abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 november 2007 @ 17:07:17 #1
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54654732

Hier alweer deel tweeënnegentig in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden momenteel uit met Spurts (GTW's) en nog twee overgebleven Buffels, uiteindelijk moeten op alle Arriva-lijnen alleen Spurts overblijven.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mari�nberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.



Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje door de Twentse venen. De lijn wordt door Syntus in opdracht van Connexxion ge�xploiteerd met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten. Sinds Mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden met eindelijk een goede aansluiting op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het gebruik van het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwijck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Hiervoor wordt in eerste instantie materieel gehuurd, wat er op neerkomt dat er op beide trajecten met bestaand NS-materieel gereden wordt, namelijk de DH1/2 (Wadloper) en Mat '64 (Plan V). Nadeel van de Wadlopers is dat ze te langzaam zijn, en dat er te weinig van zijn, waardoor de geplande kwartiersdienst op de Maaslijn niet gehaald kan worden.
Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler.


Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor:
RandstadRail

Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover).

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NSI houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar Belgi� loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en Belgi� rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC�s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc.


Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Zodra de HSL echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!
deze OP is hier te vinden

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 16 november 2007 @ 17:10:45 #2
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54654813
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 14:42 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Zou het mogelijk zijn dan om een motor uit bijv. een afgedankte Plan U te nemen, en die in de oude DE-III te plaatsen? Want de orginele motoren lijken me allemaal wel niet meer aanwezig te zijn.

Of waarom is de DE-III eigenlijk niet dienstvaardig (zit de orginele motor er wel in?)
Die DE-III was volgens mij technisch op toen ie het museum in ging. Als je de dieselmotor uit een Plan U in die trein hangt (inclusief generator), hoop ik dat er nog elektromotoren in zitten, en dat die werken met de spanning uit de Plan U-generator.

Echter: er zit dertig jaar en een wereldoorlog tussen die twee treinen, dus kleine kans.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54655262


2e klas


1e klas
pi_54655797
pff... als ik dat zo zie heb ik liever de arriva indeling.. daar zijn de stoelen iets breder, wat prettiger zit. bovendien vind ik die gele handvaten lelijk, en onhandig
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2007 @ 18:08:19 #5
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54655933
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 14:42 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Zou het mogelijk zijn dan om een motor uit bijv. een afgedankte Plan U te nemen, en die in de oude DE-III te plaatsen? Want de orginele motoren lijken me allemaal wel niet meer aanwezig te zijn.

Of waarom is de DE-III eigenlijk niet dienstvaardig (zit de orginele motor er wel in?)
De middenbak is meende ik door zn hoeven gezakt. Opknappen kost erg veel, omdat het stel letterlijk bijna tot op de draad versleten is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54656604
quote:
Even een quote uit dat artikel:
quote:
De auto botste tegen de intercity uit Weert en werd enkele honderden meters meegesleept.
... ...
Een getuige zag dat de auto naar voren en achteren reed toen de intercitytrein uit Weert passeerde. Direct nadat de trein was gepasseerd, reed het slachtoffer tussen de gesloten spoorwegbomen door en werd daarbij vol in de flank gegrepen door de intercity-trein uit de richting van Weert.
Nadat de trein uit Weert gepasseerd is, rijdt de auto de overweg op en wordt geraakt door de trein uit Weert? Wie legt het even uit...
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2007 @ 18:57:53 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54656953
Die journalist heeft er de ballen verstand van. Het is de trein uit Weert en de tegentrein naar Weert. Een van beide heeft die auto gegrepen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 16 november 2007 @ 19:05:16 #8
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_54657056
quote:
Op donderdag 15 november 2007 21:11 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
Ik heb vandaag spoorgelopen .. er zijn fotos van
Ik zag de foto ja, vet
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_54657836
Volgens mij nog niet langs gekomen hier, goederenwagon van een trein ontspoort toevallig stond er ook een cameraploeg

http://www.ostfriesentv.de/on-tv_player.php5?id=1023
............................
pi_54658269
Vandaag naar Meppel geweest om het één en ander vast te leggen. De reis begon met een GTW, de Buffels waren helaas nergens te bekennen tussen Harlingen en Leeuwarden, ook niet op het emplacement van Leeuwarden, ik dacht al "mijn Buffels, wat doe je ". In Meppel ging ik na een stukje lopen wat foto´s maken. Toen ik net het station uitliep, zag ik twee Buffels aankomen. Het kon op dat tijdstip geen stoptrein naar Groningen zijn en al snel trok ik blij verrast de conclusie: Daar zijn de Buffeltjes weer; DM ´90 3446 en 3449 waren weer op weg naar het Noorden. Geen idee waar ze vandaan kwamen of evt. een nachtje gelogeerd hebben...


DM ´90 3446 + 3449 te Meppel.

Even later op de plek van bestemming aankomen, waar nog voor het middaguur ik deze foto´s gemaakt heb.


2 x ICM uit de richting Groningen.


2 x ICM uit de richting Leeuwarden.


2 Buffels als stoptrein naar Groningen.


1 x ICM-IV

Eigenlijk wilde ik daar nog Mat ´54 766 op de foto zetten, maar die had vertraging, toen ben ik alvast weer naar het station van Meppel gelopen.


ICM 4208 te Meppel.

Gelukkig kwam ik niet weer van een koude Kermis thuis; hier was het allemaal om te doen. De Hondekop op z´n oude baanvak.


Mat ´54 766 te Meppel even na het middaguur.


Dezelfde hondekop paar tellen later vanaf de andere kant.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 16 november 2007 @ 20:04:30 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54658499
Nice, Socios.

Over de 3446 en 3449. Ik denk dat Arriva de sleutels ingeleverd heeft en dat ze nu weer bij NSR zijn. Echter moeten ze nog onderhoud krijgen en even van wat ongewenste bestickering ontdaan worden, maar dan kunnen ze weer de dienst op.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54659640
Die buffels lijken me flink welkom op de stoptrein Zwolle-Enschede (welke bijnaam heeft deze, de Trans-overijssel Express ofzo?) Die dienst kan in de spits behoorlijk vol zitten...

Trouwens, is er een overgeschilderde Plan T/V (dus totaal in een andere kleur dan geel/blauw)? Ik dacht dat ik vanmorgen iets dergelijks van Amf naar Apd zag rijden. Het zal wel geen Olympische hondekop zijn....
Daarnaast reed er ook een V-IRM IV richting Apd, is dat die trein van Asd naar Dv?

BTW: NS.nl/...


[ Bericht 20% gewijzigd door Charango op 16-11-2007 20:55:03 ]
Socialist in Mercedes
pi_54659737
De 3449 stond vandaag rond 17.45 in de werkplaats te Zwolle.
Ze zijn dus bij Arriva weg...

De 766 ook gezien te Groningen, alleen de kop + sluitseinen. De rest was te donker
pi_54659821


Voor Fles!


Kesteren zelf nog
pi_54659858
Kesteren.
  vrijdag 16 november 2007 @ 20:56:49 #16
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_54659887
Wat is TGV.com toch een BAGGER site! Ik wordt gek!
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_54659984
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 20:04 schreef Peterselieman het volgende:
Over de 3446 en 3449. Ik denk dat Arriva de sleutels ingeleverd heeft en dat ze nu weer bij NSR zijn.
In dat geval was gisteren om 19.59u met 3446 voor mij (voorlopig) het laatste ritje met een Buffel naar Harlingen Haven en kan ik me opmaken voor 30 jaar lang Spurt...
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 20:47 schreef Charango het volgende:
Daarnaast reed er ook een V-IRM IV richting Apd, is dat die trein van Asd naar Dv?
Zou zo maar kunnen, die heb ik ook wel zien aankomen in Deventer.
pi_54660403
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 20:47 schreef Charango het volgende:
Die buffels lijken me flink welkom op de stoptrein Zwolle-Enschede (welke bijnaam heeft deze, de Trans-overijssel Express ofzo?) Die dienst kan in de spits behoorlijk vol zitten...

Trouwens, is er een overgeschilderde Plan T/V (dus totaal in een andere kleur dan geel/blauw)? Ik dacht dat ik vanmorgen iets dergelijks van Amf naar Apd zag rijden. Het zal wel geen Olympische hondekop zijn....
Daarnaast reed er ook een V-IRM IV richting Apd, is dat die trein van Asd naar Dv?

BTW: NS.nl/...
het word tijd dat ze die murat zijn smoel dicht lassen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  vrijdag 16 november 2007 @ 21:27:20 #19
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54660657
Mijn bevindingen vandaag



En iemand die levensmoe is
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
  vrijdag 16 november 2007 @ 21:39:19 #20
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54660965
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 19:53 schreef Socios het volgende:
Gelukkig kwam ik niet weer van een koude Kermis thuis; hier was het allemaal om te doen. De Hondekop op z´n oude baanvak.

[ afbeelding ]
Mat ´54 766 te Meppel even na het middaguur.

[ afbeelding ]
Dezelfde hondekop paar tellen later vanaf de andere kant.
Toffe foto's! Daar was ie dus gebleven, hij stond de afgelopen dagen op de Cartesiusweg... De kleur geel leek mij trouwens te licht...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 16 november 2007 @ 21:40:33 #21
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_54660998
Zo gelukt, m'n eindejaarssprint is geboekt Arthur het leven zuur maken

Hoorde net trouwens in de verte een stoomtrein, iemand enig idee welke ik hoorde? (Utrecht Lunetten zit ik )
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
  vrijdag 16 november 2007 @ 21:44:00 #22
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54661089
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 21:40 schreef Battlefan het volgende:
Zo gelukt, m'n eindejaarssprint is geboekt Arthur het leven zuur maken

Hoorde net trouwens in de verte een stoomtrein, iemand enig idee welke ik hoorde? (Utrecht Lunetten zit ik )
Teringhond , zowel op de heen EN terugweg het presteren om precies de trein te boeken waar ik inzit
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_54661948
wat gigantisch vet die oude hondekop in Meppel!! reed ie ook de dienstregeling of was het groepsvervoer/privé-aangelegenheid?
pi_54662116
Nee, helaas niet in de dienstregeling. Hij was op weg naar Groningen. Morgen worden er filmopnames te Hoogeveen gemaakt waarin die trein betrokken is. Zoals op de foto te zien, zijn de ramen ook afgeplakt met krantenpapier...
pi_54662175
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 21:44 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
zowel op de heen EN terugweg het presteren om precies de trein te boeken waar ik inzit
Welke trein is dat dan wel niet?
  vrijdag 16 november 2007 @ 22:24:51 #26
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_54662207
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 22:23 schreef Socios het volgende:

[..]

Welke trein is dat dan wel niet?
Thalys
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_54662341
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 21:40 schreef Battlefan het volgende:
Hoorde net trouwens in de verte een stoomtrein, iemand enig idee welke ik hoorde? (Utrecht Lunetten zit ik )
Denk de Zweinstein Express
Is namelijk Harry Potterweekend op 17 en 18 november in het Spoorwegmuseum.
............................
pi_54662721
NOOOO

Zuiderzeelijn van de baan

DEN HAAG - De Zuiderzeelijn, een nieuwe snelle spoorverbinding van de Randstad naar het noorden van het land, is van de baan. Het kabinet stelt wel 2 miljard euro beschikbaar om het noorden economisch te versterken, aldus minister Camiel Eurlings (Verkeer).

Bron: Telegraaf


Wel knap dat ze eindelijk een besluit nemen na 18 jaar ofzo, maar zal me niet verbazen als toch weer iemand met de plannen aankomt draven.
............................
  vrijdag 16 november 2007 @ 23:00:36 #29
136283 knars
Teethgrinder
pi_54663274
Tussen Noord- en Zuid-Korea kunnen ze treinen laten rijden, maar tussen de Randstad en Noord-Nederland blijft het moeizaam
pi_54663913
Is dat niet de hondenkop die te Watergraafsmeer stond?

Btw... daar staat nu een DDAR...
  zaterdag 17 november 2007 @ 01:21:14 #31
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_54666766
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 18:57 schreef Peterselieman het volgende:
Die journalist heeft er de ballen verstand van. Het is de trein uit Weert en de tegentrein naar Weert. Een van beide heeft die auto gegrepen.
Volgens mij was het de trein uit de richting van Weert naar Roermond die de aanrijding heeft gekregen. De gestrande reizigers uit die trein arriveerde namelijk kort na mij in Roermond om verder ri. het zuiden te reizen.

Was sowieso een groot zooitje door het late tijdstip van het ongeluk. Al het treinverkeer zat vast sinds elf uur, waarna er slechts met drie bussen kon worden gependeld (die ook lang opzich lieten wachten). Volgens mij waren 2 bussen richting de ongevalstrein gestuurd aangezien ik driekwartier moest wachten tot de zelfde bus weer terug was. Dan nog het feit dat de reguliere laatste treinen al weg waren en de chaos was compleet.

[ Bericht 19% gewijzigd door Eix op 17-11-2007 01:29:30 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_54668615
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 23:23 schreef Dichterbijer het volgende:
Is dat niet de hondenkop die te Watergraafsmeer stond?
Klopt.
  zaterdag 17 november 2007 @ 11:33:47 #33
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_54670245
quote:
UTRECHT - Een groot deel van de wissels op het Nederlandse spoor voldoet niet aan de veiligheidsnormen die spoorbeheerder Prorail heeft vastgesteld. Van de zesduizend wissels komen 1800 wissels niet door de 'APK-keuring.
Hele artikel.

Zo te horen komt er nog een hoop uitval wegens onderhoud aan..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_54670279
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 22:42 schreef sander89 het volgende:
NOOOO

Zuiderzeelijn van de baan

DEN HAAG - De Zuiderzeelijn, een nieuwe snelle spoorverbinding van de Randstad naar het noorden van het land, is van de baan. Het kabinet stelt wel 2 miljard euro beschikbaar om het noorden economisch te versterken, aldus minister Camiel Eurlings (Verkeer).

Bron: Telegraaf


Wel knap dat ze eindelijk een besluit nemen na 18 jaar ofzo, maar zal me niet verbazen als toch weer iemand met de plannen aankomt draven.
Volgens mij is het sowieso niet meer rendabel om in de huidige tijd nieuwe spoorlijnen aan te leggen (of überhaupt grote infrastructurele projecten). Als je dus bedenkt dat het idd jaren duurt voordat er een besluit is genomen, en dan nog eens jaren totdat alle milieu-fascisten met hun rechtszaken klaar zijn, dan zit je voor de feitelijke bouw van een project al op hoge kosten.
Als je dan nog eens ziet wat voor een stortvloed aan wettelijke eisen een spoorlijn aan moet voldoen (tunnels, viaducten, geluidsschermen, vergunning voor gevaarlijk vervoer, brandweer zus en zo, Europese Unie met hun fijnstof dit en dat, milieugroepen met hun zeldzame witgestipte aarsparkiet zo) dan zit je weer tegen grote vertragingen e.d. aan te hikken. Kijk nu maar naar al het gedoe rond de Betuwelijn en de HSL.

En al dat gedoe maakt het dus zo vreselijk langdradig en duur om een nieuwe spoorlijn (of autoweg) aan te leggen, zodat het upgraden van de bestaande infrastructuur eigenlijk een betere oplossing is (en die ook sneller gereed kan komen). Wat heeft de huidige forens eraan als pas over 10 jaar zijn probleem opgelost zou worden?

Tis eigenlijk jammer dat het de laatste 20 jaar zo ver moest komen, toen ze de Flevolijn aan hebben gelegd leek alles wat soepeler en vlotter te gaan (alhoewel een boog om de Oostvaardersplassen was afgedwongen). Maar goed, tegenwoordig hebben hele volksstammen er hun “beroep” van gemaakt om elke vorm van ontwikkeling onder het mom van “milieu” jarenlang tegen te werken, en wij zijn als samenleving ook zo gek om hun de mogelijkheid daartoe te geven.

Trouwens, over die treinkaping, is dit een “orgineel” Nederlands feit, of hebben er in het buitenland ook ooit eens treinkapingen plaatsgevonden?

Wel leuk om weer eens een “gele” Hondekop te zien, thanks for the pix!
  zaterdag 17 november 2007 @ 12:24:54 #35
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54671074
Er schijnen speciale bestickerde pakjesboten bij kampen te rijden. Heeft iemand die al geplaat?
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_54671861
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 22:21 schreef Socios het volgende:
Nee, helaas niet in de dienstregeling. Hij was op weg naar Groningen. Morgen worden er filmopnames te Hoogeveen gemaakt waarin die trein betrokken is. Zoals op de foto te zien, zijn de ramen ook afgeplakt met krantenpapier...
een film over de treinkaping of..?
pi_54672088
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 13:15 schreef ghizzer het volgende:

[..]

een film over de treinkaping of..?
Dat ja
pi_54672959
Zijn er nog mensen die naar de opening van het nieuwe station Amsterdam Arena gaan?
En volgende week opendag onderhoudsbedrijf Maastricht?
pi_54673442
Op de frontpage stont een stuk over de veiligheid van de wissels
Groot deel wissels onder veiligheidseisen
Wie weet hier meer over te vertellen....Wat zijn dat eigenlijk voor een eisen?
Only skydivers know why the birds sing....
They sing because they don't have to pack
pi_54673482
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 22:42 schreef sander89 het volgende:
NOOOO

Zuiderzeelijn van de baan
God zei dank wel ja. Wat een geldverspilling. OF doortrekken naar ten minste Berlijn en dan meteen met een magneetbaan, of helemaal afblazen. Daar in Drachten en Heerenveen dachten ze werkelijk met een HST naar A'dam te kunnen . Het optrekken alleen kost al meer dan de opbrengst van die anderhalve man en paardenkop die daar in zouden stappen.
Nou kan die 2 miljard mooi gebruikt worden om Drachten en Heerenveen fatsoenlijk te verbinden met Groningen en wellicht kan er gewerkt worden aan een volwassen verbinding tussen Groningen en Hamburg.
pi_54673593
Ik vind dat plan van Arriva nog niet eens zo slecht om een verbinding naar drachten te leggen...trek hem door naar Heerenveen en je hebt weer een mooi trein knooppunt
pi_54674658
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 14:43 schreef dirkie001 het volgende:
Op de frontpage stont een stuk over de veiligheid van de wissels
Groot deel wissels onder veiligheidseisen
Wie weet hier meer over te vertellen....Wat zijn dat eigenlijk voor een eisen?
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij is het juist zo dat Prorail dient te zorgen dat de wissels voldoen aan de veiligheidseisen die door de Inspectie Verkeer en Waterstaat gesteld worden. Klinkt minstens een beetje alsof ze daarop kritiek zien aankomen en de bui voor willen zijn of zo
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 november 2007 @ 17:03:59 #43
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_54675674
Buurtgoederentreintje...

"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 17 november 2007 @ 17:06:56 #44
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_54675722
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 16:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik weet het niet hoor, maar volgens mij is het juist zo dat Prorail dient te zorgen dat de wissels voldoen aan de veiligheidseisen die door de Inspectie Verkeer en Waterstaat gesteld worden. Klinkt minstens een beetje alsof ze daarop kritiek zien aankomen en de bui voor willen zijn of zo
Nee, die kritiek is bovengekomen na ontsporing in Eindhoven (zie artikel in NRC vandaag), waardoor PR nu wel 'uit de kast' moest komen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_54675827
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 17:03 schreef MREn het volgende:
Buurtgoederentreintje...

[ afbeelding ]
Dan zijn die kolenbakken nog leeg ook

Hoeveel = tractie en hoeveel = opzending?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54676386
Ik tel er echt maar acht
  zaterdag 17 november 2007 @ 17:44:36 #47
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_54676414
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 17:43 schreef Wadloper het volgende:
Ik tel er echt maar acht
geel-rood-rood-geel-geel-geel en dan 3 232'ers met een bvl-paal tussen de 1e en de 2e
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_54676667
Jeetje, het is meer loc dan wagon
blaat
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 17 november 2007 @ 18:00:39 #49
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54676773
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 17:03 schreef MREn het volgende:
Buurtgoederentreintje...

[ afbeelding ]
Kijk die trein is tenminste goed voorbereid op een eventueel defecte loc.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_54677129
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 17:06 schreef MREn het volgende:

[..]

Nee, die kritiek is bovengekomen na ontsporing in Eindhoven (zie artikel in NRC vandaag), waardoor PR nu wel 'uit de kast' moest komen.
+ ontsporing bij Dordrecht...
pi_54677140
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 17:03 schreef MREn het volgende:
Buurtgoederentreintje...

[ afbeelding ]
Vette plaat Was het gesprek vd dag volgens mij
pi_54678050
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 17:10 schreef Duvel het volgende:
Die DE-III was volgens mij technisch op toen ie het museum in ging. Als je de dieselmotor uit een Plan U in die trein hangt (inclusief generator), hoop ik dat er nog elektromotoren in zitten, en dat die werken met de spanning uit de Plan U-generator.

Echter: er zit dertig jaar en een wereldoorlog tussen die twee treinen, dus kleine kans.
Tssss

DE3 is DE3 hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54679451
Nu ik photoshop cs3 wat meer onder controle krijg ben ik eens gaan experimenteren met de ingebouwde RAW functie...

Dit was de foto die ik bewerkt heb van de JPG:


Dit is de foto die ik bewerkt heb van de RAW:


Wat een verschil
pi_54679612
Boomknuffelaar


Je zit gewoon rook weg te highlighten man
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54680854
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 17:44 schreef MREn het volgende:

[..]

geel-rood-rood-geel-geel-geel en dan 3 232'ers met een bvl-paal tussen de 1e en de 2e
Ohja, nu zie ik het ook
pi_54684417
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54688682
Mhwa is al weer over , gelukkig. Ik ga er vandoor meteen, 7:32 eerste trein, een VIRM
pi_54689074
quote:
Een stralende Prinses Maxima op een koud perron, dat was het begin van de feestelijke opening van het nieuwe Amsterdam Bijlmer ArenA station. Met veel muziek werd de Prinses ontvangen door de bewoners van de Amsterdamse Bijlmer.


Hier het hele artikel
Het nieuwste kinderforum van Nederland.
pi_54689132
Passagiers ontsnappen aan treinbotsing
Uitgegeven: 18 november 2007 08:12
Laatst gewijzigd: 18 november 2007 08:16

SITTARD - Ruim honderd treinpassagiers zijn in de nacht van zaterdag op zondag ontsnapt aan een frontale treinbotsing bij Sittard. Dat heeft het Korps landelijke politiediensten zondag laten weten.
ANP

Even na half een reed een trein die het station van Sittard uitreed bijna frontaal op een intercity die op hetzelfde spoor richting station rolde. De voertuigen kwamen op vier meter afstand van elkaar tot stilstand.

Wissel

Het ging om de intercity Maastricht-Eindhoven met vijftien mensen aan boord en de intercity Amsterdam-Heerlen met 100 passagiers. Bij het incident raakte een wissel licht beschadigd.
(c) ANP

http://www.nu.nl/news/132(...)ch_en_Eindhoven.html
pi_54689550
quote:
Op zondag 18 november 2007 09:37 schreef Dammie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hier het hele artikel
Hee cool, ff lezen. Heb de Koninklijke nog nooit in het echt gespot
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54689709
quote:
Op zondag 18 november 2007 09:49 schreef thats-me het volgende:
Passagiers ontsnappen aan treinbotsing
Op Teletekst stond nog dit:
quote:
107 Teletekst zo 18 nov
***************************************
Bijna treinbotsing bij Sittard
***************************************
` Vannacht zijn ruim honderd passagiers
ontsnapt aan een frontale treinbotsing
bij Sittard.

Even na half één reed een trein het
station van Sittard uit en botste bijna
frontaal op een binnenkomende intercity
die op hetzelfde spoor reed.De twee
voertuigen kwamen op vier meter van
elkaar tot stilstand.Bij het incident
raakte een wissel licht beschadigd.

De politie heeft nog geen idee hoe de
twee treinstellen op hetzelfde spoor
terecht zijn gekomen.Bij de machinisten
en de treindienstleider werd direct een
alcoholtest afgenomen,maar de drie
hadden niets gedronken.
De politie hoeft daar ook helemaal geen idee van te hebben, daar is de Inspectie Verkeer en Waterstaat voor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 18 november 2007 @ 10:57:48 #62
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_54689749
Gistermiddag was de overweg bij station Baarn buiten gebruik dacht ik, de IC uit A'dam kwam eraan maar de boompjes gingen niet dicht
pi_54689864
quote:
Op zondag 18 november 2007 10:57 schreef Tecnix het volgende:
Gistermiddag was de overweg bij station Baarn buiten gebruik dacht ik, de IC uit A'dam kwam eraan maar de boompjes gingen niet dicht
Lijkt me raar, maar het zou kunnen. Ik ben er rond 13:15 langsgekomen met de sneltrein, en ik heb niks bijzonders gezien daar. Heb er ook niet echt op gelet trouwens.

Normaal gesproken is het trouwens bij overwegen zo dat als er een storing is, ze automatisch op de zwaartekracht dichtzakken, bij wijze van fail-safe maatregel.

[ Bericht 14% gewijzigd door Dr_Flash op 18-11-2007 11:18:17 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54689977
Uit de categorie ´zeer moeilijk´. Vanaf welk station heeft men dit weidse uitzicht?

pi_54690026
Ik ga voor Workum.


Oh nee, daar staan veel te veel bomen en struiken Even verder zoeken

[ Bericht 87% gewijzigd door Dr_Flash op 18-11-2007 11:33:58 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 18 november 2007 @ 11:36:48 #66
142921 ArthurvanderVelden
Lankenwärter Schraumann
pi_54690229
quote:
Op zondag 18 november 2007 11:21 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga voor Workum.


Oh nee, daar staan veel te veel bomen en struiken Even verder zoeken
Fles wat doe jij op dit tijdstip nog achter je compjoeter man, hup ga je kilometers maken...
December wordt niks meer met al die stakingen

* ArthurvanderVelden gooit een 6pak naar Fles en schopt hem de trein in...
Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
~Een wijsgeer
pi_54690402
niks, vandaag blijf ik thuis

straks visite. En die stakingen zijn tegen die tijd wel weer over.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54691206
quote:
Op zondag 18 november 2007 11:18 schreef Socios het volgende:
Uit de categorie ´zeer moeilijk´. Vanaf welk station heeft men dit weidse uitzicht?

[ afbeelding ]
Hindelopen is toch ook in de middle of nowhere?
pi_54691448
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 18:18 schreef Zug-Chef het volgende:
+ ontsporing bij Dordrecht...
Hier een uitgebreid artikel daarover

Het begint als volgt:
quote:
Het overvolle Nederlandse spoornet is jarenlang verwaarloosd. Beheerder Prorail ligt onder vuur. Eerste deel van een tweeluik over hardnekkig falen.
De tranen springen je in je ogen, hoe langer je doorleest over onze Champions League Vingerverf-josti-bende.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 18 november 2007 @ 13:16:18 #70
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54691918
Dat is inderdaad een stuk waar je treurig van wordt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_54692409
Overigens vraag ik me af hoe de Inspectie V&W de zaakjes intern ZELF eigenlijk voor elkaar heeft. Als voor zoiets simpels als de naamgeving van die onderhoudsrapporten al niet eens een standaard is...




Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54692562
Maar goed, ik was dus op zoek naar het rapport van die ontsporing bij Dordrecht, maar dat staat hier dus niet tussen schijnbaar. En www.ivw.nl ligt gelukkig ook plat, dus dat komt mooi uit zeg maar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 18 november 2007 @ 15:46:35 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_54695036
quote:
Op zondag 18 november 2007 12:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hier een uitgebreid artikel daarover

Het begint als volgt:
[..]

De tranen springen je in je ogen, hoe langer je doorleest over onze Champions League Vingerverf-josti-bende.
Een hele lap tekst voor een artikel, maar wel een goed artikel. Vooral die versnippering baart me zorgen. Dat ze dat na 10 jaar nog niet op orde hebben zeg. Ook dat het hoofdkantoor gezien wordt als een ivoren toren. Zoiets mag niet voor komen. Wanneer gaan ze bij Prorail eens echt spijkers met koppen slaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 18 november 2007 @ 15:57:21 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_54695297
Als ze het hoofdkantoor een keer bezocht hadden, hadden ze kunnen zien dat het geen ivoor is, maar baksteen. Wel een echte bunker trouwens, van binnen erg mooi gerenoveerd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 18 november 2007 @ 16:40:15 #75
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_54696343
quote:
Op zondag 18 november 2007 09:49 schreef thats-me het volgende:
Passagiers ontsnappen aan treinbotsing
Uitgegeven: 18 november 2007 08:12
Laatst gewijzigd: 18 november 2007 08:16

SITTARD - Ruim honderd treinpassagiers zijn in de nacht van zaterdag op zondag ontsnapt aan een frontale treinbotsing bij Sittard. Dat heeft het Korps landelijke politiediensten zondag laten weten.
ANP

Even na half een reed een trein die het station van Sittard uitreed bijna frontaal op een intercity die op hetzelfde spoor richting station rolde. De voertuigen kwamen op vier meter afstand van elkaar tot stilstand.

Wissel

Het ging om de intercity Maastricht-Eindhoven met vijftien mensen aan boord en de intercity Amsterdam-Heerlen met 100 passagiers. Bij het incident raakte een wissel licht beschadigd.
(c) ANP

http://www.nu.nl/news/132(...)ch_en_Eindhoven.html
Mijn god.

Gaat lekker hier zo.

Ander artikel: http://www.limburger.nl/a(...)EUWS01/71118001/1056
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_54697605
quote:
Op zondag 18 november 2007 15:57 schreef Duvel het volgende:
Als ze het hoofdkantoor een keer bezocht hadden, hadden ze kunnen zien dat het geen ivoor is, maar baksteen. Wel een echte bunker trouwens, van binnen erg mooi gerenoveerd.
komt een beetje in de buurt van die Stalinistische monsters uit het oostblok van de jaren '50. Een beetje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_54697635

Het huidige stationsbordje.
Fotobron: Socios


Uithuizen! De hoofdplaats van de gemeente Eemsmond met het op twee na noordelijkste treinstation van Nederland. Het station werd op 16 augustus 1893 in gebruik genomen en ligt op het traject Groningen - Roodeschool. Tot 1973 had het een prachtig stationsgebouw.


Het stationsgebouw voor 1973.
Fotobron: stationsweb.nl

Het werd in dat jaar vervangen door een Abri...


Het station na 1973.
Fotobron: stationsweb.nl

Sinds 2000 staat er weer een (modern) stationsgebouw zonder kaartverkooploket of andere voorzieningen, maar met (bedrijfs)ruimte te huur erin...


Het station heden ten dage gefotografeerd op 17 november 2007.
Fotobron: Socios

Materieel
Begin vorige eeuw toen de treinreis van Uithuizen naar Groningen nog een uur vergde reden er stoomtreinen.


Fotobron: stationsweb.nl

Tussen begin jaren ´80 tot vorig jaar reed er de Wadloper.


Een wadloper op het enige spoor en naast het enige perron van het station.
Fotobron: stationsweb.nl

Deze Wadloper is dit jaar vervangen door de Spurt.


GTW op weg naar Roodeschool na de stop te Uithuizen op 17 november 2007.
Fotobron: Socios

Dienstregeling
Tussen Uithuizen en Groningen rijdt een uurdient. In de ochtendspits een halfuurdienst. In de middagspits wordt het station nog voorbij gereden door een wannabe-sneltrein tussen Roodeschool en Groningen. Tussen die twee plaatsen reed vroeger ook nog een dagelijkse posttrein. Deze deed Uithuizen wel aan, hier werd de post dan ingeladen, hetgeen mee ging naar Groningen. Vandaar uit werd de post geladen op de nachtposttrein naar het Zuiden van het land.

Internationele treinen komen niet in Uithuizen, vroeger kon men wel met één overstap in Groningen naar Bremen. Eurostar denkt er wel over om de hogesnelheidstrein van Londen naar Brussel door te trekken naar Uithuizen Centraal, maar de meesten achten dit zeer onwaarschijnlijk. Tussen 1911 en nu is de reistijd van Uithuizen naar Groningen bijna gehalveerd. Onderstaand een tabel met daarin de dienstregeling van de eerste trein op een (maan)dag.



Hierbij vallen de volgende dingen op:
  • Tot 1977 kon men rond 6 uur ´s ochtends in Groningen zijn. Daarna is dat een uur later geworden naar 7 uur. In 1967 kon men zelfs al voor 6 uur in Groningen zijn, nu is dat later dan in 1911.
  • In het begin van de vorige eeuw deed de trein er nog een uur over. In de jaren ´60 en ´70 iets meer dan 40 minuten. Met de komst van de Wadloper is dit gedaald tot 37 minuten. De komst van de Spurt heeft daar nog iets van af gesnoept, nu is de reistijd van Uithuizen naar Groningen 35 minuten.
  • In de jaren ´90 tot 2006 werd er niet gestopt te Sauwerd, daarvoor en sinds dit jaar weer wel. Er gaan echter geruchten om de stop te Sauwerd weer te schrappen.

    Persoonlijke affectie met Uithuizen:
    In mei 1999 was dit het eindstation van mijn treinrecordreis door Nederland. Toen kon met nog een paar minuten voor 00.00u uitstappen op dit station vanuit Groningen. Het stationsgebouw van nu stond er toen nog niet. Wel die abri, helaas hebben ze het oude stationsgebouw, zoals in zoveel plaatsen, gesloopt.

    Uithuizen, ondanks de veranderingen, een leuk stationnetje.

    Aan wie kan ik het stokje overdragen voor een stukje te laten maken over... Roept u maar...
  • pi_54697815
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 17:29 schreef Socios het volgende:
    Aan wie kan ik het stokje overdragen voor een stukje te laten maken over... Roept u maar...
    Zug-Chef :: Duisburg Hbf

    En nu ga ik het eens goed doorlezen Ziet er erg goed uit, ik had niet eens eigen materiaal bij de foto's
    quote:
    Eurostar denkt er wel over om de hogesnelheidstrein van Londen naar Brussel door te trekken naar Uithuizen Centraal, maar de meesten achten dit zeer onwaarschijnlijk.


    Even kijken of mensen het hele stuk lezen alvorens te reageren Mafkeesch
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_54698071
    Ik kom bijna nooit op die lijntjes naar Roodeschool en Delfzijl eigenlijk. Nieuweschans is ook al een tijdje geleden hoor, maar daar ben ik zeker 10 keer vaker geweest dan op die andere 2. Zonde eigenlijk..
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_54698281
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 17:36 schreef Dr_Flash het volgende:
    Even kijken of mensen het hele stuk lezen alvorens te reageren Mafkeesch
    Inderdaad ja.
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 17:45 schreef Dr_Flash het volgende:
    Ik kom bijna nooit op die lijntjes naar Roodeschool en Delfzijl eigenlijk. Nieuweschans is ook al een tijdje geleden hoor
    Naar Delfzijl ben ik (ook) maar één keer geweest. In 1998 of 1999. Roodeschool ook één keer. Gisteren tot Uithuizen weer eens na lange tijd. Die foto van dat weidse uitzicht is trouwens genomen vanuit de trein te Warffum. Naar Nieuweschans eigenlijk ook maar 2 keer geweest. Meestal houdt bij Groningen de reis wel op dus. Daar gaat blijkbaar dus echt niets boven volgens ICM 4023.
    pi_54698466
    Als ik daar ben, is het vaak om de kilometers te doen, en het kost evenveel tijd om naar Nieuweschans (2 x 47 km) te gaan als naar Roodeschool of Delfzijl (2 x 38). Bovendien is Nieuweschans nog handig om een slingertje door Niedersachsen te maken
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Frontpage / Sport zondag 18 november 2007 @ 18:08:45 #82
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_54698626
    Het rondje Groningen - Delfzijl - Roodeschool - Groningen is gelukkig binnen 2 uren te doen. Als je in die omgeving bent, dan besef je gelijk dat het daar echt platteland is. Met op zaterdag wedstrijden ploegen en andere soortgelijke dingen

    Leuk gedaan, Socios
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_54698822
    Ik krijg alweer helemaal zin om eens naar Roodeschool af te reizen

    Zoeen beetje de Noordkaap van NL
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zondag 18 november 2007 @ 18:19:09 #84
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54698846
    Pas op dat je niet van de wereld valt!
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54698954
    Het is zeker een mooie omgeving daar.
    pi_54699157
    Welke kneus is vandaag een tas met kleding in de bagagerekken van stel 4040 vergeten.......juist ja
    Kan de tas morgen op Schiphol ophalen. Relaxt Thanx HC
      zondag 18 november 2007 @ 19:56:20 #87
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_54701266
    Groeten vanuit de 854 die nu stopt op Tilburg Reeshof .
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
    pi_54701640
    Veel wadjes in Zwolle vanmiddag
    Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
      zondag 18 november 2007 @ 20:28:32 #89
    142921 ArthurvanderVelden
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54702139
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 18:18 schreef Dr_Flash het volgende:
    Ik krijg alweer helemaal zin om eens naar Roodeschool af te reizen

    Zoeen beetje de Noordkaap van NL
    Neem Marnehuizen dan gelijk mee..

    Enniewee is het de bedoeling dat je een stukje maakt over je vaste stationnetje ? Zo Ja mag ik dan ook kiezen voor Vlaardingen oost ipv moerwijk? Want Moerwijk Ligt er net 11 jaar ... Mag ik eigenlijk wel...
    Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
    ~Een wijsgeer
      Redactie Frontpage / Sport zondag 18 november 2007 @ 20:31:47 #90
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_54702226
    Het gaat er meer om dat degene die het stukje geschreven heeft een ander aanwijst en die een onderwerp geeft om over te schrijven. Dus dat hoeft helemaal niet je vaste stationnetje te zijn. Het kan bijvoorbeeld ook een treintype zijn.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_54702231
    Moet je aan Socios vragen Die bepaalt wie, en ook over welk station
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_54702251
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
    Het kan bijvoorbeeld ook een treintype zijn.
    Dat zou wel nieuw zijn op zich, maar goed, dat kan ook natuurlijk
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_54702320
    Leuk stukkie Socios Wsm is mij noordelijk genoeg overigens.

    [ Bericht 6% gewijzigd door vw_caddy op 18-11-2007 20:47:57 ]
    Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
    pi_54702460
    Ik heb vandaag ook een leuk dagje gehad in de zon (en de kou)

    ACTS 5814 + Containertrein (aannemelijk Lw2 van gister) om 7:32 te Lw
    RN 6411 + sleep Fccpps'n om 8:20 in Mp (met lok ri Hgv)
    RRF 19 + Containertrein "Tilburg-shuttle" om 10:25 Ht -> Tbi
    RN 1602 + Containertrein om 11:04 Ehv -> Btl
    RN 1616 + Containertrein om 11:06 Tgra -> Ehv
    RN 1603 + UC tr 45718 om 11:18 Dn -> Ehv
    R4C 2003 + Containertrein 41723 om 11:28 Dn -> Vl
    Strukton CSM3 om 11:34 Dn -> Vl
    RN 6454 + 6455 + Lege ertstrein 48708 om 11:50 Dn -> Ehv
    RN 6457 + 6460 + Container/Hupactrein om 12:22 Dn -> Ehv
    ERS 6616 + Containertrein 41773 om 12:24 Dn -> Vl
    ERS 6609 + Containertrein om 12:34 Dn -> Ehv
    RN 6459 + 6475 + 6517 + Kolentrein om 12:42 Dn -> Vl
    RN 232 904 + Container/Hupactrein om 13:07 Dn -> Ehv
    ERS 6601 + Containertrein 40113 om 13:13 Dn -> Vl
    RN 6514 + 6472 + 6482 + Container/Hupactrein om 13:54 Dn -> Ehv
    RN 6517 + 6475 + 6459 + Container/Hupactrein om 14:18 Dn -> Ehv
    RN 1609 + Containertrein om 14:42 Dn -> Vl
    ERS 6605 + Containertrein 40102 om 14:48 Dn -> Ehv
    ERS 6607 + Containertrein 41752 om 15:22 Dn -> Ehv
    RN 6515 + 6520 + 6505 + Ertstrein 48717 om 15:40 Dn - >Vl
    RN 1616 + Containertrein 42607 om 16:18 Hm -> Vl
    ACTS 5811 + 7102 + Containertrein 60249 om 18:11 Amf -> Hvs

    Dit heb ik gezien *fapfap* en morgen komen de foto's wel, waaronder ook wat reizigersmat!
      zondag 18 november 2007 @ 20:41:31 #95
    142921 ArthurvanderVelden
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54702530
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
    Het gaat er meer om dat degene die het stukje geschreven heeft een ander aanwijst en die een onderwerp geeft om over te schrijven. Dus dat hoeft helemaal niet je vaste stationnetje te zijn. Het kan bijvoorbeeld ook een treintype zijn.
    Ja ok sorry voor de vraag ik mis wel eens wat/scroll soms eens door als ik 2 dagen heb gemist ofzo
    Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
    ~Een wijsgeer
    pi_54703229
    Er wordt binnenkort wel even een lijstje in de OP gemaakt van dat soort diepte-artikeltjes denk ik
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_54703387
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 11:47 schreef Dr_Flash het volgende:
    En die stakingen zijn tegen die tijd wel weer over.
    Mag ik je er even op attenderen dat die stakingen in Duitsland bij mijn vakantie begin augustus al bijna roet in het eten gooiden... En het is nog steeds niet opgelost...
    pi_54703490
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:15 schreef Zug-Chef het volgende:

    [..]

    Mag ik je er even op attenderen dat die stakingen in Duitsland bij mijn vakantie begin augustus al bijna roet in het eten gooiden... En het is nog steeds niet opgelost...
    Die bitches rijden maar jah ik betaal ervoor
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_54703573
    Maar als die bitches toch weer gaan staken op de dag dat jij weg gaat, heb jij een probleem. Niet hun. Want jij kan dan niet in Zweden komen...
      zondag 18 november 2007 @ 21:35:06 #100
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54703858
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:23 schreef Zug-Chef het volgende:
    Maar als die bitches toch weer gaan staken op de dag dat jij weg gaat, heb jij een probleem.
    Dat is altijd zo, daar hoef je mij niet mee te bedreigen
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zondag 18 november 2007 @ 21:41:17 #101
    142921 ArthurvanderVelden
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54703991
    Ik knijp m ook wel een beetje voor 31 December naar Paris
    Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
    ~Een wijsgeer
    pi_54704044
    Zag vanavond een lintje door Eindhoven CS gaan.... wel getrokken door een geel monster van Nedtrain ofzo...
    pi_54704377
    Ik kan me herinneren dat dat met die draaistel revisie van die lintjes te maken heeft. Vanwege detectie zullen ze wel niet solo mogen rijden.
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      zondag 18 november 2007 @ 22:20:42 #104
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_54705002
    Weet iemand overigens hoe je een koersrol kan bemachtigen uit de inmiddels gereviseerde koplopers?
      zondag 18 november 2007 @ 22:23:14 #105
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54705086
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 22:20 schreef knars het volgende:
    Weet iemand overigens hoe je een koersrol kan bemachtigen uit de inmiddels gereviseerde koplopers?
    Nedtrain bellen?

    Of weet ik welke club die revisies doet?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      zondag 18 november 2007 @ 22:34:02 #106
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_54705429
    dat vraag ik me dus ook af. Ik kan wel wachten tot je ze voor te veel geld bij zo'n verzamelaarsbeurs kan scoren, maar ik heb het liever zo gratis mogelijk Zo heeft een vriend van me een aantal vertrekstaten in z'n huis hangen, gratis meegekregen van de werklui die ze vervingen (en ja, ik probeer dus op het station te posten een dag voor dienstregeling 2008 ingaat ).
    pi_54705888
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 20:31 schreef Dr_Flash het volgende:
    Moet je aan Socios vragen Die bepaalt wie, en ook over welk station
    In dat geval... We blijven nog even in het Noorden... Peterselieman en Buitenpost.
      zondag 18 november 2007 @ 22:49:32 #108
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54706010
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 22:46 schreef Socios het volgende:
    Peterselieman en Buitenpost.
    en de klok tikt
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Frontpage / Sport zondag 18 november 2007 @ 22:57:39 #109
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_54706277
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 22:46 schreef Socios het volgende:

    [..]

    In dat geval... We blijven nog even in het Noorden... Peterselieman en Buitenpost.
    Zal deze week eens kijken of ik er wat leuks van kan maken. Is in ieder geval genoeg recent fotomateriaal over te vinden.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      zondag 18 november 2007 @ 23:00:44 #110
    142921 ArthurvanderVelden
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54706371
    Nu RTL5 RTL Travel Adrenaline. Met een reis over het hoogst gelegen spoor ter wereld
    Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
    ~Een wijsgeer
      zondag 18 november 2007 @ 23:39:15 #111
    106942 Eix
    Stranded here on planet earth
    pi_54707392
    Even snel een vraagje. De NS kruidvat dagkaarten, mag je die ook gebruiken in combinatie met een overgang naar de 1e klasse?

    Ben eraan een denken om een keer Arnhem - Utrecht 1e klasse te doen met de ICE (wel toeslag, ach ja).
    Most people keep their brains
    Between their legs
    (Don't you find ?)
      zondag 18 november 2007 @ 23:54:52 #112
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_54707766
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 23:39 schreef Eix het volgende:
    Even snel een vraagje. De NS kruidvat dagkaarten, mag je die ook gebruiken in combinatie met een overgang naar de 1e klasse?

    Ben eraan een denken om een keer Arnhem - Utrecht 1e klasse te doen met de ICE (wel toeslag, ach ja).
    Lees

    Nee
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 19 november 2007 @ 00:07:09 #113
    106942 Eix
    Stranded here on planet earth
    pi_54708008
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Lees

    Nee
    Ik zie het niet op de talon er bij staan.
    Most people keep their brains
    Between their legs
    (Don't you find ?)
      maandag 19 november 2007 @ 07:22:55 #114
    74976 JDude
    groetjes, veldmuis
    pi_54709731
    quote:
    Op zondag 18 november 2007 21:43 schreef Dichterbijer het volgende:
    Zag vanavond een lintje door Eindhoven CS gaan.... wel getrokken door een geel monster van Nedtrain ofzo...
    In Den Bosch stond er gisterenavond ook eentje.
    It's always around me, all this noise
    But not nearly as loud as the voice saying
    "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
    Just let it happen, let it happen"
      maandag 19 november 2007 @ 10:48:22 #115
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_54711950










    I never joke about my work!
    1: Ik heb altijd gelijk
    2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
      maandag 19 november 2007 @ 10:57:40 #116
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_54712127
    is dat meppel?
    pi_54713364
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 10:57 schreef knars het volgende:
    is dat meppel?
    dat weet ik wel zeker. ik zag gisteren trouwens de pakjesexpress in Zwolle staan. Niet zo bijzonder hoor. Het was gewoon een Buffel met louter witte bestickering met langs de ramen allemaal pakjes/verpakte cadeautjes en met de opdruk "pakjesexpress".
    pi_54713664
    @socios, leuk verhaal, thanks for writing!
      maandag 19 november 2007 @ 12:16:16 #119
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_54713719
    Kwam een jaar of zes terug vaak in Meppel, maar toen kon je nog met die overheerlijke Plan U rijden.

    Ik ben er trouwens al uit wat voor nieuwe telefoon ik wil:
      maandag 19 november 2007 @ 12:23:36 #120
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_54713889
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 12:16 schreef knars het volgende:
    Kwam een jaar of zes terug vaak in Meppel, maar toen kon je nog met die overheerlijke Plan U rijden.
    Ik ben persoonlijk blij dat die krengen verdwenen zijn! Pff wat een ramp waren die dingen zeg! Vaak kapot, dus vaak vertraagd, ijskoud in de winter, tocht, traag... Enige voordeel was dat er redelijke banken in zaten.
    I never joke about my work!
    1: Ik heb altijd gelijk
    2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
      maandag 19 november 2007 @ 12:26:18 #121
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_54713941
    Ik vond ze juist wel wat hebben. Lekker authentieke dieselstank ook
      maandag 19 november 2007 @ 12:27:39 #122
    136283 knars
    Teethgrinder
    pi_54713979
    Even rondhangen op Gare du Nord en Gare de l'Est:




    en die verschrikkelijke RER bakken:
    pi_54715044
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 00:07 schreef Eix het volgende:

    [..]

    Ik zie het niet op de talon er bij staan.
    Hmm, je hebt gelijk En het staat ook niet op de envelop of 1 van die andere papiertjes die erbij zitten. Staat me iets van bij dat het niet mocht, maar waar ik dat dan gelezen heb...
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Frontpage / Sport maandag 19 november 2007 @ 13:17:30 #124
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_54715096
    Vanochtend een goeie Arriva mcn getroffen. Had al gefloten voor vertrek en normaal kunnen daarna de deuren niet meer geopend worden en vertrekt de trein. Gelukkig kon ik nog net instappen. Heb dan ook vanaf het busstation in Leeuwarden naar perron 8 aan een stuk gerend. En dat rennen is niet fijn als je een weekendtas naast je hebt slingeren.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_54716045
    quote:
    Veel meer treinverkeer mogelijk op spoor

    Over het spoor kunnen veel meer treinen rijden dan nu gedacht. Over het drukste deel van het netwerk rijden nu twaalf treinen per uur, maar door een reeks slimme aanpassingen kunnen al voor 2012 circa dertig treinen rijden over datzelfde tracé.

    In de Randstad kan het spoorboekje dan worden afgeschaft. Dat stelt spoorbeheerder ProRail in een reactie op het Actieplan Spoor, dat minister Camiel Eurlings van Verkeer maandag presenteerde op het Centraal Station in Den Haag.
    Ja ja En nou nog iemand die het gelooft hmm

    Meer uit de Fabeltjeskrant
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Frontpage / Sport maandag 19 november 2007 @ 14:06:49 #126
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_54716116
    Bij Schiphol wordt binnenkort al blokverkorting toegepast, dus echt een fabeltje is het niet, maar dat het spoorboekje kan worden afgeschaft, daar geloof ik niet in.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_54716419
    Gisteren nog uitvoerig in het NRC wat een geblunder men daar al jaren aaneen rijgt, en dan nu een praatje over slimme oplossingen waardoor ineens de capaciteit meer dan verdubbelt? Ja hoor, je opoe
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 19 november 2007 @ 14:26:52 #128
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54716567
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 14:06 schreef Peterselieman het volgende:
    Bij Schiphol wordt binnenkort al blokverkorting toegepast, dus echt een fabeltje is het niet, maar dat het spoorboekje kan worden afgeschaft, daar geloof ik niet in.
    Er worden toch alleen wat wissels uitgehaald?
    Iemand gisteren nog naar ontspanning op het spoor gekeken?
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54716841
    Ja... Zwolle - Amersfoort is ineens 80 kilometer en Nijkerk - Ermelo 20...
      Redactie Frontpage / Sport maandag 19 november 2007 @ 14:40:26 #130
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_54716892
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 14:26 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    Er worden toch alleen wat wissels uitgehaald?
    Dat en op andere plaatsten wissels neergelegd, zodat er een betere benutting van het spoor ontstaat, maar ik meende ook iets gelezen te hebben over het verkleinen van de afstanden tussen seinen, zodat er meer treinen binnen kunnen komen op Schiphol en de perronsporen minder lang leeg zijn.
    quote:
    Iemand gisteren nog naar ontspanning op het spoor gekeken?
    Ja. Was niet bijster onder de indruk. Ook niet van de BOA's van Prorail. Ze lieten meer dan de helft nog doorkarren ook als de lichten op rood waren bij de spoorwegovergang.
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_54717089
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 14:38 schreef Socios het volgende:
    Ja... Zwolle - Amersfoort is ineens 80 kilometer en Nijkerk - Ermelo 20...
    Hoe zou zoiets toch komen eigenlijk? Zoiets zoek je toch even uit? Dat is 3 seconden werk. Je gaat toch niet zomaar wat lopen blaten?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_54717208
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 14:26 schreef Duvel het volgende:

    Iemand gisteren nog naar ontspanning op het spoor gekeken?
    Nee, normaal krijgen we een remindertje van arthurvdvelden, daar zat ik op te wachten eigenlijk
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 19 november 2007 @ 15:16:36 #133
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54717654
    Ik stond een overhemd te strijken, niet meer aan het programma gedacht...
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 19 november 2007 @ 15:18:32 #134
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54717700
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 14:38 schreef Socios het volgende:
    Ja... Zwolle - Amersfoort is ineens 80 kilometer en Nijkerk - Ermelo 20...
    't Is toch allemaal dubbelspoor?
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54717894
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 15:18 schreef Duvel het volgende:

    [..]

    't Is toch allemaal dubbelspoor?
    twee keer 66 is ineens wel 80 of zo?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Redactie Frontpage / Sport maandag 19 november 2007 @ 15:52:38 #136
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_54718461
    Berichtje op Nu.nl
    quote:
    Ouderen krijgen 'treintraining'

    DEN HAAG - Het kabinet trekt 2 miljoen euro uit om ouderen de trein in te lokken. Tot en met 2012 moeten ongeveer 50.000 65-plussers een zogenoemde 'treintraining' krijgen. Dat staat in het Actieplan Spoor van minister Camiel Eurlings van Verkeer.
    ANP

    Op dit moment telt Nederland ongeveer 2,3 miljoen senioren. Dat komt neer op 14 procent van de bevolking en door de vergrijzing neemt dat percentage de komende vier jaar nog toe. Ouderen maken minder gebruik van het openbaar vervoer dan de doorsnee-Nederlander en Eurlings wil dat veranderen.

    Daarmee krijgt een succesvol experiment in Twente met 'ov-ambassadrices', die ouderen bezoeken en uitleg geven over het gebruik van openbaar vervoer, een landelijk vervolg.
    Altijd onderweg naar het avontuur
      Redactie Frontpage / Sport maandag 19 november 2007 @ 15:53:52 #137
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_54718469
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 15:26 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    twee keer 66 is ineens wel 80 of zo?
    Via de binnenwegen is het wel 2 keer 80
    Altijd onderweg naar het avontuur
    pi_54719366
    quote:
    Over het drukste deel van het netwerk rijden nu twaalf treinen per uur, maar door een reeks slimme aanpassingen kunnen al voor 2012 circa dertig treinen rijden over datzelfde tracé.
    En welk traject is dat dan? Spoorweg Amsterdam Bijlmer-Utrecht, Rijswijk, Geldermalsen-Utrecht?
    Socialist in Mercedes
    pi_54719901
    Ik ben vooral benieuwd naar die "slimme aanpassingen". Voor een vingerverfclub is een kwast al een hele innovatie, niewaar?

    Maar serieus, hoe zien ze dat voor zich? Kortere bloklengten? Dan blijkbaar ook kortere remwegen? En wat doe je met lange goederentreinen, die gewoon 2 blokken tegelijk bezet houden? En natuurlijk: Waarom nu pas? Waarom kan het nu blijkbaar ineens wel?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 19 november 2007 @ 17:34:11 #140
    106942 Eix
    Stranded here on planet earth
    pi_54720071
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 13:15 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Hmm, je hebt gelijk En het staat ook niet op de envelop of 1 van die andere papiertjes die erbij zitten. Staat me iets van bij dat het niet mocht, maar waar ik dat dan gelezen heb...
    Ja mij staat ook zoiets bij, daarom vraag ik het. Naja, ik doe het gewoon de volgende keer.
    Most people keep their brains
    Between their legs
    (Don't you find ?)
    pi_54721104
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 17:24 schreef Dr_Flash het volgende:
    Ik ben vooral benieuwd naar die "slimme aanpassingen". Voor een vingerverfclub is een kwast al een hele innovatie, niewaar?

    Maar serieus, hoe zien ze dat voor zich? Kortere bloklengten? Dan blijkbaar ook kortere remwegen? En wat doe je met lange goederentreinen, die gewoon 2 blokken tegelijk bezet houden? En natuurlijk: Waarom nu pas? Waarom kan het nu blijkbaar ineens wel?
    Je kan onderscheid gaan maken tussen reizigerstreinen en goederentreinen, waarbij een goederentreinen een blok extra buffer hebben? Nu is het hele net zo ingericht dat er overal ertstreinen moeten kunnen remmen, terwijl die bijna nergens rijden. Dus waarom je veiligheidsmarges structureel te ruim houden?
    pi_54721742
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 18:23 schreef en_door_slecht het volgende:
    Je kan onderscheid gaan maken tussen reizigerstreinen en goederentreinen, waarbij een goederentreinen een blok extra buffer hebben? Nu is het hele net zo ingericht dat er overal ertstreinen moeten kunnen remmen, terwijl die bijna nergens rijden. Dus waarom je veiligheidsmarges structureel te ruim houden?
    Mja, als dat het is, goed punt. Blijft de vraag "Waarom nu pas?" maar goed, laten we dat maar snel gaan invoeren dan, of zo?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 19 november 2007 @ 19:21:53 #143
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54722582
    Je kunt ook met een uitgebreider seinstelsel dan alleen rood, geel en groen gaan werken. Zo kun je een trein al laten afremmen terwijl hij nog niet helemaal terug moet naar 40 km, bijvoorbeeld door een cijferbak aan te brengen. Alleen maak je daarmee je blokstelsel wel veel en veel ingewikkelder, maar het kan. Of je moet gewoon afstappen van seinen en ATB, en lekker ERTMS level 3 gaan rijden. Alleen is dat nog niet ontwikkeld, en het staat voor de komende tien jaar nog niet op de planning.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54722837
    Gewoon het hele spoor verMaglevven, dat kan ook
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      maandag 19 november 2007 @ 19:53:36 #145
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54723106
    Ik ben tegen.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
      maandag 19 november 2007 @ 20:14:34 #146
    142921 ArthurvanderVelden
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54723545
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 14:54 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Nee, normaal krijgen we een remindertje van arthurvdvelden, daar zat ik op te wachten eigenlijk
    DINGDONG
    dames en Heren Dienstmededeling, Jullie hadden je een slordig etmaal geleden allemaal moeten melden bij de Televisie!
    -klik-

    Ach, het was toch niet de Schiphol aflevering
    Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
    ~Een wijsgeer
      maandag 19 november 2007 @ 21:12:35 #147
    22957 Duvel
    Gevallen engel.
    pi_54724939
    Ik heb het vanavond even teruggekeken op de site. Het strijken van mijn overhemd was interessanter.
    Niet alles wat geen nut heeft
    heeft geen zin.
    Stijn De Paepe
    pi_54724997
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 21:12 schreef Duvel het volgende:
    Ik heb het vanavond even teruggekeken op de site. Het strijken van mijn overhemd was interessanter.
    tof En wanneer zien we dat op TV?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_54725005
    Vandaag de intercity van Vlissingen naar Amsterdam van 11.21: een enkele V (tot Roosendaal iig)
    Nogal wat anders dan een DD-IRM die normaal rijdt

    Weet iemand trouwens of het nog doorgaat dat er elk half uur een intercity door Zeeland gaat, en dat die dan op elk Zeeuws station stopt? En zo ja, wanneer zou dat gaan gebeuren?
      maandag 19 november 2007 @ 21:19:54 #150
    142921 ArthurvanderVelden
    Lankenwärter Schraumann
    pi_54725131
    quote:
    Op maandag 19 november 2007 21:14 schreef Piles het volgende:
    Vandaag de intercity van Vlissingen naar Amsterdam van 11.21: een enkele V (tot Roosendaal iig)
    Nogal wat anders dan een DD-IRM die normaal rijdt

    Weet iemand trouwens of het nog doorgaat dat er elk half uur een intercity door Zeeland gaat, en dat die dan op elk Zeeuws station stopt? En zo ja, wanneer zou dat gaan gebeuren?
    Begin december , nieuwe diesntregeling . Dat staat nog steeds zover ik weet

    En bedoel je niet V-irm in plaats van DD-irm?

    Was zeker gezellig? Dat heeft nooit gepast volgensmij..
    Bedankt weer jongens, voor de geweldige informatievoorziening en het geweldige gekluns. Tof, wordt een mens blij van :(
    ~Een wijsgeer
      maandag 19 november 2007 @ 21:21:12 #151
    86072 thatsme
    and That's you!
    pi_54725160
    nog een paar filmpjes van van het weekend:

    http://www.youtube.com/watch?v=EkbYogvmtAU
    ICMm 4014

    http://www.youtube.com/watch?v=SIjaXjIpcwg
    Buffel met stop in Meppel
    I never joke about my work!
    1: Ik heb altijd gelijk
    2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')