Ik ga gelukkig de andere kant op, maar in Goes paste het nogquote:Op maandag 19 november 2007 21:19 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Begin december , nieuwe diesntregeling. Dat staat nog steeds zover ik weet
En bedoel je niet V-irm in plaats van DD-irm?
Was zeker gezellig? Dat heeft nooit gepast volgensmij..
Die plannen zijn (vooralsnog) niet doorgegaan. Er blijft één Intercity per uur Amsterdam Centraal - Vlissingen rijden. Die verschuift een half uur (Straks vertrek .29 te Amsterdam CS) en het aantal stops blijft (ook in Zeeland) hetzelfde.quote:Op maandag 19 november 2007 21:14 schreef Piles het volgende:
Weet iemand trouwens of het nog doorgaat dat er elk half uur een intercity door Zeeland gaat, en dat die dan op elk Zeeuws station stopt? En zo ja, wanneer zou dat gaan gebeuren?
Dat is idd iets anders dan de VIRM die er normaal rijdt. Komt de laatste tijd regelmatig voor dat ze niet het materieel daar beschikbaar hebben wat ze beogen.quote:Op maandag 19 november 2007 21:14 schreef Piles het volgende:
Vandaag de intercity van Vlissingen naar Amsterdam van 11.21: een enkele V (tot Roosendaal iig)
Nogal wat anders dan een DD-IRM die normaal rijdt
Dat zal pas gebeuren wanneer de Benelux opgeheven wordt. Het is een vooruitgang voor stations waar geen kip instapt, maar een achteruitgang voor degenen die vanuit Vlissingen of Middelburg komen. Heb zelf dat stuk vorige week met de intercity heen gedaan en met de stoptrein terug. Die stoptrein daar stopt werkelijk bij iedere molshoop. Doet er een uur over om Roosendaal te bereiken. Niet best.quote:Weet iemand trouwens of het nog doorgaat dat er elk half uur een intercity door Zeeland gaat, en dat die dan op elk Zeeuws station stopt? En zo ja, wanneer zou dat gaan gebeuren?
Ja. En ik HAD nog 7 minuten vroeger KUNNEN zijnquote:Op dinsdag 20 november 2007 09:28 schreef Duvel het volgende:
Wat was jij achterlijk vroeg dan!
Ik hoop het, van mij mag het zo blijven.quote:Op dinsdag 20 november 2007 00:44 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zal pas gebeuren wanneer de Benelux opgeheven wordt.
Ik vind het ook nog steeds jammer dat Arnemuiden (3 min van Middelburg), Kapelle (5km van Goes) e.d. niet dichtgaan.quote:Het is een vooruitgang voor stations waar geen kip instapt, maar een achteruitgang voor degenen die vanuit Vlissingen of Middelburg komen. Heb zelf dat stuk vorige week met de intercity heen gedaan en met de stoptrein terug. Die stoptrein daar stopt werkelijk bij iedere molshoop. Doet er een uur over om Roosendaal te bereiken. Niet best.
Opvallend hierbij is dat er dan zowel in het noorden als in het zuiden een Titus Brandsma trein is.quote:De namen zijn volgens de Limburgse kranten:
Maaslijn:
- Chriet Titulaer (Hout-Blerick - ruimtevaartdeskundige en tv-presentator)
- Connie Palmen (Sint Odiliënberg - schrijfster)
- Gé Reinders (Roermond - zanger)
- Hanna van de Voort (Tienray - verzetsstrijdster)
- Jack Poels (America - zanger Rowwen Hèze)
- Jan Linders (Gennep - oprichter supermarktketen)
- Lodewijk van der Grinten (Venlo - grondlegger printergigant Océ)
- Mat Vestjens (Neer - oud-gedeputeerde - waarnemend-burgemeester van Helden)
- Pater Karel (Munstergeleen - heiligverklaard priester)
- Pierre Cuypers (Roermond - architect)
- Bart Brentjens (Haelen - gouden Olympisch mountainbiker)
- Mariken van Nieumeghen (Nijmegen - hoofdpersoon Middeleeuws mirakelspel)
- Titus Brandsma (Bolsward - zaligverklaard pater, en oud-rector-magnificus van de universiteit Nijmegen)
Heuvellandlijn
- André Rieu (Maastricht - violist/orkestleider)
- Beppie Kraft (Maastricht - zangeres)
- Charles Eyck (Meerssen - schilder en glas-in-lood-kunstenaar)
- Jac. P. Thijsse (Maastricht - mede-oprichter Natuurmonumenten)
- Pieke Dassen (Rotterdam - acteur - poppenspeler en kunstschilder in Maastricht)
- Sjef Diederen (Valkenburg - zanger en liedjesschrijver)
- Sjeng Kremers (Nieuwenhagen - oud-gouverneur)
Dat laat nog 3 Maaslijn- en 1 Heuvellandlijnnaam open, er wordt met kandidaten gesproken. Mocht dat niets worden dan zijn o.a. Chantal Janzen, Brigitte Heizer (Evita), De Bokkenrijder, De Koempel kandidaat. Daarentegen wordt het zeker niet Toon Hermans, die stichting wilde de rechten niet afstaan.
De naam wordt vermeld en op het power-pack wordt een zwart-wit afbeelding v/h hoofd aangebracht, tegen een rode achtergrond. In de krant staat een foto van een power-pack beplakt met het hoofd van Vestjens, gefotografeerd door een hek. Is dit dan de 7202? Overigens geeft Vestjens commentaar in de krant: hij gaat niet met zijn trein reizen, want OV draagt hij een warm hart toe, maar hij reist er niet veel mee. In de krant wordt overigens ook gesuggereerd dat zijn naam naar voren kwam omdat veel mensen hem juist verantwoordelijk houden voor de chaos de afgelopen 12 maanden.
Dan heb ik mooi mazzel gehad dat ik er vanmorgen in zat!quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:47 schreef Peterselieman het volgende:
Na vandaag is het trouwens over voor de Mendinitrein. Stel gaat naar Haarlem voor revisie.
De meeste namen in dat lijstje vind ik anders vrij onbekendquote:Op dinsdag 20 november 2007 13:44 schreef Peterselieman het volgende:
De meeste namen die op de treinen moeten bij Veolivla zijn ook bekend:
Gehehe. Bij mij gaat ook maar bij de helft van de namen een lampje branden. Dat was trouwens ook al bij die Arrivatreinen het geval.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De meeste namen in dat lijstje vind ik anders vrij onbekend
Dat is toch niet zo verwonderlijk? Daar staan allemaal namen op van mensen die wereldberoemd zijn in Winsum e.o.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gehehe. Bij mij gaat ook maar bij de helft van de namen een lampje branden. Dat was trouwens ook al bij die Arrivatreinen het geval.
quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik mis een beetje de categorie lekkere wijven. Heeft Limburg geen lekkere wijven?
Gaat lekker daarquote:Op dinsdag 20 november 2007 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
Hmm. Weer een ICM III minder op de baan. 4025 is ook al in revisie. Echter kart de 4022 nog vrolijk rond.
Nummering van ICM-1 is ook niet opeenvolgend gegaan aan afleverdatum, is verder niet zo boeiendquote:Op dinsdag 20 november 2007 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
Hmm. Weer een ICM III minder op de baan. 4025 is ook al in revisie. Echter kart de 4022 nog vrolijk rond.
Wat zonde! Is die foto recent? Of is de boel daar inmiddels (al een tijdje) helemaal gesloopt?quote:Op dinsdag 20 november 2007 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
Het slopen van een deel van de perronoverkapping te Hoek van Holland.
quote:Br624 klaarstaand in 1996 om naar Leer te rijden:
In almelo zit er nog steeds zo'n een in de CTAquote:Op dinsdag 20 november 2007 21:42 schreef Socios het volgende:
Vet ook dat blauw-gele oude spooraanduidingsbordje, daar heb ik er nog één van liggen.
Is een recente foto. Moet ook wel, want in het voorjaar toen ik er was, was de overkapping van het perron nog intact. Heb even op de site die ik gaf gekeken en de datum die er bij stond was 9 november 2007.quote:Op dinsdag 20 november 2007 21:42 schreef Socios het volgende:
Wat zonde! Is die foto recent? Of is de boel daar inmiddels (al een tijdje) helemaal gesloopt?
quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:27 schreef Mark-Hgl het volgende:
Fles zijn monster wordt uitgebreid besproken: http://www.christrains.nl/forum/viewtopic.php?t=4134![]()
hehequote:Op dinsdag 20 november 2007 22:27 schreef Mark-Hgl het volgende:
zonde van Hld
Fles zijn monster wordt uitgebreid besproken: http://www.christrains.nl/forum/viewtopic.php?t=4134![]()
Of een kikker.quote:Op dinsdag 20 november 2007 23:26 schreef MREn het volgende:
Dan vervang je het doelbestand van die link in een goatse-plaatje ofzo.
Die heeft een eigen forum volgens mij. En waarom zou hij MSTS willen spelen als ie zich de hele dag al met treintjes rijden bezighoudt?quote:Op dinsdag 20 november 2007 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat trouwens die Roland van Rolandrail?
Dat is heel eenvoudig op te lossenquote:Op dinsdag 20 november 2007 22:58 schreef Eix het volgende:je zou er wel een geniale 'zoek de verschillen' versie van kunnen maken
Mja, je gaat nou wel uit van een logisch normaal weldenkend mens hequote:Op woensdag 21 november 2007 08:24 schreef Duvel het volgende:
Die heeft een eigen forum volgens mij. En waarom zou hij MSTS willen spelen als ie zich de hele dag al met treintjes rijden bezighoudt?
Fundamentele denkfout inderdaad.quote:Op woensdag 21 november 2007 09:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, je gaat nou wel uit van een logisch normaal weldenkend mens he
Vanmorgen nog een stuk of vier à zes.quote:(hoeveel sporen liggen er bij Woerden dan? )
quote:Prorail, sterf met je kop in een touw
Gewoon, als ARI zijn werk doet, kun je lekker verder puzzelen, hoef je als trdl niet na te denken, scheelt een hoop. Als je als trdl zou opletten, zou je een goederentrein netjes even aan de kant kunnen nemen en de reizigerstrein voorrang kunnen geven. Geen goederentreinen in de spits zie ik niet zitten, dat kun je ook niet maken naar vervoerders toe.quote:Op woensdag 21 november 2007 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Automatische Rijweg Instelling ja. En nu?
Wat een lul-argument zegquote:Op woensdag 21 november 2007 11:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gewoon, als ARI zijn werk doet, kun je lekker verder puzzelen, hoef je als trdl niet na te denken, scheelt een hoop. Als je als trdl zou opletten, zou je een goederentrein netjes even aan de kant kunnen nemen en de reizigerstrein voorrang kunnen geven. Geen goederentreinen in de spits zie ik niet zitten, dat kun je ook niet maken naar vervoerders toe.
Hoezo lul-argument? We zijn allemaal klanten op het zelfde spoor. Alleen bij goederen beginnen die containers niet te jammeren, en die zeikreizigers wel. Het enige dat misgaat is dat veel treinen niet in hun pad rijden. En dat te weinig gebruik wordt gemaakt van inhaalmogelijkheden. Tussen Rotterdam Centraal en Utrecht kun je op vier plaatsen inhalen, het gebeurt regelmatig dat ik gewoon de hele reis achter de zelfde goederentrein zit. Dat is gewoon domme onwil.quote:Op woensdag 21 november 2007 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een lul-argument zegMoet je kijken wat je blijkbaar allemaal wel kunt maken naar de reizigers toe
Schiet toch op man
Nou, dan zijn we het toch eens?quote:Op woensdag 21 november 2007 12:12 schreef Duvel het volgende:
Het enige dat misgaat is dat veel treinen niet in hun pad rijden. En dat te weinig gebruik wordt gemaakt van inhaalmogelijkheden. Tussen Rotterdam Centraal en Utrecht kun je op vier plaatsen inhalen, het gebeurt regelmatig dat ik gewoon de hele reis achter de zelfde goederentrein zit. Dat is gewoon domme onwil.
Woerden - Gouda is een traject zonder stations. Stoptreinen en intercity's zullen elkaar daardoor niet snel in de weg zitten. Op het moment dat stoptreinen moeten stoppen, ben je in Goverwelle, en dat is weer viersporig. Alleen voor goederentreinen moet je ruimte maken, want die rijden langzamer. En daarom liggen er bij Oudewater ook twee inhaalsporen. Een volledige spoorverdubbeling à la Amsterdam - Utrecht is dus niet echt nodig.quote:Op woensdag 21 november 2007 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
Soms gaat het redelijk. Toen ik laatst tussen Utrecht en Rotterdam reisde was er een defecte goederentrein te Utrecht. Deze ging net weer rijden toen mijn trein uit Amersfoort aankwam, dus dan weet je al dat je er last van gaat krijgen. Ze hebben m uiteindelijk halverwege het stukje Woerden-Gouda aan de kant gezet. Kwam mijn trein toch nog met +5 binnen te Rotterdam. Gelukkig was ik nog op tijd voor de trein naar Vlissingen.
En een goederentrein die hier buiten de spits rijdt, rijdt in Duitsland precies de spits tegemoet. Tja...quote:En ja goederentreinen doen er nu eenmaal wat langer over om door het land te crossen, dus ze pakken bijna altijd wel ergens een stukje spits mee.
Of anders minstens wat roestritjes met museummat over de Betuweroutequote:
Die gammele Citypendel mag 125, de baanvaksnelheid is 130. Een Koploper rijdt daar dus maximaal 130km/u, waarmee je echt geen last gaat hebben van die stoptrein. Wat je nog zou kunnen doen is de seinen wat dichter op elkaar zetten, maar dat is nogal een puist werk. Spoorverdubbeling lijkt me momenteel niet nodig.quote:Op woensdag 21 november 2007 13:28 schreef knars het volgende:
Twee sporen zonder goederenvervoer lijkt me redelijk voor de huidige kwantiteit, maar als er ook tegelijkertijd wordt ingezet op 30 treinen per uur wordt het lastig. Je hebt dan te maken met het traject Den Haag - Utrecht en Rotterdam - Utrecht wat van die twee sporen gebruik wil maken. En dan ook nog eens het sprinterspul waaronder die Rotterdam-Amsterdam sprinter via de bocht bij Harmelen. Nee hoor, maak de boel maar lekker viersporig. Weet ik ten minste zeker dat de IC kan doorblazen zonder vast te zitten achter zo'n gammele citypendel.
Een zware beladen kolentrein van 3000ton zet je niet zomaar voor een paar reizigers opzij, dat kost veel te veel tijd en energie :-) Zeker als de meeste kolentreinen zoiezo al aan de kant gaan in Utrechtquote:Op woensdag 21 november 2007 13:49 schreef knars het volgende:
Accoord, spoorverdubbeling is daar niet nodig zolang:
- er geen goederentreinen meer rijden (of ze netjes op het zijspoor thv oudewater gaan staan)
En dat is niet te regelen via het www?quote:Op woensdag 21 november 2007 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Fijn. Eurocity 33 Hamburg Hbf - Kopenhagen. "Reserveren verplicht". Ben dus nu net voor de DERDE keer langs NS Internationaal geweest, voor de DERDE keer een half uur op dat bankje weg zitten niften met dat kleffe nummerbriefje in mijn hand tot ik aan de beurt was, en nog STEEDS kan ik die reservering gewoon niet rond krijgenDie schoften van de DB hebben "bepaalde treinen onbeschikbaar gemaakt in verband met aanpassingen aan het systeem vanwege de nieuwe dienstregeling". Ja ja, en daar zijn ze 5 DAGEN mee bezig of zo?
Tuig
Een reservering only?quote:Op woensdag 21 november 2007 19:00 schreef en_door_slecht het volgende:
En dat is niet te regelen via het www?
Alleen reservering zal idd vast niet gaan. Maar je gaat toch niet drie keer voor Jan Lul zitten wachten terwijl er een telefoon bestaat en er internet is? Want via de www.bahn.de kun je iig voor bepaalde treinen ook alleen reserveringen maken. Uitprinten en gaan met die rood-witte banaan!quote:Op woensdag 21 november 2007 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een reservering only?Ook met vervoerbewijs erbij lijkt het me stug. Als NS Internationaal er niet bij kan, kan Jan boere lul er ook niet bij.
Normaal kun je dat op bahn.de aangeven, alleen kan het blijkbaar niet bij die EC van je.quote:Op woensdag 21 november 2007 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een reservering only?Ook met vervoerbewijs erbij lijkt het me stug. Als NS Internationaal er niet bij kan, kan Jan boere lul er ook niet bij.
Dat weet ik. En voor 30 november gaat het ook. Hell, voor morgenochtend zou het lukken. En nu voor 1 decembert hmm? Ik dacht het nietquote:Op woensdag 21 november 2007 19:14 schreef en_door_slecht het volgende:
Zo kan ik nu wel reserveren voor 17 januari van Hamburg naar Berlijn, maar niet van Hamburg naar Kopenhagen.
Kun je dus gewoon vanuit huis regelen.
De mof dacht ook van nietquote:Nur Sitzplatzreservierung (zum Selbstausdrucken) Für diese Verbindung nicht erhältlich.
Oh, oke, nu wordt het me duidelijk. Ja, ik lees ook niet alles even goed hier met dat jezusdejezus slome Fok.quote:Op woensdag 21 november 2007 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat weet ik. En voor 30 november gaat het ook. Hell, voor morgenochtend zou het lukken. En nu voor 1 decembert hmm? Ik dacht het niet
[..]
De mof dacht ook van niet
Maar goed, lichtpuntje: Als IK hem niet kan reserveren, kan iemand anders dat ook nietquote:Op woensdag 21 november 2007 19:21 schreef en_door_slecht het volgende:
Oh, oke, nu wordt het me duidelijk. Ja, ik lees ook niet alles even goed hier met dat jezusdejezus slome Fok.
Je kan de kaartjes wel kopen, dus het kan zo zijn dat je straks moet staan.quote:Op woensdag 21 november 2007 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maar goed, lichtpuntje: Als IK hem niet kan reserveren, kan iemand anders dat ook nietDus hij loopt niet ineens achter mijn rug om vol, of zo.
Volgens mij kon je toen die kaartjes nog niet kopen. Ik kon pas een paar weken gelden voor het eerst kaartjes kopen voor een retourtje Frankrijk.quote:Op woensdag 21 november 2007 20:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Plus iedereen die voor die dag al kaartjes en reservering heeft, maar dit 3 maanden geleden heeft gedaan, is al klaar![]()
Ik vrees nu al het ergste voor je...
Ik dacht dat die sporen zo'n 1200m lang waren, als ik me niet vergis...quote:Op woensdag 21 november 2007 16:56 schreef knars het volgende:
Daarom lijkt het mij ook wel een goed plan dat ze die op een apart spoor laten rijden (dus: verdubbelen, of complete goederenvervoer verplaatsen naar Betuwelijn). Volgens mij is het zijspoor bij Oudewater niet eens lang genoeg voor een hoop goederentreinen, of heb ik dat mis?
Zal ik je even uit je droom helpen: niet eens de helft van het goederenvervoer wat er nu rijdt zal uberhaupt ooit verplaatsen naar de Betuweroute. Waarom? Heel simpel: een deel is binnenlands goederenvervoer en moet een heel andere kant op dan waar de betuweroute heen gaat. Daarnaast zijn er een hoop treinen die naar Zuid Duitsland en verder moeten, welke voor een groot deel over Venlo (en dus de Brabantroute) zullen blijven rijden. Tevens is Emmerich de komende 10 jaar toch nog een knelpunt en het stuk Emmerich - Oberhausen ook, waardoor er nog altijd vrij weinig via Emmerich Duitsland in kan rijden. En aangezien de Betuweroute 'op' Emmerich uitkomt... Nouja, bedenk de rest zelf maarquote:Op woensdag 21 november 2007 16:56 schreef knars het volgende:
Daarom lijkt het mij ook wel een goed plan dat ze die op een apart spoor laten rijden (dus: verdubbelen, of complete goederenvervoer verplaatsen naar Betuwelijn). Volgens mij is het zijspoor bij Oudewater niet eens lang genoeg voor een hoop goederentreinen, of heb ik dat mis?
ja, zal ik jou even uit de droom helpen? Goederentreinen zijn KUT. En ik zie liever gisteren dan vandaag die hele klotezooi overstappen naar binnenvaart en vrachtwagens. Opbokken met die onzinquote:Op woensdag 21 november 2007 21:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zal ik je even uit je droom helpen:
Ik vind de halve A15 vol met vrachtwagens en hun zwakbegaafde chauffeurs wel genoeg eigenlijk.quote:Op woensdag 21 november 2007 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja, zal ik jou even uit de droom helpen? Goederentreinen zijn KUT. En ik zie liever gisteren dan vandaag die hele klotezooi overstappen naar binnenvaart en vrachtwagens. Opbokken met die onzin
Van mij mag die hele A15 van A tot Z vol staanquote:Op woensdag 21 november 2007 22:29 schreef Duvel het volgende:
Ik vind de halve A15 vol met vrachtwagens en hun zwakbegaafde chauffeurs wel genoeg eigenlijk.
Iets minder is het denk ik, je kan op Google Earth een container trein zien staan op het zijspoor bij Oudewater en die gebruikt bijnal 3/4 van de lengte van het zijspoorquote:Op woensdag 21 november 2007 20:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik dacht dat die sporen zo'n 1200m lang waren, als ik me niet vergis...
Ik snap wel dat alles via de betuweroute niet kan, dus het is terecht dat je het een droom noemtquote:Op woensdag 21 november 2007 21:29 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Zal ik je even uit je droom helpen: niet eens de helft van het goederenvervoer wat er nu rijdt zal uberhaupt ooit verplaatsen naar de Betuweroute. Waarom? Heel simpel: een deel is binnenlands goederenvervoer en moet een heel andere kant op dan waar de betuweroute heen gaat. Daarnaast zijn er een hoop treinen die naar Zuid Duitsland en verder moeten, welke voor een groot deel over Venlo (en dus de Brabantroute) zullen blijven rijden. Tevens is Emmerich de komende 10 jaar toch nog een knelpunt en het stuk Emmerich - Oberhausen ook, waardoor er nog altijd vrij weinig via Emmerich Duitsland in kan rijden. En aangezien de Betuweroute 'op' Emmerich uitkomt... Nouja, bedenk de rest zelf maar
Inderdaad, de lengte van ES-las tot ES-las bedraagt 790 meter.quote:Op woensdag 21 november 2007 23:18 schreef sander89 het volgende:
[..]
Iets minder is het denk ik, je kan op Google Earth een container trein zien staan op het zijspoor bij Oudewater en die gebruikt bijnal 3/4 van de lengte van het zijspoor
Ik pak anders wel een verbinding met een andere overstap, die veel vaker stopt, dus veel meer bordjes oplevert, EN geen reserveringsplicht heeftquote:Op woensdag 21 november 2007 20:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Plus iedereen die voor die dag al kaartjes en reservering heeft, maar dit 3 maanden geleden heeft gedaan, is al klaar![]()
Ik vrees nu al het ergste voor je...
Gaat over het spoortraject Amsterdam Bijlmer - Utrecht blijkt vandaag uit een artikel in spits.quote:Op maandag 19 november 2007 16:49 schreef Charango het volgende:
[..]
En welk traject is dat dan? Spoorweg Amsterdam Bijlmer-Utrecht, Rijswijk, Geldermalsen-Utrecht?![]()
Ja misschien, heel misschien dat het nog kan...quote:Op donderdag 22 november 2007 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, de fabeltjeskrant, dat zeg ik
Die 91,9 % punctualiteit voor belgië op de 3-minuten norm, maak dat de kat wijs zeg
Ze winnen daar meer met klakkeloos opheffenquote:Op donderdag 22 november 2007 18:11 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja misschien, heel misschien dat het nog kan...Maar daar rijden ook vaker treinen maar een keer per uur/twee uur, dat voorkomt wel vertragingen.
Ik denk dat ik hem al door heb, Prorail bedoelt dat er max 60 treinen kunnen rijden op dat traject die niet stoppen(stations etc) en geen vertragingen is dat het dan 60 treinen kunnen rijden per uur.quote:Op donderdag 22 november 2007 18:11 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja misschien, heel misschien dat het nog kan...Maar daar rijden ook vaker treinen maar een keer per uur/twee uur, dat voorkomt wel vertragingen.
Ja precies, ik was laatst in Tongeren (aan de lijn Luik-Hasselt) en daar was ook even een oponthoud en meteen werden twee treinen opgeheven aldaar. Erg vreemd, ze gingen ook niet meer later weg, maar gewoon een uur erna pas weer op de gewone vertrektijd...quote:Op donderdag 22 november 2007 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze winnen daar meer met klakkeloos opheffenLees je weleens op hgbtf.net?
En de mensen en autoriteiten pikken dit zomaar?quote:Op donderdag 22 november 2007 19:56 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ja precies, ik was laatst in Tongeren (aan de lijn Luik-Hasselt) en daar was ook even een oponthoud en meteen werden twee treinen opgeheven aldaar. Erg vreemd, ze gingen ook niet meer later weg, maar gewoon een uur erna pas weer op de gewone vertrektijd...
Ik ben overgestapt van Photoshop7 naar CS3, of die dus verbeterd tov CS2 weet ik dus niet. Maar ik ben er aardig tevreden overquote:Op donderdag 22 november 2007 10:20 schreef Duvel het volgende:
@Zug-Chef: Is de RAW-verwerkingsunit in CS3 substantieel beter dan die in CS2?
Lijkt me wel leuk om zoiets aan de muur te hebben hangenquote:Een museumstuk thuis aan de muur.
Het Spoorwegmuseum stelt vanaf 25 november een deel van zijn 25.000 tellende affichecollectie beschikbaar voor het grote publiek. Het museum werkt hiervoor samen met Kunstuitleen Utrecht, zodat abonnees de affiches kunnen lenen en thuis aan de muur kunnen hangen. In totaal worden 250 affiches uit de periode 1945 tot 1996 aangeboden van gerenommeerde ontwerpers als Dick Bruna, Koen van Os en Frans Mettes. Een selectie hiervan is van 25 november tot 28 januari te zien in de tentoonstelling ‘Affiches Opgespoord’ in Het Gebouw in Leidsche Rijn. De expositie wordt op 25 november feestelijk geopend door de Wethouder van Cultuur, de heer Van Eijk.
Het Spoorwegmuseum is met deze actie het eerste museum dat zijn collectiestukken uitleent, een baanbrekend initiatief te noemen in de museumwereld. Paul van Vlijmen, directeur van Het Spoorwegmuseum, zegt hierover: “Wij zijn trots op onze collectie affiches, één van de grootste collecties van Nederland, en dat willen we graag delen met zo veel mogelijk mensen. Binnen ons museum is helaas niet de ruimte om onze gehele collectie te tonen. De samenwerking met Kunstuitleen Utrecht biedt ons de mogelijkheid om dit wel te doen.”
Om de veiligheid van de stukken te garanderen is gekozen voor de samenwerking met Kunstuitleen Utrecht, een instelling die al vanaf 1986 ervaring heeft met het uitlenen van kunstwerken. Annelore Scholten, hoofd van Kunstuitleen Utrecht, zegt over de samenwerking: ‘Het Spoorwegmuseum excelleert al lange tijd in een uitnodigende stijl van werken. Ze weten daar als geen ander hoe je publiek verleidt. Die overtuiging herken ik ook in deze, voor de kunstwereld, bijzondere samenwerking. En natuurlijk ben ik heel trots dat wij als Kunstuitleen Utrecht dit aanbod hebben binnengehaald. Een fantastische zet van Het Spoorwegmuseum en verrukkelijk voor de klanten van de Kunstuitleen.’
Ja precies, en het grappige was: mij viel niks op toen ik daar stond. Pas thuis las ik het op Rolandrail dat het er 3 waren ipv 2.. Des te byzonder is hetquote:Op donderdag 22 november 2007 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
Die laatste is opvallend. 3 vlaamse reuzen voor de trein ipv de normale 2.
Wat zou "uitleen" betekenen, denk je?quote:Op donderdag 22 november 2007 20:12 schreef Zug-Chef het volgende:
En hoeveel mogen die dingen dan gaan kosten....................
Nope, kzal s kijken op die site.quote:Op donderdag 22 november 2007 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ze winnen daar meer met klakkeloos opheffenLees je weleens op hgbtf.net?
Tsssss jij wel, als ik tegenover je kom zitten in de trein doe je NOG geen bek openquote:Op donderdag 22 november 2007 21:10 schreef von_Preussen het volgende:
Zug-Chef, ouwe gek dat je bent. Toen ik vandaag op het station van Holten mijn fiets pakte zag ik diezelfde trein met 3 Belgische Locs langskomen......had ik eerder geweten dat jij in the area was dan hadden we even kunnen meeten.![]()
Vind je het gek, ik heb een kwartier lang zitten twijfelen of jij het nu wel was of niet (het 2 bij 1 meter naambordje met "Dr_Flash" erop had ik op dat moment over het hoofd gezien).quote:Op donderdag 22 november 2007 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsssss jij wel, als ik tegenover je kom zitten in de trein doe je NOG geen bek open
Het is je vergeven hoorquote:Op donderdag 22 november 2007 21:16 schreef von_Preussen het volgende:
Vind je het gek, ik heb een kwartier lang zitten twijfelen of jij het nu wel was of niet (het 2 bij 1 meter naambordje met "Dr_Flash" erop had ik op dat moment over het hoofd gezien).
Leuke foto's Zug-Chefquote:Op donderdag 22 november 2007 20:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoogtepunten van een middagje Holten :-)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zie de maan schijnt door de bomen
Werk / woon je in de buurt?quote:Op donderdag 22 november 2007 22:47 schreef thats-me het volgende:
Ben rond 15.00 die overgang (van de bovenste 3 foto's) nog overgestoken. En om 17.17 nog een keer met de trein. Heb je niet gezien, ook niet opgelet![]()
De FoK! Wiki bied ruimte?quote:Op vrijdag 23 november 2007 00:06 schreef von_Preussen het volgende:
Leuke stukje Peterselieman, nog zo laat op de avond!
Mischien moeten we alle verhaaltjes samenbrengen op een wiki o.i.d.? (die van mij excluded, dat was een nogal amateuristische voorloper).
quote:Op zondag 25 november 2007 13:38 schreef Socios het volgende:
Niet goedkoper, wel een eventueel te overwegen alternatief. Met ICE International kun je voor 18 euro van Arnhem naar Düsseldorf Hbf (ticket is ook geldig voor het verdere stukje naar de luchthaven). Dan hoef je niet eerst naar Empel-Rees en reis je comfortabeler voor een paar euro extra.
Een NRW-ticket kan dat geweest zijn. Maar dat lijkt me in dit geval al snel duurder eigenlijkquote:Op zondag 25 november 2007 13:48 schreef ghizzer het volgende:
hmm.. volgens mij kocht mijn broer wel eens Tageskartes of zoiets in 't weekend.
thanx! (Y)quote:Op zondag 25 november 2007 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Een NRW-ticket kan dat geweest zijn. Maar dat lijkt me in dit geval al snel duurder eigenlijk![]()
klik
22 euro voor 1 persoon, 29,50 voor up to 5 man. Bij de automaat that is. Loket komt er 2 euro (!!) bij
Fotooquote:Op zondag 25 november 2007 17:33 schreef knars het volgende:
Ha, vandaag weer met mn oudste zoon (tweeëneenhalf) treinen gekeken op stations Gouda en Goverwelle. Junior heeft nog even in de cabine van een plan T gezeten als een echte machinist
Goddullemequote:Op zondag 25 november 2007 18:02 schreef Willy84 het volgende:
Vandaag heerlijk genoten van spanning op het spoor![]()
er waren wel wat tegenslagenik voelde de spanning
Dat was echt briljant ja. Alsof 5 minuten langer het einde van de wereld wasquote:Op zondag 25 november 2007 18:02 schreef Willy84 het volgende:
Vandaag heerlijk genoten van spanning op het spoor![]()
er waren wel wat tegenslagenik voelde de spanning
Beetje empathie is nooit weg bij deze "mannen van het spoor:"quote:Op zondag 25 november 2007 18:09 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat was echt briljant ja. Alsof 5 minuten langer het einde van de wereld was
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |