abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53972781
Volgens mij gaat Van Basten 4-3-3 spelen

Maar dat weet ik nog niet zeker
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_53972796
En opgeschoond. Nu is het afgelopen met dat constante gezeik hier. In het Marco van Basten topic wordt vanaf nu alleen nog maar gesproken over alles wat met Marco van Basten te maken heeft, niks anders.

Tennessee: Jij moet heel snel normaal gaan doen met je zeikerige gedrag. Ik wil geen posts meer zien van je over de TT of OP, daar is al lang genoeg over gediscussieerd. Verder geen persoonlijk gedoe met M0NTANA, venomsnake of golfer. Succes ermee.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_53972842
wie zien jullie het liefst rechtsbuiten spelen ?
De toon van de muziek bepaalt alles in het leven
Wie faalt die straalt
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:19:03 #29
73006 PaRaR
Geboren en getogen
pi_53972935
v. Persie. Er is niemand anders beter voor die positie.
pi_53973056
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 18:19 schreef PaRaR het volgende:
v. Persie. Er is niemand anders beter voor die positie.
Ik zit ook al even te denken, maar ik weet het ook niet precies. Eigenlijk, als V. Basten met opkomende backs wil spelen, moet hij eigenlijk geen buitenspelers opstellen, want dan is het aan de zijkanten weer veel te vol. En Persie en VDV zijn natuurlijk geen echte buitenspelers en beter bruikbaar op andere posities. Middenvelders met aanvallende impulsen lijken me wel nuttig, maar ik denk dat Seedorf het slachtoffer wordt.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:30:04 #31
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_53973173
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 18:15 schreef WhiteLightning het volgende:
Niemand! Ik ben voor 3 verdedigers (opkomende backs), 5 middenvelders (minimaal 2 controlerend, minimaal 1 aanvallend) en 2 aanvallers.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_53973323
Een centrale verdediger dus.

Dat leidt wel tot spectakel in elk geval
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_53973382
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 17:08 schreef BliksemSchigt het volgende:

Op dinsdag 16 oktober 2007 16:38 schreef M0NTANA het volgende: En wie zullen er worden opgesteld?Stekelenburg, Melchiot, Heitinga, Ooijer, Bouma, Sneijder, De Zeeuw, van Bronkhorst, Van Persie, Huntelaar, Van der Vaart..
Melchiot en Van Bronckhorst zijn geschorst. De rechtsback wordt denk ik Jaliens, de middenvelder weet ik niet......
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:47:51 #34
30220 Barca
pi_53973526
Ooijer?! Pfffff!!! Laat de tv maar uit! Ooijer en Bouma ... dat wordt wel 13 - 0 voor Slovenië.
pi_53973657
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 18:47 schreef Barca het volgende:
Ooijer?! Pfffff!!! Laat de tv maar uit! Ooijer en Bouma ... dat wordt wel 13 - 0 voor Slovenië.
hey je onderschat slovenie
Wie faalt die straalt
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 19:27:34 #36
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_53974316
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 18:15 schreef WhiteLightning het volgende:
Niemand. We hebben geen rechtsbuiten.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_53974591
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:30 schreef Suijk het volgende:
Laat hem maar blijven. Als hij ontslagen wordt, komt 'ie bij Ajax. Zou Montana dat stiekem willen?
In die zin kan ik achter elke beslissing staan
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_53982127
Marco .
Ik hoop dat Nederland het niet haalt en dat ie snel bij Ajax kan beginnen .
-
pi_53984675
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 07:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik hoop dat Nederland het niet haalt en dat ie snel bij Ajax kan beginnen .
Zou het niet verstandiger zijn om eerst eens bij een wat kleinere club een jaar of 3 ervaring op te doen voordat hij een topclub gaat coachen?
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_53984786
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 10:48 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Zou het niet verstandiger zijn om eerst eens bij een wat kleinere club een jaar of 3 ervaring op te doen voordat hij een topclub gaat coachen?
Hij gaat toch ook geen topclub coachen dan?

Sorry, kon het niet laten...
pi_53985814
Beter deze TT, mijn voorspelling tegen Slovenië.
Een verschrikkelijk saaie wedstrijd met 1 doelpunt van van Persie in de laatste minuten.
En waar is Boula in godsnaam gebleven, hij is toch niet geblesseerd?
Ik hoef de wedstrijd iedergeval niet te kijken, ik lees wel in dit topic hoe het is verlopen.
pi_53986105
ik denk 2-1 met een late goal in blessuretijd
Wie faalt die straalt
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:54:45 #43
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53986166
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 19:27 schreef ErikT het volgende:

[..]

Niemand. We hebben geen rechtsbuiten.
Dat heb ik dus ook, we hebben geen rechtsbuiten en maar één échte linksbuiten (die bijna altijd geblesseerd is) en tóch wordt er 4-3-3 gespeeld, we hebben daarentegen wél de beschikking over meerdere centrumspitsen van topniveau, maar hier wordt er maar één van opgesteld!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_53986822
Dit is inderdaad het elftal qua samenstelling om 4-4-2 mee te spelen.

Maaruh, Jeuh, Engelaar weer opgeroepen
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 oktober 2007 @ 13:56:49 #45
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_53988492
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:54 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook, we hebben geen rechtsbuiten en maar één échte linksbuiten (die bijna altijd geblesseerd is) en tóch wordt er 4-3-3 gespeeld, we hebben daarentegen wél de beschikking over meerdere centrumspitsen van topniveau, maar hier wordt er maar één van opgesteld!
Hoe vaak moet ik dat nog uitleggen? Je hebt zelf al aangegeven dat 4-4-2 en 4-3-3 niet zoveel van elkaar hoeven te verschillen en of je in een 4-4-2 links of rechts op de vleugel speelt of een 4-3-3 maakt niet heel veel uit. En zowel Babel als VanPersie hebben dat al gedaan.

Je gedram over het ontslaan van MvB is even treurig gedram en nutteloos gezeik als TN over de topictitel. Heel soms ga je in op een argument - maar 10 posts later vergeet je het allemaal weer ga je weer drammen. Als ik dan ook nog moet lezen dat de spelers zo goed zijn en dat het door Van Basten komt dat het er allemaal niet uitziet dan denk ik geef mijn posrtie maar aan fikkie. Het aantal echt leuke wedstrijden van Oranje de afglopen 8 jaar is op de hand van een kluns in een houtzagerij te tellen. En dat is dus niet alleen onder van Basten ...

Ik laat deze serie maar aan me voorbij gaan. Een van de weinige die ik hier serieus met echte argumenten heb zien posten is DRD. Misschien dat ik daar nog op reageer.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  woensdag 17 oktober 2007 @ 14:25:30 #46
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53988977
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 13:56 schreef Doc het volgende:

[..]

Hoe vaak moet ik dat nog uitleggen? Je hebt zelf al aangegeven dat 4-4-2 en 4-3-3 niet zoveel van elkaar hoeven te verschillen en of je in een 4-4-2 links of rechts op de vleugel speelt of een 4-3-3 maakt niet heel veel uit. En zowel Babel als VanPersie hebben dat al gedaan.

Je gedram over het ontslaan van MvB is even treurig gedram en nutteloos gezeik als TN over de topictitel. Heel soms ga je in op een argument - maar 10 posts later vergeet je het allemaal weer ga je weer drammen. Als ik dan ook nog moet lezen dat de spelers zo goed zijn en dat het door Van Basten komt dat het er allemaal niet uitziet dan denk ik geef mijn posrtie maar aan fikkie. Het aantal echt leuke wedstrijden van Oranje de afglopen 8 jaar is op de hand van een kluns in een houtzagerij te tellen. En dat is dus niet alleen onder van Basten ...

Ik laat deze serie maar aan me voorbij gaan. Een van de weinige die ik hier serieus met echte argumenten heb zien posten is DRD. Misschien dat ik daar nog op reageer.
Zal het jou nog éénmaal proberen uit te leggen, door middel van enkele voorbeelden. Hier een 4-3-3 met een diepgaande tien, een beetje vergelijkbaar met 4-4-2:

1
2
3
4
5
6
7
8
-----------------
--------9--------
-11------------7-
-------10--------
---8---------6---
-3---5----4----2-
--------1--------
-----------------

Qua opstelling lijkt dit wel op een 4-4-2 met een héle aanvallende tien en opkomende vleugels:

1
2
3
4
5
6
7
-----------------
-----9----10-----
-11------------7-
---8---------6---
-3---5----4----2-
--------1--------
-----------------

De tien moet dan wel zo diep kunnen spelen als Jari Litmanen in zijn Ajax-tijd, dus een spelverdelende middenvelder als Wesley Sneijder is hier niet geschikt voor, maar Robin van Persie bijvoorbeeld weer wel. Voordeel van deze opstelling is dat de spits ontlast wordt, deze staat niet op een eiland.

Op zich zou de eerste opstelling ook kúnnen werken, ware het niet dat Marco van Basten over het algemeen met de punt naar achteren speelt, zoals in dit voorbeeld:

1
2
3
4
5
6
7
8
-----------------
--------9--------
-11------------7-
---10--------8---
--------6--------
-3---5----4----2-
--------1--------
-----------------

En áls Van Basten met de punt naar voren speelt, is het vaak nog met véél teveel ruimte achter de spits, zoals in dit voorbeeld:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
-----------------
--------9--------
-11------------7-
-----------------
-----------------
-------10--------
---8---------6---
-3---5----4----2-
--------1--------
-----------------

Met als gevolg dat de spits alsnog op een eiland staat, waardoor zelfs de beste spits van de wereld door zijn eigen bondscoach uitgeschakeld wordt.

Mijn voorkeur gaat uit naar de eerder genoemde 4-4-2 met aanvallende vleugels, maar aangezien we geen enkele capabele rechtsbuiten (aanvallend ingestelde rechtermiddenvelder dus) hebben en maar één linksbuiten (aanvallend ingestelde linkermiddenvelder dus) die vrijwel altijd geblesseerd is, ben ik een voorstander van het 4-1-2-1-2, zoals in dit voorbeeld:

1
2
3
4
5
6
7
8
-----------------
----11----9------
-------10--------
---8---------7---
--------6--------
-3---5----4----2-
--------1--------
-----------------

AC Milan heeft in het verleden successen behaald in dit systeem en vorig seizoen heeft Ajax aangetoond (uit bij FC Twente en PSV, respectievelijk 1-4 en 1-5) dat dit zeer efficiënt en aantrekkelijk kan worden uitgevoerd.

Voordeel is ook dat je het maximale rendement haalt uit twee van je beschikbare wereldspitsen (Ruud van Nistelrooij en Van Persie bijvoorbeeld), je één van je briljante spelverdelende middenvelders op zijn eigen positie kan opstellen (Wesley Sneijder of Rafael van der Vaart) en ook Nederlands beste clubvoetballer (Clarence Seedorf) op zijn beste positie kan opstellen.

Zoals gezegd kunnen 4-3-3 en 4-4-2 best met elkaar vergeleken worden, maar het 4-3-3 van Van Basten absoluut niet, dat is eerder een 4-5-1.

Kan je het hier een beetje mee eens zijn?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 17 oktober 2007 @ 19:32:02 #47
30220 Barca
pi_53994712
Ach ... zo lang men de spelopbouw wil doen via centrale verdedigers die nog geen skippibal kunnen raken wordt het nooit wat. Zeker niet met de waardeloze mentaliteit van de Nederlandse voetballers!

De gemiddelde uitkeringstrekker (dus zij die een uitkering genieten en te lui zijn om te werken) is minstens 1000x actiever dan een international!

Tactisch, technisch én mentaal zijn we zelfs veruit de mindere van een knvb 6e klasse team.

Maar om on topic te blijven: Bassie ontneemt het legioen iedere hoop. Hij staat verbetering in de weg!
pi_53995918
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 19:32 schreef Barca het volgende:
Ach ... zo lang men de spelopbouw wil doen via centrale verdedigers die nog geen skippibal kunnen raken wordt het nooit wat. Zeker niet met de waardeloze mentaliteit van de Nederlandse voetballers!

De gemiddelde uitkeringstrekker (dus zij die een uitkering genieten en te lui zijn om te werken) is minstens 1000x actiever dan een international!

Tactisch, technisch én mentaal zijn we zelfs veruit de mindere van een knvb 6e klasse team.

Maar om on topic te blijven: Bassie ontneemt het legioen iedere hoop. Hij staat verbetering in de weg!
Technisch?
Op woensdag 30 juni 2010 20:32 schreef afcajos het volgende:
Verrassend. Een topic over het regelen van te jonge smatjes en C_N en Lakitu zijn er als de kippen bij.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 20:42:19 #49
30220 Barca
pi_53996327
De opstelling is veel belovend. NOT!!!

Ja, technisch! Een bal raken kunnen onze jongens nauwelijks. Laat staat 1x raken om een snelle balcirculatie mogelijk te maken. Steekpasses?! Mission impossible!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 21:16:35 #50
30220 Barca
pi_53997329
Nou ... technisch gezien doen ze het in de 1e helft niet onaardig. Sneijder wordt goed gevonden. Hij speelt zichzelf mooi vrij voor de goal. De passing is behoorlijk. De opbouw moet echter sneller en beter.

Maar ja ... Bouma verziekt de boel met zijn ziekenhuisballen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')