Duvel | vrijdag 16 november 2007 @ 17:07 |
![]() Hier alweer deel tweeënnegentig in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() ![]() Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion ge�xploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen. De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover). Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar Belgi� loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en Belgi� rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC�s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. ![]() Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Zodra de HSL echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Duvel | vrijdag 16 november 2007 @ 17:10 |
quote:Die DE-III was volgens mij technisch op toen ie het museum in ging. Als je de dieselmotor uit een Plan U in die trein hangt (inclusief generator), hoop ik dat er nog elektromotoren in zitten, en dat die werken met de spanning uit de Plan U-generator. Echter: er zit dertig jaar en een wereldoorlog tussen die twee treinen, dus kleine kans. | |
plakkert- | vrijdag 16 november 2007 @ 17:32 |
![]() 2e klas ![]() 1e klas ![]() | |
Bensel | vrijdag 16 november 2007 @ 17:58 |
pff... als ik dat zo zie heb ik liever de arriva indeling.. daar zijn de stoelen iets breder, wat prettiger zit. bovendien vind ik die gele handvaten lelijk, en onhandig | |
Peterselieman | vrijdag 16 november 2007 @ 18:08 |
quote:De middenbak is meende ik door zn hoeven gezakt. Opknappen kost erg veel, omdat het stel letterlijk bijna tot op de draad versleten is. | |
Socios | vrijdag 16 november 2007 @ 18:43 |
quote:Even een quote uit dat artikel: quote:Nadat de trein uit Weert gepasseerd is, rijdt de auto de overweg op en wordt geraakt door de trein uit Weert? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 16 november 2007 @ 18:57 |
Die journalist heeft er de ballen verstand van. Het is de trein uit Weert en de tegentrein naar Weert. Een van beide heeft die auto gegrepen. | |
Battlefan | vrijdag 16 november 2007 @ 19:05 |
quote:Ik zag de foto ja, vet ![]() | |
sander89 | vrijdag 16 november 2007 @ 19:36 |
Volgens mij nog niet langs gekomen hier, goederenwagon van een trein ontspoort toevallig stond er ook een cameraploeg ![]() http://www.ostfriesentv.de/on-tv_player.php5?id=1023 | |
Socios | vrijdag 16 november 2007 @ 19:53 |
Vandaag naar Meppel geweest om het één en ander vast te leggen. De reis begon met een GTW, de Buffels waren helaas nergens te bekennen tussen Harlingen en Leeuwarden, ook niet op het emplacement van Leeuwarden, ik dacht al "mijn Buffels, wat doe je ![]() ![]() ![]() DM ´90 3446 + 3449 te Meppel. Even later op de plek van bestemming aankomen, waar nog voor het middaguur ik deze foto´s gemaakt heb. ![]() 2 x ICM uit de richting Groningen. ![]() 2 x ICM uit de richting Leeuwarden. ![]() 2 Buffels als stoptrein naar Groningen. ![]() 1 x ICM-IV Eigenlijk wilde ik daar nog Mat ´54 766 op de foto zetten, maar die had vertraging, toen ben ik alvast weer naar het station van Meppel gelopen. ![]() ICM 4208 te Meppel. Gelukkig kwam ik niet weer van een koude Kermis thuis; hier was het allemaal om te doen. De Hondekop op z´n oude baanvak. ![]() Mat ´54 766 te Meppel even na het middaguur. ![]() Dezelfde hondekop paar tellen later vanaf de andere kant. | |
Peterselieman | vrijdag 16 november 2007 @ 20:04 |
Nice, Socios. ![]() Over de 3446 en 3449. Ik denk dat Arriva de sleutels ingeleverd heeft en dat ze nu weer bij NSR zijn. Echter moeten ze nog onderhoud krijgen en even van wat ongewenste bestickering ontdaan worden, maar dan kunnen ze weer de dienst op. | |
Charango | vrijdag 16 november 2007 @ 20:47 |
Die buffels lijken me flink welkom op de stoptrein Zwolle-Enschede (welke bijnaam heeft deze, de Trans-overijssel Express ofzo?) Die dienst kan in de spits behoorlijk vol zitten... Trouwens, is er een overgeschilderde Plan T/V (dus totaal in een andere kleur dan geel/blauw)? Ik dacht dat ik vanmorgen iets dergelijks van Amf naar Apd zag rijden. Het zal wel geen Olympische hondekop zijn.... Daarnaast reed er ook een V-IRM IV richting Apd, is dat die trein van Asd naar Dv? BTW: NS.nl/... ![]() [ Bericht 20% gewijzigd door Charango op 16-11-2007 20:55:03 ] | |
Wadloper | vrijdag 16 november 2007 @ 20:51 |
De 3449 stond vandaag rond 17.45 in de werkplaats te Zwolle. Ze zijn dus bij Arriva weg... De 766 ook gezien te Groningen, alleen de kop + sluitseinen. De rest was te donker ![]() | |
Wadloper | vrijdag 16 november 2007 @ 20:54 |
![]() Voor Fles! ![]() ![]() Kesteren zelf nog ![]() | |
Socios | vrijdag 16 november 2007 @ 20:55 |
Kesteren. ![]() | |
Battlefan | vrijdag 16 november 2007 @ 20:56 |
Wat is TGV.com toch een BAGGER site! Ik wordt gek! | |
Socios | vrijdag 16 november 2007 @ 21:00 |
quote:In dat geval was gisteren om 19.59u met 3446 voor mij (voorlopig) het laatste ritje met een Buffel naar Harlingen Haven en kan ik me opmaken voor 30 jaar lang Spurt... ![]() quote:Zou zo maar kunnen, die heb ik ook wel zien aankomen in Deventer. | |
densmee | vrijdag 16 november 2007 @ 21:18 |
quote:het word tijd dat ze die murat zijn smoel dicht lassen ![]() | |
ArthurvanderVelden | vrijdag 16 november 2007 @ 21:27 |
Mijn bevindingen vandaag![]() ![]() En iemand die levensmoe is ![]() ![]() | |
Duvel | vrijdag 16 november 2007 @ 21:39 |
quote:Toffe foto's! Daar was ie dus gebleven, hij stond de afgelopen dagen op de Cartesiusweg... De kleur geel leek mij trouwens te licht... | |
Battlefan | vrijdag 16 november 2007 @ 21:40 |
Zo gelukt, m'n eindejaarssprint is geboekt ![]() ![]() Hoorde net trouwens in de verte een stoomtrein, iemand enig idee welke ik hoorde? ![]() ![]() | |
ArthurvanderVelden | vrijdag 16 november 2007 @ 21:44 |
quote:Teringhond ![]() ![]() | |
ghizzer | vrijdag 16 november 2007 @ 22:15 |
wat gigantisch vet die oude hondekop in Meppel!! reed ie ook de dienstregeling of was het groepsvervoer/privé-aangelegenheid? | |
Socios | vrijdag 16 november 2007 @ 22:21 |
Nee, helaas niet in de dienstregeling. Hij was op weg naar Groningen. Morgen worden er filmopnames te Hoogeveen gemaakt waarin die trein betrokken is. Zoals op de foto te zien, zijn de ramen ook afgeplakt met krantenpapier... | |
Socios | vrijdag 16 november 2007 @ 22:23 |
quote:Welke trein is dat dan wel niet? ![]() | |
Battlefan | vrijdag 16 november 2007 @ 22:24 |
quote:Thalys ![]() | |
sander89 | vrijdag 16 november 2007 @ 22:29 |
quote:Denk de Zweinstein Express ![]() Is namelijk Harry Potterweekend op 17 en 18 november in het Spoorwegmuseum. | |
sander89 | vrijdag 16 november 2007 @ 22:42 |
NOOOO ![]() Zuiderzeelijn van de baan DEN HAAG - De Zuiderzeelijn, een nieuwe snelle spoorverbinding van de Randstad naar het noorden van het land, is van de baan. Het kabinet stelt wel 2 miljard euro beschikbaar om het noorden economisch te versterken, aldus minister Camiel Eurlings (Verkeer). Bron: Telegraaf Wel knap dat ze eindelijk een besluit nemen na 18 jaar ofzo, maar zal me niet verbazen als toch weer iemand met de plannen aankomt draven. | |
knars | vrijdag 16 november 2007 @ 23:00 |
Tussen Noord- en Zuid-Korea kunnen ze treinen laten rijden, maar tussen de Randstad en Noord-Nederland blijft het moeizaam ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 16 november 2007 @ 23:23 |
Is dat niet de hondenkop die te Watergraafsmeer stond? Btw... daar staat nu een DDAR... | |
Eix | zaterdag 17 november 2007 @ 01:21 |
quote:Volgens mij was het de trein uit de richting van Weert naar Roermond die de aanrijding heeft gekregen. De gestrande reizigers uit die trein arriveerde namelijk kort na mij in Roermond om verder ri. het zuiden te reizen. Was sowieso een groot zooitje door het late tijdstip van het ongeluk. Al het treinverkeer zat vast sinds elf uur, waarna er slechts met drie bussen kon worden gependeld (die ook lang opzich lieten wachten). Volgens mij waren 2 bussen richting de ongevalstrein gestuurd aangezien ik driekwartier moest wachten tot de zelfde bus weer terug was. Dan nog het feit dat de reguliere laatste treinen al weg waren en de chaos was compleet. ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door Eix op 17-11-2007 01:29:30 ] | |
Socios | zaterdag 17 november 2007 @ 07:34 |
quote:Klopt. ![]() | |
De_Hertog | zaterdag 17 november 2007 @ 11:33 |
quote:Hele artikel. Zo te horen komt er nog een hoop uitval wegens onderhoud aan.. | |
von_Preussen | zaterdag 17 november 2007 @ 11:35 |
quote:Volgens mij is het sowieso niet meer rendabel om in de huidige tijd nieuwe spoorlijnen aan te leggen (of überhaupt grote infrastructurele projecten). Als je dus bedenkt dat het idd jaren duurt voordat er een besluit is genomen, en dan nog eens jaren totdat alle milieu-fascisten met hun rechtszaken klaar zijn, dan zit je voor de feitelijke bouw van een project al op hoge kosten. Als je dan nog eens ziet wat voor een stortvloed aan wettelijke eisen een spoorlijn aan moet voldoen (tunnels, viaducten, geluidsschermen, vergunning voor gevaarlijk vervoer, brandweer zus en zo, Europese Unie met hun fijnstof dit en dat, milieugroepen met hun zeldzame witgestipte aarsparkiet zo) dan zit je weer tegen grote vertragingen e.d. aan te hikken. Kijk nu maar naar al het gedoe rond de Betuwelijn en de HSL. En al dat gedoe maakt het dus zo vreselijk langdradig en duur om een nieuwe spoorlijn (of autoweg) aan te leggen, zodat het upgraden van de bestaande infrastructuur eigenlijk een betere oplossing is (en die ook sneller gereed kan komen). Wat heeft de huidige forens eraan als pas over 10 jaar zijn probleem opgelost zou worden? Tis eigenlijk jammer dat het de laatste 20 jaar zo ver moest komen, toen ze de Flevolijn aan hebben gelegd leek alles wat soepeler en vlotter te gaan (alhoewel een boog om de Oostvaardersplassen was afgedwongen). Maar goed, tegenwoordig hebben hele volksstammen er hun “beroep” van gemaakt om elke vorm van ontwikkeling onder het mom van “milieu” jarenlang tegen te werken, en wij zijn als samenleving ook zo gek om hun de mogelijkheid daartoe te geven. Trouwens, over die treinkaping, is dit een “orgineel” Nederlands feit, of hebben er in het buitenland ook ooit eens treinkapingen plaatsgevonden? Wel leuk om weer eens een “gele” Hondekop te zien, thanks for the pix! | |
ArthurvanderVelden | zaterdag 17 november 2007 @ 12:24 |
Er schijnen speciale bestickerde pakjesboten bij kampen te rijden. Heeft iemand die al geplaat? | |
ghizzer | zaterdag 17 november 2007 @ 13:15 |
quote:een film over de treinkaping of..? | |
Zug-Chef | zaterdag 17 november 2007 @ 13:26 |
quote:Dat ja ![]() | |
Willy84 | zaterdag 17 november 2007 @ 14:17 |
Zijn er nog mensen die naar de opening van het nieuwe station Amsterdam Arena gaan? En volgende week opendag onderhoudsbedrijf Maastricht? | |
dirkie001 | zaterdag 17 november 2007 @ 14:43 |
Op de frontpage stont een stuk over de veiligheid van de wissels Groot deel wissels onder veiligheidseisen Wie weet hier meer over te vertellen....Wat zijn dat eigenlijk voor een eisen? ![]() | |
en_door_slecht | zaterdag 17 november 2007 @ 14:46 |
quote:God zei dank wel ja. Wat een geldverspilling. OF doortrekken naar ten minste Berlijn en dan meteen met een magneetbaan, of helemaal afblazen. Daar in Drachten en Heerenveen dachten ze werkelijk met een HST naar A'dam te kunnen ![]() Nou kan die 2 miljard mooi gebruikt worden om Drachten en Heerenveen fatsoenlijk te verbinden met Groningen en wellicht kan er gewerkt worden aan een volwassen verbinding tussen Groningen en Hamburg. | |
Dichterbijer | zaterdag 17 november 2007 @ 14:53 |
Ik vind dat plan van Arriva nog niet eens zo slecht om een verbinding naar drachten te leggen...trek hem door naar Heerenveen en je hebt weer een mooi trein knooppunt ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 17 november 2007 @ 16:04 |
quote:Ik weet het niet hoor, maar volgens mij is het juist zo dat Prorail dient te zorgen dat de wissels voldoen aan de veiligheidseisen die door de Inspectie Verkeer en Waterstaat gesteld worden. Klinkt minstens een beetje alsof ze daarop kritiek zien aankomen en de bui voor willen zijn of zo ![]() | |
MREn | zaterdag 17 november 2007 @ 17:03 |
Buurtgoederentreintje... | |
MREn | zaterdag 17 november 2007 @ 17:06 |
quote:Nee, die kritiek is bovengekomen na ontsporing in Eindhoven (zie artikel in NRC vandaag), waardoor PR nu wel 'uit de kast' moest komen. | |
Dr_Flash | zaterdag 17 november 2007 @ 17:12 |
quote:Dan zijn die kolenbakken nog leeg ook ![]() Hoeveel = tractie en hoeveel = opzending? ![]() | |
Wadloper | zaterdag 17 november 2007 @ 17:43 |
Ik tel er echt maar acht ![]() | |
MREn | zaterdag 17 november 2007 @ 17:44 |
quote:geel-rood-rood-geel-geel-geel en dan 3 232'ers met een bvl-paal tussen de 1e en de 2e | |
tomme6 | zaterdag 17 november 2007 @ 17:56 |
Jeetje, het is meer loc dan wagon ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 17 november 2007 @ 18:00 |
quote:Kijk die trein is tenminste goed voorbereid op een eventueel defecte loc. | |
Zug-Chef | zaterdag 17 november 2007 @ 18:18 |
quote:+ ontsporing bij Dordrecht... | |
Zug-Chef | zaterdag 17 november 2007 @ 18:18 |
quote:Vette plaat ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 17 november 2007 @ 18:59 |
quote:Tssss ![]() DE3 is DE3 hoor ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 17 november 2007 @ 19:56 |
Nu ik photoshop cs3 wat meer onder controle krijg ben ik eens gaan experimenteren met de ingebouwde RAW functie... Dit was de foto die ik bewerkt heb van de JPG: ![]() Dit is de foto die ik bewerkt heb van de RAW: ![]() Wat een verschil ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 17 november 2007 @ 20:04 |
Boomknuffelaar ![]() ![]() Je zit gewoon rook weg te highlighten man ![]() | |
Wadloper | zaterdag 17 november 2007 @ 20:43 |
quote:Ohja, nu zie ik het ook ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 17 november 2007 @ 22:52 |
http://www.nu.nl/news/132(...)ch_en_Eindhoven.html Wordt lastig morgen Zug ![]() | |
Zug-Chef | zondag 18 november 2007 @ 07:05 |
Mhwa is al weer over , gelukkig. Ik ga er vandoor meteen, 7:32 eerste trein, een VIRM ![]() | |
Dammie | zondag 18 november 2007 @ 09:37 |
quote: ![]() Hier het hele artikel | |
thats-me | zondag 18 november 2007 @ 09:49 |
Passagiers ontsnappen aan treinbotsing Uitgegeven: 18 november 2007 08:12 Laatst gewijzigd: 18 november 2007 08:16 SITTARD - Ruim honderd treinpassagiers zijn in de nacht van zaterdag op zondag ontsnapt aan een frontale treinbotsing bij Sittard. Dat heeft het Korps landelijke politiediensten zondag laten weten. ANP Even na half een reed een trein die het station van Sittard uitreed bijna frontaal op een intercity die op hetzelfde spoor richting station rolde. De voertuigen kwamen op vier meter afstand van elkaar tot stilstand. Wissel Het ging om de intercity Maastricht-Eindhoven met vijftien mensen aan boord en de intercity Amsterdam-Heerlen met 100 passagiers. Bij het incident raakte een wissel licht beschadigd. (c) ANP http://www.nu.nl/news/132(...)ch_en_Eindhoven.html | |
Dr_Flash | zondag 18 november 2007 @ 10:36 |
quote:Hee cool, ff lezen. Heb de Koninklijke nog nooit in het echt gespot ![]() | |
Dr_Flash | zondag 18 november 2007 @ 10:53 |
quote:Op Teletekst stond nog dit: quote:De politie hoeft daar ook helemaal geen idee van te hebben, daar is de Inspectie Verkeer en Waterstaat voor. | |
Tecnix | zondag 18 november 2007 @ 10:57 |
Gistermiddag was de overweg bij station Baarn buiten gebruik dacht ik, de IC uit A'dam kwam eraan maar de boompjes gingen niet dicht | |
Dr_Flash | zondag 18 november 2007 @ 11:08 |
quote:Lijkt me raar, maar het zou kunnen. Ik ben er rond 13:15 langsgekomen met de sneltrein, en ik heb niks bijzonders gezien daar. Heb er ook niet echt op gelet trouwens. Normaal gesproken is het trouwens bij overwegen zo dat als er een storing is, ze automatisch op de zwaartekracht dichtzakken, bij wijze van fail-safe maatregel. [ Bericht 14% gewijzigd door Dr_Flash op 18-11-2007 11:18:17 ] | |
Socios | zondag 18 november 2007 @ 11:18 |
Uit de categorie ´zeer moeilijk´. Vanaf welk station heeft men dit weidse uitzicht?![]() | |
Dr_Flash | zondag 18 november 2007 @ 11:21 |
Ik ga voor Workum. Oh nee, daar staan veel te veel bomen en struiken ![]() ![]() [ Bericht 87% gewijzigd door Dr_Flash op 18-11-2007 11:33:58 ] | |
ArthurvanderVelden | zondag 18 november 2007 @ 11:36 |
quote:Fles wat doe jij op dit tijdstip nog achter je compjoeter man, hup ga je kilometers maken... December wordt niks meer met al die stakingen ![]() * ArthurvanderVelden gooit een 6pak naar Fles en schopt hem de trein in... | |
Dr_Flash | zondag 18 november 2007 @ 11:47 |
niks, vandaag blijf ik thuis ![]() straks visite. En die stakingen zijn tegen die tijd wel weer over. | |
Remco | zondag 18 november 2007 @ 12:33 |
quote:Hindelopen is toch ook in de middle of nowhere? | |
Dr_Flash | zondag 18 november 2007 @ 12:47 |
quote:Hier een uitgebreid artikel daarover ![]() Het begint als volgt: quote:De tranen springen je in je ogen, hoe langer je doorleest over onze Champions League Vingerverf-josti-bende. | |
Duvel | zondag 18 november 2007 @ 13:16 |
Dat is inderdaad een stuk waar je treurig van wordt. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 18 november 2007 @ 13:41 |
Overigens vraag ik me af hoe de Inspectie V&W de zaakjes intern ZELF eigenlijk voor elkaar heeft. Als voor zoiets simpels als de naamgeving van die onderhoudsrapporten al niet eens een standaard is... ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 18 november 2007 @ 13:49 |
Maar goed, ik was dus op zoek naar het rapport van die ontsporing bij Dordrecht, maar dat staat hier dus niet tussen schijnbaar. En www.ivw.nl ligt gelukkig ook plat, dus dat komt mooi uit zeg maar ![]() | |
Peterselieman | zondag 18 november 2007 @ 15:46 |
quote:Een hele lap tekst voor een artikel, maar wel een goed artikel. Vooral die versnippering baart me zorgen. Dat ze dat na 10 jaar nog niet op orde hebben zeg. Ook dat het hoofdkantoor gezien wordt als een ivoren toren. Zoiets mag niet voor komen. Wanneer gaan ze bij Prorail eens echt spijkers met koppen slaan. | |
Duvel | zondag 18 november 2007 @ 15:57 |
Als ze het hoofdkantoor een keer bezocht hadden, hadden ze kunnen zien dat het geen ivoor is, maar baksteen. ![]() | |
Eix | zondag 18 november 2007 @ 16:40 |
quote: ![]() ![]() Gaat lekker hier zo. ![]() Ander artikel: http://www.limburger.nl/a(...)EUWS01/71118001/1056 | |
Dr_Flash | zondag 18 november 2007 @ 17:28 |
quote:komt een beetje in de buurt van die Stalinistische monsters uit het oostblok van de jaren '50. Een beetje ![]() | |
Socios | zondag 18 november 2007 @ 17:29 |
![]() Het huidige stationsbordje. Fotobron: Socios Uithuizen! De hoofdplaats van de gemeente Eemsmond met het op twee na noordelijkste treinstation van Nederland. Het station werd op 16 augustus 1893 in gebruik genomen en ligt op het traject Groningen - Roodeschool. Tot 1973 had het een prachtig stationsgebouw. ![]() Het stationsgebouw voor 1973. Fotobron: stationsweb.nl Het werd in dat jaar vervangen door een Abri... ![]() Het station na 1973. Fotobron: stationsweb.nl Sinds 2000 staat er weer een (modern) stationsgebouw zonder kaartverkooploket of andere voorzieningen, maar met (bedrijfs)ruimte te huur erin... ![]() Het station heden ten dage gefotografeerd op 17 november 2007. Fotobron: Socios Materieel Begin vorige eeuw toen de treinreis van Uithuizen naar Groningen nog een uur vergde reden er stoomtreinen. ![]() Fotobron: stationsweb.nl Tussen begin jaren ´80 tot vorig jaar reed er de Wadloper. ![]() Een wadloper op het enige spoor en naast het enige perron van het station. Fotobron: stationsweb.nl Deze Wadloper is dit jaar vervangen door de Spurt. ![]() GTW op weg naar Roodeschool na de stop te Uithuizen op 17 november 2007. Fotobron: Socios Dienstregeling Tussen Uithuizen en Groningen rijdt een uurdient. In de ochtendspits een halfuurdienst. In de middagspits wordt het station nog voorbij gereden door een wannabe-sneltrein tussen Roodeschool en Groningen. Tussen die twee plaatsen reed vroeger ook nog een dagelijkse posttrein. Deze deed Uithuizen wel aan, hier werd de post dan ingeladen, hetgeen mee ging naar Groningen. Vandaar uit werd de post geladen op de nachtposttrein naar het Zuiden van het land. Internationele treinen komen niet in Uithuizen, vroeger kon men wel met één overstap in Groningen naar Bremen. Eurostar denkt er wel over om de hogesnelheidstrein van Londen naar Brussel door te trekken naar Uithuizen Centraal, maar de meesten achten dit zeer onwaarschijnlijk. Tussen 1911 en nu is de reistijd van Uithuizen naar Groningen bijna gehalveerd. Onderstaand een tabel met daarin de dienstregeling van de eerste trein op een (maan)dag. ![]() Hierbij vallen de volgende dingen op: Persoonlijke affectie met Uithuizen: In mei 1999 was dit het eindstation van mijn treinrecordreis door Nederland. Toen kon met nog een paar minuten voor 00.00u uitstappen op dit station vanuit Groningen. Het stationsgebouw van nu stond er toen nog niet. Wel die abri, helaas hebben ze het oude stationsgebouw, zoals in zoveel plaatsen, gesloopt. Uithuizen, ondanks de veranderingen, een leuk stationnetje. ![]() Aan wie kan ik het stokje overdragen voor een stukje te laten maken over... Roept u maar... | |
Dr_Flash | zondag 18 november 2007 @ 17:36 |
quote:Zug-Chef :: Duisburg Hbf ![]() En nu ga ik het eens goed doorlezen ![]() ![]() quote: Even kijken of mensen het hele stuk lezen alvorens te reageren ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 18 november 2007 @ 17:45 |
Ik kom bijna nooit op die lijntjes naar Roodeschool en Delfzijl eigenlijk. Nieuweschans is ook al een tijdje geleden hoor, maar daar ben ik zeker 10 keer vaker geweest dan op die andere 2. Zonde eigenlijk.. | |
Socios | zondag 18 november 2007 @ 17:52 |
quote: ![]() ![]() quote:Naar Delfzijl ben ik (ook) maar één keer geweest. In 1998 of 1999. Roodeschool ook één keer. Gisteren tot Uithuizen weer eens na lange tijd. Die foto van dat weidse uitzicht is trouwens genomen vanuit de trein te Warffum. Naar Nieuweschans eigenlijk ook maar 2 keer geweest. Meestal houdt bij Groningen de reis wel op dus. Daar gaat blijkbaar dus echt niets boven volgens ICM 4023. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 18 november 2007 @ 17:59 |
Als ik daar ben, is het vaak om de kilometers te doen, en het kost evenveel tijd om naar Nieuweschans (2 x 47 km) te gaan als naar Roodeschool of Delfzijl (2 x 38). Bovendien is Nieuweschans nog handig om een slingertje door Niedersachsen te maken ![]() | |
Peterselieman | zondag 18 november 2007 @ 18:08 |
Het rondje Groningen - Delfzijl - Roodeschool - Groningen is gelukkig binnen 2 uren te doen. Als je in die omgeving bent, dan besef je gelijk dat het daar echt platteland is. Met op zaterdag wedstrijden ploegen en andere soortgelijke dingen ![]() Leuk gedaan, Socios ![]() | |
Dr_Flash | zondag 18 november 2007 @ 18:18 |
Ik krijg alweer helemaal zin om eens naar Roodeschool af te reizen ![]() Zoeen beetje de Noordkaap van NL ![]() | |
Duvel | zondag 18 november 2007 @ 18:19 |
Pas op dat je niet van de wereld valt! | |
Socios | zondag 18 november 2007 @ 18:24 |
Het is zeker een mooie omgeving daar. ![]() | |
Willy84 | zondag 18 november 2007 @ 18:33 |
Welke kneus is vandaag een tas met kleding in de bagagerekken van stel 4040 vergeten.......juist ja ![]() Kan de tas morgen op Schiphol ophalen. Relaxt ![]() ![]() | |
JDude | zondag 18 november 2007 @ 19:56 |
Groeten vanuit de 854 die nu stopt op Tilburg Reeshof ![]() | |
Areyoutalkingtome | zondag 18 november 2007 @ 20:11 |
Veel wadjes in Zwolle vanmiddag ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 18 november 2007 @ 20:28 |
quote:Neem Marnehuizen dan gelijk mee.. Enniewee is het de bedoeling dat je een stukje maakt over je vaste stationnetje ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 18 november 2007 @ 20:31 |
Het gaat er meer om dat degene die het stukje geschreven heeft een ander aanwijst en die een onderwerp geeft om over te schrijven. Dus dat hoeft helemaal niet je vaste stationnetje te zijn. Het kan bijvoorbeeld ook een treintype zijn. | |
Dr_Flash | zondag 18 november 2007 @ 20:31 |
Moet je aan Socios vragen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 18 november 2007 @ 20:32 |
quote:Dat zou wel nieuw zijn op zich, maar goed, dat kan ook natuurlijk ![]() | |
vw_caddy | zondag 18 november 2007 @ 20:35 |
Leuk stukkie Socios ![]() ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door vw_caddy op 18-11-2007 20:47:57 ] | |
Zug-Chef | zondag 18 november 2007 @ 20:39 |
Ik heb vandaag ook een leuk dagje gehad in de zon (en de kou) ACTS 5814 + Containertrein (aannemelijk Lw2 van gister) om 7:32 te Lw RN 6411 + sleep Fccpps'n om 8:20 in Mp (met lok ri Hgv) RRF 19 + Containertrein "Tilburg-shuttle" om 10:25 Ht -> Tbi RN 1602 + Containertrein om 11:04 Ehv -> Btl RN 1616 + Containertrein om 11:06 Tgra -> Ehv RN 1603 + UC tr 45718 om 11:18 Dn -> Ehv R4C 2003 + Containertrein 41723 om 11:28 Dn -> Vl Strukton CSM3 om 11:34 Dn -> Vl RN 6454 + 6455 + Lege ertstrein 48708 om 11:50 Dn -> Ehv RN 6457 + 6460 + Container/Hupactrein om 12:22 Dn -> Ehv ERS 6616 + Containertrein 41773 om 12:24 Dn -> Vl ERS 6609 + Containertrein om 12:34 Dn -> Ehv RN 6459 + 6475 + 6517 + Kolentrein om 12:42 Dn -> Vl RN 232 904 + Container/Hupactrein om 13:07 Dn -> Ehv ERS 6601 + Containertrein 40113 om 13:13 Dn -> Vl RN 6514 + 6472 + 6482 + Container/Hupactrein om 13:54 Dn -> Ehv RN 6517 + 6475 + 6459 + Container/Hupactrein om 14:18 Dn -> Ehv RN 1609 + Containertrein om 14:42 Dn -> Vl ERS 6605 + Containertrein 40102 om 14:48 Dn -> Ehv ERS 6607 + Containertrein 41752 om 15:22 Dn -> Ehv RN 6515 + 6520 + 6505 + Ertstrein 48717 om 15:40 Dn - >Vl RN 1616 + Containertrein 42607 om 16:18 Hm -> Vl ACTS 5811 + 7102 + Containertrein 60249 om 18:11 Amf -> Hvs Dit heb ik gezien ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 18 november 2007 @ 20:41 |
quote:Ja ok sorry voor de vraag ik mis wel eens wat/scroll soms eens door als ik 2 dagen heb gemist ofzo ![]() | |
Dr_Flash | zondag 18 november 2007 @ 21:08 |
Er wordt binnenkort wel even een lijstje in de OP gemaakt van dat soort diepte-artikeltjes denk ik ![]() | |
Zug-Chef | zondag 18 november 2007 @ 21:15 |
quote:Mag ik je er even op attenderen dat die stakingen in Duitsland bij mijn vakantie begin augustus al bijna roet in het eten gooiden... En het is nog steeds niet opgelost... | |
Dr_Flash | zondag 18 november 2007 @ 21:20 |
quote:Die bitches rijden maar jah ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 18 november 2007 @ 21:23 |
Maar als die bitches toch weer gaan staken op de dag dat jij weg gaat, heb jij een probleem. Niet hun. Want jij kan dan niet in Zweden komen... | |
Dr_Flash | zondag 18 november 2007 @ 21:35 |
quote:Dat is altijd zo, daar hoef je mij niet mee te bedreigen ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 18 november 2007 @ 21:41 |
Ik knijp m ook wel een beetje voor 31 December naar Paris ![]() | |
Dichterbijer | zondag 18 november 2007 @ 21:43 |
Zag vanavond een lintje door Eindhoven CS gaan.... wel getrokken door een geel monster van Nedtrain ofzo... | |
Willy84 | zondag 18 november 2007 @ 21:56 |
Ik kan me herinneren dat dat met die draaistel revisie van die lintjes te maken heeft. Vanwege detectie zullen ze wel niet solo mogen rijden.SPOILER | |
knars | zondag 18 november 2007 @ 22:20 |
Weet iemand overigens hoe je een koersrol kan bemachtigen uit de inmiddels gereviseerde koplopers? | |
Dr_Flash | zondag 18 november 2007 @ 22:23 |
quote:Nedtrain bellen? Of weet ik welke club die revisies doet? ![]() | |
knars | zondag 18 november 2007 @ 22:34 |
dat vraag ik me dus ook af. Ik kan wel wachten tot je ze voor te veel geld bij zo'n verzamelaarsbeurs kan scoren, maar ik heb het liever zo gratis mogelijk ![]() ![]() | |
Socios | zondag 18 november 2007 @ 22:46 |
quote:In dat geval... We blijven nog even in het Noorden... Peterselieman en Buitenpost. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 18 november 2007 @ 22:49 |
quote:en de klok tikt ![]() | |
Peterselieman | zondag 18 november 2007 @ 22:57 |
quote:Zal deze week eens kijken of ik er wat leuks van kan maken. Is in ieder geval genoeg recent fotomateriaal over te vinden. | |
ArthurvanderVelden | zondag 18 november 2007 @ 23:00 |
Nu RTL5 RTL Travel Adrenaline. Met een reis over het hoogst gelegen spoor ter wereld | |
Eix | zondag 18 november 2007 @ 23:39 |
Even snel een vraagje. ![]() Ben eraan een denken om een keer Arnhem - Utrecht 1e klasse te doen met de ICE (wel toeslag, ach ja). ![]() | |
Dr_Flash | zondag 18 november 2007 @ 23:54 |
quote:Lees ![]() Nee ![]() | |
Eix | maandag 19 november 2007 @ 00:07 |
quote:Ik zie het niet op de talon er bij staan. ![]() | |
JDude | maandag 19 november 2007 @ 07:22 |
quote:In Den Bosch stond er gisterenavond ook eentje. | |
thatsme | maandag 19 november 2007 @ 10:48 |
knars | maandag 19 november 2007 @ 10:57 |
is dat meppel? | |
ghizzer | maandag 19 november 2007 @ 11:58 |
quote:dat weet ik wel zeker. ik zag gisteren trouwens de pakjesexpress in Zwolle staan. Niet zo bijzonder hoor. Het was gewoon een Buffel met louter witte bestickering met langs de ramen allemaal pakjes/verpakte cadeautjes en met de opdruk "pakjesexpress". | |
von_Preussen | maandag 19 november 2007 @ 12:13 |
@socios, leuk verhaal, thanks for writing! ![]() | |
knars | maandag 19 november 2007 @ 12:16 |
Kwam een jaar of zes terug vaak in Meppel, maar toen kon je nog met die overheerlijke Plan U rijden. Ik ben er trouwens al uit wat voor nieuwe telefoon ik wil: ![]() | |
thatsme | maandag 19 november 2007 @ 12:23 |
quote:Ik ben persoonlijk blij dat die krengen verdwenen zijn! Pff wat een ramp waren die dingen zeg! Vaak kapot, dus vaak vertraagd, ijskoud in de winter, tocht, traag... Enige voordeel was dat er redelijke banken in zaten. | |
knars | maandag 19 november 2007 @ 12:26 |
Ik vond ze juist wel wat hebben. Lekker authentieke dieselstank ook ![]() | |
knars | maandag 19 november 2007 @ 12:27 |
Even rondhangen op Gare du Nord en Gare de l'Est:![]() ![]() ![]() en die verschrikkelijke RER bakken: ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 november 2007 @ 13:15 |
quote:Hmm, je hebt gelijk ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 november 2007 @ 13:17 |
Vanochtend een goeie Arriva mcn getroffen. Had al gefloten voor vertrek en normaal kunnen daarna de deuren niet meer geopend worden en vertrekt de trein. Gelukkig kon ik nog net instappen. Heb dan ook vanaf het busstation in Leeuwarden naar perron 8 aan een stuk gerend. En dat rennen is niet fijn als je een weekendtas naast je hebt slingeren. | |
Dr_Flash | maandag 19 november 2007 @ 14:02 |
quote:Ja ja ![]() ![]() Meer uit de Fabeltjeskrant | |
Peterselieman | maandag 19 november 2007 @ 14:06 |
Bij Schiphol wordt binnenkort al blokverkorting toegepast, dus echt een fabeltje is het niet, maar dat het spoorboekje kan worden afgeschaft, daar geloof ik niet in. | |
Dr_Flash | maandag 19 november 2007 @ 14:20 |
Gisteren nog uitvoerig in het NRC wat een geblunder men daar al jaren aaneen rijgt, en dan nu een praatje over slimme oplossingen waardoor ineens de capaciteit meer dan verdubbelt? Ja hoor, je opoe ![]() | |
Duvel | maandag 19 november 2007 @ 14:26 |
quote:Er worden toch alleen wat wissels uitgehaald? Iemand gisteren nog naar ontspanning op het spoor gekeken? | |
Socios | maandag 19 november 2007 @ 14:38 |
Ja... Zwolle - Amersfoort is ineens 80 kilometer en Nijkerk - Ermelo 20... ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 november 2007 @ 14:40 |
quote:Dat en op andere plaatsten wissels neergelegd, zodat er een betere benutting van het spoor ontstaat, maar ik meende ook iets gelezen te hebben over het verkleinen van de afstanden tussen seinen, zodat er meer treinen binnen kunnen komen op Schiphol en de perronsporen minder lang leeg zijn. quote:Ja. Was niet bijster onder de indruk. Ook niet van de BOA's van Prorail. Ze lieten meer dan de helft nog doorkarren ook als de lichten op rood waren bij de spoorwegovergang. | |
Dr_Flash | maandag 19 november 2007 @ 14:49 |
quote:Hoe zou zoiets toch komen eigenlijk? ![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 november 2007 @ 14:54 |
quote:Nee, normaal krijgen we een remindertje van arthurvdvelden, daar zat ik op te wachten eigenlijk ![]() | |
Duvel | maandag 19 november 2007 @ 15:16 |
Ik stond een overhemd te strijken, niet meer aan het programma gedacht... | |
Duvel | maandag 19 november 2007 @ 15:18 |
quote:'t Is toch allemaal dubbelspoor? | |
Dr_Flash | maandag 19 november 2007 @ 15:26 |
quote:twee keer 66 is ineens wel 80 of zo? ![]() | |
Peterselieman | maandag 19 november 2007 @ 15:52 |
Berichtje op Nu.nlquote: | |
Peterselieman | maandag 19 november 2007 @ 15:53 |
quote:Via de binnenwegen is het wel 2 keer 80 ![]() | |
Charango | maandag 19 november 2007 @ 16:49 |
quote:En welk traject is dat dan? Spoorweg Amsterdam Bijlmer-Utrecht, Rijswijk, Geldermalsen-Utrecht? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 19 november 2007 @ 17:24 |
Ik ben vooral benieuwd naar die "slimme aanpassingen". Voor een vingerverfclub is een kwast al een hele innovatie, niewaar? ![]() Maar serieus, hoe zien ze dat voor zich? Kortere bloklengten? Dan blijkbaar ook kortere remwegen? En wat doe je met lange goederentreinen, die gewoon 2 blokken tegelijk bezet houden? En natuurlijk: Waarom nu pas? Waarom kan het nu blijkbaar ineens wel? ![]() | |
Eix | maandag 19 november 2007 @ 17:34 |
quote:Ja mij staat ook zoiets bij, daarom vraag ik het. ![]() ![]() | |
en_door_slecht | maandag 19 november 2007 @ 18:23 |
quote:Je kan onderscheid gaan maken tussen reizigerstreinen en goederentreinen, waarbij een goederentreinen een blok extra buffer hebben? Nu is het hele net zo ingericht dat er overal ertstreinen moeten kunnen remmen, terwijl die bijna nergens rijden. Dus waarom je veiligheidsmarges structureel te ruim houden? | |
Dr_Flash | maandag 19 november 2007 @ 18:45 |
quote:Mja, als dat het is, goed punt. Blijft de vraag "Waarom nu pas?" maar goed, laten we dat maar snel gaan invoeren dan, of zo? ![]() | |
Duvel | maandag 19 november 2007 @ 19:21 |
Je kunt ook met een uitgebreider seinstelsel dan alleen rood, geel en groen gaan werken. Zo kun je een trein al laten afremmen terwijl hij nog niet helemaal terug moet naar 40 km, bijvoorbeeld door een cijferbak aan te brengen. Alleen maak je daarmee je blokstelsel wel veel en veel ingewikkelder, maar het kan. Of je moet gewoon afstappen van seinen en ATB, en lekker ERTMS level 3 gaan rijden. Alleen is dat nog niet ontwikkeld, en het staat voor de komende tien jaar nog niet op de planning. | |
Dr_Flash | maandag 19 november 2007 @ 19:30 |
Gewoon het hele spoor verMaglevven, dat kan ook ![]() | |
Duvel | maandag 19 november 2007 @ 19:53 |
Ik ben tegen. | |
ArthurvanderVelden | maandag 19 november 2007 @ 20:14 |
quote:DINGDONG dames en Heren Dienstmededeling, Jullie hadden je een slordig etmaal geleden allemaal moeten melden bij de Televisie! -klik- Ach, het was toch niet de Schiphol aflevering ![]() | |
Duvel | maandag 19 november 2007 @ 21:12 |
Ik heb het vanavond even teruggekeken op de site. Het strijken van mijn overhemd was interessanter. | |
Dr_Flash | maandag 19 november 2007 @ 21:14 |
quote:tof ![]() ![]() | |
Piles | maandag 19 november 2007 @ 21:14 |
Vandaag de intercity van Vlissingen naar Amsterdam van 11.21: een enkele V (tot Roosendaal iig) ![]() Nogal wat anders dan een DD-IRM die normaal rijdt ![]() Weet iemand trouwens of het nog doorgaat dat er elk half uur een intercity door Zeeland gaat, en dat die dan op elk Zeeuws station stopt? En zo ja, wanneer zou dat gaan gebeuren? | |
ArthurvanderVelden | maandag 19 november 2007 @ 21:19 |
quote:Begin december , nieuwe diesntregeling ![]() En bedoel je niet V-irm in plaats van DD-irm? ![]() Was zeker gezellig? Dat heeft nooit gepast volgensmij.. | |
thatsme | maandag 19 november 2007 @ 21:21 |
nog een paar filmpjes van van het weekend: http://www.youtube.com/watch?v=EkbYogvmtAU ICMm 4014 http://www.youtube.com/watch?v=SIjaXjIpcwg Buffel met stop in Meppel | |
Piles | maandag 19 november 2007 @ 21:23 |
quote:Ik ga gelukkig de andere kant op, maar in Goes paste het nog ![]() Ik zie het verschil trouwens niet tussen een DD-irm en een V-irm ![]() | |
thatsme | maandag 19 november 2007 @ 21:32 |
DD-IRM was de benaming voor de IRM toen deze nog niet Verlengd was | |
Socios | maandag 19 november 2007 @ 21:50 |
quote:Die plannen zijn (vooralsnog) niet doorgegaan. Er blijft één Intercity per uur Amsterdam Centraal - Vlissingen rijden. Die verschuift een half uur (Straks vertrek .29 te Amsterdam CS) en het aantal stops blijft (ook in Zeeland) hetzelfde. | |
von_Preussen | maandag 19 november 2007 @ 23:47 |
Buitengewoon triest dat ze een trein die overal stopt gewoon Intercity noemen. Vroeger noemden ze het tenminste nog gewoon "Intercity tot xxx verder Stoptrein". Maarja, de NS is tegenwoordig meer "schein als sein". ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 20 november 2007 @ 00:35 |
Mja. In het noorden noemen ze die dingen Intercity die tot Zwolle op alle stations stopt, maar ja dat is al jaren zo dat de ene trein alle stations aandoet en de andere slechts enkele stations. | |
Peterselieman | dinsdag 20 november 2007 @ 00:44 |
quote:Dat is idd iets anders dan de VIRM die er normaal rijdt. Komt de laatste tijd regelmatig voor dat ze niet het materieel daar beschikbaar hebben wat ze beogen. quote:Dat zal pas gebeuren wanneer de Benelux opgeheven wordt. Het is een vooruitgang voor stations waar geen kip instapt, maar een achteruitgang voor degenen die vanuit Vlissingen of Middelburg komen. Heb zelf dat stuk vorige week met de intercity heen gedaan en met de stoptrein terug. Die stoptrein daar stopt werkelijk bij iedere molshoop. Doet er een uur over om Roosendaal te bereiken. Niet best. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 november 2007 @ 08:24 |
ah, klaag-uurtje zie ik ![]() Ik stond vanochtenbd in Utrecht Centraal op de 521 naar Amersfoort te wachten. Om 7:13 komt het gedeelte naar Leeuwarden binnen, 7:20 moet het geheel weg. 7:23 komt doodlangzaam in de verte eens het gedeelte naar Groningen aan en voordat we goed en wel weg zijn is het 7:27. Omroep? Hoezo? ![]() | |
Duvel | dinsdag 20 november 2007 @ 09:28 |
Wat was jij achterlijk vroeg dan! | |
Dr_Flash | dinsdag 20 november 2007 @ 10:28 |
quote:Ja. En ik HAD nog 7 minuten vroeger KUNNEN zijn ![]() | |
Duvel | dinsdag 20 november 2007 @ 11:59 |
Ik had een kwartier eerder kunnen zijn als vanmorgen de metro had kunnen rijden. Bedankt metrobaanaannemer. ![]() | |
Bensel | dinsdag 20 november 2007 @ 12:39 |
gisteren eens een keertje een beetje service van Arriva gezien: ik kom aan op station winschoten (met de bus) en zie daar ruim 100 kinderen (107 om precies te zijn) staan wachten op de trein.. Aangezien er meestal rond de tijd dat ik er was maar 1 treinstel rijd, kreeg ik al nachtmerrie scenarios van Veevervoer met een stel hyperactieve kinderen (niet bevorderlijk voor je humeur, als je er 40 minuten bij moet zitten). Echter had de school Arriva wel ingelicht.. En het allerwonderlijkst: Arriva heeft een extra trein ingezet! Nu zat de trein alsnogvol met kinderen, maar er was tenminste een beetje ruimte voor andere passagiers, zoals mij | |
Piles | dinsdag 20 november 2007 @ 12:41 |
quote:Ik hoop het, van mij mag het zo blijven. quote:Ik vind het ook nog steeds jammer dat Arnemuiden (3 min van Middelburg), Kapelle (5km van Goes) e.d. niet dichtgaan. Ook snap ik niet waarom de intercity nog steeds in Vlissingen-Souburg en Kruininigen-Yerseke stopt ![]() | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 20 november 2007 @ 13:13 |
PAUPERBENDEi! ![]() Nieuw kwartaal nieuwe ronde nieuwe kansen. Aanwezigheidsplicht van 80 % op school. Van 1 vak dat om de 2 weken gegeven wordt mag je er dus 1 afwezig zijn. en Ja hoor, direkt prijs vanochtend natuurlijk. Ik wist dat er een seinsotring was, maar 2 treinen laten uitvallen zonder omroep.... Rest van het kwartaal geen krediet meer ![]() dan had ik wel randstadrail gepakt... ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 november 2007 @ 13:27 |
Ik denk dat er ook een giga omroepstoring was. Heb in Ut 20 minuten lang helemaal NIETS gehoord, en dat tijdens de ochtendspits. En nee, dat betekent niet dat alles op tijd reed ![]() Even een paar info-poppetjes het perron op sturen was overigens ook te veel gevraagd ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door Dr_Flash op 20-11-2007 13:32:44 ] | |
Peterselieman | dinsdag 20 november 2007 @ 13:44 |
De meeste namen die op de treinen moeten bij Veolivla zijn ook bekend:quote:Opvallend hierbij is dat er dan zowel in het noorden als in het zuiden een Titus Brandsma trein is. | |
Peterselieman | dinsdag 20 november 2007 @ 13:47 |
Na vandaag is het trouwens over voor de Mendinitrein. Stel gaat naar Haarlem voor revisie. | |
Dr_Flash | dinsdag 20 november 2007 @ 13:55 |
De Bokkenrijder ![]() Hugo uit Villa Volta ![]() | |
Eix | dinsdag 20 november 2007 @ 14:18 |
Bah geen Toon Hermans. Flauwe stiching. Sittards trots und so. ![]() | |
Duvel | dinsdag 20 november 2007 @ 14:19 |
quote:Dan heb ik mooi mazzel gehad dat ik er vanmorgen in zat! BTW: hij was wel ergens defect: de binnenverlichting knipperde er lekker epileptisch op los. | |
Peterselieman | dinsdag 20 november 2007 @ 14:22 |
Heb ik ook wel eens in een buffel meegemaakt | |
Dr_Flash | dinsdag 20 november 2007 @ 14:24 |
quote:De meeste namen in dat lijstje vind ik anders vrij onbekend ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 20 november 2007 @ 14:25 |
quote:Gehehe. Bij mij gaat ook maar bij de helft van de namen een lampje branden. Dat was trouwens ook al bij die Arrivatreinen het geval. | |
en_door_slecht | dinsdag 20 november 2007 @ 14:31 |
quote:Dat is toch niet zo verwonderlijk? Daar staan allemaal namen op van mensen die wereldberoemd zijn in Winsum e.o. | |
Peterselieman | dinsdag 20 november 2007 @ 14:35 |
Van de Groninger zwik ken ik de helft niet of wil ik niet kennen, omdat ik geen Groninger ben ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 november 2007 @ 14:40 |
Ik mis een beetje de categorie lekkere wijven. Heeft Limburg geen lekkere wijven? ![]() | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 20 november 2007 @ 14:48 |
quote: ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 november 2007 @ 14:59 |
Beetje jammer van die linker helft alleen hmm ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 november 2007 @ 15:04 |
Hier staat Chantal nog niet eens tussen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 20 november 2007 @ 17:12 |
Hmm. Weer een ICM III minder op de baan. 4025 is ook al in revisie. Echter kart de 4022 nog vrolijk rond. | |
Dichterbijer | dinsdag 20 november 2007 @ 17:21 |
quote:Gaat lekker daar ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 20 november 2007 @ 17:30 |
We hadden hier laatst een artikel of Hoek van Holland. Nu ben ik bezig met het artikel over Buitenpost en ben op het volgende gestuit:![]() Foto: Bert Stortenbeker Het slopen van een deel van de perronoverkapping te Hoek van Holland. Br624 klaarstaand in 1996 om naar Leer te rijden: ![]() Elke treinenliefhebber zou deze site van Bert Stortenbeker moeten kennen. http://bert11.homeip.net/ | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 20 november 2007 @ 18:25 |
Ik ben deze week Jarig, en wie jarig is trakteert. Ik heb een poosje geleden een oude NS Trainingsvideo gekregen. Deze is bestemd voor HC's ( In opleiding) De hoofdrollen worden gespeeld door Esther Rood en Maarten Wansink, jaartal weet ik niet maar ik gok begin jaren 90. Hij zal vast niet meer actueel zijn en vertoond worden. ![]() Deze wil ik graag beschikbaar stellen aan diegene die er echt in geïnteresseerd zijn. Totaal issie 2 gieg om te downloaden dus ik stel m niet publiek beschikbaar. Wie m wil kan mij tot vrijdag PMen. Dan komt de rest goed ![]() Tot zover | |
MREn | dinsdag 20 november 2007 @ 20:16 |
quote:Nummering van ICM-1 is ook niet opeenvolgend gegaan aan afleverdatum, is verder niet zo boeiend ![]() | |
Socios | dinsdag 20 november 2007 @ 21:42 |
quote:Wat zonde! Is die foto recent? Of is de boel daar inmiddels (al een tijdje) helemaal gesloopt? quote: ![]() ![]() | |
dennistd | dinsdag 20 november 2007 @ 21:46 |
quote:In almelo zit er nog steeds zo'n een in de CTA ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 20 november 2007 @ 22:08 |
quote:Is een recente foto. Moet ook wel, want in het voorjaar toen ik er was, was de overkapping van het perron nog intact. Heb even op de site die ik gaf gekeken en de datum die er bij stond was 9 november 2007. | |
Mark-Hgl | dinsdag 20 november 2007 @ 22:27 |
zonde van Hld ![]() Fles zijn monster wordt uitgebreid besproken: http://www.christrains.nl/forum/viewtopic.php?t=4134 ![]() | |
Eix | dinsdag 20 november 2007 @ 22:58 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 november 2007 @ 23:00 |
quote:hehe ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 20 november 2007 @ 23:23 |
Is dat trouwens die Roland van Rolandrail? Ik heb heul geen mailtje gehad met de vraag of hij dat linkje mocht plaatsen ![]() | |
MREn | dinsdag 20 november 2007 @ 23:26 |
Dan vervang je het doelbestand van die link in een goatse-plaatje ofzo. | |
en_door_slecht | dinsdag 20 november 2007 @ 23:34 |
quote:Of een kikker. | |
Peterselieman | woensdag 21 november 2007 @ 00:33 |
quote:Met een verwijzing naar mijn sig ![]() | |
Duvel | woensdag 21 november 2007 @ 08:24 |
quote:Die heeft een eigen forum volgens mij. En waarom zou hij MSTS willen spelen als ie zich de hele dag al met treintjes rijden bezighoudt? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 november 2007 @ 09:17 |
quote:Dat is heel eenvoudig op te lossen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 november 2007 @ 09:39 |
quote:Mja, je gaat nou wel uit van een logisch normaal weldenkend mens he ![]() Anyway: Onze vingerverfklapkutjosti's waren weer lekker bezig vanmorgen. Had de 525 vanuit den haag al wat vertraging, onderweg naar Utrecht wordt die vrolijk achter een stoppertje gegooid (hoeveel sporen liggen er bij Woerden dan? ) waardoor we met +15 richting Amf vertrokken, vrijwel in het pad van de achteroprijdende 2800 zou je denken. Stoppertje Zwolle kan je geen last van hebben, is er VER vooruit, stoppertje Baarn kan je geen last van hebben, die blijf je voor of passeer je in elk geval bij Overvecht, 2800 zat er ook achter, MAARRRRR dan weet onze landelijke zwakzinnigenbrigade wel weer een goederentrein te vinden waar we achter gestopt kunnen worden ![]() Prorail, sterf met je kop in een touw ![]() | |
Duvel | woensdag 21 november 2007 @ 10:58 |
quote:Fundamentele denkfout inderdaad. ![]() quote:Vanmorgen nog een stuk of vier à zes. quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 november 2007 @ 11:03 |
Automatische Rijweg Instelling ja. En nu? ![]() Ze moeten gewoon in de ochtendspits al het goederenverkeer op het spoor weren. Het kan niet zo zijn dat 20 miljard badslippers belangrijker zijn dan mensen die ergens op tijd moeten zijn. Sowieso, laten we even ophouden met die wauwelkoek over "ruim 2 keer zo veel treinen op hetzelfde spoor met slimme aanpassingen" als dit al niet eens normaal goed kan ![]() [ Bericht 33% gewijzigd door Dr_Flash op 21-11-2007 11:10:37 ] | |
Duvel | woensdag 21 november 2007 @ 11:19 |
quote:Gewoon, als ARI zijn werk doet, kun je lekker verder puzzelen, hoef je als trdl niet na te denken, scheelt een hoop. Als je als trdl zou opletten, zou je een goederentrein netjes even aan de kant kunnen nemen en de reizigerstrein voorrang kunnen geven. Geen goederentreinen in de spits zie ik niet zitten, dat kun je ook niet maken naar vervoerders toe. | |
Dr_Flash | woensdag 21 november 2007 @ 11:25 |
quote:Wat een lul-argument zeg ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 21 november 2007 @ 12:12 |
quote:Hoezo lul-argument? We zijn allemaal klanten op het zelfde spoor. Alleen bij goederen beginnen die containers niet te jammeren, en die zeikreizigers wel. Het enige dat misgaat is dat veel treinen niet in hun pad rijden. En dat te weinig gebruik wordt gemaakt van inhaalmogelijkheden. Tussen Rotterdam Centraal en Utrecht kun je op vier plaatsen inhalen, het gebeurt regelmatig dat ik gewoon de hele reis achter de zelfde goederentrein zit. Dat is gewoon domme onwil. | |
Dr_Flash | woensdag 21 november 2007 @ 12:22 |
quote:Nou, dan zijn we het toch eens? ![]() Ik irriteer me er gewoon dood aan, en ik merk niet echt een bereidheid bij mijzelf om met welke smoes/verklaring dan ook genoegen te nemen. Ik wil een oplossing, dat is alles. En hoe ze het doen, doen ze het. Ik ben gewoon de doorsnee geïrriteerde reiziger ![]() | |
Peterselieman | woensdag 21 november 2007 @ 12:23 |
Soms gaat het redelijk. Toen ik laatst tussen Utrecht en Rotterdam reisde was er een defecte goederentrein te Utrecht. Deze ging net weer rijden toen mijn trein uit Amersfoort aankwam, dus dan weet je al dat je er last van gaat krijgen. Ze hebben m uiteindelijk halverwege het stukje Woerden-Gouda aan de kant gezet. Kwam mijn trein toch nog met +5 binnen te Rotterdam. Gelukkig was ik nog op tijd voor de trein naar Vlissingen. En ja goederentreinen doen er nu eenmaal wat langer over om door het land te crossen, dus ze pakken bijna altijd wel ergens een stukje spits mee. | |
knars | woensdag 21 november 2007 @ 13:05 |
Ohja, en hoewel de hele Randstad spoorverdubbeling tegemoet kan zien, zal Gouda-Woerden gewoon tweesporig blijven. bron: http://www.ad.nl/groenehart/gouda/article1838461.ece | |
Duvel | woensdag 21 november 2007 @ 13:10 |
quote:Woerden - Gouda is een traject zonder stations. Stoptreinen en intercity's zullen elkaar daardoor niet snel in de weg zitten. Op het moment dat stoptreinen moeten stoppen, ben je in Goverwelle, en dat is weer viersporig. Alleen voor goederentreinen moet je ruimte maken, want die rijden langzamer. En daarom liggen er bij Oudewater ook twee inhaalsporen. Een volledige spoorverdubbeling à la Amsterdam - Utrecht is dus niet echt nodig. quote:En een goederentrein die hier buiten de spits rijdt, rijdt in Duitsland precies de spits tegemoet. Tja... Oh wacht, ik had Knars moeten quoten... Nou ja, pech. | |
Dr_Flash | woensdag 21 november 2007 @ 13:10 |
Uitgaande van het wegschoppen van de cargo's naar de Betuweroute ![]() Puick plan, wel ![]() Wanneer gaan we dat doen? ![]() | |
Duvel | woensdag 21 november 2007 @ 13:11 |
Wat gaan we doen? Niets dus. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 november 2007 @ 13:14 |
quote:Of anders minstens wat roestritjes met museummat over de Betuweroute ![]() Ligt die er tenminste niet heleMAAL voor niks ![]() | |
knars | woensdag 21 november 2007 @ 13:28 |
Twee sporen zonder goederenvervoer lijkt me redelijk voor de huidige kwantiteit, maar als er ook tegelijkertijd wordt ingezet op 30 treinen per uur wordt het lastig. Je hebt dan te maken met het traject Den Haag - Utrecht en Rotterdam - Utrecht wat van die twee sporen gebruik wil maken. En dan ook nog eens het sprinterspul waaronder die Rotterdam-Amsterdam sprinter via de bocht bij Harmelen. Nee hoor, maak de boel maar lekker viersporig. Weet ik ten minste zeker dat de IC kan doorblazen zonder vast te zitten achter zo'n gammele citypendel. | |
Duvel | woensdag 21 november 2007 @ 13:43 |
quote:Die gammele Citypendel mag 125, de baanvaksnelheid is 130. Een Koploper rijdt daar dus maximaal 130km/u, waarmee je echt geen last gaat hebben van die stoptrein. Wat je nog zou kunnen doen is de seinen wat dichter op elkaar zetten, maar dat is nogal een puist werk. Spoorverdubbeling lijkt me momenteel niet nodig. | |
knars | woensdag 21 november 2007 @ 13:49 |
Accoord, spoorverdubbeling is daar niet nodig zolang: - er geen goederentreinen meer rijden (of ze netjes op het zijspoor thv oudewater gaan staan) - er niet meer reizigerstreinen gaan rijden dan nu het geval is - treindienstleiding oplet welke trein ze op welkspoor voor laten gaan. Die tweede zal het probleem niet zijn, maar die eerste en laatste zal er dus nog wel een behoorlijke tijd voor blijven zorgen dat ik als frequente reiziger van dit baanvlak zal blijven zeuren om er dan maar een verdubbeling van te maken. | |
Duvel | woensdag 21 november 2007 @ 14:37 |
Ik heb er niet zoveel last van eigenlijk, het gaat meestal goed. | |
Zug-Chef | woensdag 21 november 2007 @ 15:36 |
quote:Een zware beladen kolentrein van 3000ton zet je niet zomaar voor een paar reizigers opzij, dat kost veel te veel tijd en energie :-) Zeker als de meeste kolentreinen zoiezo al aan de kant gaan in Utrecht | |
knars | woensdag 21 november 2007 @ 16:56 |
Daarom lijkt het mij ook wel een goed plan dat ze die op een apart spoor laten rijden (dus: verdubbelen, of complete goederenvervoer verplaatsen naar Betuwelijn). Volgens mij is het zijspoor bij Oudewater niet eens lang genoeg voor een hoop goederentreinen, of heb ik dat mis? | |
Dr_Flash | woensdag 21 november 2007 @ 18:19 |
Fijn. Eurocity 33 Hamburg Hbf - Kopenhagen. "Reserveren verplicht". Ben dus nu net voor de DERDE keer langs NS Internationaal geweest, voor de DERDE keer een half uur op dat bankje weg zitten niften met dat kleffe nummerbriefje in mijn hand tot ik aan de beurt was, en nog STEEDS kan ik die reservering gewoon niet rond krijgen ![]() ![]() ![]() | |
en_door_slecht | woensdag 21 november 2007 @ 19:00 |
quote:En dat is niet te regelen via het www? | |
Dr_Flash | woensdag 21 november 2007 @ 19:03 |
quote:Een reservering only? ![]() | |
en_door_slecht | woensdag 21 november 2007 @ 19:12 |
quote:Alleen reservering zal idd vast niet gaan. Maar je gaat toch niet drie keer voor Jan Lul zitten wachten terwijl er een telefoon bestaat en er internet is? Want via de www.bahn.de kun je iig voor bepaalde treinen ook alleen reserveringen maken. Uitprinten en gaan met die rood-witte banaan! ![]() | |
en_door_slecht | woensdag 21 november 2007 @ 19:14 |
Zo kan ik nu wel reserveren voor 17 januari van Hamburg naar Berlijn, maar niet van Hamburg naar Kopenhagen. Kun je dus gewoon vanuit huis regelen. ![]() | |
Eix | woensdag 21 november 2007 @ 19:14 |
quote:Normaal kun je dat op bahn.de aangeven, alleen kan het blijkbaar niet bij die EC van je. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 november 2007 @ 19:15 |
quote:Dat weet ik. En voor 30 november gaat het ook. Hell, voor morgenochtend zou het lukken. En nu voor 1 decembert hmm? Ik dacht het niet ![]() quote:De mof dacht ook van niet ![]() | |
en_door_slecht | woensdag 21 november 2007 @ 19:21 |
quote:Oh, oke, nu wordt het me duidelijk. Ja, ik lees ook niet alles even goed hier met dat jezusdejezus slome Fok. | |
Dr_Flash | woensdag 21 november 2007 @ 19:34 |
quote:Maar goed, lichtpuntje: Als IK hem niet kan reserveren, kan iemand anders dat ook niet ![]() ![]() | |
en_door_slecht | woensdag 21 november 2007 @ 19:46 |
quote:Je kan de kaartjes wel kopen, dus het kan zo zijn dat je straks moet staan. ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 21 november 2007 @ 20:14 |
Plus iedereen die voor die dag al kaartjes en reservering heeft, maar dit 3 maanden geleden heeft gedaan, is al klaar ![]() Ik vrees nu al het ergste voor je... | |
Dr_Flash | woensdag 21 november 2007 @ 20:17 |
Als ik daardoor genaaid word gaan er gewoon wat lui sterven, niks aan de hand ![]() | |
en_door_slecht | woensdag 21 november 2007 @ 20:46 |
quote:Volgens mij kon je toen die kaartjes nog niet kopen. Ik kon pas een paar weken gelden voor het eerst kaartjes kopen voor een retourtje Frankrijk. | |
Duvel | woensdag 21 november 2007 @ 20:51 |
quote:Ik dacht dat die sporen zo'n 1200m lang waren, als ik me niet vergis... | |
Zug-Chef | woensdag 21 november 2007 @ 21:29 |
quote:Zal ik je even uit je droom helpen: niet eens de helft van het goederenvervoer wat er nu rijdt zal uberhaupt ooit verplaatsen naar de Betuweroute. Waarom? Heel simpel: een deel is binnenlands goederenvervoer en moet een heel andere kant op dan waar de betuweroute heen gaat. Daarnaast zijn er een hoop treinen die naar Zuid Duitsland en verder moeten, welke voor een groot deel over Venlo (en dus de Brabantroute) zullen blijven rijden. Tevens is Emmerich de komende 10 jaar toch nog een knelpunt en het stuk Emmerich - Oberhausen ook, waardoor er nog altijd vrij weinig via Emmerich Duitsland in kan rijden. En aangezien de Betuweroute 'op' Emmerich uitkomt... Nouja, bedenk de rest zelf maar ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 21 november 2007 @ 21:32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zo even wat hoogtepuntjes van afgelopen zondag ![]() ![]() Met dank aan Photoshop CS3 heb ik voor het eerst de RAW files met succes kunnen gebruiken waardoor de foto's nog natuurlijker overkomen. | |
Dichterbijer | woensdag 21 november 2007 @ 21:34 |
Wil niet vervelend zijn, maar heb het gevoel dat het steeds dezelfde foto's zijn ![]() Behalve btw. die plaat bij Amersfoort...vind die erg goed gelukt ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 21 november 2007 @ 21:41 |
Beetje gelijk heb je wel ja ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 november 2007 @ 21:41 |
quote:ja, zal ik jou even uit de droom helpen? Goederentreinen zijn KUT. En ik zie liever gisteren dan vandaag die hele klotezooi overstappen naar binnenvaart en vrachtwagens. Opbokken met die onzin ![]() | |
Duvel | woensdag 21 november 2007 @ 22:29 |
quote:Ik vind de halve A15 vol met vrachtwagens en hun zwakbegaafde chauffeurs wel genoeg eigenlijk. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 21 november 2007 @ 22:41 |
quote:Van mij mag die hele A15 van A tot Z vol staan ![]() | |
sander89 | woensdag 21 november 2007 @ 23:18 |
quote:Iets minder is het denk ik, je kan op Google Earth een container trein zien staan op het zijspoor bij Oudewater en die gebruikt bijnal 3/4 van de lengte van het zijspoor | |
knars | woensdag 21 november 2007 @ 23:21 |
quote:Ik snap wel dat alles via de betuweroute niet kan, dus het is terecht dat je het een droom noemt ![]() | |
Duvel | donderdag 22 november 2007 @ 08:49 |
quote:Inderdaad, de lengte van ES-las tot ES-las bedraagt 790 meter. | |
Dr_Flash | donderdag 22 november 2007 @ 10:10 |
quote:Ik pak anders wel een verbinding met een andere overstap, die veel vaker stopt, dus veel meer bordjes oplevert, EN geen reserveringsplicht heeft ![]() | |
Socios | donderdag 22 november 2007 @ 10:16 |
@ Zug-Chef: vooral de laatste twee foto´s... Zeer fraai! ![]() | |
Duvel | donderdag 22 november 2007 @ 10:20 |
@Zug-Chef: Is de RAW-verwerkingsunit in CS3 substantieel beter dan die in CS2? | |
sander89 | donderdag 22 november 2007 @ 17:42 |
quote:Gaat over het spoortraject Amsterdam Bijlmer - Utrecht blijkt vandaag uit een artikel in spits. ![]() Ik denk dat het wel goed mogelijk is totaal 60 treinen per uur over 4 sporen alleen denk ik dat het wel nog effe langer duurt voordat ze het ontwikkelt hebben en dat er werkelijk 60 treinen kunnen rijden per uur. [ Bericht 2% gewijzigd door sander89 op 22-11-2007 18:11:09 ] | |
Dr_Flash | donderdag 22 november 2007 @ 18:01 |
Ja, de fabeltjeskrant, dat zeg ik ![]() Die 91,9 % punctualiteit voor belgië op de 3-minuten norm, maak dat de kat wijs zeg ![]() | |
Eix | donderdag 22 november 2007 @ 18:11 |
quote:Ja misschien, heel misschien dat het nog kan... ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 november 2007 @ 18:15 |
quote:Ze winnen daar meer met klakkeloos opheffen ![]() ![]() | |
sander89 | donderdag 22 november 2007 @ 18:26 |
quote:Ik denk dat ik hem al door heb, Prorail bedoelt dat er max 60 treinen kunnen rijden op dat traject die niet stoppen(stations etc) en geen vertragingen is dat het dan 60 treinen kunnen rijden per uur. In de praktijk kan dat niet natuurlijk, maar van 24 treinen max per uur over een traject naar bijvoorbeeld 40 treien max zal wel haalbaar kunnen zijn in de praktijk denk ik. | |
Zug-Chef | donderdag 22 november 2007 @ 19:56 |
quote:Ja precies, ik was laatst in Tongeren (aan de lijn Luik-Hasselt) en daar was ook even een oponthoud en meteen werden twee treinen opgeheven aldaar. Erg vreemd, ze gingen ook niet meer later weg, maar gewoon een uur erna pas weer op de gewone vertrektijd... | |
Zug-Chef | donderdag 22 november 2007 @ 20:07 |
Sinds vandaag zijn de 4025 en helaas ook de 4023 in rivisie... | |
Peterselieman | donderdag 22 november 2007 @ 20:10 |
quote:En de mensen en autoriteiten pikken dit zomaar? | |
Zug-Chef | donderdag 22 november 2007 @ 20:11 |
quote:Ik ben overgestapt van Photoshop7 naar CS3, of die dus verbeterd tov CS2 weet ik dus niet. Maar ik ben er aardig tevreden over ![]() | |
Peterselieman | donderdag 22 november 2007 @ 20:11 |
Las op ovnieuws.info net het volgende:quote:Lijkt me wel leuk om zoiets aan de muur te hebben hangen ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 22 november 2007 @ 20:12 |
En hoeveel mogen die dingen dan gaan kosten ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 22 november 2007 @ 20:13 |
Hoogtepunten van een middagje Holten :-)![]() ![]() ![]() ![]() Zie de maan schijnt door de bomen ![]() | |
Peterselieman | donderdag 22 november 2007 @ 20:22 |
Die laatste is opvallend. 3 vlaamse reuzen voor de trein ipv de normale 2. | |
Zug-Chef | donderdag 22 november 2007 @ 20:36 |
quote:Ja precies, en het grappige was: mij viel niks op toen ik daar stond. Pas thuis las ik het op Rolandrail dat het er 3 waren ipv 2.. Des te byzonder is het ![]() | |
ghizzer | donderdag 22 november 2007 @ 20:42 |
vette shit! | |
Dr_Flash | donderdag 22 november 2007 @ 20:59 |
quote:Wat zou "uitleen" betekenen, denk je? ![]() | |
Eix | donderdag 22 november 2007 @ 21:09 |
quote:Nope, kzal s kijken op die site. ![]() | |
von_Preussen | donderdag 22 november 2007 @ 21:10 |
Zug-Chef, ouwe gek dat je bent. Toen ik vandaag op het station van Holten mijn fiets pakte zag ik diezelfde trein met 3 Belgische Locs langskomen......had ik eerder geweten dat jij in the area was dan hadden we even kunnen meeten. ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 22 november 2007 @ 21:12 |
Ik ga er binnenkort nog een keer heen (op een di/wo/do/vr) omdat ik nogmaals op een betere plek (met meer zon overdag) de internationale pimpel, infrasternet, ERS met containers en de Volvotrein wil platen. Zal wel ff aankondigen hier als ik denk te gaan ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 november 2007 @ 21:12 |
quote:Tsssss jij wel, als ik tegenover je kom zitten in de trein doe je NOG geen bek open ![]() | |
Wadloper | donderdag 22 november 2007 @ 21:12 |
Vandaag stonden er geen DH's meer in Groningen, ook niet in de werkplaats... | |
von_Preussen | donderdag 22 november 2007 @ 21:16 |
quote:Vind je het gek, ik heb een kwartier lang zitten twijfelen of jij het nu wel was of niet (het 2 bij 1 meter naambordje met "Dr_Flash" erop had ik op dat moment over het hoofd gezien). | |
Dr_Flash | donderdag 22 november 2007 @ 21:18 |
quote:Het is je vergeven hoor ![]() | |
thats-me | donderdag 22 november 2007 @ 21:52 |
quote:Leuke foto's Zug-Chef ![]() | |
Socios | donderdag 22 november 2007 @ 21:58 |
Aan de maanstand te zien, om een uurtje of 4. ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 22 november 2007 @ 22:08 |
Foto's zijn respectievelijk genomen om 14:02, 14:48, 15:00 en 15:42 ![]() | |
thats-me | donderdag 22 november 2007 @ 22:47 |
Ben rond 15.00 die overgang (van de bovenste 3 foto's) nog overgestoken. En om 17.17 nog een keer met de trein. Heb je niet gezien, ook niet opgelet ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 22 november 2007 @ 23:05 |
Nou, het was druk daar, dus ![]() | |
thats-me | donderdag 22 november 2007 @ 23:09 |
Haha ![]() ![]() | |
von_Preussen | donderdag 22 november 2007 @ 23:12 |
quote:Werk / woon je in de buurt? Zoals flash al zegt, het halve forum scheen vanmiddag in de buurt van Holten rond te lopen. ![]() | |
thats-me | donderdag 22 november 2007 @ 23:19 |
Loop stage in holten, moet wel eens wat pakketjes wegbrengen/ophalen. Vanmiddag dus ook, toen ging binnen door over die weg. | |
Peterselieman | donderdag 22 november 2007 @ 23:22 |
![]() Station Buitenpost ligt aan de voormalige Staatslijn B. Deze liep van Harlingen Haven naar Nieuweschans. Het in 1864 gebouwde station is in 1866 bij de opening van de lijn Leeuwarden-Groningen in gebruik genomen. Het stationsgebouw was van het type SS 4e klasse. In 1899 is er aan een zijde van het gebouw nog een vleugel bij aangebouwd. Deze vleugel is op een plaatje uit 1955 goed zichtbaar: ![]() In 1890: ![]() ![]() plaatje uit 1970 Helaas is dit gebouw in 1973 gesloopt en is het huidige gebouw van het type Beilen er voor in de plaats gekomen. In dit gebouw zit momenteel een café gevestigd. ![]() Opvallend detail van het station is dat het in de historie altijd gescheiden perrons heeft gehad voor beide rijrichtingen. Echter is dit begin jaren '80 veranderd. Vanaf die tijd stopten alle treinen alleen nog maar aan het middenperron. Tussen 1996 en 1998 is hierin met het project Rail21 weer verandering gekomen. In die jaren is het spoor tussen Veenwouden en Grijpskerk verdubbeld. Uit veiligheidsoverwegingen is toen besloten weer een apart perron aan te leggen voor de trein naar Groningen. Materieel Op het traject Leeuwarden-Groningen hebben tot begin jaren 50 stoomtreinen gereden. Daarna zijn deze vervangen door de Blauwe Engel. Vanaf de jaren 60 werd de Blauwe Engel op het traject grotendeels vervangen door de Plan U. In de jaren 70 gingen er stemmen op om voor de noordelijke nevenlijnen apart materieel te ontwikkelen, omdat anders de exploitatiekosten te hoog zouden worden. Uiteindelijk is begin jaren'80 de wadloper geleverd, die de Blauwe Engel en Plan U geheel vervangen heeft. Eind jaren 90 is deze vloot aangevuld met 4 DM'90 voor de sneltreinen. NoordNed heeft deze materieelinzet grotendeels gehandhaafd. Vanaf begin 2007 rijden er op Leeuwarden-Groningen GTW's, eerst nog in combinatie met wadlopers en DM'90. ![]() Foto: Bert Stortenbeker ![]() Foto:Spurtje Dienstregeling Na de verdubbeling van het traject Veenwouden-Grijpskerk heeft de NS sneltreinen op Leeuwarden-Groningen geïntroduceerd. In eerste instantie reden er 7 sneltreinen per dag. 2 in de ochtendspits en 5 in de middagspits. NoordNed heeft dit overgenomen, echter hebben zij de sneltreinen met een vertrektijd van 14.12 uur laten vervallen, omdat deze niet goed bezet waren. De vertrektijden van de sneltreinen waren in de dienstregeling 2006 .13 uit Groningen en .14 uit Leeuwarden. Arriva liet toen 13 sneltreinen per dag rijden, zodat er voor Buitenpost een goede verbinding met zowel Leeuwarden als Groningen is ontstaan. Buitenpost is namelijk het enige station op de lijn waar de sneltrein een tussenstop maakt. De gewone treinen vertrokken om .20 en .50/.51 uit Leeuwarden en Groningen. Echter blijkt uit de dienstregeling van 1930 dat sneltreinen op het traject Leeuwarden-Groningen helemaal geen nieuw fenomeen is. Dienstregeling 1930: ![]() ![]() Met sneltreinen Dienstregeling 2007 heeft voor een behoorlijke verschuiving van de tijden gezorgd. Ook Leeuwarden-Groningen is hier niet aan ontkomen. De trein naar Groningen stopt in Buitenpost tegenwoordig om .14 (sneltrein), .27 en .57. De trein naar Leeuwarden stopt om .11 (sneltrein), .27 en .58. Arriva heeft het in deze dienstregeling mogelijk gemaakt dat Buitenpost tussen mei en september op vrijdag en zaterdag een internationaal treinstation is. Op die dagen rijdt er 2 maal per dag een trein rechtstreeks van Leer naar Harlingen Haven en terug. De zogenaamde Inselzug. Bron1, bron2, bron3 De volgende die een stukje mag schrijven is thats-me over station Deventer. | |
von_Preussen | vrijdag 23 november 2007 @ 00:06 |
Leuke stukje Peterselieman, nog zo laat op de avond! Mischien moeten we alle verhaaltjes samenbrengen op een wiki o.i.d.? (die van mij excluded, dat was een nogal amateuristische voorloper). | |
Socios | vrijdag 23 november 2007 @ 01:09 |
Very nice, Peterselieman! Wat zag het er toch mooi uit daar in 1970. ![]() Dat er eerst een middenperron was met 2 sporen herinner ik mij nog wel, meende dat het toen ook overkapt was... Mooie tijd... Vet ook die oude dienstregeling. En Veenklooster-Twijzel ![]() ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 23 november 2007 @ 15:15 |
quote:De FoK! Wiki bied ruimte? ![]() | |
Willy84 | vrijdag 23 november 2007 @ 22:46 |
Nog mensen die morgen naar Maastricht gaan voor de opendag bij het onderhoudsbedrijf aldaar? Ik vertrek om 8 uur | |
Peterselieman | vrijdag 23 november 2007 @ 22:51 |
Nope. Zondag nog wel even Leeuwarden - Zwolle vv en op 8 december Leeuwarden - Paris Nord en op 11 december weer terug ![]() | |
Willy84 | zaterdag 24 november 2007 @ 07:59 |
Mmm jammer. Las ook op Somda dat sommige mensen niet gingen omdat het 5.50 minuten kost om in Maastricht te komen vanuit Groningen e.o. En dan nogeens terug natuurlijk | |
Socios | zaterdag 24 november 2007 @ 08:13 |
Ik ga maandag naar Brussel heen en weer, dat is ook zo´n 6 uur enkele reis. ![]() | |
Wadloper | zondag 25 november 2007 @ 09:32 |
@Willy: Klopt, is gewoon veelste ver om 'ff' heen te gaan... | |
Duvel | zondag 25 november 2007 @ 10:51 |
Waarom staat dit topic niet meer in MyAT? ![]() | |
Remco | zondag 25 november 2007 @ 10:53 |
Is een bug sinds de update ![]() | |
Duvel | zondag 25 november 2007 @ 10:59 |
Ohja, ik zie de MED nu ook! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 november 2007 @ 11:01 |
quote:Het is alweer gefixt ![]() | |
Duvel | zondag 25 november 2007 @ 11:07 |
VIRM 8610 mist sinds gisteravond een paar klaptafeltjes dankzij een stel ontzettende teringturken, die meenden: "ik betaal belasting dus ik mag slopen". ![]() Het is jammer dat standrechtelijke executie in dit soort gevallen niet is toegestaan. | |
Socios | zondag 25 november 2007 @ 11:10 |
Gisteren keihard gepwnd door DE-41. ![]() ![]() ![]() SGMm-III 2940 als trein 5551 te Den Dolder. ![]() Protos 5031 te Amersfoort. ![]() ICMm 4014 te Amersfoort. ![]() ICM te Amersfoort. | |
ghizzer | zondag 25 november 2007 @ 13:22 |
Beste treinenliefhebbers, mijn ouders willen op zondag 23 dec. van Empel-Rees naar Düsseldorf Flughafen met de trein (enkele reis). Heeft iemand enig idee hoeveel dit kost (goedkoopste kaartje)? bahn.de geeft aan 2x 15,10 euro, maar weet iemand een mogelijkheid het goedkoper te maken? en oh ja.. het station van Düsseldorf Flughafen, is dat middenin/heel dichtbij het vliegtuig of is het nog een eindje lopen/met het OV? Alvast heel hartelijk dank voor reacties! | |
Socios | zondag 25 november 2007 @ 13:38 |
Niet goedkoper, wel een eventueel te overwegen alternatief. Met ICE International kun je voor 18 euro van Arnhem naar Düsseldorf Hbf (ticket is ook geldig voor het verdere stukje naar de luchthaven). Dan hoef je niet eerst naar Empel-Rees en reis je comfortabeler voor een paar euro extra. ![]() | |
ghizzer | zondag 25 november 2007 @ 13:48 |
quote: hmm.. volgens mij kocht mijn broer wel eens Tageskartes of zoiets in 't weekend. Arnhem is vanaf het huis van m'n ouders een stuk verder weg. nl. 50 km. tegenover 20 km. naar Empel-Rees. | |
Dr_Flash | zondag 25 november 2007 @ 14:51 |
quote:Een NRW-ticket kan dat geweest zijn. Maar dat lijkt me in dit geval al snel duurder eigenlijk ![]() klik 22 euro voor 1 persoon, 29,50 voor up to 5 man. Bij de automaat that is. Loket komt er 2 euro (!!) bij ![]() | |
ghizzer | zondag 25 november 2007 @ 15:33 |
quote:thanx! (Y) | |
knars | zondag 25 november 2007 @ 17:33 |
Ha, vandaag weer met mn oudste zoon (tweeëneenhalf) treinen gekeken op stations Gouda en Goverwelle. Junior heeft nog even in de cabine van een plan T gezeten als een echte machinist ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 november 2007 @ 17:36 |
quote:Fotoo ![]() | |
Willy84 | zondag 25 november 2007 @ 18:02 |
Vandaag heerlijk genoten van spanning op het spoor ![]() er waren wel wat tegenslagen ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 25 november 2007 @ 18:05 |
quote:Goddulleme ![]() ![]() | |
Piles | zondag 25 november 2007 @ 18:09 |
quote:Dat was echt briljant ja. Alsof 5 minuten langer het einde van de wereld was ![]() | |
Willy84 | zondag 25 november 2007 @ 18:10 |
quote:Beetje empathie is nooit weg bij deze "mannen van het spoor:" ![]() | |
Willy84 | zondag 25 november 2007 @ 18:11 |
quote:Dat krijg je van dat gefok hier ![]() Nog in Maastricht geweest gister? | |
Socios | zondag 25 november 2007 @ 18:16 |
Morgen staat de aflevering op www.spanningophetspoor.nl. Heb het vandaag ook (bewust) gemist, kijk van de week nog wel. ![]() Hier verder: Treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 93 |