quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 07:01 schreef manhattan het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar roepen dat ik me laat inpalmen door westerse regimes is net zo kortzichtig als dat ik zeg dat jij een buikspreekpop van Halsema bent.
Als we er niets aan zouden moeten doen, hebben we ook niets te zoeken in Irak, Afghanistan en in Libanon als de VN er om zou vragen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:00 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Waarom zouden we er wat aan moeten doen? Ik geef je op een briefje dat de luxe hard achteruit holt als we echt gaan werken aan een goed leven voor de hele wereld.
Ook dan moeten ze maar voelenquote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:00 schreef klez het volgende:
[..]
Met "je" bedoel ik jou ook, als moslim. "We" dus.![]()
Het zou natuurlijk het beste zijn als het initiatief daartoe niet steeds bij de VS komt te liggen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ook dan moeten ze maar voelen
De wereld heeft arme gebieden nodig, net zoals de NL economie illegalen nodig is. Verder moet het M-O een beetje onder controle worden gehouden om niet te hoge olie prijzen te krijgen. En daar is oorlog, onderdrukking en ellende voor nodig. Triest maar waar. En we moeten niet zo zeuren want voorlopig zitten we in het westen nog aan de goede kant.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ow? Israel-Libanon ketende geen prijzenoorlog los, wel?
Er is onlangs nog een "moslim" initiatief genomen om gerespecteerde moslimgeleerden over de hele wereld te verzamelen zodat hun terrorisme onder de moslim moeten kunnen onderdrukken.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:21 schreef klez het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk het beste zijn als het initiatief daartoe niet steeds bij de VS komt te liggen.
Afrika is al arm zat hoor. Midden Oosten heeft niets meer dan een strategisch plek voor de VS en olie, de oorlog in Libanon was niet nodig, niet voor Israelische danwel Libanese kant.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:24 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
De wereld heeft arme gebieden nodig, net zoals de NL economie illegalen nodig is. Verder moet het M-O een beetje onder controle worden gehouden om niet te hoge olie prijzen te krijgen. En daar is oorlog, onderdrukking en ellende voor nodig. Triest maar waar. En we moeten niet zo zeuren want voorlopig zitten we in het westen nog aan de goede kant.
Jawel die was wel nodig. Hezbollah (lees Syrie en Iran) willen daar blijkbaar rommelen dus die vesting aan de westkant van de olie moet beschermd worden.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Afrika is al arm zat hoor. Midden Oosten heeft niets meer dan een strategisch plek voor de VS en olie, de oorlog in Libanon was niet nodig, niet voor Israelische danwel Libanese kant.
Iran en Syrie zitten nog steeds op plaats en kunnen nogsteeds rommelen volgens mij hebben ze nu nog meer zelfvetrouwen ook.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:29 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Jawel die was wel nodig. Hezbollah (lees Syrie en Iran) willen daar blijkbaar rommelen dus die vesting aan de westkant van de olie moet beschermd worden.
De eerste aanvallen van ze zijn toch gepareerd en de VS heeft nog helemaal niet hoeven doen. Daarnaast is weer heel duidelijk dat Hezbollah en vriendjes toch heel agressief zijn en niet van ophouden weten. Dit geeft Israel en de VS weer een extra reden om in Libanon aan de touwtjes te gaan trekken wat het voor Syrie weer wat moeilijker gaat maken.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Iran en Syrie zitten nog steeds op plaats en kunnen nogsteeds rommelen volgens mij hebben ze nu nog meer zelfvetrouwen ook.
Zover is het niet, en zover is het ook niet gekomen. Daarnaast keek de internationale gemeenschap steeds met wijde ogen wanneer de VS een resolutie zou steunen ik denk dat bemiddeling van Frankrijk een grote rol speelde en dat wel indruk heeft gemaakt op de VS, het ironische is dat Israel haar soldaten voor zover ik het weet nog steeds niet terug heeft.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:32 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
De eerste aanvallen van ze zijn toch gepareerd en de VS heeft nog helemaal niet hoeven doen. Daarnaast is weer heel duidelijk dat Hezbollah en vriendjes toch heel agressief zijn en niet van ophouden weten. Dit geeft Israel en de VS weer een extra reden om in Libanon aan de touwtjes te gaan trekken wat het voor Syrie weer wat moeilijker gaat maken.
Mja, de radicalen van Hezbollah die echt gezint zijn om Israel te vernietigen reincarneren echt wel onder een ander naam, dat is niet echt een probleem voor ze, en steun en wapens krijgen ze wel weer zoals gewoonlijk van Oom Ahmed en Bashar.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:38 schreef -scorpione- het volgende:
Israel heeft niet alleen maar verloren in deze oorlog. Als er nu echt eens een goede VN macht komt in Zuid Libanon en Hezbollah wordt daar weggeschopt dan is Israel redelijk tevreden hoor denk ik. Het verlies van een paar soldaten, disposable heroes, liggen ze daar echt niet wakker van.
De VS zou niet veel meer kunnen doen denk ik, ik geloof nou niet dat de VS op het moment genoeg kracht heeft om ook nog oorlog te voeren tegen Iran en Syrie, want dat zou wel gebeurt zijn met Israel als het echt zou escaleren.quote:Frankrijk maakt helemaal geen indruk. De VS ondertekent geen resoluties waar ze niet achter staan. Net als Rusland, China, etc.
Dat bedoelde ik dus met het steunen van resolutie door de VS, nog even en het zou echt escaleren ook Saudie Arabie een trouwe bondgenoot van de VS begon dreigende taal te uiten jegens Israel dus de VS kon niet anders.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:44 schreef -scorpione- het volgende:
We moeten niet verwachten dat het zo snel gaat. Er is geen enkele noodzaak voor de VS meteen na Irak Iran ook te pakken. Maar de voorbereidingen daarvoor zijn echt wel gelegd. De oorlog is Israel is een mooie mogelijkheid voor de VS even afstand te nemen. Als dit conflict een beetje tot rust komt zijn we weer wat maanden verder en heeft de VS ook weer wat beter kunnen herorganiseren en meer info over de situatie.
Altijd.quote:Er broeit gewoon wat under the surface, tenminste dat is mijn idee.
Nou, nou, nou, ik denk niet dat de VS veel druk heeft gevoeld. Die zijn gewoon de baas of je het nu leuk vindt of niet.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:51 schreef Triggershot het volgende:
ook Saudie Arabie een trouwe bondgenoot van de VS begon dreigende taal te uiten jegens Israel dus de VS kon niet anders.
Ook een baas kan beperkte opties hebben.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:55 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Nou, nou, nou, ik denk niet dat de VS veel druk heeft gevoeld. Die zijn gewoon de baas of je het nu leuk vindt of niet.
Ik geef Iran en Syrië hooguit een maand. En dan houden we dezelfde puinhoop over als in Irak. Wat de Amerikaanse politici betrekkelijk weinig interesseert, zoals we weten.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:41 schreef Triggershot het volgende:
De VS zou niet veel meer kunnen doen denk ik, ik geloof nou niet dat de VS op het moment genoeg kracht heeft om ook nog oorlog te voeren tegen Iran en Syrie, want dat zou wel gebeurt zijn met Israel als het echt zou escaleren.
Dat maakt het probleem dus alleen nog maar erger, want nu is niet alleen Hezbollah verantwoordelijk, maar ook het volk in Libanon mede-verantwoordelijk voor de aanvallen door Hezbollah. Die by-the-way begonnen was vanuit Libanon (want sommigen wel weer selectief vergeten zullen hebben), en alszodanig als een oorlogverklaring gezien kan worden op Israel. Zowiezo een grove verbreking van het vredesakkoord tussen Libanon en Israel, die stelde dat Hezbollah (al lang) ontwapend had moeten zijn door Libanon zelf. Dit was trouwens (doelbewust) niet gedaan. De geeft Israel alle recht om terug te slaan. Er kan vervolgens wel beargumenteerd worden dat Israel misschien excessief oorlogsgeweld gebruikte, maar dat neemt niet weg dat Israel gelijk heeft. Tenslotte hebben in WWII de geallieerden ook regelmatig excessief geweld gebruikt tegen Nazi-Duitsland en vielen er grosso motto ook meer doden aan Duitse kantquote:Op donderdag 17 augustus 2006 11:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja zolang Hezbollah geniet van een aanhang van strijders, normale volk en parlementaire macht zal het niet zo makkelijk gaan als ze niet mee werken op alle fronten, daarnaast las ik onlangs ook iets over een radicalere splintergroep van Hezbollah die zich zou splitsen als Hezbollah volledig ontwapend.
Nee, Iran en Syrie zal anders zijn dan Irak, Irak was een land alleen zonder echte bondgenoten, Syrie en Iran hebben een militair samenwerkingsverband, daarnaast denk ik niet dat N-Korea achter zal blijven of "as van het kwaad" te steunen. de VS heeft Irak/Afghanistan niet onder controle laat staan Syrie en Iran wel tegelijk.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:57 schreef klez het volgende:
[..]
Ik geef Iran en Syrië hooguit een maand. En dan houden we dezelfde puinhoop over als in Irak. Wat de Amerikaanse politici betrekkelijk weinig interesseert, zoals we weten.
Het is helemaal geen doel om ze onder controle te houden. Noch in Irak, noch in Afghanistan, noch in Syrië en Iran.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, Iran en Syrie zal anders zijn dan Irak, Irak was een land alleen zonder echte bondgenoten, Syrie en Iran hebben een militair samenwerkingsverband, daarnaast denk ik niet dat N-Korea achter zal blijven of "as van het kwaad" te steunen. de VS heeft Irak/Afghanistan niet onder controle laat staan Syrie en Iran wel tegelijk.
Ik heb het dan ook over dat Amerikanen veilig door Irak en Afghanistan kunnen lopen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:14 schreef klez het volgende:
[..]
Het is helemaal geen doel om ze onder controle te houden. Noch in Irak, noch in Afghanistan, noch in Syrië en Iran.
Sterker nog, bij een dergelijk conflict zal het enige doel zijn de militaire capaciteit voor langere tijd uit te schakelen. Een fluitje van een cent voor de Amerikanen.
Dat hebben ze in Irak wel bewezen.
Ik hoop dat Iran en Syrië beseffen dat ze hoe dan ook aan het kortste eind trekken als ze dit op de spits drijven.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook over dat Amerikanen veilig door Irak en Afghanistan kunnen lopen.
Daar heb ik zo mijn twijfels bij.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 14:32 schreef klez het volgende:
[..]
Ik hoop dat Iran en Syrië beseffen dat ze hoe dan ook aan het kortste eind trekken als ze dit op de spits drijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |