Die plannen zijn (vooralsnog) niet doorgegaan. Er blijft één Intercity per uur Amsterdam Centraal - Vlissingen rijden. Die verschuift een half uur (Straks vertrek .29 te Amsterdam CS) en het aantal stops blijft (ook in Zeeland) hetzelfde.quote:Op maandag 19 november 2007 21:14 schreef Piles het volgende:
Weet iemand trouwens of het nog doorgaat dat er elk half uur een intercity door Zeeland gaat, en dat die dan op elk Zeeuws station stopt? En zo ja, wanneer zou dat gaan gebeuren?
Dat is idd iets anders dan de VIRM die er normaal rijdt. Komt de laatste tijd regelmatig voor dat ze niet het materieel daar beschikbaar hebben wat ze beogen.quote:Op maandag 19 november 2007 21:14 schreef Piles het volgende:
Vandaag de intercity van Vlissingen naar Amsterdam van 11.21: een enkele V (tot Roosendaal iig)
Nogal wat anders dan een DD-IRM die normaal rijdt
Dat zal pas gebeuren wanneer de Benelux opgeheven wordt. Het is een vooruitgang voor stations waar geen kip instapt, maar een achteruitgang voor degenen die vanuit Vlissingen of Middelburg komen. Heb zelf dat stuk vorige week met de intercity heen gedaan en met de stoptrein terug. Die stoptrein daar stopt werkelijk bij iedere molshoop. Doet er een uur over om Roosendaal te bereiken. Niet best.quote:Weet iemand trouwens of het nog doorgaat dat er elk half uur een intercity door Zeeland gaat, en dat die dan op elk Zeeuws station stopt? En zo ja, wanneer zou dat gaan gebeuren?
Ja. En ik HAD nog 7 minuten vroeger KUNNEN zijnquote:Op dinsdag 20 november 2007 09:28 schreef Duvel het volgende:
Wat was jij achterlijk vroeg dan!
Ik hoop het, van mij mag het zo blijven.quote:Op dinsdag 20 november 2007 00:44 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zal pas gebeuren wanneer de Benelux opgeheven wordt.
Ik vind het ook nog steeds jammer dat Arnemuiden (3 min van Middelburg), Kapelle (5km van Goes) e.d. niet dichtgaan.quote:Het is een vooruitgang voor stations waar geen kip instapt, maar een achteruitgang voor degenen die vanuit Vlissingen of Middelburg komen. Heb zelf dat stuk vorige week met de intercity heen gedaan en met de stoptrein terug. Die stoptrein daar stopt werkelijk bij iedere molshoop. Doet er een uur over om Roosendaal te bereiken. Niet best.
Opvallend hierbij is dat er dan zowel in het noorden als in het zuiden een Titus Brandsma trein is.quote:De namen zijn volgens de Limburgse kranten:
Maaslijn:
- Chriet Titulaer (Hout-Blerick - ruimtevaartdeskundige en tv-presentator)
- Connie Palmen (Sint Odiliënberg - schrijfster)
- Gé Reinders (Roermond - zanger)
- Hanna van de Voort (Tienray - verzetsstrijdster)
- Jack Poels (America - zanger Rowwen Hčze)
- Jan Linders (Gennep - oprichter supermarktketen)
- Lodewijk van der Grinten (Venlo - grondlegger printergigant Océ)
- Mat Vestjens (Neer - oud-gedeputeerde - waarnemend-burgemeester van Helden)
- Pater Karel (Munstergeleen - heiligverklaard priester)
- Pierre Cuypers (Roermond - architect)
- Bart Brentjens (Haelen - gouden Olympisch mountainbiker)
- Mariken van Nieumeghen (Nijmegen - hoofdpersoon Middeleeuws mirakelspel)
- Titus Brandsma (Bolsward - zaligverklaard pater, en oud-rector-magnificus van de universiteit Nijmegen)
Heuvellandlijn
- André Rieu (Maastricht - violist/orkestleider)
- Beppie Kraft (Maastricht - zangeres)
- Charles Eyck (Meerssen - schilder en glas-in-lood-kunstenaar)
- Jac. P. Thijsse (Maastricht - mede-oprichter Natuurmonumenten)
- Pieke Dassen (Rotterdam - acteur - poppenspeler en kunstschilder in Maastricht)
- Sjef Diederen (Valkenburg - zanger en liedjesschrijver)
- Sjeng Kremers (Nieuwenhagen - oud-gouverneur)
Dat laat nog 3 Maaslijn- en 1 Heuvellandlijnnaam open, er wordt met kandidaten gesproken. Mocht dat niets worden dan zijn o.a. Chantal Janzen, Brigitte Heizer (Evita), De Bokkenrijder, De Koempel kandidaat. Daarentegen wordt het zeker niet Toon Hermans, die stichting wilde de rechten niet afstaan.
De naam wordt vermeld en op het power-pack wordt een zwart-wit afbeelding v/h hoofd aangebracht, tegen een rode achtergrond. In de krant staat een foto van een power-pack beplakt met het hoofd van Vestjens, gefotografeerd door een hek. Is dit dan de 7202? Overigens geeft Vestjens commentaar in de krant: hij gaat niet met zijn trein reizen, want OV draagt hij een warm hart toe, maar hij reist er niet veel mee. In de krant wordt overigens ook gesuggereerd dat zijn naam naar voren kwam omdat veel mensen hem juist verantwoordelijk houden voor de chaos de afgelopen 12 maanden.
Dan heb ik mooi mazzel gehad dat ik er vanmorgen in zat!quote:Op dinsdag 20 november 2007 13:47 schreef Peterselieman het volgende:
Na vandaag is het trouwens over voor de Mendinitrein. Stel gaat naar Haarlem voor revisie.
De meeste namen in dat lijstje vind ik anders vrij onbekendquote:Op dinsdag 20 november 2007 13:44 schreef Peterselieman het volgende:
De meeste namen die op de treinen moeten bij Veolivla zijn ook bekend:
Gehehe. Bij mij gaat ook maar bij de helft van de namen een lampje branden. Dat was trouwens ook al bij die Arrivatreinen het geval.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
De meeste namen in dat lijstje vind ik anders vrij onbekend
Dat is toch niet zo verwonderlijk? Daar staan allemaal namen op van mensen die wereldberoemd zijn in Winsum e.o.quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Gehehe. Bij mij gaat ook maar bij de helft van de namen een lampje branden. Dat was trouwens ook al bij die Arrivatreinen het geval.
quote:Op dinsdag 20 november 2007 14:40 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik mis een beetje de categorie lekkere wijven. Heeft Limburg geen lekkere wijven?
Gaat lekker daarquote:Op dinsdag 20 november 2007 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
Hmm. Weer een ICM III minder op de baan. 4025 is ook al in revisie. Echter kart de 4022 nog vrolijk rond.
Nummering van ICM-1 is ook niet opeenvolgend gegaan aan afleverdatum, is verder niet zo boeiendquote:Op dinsdag 20 november 2007 17:12 schreef Peterselieman het volgende:
Hmm. Weer een ICM III minder op de baan. 4025 is ook al in revisie. Echter kart de 4022 nog vrolijk rond.
Wat zonde! Is die foto recent? Of is de boel daar inmiddels (al een tijdje) helemaal gesloopt?quote:Op dinsdag 20 november 2007 17:30 schreef Peterselieman het volgende:
Het slopen van een deel van de perronoverkapping te Hoek van Holland.
quote:Br624 klaarstaand in 1996 om naar Leer te rijden:
In almelo zit er nog steeds zo'n een in de CTAquote:Op dinsdag 20 november 2007 21:42 schreef Socios het volgende:
Vet ook dat blauw-gele oude spooraanduidingsbordje, daar heb ik er nog één van liggen.
Is een recente foto. Moet ook wel, want in het voorjaar toen ik er was, was de overkapping van het perron nog intact. Heb even op de site die ik gaf gekeken en de datum die er bij stond was 9 november 2007.quote:Op dinsdag 20 november 2007 21:42 schreef Socios het volgende:
Wat zonde! Is die foto recent? Of is de boel daar inmiddels (al een tijdje) helemaal gesloopt?
quote:Op dinsdag 20 november 2007 22:27 schreef Mark-Hgl het volgende:
Fles zijn monster wordt uitgebreid besproken: http://www.christrains.nl/forum/viewtopic.php?t=4134![]()
hehequote:Op dinsdag 20 november 2007 22:27 schreef Mark-Hgl het volgende:
zonde van Hld
Fles zijn monster wordt uitgebreid besproken: http://www.christrains.nl/forum/viewtopic.php?t=4134![]()
Of een kikker.quote:Op dinsdag 20 november 2007 23:26 schreef MREn het volgende:
Dan vervang je het doelbestand van die link in een goatse-plaatje ofzo.
Die heeft een eigen forum volgens mij. En waarom zou hij MSTS willen spelen als ie zich de hele dag al met treintjes rijden bezighoudt?quote:Op dinsdag 20 november 2007 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Is dat trouwens die Roland van Rolandrail?
Dat is heel eenvoudig op te lossenquote:Op dinsdag 20 november 2007 22:58 schreef Eix het volgende:je zou er wel een geniale 'zoek de verschillen' versie van kunnen maken
Mja, je gaat nou wel uit van een logisch normaal weldenkend mens hequote:Op woensdag 21 november 2007 08:24 schreef Duvel het volgende:
Die heeft een eigen forum volgens mij. En waarom zou hij MSTS willen spelen als ie zich de hele dag al met treintjes rijden bezighoudt?
Fundamentele denkfout inderdaad.quote:Op woensdag 21 november 2007 09:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mja, je gaat nou wel uit van een logisch normaal weldenkend mens he
Vanmorgen nog een stuk of vier ā zes.quote:(hoeveel sporen liggen er bij Woerden dan? )
quote:Prorail, sterf met je kop in een touw
Gewoon, als ARI zijn werk doet, kun je lekker verder puzzelen, hoef je als trdl niet na te denken, scheelt een hoop. Als je als trdl zou opletten, zou je een goederentrein netjes even aan de kant kunnen nemen en de reizigerstrein voorrang kunnen geven. Geen goederentreinen in de spits zie ik niet zitten, dat kun je ook niet maken naar vervoerders toe.quote:Op woensdag 21 november 2007 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Automatische Rijweg Instelling ja. En nu?
Wat een lul-argument zegquote:Op woensdag 21 november 2007 11:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gewoon, als ARI zijn werk doet, kun je lekker verder puzzelen, hoef je als trdl niet na te denken, scheelt een hoop. Als je als trdl zou opletten, zou je een goederentrein netjes even aan de kant kunnen nemen en de reizigerstrein voorrang kunnen geven. Geen goederentreinen in de spits zie ik niet zitten, dat kun je ook niet maken naar vervoerders toe.
Hoezo lul-argument? We zijn allemaal klanten op het zelfde spoor. Alleen bij goederen beginnen die containers niet te jammeren, en die zeikreizigers wel. Het enige dat misgaat is dat veel treinen niet in hun pad rijden. En dat te weinig gebruik wordt gemaakt van inhaalmogelijkheden. Tussen Rotterdam Centraal en Utrecht kun je op vier plaatsen inhalen, het gebeurt regelmatig dat ik gewoon de hele reis achter de zelfde goederentrein zit. Dat is gewoon domme onwil.quote:Op woensdag 21 november 2007 11:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat een lul-argument zegMoet je kijken wat je blijkbaar allemaal wel kunt maken naar de reizigers toe
Schiet toch op man
Nou, dan zijn we het toch eens?quote:Op woensdag 21 november 2007 12:12 schreef Duvel het volgende:
Het enige dat misgaat is dat veel treinen niet in hun pad rijden. En dat te weinig gebruik wordt gemaakt van inhaalmogelijkheden. Tussen Rotterdam Centraal en Utrecht kun je op vier plaatsen inhalen, het gebeurt regelmatig dat ik gewoon de hele reis achter de zelfde goederentrein zit. Dat is gewoon domme onwil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |