Peterselieman | maandag 5 november 2007 @ 21:21 |
![]() Hier alweer deel 90 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek. Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster. PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() ![]() Meer informatie over Arriva kun je hier vinden. ![]() ![]() ![]() De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 gaat Veolia op de Maaslijn rijden met nieuw spul, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor: RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu zou er een tram moeten rijden van de HTM (tweedehandsje uit Hannover), maar het ding is al sinds half april kapot. Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar Belgi� loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en Belgi� rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los is komen te liggen van de rest van de Noord-Oost IC�s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. Dus laat je creativiteit de vrije loop! | |
Dichterbijer | maandag 5 november 2007 @ 21:24 |
Heb vandaag voor het eerst gehoord (via mijn huisgenootje) dat een trein in Baarn niet kon stoppen vanwege blaadjes op de rails... zijn ze even later achteruit gereden om toch nog te stoppen te Baarn ![]() | |
sander89 | maandag 5 november 2007 @ 22:18 |
quote:Ja het is ook een 6 momenteel code ROOD ![]() Misschien maar effe tijdelijk in de OP zetten nu, of is dat geen goed idee? Komt trouwens leuke beurs in de RAI denk ik: http://www.uic-highspeed2008.com/ ![]() Edit: Foutje is volgens mij niet voor ons bedoelt. [ Bericht 7% gewijzigd door sander89 op 05-11-2007 22:29:07 ] | |
Duvel | maandag 5 november 2007 @ 22:19 |
Hier ook kloteweer met aardig wat wind vanavond, dat is wel een goed uitgangspunt voor een glijpartij! | |
Peterselieman | maandag 5 november 2007 @ 22:39 |
quote:Ben ik niet zo'n voorstander van quote:Kost maar ¤145. Ben in maart wel gratis naar Rail-Tech in Utrecht geweest. Was officiëel ook niet voor mij bedoeld ![]() | |
sander89 | maandag 5 november 2007 @ 23:11 |
quote:Ja maar dat is voor 3 hele dagen, van de RAI site: Fast track to Sustainable Mobility Organisator: Europoint b.v. Locatie: Amsterdam RAI, congress rooms and halls 2 & 3 Datum: 17 mrt 2008 t/m 19 mrt 2008 Openingstijden: ma: 12.30 – 18.00 uur, di: 10.00 – 17.00 uur, wo: 10.00 – 16.00 uur Toegangsprijs: ¤ 35,- (incl. BTW) per dag Alleen dan is nog steeds aardig prijzig en weet niet of het echt iets is, misschien zal wel verzameling HST staan? | |
Peterselieman | maandag 5 november 2007 @ 23:17 |
Zal wel ja. AnsaldoTilburg zal er nog wel niet staan met het bloemencorso met Zuigmond.SPOILER | |
Socios | dinsdag 6 november 2007 @ 00:38 |
![]() DM ´90 3449 met het laatste stukje als trein 30123 zojuist vertrokken met +5 van Harlingen naar Harlingen Haven. ![]() De koersrol op de 3446 ![]() | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 6 november 2007 @ 07:50 |
Ehm ... weet iemand wat die treinstellen doen op watergraafsmeer waarvan de ruiten ook blauw geschilderd zijn? ![]() | |
ghizzer | dinsdag 6 november 2007 @ 09:07 |
quote:heb ik precies een jaar geleden meegemaakt bij station Rijssen. De stoptrein (toen nog een ICM/koploper) reed 300 meter verder door. toen moest ie weer achteruit.. haha.. vooral dat gezicht van de mensen op het perron die op de trein moesten wachten.;) | |
Zug-Chef | dinsdag 6 november 2007 @ 09:13 |
Bijna priceless ja ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 6 november 2007 @ 09:14 |
Leuke dingen gezien vandaag: - Een SGM (2 baks) op transport door Amersfoort, denk op doortocht naar Denemarken voor de ombouw. Helaas geen nummer gezien. - Op Watergraafsmeer: de groene/grijze Traxx is omgetoverd tot een Rode/witte Traxx En die blauwe bakken/gele bakken @ watergraafsmeer: geen enkel idee...word gebruikt als remwagens/info standjes ![]() quote:Krijg nou tietuh... ik dacht dat Arriva daar niet aandeed...zeker vanwege het feit dat nu alle treinen verplicht zijn dat soort info te tonen. | |
Zug-Chef | dinsdag 6 november 2007 @ 09:19 |
quote:Zie hier: http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?4,3526796 | |
Peterselieman | dinsdag 6 november 2007 @ 09:20 |
Die kende ik al, maar wat doen die bakken dan nu al in Nederland? | |
ghizzer | dinsdag 6 november 2007 @ 09:35 |
haha vet van die VIRM.. trouwens.. zie de laatste tijd vet vaak een treinspotter op station Rijssen staan. Iemand van de hoogte? en oh ja.. weet iemand wanneer het tijdelijke perron op Deventer gereed is? | |
Zug-Chef | dinsdag 6 november 2007 @ 09:59 |
DEVENTER - In afwachting van de bouw van een definitief derde perron bij het Deventer NS-station is gekozen om eerst een tijdelijk platform te realiseren. Deze wordt op het bestaande spoor gebouwd. Eigenlijk wilden de Nederlandse Spoorwegen vanaf december, als de nieuwe dienstregeling ingaat, beschikken over een derde perron in Deventer. Door die extra capaciteit wordt het mogelijk om ieder kwartier een trein van en naar de Randstad te laten rijden. Nu moeten de verschillende treinen vóór Deventer nog wachten tot er plaats is op het station alvorens de stad binnen kunnen rijden. Dit vergt té veel tijd. De regering trok eerder al miljoenen uit om allerlei knelpunten op het spoor op te lossen. Uitbreiding van het station in Deventer is één van de maatregelen waar geld voor is gereserveerd. Het derde perron moet aan de stadszijde van het station (de zijde van het stationsplein) komen. De plannen zijn onderdeel van een totale aanpak van het Deventer station. Die plannen zijn nog niet gereed. ProRail, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de aanpassing van het spoor, wacht niet langer en kiest voor een voorlopige oplossing. Dit voorjaar wordt er een tijdelijk perron gebouwd. Dit derde platform wordt bovenop het (veelal ongebruikte) derde spoor aan de zijde van het stationsgebouw gebouwd. Volgens ProRail-woordvoerder Joost Mulder wordt nog gekeken waar de toegang voor het tijdelijke perron moet komen. Het platform moet medio april gereed zijn. Het is nog duidelijk of de beschikbaarheid van een extra perron in het voorjaar meteen leidt tot aanpassing van de dienstregeling in Deventer. http://www.destentor.nl/deventer/article2116156.ece | |
ghizzer | dinsdag 6 november 2007 @ 10:02 |
quote:hopelijk maak ik dat niet meer mee en ben ik dan al afgestudeerd (en woon ik elders, bij voorkeur in zwolle). ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 6 november 2007 @ 10:12 |
quote:Je bedoelt de RailHummer? ![]() [ Bericht 15% gewijzigd door Dr_Flash op 06-11-2007 10:17:49 ] | |
ghizzer | dinsdag 6 november 2007 @ 10:18 |
knaterslelijk! | |
ghizzer | dinsdag 6 november 2007 @ 10:26 |
trouwens, wat is het favoriete Nederlandse treinstation van FOK? Ikzelf ben toch wel gecharmeerd van het nieuwe station Bijlmer. Maar echte schoonheid vind ik dan toch het station van Maastricht en dat van Haarlem. | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 6 november 2007 @ 10:27 |
quote:Station Moerwijk ![]() ![]() Maar waarom ziet iedereen die stofzuigers met bloemmetjes op watergraafsmeer, vorige week heb ik echt niks kunnen ontdekken, en gisteren ook niet? ![]() | |
ghizzer | dinsdag 6 november 2007 @ 10:31 |
quote:ik heb het nu puur over het station he.. dus even je emoties achterwege gelaten.. anders staat bij mij station Varsseveld ook op nummer 1 (daar heb ik 18 jaar fulltime gewoond en veel mooie momenten meegemaakt van het ophalen en wegbrengen van dierbaren ![]() | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 6 november 2007 @ 10:56 |
quote:Ik mag graag op schiphol uitstappen ![]() ![]() | |
ghizzer | dinsdag 6 november 2007 @ 11:00 |
quote:mee eens.. Schiphol is ook zeker mooi! | |
von_Preussen | dinsdag 6 november 2007 @ 11:01 |
Emotie: Station Ermelo, altijd als ik bij mijn grootouders was ging ik met opa elke keer naar het station om een uurtje treinen te kijken. Favo: Hoek van Holland, zo’n wereldstation (denk aan de treinen die vroeger naar heel Europa gingen!) maar nu toch zo “vergaan”. Trouwens, grappig dat ze in Deventer juist de stationszijde pakken om het 3e spoor aan te leggen, aangezien over dat spoor toch met enige regelmaat treinen langskomen als het 2e spoor vol staat met materieel (wat dus vaak voorkomt). Vanwege de bouwmaterialen aan juist de andere kant van het perron (de kant van het oude postperron) dacht ik dat ze daar het extra perron zouden aanleggen, gezien het feit dat er daar minder treinen rijden. Trouwens, ik denk dat ze die ingang vrij moeilijk kunnen realiseren, tenzij ze natuurlijk buiten het station om trappen aan gaan leggen tegen de “spoordijk” aan. Wat lullen ze ook raar over per kwartier trein laten rijden (1500-serie zullen ze het wel over hebben), als ze die trein nu een vol kwartier eerder laten rijden dan komt ie om .35 in Deventer aan (vanuit Randstad), en zou om .00 vertrekken (richting Randstad), als ze de stoppers dan op 1 perron afwerken lijkt mij er genoeg plaats te zijn. | |
ghizzer | dinsdag 6 november 2007 @ 11:07 |
quote:mooi bericht (Y). ga zo even zoeken op foto's van station Hoek van Holland, want het station is voor mij volkomen onbekend. Tof dat je meer hebt getypt dan 2 zinnen, want als het om onderwerpen gaat die mij interesseren dan kan het voor mij niet lang genoeg zijn! station Deventer.. ja.. mijn gedachte was het zelfde, bij het voormalige postperron staat inderdaad behoorlijk wat materiaal en bovendien hebben ze vorige week daar de boel flink gesnoeid, dus mijn gedachte was hetzelfde. ik denk dat er gewoon een trap komt vanaf het perron naar het busstation en dat ze daar de fietsenrekken (gedeeltelijk) weg zullen halen. Een andere mogelijkheid is er niet (ivm de status van het stationsgebouw plus het feit dat er een AKO binnen 'in de weg' zit. | |
Charango | dinsdag 6 november 2007 @ 11:22 |
quote:Het perron van 'Moskou aan de IJssel'? Een van de mooiere stations vind ik toch A'dam CS en Groningen... ![]() Iets moderner maar ook niet verkeerd: 's Hertogenbosch. En natuurlijk de klassieker Valkenburg Onderaan de lijst staan dan toch wel Utrecht CS en A'dam Zuid ![]() [ Bericht 45% gewijzigd door Charango op 06-11-2007 11:27:21 ] | |
thatsme | dinsdag 6 november 2007 @ 11:22 |
quote:Dat kan iedereen wel voorspellen, bladeren, regen en veel wind. De ideale cocktail. | |
ghizzer | dinsdag 6 november 2007 @ 11:27 |
quote:dat is al even geleden dat dat er op stond. | |
Tecnix | dinsdag 6 november 2007 @ 14:04 |
quote:Hmm heb ik 'helaas' niet meegekregen ![]() | |
i2Them2 | dinsdag 6 november 2007 @ 16:21 |
Tvp ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 6 november 2007 @ 16:26 |
Paris Nord? | |
Peterselieman | dinsdag 6 november 2007 @ 16:48 |
quote:Die ja. | |
Peterselieman | dinsdag 6 november 2007 @ 16:49 |
Ben tegelijk met socios in Lw geweest, maar heb m niet kunnen spotten. Straks maar even wat plaatjes van vandaag uploaden | |
Dr_Flash | dinsdag 6 november 2007 @ 16:51 |
Ja leuk, jezelf terugvinden op de ander zijn foto's ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 6 november 2007 @ 16:54 |
Foto's van reizigers ![]() | |
von_Preussen | dinsdag 6 november 2007 @ 19:32 |
quote:Ik wil best meer dingen typen dan alleen twee zinnen, maar dan krijg je zo’n semi-poetisch filosofisch verhaal dat op het einde niet meer zoveel met treinen te maken heeft maar eerder met de vergankelijkheid van de mens. Of was dat juist je bedoeling? Wat me nog wel bijstaat is dat ik in Ermelo altijd het stationsgebouw inliep (was toen nog een loket), en er was een rek met allerlei folders. Ik maakte er toen een sport van om zoveel mogelijk verschillende folders van de verschillende jaren dat ik er vaak kwam heb verzameld. Dus als je nog een folder van de Voordeelurenkaart 1992 zoekt, ik zal hem nog wel ergens hebben (of ik hem kan vinden is een tweede vraag). De treinenloop was toen al vrij eentonig, natuurlijk twee keer per uur een sloot aan Koplopers die als Intercity langskwamen en de stoptreinen die meestal bestonden uit DD-AR (soms Plan V). Dan spreken we wel over de jaren 1992 tot 1997. Maar ondanks die eentonige treinenloop was de vreugde altijd groot als de bel van de spoorwegovergang de komst van een trein aanduidde, en het was voor mij altijd toch een kleine verassing welke trein nu weer langs zou komen. Zo af en toe een goederentrein heeft gelukkig wel enigzins afwisseling geboden. Goh, ik ga er denk ik binnenkort maar weer eens langs. Het is zeker 10 jaar geleden dat mijn grootouders uit Ermelo weg zijn verhuisd, en dat ik dus het laatst op het station was. Het loket zal inmiddels wel gesloten zijn? Hoek van Holland is echt zo’n vet station. Je komt eraan lopen, en ziet een machtig groot gebouw met verschillende (kop)sporen. Daarachter zie je dan de schepen naar de UK, die slechts een paar tientallen meters van het station liggen. Maar dan slaat gewoon de algehele vergankelijkheid toe, want van de 4 kopsporen wordt er geen enkele meer gebruikt (althans, de al het whatever wat op het perron groeit laat dat vermoeden). Zelfs de trein stopt een perron verder (aan het kleine stukje naar Hoek v. Holland Strand) zodat het geheel er troosteloos bij ligt, vooral als je er rondloopt. Zelfs het loket is er niet meer open, reizigers uit het buitenland moeten zichzelf maar zien te bedruipen. Dan ga je ‘s avonds op internet foto’s bekijken van het station, waar dan op die lege verroeste sporen die je die dag hebt bekeken, allerlei treinen bleken te staan met bestemmingen in Duitsland, Scandinavië e.d. Het is moeilijk te bevatten dat dit secundaire lijntje ooit eens zo’n internationale allure heeft gehad. Je proeft in feite de geschiedenis, als je bedenkt dat mijn eigen grootvader (die uit Ermelo!) hier ooit eens met de trein heen is gestuurd om voor de Duitsers aan de Atlantikwall te werken (en hem toen is gesmeerd, onder begeleiding van enkele kogels). Maar ook andere zaken hebben zich hier afgespeeld, zoals de Koningin die in de Meidagen 1940 in het zicht van het rokende Rotterdam de boot naar Engeland heeft genomen. En de Duitsers die tijdens de oorlog hier in fort van hebben gemaakt. Ook echter mensen die zowel voor de oorlog, als ook na de oorlog hier de boot hebben gepakt naar de nieuwe werelden (de VS, Australië). Gedegradeerd van belangrijk grensstation tot niets meer dan een halte aan een secundaire lijn. Van al deze gebeurtenissen lijkt niet meer over te zijn, deze foto staat in mijn ogen echt symbool hiervoor: De ongebruikte perrons, leeg en verlaten, lijken niets meer te zeggen te hebben. Maar wat voor (persoonlijke) gebeurtenissen zullen zich er in de afgelopen jaren hebben afgespeeld. ![]() Hier stopt de trein tegenwoordig (spoor 1 & 2): ![]() ![]() Tot December 2006 reed de NS nog een “boottrein” naar Amsterdam, die gebruik maakte van een kopspoor. Echter met het vervallen van deze trein wordt het kopspoor ook niet meer gebruikt. Maar vroeger zag het er zo uit: ![]() Uit de goeie oude tijd van Hoek van Holland: alle D-treinen staan klaar voor vertrek. Van bekende namen zoals de Warschau-Express, de Holland-Scandinavie Express en de Colonia Express is, hoe triest ook, nu niets meer over! ![]() Een vertrekkende D-trein naast de boot. En daarom lijkt Hoek van Holland Haven wel symbool te staan voor de veranderingen in de 20e eeuw, voor de neergang van de klassieke manier van reizen, en de opkomst van alles moet maar snel en goedkoop. De ware "klasse" die het reizen omgaf is helaas verdwenen. Zo ghizzer, nu tevreden? | |
Dr_Flash | dinsdag 6 november 2007 @ 19:44 |
Netjes Preuss ![]() * Dr_Flash is trouwens in Ermelo geboren, maar dat terzijde ![]() Best een cool idee voor een estafette-topic of zo. Iemand schrijft een verhaal over een station en geeft het stokje dan aan iemand anders die over een ander station (of bijvoorbeeld een materieelserie) een verhaal schrijft ![]() Maar goed, dat zal hier op fok! wel vrij vlot doodbloeden ben ik bang.. | |
Peterselieman | dinsdag 6 november 2007 @ 19:47 |
Nice, Von_Preussen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 6 november 2007 @ 20:18 |
Apart dat de 4024 al in revisie is, terwijl de 4022 en 4023 nog rondtuffen. 4024 schijnt namelijk eerder afgeleverd te zijn dan die 2 stellen. | |
Dr_Flash | dinsdag 6 november 2007 @ 20:19 |
quote:Waar hou je dat bij? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 6 november 2007 @ 20:28 |
Staat op Somda, anders had ik het niet geweten | |
Wadloper | dinsdag 6 november 2007 @ 20:38 |
quote:Er gaat niets boven Groningen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 6 november 2007 @ 20:39 |
Oh okee, ik dacht al dat ik wat miste ![]() quote:Well? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 6 november 2007 @ 20:50 |
Socios had m al geplaat. Buffel 3446 met Harlingen Haven als bestemming. Ik kon niet achterblijven natuurlijk:![]() GTW 10318 staat uit te rusten om 10.40 in Leeuwarden: ![]() Evenals koploper 4078: ![]() Vijf minuten eerder was buffel 3449 met 2 minuten vertraging vertrokken uit Leeuwarden: ![]() Tot slot nog een plaatje van de hoorn van de 10317. Ziet er fraai uit: ![]() | |
Socios | dinsdag 6 november 2007 @ 20:51 |
quote:Grappig, ik zie het nu ook aan de spots. Zowel bij aankomst als vertrek te Leeuwarden even een ´rondje langs de velden´ om aankomende en vertrekkende treinen te noteren. Zojuist die van ´20.00u´ ingevoerd. ![]() Edit: geinige foto´s, die vertrekkende Buffel ben ik in Dronrijp tegengekomen. ![]() [ Bericht 11% gewijzigd door Socios op 06-11-2007 21:00:52 (Toevoeging) ] | |
Socios | dinsdag 6 november 2007 @ 21:10 |
quote:Ik vind het wel een goed idee eigenlijk. Even kijken hoever we komen daarmee in dit topic. Heb jij al een idee? Dan is het stokje nu bij jou. ![]() @ von_Preussen: mooi stukje proza! ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 6 november 2007 @ 21:30 |
quote:Ja, lekker ![]() dan mag jij een station noemen, en heb ik een week de tijd om wat te schrijven. Deal? | |
Socios | dinsdag 6 november 2007 @ 21:44 |
Prima, in het kader van de mooie stations waarover gesproken is noem ik Kesteren. Dat vind ik een prachtig station, vooral eind jaren ´90 toen er nog Plan U reed en de perrons nog niet vernieuwd waren. Gelukkig ligt het emplacement er nog. Ben benieuwd, indien gewenst mag je ook Dalfsen of Uithuizen kiezen, daar heb ik ook het één en ander mee, maak er maar wat van. ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 6 november 2007 @ 21:49 |
Nee, Kesteren is prima ![]() | |
i2Them2 | dinsdag 6 november 2007 @ 22:09 |
quote: ![]() Gare de Lyon ![]() | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 6 november 2007 @ 22:21 |
Hoek van Holland ![]() ![]() Overigens word 1 kopspoortje nog gebruikt, Spoor 4 zegmaar naast het "nieuwe" station. Savond als ze tot haven gaan stopt er planmatig 2x een trein. Zie hier Hoek van Holland Haven, ik kom er af en toe zomaar ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 6 november 2007 @ 22:36 |
quote:Dat is nou wat ze "Roestrijden" noemen ![]() | |
MonoSynth | dinsdag 6 november 2007 @ 22:54 |
Heh, het viel me vandaag pas op dat de TEE Northlander die al een tijdje hier op Zwolle staat ineens een rode kop heeft. Ik wilde het eerst hier vragen maar kwam toen achter iets wat men "Google" noemt om er achter te komen dat het ding al sinds half juli rood is! En ik woon er praktisch naast :S Ik kwam trouwens nog wel een tof treintje tegen bij mijn zoektocht: In de jaren '50 durfden ze iig nog wat tofs te doen met ontwerpen... | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 6 november 2007 @ 22:57 |
quote:He fles, leg mij nou niks uit he, dat had ik op weg naar den helder al door wat dat was ![]() ![]() Waarom zouden ze dat kopspoortje nog willen behouden dan? ![]() | |
ArthurvanderVelden | dinsdag 6 november 2007 @ 23:18 |
Nog een zoekplaatje: Fles jij zou tevens moeten weten waar dit is ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 7 november 2007 @ 00:23 |
quote:Zoiets heet een matrixdisplay, vriend. | |
Ofyles2 | woensdag 7 november 2007 @ 00:25 |
quote:Amsterdam Sloterdijk. En dan vooral de omkapping van de sporen die bovenlangs voeren. | |
Ofyles2 | woensdag 7 november 2007 @ 00:27 |
quote:Dan vraag je je af waarom de NS niet voor een afgeleide van de ICE of de TGV heeft gekozen. | |
Duvel | woensdag 7 november 2007 @ 08:12 |
quote:Ik prefereer "bestemmingsaanduiding" boven weer een anglicisme. En vergeet niet hoe belangrijk het is je vrienden juist te kiezen. Het was gaver toen we nog gewoon koersborden hadden... | |
ghizzer | woensdag 7 november 2007 @ 09:50 |
quote:ja zeker een mooi verhaal! Hoek van Holland was zoals ik al stelde alleen van naam bekend. Ik wist niet dat er zo´n verhaal achter schuil zat. Heb wel ooit gelezen over 1 of ander treindrama (nabij Harmelen als ik me niet vergis) waarbij een trein uit (ik meen Denemarken) betrokken was. Die foto's zijn wel erg mooi, ook met vlak ernaast die boot. Echt sentiment! Het verbaast me wel dat de DD-AR in de jaren negentig ook al als stoptrein op de lijn Zwolle - Utrecht fungeerde, omdat ik in die tijd regelmatig met een DD-AR als intercity van Arnhem richting Den Helder ging. Omdat de V-IRM er toen nog niet was, was ik in de veronderstelling dat alle DD-ARstuff als intercity's fungeerden, maar de realiteit blijkt dus anders. Zometeen ga ik even de foto's van station Ermelo checken. Om er even een beeld bij te krijgen. ![]() | |
ghizzer | woensdag 7 november 2007 @ 09:55 |
quote:Plan U ![]() | |
von_Preussen | woensdag 7 november 2007 @ 10:45 |
Ik zal het je nog sterker vertellen, in mijn jeugd ben ik vaak met mijn tante in de trein rondjes gaan doen. Thuis heb ik nog een videoband waar we een rondje Utrecht – Tiel – Arnhem – Utrecht maken, en van het stuk Geldermalsen – Tiel (SGM-3) en Tiel – Arnhem (DE-2) heb ik dus videomateriaal van hoe ik bij de machinist in de cabine zit. Dubbel sterker nog, ik heb zelfs videomateriaal van hoe ik bij de machinist in de cabine van Amersfoort (toen waren ze nog aan het ombouwen) naar Ermelo ga in de DD-AR. | |
Remco | woensdag 7 november 2007 @ 13:27 |
Je kan weer gratis internetten op het station, ff spotje van Microsoft Office bekijken en je krijgt een code voor 15 minuten ![]() | |
thatsme | woensdag 7 november 2007 @ 14:20 |
quote:en waar is die reclame te vinden? | |
Dichterbijer | woensdag 7 november 2007 @ 14:39 |
quote:Dump het op Youtube anders geloven we je niet ![]() | |
von_Preussen | woensdag 7 november 2007 @ 15:24 |
@Dichterbijer, volgens mij past een videoband niet in de CD-ROM drive van mijn PC, ik heb dus geen idee hoe ik één en ander moet overzetten. Trouwens, op Zondagmiddag om 17:30 komt op RTL 7 “spanning op het spoor”, dus mocht iemand daar nog interesse in hebben, bij deze dus de gegevens. | |
Dichterbijer | woensdag 7 november 2007 @ 15:46 |
quote:Hangt op ieder spoorstation nu... lijkt mij leuk om te zien. Wat ik heb begrepen zijn het recente projecten. | |
Dr_Flash | woensdag 7 november 2007 @ 15:55 |
Ik zal het je nog sterker vertellen. Ik heb videomateriaal van dat ik een plan V met mijn oren van Bilthoven naar Amersfoort trek ![]() ![]() | |
ghizzer | woensdag 7 november 2007 @ 16:04 |
op internet staat een treinreis uit de coupe van Apeldoorn naar Deventer. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 november 2007 @ 16:05 |
quote:Cabineritten blijven dan weer wel boeiend ![]() | |
Remco | woensdag 7 november 2007 @ 16:08 |
quote:Gewoon op de startsite van KPN die je krijgt als je signaal hebt, onderaan. | |
PartyAnimal87 | woensdag 7 november 2007 @ 16:14 |
quote:Loket is er nog, wordt tegenwoordig gerund door een sociale werkplaats ![]() http://www.kimbervie.nl/tog/ermelo.htm | |
Tecnix | woensdag 7 november 2007 @ 17:41 |
Vandaag met veel vertraging op me bestemming gekomen, nu weer thuis. Nog enkele foto's(met mobiel) van een defecte trein. Gemaakt op station Hilversum ![]() ![]() Na wat gesleutel ging ie toch weer weg ![]() ![]() | |
Socios | woensdag 7 november 2007 @ 20:55 |
quote:Station Bilthoven ofzo? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 november 2007 @ 21:20 |
http://openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/jandieterich Staan plaatjes van Lintje 23 die opgelapt wordt in Rotterdam temidden van allerlei trams en bussen. Ach een Lint past er wel tussen, omdat het toch een railbus is ![]() | |
ArthurvanderVelden | woensdag 7 november 2007 @ 21:25 |
quote:Nee een verstopt NS logo in de grafstenen van het spooklsot van de Efteling. Ik dacht dat fles dit wel wist ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 7 november 2007 @ 22:14 |
quote:Fles wist dat wel hoor ![]() Fles is vaker in de efteling geweest dan AvdV ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 november 2007 @ 22:46 |
Die SGM-II stellen gaan bij de revisie vernummerd worden. Ze komen als 2111-2125 en 2130-2145 de baan weer op. | |
ArthurvanderVelden | woensdag 7 november 2007 @ 22:52 |
quote:Geen verrassing dat was bij de SGM III ook ![]() | |
Peterselieman | woensdag 7 november 2007 @ 22:58 |
Klopt, maar het nummer wordt niet met 100, maar met 110 opgehoogd. Dit omdat SM'90 al de nummers 2101-2109 had. | |
Dichterbijer | donderdag 8 november 2007 @ 00:16 |
Waneer kunnen we de eerste weer terug verwachten? | |
Peterselieman | donderdag 8 november 2007 @ 00:17 |
Ik meende April gelezen te hebben. Daarna zal het wat sneller gaan. Voor eind dit jaar vertrekken nog 2 bananen naar Randers. | |
ArthurvanderVelden | donderdag 8 november 2007 @ 06:55 |
Nog meer revisie nieuws, Alstom gaat de revisie uitvoeren van al het materieel op RER lijn 3 ( Geexploiteerd door RATP en SCNF/Transilien) Maagoed, wie wil dat weten? ![]() | |
Duvel | donderdag 8 november 2007 @ 09:08 |
Gaan ze bij die Sprinter prototweetjes nou nog een doorgang maken tussen de bakken en een plee toevoegen? | |
ghizzer | donderdag 8 november 2007 @ 09:55 |
even terugkomend op de topictitel.. gisteren vertrok de trein vanaf station Wijhe (Plan V) en deze slipte enorm. je hoorde de electromotor janken omdat de wielen doorschoten bij het optrekken. oh ja.. wat is bij jullie, treinvrinden, het favoriete traject om te reizen en waarom? | |
Zug-Chef | donderdag 8 november 2007 @ 10:14 |
Venlo-Tilburg vind ik heerlijk, mits in Bm235 rijtuigen Daarnaast Hengelo - Amsterdam, mits in de Pimpelbistro In het Buitenland vooral Koblenz - Bingen(Rhein) en Koblenz - Rüdesheim(Rhein), vanwege het mooie traject langs de Rijn | |
ghizzer | donderdag 8 november 2007 @ 10:32 |
quote:ah juist.. bedoel je met BM 235 ICK-rijtuigen? Hengelo-Amsterdam vind ik persoonlijk niets. Tenminste.. niet dat stuk door Tukkerland, maar het schiet wel lekker op. Ikzelf vond Zwolle-Breda altijd erg relaxt, maar sinds het verdwijnen van deze lijn, de 'beneluxtreinachtige intercityrijtuigen' (die rijden nu vaak op het stuk Arnhem-Roosendaal) én met meer stops (denk bv. aan elk half uur Wijhe, Olst) is de hele charme ervan verpest. | |
Peterselieman | donderdag 8 november 2007 @ 12:12 |
quote:Een deel van de sprinter tweetjes heeft al een doorgang. De rest krijgt er ook een. En een toilet kan er niet van af denk ik. | |
Duvel | donderdag 8 november 2007 @ 12:21 |
quote:Ja, de non-protostellen. 2001 - 2015 is "proto". | |
Dr_Flash | donderdag 8 november 2007 @ 14:14 |
De Promo-poster van Spanning op het Spoor: ![]() | |
ghizzer | donderdag 8 november 2007 @ 14:17 |
quote:om één of andere reden lijkt het me geen reet aan en wordt het een slecht aftreksel van de NS met als excuus waarom er nog steeds zoveel treinen te laat rijden. | |
Luco | donderdag 8 november 2007 @ 14:28 |
quote: | |
ghizzer | donderdag 8 november 2007 @ 14:30 |
quote:allemaal 1 pot nat. ze geven altijd mekaar de schuld, lekker makkelijk. | |
Dr_Flash | donderdag 8 november 2007 @ 14:31 |
Waarom wachten we niet eerst even een paar uitzendingen van dat programma af? ![]() | |
ghizzer | donderdag 8 november 2007 @ 14:32 |
quote:ik hou van treinen, de schoonheid van stations en van het reizen er mee, niet van reparaties aan het spoor. iemand die van auto's houdt gaat toch ook niet kijken naar een programma over wegwerkzaamheden? maar ik ga als t ff kan wel ff kijken (mits ik er aan denk), maar ben op dit moment nog niet zo enthousiast. | |
Dr_Flash | donderdag 8 november 2007 @ 14:34 |
Nee, ik hou ook niet van werkzaamheden. Maar op zich is het toch positief dat ze proberen een beetje begrip te kweken door in beeld te brengen wat ze nou eigenlijk precies doen? Programma's over treinreizen zijn er al meerdere (hoewel dat ook nooit genoeg is natuurlijk ![]() | |
ghizzer | donderdag 8 november 2007 @ 14:45 |
quote:tja.. persoonlijk trekt het mijn aandacht niet. begrip kweken hoeft niet, dat heb ik al lang en bovendien is mijn OV-jaarkaart ook min of meer kostenloos (ja ok, je hebt de prestatienorm maar ok, ik reis ook heel vaak niet voor schooldoeleinden). zodra ik afgestudeerd ben en werk heb, dan reis ik als het even kan toch niet meer (zo vaak) met de trein, dus dan is het ook voor mij niet meer interessant. :p [ Bericht 1% gewijzigd door ghizzer op 08-11-2007 15:00:42 ] | |
Zug-Chef | donderdag 8 november 2007 @ 19:26 |
Via http://9292ov.nl is de nieuwe dienstregeling na te kijken | |
Tecnix | donderdag 8 november 2007 @ 20:23 |
Nog 2 foto's van vanmiddag op Schiphol toen ik van me werk kwam. Gemaakt met me mobiel ![]() Ready to Berlin ![]() | |
Zug-Chef | donderdag 8 november 2007 @ 20:32 |
Ooit las ik ergens op een site onderstaande regel met betrekking tot foto's: - Alleen belachelijk dure gsm's maken enigzins (...) acceptabele foto's... Hier een voorbeeld van hoe je een foto kan maken op station Schiphol, zonder naar de trein zelf te kijken, want die smaak is verschillend. | |
ghizzer | donderdag 8 november 2007 @ 20:40 |
wederom vette pics (Y) o ja.. ik hoorde vandaag van zeer betrouwbare bron dat er met regelmaat buffels (vermoedelijk van de syntus) ook het station van Deventer passeren en dat op het traject Deventer-Enschede ook V-IRM's rijden... | |
Peterselieman | donderdag 8 november 2007 @ 20:51 |
Dat van de buffels klopt. Het onderhoud is in Zwolle en ook voor andere doeleinden worden ze wel naar Zwolle gestuurd. VIRM op Deventer - Enschede komt niet heel erg vaak voor. Wel rijdt er zo nu en dan VIRM in de 1500 Deventer-Amsterdam. | |
Socios | donderdag 8 november 2007 @ 20:56 |
quote:Ah mooi! Weet je toevallig ook wanneer het nieuwe spoorboekje te koop is? Dat halen we natuurlijk ieder jaar de eerste dag op. ![]() | |
Socios | donderdag 8 november 2007 @ 21:01 |
Mijn spot van de dag. ![]() ![]() Plan V 952 en 953 gereedstaand voor vertrek als IC 10740 vanochtend te Leeuwarden. | |
ghizzer | donderdag 8 november 2007 @ 21:06 |
quote:haha vet.. als stoptrein naar zwolle neem ik aan? | |
Dichterbijer | donderdag 8 november 2007 @ 21:06 |
JAIKES!! Een Plan V als IC richting het westen... :/ | |
ghizzer | donderdag 8 november 2007 @ 21:10 |
quote: als dat zo is, is dat echt lelijk ja. vooral de extra intercity's in de spits tussen Deventer en Amsterdam zijn ook zo nu en dan Plan V of DD-AR. Dat eerste is echt verrot. Ben al blij dat ik er nooit langer dan 25 minuten in hoef te zitten, want langer hou ik het ook niet vol. | |
Peterselieman | donderdag 8 november 2007 @ 21:11 |
De mensen zullen wel in Zwolle over hebben moeten stappen, omdat uit Groningen wel een koploperdeel gekomen zal zijn. | |
Dr_Flash | donderdag 8 november 2007 @ 21:12 |
quote:Oh, was jij die zombie die ik laatst kotsend de trein uit zag strompelen? | |
dennistd | donderdag 8 november 2007 @ 21:12 |
quote:2 keer per jaar ofzo ja ![]() ik heb als ik op school zit bijna de hele tijd zicht op station enschede | |
ghizzer | donderdag 8 november 2007 @ 21:16 |
quote:haha nee, de laatste x dat ik gekost heb, was ongeveer 12 jaar terug door schapenshoarma, maar waar en wanneer was het? | |
Dr_Flash | donderdag 8 november 2007 @ 21:17 |
quote:Weet ik het, ik toon alleen maar even aan dat dat geneuzel over "langer hou ik het niet vol" onzin is ![]() | |
Remco | donderdag 8 november 2007 @ 21:18 |
quote:Oude tijden he ![]() | |
ghizzer | donderdag 8 november 2007 @ 21:19 |
quote:En jij zit 7 dagen per week van 5 uur 's ochtends tot 2 uur 's nachts naar buiten treinen te kijken en bij te houden wat er allemaal langs komt, ja? | |
Dr_Flash | donderdag 8 november 2007 @ 21:20 |
Herinnert iemand zich nog iets van die lui die 25.000 km in een week gingen rijden? En die nooit wilden zeggen hoe ver ze gekomen waren? En die 2 weken na dato kwamen met eoa gelul van "30 augustus is er een Pers-Event van TGV.com en dan wordt onze afstand bekend gemaakt"? ![]() Nou ja goed, daar heeft dus nooit niemand niks meer van gehoord. Inmiddels staaat hun site helemaal vol met pornolinks, maar dat schijnt ook niet te boeien. http://www.25000km.nl/gastenboek.asp nachtkaars, stelletje sukkels ![]() | |
ghizzer | donderdag 8 november 2007 @ 21:20 |
quote:het is alleen maar als nadruk om aan te geven wat voor een hekel ik aan die trein heb. | |
Dr_Flash | donderdag 8 november 2007 @ 21:25 |
quote:Dat kan ![]() Maar er zijn nog wel treinen te bedenken waar je bijvoorbeeld duizenden kilometers in zit, die je doen SMACHTEN naar dat boemeltje hoor ![]() | |
Socios | donderdag 8 november 2007 @ 21:32 |
quote:Moeilijk om echt een favoriet traject aan te wijzen. Zoveel trajecten die ieder weer iets moois hebben... Om maar even een paar te noemen: Nog wat diesellijntjes in het Oosten. Maar ja, die waren eigenlijk leuker met Plan U/ DE. ![]() | |
ghizzer | donderdag 8 november 2007 @ 21:33 |
quote: dat de meeste dingen in het leven - zo niet alles - relatief zijn, hoef je mij niet uit te komen leggen. Echter, dat maakt die trein in absolute zin niet minder kut. | |
Dr_Flash | donderdag 8 november 2007 @ 21:34 |
quote:Je hebt gelijk. | |
Dr_Flash | donderdag 8 november 2007 @ 21:35 |
quote:Blijf dan even zitten tot Assen of zo, 78 km non-stop ![]() Frankfurt Flughafen - Köln trouwens, ook vet ![]() 200 km binnen het uur. Wel VEEEEL tunnels... | |
Socios | donderdag 8 november 2007 @ 21:38 |
quote:Ja, herinner ik mij... Dan zullen ze het record uit het Guinness Book wel niet gebroken hebben... Anders was het toch wel in de publiciteit gekomen... | |
Peterselieman | donderdag 8 november 2007 @ 21:38 |
quote:Slaaptrein München-Rome-Napels bijvoorbeeld ![]() | |
ghizzer | donderdag 8 november 2007 @ 21:38 |
quote:is wel een x de moeite meegemaakt te hebben. de power om te voelen dat daar de ICE3 de 300 km/h zo nu en dan aantikt is wel fantastisch. ben blij dat ik de tijd niet heb meegemaakt dat die trein nog langs de Rhein heen kronkelde. Ideaal zo. | |
Peterselieman | donderdag 8 november 2007 @ 21:38 |
quote:Tunnels zijn kut | |
Socios | donderdag 8 november 2007 @ 21:40 |
quote:Dat traject heb ik nog niet bereden, lijkt me vet ja, wel veel positieve dingen gehoord, misschien ga ik volgende maand. ![]() | |
ghizzer | donderdag 8 november 2007 @ 21:40 |
quote:Dat klopt gedeeltelijk. Een kut is alleen een tunnel zonder uitgang, dus valt een kut te betitelen als een krocht. | |
Dr_Flash | donderdag 8 november 2007 @ 21:45 |
quote:Luxemburg - Marseille, en dan een uur stilstaan in Dijon ![]() ![]() | |
ArthurvanderVelden | donderdag 8 november 2007 @ 21:48 |
quote:Of zonder ingang, t is maar hoe je t bekijkt ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 8 november 2007 @ 21:52 |
quote:Voor iemand die nooit verder van huis geweest is dan de baarmoeder van mama, ja ![]() | |
Peterselieman | donderdag 8 november 2007 @ 22:47 |
quote:Op 18 Januari was het nog een ander verhaal. Toen lag heel Nederland plat door de storm. Het waaide zo hard dat de wadlopers bijna achteruit geblazen werden. | |
Dr_Flash | donderdag 8 november 2007 @ 22:56 |
quote:Toch is het ZELFS toen, niet zo ver gekomen dat de treinstellen uit de rails geblazen werden. Wat ze op die Tibet-lijn dus al WEL eens meegemaakt hebben. | |
Zug-Chef | vrijdag 9 november 2007 @ 08:44 |
quote:Was vervangend mat vanuit Zwolle naar Leeuwarden, nadat de trein dus ook als vervangend mat terug naar Zwolle heeft gereden werd het mat er daar weer uitgehaald er vervangen door ICM | |
en_door_slecht | vrijdag 9 november 2007 @ 09:33 |
quote:Serieus? Dan moet ik snel eens met die trein. Of is zo'n zelfde fabeltje als die reizigersgroei van Arriva? | |
Remco | vrijdag 9 november 2007 @ 09:45 |
quote:Ik zat toen in de laatste koploper die reed tussen Leeuwarden en Zwolle. De machinist zei van te voren al dat het een zware rit ging worden we hadden tegenwind. Viel me alles mee eigenlijk, we kwamen aan met maar +5 en de rit was ook wel aardig goed gegaan soms wat heen en weer geschut van de trein maar daar bleef het ook bij. De stoptrein Zwolle - Almelo was toen een ander verhaal ![]() | |
Socios | vrijdag 9 november 2007 @ 10:02 |
quote:Die foto is vandaag niet te maken. ![]() ![]() Spoor naar Harlingen Haven afgesloten. Off-topic: voor geïnteresseerden, meer stormfoto´s van vanochtend te Harlingen http://forum.fok.nl/topic/1093832/4/50#54475582 | |
Dr_Flash | vrijdag 9 november 2007 @ 10:55 |
quote:Serieus ![]() quote:Hmm, niet de Tibet-lijn, maar een andere lijn in West-China. Detail. | |
Fred | vrijdag 9 november 2007 @ 11:08 |
Om even terug te komen op Hoek van Holland Haven (of eigenlijk de hele Hoeksche Lijn). Eind dit jaar zullen de NS en ProRail hun verantwoordelijkheid voor de exploitatie er kwijt raken. De lijn gaat dan over naar de Stadsregio Rotterdam. Die wil (hoe kan het ook anders) de lijn aan gaan sluiten op de Rotterdamsche Metro. "Gelukkig" hoeven we niet bang te zijn dat het betekent dat er vanaf 2008 ook Randstadrailrampen gaan ontstaan. Pas in 2010/2011 zal de aansluiting een feit zijn. Ik weet alleen niet zeker of het goederenvervoer gehandhaafd gaat blijven. Ben eigenlijk ook wel benieuwd welk mat de Stadsregio laat rijden. Aangezien de NS geen Sprinter-III heeft bij NS Lease, zou het best wel eens kunnen dat de er (net zoals de laatste jaren op de Zoetermeerlijn) Sprinter-II gaat rijden (zonder eerste klas dus). Overigens is het in 60 jaar tijd wel een enorm verval van het lijntje. Van lijn met internationale alure naar een suf metrolijntje. | |
Peterselieman | vrijdag 9 november 2007 @ 11:14 |
Aan het begin van de nacht is er weer eens brand gesticht in de stoptrein Zwolle - Utrecht. Er wordt gezegd dat er voor ongeveer ¤1 miljoen schade is. De vermoedelijke daders zijn aangehouden. http://www.nu.nl/news/130(...)nd_in_intercity.html Maar waarom Nu.nl spreekt over een Intercity? | |
Dr_Flash | vrijdag 9 november 2007 @ 11:20 |
quote:ach ja, media, die lullen maar wat. ik neem aan dat het om een DDAR gaat als stoptrein Zwolle-Utrecht? | |
Peterselieman | vrijdag 9 november 2007 @ 11:21 |
Lijkt me wel | |
Peterselieman | vrijdag 9 november 2007 @ 11:24 |
Deze had ik ook nog niet eerder op TT751 gezien:quote:Alsof er nog veel blaadjes aan de bomen zitten ![]() Wel heb je natuurlijk veel blaadjes die al gevallen zijn die voor problemen kunnen zorgen. ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 9 november 2007 @ 11:24 |
Het betreft de laatste trein naar Zwolle, en dit is een IC die op Nijkerk, Harderwijk ook stopt, om na Zwolle door te gaan naar Groningen/Leeuwarden. Alleen de link met DDAR snap ik dan niet... | |
Zug-Chef | vrijdag 9 november 2007 @ 11:24 |
quote:Neehee, door de wind waaien de al gevallen blaadjes weg en komen zo op het spoor terecht | |
Peterselieman | vrijdag 9 november 2007 @ 11:27 |
quote:Mja er staat dat de bovenverdieping van een intercity veel schade heeft, dus dan kom je al gauw op dubbeldeks materieel uit. @Zug-Chef: Lees mijn vorige post nog eens. | |
Zug-Chef | vrijdag 9 november 2007 @ 11:29 |
quote:Dat stond er nog niet toen ik jou kwootte ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 9 november 2007 @ 11:34 |
Dan was jij te snel met quoten, want minder dan 5 tellen nadat jij het gequote had, stond de aanpassing er al, omdat ik niet tevreden met mijn post was en zag dat er nog iets essentiëels miste ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 november 2007 @ 11:42 |
quote:bovenverdieping is sprake van. Kan ook Virm geweest zijn op zich. en wel raar dat die gasten eerst in Nunspeet overlast veroozaakten, en daarna in harderwijk die trein in de hens gestoken hebben. dat doet toch minstens vermoeden dat het een trein was die EN vanuit Zwolle richting AMersfoort reed (en niet andersom) EN stopt op Nunspeet (wat de IC niet doet). | |
Peterselieman | vrijdag 9 november 2007 @ 11:46 |
Volgens OHIH was het stel 7839 en het treinnummer moet 5688 zijn geweest die met een flinke + rondreed. | |
MonoSynth | vrijdag 9 november 2007 @ 11:47 |
Ik zat in de trein van 0:08 Amersfoort->Zwolle, heb het brandende treinstel gezien, en het was idd een DD-AR waarvan de bovenverdieping in de fik stond. Volgens mij was het dus de stoptrein en niet de intercity... Maar goed, hij rookte en goed ook. Maar aan de andere kant, ik dacht altijd dat de laatste intercity extra in Nijkerk en Harderwijk stopt, maar mijn trein stopte ook in Nunspeet, misschien voor reizigers die door de brandende trein hun bestemming niet konden bereiken en dus terug naar Nunspeet moesten.... | |
Dr_Flash | vrijdag 9 november 2007 @ 11:48 |
quote:Dat klinkt in elk geval aannemelijk ![]() | |
ArthurvanderVelden | vrijdag 9 november 2007 @ 12:03 |
quote:Radio west spreekt ook over een dubbeldekker ![]() | |
Duvel | vrijdag 9 november 2007 @ 12:52 |
quote:Bij mijn weten blijft goederenvervoer mogelijk op de Hoekse Lijn. | |
Wadloper | vrijdag 9 november 2007 @ 13:14 |
quote:Verwend nest ![]() Ga jij lekker maar in een VIRM zitten ![]() ![]() | |
Fred | vrijdag 9 november 2007 @ 15:52 |
De trein naar Zwolle vanaf Amersfoort om 0.08 is idd een intercity Zie de dienstregeling | |
Dr_Flash | vrijdag 9 november 2007 @ 16:04 |
quote:dat trekt ook niemand in twijfel ![]() Maar dat is gewoon een andere trein ![]() | |
MetalMike | vrijdag 9 november 2007 @ 16:44 |
quote:Bron: http://www.haarlem.nl/ Weten we ook gelijk waar de eerste aflevering over gaat ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 november 2007 @ 17:19 |
quote:Nou, het gaat er om spannen ![]() ![]() quote:gewoon, alles platgooien. Laat de reiziger maar barsten, olé ![]() | |
Wadloper | vrijdag 9 november 2007 @ 17:41 |
quote:Gequote van Dumpy op somda. Misschien naar Groningen voor onderhoud? ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 november 2007 @ 17:43 |
Ja, of naar Hasselt om in hele kleine schattige gele stukjes geknipt te worden ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 9 november 2007 @ 18:00 |
quote:Zou me niet verbaasd hebben. Vanmiddag weer een staaltje knulligheid van de hoogte catergorie in Groningen. Prorail besloot de trein uit Leeuwarden, aankomst 14.52 uur spoor 4a, vandaag aan te laten komen op spoor 3a. Op dit spoor stonden echter al 2 GTW'tjes, zodat dit niet ging passen. Daarna duurde het nog 5 minuten voordat het stel afgerangeerd was en daarna weer enkele minuten voordat het stel wel op spoor 4a stond. Gevolg: vertragingen op Groningen-Leeuwarden/Delfzijl/Roodeschool. (alle 3 trajecten dus) Wat een klein foutje wel niet met de treinenloop kan doen ![]() | |
Wadloper | vrijdag 9 november 2007 @ 18:06 |
quote: ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 november 2007 @ 18:29 |
ik ga maar eens boodschappen doen ![]() | |
PartyAnimal87 | vrijdag 9 november 2007 @ 18:36 |
quote:http://www.hulpverlenings(...)p/topic,20295.0.html ![]() | |
ArthurvanderVelden | vrijdag 9 november 2007 @ 18:40 |
Leuk weetje voor diegenen die nog een slagje de hoek willen doen,hier kan je de caravan van Bassie en Adriaan zien staan ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 9 november 2007 @ 18:52 |
Ben er een tijdje geleden wel geweest, maar niet op gelet helaas | |
Wadloper | vrijdag 9 november 2007 @ 19:03 |
Ze zijn in Groningen aangekomen ![]() 3117 V 3110 2 3108 3 3111 A | |
Dr_Flash | vrijdag 9 november 2007 @ 19:04 |
quote:Dat zeg ik. de IC Amf - Zl was een andere trein. | |
Dr_Flash | vrijdag 9 november 2007 @ 19:05 |
quote:hard gereden nog dan ![]() Zeker een afslag gemist? ![]() | |
Wadloper | vrijdag 9 november 2007 @ 19:07 |
Nee, onderhoud is verplaatst naar Groningen ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 9 november 2007 @ 19:09 |
Kun je niet even regelen dat ze hier dit weekend even op dienst komen ![]() | |
Socios | vrijdag 9 november 2007 @ 19:11 |
Dat zou wel vet zijn, ja. ![]() | |
Wadloper | vrijdag 9 november 2007 @ 19:15 |
quote:Ik heb wel een paar contacten bij Nedtrain, maar meer oppervlakkig. Ik ken ze niet écht heel goed. Dus dat is helaas niet mogelijlk, al was het wel erg vet geweest ![]() Pendeltreintje naar Zuidbroek ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 9 november 2007 @ 19:17 |
Ik dacht eerder aan de 13.03 trein van Leeuwarden naar Groningen komende zondag ![]() | |
Wadloper | vrijdag 9 november 2007 @ 19:23 |
quote:Want? ![]() | |
Fred | vrijdag 9 november 2007 @ 19:40 |
quote: ![]() | |
Duvel | vrijdag 9 november 2007 @ 19:43 |
quote:Hoho, de ontwerpende partij zou zomaar eens wel verstand van zaken kunnen hebben hè! | |
Peterselieman | vrijdag 9 november 2007 @ 19:43 |
quote:Daar zit ik als het goed is in. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 9 november 2007 @ 19:45 |
quote:Ooit van cynisme gehoord? | |
Duvel | vrijdag 9 november 2007 @ 19:55 |
quote:En dat vraag je aan mij? ![]() | |
Wadloper | vrijdag 9 november 2007 @ 19:59 |
quote:Hehe oke ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 november 2007 @ 20:00 |
Hebben jullie mooie bruggen in de folder staan Duuf? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 9 november 2007 @ 20:06 |
quote:Nee, aan sinterklaas ![]() | |
Willy84 | vrijdag 9 november 2007 @ 20:19 |
Afgelopen maandag wel een grappig reisje gemaakt ![]() ![]() ![]() Vervolgens dus terug naar Den Haag CS waar ik helemaal voorin stapte en er nog even een locwissel werdt uitgevoerd ![]() Zat dus in het voorste coupeetje in de IC naar Venlo. Gaan er een man en vrouw in het coupeetje achter me zitten. De man was volgens de vrouw agressief en het gesprek ging allemaal op het niveau van ![]() ![]() En nee het waren geen Nedelanders ![]() ![]() Vervolgens stapte er in Rotterdam een Chinees of Vietnamees in die ging tijdens de rit het landschap filmen ![]() ![]() In Venlo even rond gelopen. Geen Veolia spurt te zien. Ook kwam ik er achter dat daar geen mogelijkheid meer zit voor een versnapering uit het frituur. ![]() Toen maar de zeecontainer op wielen genomen ![]() Afijn in Sittard maar weer VIRm naar Heerlen genomen. Daar overgestapt op de plan V van Veolia ri Kerkrade Centrum. Zowaar ook nog gecontroleerd. ![]() In Kerkrade kan je gelijk een bus nemen ri de grens. Je stapt echt op 100 meter van de grens naast een Lidl uit. Na het inslaan van wat braadworst ![]() ![]() Wel jammer dat het zo vroeg donker is want ik vind het niet echt leuk om dan te rijden er is immers niks te zien. Afijn, leuk dagje gehad. ![]() Leve de OV ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 november 2007 @ 20:58 |
Leuk verhaal ![]() ![]() | |
Willy84 | vrijdag 9 november 2007 @ 21:04 |
Was trouwens hier: http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.946971,4.18868&spn=0.001156,0.002511&t=h&z=19&om=1 Ik zal de bagger foto's misschien straks nog eens posten. Het weer was nogal bewolkt, dus geen mooie foto's. Op Kerkrade Centrum is trouwens geen enkele dienstregeling van de trein te vinden. beetje vreemd. Ik vind het altijd leuk om ergens met de trein heen te gaan en dan naar de grens te lopen. Een klein stukje met de bus vind ik dan niet zo erg. Iemand nog leuke tips om heen te gaan. Heb nu in Zeeuws-Vlaanderen een keer Sas van Gent gedaan, waar we terug met een 8 persoons busje gingen als bus, dat had ik echt nog nooit zelf meegemaakt. Enschede Drienerloo stukje de grens over lopen. Nieuweschans ook weleens geweest en daar de grens over. Roodeschool(ook al is daar de grens niet) is echt een klote tochgat. Ik wil binnenkort Baarle-Hertog enzo doen. Iemand anders nog tips? | |
Willy84 | vrijdag 9 november 2007 @ 21:05 |
SPOILER | |
Peterselieman | vrijdag 9 november 2007 @ 21:05 |
Bij Enschede Drienerloo is geen grens in de buurt. Bedoel je niet Eschmarke of anders Glanerbrug? | |
Willy84 | vrijdag 9 november 2007 @ 21:09 |
quote:Denk die ja, Heb eens op het overzicht van aantal passagiers per station gekeken. Volgens mij hadden zij er toen 59 per dag ofzo. Zag er wel grappig uit daar met een vervallen fabriek vlak langs het spoor. edit: Hier was het http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=51.946971,4.18868&spn=0.001156,0.002511&t=h&z=19&om=1 Ben trouwens ook weleens bij Eijsden geweest en daar naar Belgie gelopen. Vond ik ook nog een grenspaal. Die zie je ook op heel veel plaatsen niet staan. Aan de wisseling van de belijning of andere verkeersborden zie je dan dat je niet meer in NL bent. | |
Socios | vrijdag 9 november 2007 @ 21:30 |
quote:Die kan ik je ook wel geven. Ik kom op 540 treinkilometers. ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 9 november 2007 @ 21:35 |
Deze week ben ik tot 232 kilometer gekomen. Een normale week doet 112 kilometer bij mij, dus er is nog ruimte voor verbetering ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 9 november 2007 @ 21:39 |
Mijn november is tot nu toe een beetje zoals ik verwacht had, lousy ![]() Ik laat het eigenlijk deze maand een beetje lopen ![]() Maar in december gaat het anders zijn ![]() ![]() | |
ArthurvanderVelden | vrijdag 9 november 2007 @ 21:42 |
Zo, thuis... 600 km | |
Dr_Flash | vrijdag 9 november 2007 @ 21:46 |
quote:Zo, dat vind ik een bondig verslag ![]() | |
en_door_slecht | vrijdag 9 november 2007 @ 21:49 |
quote:Je zult idd Enschede de Eschmarke bedoelen, ondanks dat je de Maeslantkering in je link had zitten. ![]() ![]() quote:Ik heb ooit een joch vanaf een carnavalswagen daar tegen de bovenleiding zien slaan met een stok. Ik dacht: "Die is dood" Er gebeurde niks! (Dat is info voor de suïcidalen onder ons.:)) | |
Dr_Flash | vrijdag 9 november 2007 @ 21:51 |
dat was dan zeker geen blank metaal qua stok? Of de banden van de praalwagen isoleerden genoeg ![]() | |
Willy84 | vrijdag 9 november 2007 @ 21:56 |
In dat kader vind ik de versiering der bovenleiding ook wel toepasselijk:![]() ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 9 november 2007 @ 22:00 |
Hier ook 593 km vandaag, en nog een dikke +60 vanaf Hengelo terug naar Leeuwarden ook... Morgen weer een dagje treinen, omleidingen cargo's via Gouda :-) Foto's van vandaag komen morgen wel :-) | |
Dr_Flash | vrijdag 9 november 2007 @ 22:07 |
Jij gaat interrailen van de GtbV's volgend jaar Zug? ![]() | |
Duvel | vrijdag 9 november 2007 @ 22:26 |
quote:Ja, met een gouden randje. ![]() | |
Dichterbijer | vrijdag 9 november 2007 @ 23:15 |
19.45 in de Intercity van Amersfoort naar Groningen (met +10) vlak voor Zwolle: http://nl.youtube.com/watch?v=e3ZOOcCUxnc | |
Willy84 | vrijdag 9 november 2007 @ 23:47 |
quote:Als je midden in de spits de trein naar Groningen neemt in Amersfoort (die vertrekt dus een paar minuten na de IC naar Leeuwarden) en deze trein is 12 of 15 bakken lang ofzo dan kan je het presteren om in de laatste bak in je eentje te zitten of met de 2en ofzo. Reizigers spreiding kan je echt veel bakken mee besparen landelijk gezien. | |
Willy84 | vrijdag 9 november 2007 @ 23:51 |
![]() quote:details graag | |
Dr_Flash | vrijdag 9 november 2007 @ 23:56 |
quote:Ow, ik hoor net dat het nog weleens heel ernstig uit de klauw zou kunnen gaan lopen met mij in december ![]() ![]() * Dr_Flash hoopt ![]() ![]() | |
Boschkabouter | zaterdag 10 november 2007 @ 00:00 |
quote:Hmm, interessant. Ik pak vaker vrijdags de trein naar Groningen buiten de spits om rustiger te zitten, alleen moet ik dan meestal staan ![]() | |
Dichterbijer | zaterdag 10 november 2007 @ 00:19 |
Nou... bekijk mijn filmpje dan maar eens ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 10 november 2007 @ 08:05 |
Fles jij wilde vandaag naar Norddeich en Emden ![]() http://www.abload.de/image.php?img=emden70bu.jpg | |
Zug-Chef | zaterdag 10 november 2007 @ 08:06 |
quote:http://www.rolandrail.net/wkz/07nov1011.htm | |
von_Preussen | zaterdag 10 november 2007 @ 10:32 |
quote:Dat heb je ook vaak met de Intercity naar Deventer uit de 1500 serie, die vertrekt een paar minuten voor de “gewone” Intercity naar Enschede. Ik probeer meestal de trein naar Leeuwarden te nemen, want die stopt dan op het spoor naast de 1500 naar Deventer. Daar is het in de spits dan meestal rustig, terwijl de trein naar Enschede hutje mutje op elkaar zit. Daarom vraag ik me ook altijd af waarom ze die 1500 net voor de andere treinen moeten laten vertrekken, zodat je vanuit Utrecht geen aansluiting op die trein hebt. Affijn, ik vind het best, want als ik dan de 1500 kan pakken is het tenminste lekker rustig. | |
Dr_Flash | zaterdag 10 november 2007 @ 11:05 |
quote:gaaf, zo'n popup over 3/4 van m'n scherm ![]() Maar het ziet er puick uit daar ![]() ![]() Trouwens, is die bovenleiding nieuw of zo? Ik zit me suf te puzzelen op Google Earth langs welke van die zijlijntjes dat station kan liggen ![]() ![]() ![]() [ Bericht 21% gewijzigd door Dr_Flash op 10-11-2007 12:44:28 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 10 november 2007 @ 12:56 |
Oh, ik heb hem al ![]() ![]() | |
Socios | zaterdag 10 november 2007 @ 15:48 |
![]() Twee GTW´s. ![]() Spurtjes + Buffels 3446 en 3449 staan te genieten van hun weekendrust. ![]() ICM 4039 en 4225 komen om 13.15u aan in Leeuwarden. ![]() GTW 10324 voor vertrek om 13.33u naar Groningen. | |
Tecnix | zaterdag 10 november 2007 @ 15:53 |
Mooie platen ![]() | |
ghizzer | zaterdag 10 november 2007 @ 16:20 |
station ljouwert.. het heeft wel wat, alleen het is zo teringver weg. | |
Socios | zaterdag 10 november 2007 @ 16:41 |
Wat is voor jou ver? Hoelang zou je onderweg zijn? ![]() | |
ghizzer | zaterdag 10 november 2007 @ 16:45 |
quote:Vanaf mijn ouders 3 uur. Vanaf mijn kamer iets meer dan1,5. Heb het traject 3 keer gereisd (1x vanaf Groningen via Leeuwarden naar huis) en 2x in de zin van retour. Wel de moeite waard voor die keren, maar ik vind het eerlijkgezegd niet een heel spanned traject. Het station van Leeuwarden vind ik wel aardig, maar ik vind Leeuwarden niet echt een leuke stad (met name 's avonds niet). | |
Dr_Flash | zaterdag 10 november 2007 @ 19:17 |
Oh ja, ik vond deze nog ![]() ![]() ga maar fantaseren waar en hoe ![]() | |
ArthurvanderVelden | zaterdag 10 november 2007 @ 19:20 |
quote:Ik denk dat je deze op je ![]() | |
ghizzer | zaterdag 10 november 2007 @ 19:42 |
quote:ik heb echt geen flauw idee, maar iets in mij zegt dat 't tussen Zwolle en Groningen/Leeuwarden is, maar ergens tussen Almelo en Hengelo sluit ik ook niet uit. | |
thatsme | zaterdag 10 november 2007 @ 19:50 |
quote:hmm de GTW uit de ri Zuidbroek komt altijd wel mooi gelijk aanrijden in Groningen .. alleen het bos klopt niet ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 10 november 2007 @ 20:05 |
quote:Het is al een tijdje geleden ![]() Maar daar is het wel idd ![]() Is dat bos gekapt of zo inmiddels? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 10 november 2007 @ 20:06 |
quote:Het moet daar wel zo ongeveer zijn, gezien het rondje dat Fles en Zug-Chef die dag gemaakt hebben. Alleen reden er toen nog wadlopers en nog geen GTW'tjes ![]() | |
ghizzer | zaterdag 10 november 2007 @ 20:16 |
Wow Fles.. dit is vet! http://home.tiscali.nl/sb067358/treinen/Fles5/4/fles5405.jpg is dit station Boedapest centraal? Ik ben benieuwd! | |
Dr_Flash | zaterdag 10 november 2007 @ 20:21 |
quote:Budapest Keleti (= Oost) is het. Budapest heeft niet zoiets als een Centraal station ![]() | |
ghizzer | zaterdag 10 november 2007 @ 20:28 |
quote:ah juist.. doet me denken aan Wenen dat er geen CS is. (oh ja.. Wien-Südbahnhof en Westbahnhof zijn allebei heel verschillend, lijkt hier ook niet op, maar zijn ook erg vet mocht je die nog niet kennen tenminste ![]() | |
ghizzer | zaterdag 10 november 2007 @ 20:32 |
trouwens.. deze trein... http://home.tiscali.nl/sb067358/treinen/200706/21.jpg .. die voorkant doet me echt denken aan een mentos.. ben ik daar in de enige of..? | |
Dr_Flash | zaterdag 10 november 2007 @ 20:33 |
quote:Dat zou wel knap zijn he, van hier naar Budapest zonder over Wenen te gaan ![]() quote:Nou, in ieder geval zowel richting Wenen als richting Boekarest ![]() | |
ghizzer | zaterdag 10 november 2007 @ 20:35 |
quote:nou ja.. er leiden meer wegen naar rome, dus denk ik ook dat dat geldt voor budapest. ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 10 november 2007 @ 20:37 |
quote:Ja, dat zeg ik. Naar Boekarest en Wenen ![]() quote:Geen idee ![]() ![]() | |
ghizzer | zaterdag 10 november 2007 @ 20:42 |
quote:oh sorry, ik had het niet goed gelezen. quote:ik zal nog wel eens even googlen, thanx (Y) ![]() | |
ghizzer | zaterdag 10 november 2007 @ 20:47 |
quote:volgens mij heb ik hier iets heel doms geschreven *-| oh ja.. vandaag kwam ik deze trein tegen op het traject Zwolle - Amersfoort om treinvandalisme tegen te gaan ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 10 november 2007 @ 20:49 |
![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 10 november 2007 @ 21:06 |
quote:Overigens zou ik zweren dat dat Soestduinen is ![]() | |
ghizzer | zaterdag 10 november 2007 @ 21:09 |
quote:ik stel ook niet dat deze foto daar gemaakt is. | |
Dr_Flash | zaterdag 10 november 2007 @ 21:15 |
quote:ja, 't is lekker met je ![]() | |
thatsme | zaterdag 10 november 2007 @ 22:46 |
quote:Nee dat lijkt me niet.. Is dan niet zo opvallend.. terwijl ik er bijna elke dag lang rijdt. Zal op de foto wel meer bos lijken dan het in de werkelijkheid is. | |
Willy84 | zaterdag 10 november 2007 @ 23:15 |
![]() | |
Willy84 | zaterdag 10 november 2007 @ 23:43 |
Afijn, we gaan door ![]() bagger foto's van afgelopen week: Station Kerkrade Centrum zonder dienstregeling ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Netjes ![]() treurig: ![]() | |
ghizzer | zondag 11 november 2007 @ 11:36 |
quote:ik vermoed dat dit gewoon paint is of van iemand die photoshop niet beheerst. @Willy84. vette shit die foto's! | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 12:26 |
Rampstadrail rijdt eindelijk ja, ik ga er 1 december een kijkje nemen, leuk dagje klooien in Rotterdam met wat mede ov freaks van het bedrijf waar ik stage loop ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 12:35 |
Ja, ik moet Randstadrail ook nogeens bekijken idd. Telt dat trouwens als spoorkilometers? Nee zeker? | |
Socios | zondag 11 november 2007 @ 12:35 |
Neen. ![]() | |
Duvel | zondag 11 november 2007 @ 12:59 |
quote:Ies trem! ![]() | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 13:05 |
Wat speeltjes van afgelopen vrijdag...![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 13:26 |
quote:Oh, dan heb ik er geen haast mee ook ![]() | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 13:36 |
En weer eentje erbij:![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 13:38 |
Had je die nog niet nee? ![]() | |
Willy84 | zondag 11 november 2007 @ 13:38 |
quote:Prijzen (in ¤) van Amsterdam Centraal naar Den Haag HS (63 tariefeenheden ) Prijzen (in ¤) van Den Haag Centraal naar Venlo (183 tariefeenheden Prijzen (in ¤) van Venlo naar Kerkrade Centrum (76 tariefeenheden Prijzen (in ¤) van Kerkrade Centrum naar Amsterdam Amstel (218 tariefeenheden Ik kom op 540 tariefkilometers. Maar is een tariefkilometer gelijk met een 'echte' kilometer. Ze noemen het niet voor niks anders ![]() | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 13:44 |
Mwah, Arnhem - Arnhem Zuid bijvoorbeeld is 4 a 5 km in t eggie, maar tariefkilometers rekenen er 8 ![]() | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 13:44 |
En de hoogtepuntjes van gisteren:![]() Veolia 1509 met een biodiesel keteltreintje in Gouda ![]() Ludmilla met dooooozen door Capelle Schollevaar ![]() ACTS 7102 met nog meer doooooooooozen ![]() ITL 101 geyl groen lokje met alweer doooooooooooozen weer in Gouda ![]() Rail4Chem dozen trein in Gouda ![]() Omgeleide ertstrein in Gouda ![]() Thalys 4302 ook omgeleid en hier in Utrecht ![]() Benelux lolllies reden tot 's Hertogenbosch ![]() En een Belgisch lokje in 's Hertogenbosch met een vertraging van zo'n 6 uur | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 13:48 |
quote:Ja ![]() | |
Willy84 | zondag 11 november 2007 @ 13:51 |
respect dat je daar 6 uur hebt staan wachten ![]() Voor platen ![]() | |
Willy84 | zondag 11 november 2007 @ 14:03 |
quote:Heler gestolen fotocamera's gepakt Zondag 11 november 2007 De Spoorwegpolitie heeft vrijdag een 17-jarige Amsterdammer aangehouden toen deze gestolen fotoapparatuur probeerde te verkopen. De eigenaar merkte donderdag dat zijn tas tijdens een treinreis van Amsterdam Centraal naar Schiphol verdwenen was. Dezelfde avond zag hij dat zijn apparatuur, met een waarde van circa 12.000 euro, op een internetsite te koop stond. Hij maakte een afspraak met de aanbieder en lichtte de politie in, waarop een agent naar de afgesproken locatie ging en de aanbieder aanhield. De eigenaar krijgt zijn apparatuur terug. fijn lijntje naar Schiphol altijd... sprak laatst met iemand van de spoorwegpolitie op het CS. Blijkt dat ze daar alle camerabeelden van heel NL bekijken boven het politiebureau van perron 2. Dat wist ik dus niet.. Meldingen over bedelen wordt vrij weinig mee gedaan. Als de SP ze tegen komt krijgen ze wel een bekeuring van geloof 75 euro. Als ze er genoeg gespaard hebben dan mogen ze een paar weekjes zitten, want betalen doen ze natuurlijk niet. Soms laten ze zich express pakken ivm het weer ofzo. Beetje nutteloos tijdsverdrijf voor de politie. Op de lijn naar Schiphol wordt vrij intensief toezicht gehouden, ook rijden er vaak agenten in burger mee. Schiphol gangers blijven gewilde slachtoffers. | |
Willy84 | zondag 11 november 2007 @ 14:04 |
quote: quote: ![]() | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 14:11 |
Gemeten over het spoor van station naar station: Arnhem - Arnhem Zuid 5,6 km, ns tariefeenheden: 8 Arnhem - Arnhem Velperpoort 1,3 km, ns tariefeenheden: 0 Dordrecht - Dordrecht Zuid 2,5 km, ns tariefeenheden: 0 Dus tja... | |
ghizzer | zondag 11 november 2007 @ 14:37 |
quote:Persoonlijk had ik niet gedacht dat Arnhem - Arnhem Velperpoort 1,3 km is, maar nu ik er wat meer over nadenk denk ik wel dat dat klopt. | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 14:54 |
quote:Ach ja, dat soort afrondingsgeklooi hou je toch bij gedeelde tariefpunten. Over langere afstanden klopt het heel aardig hoor. En trouwens: het is me veel te veel moeite om het precies uit te zoeken, dit is me voldoende nauwkeurig ![]() | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 14:58 |
quote:Nah niet echt natuurlijk, hij zou ergens om 13 uur daar moeten zijn en ik heb hem nu pas om 19:30 ofzo gezien, maar om 13 uur was ik heul ergens anders ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 15:15 |
Mooi, die avondplaten ![]() | |
Socios | zondag 11 november 2007 @ 15:31 |
Inderdaad, wat voor camera gebruik je? Vaak worden avondfoto´s bagger bij mij. ![]() | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 15:55 |
Ik heb een Canon EOS 350D DIGITAL + Tamron 28-75 mm f/2,8 XR Di Die laatste 2 avondfoto's zijn gemaakt met: Exposure Time 25.000 s Aperture f/16.0 en f/20.0 ISO 200 | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 16:04 |
quote:Waarom? ![]() Dat je die exposure zo ver mogelijk oprekt om bijvoorbeeld mensen van het perron weg te vegen, dat snap ik. Maar met ISO 100 hed je nog verder kunnen uitvergroten zonder korreligheid ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 16:06 |
Goed idee, ik ben nog niet zo op de hoogte van avondfoto's met deze cam vandaar dat de Thalys in Ut ook redelijk mislukt is vind ik zelf ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 11 november 2007 @ 17:16 |
Spanning ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 17:19 |
![]() ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 11 november 2007 @ 17:21 |
quote:Niet echt maar als ik iemand kan blij maken met deze herinnering ![]() Ik liep trouwens net Tegen Toeps te vertellen hoe belachelijk gekozen titel ik het vond ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 17:22 |
quote:Want jij had een veel betere geweten, namelijk.......... ![]() | |
Duvel | zondag 11 november 2007 @ 17:24 |
quote:Mij! ![]() ![]() Ik was 't glad vergeten... ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 17:25 |
ja, mij ook wel ![]() Al moet ik nog even de zenders goed zetten ![]() | |
Duvel | zondag 11 november 2007 @ 17:27 |
Ach detail. BTW: speling is een hijkel punt bji de sporbeeherder:quote: ![]() | |
Socios | zondag 11 november 2007 @ 17:27 |
Kan iemand het voor mij opnemen? ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 17:30 |
Volgende week gaat het over Zwolle - Amersfoort en de daarop afspelende 18 verschillende werkzaamheden | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 17:33 |
quote: ![]() SPOILER | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 17:35 |
[offtopic]En terecht, auto's zijn verkankerd hoere kut. [/offtopic] | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 17:36 |
En ze stinken ![]() | |
von_Preussen | zondag 11 november 2007 @ 17:38 |
quote:Ik was het ook helemaal vergeten, thanks voor de reminder! | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 17:42 |
Het is gewoon tyfus zonde om met de auto een traject af te leggen... Met de trein levert het gewoon zoveel meer op ![]() | |
Duvel | zondag 11 november 2007 @ 17:42 |
Damn, zit ik hiervoor klaar met m'n broek op m'n enkels? ![]() | |
Socios | zondag 11 november 2007 @ 17:43 |
Alleen in het begin een Koploper gezien. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 17:44 |
Die gast die z'n kies even afbreekt "op een stukje chocola van Prorail" ![]() Ik denk dat we bij de Vingerverfsessies ook beter extra kunnen surveilleren ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 11 november 2007 @ 17:44 |
Wat een jostiprogramma, Blok beton gevonden: " En de mannen hebben weer een uitdaging erbij" Nee, die sukkels van 30 jaar terug waren er te beroerd voor om het weg te halen zul je bedoelen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 17:44 |
quote:Dat zou wel heel dom zijn voor iemand als jij ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 17:45 |
quote:De klok tikt door jonge ![]() En straks moeten we nog maar zien of die bruggen uit de folder van Duuf gaan passen ![]() ![]() | |
Duvel | zondag 11 november 2007 @ 17:45 |
quote: ![]() | |
Duvel | zondag 11 november 2007 @ 17:46 |
quote:Ff aanbeuken met dat stuk beton dat ze gevonden hebben, beetje wringen dan zit het tenminste vast. | |
ArthurvanderVelden | zondag 11 november 2007 @ 17:47 |
Vroegha had je nog een andere definitie van spanning. Rondje Nederland DAT was pas spanning op het spoor! | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 17:47 |
quote:gelukkig zitten er wel gloeiend lekkere wijven in de reclame ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 17:47 |
quote:ja, prorail op zijn best ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 17:51 |
Godver ik vind het maar geklooi ![]() anderhalf jaar voorbereiding en ze komen de ene na de andere "onverwachte verrassing" tegen. Stelletje klapkutjosti's | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 18:00 |
nou, het viel me niet mee. Ik had er echt meer van verwacht ![]() | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 18:04 |
![]() Mensen mensen toch, wat is er toch mis op het spoor deze maand.... ![]() | |
ArthurvanderVelden | zondag 11 november 2007 @ 18:04 |
quote:Wat nou roest rijden met een lege trein ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 18:06 |
quote:teveel spanning, denk ik ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 18:06 |
quote:Boze tongen beweren dat daar een analfabetische dwangbuispatiënt achter zat. Meer zeg ik er niet over. | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 18:07 |
quote:Zeg, we hebben lol gehad, dat is toch veel belangrijker. Prorail dit en prorail dat... we hadden TOCH verloren omdat onze vriend Floris de Leeuw toch een betere planning in elkaar had gedraaid. Beetje apart dat je bijna 15 maanden na dato nog steeds gefrusteerd bent ![]() | |
von_Preussen | zondag 11 november 2007 @ 18:08 |
quote:Ik ken in Duitsland een heleboel trajecten die ik liever met de auto af zou leggen (mits 6-cylinders of meer). Maar das een andere discussie. Jammer dat het programma zo kort was, het was zo voorbij. Ik vond het wel leuk om de organisatorische kant van het geheel eens te bekijken, en te kijken wat er beter had gekund. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 11 november 2007 @ 18:10 |
quote:Ja, Floris de Leeuw was echt een verdiende winnaar ![]() Maar het is gewoon klip en klaar dat we tot meerdere keren aan toe genaaid zijn door die kleuters van prorail. En dat gaat NOOIT meer over. Mooi dat die bruggen uit de folder van Duuf precies pasten op de onverwachte verrassingen in Haarlem ![]() | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 18:10 |
quote:Dan heb je ons niet gezien tijdens een van onze ritjes door Nederland of Duitsland.. een hoop bier (B). Kan dus niet als je met de auto gaat ![]() | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 18:11 |
quote:En dat voor een paar "zware" goederentreinen | |
Zug-Chef | zondag 11 november 2007 @ 18:11 |
En BOEM traincrash |