Kom ik ook een keer met cijfertjes, is het weer niet goed.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:34 schreef Tennessee het volgende:
[..]
allemachtig, en dan noemen ze mij een kapotte langspeelplaat
doe niet zo schijnheilig, het enige "nieuwe" in je post is die hele lijst met andere landen... riep jij niet steeds dat we ons daar niet mee moesten vergelijken als ik met alle slechte uitslagen van die andere landen kwam?quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:36 schreef M0NTANA het volgende:
Kom ik ook een keer met cijfertjes, is het weer niet goed.![]()
quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat zeggen die cijfers? Wij mogen toch ook niet verwijzen naar andere landen om te laten zien dat onze resultaten wel goed zijn.
Deze cijfers gebruik ik alleen maar op de opmerking van Bakf ("Zwakke ploegen bestaan gewoon niet meer."), want het is wel degelijk mogelijk om met ruime cijfers te winnen. Het is onzin om te stellen dat er geen kleine landen meer zijn, dat het daarom niet vreemd is dat Oranje met slechts 1-0 wint van Albanië, Luxemburg (tweemaal) en Slovenië. Daarbij, het is een structureel probleem, als je ziet dat het niet éénmaal gebeurt, maar viermaal! Het loopt na drie jaar nog altijd voor geen meter, waarom zou het tijdens het EK wel goed gaan? Als het geluk ook nog eens wegvalt, zijn we zelf niet eens meer dan een B-team!quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:38 schreef Tennessee het volgende:
[..]
doe niet zo schijnheilig, het enige "nieuwe" in je post is die hele lijst met andere landen... riep jij niet steeds dat we ons daar niet mee moesten vergelijken als ik met alle slechte uitslagen van die andere landen kwam?
quote:Laatste monsterzege Oranje dateert van 2003
'We willen aanvallen en een goede wedstrijd spelen', liet Oranje-bondscoach Marco van Basten deze week weten in de aanloop naar het EK-kwalificatiewedstrijd tegen Luxemburg. De keuzeheer hoopt in een systeem met vier aanvallers eindelijk weer eens een klinkende zege te boeken.
De laatste keer dat het Nederlands elftal aanvallend uit zijn slof schoot in een interland, dateert al van vier jaar geleden. Op 19 november was Oranje in de Amsterdam Arena veel te sterk voor Schotland (6-0). Dat duel betrof de return in de play-offs om een ticket voor het EK 2004 in Portugal.
Sinds die zege tegen de Schotten bleek een Oranje-overwinning met ruime cijfers een zeldzaamheid. In liefst veertig van de 52 interlands in die periode maakte Nederland maximaal twee doelpunten. Voorts scoorde de ploeg in zeven wedstrijden drie keer en in vijf interlands vier keer.
Om eerlijk te zijn speelt Nederland wel redelijk in wedstrijden tegen goede tegenstanders. Niet vriendschappelijk, maar in wedstrijden waar iets op het spel staat. Tegen Roemenië was de eerste helft heel behoorlijk en ook tegen Servië en Ivoorkust was het niet heel matig. Tegen Portugal en Argentinië was het resultaat niet goed, maar ik denk dat het wel genoeg zegt dat Nederland niet dik werd ingemaakt.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:31 schreef M0NTANA het volgende:
Het is gewoon overduidelijk dat het na ruim drie nog altijd voor geen meter loopt, waarom zouden we dan ineens wel kans maken op een Europese titel? Puur door het geluk van Marco van Basten? Of denk je dat het ineens wél gaat lopen? Of zijn er andere aanknopingspunten?
Van Basten heeft dus het geluk aan z'n kont hangen, en jij hebt liever een andere coach waarvan je niet zeker weet of die ook zoveel geluk zou hebben, of het elftal aan het voetballen zou kunnen krijgen?quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:45 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[..]
Het loopt na drie jaar nog altijd voor geen meter, waarom zou het tijdens het EK wel goed gaan? Als het geluk ook nog eens wegvalt, zijn we zelf niet eens meer dan een B-team!
Weer een prachtvoorbeeld van je grenzeloze overdrijven, negativisme en ontwijken. Er is een heel groot verschil tussen moeilijk scoren maar wél winnen en "Het loopt voor geen meter en dat zal het ook nooit doen onder Van Basten"quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:45 schreef M0NTANA het volgende:
....
Deze cijfers gebruik ik alleen maar op de opmerking van Bakf ("Zwakke ploegen bestaan gewoon niet meer."), want het is wel degelijk mogelijk om met ruime cijfers te winnen. Het is onzin om te stellen dat er geen kleine landen meer zijn, dat het daarom niet vreemd is dat Oranje met slechts 1-0 wint van Albanië, Luxemburg (tweemaal) en Slovenië. Daarbij, het is een structureel probleem, als je ziet dat het niet éénmaal gebeurt, maar viermaal! Het loopt na drie jaar nog altijd voor geen meter, waarom zou het tijdens het EK wel goed gaan? Als het geluk ook nog eens wegvalt, zijn we zelf niet eens meer dan een B-team!
...
Er is toch totaal geen garantie dat hij dat geluk blijft behouden?quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:48 schreef Radegast het volgende:
[..]
Van Basten heeft dus het geluk aan z'n kont hangen, en jij hebt liever een andere coach waarvan je niet zeker weet of die ook zoveel geluk zou hebben, of het elftal aan het voetballen zou kunnen krijgen?
Maar wat nou als het geluk wegvalt? Dan win je niet eens van Albanië, Luxemburg en Slovenë, dan laat je ook tegen Bulgarije punten liggen en plaats je je dus niet voor het EK. Wat nou als het geluk vanaf nu voorbij is? Op basis van welke aanknopingspunten verwacht je dan een goede prestatie van Oranje op het EK?quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:51 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Weer een prachtvoorbeeld van je grenzeloze overdrijven, negativisme en ontwijken. Er is een heel groot verschil tussen moeilijk scoren maar wél winnen en "Het loopt voor geen meter en dat zal het ook nooit doen onder Van Basten"
Hou toch eens op over dat geluk man! Heb jij een jeugdtrauma aan de Donald Duck overgehouden of zo? Waarom is 20 van de 27 winnen wél geluk, maar 2 van de 27 verliezen géén pech?quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:52 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Er is toch totaal geen garantie dat hij dat geluk blijft behouden?
Als het geluk wegvalt, heeft Marco van Basten niets over, er staat nog altijd geen team.
Een andere bondscoach zou er wellicht wél een goed voetballend en presterend team van kunnen maken.
Hans Klok ofzo?quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:52 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Een andere bondscoach zou er wellicht wél een goed voetballend en presterend team van kunnen maken.
Motivatie, drie weken samen trainen, tegen goede tegenstander spelen die ook aanvallen, waardoor er ruimte komt.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:55 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op basis van welke aanknopingspunten verwacht je dan een goede prestatie van Oranje op het EK?
Hoeveel van die wedstrijden heb jij gezien?quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:55 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Hou toch eens op over dat geluk man! Heb jij een jeugdtrauma aan de Donald Duck overgehouden of zo? Waarom is 20 van de 27 winnen wél geluk, maar 2 van de 27 verliezen géén pech?
Ik weet niet wat je precies bedoelt met je opmerking, maar zoals ik al zei; "Waarom is 20 van de 27 wedstrijden winnen geluk, maar 2 van de 27 wedstrijden verliezen dan geen pech?"quote:
Omdat het ook heel goed anders had kunnen lopen, overtuigend was het in elk geval niet.quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:06 schreef RayMania het volgende:
Geluk noem ik alleen als je wint in de laatste minuut of als je onterecht wint. Tegen Luxemburg is van beide toch echt geen sprake, maar dat noem je wel geluk. Omdat zij twee kansen krijgen in de slotfase?
Ik bedoel dat je geluk niet als eigenschap aan iemand kan binden en bang zijn dat het wegvaltquote:Op dinsdag 20 november 2007 15:06 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je precies bedoelt met je opmerking, maar zoals ik al zei; "Waarom is 20 van de 27 wedstrijden winnen geluk, maar 2 van de 27 wedstrijden verliezen dan geen pech?"
ga je weer met je ontwijken. ik heb ze op een enkele uitzondering na allemaal minstens 1x gezien en sommige wedstrijden heb ik zelfs 2x of vaker bekeken ondertussen. Je punt is? Jij was toch degene die niet meer keek omdat je het niet meer aan kon zien?quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:05 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hoeveel van die wedstrijden heb jij gezien?
En je blijft maar ontwijken... Als je niet bij AstroTV gaat werken moet je het echt in de politiek proberen Montana! Natuurlijk bestaat geluk en pech, maar ik geloof niet dat het als goedkope aftershave aan iemand vastzit. Voor de zoveelste keer, waarom is 20 van de 27 winst wél geluk, maar 2 van de 27 verlies géén pech?quote:Als er geen geluk en geen pech zou bestaan, waren de cijfers voor Nederland veel minder dan nu.
Nee, dat ben ik met je eens. Maar van geluk is geen sprake tegen Luxemburgquote:Op dinsdag 20 november 2007 15:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Omdat het ook heel goed anders had kunnen lopen, overtuigend was het in elk geval niet.
ok, dank je voor de uitleg!quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik bedoel dat je geluk niet als eigenschap aan iemand kan binden en bang zijn dat het wegvalt.
Marco van Basten heeft met geluk gewonnen, hij heeft geen geluk, het is niets tastbaars waar je iemand op af kan rekenen. Hij heeft er niets voor gedaan, kan er niets aan doen...
Nederland - Portugal ook.quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Omdat het ook heel goed anders had kunnen lopen, overtuigend was het in elk geval niet.
Het is ook geen pretje meer om Oranje te bekijken, maar aangezien ikzelf niet vindt dat ik mag oordelen over iets wat ik niet heb gezien, ben ik ze maar weer gaan bekijken.quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:09 schreef Tennessee het volgende:
[..]
ga je weer met je ontwijken. ik heb ze op een enkele uitzondering na allemaal minstens 1x gezien en sommige wedstrijden heb ik zelfs 2x of vaker bekeken ondertussen. Je punt is? Jij was toch degene die niet meer keek omdat je het niet meer aan kon zien?
De twee nederlagen waren terecht, van de overige 25 wedstrijden hadden er makkelijk meer verloren kunnen worden. Zo duidelijk?quote:[..]
En je blijft maar ontwijken... Als je niet bij AstroTV gaat werken moet je het echt in de politiek proberen Montana! Natuurlijk bestaat geluk en pech, maar ik geloof niet dat het als goedkope aftershave aan iemand vastzit. Voor de zoveelste keer, waarom is 20 van de 27 winst wél geluk, maar 2 van de 27 verlies géén pech?
Het enige dat me niet duidelijk is, is je motivatie het voor alle anderen ook zo te verpesten als dat je zegt dat Van Basten het voor jou heeft verpest.quote:Op dinsdag 20 november 2007 15:27 schreef M0NTANA het volgende:
Het is ook geen pretje meer om Oranje te bekijken, maar aangezien ikzelf niet vindt dat ik mag oordelen over iets wat ik niet heb gezien, ben ik ze maar weer gaan bekijken.
De twee nederlagen waren terecht, van de overige 25 wedstrijden hadden er makkelijk meer verloren kunnen worden. Zo duidelijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |