abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 juni 2007 @ 11:09:25 #81
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50539549
La Meglio gioventù

Tsja, ik kan hier wel een heel verhaal ophangen over van alles en nog wat, maar beter trek je een weekend ervoor uit om deze zes uur lang durende film zelf te beleven. Cijfer: 9
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 17 juni 2007 @ 12:30:43 #82
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_50541401
Shooter

Best wel een vermakelijke film, 7,5
.
  zondag 17 juni 2007 @ 13:51:51 #83
13148 Shogo
Psycho...
pi_50543904
Hellboy (2004)
In de 2de wereldoorlog zijn de nazi's met occulte dingen bezig, hierbij openen ze een poort, en één van de dingen die daar doorheen kwam was hellboy. Ik had niet zoveel verwachtingen eerlijk gezegd maar het viel niet tegen. Visueel ziet het er heel netjes uit. Ron Perlman doet hellboy erg goed met al die lagen makeup erop. Er zijn wel minpunten zo doet de cgi niet altijd overtuigen en zijn de karakters nogal stereotypen. Maar deze film doet wat het moet doen en dat is entertainment leveren en dat is voldoende.
  zondag 17 juni 2007 @ 14:33:11 #84
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_50545229
La Passion de Jeanne d'Arc (1928, Fr, Carl Theodor Dreyer)
Had ik het gister over dat humor toch verjaard imo, iets wat niet verjaard is menselijk drama en tragedie. Maria Falconetti is prachtig als Jeanne. Ze straalt iets goddelijks uit, terwijl ze menselijk blijft. Een film, die zijn klassiekerstatus meer dan waard is.
cijfer: 9

Blade Runner (1982, VS, Ridley Scott)
The Director's Cut
Deze is zijn naam als één van de beste scifi-films waard. Scott weet een interessante gave sfeer en wereld te creeëren. Er gebeurt zoveel op het scherm en er is zoveel aandacht voor detail, dat de hele futuristische wereld heel geloofwaardig overkomt. Dit gecombineerd met het film-noir-achtige verhaal levert een geweldige scifi op.
En natuurlijk een stukje nationaal trots in de vorm van Rutger Hauer.

The Big Lebowski (1998, VS, Coen broertjes)
Een paar dagen geleden zei ik dat Fargo misschien wel hun beste film was. En dat zou het ook zijn, als ze niet ook een filmpje hadden gemaakt over The Dude. Deze wordt elke keer beter.
cijfer: 10
  zondag 17 juni 2007 @ 14:49:53 #85
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_50545684
Robocop (Theatrical Version)
Bijna 20 jaar na z`n release was `t dan eindelijk zo ver: ik heb Robocop eens een keer in z`n geheel gezien
Kan er nogal kort in zijn: wat een coole film! Heerlijke over-the-top actie, aardig wat gore en toffe effecten maken het tot een uitermate geschikte zaterdag avond film. Jammer dat ie zo snel was afgelopen...

IMDB Cijfer: 7,3/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  zondag 17 juni 2007 @ 16:54:35 #86
27648 Weakling
available in strong mint
pi_50548915
Tideland (Terry Gilliam, 2005)
Erg mooie film over hoe een klein meisje zich verstopt in haar fantasiewereld om de ellende om haar heen te vergeten. Hartverwarmende, maar gelukig niet overmatig sentimentele film.
cijfer: 8,5

Perfume: The Story of a Murderer (Tom Tykwer, 2006)
Perfume weet geur filmisch over te brengen. Daarnaast wordt een onderhoudend verhaal vertelt over een sympathie opwekkende seriemoordenaar. Einde een beetje over the top.
cijfer: 7,5

Solyaris (Andrei Tarkovsky, 1972)
Veel lang uitgesponnen scenes waarin ogenschijnlijk niets gebeurt, maar van het begin tot het einde intrigerend. Een SF film die eigenlijk niets met SF van doen heeft. Stevig zitvlees vereist.
cijfer: 8

La Tourneuse de Pages (Denis Dercourt, 2006)
Heerlijke psychologische wraakfilm. Meisje wordt afgewezen voor muziekschool en gaat jaren later werken voor de vrouw die haar destijds dwars zat. Prachtig onderkoeld gespeeld.
cijfer: 8,5

La Nuit des Traquees (Jean Rollin, 1980)
Vage film over een aantal mensen die aan geheugenverlies leiden en de overheid die ze gevangen houdt om een schandaal te voorkomen. Doet een beetje (vroege) Cronenbergs aan soms.
cijfer: 6,5
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 17 juni 2007 @ 18:00:08 #87
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_50550421
Double Indemnity (1944, VS, Billy Wilder)
Die dialogen , die monoloog van de verteller , die heerlijke film-noir sfeer.
cijfer: 8.5
  zondag 17 juni 2007 @ 18:46:25 #88
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_50551468
quote:
Op zondag 17 juni 2007 18:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Double Indemnity (1944, VS, Billy Wilder)
Die dialogen , die monoloog van de verteller , die heerlijke film-noir sfeer.
  zondag 17 juni 2007 @ 20:23:48 #89
9613 Seborik
I, Voyager
pi_50554479
Sex Hygiene (1942)

Voorlichtingsfilmpje over SOA's en hoe om te gaan met je edele delen als soldaat in het Amerikaanse leger, hoewel er benadrukt wordt dat geheel onthouding nog altijd het beste is. Amerikaanse voorlichtingsfilmpjes zijn geniaal, hoewel deze niet eens zo gedateerd is. Geregisseerd door Otto Brower en John Ford.

Unknown White Male (2005)

Documentaire van iemand wiens vriend een volkomen verlies van geheugen ondergaat zonder directe oorzaak. De documentaire gaat weinig in op de conditie van hoofdrolspeler Doug of geheugen in zijn algemeenheid (wat er wel gezegd wordt, is interessant voor leken om er eens mee kennis te maken), maar richt zich puur op hoe de persoon er mee omgaat, en hoe hij zijn leven weer probeert op te pakken, wat soms erg vervelend is voor bekenden uit zijn omgeving.

Ghost Rider (2007)

Het is jammer dat de film an sich niets voorstelt, want het karakter van Ghost Rider ziet er geweldig uit. Nicolas Cage als grote naam is behoorlijk overbodig, en draagt niet bij aan zijn oeuvre, en de lekkere meid is alleen lekker in de jongere versie. Toch leuke actie voor een luie zondagmiddag.
  zondag 17 juni 2007 @ 20:37:42 #90
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50554987
quote:
Op zondag 17 juni 2007 20:23 schreef Seborik het volgende:
Sex Hygiene (1942)

Voorlichtingsfilmpje over SOA's en hoe om te gaan met je edele delen als soldaat in het Amerikaanse leger, hoewel er benadrukt wordt dat geheel onthouding nog altijd het beste is. Amerikaanse voorlichtingsfilmpjes zijn geniaal, hoewel deze niet eens zo gedateerd is. Geregisseerd door Otto Brower en John Ford.
Nog een leuk voorlichtingsfilmpje: Days of our Years. Over hoe je ongelukken op werk kunt voorkomen .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 18 juni 2007 @ 09:19:55 #91
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_50567988
Modern times gedateerd en the big lebowsky een 10. Waar gaat de wereld naartoe.

Paar dagen geleden Snakes on a plane gezien en dat was een trieste poging om een slechte hollywood film een cult status te later verkrijgen. Erg slecht.
  maandag 18 juni 2007 @ 09:50:41 #93
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_50568614
Malcolm X (Spike Lee, 1992)
Goede film van Spike Lee over het leven van Malcolm X. Denzel Washington speelt hem en doet dat erg goed. De verschillende decennia waarover het verhaal zich uitstrekt zijn lekker sfeervol weergegeven. Met name van "The War Years" spat de sfeer van je scherm af. Inhoudelijk was de film ook prima. We krijgen inzicht in de beweegredenen van Malcolm X en hoe hij met zijn nieuw vergaarde status omgaat. De toevoeging op het einde vond ik echter wel een beetje prekerig en onnodig. ****

Leef! (Willem van de Sande Bakhuyzen, 2005)
Degelijke film van Willem van de Sande Bakhuyzen geschreven door Maria Goos. Helaas haalt hij het niveau van hun vorige samenwerking, Cloaca, niet. Daarvoor is hij wellicht iets te onsamenhangend. Het verhaal met de immigrant en de oma vond ik niet al te veel toevoegen en een beetje een stoorzender in het geheel. De dramatische moment stapelen elkaar een beetje op, maar Van de Sande Bakhuyzen weet toch te voorkomen dat de film onder die druk bezwijkt. De flashbackscenes doen overigens nogal eens aan Pedro Almodóvar denken. ***½

War Photographer (Christian Frei, 2001)
Top documentaire over James Nachtwey, een zeer gewaardeerde foto-journalist. Er komen prachtige foto's voorbij waar het leed treffend in gevangen is. Maar het is ook vooral de gedrevenheid en werkethos die Nachtwey ten toon spreidt in de gesprekken met hem, die indruk maken. Wat een fantastisch persoon, die bovenop de ergste gebeurtenissen in de wereld zit om ons daar weet van te geven. De beelden van de camera's die op zijn fototoestel gemonteerd zijn, zijn trouwens ook pakkend. ****

Indigènes (Days of Glory) (Rachid Bouchareb, 2005)
Op zich prima oorlogsfilm met een politieke agenda. De film brengt de rol van de Noord-Afrikanen in de Tweede Wereldoorlog in de schijnwerpers en het feit dat Frankrijk nog steeds het pensioen van die strijders achterhoudt. Deze politieke boodschap wordt redelijk subtiel en duidelijk op de kijker overgebracht. De politieke agenda zorgt er echter ook een beetje voor dat er minder plaats is voor karakterontwikkeling van de hoofdpersonen, waardoor de film op dat vlak een achter blijft. De gevechtscenes, met name de laatste, zijn echter wel goed verzorgd. ***½
  maandag 18 juni 2007 @ 10:09:04 #94
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_50568988
Jason and the Argonauts
Kijk, hier hou ik wel van, een hoopje stoere mannen in sandalen die ergens een mythisch voorwerp moeten gaan zoeken en op hun tocht allerlei gevaren moet overwinnen, in dit geval ene Jason die zijn Gulden Vlies kwijt is. De film moet het niet meteen hebben van het plot, dat is slechts een opeenvolging van obstakels die moeten overwonnen worden, maar wel van de opvallende special effects.

Deze zijn namelijk van de hand van Ray Harryhausen en die was daar nogal bekend voor, hij vond dit trouwens zijn beste werk. Ik vind dat ook, er zit een knappe scène in met een reusachtig beeld dat tot leven komt, maar het hoogtepunt blijft de slotscène, waarin Jason het opneemt tegen een half dozijn skeletten, zelfs naar de huidige normen is dit nog steeds overtuigend en dat is niet slecht voor een film van meer dan 40 jaar oud.

Paprika
Met enkele van zijn vorige animatiefilms bewees Satoshi Kon al dat hij graag speelt met de realiteit. In Perfect Blue werd een popidool gestalkt door middel van enkele stevige mindfucks en in Millennium Actress zagen we hoe een oudere actrice werd geïnterviewed, waarbij de interviewers ook steeds aanwezig waren in haar flashbacks. In Paprika gaat hij hier nog verder in, hier gaat het over wetenschappers die dromen van anderen kunnen binnendringen. Is het echt of is het een droom?

De creativiteit die in die droomsequenties wordt gebruikt is best indrukwekkend, bijna Miyazaki-achtig. Helaas vind ik Kon hier af en toe te ver gaan met zijn spelletjes, waardoor het plot af en toe warrig wordt, misschien had hij zichzelf meer moeten inhouden. Al bij al nog steeds vakwerk, maar toch net dat tikkeltje minder dan die andere 2 films die ik al vernoemde.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 18 juni 2007 @ 10:41:53 #95
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_50569791
Death Proof
Ik moest uiteraard deze ook zien. Uiteraard eeuwig zonde dat de film anders gebracht wordt dan bedoeld, maarja, als dit de enige manier is om hem in de bios te zien, so be it.
Het begin van de film is erg overdreven gedaan met de slechte kwaliteit film, slechte overgangen etc. De vrouwen zijn lekker en babbelen flink door de hele tijd. Soms interessant, meestal beetje overbodig imho. Dan gebeuren er eindelijk dingen na een tijd, maar dan switchen we al snel naar deel 2. Deze is uiteindelijk wat minder langdradig dan het eerste deel en opeens is alles ook van betere kwaliteit wat wel opvalt, maar wellicht niet storend is.
Het is duidelijk dat Tarantino probeerde een ouderwetse film te maken, want het verhaal is heel oppervlakkig en motivatie van acties en gedrag worden zo goed als niet gegeven. Wat de stukken buiten de actie eigenlijk het interessantse maken zijn de lekkere vrouwen en referenties naar eerdere Tarantino films. Ik vind de film zeker niet geniaal. Wel geslaagd in zijn opzet, maar het kon me ook niet super bekoren. Een 7,5 krijgt ie dus van mij.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 18 juni 2007 @ 10:51:57 #96
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_50570066
Little Miss Sunshine

Dé filmhuislieveling van vorig jaar. Als de kleine Olive onverwacht toch nog mee kan doen aan de 'Little Miss Sunshine'-verkiezing, zit er voor het gezin niets anders op dan haar op stel een sprong in een oude VW-bus van Albuquerque naar L.A. te brengen. Vader is een sappelende zelfhulpgoeroe, oom Frank mag vanwege zijn suïcidale neigingen geen moment alleen gelaten worden, zoon Dwayne haat iedereen en spreekt geen woord, opa is een vuilbekkende levensgenieter, moeder probeert wanhopig het boeltje bij elkaar te houden, en Olive... Olive is gewoon een schattig, naief en een beetje onzeker meisje.
Zullen ze op tijd komen en maakt Olive een kans om de missverkiezing te winnen?

De film deed me een beetje denken aan een -luchtige- mengeling van Miss Wyoming en All Families Are Psychotic van Douglas Coupland. Het zou me niets verbazen als scenarist Michael Arndt deze twee boeken goed kent.

Met American Beauty was de definitieve film over dysfunctional families natuurlijk al gemaakt, en nieuwe roadmovies zijn sinds Fear and Loathing in Las Vegas ook niet meer zo nodig, dus ik had eigenlijk niet verwacht dat deze Little Miss Sunshine nog indruk zou maken. Maar het bleek een uitermate sympatiek filmpje te zijn dat zowel mijn lachspieren als mijn hart beroerde.

Een 8.
  maandag 18 juni 2007 @ 13:32:21 #97
13148 Shogo
Psycho...
pi_50575199
Point Blank (1967)
Walker (Lee Marvin) is verraden door zijn vrouw en maat, hij gaat opzoek naar zijn 93.000 dollar door zich langs verschillende mensen van een organisatie te werken. De film heeft een arthouse/europese film gevoel wat erg goed uit de verf komt. En waar deze film makkelijk in de zoveelste wraakfilm type zou kunnen vallen weet het plot de cliche's goed uit de weg te gaan. Tevens is de film behoorlijk gewelddadig voor die tijd wat indruk maakte op mij. Fantastische film.
  maandag 18 juni 2007 @ 17:08:49 #98
67089 Gillingham
The horror...
pi_50583198
Ik heb dit weekend o.a. Shrek 2 (6-), Abel (5) en PotC: Dead Man's Chest (5+) gezien en ze vielen stuk voor stuk tegen.

Shrek 2 kon zeker niet tippen aan Shrek en ik heb niet echt veel gelachen, waar het de film toch wel om te doen is. Pluspuntje was de gelaarsde kat.
Abel was de echte tegenvaller, die had ik namelijk een stuk hoger ingeschat. Ik had tot dan toe alleen Grimm van Van Warmerdam gezien en die was best aardig. Abel was op de eerste plaats infantiel.
PotC 2 was overbodig. Barbossa was toch één van de leukere personages en die ontbrak. Eigenlijk is alleen het eerste deel van die trilogie de moeite waard, maar zelfs die wordt overschat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gillingham op 18-06-2007 20:13:51 (Veel typfouten...) ]
What's it going to be then, eh?
  maandag 18 juni 2007 @ 18:41:33 #99
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_50585994
The Left Handed Gun Toffe western met Paul Newman in een Jimmy Dean rol als Billy the Kid. Billy wordt dit keer niet gebracht als echte revolverheld, maar meer als een tiener die een beetje in de war is. Een lekker frisse western die ook een wat jonger publiek vandaag de dag nog best zal aanspreken. De lekkere shoot-outs maken het geheel compleet.
The Treasure of Sierra Madre Beroemde avonturenfilm over twee jonge knakkers met een uitzichtloze toekomst die samen met een ouwe rot op zoek gaan naar geluk in de bergen van Mexico. Terechte klassieker met uitstekend spel van de drie heren.
En door LoneWolf kreeg ik weer zin:
Modern Times Nogal zo'n klassieker die we graag herkijken. Laatste film met Chaplin's beroemde 'Tramp' karakter. De film is Chaplin's kijk op de grote depressie. Zoals we van Chaplin kunnen verwachten is het dus niet alleen simpele humor maar wordt het afgewisseld met een goede dosis drama. Het ene moment rol je over de grond van het lachen om vervolgens geschokt voor de buis te hangen. Prachtige sets en één van de mooiste eindshots allertijden. Meesterwerk.
pi_50599909
Taxidriver

Goede film waarin robert de niro flink aan het doordraaien is, vond hem in deze film zeer goed acteren. Er zit natuurlijk geen echt verhaal in de film maar dat maakt niet uit, het gaat er vooral om hoe iemand door bepaalde situaties gek kan worden. Alleen kon het einde van de film wel beter, viel me wat tegen. Verder vond ik harvey keitel er totaal anders uitzien als pooier, herkende hem eerst niet met dat lange haar.
Kan de film zeker waarderen maar het is geen absolute topper, voor mij dan.
7,5
  dinsdag 19 juni 2007 @ 09:33:05 #101
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_50604737
Gisteravond met moeders in de bios Ocean's 13 en dat vond ik misschien nog wel de leukste film van dit jaar tot nu toe! Ik heb van begin tot eind genoten, het enthousiasme spat van het scherm, de muziek is ongelofelijk gaaf en alles voelt lekker overdreven aan, wat natuurlijk perfect past bij het Vegas sfeertje.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat dat zien!
  dinsdag 19 juni 2007 @ 09:47:43 #102
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_50604992
haha gelukkig heeft niemand het filmisch hoogtepunt Dumb and Dumberer 2 gekeken gister op RTL7.

The Right Temptation (2000)
Vrouw van Kiefer Sutherland huurt een privé detective in om haar man te bespieden. Als het geen gewenste resultaat oplevert eiste ze dat zij met hem gaat flirten. Alleen Kiefer weet haar uit te spelen voor moord.

cijfer 5 / imdb 5.2

Dirty Deeds (2002)
John Goodman gaat naar Australië om daar met een stel gangsters een deal te sluiten.

cijfer 5.5 / 6.3

beide films aangeschaft voor 2 euro per stuk bij de FRS.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 09:50:14 #103
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_50605049
Welke drie heb je nog meer meegenomen?
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:00:59 #104
22273 Dizer
Save the beard!
pi_50605309

Zodiac
Ontzettend goede film, met af en toe leuke humor. Goed geacteerd en "aardig" tot in de details uitgewerkt. De film begon halverwege de jaren 60 en eindigde in 2004. En zolang voelde het ook. Ontiegelijk langdradig. Het duurde echt veels te lang allemaal waardoor het begon te vervelen. 2 uur en 3 kwartier waardoor soms voor een half uur lang geen enkele punt of actie voorkwam. Niet dat het nodig is dat er de hele tijd actie in moet zitten, maar geef dan het gevoel dat er wat belangrijks gebeurt.
IMDB 8.1 / Dizer: 7.0
Friends don't let friends remain beardless...
  dinsdag 19 juni 2007 @ 10:21:11 #105
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_50605826
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 10:00 schreef Dizer het volgende:
[afbeelding]

Zodiac
Ontzettend goede film, met af en toe leuke humor. Goed geacteerd en "aardig" tot in de details uitgewerkt. De film begon halverwege de jaren 60 en eindigde in 2004. En zolang voelde het ook. Ontiegelijk langdradig. Het duurde echt veels te lang allemaal waardoor het begon te vervelen. 2 uur en 3 kwartier waardoor soms voor een half uur lang geen enkele punt of actie voorkwam. Niet dat het nodig is dat er de hele tijd actie in moet zitten, maar geef dan het gevoel dat er wat belangrijks gebeurt.
IMDB 8.1 / Dizer: 7.0
Huh, eerst is het een ontzettend goede film, en 2 regels later is het ontiegelijk langdradig en saai. Wat vind je er nu werkelijk van, Dizer.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 13:04:40 #106
13148 Shogo
Psycho...
pi_50611282
The River (1951)
Aan de bengaalse rivier in india spelen zich verschillende levens en verhalen af waarvan deze film een verhaal laat zien. Visueel zijn de kleuren echt prachtig en deden vele shots denken aan een schilderij. Maar wat was het liefdesverhaal tergend saai zeg, de documentaire-achtige stukjes van india erbij was nog wel even een opluchting tussen door maar ook daar had ik moeite met de slome vertelwijze. Jean Renoir zal ongetwijfeld van india hebben gehouden dat komt wel naar voren, maar voor mij was het een te lange zit.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 13:56:28 #107
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_50613089
Saw II (2005, VS, Darren Lynn Bousman)
blijft een slecht aftreksel van het eerste deel. Er zit een lekkere hoeveelheid gore in, dat wel. Maar qua verhaal, diepgang en acteerwerk is die stukken minder. Om nog maar te zwijgen aan de hoeveelheid hippe snelle choatische MTV overgangen.
Jammer, maar deze reeks gaat volgens mij hard de kant op die zoveel goedbeginnende horrorreeksen zijn gegaan.
cijfer: 6

Silent Hill (2006, Can, Christophe Gans)
blijft wel goed. Lekkere creepy sfeer. Lekkere gore. Coole monsters. Gave setting. Stoere vrouwen. Een lieve en creepy Jodelle Ferland.

Shaun of the Dead (2004, VK, Edgar Wright)
blijft een aardige film. Geinig voor tussendoor. Maar ietswat overschat imho.
cijfer: 7.5

Metropolis (1927, Dl, Fritz Lang)
Dit moet een hele diepe indruk gemaakt hebben toen het uitkwam. Hedendaags maken de sfx natuurlijk geen indruk meer. Maar ik vond het interessant om zo'n oude scifi-film te zien. Maar het is niet alleen nieuwsgierigheid wat me op de been hield, want de film heeft ook een verhaal dat nog steeds aangrijpt.
Al met al een interessante en leuke ervaring.
cijfer: een dikke 8
  dinsdag 19 juni 2007 @ 14:24:26 #108
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_50614058
Tian Bian Yi Duo Yun (The Wayward Cloud) (Ming-liang Tsai, 2005)
Relatief gezien toch een wat toegangelijkere Tsai. Met de muzikale intervallen en (banale) grapjes onderscheid deze film zich toch wel van zwaargewicht drama zoals Vive L'amour. Het blijft echter een Tsai, de uitgerekte scenes lijken op een duur wel erg geforceerd en dan begint het te irriteren. In sommige scenes is zijn handelsmerk erg effectief maar hij moet dat wat meer doseren. Het bizarre verhaal wordt wat verduidelijk door de muzikale scenes die de emotionele toestand van de hoofdrolspelers weergeven. Blijft apart. 7+

La Science des Rêves (Michel Gondry, 2006)
Ik kwam hier niet helemaal in. Er wordt weer prima menselijk geacteerd, maar ik zag de toegevoegde waarde van al dat karton niet. Er zitten enerzijds van die beschamende momenten in waar ik stiekem zo van kan genieten, maar anderzijds irriteer ik me wel aan de karakters en het tempo van het verhaal. Het kon me eigenlijk niet zoveel interesseren. 7

The Train (John Frankenheimer, 1964)
Erg prettig verrast door deze WOII film. Lancaster is de held in het verzet die een trein moet stoppen waar de belangrijke Franse schilderijen ooit gemaakt inzitten. Paul Scofield speelt de Duitse majoor die de schilderijen naar Duitsland wil brengen. Terwijl Lancaster erg fijn no-nonsense bikkel speelt, kan hij hier niet tippen aan Scofield die een echte toprol neerzet als medogeloze kunstliefhebber. De film is vrij rauw en behandeld ook de gruwelijk gevolgen die aanslagen van het verzet op de Duitsers hadden. Origineel verhaal, goede productie en bovendien erg spannend. Absolute aanrader. 8½

[ Bericht 0% gewijzigd door cwk op 19-06-2007 14:31:25 ]
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 14:27:49 #109
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_50614179
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:33 schreef RuneRose het volgende:
Gisteravond met moeders in de bios Ocean's 13 en dat vond ik misschien nog wel de leukste film van dit jaar tot nu toe! Ik heb van begin tot eind genoten, het enthousiasme spat van het scherm,
Ben eergister in Cambridge na Ocean 13 geweest maar vond er echt geen ene reet aan! Geen spannings elementen, gewoon een verhaal zonder uitschieters
Walk on, walk on, with hope in your heart,
And you'll never walk alone...
You'll never walk alone.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 16:18:05 #110
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_50618473
The Color of Money (Martin Scorsese, 1986)
Best leuk vervolg op The Hustler met opnieuw een erg genietbare Paul Newman. Hij kreeg hiervoor eindelijk zijn Oscar. Het verhaal vond ik niet erg bijzonder. Het blijft nogal op de oppervlakte. De pool-scenes zijn wel tof in beeld gebracht. Vooral degene waarbij de camera in een continu shot rondom het poolbiljart cirkelt terwijl Tom Cruise de ballen erin schiet is tof. ***
  dinsdag 19 juni 2007 @ 17:31:38 #111
67089 Gillingham
The horror...
pi_50621188
Shaun of the Dead (2004) 7
Eigenlijk precies wat Lonewolf zegt. Wel aardig, maar niks bijzonders. Toch hooggewaardeerd, dus overschat. Met een dergelijk concept had best een wat grappigere film gemaakt kunnen worden. Ik ben in ieder geval niet bijzonder benieuwd geworden naar Hot Fuzz.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 17:38:14 #112
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_50621423
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 14:27 schreef stevengerrard het volgende:

[..]

Ben eergister in Cambridge na Ocean 13 geweest maar vond er echt geen ene reet aan! Geen spannings elementen, gewoon een verhaal zonder uitschieters
Als je op zoek bent naar een spannende film dan ben je bij Ocean's 13 idd. aan het verkeerde adres.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:47:19 #113
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_50625914
nou ik ging mee met mijn vriendin en 2 andere maar had idd op meer spanning en sensatie gehoopt zoals in deel 1.
You'll never walk alone.
pi_50625966
Jongens, jongens, jongens, er bestaat meer in de wereld dan actie en sensatie. Je moet een film niet veroordelen omdat je er met verkeerde verwachtingen bent ingegaan.
Graag op anoniem
  dinsdag 19 juni 2007 @ 19:54:40 #115
67089 Gillingham
The horror...
pi_50626218
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:48 schreef Mainport het volgende:
Jongens, jongens, jongens, er bestaat meer in de wereld dan actie en sensatie. Je moet een film niet veroordelen omdat je er met verkeerde verwachtingen bent ingegaan.
Maar wat nou als die verkeerde verwachtingen worden veroorzaakt door hoge verwachtingen? Ik vind dat je dat een film best mag aanrekenen, zeker als het gaat om een vervolgfilm of de inschatting van bijvoorbeeld een regisseur, cast, of wat dan ook.

Maar dat is wellicht iets anders. Zo vond Ik de klachten over The Village ook wel amusant: 'Aan de hand van de trailer verwachtte ik een spannende, enge film'.
pi_50626420
Meestal kun je nog wel iets zinnigs zeggen waarom een sequel minder is, maar niet per se omdat hij een andere weg inslaat dan je gedacht had. Anders zouden er in eerste instantie maar weinig liefhebbers van Aliens zijn, niet?
Graag op anoniem
  dinsdag 19 juni 2007 @ 20:55:41 #117
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_50628421
Zodiac gezien: ik ben het wel eens met de bovenstaande conclusie: goed maar bijzonder langdradig.
  dinsdag 19 juni 2007 @ 21:05:47 #118
96720 stevengerrard
stevengerrard
pi_50628796
Ok laat ik het dan anders zeggen. Ik had geen enkele verwachting bij de film maar vond het erg langdradig en saai worden. Daarbij nog het voorspelbare nagelaten. Ook vind ik de rollen van Clooney en Pitt steeds slechter worden waarbij Clooney meer een mediator gedurende de films is dan dat hij een boef is die een hotel wil overvallen.
You'll never walk alone.
pi_50630028
Dat is dan puur persoonlijk. Ik vind de verhouding Clooney-Pitt geweldig, ze vullen elkaar perfect aan.
Graag op anoniem
  dinsdag 19 juni 2007 @ 22:59:26 #120
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_50633693
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 13:04 schreef Shogo het volgende:
The River (1951)
Aan de bengaalse rivier in india spelen zich verschillende levens en verhalen af waarvan deze film een verhaal laat zien. Visueel zijn de kleuren echt prachtig en deden vele shots denken aan een schilderij. Maar wat was het liefdesverhaal tergend saai zeg, de documentaire-achtige stukjes van india erbij was nog wel even een opluchting tussen door maar ook daar had ik moeite met de slome vertelwijze. Jean Renoir zal ongetwijfeld van india hebben gehouden dat komt wel naar voren, maar voor mij was het een te lange zit.
[afbeelding]
Ik vond het ook een matige Renoir.
Het schijnt vooral om symboliek te gaan. Zeker als je het vergelijkt met diverse andere Renoirs. Maar La Grande Illusion bv. is ontieglijk veel beter.
pi_50634591
"Shaun of the Dead" (gisteren op tv)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_50635782
Indien alleen antwoord gegeven is op vraag één, nul punten toekennen.
Graag op anoniem
  woensdag 20 juni 2007 @ 00:22:23 #123
13148 Shogo
Psycho...
pi_50637234
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 22:59 schreef Flitspaal het volgende:

[..]

Ik vond het ook een matige Renoir.
Het schijnt vooral om symboliek te gaan. Zeker als je het vergelijkt met diverse andere Renoirs. Maar La Grande Illusion bv. is ontieglijk veel beter.
Die staat inderdaad op de verlanglijst om een keer te kijken. Maar the River is niet aan mij besteed.
pi_50640823
aflopen weekend 20 30 40 (2004) , Bullets or Ballots (1936) en 8 Femmes (2002) gezien.
Alle drie goede films die dicht bij elkaar liggen qua score.
  woensdag 20 juni 2007 @ 08:58:49 #125
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_50641769
Ik vond the River erg mooi, heerlijk rustig en het ziet er zo mooi uit. En die jeugd.

Gisteravond trok ik mijn stoute schoenen aan en heb ik Baby Face gezien, de blote benen versie wel te verstaan. Erg leuke pre-code film, die eigenlijk 'schokkender' is dan de meeste drama films vandaag de dag. Barbara Stanwyck gaat naar de grote stad nadat haar vader is overleden, en daar neukt ze zichzelf naar de top. Daar heeft ze totaal geen problemen mee. Zelfs mannen met vrouwen en kinderen houden haar niet tegen. Heeft ze haar promotie, dan duikt ze gewoon met de volgende baas in de koffer. En dat moet natuurlijk een keer fout gaan. Maar met haar charme komt ze er toch wel weer boven op. Het verhaal komt van niemand minder dan Hollywood legende Darryl Zanuck, en er is ook nog een kleine rol voor onze grote vriend John Wayne die al op jonge leeftijd ingepakt werd door Barbara. Wat is het toch een schatje. <3
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:35:54 #126
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_50642567
The Red House (Delmer Daves, 1947)
Fijne film-noir met Edward G. Robinson in weer een prima rol. Het is nogal een a-typisch verhaal voor een film-noir. Geen detectives, geen femme fatale en geen donkere steegjes in de stad, maar een afgelegen boerderij met een nabijgelegen donker bos vormt het decor van de film. De sfeer is echter wel typisch noir. ***½
  woensdag 20 juni 2007 @ 09:44:19 #127
52357 Lambiekje
pi_50642805
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 09:50 schreef RuneRose het volgende:
Welke drie heb je nog meer meegenomen?
Drowning Mona
Cabin Fever
Austin Powers

Had ooit die titels in de bios gezien .. voor de 2euro wil ik ze wel hebben
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:33:36 #128
10754 alki
Alfisti
pi_50644479
IDIOCRACY

Een film over dat de mensheid alleen maar dommer word. een film van Mike Judge de intro bevat wel een kern van waarheid maar verder is de film niet veel
Cuore Sportivo
  woensdag 20 juni 2007 @ 10:35:03 #129
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_50644533
You Can Count On Me
Ik had deze waarschijnlijk een hele tijd geleden gedownload omdat hij een oscar nominatie voor beste script had gekregen. Gisteravond eindelijk eens opgezet.
De film vertelt opzich aardig rustig over het bezoek van een vrijgeestige broer, die nog wat volwassen moet worden, aan zijn zus. Zijn zus is een jonge alleenstaande vrouw die in het ouderlijk huis woont en haar zoontje alleen opvoed. We volgende de relatie van de twee met verschillende mensen waar ze mee omgaan. Dit alles wordt op een hele natuurlijke manier gebracht en er gebeuren dingen die mij wel bekend voorkwamen. Emoties in elk karakter zijn erg geloofwaardig waardoor de film erg boeit en nergens echt verslapt.
Ik vond het een goede film die zeker een aanrader is. Verwacht echter niet echt een zwaar drama ofzo, niets is extra dik aangezet waardoor de film goed te doen is. Een 8.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_50644921
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 09:35 schreef Gorro het volgende:
The Red House (Delmer Daves, 1947)
Fijne film-noir met Edward G. Robinson in weer een prima rol. Het is nogal een a-typisch verhaal voor een film-noir. Geen detectives, geen femme fatale en geen donkere steegjes in de stad, maar een afgelegen boerderij met een nabijgelegen donker bos vormt het decor van de film. De sfeer is echter wel typisch noir. ***½
die staat hier ook nog op de planken, snel eens kijken
pi_50645825
Hot Fuzz
Geinige parodie op al die tough cop films zoals Bad Boys, Point Break, Dirty Harry etc. Heel wat afgelachen om de geweldige humor. De film zakte wat in in het midden, wanneer het meer buddy comedy wordt, maar gelukkig doet de explosieve finale veel goed. Minpuntje was het geweld in sommige scenes. Zoals Timothy Dalton die op een zeer gore manier wordt gespiest aan de miniatuur kerktoren. De flashy videoclip editing werd op een gegeven moment ook wel een beetje irritant. Toch wel een 8.0 waard, mede dankzij de hilarische extra's op de DVD.
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:27:27 #132
177617 Torgo
The Master would not approve!
pi_50646471
Ik heb gisteren Mar Adentro gezien, een film over een nukkige Spanjaard die al 28 jaar verlamd is en zijn benen en armen niet meer kan gebruiken. Hij kan dus niks en heeft al die tijd in bed gelegen. Als enige uitweg ziet hij dan ook zelfmoord, maar niet iedereen uit zijn omgeving kan dat accepteren. Het is een redelijk goede werk over een moeilijk dilemma, maar zo heel veel gebeurt er ook weer niet en je zit echt te wachten op het voorspelbare einde. Soms was het ook een beetje oversentimenteel, maar al met al is het wel een prima film over een interessant onderwerp. Cijfer: 7.
There's no way out of here, it will be dark soon, there's no way out of here!
  woensdag 20 juni 2007 @ 11:37:25 #133
67089 Gillingham
The horror...
pi_50646872
quote:
Op dinsdag 19 juni 2007 19:59 schreef Mainport het volgende:
Meestal kun je nog wel iets zinnigs zeggen waarom een sequel minder is, maar niet per se omdat hij een andere weg inslaat dan je gedacht had. Anders zouden er in eerste instantie maar weinig liefhebbers van Aliens zijn, niet?
Nee, een andere weg inslaan is zeker niet per se een probleem. Soms zelfs een pro, zoals voor sommigen bij Aliens het geval is (of niet Victorinox?) Maar als ie kwalitatief een andere weg in slaat, wat bij Aliens niet echt het geval is, dan kun je dat een film best aanrekenen.
pi_50648390
Lock, Stock and Two Smoking Barrels

Wat een overrated film is dat zeg! Had er heel wat van verwacht maar het kwam mij allemaal veel te ongeloofwaardig over. Al dat stoere gedoe ken ik ondertussen ook wel. Verhaal was vrij rommelig tot het in het einde mooi in elkaar vlechte, dat was wel goed gedaan. 6/10
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  woensdag 20 juni 2007 @ 12:24:28 #135
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_50648775
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 12:14 schreef Roi het volgende:
Lock, Stock and Two Smoking Barrels

Wat een overrated film is dat zeg! Had er heel wat van verwacht maar het kwam mij allemaal veel te ongeloofwaardig over. Al dat stoere gedoe ken ik ondertussen ook wel. Verhaal was vrij rommelig tot het in het einde mooi in elkaar vlechte, dat was wel goed gedaan. 6/10
Ik vond 'm de eerste keer wel goed, maar heb de fout begaan om 'm een paar jaar later nog eens te kijken. Hij kon me totaal niet meer boeien en ik heb 'm halverwege uitgezet.
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:02:56 #136
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_50650174
Het wordt weer eens tijd om dit bij te gaan houden. Afgelopen week heb ik gezien:

Death Proof: Tof, lekker. Fijn sfeertje, heerlijke personages, werkelijkwaar een geweldige Russell (dat janken is geniaal), verhaal is simpel en doeltreffend, eind is kort maar krachtig. En dan de muziek . Ja, echt tof. Wacht met smart op Planet Terror! 8,5.

Kiss Kiss Bang Bang: Ook al zo'n lekkere film. De humor is zwart en precies mijn smaak. Downey Jr speelt echt leuk, Kilmer is een heerlijke nicht, het verhaal slaat nergens op en dat kan ik wel waarderen. Ja, geen echte hoogvlieger maar eigenlijk precies wat ik er van verwachtte. Mooi. 8-.[/url]

The All Together: Ik verwachtte weinig en kreeg nog minder. Het verhaal was gewoon irritant, de scenes op geen enkel moment grappig (met uitzondering van de opgezette dieren) en de personages overtuigden volledig niet. Enkel bij de eindscene moest ik even proesten, maar dat pastte er eigenlijk weer helemaal niet in. Helaas. 5-.
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:11:08 #137
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_50650446
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:02 schreef BlaatschaaP het volgende:
Kiss Kiss Bang Bang: Ook al zo'n lekkere film. De humor is zwart en precies mijn smaak. Downey Jr speelt echt leuk, Kilmer is een heerlijke nicht, het verhaal slaat nergens op en dat kan ik wel waarderen. Ja, geen echte hoogvlieger maar eigenlijk precies wat ik er van verwachtte. Mooi. 8-.[/url]
Die heb ik ook pas gezien, vond het maar een matig verhaal dat me niet echt kon boeien. Wel leuk verder. Heb op IMDB een zeven gestemd, wat eigenlijk nog wel gul is.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:32:05 #138
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_50651233
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:02 schreef BlaatschaaP het volgende:
Het wordt weer eens tijd om dit bij te gaan houden. Afgelopen week heb ik gezien:

Death Proof: Tof, lekker. Fijn sfeertje, heerlijke personages, werkelijkwaar een geweldige Russell (dat janken is geniaal), verhaal is simpel en doeltreffend, eind is kort maar krachtig. En dan de muziek . Ja, echt tof. Wacht met smart op Planet Terror! 8,5.

The All Together: Ik verwachtte weinig en kreeg nog minder. Het verhaal was gewoon irritant, de scenes op geen enkel moment grappig (met uitzondering van de opgezette dieren) en de personages overtuigden volledig niet. Enkel bij de eindscene moest ik even proesten, maar dat pastte er eigenlijk weer helemaal niet in. Helaas. 5-.
Terug uit het Verre Oosten?
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:52:29 #139
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_50651966
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 13:32 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Terug uit het Verre Oosten?
Jep, al 2.5e week .
  woensdag 20 juni 2007 @ 13:55:10 #140
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_50652077
Ik vergeet trouwens nog Ocean's 13: Hetzelfde principe als Pirates imho. Deel 1 was geweldig, deel 2 was kut en deel 2 is beter dan 2 maar slechter dan 1. Ik was erg blij dat het zich weer afspeelde in Vegas, erg blij met de muziek, erg blij met het toch wel leuke verhaal en erg blij met de oude cast + Pacino. Barkin deed het wat minder voor me, net zoals de (voor mijn idee) plotholes en het ietwat warrige verhaal. Ik had er zelf geen moeite mee, maar als je even niet oplette was je de draad al snel kwijt. Ach, lekkere film gewoon. 7+.
  woensdag 20 juni 2007 @ 15:48:47 #141
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_50656121
Le Salaire de la peur(1953, Fr, Henri-Georges Clouzot)
Hoogmoed komt voor de val, dat heb ik geleerd van deze film.
Wat ik ervan vond:
De film begint met een heerlijk sfeertje van (blanke) nobody's, die in een godvergeten dorp ergens in Zuid-Amerika zijn gestrand. En daar niet veel meer doen dan zuipen, hangen en hopen op werk om weg te komen. De sfeer deed mij denken aan het boek The Rum Diary van Thompson en the Treasure of the Sierra Madre.. De sfeer is dus lekker, maar echt veel inzicht in de karakters krijgen we niet.
Wat daarna volgt is een erg spannende film over vier mannen die twee trucks vol zware explosieven moeten vervoeren over erg slechte wegen. De film bevat enkele uiterst spannende momenten, (die op houtenstelling om een berg op te komen, en die door een grote oliepoel bijvoorbeeld.) Probleem echter is wel dat de karakters, behalve Luigi, bij niet veel sympathie opwekte. Mede omdat die niet goed in de inleiding was opgewekt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ondanks dat zat ik toch op het puntje van mijn stoel, figuurlijk gesproken
Één van de andere pluspunten was de wederom zeer lieftallige Vera Clouzot
pi_50658005
Heb pas nog Pulp fiction gezien super film van een super regisseur en super acteurs

Jus't because your are a character it doesn't mean you have character
  woensdag 20 juni 2007 @ 23:28:38 #143
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_50675567
El Espíritu De La Colmena (The Spirit Of The Beehive)
Dit vond ik nou een typisch gevalletje van mooi filmerij zonder dat het een meerwaarde heeft op het verhaal. Het ziet er allemaal prachtig uit, een groot deel van de shots zijn net bewegende schilderijen. Maar dat alles wordt zo ongeveer teniet gedaan doordat niet in dienst staat van het verloop van het verhaal, dat (ondanks de speelduur van 98 minuten) enorm lang is uitgerekt en ongeloofelijk traag is. Dat is opzich niet zo erg maar dan moet het wel interessant zijn. En dat vond ik hier nou niet echt het geval...

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 6,5/10
  donderdag 21 juni 2007 @ 08:27:20 #144
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_50680941
It's a Gift een van de leukste comedies allertijden. Je ziet sommige grappen van mijlenver aankomen, maar dat maakt het extra leuk. Ah, crackers, good old crackers. That was a smart thing of me to bring those crackers along, wasn't it?
  donderdag 21 juni 2007 @ 09:22:50 #145
52357 Lambiekje
pi_50681950
Pirates of the Carribean 3(2007)
Deze is op zo veel vlakken beter dan deel 2. Kiera die een lekker vechtersrolletjes heeft.
Weer lekker de brute scheepgevechten.

cijfer 7 / imdb 7,3
  donderdag 21 juni 2007 @ 18:23:04 #146
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_50699397
Shin Zatoichi monogatari (Zatoichi 3: New Tale of Zatoichi) (1963, Jap, Tokuzo Tanaka)
Het eerste wat opvalt natuurlijk is dat deze i.t.t zijn twee voorgangers in kleur is.
Zatoichi zwerft wat rond. Er zijn wat boeven die wraak willen nemen. Zatoichi's oude sensei verschijnt. Maar dit blijkt niet de wijze 100% eerlijke leermeester te zijn, die je verwacht. De zus van die leermeester vraagt Zatoichi te huwelijk om te ontsnappen aan een ander huwelijk. Zatoichi overdenkt dit om zo aan zijn geweldadige leven te ontsnappen. Het eindigt natuurlijk met de confronatie tussen leraar en leerling. En tussendoor hakt, snijdt en steekt onze held nog wat mensen neer. Weer een prima film in de serie.

The Bridge on the River Kwai (1957, VK, David Lean)
Dit was een jolly good film. David Lean levert weer een mooie typische Engelse gentlemans oorlogsfilm af. Vooral Alec Guinness als Col. Nicholson was fantastisch. Maar ook Sessue Hayakawa als Captain Saito is erg overtuigend.
Enige kritiek, die ik wel heb is dat de film wel een erg grote loop met de waarheid neemt. Ik vind eigenlijk dat bij een film gebaseerd op zo'n historische gebeurtenis daarvoor een disclaimer geplaasts mag worden. Voor je het weet heb je massa's die denken dat het echt zo ging.
Maar als film is het heel geslaagd.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lonewolf2003 op 21-06-2007 18:30:41 ]
pi_50713901
Om nog even terug te komen op het onderwerp gedateerde humor...

Les Vacances de Monsieur Hulot (1953)
Aangezien ik niets dan positiefs hierover had gehoord verwachtte ik toch zeker een echt leuke film, maar dat viel uiteindelijk toch wel een beetje tegen. De film volgt de zwijgzame meneer Hulot, die zijn vakantie doorbrengt tussen de andere gasten van een strandhotel en daarbij betrokken raakt bij verschillende, van elkaar losstaande, komische voorvallen. Het is best een aardige film om eens gezien te hebben, maar om de humor hoef je het (op een paar stukjes na dan) niet echt te doen. Tijdens het kijken zat ik me voornamelijk af te vragen of er nog wat leukers voorbij zou komen dan Hulot die per ongeluk zijn hoed aan iemands paraplu hangt in plaats van aan de kapstok of Hulot die achter zijn wegrollende auto aan rent. Hierdoor was zelfs de korte versie die ik gezien heb nog iets te lang. Nee, als we het toch over vakanties hebben, doe mij die hierop geïnspireerde vakantie van Mr Bean dan maar.

cijfer: 6, IMDB: 7.6
pi_50714944
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:16:49 #149
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_50724223
Don't Say A Word: Ik zal wel in een kritische bui geweest zijn, maar wat een buttfilm zeg. Viel van cliché in cliché en was nooit spannend. Het personage van de badguy (Bean) vond ik helemaal niet overtuigend en consistent. Het meisje was niet sympathiek en juist vreemd, waardoor het me niet eens boeide of ze wel gered zou worden. Murphy acteerde wel 'aardig', maar interesseerde ook niet echt. Haar problemen hadden veel meer uitgediept mogen worden, nu was het echt zo'n irritante nepreden. Nee, kon me allemaal niet echt boeien helaas. 5.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 12:32:36 #150
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_50724860
Un flic (Jean-Pierre Melville, 1972)
Stijlvolle slotfilm van Jean-Pierre Melville. De lege, mistige straten in het begin; de vier zwijgende mannen in de auto; een heerlijk sfeervol begin wat uitloopt in een bankoverval. Aan Alain Delon de taak om deze bankoverval op te lossen. Het is vooral Delon die ook de rest van de film draagt. Behalve de bankoverval is er nog een grote scene, namelijk een trein-heist. Het is een beetje jammer dat deze scenes overduidelijk fake zijn. Het doet een beetje af aan de kwaliteit die de rest van de film uitstraalt. ***½

A Prairie Home Companion (Robert Altman, 2006)
Mooie zwanenzang van Robert Altman. In zijn laatste film volgen we de laatste uitzending van een beroemde radioshow in Amerika. Op zijn typische wijze verweefd hij de verschillende personages met elkaar tot een fijn geheel. Door de hele film hangt een fijne melancholische, nostalgische sfeer. Altman wist zelf waarschijnlijk ook dat dit zijn laatste film zou worden. Virginia Madsen heeft trouwens een opmerkelijke rol als engel. Geinig is ook de rol van Kevin Kline, die zo uit een film-noir weggelopen lijkt te zijn en voor wie Virginia Madsen zijn femme fatale vormt. ***½

O auto da compadecida (A Dog's Will) (Guel Arraes, 2000)
Leuke, maatschappijkritische Braziliaanse comedy over twee armen die hun dag doorbrengen door de rijkere mensen tegenelkaar op te zetten. Met zijn rappe, sluwe tongval weet Chico aan elke situatie wel een punt te lullen, vaak op best grappige wijze. Op een gegeven moment verliest het wel een beetje zijn uitwerking. De film zit vol met sneren naar de maatschappij. Zo wordt de kerkgemeenschap afgeschildert als gierige zwendelaars en krijgt ook het overheidssysteem er van langs tijdens een berechting voor de poorten van de hel. ***½
  vrijdag 22 juni 2007 @ 13:20:31 #151
13148 Shogo
Psycho...
pi_50726438
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 12:16 schreef BlaatschaaP het volgende:
Don't Say A Word: Ik zal wel in een kritische bui geweest zijn, maar wat een buttfilm zeg. Viel van cliché in cliché en was nooit spannend. Het personage van de badguy (Bean) vond ik helemaal niet overtuigend en consistent. Het meisje was niet sympathiek en juist vreemd, waardoor het me niet eens boeide of ze wel gered zou worden. Murphy acteerde wel 'aardig', maar interesseerde ook niet echt. Haar problemen hadden veel meer uitgediept mogen worden, nu was het echt zo'n irritante nepreden. Nee, kon me allemaal niet echt boeien helaas. 5.
Leukste is dat Bean 9/10 keer de badguy is in een film en als je zijn naam in de credits al voorbij ziet komen weet je vaak al genoeg. En dan nog proberen ze het in een film spannend te brengen van wie de badguy wel niet is.
pi_50729034
Dorm Daze 2. Meest slechte film die ik afgelopen jaar heb gezien. Moest er bijna van huilen
pi_50736371
The Funeral

Maffiafilm met Christopher Walken, Chris Penn en Benicio De Toro.
Die namen dan verwacht je heel wat maar de film viel me tegen, boeide niet echt en vooral het einde sloeg echt nergens op. 5/10

Confessions Of A Dangerous Mind

Regiedebuut van George Clooney. Had er meer van verwacht, de film begon pas te boeien op het einde toen er een wat meer serieuze ondertoon in kwam. Ik vond het in het begin maar een warrig, onsamenhangend geheel, wat een kruising had tussen een komedie en een thriller achtig iets.
5/10
  Moderator vrijdag 22 juni 2007 @ 18:15:33 #154
9859 crew  Karina
Woman
pi_50736582
Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer
Aardige avonturenfilm, aarde moet gered worden,
SPOILER
Paar leuke special effects en hij duurde ook net niet te lang, wat de laatste tijd bij films nogal eens het geval kan zijn.

[ Bericht 7% gewijzigd door Mike op 22-06-2007 18:29:54 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator vrijdag 22 juni 2007 @ 18:30:12 #155
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_50737074
Wat doe jij nou, met die spoiler?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:20:57 #156
151344 Queen_Minny
Life sucks, but I suck harder.
pi_50747191

Pirates of the Caribbean, At worlds end.

Echt de beste uit de reeks, een aanrader dus
  vrijdag 22 juni 2007 @ 23:37:09 #157
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_50747650
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 18:09 schreef trebremmit het volgende:

Confessions Of A Dangerous Mind

Regiedebuut van George Clooney. Had er meer van verwacht, de film begon pas te boeien op het einde toen er een wat meer serieuze ondertoon in kwam. Ik vond het in het begin maar een warrig, onsamenhangend geheel, wat een kruising had tussen een komedie en een thriller achtig iets.
5/10
Dit vond ik ook een vreemde film die mij op geen enkel moment kon bekoren.

Zelf heb ik vanavond The Godfather part II gekeken. Als op zichzelf staande film prachtig met een mooi verhaal, geweldige beelden en meeslepende muziek. Als vervolg op The Godfather 1 een kleine tegenvaller wat mij betreft.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 23 juni 2007 @ 00:14:31 #158
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_50748787
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 17:54:29 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_50749007
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 23:20 schreef Queen_Minny het volgende:
[afbeelding]

Pirates of the Caribbean, At worlds end.

Echt de beste uit de reeks, een aanrader dus
Niet.
pi_50749858
Net: Layer Cake. Echt vette film.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')