Kan je dan echt niet inzien dat dit Israëlische leger gewoon bezig is met bijzonder foute acties?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:12 schreef rutger05 het volgende:
Ja kijk dan hoe schandalig ze elke dag behandelt wordenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:10 schreef remlof het volgende:
[..]
dat mag ook best wel, als tegenwicht...
je zal maar palestijn zijn, kan me heel goed voorstellen dat die op een gegeven moment verder gaan dan stenen gooien... als je al zo lang door je bezetter op zo'n manier wordt behandeld
Reutersquote:Saudi Arabia blames Hizbollah
RIYADH (Reuters) - Saudi Arabia on Thursday blamed "elements" inside Lebanon for the violence with Israel, in unusually frank language directed at guerrilla group Hizbollah and its Iranian backers.
"A distinction must be made between legitimate resistance and uncalculated adventures undertaken by elements inside (Lebanon) and those behind them without recourse to the legal authorities and consulting and coordinating with Arab nations," a statement carried by the official news agency SPA said.
"These elements should bear the responsibility for their irresponsible actions and they alone should end the crisis they have created."
Israel struck Beirut airport and military airbases and blockaded Lebanese ports on Thursday, intensifying reprisals that have killed 55 civilians in Lebanon since Hizbollah captured two Israeli soldiers a day earlier.
"They (the elements) are exposing Arab nations and their gains to grave dangers without these nations having a say in the matter," said the statement, which reiterated Saudi support for Palestinian and Lebanese resistance against Israeli occupation.
The statement did not make clear what Arab gains might mean.
The Israeli army said Hizbollah fighters rained more than 100 rockets on northern Israel in their heaviest bombardment in a decade, hitting Israel's third largest city, Haifa. Hizbollah, a group backed by Iran and Syria, denied it had fired on the port city.
Arab governments have agreed to send their foreign ministers to Cairo for an emergency meeting on Saturday to discuss the Israeli attacks on Lebanon and the Palestinian territories.
But the 22-member League has not yet seen specific proposals for a joint Arab response to the Israeli attacks.
Major Arab governments other than Syria are not expected to give unqualified backing Hizbollah, or the Palestinian militant group Hamas which is holding an Israeli soldier hostage.
ik kots op Israel omdat ze de palestijnen onderdrukken, al decennia lang en in weerwil van resolutie 242...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:12 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Jij bent dan ook een fan van BaajGuardian en kotst op Israel.
Nee, maar dat hebben Palestijnse of Libanese burgers ook niet. Toch ondervinden ze nu de wraak van een op hol geslagen Israëlisch oorlogsapparaat, en de enige redenen daarvoor zijn twee kidnappingen door een terroristische organisatie die in hun land opereert.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:02 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Ik moet zeggen dat ik je fairheid in deze discussie wel waardeer; dat mis ik vaak op Fok!. Geen persoonlijke aanvallen en geen onnodige flames, maar gewoon een open discussie.
[..]
Je gaat daarbij uit van een bepaalde machtsverdeling. Israël heeft volgens jou het recht om aangrenzende landen 'op hun plaats te wijzen'. Terwijl dat, gelet op de ontstaansgeschiedenis van Israël, niet echt op zijn plaats is. (De fundamentele discussie, is het Balfour-akkoord terecht?)
[..]
Precies, dat vind ik ook. Daarom ook mijn vraag: Wat is nog een beschaafd land, als het 'grote Westerse baken', de VS, zich inmiddels ongestraft kan bezighouden met dit soort twijfelachtige zaken in een juridisch schemergebied. Een juridisch schemegerbied waarvan ze maar al te graag gebruik maken, terwijl de War-on-Terrorism eigenlijk gebaseerd is op verwijten die hen ook gemaakt kunnen worden?
De ultieme generalisatie van het donkere semitische, neksnijdende volk, komt daarmee wil in een heel ander daglicht te staan.
ja, zo gaat het vast in elke busquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:17 schreef Roi het volgende:
[..]
Ja kijk dan hoe schandalig ze elke dag behandelt worden!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En hier een filmpje hoe vernederend die controles zijn!
WAAROM zou het niet zo in elke bus gaan zoals op die foto's en dat filmpje maar wel wel ALTIJD zo zodat er iemand sterft of dat ze extra lang moeten wachten ?!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:22 schreef remlof het volgende:
[..]
ja, zo gaat het vast in elke bus
als je vrouw moet bevallen en er zijn complicaties waardoor ze naar het ziekenhuis moet maar daar kan ze niet op tijd komen omdat ze niet langs een checkpoint komt en ze verliest haar baby, dat is ook lachen joh!
de waarheid ligt altijd in het midden... maar aangezien de israeli's de lakens uitdelen in de door hen bezette gebieden denk ik dat de palestijnen het meeste lijden... en dat wordt niet altijd even objectief belichtquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:24 schreef Roi het volgende:
[..]
WAAROM zou het niet zo in elke bus gaan zoals op die foto's en dat filmpje maar wel wel ALTIJD zo zodat er iemand sterft of dat ze extra lang moeten wachten ?!
En dan zeurt BG dat wij altijd maar propaganda te zien krijgen..
quote:Haifa Hit by Long-Range Missiles
Bron : www.israelnationalnews
00:52 Jul 14, '06 / 18 Tammuz 5766
by Ezra HaLevi
Hizbullah fired a long-range missile at the major Israeli port city of Haifa Thursday evening. Tzfat, Nahariya and Carmiel were struck again as well. A Tzfat resident died of his wounds.
A simultaneous wave of missiles struck Tzfat and Nahariya at around 7:30 PM. Twenty people were injured in the Tzfat attack and one man killed. As the 8 PM news programs began and Israelis prepared to break the Fast of the 17th of Tamuz, two long-range missiles struck Haifa's Stella Maris neighborhood - though no injuries resulted.
Throughout Thursday, nearly 100 Katyusha missiles were fired at various towns and cities in northern Israel, injuring 90 people and killing two.
Eleven people were wounded lightly by shrapnel in the latest attack on Nahariya. One rocket hit a multi-level apartment house and a second destroyed a house. Residents have been ordered to remain in shelters and a small fire raged for over an hour in one of the town's parks.
Rockets also hit Rosh Pina and Hatzor. Residents of northern Israel were instructed to spend the night in bomb shelters, while residents in the Haifa region were instructed, due to lack of shelters, to find rooms with no outside walls or windows to sleep in.
Arab Violence Spreads
Kassam rockets continued to be fired on western Negev towns throughout the day from the Gaza areas abandoned by Israel under the Sharon regime's Disengagement Plan.
In Judea and Samaria, Arabs threw rocks and firebombs at Israeli targets Thursday afternoon and also fired at Israeli soldiers. No one was injured.
Rocks were thrown at Israeli vehicles in Samaria, and a firebomb was thrown at a bus near Bethlehem.
IDF soldiers found ammunition and weapons in an Arab car at a checkpoint west of Hevron. The driver was arrested and is being interrogated.
Terrorists threw two firebombs at Israeli vehicles traveling on Highway 60 neat Efrat in Gush Etzion Thursday night. No one was injured and no damage was reported.
An explosive device was discovered at a hitchhiking post in the city of Ariel, in Samaria. Army sappers neutralized the bomb.
Ik ga niet "radicaal doorkloten", maar de posts van rutger05 mogen wel behouden blijven, hoe weet iemand anders waar ik tegen reageerde?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:40 schreef Drugshond het volgende:
Zo dat was de eerste opruiming.... radicaal doorkloten is einde oefening.
OKquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:53 schreef Drugshond het volgende:
Ga dan gewoon ontopic, we zijn hier niet bezig met een soap.
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:53 schreef BaajGuardian het volgende:
en je zet die caps maar terug.
Geheel ingelijks.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:19 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Ik ben blij dat je ondanks je vooroordelen toch nog tot een goed gesprek met me bent gekomen
Ja, maar weet je ook wat het begin inhield?quote:Israel is vanaf het begin aangevallen door buurlanden, en pas toen de landen eromheen doorhadden dat ze niets konden zijn ze wat in gaan binden. Israel heeft dus wel iets meer krediet dan de landen eromheen, zeker als je ziet hoe ze hier reageren als er iets fout gaat in Israel/Amerika.
Ze kunnen niet anders, zelfs de VS kunnen alle internationale druk niet aan zich voorbij laten gaan.quote:Ik ben zelf nog niet erg bang voor de US, en zal ook nooit zeggen dat Iran kernbommen mag hebben omdat Amerika dat ook heeft, verschil blijft er, het is een democratie. De vraag is of ze in hun strijd niet te ver gaan, ik denk persoonlijk dat voor een rechtsstaat onmogelijk is om mensen zonder proces levenslang vast te houden, en ik geloof dat ze dat daar nu ook eindelijk door hebben.
"De moslims"? Ik vrees dat je er te weinig kent om zo'n oordeel te vellen.quote:De neksnijders staan hier overigens helemaal los van, als je ziet hoeveel geweld die moslims gebruiken, ook ondeling in Irak tussen 2 groepen, dan weet ik dat het gewoon in de cultuur zit om geweld te gebruiken/verheerlijken.
Welke bevolking? De Indonesische islamitische bevolking? De Bosnische? - Laat je geen stereotype beelden opdringen.quote:De bevolking is altijd door het dolle heen als er weer een amerikaan dood is, of als er iets anders fout gaat in Israel/Amerika, dit wil niet zeggend dat ze vogelvrij zijn, maar zet het wel net even in een ander daglicht.
Het is niet zo zwart-wit. Als de keuze al aan Israël is om knopen door te hakken, zoals je stelt, kan Israël er ook voor kiezen dit via diplomatie op te lossen, maar dat doen ze niet. En, nogmaals, het is naïef te denken dat het Israël te doen is om twee gekidnapte soldaten, waar zovelen al opgeofferd werden in naam van het voortbestaan van de staat.quote:De grote vraag die blijft is, wie kan dit doorbreken? Want dat het doorbroken moet worden staat mijns inziens wel vast, ik geef de 2 opties:
Israel: Trekt zich terug, en geeft hiermee een signaal af dat ze haar soldaten ondergeschikt vindt aan mensen die het grotendeels toejuigen dat hij meegenomen is.
Palestijnen: Laten hem los, en geven hiermee hun eigen volk weer de vrijheden die ze hadden.
Israel KAN niet stoppen, dit zou een heel verkeerd signaal afgeven, ik denk dat het het beste is als de palestijnen aangeven waar hij zit, en hem zonder geweld laten bevrijden, dan heeft geen van beiden gezichtsverlies.
Zeker een punt van aandacht waardquote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:58 schreef BaajGuardian het volgende:
http://video.google.com/videoplay?docid=-7828123714384920696&q=propaganda+israel
Deze Documantaire belicht hoe Israel en Het westen alles wat er aan de hand is totaal verdraaien in het nieuws
wat elk westerse simpele op zijn hersenspoelbak aka televisie bekijkt om als waarheid aan te nemen wat hem/haar gezegd word. *to be made and to believe*
Een goede documantaire die erg duidelijk is en je niet met vragen laat zitten.
Kan jij dan echt niet inzien dat de reactie van het Israëlische leger is veroorzaakt door de daden van de terroristen? Israël reageert echt niet zo omdat zij het leuk vinden om te moeten ingrijpen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:16 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Kan je dan echt niet inzien dat dit Israëlische leger gewoon bezig is met bijzonder foute acties?
klopt, totale oorlog is het antwoord.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 03:01 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Zeker een punt van aandacht waard. Maar de snelheid van dit conflict gaat verder dan een grenspost. Ik zit meer te denken hoe de deksel weer op het potje past. En zelfs dat laatste lijkt me een onmogelijke opgave.
kun je dan echt niet zien dat de daden van de vrijheidsstrijders zijn veroorzaakt door de onderdrukkende tirranie en genocide door het westen en israel?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 03:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Kan jij dan echt niet inzien dat de reactie van het Israëlische leger is veroorzaakt door de daden van de terroristen? Israël reageert echt niet zo omdat zij het leuk vinden om te moeten ingrijpen.
Het is ook jammer om te zien hoe Libanon weer wordt meegesleept in het conflic, terwijl Libanon het de laatste tijd toch weer redelijk goed deed. Libanon zou er beter aan doen om de Hezbollah te bestrijden, omdat deze een grote bedreiging vormt voor de vrede en welvaart in Libanon.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 03:01 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Zeker een punt van aandacht waard. Maar de snelheid van dit conflict gaat verder dan een grenspost. Ik zit meer te denken hoe de deksel weer op het potje past. En zelfs dat laatste lijkt me een onmogelijke opgave.
Palestina zou zich kunnen ontwikkelen tot een welvarend en vredig land en wederzijds met Israel goede buren kunnen zijn, als terroristen niet telkens weer de boel zouden verpesten.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 03:03 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
kun je dan echt niet zien dat de daden van de vrijheidsstrijders zijn veroorzaakt door de onderdrukkende tirranie en genocide door het westen en israel?
deze burgers reageren echt niet zo omdat zij het leuk vinden om te moeten ingrijpen.
Dat laatste vraag ik me serieus af.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 03:01 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Kan jij dan echt niet inzien dat de reactie van het Israëlische leger is veroorzaakt door de daden van de terroristen? Israël reageert echt niet zo omdat zij het leuk vinden om te moeten ingrijpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |