De OP kan hier gevonden worden. Wiki.fokquote:02:55 Israel frees Palestinian parliament official (Reuters)
02:36 Source: Israel aims to push Hezbollah to Litani River until peacekeepers arrive (AP)
01:41 Qatar accuses unnamed Arab states of supporting IDF offensive in Lebanon (Reuters)
01:20 EU to urge swift ceasefire, UN resolution in Lebanon (Reuters)
01:09 CABINET APPROVES EXPANSION OF GROUND OPERATION IN LEBANON (Haaretz)
00:49 Body count in Qana bombing falls sharply (Haaretz)
00:46 British band Depeche Mode cancels planned performances in Israel (Haaretz)
00:32 Iran, France foreign ministers meet in Beirut (Reuters)
00:28 Professor arrested on suspicion of spying says interrogators tied him to chair (AP)
00:14 Lebanon calls for cease-fire at UN Security Council (AFP)
23:50 Assad calls on army to increase readiness to cope with `regional challenges` (AP)
23:36 Palestinians bomb part of separation fence near Jenin trying to infiltrate Israel (Itim)
23:14 Palestinians open fire on IDF position near Tul Karm; no injuries or damage (Itim)
23:07 Man, 24, stabbed to death, apparently in restaurant quarrel in Ramat Gan (Haaretz)
22:51 Bush: Chavez could undermine democracy, but is not military threat (Reuters)
22:46 Qassam rocket lands in open field north of the Gaza Strip; no injuries (Itim)
22:44 German FM calls on Syria to be active partner in Lebanon cease-fire efforts (AP)
22:40 Iran FM says he will meet his French counterpart in Beirut (AP)
22:23 UN relief chief urges Israel to start truce now (Reuters)
22:05 Officials: Syria tells Egypt it opposes international force in Lebanon (AP)
21:57 Peres: Hezbollah working under Iran, can`t be beaten with military strength (AP)
Lijkt mij een subjectieve, éénzijdige benadering.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:05 schreef PLAE@ het volgende:
Ik bekeek het door de ogen van de normale Palestijn. Niet door die van de internationale gemeenschap![]()
Ik denk dan dat de 'normale Palestijn' Hamas net zo lief inwisselt voor een organisatie die hetzelfde verwezenlijkt (op civiel niveau) zonder de terreur en daaruit voortvloeiend represailles (en vice versa).quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:10 schreef PLAE@ het volgende:
Ik bedoel dat bestaansrecht van Hamas he.
Die nederzettingen zijn er omdat er bij de de Osloo-akkoorden geen veilige grensgebieden zijn vastgesteld. Pure zelfverdediging dus.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 01:54 schreef PLAE@ het volgende:
[..]onzin. Ik bekijk het conflict van 2 kanten. Mensen die zwaar eenzijdig reageren hou ik een spiegeltje voor.
Wat wel mijn persoonlijke mening is, en volgens mij ook de normaalste zaak van de wereld is dat die nederzettingen moeten verdwijnen. Ze slaan echt helemaal nergens op. Er is land zat in Israel zelf, waarom moeten ze daar dan wonen?
2e punt. Die muur, dat is alsof je een schutting bouwt in de tuin van je buurman om wat grond van hem weg te kapen om zeg maar de uithangende takken van je boom te beschermen terwijl je die eigenlijk gewoon hoort te snoeien.
De Iraanse taktiek werkt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:21 schreef damian5700 het volgende:
Assad roept leger op paraat te staan
(Novum/AP) - De Syrische president Bashar Assad heeft maandag zijn leger opgeroepen paraat te staan om 'regionale uitdagingen' het hoofd te bieden. Dat heeft het persbureau Sana bericht. Een aantal Syrische reservisten is onlangs opgeroepen, melden reizigers.
Het lijkt erop dat Syrië vreest dat het conflict in Zuid-Libanon tussen Israël en Hezbollah zich uitbreidt naar het eigen grondgebied. Assad riep het leger op harder te trainen, zich voor te bereiden en oplettend te zijn.
Bron
Het aantal bomaanslagen is tot praktisch núl gereduceert sinds die muur er staat.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:31 schreef PLAE@ het volgende:
Het werkt overigens helemaal niet. Het kost klauwen vol met geld.
Hezbollah wordt volledig gefinancierd door Iran. Wiens brood men eet... en dat geldt voor de Libaneze bevolking nog eens létterlijk ook.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:40 schreef Hallulama het volgende:
Een artikel uit het NRC van laatst:
De vrienden van Hezbollah zitten in Iran
'Maar we zijn een Libanese organisatie. We maken geen problemen omdat Teheran dat wil'
"Tussen Iran en Hezbollah in Libanon bestaan nauwe banden. Teheran voelt zich verbonden met alle shi'ieten in de wereld, en andersom. Maar het betekent niet per definitie dat Hezbollah danst naar de pijpen van Iran."
Dat is mijn punt toch helemaal niet?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:36 schreef manhattan het volgende:
[..]
Het aantal bomaanslagen is tot praktisch núl gereduceert sinds die muur er staat.
Hoezo het werkt niet ?
Israël krijgt toch ook zakken met geld van de VS? Dus? En? Maar? Want?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:43 schreef manhattan het volgende:
Hezbollah wordt volledig gefinancierd door Iran. Wiens brood men eet... en dat geldt voor de Libaneze bevolking nog eens létterlijk ook.
Tuurlijk, maar ja, in beide kampen lopen flink wat weirdo's rond, sommigen zelfs MET kinderenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:44 schreef PLAE@ het volgende:
Opvallend overigens dat het vaak streng orthodoxen zijn die er wonen, of is dat helemaal niet opvallend?
Het betekend dat Hezbollah volledig naar de pijpen van Iran danst.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:45 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Israël krijgt toch ook zakken met geld van de VS? Dus? En? Maar? Want?
Geen poep gaan praten.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:44 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Dat is mijn punt toch helemaal niet?
Natuurlijk werkt een muur prima. Mijn klacht is dat ie op Palestijns grondgebied staat, veel grond afpakt van de Palestijnen en dat gewoon annexeerd.
De nederzettingen kostten jarenlang klauwen vol geld aan beveiliging.
'
Snap je wel hoe het er daar zeg maar geografisch werkt? met die nederzettingen?
Ik heb in het verleden eens gehoord wat het per burger kost daar per jaar dat is echt ziek.
Opvallend overigens dat het vaak streng orthodoxen zijn die er wonen, of is dat helemaal niet opvallend?
I agree dude, ik volg je perfect wat betreft die muur, alleen ben ik bang dat sommige gebruikers hier zichzelf blind staren dankzij hun eigen eenzijdigheid.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:58 schreef PLAE@ het volgende:
Nu komt er geen inhoudelijke reactie. Wel straks ineens weer een losse kreet dat het allemaal logisch is en ik gewoon die zionisten haat![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |