dus ze erkennen hun fout want dat soort onderzoeken geeft Israel Olmert ongelijk en dat wilt ie nietquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:49 schreef sp3c het volgende:
nee ze weigeren een staatsonderzoek in te stellen
en waarom ???quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:58 schreef B4CO het volgende:
nee ze weigeren een staatsonderzoek in te stellen
weet ik veel, dan moet je een bron posten waar je het vandaan hebt, daar staat het ongetwijfeld inquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:00 schreef Meki het volgende:
[..]
en waarom ???
omdat iedereen dan erachter komt wat ze hebben gedaan
is dit tegen mij meneer de militair?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 21:22 schreef sp3c het volgende:
Why don’t you knock off them negative waves! Why don’t you dig how beautiful it is out here. Why can’t you say something righteous and hopeful for a change?
een a-bom op Teheran, dat zou pas uit de hand lopen maar tevens iedereen kleur doen bekennen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:16 schreef Thorical het volgende:
Ik mis hier in het hele verhaal, dat die Roverhoofdman van Hesballah zijn excuses heeft gemaakt voor het kidnappen van die Isrealiers. Het was dus een onderschatting van 2 kanten, die het conflict zo uit de hand heeft laten lopen.
just give them a fucking chance!quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
is dit tegen mij meneer de militair?
als het zo is, omdat ik de bigger issue steeds meer zie verschuiven naar het niet tollereren van de staat israel. daar komt een knal van die je nu misschien nog niet eens kan bevatten.
wat nou positief als mensen daar de imbiciel uithangen?
dan is de hand idd echt in de bijenkorf. maar een a-bom gooien is inmiddels door al het mediale succse van jodenhatende buurlanden, opgehitst door religie trouwens, een nog go. dan zal israel zichzelf van de kaart vegen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:30 schreef dancemacabre het volgende:
[..]
een a-bom op Teheran, dat zou pas uit de hand lopen maar tevens iedereen kleur doen bekennen.
Gewoon strategische PR van Nasrallah.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:16 schreef Thorical het volgende:
Ik mis hier in het hele verhaal, dat die Roverhoofdman van Hesballah zijn excuses heeft gemaakt voor het kidnappen van die Isrealiers. Het was dus een onderschatting van 2 kanten, die het conflict zo uit de hand heeft laten lopen.
ik kijk het toch aan?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
just give them a fucking chance!
mijn god, iedereen roept al vanaf de dag dat het staakt het vuren inging dat het niet goed zou komen met die vredesmacht, de troepen zouden niet komen en nu de troepen wel komen blijven ze niet lang genoeg en als ze strax wel lang genoeg blijven en het zaakje voor mekaar krijgen dan is het alsnog gelukt omdat ... omdat ... erm ... omdat de VN kut is en de EU slap
ofzo
geez, kijk het gewoon aan en als het niet lukt dan kan Israel de boel altijd nog platschieten, dat gezeur over het einde der tijden krijg ik al van mijn jehova's getuigen
voor hoelang? totdat de hezballah, al aksa, hamas en iran kaput is?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:04 schreef sp3c het volgende:
Italiaanse smaldeel bestaat uit 1 vliegdekschip (4 harriers gevechtsvliegtuigen, 5 sh3d seaking en 6 ab212 helikopters), de LPD's San Marco, San Giorgio en San Giusto, een Minerva korvet en een battaljon mariniers van het San Marco regiment met VM90 lichte en AAV7 pantservoertuigen
Zweden stuurt intussen ook 1 korvet van de Gothenburg klasse
[afbeelding]
en Finland stuurt naar verluid een compagnie manschappen
En dan begint het gezeik opnieuw. Dit is geen oplossing maar uitstel van executiequote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:10 schreef sp3c het volgende:
tot de klus klaar of het geld draagvlak op is
dat is toch geen oplossing, dat is een zeer optimistische hoop.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:49 schreef Monidique het volgende:
Behalve "we kunnen in ieder geval proberen een politieke oplossing te zoeken in internationaal verband de gehele regio betrekkend met uitvoerige VN-steun" heb ik dan ook nog geen poging tot een oplossing gehoord.
Ik denk dat een poging -"poging tot oplossing"- met hoop beter is dan geen oplossing, want een zo uitgedachte oplossing die zonder moeite even gaat werken bestaat niet. Behalve dit plan en wat vage toezeggingen is er geen serieuze oplossing geopperd.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:54 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat is toch geen oplossing, dat is een zeer optimistische hoop.
De oplsosing is het ze zelf op te laten lossen.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:49 schreef Monidique het volgende:
Behalve "we kunnen in ieder geval proberen een politieke oplossing te zoeken in internationaal verband de gehele regio betrekkend met uitvoerige VN-steun" heb ik dan ook nog geen poging tot een oplossing gehoord.
ok ok dan "poging tot oplossing"quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk dat een poging met hoop beter is dan geen oplossing, want een zo uitgedachte oplossing die zonder moeite even gaat werken bestaat niet.
gehehe, vet koel menquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:59 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ok ok dan "poging tot oplossing"![]()
Ja.quote:er zijn er wel meer geweest, maar bahalve hun martelaren burgers is elk omringend land een factor die israel weg wil hebben uit hun superieure door oorlogen en zelf proclematie uitgeroepen islamitisch midden-oosten.
of zie ik het verkeerd?
waarom zou het draagvlak ineens ophouden?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 23:42 schreef Napalm het volgende:
[..]
En dan begint het gezeik opnieuw. Dit is geen oplossing maar uitstel van executie
Als je ziet hoeveel moeite er nu gedaan moet worden om de troepen bijeen te krijgen. Over 2 jaar zijn de huidige landen het daar wel zat en wie wil dan?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 01:02 schreef sp3c het volgende:
waarom zou het draagvlak ineens ophouden?
ik vind het nog wel meevallen, moet je is zien hoe lang het normaal gesproken duurt om manschappen voor kleinere missies bij elkaar te sprokkelen!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 01:17 schreef Napalm het volgende:
[..]
Als je ziet hoeveel moeite er nu gedaan moet worden om de troepen bijeen te krijgen. Over 2 jaar zijn de huidige landen het daar wel zat en wie wil dan?
neequote:Het geld komt van de VN toch?
[ bron ]quote:The U.N. humanitarian chief on Wednesday accused Israel of “shocking” and “completely immoral” behavior for dropping large numbers of cluster bombs on Lebanon when a cease-fire in its war with Hezbollah was in sight.
Jan Egeland said Israel had either made a “terribly wrong decision” or had “started thinking afterwards.” The remarks were unusually harsh even for Egeland, who often ignores an unwritten rule that U.N. officials should not criticize member states too severely.
“What’s shocking and I would say, to me, completely immoral is that 90 percent of the cluster bomb strikes occurred in the last 72 hours of the conflict, when we knew there would be a resolution,” Jan Egeland said at a news conference.
quote:Crowd beats up protestors opposed to Turkish force in Lebanon
Wed Aug 30, 6:34 AM ET
An angry crowd in Istanbul have beaten up a small group of demonstrators protesting against plans to send Turkish troops to Lebanon as part of a strengthened United Nations force there.
The incident, witnessed by an AFP photographer, took place during a military parade to mark national day.
Four or five young people, members of a small leftwing group, unfurled a banner opposing the dispatch of Turkish troops to Lebanon as part of the UN Interim Force in Lebanon (UNIFIL) as thousands of soldiers paraded along an avenue in the European part of the city.
The ceremony commemorates the 1922 victory of the army of Mustafa Kemal Ataturk, the founder of modern Turkey, over Greek forces which had invaded Asia Minor.
Bystanders kicked and punched the demonstrators, preventing the police from intervening.
Eventually the security forces managed to drag the bloodied demonstrators to a police station.
On Monday the Turkish government announced that Ankara would take part in UNIFIL but did not indicate the number of troops to be sent.
http://www.telegraaf.nl/b(...)terbommen.html?p=8,1quote:JERUZALEM - Israël had het volste recht clusterbommen te gebruiken en heeft daarmee geen internationale normen overschreden. Dat heeft de Israëlische regeringswoordvoerster Miri Eisin donderdag gezegd in reactie op uitlatingen die het hoofd humanitaire zaken van de Verenigde Naties, Jan Egeland, woensdag deed.
Een door Israëlische bommen verwoeste winkel in Zuid-Beiroet, Libanon.
Egeland zei dat het bestoken van Zuid-Libanon met een groot aantal clusterbommen terwijl het staakt-het-vuren in zicht was, compleet immoreel is. De kritiek was ongewoon hard, zelfs voor Egeland, die in het verleden vaker de ongeschreven regel brak dat VN-functionarissen de lidstaten niet te fel bekritiseren.
Een ongewoon hoog percentage van de honderden explosieven waaruit clusterbommen bestaan explodeerde niet, zei Egeland. Dit heeft grote problemen veroorzaakt voor vluchtelingen die willen terugkeren naar hun huizen. Voor naar schatting 250.000 van de miljoen Libanese vluchtelingen is er geen weg meer terug, omdat hun huizen zijn vernield of omdat de omgeving vol niet-geëxplodeerde bommen ligt.
Nog dagelijks doden en verwonden de bommen Libanezen, aldus Engeland. Uit cijfers van de VN blijkt dat sinds het staakt-het-vuren van 14 augustus dertien mensen zijn omgekomen en 46 gewond geraakt. In Zuid-Libanon zouden zeker honderdduizend onontplofte bommen liggen. Egeland drong er bij wapenleveranciers van Israël, waaronder de Verenigde Staten, op aan eens een hartig woordje met de joodse staat te spreken.
Onbegrijpelijk dat Euopa zo'n moeite heeft om zo'n beschaafd en modern land toe te laten tot de EU.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:18 schreef Slayage het volgende:
Wed Aug 30, 6:34 AM ET
An angry crowd in Istanbul have beaten up a small group of demonstrators protesting against plans to send Turkish troops to Lebanon as part of a strengthened United Nations force there.
The incident, witnessed by an AFP photographer, took place during a military parade to mark national day.
Four or five young people, members of a small leftwing group, unfurled a banner opposing the dispatch of Turkish troops to Lebanon as part of the UN Interim Force in Lebanon (UNIFIL) as thousands of soldiers paraded along an avenue in the European part of the city.
The ceremony commemorates the 1922 victory of the army of Mustafa Kemal Ataturk, the founder of modern Turkey, over Greek forces which had invaded Asia Minor.
Bystanders kicked and punched the demonstrators, preventing the police from intervening.
Eventually the security forces managed to drag the bloodied demonstrators to a police station.
On Monday the Turkish government announced that Ankara would take part in UNIFIL but did not indicate the number of troops to be sent.
[..]
![]()
Goed idee, al die achterlijke moslim landen naar Mars toe knallen.quote:Op vrijdag 1 september 2006 00:01 schreef Meki het volgende:
een land die alleen kwaad en haat kent moet verhuizen naar Mars
quote:Het kabinet heeft weer geen besluit
genomen over de inzet van een fregat
in Libanon. Minister Bot zei gisteren
dat hij het kabinet zou vragen ermee
akkoord te gaan, maar de ministers
hebben nog geen knopen doorgehakt.
Het verzoek om een marineschip komt van
Libanon, maar krijgt volgens Bot ook
steun van Israël. Voornaamste opdracht
voor het schip moet worden om illegale
leveringen van wapens tegen te gaan.
Volgens het kabinet gaat het om een
ingewikkeld besluit, dat zorgvuldig moet
worden voorbereid. Het is al gebleken
dat ook in de Tweede Kamer twijfels
bestaan over het sturen van een fregat.
Bron: NOS Teletekst dd. 01-09-2006
is al uitvoerig besprokenquote:Op vrijdag 1 september 2006 22:38 schreef multatuli het volgende:
Wat vinden we trouwens van het merkwaardige gebruik van die clusterbommen?
dat ze in de laatste 72 uur zijn afgeworpen is nix merkwaardigs aan (op zich niet eens iets kwalijks of illegaals) ze hadden grondtroepen in Libanon en die moesten zich terugtrekken, eenvoudigste manier om de aftocht te dekken is om wat met clustermunitie te gaan smijten.quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:38 schreef multatuli het volgende:
Wat vinden we trouwens van het merkwaardige gebruik van die clusterbommen? Zo'n 90% in de laatste 72 uur afwerpen suggereert toch wel dat ze niet op militaire doelen afgeworpen zijn. Beetje onwaarschijnlijk dat de Israeli's na een maand plots zoveel nieuwe militaire doelen wisten te vinden.
Wat is het doel dan wel geweest? De schade aan de infrastructuur is ook niet het hoofddoel; de clusterbom is toch vooral gericht op mensen. Wat wil Israel er mee bereiken dat er nu zoveel onontplofde clusterbommetjes in woonwijken en op akkers liggen? Ieder slachtoffer genereert een familie met nieuwe haat en militair dient het geen enkel doel.
De schattingen zijn dat maar liefst 70% niet ontploft zou zijn (als gevolg van het gebruik van zeer oude munitie) en dat deze nog tientallen jaren voor ellende zullen zorgen. Wat beoogt Israel daarmee?
israel had de bevolking toch gewaarschuwd? volgens mij kan je in je huis best wel dekking zoeken. of in de kelder van de buren. netzoals israel schuilkelders heeft tegen onaangekondigde aanvallen van hezballah.quote:Op vrijdag 1 september 2006 23:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat ze in de laatste 72 uur zijn afgeworpen is nix merkwaardigs aan (op zich niet eens iets kwalijks of illegaals) ze hadden grondtroepen in Libanon en die moesten zich terugtrekken, eenvoudigste manier om de aftocht te dekken is om wat met clustermunitie te gaan smijten.
wat ik ze kwalijk neem is dat er zo veel in de steden zijn gevallen
wtf doet dat er nu toe, probleem met die wapens is dat je het hele dorp veranderd in een mijnenveld vol uxo's, dan kun je in de kelder van de buren gaat zitten maar op een gegeven moment is het eten op en moet je naar buiten, en als er dan toevallig een onontploft bommetje tegen de deur aan ligt dan doet hij als nog boemquote:Op zaterdag 2 september 2006 12:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
israel had de bevolking toch gewaarschuwd? volgens mij kan je in je huis best wel dekking zoeken. of in de kelder van de buren. netzoals israel schuilkelders heeft tegen onaangekondigde aanvallen van hezballah.
weet ik veelquote:Op zaterdag 2 september 2006 12:25 schreef multatuli het volgende:
Als die troepen al naar huis zijn hoe bezetten de Israeli's zuid-Libanon dan?
jah dat klopt Indonesie wilt graag helpenquote:Op dinsdag 5 september 2006 18:37 schreef Roi het volgende:
Ik las (een paar dagen geleden) dat Indonesie toch komt helpen, klopt dat?
Waarom keuren mensen clusterbommen goed die honderden burgers en kinderen vermoordt ???quote:Op vrijdag 1 september 2006 23:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat ze in de laatste 72 uur zijn afgeworpen is nix merkwaardigs aan (op zich niet eens iets kwalijks of illegaals) ze hadden grondtroepen in Libanon en die moesten zich terugtrekken, eenvoudigste manier om de aftocht te dekken is om wat met clustermunitie te gaan smijten.
wat ik ze kwalijk neem is dat er zo veel in de steden zijn gevallen
quote:Turkey approves Lebanon troops
Turkey's parliament has approved the deployment of its troops in Lebanon to join to the UN peacekeeping mission,.
Lawmakers, recalled from the summer recess for the emergency session, voted 340-192 in favour of sending the troops, despite widespread opposition.
Thousands protested in the capital Ankara, calling on politicians not to send troops to fight fellow Muslims.
Several were detained. UN chief Kofi Annan arrived in Ankara as the parliament began its debate.
This is Mr Annan's last stop in a regional tour to raise support.
From Egypt, he suggested Israel might shortly lift its air and sea blockade of Lebanon.
"I don't want to raise any false hopes, but I hope that in the next 48 hours we will have some... constructive, positive news," he said after meeting Egyptian President Hosni Mubarak.
Israel has maintained an air and sea embargo since the 14 August ceasefire ended its 34-day conflict with Hezbollah fighters.
Domestic opposition
Turkish troops would join a UN force tasked with keeping the peace between Israel and Hezbollah guerrillas in south Lebanon.
The government believes involvement in the Lebanon mission would bolster its role within the Middle East and advance its ambition to join the European Union.
The country's foreign minister said on Monday that the number of troops to be deployed would not exceed 1,000.
But the move to send Turkish soldiers faces broad domestic opposition, with many unwilling to engage in a situation in which they could be fighting against fellow Muslims.
In a bid to quell fears, Turkish Prime Minister Recep Tayyip Erdogan assured the public that the soldiers would withdraw if they were asked to disarm Hezbollah.
On Monday, Qatar became the first Arab state to commit troops to the UN peacekeeping force in Lebanon, offering 200 to 300 military personnel.
The UN is installing 15,000 peacekeepers in southern Lebanon as part of UN Security Council Resolution 1701.
Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/2/hi/middle_east/5315712.stm
Published: 2006/09/05 18:24:12 GMT
© BBC MMVI
ik reageer op die mensen die het goedkeuren van gebruik clusterbommenquote:Op dinsdag 5 september 2006 22:31 schreef sp3c het volgende:
lees die post nog eens meki
Ik heb nog niemand het gebruik van clusterbommen zien goedkeuren.quote:Op dinsdag 5 september 2006 22:52 schreef Meki het volgende:
[..]
ik reageer op die mensen die het goedkeuren van gebruik clusterbommen
het goed praten daarvan ook.quote:Op woensdag 6 september 2006 22:25 schreef Thorical het volgende:
[..]
Ik heb nog niemand het gebruik van clusterbommen zien goedkeuren.
De klusterbommen zijn er waarschijnlijk neer gegooid als alternatief voor mijnen. Dit om er zeker van te zijn dat er een bufferzone is. Waarin niet iedere hasbollah aanhanger zich kan bewegen als een vis in het water.
Goed of slecht zal alleen de geschiedenis uitmaken.
is het onzin dat het goedpraten van het werpen van clusterbommen verwerpelijk is..?quote:Op woensdag 6 september 2006 22:56 schreef sp3c het volgende:
zit toch niet de hele tijd zo te trollen zeg, als je nog meer onzin te melden hebt dan mag je het van mij beargumenteren en anders haal ik het weg want iedere keer als jij weer is wat post dan ontspoort het hele topic en het wordt steeds erger de laatste tijd.
doe er is wat aan
[ bron ]quote:"What did you think, that there would be a war and nothing would happen to our soldiers," Olmert asked the committee. "The claim that we lost is unfounded. Half of Lebanon is destroyed; is that a loss?"
Ben jij toevallig familie van Mekiquote:Op vrijdag 8 september 2006 22:25 schreef dancemacabre het volgende:
Ach, clusterbommen gebruik duidt alleen op de Israëlische radeloosheid.
De zoveelste morele overwinning van Hizbullah terwijl het Libanese volk de martelarenlaan aanvult.
Iran vergaart aardig wat kostbare info dankzij dit inferno en een halfslachtige Tsahal.
quote:Security chief shot dead in Gaza
Five people, including a senior Palestinian security official, have been killed in a drive-by shooting in Gaza City.
Gunmen opened fire on a car carrying Jad Tayeh, a senior figure in the Palestinian intelligence services, killing him and four others.
Supporters of rival Hamas and Fatah factions have often clashed in Gaza since Hamas won elections in January.
Hamas this week agreed to join Fatah in a national unity government.
The deal, between the Hamas Prime Minister Ismail Haniya and the Fatah Palestinian Authority (PA) President Mahmoud Abbas, raised hopes that a block on international aid to the PA could be lifted.
Correspondents say the deal was also aimed at easing internal tensions between the rival factions.
Friday's attack happened near the Beach refugee camp in Gaza City, close to Mr Haniya's office.
Unidentified attackers shot dozens of bullets into the car, residents and officials said.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:57 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat moet jij weten
Libanon had Israel aangevallen door die soldaten in Israel gevangen te nemen is ons verteld. Dat verhaal is op zijn minst twijfelachtig. En daarmee dus ook wie-wie nu eigenlijk aangevallen heeft.
[ bron ]quote:Military Intelligence had clear information about an impending kidnap attempt by Hezbollah shortly before the Lebanese group carried out its cross-border raid on July 12, according to an internal inquiry conducted by the Israel Defense Forces..
The information - which could, if properly handled, have prevented the kidnapping of Eldad Regev and Ehud Goldwasser - was not analyzed and passed on to the troops in time, the report indicated.
Hezbollah stopt in de raketten duizenden metalen bolletjes om het aantal burgerslachtoffers, zo groot mogelijk te maken.quote:Op vrijdag 8 september 2006 22:25 schreef dancemacabre het volgende:
Ach, clusterbommen gebruik duidt alleen op de Israëlische radeloosheid.
zonder waarschuwingen. gelukkig zijn daar de chinezen met hun onfeilbare mijnenruimkennis.quote:Op maandag 18 september 2006 20:50 schreef more het volgende:
[..]
Hezbollah stopt in de raketten duizenden metalen bolletjes om het aantal burgerslachtoffers, zo groot mogelijk te maken.![]()
![]()
ja klopt. china gaat het opruimen. die paar plekken.quote:Op maandag 18 september 2006 20:55 schreef Roi het volgende:
Clusterbommen mogen toch gewoon tegen millitaire vijanden gebruikt worden ?
Heeft Israel dat gedaanquote:Op maandag 18 september 2006 20:55 schreef Roi het volgende:
Clusterbommen mogen toch gewoon tegen millitaire vijanden gebruikt worden ?
Israel gooit het op een flat vol met burgers om de burgerslachtoffers groot te maken en met succes ookquote:Op maandag 18 september 2006 20:50 schreef more het volgende:
[..]
Hezbollah stopt in de raketten duizenden metalen bolletjes om het aantal burgerslachtoffers, zo groot mogelijk te maken.![]()
![]()
hey meki. leuk dat je er weer even bent. ik denk dat israel die kinderen dood heeft gemaakt omdat ze meer bloed nodig hadden om hun matzes te makenquote:Op maandag 18 september 2006 20:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Heeft Israel dat gedaan
israel heeft het tegen burgers en kinderen gebruikt
ja idd, ze waren soms met het uitschakelen van raketinstallaties in woonwijken, net zo onzorgvuldig met richten als al die duizenden raketten van hezballah.quote:Op maandag 18 september 2006 21:00 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel gooit het op een flat vol met burgers om de burgerslachtoffers groot te maken en met succes ook
quote:Op maandag 18 september 2006 21:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja idd, ze waren soms met het uitschakelen van raketinstallaties in woonwijken, net zo onzorgvuldig met richten als al die duizenden raketten van hezballah.
meki. besef jij dat je een radicale islam vertegenwoordigd en verdedigd? die moslims en andere kaffirs meer kwaad dan goed doet?
misschien moet je maar eens een tijdje van fok! af.
wat zit je toch ook onzettend vanaf je haatdragende al jazeera stoeltje te lullen man! ik word echt moe van je in dit soort topics. je lijkt wel een extremist man.quote:Op maandag 18 september 2006 21:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik verdedig hier de doden van de onschuldige burgers ?? ik verdedig geen Hezbollah of Israel die burgers doodmaakt...
elke baby is teveel .
Ik zie hier mensen Israel steunen en Hezbollah afkeuren . terwijl Israel doelbewust burgers vermoordt hyprocriet
wel de terreurdaden van Hezbollah afkeuren en de terreurdaden van Israel goedkeuren of goed praten -
daar gaat het fout
hohoho ik zeg alleen dingen die ik op tv heb gezien .quote:Op maandag 18 september 2006 21:43 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wat zit je toch ook onzettend vanaf je haatdragende al jazeera stoeltje te lullen man! ik word echt moe van je in dit soort topics. je lijkt wel een extremist man.
zou je deze link aub echt goed willen bekijken? serieus... het duurt even, maar dan snap je me beter. kijk ook even hoevaak libanon voorkomt.quote:Op maandag 18 september 2006 21:46 schreef Meki het volgende:
[..]
hohoho ik zeg alleen dingen die ik op tv heb gezien .
alleen dode kinderen en natuurlijk zie ik doden israeliers ? hoeveel 30 tot 40
hoeveel dode kinderen 300 - 400 zie je het verschil
NOS heb ik het gezien , reportages van NOVA en NOS
quote:Op maandag 18 september 2006 21:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zou je deze link aub echt goed willen bekijken? serieus... het duurt even, maar dan snap je me beter. kijk ook even hoevaak libanon voorkomt.
Abrahamistische Wars #01
als een uur te lang is, zit dan niet elke keer met dat akelige domme vingertje te wijzen naar hoe slecht de joden wel niet zijn. dat maakt je net als ns extremistisch.quote:Op maandag 18 september 2006 21:52 schreef Meki het volgende:
[..]
1 uur is te lang
ik heb gezegd en ik maak het nog een keer duidelijk
elke dode is slecht
elke radicale vorming is slecht
elke terrorist is slecht
dat zeggen veel mensen ook over Moslims onwetenheid speelt een grote rolquote:Op maandag 18 september 2006 21:58 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
als een uur te lang is, zit dan niet elke keer met dat akelige domme vingertje te wijzen naar hoe slecht de joden wel niet zijn. dat maakt je net als ns extremistisch.
hoezo zeggen mensen dat ook over moslims? je geveinsde onschuld wordt steeds meer teniet gedaan door je radicalisatie. doe eens wat rustiger aan en wees niet die 10% tot 15% van de documantaire die je te lang vond in je edele bestaan.quote:Op maandag 18 september 2006 22:02 schreef Meki het volgende:
[..]
dat zeggen veel mensen ook over Moslims onwetenheid speelt een grote rol
we kunnen Israel toch niet toejuichen na hun massamoord in Libanon
Hoi Meki,quote:Op maandag 18 september 2006 22:02 schreef Meki het volgende:
[..]
Meki, Islamitische militanten slachten dagelijks joodse kindertjes af. Dat kunnen we toch niet nemen van die beesten daarzo? Waarom doe jij er niet eens wat aan?quote:Op maandag 18 september 2006 22:02 schreef Meki het volgende:
[..]
No comment. No comment at all. Now I am 1000000000% sure Hezbollah going to rearm. Let's just hope they only rearm and not get a chance to use their new toysquote:One month after a United Nations Security Council resolution ended a 34-day war between Israel and Lebanon’s Hezbollah militia, members of the international force sent to help keep the peace say their mission is defined more by what they cannot do than by what they can.
They say they cannot set up checkpoints, search cars, homes or businesses or detain suspects. If they see a truck transporting missiles, for example, they say they can not stop it. They cannot do any of this, they say, because under their interpretation of the Security Council resolution that deployed them, they must first be authorized to take such action by the Lebanese Army.
The job of the United Nations force, and commanders in the field repeat this like a mantra, is to respect Lebanese sovereignty by supporting the Lebanese Army. They will only do what the Lebanese authorities ask.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-3308105,00.htmlquote:Lebanese officials say terror group transporting rockets, heavy weaponry to Palestinian camps in south of country, just few miles from Israeli border
Aaron Klein, WND
Published: 09.26.06, 07:49
Hizbullah has been transporting rockets and heavy weaponry to Palestinian camps in south Lebanon just a few miles from the Israeli border, according to Lebanese officials.
The officials told WND the office of Lebanese Prime Minister Faud Sinora sent a letter last week to Abbas Zakir, the Palestinian Authority's most senior representative in Lebanon, outlining the alleged Hizbullah weapons transfers into Palestinian camps. The letter noted "unusual activity" in and near the Palestinian camps, including the coming and going of trucks suspected of carrying weapons.
Hizbullah Threat
Nasrallah: We have over 20,000 missiles / Roee Nahmias
(VIDEO) Hizbullah leader says his group possesses more than 20,000 missiles despite Israel's military offensive; lauds his guerillas for turning IDF soldiers into 'scared mice'
Full Story
Palestinian groups, including Fatah and the Popular Front for the Liberation of Palestine-General Command, maintain armed bases in Lebanon, mostly in the al-Naemeh province just south of Beirut and in the Bekaa Valley, near Lebanon's border with Syria and Israel. Fatah is the party of PA President Mahmoud Abbas.
The reports follow a WND article last month quoting Lebanese officials claiming Hizbullah, with the help of Iran, started building underground war bunkers in Lebanon's Palestinian camps.
During its 34-day confrontation with Hizbullah in Lebanon that began July 12, Israel destroyed scores of complex Hizbullah bunkers that snaked along the Lebanese side of the Israel-Lebanon border. Military officials said they were surprised by the scale of the Hizbullah bunkers, in which Israeli troops reportedly found war rooms with advanced eavesdropping and surveillance equipment they noted were made by Iran.
Vehicles clear furniture, equipment from outposts
A senior Lebanese official, speaking on condition of anonymity, told WND Hizbullah started building a new set of bunker systems, this time in Palestinian refugee camps.
"The Lebanese Army doesn't have the authority to patrol inside the camps," said the official. "Hizbullah knows it is safe there to rebuild their war bunkers, and they began doing so with Iranian help."
A second Lebanese official confirmed the information, which came one day after Israel's Army Radio reported Hizbullah was seen by the Israeli army dismantling 14 outposts near the border with Israel, removing rockets and equipment for transport.
According to Army Radio, Hizbullah members blocked entry to their outposts using bulldozers. Trucks then removed weapons and other munitions from the area. Vehicles also reportedly cleared furniture and equipment from the outposts.
'He who wants to weaken us is miscalculating'
The Lebanese Army and a contingent of several thousand international troops have deployed in South Lebanon. None of the forces are authorized to enter Palestinian refugee camps.
The Lebanese government has stated its army will not confront Hizbullah or work to disarm the group. An agreement reached with Hizbullah last month allows the Lebanese militia to retain its weapons as long as it doesn't display the arms in public.
The agreement is in violation of the UN ceasefire resolution that ended confrontations initiated when Hizbullah ambushed an Israeli patrol unit, kidnapping two soldiers and killing eight others. The resolution calls for the eventual disarming of Hizbullah.
During a Hizbullah "victory" parade in south Beirut last Friday, the group's leader, Hassan Nasrallah, declared Hizbullah possesses more than 20,0000 rockets aimed at Israel and pledged his group will quickly reestablish militant bases in Lebanon.
Making his first public appearance since the war started, Nasrallah drew loud applause from the crowd when he vowed: "We will rehabilitate the force and bases within a short period of time."
"The resistance today is stronger than it was on July 12," Nasrallah said. "He who wants to weaken us is miscalculating."
Israeli security officials did not deny Nasrallah's claims of continuing to maintain a large rocket arsenal.
An official pointed to a volley of 240 rockets fired by Hizbullah one day before last month's cease-fire was imposed, the largest number the group had launched in a 24-hour period. One Israeli civilian was killed in the attacks; 26 others were injured.
"The message sent is that Hizbullah absolutely maintains the capability of firing hundreds of rockets per day into Israel," commented the official. "Wasn't one of the (Israeli) military campaign's main goals to eliminate the rocket threat?"
bronquote:Ook Hezbollah gebruikte clusterbommen
De Libanese Hezbollah heeft net als het Israëlische leger in het recente conflict tussen Israël en Libanon omstreden clusterbommen gebruikt, hoewel aanzienlijk minder dan de Israëliërs. Dit is donderdag bekendgemaakt door de mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW).
Volgens HRW zijn ten minste drie Israëliërs gewond geraakt, doordat zij op 25 juli werden getroffen door projectielen van een clusterbom, die belandde tussen drie woningen in het dorp Maghar in Galilea. De in New York gevestigde organisatie en de Verenigde Naties beschuldigden eerder Israël ervan zo veel clusterbommen te hebben afgevuurd, dat ten minste vier miljoen projectielen op Libanees grondgebied belandden.
Volgens het HRW-rapport gebruikte de Hezbollah 122 mm raketten, type-81, van Chinese makelij. "Het is het eerste bevestigde gebruik van dit speciale model clustermunitie ergens ter wereld", stelt de organisatie. HRW zegt niet te weten hoe en wanneer de Hezbollah de wapens heeft verkregen. In het rapport worden ooggetuigenverslagen vermeld van inwoners van Maghar, die zeggen dat het dorp werd getroffen door tien tot twaalf raketten. Ten minste een van de raketten zou clustermunitie hebben bevat.
Volgens een Israëlische politiewoordvoerder belandden in de oorlog, die duurde van 12 juli tot 14 augustus, 113 clusterbommen in Israël. Een clusterbom kan tweehonderd tot zeshonderd projectielen bevatten en een voetbalveld schoonvegen. Het wapen wordt doorgaans ingezet tegen tanks en militairen of om een vliegveld te vernietigen.
HRW zei eerder dat Israël ten minste dertig Libanese dorpen en steden met clusterbommen bestookte. Veel projectielen explodeerden niet en bleven na het bestand van 14 augustus achter. Sindsdien kwamen volgens HRW bij explosies van clusterprojectielen twintig Libanese burgers om het leven en raakten 120 gewond.
Explosievendeskundigen van de VN zeggen dat mogelijk nog een miljoen niet ontplofte projectielen in Zuid-Libanon liggen. Volgens de actiegroep Landmine Action komen dagelijks drie tot vier Libanese burgers om het leven of raken gewond als gevolg van door Israël afgevuurde clusterbommen.
De groep wijst erop dat de niet ontplofte munitie de hulpverlening en het wederopbouwwerk in Zuid-Libanon ernstig hindert. Ook zijn uitgestrekte landbouwgebieden in het zuiden met projectielen bezaaid, waardoor in veel streken gewassen als tabaksplanten, tarwe en fruit niet kunnen worden geoogst. (novum/ap)
Misschien niet nee. Maar ik dacht dat enkel Israël zich schuldig maakte aan het gebruik van cluster bommen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 22:25 schreef sp3c het volgende:
niet echt onverwacht of uberhaupt heel erg groot nieuws?
quote:In this picture released by Israeli Defence Forces (IDF), an Israeli soldier stands guard next to a tunnel during an operation near Rafah, southern Gaza strip, October 18, 2006. Israeli troops killed four Palestinians in the Gaza Strip and widened a four-month-old offensive by sending tanks to take up positions around the Rafah border crossing with Egypt. REUTERS/IDF/Handout
http://debka.com/headline.php?hid=3405quote:DEBKAfile Exclusive: A heavy influx of foreign-based Palestinian, Syrian, Iranian, Lebanese and Hizballah fighters swells Hamas strength for internecine showdown
October 22, 2006, 3:04 PM (GMT+02:00)
Senior IDF officers told DEBKAfile that the foreign fighters are slipping into Gaza through large gaps in the Gazan-Egyptian border. Among the arrivals are scores of bomb experts and commando combat instructors. They are coming to augment and upgrade Hamas’ “Rapid Deployment” unit and the Popular Resistance Committees terrorist coalition. Mingled among them are al Qaeda operatives from Sinai.
The influx aims to 1. Assure Hamas of a quick victory over Mahmoud Abbas and his Fatah-dominated Palestinian Authority security services. The final Hamas-Fatah confrontation is planned to go ahead in both territories straight after the Eid festival Wednesday, Oct.25 and is expected to expand into a full-blown civil war. 2. Position Hizballah-style ambush squads armed with missiles for waylaying Israeli ground units, in the event a large-scale ground offensive is launched to stem Palestinian attacks and the smuggling of upgraded weaponry through the Gaza Strip tunnels.
DEBKAfile’s military sources add: Because of the vacillations of the Olmert government, the IDF may have missed the boat for an offensive of this kind being surgical enough to avoid large-scale casualties. This week’s cabinet meeting Sunday Oct. 22 ended again without operational decisions.
The rival Palestinian factions are in the midst of a feverish arms-and-recruitment race. In Gaza, Hamas backed by the PRC, the Popular Front and al Qaeda followers has raised an estimated 15,000 recruits. The Iran-backed Jihad Islami is keeping its options open to see which side comes out on top. Hamas’ first ever-enlistment campaign on the West Bank, the traditional Fatah stronghold, has yielded several hundred recruits in its first stage. Several thousand joiners, many of them defectors from Abbas’ Presidential Force 17 and other Fatah frameworks, are to be fielded in a new “Independent Intervention Force.” Hamas scouts are handing out grants of thousands of dollars to defectors. Their object is to deplete the military strength available to Abu Mazen and assemble a military force able to stand up to the Israeli army on the West Bank.
To stem the rate of defections, Abbas has recalled the retired former commander of Palestinian forces on the West Bank General Hajj Ismail. DEBKAfile’s military sources report that at this late date, some Israeli military planners are beginning to think that it would be folly for Israel to launch a large-scale ground attack on the Gaza Strip on the eve of a Palestinian civil war, because A. the troops would be walking into a prepared Iranian-Syrian trap, and B. they troops would be caught in the same predicament as US and British forces in Iraq.
Rare tulbandjes uit hun theedoek schieten als ze het al niet zelluf doen......quote:Op woensdag 8 november 2006 12:33 schreef Roi het volgende:
Oh oh Israel, wat heb je vannacht nou weer gedaan![]()
Slim toch. Tijdens de Amerikaanse verkiezingen, dus minimale media aandacht.quote:Op woensdag 8 november 2006 12:33 schreef Roi het volgende:
Oh oh Israel, wat heb je vannacht nou weer gedaan![]()
Waren het nou tanks, bommenwerpers of tanks die uit bommenwerpers werden gegooid ?quote:Op woensdag 8 november 2006 11:46 schreef Frutsel het volgende:
Israël heeft in het noorden van de Westelijke Jordaanoever en in het noorden van de Gazastrook meer dan 22 Palestijnen gedood.
Kinderen
In de Gazastrook, kwamen bij een bombardement zeker 18 Palestijnse burgers. 20 anderen raakten gewond, melden hulpverleners. Onder de doden zijn vier vrouwen en vier kinderen. De bommenwerpers troffen een huis in de plaats Beit Hanoun, dat de dag ervoor door het Israëlische leger was verlaten.
Jenin
Op de bezette Jordaanoever werden vier gewapende Palestijnen gedood. Bij de actie in de buurt van de plaats Jenin werd ook een Palestijnse burger gedood. Dit zeggen medische hulpdiensten in Jenin.
Hamas roept moslims in de wereld op Amerikaanse doelen aan te vallen
GAZA STAD - De militaire vleugel van de Palestijnse Hamas-organisatie heeft woensdag moslims in de hele wereld opgeroepen Amerikaanse doelen aan te vallen nadat in het noorden van de Gaza-strook achttien Palestijnen, onder wie acht kinderen, in hun slaap waren gedood door Israëlisch tankvuur.
"Amerika biedt politieke, financiële en logistieke steun voor de misdaden van de zionistische bezetter . Daarom zijn het volk en de natie over de hele wereld verplicht de Amerikaanse vijand harde lessen te leren" , aldus een verklaring die naar het persbureau AP werd gestuurd
==
en we gaan fijn verder
Ja het is allemaal een groot complot, lekker expres mensen vermoorden omdat nu minder mensen oplettenquote:Op woensdag 8 november 2006 14:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Slim toch. Tijdens de Amerikaanse verkiezingen, dus minimale media aandacht.
Tel Aviv heeft Hamas bijna weer zover dat ze weer aanslagen gaan plegen. En dat hebben ze nodig om hun annexatiebeleid mee te rechtvaardigen.
Dit was zo voorspelbaar, net als de reacties van sommigen als je erop wijst...quote:Op woensdag 8 november 2006 16:29 schreef Roi het volgende:
[..]
Ja het is allemaal een groot complot, lekker expres mensen vermoorden omdat nu minder mensen opletten![]()
dit bedoel ikquote:Op woensdag 8 november 2006 22:51 schreef Meki het volgende:
het enige land dat geen vrede wilt is pisrael
het enige land dat van haat en slechtheid en bloed houdt is Israel
ze genieten van het uitmoorden van burgers
Israel is geen vrede maar haat
moet ik ze gaan toejuichenquote:
ah, gossie.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:51 schreef Meki het volgende:
het enige land dat geen vrede wilt is pisrael
het enige land dat van haat en slechtheid en bloed houdt is Israel
ze genieten van het uitmoorden van burgers
Israel is geen vrede maar haat
terrorisme goedkeuren mag nietquote:Op woensdag 8 november 2006 22:58 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ah, gossie.
israel raakt ook een paar burgers...
gek he als je als hamas je aanvallen uitvoert tussen de burgers...
ik heb ze trouwens nooit horen zeiken over de joodse kindertjes die ze opblazen
plus dat de nabestaanden van de moordenaars een fikse premie ontvangen. niet gek dat de meeste inteelt families er wel een halve zool op nahouden. een imbeciel die anders onder de grond in een kelder moest blijven is nu financieel martelaar.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:15 schreef Caesu het volgende:
ik zie hamas nooit exuses / onderzoek aanbieden na een zelfmoordaanslag.
ze gaan eerder feestend de straat op.
gelukkig vind Israel het een wat kwalijkere zaak van die paar burgers ...quote:Op woensdag 8 november 2006 22:58 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ah, gossie.
israel raakt ook een paar burgers...
gek he als je als hamas je aanvallen uitvoert tussen de burgers...
ik heb ze trouwens nooit horen zeiken over de joodse kindertjes die ze opblazen
ja dat burgers en vooral kinderen sterven is nooit goed te praten.quote:Op woensdag 8 november 2006 23:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
gelukkig vind Israel het een wat kwalijkere zaak van die paar burgers ...
Dan geloof jij toch fijn dat het allemaal "per ongeluk" gebeurd en het tijdstip toevallig is en zo.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:29 schreef Roi het volgende:
[..]
Ja het is allemaal een groot complot, lekker expres mensen vermoorden omdat nu minder mensen opletten![]()
Maar natuurlijk, Israel staat immers altijd in haar recht.quote:Israel heeft zowiezo het recht om Gaza binnen te vallen, aanvallen daarvandaan naar Israelische steden/dorpen zijn orde van de dag sinds Israel Gaza heeft gegeven aan de palestijnen.
Israel zit gericht op burgers en op kinderen te richtenquote:Op donderdag 9 november 2006 00:28 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ja dat burgers en vooral kinderen sterven is nooit goed te praten.
maar ik maak wel onderscheid tussen opzet en ongeluk.
de hamas zit gericht aanslagen te plegen op israelische burgers en dat schijnen vooral moslims wel eens te vergeten!
http://dump.geenstijl.nl/mediabase/2777/a9cb874b/index.htmlquote:Op woensdag 8 november 2006 23:01 schreef Meki het volgende:
[..]
terrorisme goedkeuren mag niet
israel heeft 18 burgers doodgemaakt
jij zit dat goed te praten
ga je ook de hamas vergeldingen goed praten ???
waarom moet je het dan proberen te relativeren met 'ja maar hamas vecht vanuit de stad'quote:Op donderdag 9 november 2006 00:28 schreef A_L_N_F het volgende:
[..]
ja dat burgers en vooral kinderen sterven is nooit goed te praten.
maar ik maak wel onderscheid tussen opzet en ongeluk.
hamas claimt geen moral highground, dat is gewoon een terroristische organisatie en daar plukken ze ook de wat rottere vruchten van ... kan Israel ook doen maar als ze nu denken dat de internationale gemeenschap ze niet moet dan moet je is opletten wat er dan gebeurt!quote:de hamas zit gericht aanslagen te plegen op israelische burgers en dat schijnen vooral moslims wel eens te vergeten!
dat is dan ook onzinquote:Op donderdag 9 november 2006 22:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel zit gericht op burgers en op kinderen te richten
dat schijn jij veel te vergeten
Meki, lees de koppen van de NY Times uit 1943 eens en lees daarna nog een keertje je posts terug. Groeten,quote:Op woensdag 8 november 2006 22:57 schreef Meki het volgende:
[..]
moet ik ze gaan toejuichen
jij zit Israel goed te praten hier
zal ik eens Hamas goed gaan praten of Al Qaida ???
je moet inzien dat Israel terroristen zijn
dat is wel de lameste onzin die ik van mijn leven gezien hebquote:Op vrijdag 10 november 2006 15:04 schreef buachaille het volgende:
[..]
Meki, lees de koppen van de NY Times uit 1943 eens en lees daarna nog een keertje je posts terug. Groeten,
Buachaille.
[afbeelding]
quote:Op donderdag 9 november 2006 22:17 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel zit gericht op burgers en op kinderen te richten
dat schijn jij veel te vergeten
quote:
ow b00h00!!!quote:Op dinsdag 14 november 2006 03:03 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Waarom zouden die koppen niet kloppen? Ook vandaag de dag collaboreerd de NY Times samen met de antisemieten, totalitairen en neemt stelling tegen Amerika en ieder ander die voor vrijheid staat. Bij de NY Times zijn ze compleet los van de wereld. Dat was toen zo en nu nog steeds.
Jij zegt dat het onzin is, de rest mag je op jezelf betrekken (wat je zoals gewoonlijk vaak en graag doet) maar hoeft echt niet.quote:Op dinsdag 14 november 2006 06:29 schreef sp3c het volgende:
wat ben je toch eigenlijk een simpele ziel, verbaasd me iedere keer weer
ik heb de term antisemiet uberhaupt in heel mijn leven nog nooit gebruikt dat zit je er nu gewoon weer bij te verzinnen, zoals gewoonlijk eigenlijk ... je mag me quoten maar dat zul je (ook zoals gewoonlijk eigenlijk) wel weer niet kunnen
Ja goed idee, laten we menselijke schilden erbij halen.quote:en het incident is me bekend ja, ik kan er zo snel geen link van vinden (gezien jouw vertaling ervan verbaasd het mij niets dat jij die er niet zelf bijgeeft) maar de vrouwen confronteren het leger nadat die een groep mannen een moskee oid had ingejaagd tijdens gevechten, die hebben toen hun mannen en zonen in veiligheid gebracht door ze onder hun jurken te verstoppen juist omdat Israel niet doelbewust op vrouwen en kinderen wil schieten daarbij is wat over en weer geschoten en de dames zijn er bij omgekomen
1 van de vrouwen wordt zelfs gequote terwijl die iets zegt in de trend van "wij hebben onze mannen gered van de boze joduh" nu ja volgens het oorlogrecht zijn ze op zo'n moment geen burgers meer ... sterker nog het gebruiken van burgers als schild is uberhaupt verboden
Met de nuance dat deze vrouwen opzettelijk rondom gewapende mannen gingen staan om hen te beschermen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 05:45 schreef NorthernStar het volgende:
Onzin, nooit gebeurd en iedereen die wat anders zegt is een antisemiet.![]()
nee jij probeert mij woorden in de mond te leggen, over antisemieten ditmaal, zonder dat je daar enige grond toe hebtquote:Op dinsdag 14 november 2006 07:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Jij zegt dat het onzin is, de rest mag je op jezelf betrekken (wat je zoals gewoonlijk vaak en graag doet) maar hoeft echt niet.
wat is je punt?quote:
mwah knap ... ik heb het verhaal toen gelezen en de link niet bewaardquote:Iemand die Beit Hanoun niet in Google News kan intikken, maar wel precies weet hoe het zat. Knap.
quote:" We risked our lives to free our sons "
Um Mohammed, Beit Hanoun woman
http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/6115830.stm
Dit is nog lang niet voorbij. Voor je het weet heb je zo weer een burgeroorlog en dat zou niet al te best zijn voor de Libanezen.quote:Hezbollah leader predicts collapse of Lebanese government
Lebanon - Lebanon's political crisis deepened on Tuesday with U.S.-backed Prime Minister Fuad Saniora fighting to save his government and the leader of the powerful Shiite Muslim militant group Hezbollah predicting its collapse.
"The government will go," Hezbollah leader Hassan Nasrallah told supporters, according to an account published Tuesday in a Lebanese newspaper.
Zonder meer.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:13 schreef sp3c het volgende:
ja nu ja dat kon je natuurlijk aan zien komen
Er is een verschil tussen moedwillig burgers doden of per ongeluk... Vergeten zeker?quote:Op woensdag 15 november 2006 20:02 schreef sp3c het volgende:
ja of typ "18 killed gaza" als we zo gaan beginnen dan wordt dit een flauw topic
ik vrees dat het daar nooit klaar is.quote:Op donderdag 16 november 2006 17:37 schreef sp3c het volgende:
voor de nabestaanden zal het weinig uitmaken ... bovendien maak je je er zo wel heel makkelijk vanaf.
Sorry zeggen en beweren dat je iets anders probeerde te raken en het is klaar
Bronquote:Protests force Israel to halt airstrikes
BEIT LAHIYA, Gaza Strip - Israel called off airstrikes on the homes of two militants Sunday after hundreds of Palestinians crowded around the buildings forming human shields, a new tactic that forced the army to re-evaluate its aerial campaign in the Gaza Strip.
The Palestinians began to gather around the homes shortly after the Israeli army ordered occupants out of them. Israel routinely issues such warnings before attacking buildings that it says are used to store weapons, saying it wants to avoid casualties.
Instead of leaving the buildings, the homeowners remained inside and were quickly joined by crowds of supporters who gathered on balconies, rooftops and in the streets outside.
“Death to Israel. Death to America,” the crowds chanted. Local mosques and Palestinian TV and radio stations also mobilized supporters. It was the first time Palestinians have formed human shields to prevent an airstrike.
deze man is net zo gek als een extremistische moslim.quote:Op zondag 19 november 2006 19:16 schreef Frutsel het volgende:
Het menselijke schild dat zaterdagavond een Israëlisch bombardement heeft voorkomen, blijft actievoeren. Israël had aangekondigd het huis van een extremist te zullen vernietigen als vergelding voor Palestijnse raketbeschietingen.
Zoals bij de meeste acties, waren de bewoners van tevoren gewaarschuwd. De actievoerders hebben aangegeven ook bij toekomstige waarschuwingen de huizen te willen beschermen door een menselijk schild. De Palestijnse premier Ismail Haniyeh van de Hamas-partij verklaart trots: ''Dit is de eerste stap naar het beschermen van onze huizen, woningen van onze kinderen.'' Het Israëlische leger veroordeelt in een reactie ''het gewetenloze misbruiken door de terroristen van niet-betrokkenen als menselijk schild''.
=============
Naja... prima dus...zo ontstaan er dus genoeg 'onschuldige' slachtoffers..
http://www.cnn.com/2006/W(...)ooting.ap/index.htmlquote:Prominent anti-Syrian Christian politician Pierre Gemayel was assassinated in a suburb of Beirut on Tuesday, his Phalange Party radio station and Lebanon's official news agency reported.
His fatal shooting will certainly heighten the political tension in Lebanon, where the leading Muslim Shiite party Hezbollah has threatened to topple the government if he does not get a bigger say in Cabinet decision making.
quote:Israel admits breaching own rules on cluster munitions
By Tim Butcher in Jerusalem
Last Updated: 2:22am GMT 21/11/2006
Israel admitted yesterday to using cluster bombs more widely during this summer's war with Hizbollah than was allowed by army rules.
Lieutenant General Dan Halutz, head of the Israeli armed forces, said he was "disappointed but not surprised" to learn his instructions restricting use of cluster bombs had been ignored.
Instead of only dropping cluster bombs from the air against particular targets, Israeli artillery used rockets to deliver so-called bomblets across much larger areas.
advertisement
Gen Halutz said there were enough grounds from a preliminary inquiry to convene an official investigation into whether court martial offences had been committed.
While this was an apparent admission of error by the army, the Israeli government has not expressed regret for the use of cluster bombs, which turned large swathes of southern Lebanon into no-go areas. Israel continues to maintain its use of the bombs was in accordance with international guidelines.
Some human rights groups have disagreed, accusing Israel of using cluster munitions in areas known to be heavily inhabited by civilians – a breach of the guidelines.
According to a count by the Israeli newspaper, Haaretz, as many as 1.2 million bomblets were dropped during the war and only 50 per cent detonated on impact.
This left up to 600,000 still-live devices littering hillsides, villages, orchards and fields. So far at least 21 Lebanese civilians have been killed and more than a hundred injured by late detonating bomblets.
Gen Halutz said he believed his orders restricting the use of cluster bombs were clear.
"Were the orders explicit? I believe that they were."
While Israel launched hundreds of rockets and munitions at Lebanon, Hizbollah was found to have fired a handful of Chinese-made rockets carrying bomblets.
En een franse organisatie is er achtergekomen dat 93% van de Elzas ooit Duits bezit is geweestquote:Op woensdag 22 november 2006 09:47 schreef tvlxd het volgende:
An Israeli advocacy group has found that 39 percent of the land used by Jewish settlements in the West Bank is private Palestinian property, which the organization contends is a violation of international and Israeli law guaranteeing property rights in the occupied territories.
In a report released here Tuesday, the Settlement Watch project of Peace Now also disclosed that much of the land that Israeli officials have said would remain part of the Jewish state under any final peace agreement is private Palestinian property.
http://www.washingtonpost(...)AR2006112100482.html
Mja...?quote:Op woensdag 22 november 2006 11:54 schreef buachaille het volgende:
[..]
En een franse organisatie is er achtergekomen dat 93% van de Elzas ooit Duits bezit is geweest![]()
Ach 100% van NL was ook ooit Duits bezit, terug geven maar?quote:Op woensdag 22 november 2006 11:54 schreef buachaille het volgende:
[..]
En een franse organisatie is er achtergekomen dat 93% van de Elzas ooit Duits bezit is geweest![]()
http://www.nytimes.com/2006/11/23/world/middleeast/23cnd-lebanon.html?hp&ex=1164344400&en=c7a65c2771d609b4&ei=5094&partner=homepagequote:“Nasrallah,’’ screamed a small cluster of young men, “the Sunni will dig your grave!”
quote:Gaza: Suicide bomber detonates herself; 3 troops hurt
Explosive device strapped to 57-year-old woman suicide bomber activated near IDF soldiers operating in Jabalya area in north Gaza; three soldiers sustain light injuries in incident, bringing number of troops injured in Strip throughout Thursday to seven
Hanan Greenberg Latest Update: 11.23.06, 18:00
An explosive device strapped to a woman suicide bomber was activated Thursday afternoon near IDF soldiers operating in the Jabalya area in north Gaza. Three soldiers sustained light injuries in the incident, bringing the number of troops injured in the Strip throughout the day to seven.
Palestinian sources said the terrorist was identified as 57-year-old Fatma Najar, claiming she was sent on the suicide mission by Hamas.
The incident occurred shortly after 5 p.m., when Givati Brigade soldiers operating against Qassam rocket cells spotted the woman approaching them, this after they had received prior warning of a possible suicide attack in the area. The troops called on the terrorists to stop, but she continued moving towards them, at which point they hurled a grenade in her direction, apparently setting off the explosive device in her possession.
This was the second thwarted suicide terror attack against solider in Gaza in the past month; one Givati Brigade soldier was lightly injured in the previous incident, which also involved a woman terrorist.
Earleir an IDF soldier was lightly wounded Thursday afternoon after an antitank missile was launched at his vehicle in northern Gaza. The soldier, injured from the shrapnel, was hospitalized in Beer Sheva.
While IDF operations continued in Gaza, Qassams continued to rain on the western Negev. Five rockets had been launched Thursday, as of the early evening.
Thursday afternoon, one Qassam landed in a town south of Ashkelon, hitting one building directly.
Injured soldier being evacuated (Photo: Amir Cohen)
Earlier Thursday, two additional soldiers had been wounded when an antitank missile was fired at their armored vehicle. They were transferred to an Ashkelon hospital for treatment.
Thursday morning, a soldier had been injured from shrapnel, also following an antitank missile attack on his vehicle. He, too, was hospitalized in Ashkelon.
Wednesday there were several other incidents in which antitank missiles attacks. In one, a soldier was moderately injured after Palestinians shot the missile at a structure in which he was taking shelter, along with other soldiers.
From their side, Palestinians reported that a 19 year old was killed by IDF fire near Beit Lahiya, during IDF exchanges of fire with gunmen in the area.
Four Palestinians were killed yesterday – a 34 year old woman, a 14 year old boy and two gunmen.
As part of IDF operations Wednesday night, the Israel Air Force attacked a structure serving as a location for transferring terror funds. The building was damaged, but there were no casualties
Heeft iemand Greta nog ergens gezien de laatste tijd?quote:Op donderdag 23 november 2006 20:53 schreef zoalshetis het volgende:
zegt wel wat als ze nu al 57-jarige vrouwen indoctrineren. hoop ik.
quote:Op vrijdag 24 november 2006 13:47 schreef buachaille het volgende:
[..]
Heeft iemand Greta nog ergens gezien de laatste tijd?![]()
Ze gaan hun gang maar, kijk maar eens hoe succesvol het was vanaf 2002, 2003.quote:Op zaterdag 25 november 2006 13:13 schreef -scorpione- het volgende:
Nou, hamas heeft de derde intifada aangekondigd als het westen niet op hun eisen wil ingaan. Ik zeg, als je zulke taal durft uit te slaan, misschien wordt het dan eens gewoon tijd de hamas op te doeken.
Ja, 2002,03,04. Tijden zijn veranderd. Tegenwoordig mag je wel via de Jordaan zwemmen wil je nog via de Westbank uitkomen. Er wordt hard gewerkt aan de Westbankwall(45 % af). In Gaza staat zo'n ding al jaren, veel minder geoptimaliseerd als in de Westbank en daar komt ook geen Palestijn meer doorheen. Tevens worden vele Joodse nederzettingen beschermd door de Westbank. Okay, ze kunnen natuurlijk Israelische Arabieren overhalen aanslagen te plegen, maar dat is niet zo goed voor de gezondheid van de familie van de zelfmoordterrorist. Keihard, maar werkt wel. In 2006 zijn drie aanslagen gepleegd, waarvan 2 op Israelische soldaten in de Gazastrook waar geen doden bij vielen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 17:29 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Ze gaan hun gang maar, kijk maar eens hoe succesvol het was vanaf 2002, 2003.
http://www.back-to-iraq.c(...)he_zero_hou.php#morequote:Hezbollah secretary-general Hassan Nasrallah has announced that Friday at 3 p.m. (conveniently after Friday prayers) would be the “zero hour” that his supporters and political allies would take to the streets to force the resignation of the current Lebanese government.
Wat een teringbendequote:Having looked on helplessly, or unhelpfully, during Israel's destabilising summer bombardment of Lebanon, Britain and other European countries are now scrabbling to shore up Fouad Siniora's shaky pro-western government. The foreign secretary, Margaret Beckett, and her German counterpart were in Beirut at the weekend. Messages of solidarity have come from France and Italy. Even Israel is warning of dire consequences should Mr Siniora fall.
All agree that this week's Hizbullah-organised, largely Shia Muslim demonstrations, although broadly peaceful and "democratic" so far, must not be allowed to topple the government. Their attitude contrasts awkwardly with the approving western view of last year's anti-Syrian street protests by Sunni Muslims, Christians and Druze, whimsically dubbed the "cedar revolution", which ousted Lebanon's then prime minister, Omar Karami.
A Hizbullah political success would plainly complement the group's self-proclaimed military successes of August. And like Israel, the US and Britain see the potential "loss" of Lebanon as a direct gain not only for Syria and its favourite militia, but more worryingly, for Iran. This places the battle for Beirut squarely in the wider context of a regional power struggle with an increasingly confident Tehran.
"I have no doubt that if this [Lebanese] government loses power and there is a shift there, the northern front might heat up again and there could be even more escalation than there was this year," Aharon Zeevi-Farkash, a former head of military intelligence, told Israel Army Radio. "If the Siniora government falls, it means Lebanon will be controlled by the long arm of Iran," said an Israeli cabinet minister, Meir Sheetrit.
No less nervous about Shia Iran's supposedly malign spreading influence are Sunni-led regimes in Cairo, Amman and Riyadh. Saudi Arabia's particular worries were highlighted recently by a one-stop visit by Dick Cheney. The US vice-president has to watch his health. He rarely travels. But he went all the way to Riyadh to hear Saudi concerns about Iran's activities in Iraq, Palestine, Lebanon and the Gulf.
For all his trouble, Mr Cheney seems to have come away with a polite flea in his ear. A Saudi statement said US policies should be "in accord with the region's actual condition and its historical equilibrium". Translated from diplomat-speak, that was a call for greater White House responsibility. And that in turn meant, for instance, that any post-Baker review attempt to cut and run in Iraq, or "cut and walk" as Washington wags are now terming the proposed withdrawal strategy, should be firmly resisted.
Riyadh is indirectly confronting Tehran in Palestine, where it supports President Mahmoud Abbas against the Iranian-backed Hamas, and in Lebanon, where it is bankrolling the Siniora government.
But the key battleground is Iraq. The Saudis fear that a failure of the US there would confirm the country's domination by Iran, jeopardise the survival of Iraq's Sunni minority and upset political and religious power balances along the entire western Gulf littoral. "Since America came into Iraq uninvited, it should not leave uninvited," a Saudi government adviser, Nawaf Obaid, told the Washington Post, quoting Prince Turki al-Faisal. "If it does, one of the first consequences will be a massive Saudi intervention to stop Iranian-backed Shia militias from butchering Iraqi Sunnis."
Saudi Arabia was ready, if need be, to provide weapons and financial support to Sunnis, as Iran did to the Shias, he added. It could even massively expand oil production to deflate world prices and ruin Iran's oil-based economy.
Iran says Saudi concerns are misplaced. Tehran has no grand regional imperialist design, a government official said. "The Saudis have nothing to fear from Iran. We should work together with them. What we want is an end to western interference in Iraq, in Lebanon, in all these places. The west must accept that regional problems should be solved by regional players."
Wiki is in dat soort gevallen perfect, zeker omdat je door kan klikken.quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:39 schreef Excellence het volgende:
hey kan iemand mij helpen? Ik ben bezig met een betoog voor nederlands met de stelling dat israel land moet terug geven aan palastina. weet iemand een site waar je veel info krijgt over bijv. extremistische bewegingen etc. ? OF wil iemand ff helpen!?
Thnx
Email; Salih_elsaddy@hotmail.com
Als je een voldoende wilt halen dan zul je moeten beginnen met: "..dat Israel laat moet weggeven aan Filestina". Of zit je op een Islamitisch college?quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:39 schreef Excellence het volgende:
hey kan iemand mij helpen? Ik ben bezig met een betoog voor nederlands met de stelling dat israel land moet terug geven aan palastina. weet iemand een site waar je veel info krijgt over bijv. extremistische bewegingen etc. ? OF wil iemand ff helpen!?
Thnx
gezien je taalgebruik, weet ik niet eens waar hij zijn school genotenen heeft.quote:Op zaterdag 9 december 2006 16:53 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als je een voldoende wilt halen dan zul je moeten beginnen met: "..dat Israel laat moet weggeven aan Filestina". Of zit je op een Islamitisch college?![]()
www.beytenu.org.ilquote:Op zaterdag 9 december 2006 16:39 schreef Excellence het volgende:
Thnx
Het heeft nooit bestaan, maar kennelijk was het wel?quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:38 schreef lionsguy18 het volgende:
Palestina heeft nooit bestaan dus dan kan je ook geen land teruggeven.
Eerst was het onderdeel van het turkse rijk en later was het een deel van Jordanië.
Tuurlijk heeft het bestaan als regio net als de Sinai.quote:Op zaterdag 9 december 2006 17:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het heeft nooit bestaan, maar kennelijk was het wel?
ja maar dat zegt niet dat je zo maar iemand uit zijn huis moet trappen en zijn land gaat inpikken! omdat een of ander dom volk zegt dat hun voorouders daar hebben geleeft...quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:17 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft het bestaan als regio net als de Sinai.
Maar het was geen land met eigen regering.
haha sukkel ik doe overigens wel een hoger opleiding dan jij dus kom niet wijs doenquote:Op zaterdag 9 december 2006 16:53 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als je een voldoende wilt halen dan zul je moeten beginnen met: "..dat Israel laat moet weggeven aan Filestina". Of zit je op een Islamitisch college?![]()
Klopt. En nu heeft het wel een door Israël en de Verenigde Naties erkende, eigen regering.quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:17 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft het bestaan als regio net als de Sinai.
Maar het was geen land met eigen regering.
En daar mogen ze trots op zijnquote:Op zaterdag 9 december 2006 18:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Klopt. En nu heeft het wel een door Israël en de Verenigde Naties erkende, eigen regering.
Ah, je leert voor Imam?quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:50 schreef Excellence het volgende:
[..]
haha sukkel ik doe overigens wel een hoger opleiding dan jij dus kom niet wijs doen
ooit van te snel typen gehoort?
als jij zegt dat als iemand voor imam leert een hoger opleiding doet dan jij, wat stel jij dan voorquote:
en ze mogen nog trots zijn dat ze israel niet erkennen!quote:Op zaterdag 9 december 2006 19:06 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
En daar mogen ze trots op zijn![]()
Ik heb geleerd voor dakbedekkerquote:Op zaterdag 9 december 2006 20:31 schreef Excellence het volgende:
[..]
als jij zegt dat als iemand voor imam leert een hoger opleiding doet dan jij, wat stel jij dan voor
zo zo jij bent echt slim jongequote:Op zaterdag 9 december 2006 20:33 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik heb geleerd voor dakbedekker![]()
quote:Op zaterdag 9 december 2006 20:31 schreef Excellence het volgende:
[..]
en ze mogen nog trots zijn dat ze israel niet erkennen!
als palestina de staat israel blijft ontkennen dan is er tenminste een kans voor palestijnen om een ooit een echte staat te krijgen zoals die eens vroeger was. nu is meer dan 2/3 gepikt door die zionisten!quote:
Ayatollah Khomeini zou het niet beter gezegd kunnen hebben.quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:41 schreef Excellence het volgende:
[..]
als palestina de staat israel blijft ontkennen dan is er tenminste een kans voor palestijnen om een ooit een echte staat te krijgen zoals die eens vroeger was. nu is meer dan 2/3 gepikt door die zionisten!
zo he jij bent zeker de leukste thuisquote:Op zaterdag 9 december 2006 21:42 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ayatollah Khomeini zou het niet beter gezegd kunnen hebben.
Nee, ik zit meer in de "smile, you're in candid camera"-hoek.quote:Op zaterdag 9 december 2006 21:53 schreef Excellence het volgende:
[..]
zo he jij bent zeker de leukste thuis
Dit is een opmerking die volstrekt onjuist is.quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Klopt. En nu heeft het wel een door Israël en de Verenigde Naties erkende, eigen regering.
daar ben ik het volledig met je eens, ze doen het alleen maar om de olie. waarvoor denk je dat israel nog steeds bezig is om mensen te vermoorden en land langzaam in te pikken?quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:52 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Dit is een opmerking die volstrekt onjuist is.
Geblaat zonder kennis van zaken.
De Palestijnen hebben geen eigen regering, maar hun bestuur wordt aangeduid als de Palestijnse Autoriteit.
Palestina is Niet, ik herhaal NIET erkend door de VN, maar kent slechts de observatiestatus bij de VN.
Uiteraard om de olie producerende islamitische landen te paaien, want zat daar geen olie dan was ook dat nooit gebeurd.
Als jij het in je portomonnee merkt... hoezo moeten ze israel erkennen? Wat heeft israel voor GOEDS voor de palestijnen gedaan? Helemaal niks, ze stelen grond en moorden al die mensen daar 1 voor 1 uit!quote:Op zondag 10 december 2006 10:44 schreef niet_links het volgende:
Ik vind het heerlijk dat die pallastijnen israel niet erkennen. Zolang ze dat niet doen hoeven wij ze geen geld te geven.
Zonder amerika en het verenigd koningkrijk zou israel nooit bestaan. Israel heeft alles te danken aan deze 2 landen. en bovendien menselijk trots is niet kapot te krijgen! Er zal altijd wel weerstand komen vanuit het palestijns gedeelte!quote:Op zondag 10 december 2006 10:44 schreef niet_links het volgende:
Zonder geld van het westen kunnen ze niet eens bestaan. Vraag me af of ze daar zelf wel eens stil bij staan.
Volstrékt onjuist, ja. Geen regering, maar een authoriteit.quote:Op zaterdag 9 december 2006 23:52 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Dit is een opmerking die volstrekt onjuist is.
Geblaat zonder kennis van zaken.
De Palestijnen hebben geen eigen regering, maar hun bestuur wordt aangeduid als de Palestijnse Autoriteit.
Palestina is Niet, ik herhaal NIET erkend door de VN, maar kent slechts de observatiestatus bij de VN.
Uiteraard om de olie producerende islamitische landen te paaien, want zat daar geen olie dan was ook dat nooit gebeurd.
Persoonlijk heb ik de indruk dat palestijnen de israeli"s vermoorden.quote:Op zondag 10 december 2006 09:57 schreef Excellence het volgende:
[..]
daar ben ik het volledig met je eens, ze doen het alleen maar om de olie. waarvoor denk je dat israel nog steeds bezig is om mensen te vermoorden en land langzaam in te pikken?
Joh dat is jou mening. Gelukkig geven we niets tot ze israel erkennen. Van mij mogen ze allemaal omkomen daar van de armoede door hun trots. Trots kan je niet eten.quote:Op zondag 10 december 2006 11:42 schreef Excellence het volgende:
[..]
Als jij het in je portomonnee merkt... hoezo moeten ze israel erkennen? Wat heeft israel voor GOEDS voor de palestijnen gedaan? Helemaal niks, ze stelen grond en moorden al die mensen daar 1 voor 1 uit!
[..]
Zonder amerika en het verenigd koningkrijk zou israel nooit bestaan. Israel heeft alles te danken aan deze 2 landen. en bovendien menselijk trots is niet kapot te krijgen! Er zal altijd wel weerstand komen vanuit het palestijns gedeelte!
Je doet net alsof de Palestijnen Israël iets verschuldigd zijn. Het is Israël dat zichzelf op moet heffen, waarna er een Palestijnse staat ontstaat waarin zowel Arabieren als joden vreedzaam met elkaar kunnen samenleven, in een staat die de twee bevolkingsgroepen als gelijken behandelt. Dus niet zoals in het huidige Israël, waar de joden sterk bevoordeeld worden.quote:Op zondag 10 december 2006 17:21 schreef niet_links het volgende:
[..]
Joh dat is jou mening. Gelukkig geven we niets tot ze israel erkennen. Van mij mogen ze allemaal omkomen daar van de armoede door hun trots. Trots kan je niet eten.
Erkenning van israel hoort bij het vredesproces. Maar vertel mij eens waarom hun moslimbroeders ze niet financiel helpen ? Ik begrijp trouwens helemaal niet waarom we ze helpen. Ze moeten het westen niet laat ze dan maar voor zichzelf zorgen. Ik begrijp niet waarom er geld gaat naar mensen die ons niet respecteren.
Vind je het gek dat ze ons niet respecteren... door het westen is er nu een conflict. Door het westen is israel opgericht en daardoor is er nu gezeik. Waarom zou je mensen respecteren die achter de moorden zitten van je ouders? Waarom zou je het westen respecteren omdat het westen onder andere israel fanancieel steunt en hun wapens levert?quote:Op zondag 10 december 2006 17:21 schreef niet_links het volgende:
[..]
Joh dat is jou mening. Gelukkig geven we niets tot ze israel erkennen. Van mij mogen ze allemaal omkomen daar van de armoede door hun trots. Trots kan je niet eten.
Erkenning van israel hoort bij het vredesproces. Maar vertel mij eens waarom hun moslimbroeders ze niet financiel helpen ? Ik begrijp trouwens helemaal niet waarom we ze helpen. Ze moeten het westen niet laat ze dan maar voor zichzelf zorgen. Ik begrijp niet waarom er geld gaat naar mensen die ons niet respecteren.
wie zegt dat ze niet geven? Ze krijgen alleen maar van arabische landen verder!quote:Op zondag 10 december 2006 17:47 schreef niet_links het volgende:
De palastijnen hoeven niets. Maar wij hoeven ze dan gelukkig geen geld te geven. Eigenlijk vind ik het best dat ze Israel niet erkennen, maar zolang ze dat niet doen krijgen ze geen geld van de EU. Probleem opgelost.
Wat jij wil gebeurd niet, Israel zal zich nooit opheffen. De palastijnen zullen Israel wel erkennen of geen geld krijgen. Hun moslim broeders steunen ze wel maar geven geen geld leg me dat maar eens uit.
Ze helpen financiel niet omdat ze gewoon geen oplossing willen. Mochten ze geld geven dan is er niets aan de hand ze willen het gewoon niet. Moslims praten altijd over hoe goed ze onderling zijn maar er is niets van waar.quote:Op zondag 10 december 2006 17:45 schreef Excellence het volgende:
[..]
Vind je het gek dat ze ons niet respecteren... door het westen is er nu een conflict. Door het westen is israel opgericht en daardoor is er nu gezeik. Waarom zou je mensen respecteren die achter de moorden zitten van je ouders? Waarom zou je het westen respecteren omdat het westen onder andere israel fanancieel steunt en hun wapens levert?
Het enige wat jij niet hebt is trots daarom denk je er anders over dan ik. De omringende landen helpen wel maar niet op nationaal niveau. Als dat zou gebeuren dan krijgen ze israel en amerika achter hun reet aan en daar willen ze niks mee te maken hebben.
En Lionsguy18, over dat landje pikken.Dit is nou wat er in het echt is gebeurd:
http://img294.imageshack.us/my.php?image=palestine2wl5.jpg
Blijkbaar amper geld. De EU die ze verachten geeft veel meer. Je kan niet ontkennen dat die moslimbroeders met geld niets geven. Rijke oliestaten laten ze gewoon stikken.quote:Op zondag 10 december 2006 17:52 schreef Excellence het volgende:
[..]
wie zegt dat ze niet geven? Ze krijgen alleen maar van arabische landen verder!
arabieren die geen oplossing wilen voor de palestijnen? waar haal je dat vandaan?quote:Op zondag 10 december 2006 17:53 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ze helpen financiel niet omdat ze gewoon geen oplossing willen. Mochten ze geld geven dan is er niets aan de hand ze willen het gewoon niet. Moslims praten altijd over hoe goed ze onderling zijn maar er is niets van waar.
Ik heb wel trots, maar goed mijn land heeft ook wat bereikt. Die palastijnen hebben alleen bereikt dat hun land nog verder in de problemen zit. Dat is inderdaad iets om trots op te zijn.
Maar goed zij respecteren ons niet, dan hoeft er nooit geld heen.
ze geven niet zo veel geld maar ze geven teminste wel wat aan hulp organisaties zoals het rode kruis enz.quote:Op zondag 10 december 2006 17:55 schreef niet_links het volgende:
[..]
Blijkbaar amper geld. De EU die ze verachten geeft veel meer. Je kan niet ontkennen dat die moslimbroeders met geld niets geven. Rijke oliestaten laten ze gewoon stikken.
Wat is nou je probleem man? Die arabieren die er voor 1948 leefden zitten er gewoon nog steeds, er zijn 1 miljoen arabieren in israel. Die doen verder nergens moeilijk over omdat ze gewoon democratisch stemrecht hebben.quote:Op zondag 10 december 2006 18:47 schreef Excellence het volgende:
[..]
arabieren die geen oplossing wilen voor de palestijnen? waar haal je dat vandaan?
Wanneer praten moslims over elkaar en zeggen datze goed zijn terwijl ze dat niet zijn?
De palestijnen hebben niets gedaan, israel is hier het probleem. Joden en arabieren leefden voor de 2e wereld oorlog nog in vrede met elkaar totdat israel is opgericht.
Hoe kan je van de palestijnen verwachten dat ze met israel in vrede gaan leven terwijl israel ervoor zorgde dat hun families nu uitgemoord worden en dat iedereen zn huis kwijt raakt?
Dat kan dus gewoon niet en zo iets kan je niet van iemand verwachten. De enige boosdoener hier is israel en als je dat niet kan zijn vind ik het sneu voor je. je ziet elke dag tientallen mensen doodgaan om niks. en dan wil jij zeggen dat de palestijnen het zelf hebben gedaan dat hun land naar de klote is?
|
Joh de palastijnen hebben hun eigen glazen ingegooid. Ze hadden veel meer land kunnen hebben maar nee ze wilde alles. Ieder geval ben ik er voor en de EU voorlopig ook om ze geen geld meer te geven. Laat moslims maar moslims helpen. Dan kan je zien hoe sterk die broederschap is *NIET*quote:Op zondag 10 december 2006 18:48 schreef Excellence het volgende:
[..]
ze geven niet zo veel geld maar ze geven teminste wel wat aan hulp organisaties zoals het rode kruis enz.
Ze moete dus wel veel meer geven en het is jammer dat het neit gebeurt maar daar gaat het nu niet op. Het gaat erom wie dit heeft veroorzaakt en mensen willen niet tegen de feiten aankijken. kijk hoeveel mensen er doodgaan en mensen negeren dat!
Ze willen alles omdat ze daar vroeger leefden. De joden die daar voor de 2e wereld oorlog leefden leefden in vrede. En de arabieren die voor 1958 leefden zijn voor het grootste gedeelte vermoord. Zoek op in google deir yassin! Dat was een dorp die helemaal uitroeid was door de israeliers om zo een signaal te geven voor alle omringende dorpen zodat de mensen gingen vluchten! Zo zijn er wel 100'en steden en dorpen uitgeroeid! DUs kom niet stoer praten van dat alle arabieren in israel nog blij rondlopen. JIj doet alsof er geen ene arabier is vermoord maar je nagaan wat er echt is gebeurd!quote:Op zondag 10 december 2006 19:28 schreef buachaille het volgende:
[..]
Wat is nou je probleem man? Die arabieren die er voor 1948 leefden zitten er gewoon nog steeds, er zijn 1 miljoen arabieren in israel. Die doen verder nergens moeilijk over omdat ze gewoon democratisch stemrecht hebben.
Die filistijnen komen allemaal uit de omringende landen (syrie, egypte etc. etc.). Het is een kunstmatig door de arabische staten gecreëerd probleem. Laat ze hun eigen mensen maar terugnemen.![]()
Moslims helpen elkaar niet intensief vergeleken met de joden. ik heb geen een slecht ding over palestijnen gezegt omdat ik vind dat zij niks fout doen. ze beramen aanslagen en je moet ook weten waarom ze het doen. ze blazen heus niet voor hun lolletje zichzelf op! heel je familie word uitgemoord en je worduit je huis gezet, denk je nou echt dat ze niet gaan terug vechten?quote:Op maandag 11 december 2006 03:32 schreef niet_links het volgende:
@ Excellence
Objectief dat ben jij zeker niet. Ik vind gewoon dat je nooit geld moet geven aan mensen die je verachten. Ik vind ook dat de moslims die het altijd over broederschap hebben en elke keer het palastina conflict erbij halen best wel hun broeders mogen financieren. Dat gebeurd niet... waarom omdat dit conflict handig is om zieltjes te winnen.
Reden dat ik voor de rest niet op je argumenten inga is vrij duidelijk. Israel en die lieve palastijnen van je zijn allebij een stel idioten. Ik blijf de palastijenen wat erger vinden omdat ze doelbewust burgers aanvallen maar de israeli's zijn ook geen lieverdtjes. Jij ziet de palastijnen als engelen, ik heb tenminste nog het realisme om op te merken dat de israeli's ook niet fris zijn. Ik zie jou geen slecht woord over de palastijnen reppen. Kortom als er een persoon niet objectief is ben jij het wel.
Mijn punten, geen geld voor mensen die ons niet moeten en israel niet erkennen. israel erkennen zou handig zijn dan kunnen de israeliers dat niet meer als punt gebruiken en komen ze beide wat dichter bij elkaar. Zolang jij dat niet ziet ach.. objectief enzo.
Dus gewoon beide in hun sop laten gaarkoken. Joden helpen elkaar wel van overal uit de wereld en moslims niet. Zie het verschil.
Ik heb medelijden met de "Palestijnen" en met hun Islamitische medebroeders, zoals jullie jezelf in een slachtofferrol kunnen plaatsen. Lees nog een keertje na wat je hierboven hebt geschreven "Niemand luistert naar de palestijnen blah blah blah" dan ben je toch gewoon zielig bezig?quote:Op maandag 11 december 2006 08:55 schreef Excellence het volgende:
[..]
Moslims helpen elkaar niet intensief vergeleken met de joden. ik heb geen een slecht ding over palestijnen gezegt omdat ik vind dat zij niks fout doen. ze beramen aanslagen en je moet ook weten waarom ze het doen. ze blazen heus niet voor hun lolletje zichzelf op! heel je familie word uitgemoord en je worduit je huis gezet, denk je nou echt dat ze niet gaan terug vechten?
Niemand luistert naar de palestijnen, daarom zijn zij zo hopeloos dat ze zichzelf gaan opblazen, zo krijgen zij tenminste gehoor en doen wat tegen de bezetting van israel.
niemand kan met moordenaars en bezetters in vrede leven, zelfs niet palestijnen dus daarom erkennen ze israel niet!
Doe die oogkleppen af of beter nog ga ze daar actief helpen. Eerst wel een keer die bomgordel uitproberen he om zeker te zijnquote:Op maandag 11 december 2006 08:55 schreef Excellence het volgende:
[..]
Moslims helpen elkaar niet intensief vergeleken met de joden. ik heb geen een slecht ding over palestijnen gezegt omdat ik vind dat zij niks fout doen. ze beramen aanslagen en je moet ook weten waarom ze het doen. ze blazen heus niet voor hun lolletje zichzelf op! heel je familie word uitgemoord en je worduit je huis gezet, denk je nou echt dat ze niet gaan terug vechten?
Niemand luistert naar de palestijnen, daarom zijn zij zo hopeloos dat ze zichzelf gaan opblazen, zo krijgen zij tenminste gehoor en doen wat tegen de bezetting van israel.
niemand kan met moordenaars en bezetters in vrede leven, zelfs niet palestijnen dus daarom erkennen ze israel niet!
Ah gossie gossie ze zijn ook zooo zielig daar......quote:Op maandag 11 december 2006 08:55 schreef Excellence het volgende:
[..]
Woow dat is erg zeg. Moet je nagaan hoe vaak israeliers kinderen doden. Dat is minstens 1000 keer zo veel! Dus als het een israelische kind is vind iedereen het zeilig en als het een palestijns kind is komt het 9 van de 10 keer niet in het nieuws.quote:Op maandag 11 december 2006 09:34 schreef salutem het volgende:
[..]
Ah gossie gossie ze zijn ook zooo zielig daar......
Kinderen gedood door Palestijnse schutters
Ik geloof niet dat er 3000 kinderen door Israeliers op jaarbasis gedood worden. Maar goed ik denk dat ik maar niet meer met jou in discussie moet gaan. Ik heb nog nooit iemand gezien met grotere oogkleppen als jou. Als jij het verschil tussen burgers doden en soldaten doden al niet meer ziet dan ben je ver weg.quote:Op maandag 11 december 2006 17:54 schreef Excellence het volgende:
[..]
Woow dat is erg zeg. Moet je nagaan hoe vaak israeliers kinderen doden. Dat is minstens 1000 keer zo veel! Dus als het een israelische kind is vind iedereen het zeilig en als het een palestijns kind is komt het 9 van de 10 keer niet in het nieuws.
Waarom gaat israel een probleem veroorzaken en dan de schuld leggen op de palestijnen? dan ben je toch onmenselijk bezig. En als je de meerderheid van je familie hebt verloren aan moordenaars dan maakt het niet uit of je burgers dood of soldaten. Voor jou is een israelier een moordenaar en zo kijkt een palestijn een israelier aan. en daar hebben de israeliers zelf voor gezorgd door zoveel mensen te vermoorden en land in te nemen. Dus dan ben je niet zielig bezig als je gehoor wilt geven aan de rest van de wereld.
Is dit een grap. Ik heb jouw post al gezien op de FP, maar zo´n post als dit slaat eigenlijk alles.quote:Op maandag 11 december 2006 17:54 schreef Excellence het volgende:
[..]
Woow dat is erg zeg. Moet je nagaan hoe vaak israeliers kinderen doden. Dat is minstens 1000 keer zo veel! Dus als het een israelische kind is vind iedereen het zeilig en als het een palestijns kind is komt het 9 van de 10 keer niet in het nieuws.
Waarom gaat israel een probleem veroorzaken en dan de schuld leggen op de palestijnen? dan ben je toch onmenselijk bezig. En als je de meerderheid van je familie hebt verloren aan moordenaars dan maakt het niet uit of je burgers dood of soldaten. Voor jou is een israelier een moordenaar en zo kijkt een palestijn een israelier aan. en daar hebben de israeliers zelf voor gezorgd door zoveel mensen te vermoorden en land in te nemen. Dus dan ben je niet zielig bezig als je gehoor wilt geven aan de rest van de wereld.
wie zegt dat ik dat verschil niet zie? Ik zeg alleen maar van als israeliers burgers doden(wat elke dag minstens 15 levens kost) dan doen palestijnen dat ook. ALs je familie word vermoord waarom mag je dat niet terug doen? Waarom heeft israel daar recht op en palestijnen niet? Eigelijk heeft niet recht om te doden maar als het aan de palestijnse kamp gebeurt waarom mag je het dan niet op het israelische kamp doen? Jullie hebben het nu wel over dat palestijnen doelbewust burgers doden maar denk je niet dat het ook wederzijds is? Iedere dag gaan er meer dan 15 mensen dood! Denk je dat het allemaal ongelukjes zijn? Heb je nooit videos gezien van israeliers die op mensen schieten die zitten te protesteren? Of israeliers die op kinderen zitten te schieten? Jullie hebben wel kritiek op palestijnen die burgers doden maar niet israeliers die burgers doden?quote:Op maandag 11 december 2006 18:18 schreef niet_links het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er 3000 kinderen door Israeliers op jaarbasis gedood worden. Maar goed ik denk dat ik maar niet meer met jou in discussie moet gaan. Ik heb nog nooit iemand gezien met grotere oogkleppen als jou. Als jij het verschil tussen burgers doden en soldaten doden al niet meer ziet dan ben je ver weg.
zit niet zo dom te jammeren, kap eens met al jazeera kijken en ga wat meer geschiedenis leren.quote:Op maandag 11 december 2006 19:41 schreef Excellence het volgende:
[..]
wie zegt dat ik dat verschil niet zie? Ik zeg alleen maar van als israeliers burgers doden(wat elke dag minstens 15 levens kost) dan doen palestijnen dat ook. ALs je familie word vermoord waarom mag je dat niet terug doen? Waarom heeft israel daar recht op en palestijnen niet? Eigelijk heeft niet recht om te doden maar als het aan de palestijnse kamp gebeurt waarom mag je het dan niet op het israelische kamp doen? Jullie hebben het nu wel over dat palestijnen doelbewust burgers doden maar denk je niet dat het ook wederzijds is? Iedere dag gaan er meer dan 15 mensen dood! Denk je dat het allemaal ongelukjes zijn? Heb je nooit videos gezien van israeliers die op mensen schieten die zitten te protesteren? Of israeliers die op kinderen zitten te schieten? Jullie hebben wel kritiek op palestijnen die burgers doden maar niet israeliers die burgers doden?
Leg me dat eens uit!
En nee ik ben niet anti semitsch. Ik haat het jodendeom niet. Ik heb het woord jood nog nooit gebruikt in mijn posts hier op in deze topic. ik ben wel anti israel maar niet anti semitsch en daar zit in een verschil in!
geef dan tegenargumenten! Geef maar argumenten waarom israeliers tegen kinderen aan zitten te schieten en waarom ze mensen spontaan doden!quote:Op maandag 11 december 2006 19:53 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zit niet zo dom te jammeren, kap eens met al jazeera kijken en ga wat meer geschiedenis leren.
Volgens mij stond deze nog niet het topic.quote:Kinderen gedood door Palestijnse schutters
Gepost door Redactie - Bron: ANP
Gepubliceerd: maandag 11 december 2006 @ 09:28
In de Gazastrook hebben Palestijnse schutters maandagochtend drie kinderen in de leeftijd van 6 tot 10 jaar gedood. Het gaat om de zoontjes van een hoge functionaris van de Palestijnse veiligheidsdienst. De kinderen waren in een auto op weg naar school. Ook de chauffeur werd gedood.
De kindermoord is mogelijk een wraakoefening in de strijd tussen de fracties van Hamas en Fatah, de twee belangrijkste partijen in de Palestijnse gebieden. De spanning tussen de groeperingen is recent opnieuw opgelopen nadat president Mahmoud Abbas (Fatah) gezegd had vervroegde verkiezingen uit te willen schrijven.
Omdat die "dappere" palastijnse vrijheidstrijders kinderen en burgers als menselijk schild gebruiken. Of ze gebruikenen om hun vuile werk te doen. Als de palastijnen stoppen met aanslagen plegen dan stopt israel ook wel. Maar zodra ze voor een extremistische regering kiezen is dat nu niet bepaald een teken van goede wil. Ik ben dus blij dat de Eu geen geld geeft aan die regering.quote:Op maandag 11 december 2006 20:09 schreef Excellence het volgende:
[..]
geef dan tegenargumenten! Geef maar argumenten waarom israeliers tegen kinderen aan zitten te schieten en waarom ze mensen spontaan doden!
Hoezo "Palestijnse schutters" als de daders onbekend zijn?quote:Op maandag 11 december 2006 21:56 schreef rutger05 het volgende:
Bron: Kinderen gedood door Palestijnse schutters
[..]
Volgens mij stond deze nog niet het topic.
Hef de bezetting op en Israel krijgt het morele gelijk. Tot die tijd ligt het bij de Palestijnen.quote:Weer een bewijs hoe weerzinwekkend deze terroristische organisatie is. Net zo gevaarlijk gestoord als de Hezbollah die Libanon en haar burgers met Israël en haar burgers door hun waanzin ellende hebben gebracht en blijven brengen. Deze weerzinwekkende terroristische organisaties zijn uit op haat verspreiden, verdeeldheid zaaien en verderf. Helaas zie je zelfs in het westen dat er figuren zijn die deze organisaties toejuichen.![]()
Het waren de Joden, snap dat danquote:Op dinsdag 12 december 2006 05:42 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hoezo "Palestijnse schutters" als de daders onbekend zijn?
Je bedoelt van Oost Jeruzalem en de Golan hoogvlakte?quote:Op dinsdag 12 december 2006 05:42 schreef NorthernStar het volgende:
Hef de bezetting op en Israel krijgt het morele gelijk. Tot die tijd ligt het bij de Palestijnen.
Terug naar de grenzen van/voor 1967.quote:Op dinsdag 12 december 2006 05:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Je bedoelt van Oost Jeruzalem en de Golan hoogvlakte?
Lijkt me niet zo´n slim idee
Nee weggeven van het land lijkt lijkt me een zeer slecht plan zou 10-duizenden doden tot gevolg hebben, zowel onder de Israelische bevolking als onder de Islamitische palestijnen die hun territorium moeten bevechten.quote:Op dinsdag 12 december 2006 07:23 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Terug naar de grenzen van/voor 1967.
De West-Bank en de Gazastrook en idd ook Oost Jeruzalem en de Golan.
Slim is imo vrede mogelijk te maken en dat is onmogelijk zolang de bezetting voortduurt.
Dan hoeven ze ook geen PR-bedrijven in te huren om hun imago proberen op te vijzelen...
nou ik denk dat israel helemaal niet stopt. als palestijnen stoppen met het verzet dan gaat israel lekker verder met het land inpikken. En nee de palestijnen gebruiken burgers niet als menselijk schild. De israeliers schieten op burgers en als arugument gebruken ze dat er jihadstrijders tussen de mensen verscholen zaten. dit doen de israeliers keer op keer.quote:Op dinsdag 12 december 2006 05:26 schreef niet_links het volgende:
[..]
Omdat die "dappere" palastijnse vrijheidstrijders kinderen en burgers als menselijk schild gebruiken. Of ze gebruikenen om hun vuile werk te doen. Als de palastijnen stoppen met aanslagen plegen dan stopt israel ook wel. Maar zodra ze voor een extremistische regering kiezen is dat nu niet bepaald een teken van goede wil. Ik ben dus blij dat de Eu geen geld geeft aan die regering.
Als arafat tijden terug voor vrede was gegaan was dit probleem er niet en hadden de palastijnen een stuk meer land. Arafat mocht zelfs in Joranie wonen met zijn medestanders als hij het terrorisme afzwoer. Helaas dat wilde hij niet.
Israel stopt niet omdat het nooit verder is gegaan. Overigens is er nooit sprake geweest van land inpikken omdat dat gewoon is gekocht door de Israeliers. De "palestijnen" zien nu dat van die woestijngrond iets moois te maken valt en beginnen te jammeren dat het gestolen isquote:Op dinsdag 12 december 2006 14:56 schreef Excellence het volgende:
[..]
nou ik denk dat israel helemaal niet stopt. als palestijnen stoppen met het verzet dan gaat israel lekker verder met het land inpikken. En nee de palestijnen gebruiken burgers niet als menselijk schild. De israeliers schieten op burgers en als arugument gebruken ze dat er jihadstrijders tussen de mensen verscholen zaten. dit doen de israeliers keer op keer.
En als arafat vrede wou dan kregen de palestijnen een stuk van hun eigen land terug? Dacht het dus even niet.
een voorbeeld:
stel ik steel een paar knikkers van jou. Jij wil mij in elkaar slaan dus ik zeg van je krijgt 1 knikkertje van mij als je me niet slaat.
Oftewel ik steel er veel en geef jou 1 omdat je je dan rustig houd!
Dat is niet eerlijk! En zo gebeurt dat bij israel en palestina...
Naar het nieuw te vormen land Palestina.quote:Op dinsdag 12 december 2006 13:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En naar wie moet de West-bank en Gaza dan?
quote:Wie zijn de Palestijnen?
Om misverstanden rond het Israëlisch/Arabisch conflict te voorkomen is het belangrijk om de woorden 'Palestijn' en 'Palestijns gebied' (wat dus betwist gebied is) eens onder een objectieve loep te nemen;
Het idee dat we uit de media krijgen is dat we met de Palestijnen met een volk te doen hebben dat honderden zo niet duizenden jaren in het land Palestina heeft geleefd. We krijgen het idee dat de staat Israël een Palestijns of Arabische volk verdrongen heeft.
Het kan voor menigeen een schok zijn om te vernemen dat het Palestijnse volk pas bestaat sinds halverwege de 20e eeuw. Niemand zal een Palestijnse koning, keizer, president of wat dan ook kunnen noemen van voor de oprichting van de staat Israël.
Rond de 2e helft 19e eeuw merkten mensen als Mark Twain, Alphonse de Lamartine, de Britse consul en andere prominenten van die tijd het desolate karakter van het land op. Buiten steden als Jeruzalem kwam je werkelijke geen kop tegen. Volgens Turks Ottomaanse cijfers uit 1882 woonden er toen 141.000 Moslims, zowel van Arabische als niet Arabische komaf. Dit aantal schoot omhoog tot 650.000 Arabieren in 1922. Een toename van de bevolking van 450% in 40 jaar! In 1938 waren het er al meer dan een miljoen: Een toename van 800% in maar 56 jaar! In 1944 zouden er maar liefst 334 mensen per 1000 geboren moeten zijn! Deze toename zou een gevolg zijn van een hoog geboortecijfer. Een exorbitant hoog geboorte cijfer! Globaal 3 maal hoger dan van de Libanesen of Syriërs en 4 maal hoger dan de Egyptenaren.
Waar zijn dan al die ‘Palestijnen’ vandaan gekomen die de bevolking in zo weinig tijd zo dramatisch hebben doen toenemen?
Palestijnen zijn niet te onderscheiden van Syriërs, Jordaniërs (ook een uitvinding), Libanesen, Egyptenaren, Irakezen, enz. Welke taal spraken en spreken de Palestijnen? Palestijns? Welke muntsoort hadden ze? Welke nationaliteit stond er bij de meeste ‘Palestijnen’ 60 jaar geleden in hun paspoort?
Tot aan de oorlog in 1967, noemden de Arabieren die in Israël woonden zich geen eens Palestijn. De naam Palestina komt van de Romeinen die de Joodse temple in Jeruzalem vernietigden. Om de Joden te vernederen, noemden de Romeinen het land Palestina, naar hun aarstvijand, de Filistijnen. In het Britse Palestina waren zelfs beide Joden en Arabieren 'Palestijnen'.
Ondanks dat de Arabieren nu 21 soevereine staten bezitten (er is geen enkel volk dat hierbij in de buurt komt) met een landmassa 800 maal groter als Israël is dat blijkbaar nog niet genoeg. Ze zullen en moeten Israël, een van de kleinste landen van de wereld, ook nog hebben.
Een van de struikelblokken bij de Israëlisch / ‘Palestijnse’ ‘vredesonderhandelingen’ was de Palestijnse claim op Jeruzalem.
Jeruzalem is meer dan 3000 jaar de heilige stad van de Joden geweest. En nooit van welk Arabischvolk dan ook. Laat staan Islamitisch. Toen Jordanië Jeruzalem bezette (1948-1967) was er geen enkele belangstelling voor dit ‘bedevaartsoord’. En ook niet van onder de Turken daarvoor. Raar dat het nu in eens een van de heiligste plekken van de moslims is...
In de Joodse Bijbel komt Jeruzalem, dat door Koning David is gesticht, 669 keer voor. In de Koran niet eenmaal! Dat Mohammed de Al Aksa Moskee bezocht zou hebben is een absolute onmogelijkheid die veel Moslims is wijs gemaakt. De Al Aksa is pas 50 jaar na Mohammeds dood gebouwd! Hiermee vervalt deze religieuze claim.
In het jaar 638 werd Jeruzalem door de Arabieren veroverd en ging het bij het Arabische rijk horen. In 1099 werd het door kruisvaarders veroverd en is het nooit meer in Arabisch bezit geweest.
Jeruzalem werd van 1517 tot 1917 door de Turken geregeerd. Daarna tot 1947 door de Britten.
Meer dan 2000 jaar heeft het land dat nu Israël heet bekend gestaan als Judea en Samaria. Om toch te kunnen aantonen dat de ‘Palestijnen’ de rechtmatige bezitters van het land zijn heeft men de geschiedenis ervan moeten herschrijven cq vervalsen. Het woord ‘Palestijn’ is al een geschiedvervalsing op zich. Om zichzelf als ‘inheems’ te kunnen presenteren namen de ‘Palestijnen’ de naam van een 3000 jaar geleden Canitische volk aan: De Filistijnen. Een connectie tussen de Palestijnen en Filistijnen is er niet. Geen enkele. De Romeinen hebben om de Joden te beledigen het land Palestina genoemd naar hun Bijbelse vijand de Filistijnen.
De Joden hebben de Arabieren niet verdrongen. Tot voorkort zochten Arabieren liever werk in het gehate Israël dan in het geliefde Koeweit, Irak, Syrië, Libanon, Jordanië, enz.
Op 31 Maart 1977 stond in Trouw een interview met PLO-man Zahir Muhsein. Hij zei er toen het volgende:
“The Palestinian people does not exist. The creation of a Palestinian state is only a means for continuing our struggle against the state of Israel for our Arab unity. In reality today there is no difference between Jordanians, Palestinians, Syrians and Lebanese. Only for political and tactical reasons do we speak today about the existence of a Palestinian people, since Arab national interests demand that we posit the existence of a distinct "Palestinian people" to oppose Zionism.
For tactical reasons, Jordan, which is a sovereign state with defined borders, cannot raise claims to Haifa and Jaffa, while as a Palestinian, I can undoubtedly demand Haifa, Jaffa, Beer-Sheva and Jerusalem. However, the moment we reclaim our right to all of Palestine, we will not wait even a minute to unite Palestine and Jordan”. -
Zelfs de PLO-top heeft er dus blijkbaar nooit een geheim van gemaakt. Is ook wel te zien aan het embleem dat Arafat altijd op zijn uniform draagt, waarbij Israël in haar geheel bedekt is met een Palestijnse vlag. Gaan wij deze fascistische methode om het Joodse volk uit te roeien nog langer ondersteunen?
quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:28 schreef Mordrid het volgende:
Palestijnse leiders willen de wereld islamitiseren:
dit verhaal ook op voor de israelischquote:
ik snap je reactie niet eik. leg uit.quote:
een leuke spellingsfoutjequote:Op dinsdag 12 december 2006 20:47 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik snap je reactie niet eik. leg uit.![]()
nou de laatste tijd mooi niet dus ,vandaar alle spanningen van de laatste tijdquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:45 schreef -scorpione- het volgende:
Palestijnse leiders kunnen een heleboel willen, maar ze staan nog altijd gewoon op de loonlijst van het westen...
Spijker op zijn kop, eindeljjk eens iemand die zegt waar het op staatquote:Op dinsdag 12 december 2006 20:57 schreef Slayage het volgende:
wat een uitzichtloze situatie..
En Hamas?quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:14 schreef Meki het volgende:
die olmert moet straf krijgen
als straf naar Feijenoords fans
En waar was jij op het tijdstip van de moord?quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:19 schreef Meki het volgende:
Dat is niet waar
heeft israel gedaan maar geeft iemand anders de schuld
quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:22 schreef Meki het volgende:
ik was , het was afgelopen maandag gebeurd , toen was ik in school
quote:Op dinsdag 12 december 2006 21:28 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
lijkt me nu niet het beste alibi gezien de afgelopen gebeurtenissen
![]()
ja maak de kat maar wijs dat HEEL israel gekocht is.... een klein gedeelte mag wel gekocht zijn maar verder is het land inpikken. wat de israeliers deden was mensen uitbundig uitmoorden zodat de de mensen die in de omliggende dorpen woonden vluchtten. en als ze niet vluchtten dan gingen ze dood. zo makkelijk was dat. in het westen word deze taferelen niet verteld en dat neem ik jou niet kwalijk.quote:Op dinsdag 12 december 2006 15:04 schreef buachaille het volgende:
[..]
Israel stopt niet omdat het nooit verder is gegaan. Overigens is er nooit sprake geweest van land inpikken omdat dat gewoon is gekocht door de Israeliers. De "palestijnen" zien nu dat van die woestijngrond iets moois te maken valt en beginnen te jammeren dat het gestolen is![]()
En stop met het gebruik van de naam "Palestijnen", het is racisme om alle palestijnen over één kam te scheren. Er zijn genoeg "palestijnen" die 100% achter Israel staan (al hoewel hun geluid door Islamitisch geweld wordt gesmoord). Verander jouw term "Palestijnen" beter in "Arabische Islamitische Palestijnen". Het is immers een probleem dat door de omliggende staten gecreëerd is![]()
laat me raden,d it is geschreven door israelier.quote:Op dinsdag 12 december 2006 20:28 schreef Mordrid het volgende:
Palestijnse leiders willen de wereld islamitiseren:
It's an old speach from the currently 'democratically elected' leader of Hamas Government of "Palestine", Khaled Meshaal talking to his people and the whole nation of Islam (the Ummah). THIS IS AN INFORMAL WARNING DIRECTED TOWARDS THE WEST:
Hamas Leader Khaled Mash'al at a Damascus Mosque (in Syria): The Nation of Islam Will Sit at the Throne of the World and the West Will Be Full of Remorse When It Is Too Late
"The Nation of Islam Will Sit at the Throne of the World and the West Will Be Full of Remorse When It Is Too Late.
I say to the [European countries]: Hurry up and apologize to our nation, because if you do not, you will regret it. This is because our nation is progressing and is victorious. Do not leave a black mark in the collective memory of the nation, because our nation will not forgive you.
Tomorrow, our nation will sit on the throne of the world. This is not a figment of the imagination, but a fact. Tomorrow we will lead the world, Allah willing. Apologize today, before remorse will do you no good. Our nation is moving forwards, and it is in your interest to respect a victorious nation.
The Arabs have said: We don't want [conventional] wars, thank you very much. Leave the war to the peoples. Today, the Israeli weapons are of no use against the peoples. We have imposed a new equation in the war. In this equation, our tools are stronger.
Today, you are fighting the army of Allah. You are fighting against peoples, for whom death for the sake of Allah, and for the sake of honor and glory, is preferable to life.
Brothers and sisters, there is confusion in the Western world, and in the American administration. We do not fear their threats."
http://www.youtube.com/watch?v=3B3LLnQIkFg
Ja vooral die palestijnen supporten hoor, terwijl ze iedereen onder dwang tot moslim willen bekekeren, achterlijk die linkse wereld, ze vragen om onderdrukt te worden
laat israel maar die hele palestijnse grondgebied schoonvegen van palestijnen
Dat beslist de rechtmatige bezitter Israel nog altijd en zonder garantie dat Israel erkent en geaccepteerd wordt is er geen reden omdat toe te staanquote:Op dinsdag 12 december 2006 15:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Naar het nieuw te vormen land Palestina.
Israel had de legale plicht om de west-bank en Gaza strook te bezettenquote:Op dinsdag 12 december 2006 16:22 schreef zoalshetis het volgende:
moreel gezien lijkt het me een prima plan om in plaats van terugtrekking uit de 'bezette' (lees geannexeerd na de derde oorlog tegen hen) gebieden ook open te stellen voor palestijnen die graag willen werken en leren hoe je grond vruchtbaar maakt.
maar helaas hebben de gigantische hoeveelheid extremistische moslims een vierde oorlog verklaard. dan is gebied weggeven niet het beste wat je kan doen als je de lust van raketjes afvuren ziet.
Oorlogsrecht deeltje 1, net na het stukje over dat je niet iemand mag aanvallen na dood te hebben gespeeld.quote:Op woensdag 13 december 2006 00:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bron?
excuse me??????quote:Op woensdag 13 december 2006 00:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bron?
ONDER ANDEREN!!!!!quote:Geneva Convention relative to the Protection of Civilian Persons in Time of War
Article 23
Each High Contracting Party shall allow the free passage of all consignments of medical and hospital stores and objects necessary for religious worship intended only for civilians of another High Contracting Party, even if the latter is its adversary. It shall likewise permit the free passage of all consignments of essential foodstuffs, clothing and tonics intended for children under fifteen, expectant mothers and maternity cases.
The obligation of a High Contracting Party to allow the free passage of the consignments indicated in the preceding paragraph is subject to the condition that this Party is satisfied that there are no serious reasons for fearing:
(a) That the consignments may be diverted from their destination;
(b) That the control may not be effective; or
(c) That a definite advantage may accrue to the military efforts or economy of the enemy through the substitution of the above-mentioned consignments for goods which would otherwise be provided or produced by the
enemy or through the release of such material, services or facilities as would otherwise be required for the production of such goods.
The Power which allows the passage of the consignments indicated in the first paragraph of this Article may make such permission conditional on the distribution to the persons benefited there by being made under the local supervision of the Protecting Powers.
Such consignments shall be forwarded as rapidly as possible, and the Power which permits their free passage shall have the right to prescribe the technical arrangements under which such passage is allowed.
http://www.unhchr.ch/html/menu3/b/92.htm
moet?quote:En wat is er dom aan het feit dat Israel als overwinnaar van de 6daagse oorlog gebieden moet bezetten omdat niemand anders ze wil?
sure...quote:Op woensdag 13 december 2006 00:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is wel een verplichting
Verplicht door wie, wat en waarom?quote:Op woensdag 13 december 2006 00:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
ja, is echt zo.
exact het probleem, geven en nemenquote:Op woensdag 13 december 2006 00:21 schreef klaus_beyer het volgende:
wat een kolere zooi, en wat er door sommiges subjectieve mensen hier wordt gepost..is natuurlijk niet zwart en wit. Opliossing is niet mogelijk zonder geven en nenem. Nu hebben de palestijnen alleen niet veel te nemen en te geven.
bronquote:Op woensdag 13 december 2006 00:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is wel een verplichting
Je reageert nu op sp3c of op mij?quote:Op woensdag 13 december 2006 00:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zoek eens op die Nederlandse Joodse site(waar ik nu de naam van kwijt ben) daar staat het allemaal netjes uitgelegd
mjah Jeruzalem ... kun je vergeten (daar moeten de Palestijnen gaan geven) denk ik want dat geven de Israeli's natuurlijk nooit meer op, dat levert echter wel wisselgeld op voor de Palestijnen (dan kunnen ze wat gaan nemen) in evt onderhandelingenquote:Op woensdag 13 december 2006 00:39 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Er stond ooit in de Independent een voorstel van, ik dacht, Lord Owen oa om van Jerusalem een UN protectoraat te maken, Niet van de israelisch, niet van de Palestijnen. En dat nog wat lijnen getrek, op zich werd dit voorstel goed ontvangen door beide kanten echter lagen er te veel hardliners dwars.
Ik moet eens gaan zoeken of ik een digitale versie hiervan kan vinden.
moet ik nu gaan zoeken naar argumenten om jouw standpunt kracht bij te zetten?quote:Op woensdag 13 december 2006 00:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zoek eens op die Nederlandse Joodse site(waar ik nu de naam van kwijt ben) daar staat het allemaal netjes uitgelegd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |