Die DE-III was volgens mij technisch op toen ie het museum in ging. Als je de dieselmotor uit een Plan U in die trein hangt (inclusief generator), hoop ik dat er nog elektromotoren in zitten, en dat die werken met de spanning uit de Plan U-generator.quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:42 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zou het mogelijk zijn dan om een motor uit bijv. een afgedankte Plan U te nemen, en die in de oude DE-III te plaatsen? Want de orginele motoren lijken me allemaal wel niet meer aanwezig te zijn.
Of waarom is de DE-III eigenlijk niet dienstvaardig (zit de orginele motor er wel in?)
De middenbak is meende ik door zn hoeven gezakt. Opknappen kost erg veel, omdat het stel letterlijk bijna tot op de draad versleten is.quote:Op vrijdag 16 november 2007 14:42 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zou het mogelijk zijn dan om een motor uit bijv. een afgedankte Plan U te nemen, en die in de oude DE-III te plaatsen? Want de orginele motoren lijken me allemaal wel niet meer aanwezig te zijn.
Of waarom is de DE-III eigenlijk niet dienstvaardig (zit de orginele motor er wel in?)
Even een quote uit dat artikel:quote:Op vrijdag 16 november 2007 12:52 schreef Eix het volgende:
http://www.limburger.nl/a(...)UWS01/711150515/1056
Nadat de trein uit Weert gepasseerd is, rijdt de auto de overweg op en wordt geraakt door de trein uit Weert?quote:De auto botste tegen de intercity uit Weert en werd enkele honderden meters meegesleept.
... ...
Een getuige zag dat de auto naar voren en achteren reed toen de intercitytrein uit Weert passeerde. Direct nadat de trein was gepasseerd, reed het slachtoffer tussen de gesloten spoorwegbomen door en werd daarbij vol in de flank gegrepen door de intercity-trein uit de richting van Weert.
Ik zag de foto ja, vetquote:Op donderdag 15 november 2007 21:11 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Ik heb vandaag spoorgelopen.. er zijn fotos van
In dat geval was gisteren om 19.59u met 3446 voor mij (voorlopig) het laatste ritje met een Buffel naar Harlingen Haven en kan ik me opmaken voor 30 jaar lang Spurt...quote:Op vrijdag 16 november 2007 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Over de 3446 en 3449. Ik denk dat Arriva de sleutels ingeleverd heeft en dat ze nu weer bij NSR zijn.
Zou zo maar kunnen, die heb ik ook wel zien aankomen in Deventer.quote:Op vrijdag 16 november 2007 20:47 schreef Charango het volgende:
Daarnaast reed er ook een V-IRM IV richting Apd, is dat die trein van Asd naar Dv?
het word tijd dat ze die murat zijn smoel dicht lassenquote:Op vrijdag 16 november 2007 20:47 schreef Charango het volgende:
Die buffels lijken me flink welkom op de stoptrein Zwolle-Enschede (welke bijnaam heeft deze, de Trans-overijssel Express ofzo?) Die dienst kan in de spits behoorlijk vol zitten...
Trouwens, is er een overgeschilderde Plan T/V (dus totaal in een andere kleur dan geel/blauw)? Ik dacht dat ik vanmorgen iets dergelijks van Amf naar Apd zag rijden. Het zal wel geen Olympische hondekop zijn....
Daarnaast reed er ook een V-IRM IV richting Apd, is dat die trein van Asd naar Dv?
BTW: NS.nl/...
![]()
Toffe foto's! Daar was ie dus gebleven, hij stond de afgelopen dagen op de Cartesiusweg... De kleur geel leek mij trouwens te licht...quote:Op vrijdag 16 november 2007 19:53 schreef Socios het volgende:
Gelukkig kwam ik niet weer van een koude Kermis thuis; hier was het allemaal om te doen. De Hondekop op z´n oude baanvak.
[ afbeelding ]
Mat ´54 766 te Meppel even na het middaguur.
[ afbeelding ]
Dezelfde hondekop paar tellen later vanaf de andere kant.
Teringhondquote:Op vrijdag 16 november 2007 21:40 schreef Battlefan het volgende:
Zo gelukt, m'n eindejaarssprint is geboektArthur het leven zuur maken
![]()
Hoorde net trouwens in de verte een stoomtrein, iemand enig idee welke ik hoorde?(Utrecht Lunetten zit ik
)
Welke trein is dat dan wel niet?quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:44 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
zowel op de heen EN terugweg het presteren om precies de trein te boeken waar ik inzit![]()
Thalysquote:
Denk de Zweinstein Expressquote:Op vrijdag 16 november 2007 21:40 schreef Battlefan het volgende:
Hoorde net trouwens in de verte een stoomtrein, iemand enig idee welke ik hoorde?(Utrecht Lunetten zit ik
)
Volgens mij was het de trein uit de richting van Weert naar Roermond die de aanrijding heeft gekregen. De gestrande reizigers uit die trein arriveerde namelijk kort na mij in Roermond om verder ri. het zuiden te reizen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 18:57 schreef Peterselieman het volgende:
Die journalist heeft er de ballen verstand van. Het is de trein uit Weert en de tegentrein naar Weert. Een van beide heeft die auto gegrepen.
Klopt.quote:Op vrijdag 16 november 2007 23:23 schreef Dichterbijer het volgende:
Is dat niet de hondenkop die te Watergraafsmeer stond?
Hele artikel.quote:UTRECHT - Een groot deel van de wissels op het Nederlandse spoor voldoet niet aan de veiligheidsnormen die spoorbeheerder Prorail heeft vastgesteld. Van de zesduizend wissels komen 1800 wissels niet door de 'APK-keuring.
Volgens mij is het sowieso niet meer rendabel om in de huidige tijd nieuwe spoorlijnen aan te leggen (of überhaupt grote infrastructurele projecten). Als je dus bedenkt dat het idd jaren duurt voordat er een besluit is genomen, en dan nog eens jaren totdat alle milieu-fascisten met hun rechtszaken klaar zijn, dan zit je voor de feitelijke bouw van een project al op hoge kosten.quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:42 schreef sander89 het volgende:
NOOOO![]()
Zuiderzeelijn van de baan
DEN HAAG - De Zuiderzeelijn, een nieuwe snelle spoorverbinding van de Randstad naar het noorden van het land, is van de baan. Het kabinet stelt wel 2 miljard euro beschikbaar om het noorden economisch te versterken, aldus minister Camiel Eurlings (Verkeer).
Bron: Telegraaf
Wel knap dat ze eindelijk een besluit nemen na 18 jaar ofzo, maar zal me niet verbazen als toch weer iemand met de plannen aankomt draven.
een film over de treinkaping of..?quote:Op vrijdag 16 november 2007 22:21 schreef Socios het volgende:
Nee, helaas niet in de dienstregeling. Hij was op weg naar Groningen. Morgen worden er filmopnames te Hoogeveen gemaakt waarin die trein betrokken is. Zoals op de foto te zien, zijn de ramen ook afgeplakt met krantenpapier...
Dat jaquote:Op zaterdag 17 november 2007 13:15 schreef ghizzer het volgende:
[..]
een film over de treinkaping of..?
God zei dank wel ja. Wat een geldverspilling. OF doortrekken naar ten minste Berlijn en dan meteen met een magneetbaan, of helemaal afblazen. Daar in Drachten en Heerenveen dachten ze werkelijk met een HST naar A'dam te kunnenquote:
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij is het juist zo dat Prorail dient te zorgen dat de wissels voldoen aan de veiligheidseisen die door de Inspectie Verkeer en Waterstaat gesteld worden. Klinkt minstens een beetje alsof ze daarop kritiek zien aankomen en de bui voor willen zijn of zoquote:Op zaterdag 17 november 2007 14:43 schreef dirkie001 het volgende:
Op de frontpage stont een stuk over de veiligheid van de wissels
Groot deel wissels onder veiligheidseisen
Wie weet hier meer over te vertellen....Wat zijn dat eigenlijk voor een eisen?![]()
Nee, die kritiek is bovengekomen na ontsporing in Eindhoven (zie artikel in NRC vandaag), waardoor PR nu wel 'uit de kast' moest komen.quote:Op zaterdag 17 november 2007 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij is het juist zo dat Prorail dient te zorgen dat de wissels voldoen aan de veiligheidseisen die door de Inspectie Verkeer en Waterstaat gesteld worden. Klinkt minstens een beetje alsof ze daarop kritiek zien aankomen en de bui voor willen zijn of zo
Dan zijn die kolenbakken nog leeg ookquote:
geel-rood-rood-geel-geel-geel en dan 3 232'ers met een bvl-paal tussen de 1e en de 2equote:
Kijk die trein is tenminste goed voorbereid op een eventueel defecte loc.quote:
+ ontsporing bij Dordrecht...quote:Op zaterdag 17 november 2007 17:06 schreef MREn het volgende:
[..]
Nee, die kritiek is bovengekomen na ontsporing in Eindhoven (zie artikel in NRC vandaag), waardoor PR nu wel 'uit de kast' moest komen.
Tssssquote:Op vrijdag 16 november 2007 17:10 schreef Duvel het volgende:
Die DE-III was volgens mij technisch op toen ie het museum in ging. Als je de dieselmotor uit een Plan U in die trein hangt (inclusief generator), hoop ik dat er nog elektromotoren in zitten, en dat die werken met de spanning uit de Plan U-generator.
Echter: er zit dertig jaar en een wereldoorlog tussen die twee treinen, dus kleine kans.
Ohja, nu zie ik het ookquote:Op zaterdag 17 november 2007 17:44 schreef MREn het volgende:
[..]
geel-rood-rood-geel-geel-geel en dan 3 232'ers met een bvl-paal tussen de 1e en de 2e
quote:Een stralende Prinses Maxima op een koud perron, dat was het begin van de feestelijke opening van het nieuwe Amsterdam Bijlmer ArenA station. Met veel muziek werd de Prinses ontvangen door de bewoners van de Amsterdamse Bijlmer.
Hee cool, ff lezen. Heb de Koninklijke nog nooit in het echt gespotquote:Op zondag 18 november 2007 09:37 schreef Dammie het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hier het hele artikel
Op Teletekst stond nog dit:quote:Op zondag 18 november 2007 09:49 schreef thats-me het volgende:
Passagiers ontsnappen aan treinbotsing
De politie hoeft daar ook helemaal geen idee van te hebben, daar is de Inspectie Verkeer en Waterstaat voor.quote:107 Teletekst zo 18 nov
***************************************
Bijna treinbotsing bij Sittard
***************************************
` Vannacht zijn ruim honderd passagiers
ontsnapt aan een frontale treinbotsing
bij Sittard.
Even na half één reed een trein het
station van Sittard uit en botste bijna
frontaal op een binnenkomende intercity
die op hetzelfde spoor reed.De twee
voertuigen kwamen op vier meter van
elkaar tot stilstand.Bij het incident
raakte een wissel licht beschadigd.
De politie heeft nog geen idee hoe de
twee treinstellen op hetzelfde spoor
terecht zijn gekomen.Bij de machinisten
en de treindienstleider werd direct een
alcoholtest afgenomen,maar de drie
hadden niets gedronken.
Lijkt me raar, maar het zou kunnen. Ik ben er rond 13:15 langsgekomen met de sneltrein, en ik heb niks bijzonders gezien daar. Heb er ook niet echt op gelet trouwens.quote:Op zondag 18 november 2007 10:57 schreef Tecnix het volgende:
Gistermiddag was de overweg bij station Baarn buiten gebruik dacht ik, de IC uit A'dam kwam eraan maar de boompjes gingen niet dicht
Fles wat doe jij op dit tijdstip nog achter je compjoeter man, hup ga je kilometers maken...quote:Op zondag 18 november 2007 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga voor Workum.
Oh nee, daar staan veel te veel bomen en struikenEven verder zoeken
Hindelopen is toch ook in de middle of nowhere?quote:Op zondag 18 november 2007 11:18 schreef Socios het volgende:
Uit de categorie ´zeer moeilijk´. Vanaf welk station heeft men dit weidse uitzicht?
[ afbeelding ]
Hier een uitgebreid artikel daaroverquote:Op zaterdag 17 november 2007 18:18 schreef Zug-Chef het volgende:
+ ontsporing bij Dordrecht...
De tranen springen je in je ogen, hoe langer je doorleest over onze Champions League Vingerverf-josti-bende.quote:Het overvolle Nederlandse spoornet is jarenlang verwaarloosd. Beheerder Prorail ligt onder vuur. Eerste deel van een tweeluik over hardnekkig falen.
Een hele lap tekst voor een artikel, maar wel een goed artikel. Vooral die versnippering baart me zorgen. Dat ze dat na 10 jaar nog niet op orde hebben zeg. Ook dat het hoofdkantoor gezien wordt als een ivoren toren. Zoiets mag niet voor komen. Wanneer gaan ze bij Prorail eens echt spijkers met koppen slaan.quote:Op zondag 18 november 2007 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hier een uitgebreid artikel daarover
Het begint als volgt:
[..]
De tranen springen je in je ogen, hoe langer je doorleest over onze Champions League Vingerverf-josti-bende.
quote:Op zondag 18 november 2007 09:49 schreef thats-me het volgende:
Passagiers ontsnappen aan treinbotsing
Uitgegeven: 18 november 2007 08:12
Laatst gewijzigd: 18 november 2007 08:16
SITTARD - Ruim honderd treinpassagiers zijn in de nacht van zaterdag op zondag ontsnapt aan een frontale treinbotsing bij Sittard. Dat heeft het Korps landelijke politiediensten zondag laten weten.
ANP
Even na half een reed een trein die het station van Sittard uitreed bijna frontaal op een intercity die op hetzelfde spoor richting station rolde. De voertuigen kwamen op vier meter afstand van elkaar tot stilstand.
Wissel
Het ging om de intercity Maastricht-Eindhoven met vijftien mensen aan boord en de intercity Amsterdam-Heerlen met 100 passagiers. Bij het incident raakte een wissel licht beschadigd.
(c) ANP
http://www.nu.nl/news/132(...)ch_en_Eindhoven.html
komt een beetje in de buurt van die Stalinistische monsters uit het oostblok van de jaren '50. Een beetjequote:Op zondag 18 november 2007 15:57 schreef Duvel het volgende:
Als ze het hoofdkantoor een keer bezocht hadden, hadden ze kunnen zien dat het geen ivoor is, maar baksteen.Wel een echte bunker trouwens, van binnen erg mooi gerenoveerd.
Zug-Chef :: Duisburg Hbfquote:Op zondag 18 november 2007 17:29 schreef Socios het volgende:
Aan wie kan ik het stokje overdragen voor een stukje te laten maken over... Roept u maar...
quote:Eurostar denkt er wel over om de hogesnelheidstrein van Londen naar Brussel door te trekken naar Uithuizen Centraal, maar de meesten achten dit zeer onwaarschijnlijk.
quote:Op zondag 18 november 2007 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Even kijken of mensen het hele stuk lezen alvorens te reagerenMafkeesch
Naar Delfzijl ben ik (ook) maar één keer geweest. In 1998 of 1999. Roodeschool ook één keer. Gisteren tot Uithuizen weer eens na lange tijd. Die foto van dat weidse uitzicht is trouwens genomen vanuit de trein te Warffum. Naar Nieuweschans eigenlijk ook maar 2 keer geweest. Meestal houdt bij Groningen de reis wel op dus. Daar gaat blijkbaar dus echt niets boven volgens ICM 4023.quote:Op zondag 18 november 2007 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kom bijna nooit op die lijntjes naar Roodeschool en Delfzijl eigenlijk. Nieuweschans is ook al een tijdje geleden hoor
Neem Marnehuizen dan gelijk mee..quote:Op zondag 18 november 2007 18:18 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik krijg alweer helemaal zin om eens naar Roodeschool af te reizen
Zoeen beetje de Noordkaap van NL
Dat zou wel nieuw zijn op zich, maar goed, dat kan ook natuurlijkquote:Op zondag 18 november 2007 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan bijvoorbeeld ook een treintype zijn.
Ja ok sorry voor de vraag ik mis wel eens wat/scroll soms eens door als ik 2 dagen heb gemist ofzoquote:Op zondag 18 november 2007 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
Het gaat er meer om dat degene die het stukje geschreven heeft een ander aanwijst en die een onderwerp geeft om over te schrijven. Dus dat hoeft helemaal niet je vaste stationnetje te zijn. Het kan bijvoorbeeld ook een treintype zijn.
Mag ik je er even op attenderen dat die stakingen in Duitsland bij mijn vakantie begin augustus al bijna roet in het eten gooiden... En het is nog steeds niet opgelost...quote:Op zondag 18 november 2007 11:47 schreef Dr_Flash het volgende:
En die stakingen zijn tegen die tijd wel weer over.
Die bitches rijden maar jahquote:Op zondag 18 november 2007 21:15 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Mag ik je er even op attenderen dat die stakingen in Duitsland bij mijn vakantie begin augustus al bijna roet in het eten gooiden... En het is nog steeds niet opgelost...
Dat is altijd zo, daar hoef je mij niet mee te bedreigenquote:Op zondag 18 november 2007 21:23 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar als die bitches toch weer gaan staken op de dag dat jij weg gaat, heb jij een probleem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nedtrain bellen?quote:Op zondag 18 november 2007 22:20 schreef knars het volgende:
Weet iemand overigens hoe je een koersrol kan bemachtigen uit de inmiddels gereviseerde koplopers?
In dat geval... We blijven nog even in het Noorden... Peterselieman en Buitenpost.quote:Op zondag 18 november 2007 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Moet je aan Socios vragenDie bepaalt wie, en ook over welk station
Zal deze week eens kijken of ik er wat leuks van kan maken. Is in ieder geval genoeg recent fotomateriaal over te vinden.quote:Op zondag 18 november 2007 22:46 schreef Socios het volgende:
[..]
In dat geval... We blijven nog even in het Noorden... Peterselieman en Buitenpost.
Leesquote:Op zondag 18 november 2007 23:39 schreef Eix het volgende:
Even snel een vraagje.De NS kruidvat dagkaarten, mag je die ook gebruiken in combinatie met een overgang naar de 1e klasse?
Ben eraan een denken om een keer Arnhem - Utrecht 1e klasse te doen met de ICE (wel toeslag, ach ja).![]()
Ik zie het niet op de talon er bij staan.quote:
In Den Bosch stond er gisterenavond ook eentje.quote:Op zondag 18 november 2007 21:43 schreef Dichterbijer het volgende:
Zag vanavond een lintje door Eindhoven CS gaan.... wel getrokken door een geel monster van Nedtrain ofzo...
dat weet ik wel zeker. ik zag gisteren trouwens de pakjesexpress in Zwolle staan. Niet zo bijzonder hoor. Het was gewoon een Buffel met louter witte bestickering met langs de ramen allemaal pakjes/verpakte cadeautjes en met de opdruk "pakjesexpress".quote:Op maandag 19 november 2007 10:57 schreef knars het volgende:
is dat meppel?
Ik ben persoonlijk blij dat die krengen verdwenen zijn! Pff wat een ramp waren die dingen zeg! Vaak kapot, dus vaak vertraagd, ijskoud in de winter, tocht, traag... Enige voordeel was dat er redelijke banken in zaten.quote:Op maandag 19 november 2007 12:16 schreef knars het volgende:
Kwam een jaar of zes terug vaak in Meppel, maar toen kon je nog met die overheerlijke Plan U rijden.
Hmm, je hebt gelijkquote:Op maandag 19 november 2007 00:07 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik zie het niet op de talon er bij staan.![]()
Ja jaquote:Veel meer treinverkeer mogelijk op spoor
Over het spoor kunnen veel meer treinen rijden dan nu gedacht. Over het drukste deel van het netwerk rijden nu twaalf treinen per uur, maar door een reeks slimme aanpassingen kunnen al voor 2012 circa dertig treinen rijden over datzelfde tracé.
In de Randstad kan het spoorboekje dan worden afgeschaft. Dat stelt spoorbeheerder ProRail in een reactie op het Actieplan Spoor, dat minister Camiel Eurlings van Verkeer maandag presenteerde op het Centraal Station in Den Haag.
Er worden toch alleen wat wissels uitgehaald?quote:Op maandag 19 november 2007 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
Bij Schiphol wordt binnenkort al blokverkorting toegepast, dus echt een fabeltje is het niet, maar dat het spoorboekje kan worden afgeschaft, daar geloof ik niet in.
Dat en op andere plaatsten wissels neergelegd, zodat er een betere benutting van het spoor ontstaat, maar ik meende ook iets gelezen te hebben over het verkleinen van de afstanden tussen seinen, zodat er meer treinen binnen kunnen komen op Schiphol en de perronsporen minder lang leeg zijn.quote:Op maandag 19 november 2007 14:26 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er worden toch alleen wat wissels uitgehaald?
Ja. Was niet bijster onder de indruk. Ook niet van de BOA's van Prorail. Ze lieten meer dan de helft nog doorkarren ook als de lichten op rood waren bij de spoorwegovergang.quote:Iemand gisteren nog naar ontspanning op het spoor gekeken?
Hoe zou zoiets toch komen eigenlijk?quote:Op maandag 19 november 2007 14:38 schreef Socios het volgende:
Ja... Zwolle - Amersfoort is ineens 80 kilometer en Nijkerk - Ermelo 20...
Nee, normaal krijgen we een remindertje van arthurvdvelden, daar zat ik op te wachten eigenlijkquote:Op maandag 19 november 2007 14:26 schreef Duvel het volgende:
Iemand gisteren nog naar ontspanning op het spoor gekeken?
't Is toch allemaal dubbelspoor?quote:Op maandag 19 november 2007 14:38 schreef Socios het volgende:
Ja... Zwolle - Amersfoort is ineens 80 kilometer en Nijkerk - Ermelo 20...
quote:Ouderen krijgen 'treintraining'
DEN HAAG - Het kabinet trekt 2 miljoen euro uit om ouderen de trein in te lokken. Tot en met 2012 moeten ongeveer 50.000 65-plussers een zogenoemde 'treintraining' krijgen. Dat staat in het Actieplan Spoor van minister Camiel Eurlings van Verkeer.
ANP
Op dit moment telt Nederland ongeveer 2,3 miljoen senioren. Dat komt neer op 14 procent van de bevolking en door de vergrijzing neemt dat percentage de komende vier jaar nog toe. Ouderen maken minder gebruik van het openbaar vervoer dan de doorsnee-Nederlander en Eurlings wil dat veranderen.
Daarmee krijgt een succesvol experiment in Twente met 'ov-ambassadrices', die ouderen bezoeken en uitleg geven over het gebruik van openbaar vervoer, een landelijk vervolg.
Via de binnenwegen is het wel 2 keer 80quote:Op maandag 19 november 2007 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
twee keer 66 is ineens wel 80 of zo?
En welk traject is dat dan? Spoorweg Amsterdam Bijlmer-Utrecht, Rijswijk, Geldermalsen-Utrecht?quote:Over het drukste deel van het netwerk rijden nu twaalf treinen per uur, maar door een reeks slimme aanpassingen kunnen al voor 2012 circa dertig treinen rijden over datzelfde tracé.
Ja mij staat ook zoiets bij, daarom vraag ik het.quote:Op maandag 19 november 2007 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm, je hebt gelijkEn het staat ook niet op de envelop of 1 van die andere papiertjes die erbij zitten. Staat me iets van bij dat het niet mocht, maar waar ik dat dan gelezen heb...
Je kan onderscheid gaan maken tussen reizigerstreinen en goederentreinen, waarbij een goederentreinen een blok extra buffer hebben? Nu is het hele net zo ingericht dat er overal ertstreinen moeten kunnen remmen, terwijl die bijna nergens rijden. Dus waarom je veiligheidsmarges structureel te ruim houden?quote:Op maandag 19 november 2007 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ben vooral benieuwd naar die "slimme aanpassingen". Voor een vingerverfclub is een kwast al een hele innovatie, niewaar?
Maar serieus, hoe zien ze dat voor zich? Kortere bloklengten? Dan blijkbaar ook kortere remwegen? En wat doe je met lange goederentreinen, die gewoon 2 blokken tegelijk bezet houden? En natuurlijk: Waarom nu pas? Waarom kan het nu blijkbaar ineens wel?
Mja, als dat het is, goed punt. Blijft de vraag "Waarom nu pas?" maar goed, laten we dat maar snel gaan invoeren dan, of zo?quote:Op maandag 19 november 2007 18:23 schreef en_door_slecht het volgende:
Je kan onderscheid gaan maken tussen reizigerstreinen en goederentreinen, waarbij een goederentreinen een blok extra buffer hebben? Nu is het hele net zo ingericht dat er overal ertstreinen moeten kunnen remmen, terwijl die bijna nergens rijden. Dus waarom je veiligheidsmarges structureel te ruim houden?
DINGDONGquote:Op maandag 19 november 2007 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, normaal krijgen we een remindertje van arthurvdvelden, daar zat ik op te wachten eigenlijk
tofquote:Op maandag 19 november 2007 21:12 schreef Duvel het volgende:
Ik heb het vanavond even teruggekeken op de site. Het strijken van mijn overhemd was interessanter.
Begin december , nieuwe diesntregelingquote:Op maandag 19 november 2007 21:14 schreef Piles het volgende:
Vandaag de intercity van Vlissingen naar Amsterdam van 11.21: een enkele V (tot Roosendaal iig)
Nogal wat anders dan een DD-IRM die normaal rijdt
Weet iemand trouwens of het nog doorgaat dat er elk half uur een intercity door Zeeland gaat, en dat die dan op elk Zeeuws station stopt? En zo ja, wanneer zou dat gaan gebeuren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |