abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54725222
quote:
Op maandag 19 november 2007 21:19 schreef ArthurvanderVelden het volgende:

[..]

Begin december , nieuwe diesntregeling . Dat staat nog steeds zover ik weet

En bedoel je niet V-irm in plaats van DD-irm?

Was zeker gezellig? Dat heeft nooit gepast volgensmij..
Ik ga gelukkig de andere kant op, maar in Goes paste het nog
Ik zie het verschil trouwens niet tussen een DD-irm en een V-irm
  maandag 19 november 2007 @ 21:32:27 #153
86072 thatsme
and That's you!
pi_54725540
DD-IRM was de benaming voor de IRM toen deze nog niet Verlengd was
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
pi_54726174
quote:
Op maandag 19 november 2007 21:14 schreef Piles het volgende:
Weet iemand trouwens of het nog doorgaat dat er elk half uur een intercity door Zeeland gaat, en dat die dan op elk Zeeuws station stopt? En zo ja, wanneer zou dat gaan gebeuren?
Die plannen zijn (vooralsnog) niet doorgegaan. Er blijft één Intercity per uur Amsterdam Centraal - Vlissingen rijden. Die verschuift een half uur (Straks vertrek .29 te Amsterdam CS) en het aantal stops blijft (ook in Zeeland) hetzelfde.
pi_54729288
Buitengewoon triest dat ze een trein die overal stopt gewoon Intercity noemen. Vroeger noemden ze het tenminste nog gewoon "Intercity tot xxx verder Stoptrein".

Maarja, de NS is tegenwoordig meer "schein als sein".
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 november 2007 @ 00:35:54 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54730187
Mja. In het noorden noemen ze die dingen Intercity die tot Zwolle op alle stations stopt, maar ja dat is al jaren zo dat de ene trein alle stations aandoet en de andere slechts enkele stations.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 november 2007 @ 00:44:50 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54730295
quote:
Op maandag 19 november 2007 21:14 schreef Piles het volgende:
Vandaag de intercity van Vlissingen naar Amsterdam van 11.21: een enkele V (tot Roosendaal iig)
Nogal wat anders dan een DD-IRM die normaal rijdt
Dat is idd iets anders dan de VIRM die er normaal rijdt. Komt de laatste tijd regelmatig voor dat ze niet het materieel daar beschikbaar hebben wat ze beogen.
quote:
Weet iemand trouwens of het nog doorgaat dat er elk half uur een intercity door Zeeland gaat, en dat die dan op elk Zeeuws station stopt? En zo ja, wanneer zou dat gaan gebeuren?
Dat zal pas gebeuren wanneer de Benelux opgeheven wordt. Het is een vooruitgang voor stations waar geen kip instapt, maar een achteruitgang voor degenen die vanuit Vlissingen of Middelburg komen. Heb zelf dat stuk vorige week met de intercity heen gedaan en met de stoptrein terug. Die stoptrein daar stopt werkelijk bij iedere molshoop. Doet er een uur over om Roosendaal te bereiken. Niet best.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54731784
ah, klaag-uurtje zie ik

Ik stond vanochtenbd in Utrecht Centraal op de 521 naar Amersfoort te wachten. Om 7:13 komt het gedeelte naar Leeuwarden binnen, 7:20 moet het geheel weg. 7:23 komt doodlangzaam in de verte eens het gedeelte naar Groningen aan en voordat we goed en wel weg zijn is het 7:27. Omroep? Hoezo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:28:31 #159
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54732539
Wat was jij achterlijk vroeg dan!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54733516
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 09:28 schreef Duvel het volgende:
Wat was jij achterlijk vroeg dan!
Ja. En ik HAD nog 7 minuten vroeger KUNNEN zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:59:48 #161
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54735464
Ik had een kwartier eerder kunnen zijn als vanmorgen de metro had kunnen rijden.

Bedankt metrobaanaannemer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54736254
gisteren eens een keertje een beetje service van Arriva gezien: ik kom aan op station winschoten (met de bus) en zie daar ruim 100 kinderen (107 om precies te zijn) staan wachten op de trein.. Aangezien er meestal rond de tijd dat ik er was maar 1 treinstel rijd, kreeg ik al nachtmerrie scenarios van Veevervoer met een stel hyperactieve kinderen (niet bevorderlijk voor je humeur, als je er 40 minuten bij moet zitten). Echter had de school Arriva wel ingelicht.. En het allerwonderlijkst: Arriva heeft een extra trein ingezet! Nu zat de trein alsnogvol met kinderen, maar er was tenminste een beetje ruimte voor andere passagiers, zoals mij
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_54736295
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 00:44 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zal pas gebeuren wanneer de Benelux opgeheven wordt.
Ik hoop het, van mij mag het zo blijven.
quote:
Het is een vooruitgang voor stations waar geen kip instapt, maar een achteruitgang voor degenen die vanuit Vlissingen of Middelburg komen. Heb zelf dat stuk vorige week met de intercity heen gedaan en met de stoptrein terug. Die stoptrein daar stopt werkelijk bij iedere molshoop. Doet er een uur over om Roosendaal te bereiken. Niet best.
Ik vind het ook nog steeds jammer dat Arnemuiden (3 min van Middelburg), Kapelle (5km van Goes) e.d. niet dichtgaan.
Ook snap ik niet waarom de intercity nog steeds in Vlissingen-Souburg en Kruininigen-Yerseke stopt
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:13:40 #164
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54736860
PAUPERBENDEi!

Nieuw kwartaal nieuwe ronde nieuwe kansen. Aanwezigheidsplicht van 80 % op school. Van 1 vak dat om de 2 weken gegeven wordt mag je er dus 1 afwezig zijn. en Ja hoor, direkt prijs vanochtend natuurlijk. Ik wist dat er een seinsotring was, maar 2 treinen laten uitvallen zonder omroep....

Rest van het kwartaal geen krediet meer

dan had ik wel randstadrail gepakt...
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_54737130
Ik denk dat er ook een giga omroepstoring was. Heb in Ut 20 minuten lang helemaal NIETS gehoord, en dat tijdens de ochtendspits. En nee, dat betekent niet dat alles op tijd reed

Even een paar info-poppetjes het perron op sturen was overigens ook te veel gevraagd

[ Bericht 27% gewijzigd door Dr_Flash op 20-11-2007 13:32:44 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 november 2007 @ 13:44:22 #166
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54737486
De meeste namen die op de treinen moeten bij Veolivla zijn ook bekend:
quote:
De namen zijn volgens de Limburgse kranten:
Maaslijn:
- Chriet Titulaer (Hout-Blerick - ruimtevaartdeskundige en tv-presentator)
- Connie Palmen (Sint Odiliënberg - schrijfster)
- Gé Reinders (Roermond - zanger)
- Hanna van de Voort (Tienray - verzetsstrijdster)
- Jack Poels (America - zanger Rowwen Hèze)
- Jan Linders (Gennep - oprichter supermarktketen)
- Lodewijk van der Grinten (Venlo - grondlegger printergigant Océ)
- Mat Vestjens (Neer - oud-gedeputeerde - waarnemend-burgemeester van Helden)
- Pater Karel (Munstergeleen - heiligverklaard priester)
- Pierre Cuypers (Roermond - architect)
- Bart Brentjens (Haelen - gouden Olympisch mountainbiker)
- Mariken van Nieumeghen (Nijmegen - hoofdpersoon Middeleeuws mirakelspel)
- Titus Brandsma (Bolsward - zaligverklaard pater, en oud-rector-magnificus van de universiteit Nijmegen)

Heuvellandlijn
- André Rieu (Maastricht - violist/orkestleider)
- Beppie Kraft (Maastricht - zangeres)
- Charles Eyck (Meerssen - schilder en glas-in-lood-kunstenaar)
- Jac. P. Thijsse (Maastricht - mede-oprichter Natuurmonumenten)
- Pieke Dassen (Rotterdam - acteur - poppenspeler en kunstschilder in Maastricht)
- Sjef Diederen (Valkenburg - zanger en liedjesschrijver)
- Sjeng Kremers (Nieuwenhagen - oud-gouverneur)

Dat laat nog 3 Maaslijn- en 1 Heuvellandlijnnaam open, er wordt met kandidaten gesproken. Mocht dat niets worden dan zijn o.a. Chantal Janzen, Brigitte Heizer (Evita), De Bokkenrijder, De Koempel kandidaat. Daarentegen wordt het zeker niet Toon Hermans, die stichting wilde de rechten niet afstaan.

De naam wordt vermeld en op het power-pack wordt een zwart-wit afbeelding v/h hoofd aangebracht, tegen een rode achtergrond. In de krant staat een foto van een power-pack beplakt met het hoofd van Vestjens, gefotografeerd door een hek. Is dit dan de 7202? Overigens geeft Vestjens commentaar in de krant: hij gaat niet met zijn trein reizen, want OV draagt hij een warm hart toe, maar hij reist er niet veel mee. In de krant wordt overigens ook gesuggereerd dat zijn naam naar voren kwam omdat veel mensen hem juist verantwoordelijk houden voor de chaos de afgelopen 12 maanden.
Opvallend hierbij is dat er dan zowel in het noorden als in het zuiden een Titus Brandsma trein is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 november 2007 @ 13:47:41 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54737565
Na vandaag is het trouwens over voor de Mendinitrein. Stel gaat naar Haarlem voor revisie.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54737727
De Bokkenrijder

Hugo uit Villa Volta
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:18:00 #169
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_54738190
Bah geen Toon Hermans. Flauwe stiching. Sittards trots und so.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:19:10 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54738220
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:47 schreef Peterselieman het volgende:
Na vandaag is het trouwens over voor de Mendinitrein. Stel gaat naar Haarlem voor revisie.
Dan heb ik mooi mazzel gehad dat ik er vanmorgen in zat!

BTW: hij was wel ergens defect: de binnenverlichting knipperde er lekker epileptisch op los.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 november 2007 @ 14:22:16 #171
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54738299
Heb ik ook wel eens in een buffel meegemaakt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54738342
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:44 schreef Peterselieman het volgende:
De meeste namen die op de treinen moeten bij Veolivla zijn ook bekend:
De meeste namen in dat lijstje vind ik anders vrij onbekend
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 november 2007 @ 14:25:56 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54738395
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

De meeste namen in dat lijstje vind ik anders vrij onbekend
Gehehe. Bij mij gaat ook maar bij de helft van de namen een lampje branden. Dat was trouwens ook al bij die Arrivatreinen het geval.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54738536
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Gehehe. Bij mij gaat ook maar bij de helft van de namen een lampje branden. Dat was trouwens ook al bij die Arrivatreinen het geval.
Dat is toch niet zo verwonderlijk? Daar staan allemaal namen op van mensen die wereldberoemd zijn in Winsum e.o.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 november 2007 @ 14:35:04 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54738623
Van de Groninger zwik ken ik de helft niet of wil ik niet kennen, omdat ik geen Groninger ben
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54738783
Ik mis een beetje de categorie lekkere wijven. Heeft Limburg geen lekkere wijven?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 november 2007 @ 14:48:33 #177
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54738938
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik mis een beetje de categorie lekkere wijven. Heeft Limburg geen lekkere wijven?
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_54739147
Beetje jammer van die linker helft alleen hmm
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54739235
Hier staat Chantal nog niet eens tussen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 november 2007 @ 17:12:11 #180
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54741531
Hmm. Weer een ICM III minder op de baan. 4025 is ook al in revisie. Echter kart de 4022 nog vrolijk rond.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54741723
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
Hmm. Weer een ICM III minder op de baan. 4025 is ook al in revisie. Echter kart de 4022 nog vrolijk rond.
Gaat lekker daar
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 november 2007 @ 17:30:59 #182
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54741922
We hadden hier laatst een artikel of Hoek van Holland. Nu ben ik bezig met het artikel over Buitenpost en ben op het volgende gestuit:

Foto: Bert Stortenbeker

Het slopen van een deel van de perronoverkapping te Hoek van Holland.

Br624 klaarstaand in 1996 om naar Leer te rijden:


Elke treinenliefhebber zou deze site van Bert Stortenbeker moeten kennen.
http://bert11.homeip.net/
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 20 november 2007 @ 18:25:46 #183
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54743188
Ik ben deze week Jarig, en wie jarig is trakteert.

Ik heb een poosje geleden een oude NS Trainingsvideo gekregen. Deze is bestemd voor HC's ( In opleiding)

De hoofdrollen worden gespeeld door Esther Rood en Maarten Wansink, jaartal weet ik niet maar ik gok begin jaren 90. Hij zal vast niet meer actueel zijn en vertoond worden. . De Film heet "Duif" (Achternaam hoofdrolspeler)

Deze wil ik graag beschikbaar stellen aan diegene die er echt in geïnteresseerd zijn. Totaal issie 2 gieg om te downloaden dus ik stel m niet publiek beschikbaar.

Wie m wil kan mij tot vrijdag PMen. Dan komt de rest goed

Tot zover
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  dinsdag 20 november 2007 @ 20:16:42 #184
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_54745786
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
Hmm. Weer een ICM III minder op de baan. 4025 is ook al in revisie. Echter kart de 4022 nog vrolijk rond.
Nummering van ICM-1 is ook niet opeenvolgend gegaan aan afleverdatum, is verder niet zo boeiend
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_54747886
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
Het slopen van een deel van de perronoverkapping te Hoek van Holland.
Wat zonde! Is die foto recent? Of is de boel daar inmiddels (al een tijdje) helemaal gesloopt?
quote:
Br624 klaarstaand in 1996 om naar Leer te rijden:
Vet ook dat blauw-gele oude spooraanduidingsbordje, daar heb ik er nog één van liggen.
  Redactie Sport dinsdag 20 november 2007 @ 21:46:12 #186
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_54747979
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 21:42 schreef Socios het volgende:
Vet ook dat blauw-gele oude spooraanduidingsbordje, daar heb ik er nog één van liggen.
In almelo zit er nog steeds zo'n een in de CTA
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 20 november 2007 @ 22:08:13 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54748478
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 21:42 schreef Socios het volgende:
Wat zonde! Is die foto recent? Of is de boel daar inmiddels (al een tijdje) helemaal gesloopt?
Is een recente foto. Moet ook wel, want in het voorjaar toen ik er was, was de overkapping van het perron nog intact. Heb even op de site die ik gaf gekeken en de datum die er bij stond was 9 november 2007.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54748960
zonde van Hld

Fles zijn monster wordt uitgebreid besproken: http://www.christrains.nl/forum/viewtopic.php?t=4134
  dinsdag 20 november 2007 @ 22:58:44 #189
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_54749883
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:27 schreef Mark-Hgl het volgende:

Fles zijn monster wordt uitgebreid besproken: http://www.christrains.nl/forum/viewtopic.php?t=4134
je zou er wel een geniale 'zoek de verschillen' versie van kunnen maken Of een flash memory game. Dat alle tekst weg gaat in een keer en je dan de bordjes bij elkaar moet zoeken.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_54749957
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:27 schreef Mark-Hgl het volgende:
zonde van Hld

Fles zijn monster wordt uitgebreid besproken: http://www.christrains.nl/forum/viewtopic.php?t=4134
hehe Lurktopic
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54750529
Is dat trouwens die Roland van Rolandrail?

Ik heb heul geen mailtje gehad met de vraag of hij dat linkje mocht plaatsen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 20 november 2007 @ 23:26:20 #192
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_54750609
Dan vervang je het doelbestand van die link in een goatse-plaatje ofzo.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_54750787
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 23:26 schreef MREn het volgende:
Dan vervang je het doelbestand van die link in een goatse-plaatje ofzo.
Of een kikker.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 november 2007 @ 00:33:14 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54752092
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 23:34 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Of een kikker.
Met een verwijzing naar mijn sig
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 21 november 2007 @ 08:24:31 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54753534
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat trouwens die Roland van Rolandrail?
Die heeft een eigen forum volgens mij. En waarom zou hij MSTS willen spelen als ie zich de hele dag al met treintjes rijden bezighoudt?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54754118
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:58 schreef Eix het volgende:
je zou er wel een geniale 'zoek de verschillen' versie van kunnen maken
Dat is heel eenvoudig op te lossen je maakt gewoon een anim gifje met allebei de versies en die laat je heel snel lopen. Het hele beeld staat stil, het afwijkende bordje staat als een malle te knipperen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54754492
quote:
Op woensdag 21 november 2007 08:24 schreef Duvel het volgende:
Die heeft een eigen forum volgens mij. En waarom zou hij MSTS willen spelen als ie zich de hele dag al met treintjes rijden bezighoudt?
Mja, je gaat nou wel uit van een logisch normaal weldenkend mens he

Anyway: Onze vingerverfklapkutjosti's waren weer lekker bezig vanmorgen. Had de 525 vanuit den haag al wat vertraging, onderweg naar Utrecht wordt die vrolijk achter een stoppertje gegooid (hoeveel sporen liggen er bij Woerden dan? ) waardoor we met +15 richting Amf vertrokken, vrijwel in het pad van de achteroprijdende 2800 zou je denken. Stoppertje Zwolle kan je geen last van hebben, is er VER vooruit, stoppertje Baarn kan je geen last van hebben, die blijf je voor of passeer je in elk geval bij Overvecht, 2800 zat er ook achter, MAARRRRR dan weet onze landelijke zwakzinnigenbrigade wel weer een goederentrein te vinden waar we achter gestopt kunnen worden

Prorail, sterf met je kop in een touw
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 21 november 2007 @ 10:58:16 #198
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54755804
quote:
Op woensdag 21 november 2007 09:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mja, je gaat nou wel uit van een logisch normaal weldenkend mens he
Fundamentele denkfout inderdaad.
quote:
(hoeveel sporen liggen er bij Woerden dan? )
Vanmorgen nog een stuk of vier à zes.
quote:
Prorail, sterf met je kop in een touw
We hebben een A, we hebben een R, we hebben een I... ARI ARI ARI!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54755881
Automatische Rijweg Instelling ja. En nu?

Ze moeten gewoon in de ochtendspits al het goederenverkeer op het spoor weren. Het kan niet zo zijn dat 20 miljard badslippers belangrijker zijn dan mensen die ergens op tijd moeten zijn.

Sowieso, laten we even ophouden met die wauwelkoek over "ruim 2 keer zo veel treinen op hetzelfde spoor met slimme aanpassingen" als dit al niet eens normaal goed kan

[ Bericht 33% gewijzigd door Dr_Flash op 21-11-2007 11:10:37 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 21 november 2007 @ 11:19:04 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54756214
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Automatische Rijweg Instelling ja. En nu?
Gewoon, als ARI zijn werk doet, kun je lekker verder puzzelen, hoef je als trdl niet na te denken, scheelt een hoop. Als je als trdl zou opletten, zou je een goederentrein netjes even aan de kant kunnen nemen en de reizigerstrein voorrang kunnen geven. Geen goederentreinen in de spits zie ik niet zitten, dat kun je ook niet maken naar vervoerders toe.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54756361
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gewoon, als ARI zijn werk doet, kun je lekker verder puzzelen, hoef je als trdl niet na te denken, scheelt een hoop. Als je als trdl zou opletten, zou je een goederentrein netjes even aan de kant kunnen nemen en de reizigerstrein voorrang kunnen geven. Geen goederentreinen in de spits zie ik niet zitten, dat kun je ook niet maken naar vervoerders toe.
Wat een lul-argument zeg Moet je kijken wat je blijkbaar allemaal wel kunt maken naar de reizigers toe Schiet toch op man
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 21 november 2007 @ 12:12:31 #202
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54757555
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat een lul-argument zeg Moet je kijken wat je blijkbaar allemaal wel kunt maken naar de reizigers toe Schiet toch op man
Hoezo lul-argument? We zijn allemaal klanten op het zelfde spoor. Alleen bij goederen beginnen die containers niet te jammeren, en die zeikreizigers wel. Het enige dat misgaat is dat veel treinen niet in hun pad rijden. En dat te weinig gebruik wordt gemaakt van inhaalmogelijkheden. Tussen Rotterdam Centraal en Utrecht kun je op vier plaatsen inhalen, het gebeurt regelmatig dat ik gewoon de hele reis achter de zelfde goederentrein zit. Dat is gewoon domme onwil.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54757802
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:12 schreef Duvel het volgende:
Het enige dat misgaat is dat veel treinen niet in hun pad rijden. En dat te weinig gebruik wordt gemaakt van inhaalmogelijkheden. Tussen Rotterdam Centraal en Utrecht kun je op vier plaatsen inhalen, het gebeurt regelmatig dat ik gewoon de hele reis achter de zelfde goederentrein zit. Dat is gewoon domme onwil.
Nou, dan zijn we het toch eens?

Ik irriteer me er gewoon dood aan, en ik merk niet echt een bereidheid bij mijzelf om met welke smoes/verklaring dan ook genoegen te nemen. Ik wil een oplossing, dat is alles. En hoe ze het doen, doen ze het. Ik ben gewoon de doorsnee geïrriteerde reiziger
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 21 november 2007 @ 12:23:23 #204
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54757825
Soms gaat het redelijk. Toen ik laatst tussen Utrecht en Rotterdam reisde was er een defecte goederentrein te Utrecht. Deze ging net weer rijden toen mijn trein uit Amersfoort aankwam, dus dan weet je al dat je er last van gaat krijgen. Ze hebben m uiteindelijk halverwege het stukje Woerden-Gouda aan de kant gezet. Kwam mijn trein toch nog met +5 binnen te Rotterdam. Gelukkig was ik nog op tijd voor de trein naar Vlissingen.

En ja goederentreinen doen er nu eenmaal wat langer over om door het land te crossen, dus ze pakken bijna altijd wel ergens een stukje spits mee.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 21 november 2007 @ 13:05:02 #205
136283 knars
Teethgrinder
pi_54758723
Ohja, en hoewel de hele Randstad spoorverdubbeling tegemoet kan zien, zal Gouda-Woerden gewoon tweesporig blijven.
bron: http://www.ad.nl/groenehart/gouda/article1838461.ece
  woensdag 21 november 2007 @ 13:10:35 #206
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54758820
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:23 schreef Peterselieman het volgende:
Soms gaat het redelijk. Toen ik laatst tussen Utrecht en Rotterdam reisde was er een defecte goederentrein te Utrecht. Deze ging net weer rijden toen mijn trein uit Amersfoort aankwam, dus dan weet je al dat je er last van gaat krijgen. Ze hebben m uiteindelijk halverwege het stukje Woerden-Gouda aan de kant gezet. Kwam mijn trein toch nog met +5 binnen te Rotterdam. Gelukkig was ik nog op tijd voor de trein naar Vlissingen.
Woerden - Gouda is een traject zonder stations. Stoptreinen en intercity's zullen elkaar daardoor niet snel in de weg zitten. Op het moment dat stoptreinen moeten stoppen, ben je in Goverwelle, en dat is weer viersporig. Alleen voor goederentreinen moet je ruimte maken, want die rijden langzamer. En daarom liggen er bij Oudewater ook twee inhaalsporen. Een volledige spoorverdubbeling à la Amsterdam - Utrecht is dus niet echt nodig.
quote:
En ja goederentreinen doen er nu eenmaal wat langer over om door het land te crossen, dus ze pakken bijna altijd wel ergens een stukje spits mee.
En een goederentrein die hier buiten de spits rijdt, rijdt in Duitsland precies de spits tegemoet. Tja...

Oh wacht, ik had Knars moeten quoten... Nou ja, pech.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54758823
Uitgaande van het wegschoppen van de cargo's naar de Betuweroute

Puick plan, wel

Wanneer gaan we dat doen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 21 november 2007 @ 13:11:42 #208
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54758834
Wat gaan we doen? Niets dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54758886
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:11 schreef Duvel het volgende:
Wat gaan we doen? Niets dus.
Of anders minstens wat roestritjes met museummat over de Betuweroute

Ligt die er tenminste niet heleMAAL voor niks
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 21 november 2007 @ 13:28:40 #210
136283 knars
Teethgrinder
pi_54759191
Twee sporen zonder goederenvervoer lijkt me redelijk voor de huidige kwantiteit, maar als er ook tegelijkertijd wordt ingezet op 30 treinen per uur wordt het lastig. Je hebt dan te maken met het traject Den Haag - Utrecht en Rotterdam - Utrecht wat van die twee sporen gebruik wil maken. En dan ook nog eens het sprinterspul waaronder die Rotterdam-Amsterdam sprinter via de bocht bij Harmelen. Nee hoor, maak de boel maar lekker viersporig. Weet ik ten minste zeker dat de IC kan doorblazen zonder vast te zitten achter zo'n gammele citypendel.
  woensdag 21 november 2007 @ 13:43:17 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54759526
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:28 schreef knars het volgende:
Twee sporen zonder goederenvervoer lijkt me redelijk voor de huidige kwantiteit, maar als er ook tegelijkertijd wordt ingezet op 30 treinen per uur wordt het lastig. Je hebt dan te maken met het traject Den Haag - Utrecht en Rotterdam - Utrecht wat van die twee sporen gebruik wil maken. En dan ook nog eens het sprinterspul waaronder die Rotterdam-Amsterdam sprinter via de bocht bij Harmelen. Nee hoor, maak de boel maar lekker viersporig. Weet ik ten minste zeker dat de IC kan doorblazen zonder vast te zitten achter zo'n gammele citypendel.
Die gammele Citypendel mag 125, de baanvaksnelheid is 130. Een Koploper rijdt daar dus maximaal 130km/u, waarmee je echt geen last gaat hebben van die stoptrein. Wat je nog zou kunnen doen is de seinen wat dichter op elkaar zetten, maar dat is nogal een puist werk. Spoorverdubbeling lijkt me momenteel niet nodig.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 21 november 2007 @ 13:49:46 #212
136283 knars
Teethgrinder
pi_54759668
Accoord, spoorverdubbeling is daar niet nodig zolang:
- er geen goederentreinen meer rijden (of ze netjes op het zijspoor thv oudewater gaan staan)
- er niet meer reizigerstreinen gaan rijden dan nu het geval is
- treindienstleiding oplet welke trein ze op welkspoor voor laten gaan.

Die tweede zal het probleem niet zijn, maar die eerste en laatste zal er dus nog wel een behoorlijke tijd voor blijven zorgen dat ik als frequente reiziger van dit baanvlak zal blijven zeuren om er dan maar een verdubbeling van te maken.
  woensdag 21 november 2007 @ 14:37:30 #213
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54760772
Ik heb er niet zoveel last van eigenlijk, het gaat meestal goed.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54762259
quote:
Op woensdag 21 november 2007 13:49 schreef knars het volgende:
Accoord, spoorverdubbeling is daar niet nodig zolang:
- er geen goederentreinen meer rijden (of ze netjes op het zijspoor thv oudewater gaan staan)
Een zware beladen kolentrein van 3000ton zet je niet zomaar voor een paar reizigers opzij, dat kost veel te veel tijd en energie :-) Zeker als de meeste kolentreinen zoiezo al aan de kant gaan in Utrecht
  woensdag 21 november 2007 @ 16:56:49 #215
136283 knars
Teethgrinder
pi_54763381
Daarom lijkt het mij ook wel een goed plan dat ze die op een apart spoor laten rijden (dus: verdubbelen, of complete goederenvervoer verplaatsen naar Betuwelijn). Volgens mij is het zijspoor bij Oudewater niet eens lang genoeg voor een hoop goederentreinen, of heb ik dat mis?
pi_54765074
Fijn. Eurocity 33 Hamburg Hbf - Kopenhagen. "Reserveren verplicht". Ben dus nu net voor de DERDE keer langs NS Internationaal geweest, voor de DERDE keer een half uur op dat bankje weg zitten niften met dat kleffe nummerbriefje in mijn hand tot ik aan de beurt was, en nog STEEDS kan ik die reservering gewoon niet rond krijgen Die schoften van de DB hebben "bepaalde treinen onbeschikbaar gemaakt in verband met aanpassingen aan het systeem vanwege de nieuwe dienstregeling". Ja ja, en daar zijn ze 5 DAGEN mee bezig of zo? Tuig
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54765810
quote:
Op woensdag 21 november 2007 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Fijn. Eurocity 33 Hamburg Hbf - Kopenhagen. "Reserveren verplicht". Ben dus nu net voor de DERDE keer langs NS Internationaal geweest, voor de DERDE keer een half uur op dat bankje weg zitten niften met dat kleffe nummerbriefje in mijn hand tot ik aan de beurt was, en nog STEEDS kan ik die reservering gewoon niet rond krijgen Die schoften van de DB hebben "bepaalde treinen onbeschikbaar gemaakt in verband met aanpassingen aan het systeem vanwege de nieuwe dienstregeling". Ja ja, en daar zijn ze 5 DAGEN mee bezig of zo? Tuig
En dat is niet te regelen via het www?
pi_54765846
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:00 schreef en_door_slecht het volgende:
En dat is niet te regelen via het www?
Een reservering only? Ook met vervoerbewijs erbij lijkt het me stug. Als NS Internationaal er niet bij kan, kan Jan boere lul er ook niet bij.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54766033
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een reservering only? Ook met vervoerbewijs erbij lijkt het me stug. Als NS Internationaal er niet bij kan, kan Jan boere lul er ook niet bij.
Alleen reservering zal idd vast niet gaan. Maar je gaat toch niet drie keer voor Jan Lul zitten wachten terwijl er een telefoon bestaat en er internet is? Want via de www.bahn.de kun je iig voor bepaalde treinen ook alleen reserveringen maken. Uitprinten en gaan met die rood-witte banaan!
pi_54766084
Zo kan ik nu wel reserveren voor 17 januari van Hamburg naar Berlijn, maar niet van Hamburg naar Kopenhagen.
Kun je dus gewoon vanuit huis regelen.
  woensdag 21 november 2007 @ 19:14:20 #221
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_54766095
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een reservering only? Ook met vervoerbewijs erbij lijkt het me stug. Als NS Internationaal er niet bij kan, kan Jan boere lul er ook niet bij.
Normaal kun je dat op bahn.de aangeven, alleen kan het blijkbaar niet bij die EC van je.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_54766132
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:14 schreef en_door_slecht het volgende:
Zo kan ik nu wel reserveren voor 17 januari van Hamburg naar Berlijn, maar niet van Hamburg naar Kopenhagen.
Kun je dus gewoon vanuit huis regelen.
Dat weet ik. En voor 30 november gaat het ook. Hell, voor morgenochtend zou het lukken. En nu voor 1 decembert hmm? Ik dacht het niet
quote:
Nur Sitzplatzreservierung (zum Selbstausdrucken) Für diese Verbindung nicht erhältlich.
De mof dacht ook van niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54766281
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat weet ik. En voor 30 november gaat het ook. Hell, voor morgenochtend zou het lukken. En nu voor 1 decembert hmm? Ik dacht het niet
[..]

De mof dacht ook van niet
Oh, oke, nu wordt het me duidelijk. Ja, ik lees ook niet alles even goed hier met dat jezusdejezus slome Fok.
pi_54766595
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:21 schreef en_door_slecht het volgende:
Oh, oke, nu wordt het me duidelijk. Ja, ik lees ook niet alles even goed hier met dat jezusdejezus slome Fok.
Maar goed, lichtpuntje: Als IK hem niet kan reserveren, kan iemand anders dat ook niet Dus hij loopt niet ineens achter mijn rug om vol, of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54766780
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar goed, lichtpuntje: Als IK hem niet kan reserveren, kan iemand anders dat ook niet Dus hij loopt niet ineens achter mijn rug om vol, of zo.
Je kan de kaartjes wel kopen, dus het kan zo zijn dat je straks moet staan.
pi_54767418
Plus iedereen die voor die dag al kaartjes en reservering heeft, maar dit 3 maanden geleden heeft gedaan, is al klaar

Ik vrees nu al het ergste voor je...
pi_54767481
Als ik daardoor genaaid word gaan er gewoon wat lui sterven, niks aan de hand
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54768070
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Plus iedereen die voor die dag al kaartjes en reservering heeft, maar dit 3 maanden geleden heeft gedaan, is al klaar

Ik vrees nu al het ergste voor je...
Volgens mij kon je toen die kaartjes nog niet kopen. Ik kon pas een paar weken gelden voor het eerst kaartjes kopen voor een retourtje Frankrijk.
  woensdag 21 november 2007 @ 20:51:40 #229
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54768200
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:56 schreef knars het volgende:
Daarom lijkt het mij ook wel een goed plan dat ze die op een apart spoor laten rijden (dus: verdubbelen, of complete goederenvervoer verplaatsen naar Betuwelijn). Volgens mij is het zijspoor bij Oudewater niet eens lang genoeg voor een hoop goederentreinen, of heb ik dat mis?
Ik dacht dat die sporen zo'n 1200m lang waren, als ik me niet vergis...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54769291
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:56 schreef knars het volgende:
Daarom lijkt het mij ook wel een goed plan dat ze die op een apart spoor laten rijden (dus: verdubbelen, of complete goederenvervoer verplaatsen naar Betuwelijn). Volgens mij is het zijspoor bij Oudewater niet eens lang genoeg voor een hoop goederentreinen, of heb ik dat mis?
Zal ik je even uit je droom helpen: niet eens de helft van het goederenvervoer wat er nu rijdt zal uberhaupt ooit verplaatsen naar de Betuweroute. Waarom? Heel simpel: een deel is binnenlands goederenvervoer en moet een heel andere kant op dan waar de betuweroute heen gaat. Daarnaast zijn er een hoop treinen die naar Zuid Duitsland en verder moeten, welke voor een groot deel over Venlo (en dus de Brabantroute) zullen blijven rijden. Tevens is Emmerich de komende 10 jaar toch nog een knelpunt en het stuk Emmerich - Oberhausen ook, waardoor er nog altijd vrij weinig via Emmerich Duitsland in kan rijden. En aangezien de Betuweroute 'op' Emmerich uitkomt... Nouja, bedenk de rest zelf maar
pi_54769374






Zo even wat hoogtepuntjes van afgelopen zondag Vooral onderstaande vind ik erg geslaagd:



Met dank aan Photoshop CS3 heb ik voor het eerst de RAW files met succes kunnen gebruiken waardoor de foto's nog natuurlijker overkomen.
pi_54769457
Wil niet vervelend zijn, maar heb het gevoel dat het steeds dezelfde foto's zijn
Behalve btw. die plaat bij Amersfoort...vind die erg goed gelukt
pi_54769672
Beetje gelijk heb je wel ja Dezelfde treinen alleen in een andere omgeving :-) Over smaak valt inderdaad niet te twisten
pi_54769687
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:29 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zal ik je even uit je droom helpen:
ja, zal ik jou even uit de droom helpen? Goederentreinen zijn KUT. En ik zie liever gisteren dan vandaag die hele klotezooi overstappen naar binnenvaart en vrachtwagens. Opbokken met die onzin
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 21 november 2007 @ 22:29:41 #235
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54771277
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:41 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, zal ik jou even uit de droom helpen? Goederentreinen zijn KUT. En ik zie liever gisteren dan vandaag die hele klotezooi overstappen naar binnenvaart en vrachtwagens. Opbokken met die onzin
Ik vind de halve A15 vol met vrachtwagens en hun zwakbegaafde chauffeurs wel genoeg eigenlijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54771712
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:29 schreef Duvel het volgende:
Ik vind de halve A15 vol met vrachtwagens en hun zwakbegaafde chauffeurs wel genoeg eigenlijk.
Van mij mag die hele A15 van A tot Z vol staan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54772601
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik dacht dat die sporen zo'n 1200m lang waren, als ik me niet vergis...
Iets minder is het denk ik, je kan op Google Earth een container trein zien staan op het zijspoor bij Oudewater en die gebruikt bijnal 3/4 van de lengte van het zijspoor
............................
  woensdag 21 november 2007 @ 23:21:38 #238
136283 knars
Teethgrinder
pi_54772670
quote:
Op woensdag 21 november 2007 21:29 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Zal ik je even uit je droom helpen: niet eens de helft van het goederenvervoer wat er nu rijdt zal uberhaupt ooit verplaatsen naar de Betuweroute. Waarom? Heel simpel: een deel is binnenlands goederenvervoer en moet een heel andere kant op dan waar de betuweroute heen gaat. Daarnaast zijn er een hoop treinen die naar Zuid Duitsland en verder moeten, welke voor een groot deel over Venlo (en dus de Brabantroute) zullen blijven rijden. Tevens is Emmerich de komende 10 jaar toch nog een knelpunt en het stuk Emmerich - Oberhausen ook, waardoor er nog altijd vrij weinig via Emmerich Duitsland in kan rijden. En aangezien de Betuweroute 'op' Emmerich uitkomt... Nouja, bedenk de rest zelf maar
Ik snap wel dat alles via de betuweroute niet kan, dus het is terecht dat je het een droom noemt Maar het aanleggen van een extra spoor naast het bestaande traject (lees: spoorverdubbeling) zou in mijn ogen (en ja, die is flink gekleurd door de bril van een reiziger) een puike oplossing zijn.
  donderdag 22 november 2007 @ 08:49:09 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54776508
quote:
Op woensdag 21 november 2007 23:18 schreef sander89 het volgende:

[..]

Iets minder is het denk ik, je kan op Google Earth een container trein zien staan op het zijspoor bij Oudewater en die gebruikt bijnal 3/4 van de lengte van het zijspoor
Inderdaad, de lengte van ES-las tot ES-las bedraagt 790 meter.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54777648
quote:
Op woensdag 21 november 2007 20:14 schreef Zug-Chef het volgende:
Plus iedereen die voor die dag al kaartjes en reservering heeft, maar dit 3 maanden geleden heeft gedaan, is al klaar

Ik vrees nu al het ergste voor je...
Ik pak anders wel een verbinding met een andere overstap, die veel vaker stopt, dus veel meer bordjes oplevert, EN geen reserveringsplicht heeft
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54777774
@ Zug-Chef: vooral de laatste twee foto´s... Zeer fraai!
  donderdag 22 november 2007 @ 10:20:01 #242
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54777842
@Zug-Chef: Is de RAW-verwerkingsunit in CS3 substantieel beter dan die in CS2?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54785164
quote:
Op maandag 19 november 2007 16:49 schreef Charango het volgende:

[..]

En welk traject is dat dan? Spoorweg Amsterdam Bijlmer-Utrecht, Rijswijk, Geldermalsen-Utrecht?
Gaat over het spoortraject Amsterdam Bijlmer - Utrecht blijkt vandaag uit een artikel in spits.


Ik denk dat het wel goed mogelijk is totaal 60 treinen per uur over 4 sporen alleen denk ik dat het wel nog effe langer duurt voordat ze het ontwikkelt hebben en dat er werkelijk 60 treinen kunnen rijden per uur.

[ Bericht 2% gewijzigd door sander89 op 22-11-2007 18:11:09 ]
............................
pi_54785441
Ja, de fabeltjeskrant, dat zeg ik

Die 91,9 % punctualiteit voor belgië op de 3-minuten norm, maak dat de kat wijs zeg
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 november 2007 @ 18:11:42 #245
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_54785591
quote:
Op donderdag 22 november 2007 18:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, de fabeltjeskrant, dat zeg ik

Die 91,9 % punctualiteit voor belgië op de 3-minuten norm, maak dat de kat wijs zeg
Ja misschien, heel misschien dat het nog kan... Maar daar rijden ook vaker treinen maar een keer per uur/twee uur, dat voorkomt wel vertragingen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_54785692
quote:
Op donderdag 22 november 2007 18:11 schreef Eix het volgende:

[..]

Ja misschien, heel misschien dat het nog kan... Maar daar rijden ook vaker treinen maar een keer per uur/twee uur, dat voorkomt wel vertragingen.
Ze winnen daar meer met klakkeloos opheffen Lees je weleens op hgbtf.net?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54785943
quote:
Op donderdag 22 november 2007 18:11 schreef Eix het volgende:

[..]

Ja misschien, heel misschien dat het nog kan... Maar daar rijden ook vaker treinen maar een keer per uur/twee uur, dat voorkomt wel vertragingen.
Ik denk dat ik hem al door heb, Prorail bedoelt dat er max 60 treinen kunnen rijden op dat traject die niet stoppen(stations etc) en geen vertragingen is dat het dan 60 treinen kunnen rijden per uur.

In de praktijk kan dat niet natuurlijk, maar van 24 treinen max per uur over een traject naar bijvoorbeeld 40 treien max zal wel haalbaar kunnen zijn in de praktijk denk ik.
............................
pi_54787745
quote:
Op donderdag 22 november 2007 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze winnen daar meer met klakkeloos opheffen Lees je weleens op hgbtf.net?
Ja precies, ik was laatst in Tongeren (aan de lijn Luik-Hasselt) en daar was ook even een oponthoud en meteen werden twee treinen opgeheven aldaar. Erg vreemd, ze gingen ook niet meer later weg, maar gewoon een uur erna pas weer op de gewone vertrektijd...
pi_54787942
Sinds vandaag zijn de 4025 en helaas ook de 4023 in rivisie...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 november 2007 @ 20:10:28 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54788022
quote:
Op donderdag 22 november 2007 19:56 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Ja precies, ik was laatst in Tongeren (aan de lijn Luik-Hasselt) en daar was ook even een oponthoud en meteen werden twee treinen opgeheven aldaar. Erg vreemd, ze gingen ook niet meer later weg, maar gewoon een uur erna pas weer op de gewone vertrektijd...
En de mensen en autoriteiten pikken dit zomaar?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54788043
quote:
Op donderdag 22 november 2007 10:20 schreef Duvel het volgende:
@Zug-Chef: Is de RAW-verwerkingsunit in CS3 substantieel beter dan die in CS2?
Ik ben overgestapt van Photoshop7 naar CS3, of die dus verbeterd tov CS2 weet ik dus niet. Maar ik ben er aardig tevreden over
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 november 2007 @ 20:11:30 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54788046
Las op ovnieuws.info net het volgende:
quote:
Een museumstuk thuis aan de muur.

Het Spoorwegmuseum stelt vanaf 25 november een deel van zijn 25.000 tellende affichecollectie beschikbaar voor het grote publiek. Het museum werkt hiervoor samen met Kunstuitleen Utrecht, zodat abonnees de affiches kunnen lenen en thuis aan de muur kunnen hangen. In totaal worden 250 affiches uit de periode 1945 tot 1996 aangeboden van gerenommeerde ontwerpers als Dick Bruna, Koen van Os en Frans Mettes. Een selectie hiervan is van 25 november tot 28 januari te zien in de tentoonstelling ‘Affiches Opgespoord’ in Het Gebouw in Leidsche Rijn. De expositie wordt op 25 november feestelijk geopend door de Wethouder van Cultuur, de heer Van Eijk.

Het Spoorwegmuseum is met deze actie het eerste museum dat zijn collectiestukken uitleent, een baanbrekend initiatief te noemen in de museumwereld. Paul van Vlijmen, directeur van Het Spoorwegmuseum, zegt hierover: “Wij zijn trots op onze collectie affiches, één van de grootste collecties van Nederland, en dat willen we graag delen met zo veel mogelijk mensen. Binnen ons museum is helaas niet de ruimte om onze gehele collectie te tonen. De samenwerking met Kunstuitleen Utrecht biedt ons de mogelijkheid om dit wel te doen.”

Om de veiligheid van de stukken te garanderen is gekozen voor de samenwerking met Kunstuitleen Utrecht, een instelling die al vanaf 1986 ervaring heeft met het uitlenen van kunstwerken. Annelore Scholten, hoofd van Kunstuitleen Utrecht, zegt over de samenwerking: ‘Het Spoorwegmuseum excelleert al lange tijd in een uitnodigende stijl van werken. Ze weten daar als geen ander hoe je publiek verleidt. Die overtuiging herken ik ook in deze, voor de kunstwereld, bijzondere samenwerking. En natuurlijk ben ik heel trots dat wij als Kunstuitleen Utrecht dit aanbod hebben binnengehaald. Een fantastische zet van Het Spoorwegmuseum en verrukkelijk voor de klanten van de Kunstuitleen.’
Lijkt me wel leuk om zoiets aan de muur te hebben hangen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54788073
En hoeveel mogen die dingen dan gaan kosten ....................
pi_54788082
Hoogtepunten van een middagje Holten :-)





Zie de maan schijnt door de bomen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 november 2007 @ 20:22:58 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54788325
Die laatste is opvallend. 3 vlaamse reuzen voor de trein ipv de normale 2.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54788593
quote:
Op donderdag 22 november 2007 20:22 schreef Peterselieman het volgende:
Die laatste is opvallend. 3 vlaamse reuzen voor de trein ipv de normale 2.
Ja precies, en het grappige was: mij viel niks op toen ik daar stond. Pas thuis las ik het op Rolandrail dat het er 3 waren ipv 2.. Des te byzonder is het
pi_54788743
vette shit!
pi_54789129
quote:
Op donderdag 22 november 2007 20:12 schreef Zug-Chef het volgende:
En hoeveel mogen die dingen dan gaan kosten ....................
Wat zou "uitleen" betekenen, denk je?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 22 november 2007 @ 21:09:38 #259
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_54789311
quote:
Op donderdag 22 november 2007 18:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ze winnen daar meer met klakkeloos opheffen Lees je weleens op hgbtf.net?
Nope, kzal s kijken op die site.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_54789323
Zug-Chef, ouwe gek dat je bent. Toen ik vandaag op het station van Holten mijn fiets pakte zag ik diezelfde trein met 3 Belgische Locs langskomen......had ik eerder geweten dat jij in the area was dan hadden we even kunnen meeten.
pi_54789375
Ik ga er binnenkort nog een keer heen (op een di/wo/do/vr) omdat ik nogmaals op een betere plek (met meer zon overdag) de internationale pimpel, infrasternet, ERS met containers en de Volvotrein wil platen. Zal wel ff aankondigen hier als ik denk te gaan Toch ideaal, werk in Deventer dus ben er zo vanaf daar.
pi_54789376
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:10 schreef von_Preussen het volgende:
Zug-Chef, ouwe gek dat je bent. Toen ik vandaag op het station van Holten mijn fiets pakte zag ik diezelfde trein met 3 Belgische Locs langskomen......had ik eerder geweten dat jij in the area was dan hadden we even kunnen meeten.
Tsssss jij wel, als ik tegenover je kom zitten in de trein doe je NOG geen bek open
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54789390
Vandaag stonden er geen DH's meer in Groningen, ook niet in de werkplaats...
pi_54789462
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tsssss jij wel, als ik tegenover je kom zitten in de trein doe je NOG geen bek open
Vind je het gek, ik heb een kwartier lang zitten twijfelen of jij het nu wel was of niet (het 2 bij 1 meter naambordje met "Dr_Flash" erop had ik op dat moment over het hoofd gezien).
pi_54789507
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:16 schreef von_Preussen het volgende:
Vind je het gek, ik heb een kwartier lang zitten twijfelen of jij het nu wel was of niet (het 2 bij 1 meter naambordje met "Dr_Flash" erop had ik op dat moment over het hoofd gezien).
Het is je vergeven hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54790307
quote:
Op donderdag 22 november 2007 20:13 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoogtepunten van een middagje Holten :-)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zie de maan schijnt door de bomen
Leuke foto's Zug-Chef , hoe laat was je daar?
pi_54790405
Aan de maanstand te zien, om een uurtje of 4.
pi_54790588
Foto's zijn respectievelijk genomen om 14:02, 14:48, 15:00 en 15:42
pi_54791243
Ben rond 15.00 die overgang (van de bovenste 3 foto's) nog overgestoken. En om 17.17 nog een keer met de trein. Heb je niet gezien, ook niet opgelet
pi_54791440
Nou, het was druk daar, dus
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54791500
Haha
pi_54791542
quote:
Op donderdag 22 november 2007 22:47 schreef thats-me het volgende:
Ben rond 15.00 die overgang (van de bovenste 3 foto's) nog overgestoken. En om 17.17 nog een keer met de trein. Heb je niet gezien, ook niet opgelet
Werk / woon je in de buurt?

Zoals flash al zegt, het halve forum scheen vanmiddag in de buurt van Holten rond te lopen.
pi_54791678
Loop stage in holten, moet wel eens wat pakketjes wegbrengen/ophalen. Vanmiddag dus ook, toen ging binnen door over die weg.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 22 november 2007 @ 23:22:43 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54791733

Station Buitenpost ligt aan de voormalige Staatslijn B. Deze liep van Harlingen Haven naar Nieuweschans. Het in 1864 gebouwde station is in 1866 bij de opening van de lijn Leeuwarden-Groningen in gebruik genomen. Het stationsgebouw was van het type SS 4e klasse. In 1899 is er aan een zijde van het gebouw nog een vleugel bij aangebouwd. Deze vleugel is op een plaatje uit 1955 goed zichtbaar:



In 1890:



plaatje uit 1970

Helaas is dit gebouw in 1973 gesloopt en is het huidige gebouw van het type Beilen er voor in de plaats gekomen. In dit gebouw zit momenteel een café gevestigd.



Opvallend detail van het station is dat het in de historie altijd gescheiden perrons heeft gehad voor beide rijrichtingen. Echter is dit begin jaren '80 veranderd. Vanaf die tijd stopten alle treinen alleen nog maar aan het middenperron. Tussen 1996 en 1998 is hierin met het project Rail21 weer verandering gekomen. In die jaren is het spoor tussen Veenwouden en Grijpskerk verdubbeld. Uit veiligheidsoverwegingen is toen besloten weer een apart perron aan te leggen voor de trein naar Groningen.

Materieel
Op het traject Leeuwarden-Groningen hebben tot begin jaren 50 stoomtreinen gereden. Daarna zijn deze vervangen door de Blauwe Engel. Vanaf de jaren 60 werd de Blauwe Engel op het traject grotendeels vervangen door de Plan U. In de jaren 70 gingen er stemmen op om voor de noordelijke nevenlijnen apart materieel te ontwikkelen, omdat anders de exploitatiekosten te hoog zouden worden. Uiteindelijk is begin jaren'80 de wadloper geleverd, die de Blauwe Engel en Plan U geheel vervangen heeft. Eind jaren 90 is deze vloot aangevuld met 4 DM'90 voor de sneltreinen. NoordNed heeft deze materieelinzet grotendeels gehandhaafd. Vanaf begin 2007 rijden er op Leeuwarden-Groningen GTW's, eerst nog in combinatie met wadlopers en DM'90.


Foto: Bert Stortenbeker


Foto:Spurtje


Dienstregeling
Na de verdubbeling van het traject Veenwouden-Grijpskerk heeft de NS sneltreinen op Leeuwarden-Groningen geïntroduceerd. In eerste instantie reden er 7 sneltreinen per dag. 2 in de ochtendspits en 5 in de middagspits. NoordNed heeft dit overgenomen, echter hebben zij de sneltreinen met een vertrektijd van 14.12 uur laten vervallen, omdat deze niet goed bezet waren. De vertrektijden van de sneltreinen waren in de dienstregeling 2006 .13 uit Groningen en .14 uit Leeuwarden. Arriva liet toen 13 sneltreinen per dag rijden, zodat er voor Buitenpost een goede verbinding met zowel Leeuwarden als Groningen is ontstaan. Buitenpost is namelijk het enige station op de lijn waar de sneltrein een tussenstop maakt. De gewone treinen vertrokken om .20 en .50/.51 uit Leeuwarden en Groningen. Echter blijkt uit de dienstregeling van 1930 dat sneltreinen op het traject Leeuwarden-Groningen helemaal geen nieuw fenomeen is.

Dienstregeling 1930:


Met sneltreinen

Dienstregeling 2007 heeft voor een behoorlijke verschuiving van de tijden gezorgd. Ook Leeuwarden-Groningen is hier niet aan ontkomen. De trein naar Groningen stopt in Buitenpost tegenwoordig om .14 (sneltrein), .27 en .57. De trein naar Leeuwarden stopt om .11 (sneltrein), .27 en .58. Arriva heeft het in deze dienstregeling mogelijk gemaakt dat Buitenpost tussen mei en september op vrijdag en zaterdag een internationaal treinstation is. Op die dagen rijdt er 2 maal per dag een trein rechtstreeks van Leer naar Harlingen Haven en terug. De zogenaamde Inselzug.

Bron1, bron2, bron3


De volgende die een stukje mag schrijven is thats-me over station Deventer.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54792572
Leuke stukje Peterselieman, nog zo laat op de avond!

Mischien moeten we alle verhaaltjes samenbrengen op een wiki o.i.d.? (die van mij excluded, dat was een nogal amateuristische voorloper).
pi_54793580
Very nice, Peterselieman! Wat zag het er toch mooi uit daar in 1970.

Dat er eerst een middenperron was met 2 sporen herinner ik mij nog wel, meende dat het toen ook overkapt was... Mooie tijd...

Vet ook die oude dienstregeling. En Veenklooster-Twijzel , dat klinkt als een station bij Kollumerzwaag. Verder wil ik die Blauwe Engel die er vroeger reed a.s. zaterdag (ca. 2,5 jaar na Franeker) eigenlijk weer eens opzoeken.
pi_54802757
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 00:06 schreef von_Preussen het volgende:
Leuke stukje Peterselieman, nog zo laat op de avond!

Mischien moeten we alle verhaaltjes samenbrengen op een wiki o.i.d.? (die van mij excluded, dat was een nogal amateuristische voorloper).
De FoK! Wiki bied ruimte?
pi_54812311
Nog mensen die morgen naar Maastricht gaan voor de opendag bij het onderhoudsbedrijf aldaar?
Ik vertrek om 8 uur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 23 november 2007 @ 22:51:38 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54812444
Nope. Zondag nog wel even Leeuwarden - Zwolle vv en op 8 december Leeuwarden - Paris Nord en op 11 december weer terug
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54818294
Mmm jammer. Las ook op Somda dat sommige mensen niet gingen omdat het 5.50 minuten kost om in Maastricht te komen vanuit Groningen e.o.
En dan nogeens terug natuurlijk
pi_54818320
Ik ga maandag naar Brussel heen en weer, dat is ook zo´n 6 uur enkele reis.
  zondag 25 november 2007 @ 09:32:33 #282
148385 Wadloper
Noorderling
pi_54819101
@Willy: Klopt, is gewoon veelste ver om 'ff' heen te gaan...
  zondag 25 november 2007 @ 10:51:50 #283
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54819888
Waarom staat dit topic niet meer in MyAT?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54819928
Is een bug sinds de update
  zondag 25 november 2007 @ 10:59:49 #285
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54820058
Ohja, ik zie de MED nu ook!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 25 november 2007 @ 11:01:01 #286
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54820085
quote:
Op zondag 25 november 2007 10:53 schreef Remzz het volgende:
Is een bug sinds de update
Het is alweer gefixt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 25 november 2007 @ 11:07:43 #287
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54820220
VIRM 8610 mist sinds gisteravond een paar klaptafeltjes dankzij een stel ontzettende teringturken, die meenden: "ik betaal belasting dus ik mag slopen".

Het is jammer dat standrechtelijke executie in dit soort gevallen niet is toegestaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54820292
Gisteren keihard gepwnd door DE-41. De Blauwe Engel zou gisteren onder meer in Den Dolder komen. Zag ik 'm in de verte aankomen, blijft 'ie daar staan om een paar minuten later weer om te keren. Achteraf had ik het eigenlijk moeten weten. Op het station van Den Dolder zelf is zeer weinig tijd om te keren i.v.m. andere treinen. Maar goed, De Blauwe Engel wel gezien, maar niet kunnen vastleggen. Uit protest maar een foto gemaakt van het Sprintertje opweg naar Baarn.


SGMm-III 2940 als trein 5551 te Den Dolder.


Protos 5031 te Amersfoort.


ICMm 4014 te Amersfoort.


ICM te Amersfoort.
pi_54822893
Beste treinenliefhebbers, mijn ouders willen op zondag 23 dec. van Empel-Rees naar Düsseldorf Flughafen met de trein (enkele reis). Heeft iemand enig idee hoeveel dit kost (goedkoopste kaartje)? bahn.de geeft aan 2x 15,10 euro, maar weet iemand een mogelijkheid het goedkoper te maken?

en oh ja.. het station van Düsseldorf Flughafen, is dat middenin/heel dichtbij het vliegtuig of is het nog een eindje lopen/met het OV? Alvast heel hartelijk dank voor reacties!
pi_54823132
Niet goedkoper, wel een eventueel te overwegen alternatief. Met ICE International kun je voor 18 euro van Arnhem naar Düsseldorf Hbf (ticket is ook geldig voor het verdere stukje naar de luchthaven). Dan hoef je niet eerst naar Empel-Rees en reis je comfortabeler voor een paar euro extra.
pi_54823328
quote:
Op zondag 25 november 2007 13:38 schreef Socios het volgende:
Niet goedkoper, wel een eventueel te overwegen alternatief. Met ICE International kun je voor 18 euro van Arnhem naar Düsseldorf Hbf (ticket is ook geldig voor het verdere stukje naar de luchthaven). Dan hoef je niet eerst naar Empel-Rees en reis je comfortabeler voor een paar euro extra.

hmm.. volgens mij kocht mijn broer wel eens Tageskartes of zoiets in 't weekend. Arnhem is vanaf het huis van m'n ouders een stuk verder weg. nl. 50 km. tegenover 20 km. naar Empel-Rees.
  zondag 25 november 2007 @ 14:51:14 #292
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54824562
quote:
Op zondag 25 november 2007 13:48 schreef ghizzer het volgende:

hmm.. volgens mij kocht mijn broer wel eens Tageskartes of zoiets in 't weekend.
Een NRW-ticket kan dat geweest zijn. Maar dat lijkt me in dit geval al snel duurder eigenlijk

klik

22 euro voor 1 persoon, 29,50 voor up to 5 man. Bij de automaat that is. Loket komt er 2 euro (!!) bij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54825574
quote:
Op zondag 25 november 2007 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Een NRW-ticket kan dat geweest zijn. Maar dat lijkt me in dit geval al snel duurder eigenlijk

klik

22 euro voor 1 persoon, 29,50 voor up to 5 man. Bij de automaat that is. Loket komt er 2 euro (!!) bij
thanx! (Y)
  zondag 25 november 2007 @ 17:33:50 #294
136283 knars
Teethgrinder
pi_54828933
Ha, vandaag weer met mn oudste zoon (tweeëneenhalf) treinen gekeken op stations Gouda en Goverwelle. Junior heeft nog even in de cabine van een plan T gezeten als een echte machinist
  zondag 25 november 2007 @ 17:36:59 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54829030
quote:
Op zondag 25 november 2007 17:33 schreef knars het volgende:
Ha, vandaag weer met mn oudste zoon (tweeëneenhalf) treinen gekeken op stations Gouda en Goverwelle. Junior heeft nog even in de cabine van een plan T gezeten als een echte machinist
Fotoo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54829778
Vandaag heerlijk genoten van spanning op het spoor
er waren wel wat tegenslagen ik voelde de spanning
  zondag 25 november 2007 @ 18:05:36 #297
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_54829849
quote:
Op zondag 25 november 2007 18:02 schreef Willy84 het volgende:
Vandaag heerlijk genoten van spanning op het spoor
er waren wel wat tegenslagen ik voelde de spanning
Goddulleme WEER gemist
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54829916
quote:
Op zondag 25 november 2007 18:02 schreef Willy84 het volgende:
Vandaag heerlijk genoten van spanning op het spoor
er waren wel wat tegenslagen ik voelde de spanning
Dat was echt briljant ja. Alsof 5 minuten langer het einde van de wereld was
pi_54829939
quote:
Op zondag 25 november 2007 18:09 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat was echt briljant ja. Alsof 5 minuten langer het einde van de wereld was
Beetje empathie is nooit weg bij deze "mannen van het spoor:"
pi_54829954
quote:
Op zondag 25 november 2007 18:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Goddulleme WEER gemist
Dat krijg je van dat gefok hier
Nog in Maastricht geweest gister?
pi_54830076
Morgen staat de aflevering op www.spanningophetspoor.nl. Heb het vandaag ook (bewust) gemist, kijk van de week nog wel.

Hier verder: Treinpics, -nieuws en -praattopic, deel 93
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')