Niet moedwillig of doelbewust, ik denk eerder dat de tegenpartij moedwillig kinderen en andere 'burgers' het strijdtoneel laat opgaan zodat ze kunnen fungeren als een menselijk schild of anders een goed propaganda middel als t fout gaat.quote:Op zondag 16 juli 2006 17:33 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik het niet mee eens met jouw stelling dat Israël moedwillig en doelbewust burgerslachtoffers maakt, dat is namelijk niet zo.
Die tekst gaat echt nergens over. Lieten ze net zien op BBC.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Volgens de Sky News ticker : G8 calls for UN Multi-national force to police Israel-Lebanon border
Ze hadden "embedded journalisten" op hun bootjes om wat propagandaplaatjes te schieten terwijl de marine Libanon onder vuur nam toen even later eentje vol geraakt werd door een raket. Natuurlijk hebben ze zich verkeken. Net als dat Hezbollah in staat is gebleken Miron te raken (een geheime Israelische militaire basis).quote:Op zondag 16 juli 2006 18:09 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Ik verneem net dat er in Israel openlijke kritiek is op de Israelische inlichtingendiensten naar aanleiding van hun missers en gefaalde evaluatie waardoor Hezobollah nog steeds springlevend is. Dan zit Nasrullah toch aardig dichtbij de waarheid met zijn evaluatie, als zelfs in de Israelische gelederen wordt erkend dat zij zich verkeken hebben.
Weet niet wie deze heeft dichtgetrapt, heb wel een vaag vermoedenquote:
Ja, dat klopt ook. Dat is in in het verleden inderdaad gebeurd. Waar heb ik dat lopen ontkennen? Het Israëlische Hooggerechtshof heeft de IDF toen de opdracht gegeven om deze methoden te staken. Er staat me ook iets van bij dat ze ondanks die uitpraak er toch enige tijd mee zijn blijven doorgaan.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:14 schreef Doderok het volgende:
[..]
Bullshit!
DE IDF GEBRUIKT MENSELIJKE SCHILDEN!!! Zij DWINGEN palestijnen met het geweer in de rug!
Het is al de 50ste keer dat schatje dit argument post, het begint eentonig te worden. Dat Israëlische rechtbanken regelmatig verklaard hebben dat het IDF stelselmatig de mensenrechten, internationale conventies en oorlogsrecht overtreedt wil er bij de meesten gewoon niet in blijkbaar.
quote:Op zondag 16 juli 2006 18:28 schreef NorthernStar het volgende:
It will be called the massacre of Marwaheen. All the civilians killed by the Israelis had been ordered to abandon their homes in the border village by the Israelis themselves a few hours earlier. Leave, they were told by loudspeaker; and leave they did, 20 of them in a convoy of civilian cars. That's when the Israeli jets arrived to bomb them, killing 20 Lebanese, at least nine of them children. The local fire brigade could not put out the fires as they all burned alive in the inferno. Another "terrorist" target had been eliminated.
Robert Fisk
Er zitten VN militairen vlakbij, zie hier. Wellicht was dit al ter sprake gekomen in eerdere topics.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:28 schreef _The_General_ het volgende:Leuk zoveel modjes,
hier dus verder. Een vn macht als bufferzone tussen Israel en de omliggende landen. Zou niet verkeerd zijn,
quote:Op zondag 16 juli 2006 18:19 schreef B4CO het volgende:
Hezbollah rockets kill 8 in Haifa
• Israel warns Lebanese of impending heavy attacks
• Hezbollah says it fired "tens" of rockets at Haifa
• Bodies of three missing Israeli sailors recovered
• U.S. military arrives to evacuate embassy in Beirut
quote:Op zondag 16 juli 2006 18:23 schreef Toad het volgende:
Waar gaan we verder?
CNN is ook alleen maar bezig met het doorgeven van de visie van het kabinet Bush. Overigens lijkt me een uitbreiding van de VN troepenmacht aan de grenzen van Israël, Libanon en Syrie geen slecht idee.
quote:Op zondag 16 juli 2006 18:25 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Voor, een bufferzone rondom Israel op het gebied van zowel Israel als de andere staten.
Laten we hopen dat buza zo slim is om even met Israel te bellen daarover ....quote:Op zondag 16 juli 2006 18:31 schreef Slayage het volgende:
Lees op teletekst dat Nederlanders per bus naar Syrie gaan. Spannend...
quote:Op zondag 16 juli 2006 18:34 schreef -scorpione- het volgende:
Zie net dat de president van Malaysia de handdruk propageerd en ik zie daar allerlei vrouwen vol overgave handen schudden. Kijk, het kan dus ook anders.
anders dan wat?quote:Op zondag 16 juli 2006 18:34 schreef -scorpione- het volgende:
Zie net dat de president van Malaysia de handdruk propageerd en ik zie daar allerlei vrouwen vol overgave handen schudden. Kijk, het kan dus ook anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |