190
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_56798377
Toffe foto's Fles! En leuke filmpjes Arthur

Ik moet er ook nog eens heen
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_56805392
Leuke foto’s Zug-Chef & Fles!

@ACT-F, jij ook hier, ken je porno-sjakie nog? De systeembeheerder?
  maandag 18 februari 2008 @ 01:13:48 #192
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_56806535
quote:
Op zondag 17 februari 2008 23:58 schreef von_Preussen het volgende:
@ACT-F, jij ook hier, ken je porno-sjakie nog? De systeembeheerder?
Jaaaaa!!

Leuk dat jij hier ook zit, en al helemaal als autofiel tussen de treinofielen
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_56807474
Leuk rondje! Ik moet eigenlijk ook weer eens op pad. Dit jaar nog helemaal niet in een Koploper gezeten.
pi_56810171
quote:
Op zondag 17 februari 2008 16:57 schreef Gutz het volgende:
[ afbeelding ]

iemand een idee wat deze stellen in Roosendaal te zoeken hebben?
Zijn inderdaad rijtuigen van de Skitrein Rotterdam - Antwerpen - Oostenrijk, ook wel de Bergland genoemd.

Gisteren kwam deze trein na reizigers in Rotterdam te hebben afgezet, terug als ledig materieel richting Roosendaal:

  maandag 18 februari 2008 @ 10:52:24 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_56810189
Mooi treintje ja!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_56810345
1 van de weinige reizigerstreinen die nog met NMBS 25.5 rijden in NL
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_56810438
Hoeveel kost een treinkaartje naar Oostenrijk/Frankrijk naar een skigebied eigenlijk?
Nice pics!
  maandag 18 februari 2008 @ 11:57:57 #198
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_56811589
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:00 schreef Dr_Flash het volgende:
1 van de weinige reizigerstreinen die nog met NMBS 25.5 rijden in NL
Zeg, waar staat die trein in het spoorboekje? Kan je er ook met een SOV in?
pi_56811599
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:04 schreef Willy84 het volgende:
Hoeveel kost een treinkaartje naar Oostenrijk/Frankrijk naar een skigebied eigenlijk?
Nice pics!
Hangt er vanaf of je de normale ski trein neemt of de Thalys ski trein.
Normale retour rond 100/150 euro
Thalys retour rond 200/250 euro
............................
  Redactie Frontpage / Sport maandag 18 februari 2008 @ 12:00:05 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_56811640
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Zeg, waar staat die trein in het spoorboekje? Kan je er ook met een SOV in?
Een SOV zal niet geldig zijn, omdat deze trein niet normaal in het spoorboekje staat en een trein met toeslag is
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')