Een overgangsfase is als je door je volwassen spelers heen bent en je onervaren talent de kans moet geven. Met Ooijer, Cocu, v. Bommel, Seedorf, Davids, v.d. Sar, Makaay, v. Nistelrooij e.a. waren er nog zat ervaren spelers om meteen voor het presteren te gaan. En niet met dat slappe gelul over een overgangsfase te komen.quote:Op zondag 18 november 2007 11:41 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dennis Bergkamp, Frank de Boer, Ronald de Boer, Philip Cocu, Patrick Kluivert, Jaap Stam, Michael Reiziger, Aron Winter, enz, enz...
Of moet ik even uitleggen wat een overgangsfase precies is
Zeker, zeker!!quote:
Hier, ik zei toch dat Derksen eerst redelijk positief wasquote:
Ik heb wel de hele wedstrijd gezien, en het publiek was hardstikke enthousiast, ging zelfs debiel doen met de wave, en die andere Oranje nummers. Pas toen Luxemburg 2 ontzettend grote kansen kreeg in de laatste minuut, waardoor het bijna 1-1 werd, reageerde het publiek door te fluiten.quote:Op zondag 18 november 2007 12:10 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Zelf ben ik al tijdens de eerste helft van Schotland - Italië in slaap gevallen, door mijn wekker om 19:45 heengeslapen en pas wakker geworden tijdens de interviews ná de wedstrijd...(kwam door het WK Honkbal denk ik). Ik hoorde dat er weer stevig gefloten werd door het publiek... Dat publiek vind ik nog steeds de allergrootste blamage...
En ik geloof dat de supporters van Luxemburg ook geen spandoeken bij zich hadden als deze;
[ afbeelding ]
Jij gaat ook lekker door anders.quote:Op zondag 18 november 2007 12:30 schreef Tennessee het volgende:
[..]
En nog steeds gaat de propaganda tegen Van Basten gewoon door... Andere topics worden doodgezwegen of de titel wordt gewoon aangepast om in de propaganda te passen... Ik dacht dat dit de centrale Van Basten topic was, maar volgens mij is het gewoon nog steeds de Van Basten-BASH... zelfs de moderators doen mee aan de censuur, al zijn ze blijkbaar om de een of andere reden nu wél gestopt met het onmiddelijk sluiten van alle pro-Van Basten topics...
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:13 schreef RayMania het volgende:
En opgeschoond. Nu is het afgelopen met dat constante gezeik hier. In het Marco van Basten topic wordt vanaf nu alleen nog maar gesproken over alles wat met Marco van Basten te maken heeft, niks anders.
Tennessee: Jij moet heel snel normaal gaan doen met je zeikerige gedrag. Ik wil geen posts meer zien van je over de TT of OP, daar is al lang genoeg over gediscussieerd. Verder geen persoonlijk gedoe met M0NTANA, venomsnake of golfer. Succes ermee.
Ga vooral je gang als je daar zin in hebt...quote:Op zondag 18 november 2007 13:38 schreef thewishmaster het volgende:
Zullen we het anders weer over het dramatische spel onder van Basten hebben?
Oww, dus als het om 2 verschillende reeksen gaat mag die andere ook gewoon weer door begrijp ik?quote:Op zondag 18 november 2007 14:05 schreef dndiek het volgende:
...
Tellen is gewoon #33 voor de volgende topic. (Jij telt 2 reeksen samen en dan ook nog eens gesloten ...
Ben jij nou echt zo dom of wat?quote:Op zondag 18 november 2007 14:07 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Oww, dus als het om 2 verschillende reeksen gaat mag die andere ook gewoon weer door begrijp ik?
Ja, sorry, we worden nu eenmaal niet allemaal even slim geboren... Wat is het nu? 2 topics met allebei ongeveer 30 delen of één topic met ruim 60 delen?quote:
Het waren 2 reeksen en er is er één over gebleven van nu 32 delen. PUNT einde discussiequote:Op zondag 18 november 2007 14:09 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ja, sorry, we worden nu eenmaal niet allemaal even slim geboren... Wat is het nu? 2 topics met allebei ongeveer 30 delen of één topic met ruim 60 delen?
quote:Op zondag 18 november 2007 14:10 schreef dndiek het volgende:
[..]
Het waren 2 reeksen en er is er één over gebleven van nu 32 delen. PUNT einde discussie
Zoveel grote kansen kregen ze nu ook weer niet. Bovendien kreeg Luxemburg op het einde nog twee enorme kansen op de 1-1.quote:Op zondag 18 november 2007 14:11 schreef MaxC het volgende:
Is er ergens nog een samenvatting te zien van gister?
Volgens mij speelde Nederland toch best wel aardig? Alleen beetje pech in afronding
Dat het ik wel voor over.quote:Op zondag 18 november 2007 15:23 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat lach ik jullie allemaal hard uit als we Europees Kampioen worden. Want dat worden we![]()
quote:Op zondag 18 november 2007 15:23 schreef Heerlijkheid het volgende:
Wat lach ik jullie allemaal hard uit als we Europees Kampioen worden. Want dat worden we![]()
Misschien eens wat minder bier drinken?!quote:Op zondag 18 november 2007 15:23 schreef Heerlijkheid het volgende:
Dat zijn toch prachtige cijfers.quote:Op zondag 18 november 2007 12:21 schreef Tennessee het volgende:
Totaal Oranje onder Van Basten (oefenwedstrijden niet meegerekend)
27 gespeeld, 20 gewonnen, 5 gelijk en 2 verloren, 44 doelpunten gemaakt en 8 tegen
????quote:Op zondag 18 november 2007 17:47 schreef Barca het volgende:
Nederlandse voetballers zijn lui. Op een eindtoernooi moet je presteren en dat zal voor een Nederlands elftal altijd een utopie blijven!
Knap van ze.quote:Op zondag 18 november 2007 12:17 schreef JohanCruijff het volgende:
In 1989 rolt Milan in Barcelona Steaua Boekarest op: 2-0. Van Basten en Gullit scoren ieder tweemaal.
Goeie!!!quote:Op zondag 18 november 2007 19:02 schreef Bakf het volgende:
[..]
????
Hoe verklaar je dan de hoge positie van Nederland in deze liijst: http://en.wikipedia.org/w(...)tions_by_Elo_Ratings
Resultaten van Oranje op een groot tournooi (EK of WK):
1x gewonnen finale
2x verloren finale
5x verloren halve finale
2x verloren kwartfinale
Wat een onzin dus van jou.
1x met geluk Europees kampioen. Daarna nooit meer. Zal ook niet meer gebeuren!quote:Op zondag 18 november 2007 19:02 schreef Bakf het volgende:
[..]
????
Hoe verklaar je dan de hoge positie van Nederland in deze liijst: http://en.wikipedia.org/w(...)tions_by_Elo_Ratings
Resultaten van Oranje op een groot tournooi (EK of WK):
1x gewonnen finale
2x verloren finale
5x verloren halve finale
2x verloren kwartfinale
Wat een onzin dus van jou.
Zeg je dat nou ook in het dagelijks leven of alleen op Fok?quote:Op zondag 18 november 2007 19:20 schreef Barca het volgende:
[..]
1x met geluk Europees kampioen. Daarna nooit meer. Zal ook niet meer gebeuren!
Zoals je zelf al aangeeft 2x VERLOREN finale, 5x VERLOREN halve finale, 2x VERLOREN kwartfinale
Ook in het dagelijks leven!quote:Op zondag 18 november 2007 19:28 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Zeg je dat nou ook in het dagelijks leven of alleen op Fok?
Maar Oranje ging meestal wel ten onder met mooi voetbal, hét handelsmerk van de Nederlandse topsport. Zelfs dat hebben we nu niet meer!quote:Op zondag 18 november 2007 19:20 schreef Barca het volgende:
[..]
Zoals je zelf al aangeeft 2x VERLOREN finale, 5x VERLOREN halve finale, 2x VERLOREN kwartfinale
Jij vindt van de 27 er 20 winnen en maar 2 verliezen geen aankopingspunt?quote:Op zondag 18 november 2007 19:32 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Maar Oranje ging meestal wel ten onder met mooi voetbal, hét handelsmerk van de Nederlandse topsport. Zelfs dat hebben we nu niet meer!
Ik heb in de hele periode Van Basten weinig aanknopingspunten gezien om te kunnen geloven dat het een mooi EK voor Oranje gaat worden. Tuurlijk hoop ik erop, maar dan zal Marco een wonder moeten laten geschieden als Klinsmann vorig jaar.
Onder een mooi EK voor een Oranje versta ik:quote:Op zondag 18 november 2007 19:35 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Jij vindt van de 27 er 20 winnen en maar 2 verliezen geen aankopingspunt?
Ok, wat zegt jou dan wél iets?quote:Op zondag 18 november 2007 19:43 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Onder een mooi EK voor een Oranje versta ik:
- op zijn minst de halve finale halen;
- met aantrekkelijk voetbal (het handelsmerk van Oranje).
Onder Van Basten en met de tegenstand die is te verwachten, zie ik beide niet gebeuren. De statistieken zeggen mij verder niets.
Ok, ik weet niet of ik dan wil weten in wat voor kringen jij je begeeft, maar ik ben wel erg benieuwd wat jij dan aan die wedstrijd van gisteravond zo onaantrekkelijk vond... Ik ben nu in de 83ste minuut en ik vind het een prima wedstrijd hoor!quote:Op zondag 18 november 2007 19:46 schreef Barca het volgende:
Aantrekkelijk voetbal ... je zegt het zelf al "ten onder gaan". Je moet winnen met mooi voetbal!
Hoe mensen reageren? Ze zijn het met me eens. Sterker nog, de meesten vinden me nog te lief voor die arrogante, overbetaalde sukkels!
Als jij het een prima wedstrijd vindt dan ben jij gewoon zeer snel tevreden en zullen we het nooit eens met elkaar worden!quote:Op zondag 18 november 2007 19:50 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ok, ik weet niet of ik dan wil weten in wat voor kringen jij je begeeft, maar ik ben wel erg benieuwd wat jij dan aan die wedstrijd van gisteravond zo onaantrekkelijk vond... Ik ben nu in de 83ste minuut en ik vind het een prima wedstrijd hoor!
En ze speelden nog wel in jouw o zo geliefde 3-2-3-2-systeem! Of was dat iemand anders?quote:Op zondag 18 november 2007 19:59 schreef Barca het volgende:
Ik heb niet eens gekeken. Heb wel wat beters te doen!
Leg dan eens uit wat jij er niét goed aan vond! Behalve dat er maar één keer gescoord is was het toch een prima wedstrijd?quote:Op zondag 18 november 2007 19:52 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als jij het een prima wedstrijd vindt dan ben jij gewoon zeer snel tevreden en zullen we het nooit eens met elkaar worden!![]()
De verdediging mist de kwaliteit om fatsoenlijk op te bouwen.quote:Op zondag 18 november 2007 20:20 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Leg dan eens uit wat jij er niét goed aan vond! Behalve dat er maar één keer gescoord is was het toch een prima wedstrijd?
Je doet nu net of dat zo'n vreemde uitspraak is, maar ook Louis van Gaal vond de eerste helft en het eerste deel van de tweede helft goed.quote:
Dus als Louis van Gaal het vindt moet ik het ook maar goed vinden?quote:Op zondag 18 november 2007 20:41 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Je doet nu net of dat zo'n vreemde uitspraak is, maar ook Louis van Gaal vond de eerste helft en het eerste deel van de tweede helft goed.
Hoe kom je daar nou bij? Waar zeg ik dat?quote:Op zondag 18 november 2007 20:43 schreef sjimz het volgende:
Dus als Louis van Gaal het vindt moet ik het ook maar goed vinden?
Waarom zou je anders mijn betoog beantwoorden met de woorden: maar ook Louis van Gaal vond de eerste helft en het eerste deel van de tweede helft goed. ???quote:Op zondag 18 november 2007 20:49 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Waar zeg ik dat?
Ik denk niet dat we het lachertje gaan worden hoor.quote:Op zondag 18 november 2007 14:57 schreef golfer het volgende:
Laat Marco nou maar lekker z'n klus afmaken op het EK en meteen na de uitschakeling in de poulefase als lachertje van het tournooi aftreden als bondscoach.
Dat heb ik liever dan hem binnenkort al als coach van Ajax aan de slag te zien gaan.
Wat een lul ben jij zeg ...quote:Op zondag 18 november 2007 19:20 schreef Barca het volgende:
[..]
quote:Nieuwe poule des doods dreigt voor Oranje
Het Nederlands elftal dreigt tijdens Euro 2008 in een zware groep terecht te komen. Zoals Oranje er momenteel voor staat zal de ploeg van bondscoach Marco van Basten een van de vier groepshoofden zijn tijdens de loting op 2 december in Lüzern.
Tijdens die groepsindeling in de Zwitserse stad staat in ieder geval al vast dat de twee gastheren Oostenrijk en Zwitserland én regerend Europees kampioen Griekenland in de eerste pot zijn ingedeeld. De vierde en tevens laatste plaats in die pot is voor het land dat als hoogste genoteerd staat op de UEFA-ranglijst. Dat is momenteel Oranje.
De drie landen waarmee Oranje in Pot 1 zit, zijn niet dé toplanden. Die zijn veelal in Pot 2 en Pot 3 te vinden: Italië, Duitsland, Frankrijk, Spanje én indien zij zich plaatsen Portugal en Engeland.
Duitsland is de enige rivaal van Nederland voor die koppositie. De ploeg van Van Basten raakt deze eerste plaats alleen kwijt als Oranje verliest in Wit-Rusland en Duitsland wint van Wales.
Tijdens het recente WK bevond Nederland zich in een Poule Des Doods met Ivoorkust, Servië en Argentinië als tegenstanders
Een systeem is een middel, geen doel. Ik ben voor een 3 - 2 - 2 - 1 - 2 systeem. Maar dan wel met de juiste spelers en de juiste coach. Bouma ... Bassie ... dan ben je gedoemd te mislukken! Als je dan met 1 - 0 wint ipv met 0 - 2 verliest heb je echt het geluk aan je kont hangen!quote:Op zondag 18 november 2007 20:10 schreef NumberNine het volgende:
[..]
En ze speelden nog wel in jouw o zo geliefde 3-2-3-2-systeem! Of was dat iemand anders?
Bedankt voor het compliment!quote:Op zondag 18 november 2007 20:58 schreef Bakf het volgende:
[..]
Wat een lul ben jij zeg ...
Zal ik eens een lijst geven van Engeland en vooral van Spanje? De Spanjolen hebben 45 jaar geleden voor het laatst wat gewonnen.
Omdat jij je betoog afsloot met het belachelijk maken van mijn mening dat het een prima wedstrijd was, en dus zei ik dat zelfs Van Gaal dat grotendeels met me eens is.quote:Op zondag 18 november 2007 20:50 schreef sjimz het volgende:
Waarom zou je anders mijn betoog beantwoorden met de woorden: maar ook Louis van Gaal vond de eerste helft en het eerste deel van de tweede helft goed. ???
Weerwoord op jouw mening? Ik wist niet dat dat de bedoelilng was, maar als je dat graag wil;quote:Ik vind dat je maar bar weinig weerwoord geeft.
Dat de verdediging ons zwakke punt is ben ik helemaal met je eens en dat heb ik al wel vaker gezegd.quote:Op zondag 18 november 2007 20:25 schreef sjimz het volgende:
De verdediging mist de kwaliteit om fatsoenlijk op te bouwen.
Dat ben ik niet met je eens, er waren genoeg kansen, het ging mis in de afwerking gister, niet in de opbouw.quote:Seedorf (die overigens wel goed speelde) en vd Vaart trokken steeds naar binnen toe waardoor ook Sneijder niet meer in het spel betrokken werd.
Spitsen hebben wel eens mindere avonden, Ruud had gisteren niet zijn beste avond ooit. Het is geen geheim dat ik graag Huntelaar zie spelen.quote:Ruud van Nistelrooy heeft geen goede actie gehad in de tijd dat hij in het veld stond.
Mee eens. Twee foutjes in de laatste paar minuten en de laatste tien minuten waren inderdaad niet goed.quote:Bij de levensgrote kans werd er slecht gedekt en slecht uitverdedigd en Nederland mag van geluk spreken dat we met Van der Sar een wereldtopper in de selectie hebben.
Omdat Van Basten hem als goede speler ziet denk ik, ik zou niet weten wie anders...quote:Emanuelson die er in komt voor Seedorf, god mag weten waaro Urby uberhaupt bij de selectie zit.
Van Bouma ben ik ook geen grote fan en gisteravond maakte hij een paar foutjes, maar ook hier, wie dan?quote:Wilfred Bouma die niets goed kan maar toch een basisplaats blijft houden.
Ja, ik vind dat we eigenlijk wel genoeg de verdediging hebben bekritiseert zo. Ik hou er nu in ieder geval mee op omdat ik het nut er verder niet van inzie.quote:Van Bronckhorst die er voor zorgde dat De Zeeuw niet goed kon doorschuiven omdat hij alleen maar in de weg liep.
Spannend toch!quote:Het billenknijpen tegen Luxemburgin de laatste 5 minuten, ondanks dat die 2e grote kans buitenspel was.
Ja, goede wedstrijd met een teleurstellende uitslag maar wél weer gewoon 3 punten. Prima dus. Niet perfect maar prima.quote:Nee het was een goede wedstrijd hoor
op sbs6.nl kan je de hele wedstrijd inclusief Louis van Gaal en alle interviews terugzienquote:Op zondag 18 november 2007 14:11 schreef MaxC het volgende:
Is er ergens nog een samenvatting te zien van gister?
Volgens mij speelde Nederland toch best wel aardig? Alleen beetje pech in afronding
Dat heeft ie expres zo geregeld zodat hij een goed excuus heeft als Oranje er in de poule al uitvliegt op het EK.quote:Op zondag 18 november 2007 20:58 schreef Longmen het volgende:
Marco had niet zoveel moeten winnen:
[..]
kan je uitleggen waarom jij géén trol bent?quote:Op zondag 18 november 2007 21:13 schreef Barca het volgende:
Het EK wordt echt lachen. Nederland - Oostenrijk 1 - 6, Polen - Nederland 10 - 0 en Nederland - Griekenland 0 - 7.
Ik zou maar een oude tv in je huiskamer zetten voor iemand uit woede een flesje bier tegen je nieuwe flatscreen smijt.
Niet op reageren dan.quote:Op zondag 18 november 2007 21:18 schreef Tennessee het volgende:
[..]
kan je uitleggen waarom jij géén trol bent?
Nee geen zin inquote:Op zondag 18 november 2007 21:22 schreef Tennessee het volgende:
[..]
ga je niet meer op mijn uitgebreide reactie reageren dan?
We zijn begonnen met dit kritiek na het WK vooral...of moet hij weer een kans krijgen? houd het niet een keertje op?quote:Op zondag 18 november 2007 21:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Whaha en weer overal dat gezeik op van Basten, hou er toch eens mee op joh! We staan volgend jaar gewoon weer op een groot toernooi. Dan zien we wel weer verder. Dat mierengeneuk is nergens voor nodig! Pas als het EK een domper wordt begin dan maar met kritiek maar niet nu!!!
Dan toch na die ene wedstrijd tegen Portugal? Want hoe we de "groep des doods" hebben overleefd was toch niks mis mee?quote:Op zondag 18 november 2007 21:44 schreef Grimm het volgende:
[..]
We zijn begonnen met dit kritiek na het WK vooral...of moet hij weer een kans krijgen? houd het niet een keertje op?
Het houdt een keertje op ja.quote:Op zondag 18 november 2007 21:44 schreef Grimm het volgende:
[..]
We zijn begonnen met dit kritiek na het WK vooral...of moet hij weer een kans krijgen? houd het niet een keertje op?
Die goede cijfers in de kwalificatie zijn geen aanknopingspunt, het gaat erom hoe je op het EK presteert. Italië had in de aanloop naar het WK ook vast slechtere cijfers dan Marco van Basten, maar wie werd er wereldkampioen?quote:Op zondag 18 november 2007 19:35 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Jij vindt van de 27 er 20 winnen en maar 2 verliezen geen aankopingspunt?
Idem dito met Duitsland natuurlijk. Die speelde in de kwalificatie naar het wk toe ook afgrijselijk.quote:Op zondag 18 november 2007 21:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Die goede cijfers in de kwalificatie zijn geen aanknopingspunt, het gaat erom hoe je op het EK presteert. Italië had in de aanloop naar het WK ook vast slechtere cijfers dan Marco van Basten, maar wie werd er wereldkampioen?
De kritiek op Bassie was er al voor het dramatische wk 2006!quote:Op zondag 18 november 2007 21:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Whaha en weer overal dat gezeik op van Basten, hou er toch eens mee op joh! We staan volgend jaar gewoon weer op een groot toernooi. Dan zien we wel weer verder. Dat mierengeneuk is nergens voor nodig! Pas als het EK een domper wordt begin dan maar met kritiek maar niet nu!!!
Het hele wk speelden we kut! Met de poule wedstrijden was juist heel veel mis. Alleen het resultaat was goed. Maar dat het in de kwartfinale fout zou gaan wist ik al lang!quote:Op zondag 18 november 2007 21:46 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dan toch na die ene wedstrijd tegen Portugal? Want hoe we de "groep des doods" hebben overleefd was toch niks mis mee?
Slechts 1x (met heel veel mazzel) kampioen.quote:Op zondag 18 november 2007 21:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het houdt een keertje op ja.
Maar ik ben van mening dat geen enkele coach op dit moment in staat is om het beter te doen dan dhr van Basten.
Tuurlijk ook ik vind het niet te best wat Nederland nu presteert.
Maar kijk eens naar het verleden; Nederland heeft het nooit echt goed gedaan in kwalificatie wedstrijden, op grote toernooien stonden ze er echter altijd!!
In de 27 wedstrijden onder van Basten zaten wedstrijden tegen A landen, B landen en C landen. 27 gespeeld, 20 gewonnen, 2 verloren. Ga dat eens vergelijken met Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië, enz, enz, enz... En van al die landen is uiteindelijk alleen maar Italië Wereldkampioen en die moesten gisteravond nog harder knokken voor kwalificatie als wij hoor. Is dan Italië het enige A-land of zo? Wanneer won Engeland voor het laatst een prijs? Of Spanje? Dat Frankrijk prijzen pakt is ook alleen maar van de laatste 10 jaar. Portugal? Dat er weinig gescoord wordt sinds de laatste kwalificatie is een feit, maar ook is een feit dat er nog veel minder tégen gemaakt worden en ook is een feit dat we héél veel winnen, al is het dan maar met 1 goal.quote:Op zondag 18 november 2007 21:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Die goede cijfers in de kwalificatie zijn geen aanknopingspunt, het gaat erom hoe je op het EK presteert. Italië had in de aanloop naar het WK ook vast slechtere cijfers dan Marco van Basten, maar wie werd er wereldkampioen?
Zelfs tegen C-landen moet Oranje zich tegenwoordig gelukkig prijzen met een 1-0 overwining, soms zelfs in de slotfase. Wat als we tegen B-landen moeten spelen? Of helemaal tegen A-landen?
Jij vindt alles kut dat het Nederlands elftal ooit gedaan heeft en je kijkt er niet eens meer naar zeg je. Waarom verdoe je je tijd hiér dan nog wél?quote:Op zondag 18 november 2007 21:58 schreef Barca het volgende:
De kritiek op Bassie was er al voor het dramatische wk 2006!
Het hele wk speelden we kut! Met de poule wedstrijden was juist heel veel mis. Alleen het resultaat was goed. Maar dat het in de kwartfinale fout zou gaan wist ik al lang!
Slechts 1x (met heel veel mazzel) kampioen.
Om jou een plezier te doen en mijn mening te geven over het Nederlands elftal. Pardon ... dat zooitje geldwolven in oranje shirtjes.quote:Op zondag 18 november 2007 22:02 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Jij vindt alles kut dat het Nederlands elftal ooit gedaan heeft en je kijkt er niet eens meer naar zeg je. Waarom verdoe je je tijd hiér dan nog wél?
quote:Op zondag 18 november 2007 21:46 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dan toch na die ene wedstrijd tegen Portugal? Want hoe we de "groep des doods" hebben overleefd was toch niks mis mee?
Ze heeft al jaren stront in de ogen!quote:Op zondag 18 november 2007 22:39 schreef Grimm het volgende:
[..]dat is dingen wel ERG rooskleurig stellen
41 jaar resp. 43 jaar geleden.quote:Op zondag 18 november 2007 21:59 schreef Tennessee het volgende:
Wanneer won Engeland voor het laatst een prijs? Of Spanje?
Op deze lijst blijkt dat het Nederlands elftal in de laatste 37 jaar een topland is qua prestaties:quote:Op zondag 18 november 2007 21:59 schreef Tennessee het volgende:
[..]
In de 27 wedstrijden onder van Basten zaten wedstrijden tegen A landen, B landen en C landen. 27 gespeeld, 20 gewonnen, 2 verloren. Ga dat eens vergelijken met Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië, enz, enz, enz... En van al die landen is uiteindelijk alleen maar Italië Wereldkampioen en die moesten gisteravond nog harder knokken voor kwalificatie als wij hoor. Is dan Italië het enige A-land of zo? Wanneer won Engeland voor het laatst een prijs? Of Spanje? Dat Frankrijk prijzen pakt is ook alleen maar van de laatste 10 jaar. Portugal? Dat er weinig gescoord wordt sinds de laatste kwalificatie is een feit, maar ook is een feit dat er nog veel minder tégen gemaakt worden en ook is een feit dat we héél veel winnen, al is het dan maar met 1 goal.
mooie lijst is dat wel... ik ga nog eens uitzoeken wat nou precies het verschil is tussen die lijst en de FIFA ranking...quote:Op maandag 19 november 2007 06:18 schreef Bakf het volgende:
[..]
Op deze lijst blijkt dat het Nederlands elftal in de laatste 37 jaar een topland is qua prestaties:
http://en.wikipedia.org/w(...)tions_by_Elo_Ratings
De ELO-lijst bekijkt alle uitslagen vanaf 1970, de FIFa van de laatste 4 jaar.quote:Op maandag 19 november 2007 07:51 schreef Tennessee het volgende:
[..]
mooie lijst is dat wel... ik ga nog eens uitzoeken wat nou precies het verschil is tussen die lijst en de FIFA ranking...
maar de uitslagen van 1970, die tellen toch niet meer mee voor de huidige ranking? Bij FIFA kan je ook de rankings van heel lang geleden bekijken...quote:Op maandag 19 november 2007 08:02 schreef Bakf het volgende:
[..]
De ELO-lijst bekijkt alle uitslagen vanaf 1970, de FIFa van de laatste 4 jaar.
klopt, ik zit het net te lezen... iemand heeft de schaak-ranking formule aangepast en op voetbal toegepast... Hoe precies is wel een beetje ingewikkeld en ook wel erg off-topic denk ik...quote:Op maandag 19 november 2007 08:07 schreef pfaf het volgende:
ELO is toch het schaaksysteem? Volgens mij zijn er dus wel meer verschillen tussen de beide rankings...
Inderdaad, ik hoop in ieder geval niet dat Marco's presteren op een ranking gebasseerd wordt.quote:Op maandag 19 november 2007 08:10 schreef Tennessee het volgende:
[..]
klopt, ik zit het net te lezen... iemand heeft de schaak-ranking formule aangepast en op voetbal toegepast... Hoe precies is wel een beetje ingewikkeld en ook wel erg off-topic denk ik...
lijkt me altijd nog beter dan op de onzin waar sommige mensen het nú op baseren.quote:Op maandag 19 november 2007 08:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
Inderdaad, ik hoop in ieder geval niet dat Marco's presteren op een ranking gebasseerd wordt.
Gezien onze kwalificatie zullen wij dan dit keer wel EK worden he.quote:Op zondag 18 november 2007 21:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hoezo?quote:Op maandag 19 november 2007 08:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Gezien onze kwalificatie zullen wij dan dit keer wel EK worden he.
???quote:Op maandag 19 november 2007 08:44 schreef M0NTANA het volgende:
Marco van Basten heeft juist de trend ingezet dat er tijdens de kwalificaties een recordaantal aan punten bijeen wordt gesprokkeld, maar dat Oranje tijdens het eindtoernooi niets klaarspeelt.
De ELO-lijst is objectief, de mening van zeurende Hollanders is dat niet.quote:Op maandag 19 november 2007 08:11 schreef pfaf het volgende:
[..]
Inderdaad, ik hoop in ieder geval niet dat Marco's presteren op een ranking gebasseerd wordt.
Objectief: ja.quote:Op maandag 19 november 2007 08:48 schreef Bakf het volgende:
[..]
De ELO-lijst is objectief, de mening van zeurende Hollanders is dat niet.
quote:Op maandag 19 november 2007 08:58 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Maar goed beschouwd is er dan maar één coach die met het nederlandse elftal goed gepresteerd heeft. Waar ik me meer aan gestoord heb is dat Van Basten dominant aanvallend voetbal propageert en dat niet laat zien, om het toch te bereiken maar de meest exotische spelers oproept omdat die bij hun club toevallig op de goede plek spelen en zodoende betere voetballers geen kans heeft gegeven. Hij is er nu eindelijk achter dat je met het huidige aanbod van spelers misschien eens anders moet gaan spelen, hulde. Had hij dit een wedstrijd of tien geleden al bedacht, dan hadden we nu waarschijnlijk een beter ingespeeld elftal gehad. Maar goed, kwalificatie is een feit, en nu maar bouwen aan het elftal dat er op het EK moet staan, ik ben niet meer zo pessimistisch als een tijdje terug, mede doordat van Basten iets minder dogmatisch lijkt en meer bereid is zich te laten leiden door de beschikbare spelers, hoewel er nog steeds dubieuze selecties zijn in mijn ogen.
Precies. Je verwoordt exact mijn 'gevoelens' ( dat klinkt fout!quote:Op maandag 19 november 2007 08:58 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Maar goed beschouwd is er dan maar één coach die met het nederlandse elftal goed gepresteerd heeft. Waar ik me meer aan gestoord heb is dat Van Basten dominant aanvallend voetbal propageert en dat niet laat zien, om het toch te bereiken maar de meest exotische spelers oproept omdat die bij hun club toevallig op de goede plek spelen en zodoende betere voetballers geen kans heeft gegeven. Hij is er nu eindelijk achter dat je met het huidige aanbod van spelers misschien eens anders moet gaan spelen, hulde. Had hij dit een wedstrijd of tien geleden al bedacht, dan hadden we nu waarschijnlijk een beter ingespeeld elftal gehad. Maar goed, kwalificatie is een feit, en nu maar bouwen aan het elftal dat er op het EK moet staan, ik ben niet meer zo pessimistisch als een tijdje terug, mede doordat van Basten iets minder dogmatisch lijkt en meer bereidt is zich te laten leiden door de beschikbare spelers, hoewel er nog steeds dubieuze selecties zijn in mijn ogen.
quote:Op maandag 19 november 2007 09:01 schreef pfaf het volgende:
[..]
Precies. Je verwoordt exact mijn 'gevoelens'
Dan hoeven we Spanje en Engeland ook niet meer serieus te nemen want die hebben bijna een halve eeuw niets meer gewonnen.quote:Op maandag 19 november 2007 08:52 schreef pfaf het volgende:
Ik kan honderden lijstjes en statistieken maken, maar dat zegt toch geen bal. Het gaat om de bekers.
Heb er ook niets van gezien, maar wel gehoord dat Luxemburg twee hele goede kansen op de 1-1 liet liggen.quote:Op maandag 19 november 2007 09:13 schreef pfaf het volgende:
Nou ja, ik heb de wedstrijd niet gezien. Maar wat ik gelezen heb was het afgelopen zaterdag juist andersom. Dat Nederland geluk ontbeerde de eerste helft, waardoor ze niet met 4-0 voor kwamen...
Maar inderdaad, hij schijnt een gouden lul te hebben of zoiets...
De Duitsers speelden voor het WK 2006 ook dramatisch slecht maar werden een grote verrassing tijdens het tournooi met fris en dominant voetbal.quote:Op maandag 19 november 2007 09:09 schreef M0NTANA het volgende:
Zelden heeft Oranje de beschikking gehad over een bondscoach met zóveel geluk, dat is dan ook ons enige aanknopingspunt. Tegen landen als Albanië, Slovenië en Luxemburg hebben we al het geluk nodig om met slechts 1-0 te winnen, maar misschien krijgt Van Basten het ook voor elkaar om met geluk van Frankrijk, Italië en Duitsland te winnen, al lijkt dan gezien het spel een onmogelijke zaak.
Misschien naïef en tegen beter weten in, maar laat ik me dan ook maar aan dat beeld vastklampen.quote:Op maandag 19 november 2007 09:21 schreef Bakf het volgende:
[..]
De Duitsers speelden voor het WK 2006 ook dramatisch slecht maar werden een grote verrassing tijdens het tournooi met fris en dominant voetbal.
Laten we ons aan dat beeld vastklampen.![]()
Nederland had het in de eerste helft allang af moeten maken, maar dat kun je Van Basten niet verwijten.quote:Op maandag 19 november 2007 09:20 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Heb er ook niets van gezien, maar wel gehoord dat Luxemburg twee hele goede kansen op de 1-1 liet liggen.
quote:Nergens zoveel kritiek bij plaatsing
Door CHRIS VAN NIJNATTEN chef voetbal
ROTTERDAM - Op typisch Nederlandse wijze heeft Oranje zich gekwalificeerd voor het EK voetbal van volgend jaar. Na de 1-0 winst op Luxemburg volgde een fluitconcert van het publiek en moest een furieuze aanvoerder Edwin van der Sar zijn team meeslepen naar een bizarre ereronde van onwillige internationals.
Het buitenland kijkt wat vreemd aan tegen deze folklore. Nergens wordt succes van de nationale ploeg zo kritisch begeleid als hier. Natuurlijk liet Van Basten het Nederlands elftal zelden domineren, en de KNVB heeft Oranje met zijn trainersstaf in een zware Ajax-geur gedrenkt en uiteraard zou het terecht zijn geweest als Tim de Cler was geselecteerd in plaats van of naast Urby Emanuelson. Maar ‘we’ hebben ‘ons’ wél gekwalificeerd.
Dat hadden ze in Glasgow, Moskou of Brussel ook graag gezegd. Terwijl Londen met spanning wacht op het thuisduel met Kroatië. Het Nederlands elftal is één wedstrijd voor het einde klaar, de plaatsen voor de loting op zondag 2 december in Luzern zijn gereserveerd. Tel je zegeningen, of kijk eens een tijdje niet als het Nederlands elftal irriteert.
Bronckhorst centraal op het midden vind ik raar....quote:Op maandag 19 november 2007 09:44 schreef Suijk het volgende:
En de opstelling die gebruikt werd, was echt niet zo'n hele rare eigenlijk...
Goede vergelijkingen zegquote:Dat hadden ze in Glasgow, Moskou of Brussel ook graag gezegd. Terwijl Londen met spanning wacht op het thuisduel met Kroatië.
Heb je een directe link? Kan het zo snel niet vinden.quote:Op zondag 18 november 2007 21:17 schreef Tennessee het volgende:
[..]
op sbs6.nl kan je de hele wedstrijd inclusief Louis van Gaal en alle interviews terugzien
http://sbs6.crossmediaventures.com/oranje/quote:Op maandag 19 november 2007 11:42 schreef GeneraalUli het volgende:
[..]
Heb je een directe link? Kan het zo snel niet vinden.
Bedankt.quote:Op maandag 19 november 2007 11:52 schreef Suijk het volgende:
[..]
http://sbs6.crossmediaventures.com/oranje/
Dit zegt voldoende natuurlijk. Als de groep achter hem staat, waaronder de mondige internationals Van Nistelrooy en van der Sar.quote:Internationals positief over verlenging Van Basten
Datum: 19-nov-2007 14:43
De meeste spelers van het Nederlands elftal staan positief tegenover een eventuele verlenging van het contract van bondscoach Marco van Basten.
‘Hij gaat goed met de pers om, valt ons nooit af in de media’, aldus Rafael van der Vaart over Van Basten. ‘Het Nederlandse publiek is heel kritisch. Als je dit in Duitsland vertelt word je voor gek verklaard.’ De aanvoerder van HSV doelt daarmee op de kwalificatie van Oranje voor de EK én de kritiek op Van Basten over het vertoonde spel.
Oranje-aanvoerder Edwin van der Sar (foto) vindt dat de bondscoach goed omging met zijn mening over de gebeurtenissen rond Mark van Bommel en Ruud van Nistelrooy. ‘Van Basten respecteerde mijn mening over Van Bommel en Ruud. Met Van Nistelrooy is hij er vervolgens uitgekomen door onderlinge gesprekken. Met Van Bommel is het lastiger. Ruud wilde de dialoog, Mark niet’, aldus de recordinternational.
Wesley Sneijder, Ruud van Nistelrooy, Klaas Jan Huntelaar en Rafael van der Vaart vinden dat het voor de continuïteit goed is dat Van Basten blijft. Clarence Seedorf houdt een slag om de arm: ‘We moeten wachten wat er gebeurt op het EK en wat hij zelf wil.’ (MB)
Daar sta ik ook wel positief tegenover.quote:Op maandag 19 november 2007 15:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dit zegt voldoende natuurlijk. Als de groep achter hem staat, waaronder de mondige internationals Van Nistelrooy en van der Sar.
Nouja, het geeft aan dat hij zijn trainingen blijkbaar prettig doet, maar het vertoonde spel is toch niet heel geweldig, het gros van de tijd.quote:Op maandag 19 november 2007 15:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dit zegt voldoende natuurlijk. Als de groep achter hem staat, waaronder de mondige internationals Van Nistelrooy en van der Sar.
Laat hem na het EK maar lekker stoppen bij Oranje en bij ajax aan de slag gaanquote:Op maandag 19 november 2007 15:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ja, plaatjes van travestieten spammen is veel grappiger he!quote:Op maandag 19 november 2007 15:34 schreef Longmen het volgende:
Wat wil je, een mopje vertelen als je te laat stout bent, lachen gieren brullen met Marco!
Neeeee, WK 2010!!!!!!!!!quote:Op maandag 19 november 2007 15:38 schreef PyTh het volgende:
[..]
Laat hem na het EK maar lekker stoppen bij Oranje en bij ajax aan de slag gaan![]()
Laat hem maar lekker naar AC Milan, Barcelona of Chelsea gaan!quote:Op maandag 19 november 2007 15:38 schreef PyTh het volgende:
[..]
Laat hem na het EK maar lekker stoppen bij Oranje en bij ajax aan de slag gaan![]()
ná 2010 dan he!quote:Op maandag 19 november 2007 15:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Laat hem maar lekker naar AC Milan, Barcelona of Chelsea gaan!![]()
Tegen die tijd golft hij weer fulltime, nadat hij gigantisch door het ijs zakte als clubcoach en het allemaal niet meer aankon.quote:
quote:Op maandag 19 november 2007 16:06 schreef M0NTANA het volgende:
Tegen die tijd golft hij weer fulltime, nadat hij gigantisch door het ijs zakte als clubcoach en het allemaal niet meer aankon.
Bijvoorbeeld. Dit in tegenstelling tot de huilie uithangen in elke VB moet ontslagen worden reeks.quote:Op maandag 19 november 2007 15:44 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ja, plaatjes van travestieten spammen is veel grappiger he!
Je wil dat mensen ophouden met schermen met rankings en dan kom je zelf met verloren oefenwedstrijden om je punt te onderstrepen?!?!?!quote:Op maandag 19 november 2007 16:09 schreef Perico het volgende:
Ik mocht willen dat iedereen ophoudt met het schermen met rankings.
...
Maarja, het is "slechts" 1 van de 5 nederlagen onder van Basten als het weer gebeurt in 2008...
het verschil is dan ook dat ik niet bezig ben met een kansloze poging "grappig" gevonden te worden...quote:Op maandag 19 november 2007 16:09 schreef Longmen het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Dit in tegenstelling tot de huilie uithangen in elke VB moet ontslagen worden reeks.![]()
Vreselijke bofkont die je er bent!quote:Op maandag 19 november 2007 16:12 schreef Tennessee het volgende:
[..]
het verschil is dan ook dat ik niet bezig ben met een kansloze poging "grappig" gevonden te worden...
Ik zou het in FB posten!quote:Op maandag 19 november 2007 16:12 schreef Tennessee het volgende:
[..]
het verschil is dan ook dat ik niet bezig ben met een kansloze poging "grappig" gevonden te worden...
De cijfers van Oranje zijn de laatste drieënhalf jaar zo goed ondanks Marco van Basten en dankzij zijn geluk.quote:Op maandag 19 november 2007 16:09 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Joh, montana, als jij in je leven een tiende zo succesvol bent als Marco van Basten mag je echt blij zijn hoor, en ik hoop voor je dat als je dat lukt er dan niet ettertjes op het internet met stoere schuilnamen je onderuit proberen te halen...
Leuk verzonnen verhaaltje, maar wie is er dan volgens jou wél met een 8+ gemiddeld naar de EK-universiteit onderweg?quote:Op maandag 19 november 2007 16:21 schreef Zorro het volgende:
Het Nederlands Elftal onder van Basten is net een scholier die zegt dat hij alle vakken gehaald heeft, geen onvoldoendes, geen herexamens, enzovoort. Hij doet dat echter met zessen en naar boven afgeronde vijf-en-een-halfjes zonder enige studie of moeite. Het probleem is dat iedereen weet dat hij MET de nodige inspanning en de juiste houding makkelijk met een 8+ gemiddeld dat had kunnen doen. Hierdoor heeft hij nu te weinig basiskennis voor de universiteit, maar dat gelooft hij zelf niet want :"hij heeft toch alles gehaald?". Op de universiteit zal dan echter blijken dat hij door het ijs zakt. Zoals Oranje tijdens het EK.
MONTANA; "Dat we ons met de beste cijfers ooit kwalificeerden voor de WK was geluk", "Dat we met de beste cijfers ooit door de poule des doods op het WK kwamen was geluk", "dat we ons nu met de op één na beste cijfers ooit voor het EK plaatsen is geluk", "20x winst 27 wedstrijden was 20x geluk", "dat Van Gaal zich in 2002 niet wist te plaatsen voor de WK kwam omdat Van Basten meer geluk heeft dan Van Gaal", "en die twee wedstrijden die we verloren, tegen Portugal en Roemenië kwam omdat Van Basten toen even géén geluk had"... "en omdat ik thuis een kristallen bal heb weet ik dat Van Basten volgend jaar op de EK géén geluk zal hebben"quote:Op maandag 19 november 2007 16:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
De cijfers van Oranje zijn de laatste drieënhalf jaar zo goed ondanks Marco van Basten en dankzij zijn geluk.
Of dat succesvol is? Een loterijwinnaar kan toch ook niet succesvol genoemd worden?
Klopt.quote:Op maandag 19 november 2007 16:34 schreef Tennessee het volgende:
[..]
MONTANA; "Dat we ons met de beste cijfers ooit kwalificeerden voor de WK was geluk", "Dat we met de beste cijfers ooit door de poule des doods op het WK kwamen was geluk", "dat we ons nu met de op één na beste cijfers ooit voor het EK plaatsen is geluk", "20x winst 27 wedstrijden was 2x geluk", "dat Van Gaal zich in 2002 niet wist te plaatsen voor de WK kwam omdat Van Basten meer geluk heeft dan Van Gaal", "en die twee wedstrijden die we verloren, tegen Portugal en Roemenië kwam omdat Van Basten toen even géén geluk had"...
Dat zeg ik niet, ik hoop natuurlijk dat hij dan ook geluk heeft, want waar moet hij anders op terugvallen? Op het geweldige presterende, geoliede elftal dat hij in ruim drie jaar heeft gesmeed?quote:"en omdat ik thuis een kristallen bal heb weet ik dat Van Basten volgend jaar op de EK géén geluk zal hebben"
oww, en ik maar denken dat je al 32 topics lang hoopt dat hij ontslagen zal worden...quote:Op maandag 19 november 2007 16:46 schreef M0NTANA het volgende:
...
Dat zeg ik niet, ik hoop natuurlijk dat hij dan ook geluk heeft...
Klopt, maar aangezien dat tóch niet zal gebeuren, hoop ik maar dat hij ons met héél veel geluk kampioen maakt!quote:Op maandag 19 november 2007 16:50 schreef Tennessee het volgende:
[..]
oww, en ik maar denken dat je al 32 topics lang hoopt dat hij ontslagen zal worden...
Hou jezelf maar voor de gek, hou jezelf maar voor de gek, hou jezelf maar voor de gek, hou jezelf maar voor de gek!!quote:Op maandag 19 november 2007 08:46 schreef Bakf het volgende:
[..]
???
Van Servië en Ivoorkust gewonnen, tegen Argentinie gelijk en tegen Portugal op het nippertje verloren.
Overdrijven is ook een kunst.
Je hebt leugens, grotere leugens en statistieken! Dus hoezo objectief!?quote:Op maandag 19 november 2007 08:48 schreef Bakf het volgende:
[..]
De ELO-lijst is objectief, de mening van zeurende Hollanders is dat niet.
Inderdaad, nog iemand met stront in de ogen!quote:Op maandag 19 november 2007 08:52 schreef pfaf het volgende:
[..]
Objectief: ja.
Maar waar in is het objectief? Ik kan honderden lijstjes en statistieken maken, maar dat zegt toch geen bal. Het gaat om de bekers.
Dat is ook hypocriet.quote:Op maandag 19 november 2007 17:47 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Klopt, maar aangezien dat tóch niet zal gebeuren, hoop ik maar dat hij ons met héél veel geluk kampioen maakt!
Waarom? Moet ik dan maar hopen dat mijn vaderland kut presteert op het EK?quote:
Nee, mijn punt was:quote:Op maandag 19 november 2007 16:11 schreef Tennessee het volgende:
Je wil dat mensen ophouden met schermen met rankings en dan kom je zelf met verloren oefenwedstrijden om je punt te onderstrepen?!?!?!
Nederland is er de laatste 2 toernooien echt niet op pech uitgegaan hoorquote:Op maandag 19 november 2007 18:42 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maar juist zo'n knockoutwedstrijd verlies je vaak op pech of andere niet in de hand hebbende invloeden. Poulewedstrijden kom je juist door op je kwaliteit omdat je daar een eventueel foutje nog kan rechtzetten.
Gelukkig zeg je laatst tweequote:Op maandag 19 november 2007 18:43 schreef sjimz het volgende:
[..]
Nederland is er de laatste 2 toernooien echt niet op pech uitgegaan hoor
quote:Spelers willen Van Basten graag behouden
Marco van Basten kan op onvoorwaardelijke steun van de Oranje-selectie rekenen. De internationals hopen stuk voor stuk dat de bondscoach zijn contract bij de KNVB met twee jaar gaat verlengen.
Rafael van der Vaart bejubelt de werkwijze van Van Basten. "Hij gaat goed met de pers om, valt ons nooit af in de media. Het Nederlandse publiek is heel kritisch. Als je dit in Duitsland vertelt word je voor gek verklaard", zegt hij tegenover Sportweek.
Aanvoerder Edwin van der Sar is lovend over het begrip van de bondscoach toen hij zijn mening liet horen over de afwezigheid van enkele prominente spelers. "Van Basten respecteerde mijn mening over Van Bommel en Ruud. Met Van Nistelrooy is hij er vervolgens uitgekomen door onderlinge gesprekken. Met Van Bommel is het lastiger. Ruud wilde de dialoog, Mark niet."
Ondanks dat het merendeel van de selectie pleit voor een langer verblijf zijn enkele spelers ook sceptisch. Clarence Seedorf laat de beslissing om langer te blijven aan Van Basten. "We moeten wachten wat er gebeurt op het EK en wat hij zelf wil."
Natuurlijk, iedere international die nu zegt dat hij liever een andere bondscoach heeft, heeft het gedaan bij Marco van Basten en zit tijdens het EK op de bank, tribune of thuis. Logisch dus dat iedereen zijn vertrouwen uitspreekt in Van Basten, de man die nog meer aan vriendjespolitiek doet dan Frank Rijkaard als bondscoach.quote:
Misschien zijn ze gewoon tevreden over Van Basten. Tenslotte winnen ze bijna elke wedstrijd onder zijn leiding.quote:Op dinsdag 20 november 2007 08:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Natuurlijk, iedere international die nu zegt dat hij liever een andere bondscoach heeft, heeft het gedaan bij Marco van Basten en zit tijdens het EK op de bank, tribune of thuis. Logisch dus dat iedereen zijn vertrouwen uitspreekt in Van Basten, de man die nog meer aan vriendjespolitiek doet dan Frank Rijkaard als bondscoach.
Als je zolang compleet aan het afzeiken bent, en zo tegen een persoon bent en je in de kwalificatiereeks hoopt dat ze verliezen en niet door gaan, zodat de bondscoach ontslagen wordt; maar dan wel haantje de voorste bent bij een EK en staan juichen wanneer ze het wel redden; dat vind ik behoorlijk hypocriet ja.quote:Op maandag 19 november 2007 18:28 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waarom? Moet ik dan maar hopen dat mijn vaderland kut presteert op het EK?
Ik vind Van Nistelrooy en van der Sar nou niet echt de mensen die zich druk zullen maken om vriendjes met van Basten te wordenquote:Op dinsdag 20 november 2007 08:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Natuurlijk, iedere international die nu zegt dat hij liever een andere bondscoach heeft, heeft het gedaan bij Marco van Basten en zit tijdens het EK op de bank, tribune of thuis. Logisch dus dat iedereen zijn vertrouwen uitspreekt in Van Basten, de man die nog meer aan vriendjespolitiek doet dan Frank Rijkaard als bondscoach.
Nooit heb ik gehoopt op een nederlaag en daarbij, hoe kom jij erbij dat ik als voorste zou staan te juichen bij een Europese titel? Altijd zal ik hopen op successen voor Oranje, maar onder Marco van Basten zie ik het gewoon niet gebeuren. Maar als hij op basis van zijn gouden pik de titel wint, ben ik ook gewoon blij. Niet voor Van Basten, maar voor de hele natie.quote:Op dinsdag 20 november 2007 10:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Als je zolang compleet aan het afzeiken bent, en zo tegen een persoon bent en je in de kwalificatiereeks hoopt dat ze verliezen en niet door gaan, zodat de bondscoach ontslagen wordt; maar dan wel haantje de voorste bent bij een EK en staan juichen wanneer ze het wel redden; dat vind ik behoorlijk hypocriet ja.
Het is wat anders als je liever iemand anders als trainer ziet; maar jij bent finaal tegen Oranje onder deze bondscoach. Dan moet je op het EK ook maar wat anders gaan doen.
Jij gaat mij nu echt niet vertellen dat je geen enkele hebt gepost dat je hoopte dat NL zou verliezen of het EK niet zou redden, zodat van Basten ontslagen zou wordenquote:Op dinsdag 20 november 2007 10:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nooit heb ik gehoopt op een nederlaag en daarbij, hoe kom jij erbij dat ik als voorste zou staan te juichen bij een Europese titel? Altijd zal ik hopen op successen voor Oranje, maar onder Marco van Basten zie ik het gewoon niet gebeuren. Maar als hij op basis van zijn gouden pik de titel wint, ben ik ook gewoon blij. Niet voor Van Basten, maar voor de hele natie.
quote:Johan Cruijff maakte indirect het werk van Van Basten belachelijk
Het zou mij verbazen als de KNVB en Marco van Basten straks niet met elkaar doorgaan. Sterker nog: ik zou het zelfs jammer vinden als ze na het EK met elkaar stoppen. Ik vind dat Van Basten het verdient om zijn werk verder uit te bouwen. Als je kijkt naar zijn resultaten met het Nederlands elftal, dan kun je niet anders dan zeggen dat hij het goed gedaan heeft.
Oké, het voetbal was vaak niet erg aantrekkelijk. Maar dat komt omdat een bondscoach zijn spelers laat binnenvliegen, even met ze traint en een wedstrijdje gaat spelen. Daar is speltechnisch weinig eer aan te behalen en dan heb ik het nog niet over de blessures waar je als bondscoach mee te maken kan hebben.
Juist omdat ik er zo tegenaan kijk, heb ik vanaf zijn aanstelling het overdreven enthousiasme over Van Basten bekritiseerd. Je moet gewoon de inbreng van een bondscoach niet overschatten. Ze kunnen allemaal net zo gemakkelijk winnen als verliezen en zijn heel erg afhankelijk van de jongens die ze even tot hun beschikking hebben. Dat enthousiasme over hem heeft Marco, zonder dat hij daar zelf wat aan kan doen, parten gespeeld. Ik ging me gewoon ergeren, net als een heleboel andere mensen.
Het was toch ook ongeloofwaardig dat een man als Johan Cruijff, die vroeger toch echt een grote speler was, de meest slechte wedstrijden ging goedpraten. Dat sloeg toch nergens op? En als het echt té slecht was, dan had hij die wedstrijd toevallig niet gezien.
Nou, met zulk gedrag bewijs je je vriend geen goede dienst, dacht ik. Ik heb er zelf ook wel eens de neiging toe hoor, om een aardig iemand in bescherming te nemen. Maar ik verlies daarbij nooit de feiten uit het oog. Wat slecht is, is slecht en moet je niet goedpraten.
Dan maak je je belachelijk en in het geval van Cruijff is het nog erger want hij maakte het werk van Van Basten indirect belachelijk. Daarmee heeft hij het Nederlandse voetbal en het Nederlands elftal geen goede dienst bewezen.
Op basis van de resultaten zou je Van Basten dus moeten zien te behouden voor Oranje. Veel mensen wijzen nog wel eens terug op die wedstrijd tegen Portugal tijdens het WK. Toen ging er inderdaad een heleboel fout. Maar ja, dat ging het ook toen ik in 2004 met Dick Advocaat bij Oranje op de bank zat in de halve finale tegen Portugal. En ik geloof dat Louis van Gaal het als bondscoach ook moeilijk had tegen de Portugezen. Dat land ligt ons qua voetbal gewoon niet zo goed.
Ook qua spelopvatting steun ik de bondscoach. Ik speel ook het liefst met 4-3-3, soms hou je dat tegen beter weten in te lang vol omdat het zo mooi is. Ik vind het in dat verband ook logisch dat, als je geen echte buitenspelers hebt, je een linksbenige op rechts zet en een rechtsbenige op links. Die komen eerder in schietpositie. Laten we daar niet te ingewikkeld over doen.
En verder zou ik de KNVB willen adviseren om in elk geval géén man boven of naast Van Basten aan te stellen. Dat heeft die jongen helemaal niet nodig. Laten we blij zijn met het werk van Marco; hiep hiep hoera, we gaan naar het EK. En laat niemand dit cynisch opvatten, ik meen het serieus.
Nee, serieus. Wilde wel dat men tot het besef zou komen dat Marco van Basten geen goede bondscoach is, maar wensen dat we ons niet zouden kwalificeren? Nee, nooit.quote:Op dinsdag 20 november 2007 10:49 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Jij gaat mij nu echt niet vertellen dat je geen enkele hebt gepost dat je hoopte dat NL zou verliezen of het EK niet zou redden, zodat van Basten ontslagen zou worden!
Overigens heb ik een weddenschap lopen: als Oranje onder Van Basten de Europese titel pakt, scheer ik mijn kop kaal en spring de Amsterdamse grachten in tijdens de huldiging.quote:Als voorste was natuurlijk een overdrijving, want uiteraard sta ik daar dan.
Echt MONTANA, doe ons een plezier en ga tijdens het EK ver weg met vakantie of zo. Val ons dan niet lastig met je negatieve gezeur over Van Basten.quote:Op dinsdag 20 november 2007 10:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nooit heb ik gehoopt op een nederlaag en daarbij, hoe kom jij erbij dat ik als voorste zou staan te juichen bij een Europese titel? Altijd zal ik hopen op successen voor Oranje, maar onder Marco van Basten zie ik het gewoon niet gebeuren. Maar als hij op basis van zijn gouden pik de titel wint, ben ik ook gewoon blij. Niet voor Van Basten, maar voor de hele natie.
Misschien ik iets te negatief, maar misschien ben jij iets te positief.quote:Op dinsdag 20 november 2007 11:49 schreef Bakf het volgende:
[..]
Echt MONTANA, doe ons een plezier en ga tijdens het EK ver weg met vakantie of zo. Val ons dan niet lastig met je negatieve gezeur over Van Basten.
Ik ben niet te positief. Ik ben realistisch. Ik hoop dat Oranje Europees kampioen wordt - ze hebben best een kans - maar ik denk niet dat dat gaat lukken.quote:Op dinsdag 20 november 2007 12:03 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Misschien ik iets te negatief, maar misschien ben jij iets te positief.
allemachtig, en dan noemen ze mij een kapotte langspeelplaatquote:Op dinsdag 20 november 2007 14:31 schreef M0NTANA het volgende:
...
Kom ik ook een keer met cijfertjes, is het weer niet goed.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:34 schreef Tennessee het volgende:
[..]
allemachtig, en dan noemen ze mij een kapotte langspeelplaat
doe niet zo schijnheilig, het enige "nieuwe" in je post is die hele lijst met andere landen... riep jij niet steeds dat we ons daar niet mee moesten vergelijken als ik met alle slechte uitslagen van die andere landen kwam?quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:36 schreef M0NTANA het volgende:
Kom ik ook een keer met cijfertjes, is het weer niet goed.![]()
quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat zeggen die cijfers? Wij mogen toch ook niet verwijzen naar andere landen om te laten zien dat onze resultaten wel goed zijn.
Deze cijfers gebruik ik alleen maar op de opmerking van Bakf ("Zwakke ploegen bestaan gewoon niet meer."), want het is wel degelijk mogelijk om met ruime cijfers te winnen. Het is onzin om te stellen dat er geen kleine landen meer zijn, dat het daarom niet vreemd is dat Oranje met slechts 1-0 wint van Albanië, Luxemburg (tweemaal) en Slovenië. Daarbij, het is een structureel probleem, als je ziet dat het niet éénmaal gebeurt, maar viermaal! Het loopt na drie jaar nog altijd voor geen meter, waarom zou het tijdens het EK wel goed gaan? Als het geluk ook nog eens wegvalt, zijn we zelf niet eens meer dan een B-team!quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:38 schreef Tennessee het volgende:
[..]
doe niet zo schijnheilig, het enige "nieuwe" in je post is die hele lijst met andere landen... riep jij niet steeds dat we ons daar niet mee moesten vergelijken als ik met alle slechte uitslagen van die andere landen kwam?
quote:Laatste monsterzege Oranje dateert van 2003
'We willen aanvallen en een goede wedstrijd spelen', liet Oranje-bondscoach Marco van Basten deze week weten in de aanloop naar het EK-kwalificatiewedstrijd tegen Luxemburg. De keuzeheer hoopt in een systeem met vier aanvallers eindelijk weer eens een klinkende zege te boeken.
De laatste keer dat het Nederlands elftal aanvallend uit zijn slof schoot in een interland, dateert al van vier jaar geleden. Op 19 november was Oranje in de Amsterdam Arena veel te sterk voor Schotland (6-0). Dat duel betrof de return in de play-offs om een ticket voor het EK 2004 in Portugal.
Sinds die zege tegen de Schotten bleek een Oranje-overwinning met ruime cijfers een zeldzaamheid. In liefst veertig van de 52 interlands in die periode maakte Nederland maximaal twee doelpunten. Voorts scoorde de ploeg in zeven wedstrijden drie keer en in vijf interlands vier keer.
Om eerlijk te zijn speelt Nederland wel redelijk in wedstrijden tegen goede tegenstanders. Niet vriendschappelijk, maar in wedstrijden waar iets op het spel staat. Tegen Roemenië was de eerste helft heel behoorlijk en ook tegen Servië en Ivoorkust was het niet heel matig. Tegen Portugal en Argentinië was het resultaat niet goed, maar ik denk dat het wel genoeg zegt dat Nederland niet dik werd ingemaakt.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:31 schreef M0NTANA het volgende:
Het is gewoon overduidelijk dat het na ruim drie nog altijd voor geen meter loopt, waarom zouden we dan ineens wel kans maken op een Europese titel? Puur door het geluk van Marco van Basten? Of denk je dat het ineens wél gaat lopen? Of zijn er andere aanknopingspunten?
Van Basten heeft dus het geluk aan z'n kont hangen, en jij hebt liever een andere coach waarvan je niet zeker weet of die ook zoveel geluk zou hebben, of het elftal aan het voetballen zou kunnen krijgen?quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:45 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[..]
Het loopt na drie jaar nog altijd voor geen meter, waarom zou het tijdens het EK wel goed gaan? Als het geluk ook nog eens wegvalt, zijn we zelf niet eens meer dan een B-team!
Weer een prachtvoorbeeld van je grenzeloze overdrijven, negativisme en ontwijken. Er is een heel groot verschil tussen moeilijk scoren maar wél winnen en "Het loopt voor geen meter en dat zal het ook nooit doen onder Van Basten"quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:45 schreef M0NTANA het volgende:
....
Deze cijfers gebruik ik alleen maar op de opmerking van Bakf ("Zwakke ploegen bestaan gewoon niet meer."), want het is wel degelijk mogelijk om met ruime cijfers te winnen. Het is onzin om te stellen dat er geen kleine landen meer zijn, dat het daarom niet vreemd is dat Oranje met slechts 1-0 wint van Albanië, Luxemburg (tweemaal) en Slovenië. Daarbij, het is een structureel probleem, als je ziet dat het niet éénmaal gebeurt, maar viermaal! Het loopt na drie jaar nog altijd voor geen meter, waarom zou het tijdens het EK wel goed gaan? Als het geluk ook nog eens wegvalt, zijn we zelf niet eens meer dan een B-team!
...
Er is toch totaal geen garantie dat hij dat geluk blijft behouden?quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:48 schreef Radegast het volgende:
[..]
Van Basten heeft dus het geluk aan z'n kont hangen, en jij hebt liever een andere coach waarvan je niet zeker weet of die ook zoveel geluk zou hebben, of het elftal aan het voetballen zou kunnen krijgen?
Maar wat nou als het geluk wegvalt? Dan win je niet eens van Albanië, Luxemburg en Slovenë, dan laat je ook tegen Bulgarije punten liggen en plaats je je dus niet voor het EK. Wat nou als het geluk vanaf nu voorbij is? Op basis van welke aanknopingspunten verwacht je dan een goede prestatie van Oranje op het EK?quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:51 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Weer een prachtvoorbeeld van je grenzeloze overdrijven, negativisme en ontwijken. Er is een heel groot verschil tussen moeilijk scoren maar wél winnen en "Het loopt voor geen meter en dat zal het ook nooit doen onder Van Basten"
Hou toch eens op over dat geluk man! Heb jij een jeugdtrauma aan de Donald Duck overgehouden of zo? Waarom is 20 van de 27 winnen wél geluk, maar 2 van de 27 verliezen géén pech?quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:52 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Er is toch totaal geen garantie dat hij dat geluk blijft behouden?
Als het geluk wegvalt, heeft Marco van Basten niets over, er staat nog altijd geen team.
Een andere bondscoach zou er wellicht wél een goed voetballend en presterend team van kunnen maken.
Hans Klok ofzo?quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:52 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Een andere bondscoach zou er wellicht wél een goed voetballend en presterend team van kunnen maken.
Motivatie, drie weken samen trainen, tegen goede tegenstander spelen die ook aanvallen, waardoor er ruimte komt.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:55 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op basis van welke aanknopingspunten verwacht je dan een goede prestatie van Oranje op het EK?
Hoeveel van die wedstrijden heb jij gezien?quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:55 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Hou toch eens op over dat geluk man! Heb jij een jeugdtrauma aan de Donald Duck overgehouden of zo? Waarom is 20 van de 27 winnen wél geluk, maar 2 van de 27 verliezen géén pech?
Ik weet niet wat je precies bedoelt met je opmerking, maar zoals ik al zei; "Waarom is 20 van de 27 wedstrijden winnen geluk, maar 2 van de 27 wedstrijden verliezen dan geen pech?"quote:
Omdat het ook heel goed anders had kunnen lopen, overtuigend was het in elk geval niet.quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:06 schreef RayMania het volgende:
Geluk noem ik alleen als je wint in de laatste minuut of als je onterecht wint. Tegen Luxemburg is van beide toch echt geen sprake, maar dat noem je wel geluk. Omdat zij twee kansen krijgen in de slotfase?
Ik bedoel dat je geluk niet als eigenschap aan iemand kan binden en bang zijn dat het wegvaltquote:Op dinsdag 20 november 2007 15:06 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je precies bedoelt met je opmerking, maar zoals ik al zei; "Waarom is 20 van de 27 wedstrijden winnen geluk, maar 2 van de 27 wedstrijden verliezen dan geen pech?"
ga je weer met je ontwijken. ik heb ze op een enkele uitzondering na allemaal minstens 1x gezien en sommige wedstrijden heb ik zelfs 2x of vaker bekeken ondertussen. Je punt is? Jij was toch degene die niet meer keek omdat je het niet meer aan kon zien?quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hoeveel van die wedstrijden heb jij gezien?
En je blijft maar ontwijken... Als je niet bij AstroTV gaat werken moet je het echt in de politiek proberen Montana! Natuurlijk bestaat geluk en pech, maar ik geloof niet dat het als goedkope aftershave aan iemand vastzit. Voor de zoveelste keer, waarom is 20 van de 27 winst wél geluk, maar 2 van de 27 verlies géén pech?quote:Als er geen geluk en geen pech zou bestaan, waren de cijfers voor Nederland veel minder dan nu.
Nee, dat ben ik met je eens. Maar van geluk is geen sprake tegen Luxemburgquote:Op dinsdag 20 november 2007 15:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Omdat het ook heel goed anders had kunnen lopen, overtuigend was het in elk geval niet.
ok, dank je voor de uitleg!quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je geluk niet als eigenschap aan iemand kan binden en bang zijn dat het wegvalt.
Marco van Basten heeft met geluk gewonnen, hij heeft geen geluk, het is niets tastbaars waar je iemand op af kan rekenen. Hij heeft er niets voor gedaan, kan er niets aan doen...
Nederland - Portugal ook.quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Omdat het ook heel goed anders had kunnen lopen, overtuigend was het in elk geval niet.
Het is ook geen pretje meer om Oranje te bekijken, maar aangezien ikzelf niet vindt dat ik mag oordelen over iets wat ik niet heb gezien, ben ik ze maar weer gaan bekijken.quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:09 schreef Tennessee het volgende:
[..]
ga je weer met je ontwijken. ik heb ze op een enkele uitzondering na allemaal minstens 1x gezien en sommige wedstrijden heb ik zelfs 2x of vaker bekeken ondertussen. Je punt is? Jij was toch degene die niet meer keek omdat je het niet meer aan kon zien?
De twee nederlagen waren terecht, van de overige 25 wedstrijden hadden er makkelijk meer verloren kunnen worden. Zo duidelijk?quote:[..]
En je blijft maar ontwijken... Als je niet bij AstroTV gaat werken moet je het echt in de politiek proberen Montana! Natuurlijk bestaat geluk en pech, maar ik geloof niet dat het als goedkope aftershave aan iemand vastzit. Voor de zoveelste keer, waarom is 20 van de 27 winst wél geluk, maar 2 van de 27 verlies géén pech?
Het enige dat me niet duidelijk is, is je motivatie het voor alle anderen ook zo te verpesten als dat je zegt dat Van Basten het voor jou heeft verpest.quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:27 schreef M0NTANA het volgende:
Het is ook geen pretje meer om Oranje te bekijken, maar aangezien ikzelf niet vindt dat ik mag oordelen over iets wat ik niet heb gezien, ben ik ze maar weer gaan bekijken.
De twee nederlagen waren terecht, van de overige 25 wedstrijden hadden er makkelijk meer verloren kunnen worden. Zo duidelijk?
Verpest ik het voor jou? Je moet toch wel tegen een mening kunnen?quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:30 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Het enige dat me niet duidelijk is, is je motivatie het voor alle anderen ook zo te verpesten als dat je zegt dat Van Basten het voor jou heeft verpest.
en een mening hebben is weer iets anders als 32 topics lang propaganda voeren...quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:34 schreef M0NTANA het volgende:
...Je moet toch wel tegen een mening kunnen?
Nee MONTANA, je voert al ruim een jaar propaganda en als je daar direct op aangesproken wordt ontwijk je de vragen en als ze dan te vaak opnieuw gesteld worden ren je naar de moderators om "jouw" topic schoon te laten vegen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:57 schreef M0NTANA het volgende:
Ach, ik bekijk het liever negatief en hoop dat ik daarna positief verrast wordt. Jij bent liever positief, met een zeer reële kans dat je negatief verrast wordt. Daarbij denk ik dat ik qua mening nog dichter bij de realiteit zit ook, maar dat is slechts een mening, jij denkt dat jij gelijk hebt. Maar goed, op een forum heb je nu eenmaal verschillende meningen. Gelukkig maar, zou een saaie boel zijn als iedereen er hetzelfde over denkt.
Dat laatste is niet zo, ik heb M0NTANA nooit in Feedback gezien en ik heb ook nooit een PM gehad dat er offtopic verwijderd moest worden.quote:Op dinsdag 20 november 2007 16:32 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Nee MONTANA, je voert al ruim een jaar propaganda en als je daar direct op aangesproken wordt ontwijk je de vragen en als ze dan te vaak opnieuw gesteld worden ren je naar de moderators om "jouw" topic schoon te laten vegen.
ik zal hem even op gaan zoeken, zo terug...quote:Op dinsdag 20 november 2007 16:38 schreef RayMania het volgende:
[..]
Dat laatste is niet zo, ik heb M0NTANA nooit in Feedback gezien en ik heb ook nooit een PM gehad dat er offtopic verwijderd moest worden.
Vergelijk je het dan ook gelijk even met de posts die jij hebt geplaatst daar?quote:Op dinsdag 20 november 2007 16:38 schreef Tennessee het volgende:
[..]
ik zal hem even op gaan zoeken, zo terug...
Dit is de eerste;quote:Op dinsdag 20 november 2007 16:38 schreef Tennessee het volgende:
[..]
ik zal hem even op gaan zoeken, zo terug...
Voor de duidelijkheid, die off-topic rommel was dus mijn vragen naar de motivatie achter de TT en OP...(hopelijk is dat dus geen aanleiding om deze post ook maar meteen te deleten.)quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 16:38 schreef M0NTANA het volgende:
Hoop dat een moderator alle off topic-rommel kan verwijderen, zodat we hier weer gewoon kunnen dicussiëren over het functioneren van Marco van Basten....
Dus dan maar een nieuwe coach die beter speelt maar wel verliest? Ik wil best op zn Italiaans Europees Kampioen worden.quote:Op dinsdag 20 november 2007 17:14 schreef WhiteLightning het volgende:
we lijken wel italianen op dit moment!
Oranje verliest gewoon supporters op deze manier door wanbeleid.
Hoezo tactisch gezien drama? Vertel? Geen kansen gezien afgelopen zaterdag? Welk wanbeleid? Wat gaat er verkeerd, aldus jou?quote:Op dinsdag 20 november 2007 17:14 schreef WhiteLightning het volgende:
taktisch gezien is het spel van nederland gewoon een drama.
het is idd gewoon vervelend om oranje te kijken.
iedere keer geeft het zon verschrikkelijk kut gevoel achteraf. ik vraag me af waar ik uberhaupt nog kijk.
ik huiver de wedstrijd van morgen , waarschijnlijk winnen we weer nipt.
we lijken wel italianen op dit moment!
Oranje verliest gewoon supporters op deze manier door wanbeleid.
Op zich doet dat er heel veel toe.quote:Op dinsdag 20 november 2007 17:41 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Los van dat dat er weinig toe doet, moet ik dan weer op zoek naar bewijs om te laten zien dat hij dat óók in deze topic heeft gedaan?
FB heb ik nog nooit bezocht, dat topic is bedoeld voor mod's, wannabe-mod's en jankerds. Dat ik in een topic vraag de off topic-rommel te verwijderen, lijkt me geen probleem. Wat heeft het voor zin om ieder topic weer hetzelfde te moeten aanhoren over de topictitel, openingspost en mijn propaganda? Kom op, zeg. Get a life!quote:Op dinsdag 20 november 2007 16:59 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Dit is de eerste;
[..]
Voor de duidelijkheid, die off-topic rommel was dus mijn vragen naar de motivatie achter de TT en OP...(hopelijk is dat dus geen aanleiding om deze post ook maar meteen te deleten.)
Er zijn er meer, moet ik verder zoeken?
Kunnen we het erover eens worden dat opgestoken middelvingers provocerend zijn en dat Marco van Basten niét ontslagen moet worden?quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:05 schreef M0NTANA het volgende:
Kunnen we het hier nu voortaan weer gewoon alleen over Marco van Basten hebben?
Realistisch!? WHOEHAHAHAHAHA!!!quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:12 schreef Bakf het volgende:
[..]
Ik ben niet te positief. Ik ben realistisch. Ik hoop dat Oranje Europees kampioen wordt - ze hebben best een kans - maar ik denk niet dat dat gaat lukken.
Maar ik weiger mee te huilen met de wolven in het enge bos die blind zijn voor de hedendaagse krachtsverhoudingen in het interlandvoetbal. Zwakke ploegen bestaan gewoon niet meer.
Als Oranje faalt, pech gehad dan. Dan hebben de spelers gefaald en niet de bondscoach want die heeft toch wel bewezen niet (meer) dogmatisch te zijn in zijn spelopvatting.
De meeste dromen zijn bedrog ... en als ik wakker word verliest oranje nog!!quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:58 schreef RayMania het volgende:
[..]
Motivatie, drie weken samen trainen, tegen goede tegenstander spelen die ook aanvallen, waardoor er ruimte komt.
Okeeeeeee verliefd fzo?quote:Op zondag 18 november 2007 12:21 schreef Tennessee het volgende:
[ afbeelding ]
Marco van Basten
Functie: Bondscoach
Geboorteplaats: Utrecht
Geboortedatum: 31-10-1964
Debuut als Bondscoach: 29-07-2004
Marco van Basten maakt in 1982 op 17-jarige leeftijd bij Ajax zijn debuut in het betaald voetbal. In het competitieduel met
........................................ [blablablaa]
De Nederlandse Voetbal Pers; Verslaggevers of Meningmakers?
..
(met dank aan www.knvb.nl www.fifa.com en www.uefa.com)
Nee, NL was kansloos!quote:
Dat we daarbij horen is volstrekt logisch en de eindronde wordt een fiasco!quote:Op dinsdag 20 november 2007 17:35 schreef tong80 het volgende:
Nederland heeft van alle landen het beste resultaat in de laatste 2 WK en EK kwalificaties.
In ieder ander land wordt dan de rode loper uitgerold. In Nederland wordt de coach verweten dat zijn spitsen niet scoren uit 20 kansen. Beoordeel hem nou eens op de eindronde eens wees blij dat we als klein kutlandje bij de grote jongens horen.
Aangezien je een liefhebber van cijfers bent, was dit misschien de datum dat hij aangesteld werd? Zijn debuut was op 18 augustus in en tegen Zweden.......quote:Op zondag 18 november 2007 12:21 schreef Tennessee het volgende:
[ afbeelding ]
Debuut als Bondscoach: 29-07-2004
Kijk eens naar de Atlas en wees trotsquote:Op dinsdag 20 november 2007 18:23 schreef Barca het volgende:
[..]
Dat we daarbij horen is volstrekt logisch en de eindronde wordt een fiasco!
Lang leve de vrijheid van meningsuitingquote:Op zondag 18 november 2007 21:13 schreef Barca het volgende:
Het EK wordt echt lachen. Nederland - Oostenrijk 1 - 6, Polen - Nederland 10 - 0 en Nederland - Griekenland 0 - 7.
...
cool, dankjewel, ik zal het even nakijken!quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:30 schreef DRD het volgende:
[..]
Aangezien je een liefhebber van cijfers bent, was dit misschien de datum dat hij aangesteld werd? Zijn debuut was op 18 augustus in en tegen Zweden.......
Ik vind 14 doelpunten uit 11 wedstrijden niet erg geruststellend anders, voor die eindronde. NAC staat daar zevende mee, Groningen 12de (leuk joh, appels met meloenen vergelijken)quote:Op dinsdag 20 november 2007 17:35 schreef tong80 het volgende:
Nederland heeft van alle landen het beste resultaat in de laatste 2 WK en EK kwalificaties.
In ieder ander land wordt dan de rode loper uitgerold. In Nederland wordt de coach verweten dat zijn spitsen niet scoren uit 20 kansen. Beoordeel hem nou eens op de eindronde eens wees blij dat we als klein kutlandje bij de grote jongens horen.
3 tegendoelpunten. Italië zou daar trots op zijn. Maar nogmaals zal me aan m'n reet roesten.quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:33 schreef DRD het volgende:
[..]
Ik vind 14 doelpunten uit 11 wedstrijden niet erg geruststellend anders, voor die eindronde. NAC staat daar zevende mee, Groningen 12de (leuk joh, appels met meloenen vergelijken)
quote:Marco van Basten spreekt;
Wat is er leuk aan om bondscoach te zijn? Lastige job. Waar haal jij je passie en vreugde uit in deze rol?
Van Basten: ,,In de eerste plaats is het gewoon ontzettend leuk om met de beste spelers van Nederland te mogen werken. En natuurlijk zouden we af en toe wat langer met de groep bij elkaar willen zijn, zodat je wat meer tijd hebt samen. Maar we wisten dat dit niet het geval zou zijn toen we aan deze job begonnen. Dat is eigenlijk het enige lastige aan deze baan."
,,Het is verder heel prettig werken bij de KNVB en Oranje. We hebben een uitstekende staf, de faciliteiten zijn goed en, zoals ik al zei, het is mooi werken met de meest getalenteerde spelers van het land. Het is iedere keer weer leuk om een selectie samen te stellen en vervolgens met de groep en de staf naar een wedstrijd toe te werken."
,,Je hebt als coach van de nationale ploeg veel keuzes en dat is bij een club weer veel minder het geval. We komen ook veel bij clubs, je ziet veel voetbal uit binnen- en buitenland. Genoeg interessante zaken dus."
Bron: KNVB
Dus tegenwoordig is meedoen belangrijker dan winnen, de Olymische gedachte?quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Kijk eens naar de Atlas en wees trots
Dat hoor ik meer mensen zeggen en dat is dus de grootste onzin. Coaches mogen altijd en overal op beoordeeld worden. Niet alleen op toernooien en op basis van diezelfde toernooien. Die zijn belangrijk, tuurlijk, maar waarom zouden alleen dan beoordelingen mogen plaatsvinden? Omdat we naar het toernooi gaan? Er mag niets van gevonden worden, zolang we er maar heen gaan? Dan is alles dus maar prima?quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Op en na het EK mogen we van Basten pas beoordelen.
quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:05 schreef M0NTANA het volgende:
...
quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:08 schreef Tennessee het volgende:
Kunnen we het erover eens worden dat opgestoken middelvingers provocerend zijn en dat Marco van Basten niét ontslagen moet worden?
Neen coach kan pas beoordeeld worden als ie spelers een paar weken tot zijn beschikking heeft.quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:44 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dus tegenwoordig is meedoen belangrijker dan winnen, de Olymische gedachte?
Maltaquote:Op dinsdag 20 november 2007 18:43 schreef tong80 het volgende:
De beste bondscoach was Kees Rijvers. Die liet van Basten Gullit Kieft Rijkaard en Vanenburg debuteren. Maar werd ontslagen toen Spanje met 12-1 van Spanje won. Wat is dan wijsheid ?
Waarom reageer je dan op en tegen mij?quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:00 schreef Tennessee het volgende:
volgens mij is daarnet gedelete dat ik je aan het negeren ben sjimz, en ook een deel van de aanleiding geloof ik... doet er niet toe, je staat nog steeds op mijn ignore lijst... dit voor de duidelijkheid...
Nee, want dan is er geen discussie meer.quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:08 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Kunnen we het erover eens worden dat opgestoken middelvingers provocerend zijn en dat Marco van Basten niét ontslagen moet worden?
Ik denk dat er dan juist bétere discussie is en minder getrol, maar dat mag ik niet meer zeggen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:13 schreef EnGCatjuh het volgende:
Nee, want dan is er geen discussie meer.
"Ok jongens, we zijn het erover eens dat Marco niet ontslagen moet worden en dat alles moet zijn zoals ik zeg!"quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:16 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik denk dat er dan juist bétere discussie is en minder getrol, maar dat mag ik niet meer zeggen.
Voetballer of coach is een groot verschilquote:Op dinsdag 20 november 2007 19:20 schreef tong80 het volgende:
Mensen we hebben de beste voetballer van de laatste 20 jaar als bondscoach.
Ik had niet anders verwacht, had alleen wel met wat overtuigender en dwingender spel gemogen.quote:We zijn geplaatst.
Het gaat niet om het aantal wedstrijden dat je wint, het gaat erom dat je de juiste wedstrijden wint.quote:Geen ander land heeft zoveel wedstrijden gewonnen de laatste 4 jaar.
We hebben vaker tegen de duitsers in een finale met 1-0 voorgestaan, weet je nog hoe het afliepquote:Ze zien Marco uit de catacomben komen in de EK - Finale tegen Duitsland op het EK. GVD wij hebben Löw denken ze dan. We staan al met 1-0 voor. De rest is aan de spelers.
quote:
Lijkt mij anders meer op een hele lijst met geen argumenten... Is dat jouw idee van een goede discussie?quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:17 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
"Ok jongens, we zijn het erover eens dat Marco niet ontslagen moet worden en dat alles moet zijn zoals ik zeg!"
"..."
"..."
"..."
"..."
"..."
"..."
"..."
"..."
Lijkt me een topdiscussie!
Nee, dat is de discussie volgens jouw idee.quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:25 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Lijkt mij anders meer op een hele lijst met geen argumenten... Is dat jouw idee van een goede discussie?
Ik ben bang dat jouw definitie van discussie me enigszins duidelijk begint te worden.quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:26 schreef EnGCatjuh het volgende:
Nee, dat is de discussie volgens jouw idee.
Wat we nu hebben in de topicreeks is een discussie.
En dat is?quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:28 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik ben bang dat jouw definitie van discussie me enigszins duidelijk begint te worden.
Ik kan me daar helemaal niks bij voorstellen, sorry. Ik heb nog nooit tegen iemand gezegd dat ze het met me eens móeten zijn over Van Basten. Ik vind de TT en de OP van deze topicreeks storend en ik vind dat hij uitnodigt tot trollen en niet tot serieuze discussie over Marco van Basten, dat hoeft verder niemand met me eens te zijn maar ik vind het op zijn minst vreemd dat ik dat niet meer mag zeggen. Ik ben juist vóór goede discussie en tégen allemaal lopen blêrren dat Van Basten ontslagen zou moeten worden. Dat heeft toch niks met theekransjes te maken? Dat heeft er meer mee te maken dat ik al aardig wat jaar uit de puberteit ben denk ik.quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:29 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
En dat is?
Ik heb het idee dat jouw idee van een discussie een theekransje is, waarbij iedereen hetzelfde denkt.
Het gaat er meer om het feit dat je het in elk topic van deze reeks wel weer eens moet zeggen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:37 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik kan me daar helemaal niks bij voorstellen, sorry. Ik heb nog nooit tegen iemand gezegd dat ze het met me eens móeten zijn over Van Basten. Ik vind de TT en de OP van deze topicreeks storend en ik vind dat hij uitnodigt tot trollen en niet tot serieuze discussie over Marco van Basten, dat hoeft verder niemand met me eens te zijn maar ik vind het op zijn minst vreemd dat ik dat niet meer mag zeggen. Ik ben juist vóór goede discussie en tégen allemaal lopen blêrren dat Van Basten ontslagen zou moeten worden. Dat heeft toch niks met theekransjes te maken? Dat heeft er meer mee te maken dat ik al aardig wat jaar uit de puberteit ben denk ik.
De hele topicreeks is gewoon één grote trolquote:Op dinsdag 20 november 2007 19:39 schreef EnGCatjuh het volgende:
Voordat jij begon te zeiken was hier 25 topics lang een normale discussie over Marco zonder trollen.
Omdat je kritiek nu wel bekend is. Er wordt niks mee gedaan, dus kan je het net zo goed niet posten.quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:41 schreef Tennessee het volgende:
de TT en OP moeten toch óók zo nodig herhaald worden? waarom mag dat wél en mijn kritiek daarop niét?
De TT en de OP hoeven niet herhaald te worden want als jij als eerste het topic opent heb jij toch ook je eigen TT?quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:41 schreef Tennessee het volgende:
de TT en OP moeten toch óók zo nodig herhaald worden? waarom mag dat wél en mijn kritiek daarop niét?
Mag ik alsjeblieft zélf uitmaken wat ik wil posten? En waarom geldt dat wél voor mijn mening en niét voor de TT en OP?quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:42 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Omdat je kritiek nu wel bekend is. Er wordt niks mee gedaan, dus kan je het net zo goed niet posten.
Een mening die niet overeenkomt met jouw mening is niet per definitie een trol.quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:41 schreef Tennessee het volgende:
[..]
De hele topicreeks is gewoon één grote trol
Tuurlijk al ben je niet voor niets gewaarschuwd door de moderators niet meer te zeuren over de TT.quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:43 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Mag ik alsjeblieft zélf uitmaken wat ik wil posten?
Inderdaad Tennessee getroll (om zn eigen taal maar aan te houden) ontneemt mij al de lust...quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:39 schreef EnGCatjuh het volgende:
Voordat jij begon te zeiken was hier 25 topics lang een normale discussie over Marco zonder trollen.
Geen kampioen worden. Het wordt zelfs een groot fiasco. In de groepsfase worden we uitgeschakeld. 3x verliezen. Bye, bye, zwaai, zwaai!!quote:
Ja, jij spamt liever plaatjes van travestieten als ik het me goed herinner...quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:46 schreef Longmen het volgende:
[..]
Inderdaad Tennessee getroll (om zn eigen taal maar aan te houden) ontneemt mij al de lust...
En stel nou dat ik eerst ben, en ik maak er bijvoorbeeld: "Marco van Basten moet bijtekenen! #3" van, en daar komt commentaar op, wordt dat commentaar dan ook gedelete?quote:Op dinsdag 20 november 2007 19:53 schreef RayMania het volgende:
Je weet het hè, Tennessee. Vanavond misschien wel een nieuw topic. De TT en OP staan vrij voor iedereen. Succes ermee wie de eerste is
.
Dan pas ik eerst #3 aan zodat dat juist is. Verder delete ik amper posts, alleen posts die echt niks te maken hebben met Marco van Basten. Wat dat dan is maakt niet uit, kan ook commentaar zijn. Waar delete ik trouwens jouw commentaar op de TT? Dit topic? Vorig topic? Ik kan het me niet herinnerenquote:Op dinsdag 20 november 2007 19:56 schreef Tennessee het volgende:
[..]
En stel nou dat ik eerst ben, en ik maak er bijvoorbeeld: "Marco van Basten moet bijtekenen! #3" van, en daar komt commentaar op, wordt dat commentaar dan ook gedelete?
En waarom doe je dat niét met de opzettelijke fouten in de "MvB moet ontslagen worden"-reeks en dan wél in de "MvB moet bijtekenen"-reeks?quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:01 schreef RayMania het volgende:
Dan pas ik eerst #3 aan zodat dat juist is.
Als jij het niet bent is het wel een van je collega's. Deze week struikelden jullie zelfs over elkaar om maar zo snel mogelijk slotjes te gooien...quote:Verder delete ik amper posts, alleen posts die echt niks te maken hebben met Marco van Basten. Wat dat dan is maakt niet uit, kan ook commentaar zijn. Waar delete ik trouwens jouw commentaar op de TT? Dit topic? Vorig topic? Ik kan het me niet herinneren.
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 18:13 schreef RayMania het volgende:
En opgeschoond. Nu is het afgelopen met dat constante gezeik hier. In het Marco van Basten topic wordt vanaf nu alleen nog maar gesproken over alles wat met Marco van Basten te maken heeft, niks anders.
Tennessee: Jij moet heel snel normaal gaan doen met je zeikerige gedrag. Ik wil geen posts meer zien van je over de TT of OP, daar is al lang genoeg over gediscussieerd. Verder geen persoonlijk gedoe met M0NTANA, venomsnake of golfer. Succes ermee.
quote:Op zondag 18 november 2007 14:05 schreef dndiek het volgende:
Zo, dat is nog eens opschonen!
Tennessee, dat geneuzel over de TT hoeft niet elke keer opnieuw.
Tellen is gewoon #33 voor de volgende topic. (Jij telt 2 reeksen samen en dan ook nog eens gesloten dubbele topics erbij op)
Dat Marco van Basten-bash-verhaal geloven we verder ook wel
ONTOPIC nu graag!
Ga even naar Feedback, of PM ofzo. Ik heb geen zin om elke keer deze reeks offtopic te laten gaan.quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:09 schreef Tennessee het volgende:
[..]
En waarom doe je dat niét met de opzettelijke fouten in de "MvB moet ontslagen worden"-reeks en dan wél in de "MvB moet bijtekenen"-reeks?
[..]
Als jij het niet bent is het wel een van je collega's. Deze week struikelden jullie zelfs over elkaar om maar zo snel mogelijk slotjes te gooien...
[..]
[..]
quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:05 schreef M0NTANA het volgende:
...
quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:08 schreef Tennessee het volgende:
zitten jullie ergens op te wachten of zo? en zijn 2 moderators dan wel genoeg denk je?quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:13 schreef dndiek het volgende:
Zet die jankmodus eens een keer uit, Tennessee
Alleen win je het daarmee nog niet van de Italianen zelf, die daar natuurlijk veel meer ervaring mee hebben.quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:19 schreef Beschouw het volgende:
Marco kan nog steeds op mijn stem rekenen. Ik wil eigenlijk wel op zijn Italiaans Europees kampioen worden.
Net stond er bangen!quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:20 schreef RayMania het volgende:
En nu kappen met dat strontvervelende gejank van je. Als je nog één keer zeurt, jankt of whatever over de TT, OP of gewoon überhaupt de klojo uithangt laat ik je bannen. Succes ermee.
Als je door Ray gebangt wordt, kom je nooit meer uit de WAO.quote:
Als Clarence een paar van die grote Surinaamse bosjesmannen op T. afstuurt speelt hij zeker niet op het ek. Jammer, want als hij dat doet dan ga ik hem nog meer waarderen.quote:
Waarom zou Marco van Basten niet ontslagen moeten worden dan?quote:Op dinsdag 20 november 2007 18:08 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Zodat hij niet naar Ajax kan.quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:36 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Waarom zou Marco van Basten niet ontslagen moeten worden dan?
Gewoon zorgen dat Ajax nu al rond is met een andere trainer, dan kan MvB lekker naar AC Milan of Barca toe.quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:37 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Zodat hij niet naar Ajax kan.
Hoop toch echt dat men bij Ajax ook wel inziet dat Marco van Basten niet de juiste man is?quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:37 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Zodat hij niet naar Ajax kan.
Of anders Sparta, kijken of hij ze in de eredivisie weet te houden!quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:38 schreef sjimz het volgende:
[..]
Gewoon zorgen dat Ajax nu al rond is met een andere trainer, dan kan MvB lekker naar AC Milan of Barca toe.
Is ook wel een aardig opstapje naar een CL-winnaar.quote:Op dinsdag 20 november 2007 20:40 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Of anders Sparta, kijken of hij ze in de eredivisie weet te houden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |