abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39881646
Hier verder
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_39881672
quote:
Op zondag 16 juli 2006 17:33 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik het niet mee eens met jouw stelling dat Israël moedwillig en doelbewust burgerslachtoffers maakt, dat is namelijk niet zo.
Niet moedwillig of doelbewust, ik denk eerder dat de tegenpartij moedwillig kinderen en andere 'burgers' het strijdtoneel laat opgaan zodat ze kunnen fungeren als een menselijk schild of anders een goed propaganda middel als t fout gaat.

Wat zou jij doen als je een vijandelijke linie zag die om zich heen 'burgers' verzameld? Niet schieten en de kans lopen om zelf het haasje te zijn, of wel schieten en de kans lopen dat de 'burgers' de klos zijn?

pi_39881677
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:16 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Volgens de Sky News ticker : G8 calls for UN Multi-national force to police Israel-Lebanon border
Die tekst gaat echt nergens over. Lieten ze net zien op BBC.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 16 juli 2006 @ 18:22:16 #4
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_39881713
Dit is een voorstel van niks.

Als er een gedemilitariseerde zone in Noord-Israel komt aan de grens met Libanon met daarbij een gevangenenruil, dan pas kan je spreken over een voorstel waarin de belangen van alle partijen naar voren komen. Het is belachelijk dat Libanons enige defensie, de Hezbollah, 30 km van de grens plaats zou moeten nemen.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_39881739
Helpt niets, slechts een doekje voor het bloeden, maar de wond heelt hiermee niet.
pi_39881800
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_39881843
en weer open.

Het verzoek van Meki had ik even gemist maar ik had de andere al dicht gegooid en was daarna op zoek naar dit topic.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  zondag 16 juli 2006 @ 18:27:42 #8
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_39881845
Ging wat fout
Trotse papa van Eden
pi_39881849
Leuk zoveel modjes,

hier dus verder. Een vn macht als bufferzone tussen Israel en de omliggende landen. Zou niet verkeerd zijn,
  zondag 16 juli 2006 @ 18:28:09 #10
121310 venomsnake
El Saltador
pi_39881851
open, dicht, open, dicht....

"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  † In Memoriam † zondag 16 juli 2006 @ 18:28:27 #11
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39881858
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:09 schreef Super7fighter het volgende:

[..]

Ik verneem net dat er in Israel openlijke kritiek is op de Israelische inlichtingendiensten naar aanleiding van hun missers en gefaalde evaluatie waardoor Hezobollah nog steeds springlevend is. Dan zit Nasrullah toch aardig dichtbij de waarheid met zijn evaluatie, als zelfs in de Israelische gelederen wordt erkend dat zij zich verkeken hebben.
Ze hadden "embedded journalisten" op hun bootjes om wat propagandaplaatjes te schieten terwijl de marine Libanon onder vuur nam toen even later eentje vol geraakt werd door een raket. Natuurlijk hebben ze zich verkeken. Net als dat Hezbollah in staat is gebleken Miron te raken (een geheime Israelische militaire basis).

De schade zit niet in dat bootje of de kapotte antenne in Miron, er is Israel veel aan gelegen dat ze het imago van onaantastbaar behouden.
  zondag 16 juli 2006 @ 18:28:34 #12
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_39881860
  † In Memoriam † zondag 16 juli 2006 @ 18:28:58 #13
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39881865
It will be called the massacre of Marwaheen. All the civilians killed by the Israelis had been ordered to abandon their homes in the border village by the Israelis themselves a few hours earlier. Leave, they were told by loudspeaker; and leave they did, 20 of them in a convoy of civilian cars. That's when the Israeli jets arrived to bomb them, killing 20 Lebanese, at least nine of them children. The local fire brigade could not put out the fires as they all burned alive in the inferno. Another "terrorist" target had been eliminated.

Robert Fisk
pi_39881878
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:28 schreef venomsnake het volgende:
open, dicht, open, dicht....

Weet niet wie deze heeft dichtgetrapt, heb wel een vaag vermoeden
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  zondag 16 juli 2006 @ 18:30:40 #15
16715 Mylene
*schatje*
pi_39881911
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:14 schreef Doderok het volgende:

[..]

Bullshit!
DE IDF GEBRUIKT MENSELIJKE SCHILDEN!!! Zij DWINGEN palestijnen met het geweer in de rug!

Het is al de 50ste keer dat schatje dit argument post, het begint eentonig te worden. Dat Israëlische rechtbanken regelmatig verklaard hebben dat het IDF stelselmatig de mensenrechten, internationale conventies en oorlogsrecht overtreedt wil er bij de meesten gewoon niet in blijkbaar.
Ja, dat klopt ook. Dat is in in het verleden inderdaad gebeurd. Waar heb ik dat lopen ontkennen? Het Israëlische Hooggerechtshof heeft de IDF toen de opdracht gegeven om deze methoden te staken. Er staat me ook iets van bij dat ze ondanks die uitpraak er toch enige tijd mee zijn blijven doorgaan.

En ja, ik zal het argument dat andere partij ook gebruik maakt van menselijke schilden nog wel vaker posten. Het is namelijk actueel. Wen er maar aan.
  zondag 16 juli 2006 @ 18:30:51 #16
121310 venomsnake
El Saltador
pi_39881918
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:28 schreef NorthernStar het volgende:
It will be called the massacre of Marwaheen. All the civilians killed by the Israelis had been ordered to abandon their homes in the border village by the Israelis themselves a few hours earlier. Leave, they were told by loudspeaker; and leave they did, 20 of them in a convoy of civilian cars. That's when the Israeli jets arrived to bomb them, killing 20 Lebanese, at least nine of them children. The local fire brigade could not put out the fires as they all burned alive in the inferno. Another "terrorist" target had been eliminated.

Robert Fisk

collateral damage zeggen ze dan...
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_39881928
Ik begin het allemaal een beetje vaag vinden wat Israel allemaal doet. Ontzien ze nu de burgers of niet?
pi_39881930
Internationale troepenmacht om de vrede te bewaren, ontruiming van de West bank, splitsing van Jeruzalem, oprichting van de staat Palestina.
Meer is er niet nodig.
Golan hoogtes misschien nog...
pi_39881936
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:28 schreef _The_General_ het volgende:
Leuk zoveel modjes,

hier dus verder. Een vn macht als bufferzone tussen Israel en de omliggende landen. Zou niet verkeerd zijn,
Er zitten VN militairen vlakbij, zie hier. Wellicht was dit al ter sprake gekomen in eerdere topics.
pi_39881942
Lees op teletekst dat Nederlanders per bus naar Syrie gaan. Spannend...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_39881950
Geplaatst in het gesloten topic:
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:19 schreef B4CO het volgende:
Hezbollah rockets kill 8 in Haifa

• Israel warns Lebanese of impending heavy attacks
• Hezbollah says it fired "tens" of rockets at Haifa
• Bodies of three missing Israeli sailors recovered
• U.S. military arrives to evacuate embassy in Beirut
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:23 schreef Toad het volgende:
Waar gaan we verder?

CNN is ook alleen maar bezig met het doorgeven van de visie van het kabinet Bush. Overigens lijkt me een uitbreiding van de VN troepenmacht aan de grenzen van Israël, Libanon en Syrie geen slecht idee.
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:25 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Voor, een bufferzone rondom Israel op het gebied van zowel Israel als de andere staten.
pi_39881976
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:31 schreef Slayage het volgende:
Lees op teletekst dat Nederlanders per bus naar Syrie gaan. Spannend...
Laten we hopen dat buza zo slim is om even met Israel te bellen daarover ....
pi_39882010
Zie net dat de president van Malaysia de handdruk propageerd en ik zie daar allerlei vrouwen vol overgave handen schudden. Kijk, het kan dus ook anders.
pi_39882032
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:34 schreef -scorpione- het volgende:
Zie net dat de president van Malaysia de handdruk propageerd en ik zie daar allerlei vrouwen vol overgave handen schudden. Kijk, het kan dus ook anders.
-Rabia Al-Basri
pi_39882059
quote:
Op zondag 16 juli 2006 18:34 schreef -scorpione- het volgende:
anders dan wat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')