abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_50895240
Se7en is leuk, maar niet zo bijzonder als de commentaren doen verwachten. Seriemoordenaar met freaky motieven, bla bla bla, het is te vaak gedaan. Misschien dat het einde wat had toegevoegd, als ik niet al een keer de laatste vijf minuten had gezien.
Graag op anoniem
  woensdag 27 juni 2007 @ 14:50:34 #202
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_50899623
Reservoir Dogs

"Had je die nog nooit eerder gezien, Falco ?" "Nee idd, die had ik nog nooit eerder gezien " Tsja, het is gewoon een prima film, net zoals alle films van Quentin Tarantino dat zijn. Soms een beetje wisselvallig qua scenes, maar de sterke zullen me gelukkig lang bijblijven. Vooral de scene met het oor natuurlijk . Cijfer: 7,5

Arsenal

Wederom zo'n prachtig stukje propaganda van Alexander Dovzhenko (ik begin nu toch benieuwd te worden naar Zemlya). Dit keer gaat het over hoe Oekraïne communistisch werd. Qua cinematografie en montage is het erg knap. Sommige beelden zijn cool in combinatie met de muziek eronder, alhoewel die op den duur wel gaat irriteren. Maar helaas, zoals vaker bij Russische films, is het ook hier qua verhaal een rommelig allegaartje. Er is ook geen sprake van personages, waar je kunt meeleven. Style over substance dus, zullen we maar zeggen, maar dat is wel vaker het geval bij propaganda . Cijfer: 6,5

Ring of Terror

Ultraslecht is dit stuk prul, wat voor een horrorfilm moet doorgaan. Oke, ik moet dit natuurlijk in de tijdsgeest van de jaren zestig zien, maar bij een anatomische les zie je niks van gewroet in een lichaam ofzo, maar alleen een stel geschokte gezichten van studenten, die overigens gespeeld worden door een stel vadsige halfkalende veertigers. De verhaalstructuur zit ook belachelijk vaag en suffig in elkaar. Oke, genoeg woorden aan vuil gemaakt dus . Cijfer: 1,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 27 juni 2007 @ 15:04:15 #203
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_50900191
If....(Lindsay Anderson, 1968)
Prima zwart-komische film over het leven op een Engelse kostschool. In 7 hoofdstukken wordt subtiel naar de geweldige finale toegebouwd die schokkend en grappig tegelijk is. Malcolm McDowall speelt voortreffelijk de leider van de 'rebellen' die de eeuwenoude tradities aan hun laars lappen, en tot het extreme gaan om onder het keurslijf van de school uit te komen. Niet zozeer herkenbaar voor ons Nederlanders echter, misschien was het effect anders nog sterker geweest.

Hard Eight (Paul Thomas Anderson, 1996)
Weer iets heel anders dan we tegenwoordig gewend zijn van PTA. Het drama is minder sterk ondanks dat de acteurs prima hun best doen. Het verhaal, een opgewarmd Las Vegas + moord verhaaltje , is nogal summier en de ontknoping nogal onbevredigend. Let op Hoffman als extreem irritant gokkertje, wel erg leuk.

Punch-Drunk Love (Paul Thomas Anderson, 2002)
Het kon bijna niet anders maar dit is inderdaad Sandler's beste film. Zijn schlemieligheid wordt volop uitgebuit en Emily Watson is natuurlijk ideaal gecast als zijn net zo vreemde liefdesobject. De opzettelijk misplaatse muziek was een leuke afwisseling en zeker tijdens de scenes waar het Sandler allemaal teveel wordt komt dit tot een mooi hoogtepunt. Slagroom op de taart is Hoffman die toch echt maar 5 minuten screentijd nodig heeft om zijn stempel op een film te drukken.

Five Easy Pieces (Bob Rafelson, 1970)
Mooi portret van een man die eigenlijk niet kan liefhebben. Sterk geacteerd van Nicholson die hier een karakter neerzet met een kant die hij niet vaak laat zien. Nicholson speelt Robert, een moeilijke knakker die een veelbelovende carriere als pianist in het verschiet had maar dat allemaal heeft opgegeven. Gaandeweg de film wordt duidelijk dat Robert, waarschijnlijk door de moeilijke band met zijn vader, zich nergens aan kan binden. Dit tot zijn eigen frustratie. Goede bijrollen van Susan Anspach en Karen Black als zijn lieve maar domme vriendin.

A.I.: Artificial Intelligence (Steven Spielberg, 2001)
Spielbergs robotdrama had ik nog nooit goed bekeken, maar was niet bijster onder de indruk. Prachtig uitgevoerd en vormgegeven maar toch te dramatisch en te lang. Zeker het 'tweede' einde is weer zo'n service naar de sentimentele kijker dat ik me afvraag of Spielberg in staat is ook zonder waargebeurd verhaal een wat minder voorspelbaar einde te fabriceren.

Death Proof (Quentin Tarantino, 2007)
De fijne deeltjes van Tarantino's hommage gaat grotendeels aan mij voorbij omdat ik simpelweg niet zoveel weet van B-films. Death Proof zakt bij tijde toch wel in door de dialogen die meer miss dan hits zijn. Bij de hits zitten wel een paar leuke zoals het gesprek tussen vader en zoon sheriff en de dinerscene van de stuntdames. Wat overblijft is de denderende eindscene die een boel goedmaakt, net als de toppie soundtrack. Leuk.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  woensdag 27 juni 2007 @ 20:36:50 #204
175985 Silaz
drie bier
pi_50912773
American History X
Super mooie film vind ik het.. Geeft ook eigenlijk een boodschap af dat we elkaar niet moeten haten enzo.. Super gedaan. Het einde.. zó zielig vond ik het..
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
  woensdag 27 juni 2007 @ 22:15:05 #205
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_50917310
Sanshô Dayû (Sansho The Bailiff)
Wat een prachtige film! Van het begin tot het einde zit je in het aangrijpende verhaal en wordt van de ene in de andere emotie gegooid. Alles komt voorbij: humor, actie en natuurlijk vooral veel drama. Nergens geforceerd maar oprecht aangrijpend. De film grossiert in prachtig gefilmde scenes waardoor de film vooral op het visuele vlak subliem is.
Het acteerwerk is fantastisch waarbij vooral de hoofd personages er bovenuit steken maar ook de bijrollen goed worden vertolkt.
Daarnaast krijg je ook stof tot nadenken door de vragen die Mizoguchi stelt en is de film door de recente slaven bevrijdingen in China wellicht wel actueler dan ooit tevoren.
Sansho The Bailiff is wat mij betreft verplicht kijkvoer voor iedere cinefiel.

IMDB Cijfer: 8,8/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
  woensdag 27 juni 2007 @ 23:20:34 #206
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_50920587
Dat klinkt als iets dat ik erg zou waarderen. Heb je hem op dvd, en waar vandaan in dat geval?
  woensdag 27 juni 2007 @ 23:58:46 #207
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_50922312
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 22:15 schreef Timo20 het volgende:
Sanshô Dayû (Sansho The Bailiff)
Wat een prachtige film! Van het begin tot het einde zit je in het aangrijpende verhaal en wordt van de ene in de andere emotie gegooid. Alles komt voorbij: humor, actie en natuurlijk vooral veel drama. Nergens geforceerd maar oprecht aangrijpend. De film grossiert in prachtig gefilmde scenes waardoor de film vooral op het visuele vlak subliem is.
Het acteerwerk is fantastisch waarbij vooral de hoofd personages er bovenuit steken maar ook de bijrollen goed worden vertolkt.
Daarnaast krijg je ook stof tot nadenken door de vragen die Mizoguchi stelt en is de film door de recente slaven bevrijdingen in China wellicht wel actueler dan ooit tevoren.
Sansho The Bailiff is wat mij betreft verplicht kijkvoer voor iedere cinefiel.

IMDB Cijfer: 8,8/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Rare is dat ik die film ook een 9 gaf, er toen dus ook helemaal weg van was. Maar me nu er echt niets meer van kan herinneren. Ja, dat het over kindslaafjes ging ofzo.
  donderdag 28 juni 2007 @ 08:22:12 #208
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_50927212
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Rare is dat ik die film ook een 9 gaf, er toen dus ook helemaal weg van was. Maar me nu er echt niets meer van kan herinneren. Ja, dat het over kindslaafjes ging ofzo.
Dat schijnt bij Mizoguchi's te horen, ik heb er 5 gezien, ik vond ze alle 5 wel goed op het moment zelf en ik kan me van geen enkele van de 5 op dit moment erg veel herinneren. Bij de laatste heb ik zelfs geprobeerd extra goed op te letten om het me toch te herinneren, maar helaas .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:12:35 #209
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_50933129
Harsh Times: Hmmm. Het concept vond ik leuk. Simpel, maar doeltreffend. Jammer dat het niet wat heftiger was allemaal. Ik hou van personages die doorslaan, vooral als het gepaard gaat met heftig geweld. Daarvoor is Bale ook echt perfect. De enige scene die in de buurt kwam van wat ik verwachtte was die in de bar met Eddy. Zonder dat is het eigenlijk maar een halfbakken drama, wat nooit echt helemaal van de grond komt. Ook zitten er teveel cliché's in. Echt jammer, want het had potentie. Bale en Rodriguez zijn verder trouwens wel tof. 6.

Smokin' Aces: Weer zo'n gemiste kans. De eerste helft is echt heel erg leuk. Heerlijk over the top, veel acteurs, toffe shots, sfeer en muziek.. Maar dan slaat het om en draait alles om Reynolds. Van over the top actie naar drama, dat is niet wat ik wil! Op dat moment zakte voor mij alles in en werd het werkelijk doodsaai en voorspelbaar. Leuke rollen verder nog van Liotta, Garcia en natuurlijk Piven. 6+.
  donderdag 28 juni 2007 @ 12:16:58 #210
67640 SaintOfKillers
pi_50933269
*stalkpost*

Ow, ik heb Le journal d'une femme de chambre gezien en vond hem nogal saai.

En ik kan nog steeds niet tegen die zure kop van Jeanne Moreau.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_50934558

Dit zo'n goede film. Je moet wel even de tijd hebben (6 uur) maar dan heb je ook wat!

Deze film (Babel) vond ik dus heel erg tegenvallen. Ik had er zoveel goede verhalen over gehoord maar..viel dus tegen

Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  donderdag 28 juni 2007 @ 17:16:44 #212
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_50943374
Zatoichi kyojo tabi (Zatoichi 4: the Fugitive) (1963, Jap, Tokuzo Tanaka)
Het vierde deel begint met Zatoichi, die sumo-worstelt. (Een sport, die vreemd genoeg gezien de populariteit niet vaak tegenkomen in films). Omdat hij daarin enkele yakuza voor schut zet. Zetten ze een prijs op zijn hoofd. Er komen wat yakuza´s achter hem aan. Zatoichi beland verzeild tussen de goede en slechte yakuza. Er komt een oude geliefde van hem opdagen, die nu getrouwd is met een samurai. Die samurai wil ook wel het geld op Zatoichi´s hoofd hebben. Deze samurai is natuurlijk de enige die Ichi een beetje tegenstand kan bieden.
cijfer: 8

Paris, je t'aime (2006, Fr, Various)
Erg geslaagde compilatie. Van goed naar minder imho: Alexander Payne, Coen broers, Sylvain Chomet, Tom Tykwer, Isabel Coixet, Olivier Assayas, Gurinder Chadha, Oliver Schmitz, Nobuhiro Suwa, Richard LaGravenese, Christopher Doyle, Alfonso Cuarón, Walter Salles en Daniela Thomas, Wes Craven, Frédéric Auburtin en Gérard Depardieu, Gus Van Sant, Bruno Podalydès en Vincenzo Natali.
De eindpogin om alles een beetje bij elkaar te laten komen en verbanden te laten zien was imo erg overbodig.
Natalie Portman
Maggie Gyllenhaal
cijfer: 8
  donderdag 28 juni 2007 @ 22:06:11 #213
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_50952727
Die Hard 4.0
John McClane is weer eens op het verkeerde plaats op het verkeerde moment. Het is van meet af aan meteen lekker opdreef. Sommige actie is way over top, maar dat valt te verwachten met een superhero als McClane
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 8 / imdb 8.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 01:54:50 #214
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_50958900
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 17:54:29 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_50965686
The Constant Gardener

Hele goeie film, met mooie beelden van Afrika. De film gaat over de farmaceutische industrie en hoe die mensen in Afrika gebruiken als proefkonijnen. Ik weet niet of dit gebasseerd is op waar gebeurde feiten, maar als dat zo is, is het diep triest wat daar gebeurt.
De film was verder zeer boeiend, alleen is het nog wel eens verwarrend wie nou wie is, de personages komen in rap tempo voorbij en daar moet je goed de aandacht bij houden.
Leuk detail was het Nederlandse paspoort wat duidelijk in beeld kwam.
7,5/10
pi_50968231
De Lama's en Las Vegas.
*mensen veranderen niet, je leert ze alleen beter kennen*
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:33:25 #217
9613 Seborik
I, Voyager
pi_50968542
Paprika (2006)

Gekeken omdat SoK er lyrisch over was, en SoK was er terecht lyrisch over. Sci-fi-anime met een thriller-randje, maar aan de andere kant hilarisch. (8.0)

Reign of Fire (2002)

Gelukkig was dit niet de eerste film die ik met Christian Bale heb gezien. Mad Max met draken. Beetje kut verhaal, maar het postapocalyptische is mooi gedaan. (6.0)

[ Bericht 1% gewijzigd door Seborik op 29-06-2007 14:58:48 ]
  vrijdag 29 juni 2007 @ 13:42:16 #218
6536 dwerg
chagrijn
pi_50968808
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 13:33 schreef Seborik het volgende:
Reign of Fire (2002)

Gelukkig was dit niet de eerste film die ik met Christian Bale heb gezien. Mad Max met draken. Beetje kut verhaal, maar het postapocalyptische is mooi gedaan.
Ik vond hem best goed. Met een meisje als helikopterpiloot.
I intend to live forever, or die trying.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 18:41:33 #219
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_50978535
Die Hard 4 De serie gaat verder waar deel drie gebleven is. Dat wil zeggen, het is weer een buddy movie, het is niet meer in een gesloten ruimte, en de actie begint al vrij snel (niet zo snel als in deel 3 though). Ik vond 'm iets minder leuk dan deeltje drie, maar dat komt ook omdat Justin Long niet zo gaaf is als Samuel. Ook is het erg jammer pg13 film geworden is. het geweld is allemaal een stuk minder grafisch, en dat hoort natuurlijk niet in een Die Hard film. Ook
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Voorderest is het alles wat een Die Hard film moet zijn, en ik was dus erg tevreden.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 20:22:44 #220
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_50982029
quote:
Op woensdag 27 juni 2007 23:20 schreef JelleS het volgende:
Dat klinkt als iets dat ik erg zou waarderen. Heb je hem op dvd, en waar vandaan in dat geval?
heb `m op dvd: de Criterion natuurlijk
Heb `m vorige maand bij dvdpacifc gekocht
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 01:54 schreef Mikkie het volgende:
Die Hard 4.0

Ik had het niet verwacht, maar hij is zoals vanouds!
Dat schrijven ze overal. Ben erg benieuwd
  vrijdag 29 juni 2007 @ 23:27:08 #221
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_50987769
Gisteren in de bioscoop:

Ninotchka
Heerlijke spitsvondige comedy die is doorspekt met scherpe dialogen en geweldige humor. Daardoor blijft het tempo de hele film lang erg hoog en kijkt ie lekker weg.
Het eigenlijke verhaaltje dient als een kapstok om ongeveer alles te laten zien wat niet deugt aan het communisme. Gelukkig komt dit nergens geforceerd over en gaat het niet vervelen.
Verder is het acteerwerk super waarbij de chemie tussen Garbo en Douglas van het scherm spat. Garbo zet een fantastische prestatie neer, waarbij ze vooral in het eerste gedeelte van de film (wanneer ze heerlijk nors is) de show steelt.
Al met al een extreem fijne comedy, zeker een aanrader.

IMDB Cijfer: 7,9/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
  zaterdag 30 juni 2007 @ 08:23:31 #222
52357 Lambiekje
pi_50993719
[quote]Op vrijdag 29 juni 2007 18:41 schreef RuneRose het volgende:
SPOILER
.
SPOILER
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 30 juni 2007 @ 08:27:44 #223
52357 Lambiekje
pi_50993732
Bride of Chucky is toch een jammerlijk in de reeks. Met die vervelende Tilly pop. Nu weer in Seed of Chucky dat ie loopt te rukken op een Fantasmagoria magazine. Zucht. De laatste 2 hebben niets meer van doen met de GoodGuy.
Childs Play 1 is gewoon briljant.

Seed of Chucky : cijfer 4 / imdb 5.1
  zaterdag 30 juni 2007 @ 08:29:16 #224
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_50993736
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 08:23 schreef Lambiekje het volgende:
[quote]Op vrijdag 29 juni 2007 18:41 schreef RuneRose het volgende:
SPOILER
.
SPOILER
Ja, dat snap ik. Maar wat dan nog?
pi_50999091
The Fountain
Erg vermakelijk. Hugh Jackman laat een sterk staaltje acteerwerk zien als emotioneel verscheurde wetenschapper die zijn zieke vrouw probeert te redden. En Rachel Weisz is altijd fijn om naar te kijken. Erg mooie muziek van Clint Mansell ook. Vond de film best goed te volgen, ondanks dat sommige bronnen hier en daar roepen dat het net zo vaag zou zijn als 2001: A Space Odyssey. Niks van waar, hoewel Aronofsky zich wel een beetje meer had mogen inhouden bij het einde. 8/10

Smokin' Aces
De eerste helft is vrij rommelig, maar wanneer de actie losbarst wordt het toch nog een toffe film. Toch had ik beter verwacht van Carnahan, na het geweldige Narc. Dit is een beetje leentjebuur spelen bij nouveau violence films zoals Reservoir Dogs, Pulp Fiction en Snatch. Acteerwerk was degelijk en Alicia Keys is een lekker wijf. Heb ook erg moeten lachen om dat ADHD jochie die teveel bling bling videoclips had gekeken! 6.5/10
  zaterdag 30 juni 2007 @ 15:43:31 #227
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_51002168
The queen
Schitterende film over het wat en hoe ten tijde van het overlijden van prinses Diana. De koningin die er eigenlijk geen woord aan vuil wil maken (want ze was geen lid meer van het koningshuis), Tony Blair die zich ermee bemoeit en vind dat er een begrafenis voor het hele volk moet komen, Koningin die het er niet mee eens is en het gesloten wil houden etc. Uiteindelijk kan ze er niet meer omheen, het volk vind het een schande dat er vanuit het koningshuis niets naar buiten komt, geen rouw wordt getoond.
Tja, heel mooi neergezet. Geweldig gespeeld door natuurlijk Helen Mirren, maar de rest van de cast is ook super. Vooral Charles wordt ook goed gespeeld, je ziet in het gezicht dat het hem niet is maar van achter is het hem precies...zijn loopje, bewegingen etc. Het verhaal is misschien wat simpel, maar het geeft wel een goed beeld van het leven binnen de paleismuren

Cijfer : 8/10
To infinity…and beyond!
  zaterdag 30 juni 2007 @ 21:33:19 #228
40664 Durbin
Who knows..
pi_51012303
Black Snake Moan (2006, USA, Craig Brewer)

Een jonge vrouw (Christina Ricci) leeft elke dag alsof het haar laatste is, waarmee ze haar jeugdproblemen probeert te verdringen. Op een ochtend wordt zij bewusteloos achtergelaten vlakbij het huis van Lazarus (Samuel L. Jackson), een eenzame man die onlangs door zijn vrouw is verlaten. Hij besluit haar te verzorgen en haar te genezen van haar ziekte, waardoor hij zijn oude liefde in de bluesmuziek weer ontdekt. Ondanks dat de film een vrij zware lading dekt, heb ik dat eigenlijk nergens als zodanig ervaren. Een erg aangename film met een heerlijke bluesy soundtrack. Met name de Black Snake Moan-scene is voor vele herhalingen vatbaar. Het enige minpuntje was dat ik enigszins moeite had om in Justin Timberlake een geloofwaardig personage te zien, maar gelukkig is zijn aandeel in de film relatief beperkt.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_51016492
Film/docu Faster
Zeker de moeite waard als je geinteresseerd bent in de wereld van motorraces

The exorcism of Emily Rose
Is nu nog bezig op tv. Op de een of andere manier kunnen films over exorcisme me toch niet zo boeien...
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
pi_51022739
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 12:58 schreef flowerbox het volgende:
[afbeelding]

Dit zo'n goede film. Je moet wel even de tijd hebben (6 uur) maar dan heb je ook wat!

[afbeelding]

Deze film (Babel) vond ik dus heel erg tegenvallen. Ik had er zoveel goede verhalen over gehoord maar..viel dus tegen

Een van de beste films ooit.
  zondag 1 juli 2007 @ 11:43:25 #231
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_51022932
Transformers hah, gaaf! Het 'verhaal' moet je niet al te veel van denken, het is meer een soort cover voor een hele hoop grafisch geweld. Wat zijn die robots ontzettend gaaf! En wat is de transformatie mooi gedaan. Ongelofelijk hoe ze dat voor elkaar krijgen zeg. En al die actie! Woei! Shia doet het ook erg leuk en zorgt ervoor dat je zo nu en dan in een scheur ligt (Zelfs zuurpruim Ralph die al een jaar geleden besloten had 'm slecht te vinden zat te stuiteren in z'n stoel af en toe, maarja hij moest zijn image ophouden dus vond hij de film nog slechter dan slecht). Megan Fox is een lekker wuuf! Dus, koop lekker een bioscoopkaartje en gaat dat zien.
  zondag 1 juli 2007 @ 11:44:14 #232
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_51022949
Maandlijstje voor juni. Prima maandje, 33 films gezien.

1 Who's Afraid of Virginia Woolf? (Mike Nichols, 1966) 9
2 Festen (Thomas Vintenberg, 1998)
3 Shichinin no Samurai (Akira Kurosawa, 1954) 8+
4 Yojimbo (Akira Kurosawa, 1961) 8
5 The Set-up (Robert Wise, 1949) 8
6 Paths of Glory (Stanley Kubrick, 1957) 8-
7 Patton (Franklin J. Schaffner, 1970) 8-
8 Sicko (Michael Moore, 2007) 8-
9 Punch-Drunk Love (Paul Thomas Anderson, 2002) 8-
10 Breach (Billy Ray, 2007) 8-
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  zondag 1 juli 2007 @ 12:05:09 #233
67640 SaintOfKillers
pi_51023384
Juni-lijstje.

1. Toki wo kakeru shôjo (2006 - Mamoru Hosoda)
2. Tagebuch einer Verlorenen (1929 - Georg Wilhelm Pabst)
3. Quai des Orfèvres (1947 - Henri-Georges Clouzot)
4. Chunhyang (2000 - Kwon-Taek Im)
5. The Woman in the Window (1944 - Fritz Lang)
6. Voksne mennesker (2005 - Dagur Kári]
7. Körkarlen (1921 - Victor Sjöström)
8. Monday (2000 - Hiroyuki Tanaka)
9. Paprika (2006 - Satoshi Kon)
10. Jason and the Argonauts (1963 - Don Chaffey)

Kutste was You, Me and Dupree, wat een onzin .

En toch ben ik geen snob .
pi_51023858
keep telling yourself that
Does the name Dr Pavlov ring a bell?
  zondag 1 juli 2007 @ 12:29:21 #235
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_51023903
quote:
Op zondag 1 juli 2007 12:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Juni-lijstje.

Kutste was You, Me and Dupree, wat een onzin .
You, me and Dupree kut? Snob.
  zondag 1 juli 2007 @ 13:31:42 #236
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_51025630
Mijn juni-lijst.
Ik heb alleen het idee dat ik een film ben vergeten.

1. Casablanca (1942) 9
2. Solyaris (1972) 8,9
3. Orphée (1950) 8,8
4. De Overval (1962) 8,7
4. Venus (2006) 8,7
6. Brødre (2004) 8,5
6. La Science des rêves (2006) 8,5
6. Sadko (1953) 8,5
9. Mémoires affectives (2004) 8,3
10. Saikaku ichidai onna (1952) 8,2
10. Wilde Mossels (2000) 8,2
  zondag 1 juli 2007 @ 13:33:43 #237
67640 SaintOfKillers
pi_51025685
quote:
Op zondag 1 juli 2007 12:29 schreef RuneRose het volgende:

[..]

You, me and Dupree kut? Snob.
Daarvoor is geen snobisme nodig, enkel een minimum aan smaak .
  zondag 1 juli 2007 @ 13:38:31 #238
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_51025808
quote:
Op zondag 1 juli 2007 13:33 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Daarvoor is geen snobisme nodig, enkel een minimum aan smaak .
En bedankt. Ik heb me erg vermaakt met You, Me and Dupree.
  zondag 1 juli 2007 @ 13:55:08 #239
13148 Shogo
Psycho...
pi_51026357
Cast Away (2000)
Chuck Noland (Tom Hanks) werkt voor Fedex en heeft het druk daarmee zelfs met kerst wordt hij opgepiept om weer in het vliegtuig te stappen, dat doet hij en dat vliegtuig crasht, uiteindelijk drijft Chuck naar een onbewoond eiland toe. Eigenlijk vroeg ik me af toen op het moment op dat eiland hoe ze dat zouden gaan vullen, maar dat is fantastisch gelukt, we zien pijn, eenzaamheid en een volleybal genaamd wilson. Tom Hanks speelt de rol perfect en we zien hem eigenlijk alleen zijn ding doen voor de rest van de film. Mooie shots ook van de zee en het eiland. Zeer mooie film.
  zondag 1 juli 2007 @ 13:55:58 #240
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_51026386
quote:
Op zondag 1 juli 2007 13:31 schreef Flitspaal het volgende:
Mijn juni-lijst.
Ik heb alleen het idee dat ik een film ben vergeten.

1. Casablanca (1942) 9
Had JIJ die nog nooit gezien?
  zondag 1 juli 2007 @ 16:38:42 #241
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_51030810
quote:
Op zondag 1 juli 2007 13:55 schreef cwk het volgende:

[..]

Had JIJ die nog nooit gezien?
Jawel hoor. Maar ik heb hem in juni nog eens gekeken en dan kan hij in zo'n lijst komen. Dat is al eerder gebeurd .
pi_51031712
Japón

De Mexicaanse Tarkovsky werd regisseur Carlos Reygadas bij het verschijnen van dit debuut genoemd en ja, waarom ook niet?
Parallelen zijn er duidelijk en het is dan ook genieten van de schitterende(!) natuurbeelden, de spirituele ondertoon en de lang uitgesponnen scenes.
Opvallend vond ik de rauwheid van het verhaal en een aantal scenes.

Minpunten zijn enkele behoorlijk overbodige scenes waardoor de aandacht verslapt, het matige acteren van enkele (amateur)acteurs en het algeheel te trage tempo.

Maar ik heb bij vlagen toch wel erg genoten van deze film.
  zondag 1 juli 2007 @ 18:46:58 #243
9613 Seborik
I, Voyager
pi_51034086
I, Curmudgeon (2004)

Documentaire van Alan Zweig over chagrijnen en pessimisten, hoewel dat misschien een beetje te zwart/wit is gesteld, want de groep mensen die spreken is zeer divers. Van mensen die chagrijnig worden om de oppervlakkigheid van hun medemens, tot mensen die nergens of tenminste aan weinig plezier lijken te beleven. Qua stijl is het hetzelfde als zijn documentaire over platenverzamelaars Vinyl, maar deze zit wat beter in elkaar. Zelf heeft hij nog altijd weinig te melden, en lijken zijn zelfinterviews meer op goedkope psychoanalyse. (7.0)

Der Fuehrer's Face (1941)

Klassieker van Disney waarin Donald Duck een nachtmerrie heeft waarin hij droomt in Nazi-Duitsland te werken. Hilarisch met een flinke smak VS-propaganda op het einde. (9.0)

The Challenge of Ideas (1961)

Propaganda-film uit 1961 waarin het rode gevaar op semi-intellectuele wijze wordt belicht vanuit een verheerlijkingsperspectief van de VS en haar bondgenoten. Interessant voor het tijdsbeeld - waardeloos als film. (6.0)

Jupiter's Wife (1995)

Documentaire over een (waarschijnlijk) schizofrene vrouw die leeft in Central Park en er een enorm (soms ingewikkeld) sociaal netwerk aan overhoudt. De sterk partijdige documentairemaker zoekt op oppervlakkige wijze haar leven uit, en de vrouw blijkt de eerste vrouwelijke tourgids te zijn die haar klanten per koets door New York verplaatste. De vrouw heeft een enorme wereld gemaakt vol mythische elementen, waarmee de documentairemaker zich hopeloos probeert te identificeren. Beetje sneu eigenlijk, want wie is er nu 'echt de gek'. (6.0)

Before The Music Dies (2006)

Documentaire over de muziekindustrie in de Verenidge Staten waarin vooral gekeken wordt naar hoe popmuziek zich heeft ontwikkeld als product, en hoe de grote bedrijven achter die popmuziek, de platenbazen, daarmee om zijn gegaan, en hoe hun rol daarin nu is. Interessant gefilmd met interviews met artiesten, critici, en kenners, die hun stukje expertise belichten, en zich ook strikt binnen dat gebied houden. Mooi is het verhaal van een artiest die constant blijft worden aangehaald als iemand die dertig jaar terug enorm groot had kunnen worden, maar nu niets kon worden door pressie en eisen van platenbazen. Nieuwe media worden ook belicht als instrumenten waarmee je sneller en makkelijker muziek kunt maken, en instrumenten die er voor zorgen dat het publiek makkelijker muziek kan vinden die bij hen past. Moraal van het verhaal is: er is nog altijd goede muziek, maar je moet beter je best doen om het te kunnen krijgen. (8.0)

Hot Fuzz (2007)

Komedie over een politieagent die te goed is in zijn werk en wordt overgeplaatst naar een stadje waar het allemaal wel heel vredig is. Ontzettend leuk persiflage op grote politieactiefilms. (8.0)

Southern Comfort (2001)

Registratie van het laatste jaar van een omgebouwde vrouw die nu door het leven gaat als cowboy Robert in redneck-Amerika. Helaas is ze maar voor de helft geopereerd, en sterft ze nu aan kanker die ontstaan is in haar genitaliën. Gekeken wordt naar de sociale kring die vooral bestaat uit andere transseksuelen, de relatie met een bijna omgebouwde man die nu door het leven gaat als Lola, en hoe ziekenhuizen en artsen weigerden Robert te helpen in hun kliniek, omdat het gaat om een transseksueel wat natuurlijk schrijnend is. Mooie redelijk onbevooroordeelde (je krijgt weinig sympathie voor de mensen in de docu zelf) registratie die laat zien wat er met mensen gebeurt die afwijken van de norm. (7.0)

The Corporation (2003)

Documentaire over het begrip corporatie. Wat is een corporatie, wat doet een corporatie en welke invloed heeft een corporatie nu en honderd jaar geleden. Kritisch beeld met zakenlui, wetenschappers en andere specialisten op het gebied, die de macht van de hedendaagse corporaties uitleggen, maar zich ook wel erg sterk focussen op milieu- en leefproblematiek die het gevolg zijn van acties van grote bedrijven. (8.0)
  zondag 1 juli 2007 @ 18:52:30 #244
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_51034210
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 46% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 17:54:30 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_51036713
De laatste drie weken niets gezien, en ik begon zo goed.

Juni
99. Enfant, L' (Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne, 2005) :: ***½
100. Midnight Run (Martin Brest, 1988) :: **½
101. Paris, je t'aime (Frédéric Auburtin, Olivier Assayas, 2006) :: ***½
102. The History Boys (Nicholas Hytner, 2006) :: ***
103. The Breakfast Club (John Hughes, 1985) :: ****
104. Romeo + Juliet (Baz Luhrmann, 1996) :: ***½
105. Breach (Billy Ray, 2007) :: ***½
106. Little Miss Sunshine (Jonathan Dayton, Valerie Faris, 2006) :: ****
107. The Lady Eve (Preston Sturges, 1941) :: ***½
108. Rear Window (Alfred Hitchcock, 1954) :: *****
109. Giornata particolare, Una (Ettore Scola, 1977) :: ****
110. Hot Fuzz (Edgar Wright, 2007) :: ****
111. The Illusionist (Neil Burger, 2006) :: **½
112. Brutti sporchi e cattivi (Ettore Scola, 1976) :: ***
113. Ocean's Thirteen (Steven Soderbergh, 2007) :: ***½
114. Toto le héros (Jaco van Dormael, 1991) :: ****
115. Se7en (David Fincher, 1995) :: ***½
Graag op anoniem
  zondag 1 juli 2007 @ 22:22:24 #246
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51041292
In juni heb ik ook wat films gezien, een stuk of vijfentwintig, dertig.

Toppers waren La meglio gioventu, Metropolis en La science des rêves.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_51043891
Vannacht The Guardian nog gekeken. Had er niet zo'n goeie verhalen over gehoord, maar heb me toch best vermaakt
"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
  maandag 2 juli 2007 @ 08:57:34 #248
10754 alki
Alfisti
pi_51049552
quote:
Op donderdag 28 juni 2007 22:06 schreef Lambiekje het volgende:
Die Hard 4.0
John McClane is weer eens op het verkeerde plaats op het verkeerde moment. Het is van meet af aan meteen lekker opdreef. Sommige actie is way over top, maar dat valt te verwachten met een superhero als McClane
SPOILER
cijfer 8 / imdb 8.4
De film was idd een echte die hard maar dit ging echt te ver, leek wel een James Bond scene
Cuore Sportivo
pi_51053980
Raging Bull

Heel veel lofverhalen over gehoord, een van de beste amerikaanse films ooit, las ik ergens.
Nou niet voor mij dan, vond het behoorlijk saai en Robert de Niro vond ik tegenvallen, die gevechten waren alles behalve realistisch leek meer op een rocky film. Er zat ook geen echte lijn in de film, wat was nou de bedoeling ervan? Ik heb de film in zwart wit gezien en in het midden waren er opeens fragmenten in kleur van de trouwerij, snapte daar de bedoeling ook niet van. Ik heb nou een paar films van Scorcese uit de jaren 70 gezien en moet zeggen dat ze mij tegenvallen. Ik vind recentere films van hem stukken beter zoals Goodfellas. Er zijn natuurlijk nog veel slechtere films als deze dus ik geef hem een 5/10.
  maandag 2 juli 2007 @ 12:54:36 #250
13148 Shogo
Psycho...
pi_51055069
The Manchurian Candidate (1962)
Een aantal amerikaanse soldaten worden in de koreaanse oorlog gevangen genomen door communisten en gehersenspoeld, waarbij het ultieme doel is een aanslag te plegen. Ik moet zeggen dat ik het plot wat erg vergezocht vind. Frank Sinatra acteert erg goed evenals Laurence Harvey en Angela Lansbury speelt ook erg goed als de bemoeizieke moeder. Afgezien van het vergezochte plot is het een boeiende en spannende film verder.
  maandag 2 juli 2007 @ 16:16:41 #251
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_51061839
Deze maand 51 films gezien, waarvan 2 in de bioscoop en 1 in de herkijk.

1. 327 Zodiac (David Fincher, 2007) ****½
2. 346 Przesluchanie (Interrogation) (Ryszard Bugajski, 1982) ****½
3. 391 Dom za vesanje (Time of the Gypsies) (Emir Kusturica, 1988) ****
4. 430 Zemlya (Earth) (Aleksandr Dovzhenko, 1930) ****
5. 454 Ai qing wan sui (Vive l'amour) (Tsai Ming-liang, 1994) ****
6. 459 Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills (Joe Berlinger & Bruce Sinofsky, 1996) ****
7. 470 War Photographer (Christian Frei, 2001) ****
8. 478 Hot Fuzz (Edgar Wright, 2007) ****
9. 500 Das Testament des Dr. Mabuse (Fritz Lang, 1933) ****
10. 641 Malcolm X (Spike Lee, 1992) ****
11. 735 Otona no miru ehon - Umarete wa mita keredo (I Was Born, But...) (Yasujiro Ozu, 1932) ****
12. 972 Kjærlighetens kjøtere (Zero Kelvin) (Hans Petter Moland, 1995) ****
13. 1000 SiCKO (Michael Moore, 2007) ****

Slechtste films: The Hills Have Eyes II (*½), Crossroads (2002) (*½), Uvlecheniye (Passions) (*½), One Million Years B.C. (**) en Julien Donkey-Boy (**)

Gemiddelde deze maand: 6,72
  maandag 2 juli 2007 @ 18:28:28 #252
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51065883
Prehistoric Women

Dit had meer weg van een docu over de prehistorie dan van een film, maar was op een bepaalde manier wel grappig ondanks de belabberde kwaliteit van acteren, verhaal en uitvoering. Een vrijgevochten vrouwenstam ontvoert een aantal mannen om voortplanting te verzekeren. Zo tof is dit natuurlijk niet en vanuit de mannenstam wordt een heldhaftige man gestuurd om de gevangengenomen mannen weer te bevrijden. Ondertussen krijgt de kijker dingen te zien als de ontdekking van het vuur enzo . Grote attractie (en climax) van de film is het gevecht met een gevaarlijke (en levensechte) reus van 2 meter 30. Hierdoor verbroederen de twee stammen en komt alles toch nog goed. Cijfer: 3,5.

Sling Blade

Prima film. Cijfer: 7,5
  maandag 2 juli 2007 @ 18:34:36 #253
67089 Gillingham
The horror...
pi_51066087
En dan mijn maandlijstje voor de maand juni. In die maand heb ik precies 30 films gezien waarvan 27 voor de eerste keer en daar weer 3 van in de bioscoop.

Top 10:
1. Zerkalo (Tarkovsky, 1975)
2. Le Salaire de la Peur (Clouzot, 1953)
3. Judgment at Nuremberg (Kramer, 1961)
4. Double Indemnity (Wilder, 1944)
5. Rocco e i suoi Fratelli (Visconti, 1960)
6. Ballada o Soldate (Chukhrai, 1969)
7. Syriana (Gaghan, 2005)
8. A Woman under the Infuence (Cassavetes, 1974)
9. Touch of Evil (Welles, 1958)
10. La Grande Illusion (Renoir, 1937)

Flopfilms:
1. Analyze That
2. Abel
3. Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
What's it going to be then, eh?
  maandag 2 juli 2007 @ 18:35:40 #254
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_51066125
De gevechten uit Raging Bull "net een rocky film". Ik zit hier te snikken achter m'n pc.

Gisteravond moeders meegenomen naar Mother of Mine en die was redelijk goed, ik zou ook wel op zo'n boerderij willen wonen.
  maandag 2 juli 2007 @ 18:51:52 #255
165164 Tha_Bartman
And so it goes.
pi_51066706
gisteren stukken van kill bill 2 gezien.. het heeft mijn interesse toch wel op weten te wekken om deel 1 en de rest van 2 ook te kijken
Rich Hall:Everybody says that the wheel is the greatest invention ever but i think it was the 2nd wheel.... have you ever seen a guy on a unicycle, what an asshole." _O_
  maandag 2 juli 2007 @ 19:02:39 #256
52357 Lambiekje
pi_51067113
Thelma & Louise (1991)
Geena Davis en Susan Saradan gaan samen een weekendje uit. Bij de eerste de beste avond wordt Geena bijna verkracht en schieten ze de attacker lichtelijk onbedoeld overhoop. Als ze vervolgens ook nog een tankstation overvallen is de zoektocht geopent naar de dames.
Met oa de doorbraak rol van mister Brad Pitt als jonge god, die eventjes mag vrijen met Geena.

De dames rijden wel door een ongelovelijk mooi stuk natuur. Arches, Grand Canyon. Ook na een herkijk is de film redelijk sterk. Misschien daarom ook wel de oscar-overwinning.

cijfer 7.5 / imdb 7.2

Loving Annabelle (2006)
Lerares wordt verliefd op een studente en viceversa. Beide wel aangename dames. Daarbij de nodige strubelingen als het uitkomt in school. veel lesbisch gedoe

cijfer 6 / imdb 6.8
  maandag 2 juli 2007 @ 19:05:14 #257
52357 Lambiekje
pi_51067214
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:18 schreef trebremmit het volgende:
Raging Bull

Heel veel lofverhalen over gehoord, een van de beste amerikaanse films ooit, las ik ergens.
Nou niet voor mij dan, vond het behoorlijk saai en Robert de Niro vond ik tegenvallen, die gevechten waren alles behalve realistisch leek meer op een rocky film. Er zat ook geen echte lijn in de film, wat was nou de bedoeling ervan? Ik heb de film in zwart wit gezien en in het midden waren er opeens fragmenten in kleur van de trouwerij, snapte daar de bedoeling ook niet van. Ik heb nou een paar films van Scorcese uit de jaren 70 gezien en moet zeggen dat ze mij tegenvallen. Ik vind recentere films van hem stukken beter zoals Goodfellas. Er zijn natuurlijk nog veel slechtere films als deze dus ik geef hem een 5/10.
Apart, ik vind het juist een sterke film. De gevechtscene lekker rauw. Ik ben helemaal niet voor boxen en aanverwantte sporten. Maar dit is toch wel een goede film.
  maandag 2 juli 2007 @ 19:06:18 #258
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_51067263
Top 10 juni:

1: DVD: Snow Cake (2006)
2: The Shawshank Redemption (1994)
3: Harrison's Flowers (2000)
4: DVD: The Way I Spent The End of The World (2006)
5: Ran (1985)
6: Imelda (2003)
7: The Bourne Supremacy (2004)
8: Gattaca (1997)
9: Borat (2006)
10: 12:08 East of Bucharest (2006)
pi_51067612
Maar 13 films gezien deze maand, daarnaast veel 24 en The Office
Verder is dit het overzicht van Juni:

137. Saboteur (Alfred Hitchcock, 1942) :: 7.7
138. Regarde la mer (François Ozon, 1997) :: 7.3
139. Tristana (Luis Buñuel, 1970) :: 7.8
140. 8 femmes (François Ozon, 2002) :: 7.5
141. Bullets or Ballots (William Keighley, 1936) :: 7.4
142. 20 30 40 (Sylvia Chang, 2004) :: 7.8
144. Play Time (Jacques Tati, 1967) :: 8.2
145. Dirty Harry (Don Siegel, 1971) :: 8.4
146. Harper (Jack Smight, 1966) :: 7.8
147. Marnie (Alfred Hitchcock, 1964) :: 7.7
148. Lost in Translation (Sofia Coppola, 2003) :: 8.5
149. Butch Cassidy and the Sundance Kid (George Roy Hill, 1969) :: 8.6
151. Mon oncle (Jacques Tati, 1958) :: 8.4
  maandag 2 juli 2007 @ 19:34:09 #260
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_51068439
The Insider
Deze had ik eens gedownload omdat hij nogal wat nominaties had gekregen bij de oscars. Toch heeft de film overal misgegrepen dus ik was wel benieuwd wat het me zou brengen.
Als eerste pluspunt heeft de film 2 erg fijn acterende acteurs. Russell Crowe en Al Pacino. Deze twee heren weten de hle film op hoog niveau te houden. Niet dat dit het enige goede punt is. Het verhaal is ook zeker erg ok, zeker als je beseft dat dit gebaseerd is op een waar gebeurd verhaal. Wat maakte hem toch minder?: de lengte. Uiteindelijk is de film gewoon iets te lang. Sommige beslissingen worden gewoon te laat genomen en sommige dingen zie je al aardig snel aankomen. Toch is de film zeker niveauontstijgend en erg fijn om te zien. Hierdoor een 7,5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  maandag 2 juli 2007 @ 19:34:29 #261
52357 Lambiekje
pi_51068447
Wat me opvalt. Is er nu niemand die een of andere pr0n-film heeft bekeken. Volgens de cijfers zouden dat de meeste gekochte DVDs zijn. Overigens heb ik nog geen orginele HP-DVD gezien bij iemand thuis. Maar dat zegt niets ik heb ook nog nooit een FransBauwer CD gezien bij iemand. Terwijl 1 op de 3 een CD van hem moet hebben
Ook staan de newsgroepen overvoel met die rommel. Ik heb in het verleden wel eens PC moeten repareren van kennissen, buren, collegaas ouders en dergelijke. Man oh man wat kom je fantastische films tegen op diepwegstopte subdirs. Kennelijk is er wel animo voor en wordt er ook naar gekeken.

Oké oke. De verhaallijnen zal niet zo schokkend zijn. Maar toch heeft hier niemand in de 111 delen ooit een hptje beoordeeld. Afgezien van een grappemaker misschien.

Ik geloof dus niet dat hier niemand stiekum middennacht er nog eventjes eentje opstart. Divx of DVD.
Kennelijk is het nog een taboe om openlijk te verkondigen dat je een volwassenfilm hebt bekeken?

Of vind men het niet tellen dat je de eerste 10 minuten overslaat. Vervolgens de komende 15/20 min - 2 keer bekijkt en vervolgens om de 20 minuten te skippen, omdat die snol je niet bevalt. En dan de laaste 20 minuten nog een paar keer.
Kan me eigenlijk geen een andere genre bedenken dat je het op z'n rare volgorde bekijkt.

Want waarom kan erwel openlijk verteld worden over walgelijke films als Salo of een of andere hele foute nazifilms. Maar niet de films waarbij de dames overmatig zwaaien met hun toeters en erg moeilijke zinconstructies van oneliners uitkramen.

Nu ik dit verhaaltje heb gepost moet ik natuurlijk wel aangegeven welke film ik bekeken heb?
Barely Legal 71. Om eerlijke te bekennen. De eerdere delen uit de reeks waren beter.
  maandag 2 juli 2007 @ 19:54:36 #262
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_51069216
Doe niet zo raar. Wij zijn nette jongens en meisjes.
pi_51069455
Daar hebben we een heel ander subforum voor hoor

Nu ik toch in dit topic zit:

Vorige maand heb ik 37 nieuwe films gezien. In lijstjes maken heb ik nu even geen zin, maar de beste was in elk geval Taxi Driver en de slechtste Howard the Duck
  maandag 2 juli 2007 @ 20:03:44 #264
67640 SaintOfKillers
pi_51069595
  maandag 2 juli 2007 @ 20:05:35 #265
52357 Lambiekje
pi_51069668
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:00 schreef Nepthys het volgende:
Daar hebben we een heel ander subforum voor hoor
Die Speciaal voor Danny?
  maandag 2 juli 2007 @ 20:09:38 #266
52357 Lambiekje
pi_51069845
quote:
Maar wel stiekum afgegekeken.
  maandag 2 juli 2007 @ 21:27:19 #267
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_51073331
Volgens mij gaan de snobs hier wel goed op de films van Andrew Blake.
  maandag 2 juli 2007 @ 22:22:04 #268
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_51075804
quote:
Op maandag 2 juli 2007 12:18 schreef trebremmit het volgende:
Raging Bull

OH MT GOD
pi_51077683
Pfff... zet ik net The Manchurian Candidate halverwege uit omdat ik te moe word van Denzel Washington, ga ik nog effe nalezen wat ze er op imdb.com van vinden. Tjeuh! De film krijgt er een 8.4 / 10! En huh? Speelt Frank Sinatra erin? Laurence Harvey? Angela Lansbury?! WTF?

Blijk ik dus de info bij The Manchurian Candidate te lezen ipv The Manchurian Candidate .
  maandag 2 juli 2007 @ 23:44:22 #270
52357 Lambiekje
pi_51079377
Night on Earth (1991)
5 losstaande verhalen die vertelt worden in de taxi
1. Jong wicht Winona Ryder is taxichauffeur die een casting-director vervoert in L.A.
2. Imigrant kan de taxi niet besturen en de klant neemt het over in NY
3. Negroide taxichauffeur in Parijs vervoert een blinde vrouw.
4. Drukpratende italiaanse taxichauffeur maakt een bisschop benauwd in Rome.
5. Stel dronken gasten vertellen het trieste verhaal van hun vriend. Alleen heeft de Helsinkse taxichauffeur een veel triester verhaal.

Je krijgt best mooie shots van de 5 verschillende steden bij nacht.
cijfer 7 / imdb 7.4
  dinsdag 3 juli 2007 @ 10:35:02 #271
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_51085860
Wilde eigenlijk Julies Ceasar gaan kijken, maar het was al wat later en ik was een beetje moe...Dus...

The Mackintosh Man Wel een leuke, en soms wat vreemde, spy-thriller waar we via Engeland naar Ierland gaan en zo weer naar Malta. Paul Newman doet het wel leuk, net als James Mason (die ik eigenlijk altijd wel tof vind) en Dominique Sanda is fucking heet. Voorderest ziet het er typisch 70s uit, en is de actie helaas wat suf. Kijkt wel lekker weg.
pi_51085894
Een 5 voor Raging Bull, wtf???
  Moderator dinsdag 3 juli 2007 @ 10:50:54 #273
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_51086313
Otto e mezzo
Ik heb het normaal gesproken niet zo op Fellini, maar deze film over een regisseur met al z'n problemen op professioneel en persoonlijk vlak kon me wel bekoren. Mastroianni draagt de film uitstekend en er zitten een aantal scenes in die me lang zullen bijblijven (de dans op het strand, de persconferentie). Verder valt vooral de geweldige muziek op van Nino Rota en is Claudia Cardinale volgens mij een van de mooiste vrouwen die we ooit op het witte doek hebben gezien.

Black Hawk Down
Het leek er even op dat ik dit een erg goede film zou gaan vinden, maar toen hadden we nog een uur aan gevechten te gaan. Technisch ziet het er allemaal perfect uit, maar het werd op een gegeven moment toch wel een overkill aan geweld en ik kon ook niet meer precies volgen wat er gebeurde. Aangezien deze film gebaseerd is op feiten, zal dat laatste voor de soldaten ook wel een probleem geweest zijn.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 11:41:31 #274
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_51087907
Pathfinder (Marcus Nispel, 2007)
Veel bruut geweld is het enige wat de film te bieden heeft. De spaarzame dialogen in de film zijn echt belabberd en van een mooi uitgewerkt verhaal is er dus ook geen sprake. De gevechtscenes zien er best tof uit en de aankleding van de vikingen ook, maar Karl Urban kan eigenlijk de film niet dragen. Jammer, er had een veel betere film ingezeten. **
pi_51088207
Haha, ik maak nogal wat reacties los. Maar goed leggen jullie me dan eens uit waarom die film zo goed is.

Gister heb ik een film gekeken die ik stukken beter vind namelijk.

Amores Perros

Deze film doet me wat, in het begin walging bij die honden gevechten en later emoties bij de vrouw in rolstoel en de zwerver, lekker rauwe en harde film waar drie verhalen mooi in elkaar overlopen.
De soundtrack is ook fantastisch alhoewel ik het begin en eind deuntje een keer eerder gehoord heb. Zat die ook in 21 Grams?
Goede orginele film met goed acteerwerk.
Deze film krijgt van mij een 8,5/10.

[ Bericht 0% gewijzigd door trebremmit op 03-07-2007 12:03:25 ]
  dinsdag 3 juli 2007 @ 13:32:53 #276
16701 scanman01
Today's a good day
pi_51091719
Zwartboek net gezien. De film trok me helemaal niet, maar het is een gewéldige film. Carice van Houten is grandioos. Ik heb wel een paar vraagtekens bij de ontknoping (wie de verrader is), maar dat doet niets af aan het feit dat Paul Verhoeven andermaal een meesterwerkje heeft afgeleverd.

Cijfer: 8,5
My soul is painted like the wings of butterflies
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:07:46 #277
9613 Seborik
I, Voyager
pi_51092982
Sieg des Glaubens (1933)

Nazi-propaganda van Leni Riefenstahl. Dit is de hoegenaamde voorloper van Triumph des Willens, haar meesterwerk. Laatstgenoemde zou een remake zijn voor Sieg des Glaubens. Leni Riefenstahl staat bekend om haar rare hoekjes en progressief camerawerk voor die periode. In deze film kun je dat ook wel zien, maar verder is er natuurlijk geen hol aan, tenzij je van marcheren houdt met een kaalgeschoren koppie en een hakenkruis op je arm. (5.0)

Wort und Tat (1938)

Nog meer nazi-troep. Dit filmpje van tien minuten laat zien hoe herseloos propaganda kan zijn. Willekeurige uitspraken van voor- en tegenstanders van het nazisme worden aan elkaar geknoopt door beelden van arbeiders die goed hun best doen om de staat vooruit te helpen. Over de beelden worden random statistieken geplakt over hoe goed het zou gaan qua economie. (1.0)

Thursday's Children (1954)

Speels informatiefilmpje uit de Verenigde Staten over dovenonderwijs uit de jaren vijftig met Richard Burton als verteller. Het laat zien hoe men in de jaren vijftig tegen doofheid aan keek, het concept van leren spreken voor doven, geeft informatie over de verwachtingen met betrekking tot hun 'vocale' ontwikkeling. Zou nu niet meer gemaakt kunnen worden, omdat het aan drama ontbreekt, en zou worden gezien als betutteling en insinuering van achterlijkheid ten opzichte van doven. (7.0)

101 Rent Boys (2000)

Registratie van interviews met 101 'hustlers' die de kost verdienen aan de Santa Monica Boulevard te Los Angeles. De verhalen laten mensen zien met verschillende achtergronden die het werk om diverse redenen doen. Ze kunnen niets anders om aan drugs te komen, de gouden bergen die ze in LA zochten kwamen niet, ze vinden het leuk (in hoeverre dat waar is, wordt niet belicht), of ze zien het als een 9-5 baan waarna ze naar hun gezinnetje terugkeren. Weinig verrassend, maar wel ingetogen. Sommige interviews zijn sterk wanneer fassades worden doorbroken en de personen in huilen uitbarsten, omdat ze zich realiseren in wat voor een neerwaartse spiraal ze zich bevinden met betrekking tot hun drugstoekomst, of het ontbreken van goed interpersoonlijk contact. (7.0)
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:52:45 #278
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_51094475
In Her Shoes
Deze gisteravond gekeken. Was natuurlijk te verwachten dat het nogal een vrouwenfilm zou worden maarja, met Cameron Diaz in de hoofdrol heb je iig wat leuks om naar te kijken. De film vermaakt, maar staat voor de rest vol van sentiment, moraal en komt nogal over als een formulefilm. Dit is uiteraard jammer. Verscheidene karakters konden me alleen maar irriteren in de film waardoor soms het genot wat minder was, maar de film was uit te zien. Cameron maakte met haar uiterlijk in allemaal sexy outfits veel goed, maar voor de rest dus erg standaard en weinig verrassend. Een 6,5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  dinsdag 3 juli 2007 @ 16:00:14 #279
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_51096827
Night of the Living Dead (1968, VS, George A. Romero)
Oké, het is kennelijk de eerste in zijn soortt. Oké het is knap knap gemaakt voor een klein budget. Maar dat neemt niet weg, dat ik me bijna de hele film heb lopen vervelen. Of irriteren aan de irritante personages. Met andere woorden: zwaar overschat.
cijfer: 5

Dawn of the Dead (1978, VS, George A. Romero)
Deze leverde wel, wat ik had verwacht. Fantastische zombie film met lekkere gore, coole karakters, Peter&Roger , en geinige grapjes.En de film werkt tegelijkertijd ook als een satire op de consumptiemaatschappij.
cijfer: 8.5

Day of the Dead (1985, VS, George A. Romero)
Iets minder dan Dawn, maar nog steeds stukken beter dan NotLD. Minder vanwege de iets minder aanwezige actie, minder coole personages, (de leukste personages lijken de minste screentime te krijgen) en afwezigheid van geinige momenten. De gore was wel weer goed aanwezig. Beter dan NotlD, omdat deze niet gaat vervelen als er geen zombies zijn.
cijfer: 7.5

Dirty Deeds (2005, VS, David Kendall)
Highschool komedie over een school waarop men een uitdaging kan aangaan om 10 vieze taken uit te voeren. Waarom? Omdat het een zogenaamd leuk plot oplevert. Met Milo Ventimiglia als de loserheld. En Lacey Chabert en Arielle Kebbel als de in de oog springende lekkertjes.
cijfer: 5.5

Dekalog #1 I am the Lord thy God; thou shalt have no other God but me. (1990, Pol, Krzysztof Kieslowski)
Dekalog is een miniserie van Kieslowski over de tien geboden. Het eerste gebod is "I am the Lord thy God; thou shalt have no other God but me". . En de andere god van vandaag de dag heet: wetenschap. De film laat prachtig tragisch zien wat er gebeurd als iemand alleen maar vertrouwd op berekingen van een computer.
cijfer: 8.5

Maandlijst voor juni 2007:
Ik heb een record van 57 films gezien. Met een heel hoog gemiddelde namelijk een 8.1. Dit voornamelijk dankzij zzz's tournament. 5 zag ik al eens eerder. 3 zag ik in de bios.

Top 10:
1. Umberto D. (1952, It, Vittorio De Sica) 9.5
2. Citizen Kane (1941, VS, Orson Welles)9.5
3. Idi i smotri (Come and See) (1985, Rus, Elem Klimov) 9
4. Blade Runner (1982, VS, Ridley Scott) 9
5. The Bridge on the River Kwai (1957, VK, David Lean) 9
6. Death Proof (2007, VS, Quentin Tarantino) 9
7. A Woman Under the Influence (1974, VS, John Cassavetes) 9
8. Fargo (1996, VS, Coen broertjes) 9
9. Dog Day Afternoon (1975, VS, Sidney Lumet) 9
10. Stalker (1979, Rus, Andrei Tarkovsky) 9

Flop 3:
3. Night of the Living Dead (1968, VS, George A. Romero) 5
2. Modern Times (1936, VS, Charles Chaplin) 5
1. Game of Death (1978, VS, Robert Clouse) 3

[ Bericht 21% gewijzigd door Lonewolf2003 op 03-07-2007 16:22:04 ]
  dinsdag 3 juli 2007 @ 17:50:35 #280
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_51100676
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 11:50 schreef trebremmit het volgende:
Haha, ik maak nogal wat reacties los. Maar goed leggen jullie me dan eens uit waarom die film zo goed is.
Waar wil je dat ik begin?
pi_51100761
gewoon bij het begin timo
  dinsdag 3 juli 2007 @ 17:55:44 #282
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_51100850
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 17:53 schreef pascalheister het volgende:
gewoon bij het begin timo
ok
Het begin: het is een film van Scorsese. That tells you all you need to know
  dinsdag 3 juli 2007 @ 18:08:36 #283
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_51101244
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 11:50 schreef trebremmit het volgende:

Gister heb ik een film gekeken die ik stukken beter vind namelijk.

Amores Perros

Deze film doet me wat, in het begin walging bij die honden gevechten en later emoties bij de vrouw in rolstoel en de zwerver, lekker rauwe en harde film waar drie verhalen mooi in elkaar overlopen.
De soundtrack is ook fantastisch alhoewel ik het begin en eind deuntje een keer eerder gehoord heb. Zat die ook in 21 Grams?
Goede orginele film met goed acteerwerk.
Deze film krijgt van mij een 8,5/10.
Raging Bull is gewoon een matige film. Alleen je argumenten zijn onjuist.
pi_51101477
En jij gaat mij nu de goede argumenten vertellen? Tis gewoon mijn ervaring met de film, jij kan niet bepalen of dat goed of fout is.
pi_51101850
Nou kom op Flutspaal en Timo, kom eens met argumenten. Ik ben ook wel benieuwd.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  dinsdag 3 juli 2007 @ 19:02:31 #286
67640 SaintOfKillers
pi_51102980
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 18:27 schreef Doff het volgende:
Is dat een typo of een statement?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 19:02:33 #287
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_51102983
Ik vond Raging Bull saai.
pi_51103031
*Stalkpost*
Graag op anoniem
pi_51103464
Flutspaal, lol
pi_51104316
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 19:02 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Is dat een typo of een statement?

Dat was echt gewoon een typefout.
My dear, it's only a movie.
Miles Davis: "Mingus was something else, man. A pure genius. I loved him."
  dinsdag 3 juli 2007 @ 19:51:57 #291
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_51104929
quote:
Om te beginnen geeft Robert De Niro 1 van z`n beste performances ooit. Door het filmen in zwart-wit krijgt de film een extra sfeertje, het camera werk en de montage zijn geweldig, net als Joe Pesci en de heerlijke dialogen die hij heeft met De Niro.
Hij mag dan wel ruim 2 uur duren, hij is voorbij voor je het in de gaten hebt.
Kan nog wel ff doorgaan maar het moge duidelijk zijn: dit is 1 van m`n favoriete Scorsese films en 1 van m`n favorieten in het algemeen.

On-topic:

Gisteren:

Le Silence De La Mer
Prachtig debuut van Jean-Pierre Melville over een Duitse officier die in 1941 z`n intrek neemt in een huisje in Frankrijk waar op dat moment een oude man met z`n nichtje woont. Ze gaan niet in tegen z`n komst maar negeren hem zo ongeveer de volledige zes maanden dat hij er woont. Wanneer de Duitser een trip naar Parijs maakt veranderd echter alles...
In de 83 minuten die de film lang is gebeurd eigenlijk helemaal niet veel en ligt het tempo heel erg laag. Maar dat betekent niet dat er niets te genieten valt. De monologen zijn prachtig en het ontbreken van een muziek geeft toch een speciale sfeer.
De cinematografie van Henri Decaë, die we onder andere kennen van z`n werk voor Jean-Luc Godard en Louis Malle, is werkelijk fenomenaal te noemen wat resulteert in een hele rits aan prachtig gecomposeerde shots en fraai camera werk. Onder andere daardoor werd Le Silence De La Mer dan ook een grote inspiratie voor de latere Nouvelle Vague.
Ook een voordeel is dat de film geen eenzijdige mening geeft over wie goed en slecht is en enigzins aan de kijker zelf over laat om een mening te vormen.
Met Le Silence De La Mer levert Melville een redelijk korte, ontzettend trage maar wel erg krachtige film af.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
pi_51113571
Shrek 3
Wel een paar keer moeten lachen, maar haalt toch bij lange na niet het niveau van de vorige delen
  woensdag 4 juli 2007 @ 10:41:29 #293
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_51122108
Live Free or Die Hard (Len Wiseman, 2007)
Lekker ouderwetse actie-film, waarin de tijd voorbij vliegt. De film zit propvol met spectaculaire actiescenes die deze keer eens niet voor het grootste deel uit de computer komen. Een verademing. Het verhaal is ook best aardig en handelt vooral rondom oud vs. nieuw. De plot zit echter wel vol inconsistenties en neemt nogal eens een loopje met de logica. Ook is Justin Long in het begin voornamelijk irritant. Dit wordt gelukkig gaandeweg de film beter. Bruce Willis krijgt weer een aantal toffe one-liners in de mond gelegd en met zo'n hoge entertainment factor is dit vierde deel een succes te noemen. ****
  woensdag 4 juli 2007 @ 11:22:17 #294
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_51123401
quote:
Ik vond de vecht-scenes juist wel sterk. Een van de betere ring-gevechten ooit. Als zowat enige onderdeel. Verder geen commentaar .
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:05:39 #295
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_51124926
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 18:08 schreef Flitspaal het volgende:
Raging Bull is gewoon een matige film. Alleen je argumenten zijn onjuist.
Nee. Pertinent onjuist. Net als Intolerance, Sunrise, Modern Times, Citizen Kane, The Searchers, 8½ en The Godfather is Raging Bull zonder enige twijfel een eersteklas Meesterwerk. Of je 'm nu leuk vind of niet.

Het begint al bij de openingstitels. Die ring, de dampen, de muziek waar DeNiro zijn 'dans' op doet, en eigenlijk ook het enige moment waar Jake stijlvol wordt neergezet door Scorsese. Het kan niet beter beginnen. Dan zijn er nog zo veel mooie dingen aan Raging Bull. Scorsese laat je Jake, zonder hem te kennen, beoordelen, en later in de film mogen we dat nog eens doen als we hem wat beter kennen. Je hebt de fantastische rol van DeNiro (Zijn beste IMO) die zo is afgetraind en vervolgens zo veel is aangekomen. De gevechten zo ongelofelijk goed in beeld gebracht door Scorsese, Chapman en Schoonmaker, het is een ware hel in de ring. En het laatste gevecht met Robinsson is wat mij betreft de beste fightscene allertijden. De slowmotion waarmee bepaalde karakters zo treffend in beeld worden gebracht en waarmee het verschil tussen hen en Jake zo goed weergegeven wordt, en ook zijn scherpte; het geluid wordt geisoleerd en de focus alleen op deze karakters. De scene in het midden van de film waar we plotseling overschieten op kleur om het geluk van de eerste weken aan te geven. Raging Bull is geen boksfilm, maar een ontzettend rijke biopicture over een bokser die constant met zichzelf in de knoop ligt en zo zichzelf en de mensen om zich heen volledig overhoop haalt. Ik wil niet vervelend of arrogant klinken, maar als je Raging Bull een matige film vind dan heb je of de verkeerde film gezien, of er bijzonder weinig kijk op.
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:10:10 #296
67640 SaintOfKillers
pi_51125080
Dan heb ik er weinig kijk op, want ik vond hem strontsaai.

Desalniettemin kan ik dergelijke arrogantie wel waarderen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:16:43 #297
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_51125315
Mjah, jij vond You, me and dupree ook slecht. Dus jij hebt er idd. weinig kijk op. Maar ik neem aan dat je de kwaliteit van Raging Bull wel kan inzien.
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:33:05 #298
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_51125902
The Last Time: Bluh. Gekeken vanwege een mogelijk leuke rol van Keaton, maar viel zwaar tegen. Ik hou sowieso al niet zo van Fraser en dit maakt het er niet beter op. Verhaallijn boeide me niet, eind was ook niet echt spetterend en alle personages waren gewoon butt.
SPOILER
Nee, 5-.

Hooligans: Deze viel dan weer een beetje mee. Interessant onderwerp, werd aardig uitgewerkt, maar is nooit een hoogvliegertje. Wood doet het leuk, Britten met accent zijn gewoon leuk, vechten kijk ik altijd graag naar, maar hij probeert meer te zijn dan dat 'ie is. Einde is voorspelbaar en vervelend, verder allemaal wel okay. 7-.

Boogie Nights: Vet. Deze film wilde ik al lang zien en voldeed perfect aan wat ik verwachtte. Bergje toffe acteurs, geweldige muziek en origineel verhaal. Wahlberg irriteerde me nooit (wonderbaarlijk genoeg). Ja, deze wil ik wel op DVD en lekker vaker zien. Tof. 8,5.

Lonely Hearts: Mja, wel aardig. Weet niet precies wat ik met deze film moet. Zit aardig veel in, probeert veel te zijn, maar slaagt nergens 100% in. Filmnoirsfeertje is goed gelukt, muziek is wel okay, acteurs doen hun ding, maar het wordt nooit echt geweldig. De rol van Hayek vond ik dan wel leuk, maar het eind verpest dat weer. Achja, volgende week ben ik 'm alweer vergeten. 6,5.

The Good Shepherd: Voordat de film uit kwam zag ik hier echt naar uit. De Niro als regisseur en dan zoveel ervaren en leuke acteurs bij elkaar over een film met zo'n interessant onderwerp. Kon haast niet misgaan. Helaas is De Niro toch iets beter in acteren dan regisseren en verliest de film al te snel aan snelheid en wordt er geprobeerd door tijdsprongen teveel in de film te stoppen. Soms werkt het, hier duidelijk niet. Iedereen is wel aardig, maar niemand krijgt de kans echt een goede prestatie neer te zetten. Jammer, want het had echt potentie. Verder geen draak van een film hoor. 6.

The Jacket: Ondanks het gevoel dat ik naar een remake van 12 Monkeys zat te kijken, heb ik me zeer vermaakt. Brody is over het algemeen altijd wel leuk en het gaf me ook een kans Knightley voor het eerst in een andere rol te zien. Helaas iets te veel moraal, maar het verhaal is in principe erg overtuigend uitgewerkt en verveelt of irritteert nooit. Wel okay. 7.
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:35:51 #299
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_51125998
Ja met de kwaliteit van Raging Bull zit het wel snor. Vooral de boksscenes zijn heel mooi gedaan en de keuze voor zwart-wit is ook erg oke. Maar voor de rest is het een niet zo bijster boeiende karakterfilm over een vervelend persoon. Nu moet ik toegeven dat dat gewoonweg ook aan de persoon zelf ligt, voor toffe personen ontwikkel je sneller sympathie en ga je ook meer meeleven. Neemt niet weg dat ik ook met vervelende personages kan meeleven, maar de drempel ligt bij mij helaas toch ietsje hoger.
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:50:57 #300
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_51126569
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:05 schreef RuneRose het volgende:
maar als je Raging Bull een matige film vind dan heb je of de verkeerde film gezien, of er bijzonder weinig kijk op.
Nu je het zegt. Ik zag natuurlijk The Ant Bully .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')