abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39927748

Voorgaande links
  • Israël, Libanon, oorlog #01
  • Israël, Libanon, oorlog #02
  • Israël, Libanon, oorlog #03
  • Israël, Libanon, oorlog #04
  • Israël, Libanon, oorlog #05
  • Israël, Libanon, oorlog #06
  • Israël, Libanon, oorlog #07
  • Israël, Libanon, oorlog #08
  • Israël, Libanon, oorlog #09
  • Israël, Libanon, oorlog #10
  • Israël, Libanon, oorlog #11
  • Israël, Libanon, oorlog #12
  • Israël, Libanon, oorlog #13
  • Israël, Libanon, oorlog #14
  • Israël, Libanon, oorlog #15
  • Israël, Libanon, oorlog #16
  • Israël, Libanon, oorlog #17
  • Israël, Libanon, oorlog #18
  • Israël, Libanon, oorlog #19
  • Israël, Libanon, oorlog #20
  • Israël, Libanon, oorlog #21
  • Israël, Libanon, oorlog #22

Nieuwssites
    http://english.aljazeera.net/HomePage
    http://www.haaretz.com/
    http://www.irna.ir/en/
    http://news.google.nl/
    http://edition.cnn.com/
    http://www.jpost.com/
    http://news.bbc.co.uk/
    http://www.sky.com/skynews/home
    http://www.foxnews.com/
    http://abcnews.go.com/
    http://today.reuters.com/news/home.aspx
    http://www.israelnationalnews.com/

Overige links
    Hezbollah website: www.moqawama.net - engels
    IDF website: www.idf.il - engels

Picca's

Laatste nieuws:
  • 01:54 Report: Israel Air Force renews strikes on Beirut and Bekaa Valley (AP)
  • 01:23 Israel envoy to Washington: Now is not the time for Rice to visit Mideast (Reuters)
  • 00:37 Italian warship ferries 300 expatriates, Westerners from Lebanon to Cyprus (Haaretz)
  • 22:37 Haifa residents rush to bomb shelters after sirens heard throughout city (Haaretz)
  • 22:16 Rockets land in Safed, Rosh Pina and Carmiel (Channel 2)
  • 22:15 Iran calls for Israel-Lebanon truce, prisoner swap (Reuters)
  • 22:12 Sirens warning of imminent rocket attack heard in northern town of Safed (Haaretz)
  • 22:01 IDF deputy chief: We will continue Lebanon operation until we create a new reality (Army Radio)
  • 21:10 Saudi Arabia blasts int`l community for failing to halt IDF attacks on Lebanon (AP)
  • 20:45 U.S. to evacuate thousands of expatriates from Lebanon (Reuters)
  • 20:19 Aide: U.S. Secretary of State Rice to travel to Middle East (Reuters)
  • 19:58 IDF believes Hezbollah misfired missile with 200 km range (Haaretz)
  • 19:50 Saudi Arabia blames Hizbollah, Hamas for IDF offensive (Reuters)
  • 19:40 Lebanese PM: IDF attacks cost Lebanon billions (Reuters)
  • 19:37 France calls for immediate truce in Lebanon-Israel conflict (Reuters)
  • 19:36 U.S.: Security Council should not act on Lebanon crisis until UN mission returns (AP)
  • 19:32 EU increases 2006 aid for Palestinians to $329 million (AP)
  • 19:29 Olmert: We will be victorious (Haaretz)
  • 18:37 Al Jazeera: Hezbollah says it downed unmanned drone over Lebanon (Haaretz)

Bush & Blair
    Blair & Bush

De OP kan hier gevonden worden.
    Wiki.fok

Hou het svp on-topic!

[ Bericht 4% gewijzigd door Drugshond op 18-07-2006 01:21:56 ]
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_39927787
    En Israel wilt weer bezetten

Israël bezet Libanees territorium
    JERUZALEM - Het Israëlische leger heeft maandag grondgebied in het zuiden van Libanon bezet. Dat heeft het leger laten weten, meldde de krant The Jeruzalem Post. De troepen blijven in het gebied rond Ghajar en hebben hun posities versterkt.

De Israëlische legerradio meldde eerder op de dag dat het leger een veiligheidszone wil instellen in Libanon, zodat Hezbollah-strijders niet dicht bij de Israëlische grens kunnen komen. Het zou gaan om een zone van ongeveer één kilometer breed langs de grens tussen beide landen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 18-07-2006 01:17:16 ]
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
    pi_39927800
    maar ja genoeg voor vandaag
    ik ga weer me bedje in
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
      dinsdag 18 juli 2006 @ 01:16:48 #4
    13462 BansheeBoy
    Assimilatie = Laxatie = Stront
    pi_39927801
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 01:04 schreef Drugshond het volgende:

Zijn die kinderen onschuldig..... in mijn optiek niet. Ze zijn kindsoldaten in wording.
    Dat is onzin Drugshond. Zelfs al zou dit zo zijn, dan nog dient men hen als kinderen te behandelen.

Een beetje rare redenering in mijn optiek:"Kindsoldaat in wording."

²
    Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    Bansheeboy: Fok!ker van de week!
    [Without heart we would be mere machines]
    Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
    pi_39927804
    ontopic: wat israel kan, dat kunnen wij ook als het moet wanneer we straks uit de EU gaan stappen, we liggen er netzo bij dan, ook met die zee links......
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
      dinsdag 18 juli 2006 @ 01:18:12 #6
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_39927820
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 01:16 schreef Meki het volgende:
    En Israel wilt weer bezetten

Israël bezet Libanees territorium
    JERUZALEM - Het Israëlische leger heeft maandag grondgebied in het zuiden van Libanon bezet. Dat heeft het leger laten weten, meldde de krant The Jeruzalem Post. De troepen blijven in het gebied rond Ghajar en hebben hun posities versterkt.

De Israëlische legerradio meldde eerder op de dag dat het leger een veiligheidszone wil instellen in Libanon, zodat Hezbollah-strijders niet dicht bij de Israëlische grens kunnen komen. Het zou gaan om een zone van ongeveer één kilometer breed langs de grens tussen beide landen.
    Israël heeft zich uit dit gebied teruggetrokken onder voorwaarde dat de Libanese regering de verantwoordelijkheid hierover zou aanvaarden, en terroristische aanvallen op Israël vanuit dit gebied zou stoppen.
    Aangezien de Libanese regering hierin niet geslaagd is, heeft Israël het volle recht het zuiden weer binnen te trekken.
    The End Times are wild
      dinsdag 18 juli 2006 @ 01:19:19 #7
    13462 BansheeBoy
    pi_39927841
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 01:17 schreef JohnDope het volgende:
    ontopic: wat israel kan, dat kunnen wij ook als het moet wanneer we straks uit de EU gaan stappen, we liggen er netzo bij dan, ook met die zee links......
    En wiens landje gaan we inpikken? En van welk volk gaan wij de kinderen ontvoeren en verkrachten? In België gebeurd dit reeds, dat zal ze dus niet raken.

²
    Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
    pi_39927844
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 01:17 schreef JohnDope het volgende:
    Waar is dit in godsnaam ontopic?????
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
    pi_39927867
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 01:19 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

En wiens landje gaan we inpikken? En van welk volk gaan wij de kinderen ontvoeren en verkrachten? In België gebeurd dit reeds, dat zal ze dus niet raken.

²
    Ik heb iets gemist volgens mij, door wie worden kinderen verkracht, behalve dan door onze zuiderburen natuurlijk?
    'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
    "Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
      dinsdag 18 juli 2006 @ 01:20:43 #10
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_39927871
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 01:05 schreef Meki het volgende:
    Haaretz vermeldt alleen hoe erg Hezbollah is
    Van Haartez eerder:
    quote:
    32 civilians, including at least 15 children, killed in Israeli air strikes on Lebanese targets

At least 32 civilians, including 15 children, were killed in Israel's air strikes on Lebanon yesterday.

An Israeli missile incinerated a van in south Lebanon, killing 20 people, among them the 15 children, in the deadliest single attack of the campaign launched by Israel after Hezbollah captured two of its soldiers and killed eight. Police said the van was carrying two families fleeing the village of Marwaheen after Israeli loudspeaker warnings for civilians to leave their homes.
    volledig artikel

Verder negeer ik je maar aangezien er toch enkel maar slap gewauwel uitkomt.
      dinsdag 18 juli 2006 @ 01:21:01 #11
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_39927879
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 01:20 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Ik heb iets gemist volgens mij, door wie worden kinderen verkracht, behalve dan door onze zuiderburen natuurlijk?
    The End Times are wild
      dinsdag 18 juli 2006 @ 01:21:11 #12
    13462 BansheeBoy
    pi_39927881
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 01:20 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Dat was slechts beeldspraak.

²
      † In Memoriam † dinsdag 18 juli 2006 @ 01:21:40 #13
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_39927887
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 01:11 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

En wie zouden er dan mogen worden uitgemoord in mijn optiek volgens jou?
    Meer dan 200 doden is hoe je het wendt of keert een massamoord.

Als men dan generalisaties en stigma's voorbij ziet komen als dat de tegenpartij "en een minachting voor hun eigen leven en dat van een ander" zou hebben is dat imo een schoolvoorbeeld van het 'ontmenselijken' van de vijand.
    quote:

Sociologists and historians often view dehumanization as central to some or all types of wars. Democratic governments sometimes present "enemy" civilians or soldiers as less than human so that voters will be more likely to support a war they may otherwise consider mass murder.

Nu wordt het geen massamoord genoemd maar een gerechtvaardigde respons van Israel.

Hoogstens hoor je dan nog iemand die voorzichtig aan toe voegt dat Israel iets te hard optreedt, maar dat is het dan.

Het geweten weer schoongeveegd.
      dinsdag 18 juli 2006 @ 01:22:09 #14
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_39927898
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 01:20 schreef schatje het volgende:

[..]

Van Haartez eerder:
    [..]

volledig artikel

Verder negeer ik je maar aangezien er toch enkel maar slap gewauwel uitkomt.
    De reacties van Israël zijn eerder gematigd te noemen. Er zullen weinig andere landen in staat zijn om op zo een grote schaal bombardementen uit te voeren, en toch maar zo weinig burgerslachtoffers te maken. In Arabische landen gaat men er altijd met de botte bijl over.
    The End Times are wild
    pi_39927903
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 01:19 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Waar is dit in godsnaam ontopic?????
    het is niet echt on topic, maar ik loop altijd te verkopen dat onze generatie straks uit de EU gaat stappen en dan zeggen mensen dat kan helemaal niet we kunnen het niet alleen, maar Israel is het bewijs dat we het wel alleen kunnen. Of zijn zij superieur?
    "Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
    pi_39927922
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 01:21 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als men dan generalisaties en stigma's voorbij ziet komen als dat de tegenpartij "en een minachting voor hun eigen leven en dat van een ander" zouden hebben is dat imo een schoolvoorbeeld van het 'ontmenselijken' van de vijand.
    [..]

Nu wordt het geen massamoord genoemd maar een gerechtvaardigde respons van Israel.

Hoogstens hoor je dan nog iemand die voorzichtig aan toe voegt dat Israel iets te hard optreedt, maar dat is het dan.

Tuurlijk NS

je vind het niet erg dat ik je nu even uitlach he, ik ga er ook maar niet op in. Drugshond heeft het al druk genoeg.
    pi_39927943
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 01:22 schreef JohnDope het volgende:

[..]

het is niet echt on topic, maar ik loop altijd te verkopen dat onze generatie straks uit de EU gaat stappen en dan zeggen mensen dat kan helemaal niet we kunnen het niet alleen, maar Israel is het bewijs dat we het wel alleen kunnen. Of zijn zij superieur?
    Zij hebben iig het voordeel dat zij nog een behoorlijke defensiemacht op de been kunnen brengen met enige vorm van training achter de rug. Dat kunnen wij niet zeggen.
      dinsdag 18 juli 2006 @ 01:26:03 #18
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_39927968
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 01:21 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Als men dan generalisaties en stigma's voorbij ziet komen als dat de tegenpartij "en een minachting voor hun eigen leven en dat van een ander" zouden hebben is dat imo een schoolvoorbeeld van het 'ontmenselijken' van de vijand.
    [..]

Het is juist ongelofelijk gluiperig, zeker van Balkenende, om te beweren dat Israël iets te hard optreed. Toen de VS Irak aanvielen waren de motieven pas zeer dubieus, werd het honderdvoudige aan bommen afgeworpen en het duizendvoudige aan burgers gedood, en toch verklaarde Balkenende met zijn hypocriete inteeltkop dat "the Netherlands supports the USA".

Nu het kleine Israël gedwongen wordt zichzelf te verdedigen, tegen een tien maal talrijkere vijand, gaat hij opeens roepen dat het zich moet inhouden.

De enige consequentie in de uitspraken van Balkenende is dat hij consequent, uit politiek opportunisme, de partij van de sterkste kiest. Bah, wat een lafbek.
    The End Times are wild
      dinsdag 18 juli 2006 @ 01:26:08 #19
    13462 BansheeBoy
    pi_39927970
    Even wat anders: ik word het een beetje beu dat er overdreven dramatisch wordt gereageerd als je een scherpe mening hebt over Israeliërs/Joden, alles wordt direct afgedaan als anti-semitisme. Slechte zaak, zeker op een forum. Die verlamming die bij sommige mensen ontstaat als de Joden in een kwaad daglicht worden besproken komt hoe dan ook voort uit het feit dat men schuldgevoelens heeft aangezien Nederland de joden slecht heeft behandelt gedurende de 2de wereldoorlog, er waren veel oprechte zielen die deze armoedige mensen opvingen, er waren er nog meer die ze hebben aangegeven bij de Duitsers in ruil voor een knijpkat.

En mede daardoor dus kan men niet alles zeggen en is Nederland bijna standaard Pro-Israël.

²
      dinsdag 18 juli 2006 @ 01:26:29 #20
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_39927979
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 01:09 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Leuk cirkeltjes draaien.

Waren de kamikaze ook niet een wanhoopdsdaad van het Jappanse leger toen ze feitelijk verslagen waren?

Wat jij doet is stigmatiseren. "O zij hebben geen respect voor het leven" waarmee het uitmoorden van hen gelijk moreel gerechtvaardigd is.

Sociologists and historians often view dehumanization as central to some or all types of wars. Democratic governments sometimes present "enemy" civilians or soldiers as less than human so that voters will be more likely to support a war they may otherwise consider mass murder.

http://www.answers.com/topic/dehumanization-1
    Het maar hoe je het wil lezen.
    Enfin, het is ook handig om te weten hoe dit proces werkt in dictaturen;
    quote:
    Dictatorships use the same process to prevent opposition by citizens. Such efforts often depend on preexisting racist, sectarian or otherwise biased beliefs, which governments play upon through various types of media, presenting "enemies" as barbaric, undeserving of rights, and a threat to the nation.
    In elk geval dicteert de liefdadigheidsafdelingen van Hamas en Hezbollah via de schoolboekjes van schoolgaande kinderen niet alleen naastenliefde. Zoveel is nu wel duidelijk.
    If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
      † In Memoriam † dinsdag 18 juli 2006 @ 01:26:55 #21
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_39927985
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 01:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nu het kleine Israël gedwongen wordt zichzelf te verdedigen, tegen een tien maal talrijkere vijand, gaat hij opeens roepen dat het zich moet inhouden.
    Dat is ook zo eentje die steevast terug blijft komen. Een van de machtigste legers ter wereld met de modernste wapens, maar "o wat zijn ze klein".
      dinsdag 18 juli 2006 @ 01:26:56 #22
    44745 Ixnay
    On The Hombre
    pi_39927987
    Een samenhang van toevalligheden:

1. Iran is rond deze tijd klaar met hun nucleaire programma, en zouden nu moeten beschikken over het verrijkte uranium.
    2. De organisatie Hezbollah zijn sjiitische moslims, net als Iranezen. Verder komt er wereldwijd het sjiisme weinig voor.
    3. Iran heeft al duidelijk gemaakt te zullen ingrijpen wanneer de zaak uit de hand loopt. Wanneer Syrië doelwit zal worden.

Mij lijkt dat alles bij het plan van Iran hoort, alles wijst erop.
    Ze hebben nu een goeie reden om Israël van de kaart te mogen vegen. En ze zijn klaar voor een grote oorlog.
    Hezbollah is niets meer dan een project van Iran om een oorlog uit te lokken met Israël. De taktiek heeft veel weg van terroristische organisaties uit het verleden. Ze hebben geen identiteit en geen plaats. Je kunt ze niet aanvallen omdat ze tussen de onschuldige burgers rondlopen. Eerst waren dat de Afghanen nu Libanezen.

Het zou me ook niets verbazen dat alle wapens van Hezbollah van Iran afkomt.
    pi_39927999
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 01:24 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Zij hebben iig het voordeel dat zij nog een behoorlijke defensiemacht op de been kunnen brengen met enige vorm van training achter de rug. Dat kunnen wij niet zeggen.
    We moeten het zake opleiden en we gaan geloof ik een nieuwe kerncentrale bouwen en dan bouwen die andere kerncentrale om tot zwaarwaterfabriek en maken we ook even wat a-bommetjes voor het geval de EU moeilijk gaat doen.
    We gaan er niet in 1 keer uit, we gaan het sneaky, doordacht en doortrapt aanpakken.
    pi_39928022
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 01:26 schreef BansheeBoy het volgende:
    Even wat anders: ik word het een beetje beu dat er overdreven dramatisch wordt gereageerd als je een scherpe mening hebt over Israeliërs/Joden, alles wordt direct afgedaan als anti-semitisme. Slechte zaak, zeker op een forum. Die verlamming die bij sommige mensen ontstaat als de Joden in een kwaad daglicht worden besproken komt hoe dan ook voort uit het feit dat men schuldgevoelens heeft aangezien Nederland de joden slecht heeft behandelt gedurende de 2de wereldoorlog, er waren veel oprechte zielen die deze armoedige mensen opvingen, er waren er nog meer die ze hebben aangegeven bij de Duitsers in ruil voor een knijpkat.

En mede daardoor dus kan men niet alles zeggen en is Nederland bijna standaard Pro-Israël.

²
    Ligt eraan hoe je het brengt mijn beste.
      dinsdag 18 juli 2006 @ 01:30:05 #25
    13462 BansheeBoy
    pi_39928028
    quote:
    Op dinsdag 18 juli 2006 01:27 schreef JohnDope het volgende:

.
    We gaan er niet in 1 keer uit, we gaan het sneaky, doordacht en doortrapt aanpakken.
    Waar heb je het over???

²
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')