quote:Op donderdag 13 september 2007 00:13 schreef lj_lightning het volgende:
5 novdag des onheils
om 08:00 is het zover...
Dankquote:Op donderdag 13 september 2007 00:19 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Toegevoegd in de OP enneh gaat het om Rijbewijs B?
In het vorige topic zei je dat ookal en vroeg me toen ook al af wat er dan aangepast moet wordenquote:Op donderdag 13 september 2007 08:05 schreef draculettetje het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de rijlessen wel mis, maar dat komt meer omdat ik nu nog niet kan rijden!
vanavond rijbewijs ophalen, morgen meteen afspraak maken voor aanpassen auto!
maakt niet uit!quote:Op donderdag 13 september 2007 08:21 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
In het vorige topic zei je dat ookal en vroeg me toen ook al af wat er dan aangepast moet wordenzal je vast al in het andere topic hebben gezegd maar die kan ik niet vinden
![]()
vertel vertel![]()
![]()
Ah, geeft ook geen enige indicatie verder hoor... Vandaag met een paar collega's op pad geweest, ding steeds af laten slaan (overgevoelige koppeling), daarna nog een serie van 3x af laten slaan (je moet hem ook niet in zijn 3 laten staan, was echt knap genant).quote:Op woensdag 12 september 2007 23:38 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook, anders had ik het niet geschreven.
Ik kan niet van iedereen onthouden wie wel of niet een rbw heeft toch?
Sorry Skull-Splitter, ik zat er blijkbaar behoorlijk naast.
Have fun!
Examen? Je gaat het gewoon halen.quote:
quote:Op donderdag 13 september 2007 10:03 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Examen? Je gaat het gewoon halen.
tuurlijk wel! succes in ieder geval!quote:Op vrijdag 14 september 2007 08:57 schreef r.bos het volgende:
Straks om 11:40 praktijk examen. Hopelijk slaag ik
en geslaagdquote:Op vrijdag 14 september 2007 08:57 schreef r.bos het volgende:
Straks om 11:40 praktijk examen. Hopelijk slaag ik
gefeli!quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:07 schreef r.bos het volgende:
[..]
en geslaagd
wahoo!alleen jammer dat ik pas maandag weer naar het stadhuis kan dat word dit weekend dus niet rijden -_-
Ja of versneld aanvragen, kost alleen ¤40,- meer. Denk dat ik wel lekker die 5 dagen wacht vind dat ook best.quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:08 schreef draculettetje het volgende:
[..]
gefeli!
Het duurt toch sowieso 5 werkdagen voordat je alles weer kan ophalen?
jeuj! gefeli ook!quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:51 schreef Marurk het volgende:
Jeuj! Ook geslaagd vandaag.Nu lekker wachten...
als je je niet verslaapt tenminste..quote:Op vrijdag 14 september 2007 00:52 schreef L-IS het volgende:
ik hoop zo snel mogelijk.. za weer rijles![]()
![]()
Als je rijschool examens inkoopt heb je mazzel, dan ben je snel aan de beurt maar als je hem moet aanvragen duurt het nu 8 weken, ik heb hem vorige week ergens aangevraagd en mag 5nov op...quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:35 schreef L-IS het volgende:
[..]
als je je niet verslaapt tenminste..![]()
Gefeliciteerd die geslaagd zijn. Als een examen aangevraagd wordt, wanneer kan je ong op voor het examen? Duurt dat echt nog paar maanden of is dat gelul
Ik moest toch wel vrij lang wachten. Van Juni tot aan ugustusquote:Op zaterdag 15 september 2007 19:12 schreef lj_lightning het volgende:
[..]
Als je rijschool examens inkoopt heb je mazzel, dan ben je snel aan de beurt maar als je hem moet aanvragen duurt het nu 8 weken, ik heb hem vorige week ergens aangevraagd en mag 5nov op...
8 weken dusquote:Op zaterdag 15 september 2007 22:55 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik moest toch wel vrij lang wachten. Van Juni tot aan ugustus
Gefeliciteerdquote:Op zondag 16 september 2007 04:06 schreef Heinekenner het volgende:
Vorige week afgereden(6 september)
30 lessen, eerste keer, en theorie zonder fouten eerste keer.
Nee, wettelijk gezien kan dat niet. Als je een motorvoertuig gaat besturen moet je in het bezit zijn van een rijbewijs dat op dat moment geldig is voor dezelfde categorie als het motorvoertuig dat je bestuurt. In afwachting van het rijbewijs betekent gewoon dat je die niet in je bezit hebt, ook al ben je geschikt bevonden om een motorvoertuig te mogen besturen (lees: dat je geslaagd bent). Een geldig rijbewijs is alleen dat roze kaartje dat ergens op één plaats wordt gemaakt. Andere documenten zijn gewoon niet toegestaan, anders zou het geen zin hebben om die rijbewijsproduktie te centraliseren. Dan heb je nog steeds een fraudegevoelig document.quote:Op zondag 16 september 2007 13:30 schreef Marurk het volgende:
Ik vind het wel vervelend dat je zo lang moet wachten op je rijbewijs.Kunnen ze bij het CBR niet een of ander tijdelijk certificaat maken waarop staat dat je in afwachting bent van je rijbewijs ofzo?
Dat kan je wel zeggen ja, Kom net terug van het gemeentehuis met de mededeling dat m'n pasfoto niet goed is (staat ook op mijn "nieuwe" paspoort) grr...quote:Op maandag 17 september 2007 08:17 schreef draculettetje het volgende:
toch vind ik die automatisering echt een achteruit gang
eerder gewoon met papiertje naar gemeentehuis en rijbewijs ophalen had je hem dezelfde dag nog!
veeel fijner
Hier ook een motorrijder.quote:Op zaterdag 15 september 2007 16:41 schreef Isdatzo het volgende:
ik ben ook weer aan 't lessen
motor dan
en já ik weet dat daar ook een topic voor is
maar ik wil ff leedvermaak hebben hier![]()
Roadragequote:Op maandag 17 september 2007 19:17 schreef Renesite het volgende:
Ik: "Die moet ik niet vaker tegenkomen"
Mijn instructeur: "Nee, inderdaad, als het niet regende waren we uitgestapt"
Dat begrijp ik niet. De pasfoto was al goedgekeurd conform de nieuwe regeling, maar toch wordt deze door de ambtenaar afgekeurd. Op welke gronden? Als het goed is hebben ze een sjabloon en maar een paar kenmerken waarop ze moeten letten. Blijkt wel dat er een hoop ruimte voor subjectieviteit, als twee ambtenaren dezelfde pasfoto verschillend beoordelen.quote:Op maandag 17 september 2007 08:25 schreef r.bos het volgende:
[..]
Dat kan je wel zeggen ja, Kom net terug van het gemeentehuis met de mededeling dat m'n pasfoto niet goed is (staat ook op mijn "nieuwe" paspoort) grr...
Kan ik dus eerst weer nieuwe pasfoto's maken en dan weer terug.
Lange leven het nieuwe systeem.
Ik ben ook nog niet op de snelweg geweest en heb 17 oktober mijn rijexamen. Iets van 26 lessen gehad nu.quote:Op maandag 17 september 2007 18:31 schreef lj_lightning het volgende:
Had toen echt het gevoel van, dit gaa ik noooit halen... al helemaal omdat het mijn 24 les was, en nog niet de snelweg op ben geweest
Ik ben in al mijn 30 lessen één keer op de snelweg geweest. Daar moesten dan wel direct twee lessen voor uitgetrokken worden anders konden we niet op tijd terug zijn.quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:48 schreef Omaha het volgende:
[..]
Ik ben ook nog niet op de snelweg geweest en heb 17 oktober mijn rijexamen. Iets van 26 lessen gehad nu.
Bij Winterswijk idd: Lichtenvoordequote:Op dinsdag 18 september 2007 21:01 schreef Renesite het volgende:
Waar is dat dan, dat examencentrum? Ergens bij WInterswijk ofzo? Of Ommen?![]()
lijkt me ook best logischquote:Op dinsdag 18 september 2007 21:04 schreef Meddo het volgende:
[..]
Bij Winterswijk idd: Lichtenvoorde
Maar ik geloof dat hier niet lang meer examens afgenomen worden. Ik weet niet precies hoe het zat maar iets met europese wetgeving ofzo. Dat er de mogelijkheid moest zijn om op snelwegen te rijden.
En het leren invoegen dan?quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:08 schreef draculettetje het volgende:
[..]
lijkt me ook best logisch
al snap ik ook wel dat je geen 2 lessen neemt om maar op de snelweg te rijden
daar zijn hier genoeg mogelijkheden voorquote:
Ja okeyquote:Op dinsdag 18 september 2007 21:42 schreef Meddo het volgende:
[..]
daar zijn hier genoeg mogelijkheden voorgewoon op de provinciale weg
Succes!quote:
Jawel, mijn rij instructeur wilde mij nog een les geven om 6:45. Vroeg op dus, maargoed wel even lekker nog inrijden.quote:Op woensdag 19 september 2007 15:55 schreef Marurk het volgende:
[..]
Succes!
Nadeel is wel dat je dan dus geen les van tevoren kan hebben. Ik had altijd vlak voor m'n TTT en examen nog een les, zodat ik d'r meteen goed in zat.
Gewoon ALTIJD terug naar z'n 1 schakelen als je de situatie niet goed kan overzien, ook al HOEF je in principe niet te stoppen. Tijdens het terugschakelen eerst tijdig beginnen met links te kijken of daar niets aankomt, dan langzaam doorrijden en rechts kijken. Eventueel stoppen als er iets aankomt, en daarna (als alles vrij is) meteen doorrijden. Is wel een vervelende situatie inderdaad, maar beter kun je het niet doen. Als je per se het fietspad een beetje op moet rijden om rechts te KUNNEN kijken, kun je dat het beste gewoon langzaam doen.quote:Op woensdag 19 september 2007 16:02 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Oja,
je kent wel die kruispunten als je zo'n straatje uit komt rijden, en dan eerst een fietspad en dan de weg. Om te kunnen zien wat er aankomt moet je eigenlijk wel het fietspad op, maar dan blokkeer je het wel. Ik blijf dit hele vervelende situaties vinden. Enige tips?
quote:Op woensdag 19 september 2007 16:02 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Jawel, mijn rij instructeur wilde mij nog een les geven om 6:45. Vroeg op dus, maargoed wel even lekker nog inrijden.
Oja,
je kent wel die kruispunten als je zo'n straatje uit komt rijden, en dan eerst een fietspad en dan de weg. Om te kunnen zien wat er aankomt moet je eigenlijk wel het fietspad op, maar dan blokkeer je het wel. Ik blijf dit hele vervelende situaties vinden. Enige tips?
Weet je dat wel zeker? Lijkt mij nou niet echt een auto om uit te kiezen als rijschool, het is niet bepaald een zuinige auto hehe.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:52 schreef MaximumRush het volgende:
Ik ben zaterdag 15 september begonnen met lessen. Gelijk op me 18e verjaardag. Ik reed al een tijdje en me instructeur zei dat ik minder dan 20 lessen nodig had, het lag eraan hoe snel ik alles oppikte.
17 september gelijk voor me theorie gegaan, die gehaald met 1 foutNu heb ik een andere instructeur uitgekozen omdat ik wat meer over hem heb gehoord. (En deze die ik nu heb rijdt met een Golf 5 R32
)
Maandagavond heb ik me 2e les, vanaf dan ga ik proberen bijna elke dag te lessen om zo snel mogelijk me rijbewijs te halen.
da's balen! beterschapquote:Op woensdag 19 september 2007 16:36 schreef Neluhz het volgende:
Gisteren theorie gehaald3 foutjes..
Mag helaas niet lessen op het moment ivm bovenbeenbreuk, anders zou ik 11 oktober examen hebben, nu dus niet.
Puzzle hehe, naja hopen dat ik het niet tegen kom.quote:Op woensdag 19 september 2007 16:25 schreef Renesite het volgende:
[..]
--------
weg
--------
A weg karruh!
--------
fietspad
--------
BTen alle tijden mag je hier niet staan, alleen als je bijvoorbeeld links af moet, je weet dat er van links niets komt en je weet dat je na 5 seconden een auto van rechts achterna kan (dus het voorbereidende werk) Al moet ik er bij zeggen: Zo doe IK het... ik heb er nog niets van gehoord dat het niet mag - wel dat ik soms 'de puzzel' leuk oplos
-------
stoep
-------
C(drempel omhoog rijden)dem dito als zebrapad. Bekijk vanuit hier ook eventjes de situatie gezien de geparkeerde fietsers aan de hoofdstraat. hoe kan je het het beste zien? Kan het zijn dat je weerkaatsing kan zien in de auto's? Zie je écht helemaal niets?
-------
zebrapad
-------
D Je komt aanrijden en bekijkt eerst de borden (voorrangskruising etc, en natuurlijk kijken+knipper) Geen voetgangers? Ook niet in de buurt: Hier gaan staan[/b]
Succesquote:Op donderdag 20 september 2007 06:21 schreef Simmertje het volgende:
Zo, lekker vroeg! Even een goed ontbijtje naar binnenwerken en dan een uur inrijden. Dan om 8 uur mijn examen, ik zal de uitslag wel even posten straks.
Daar dacht ik dus ook aan. Ik heb de auto alleen van buiten gezien. Alles klopte gewoon, van de dubbele uitlaten in het midden tot de R32 badge in de grille. Maandag zie ik hem van binnen, kan ik kijken of het echt een Golf R32 is.quote:Op woensdag 19 september 2007 16:33 schreef Utca het volgende:
[..]
Weet je dat wel zeker? Lijkt mij nou niet echt een auto om uit te kiezen als rijschool, het is niet bepaald een zuinige auto hehe.
Zal wel gewoon 2 liter diesel in liggen denk ik.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:10 schreef MaximumRush het volgende:
[..]
Daar dacht ik dus ook aan. Ik heb de auto alleen van buiten gezien. Alles klopte gewoon, van de dubbele uitlaten in het midden tot de R32 badge in de grille. Maandag zie ik hem van binnen, kan ik kijken of het echt een Golf R32 is.
Oeh, dat is kut.quote:Op donderdag 20 september 2007 09:36 schreef Simmertje het volgende:
Gezakt![]()
eigen domme schuld, en ook het was niet normaal druk plus ontzettend veel regen.
Was niet besluitvaardig genoeg op kruispunten en vergat soms mijn kijk handeling. Dom, maargoed volgende keer beter.
Raar dat je halverwege iemand op moet pikken.. Ik moest altijd aan het einde van mijn les naar iemand anders rijden, die mij dan weer naar huis reed.quote:Op donderdag 20 september 2007 16:42 schreef WEST het volgende:
Het begin ging lekker alleen toen halverwege moesten wij een dame oppikken die na mij was. Gelijk was ik uit mijn concentratie![]()
Ik hoop het niet.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:06 schreef Utca het volgende:
[..]
Zal wel gewoon 2 liter diesel in liggen denk ik.
normaal is dat ook zo, maar ik les in meppel en deze was in meppel. vandaar halvewege. Vond het niet erg hoorquote:Op donderdag 20 september 2007 17:11 schreef Utca het volgende:
[..]
Raar dat je halverwege iemand op moet pikken.. Ik moest altijd aan het einde van mijn les naar iemand anders rijden, die mij dan weer naar huis reed.
Dan heb je iig het ergste gehad. Administratie is zo dom stampwerk. verkeer lijkt veel op dat voor gewoon B, maar dan staat een vrachtauto op de foto's. En techniek, tja, het moet je interesseren.quote:Op donderdag 20 september 2007 18:30 schreef boertie het volgende:
Woohoo. Vanmorgen mijn theorie ccv-B administratie gehaald.![]()
Volgende maand ccv-B techniek en nog een maandje later ccv-B verkeer. Dan eindelijk afrijden en een maandje later met een aanhanger.
Zaterdag ochtend eerst maar weer 2 uurtjes rondcrossen.![]()
Voor degen die denken waar heeft ie het over: Vrachtwagenrijbewijs![]()
Tussen 45 en 50 minuten, exclusief praatje vooraf en achteraf, inclusief voertuigcontrole en kenteken lezen.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:10 schreef Omaha het volgende:
Jammer joh! Volgende keer beter idd. Besluitvaardigheid en kijkhandeling zijn ook punten waar ik op moet focussen.
Hoe lang duurt een examen gemiddeld eigenlijk?
Snelweg is een psychologische grens.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:55 schreef Ridocar het volgende:
Wat is trouwens zo tof aan snelweg?
Toen ik nog les had voor B (personenauto) ben ik misschien twee keer de snelweg opgeweest. Ik had er nooit moeite mee. Snelheid maken, invoegen, that's it.
Niet denigrerend bedoeld ofzo, maar mischien een lesser die mij kan vertellen wat dat is met de o-zo-geliefde/gevreesde autosnelweg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |