abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40182063

Voorgaande links
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #01
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #02
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #03
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #04
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #05
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #06
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #07
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #08
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #09
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #10
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #11
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #12
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #13
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #14
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #15
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #16
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #17
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #18
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #19
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #20
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #21
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #22
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #23
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #24
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #25
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #26
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #27
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #28
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #29
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #30
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #31
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #32
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #33
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #34
  • Israël, Libanon/Gaza, oorlog #35

Plaatsen van picca's ?
    Natuurlijk willen we graag dat je toepasselijke foto's post behorende bij dit conflict. Er is echter kleine uitzondering.
    Foto's van ernstig bebloede, verminkte , gedode slachtoffers mogen echter niet direct zichtbaar zijn. Deze foto's hebben we namelijk liever achter een linkje met een passende waarschuwing erachter.

Nieuwssites
    http://ynetnews.com/
    http://english.aljazeera.net/HomePage
    http://www.haaretz.com/
    http://www.irna.ir/en/
    http://news.google.nl/
    http://edition.cnn.com/
    http://www.jpost.com/
    http://news.bbc.co.uk/
    http://www.sky.com/skynews/home
    http://www.foxnews.com/
    http://abcnews.go.com/
    http://today.reuters.com/news/home.aspx
    http://www.israelnationalnews.com/

Overige links
    Hezbollah website: www.moqawama.net - engels
    IDF website: www.idf.il - engels
    Woordenlijst M-O dossier
    Live stream van de Israelische nieuwszender Channel10
    Live stream van de Arabische nieuwszender Al-Jazeera

Picca's

]

Laatste nieuws:
    Haaretz nieuws ticker
    Yedioth Ahronot RSS Feed

Headlines:
  • 23:49 Unknown number of Americans stranded in S. Lebanon, as U.S. evacuation wraps up (AP)
  • 23:44 Israeli shell hits UN base in south Lebanon; casualties reported (Reuters)
  • 22:37 Hezbollah official: Didn`t expect such strong response to capture of IDF soldiers (AP)
  • 22:35 Palestinian officials: 20 IDF jeeps enter Ramallah, surround building (AP)
  • 22:11 Greek police clash with demonstrators outside the Israeli Embassy in Athens (AP)
  • 22:10 Two IDF soldiers lightly hurt in mortar attack in Upper Galilee (Channel 10)
  • 21:39 Haifa resident suffers heart attack, dies, during Katyusha strike on city (Haaretz)
  • 21:35 Bush on Lebanon crisis: Our goal is to have a lasting, not temporary peace (Reuters)
  • 21:24 Siren sounds in Haifa (Channel 1)
  • 20:45 Haifa police detain four people who took part in anti-war rally (Haaretz)
  • 20:18 One person lightly hurt in Katyusha strike near Ma`alot (Channel 10)
  • 20:01 Red Cross says some Lebanon villages still cut off from aid supplies (Reuters)
  • 19:47 EU to lobby for international force to help Beirut disarm Hezbollah (Reuters)
  • 19:38 Tory MP: IDF`s Lebanon raid reminiscent of Nazi atrocity on Warsaw ghetto (Agencies)
  • 19:35 Beilin petitions court, says actions in Lebanon constitute declaration of war (Haaretz)
  • 19:05 Mahmoud Ahmadinejad warns Lebanon fighting could trigger broader hostilities (AP)
  • 18:49 15-year-old killed in Katyusha strike on Maghar named as Da`a Abbas (Haaretz)
  • 18:18 U.S. Democrats blast Iraqi Prime Minister Maliki on Israel statements (Reuters)
  • 18:14 Greek trade unions to march against attacks in Lebanon (AP)
  • 18:06 First shipment of U.S. aid arrives in Lebanon (AP)
  • 17:57 Katyusha rockets land near Acre; no injuries reported (Channel 10)
  • 17:45 Officials: Up to 20,000 peacekeepers needed to take over south Lebanon (Reuters)
  • 17:38 Siren sounds in Haifa (Channel 2)
  • 17:22 Russian President Vladimir Putin says Israel has the right to security (AP)
  • 16:57 Two Palestinians hurt as IAF aircraft fires rocket at house in southern Gaza (AP)
  • 16:54 IDF general: Army has killed 20-30 Hezbollah fighters in past day (Reuters)
  • 16:53 Peretz: Israel to hold south Lebanon security strip until int`l force arrives (Reuters)
  • 16:49 IAF renews aerial strikes of Beirut (Channel 2)
  • 16:48 Three Katyusha rockets land in vicinity of Nahariya; no injuries (Haaretz)
  • 16:36 Abbas: We are exerting all our efforts to release IDF soldier Gilad Shalit (AP)
  • 16:31 Rice: United States grieves for victims of violence in the Middle East (AP)
  • 16:05 Representative dollar exchange rate set at $1 / NIS 4.4280 (Haaretz)
  • 15:40 Katyusha rockets land in open areas near Safed and Hatzor; no injuries (Haaretz)
  • 15:27 Siren sounds in Safed (Haaretz)
  • 15:26 Rice: There is a need to remain focused on establishing a Palestinian state (Reuters)
  • 15:25 Lebanese PM says will press for immediate cease-fire at Rome conference (Reuters)

Bush & Blair
    Blair & Bush

De OP kan hier gevonden worden.
    Wiki.fok

Hou het svp on-topic!

Libanon dus ...

[ Bericht 13% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 25-07-2006 22:54:17 ]
  •   dinsdag 25 juli 2006 @ 22:30:45 #2
    70154 klez
    100 million+ death and countin
    pi_40182115
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 22:25 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als je die laatste zin nu eens zou omdraaien.

"Veel voorstanders van Israel zien het inderdaad als een (heilige) oorlog tegen de Islam"

Vandaar wellicht oproepjes op Fok! om mee te gaan op Jihad zich aan te melden voor het IDF?
    Jaja, de heilige oorlog tegen de Islam. Jij krijgt het helemaal gedraaid. Wil je niet serieus genomen worden?

An MP yesterday urged Bahrain to launch a holy war (jihad) against Israel, to rescue the Palestinian people.
    "They have invented a myth that Jews were massacred "
    Ahmadinejad, leader of Iran
      dinsdag 25 juli 2006 @ 22:31:15 #3
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_40182130
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 22:06 schreef klez het volgende:

[..]

Da's een goede redenering.
    Als je reageert op agressie ben jij degene die erom vraagt...
    Of je bent niet zo slim, dat kan ook.
    quote:
    Israel trekt zich terug uit Libanon en wordt als dank beschoten met raketten.
    Door een groep idioten ja. Heeft verder weinig met de staat Libanon te maken. Als hezbollah extreem lange afstandsraketten zou hebben en zich in een ander staatje zouden vestigen waar de overheid ze niet aan kan (ik noem maar wat: swaziland of zo), dan zou je dat ook helemaal aan gort moeten bombarderen?

Dat zou leuk zijn, krijgen we over een tijdje de eerste Swazi-terroristen tegen Israel .
    When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
      † In Memoriam † dinsdag 25 juli 2006 @ 22:32:09 #4
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_40182154

Red Cross ambulances destroyed in Israeli air strike on rescue mission

The ambulance headlamps were on, the blue light overhead was flashing, and another light illuminated the Red Cross flag when the first Israeli missile hit, shearing off the right leg of the man on the stretcher inside. As he lay screaming beneath fire and smoke, patients and ambulance workers scrambled for safety, crawling over glass in the dark. Then another missile hit the second ambulance.

Even in a war which has turned the roads of south Lebanon into killing zones, Israel's rocket strike on two clearly marked Red Cross ambulances on Sunday night set a deadly new milestone.

>> The Guardian
    pi_40182209
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 22:25 schreef Posdnous het volgende:
    Ja, praten.
    Dat is gelukkig ook nog nooit geprobeerd. Ga toch weg man, het is nu gewoon genoeg geweest.
    Ze gaan het nu weer eens anders doen en daar hebben ze gelijk in.
    Praten is over. En Hezbollah en Hamas hebbben daar zelf voor gekozen.
    Beiroet: de gekste!
    pi_40182267
    Israel moest wat doen tegen Hezbollah, dit kon niet zo door gaan. Het dan ook een beetje makkelijk nu te zeggen dat israel dit niet had moeten doen. Vanuit Israel's perspectief was het gewoon een keer genoeg. En geef ze eens ongelijk. Triest voor Libanon, dat wel, maar daarvoor moeten ze toch echt vooral bij hun Islamtische vrienden zijn. Ook al deed Hezbollah ook goede dingen, het blijft een gewapende organisatie die ook de confrontatie zocht, laat je die zijn gang gaan dan krijg jet vroeg of laat het deksel een keer op de neus. Nu dus.
    pi_40182289
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 22:33 schreef Recovering het volgende:
    En Hezbollah en Hamas hebbben daar zelf voor gekozen.
    De Pallies hebben massaal voor Hamas gekozen, en de Libanezen hebben geen korte metten gemaakt met de gijzelaars van hun land dus de cirkel is weer rond.
    Beiroet: de gekste!
      dinsdag 25 juli 2006 @ 22:36:41 #8
    45206 Pietverdriet
    Ik wou dat ik een ijsbeer was.
    pi_40182321
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 22:25 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Ja, praten.
    Hezbolla wil niet praten, die willen Israel vernietigen, die willen geen vrede, die willen israel beschieten, en de joden de zee indrijven.
    In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
      dinsdag 25 juli 2006 @ 22:40:38 #9
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_40182463
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 22:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hezbolla wil niet praten, die willen Israel vernietigen, die willen geen vrede, die willen israel beschieten, en de joden de zee indrijven.
    Dan dwing je ze maar om te praten.

Dat gezeur altijd van 'zij willen niet'.

Het is godverdomme gewoon een terroristische groepering van een paar duizend man, het is China niet.

En al die grote landen zouden niet eventjes die groep aan de tafel kunnen krijgen en moeten PER SE onschuldige wijken bombarderen. Zo naief ben je toch niet hoop ik he?
      Moderator dinsdag 25 juli 2006 @ 22:41:18 #10
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40182488
    ze willen best praten, net als Ethiopie ... die praten alle kanten op zolang ze hun zin maar krijgen

anders worden ze boos
    Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
    Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
      dinsdag 25 juli 2006 @ 22:41:25 #11
    70154 klez
    pi_40182491
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 22:31 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Of je bent niet zo slim, dat kan ook.
    [..]
    Das geen antwoord. Dus als je jezelf verdedigt tegen raketten vraag je erom in zee gedreven te worden?
    Dombo. Of pacifist, dat kan ook, maar op de een of andere manier geloof ik daar niet zo in, in jouw geval
    quote:
    Door een groep idioten ja. Heeft verder weinig met de staat Libanon te maken.
    Nee. Ze zitten alleen maar in de staat Libanon... Wat heeft het ermee te maken?
    quote:
    Als hezbollah extreem lange afstandsraketten zou hebben en zich in een ander staatje zouden vestigen waar de overheid ze niet aan kan (ik noem maar wat: swaziland of zo), dan zou je dat ook helemaal aan gort moeten bombarderen?
    Een paar honderd doden noem ik niet "aan gort bombarderen". Moet je eens kijken hoe ze dat in Sudan aanpakken. Dat begint op "gort" te lijken, honderdduizenden doden.
      dinsdag 25 juli 2006 @ 22:41:28 #12
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_40182495
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 22:33 schreef Recovering het volgende:

[..]

Dat is gelukkig ook nog nooit geprobeerd. Ga toch weg man, het is nu gewoon genoeg geweest.
    Ze gaan het nu weer eens anders doen en daar hebben ze gelijk in.
    Praten is over. En Hezbollah en Hamas hebbben daar zelf voor gekozen.
    Jezelf verlagen tot het niveau van terroristen is altijd vrij tragisch.

Vooral als mensen dat ook nog oke vinden .
    pi_40182536
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 22:25 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als je die laatste zin nu eens zou omdraaien.

"Veel voorstanders van Israel zien het inderdaad als een (heilige) oorlog tegen de Islam"

Vandaar wellicht oproepjes op Fok! om mee te gaan op Jihad zich aan te melden voor het IDF?
    Er zullen ook best wel mensen zijn die een oorlog tegen de islam willen. De oproep waar jij op doelt heeft daar echter niets mee te maken.

Wat ik bedoel te stellen is dat er veel tegenstanders van Israël de strijd tegen Israël zien als een strijd van de islam tegen Israël. Bij mijn beste weten is er echter geen enkele reden om vanwege de islam een (heilige) oorlog te voeren tegen Israël.
      dinsdag 25 juli 2006 @ 22:46:06 #14
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_40182663
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 22:41 schreef klez het volgende:

[quote]Das geen antwoord. Dus als je jezelf verdedigt tegen raketten vraag je erom in zee gedreven te worden?
    Dombo. Of pacifist, dat kan ook, maar op de een of andere manier geloof ik daar niet zo in, in jouw geval
    Tja, het verleden heeft wel uitgewezen dat ze alleen maar ellende bereiken met dit gedoe. Noem het dan niet dom, maar gewoon enorm kortzichtig. ook goed.
    quote:
    Nee. Ze zitten alleen maar in de staat Libanon... Wat heeft het ermee te maken?
    We hebben het hier volgens mij over het 'vijadige element' en daar heeft Libanon als staat idd weinig mee te maken.
    quote:
    Een paar honderd doden noem ik niet "aan gort bombarderen".
    Ik raad je aan eens de beelden te bekijken en de verslagen over dat werkelijk alles wat was opgebouwd weer vernietigd is.
    beetje rare bagatellisering dit .
    quote:
    Moet je eens kijken hoe ze dat in Sudan aanpakken. Dat begint op "gort" te lijken, honderdduizenden doden.
    Inderdaad. (al snap ik niet wat dat hiermee te maken heeft).
      dinsdag 25 juli 2006 @ 22:46:21 #15
    45206 Pietverdriet
    pi_40182669
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 22:40 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Dat doet men nu toch?
      Moderator dinsdag 25 juli 2006 @ 22:47:52 #16
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40182726
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 22:40 schreef Posdnous het volgende:

[..]

daar is Israel nu mee bezig
    quote:
    Dat gezeur altijd van 'zij willen niet'.

Het is godverdomme gewoon een terroristische groepering van een paar duizend man, het is China niet.
    een terroristische groepering die ingegraven zit in een land waar een meerderheid ze niet weg wil hebben

ze gewoon tot in den treure door laten gaan kun je als Israelische regering ook niet oneindig aan je burgers verkopen, UNIFIL mag niets en de VN doet niets om daar verandering in te brengen
    dan is op een gegeven moment Israel aan zet
    quote:
    En al die grote landen zouden niet eventjes die groep aan de tafel kunnen krijgen en moeten PER SE onschuldige wijken bombarderen. Zo naief ben je toch niet hoop ik he?
    jij bent toch hoop ik ook niet zo naief om te denken dat er PER SE onschuldige wijken gebombardeerd moeten worden hoop ik he?

een handvol dode Libaneze burgers schiet Israel helemaal nix mee op
      dinsdag 25 juli 2006 @ 22:48:29 #17
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_40182751
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 22:42 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Er zullen ook best wel mensen zijn die een oorlog tegen de islam willen. De oproep waar jij op doelt heeft daar echter niets mee te maken.

Wat ik bedoel te stellen is dat er veel tegenstanders van Israël de strijd tegen Israël zien als een strijd van de islam tegen Israël.
    Precies, zover hebben we al die arme mensen inmiddels gekeregen. Dat ze zich allemaal scharen achter die fundi-idioten die het hoogste woord hebben. Dat zijn de enigen die nog iets uitstralen van 'wij kunnen er iets aan doen'. Dan wordt het vanzelf wel een jihad ja.
      dinsdag 25 juli 2006 @ 22:49:50 #18
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_40182802
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 22:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat doet men nu toch?
    Door al die arme wijken te bombarderen dwing je die terroristen tot praten .

Net alsof die het ene reet kan schelen hoeveel onschuldige doden er vallen. Die weten het toch wel zo te draaien dat het puur en alleen Israels schuld is.
      Moderator dinsdag 25 juli 2006 @ 22:51:01 #19
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40182838
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 22:49 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Net alsof die het ene reet kan schelen hoeveel onschuldige doden er vallen. Die weten het toch wel zo te draaien dat het puur en alleen Israels schuld is.
    er wordt wel meer gebombardeerd dan arme wijken
      dinsdag 25 juli 2006 @ 22:51:54 #20
    45206 Pietverdriet
    pi_40182865
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 22:49 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Je denkt dat Israel bewust die wijken beschiet, gewoon zomaar, om die bevolking te treffen?
    quote:
    Jij schijnt dat iig wel te denken.
      dinsdag 25 juli 2006 @ 22:57:04 #21
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_40183044
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 22:51 schreef sp3c het volgende:

[..]

er wordt wel meer gebombardeerd dan arme wijken
    Mwa, wat belangrijke vluchtwegen en infrastructuur etc. ja

Waar ook weer de burgers de dupe van zijn idd.

Hoofdzakelijk woonwijken toch.
      dinsdag 25 juli 2006 @ 22:59:04 #22
    54997 Posdnous
    Moslima-knuffelaar
    pi_40183095
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 22:51 schreef Pietverdriet het volgende:

Jij schijnt dat iig wel te denken.
    .

Ik heb alleen de illusie dat een land wat zichzelf democratisch en beschaafd noemt en nota bene Westerse steun krijgt iets meer waardigheid, intellect en menselijkheid heeft dan een groepje idiote terroristen.

Nu zijn ze voor mij gewoon gelijk.
      dinsdag 25 juli 2006 @ 22:59:44 #23
    45206 Pietverdriet
    pi_40183129
    http://www.sueddeutsche.de/,tt1l7/ausland/artikel/410/81329/
    Kijk, Joshka Fisher heeft het door, daar zou Groen Links of de SP een voorbeeld aan kunnen nemen, maar die zie ik niet tot een intellectuele prestatie als dit inzicht in staat..
      Moderator dinsdag 25 juli 2006 @ 23:00:38 #24
    14679 crew  sp3c
    Geef me die goud!!!
    pi_40183167
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 22:57 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Mwa, wat belangrijke vluchtwegen en infrastructuur etc. ja

Waar ook weer de burgers de dupe van zijn idd.

Hoofdzakelijk woonwijken toch.
    wat een onzin als ze hoofdzakelijk woonwijken beschoten dan bestond beiroet nu niet meer

die m109 howitzers die nu al 2 weken lang non stop aan het schieten zijn die schieten niet op beiroet ... dat halen ze niet eens
      dinsdag 25 juli 2006 @ 23:02:58 #25
    70154 klez
    pi_40183278
    quote:
    Op dinsdag 25 juli 2006 22:46 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Tja, het verleden heeft wel uitgewezen dat ze alleen maar ellende bereiken met dit gedoe. Noem het dan niet dom, maar gewoon enorm kortzichtig. ook goed.
    [..]
    Nee hoor. de geschiedenis heeft uitgewezen dat Israel al een keer of drie is aangevallen door buurlanden ondanks een mandaat van de VN.
    quote:
    We hebben het hier volgens mij over het 'vijadige element' en daar heeft Libanon als staat idd weinig mee te maken.
    [..]
    Hoe kan dat nou? Dus als de Bossche bollen een raketaanval op Dortmund lanceren verwacht jij dat Duitsland geen problemen met Nederland heeft?
    quote:
    Ik raad je aan eens de beelden te bekijken en de verslagen over dat werkelijk alles wat was opgebouwd weer vernietigd is.
    beetje rare bagatellisering dit .
    [..]
    Ik bagatelliseer helemaal niets. Vernietiging van gebouwen en bruggen kan een duidelijk militair doel dienen. En soms worden daar fouten bij gemaakt. Das heel wat anders dan tanks op een ziekenhuisterrein plaatsen of raketten op Haifa afschieten.
    quote:
    Inderdaad. (al snap ik niet wat dat hiermee te maken heeft).
    Het toont aan dat de Israelis blijkbaar een bepaalde voorzichtigheid aan de dag leggen bij hun oorlogvoering.
    Iets waar ik Hezbollah nog nooit op betrapt heb.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')