Laat aub even weten wat je ervan vond. Desnoods via PM. Ik ken niemand op FOK die hem heeft gezienquote:Op woensdag 13 juni 2007 01:55 schreef Off-ShoRe het volgende:
"Keane" ga ik later deze week eens checken. Bedankt voor de tip![]()
Will do, alleen hopen dat ik hem ergens op DC++ kan vinden...quote:Op woensdag 13 juni 2007 02:00 schreef Dizer het volgende:
[..]
Laat aub even weten wat je ervan vond. Desnoods via PM. Ik ken niemand op FOK die hem heeft gezien.
Of Great White Hypequote:Op woensdag 13 juni 2007 01:58 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik denk dat ze Good Will Hunting bedoelen
Und??quote:Op woensdag 13 juni 2007 02:02 schreef Dark_Angelus het volgende:
Mijn laatste film was Zodiac.
quote:
Klopt.quote:Op woensdag 13 juni 2007 01:58 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik denk dat ze Good Will Hunting bedoelen
Dat eindequote:Op woensdag 13 juni 2007 21:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ladri di biciclette (1948, It, Vittorio De Sica)
En dan toch nog Batman Begins hierboven verkiezenquote:Op woensdag 13 juni 2007 21:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:
The Treasure of the Sierra Madre (1948, VS, John Huston)
[...]
Ladri di biciclette (1948, It, Vittorio De Sica)
Een simpel verhaal: Een man heeft een fiets nodig om zijn hardbevochten baan uit te voeren, maar de fiets wordt gestolen. Radeloos gaat hij samen met zoontje op zoek naar de fiets en dief.
Maar dit is geen thriller of actiefilm, maar een sociaal drama waarin je de armoede in na-oorlogs Rome kan proeven. Ondanks dat Sica amateurs als acteurs gebruikte, is het acteerwerk zeer goed. Je ziet de radeloosheid groeien bij Lamberto Maggiorani als Antonio Ricci. Maar het is imho Enzo Staiola als het jongentje Bruno dat de show steelt. Hij zet alle kinderlijke emoties van opkijken naar pappa, trots, angst, telleurstelling prachtig neer.
cijfer: 8.5
Ik heb hem net gezien, ik zou er een 7,5 voor geven.quote:Op woensdag 13 juni 2007 02:00 schreef Dizer het volgende:
[..]
Laat aub even weten wat je ervan vond. Desnoods via PM. Ik ken niemand op FOK die hem heeft gezien.
Wellicht is Zerkalo ook niet de meest geschikte Tarkovsky om mee te beginnen. Ik ga Zerkalo deze week kijken, maar heb er al vier gehad. Wel positief dat het visuele aspect je aansprak, want dan staat er nog wat voor je te wachten. Zelf vind ik Stalker het beste tot nu toe, erg fascinerend verhaal met een eindeloze hoeveelheid prachtige shots. Verder is een Andrey Rublyov redelijk toegankelijk en toch ontzettend goed en mooi.quote:Op woensdag 13 juni 2007 23:17 schreef Timo20 het volgende:
Vanavond gezien:
Zerkalo (Mirror)
Vooraf wist ik niet zo goed wat ik hiervan (m`n eerste Tarkovsky) moest verwachten dus ik ging er maar eens goed voor zitten. Teleurgesteld werd ik zeer zeker niet maar ik er wel een beetje twee-slachtig gevoel aan over.
Aan de ene kant was het visuele aspect geweldig en was ik getuige van een hele rits aan fantastische, memorabele en emotionele scenes.
Aan de andere kant wist ik niet zo goed wat ik met het verhaal aan moet. Is het uberhaupt wel de bedoeling geweest dat we er wat mee aankunnen?
Ik zal de extra`s op de dvd bekijken, misschien geven die meer inzicht in zaken. Maar 1 ding is zeker: deze ga ik wel nog vaker zien om te zien of ik `m dan beter op waarde kan schatten.
Vooralsnog:
IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
Dat is ook precies waar het Cassavetes om te doen was. Hij wilde een zo echt mogelijke sfeer neer zetten dus zonder dat er veel aan het geluid gesleuteld werd. Een auto op de achtergrond overstemd de dialogen? so be it. Welkom in de wondere wereld van Cassavetesquote:Op donderdag 14 juni 2007 11:18 schreef Gillingham het volgende:
A Woman Under the Influence (1974) 8
[afbeelding]
Puntje van kritiek is het niet al te beste geluid. De muziek en de omgevingsgeluiden waren soms erg hard in vergelijking met de dialogen waar het om draaide. Daardoor was het soms moeilijk om alles goed te volgen. Het geluid moest soms namelijk harder en dan weer zachter gezet worden. Een voordeel is wel dat de sfeer daardoor realistischer overkwam. Conclusie van de film is eigenlijk dat kinderen niet zonder moeder kunnen, ook al is zij een beetje 'onder invloed'.
Ik vond 'm juist heel erg eenzijdig. Veel huilende mensen in beeld brengen om zo goedkoop sympathie op te wekken bij de kijker. En dan die belachelijke beelden van Engeland en Frankrijk erbij. Alsof daar wel alles koek en ei is. En dan zelf de barhartige samaritaan spelen door (anoniem) een som geld te doneren. Er zal vast wel het een en ander schorten aan de zorg daar, maar zo negatief als Michael Moore het in beeld brengt... Maar dat vond ik ook al van Fahrenheit 9/11. Ook al zo'n vergezocht prutswerk.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 09:54 schreef Gorro het volgende:
SiCKO (Michael Moore, 2007)
Wow. Wat een rommeltje dat gezondheidszorg systeem in Amerika. Uiteraard brengt Moore weer van beide kanten alleen dat in beeld wat zijn punt versterkt. De slechte kanten van het Amerikaanse systeem worden getoond en de goede punten van Canada en enkele Europese landen. Hij kaart hiermee wel duidelijk het probleem aan waar Amerika mee kampt en doet dit op zijn bekende humoristische wijze. ****
Dat zeg ik ook juist, dat ik hem eenzijdig vind. Michael Moore's films zijn dat altijd. Het is een beetje als BNN's Donorshow. Controverse schoppen om aandacht te krijgen. Een weloverwogen documentaire kijkt het gros van de mensen niet. Maar dan nog. Ik geloof de negatieve gevallen die Michael Moore laat zien van het Amerikaanse systeem wel. Zelfs al is de helft er ook maar daadwerkelijk van waar, dan is het al schrijnend als je ziet wat voor alternatieven er zijn.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:06 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik vond 'm juist heel erg eenzijdig. Veel huilende mensen in beeld brengen om zo goedkoop sympathie op te wekken bij de kijker. En dan die belachelijke beelden van Engeland en Frankrijk erbij. Alsof daar wel alles koek en ei is. Er zal vast wel het een en ander schorten aan de zorg daar, maar zo negatief als Michael Moore het in beeld brengt... Maar dat vond ik ook al van Fahrenheit 9/11. Ook al zo'n vergezocht prutswerk.
Die verhalen zijn niet gelogen PDOA, ze laten mensen gewoon letterlijk doodgaan. Zoals ik al eerder zei; die voorbeelden van Frankrijk en Engeland zijn natuurlijk compleet oppervlakkig (In Cannes konden sommige aanwezigen hun lach niet inhouden bij de fragmenten) maar het versterkt zijn punt wel. Amerika doet socialised medication af als onpraktisch, maar hoe eenzijdig hij het het ook wordt belicht, het werkt een stuk beter dan in Amerika. De cijfers liegen niet.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 10:06 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik vond 'm juist heel erg eenzijdig. Veel huilende mensen in beeld brengen om zo goedkoop sympathie op te wekken bij de kijker. En dan die belachelijke beelden van Engeland en Frankrijk erbij. Alsof daar wel alles koek en ei is. En dan zelf de barhartige samaritaan spelen door (anoniem) een som geld te doneren. Er zal vast wel het een en ander schorten aan de zorg daar, maar zo negatief als Michael Moore het in beeld brengt... Maar dat vond ik ook al van Fahrenheit 9/11. Ook al zo'n vergezocht prutswerk.
De twee delen zijn uit elkaar gehaald en voor Death Proof betekende dat dat er extra scenes bij kwamen, zodat het toch een hele film is.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 19:23 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ben ik nou zo in de war, of was dit inderdaad een deel van die Grindhouse-tweeplot? En is het dan wel één film?
Ik zeg dan ook nergens dat het allemaal maar gelogen is. Het is jammer dat het allemaal zo eenzijdig belicht is. Het is gewoon sensatiezoekerij voor een publiek dat niet verder kijkt dan de neus lang is. En een land zoals Amerika vergelijken met Engeland en Frankrijk is hetzelfde als appels met peren. Ik denk dat meneer Moore de objectiviteit een beetje uit het oog is verloren door zijn bekendheid, en zijn prestatiedrang. Ach, zolang je het maar als een ietwat vreemde vorm van entertainment ziet is er niks aan de hand.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 12:58 schreef cwk het volgende:
[..]
Die verhalen zijn niet gelogen PDOA, ze laten mensen gewoon letterlijk doodgaan. Zoals ik al eerder zei; die voorbeelden van Frankrijk en Engeland zijn natuurlijk compleet oppervlakkig (In Cannes konden sommige aanwezigen hun lach niet inhouden bij de fragmenten) maar het versterkt zijn punt wel. Amerika doet socialised medication af als onpraktisch, maar hoe eenzijdig hij het het ook wordt belicht, het werkt een stuk beter dan in Amerika. De cijfers liegen niet.
Alsof Moore en objectiviteit ooit zijn samen gegaan.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 20:33 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook nergens dat het allemaal maar gelogen is. Het is jammer dat het allemaal zo eenzijdig belicht is. Het is gewoon sensatiezoekerij voor een publiek dat niet verder kijkt dan de neus lang is. En een land zoals Amerika vergelijken met Engeland en Frankrijk is hetzelfde als appels met peren. Ik denk dat meneer Moore de objectiviteit een beetje uit het oog is verloren door zijn bekendheid, en zijn prestatiedrang. Ach, zolang je het maar als een ietwat vreemde vorm van entertainment ziet is er niks aan de hand.
Nou ja, in BfC zat toch ook wel enige objectiviteit. Weliswaar niet van Moore zelf... Dat liet hij aan anderen over. BfC had een goede balans tussen objectiviteit en negativiteit. Zijn films daarna, Fahrenheit 9/11, en Sicko, ik kan het er niet in ontdekken. De roem is Moore duidelijk een beetje naar zijn hoofd gestegen.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 21:31 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Alsof Moore en objectiviteit ooit zijn samen gegaan.![]()
Niets aan toe te voegen. Top film!!!quote:Op donderdag 14 juni 2007 20:07 schreef JelleS het volgende:
Harrison's Flowers (2000)
Er zijn twee soorten mensen, zij die een oorlog hebben meegemaakt, en de rest. Nu kan ik mij natuurlijk absoluut niet voorstellen hoe vreselijk dat moet zijn, maar dankzij deze aangrijpende cinematische ervaring ben ik wel zo dichtbij mogelijk gekomen. Nog nooit werd een oorlogssituatie zo exact, intensief en close in beeld gebracht. Bijv. Band of Brothers of Tae Guk Gi deden een goede poging, maar zoiets als dit heb ik nog nooit gezien.
Cinematografisch is het zelfs zo goed dat het ongeloofwaardige verhaal (een vrouw gaat opzoek naar haar man in Joegoslavie tijdens de burgeroorlog, waar hij aan het werk was als oorlogsfotograaf) gemakkelijk negeerde. Normaal zou ik om de minuut nagaan wat er allemaal niet klopt, maar de beelden zijn zo overweldigend, dat je daar helemaal geen tijd voor kost. Het moet enorm veel geld hebben gekost, overal zijn tanks en straaljagers te zien, maar echt bekend is de film niet. Toch verdient het heel veel waardering, ook al kan ik wel begrijpen als het verhaal en de acteerprestaties je teveel ergeren. 9
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vond dit (ook) zo'n mooie en bijzondere film, samen met Andrei Rubljov mijn favoriete film van Tarkovsky.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:26 schreef Gillingham het volgende:
Zerkalo (1975) 9
[afbeelding]
Met Zerkalo (The Mirror) levert Tarkovsky eens te meer een prachtfilm af. Bij een film van Tarkovsky ga ik er op voorhand vanuit dat de cinematografie helemaal tip-top in orde is, maar dat de film zelf me zo zou aanspreken lag minder in de lijn der verwachtingen. Er is namelijk veel kritiek geleverd op deze film. Hij zou te vaag, te persoonlijk en te pretentieus zijn, maar laat dat 'te' daarbij maar achterwegen. Het terugkerende aspect van bewegende elementen komt hier prachtig tot uiting, met name vuur, maar ook wind en regen vervullen een belangrijke rol.
Deze film gaat over herinneringen, dromen en fantasieën die vervolgens aan de werkelijkheid gekoppeld worden, of andersom natuurlijk. Fragmenten over het leven van een familie worden abrupt afgewisseld met fragmenten met betrekking tot de wereldgeschiedenis. Iedere kijker zou er wat van zichzelf in terug moeten kunnen vinden, wat bij mij zondermeer het geval was. Mooie, toepasselijke titel ook.
Ik vond 'm inderdaad ongeveer gelijkwaardig aan Andrey Rublyov, maar Stalker zit daar wat mij betreft toch echt even boven en is mijn favoriete Tarkovsky. Nostalghia en Offret moet ik nog zien.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 15:56 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Ik vond dit (ook) zo'n mooie en bijzondere film, samen met Andrei Rubljov mijn favoriete film van Tarkovsky.
Binnenkort maar eens herkijken.
Ik moet alleen Nostalghia nog zien.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:00 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Ik vond 'm inderdaad ongeveer gelijkwaardig aan Andrey Rublyov, maar Stalker zit daar wat mij betreft toch echt even boven en is mijn favoriete Tarkovsky. Nostalghia en Offret moet ik nog zien.
Zerkalo herkijken gaat sowieso in de toekomst gebeuren, het liefst uit eigen collectie.
Ik ben dan ook iets meer benieuwd naar Nostalghia dan naar Offret.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:05 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Ik moet alleen Nostalghia nog zien.
Offret vond ik in tegenstelling tot Zerkalo wel te pretentieus/saai en daardoor wat tegenvallen.
Ik vond bij Stalker de dialogen in de zone te protserig en gekunsteld (dit had ik bv. ook met Der Himmel Uber Berlin) en daardoor minder dan Andrei en Zerkalo, maar visueel vond ik 'em wel schitterend.
De humor is idd (net als Laurel & Hardy en de Marx Brothers) niet meer van deze tijd. City Lights en The Great Dictator vond ik ook maar zo-zo.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Modern Times (1936, VS, Charles Chaplin)
Ik vond dit echt gedateerd. Ik heb 0,0 keer gelachen en dat lijkt mij toch de bedoeling bij Chaplin films.
cijfer: 5
Bij Laurel & Hardy heb ik dat idd ook.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:09 schreef Falco het volgende:
[..]
De humor is idd (net als Laurel & Hardy en de Marx Brothers) niet meer van deze tijd. City Lights en The Great Dictator vond ik ook maar zo-zo.
Niks aan toe te voegen! Vond het ook een prima film.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 16:08 schreef HV het volgende:
Fracture
[afbeelding]
Toffe "thriller" die blijft boeien, met zo nu en dan zelfs wat humor. Zeker de moeite waard om te kijken, met name omdat Anthony Hopkinsde rol van Ted Crawford geweldig neerzet. Ik heb er in ieder geval van genoten
!
Meer info
Ik heb eens een erg interessante docu gezien over het leven van Chaplin, en daarin kwam naar voren dat naarmate hij beroemder werd zijn films steeds grimmiger werden, wat ook te wijten was aan zijn (rumoerige) priveleven.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Modern Times (1936, VS, Charles Chaplin)
Ik vond dit echt gedateerd. Ik heb 0,0 keer gelachen en dat lijkt mij toch de bedoeling bij Chaplin films.
cijfer: 5
Enquote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:07 schreef PDOA het volgende:
[..]
Ik heb eens een erg interessante docu gezien over het leven van Chaplin, en daarin kwam naar voren dat naarmate hij beroemder werd zijn films steeds grimmiger werden, wat ook te wijten was aan zijn (rumoerige) priveleven.
En? Dat betekent dat je dus niet altijd een komedie hoeft te verwachten wanneer je een film met Chaplin kijkt, rekel.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:29 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
En
Leuk voor je. Maar dat maakt het voor mij nog geslaagde komedie.
Sorry, boef, maar Chaplin films zijn op de eerste plaats komedies. De film prijkt niet voor niks in allerlei beste komedies ooit lijstje. Dat die ook een boodschap heeft is iets anders. En de reden waarom de film geen dikke onvoldoende kreeg.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 22:54 schreef PDOA het volgende:
[..]
En? Dat betekent dat je dus niet altijd een komedie hoeft te verwachten wanneer je een film met Chaplin kijkt, rekel.
Met je eens. Het valt inderdaad niet te ontkennen dat de boodschap sterk is, maar op het eerste gezicht is het een komedie en het heeft gewoon niet de tand-des-tijds doorstaan spijtig genoeg. Om de meeste van zijn shorts kan ik wel lachen.quote:Op zaterdag 16 juni 2007 17:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Modern Times (1936, VS, Charles Chaplin)
Ik vond dit echt gedateerd. Ik heb 0,0 keer gelachen en dat lijkt mij toch de bedoeling bij Chaplin films.
cijfer: 5
Heb je een beetje lang over gedaan, om die film te zien. Desalniettemin, leuke review.quote:Op zondag 17 juni 2007 01:52 schreef TC03 het volgende:
Roundhay Garden Scene (1888, Louis Aimé Augustin Le Prince) (topic over deze film op Fok)
Een korte film, gemaakt in 1888. Door filmcritici alom geprezen. De film is er niet eentje zoals je zou verwachten. Het is een wat oudere film, uit een tijd zonder alom geldende normen voor films. Dit is ook goed terug te zien in de film. Het verhaal is niet echt aanwezig zoals je dat tegenwoordig zou verwachten, en net als met schilderijen uit de Middeleeuwen is veel plaats voor symboliek. De film begint als een man in een tuin loopt. Ik zal er niet teveel over verklappen, maar het is de aanzet voor een ontroerende reeks van gebeurtenissen. Het is een redelijke zware film (alhoewel er hier en daar wat humor in zit), waar je echt even voor moet gaan zitten. Maar het is het zeker waard.
IMDB cijfer: 8,2
Mijn cijfer: 8,7
Ja, zeker. Zijn er nog aspecten uit mijn review waar je het mee oneens bent?quote:Op zondag 17 juni 2007 01:54 schreef -Mo- het volgende:
[..]
Heb je een beetje lang over gedaan, om die film te zien. Desalniettemin, leuke review.
Niet helemaal, ik vind het wel jammer dat je vertelt dat die man in zijn tuin loopt....Zo geef je meteen al best wel veel van het plot weg en zéker ook van het einde. Verder vind ik het raar dat je zegt dat de film geen geen verhaallijn heeft. Hebben wij wel naar dezelfde film gekekenquote:Op zondag 17 juni 2007 01:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ja, zeker. Zijn er nog aspecten uit mijn review waar je het mee oneens bent?
De verhaallijn is niet het belangrijkste in deze film, omdat hij niet zo heel erg aanwezig is. De subtiliteit, details en symboliek maken deze film wat mij betreft. Dat bedoel ik met 'geen verhaallijn', deze is voor mij gewoon niet zo belangrijk.quote:Op zondag 17 juni 2007 02:00 schreef -Mo- het volgende:
[..]
Niet helemaal, ik vind het wel jammer dat je vertelt dat die man in zijn tuin loopt....Zo geef je meteen al best wel veel van het plot weg en zéker ook van het einde. Verder vind ik het raar dat je zegt dat de film geen geen verhaallijn heeft. Hebben wij wel naar dezelfde film gekeken? Ik vond het een ontroerend familieverhaal, waarin de hele dynamiek in de familie erg goed in beeld wordt gebracht.
Maar ja... Ik vond het boek beter.
Wat vond je van zijn tweede film dan? Ik denk dat hij de fout van zijn eerste film niet wil herhalen en dat hij zodoende tevéél verhaallijnen introduceert. Ik denk dat hij teveel hooi op zijn vork neemt. De klassieke fout dat meer niet altijd beter is.quote:Op zondag 17 juni 2007 02:02 schreef TC03 het volgende:
[..]
De verhaallijn is niet het belangrijkste in deze film, omdat hij niet zo heel erg aanwezig is. De subtiliteit, details en symboliek maken deze film wat mij betreft. Dat bedoel ik met 'geen verhaallijn', deze is voor mij gewoon niet zo belangrijk.
Het boek was inderdaad beter, dat ben ik met je eens. (De remake abominabel trouwens.)
quote:Op zondag 17 juni 2007 18:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Double Indemnity (1944, VS, Billy Wilder)
Die dialogen, die monoloog van de verteller
, die heerlijke film-noir sfeer.
![]()
cijfer: 8.5
Nog een leuk voorlichtingsfilmpje: Days of our Years. Over hoe je ongelukken op werk kunt voorkomenquote:Op zondag 17 juni 2007 20:23 schreef Seborik het volgende:
Sex Hygiene (1942)
Voorlichtingsfilmpje over SOA's en hoe om te gaan met je edele delen als soldaat in het Amerikaanse leger, hoewel er benadrukt wordt dat geheel onthouding nog altijd het beste is. Amerikaanse voorlichtingsfilmpjes zijn geniaal, hoewel deze niet eens zo gedateerd is. Geregisseerd door Otto Brower en John Ford.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Gaat dat zien!![]()
Huh, eerst is het een ontzettend goede film, en 2 regels later is het ontiegelijk langdradig en saai. Wat vind je er nu werkelijk van, Dizer.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:00 schreef Dizer het volgende:
[afbeelding]
Zodiac
Ontzettend goede film, met af en toe leuke humor. Goed geacteerd en "aardig" tot in de details uitgewerkt. De film begon halverwege de jaren 60 en eindigde in 2004. En zolang voelde het ook. Ontiegelijk langdradig. Het duurde echt veels te lang allemaal waardoor het begon te vervelen. 2 uur en 3 kwartier waardoor soms voor een half uur lang geen enkele punt of actie voorkwam. Niet dat het nodig is dat er de hele tijd actie in moet zitten, maar geef dan het gevoel dat er wat belangrijks gebeurt.
IMDB 8.1 / Dizer: 7.0
Ben eergister in Cambridge na Ocean 13 geweest maar vond er echt geen ene reet aan! Geen spannings elementen, gewoon een verhaal zonder uitschietersquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:33 schreef RuneRose het volgende:
Gisteravond met moeders in de bios Ocean's 13 en dat vond ik misschien nog wel de leukste film van dit jaar tot nu toe! Ik heb van begin tot eind genoten, het enthousiasme spat van het scherm,
Als je op zoek bent naar een spannende film dan ben je bij Ocean's 13 idd. aan het verkeerde adres.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:27 schreef stevengerrard het volgende:
[..]
Ben eergister in Cambridge na Ocean 13 geweest maar vond er echt geen ene reet aan! Geen spannings elementen, gewoon een verhaal zonder uitschieters
Maar wat nou als die verkeerde verwachtingen worden veroorzaakt door hoge verwachtingen? Ik vind dat je dat een film best mag aanrekenen, zeker als het gaat om een vervolgfilm of de inschatting van bijvoorbeeld een regisseur, cast, of wat dan ook.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:48 schreef Mainport het volgende:
Jongens, jongens, jongens, er bestaat meer in de wereld dan actie en sensatie. Je moet een film niet veroordelen omdat je er met verkeerde verwachtingen bent ingegaan.
Ik vond het ook een matige Renoir.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:04 schreef Shogo het volgende:
The River (1951)
Aan de bengaalse rivier in india spelen zich verschillende levens en verhalen af waarvan deze film een verhaal laat zien. Visueel zijn de kleuren echt prachtig en deden vele shots denken aan een schilderij. Maar wat was het liefdesverhaal tergend saai zeg, de documentaire-achtige stukjes van india erbij was nog wel even een opluchting tussen door maar ook daar had ik moeite met de slome vertelwijze. Jean Renoir zal ongetwijfeld van india hebben gehouden dat komt wel naar voren, maar voor mij was het een te lange zit.
[afbeelding]
Die staat inderdaad op de verlanglijst om een keer te kijken. Maar the River is niet aan mij besteed.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:59 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Ik vond het ook een matige Renoir.
Het schijnt vooral om symboliek te gaan. Zeker als je het vergelijkt met diverse andere Renoirs. Maar La Grande Illusion bv. is ontieglijk veel beter.
Drowning Monaquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:50 schreef RuneRose het volgende:
Welke drie heb je nog meer meegenomen?
die staat hier ook nog op de planken, snel eens kijkenquote:Op woensdag 20 juni 2007 09:35 schreef Gorro het volgende:
The Red House (Delmer Daves, 1947)
Fijne film-noir met Edward G. Robinson in weer een prima rol. Het is nogal een a-typisch verhaal voor een film-noir. Geen detectives, geen femme fatale en geen donkere steegjes in de stad, maar een afgelegen boerderij met een nabijgelegen donker bos vormt het decor van de film. De sfeer is echter wel typisch noir. ***½
Nee, een andere weg inslaan is zeker niet per se een probleem. Soms zelfs een pro, zoals voor sommigen bij Aliens het geval is (of niet Victorinox?) Maar als ie kwalitatief een andere weg in slaat, wat bij Aliens niet echt het geval is, dan kun je dat een film best aanrekenen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:59 schreef Mainport het volgende:
Meestal kun je nog wel iets zinnigs zeggen waarom een sequel minder is, maar niet per se omdat hij een andere weg inslaat dan je gedacht had. Anders zouden er in eerste instantie maar weinig liefhebbers van Aliens zijn, niet?
Ik vond 'm de eerste keer wel goed, maar heb de fout begaan om 'm een paar jaar later nog eens te kijken. Hij kon me totaal niet meer boeien en ik heb 'm halverwege uitgezet.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:14 schreef Roi het volgende:
Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Wat een overrated film is dat zeg! Had er heel wat van verwacht maar het kwam mij allemaal veel te ongeloofwaardig over. Al dat stoere gedoe ken ik ondertussen ook wel. Verhaal was vrij rommelig tot het in het einde mooi in elkaar vlechte, dat was wel goed gedaan. 6/10
Die heb ik ook pas gezien, vond het maar een matig verhaal dat me niet echt kon boeien. Wel leuk verder. Heb op IMDB een zeven gestemd, wat eigenlijk nog wel gul is.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:02 schreef BlaatschaaP het volgende:
Kiss Kiss Bang Bang: Ook al zo'n lekkere film. De humor is zwart en precies mijn smaak. Downey Jr speelt echt leuk, Kilmer is een heerlijke nicht, het verhaal slaat nergens op en dat kan ik wel waarderen. Ja, geen echte hoogvlieger maar eigenlijk precies wat ik er van verwachtte. Mooi. 8-.[/url]
Terug uit het Verre Oosten?quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:02 schreef BlaatschaaP het volgende:
Het wordt weer eens tijd om dit bij te gaan houden. Afgelopen week heb ik gezien:
Death Proof: Tof, lekker. Fijn sfeertje, heerlijke personages, werkelijkwaar een geweldige Russell (dat janken is geniaal), verhaal is simpel en doeltreffend, eind is kort maar krachtig. En dan de muziek. Ja, echt tof. Wacht met smart op Planet Terror! 8,5.
Kiss Kiss Bang Bang: Ook al zo'n lekkere film. De humor is zwart en precies mijn smaak. Downey Jr speelt echt leuk, Kilmer is een heerlijke nicht, het verhaal slaat nergens op en dat kan ik wel waarderen. Ja, geen echte hoogvlieger maar eigenlijk precies wat ik er van verwachtte. Mooi. 8-.[/url]
The All Together: Ik verwachtte weinig en kreeg nog minder. Het verhaal was gewoon irritant, de scenes op geen enkel moment grappig (met uitzondering van de opgezette dieren) en de personages overtuigden volledig niet. Enkel bij de eindscene moest ik even proesten, maar dat pastte er eigenlijk weer helemaal niet in. Helaas. 5-.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maar ondanks dat zat ik toch op het puntje van mijn stoel, figuurlijk gesproken
Één van de andere pluspunten was de wederom zeer lieftalligeVera Clouzot
![]()
cijfer: 8.5
Leukste is dat Bean 9/10 keer de badguy is in een film en als je zijn naam in de credits al voorbij ziet komen weet je vaak al genoeg. En dan nog proberen ze het in een film spannend te brengen van wie de badguy wel niet is.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:16 schreef BlaatschaaP het volgende:
Don't Say A Word: Ik zal wel in een kritische bui geweest zijn, maar wat een buttfilm zeg. Viel van cliché in cliché en was nooit spannend. Het personage van de badguy (Bean) vond ik helemaal niet overtuigend en consistent. Het meisje was niet sympathiek en juist vreemd, waardoor het me niet eens boeide of ze wel gered zou worden. Murphy acteerde wel 'aardig', maar interesseerde ook niet echt. Haar problemen hadden veel meer uitgediept mogen worden, nu was het echt zo'n irritante nepreden. Nee, kon me allemaal niet echt boeien helaas. 5.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Paar leuke special effects en hij duurde ook net niet te lang, wat de laatste tijd bij films nogal eens het geval kan zijn.
[ Bericht 7% gewijzigd door Mike op 22-06-2007 18:29:54 ]
Dit vond ik ook een vreemde film die mij op geen enkel moment kon bekoren.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:09 schreef trebremmit het volgende:
Confessions Of A Dangerous Mind
Regiedebuut van George Clooney. Had er meer van verwacht, de film begon pas te boeien op het einde toen er een wat meer serieuze ondertoon in kwam. Ik vond het in het begin maar een warrig, onsamenhangend geheel, wat een kruising had tussen een komedie en een thriller achtig iets.
5/10
Niet.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:20 schreef Queen_Minny het volgende:
[afbeelding]
Pirates of the Caribbean, At worlds end.
Echt de beste uit de reeks, een aanrader dus![]()
Hey, dit klinkt niet verkeerd. Is deze film ergens op DVD te vinden? Ah, gevonden. Die ga ik maandag bestellen.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 10:48 schreef Gorro het volgende:Przesluchanie (Interrogation) (Ryszard Bugajski, 1982)
Erg goede Poolse film over de gevolgen van het Stalinistische regime in Polen na de Tweede Wereldoorlog. Krystyna Janda (eerder al voortreffelijk in Man of Iron, Man of Marble en Mephisto) zet ook hier weer een pijke acteerprestatie neer als de onterecht in een gevangenis gegooide zangeres, die onder druk van martelingen bekentenissen dient te tekenen, maar dit weigert. Vanwege de kritiek op het regime is de film een jaar of 8 verboden geweest in Polen en pas na de val van de Muur kreeg de film een roulatie tot groot succes zowel aan de box-office als bij de critici. Janda werd onder andere onderscheiden op het Cannes Film Festival voor haar rol en geheel terecht. ****½
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
Is het ook niet. Het is ook een goede film. Er staat ook een iets lager en iets mindere. Dat iets is het verschil tussen een 8.5 en een 8.quote:Op zondag 24 juni 2007 18:00 schreef Mainport het volgende:
Ik vind een acht absoluut geen laag cijfer.
Mmmh...Kinski, Morriconequote:Op zondag 24 juni 2007 17:38 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Il Grande silenzio (The Great Silence) (1968, It, Sergio Corbucci)
Een western in de sneeuw, kan dat?
Natuurlijk kan dat. Verlaten landschappen in het zand, verlaten landschappen in de sneeuw; What's the difference.
Een iets mindere spaghetti-western ivm Django. Maar nog steeds erg goed en vermakelijk. Jean-Louis Trintignant heeft niet de mysterieuze coolheid van een Franco Nero of een Clint en is daardoor iets minder overtuigend als held. Maar Klaus Kinski als schurk, Frank Wolff als sherrif en Vonetta McGee als lekkertje maken veel goed.
Muziek is van Ennio Morricone, dus dat zit wel snor.
Het iets lager uitvallende cijfer komt ook doordat ik een slechte dub-versie zag.
cijfer: 8
Volgens mij was dat ook de bedoeling.quote:En dan die pakken van de space-club man-oh-man wat is dat triest
Inderdaad, veel te lang, nergens echt meeslepend. Lamme karakters en een mooi dieptepunt wanneer er op de meest vervelende manier mogelijk maar weer eens een huwelijksaanzoek wordt gedaan (spoiler).quote:Op zondag 24 juni 2007 14:43 schreef victorinox het volgende:
Pirates of the Caribbean: At World's End
Ruim 2,5 uur aan oeverloos gezanik, gezwam en geneuzel...
Weer eentje waar de lange tijdsduur de film naar de klote helpt.
Ik hoop dat het volgende deel een stuk korter is, anders ga ik hem niet meer in de bioscoop kijken.
5/10
Ook gezien vanavondquote:Op maandag 25 juni 2007 15:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969, VS, George Roy Hill)
Dit was een erg komische en luchtige western. Paul Newman en Robert Redford zijn het perfecte coole, grappige, charismatische duo. Maar onder al die grappen en grollen zit ook de tragiek van twee mannen op de vlucht, die weten dat elk uur hun laatste kan zijn. Wat prachtig tot uiting komt in de grandiose finale.
cijfer: 8.5
Prachtige film idd. raindrops keep fallin' on my head! En die opening is ook om je vingers bij af te likken. Heb je The Left Handed Gun gezien? Ook met Newman. Ik vind het erg leuk hoe hij meestal 'kiest' voor de wat minder gewone westerns. Pocket Money is er nog zo 1.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969, VS, George Roy Hill)
Dit was een erg komische en luchtige western. Paul Newman en Robert Redford zijn het perfecte coole, grappige, charismatische duo. Maar onder al die grappen en grollen zit ook de tragiek van twee mannen op de vlucht, die weten dat elk uur hun laatste kan zijn. Wat prachtig tot uiting komt in de grandiose finale.
cijfer: 8.5
Precies je geeft de film nog een kans omdat je denkt grietjes die gaan beachvolleyen en dat je dan nog wat leuks te zien krijgt. Maar nee ... dan wordt het al snel triest.quote:Op maandag 25 juni 2007 22:29 schreef Professional het volgende:
Cloud 9
Waardeloze film met Burt Reynolds over een man die een waanzinnig goed idee heeft om strippers aan een beachvolleyball mee te laten doen. Dramatisch acteerwerk, en geen tiet te zien. Of misschien net 2.
Cijfer 3.0
Dat weet ik wel. Sommige dingen werken wel andere dingen weer niet.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:45 schreef PDOA het volgende:
[..]
Volgens mij was dat ook de bedoeling.
Voor de rest moet je deze film alleen kijken als je knetterstoned bent of met een groep vrienden. Alleen is er geen hol aan.
Vantevoren kun je inderdaad al weten of de film wat voorstelt of niet. Gelukkig ben ik dan zo eigenwijs om hem toch op te zetten en hem af te kijken. Meestal lig ik dan in een deuk als ik bepaalde acteerprestaties zie, en het simpele gemak waarmee een film gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 08:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Precies je geeft de film nog een kans omdat je denkt grietjes die gaan beachvolleyen en dat je dan nog wat leuks te zien krijgt. Maar nee ... dan wordt het al snel triest.
boek is ook veeeeel sterkerquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Carrie (1976, VS, Brian De Palma)
De film begon heel goed. Al snel had ik het gevoel dat dit een geslaagde horror zou gaan worden. We krijgen een goed portret van een gepest eenzaam meisje met een overchristelijke moeder. Ondertussen leren we ook over haar paranormale gave die ze blijkt te beschikken. De spanningsboog is erg goed. En bereikt zijn hoogtepunt tijdens het bal. Vooral het moment als Carrie gaat dansen en de camera sneller en sneller, bijna losgeslagen, begint te draaien. Daarna volgt een perfecte spanningsopbouw naar het moment met de fameuze emmer. Op dit moment kreeg de film van mij zeker een 8.5. De spannig is opgebouwd. Ik zit klaar voor de ontlading. Maar dan...
zakt de film opeens heel erg in. Ik ken weinig films, die zo inzakken op wat het moment supreme zou moeten zijn. Wat volgt is 5 minuten snelle chaos. Het moment dat Carrie doorslaat en aan het moorden slaat, is niet spannend. Het is niet eng. De dood van de goede lerares mist bijvoorbeeld emotionele impact. En het is zelfs niet "You deserved it, bitches"-vermakelijk. Even later weer. Een scené van een bebloede Carrie, die op het punt staat overreden te worden door haar twee vijanden in een auto. Sorry, meneer De Palma in de handen van uw grote idool Hitchcock was dit waarschijnlijk een grandioos spannend moment geweest, in uw handen is het echter leeg. Ik voel helemaal niks.
Het einde bevat dan nog wel een zeer goed schrikmoment, maar tja kwaad is dan al geschied.
DIt alles is zeker niet de schuld van Sissy Spacek, die zeer overtuigend de verschillende emotionele stadia van Carrie neerzet, van een gepest verlegen meisje naar iemand die langzaam meer zelfvertrouwen krijgt, naar iemand die compleet doorslaat.
cijfer: 6
Mij viel de film toen ik hem zag een paar maanden geleden ook hartstikke mee. Ik was erg bang voor een been there-done that gevoel, maar de film was verrassend fris en geinig. Denk dat je zo'n film niet te vaak moet doen. Eens in de drie jaar ofzo. Zodat het geen overkill wordt.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:07 schreef Shogo het volgende:
Jackass Number Two (2006)
Ach ja wie kent ze niet de heren van jackass die maffe stunts uitvoeren die goed op de lachspieren werken. Gevaar bij nog een film is misschien dat het allemaal teveel wordt en te overdone, maar dit viel me 100% mee. Ik heb van voor naar achteren gelachen. Fantastische stunts weer alhoewel soms de grens naar ranzigheid aardig dichtbij komt. Niettemin is voor mij een deel 3 zeker nog welkom.
[afbeelding]
Rare is dat ik die film ook een 9 gaf, er toen dus ook helemaal weg van was. Maar me nu er echt niets meer van kan herinneren. Ja, dat het over kindslaafjes ging ofzo.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:15 schreef Timo20 het volgende:
Sanshô Dayû (Sansho The Bailiff)
Wat een prachtige film! Van het begin tot het einde zit je in het aangrijpende verhaal en wordt van de ene in de andere emotie gegooid. Alles komt voorbij: humor, actie en natuurlijk vooral veel drama. Nergens geforceerd maar oprecht aangrijpend. De film grossiert in prachtig gefilmde scenes waardoor de film vooral op het visuele vlak subliem is.
Het acteerwerk is fantastisch waarbij vooral de hoofd personages er bovenuit steken maar ook de bijrollen goed worden vertolkt.
Daarnaast krijg je ook stof tot nadenken door de vragen die Mizoguchi stelt en is de film door de recente slaven bevrijdingen in China wellicht wel actueler dan ooit tevoren.
Sansho The Bailiff is wat mij betreft verplicht kijkvoer voor iedere cinefiel.
IMDB Cijfer: 8,8/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Dat schijnt bij Mizoguchi's te horen, ik heb er 5 gezien, ik vond ze alle 5 wel goed op het moment zelf en ik kan me van geen enkele van de 5 op dit moment erg veel herinneren. Bij de laatste heb ik zelfs geprobeerd extra goed op te letten om het me toch te herinneren, maar helaasquote:Op woensdag 27 juni 2007 23:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Rare is dat ik die film ook een 9 gaf, er toen dus ook helemaal weg van was. Maar me nu er echt niets meer van kan herinneren. Ja, dat het over kindslaafjes ging ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 8 / imdb 8.4Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ik vond hem best goed. Met een meisje als helikopterpiloot.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:33 schreef Seborik het volgende:
Reign of Fire (2002)
Gelukkig was dit niet de eerste film die ik met Christian Bale heb gezien.Mad Max met draken. Beetje kut verhaal, maar het postapocalyptische is mooi gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Voorderest is het alles wat een Die Hard film moet zijn, en ik was dus erg tevreden.![]()
quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:20 schreef JelleS het volgende:
Dat klinkt als iets dat ik erg zou waarderen. Heb je hem op dvd, en waar vandaan in dat geval?
Dat schrijven ze overal. Ben erg benieuwdquote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:54 schreef Mikkie het volgende:
Die Hard 4.0
Ik had het niet verwacht, maar hij is zoals vanouds!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 08:23 schreef Lambiekje het volgende:
[quote]Op vrijdag 29 juni 2007 18:41 schreef RuneRose het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..Ja, dat snap ik. Maar wat dan nog?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een van de beste films ooit.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:58 schreef flowerbox het volgende:
[afbeelding]
Dit zo'n goede film.Je moet wel even de tijd hebben (6 uur) maar dan heb je ook wat!
[afbeelding]
Deze film (Babel) vond ik dus heel erg tegenvallen. Ik had er zoveel goede verhalen over gehoord maar..viel dus tegen![]()
You, me and Dupree kut? Snob.quote:Op zondag 1 juli 2007 12:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Juni-lijstje.
Kutste was You, Me and Dupree, wat een onzin.
Daarvoor is geen snobisme nodig, enkel een minimum aan smaakquote:
En bedankt.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daarvoor is geen snobisme nodig, enkel een minimum aan smaak.
Had JIJ die nog nooit gezien?quote:Op zondag 1 juli 2007 13:31 schreef Flitspaal het volgende:
Mijn juni-lijst.
Ik heb alleen het idee dat ik een film ben vergeten.
1. Casablanca (1942) 9
Jawel hoor. Maar ik heb hem in juni nog eens gekeken en dan kan hij in zo'n lijst komen. Dat is al eerder gebeurdquote:
quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:06 schreef Lambiekje het volgende:
Die Hard 4.0
John McClane is weer eens op het verkeerde plaats op het verkeerde moment. Het is van meet af aan meteen lekker opdreef. Sommige actie is way over top, maar dat valt te verwachten met een superhero als McClaneDe film was idd een echte die hard maar dit ging echt te ver, leek wel een James Bond sceneSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 8 / imdb 8.4Cuore Sportivo
Apart, ik vind het juist een sterke film. De gevechtscene lekker rauw. Ik ben helemaal niet voor boxen en aanverwantte sporten. Maar dit is toch wel een goede film.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:18 schreef trebremmit het volgende:
Raging Bull
Heel veel lofverhalen over gehoord, een van de beste amerikaanse films ooit, las ik ergens.
Nou niet voor mij dan, vond het behoorlijk saai en Robert de Niro vond ik tegenvallen, die gevechten waren alles behalve realistisch leek meer op een rocky film. Er zat ook geen echte lijn in de film, wat was nou de bedoeling ervan? Ik heb de film in zwart wit gezien en in het midden waren er opeens fragmenten in kleur van de trouwerij, snapte daar de bedoeling ook niet van. Ik heb nou een paar films van Scorcese uit de jaren 70 gezien en moet zeggen dat ze mij tegenvallen. Ik vind recentere films van hem stukken beter zoals Goodfellas. Er zijn natuurlijk nog veel slechtere films als deze dus ik geef hem een 5/10.
Die Speciaal voor Danny?quote:Op maandag 2 juli 2007 20:00 schreef Nepthys het volgende:
Daar hebben we een heel ander subforum voor hoor
Maar wel stiekum afgegekeken.quote:Op maandag 2 juli 2007 20:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVII
OH MT GODquote:Op maandag 2 juli 2007 12:18 schreef trebremmit het volgende:
Raging Bull
Heel veel lofverhalen over gehoord, een van de beste amerikaanse films ooit, las ik ergens.
Nou niet voor mij dan, vond het behoorlijk saai en Robert de Niro vond ik tegenvallen, die gevechten waren alles behalve realistisch leek meer op een rocky film. Er zat ook geen echte lijn in de film, wat was nou de bedoeling ervan? Ik heb de film in zwart wit gezien en in het midden waren er opeens fragmenten in kleur van de trouwerij, snapte daar de bedoeling ook niet van. Ik heb nou een paar films van Scorcese uit de jaren 70 gezien en moet zeggen dat ze mij tegenvallen. Ik vind recentere films van hem stukken beter zoals Goodfellas. Er zijn natuurlijk nog veel slechtere films als deze dus ik geef hem een 5/10.
Waar wil je dat ik begin?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:50 schreef trebremmit het volgende:
Haha, ik maak nogal wat reacties los. Maar goed leggen jullie me dan eens uit waarom die film zo goed is.
okquote:
Raging Bull is gewoon een matige film. Alleen je argumenten zijn onjuist.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:50 schreef trebremmit het volgende:
Haha, ik maak nogal wat reacties los. Maar goed leggen jullie me dan eens uit waarom die film zo goed is.
Gister heb ik een film gekeken die ik stukken beter vind namelijk.
Amores Perros
Deze film doet me wat, in het begin walging bij die honden gevechten en later emoties bij de vrouw in rolstoel en de zwerver, lekker rauwe en harde film waar drie verhalen mooi in elkaar overlopen.
De soundtrack is ook fantastisch alhoewel ik het begin en eind deuntje een keer eerder gehoord heb. Zat die ook in 21 Grams?
Goede orginele film met goed acteerwerk.
Deze film krijgt van mij een 8,5/10.
Is dat een typo of een statement?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:27 schreef Doff het volgende:
Nou kom op Flutspaal en Timo, kom eens met argumenten. Ik ben ook wel benieuwd.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Is dat een typo of een statement?
Om te beginnen geeft Robert De Niro 1 van z`n beste performances ooit. Door het filmen in zwart-wit krijgt de film een extra sfeertje, het camera werk en de montage zijn geweldig, net als Joe Pesci en de heerlijke dialogen die hij heeft met De Niro.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:27 schreef Doff het volgende:
Nou kom op Flutspaal en Timo, kom eens met argumenten. Ik ben ook wel benieuwd.
Ik vond de vecht-scenes juist wel sterk. Een van de betere ring-gevechten ooit. Als zowat enige onderdeel. Verder geen commentaarquote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:27 schreef Doff het volgende:
Nou kom op Flutspaal en Timo, kom eens met argumenten. Ik ben ook wel benieuwd.
Nee. Pertinent onjuist. Net als Intolerance, Sunrise, Modern Times, Citizen Kane, The Searchers, 8½ en The Godfather is Raging Bull zonder enige twijfel een eersteklas Meesterwerk. Of je 'm nu leuk vind of niet.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:08 schreef Flitspaal het volgende:
Raging Bull is gewoon een matige film. Alleen je argumenten zijn onjuist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, 5-.
Hooligans: Deze viel dan weer een beetje mee. Interessant onderwerp, werd aardig uitgewerkt, maar is nooit een hoogvliegertje. Wood doet het leuk, Britten met accent zijn gewoon leuk, vechten kijk ik altijd graag naar, maar hij probeert meer te zijn dan dat 'ie is. Einde is voorspelbaar en vervelend, verder allemaal wel okay. 7-.
Boogie Nights: Vet. Deze film wilde ik al lang zien en voldeed perfect aan wat ik verwachtte. Bergje toffe acteurs, geweldige muziek en origineel verhaal. Wahlberg irriteerde me nooit (wonderbaarlijk genoeg). Ja, deze wil ik wel op DVD en lekker vaker zien. Tof. 8,5.
Lonely Hearts: Mja, wel aardig. Weet niet precies wat ik met deze film moet. Zit aardig veel in, probeert veel te zijn, maar slaagt nergens 100% in. Filmnoirsfeertje is goed gelukt, muziek is wel okay, acteurs doen hun ding, maar het wordt nooit echt geweldig. De rol van Hayek vond ik dan wel leuk, maar het eind verpest dat weer. Achja, volgende week ben ik 'm alweer vergeten. 6,5.
The Good Shepherd: Voordat de film uit kwam zag ik hier echt naar uit. De Niro als regisseur en dan zoveel ervaren en leuke acteurs bij elkaar over een film met zo'n interessant onderwerp. Kon haast niet misgaan. Helaas is De Niro toch iets beter in acteren dan regisseren en verliest de film al te snel aan snelheid en wordt er geprobeerd door tijdsprongen teveel in de film te stoppen. Soms werkt het, hier duidelijk niet. Iedereen is wel aardig, maar niemand krijgt de kans echt een goede prestatie neer te zetten. Jammer, want het had echt potentie. Verder geen draak van een film hoor. 6.
The Jacket: Ondanks het gevoel dat ik naar een remake van 12 Monkeys zat te kijken, heb ik me zeer vermaakt. Brody is over het algemeen altijd wel leuk en het gaf me ook een kans Knightley voor het eerst in een andere rol te zien. Helaas iets te veel moraal, maar het verhaal is in principe erg overtuigend uitgewerkt en verveelt of irritteert nooit. Wel okay. 7.
Nu je het zegt. Ik zag natuurlijk The Ant Bullyquote:Op woensdag 4 juli 2007 12:05 schreef RuneRose het volgende:
maar als je Raging Bull een matige film vind dan heb je of de verkeerde film gezien, of er bijzonder weinig kijk op.
En dat noemt ons arrogant.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:05 schreef RuneRose het volgende:
[..]
Nee. Pertinent onjuist. Net als Intolerance, Sunrise, Modern Times, Citizen Kane, The Searchers, 8½ en The Godfather is Raging Bull zonder enige twijfel een eersteklas Meesterwerk. Of je 'm nu leuk vind of niet.
Het begint al bij de openingstitels. Die ring, de dampen, de muziek waar DeNiro zijn 'dans' op doet, en eigenlijk ook het enige moment waar Jake stijlvol wordt neergezet door Scorsese. Het kan niet beter beginnen. Dan zijn er nog zo veel mooie dingen aan Raging Bull. Scorsese laat je Jake, zonder hem te kennen, beoordelen, en later in de film mogen we dat nog eens doen als we hem wat beter kennen. Je hebt de fantastische rol van DeNiro (Zijn beste IMO) die zo is afgetraind en vervolgens zo veel is aangekomen. De gevechten zo ongelofelijk goed in beeld gebracht door Scorsese, Chapman en Schoonmaker, het is een ware hel in de ring. En het laatste gevecht met Robinsson is wat mij betreft de beste fightscene allertijden. De slowmotion waarmee bepaalde karakters zo treffend in beeld worden gebracht en waarmee het verschil tussen hen en Jake zo goed weergegeven wordt, en ook zijn scherpte; het geluid wordt geisoleerd en de focus alleen op deze karakters. De scene in het midden van de film waar we plotseling overschieten op kleur om het geluk van de eerste weken aan te geven. Raging Bull is geen boksfilm, maar een ontzettend rijke biopicture over een bokser die constant met zichzelf in de knoop ligt en zo zichzelf en de mensen om zich heen volledig overhoop haalt. Ik wil niet vervelend of arrogant klinken, maar als je Raging Bull een matige film vind dan heb je of de verkeerde film gezien, of er bijzonder weinig kijk op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |