quote:Op zondag 17 juni 2007 18:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Double Indemnity (1944, VS, Billy Wilder)
Die dialogen, die monoloog van de verteller
, die heerlijke film-noir sfeer.
![]()
cijfer: 8.5
Nog een leuk voorlichtingsfilmpje: Days of our Years. Over hoe je ongelukken op werk kunt voorkomenquote:Op zondag 17 juni 2007 20:23 schreef Seborik het volgende:
Sex Hygiene (1942)
Voorlichtingsfilmpje over SOA's en hoe om te gaan met je edele delen als soldaat in het Amerikaanse leger, hoewel er benadrukt wordt dat geheel onthouding nog altijd het beste is. Amerikaanse voorlichtingsfilmpjes zijn geniaal, hoewel deze niet eens zo gedateerd is. Geregisseerd door Otto Brower en John Ford.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Gaat dat zien!![]()
Huh, eerst is het een ontzettend goede film, en 2 regels later is het ontiegelijk langdradig en saai. Wat vind je er nu werkelijk van, Dizer.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 10:00 schreef Dizer het volgende:
[afbeelding]
Zodiac
Ontzettend goede film, met af en toe leuke humor. Goed geacteerd en "aardig" tot in de details uitgewerkt. De film begon halverwege de jaren 60 en eindigde in 2004. En zolang voelde het ook. Ontiegelijk langdradig. Het duurde echt veels te lang allemaal waardoor het begon te vervelen. 2 uur en 3 kwartier waardoor soms voor een half uur lang geen enkele punt of actie voorkwam. Niet dat het nodig is dat er de hele tijd actie in moet zitten, maar geef dan het gevoel dat er wat belangrijks gebeurt.
IMDB 8.1 / Dizer: 7.0
Ben eergister in Cambridge na Ocean 13 geweest maar vond er echt geen ene reet aan! Geen spannings elementen, gewoon een verhaal zonder uitschietersquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:33 schreef RuneRose het volgende:
Gisteravond met moeders in de bios Ocean's 13 en dat vond ik misschien nog wel de leukste film van dit jaar tot nu toe! Ik heb van begin tot eind genoten, het enthousiasme spat van het scherm,
Als je op zoek bent naar een spannende film dan ben je bij Ocean's 13 idd. aan het verkeerde adres.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 14:27 schreef stevengerrard het volgende:
[..]
Ben eergister in Cambridge na Ocean 13 geweest maar vond er echt geen ene reet aan! Geen spannings elementen, gewoon een verhaal zonder uitschieters
Maar wat nou als die verkeerde verwachtingen worden veroorzaakt door hoge verwachtingen? Ik vind dat je dat een film best mag aanrekenen, zeker als het gaat om een vervolgfilm of de inschatting van bijvoorbeeld een regisseur, cast, of wat dan ook.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:48 schreef Mainport het volgende:
Jongens, jongens, jongens, er bestaat meer in de wereld dan actie en sensatie. Je moet een film niet veroordelen omdat je er met verkeerde verwachtingen bent ingegaan.
Ik vond het ook een matige Renoir.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 13:04 schreef Shogo het volgende:
The River (1951)
Aan de bengaalse rivier in india spelen zich verschillende levens en verhalen af waarvan deze film een verhaal laat zien. Visueel zijn de kleuren echt prachtig en deden vele shots denken aan een schilderij. Maar wat was het liefdesverhaal tergend saai zeg, de documentaire-achtige stukjes van india erbij was nog wel even een opluchting tussen door maar ook daar had ik moeite met de slome vertelwijze. Jean Renoir zal ongetwijfeld van india hebben gehouden dat komt wel naar voren, maar voor mij was het een te lange zit.
[afbeelding]
Die staat inderdaad op de verlanglijst om een keer te kijken. Maar the River is niet aan mij besteed.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:59 schreef Flitspaal het volgende:
[..]
Ik vond het ook een matige Renoir.
Het schijnt vooral om symboliek te gaan. Zeker als je het vergelijkt met diverse andere Renoirs. Maar La Grande Illusion bv. is ontieglijk veel beter.
Drowning Monaquote:Op dinsdag 19 juni 2007 09:50 schreef RuneRose het volgende:
Welke drie heb je nog meer meegenomen?
die staat hier ook nog op de planken, snel eens kijkenquote:Op woensdag 20 juni 2007 09:35 schreef Gorro het volgende:
The Red House (Delmer Daves, 1947)
Fijne film-noir met Edward G. Robinson in weer een prima rol. Het is nogal een a-typisch verhaal voor een film-noir. Geen detectives, geen femme fatale en geen donkere steegjes in de stad, maar een afgelegen boerderij met een nabijgelegen donker bos vormt het decor van de film. De sfeer is echter wel typisch noir. ***½
Nee, een andere weg inslaan is zeker niet per se een probleem. Soms zelfs een pro, zoals voor sommigen bij Aliens het geval is (of niet Victorinox?) Maar als ie kwalitatief een andere weg in slaat, wat bij Aliens niet echt het geval is, dan kun je dat een film best aanrekenen.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 19:59 schreef Mainport het volgende:
Meestal kun je nog wel iets zinnigs zeggen waarom een sequel minder is, maar niet per se omdat hij een andere weg inslaat dan je gedacht had. Anders zouden er in eerste instantie maar weinig liefhebbers van Aliens zijn, niet?
Ik vond 'm de eerste keer wel goed, maar heb de fout begaan om 'm een paar jaar later nog eens te kijken. Hij kon me totaal niet meer boeien en ik heb 'm halverwege uitgezet.quote:Op woensdag 20 juni 2007 12:14 schreef Roi het volgende:
Lock, Stock and Two Smoking Barrels
Wat een overrated film is dat zeg! Had er heel wat van verwacht maar het kwam mij allemaal veel te ongeloofwaardig over. Al dat stoere gedoe ken ik ondertussen ook wel. Verhaal was vrij rommelig tot het in het einde mooi in elkaar vlechte, dat was wel goed gedaan. 6/10
Die heb ik ook pas gezien, vond het maar een matig verhaal dat me niet echt kon boeien. Wel leuk verder. Heb op IMDB een zeven gestemd, wat eigenlijk nog wel gul is.quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:02 schreef BlaatschaaP het volgende:
Kiss Kiss Bang Bang: Ook al zo'n lekkere film. De humor is zwart en precies mijn smaak. Downey Jr speelt echt leuk, Kilmer is een heerlijke nicht, het verhaal slaat nergens op en dat kan ik wel waarderen. Ja, geen echte hoogvlieger maar eigenlijk precies wat ik er van verwachtte. Mooi. 8-.[/url]
Terug uit het Verre Oosten?quote:Op woensdag 20 juni 2007 13:02 schreef BlaatschaaP het volgende:
Het wordt weer eens tijd om dit bij te gaan houden. Afgelopen week heb ik gezien:
Death Proof: Tof, lekker. Fijn sfeertje, heerlijke personages, werkelijkwaar een geweldige Russell (dat janken is geniaal), verhaal is simpel en doeltreffend, eind is kort maar krachtig. En dan de muziek. Ja, echt tof. Wacht met smart op Planet Terror! 8,5.
Kiss Kiss Bang Bang: Ook al zo'n lekkere film. De humor is zwart en precies mijn smaak. Downey Jr speelt echt leuk, Kilmer is een heerlijke nicht, het verhaal slaat nergens op en dat kan ik wel waarderen. Ja, geen echte hoogvlieger maar eigenlijk precies wat ik er van verwachtte. Mooi. 8-.[/url]
The All Together: Ik verwachtte weinig en kreeg nog minder. Het verhaal was gewoon irritant, de scenes op geen enkel moment grappig (met uitzondering van de opgezette dieren) en de personages overtuigden volledig niet. Enkel bij de eindscene moest ik even proesten, maar dat pastte er eigenlijk weer helemaal niet in. Helaas. 5-.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Maar ondanks dat zat ik toch op het puntje van mijn stoel, figuurlijk gesproken
Één van de andere pluspunten was de wederom zeer lieftalligeVera Clouzot
![]()
cijfer: 8.5
Leukste is dat Bean 9/10 keer de badguy is in een film en als je zijn naam in de credits al voorbij ziet komen weet je vaak al genoeg. En dan nog proberen ze het in een film spannend te brengen van wie de badguy wel niet is.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 12:16 schreef BlaatschaaP het volgende:
Don't Say A Word: Ik zal wel in een kritische bui geweest zijn, maar wat een buttfilm zeg. Viel van cliché in cliché en was nooit spannend. Het personage van de badguy (Bean) vond ik helemaal niet overtuigend en consistent. Het meisje was niet sympathiek en juist vreemd, waardoor het me niet eens boeide of ze wel gered zou worden. Murphy acteerde wel 'aardig', maar interesseerde ook niet echt. Haar problemen hadden veel meer uitgediept mogen worden, nu was het echt zo'n irritante nepreden. Nee, kon me allemaal niet echt boeien helaas. 5.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Paar leuke special effects en hij duurde ook net niet te lang, wat de laatste tijd bij films nogal eens het geval kan zijn.
[ Bericht 7% gewijzigd door Mike op 22-06-2007 18:29:54 ]
Dit vond ik ook een vreemde film die mij op geen enkel moment kon bekoren.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:09 schreef trebremmit het volgende:
Confessions Of A Dangerous Mind
Regiedebuut van George Clooney. Had er meer van verwacht, de film begon pas te boeien op het einde toen er een wat meer serieuze ondertoon in kwam. Ik vond het in het begin maar een warrig, onsamenhangend geheel, wat een kruising had tussen een komedie en een thriller achtig iets.
5/10
Niet.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 23:20 schreef Queen_Minny het volgende:
[afbeelding]
Pirates of the Caribbean, At worlds end.
Echt de beste uit de reeks, een aanrader dus![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |