zo verrassend is dat niet als je kijkt wat voor hel israel loslaat op de burgerbevolking, "ja iedereen was gewaarschuwd om te vertrekken", maar als je dan kijkt hoeveel vluchtelingen konvooien er gebombardeerd zijn, gisteren nog het konvooi waar de bbc ook in zat, twee duitse journalisten hebben geluk gehad met wat lichte verwondingenquote:Op zondag 30 juli 2006 14:15 schreef Toad het volgende:
Ik heb CNN nog nooit zo kritisch gezien op Israel.
Dat zijn ze niet. De VS en Israel passen hun taal aan aan die van het Midden-Oosten. Niet zoals jij suggereert, dat zij geweld opleggen aan het Midden-Oosten.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:13 schreef LuukBes het volgende:
Het punt is, als je er niet uit wil komen, dan kom je er idd niet uit. Als je zo graag oorlog voert en er belang bij hebt, zul je altijd een reden vinden om het te doen. Dus ja, je hebt gelijk, met sommige mensen valt niet mee te praten, en Bush en Israel zijn goeie voorbeelden.
quote:Op zondag 30 juli 2006 14:28 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Hezbollah "zomaar" raketten afvuurt op Israël,
Ik kijk liever naar het heden, want daar hebben we in de actualiteit mee te maken. En ik zeg ook niet dat ze eruit waren gekomen bij een tafelgesprek, wat je hebt in al die specifieke gevallen steeds te maken met twee extreem moeilijke koppige partijen tegenover elkaar, met tegenstrijdige belangen, die heel weinig water bij de wijn doen en hun eigen fundementalistische ideeen erop nahouden.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:23 schreef klez het volgende:
[..]
Dat zijn ze niet. De VS en Israel passen hun taal aan aan die van het Midden-Oosten. Niet zoals jij suggereert, dat zij geweld opleggen aan het Midden-Oosten.
Je hoeft maar te kijken naar de vredelievende samenleving van Joden in het Westen en het contrast met de integratie van de moslimfundamentalisten om te begrijpen waar de oorsprong van het geweld ligt in het Midden-Oosten. Niet bij Bush of Israel, het geweld aldaar bestond allang voor hen.
Wat een vuile leugens en vertekening vd werkelijkheid. Israel heeft al tig malen bestanden aangeboden en zich oa teruggetrokken. Het is de Hezbollah die al jaren en jaren het bestand verbreekt door vanuit het zuiden Israel te beschieten.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:35 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Maar toch, ondanks dat, dat het uberhaupt niet eens enigzins geprobeerd is, ondanks handreikingen, dat is voor mij gewoon het meest stuitende, en mede het bewijs waar vooral de onwilligheid zit bij de VS en ISrael. De honger naar oorlog en de antipathie jegens vrede is gewoon nog te groot.
het enige fundamentalistische idee dat israel er op na houdt, is dat het niet van de kaart geveegd wil worden door fundamentalisten die israel niet erkennen.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:35 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Ik kijk liever naar het heden, want daar hebben we in de actualiteit mee te maken. En ik zeg ook niet dat ze eruit waren gekomen bij een tafelgesprek, wat je hebt in al die specifieke gevallen steeds te maken met twee extreem moeilijke koppige partijen tegenover elkaar, met tegenstrijdige belangen, die heel weinig water bij de wijn doen en hun eigen fundementalistische ideeen erop nahouden.
Maar toch, ondanks dat, dat het uberhaupt niet eens enigzins geprobeerd is, ondanks handreikingen, dat is voor mij gewoon het meest stuitende, en mede het bewijs waar vooral de onwilligheid zit bij de VS en ISrael. De honger naar oorlog en de antipathie jegens vrede is gewoon nog te groot.
Journalist van TIME Magazine beschreef net een situatie waarin de politieke tak niet op de hoogte is van de militaire/terroristische tak van Hezbollah.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:33 schreef zoalshetis het volgende:
israel heeft niks te maken met 'burgerslachtoffers'.
hezballah (en natuurlijk daarmee ook een gedeelte van het libanese parlement) moet gewoon stoppen.
Interessant.quote:Vrede is een bijkomstig effect van bepaalde handelingen. Geen doel op zichzelf. Alleen idioten willen vrede omdat zij het idee hebben dat er vrede moet zijn.
quote:Op zondag 30 juli 2006 14:40 schreef Toad het volgende:
[..]
Journalist van TIME Magazine beschreef net een situatie waarin de politieke tak niet op de hoogte is van de militaire/terroristische tak van Hezbollah.
[..]
Interessant.![]()
die is leukquote:Op zondag 30 juli 2006 14:39 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Vrede is een bijkomstig effect van bepaalde handelingen. Geen doel op zichzelf. Alleen idioten willen vrede omdat zij het idee hebben dat er vrede moet zijn.
Dat laatste klopt. Maar dat Israel nooit niet aan tafel wil met Hezbollah of Hamas etc, omdat ze niet willen onderhandelen met hen, klopt ook. Datzelfde geldt voor de VS. En met dit principiele koppige standpunt, kom je er nooit uit.quote:Op zondag 30 juli 2006 14:37 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Wat een vuile leugens en vertekening vd werkelijkheid. Israel heeft al tig malen bestanden aangeboden en zich oa teruggetrokken. Het is de Hezbollah die al jaren en jaren het bestand verbreekt door vanuit het zuiden Israel te beschieten.
heb je dat artikel?quote:
tegenstanders die als speerpunt in hun verkiezingsprogram 'israel van de kaart vegen' hebben? en dit dan ook vaak laten merken door terroristische acties?quote:Op zondag 30 juli 2006 14:43 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Dat laatste klopt. Maar dat Israel nooit niet aan tafel wil met Hezbollah of Hamas etc, omdat ze niet willen onderhandelen met hen, klopt ook. Datzelfde geldt voor de VS. En met dit principiele koppige standpunt, kom je er nooit uit.
En daarmee is alles gezegd. Als je de tegenliggende partij niet voor vol aanziet als gesprekpartner, en alleen in good/bad termen kan denken, ben je ver van huis.
Hoezo kun je je dat niet voorstellen? Ken je de geschiedenis van die organisatie wel? Hoe kun je in godsnaam doen alsof dat lafhartig terroristisch groepje fundamentalisten, moreel superieur is aan Israel, die trouwens ook behoorlijk twijfelachtig zijn?quote:Op zondag 30 juli 2006 14:28 schreef ilona-scuderia het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat Hezbollah "zomaar" raketten afvuurt op Israël, actie = reactie?
Israël heeft gewoon een inschattingsfout gemaakt, de aanhang en het ondergrondse netwerk van Hezbollah is veel, maar dan ook veel groter dan men dacht
En daar betalen Amerika en Israël nu een hoge prijs voor
Ok, beide partijen hebben schuld maar als je die beelden van weggedragen dode kinderen in het nieuws ziet dan gruwel je gewoon
Maar ja, iedereen weet dat het toch nooit meer goed komt...
Nee, het werd net op CNN gezegd.quote:
Nuance. 'Van de kaart vegen' is alleen voor hen van toepassing als de status quo zoals die al tijden zo is gehandhaaft blijft. Jij denkt dat Hamas aan tafel wil met Israel, en dat hebben ze al meerdere malen aangegeven sinds ze de macht hebben, met als serieuze eis : "Oke hier zijn onze voorwaarden, jullie moeten van de kaart geveegd worden."quote:Op zondag 30 juli 2006 14:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
tegenstanders die als speerpunt in hun verkiezingsprogram 'israel van de kaart vegen' hebben? en dit dan ook vaak laten merken door terroristische acties?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |