Rare is dat ik die film ook een 9 gaf, er toen dus ook helemaal weg van was. Maar me nu er echt niets meer van kan herinneren. Ja, dat het over kindslaafjes ging ofzo.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:15 schreef Timo20 het volgende:
Sanshô Dayû (Sansho The Bailiff)
Wat een prachtige film! Van het begin tot het einde zit je in het aangrijpende verhaal en wordt van de ene in de andere emotie gegooid. Alles komt voorbij: humor, actie en natuurlijk vooral veel drama. Nergens geforceerd maar oprecht aangrijpend. De film grossiert in prachtig gefilmde scenes waardoor de film vooral op het visuele vlak subliem is.
Het acteerwerk is fantastisch waarbij vooral de hoofd personages er bovenuit steken maar ook de bijrollen goed worden vertolkt.
Daarnaast krijg je ook stof tot nadenken door de vragen die Mizoguchi stelt en is de film door de recente slaven bevrijdingen in China wellicht wel actueler dan ooit tevoren.
Sansho The Bailiff is wat mij betreft verplicht kijkvoer voor iedere cinefiel.
IMDB Cijfer: 8,8/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Dat schijnt bij Mizoguchi's te horen, ik heb er 5 gezien, ik vond ze alle 5 wel goed op het moment zelf en ik kan me van geen enkele van de 5 op dit moment erg veel herinneren. Bij de laatste heb ik zelfs geprobeerd extra goed op te letten om het me toch te herinneren, maar helaasquote:Op woensdag 27 juni 2007 23:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Rare is dat ik die film ook een 9 gaf, er toen dus ook helemaal weg van was. Maar me nu er echt niets meer van kan herinneren. Ja, dat het over kindslaafjes ging ofzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 8 / imdb 8.4Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Ik vond hem best goed. Met een meisje als helikopterpiloot.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 13:33 schreef Seborik het volgende:
Reign of Fire (2002)
Gelukkig was dit niet de eerste film die ik met Christian Bale heb gezien.Mad Max met draken. Beetje kut verhaal, maar het postapocalyptische is mooi gedaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Voorderest is het alles wat een Die Hard film moet zijn, en ik was dus erg tevreden.![]()
quote:Op woensdag 27 juni 2007 23:20 schreef JelleS het volgende:
Dat klinkt als iets dat ik erg zou waarderen. Heb je hem op dvd, en waar vandaan in dat geval?
Dat schrijven ze overal. Ben erg benieuwdquote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:54 schreef Mikkie het volgende:
Die Hard 4.0
Ik had het niet verwacht, maar hij is zoals vanouds!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 08:23 schreef Lambiekje het volgende:
[quote]Op vrijdag 29 juni 2007 18:41 schreef RuneRose het volgende:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..Ja, dat snap ik. Maar wat dan nog?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een van de beste films ooit.quote:Op donderdag 28 juni 2007 12:58 schreef flowerbox het volgende:
[afbeelding]
Dit zo'n goede film.Je moet wel even de tijd hebben (6 uur) maar dan heb je ook wat!
[afbeelding]
Deze film (Babel) vond ik dus heel erg tegenvallen. Ik had er zoveel goede verhalen over gehoord maar..viel dus tegen![]()
You, me and Dupree kut? Snob.quote:Op zondag 1 juli 2007 12:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Juni-lijstje.
Kutste was You, Me and Dupree, wat een onzin.
Daarvoor is geen snobisme nodig, enkel een minimum aan smaakquote:
En bedankt.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daarvoor is geen snobisme nodig, enkel een minimum aan smaak.
Had JIJ die nog nooit gezien?quote:Op zondag 1 juli 2007 13:31 schreef Flitspaal het volgende:
Mijn juni-lijst.
Ik heb alleen het idee dat ik een film ben vergeten.
1. Casablanca (1942) 9
Jawel hoor. Maar ik heb hem in juni nog eens gekeken en dan kan hij in zo'n lijst komen. Dat is al eerder gebeurdquote:
quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:06 schreef Lambiekje het volgende:
Die Hard 4.0
John McClane is weer eens op het verkeerde plaats op het verkeerde moment. Het is van meet af aan meteen lekker opdreef. Sommige actie is way over top, maar dat valt te verwachten met een superhero als McClaneDe film was idd een echte die hard maar dit ging echt te ver, leek wel een James Bond sceneSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 8 / imdb 8.4Cuore Sportivo
Apart, ik vind het juist een sterke film. De gevechtscene lekker rauw. Ik ben helemaal niet voor boxen en aanverwantte sporten. Maar dit is toch wel een goede film.quote:Op maandag 2 juli 2007 12:18 schreef trebremmit het volgende:
Raging Bull
Heel veel lofverhalen over gehoord, een van de beste amerikaanse films ooit, las ik ergens.
Nou niet voor mij dan, vond het behoorlijk saai en Robert de Niro vond ik tegenvallen, die gevechten waren alles behalve realistisch leek meer op een rocky film. Er zat ook geen echte lijn in de film, wat was nou de bedoeling ervan? Ik heb de film in zwart wit gezien en in het midden waren er opeens fragmenten in kleur van de trouwerij, snapte daar de bedoeling ook niet van. Ik heb nou een paar films van Scorcese uit de jaren 70 gezien en moet zeggen dat ze mij tegenvallen. Ik vind recentere films van hem stukken beter zoals Goodfellas. Er zijn natuurlijk nog veel slechtere films als deze dus ik geef hem een 5/10.
Die Speciaal voor Danny?quote:Op maandag 2 juli 2007 20:00 schreef Nepthys het volgende:
Daar hebben we een heel ander subforum voor hoor
Maar wel stiekum afgegekeken.quote:Op maandag 2 juli 2007 20:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Welke film heb jij vandaag/pas gezien? Deel XCVII
OH MT GODquote:Op maandag 2 juli 2007 12:18 schreef trebremmit het volgende:
Raging Bull
Heel veel lofverhalen over gehoord, een van de beste amerikaanse films ooit, las ik ergens.
Nou niet voor mij dan, vond het behoorlijk saai en Robert de Niro vond ik tegenvallen, die gevechten waren alles behalve realistisch leek meer op een rocky film. Er zat ook geen echte lijn in de film, wat was nou de bedoeling ervan? Ik heb de film in zwart wit gezien en in het midden waren er opeens fragmenten in kleur van de trouwerij, snapte daar de bedoeling ook niet van. Ik heb nou een paar films van Scorcese uit de jaren 70 gezien en moet zeggen dat ze mij tegenvallen. Ik vind recentere films van hem stukken beter zoals Goodfellas. Er zijn natuurlijk nog veel slechtere films als deze dus ik geef hem een 5/10.
Waar wil je dat ik begin?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:50 schreef trebremmit het volgende:
Haha, ik maak nogal wat reacties los. Maar goed leggen jullie me dan eens uit waarom die film zo goed is.
okquote:
Raging Bull is gewoon een matige film. Alleen je argumenten zijn onjuist.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:50 schreef trebremmit het volgende:
Haha, ik maak nogal wat reacties los. Maar goed leggen jullie me dan eens uit waarom die film zo goed is.
Gister heb ik een film gekeken die ik stukken beter vind namelijk.
Amores Perros
Deze film doet me wat, in het begin walging bij die honden gevechten en later emoties bij de vrouw in rolstoel en de zwerver, lekker rauwe en harde film waar drie verhalen mooi in elkaar overlopen.
De soundtrack is ook fantastisch alhoewel ik het begin en eind deuntje een keer eerder gehoord heb. Zat die ook in 21 Grams?
Goede orginele film met goed acteerwerk.
Deze film krijgt van mij een 8,5/10.
Is dat een typo of een statement?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:27 schreef Doff het volgende:
Nou kom op Flutspaal en Timo, kom eens met argumenten. Ik ben ook wel benieuwd.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:02 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Is dat een typo of een statement?
Om te beginnen geeft Robert De Niro 1 van z`n beste performances ooit. Door het filmen in zwart-wit krijgt de film een extra sfeertje, het camera werk en de montage zijn geweldig, net als Joe Pesci en de heerlijke dialogen die hij heeft met De Niro.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:27 schreef Doff het volgende:
Ik vond de vecht-scenes juist wel sterk. Een van de betere ring-gevechten ooit. Als zowat enige onderdeel. Verder geen commentaarquote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:27 schreef Doff het volgende:
Nee. Pertinent onjuist. Net als Intolerance, Sunrise, Modern Times, Citizen Kane, The Searchers, 8½ en The Godfather is Raging Bull zonder enige twijfel een eersteklas Meesterwerk. Of je 'm nu leuk vind of niet.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:08 schreef Flitspaal het volgende:
Raging Bull is gewoon een matige film. Alleen je argumenten zijn onjuist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, 5-.
Hooligans: Deze viel dan weer een beetje mee. Interessant onderwerp, werd aardig uitgewerkt, maar is nooit een hoogvliegertje. Wood doet het leuk, Britten met accent zijn gewoon leuk, vechten kijk ik altijd graag naar, maar hij probeert meer te zijn dan dat 'ie is. Einde is voorspelbaar en vervelend, verder allemaal wel okay. 7-.
Boogie Nights: Vet. Deze film wilde ik al lang zien en voldeed perfect aan wat ik verwachtte. Bergje toffe acteurs, geweldige muziek en origineel verhaal. Wahlberg irriteerde me nooit (wonderbaarlijk genoeg). Ja, deze wil ik wel op DVD en lekker vaker zien. Tof. 8,5.
Lonely Hearts: Mja, wel aardig. Weet niet precies wat ik met deze film moet. Zit aardig veel in, probeert veel te zijn, maar slaagt nergens 100% in. Filmnoirsfeertje is goed gelukt, muziek is wel okay, acteurs doen hun ding, maar het wordt nooit echt geweldig. De rol van Hayek vond ik dan wel leuk, maar het eind verpest dat weer. Achja, volgende week ben ik 'm alweer vergeten. 6,5.
The Good Shepherd: Voordat de film uit kwam zag ik hier echt naar uit. De Niro als regisseur en dan zoveel ervaren en leuke acteurs bij elkaar over een film met zo'n interessant onderwerp. Kon haast niet misgaan. Helaas is De Niro toch iets beter in acteren dan regisseren en verliest de film al te snel aan snelheid en wordt er geprobeerd door tijdsprongen teveel in de film te stoppen. Soms werkt het, hier duidelijk niet. Iedereen is wel aardig, maar niemand krijgt de kans echt een goede prestatie neer te zetten. Jammer, want het had echt potentie. Verder geen draak van een film hoor. 6.
The Jacket: Ondanks het gevoel dat ik naar een remake van 12 Monkeys zat te kijken, heb ik me zeer vermaakt. Brody is over het algemeen altijd wel leuk en het gaf me ook een kans Knightley voor het eerst in een andere rol te zien. Helaas iets te veel moraal, maar het verhaal is in principe erg overtuigend uitgewerkt en verveelt of irritteert nooit. Wel okay. 7.
Nu je het zegt. Ik zag natuurlijk The Ant Bullyquote:Op woensdag 4 juli 2007 12:05 schreef RuneRose het volgende:
maar als je Raging Bull een matige film vind dan heb je of de verkeerde film gezien, of er bijzonder weinig kijk op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |