deedeetee slaat de spijker op z'n kop. Moet je je voorstellen hoe die "onderhandelingen" met Iran verlopen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zijn aanwezigheid hier heeft ook een pluspunt :
Als hij representatief is voor zijn soort, snappen we meteen waarom er altijd en eeuwig herrie is in het midden-oosten. En waarom er niet over een oplossing voor de problemen daar gepraat kan worden.![]()
quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:16 schreef Glasnosteraar het volgende:
[afbeelding]
dit vindt ik altijd wel zo merkwaardig, Israel blaast een brug(getje) op, en vervolgens staat er een Libanees er met een V-teken bij. Doet me denken aan die "moeder aller overwinningen " van Saddam Hussein (1e golfoorlog).
Mischien dat die Arabische landen het daarom zo slecht doen bij bv voetbal, ze hebben het nog niet hélemaal begrepen.
mmmm, mischien is ie aannemer, dat ken natuurlijkquote:Op donderdag 13 juli 2006 12:16 schreef Glasnosteraar het volgende:
[afbeelding]
dit vindt ik altijd wel zo merkwaardig, Israel blaast een brug(getje) op, en vervolgens staat er een Libanees er met een V-teken bij. Doet me denken aan die "moeder aller overwinningen " van Saddam Hussein (1e golfoorlog).
Mischien dat die Arabische landen het daarom zo slecht doen bij bv voetbal, ze hebben het nog niet hélemaal begrepen.
Nee hoor, je hebt ergens wel gelijk.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:19 schreef DeBastaard het volgende:
Tja,
Van de ene kant zou je bijna sympathie krijgen voor de Palestijnen, Hezbollah etc.
Israël gaat nu maar vrolijk hun gangetje, bombarderen alles binnen de Gaza, en nu zelfs al de buurlanden. En niemand doet er wat tegen, Amerika vind het allang prima zo, tja, Bush moet wel als hij nog graag financiele steun wilt krijgen voor zijn campagnes...
Ik vind het persoonlijk echt zeer triest, Israël lapt alle regels aan zijn laars, je gaat toch geen burger-gebouwen bombarderen, als je achter een paar terroristen aan zit !
Dan kan Hezbollah netzogoed héél Israël platgooien, want als je het goed bekijkt is Israël net zo fout bezig, als de Hezbollah. Ze zijn écht geen haar beter!
Het is ook triest, om steeds weer te zien dat Israël altijd weer de slachtoffer positie in neemt, "ze zijn toch altijd al zóóó zielig" geweest, bahbah. Wat een vrijbrief om zomaar alles plat te bombarderen
Nou kom maar op met de reacties, dat ik anti semitistisch bezig ben
Onzinnige bagatellisering. Alsof het om een paar criminelen gaat.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nee hoor, je hebt ergens wel gelijk.
Ik zat er net nog aan te denken. Een stel criminelen ontvoeren 2 mensen naar Belgie. En als strafmaat gaat Nederland bruggen en dergelijke opblazen in Belgie.
Met de beste fantasie ter wereld zie ik bovenstaande nooit gebeuren.
En toch gebeurd het pakweg 3-4000 km verderop.
En wat raketbeschietingen, zelfmoordaanslagen enzo die in Belgie toegejuichd worden, waar scholen naar de daders worden vernoemd en de premier van Belgie namens de ontvoerders de onderhandelingen doet.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik zat er net nog aan te denken. Een stel criminelen ontvoeren 2 mensen naar Belgie. En als strafmaat gaat Nederland bruggen en dergelijke opblazen in Belgie.
Toegeven tis mss niet zo'n gelukkige woordkeuze maar de strekking is duidelijk, een kniesoor die dan over een woord valtquote:
1. Hezbollah zijn geen criminelen an sich, maar zijn onderdeel van de Libanese overheid, en dus is het de Libanese overheid die een soevereine staat binnendringen en twee mensen ontvoeren en een paar anderen doden.quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:24 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Waar doen ze dat dan?quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:36 schreef DeBastaard het volgende:
Kennelijk vind je het niet erg dat Israël de palestijnen in kampen zet?
quote:Op donderdag 13 juli 2006 12:38 schreef Glasnosteraar het volgende:
maar goed, we kunnen toch niets anders dan passief meekijken hoe alles zich ontwikkelt, en ga er maar vanuit dat wij hier met z'n allen oud mee gaan worden. Zitten we straks in een bejaardentehuis te internetten op FokClassic met dezelfde onderwerpen en argumenten![]()
Van mij mogen de mensen van Israël wel eens goed na gaan denken, of ze niet eens af moeten van hun 'Gegeven is gegeven' gedachte, en gewoon sociaal zijn, want dat is nogal moeilijk voor ze naar het schijnt.quote:1937 n. Chr. Peel-rapport: voorstel Palestina in een joodse en een Palestijnse staat te verdelen. Door joden en Arabieren afgewezen
1939 n. Chr. Brits Witboek ('White Paper') over Palestina stelt een maximum aan joodse immigratie: 10.000 per jaar.
1945 n. Chr. Truman wil dat de Britten 100.000 joden in Palestina toelaten, maar de Britten weigeren, uit angst voor een conflict met de Arabieren. De VS weigert zelf immigratiemogelijkheden voor joden te verruimen.
1946 n. Chr. Als onderdeel van een terreurcampagne tegen Britten en Palestijnen, blazen joodse terroristen het Britse militaire hoofdkwartier in Jeruzalem op (91 doden).
1947 n. Chr. De Algemene Vergadering van de VN spreekt zich uit voor verdeling van Palestina in een joods en een Arabisch deel met Jeruzalem als internationale stuk grond dat door vreemd grondgebied is ingesloten en geeft aan dat de Britten dit uit zouden moeten voeren. De Britten weigeren dit.
1948 n. Chr. De Britten vertrekken uit Palestina en beëindigen zo de tijdelijke macht. Ben Goerion roept de onafhankelijke staat Israël uit.
1948 n. Chr. In een oorlog tegen de omringende Arabische landen stelt Israël andere grenzen dan de VN had voorgeschreven vast. Tijdens de strijd vluchten 650.000 Palestijnen naar Libanon, de West-Bank en Gaza. Zij komen te wonen in tentenkampen.
1949 n. Chr. Ongeveer 50.000 gevluchte Palestijnen keren terug naar hun voormalige woonplaatsen in Israël.
1956 n. Chr. Tijdens de Suez-crisis nationaliseert de Egyptische president Nasser het Suezkanaal. Israël schiet Groot-Brittannië en Frankrijk te hulp en verslaat het Egyptische leger.
1964 n. Chr. Oprichting van de Palestijnse Bevrijdings Organisatie (PLO) onder leiding van de Palestijnse ingenieur Yasser Arafat
1967 n. Chr. In de zogenoemde Zesdaagse Oorlog verslaat Israël de legers van Syrië, Jordanië en Egypte. Israël bezet de Golan-hoogvlakte (Syrië), de West-Bank inclusief Oost-Jeruzalem (Jordanië), Gaza en de Sinaï-woestijn (Egypte)
1967 n. Chr. Door de bezetting van Gaza en de West-Bank komen 1.200.000 Palestijnen onder Israëlisch militair toezicht te staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |