abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39836076
Dow daalt derde dag op rij met ruim 100 punten
quote:
(Novum/Betten) - In New York leed de Dow Jones-index vrijdag voor de derde dag op rij een verlies van meer dan 100 punten. De vrees voor escalatie van het conflict tussen Israel en Libanon hield de markt opnieuw in haar greep. Een onverwachte daling van het consumentenvertrouwen in juli en zwakke detailhandelsverkopen in juni gaven eveneens weinig reden tot juichen.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_39836092
Wordt interessant hoe dit zich gaat ontwikkelen, vooral of Syrie er wel of niet bij komt.
pi_39836097
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 23:05 schreef Meki het volgende:

[..]

schip tjah dat is nou een goede doel en niet op huizen in Israel
Meki, je haalt het weer door elkaar. Hoevaak moet men het je duidelijk maken.

Israel valt militaire doelen aan en raakt daarbij perongeluk burgers = legitiem oorlog voeren
Hezbollah valt burgers aan = terrorisme

Dat Hezbollah nu toevallig een militair doel pakt is beter dan burgerdoelen maar het blijft een terroristische organisatie.
  † In Memoriam † vrijdag 14 juli 2006 @ 23:08:20 #5
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_39836121
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 22:26 schreef Ulx het volgende:

En ik hoop dat Israel zo slim is om de niet-shi'itien in Libanon niet tegen zich in het harnas te jagen.
Israel is bezig het land kapot te maken, wat verwacht je? Een bedankje?

En voor je Hezbollah "een relikwie uit de Libanese burgeroorlog" noemt, Israel heeft de bezetting nooit volledig opgeheven. Als ze Hezbollah de wind uit de zeilen willen nemen moeten ze de Golan-hoogte ontruimen en teruggeven ipv het aantal kolonisten verdubbelen.

Sweden Labels Golan Wines: “Made in Occupied Syrian Land”

Israel had de bezetting, àlle gebied dat bezet is, al heel lang geleden op moeten heffen.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 23:08:27 #6
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_39836124
Tvp
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_39836177
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 23:07 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Meki, je haalt het weer door elkaar. Hoevaak moet men het je duidelijk maken.

Israel valt militaire doelen aan en raakt daarbij perongeluk burgers = legitiem oorlog voeren
Hezbollah valt burgers aan = terrorisme

Dat Hezbollah nu toevallig een militair doel pakt is beter dan burgerdoelen maar het blijft een terroristische organisatie.
het blijft voor mij wie onnodig burgers de dood insleept zijn terroristen
ook al wordt het anders genoemd ik ben ervan zeker dat de burgers gespaard konden worden.
pi_39836214
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 23:09 schreef Meki het volgende:

[..]

ook al wordt het anders genoemd ik ben ervan zeker dat de burgers gespaard konden worden.
Meki, kijk eens in een geschiedenisboek, oorlog hoort bij de mensch. En Meki, je moet het me toch eens een keer vertellen. In Israel leven 1 miljoen arabieren naar volle tevredenheid in een democratische staat. Die moeten er niet aan denken om onder Palestijns gezag te komen. Waarom misgun je hen dit terwijl je er zelf zo graag van profiteert in Nederland?
pi_39836226
quote:

[..]

ik ben ervan zeker dat de burgers gespaard konden worden.
Misschien als Hezbollah openlijk oorlog gaat voeren? Zich niet verstopt onder de burgers...
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 juli 2006 @ 23:11:08 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_39836229
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 23:08 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

En voor je Hezbollah "een relikwie uit de Libanese burgeroorlog" noemt, Israel heeft de bezetting nooit volledig opgeheven. Als ze Hezbollah de wind uit de zeilen willen nemen moeten ze de Golan-hoogte ontruimen en teruggeven ipv het aantal kolonisten verdubbelen.

Israel had de bezetting, àlle gebied dat bezet is, al heel lang geleden op moeten heffen.
Die Golan mag terug naar Syrie voor mijn part. Ik ben voorstander van de grenzen van 1967.

Maar Hizbullah heeft daarmee geen flikker te maken. Die zijn opgericht in 1982 in Libanon. Niet in 1967 in Syrie.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_39836233
quote:

[..]

Zolang Hezbollah lekker tussen de burgers gaat zitten dus niet.
pi_39836240
Israëlisch schip beschadigd na aanval
quote:
Een Israëlisch marinevaartuig is vrijdag voor de kust van Libanon ernstig beschadigd geraakt door een aanval van de sjiitische beweging Hezbollah. Dat hebben Israëlische media gemeld.

De marine is op zoek naar vier vermiste opvarenden, berichtte de Arabische nieuwszender al-Jazeera op basis van een anonieme Israëlische parlementariër. Een Libanese wachtpost zou in de Middellandse Zee Israëlische commando's hebben gezien, aldus de website van The Jerusalem Post. Een zoekactie leverde echter niets op.

Eerder op de avond had Hezbollah-leider Hassan Nasrallah verklaard dat zijn manschappen een Israëlisch schip met raketten tot zinken hadden gebracht. Israël ontkende dat onmiddellijk. Het schip was volgens het leger licht beschadigd geraakt. Ook waren er volgens Jeruzalem geen gewonden gevallen.
pi_39836246
Dat schip was idd een legitiem doel. HET ZOU EENS TIJD WORDEN!
Het aanvallen van burgerdoelen is een teken van lafheid. Wat Israel nu doet is fout maar het verbleekt bij de vele zelfmoord aanslagen bij restaurants en bussen.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 23:12:04 #14
101274 Burbo
Ajax dus.
pi_39836258
tvp
pi_39836269
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 23:10 schreef buachaille het volgende:

[..]

Meki, kijk eens in een geschiedenisboek, oorlog hoort bij de mensch. En Meki, je moet het me toch eens een keer vertellen. In Israel leven 1 miljoen arabieren naar volle tevredenheid in een democratische staat. Die moeten er niet aan denken om onder Palestijns gezag te komen. Waarom misgun je hen dit terwijl je er zelf zo graag van profiteert in Nederland?
Ik heb het dan ook niet over Joden of de inwoners daarvan
ik heb het tegen het leger waar iedereen woedend over is
pi_39836300
Ik denk dat Syrie uiteindelijk toch kiest om hieraan niet de vingers te branden.

Enige wat dat wel zou kunnen doen is als de Hezbollah de gijzelnemers meeneemt naar Syrie of Iran, dan voorzie ik echt grote gevolgen.

Er word een middenweg gezocht, zijn ze al mee bezig, beide partijen willen dit eigenlijk niet, als het spiraaltje nog verder gaat komt men in sferen terecht wat men beide eigenlijk niet wilt.

Israel praat al met Abbas in het geheim over een oplossing zonder groot gezichtsverlies, Abbas zou dan weer via Hamas de ruiling kunnen voltrekken, en nog een lang en gelukkig leven
X
  vrijdag 14 juli 2006 @ 23:13:17 #17
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39836301
Die TT klopt niet helemaal, de regering van Libanon is niet in oorlog met Israel maar die grappenmakers van de Hezbollah.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_39836320
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 23:10 schreef buachaille het volgende:

[..]

ik gun iedereen democratie

Maar zoals je weet ben ik een vechter voor onschuldigen die er niks mee te maken hebben
het doet mij pijn als ik Israelische onschuldigen en Libanezen en Palestijnen zien dood gaan terwijl het niet hoeft
pi_39836348
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 23:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Petje af voor het IDF. Als ze de "gedragsregels " van hamas of hezbollah zouden
hanteren zouden de burgerdoden niet te tellen zijn.
pi_39836351
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 23:13 schreef popolon het volgende:
Die TT klopt niet helemaal, de regering van Libanon is niet in oorlog met Israel maar die grappenmakers van de Hezbollah.
ik geloof dat Libanon en Israel al in staat van oorlog zijn met elkaar sinds het ontstaan van Israel en dat er nooit een officiele vrede is gekomen.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 23:15:05 #21
107125 dancemacabre
is niet zo heel erg
pi_39836372
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 23:08 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Golan was van Syrië, blijf bij de les net als met die oligarchen
pi_39836374
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 23:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Oky, pacifisme is een naïeve maar wel een goed en sympathieke reden
  vrijdag 14 juli 2006 @ 23:15:50 #23
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_39836393
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 23:14 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

ik geloof dat Libanon en Israel al in staat van oorlog zijn met elkaar sinds het ontstaan van Israel en dat er nooit een officiele vrede is gekomen.
De regering heeft geen oorlogsverklaring gedaan maar goed 't maakt ook niet zoveel uit.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_39836417
Het zou mij overigens niet verbazen als Noord Korea binnenkort weer raketjes gaat afschieten. Gewoon om de amerikanen helemaal gek te maken.
pi_39836422
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 23:15 schreef buachaille het volgende:

[..]

Oky, pacifisme is een naïeve maar wel een goed en sympathieke reden
maar het ergste is dat mensen de Joden de schuld geven i.p.v het leger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')