Darkwing_Duck | maandag 28 januari 2008 @ 11:29 |
![]() Hier alweer deel 100 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX, X, XI, XII, XIII, XIV, XV, XVI, XVII, XVIII, XIX, XX, XXI, XXII, XXIII, XXIV, XXV, XXVI, XXVII, XXVIII, XXIX, XXX, XXXI, XXXII, XXXIII, XXXIV, XXXV, XXXVI, XXXVII, XXXVIII, XXXIX, XL, XLI, XLII, XLIII, XLIV, XLV, XLVI, XLVII, XLVIII, XLIX, L, LI, LII, LIII, LIV, LV, LVI, LVII, LVIII, LIX, LX, LXI, LXII, LXIII, LXIV, LXV, LXVI, LXVII, LXVIII, LXIX, LXX, LXXI, LXXII, LXXIII, LXXIV, LXXV, LXXVI, LXXVII, LXXVIII, LXXIX, LXXX, LXXXI, LXXXII, LXXXIII, LXXXIV, LXXXV, LXXXVI, LXXXVII, LXXXVIII, LXXXIX, XC, XCI, XCII, XCIII, XCIV, XCV, XCVI, XCVII, XCVIII, XCIX, 99. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Randstadrail Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion geëxploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen. De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover). Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC's) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Zodra de HSL echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations: Hoek van Holland Haven door von_Preussen Kesteren door Dr_Flash Uithuizen door Socios Buitenpost door Peterselieman Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! | |
Darkwing_Duck | maandag 28 januari 2008 @ 11:30 |
Gefeliciteerd ![]() | |
Iblis | maandag 28 januari 2008 @ 11:33 |
Gefelicteerd, en ik wil het jubilieum niet verstoren, maar: De tekst over Veolia is nog steeds wat achterhaald in de OP. Sinds 10 december onderhoudt => Sinds 10 december 2006 onderhoudt, en "Vanaf december 2007 ..." => "Sinds december 2007 (of begonnen ze al in november?) is Veolia op de Maaslijn met nieuw materiaal gaan rijden. Idem Connexxion, vanaf september 2007 wordt -> is" | |
Duvel | maandag 28 januari 2008 @ 12:00 |
Hoera! ![]() | |
Dichterbijer | maandag 28 januari 2008 @ 12:00 |
quote:Pssst, dat kun je zelf aanpassen ![]() | |
Eix | maandag 28 januari 2008 @ 12:04 |
Jeej! Feest! | |
De_Hertog | maandag 28 januari 2008 @ 12:11 |
quote:Feest! Taart? ![]() TreinTaart! | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 12:17 |
quote:Hehe, daar wil ik wel even een wagonnetje van kapen ![]() | |
JeePee83 | maandag 28 januari 2008 @ 12:42 |
Gefeliciteerd ![]() | |
sander89 | maandag 28 januari 2008 @ 13:04 |
quote: ![]() | |
Dichterbijer | maandag 28 januari 2008 @ 13:12 |
Gefeliciteerd met deze slow-chat reeks ![]() Staan er trouwens nog grote dingen op het programma in treinland? Naast het inrijden van het nieuwe materieel van de NS? | |
dennistd | maandag 28 januari 2008 @ 14:01 |
100 ![]() | |
Socios | maandag 28 januari 2008 @ 14:51 |
Mijn jubileumfoto. ![]() ![]() | |
Remco | maandag 28 januari 2008 @ 15:20 |
Stoptrein Apeldoorn - Almelo word binnenkort waarschijnlijk doorgetrokken tot Enschede, 6x per uur naar Enschede vanuit Almelo en Hengelo ![]() http://www.almelo.nl/Smartsite.shtml?id=53596 | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 16:00 |
Vandaag is het trouwens precies 153 jaar geleden dan een trein voor het eerst een trans-continentale reis maakte ![]() SPOILER | |
Zug-Chef | maandag 28 januari 2008 @ 16:12 |
quote:Dan bij deze ook de mijne ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 28 januari 2008 @ 16:29 |
quote:Ik ook dan maar, van een geinig stationsbordje. Deze kom je zover ik weet maar op 1 plek tegen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 16:45 |
en in het NL zelfs ![]() ![]() | |
Socios | maandag 28 januari 2008 @ 16:49 |
Ja, op welk station staat dat? Grappig ook dat de ene keer "TERWIJL" er wel goed staat en daarna als "TREWIJL" ![]() | |
Wadloper | maandag 28 januari 2008 @ 16:50 |
Gefeliciteerd iedereen! ![]() | |
von_Preussen | maandag 28 januari 2008 @ 16:51 |
quote:Gaat dit betekenen dat de stoptrein de hele dag elk half uur gaat rijden? Kom ik eindelijk eens wat sneller weg uit dit gat. ![]() | |
dennistd | maandag 28 januari 2008 @ 17:17 |
quote:is wel de bedoeling geloof ik ja. de pendel enschede hengelo zou er dan trouwens ook uit gaan | |
Darkwing_Duck | maandag 28 januari 2008 @ 17:49 |
quote:Op Marne la Vallee - Chessy een RER en TGV station in de provincie Île-de-France en gemeente Chessy. Het station bestaat uit twee delen. RER en TGV zijn namelijk gescheiden van elkaar. Marne-la-Vallee - Chessy ligt 30 kilometer ten oosten van de Franse hoofdstad Parijs. ![]() ![]() ![]() | |
ReisT | maandag 28 januari 2008 @ 17:55 |
Vieze protos vanmiddag, zou het een concessie-eis zijn dat 't Valleilijnlogo altijd zichtbaar moet zijn ofzo?![]() | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2008 @ 18:10 |
Bij Arriva vegen ze ook vaak alleen de stelnummers maar even schoon. Aan het eind van deel 100 JeRa maar eens vragen om wat statistiekjes ![]() | |
Wadloper | maandag 28 januari 2008 @ 18:18 |
Ach, zag vanmorgen de 10301, was met een spons even een rondje in de ramen gepoetst om de mensen uitzicht naar buiten te geven... | |
Socios | maandag 28 januari 2008 @ 18:19 |
Het valt me op dat alle Spurts vies zijn. | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 18:36 |
Ongehoord wat een smerigheid. Die troep rijdt er nog geen half jaar ![]() ![]() Laat ze dat maar eens opnemen in die concessie-eisen ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2008 @ 18:47 |
Eh Fles, de GTW zit al bijna een jaar en drie maanden in reizigersdienst ![]() | |
Peterselieman | maandag 28 januari 2008 @ 18:48 |
Ik zie net dat deze site het ook weer doet ![]() http://student.science.uva.nl/~vjaddoe/delays/delays.html | |
Ou-Tannu | maandag 28 januari 2008 @ 18:57 |
quote: Treinstel elke week 1x door de wasstraat? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 19:16 |
Oh ja, deze moet nog ff in de OP erbij.![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 19:18 |
quote:Die is ook al 9 maanden smerig. Maar ik doelde uiteraard op die protos, wiseguy ![]() | |
Duvel | maandag 28 januari 2008 @ 19:39 |
Hier een nostalgisch plaatje van de groene Veoliloper.![]() Sorry voor de verkeerde datum op de foto. ![]() Dan nog een dieseltje met bijbehorende goederentrein te Nijmegen. ![]() Close-up: dieseltje is toch best groot. ![]() ![]() Dieseltje in een ander kleurtje in Amersfoort. Met Koplopertje. Wel jammer dat er net zo'n kloteschoor voor de loc zit. ![]() En terwijl het donkerder wordt, krijgt het dieseltje dan eindelijk een veilig sein. En vertrekt, daarmee die kloteschoor achter zich latend. ![]() | |
dennistd | maandag 28 januari 2008 @ 19:40 |
ook de ns en syntus kunnen er wat van hoor:![]() ![]() | |
Duvel | maandag 28 januari 2008 @ 19:41 |
Ga eens weg met die gore treinen! ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 19:43 |
ik vind die ERS klaas trouwens wel een paar keer mooier dan dat HGK-kotskleurtje ![]() | |
dennistd | maandag 28 januari 2008 @ 19:43 |
quote:wie heeft er nog een smerig veolia-treintje in de aanbieding? dan hebben we alle personenvervoerder gehad volgens mij ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 19:44 |
quote:Wie begint er nou met de 1832 te posten? ![]() | |
Duvel | maandag 28 januari 2008 @ 19:44 |
quote:Mja, die ERS is wel wat stoerder van kleur. De HGK lijkt met het verkeerde wasmiddel gewassen. | |
Duvel | maandag 28 januari 2008 @ 19:45 |
quote:Ja, maar wel in iets beter tijden. ![]() | |
Socios | maandag 28 januari 2008 @ 19:48 |
Een blinkende ICMm te Asd dan. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 19:50 |
quote:Och gut, het scheelt zegge en schrijve 2 weken ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 19:51 |
quote:Priemgetallen zijn okee ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 28 januari 2008 @ 19:56 |
quote:Kan een hoop kilometers zijn. BTW: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 20:00 |
die pater karel is wel tof zeg ![]() moet toch nog een keer snel binnenkort naar de maaslijn. Is het niet voor de Wadloper-begrafenis, dan wel voor mijn VelioTurbo-debuut ![]() | |
dennistd | maandag 28 januari 2008 @ 20:07 |
ik moet voor beiden mijn debuut nog maken ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 20:08 |
quote:Nooit in een wadje gereden nee? Nou, dan heb je toch wel een beetje de boot gemist denk ik inmiddels... ![]() | |
dennistd | maandag 28 januari 2008 @ 20:10 |
quote:dat vrees ik ook ja, ben nog maar beginnend treinenfan anders had ik vorig jaar wel een veenexpres genomen, stukje dichterbij | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 20:16 |
quote:na ja, geeft ook niet, iedereen moet ERGENS beginnen niewaar ![]() Ik vind het ook weleens jammer dat ik nooit het stoom-in-reguliere-dienst-tijdperk meegemaakt heb (hoewel dat niet helemaal waar hoeft te zijn, maar dat is een ander verhaal) | |
Duvel | maandag 28 januari 2008 @ 20:32 |
Nog een paar foto's van de presentatie van de Veolia GTW's en de opening van de werkplaats in Blerick. Oud: ![]() Nieuw: ![]() Oud & nieuw viel vroeg danwel laat: ![]() En speciaal voor Fles nog zo'n plakplaatje: ![]() Er zat nog een leuke anekdote aan dat plakplaatje vast, maar die ben ik vergeten helaas. | |
Zug-Chef | maandag 28 januari 2008 @ 20:49 |
Hmm, daar zou ik ook heen gegaan zijn de 23e vanuit mijn werk. Vanwege administratieve rompslomp / gedoe is het er helaas niet van gekomen.. | |
Darkwing_Duck | maandag 28 januari 2008 @ 21:10 |
quote:Meldt! | |
Zug-Chef | maandag 28 januari 2008 @ 21:23 |
donderdag gaat bijna al het restant wadjes weg uit het Limburgse. Deuvm! | |
Socios | maandag 28 januari 2008 @ 21:26 |
Waar gaan ze heen dan? | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 21:29 |
quote:En dat is precies waarom dat niet boeiend is ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 28 januari 2008 @ 21:32 |
* Darkwing_Duck gooit nog eens het balletje op voor rondje Brabants nachtnet op een donderdag op vrijdag! ![]() Edit [Message edited by: Toeps] | |
knars | maandag 28 januari 2008 @ 21:34 |
![]() ![]() Wat was er nou precies mis vanochtend tussen Abcoude en Amsterdam? De treinen vanuit Asd reden gewoon, de sprinters uit Woerden en Utrecht reden er gewoon heen maar de ICs uit Utrecht werden omgeleid via Amsterdam Centraal ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 21:38 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Socios | maandag 28 januari 2008 @ 21:45 |
quote:Er was storing aan een seintje. ![]() | |
Lemjur | maandag 28 januari 2008 @ 21:50 |
![]() Waar kwam ik dit ongewone stelletje tegen? [ Bericht 18% gewijzigd door Lemjur op 28-01-2008 21:59:35 ] | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 21:55 |
eigenlijk jammer dat je dat erbij zegt. Had nog een leuk zoekplaatje kunnen zijn "welk station is dit?" Ik had het niet geweten ![]() | |
Lemjur | maandag 28 januari 2008 @ 21:58 |
quote: ![]() edit: zo die is ge-edit, Fles is uitgesloten van deelname ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 22:05 |
Ik weet het niet ![]() | |
Duvel | maandag 28 januari 2008 @ 22:08 |
quote:Hm hm hm, Bovenkarspel? | |
Darkwing_Duck | maandag 28 januari 2008 @ 22:09 |
Ergens langs de lijn tilburg eindhoven? Hoe heet dat daar ook alweer | |
Duvel | maandag 28 januari 2008 @ 22:09 |
Wat een stom seinbeeld trouwens: drie frontseinen en twee sluitseinborden... | |
Zug-Chef | maandag 28 januari 2008 @ 22:11 |
Hmm, das een goeie. Zeer smal perron iig. Enkel spoor daarachter... Bovenleiding ook erg apart. Ik gok ergens op de lijn Hoorn - Enkhuizen. Na google earth bekeken te hebben, Bovenkarpsel-Grootebroek | |
Zug-Chef | maandag 28 januari 2008 @ 22:11 |
quote:Daar is toch niet zo'n smal perron en enkelspoor verderop ![]() | |
Duvel | maandag 28 januari 2008 @ 22:12 |
quote:[bombastische stem] Te laat! ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 28 januari 2008 @ 22:12 |
quote:En niet dit type bovenleiding! ![]() | |
Lemjur | maandag 28 januari 2008 @ 22:16 |
quote:Fout ![]() | |
Lemjur | maandag 28 januari 2008 @ 22:17 |
quote: ![]() de lijn heb je wel goed overigens | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 22:17 |
Lekker bezig jij Duvel ![]() | |
Duvel | maandag 28 januari 2008 @ 22:18 |
quote:Whehe, dan nog hangt bij Tilburg niet dit type bovenleiding. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 22:19 |
Tilburg ? ![]() | |
Duvel | maandag 28 januari 2008 @ 22:24 |
quote:Darkwing opperde Tb - Ehv. Maar dat is vanaf Btl sowieso viersporig. | |
Lemjur | maandag 28 januari 2008 @ 22:24 |
quote: ![]() weet iemand trouwens waar dit stelletje voor dient? Bevond zich hier al een tijdje, achter zit trouwens de 1771 | |
Duvel | maandag 28 januari 2008 @ 22:26 |
quote:Instructie, daarom is ie daar ook onderweg. En daarom zit iedereen te kijken in de kop van NH. De enige mogelijkheid is nog Hoogkarspel geloof ik. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 22:28 |
quote:Ik heb Bovenkarspel-Flora nog niet gehoord ![]() Bovenkarspel-Grootebroek kon het niet zijn omdat dat bordje een oneliner is natuurlijk, dat ziet iedereen. | |
Lemjur | maandag 28 januari 2008 @ 22:29 |
quote:Je hebt 2 Bovenkarspels, maar Hoogkarspel is goed! and the winner is Duvel ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 22:29 |
quote:Hoe kun je? Bordje is te laag. | |
Duvel | maandag 28 januari 2008 @ 22:29 |
quote:Altijd nerd boven nerd. ![]() | |
Duvel | maandag 28 januari 2008 @ 22:30 |
quote:De resolutie is daar nog niet hoog genoeg om het bordje te onderscheiden. En @ Lemjur: ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 22:31 |
quote:Zie je nou? ![]() ![]() | |
Lemjur | maandag 28 januari 2008 @ 22:32 |
quote:Sorry, m'n camera zuigt een beetje ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 22:32 |
quote:Mja, dat jij nou geen fuck van bordjes afweet, ach, dat kan gebeuren hmm ![]() | |
Lemjur | maandag 28 januari 2008 @ 22:33 |
quote:Ja ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 28 januari 2008 @ 22:34 |
quote:Ik heb meer verstand van bovenleiding. ![]() BTW: Lemjur dat van die resolutie ging over Google Earth natuurlijk. | |
Lemjur | maandag 28 januari 2008 @ 22:35 |
Heb trouwens vandaag weer een koploper gespot in Amsterdam, al rijdend in de stopper naar Enkhuizen. Was alleen te laat om m'n camera te pakken. | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 22:36 |
quote:Welnee, het is duidelijk zat in beeld, die Duvel heeft er gewoon geen snars verstand van ![]() | |
Lemjur | maandag 28 januari 2008 @ 22:37 |
quote:OK ![]() Vind de resolutie van mn camera ook niet bijster puick namelijk ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 22:38 |
Okee jongens, dit is niet leuk meer ![]() | |
Zug-Chef | maandag 28 januari 2008 @ 22:40 |
Dan heb ik ook nog een raadsel:![]() - Waar is dit en wat is het. Bonusvraag: welk nummer, en wat doet het op die plek? | |
Darkwing_Duck | maandag 28 januari 2008 @ 22:42 |
quote:http://nl.youtube.com/watch?v=Eq_No1U9igw Filmpje Met deels rijdende treinen | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 22:43 |
quote:ICM tussenbak, staat al heel lang te staan op de Bokkeduinen dacht ik | |
Duvel | maandag 28 januari 2008 @ 22:50 |
quote:De twee kopbakken stonden nog een tijd op emplacement Amersfoort toch? | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 22:57 |
quote:Daar ben ik dan weer heel wat minder zeker van. ![]() Ik weet wel dat er over dit ding al eerder discussie geweest is, en net toen ongeveer iedereen het er over eens was dat het een ICR rijtuig was, kwam er iemand met de briljante observatie "ja maar ho eens even, ICR heeft toch deurgrepen?" ![]() IEDEREEN gefopt, het is idd geen ICR maar een ICM tussenbak dus. van een drietje (viertjes hebben een hele bak 1e klas). Nou, check de recente crashes met driebaks ICM, hoppa. Hoofddorp is iets te lang geleden, maar er zijn niet zo gek veel mogelijkheden voor deze denk ik. | |
Zug-Chef | maandag 28 januari 2008 @ 22:59 |
Als je goed kijkt, is het helemaal geen recente ICM. En dat zie je niet alleen aan de kleur ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 23:00 |
die koersrol staat raar idd. die had veel dichter bij de deuren moeten staan | |
Darkwing_Duck | maandag 28 januari 2008 @ 23:00 |
Ik zie koersrollen ? Hmmm? | |
Socios | maandag 28 januari 2008 @ 23:00 |
Nummertje ICM-0 4007, werd later in de 4044 gezet. ![]() | |
Socios | maandag 28 januari 2008 @ 23:03 |
quote:Die koersrollen staan op die plek in de protoserie 400X, inmiddels niet meer in dienst. | |
knars | maandag 28 januari 2008 @ 23:04 |
is dat misschien de 4001? | |
knars | maandag 28 januari 2008 @ 23:04 |
oh, ik zie dat ik spuit 4011 ben ![]() | |
Zug-Chef | maandag 28 januari 2008 @ 23:06 |
quote: ![]() | |
Socios | maandag 28 januari 2008 @ 23:17 |
Ik meende dat de kopbakken van de 4007 gesloopt zijn... Misschien zijn die in Ahg van de 4005? Kan er naast zitten, hoor... ![]() | |
Zug-Chef | maandag 28 januari 2008 @ 23:22 |
http://www.schraal.nl/2006/december/48_4001_arnhem_20061201.jpg 4001 staat daar dus ![]() | |
Socios | maandag 28 januari 2008 @ 23:27 |
Ah, lol. Staat er lekker bij. ![]() | |
Lemjur | maandag 28 januari 2008 @ 23:31 |
Vertelde vandaag iemand over m'n rondje van vrijdag, en niemand schijnt te begrijpen wat ik er tof aan vind ![]() Socios z'n sig geeft er antwoord op ![]() | |
Zug-Chef | maandag 28 januari 2008 @ 23:32 |
Lekker reizen en onderweg zijn is zeker fijn. Maar ik heb zo ondertussen alles wel gezien in dit land. Daarom sta ik vaker langs de baan ![]() | |
Lemjur | maandag 28 januari 2008 @ 23:34 |
quote:Ik kom eigenlijk net kijken, sinds ik vanaf september m'n ov heb doe ik wel vaker rondjes ![]() Buitenland is het ook altijd leuk om te doen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 23:34 |
ja, als er niet gestaakt wordt kom je een heel eind ![]() | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 23:35 |
Oh Zug ik weet niet of dat Polenrondje van 17-18 mei nog kan doorgaan hoor. Kan dat niet een weekje eerder? | |
Zug-Chef | maandag 28 januari 2008 @ 23:37 |
Jah waarom zou dat niet kunnen? | |
Zug-Chef | maandag 28 januari 2008 @ 23:38 |
Oh wacht, dan is het pinksteren geloof ik.... | |
Dr_Flash | maandag 28 januari 2008 @ 23:40 |
Pinksteren is geen punt toch? Nee ik denk dat mei weer een aardige kans op 10k km gaat opleveren: 3-4 mei Stoomfestival in Maldegem 9-11 mei dan dat weekendje naar Polen 17-18 mei Open Dag bij de werkplaats in Kinkempois (bij Angleur is dat) 24 mei nog een bezoekje aan een spoorwegmuseum in Mechelen | |
Darkwing_Duck | maandag 28 januari 2008 @ 23:47 |
quote:Welke straalbezopen Camembertvreter zet er nou een aan gortbonken gereden koploper daar neer ![]() ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 29 januari 2008 @ 00:10 |
quote:Mocht je een keertje vanaf Utrecht naar Amsterdam gaan...kijk dan vooral in het begin naar links. Ergens op het emplacement van ProRail of iets in die geest staan ook twee (onder de graffiti zittende) kopbakken. Welke dat zijn mag joost weten... | |
Erosjuhhh | dinsdag 29 januari 2008 @ 01:26 |
Gefeliciteerd allemaal! Dr_Flash, heb je de verfsporen in Delft nog gesignaleerd? als je de tunnel uitloopt links.. is een pot verf gevallen en iedereen is er door gefietst, meter of 50 met véél wit ![]() | |
Duvel | dinsdag 29 januari 2008 @ 08:18 |
quote: ![]() Eerst ff pagina 3 in het topic lezen. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2008 @ 09:03 |
quote:Geen idee ![]() ![]() SPOILER | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 januari 2008 @ 09:14 |
Nou, ik ga zo maar eens an mijn dagelijkse wereldreis beginnen van Den Haag Moerwijk naar Schiedam Centrum in hoogstwaarschijnlijk een mat'64 ![]() Deze vond ik en wou ik je niet onthouden, krijgt magneetzweeftrein toch een hele andere insteek ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2008 @ 09:17 |
Wuppertal, leuk ja ![]() ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 29 januari 2008 @ 10:03 |
Even een quote van mij over ICM-0 uit 24 januari 2007 (alweer een jaar geleden) in deel 46:quote:Tevens ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 29 januari 2008 @ 11:50 |
quote:Best wrakkig die dingen. Ze rammelden ook net wat erger dan de serie-Koplopers. En hadden andere tekeningen op de tussenwanden. ![]() | |
Eix | dinsdag 29 januari 2008 @ 14:31 |
quote:Wuppertal. ![]() Dingen schommelen ook lekker tijdens de rit. Het is eigenlijk gewoon een tram met de wielen op het dak. ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 29 januari 2008 @ 14:51 |
Zo... dat gaat snel... begrijp niet wat er zo bijzonder was aan dit gebouw...behalve dat het wat rond liep... | |
Duvel | dinsdag 29 januari 2008 @ 15:30 |
quote: Barbaar! ![]() | |
bork | dinsdag 29 januari 2008 @ 15:36 |
Whoo, deeltje 100 alweer, applaus voor jullie zelf! Ik heb niet zoveel actuele fotoos, wel een heleboel vieze treinen maar die zijn hier niet echt populair volgens mij. Ik vond nog wel een foto uit mei 2006 (pre treintjes periode) genomen vanuit de trein. ![]() Nu blijkt dit achteraf wel een belangrijke plek voor de ontwikkeling van de trein te zijn geweest, wist ik veel. Dus quizje waar is dit? | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2008 @ 15:42 |
ergens in Engeland? | |
bork | dinsdag 29 januari 2008 @ 15:43 |
quote:Ja dat klopt, but where? | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2008 @ 15:46 |
Daar dus ![]() | |
Duvel | dinsdag 29 januari 2008 @ 15:55 |
Gaan we weer. ![]() Stockton? | |
bork | dinsdag 29 januari 2008 @ 16:24 |
quote:Nope | |
Wadloper | dinsdag 29 januari 2008 @ 17:40 |
quote:Heb ook van monteurs gehoord dat die draaistellen verwisselen van de ICM-0 serie verschrikkelijk was ![]() | |
Duvel | dinsdag 29 januari 2008 @ 17:56 |
quote:Ik wil het graag geloven... Een collega van me beschreef het geluid van die dingen ooit alsof ze boven elk draaistel een emmer spijkers hadden gezet. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2008 @ 18:24 |
Hersporen doe je ZO ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2008 @ 18:24 |
quote:Darlington dan misschien? ![]() | |
RealZeus | dinsdag 29 januari 2008 @ 18:28 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2008 @ 18:29 |
quote:Laat die hersporingsploeg maar zitten ook, dat hele draaistel is naar de bliksem ![]() | |
bork | dinsdag 29 januari 2008 @ 18:45 |
quote:Daar gaat dit spoor inderdaad naar toe/of vanaf ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:16 |
De Nieuwe sprinter Rijdt ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door Darkwing_Duck op 29-01-2008 19:22:29 ] | |
sander89 | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:19 |
quote:WTF dat hun dachten dat zo ook wel effe kon lukken. Edit: Ik was niet zo snel met posten dus had die post hierboven nog niet gezien. [ Bericht 6% gewijzigd door sander89 op 29-01-2008 19:25:14 ] | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:22 |
quote:Dude, 1 post boven je ![]() Edit: Ik was er toevallig, ik was nl in de pimpel in slaap gepleurd en werd te apeldoorn wakker. Ik heb er 1 foto van kunnen maken, en dat filmpje dus | |
Duvel | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:42 |
quote:Damn! Dat had ik niet verwacht, zo snel! | |
Erosjuhhh | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:43 |
en mag ik vragen wat het verschil is tussen de icm-0 en de andere series? op de koersrollen en de laklaag ![]() | |
Duvel | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:46 |
quote:Merde! Quels idiots! | |
Duvel | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:51 |
quote:Het interieur is min of meer gelijk, de indeling is een beetje anders. En de tekeningen op de tussenwanden verschilden. Daarnaast zat er in een deel van die treinen klapdeuren in plaats van schuifdeuren tussen de coupés. Waar wel schuifdeuren zaten, waren de handgrepen anders dan in de huidige ICM. En er is nog een stel of tussenbak geweest die volgens mij schuif- in paats van draairamen had. Daarnaast kun je aan het uiterlijk nog wat verschillen ontdekken: de draaistellen zijn anders. Het rijcomfort was misschien nog wel wat zachter dan bij de overgebleven stellen, alleen maakten de draaistellen veel meer herrie. Daarnaast was, door een andere indeling van de doorloopkop, de machinistendeur aan de andere kant geplaatst en niet voorzien van een raampje zoals nu. Wat ook opvalt is dat de kop niet vloeiend aansluit op de rest van de bak (zie de lompe hoeken). In de loop der jaren zijn er ook nog andere verschillen geweest, zoals puisten op de kop omdat aanpassingen aan de doorloopinrichting er voor zorgden dat het geheel niet meer helemaal achter de deuren paste. De aandrijving was geloof ik verder gelijk aan de seriestellen. In de protostellen zat zo'n beetje de zelfde stuurtafel als in de Sprinters, met drukknoppen waarmee de machinist de gewenste snelheid kan aangeven. Ik meen dat die dingen in de serielevering niet terug zijn gekomen. | |
Erosjuhhh | dinsdag 29 januari 2008 @ 19:55 |
En ze zullen wel allemaal gesloopt zijn? ![]() | |
Duvel | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:01 |
quote:Nee. De middenbak van de 4007 (o.i.d.) draait nog vrolijk mee in de 4044 (zoals eerder gepost). Alleen is deze helemaal ICM1 gelijk gemaakt (had al nieuwe draaistellen). Daarnaast staan er geloof hier en daar nog wat stellen voor rampenoefeningen (o.a. Stator in Utrecht naar ik meen). Maar voor de hobbyist: neen. | |
Erosjuhhh | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:02 |
Helaas pindakaas. | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:06 |
Kunnen ze trouwens niet 2 van die doorloopkoppen in het NSM neerzetten en daar dan demootjes mee doen of zo? Oeh Fles wat heb je toch goeie ideeën ![]() | |
sander89 | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:06 |
quote:Nog niet allemaal, zijn nog paar volgens wWiki en nog wat info: ICM-0 In 1977 zijn de 4001-4007 als protoserie gebouwd door Talbot te Aken. Deze driedelige Koplopers, die toen officieel nog niet zo heetten, wijken op allerlei punten af van de vervolgserie. Hierbij gaat het onder meer om de indeling van de ramen, vormgeving van bagagerekken (zonder luchtdouches) en de binnendeuren. Door al deze afwijkingen werd ICM-0 door NS Reizigers te duur bevonden in het onderhoud. In 2003 zijn deze zeven Koplopers terzijde gesteld. Enkele treinstellen zijn inmiddels gesloopt door sloperij Dotremont in Maastricht. Nog geheel aanwezig zijn treinstel 4001, dat op een Arnhems raccordement staat, treinstel 4004, dat als oefenobject in Ossendrecht in gebruik is, en treinstel 4005, waarvan de AB voor het Nederlands Spoorwegmuseum is en de kopbakken als oefenobjecten bij Stator in Utrecht staan. Verder is de AB 4007 omgebouwd tot AB 4044 ter vervanging van een uitgebrande AB. De rijtuigen van het type ICR zijn voor een groot deel gebaseerd op het middenrijtuig van ICM-0. | |
Socios | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:08 |
Verder had ICM-0 schuifdeuren in plaats van getint glas midden in de coupes. En nog even over de koersrollen, die van ICM-0 waren verlicht als het buiten donker was. ![]() Owja, heel in het begin waren de stoelen ook anders meen ik. [ Bericht 6% gewijzigd door Socios op 29-01-2008 20:09:33 (Toevoeging) ] | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:13 |
heel in het begin zaten er ook bulten op de boegdeuren ![]() Van Nicospilt.com uiteraard ![]() | |
Duvel | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:14 |
Je bedoelt zoals de stoelen in de Hondekop coach-stellen? Geen idee eigenlijk. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:23 |
Boring, kom ik er dus weer achter dat ik een bepaald treintype niet bewust heb meegemaakt ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:26 |
quote:Boejje, er rijden nog plentyhonderdduizendmiljoenmiljard koplopers in de rondte. Die kut Railhopper is er gewoon in geslaagd om een paar maanden na het eind van mijn eerste spoorleven te gaan rondrijden, en een paar maanden voor mijn wederopstanding gesloopt te worden, da's heul erger ![]() | |
Socios | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:32 |
quote:De stoelen waren van hetzelfde materiaal, of leken er in ieder geval veel op, als in Mat ´64. Ik heb er een heel klein plaatje van kunnen vinden. ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:32 |
quote:Ja ook zoiets! ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:37 |
quote:Van die netjes achter de stoelen ja! Ik zat nog te kijken of het misschien ICR was, maar nee: dat had van die reserveerbaarheidsplestikjes bovenop de stoelen. | |
Socios | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:42 |
Ja, dat was ook leuk, net als van die compartimenten van 6 plaatsen in ICR 2e klas zoals je in ICM alleen 1e klas ziet. | |
Erosjuhhh | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:53 |
quote:dit zijn zeker fijne stoelen. in zowieso 1 DDM1 stel zitten ze ook. die rijd op de 2200 serie | |
Duvel | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:53 |
quote:Dat waren volgens mij alleen de ICR's die geschikt waren voor "buurlanddiensten", dus de Beneluxen en een deel van het blauw-gele ICR-park? | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:56 |
quote:En dat er ook nog gewoon van die railtenders rond reden waar je een kop koffie of thee en een wafel of zo kon krijgen voor een enigszins schappelijk bedrag ![]() ![]() | |
Duvel | dinsdag 29 januari 2008 @ 20:59 |
quote:En ook toen liep iedereen al te schelden dat dat achterlijk duur was. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2008 @ 21:12 |
Ja, want hetzelfde koppie koffie kreeg je op school voor een kwartje, 35 cent, zoiets ![]() | |
Erosjuhhh | dinsdag 29 januari 2008 @ 21:20 |
Heeft u ook gevulde koeken? ![]() Weet iemand trouwens welke lijn de nieuwe sprinters als eerste gaan rijden? rij tegenwoordig vaak 4100 serie. miss dat hij daar als eerste ingezet gaat worden?;) | |
Socios | dinsdag 29 januari 2008 @ 21:22 |
Over koffieverkoop bij de NS gesproken. ![]() http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/ibg/sn067008-bb.wmv | |
Dr_Flash | dinsdag 29 januari 2008 @ 21:36 |
Ik zie niks Soosie ![]() | |
bork | dinsdag 29 januari 2008 @ 21:36 |
quote:In een woord geweldig ![]() ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 29 januari 2008 @ 21:43 |
quote:Die goeie ouwe tijd ![]() | |
Duvel | dinsdag 29 januari 2008 @ 22:17 |
quote:Poging twee: Newcastle! | |
bork | dinsdag 29 januari 2008 @ 23:09 |
quote:Helemaal goed Duvel ![]() Paar feitjes: Ik zat in een trein vanaf York op de High Level Bridge over de Tyne die hier Newcastle met Gateshead verbindt. http://en.wikipedia.org/wiki/High_Level_Bridge Een belangrijk onderdeel van de London - Edinburgh verbinding. ![]() Het traject heet(te): York, Newcastle and Berwick Railway. Interessant is dat de brug een belangrijk onderdeel was en is van het centrale station van Newcastle. Dit was dan weer het eerste overkapte station ter wereld! http://en.wikipedia.org/wiki/Newcastle_Central_railway_station Gebouwd in overleg met Robert_Stephenson http://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Stephenson de zoon van je weet wel. ![]() De tram die je ziet is er een van De Metro of te wel de Tyne en Wear Metro ![]() ![]() http://en.wikipedia.org/wiki/Tyne_and_Wear_Metro officiele site: http://www.nexus.org.uk/wps/wcm/connect/Nexus/Metro Het metrostation ligt onder Newcastle CS (sinds1980) vandaardat diebrug ook lager ligt dan de originele spoorbrug. Leuk detail op deze lijn ligt station (van Metro) Wallsend (einde van Hadrians Wall btw). Op dit station zijn de borden in het Latijn en Engels klaarblijkelijk een unicum. ![]() Misschien iets om toe te voegen aan het diepte-verhaaltjes item ![]() Ik zag dit allemaal toevallig vorige week op Rail Away een tripje van Newcastle naar Lancaster, en toen viel mijn Frank, ik was daar op beide plekken ooit geweest en ben dus gaan zoeken. [ Bericht 1% gewijzigd door bork op 29-01-2008 23:22:06 ] | |
Eix | dinsdag 29 januari 2008 @ 23:22 |
quote:Geniaal. ![]() | |
JaFFe | woensdag 30 januari 2008 @ 00:21 |
slordige drinkers. of de koffie aanpakken net voordat de trein vertrekt en dan niet betalen. | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2008 @ 08:44 |
Goed verhaal bork ![]() | |
Duvel | woensdag 30 januari 2008 @ 09:24 |
Leuk stuk over Newcastle! Moet inderdaad maar even worden meegenomen in de OP. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2008 @ 09:36 |
Bordje erbij was wel leuk geweest though ![]() Maar ik heb hem toegevoegd aan de OP in de Wiki ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 30 januari 2008 @ 11:44 |
quote:Je bent gewoon een sukkel als je koffie of thee bij de Kiosk van Stervex haalt. ![]() ![]() ![]() | |
JaFFe | woensdag 30 januari 2008 @ 12:04 |
ja en dan ga je door een wissel en ligt je koffie op je schoot ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 30 januari 2008 @ 12:05 |
Whehe, mwah, dat is me 1x overkomen, dus daar let ik nou wel op. Maar goed, ben dan ook best wel een behoorlijk ervaren treinreiziger, zeker op mijn dagelijkse traject Lw-Dv. Daar weet ik zo ongeveer elke wissel en schommeling wel te vinden. | |
Duvel | woensdag 30 januari 2008 @ 12:16 |
quote:Je maakt je ondertitel wel waar. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2008 @ 12:22 |
Jij bent wel vreselijk druk met iedereen maar een sukkel en een kustudent en een klotenederlander te vinden he, meneertje-ik-weet-alles-beter? ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 30 januari 2008 @ 12:28 |
quote:Ach je hebt ook van ie mensen die op alles vingerverfjosti's , straalbezopen camembervreters en alles schrale paupershit vinden ![]() | |
Duvel | woensdag 30 januari 2008 @ 12:40 |
quote:Dit: ![]() en dan om Friesland heen. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2008 @ 12:55 |
quote:Die heb je ook ja | |
Ou-Tannu | woensdag 30 januari 2008 @ 13:26 |
quote:Railhoppers <3 | |
Duvel | woensdag 30 januari 2008 @ 13:28 |
Fles: ben jij zo laat heringetreden, dat je de Railhoppers gemist hebt? | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2008 @ 13:35 |
ja, ik denk het. 1991-1994 was ik vrij druk met treinen en ook bussen bezig, daarna zakte het helemaal in, en pas in maart 2006 begon het weer. | |
Darkwing_Duck | woensdag 30 januari 2008 @ 14:02 |
quote:Auw, dat doet pijn ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 30 januari 2008 @ 14:44 |
quote:Damn, dan heb je ook net het afscheid van de Hondenkoppen gemist. Maar nog wel in rijdende dienst gelukkig. Bij mij begon het eind jaren '80 of zo, en niet meer weggegaan tot verdriet van mijn naasten. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2008 @ 14:57 |
quote:Precies. Net als Plan U, de DE-2's, de getrokken M2-rijtuigen op de IJssellijn, de E-locs 1100, 1200, 1300 en zo nog wat dingen meer ![]() | |
Duvel | woensdag 30 januari 2008 @ 15:56 |
quote:Cruciale jaren, inderdaad. M2 kan ik me nog vaag herinneren. Wel in gezeten, geen foto's van. E-locs 1100, 1200 en 1300 gingen min of meer als een nachtkaars uit. Plan U en Blauwe Engelen reden te ver weg. Ik heb nog wel een foto van een Engel met Oostnet logo. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2008 @ 16:01 |
ik maakte toen helemaal geen foto's eigenlijk. Heb pasgeleden nogeens wat rommel uit de oude doos hier gepost, maar dat was ook echt alles wat ik had ![]() M2 heb ik vaak zat in gezeten ![]() ![]() | |
Socios | woensdag 30 januari 2008 @ 16:10 |
Eind jaren ´80, begin jaren ´90 was het ook de vraag of men een Hondekop of een Koploper als intercity trof. Ik zie mezelf nog staan, afwachtend vol spanning, daar op het perron van Amersfoort. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2008 @ 16:21 |
een half uur ![]() ![]() | |
Socios | woensdag 30 januari 2008 @ 16:24 |
En het wachten op de Protos in Ede - Wageningen dan?! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2008 @ 16:30 |
Oh ja, maar dat was anders. | |
Zug-Chef | woensdag 30 januari 2008 @ 17:22 |
ZomerVakantie 2008 is zo goed als zeker vast. Ik ga o.a. op Orient Express jacht in Oostenrijk ![]() btje zoals hier: http://img513.imageshack.us/img513/3961/dso8pw0.jpg maar dan beter ![]() | |
Socios | woensdag 30 januari 2008 @ 17:27 |
Cool! Ik neem dit jaar gewoon weer de Valkenburg-express denk ik voor een weekje Zuid -Limburg. ![]() | |
Duvel | woensdag 30 januari 2008 @ 19:21 |
quote:Ik heb vanaf 1992 of 1993 dia's van treinen gemaakt. In m'n fotoboeken ben ik nog wel oudere foto's tegengekomen van wat treinen op Amsterdam Centraal, Den Bosch, dat soort dingen. Maar echt bijzonder, nee, dat niet. | |
Charango | woensdag 30 januari 2008 @ 19:47 |
Misschien niet Duuf, je beschikt waarschijnlijk over een stukje treinenerfgoed dat interessant kan zijn voor de wat jongere Treintopic-ers ![]() | |
Eix | woensdag 30 januari 2008 @ 21:01 |
quote:De Valkenburg express? | |
Duvel | woensdag 30 januari 2008 @ 22:00 |
quote:Ik zal wel eens kijken of er wat interessants tussenzit. Sowieso wel 1100, 1200, 1300 en Hondekoppen natuurlijk. Evenals Plan U en Blauwe Engelen (o.a. in Aken). Maar veel zijn foto's die ik dan in moet scannen en mijn scanner is van het type Agfa-Archaïca, dus tja... Dan kan ik beter een keer de negatieven scannen, als ik die kan vinden. | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2008 @ 22:55 |
quote:Ik mag het hopen ja, met je neukende neuk-kikker. Prutser. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 30 januari 2008 @ 22:58 |
quote:Het enige wat er fotografisch is overgebleven van mijn eerste spoorleven staat hier: http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?t=8093 en voorts hier: http://www.opeenshadikhetforum.nl/viewtopic.php?p=190205#190205 Kijk maar ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 januari 2008 @ 00:01 |
Cabinerit: Jenbach-Mayrhofen deel 2 nu online ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 31 januari 2008 @ 08:32 |
pfff stroomstoring bij nijkerk en amersfoort werd daarom een waar mierennest. zit nu op mijn nieuwe smartphone in de ic naar amsterdam | |
Dr_Flash | donderdag 31 januari 2008 @ 08:39 |
quote:Ja, je moet wat he, als je geen stoel meer kunt vinden ![]() Beetje 'n stevig ding mag ik hopen? ![]() | |
JDude | donderdag 31 januari 2008 @ 10:08 |
Whehehe. Komt hier net 3xPlan V langsgerold, waarvan de middelste met een cabinedeur wijd open. Conducteur had het warm, zeker ![]() | |
Dichterbijer | donderdag 31 januari 2008 @ 10:59 |
quote:Toen ik dat verzonden had dacht ik al "daar word op gereageerd" ![]() | |
JDude | donderdag 31 januari 2008 @ 14:17 |
Hé, de 'Blauwe Engel' rolt langs mijn raam. | |
Duvel | donderdag 31 januari 2008 @ 14:30 |
quote:Marlène Dietrich? | |
JDude | donderdag 31 januari 2008 @ 14:34 |
quote:Nee, er zaten alleen mensen met gele hesjes in ![]() | |
Duvel | donderdag 31 januari 2008 @ 14:39 |
quote:Oei, dat wordt erg kinky. | |
Dr_Flash | donderdag 31 januari 2008 @ 14:57 |
Ga verder JD, ik lurk wel ![]() | |
bork | donderdag 31 januari 2008 @ 15:15 |
Storm, landje in rep en roer, trams van de HTM rijden niet meerlangs de Rijnstraat zie: http://www.htm.nl/smartsite.dws?id=7506 ->Stormoverlast en http://www.nu.nl/news/141(...)et_wegens_storm.html kGeloof dat er toch 2 koekebakkers van dit forumpje in de Hofstad werken? ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 31 januari 2008 @ 15:17 |
Ik woon er, en heb in totaal al 6 mailtjes van de vervoerder gehad met updates ![]() | |
bork | donderdag 31 januari 2008 @ 15:35 |
Nu ook omleiding Amsterdam ivm geknapte bovenleiding http://www.at5.nl/nieuwsartikel.asp?newsid=32720 <Bork blijft lekker binnen ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 januari 2008 @ 15:39 |
Spoorbomen:quote: | |
Ou-Tannu | donderdag 31 januari 2008 @ 18:12 |
quote: Das wel erg letterlijk een spoorboom :p | |
Dr_Flash | donderdag 31 januari 2008 @ 19:12 |
quote:MET een klein bonusje in de laatste halve minuut ![]() | |
bork | donderdag 31 januari 2008 @ 21:50 |
Even heel klein rondje met Bram gedaan (ivm slapen) Bus 8 naar CS Utrecht CS spoor 2, 19.49 stoptrein (DD-AR) Utrecht Overvecht spoor 2 19.57 Intercity, wij zaten in een vrij recent vernieuwde mat '64, volgens mij. Utrecht CS spoor 1, 20.05 dit was een Sprinter naar Baarn Bus 8 naar huis. Toch 3 verschillende treinstellen en een lollige buschauffeur. 3 stripjes | |
Dr_Flash | donderdag 31 januari 2008 @ 21:59 |
huh, ik begrijp het niet zo goed. Je hebt op een retourtje Ut - Uto DRIE treinstellen gebruikt? ![]() | |
bork | donderdag 31 januari 2008 @ 22:05 |
quote:nee op 3 strippen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 31 januari 2008 @ 22:08 |
ik snap het, omdat ik even lijn 8 gecheckt heb. De bus van Overvecht via het CS naar Lunetten. | |
Dr_Flash | donderdag 31 januari 2008 @ 22:09 |
die bussen geloof ik wel, maar hoe ben je qua treinen gegaan dan? Centraal - Overvecht - Centraal - Overvecht en daar de bus naar huis of zo? ![]() | |
Peterselieman | donderdag 31 januari 2008 @ 22:12 |
Aan zoiets zat ik ook te denken ja | |
Dr_Flash | donderdag 31 januari 2008 @ 22:16 |
BORK zit eens niet zo geheimzinnig te doen jah ![]() | |
bork | donderdag 31 januari 2008 @ 22:23 |
bus 8 naar CS -> trein naar overvecht -> trein naar CS -> trein naar overvecht -> bus 8 naar huis, sorry Fles maar ben ff aant bellen. | |
Dr_Flash | donderdag 31 januari 2008 @ 22:24 |
quote:Ah nee okee, dan volgen we het ![]() | |
Charango | donderdag 31 januari 2008 @ 22:28 |
Charango zwaait vanuit Utrecht Rijnsweerd even naar bork (en wellicht ook naar Fles?) ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 januari 2008 @ 22:34 |
quote:Mwoa dan moet ik weer helemaal uit mijn raam gaan hangen ![]() | |
bork | donderdag 31 januari 2008 @ 22:38 |
quote:En ik kan in dit pokkeweer op mijn dak gaan staan zeker (witte vrouwen) om terug te zwaaien zeker ![]() zwaait terug doorhet dakraam ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 januari 2008 @ 22:39 |
Morgen schijnt er nog een kans te zijn om in Amf de SLT te schieten. Ik heb vandaag beleefd laten schieten... | |
Peterselieman | donderdag 31 januari 2008 @ 22:39 |
Krijgen jullie dan wel wat beweging en Fles doet dan wat aan leningheidsoefeningen ![]() | |
Charango | donderdag 31 januari 2008 @ 22:40 |
[Noob-mode on] Wat is een SLT? [Noob-mode off\] | |
Peterselieman | donderdag 31 januari 2008 @ 22:41 |
quote:Misschien dan morgen maar even naar Amersfoort als het weer het toelaat, want ik wil het ding eigenlijk nu wel eens met eigen ogen aanschouwen | |
bork | donderdag 31 januari 2008 @ 22:42 |
Vandaag een artikel over de Serie 189 in Railmagazine met een pittoresq plaatje van een 189 die via Station Maliebaan werd omgeleid. De foto is bij mij om de hoek genomen, dezelfde plek waar ik ook fotoos van de Blauwe Engel heb gemaakt. Ik vraag me dan af, staat zo'n pipo daar de hele dag (in de sneeuw) te wachten of weten ze van zo''n omgeleide trein, en zo ja hoe dan?? | |
Peterselieman | donderdag 31 januari 2008 @ 22:43 |
quote:Een sprinter Light rail of te wel de nieuwe sprinter die net in Nederland gearriveerd is en testrondjes maakt | |
bork | donderdag 31 januari 2008 @ 22:43 |
SLT = nieuwe sprinter http://nl.wikipedia.org/wiki/Sprinter_Lighttrain Verslagen doorPeterselieman op een minuutje ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 31 januari 2008 @ 22:45 |
quote:ja, en www.somda.nl ![]() | |
Charango | donderdag 31 januari 2008 @ 22:47 |
quote: quote:*** Charango maakt de lens van zijn mobiele telefoon-camera ook maar schoon *** ![]() Die dingen dienen er toch voor om Mat'64 te vervangen? | |
Peterselieman | donderdag 31 januari 2008 @ 22:48 |
Yep ![]() | |
dennistd | donderdag 31 januari 2008 @ 22:56 |
quote:misschien maak ik morgen nog een rondje om hem te spotten enschede -> deventer -> arnhem -> ede-wageningen (met SLT) -> amersfoort -> enschede | |
Charango | donderdag 31 januari 2008 @ 22:58 |
Verwar jij nu niet de SLT met de Proto's? Volgens mij mag er nog geen 'normaal voetvolk' in de SLT's.... | |
Dr_Flash | donderdag 31 januari 2008 @ 23:03 |
quote:mijn gedachte idd. Misschien bedoelt hij "ik ga via ede-wageningen, waar op dat moment de SLT te zien moet zijn, en dan verder..." | |
sander89 | donderdag 31 januari 2008 @ 23:05 |
quote:Hij gaat hem op het station spotten bedoelt die en meerijden kan niet behalve een gast die bij de NS werkt maar dat is op ander forum. Kwam 2 nieuwe filmpjes tegen van de SLT via Somda. http://nl.youtube.com/watch?v=MoLg_cazdvw http://nl.youtube.com/watch?v=WjjcpZocFDI | |
bork | donderdag 31 januari 2008 @ 23:07 |
quote:Kijk kijk, dus dat ding komt al een paar dagen vlak bij mij langs, mmm, kijken of ik morgen wat kan fiksen. thx Fles. voor Fles: Nijmegen zondag? Heb nog geen GTW gezien. | |
dennistd | donderdag 31 januari 2008 @ 23:10 |
quote:dat bedoel ik ja, misschien een beetje onduidelijk idd | |
Dr_Flash | donderdag 31 januari 2008 @ 23:14 |
quote:Prima plan, ik heb wel genoeg GTW gezien, maar die Veolia-dingen nog niet, dus. Plus misschien rijdt er toch nog wat wadloperigs rond ![]() Maar ik ga slapen, we mailen morgen wel ff ![]() | |
JDude | vrijdag 1 februari 2008 @ 09:41 |
Zeg. Hier (Breda) kwam net een rood/blauwe trein langs, met Duits opschrift. Iets met vakantie en zonnetjes en zo ![]() | |
Socios | vrijdag 1 februari 2008 @ 10:55 |
![]() Koplopers ten Noorden van Wirdum. ![]() IC 10534 (Leeuwarden - Rotterdam Centraal) Tien seconden later gevolgd door: ![]() IC 12723 (Rotterdam Centraal - Leeuwarden) En nog een Spurt tussen Deinum en de weg naar Ritsumazijl. ![]() 30123 (Leeuwarden - Harlingen Haven) | |
Duvel | vrijdag 1 februari 2008 @ 11:21 |
De eerste foto is het mooiste. En wassen ze die stellen van Arriva wel eens, of was de laatste keer bij de frabrikant? | |
Socios | vrijdag 1 februari 2008 @ 11:29 |
Nee, ze zijn stuk voor stuk goor. Ook van binnen worden ze steeds viezer. Helaas... | |
Peterselieman | vrijdag 1 februari 2008 @ 12:17 |
quote:Het is idd al even geleden dat de stellen gewassen zijn. Het stel gaat door de wasstraat en daarna moet de kop nog met de hand gedaan worden. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 februari 2008 @ 12:24 |
Vandaag drie V's als sneltrein Dordrecht-Amsterdam :| | |
Dr_Flash | vrijdag 1 februari 2008 @ 13:48 |
quote:De Bergland Express? | |
sander89 | vrijdag 1 februari 2008 @ 14:34 |
Zo misschen maar effe SLT spotten om15.00 uur ben namelijk in Utrecht ![]() Alleen heb geen goede camera bij me ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 februari 2008 @ 14:39 |
quote:Ik hoop wel dat we niet te veel last van het Carnaval zullen hebben daar... | |
Zug-Chef | vrijdag 1 februari 2008 @ 14:43 |
Dit weekend werkzaamheden Amersfoort-Hilversum en verder. Omleidingen in de goederendienst via Utrecht->Onderlangs en ook de Pimpel wordt omgeleid, deze begint/eindigd dit weekend in Utrecht en maakt kop op Lunetten. | |
Dr_Flash | vrijdag 1 februari 2008 @ 14:46 |
quote:Dat zou nog een stukje zijn waar ik nog nooit geweest ben ![]() Maliebaan Nordschleife ![]() ![]() | |
bork | vrijdag 1 februari 2008 @ 15:11 |
quote:Kan het bijna volgen behalve Utrecht->onderlangs? Wat is dat? Vandaag gekeken voor de nieuwe Sprinter maar niks gezien. | |
Dr_Flash | vrijdag 1 februari 2008 @ 15:27 |
quote:Ik denk treinen die normaal via Amersfoort - Deventer - Hengelo naar Duitsland gaan, en die komend weekend via Utrecht - Eindhoven - Venlo omgeleid worden. | |
De_Hertog | vrijdag 1 februari 2008 @ 15:43 |
quote:Dan vind ik dat witte van Veolia er toch leuker uit zien dan dit egaal rood. En dat wit zo snel vies wordt is blijkbaar ook geen excuus. ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 1 februari 2008 @ 16:34 |
quote:Treinen uit de richting Amersfoort gaan meestal via Hilversum -> Duivendrecht -> Abcoude -> Woerden -> Rotterdam haven. Maar dit weekend dus werkzaamheden op de lijn Amersfoort-Hilversum en verder, dus gaan die treinen nu Amersfoort -> Utrecht -> 's Hertogenbosch -> Breda - Rotterdam haven (dit heet Onderlangs) of Amersfoort -> Utrecht Lunetten (kopmaken) -> Utrecht -> Gouda -> Rotterdam haven | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 februari 2008 @ 16:37 |
quote:Heb je ook achterlangs? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 februari 2008 @ 16:44 |
quote:Wie weet lukt dat wel, een ICE3 treinstel in je kont ![]() | |
dennistd | vrijdag 1 februari 2008 @ 16:45 |
de hele week rijdt die SLT, * dennistd wil gaan kijken, en prompt komt ie niet opdagen..... | |
Duvel | vrijdag 1 februari 2008 @ 17:12 |
Dat zijn nou de 'ongeschreven regels'! ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 februari 2008 @ 17:45 |
Ik ga morgen kijken. Morgenmiddag. Op de Bokkeduinen. Dus, matennaaiers, ullie hebben nog tot morgenmiddag om hem te verstoppen ![]() | |
Duvel | vrijdag 1 februari 2008 @ 18:41 |
quote:OK, ff bellen met NSR Materieel. | |
Peterselieman | vrijdag 1 februari 2008 @ 18:59 |
quote:Ik denk niet dat ze dat gaan doen ![]() Maandag nog testritten en daarna gaat het stel naar Leidschendam [ Bericht 11% gewijzigd door Peterselieman op 01-02-2008 19:07:13 ] | |
Peterselieman | vrijdag 1 februari 2008 @ 19:03 |
quote:Helaas, Fles. Geen Maliebaan voor de pimpel: http://somda.nl/www/drgls/197/ | |
Peterselieman | vrijdag 1 februari 2008 @ 19:04 |
quote:Reactie 2 op deze post: Alle stellen van Arriva die ik gespot heb waren smerig, behalve de 10315 - Abel Tasman - en de 10325 - J.J. Nooitgedagt. | |
Socios | vrijdag 1 februari 2008 @ 19:14 |
Wanneer komen die paar nieuwe extra stellen op de baan? Hebben we weer schonen. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 februari 2008 @ 19:17 |
quote:Godver ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 1 februari 2008 @ 19:23 |
quote:Ergens in 2009 meende ik | |
Duvel | vrijdag 1 februari 2008 @ 19:26 |
quote:Da's toch binnenrijden uit Amf in Ut, en dan doorrijden naar Lunetten? | |
Dr_Flash | vrijdag 1 februari 2008 @ 19:26 |
quote:Dat waren je eerste 2, in november 2k6? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 1 februari 2008 @ 19:28 |
Spots van vandaag, Fles ![]() De eerste GTW die ik heb gespot, is volgens mij de 10304 op 6 oktober 2006 ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 februari 2008 @ 19:33 |
quote:Dat zou best knap zijn toch. Ik heb ze rond die tijd voor het eerst in Zwitserland gezien, en toen reden ze hier nog niet ![]() okee de elektrische variant dan, maar toch ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 1 februari 2008 @ 19:36 |
Stel stond in de loods bij Voith op dat moment. Was op de dag dat de namen bekend gemaakt werden ![]() De 10303 stond die dag buiten bij Voith en de 10301 was toen tijdelijk weer in Zwitserland. Meer stellen waren er op dat moment nog niet geleverd ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 1 februari 2008 @ 19:40 |
quote:Precies, Pimpel begint en eindigt op Utrecht Centraal station, en maakt daarna kop te Lunetten | |
Dr_Flash | vrijdag 1 februari 2008 @ 19:40 |
quote:Oh was dat ook die dag dat dat filmpje gemaakt is? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 februari 2008 @ 19:48 |
quote:Ja, dat zal het ook wel zijn ja. Maar ik wil nog steeds een keer de noordelijke helft van de maliebaan ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 februari 2008 @ 19:53 |
quote:Ow, dus je kan er niet eens in blijven zitten om ff mee kop te maken op Lunetten? ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 1 februari 2008 @ 19:59 |
Je zou het kunnen vragen aan het Zugpersonal, maar ga er maar niet vanuit.. | |
Dr_Flash | vrijdag 1 februari 2008 @ 20:00 |
quote:Getrokken mat he, kejje sjeeke ![]() trouwens, kopmaken op Lunetten is nou ook weer niet zo grensverleggend boeiend, op zich ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 1 februari 2008 @ 20:01 |
quote:Welk filmpje bedoel je ook al weer? | |
Dr_Flash | vrijdag 1 februari 2008 @ 20:02 |
quote:Arriva GTW promofilmpje met 4Strings - Take me Away eronder Cliquez pour Gagner!! | |
Peterselieman | vrijdag 1 februari 2008 @ 20:05 |
quote:Die wil ik ook nog een keer doen ja. De doorsteek via maliebaan naar Hollandsche Rading. Dat boogje tussen Bijlmer ArenA en Diemen Zuid moet eigenlijk ook eens, maar ja dat boogje is alleen nog voor het goederenvervoer ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 1 februari 2008 @ 20:07 |
quote:Nou, als je vanaf Hengelo in die trein zit, en daarna na kopmaken weer helemaal terug gaat naar Hengelo, zit je wel een recordtijd in het barrijtuig, binnen Nederland ![]() | |
Zwansen | vrijdag 1 februari 2008 @ 20:08 |
Als ik morgen met de trein ga en zondag hetzelfde stuk weer terug moet. Dan betaal ik meer dan een dagretour? Of is een weekendretour even duur? | |
Peterselieman | vrijdag 1 februari 2008 @ 20:08 |
quote:Die is van 1 November 2006, de dag waarop de GTW door toenmalig minister Peys in gebruik genomen is. Was er die dag bij ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 februari 2008 @ 20:15 |
quote:Zelfde prijs ![]() Weekendretour kost evenveel als een normaal dagretour. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 1 februari 2008 @ 20:16 |
quote:Dat is even duur ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 1 februari 2008 @ 20:19 |
Dat zeg ik. Gamma. | |
Zwansen | vrijdag 1 februari 2008 @ 20:35 |
Ok, thnx! ![]() |