Inderdaad, veel te lang, nergens echt meeslepend. Lamme karakters en een mooi dieptepunt wanneer er op de meest vervelende manier mogelijk maar weer eens een huwelijksaanzoek wordt gedaan (spoiler).quote:Op zondag 24 juni 2007 14:43 schreef victorinox het volgende:
Pirates of the Caribbean: At World's End
Ruim 2,5 uur aan oeverloos gezanik, gezwam en geneuzel...
Weer eentje waar de lange tijdsduur de film naar de klote helpt.
Ik hoop dat het volgende deel een stuk korter is, anders ga ik hem niet meer in de bioscoop kijken.
5/10
Ook gezien vanavondquote:Op maandag 25 juni 2007 15:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969, VS, George Roy Hill)
Dit was een erg komische en luchtige western. Paul Newman en Robert Redford zijn het perfecte coole, grappige, charismatische duo. Maar onder al die grappen en grollen zit ook de tragiek van twee mannen op de vlucht, die weten dat elk uur hun laatste kan zijn. Wat prachtig tot uiting komt in de grandiose finale.
cijfer: 8.5
Prachtige film idd. raindrops keep fallin' on my head! En die opening is ook om je vingers bij af te likken. Heb je The Left Handed Gun gezien? Ook met Newman. Ik vind het erg leuk hoe hij meestal 'kiest' voor de wat minder gewone westerns. Pocket Money is er nog zo 1.quote:Op maandag 25 juni 2007 15:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Butch Cassidy and the Sundance Kid (1969, VS, George Roy Hill)
Dit was een erg komische en luchtige western. Paul Newman en Robert Redford zijn het perfecte coole, grappige, charismatische duo. Maar onder al die grappen en grollen zit ook de tragiek van twee mannen op de vlucht, die weten dat elk uur hun laatste kan zijn. Wat prachtig tot uiting komt in de grandiose finale.
cijfer: 8.5
Precies je geeft de film nog een kans omdat je denkt grietjes die gaan beachvolleyen en dat je dan nog wat leuks te zien krijgt. Maar nee ... dan wordt het al snel triest.quote:Op maandag 25 juni 2007 22:29 schreef Professional het volgende:
Cloud 9
Waardeloze film met Burt Reynolds over een man die een waanzinnig goed idee heeft om strippers aan een beachvolleyball mee te laten doen. Dramatisch acteerwerk, en geen tiet te zien. Of misschien net 2.
Cijfer 3.0
Dat weet ik wel. Sommige dingen werken wel andere dingen weer niet.quote:Op zondag 24 juni 2007 23:45 schreef PDOA het volgende:
[..]
Volgens mij was dat ook de bedoeling.
Voor de rest moet je deze film alleen kijken als je knetterstoned bent of met een groep vrienden. Alleen is er geen hol aan.
Vantevoren kun je inderdaad al weten of de film wat voorstelt of niet. Gelukkig ben ik dan zo eigenwijs om hem toch op te zetten en hem af te kijken. Meestal lig ik dan in een deuk als ik bepaalde acteerprestaties zie, en het simpele gemak waarmee een film gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 08:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Precies je geeft de film nog een kans omdat je denkt grietjes die gaan beachvolleyen en dat je dan nog wat leuks te zien krijgt. Maar nee ... dan wordt het al snel triest.
boek is ook veeeeel sterkerquote:Op dinsdag 26 juni 2007 15:39 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Carrie (1976, VS, Brian De Palma)
De film begon heel goed. Al snel had ik het gevoel dat dit een geslaagde horror zou gaan worden. We krijgen een goed portret van een gepest eenzaam meisje met een overchristelijke moeder. Ondertussen leren we ook over haar paranormale gave die ze blijkt te beschikken. De spanningsboog is erg goed. En bereikt zijn hoogtepunt tijdens het bal. Vooral het moment als Carrie gaat dansen en de camera sneller en sneller, bijna losgeslagen, begint te draaien. Daarna volgt een perfecte spanningsopbouw naar het moment met de fameuze emmer. Op dit moment kreeg de film van mij zeker een 8.5. De spannig is opgebouwd. Ik zit klaar voor de ontlading. Maar dan...
zakt de film opeens heel erg in. Ik ken weinig films, die zo inzakken op wat het moment supreme zou moeten zijn. Wat volgt is 5 minuten snelle chaos. Het moment dat Carrie doorslaat en aan het moorden slaat, is niet spannend. Het is niet eng. De dood van de goede lerares mist bijvoorbeeld emotionele impact. En het is zelfs niet "You deserved it, bitches"-vermakelijk. Even later weer. Een scené van een bebloede Carrie, die op het punt staat overreden te worden door haar twee vijanden in een auto. Sorry, meneer De Palma in de handen van uw grote idool Hitchcock was dit waarschijnlijk een grandioos spannend moment geweest, in uw handen is het echter leeg. Ik voel helemaal niks.
Het einde bevat dan nog wel een zeer goed schrikmoment, maar tja kwaad is dan al geschied.
DIt alles is zeker niet de schuld van Sissy Spacek, die zeer overtuigend de verschillende emotionele stadia van Carrie neerzet, van een gepest verlegen meisje naar iemand die langzaam meer zelfvertrouwen krijgt, naar iemand die compleet doorslaat.
cijfer: 6
Mij viel de film toen ik hem zag een paar maanden geleden ook hartstikke mee. Ik was erg bang voor een been there-done that gevoel, maar de film was verrassend fris en geinig. Denk dat je zo'n film niet te vaak moet doen. Eens in de drie jaar ofzo. Zodat het geen overkill wordt.quote:Op dinsdag 26 juni 2007 17:07 schreef Shogo het volgende:
Jackass Number Two (2006)
Ach ja wie kent ze niet de heren van jackass die maffe stunts uitvoeren die goed op de lachspieren werken. Gevaar bij nog een film is misschien dat het allemaal teveel wordt en te overdone, maar dit viel me 100% mee. Ik heb van voor naar achteren gelachen. Fantastische stunts weer alhoewel soms de grens naar ranzigheid aardig dichtbij komt. Niettemin is voor mij een deel 3 zeker nog welkom.
[afbeelding]
Rare is dat ik die film ook een 9 gaf, er toen dus ook helemaal weg van was. Maar me nu er echt niets meer van kan herinneren. Ja, dat het over kindslaafjes ging ofzo.quote:Op woensdag 27 juni 2007 22:15 schreef Timo20 het volgende:
Sanshô Dayû (Sansho The Bailiff)
Wat een prachtige film! Van het begin tot het einde zit je in het aangrijpende verhaal en wordt van de ene in de andere emotie gegooid. Alles komt voorbij: humor, actie en natuurlijk vooral veel drama. Nergens geforceerd maar oprecht aangrijpend. De film grossiert in prachtig gefilmde scenes waardoor de film vooral op het visuele vlak subliem is.
Het acteerwerk is fantastisch waarbij vooral de hoofd personages er bovenuit steken maar ook de bijrollen goed worden vertolkt.
Daarnaast krijg je ook stof tot nadenken door de vragen die Mizoguchi stelt en is de film door de recente slaven bevrijdingen in China wellicht wel actueler dan ooit tevoren.
Sansho The Bailiff is wat mij betreft verplicht kijkvoer voor iedere cinefiel.
IMDB Cijfer: 8,8/10
Mijn Cijfer: 9,0/10
Dat schijnt bij Mizoguchi's te horen, ik heb er 5 gezien, ik vond ze alle 5 wel goed op het moment zelf en ik kan me van geen enkele van de 5 op dit moment erg veel herinneren. Bij de laatste heb ik zelfs geprobeerd extra goed op te letten om het me toch te herinneren, maar helaasquote:Op woensdag 27 juni 2007 23:58 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Rare is dat ik die film ook een 9 gaf, er toen dus ook helemaal weg van was. Maar me nu er echt niets meer van kan herinneren. Ja, dat het over kindslaafjes ging ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |