Open War, deden ze dat maar in plaats van aanslagen op burgers.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:32 schreef Meki het volgende:
[..]
helaas maar dat hebben we al kunnen zien
Hezbollah kan niet alleen toekijken hoe huizen worden vernield
helaas is er geen weg terug
Die arme stumpers hebben het al zwaar genoeg gehad en nu wil je hen óók nog 'ns de palestijnen op de nek sturen ?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:06 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Da's lekker voor de Aboriginals.
Israel moet maar lekker blijven waar ze zijn. Dat de "palestijnen" maar bij de
Aboriginals gaan zitten. Probleem opgelost.
Dit is toch complete onzin?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:26 schreef Ulx het volgende:
Israel doet het eigenlijk behoorlijk netjes: Zeeblokkade. Paar bruggen, wegen en het vliegveld in puin zodat die soldaten niet gemakkelijk naar Syrie of Iran gesmokkeld kunnnen worden.
allebei zijn terroristisch - zoveel doden bij een Israelische aanval is geen een foutje maat terroristich erken dat gewoon. Israel is verkeerd bezig erken dat gewoon.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:36 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Open War, deden ze dat maar in plaats van aanslagen op burgers.
DAT is het grote verschil. Israel pleegt aanvallen/aanslagen ( wat je wilt ) op militair strategische punten zoals hoofdkwartieren, infrastructuur etc. Daarbij raken burgers gewond of komen om maar dat is niet het doel. zie punt 2
De Hezbollah vuurt willekeurig om zoveel mogelijk terreur onder de burgers van Israel te veroorzaken. En dat is terroristisch.
Het is idd naief om te denken dat Hezbollah ze alleen over de weg kan weg krijgen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:38 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Dit is toch complete onzin?![]()
Door een paar snelwegen, vliegvelden en bruggen te vernielen voorkom je heus niet dat 2 mensen weggesmokkeld kunnen worden naar een ander land. Wat een bullshit.
het gaat nu al naar de 80 euro per vatquote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:40 schreef RZero het volgende:
Op dit moment interesseert het mij geen ene ruk wie nou de good guy is en wie de bad guy. Ik wil alleen dat deze waanzin ophoudt voordat het hele Midden Oosten brand en de hoge olieprijs de toch al tere economie instort.
quote:FAUCON - Gretta Duisenberg is razend over de aanvallen door Israël op Libanon. Zij zei vrijdag dat het nu meer dan ooit tijd is dat de Europese Unie (EU) en individuele lidstaten ingrijpen en Israël tot de orde roepen. „Zij moeten Israël dwingen alle 33 VN-resoluties die het land aangaan, uit te voeren en gehoor te geven aan het vonnis van het Internationaal Gerechtshof. Ook moet Israël genoegdoening geven aan de slachtoffers.”
Gretta Duisenberg.
Duisenberg begrijpt niets van de uitspraken van de Amerikaanse president George Bush en zijn minister van Buitenlandse Zaken Condoleezza Rice, dat Israël het recht heeft zich te verdedigen. „Tegen wie en tegen wat dan?.” De expansiedrift van Israël is het hoofdprobleem en vormt een bedreiging voor de wereldvrede, vindt zij.
Israël zal zichzelf tegenkomen, denkt Duisenberg. „Het lijkt wel of Israël van een andere planeet komt. De internationale gemeenschap meet uit hypocrisie met twee maten. Wij trappen met open ogen in de goocheltrucs van Israël en blijven die maar accepteren. Wat Israël doet is een oorlogsdaad, een daad tegen het internationale recht. Er zou eigenlijk een tribunaal moeten komen om de verantwoordelijken te berechten.”
De doden vallen voor een groot gedeelte omdat de Hezbollah leiders zich verstoppen onder de mensen en daardoor hun eigen mensen in gevaar brengen. De mensen in de hoofdstad zijn zelfs van te voren getipt dat er luchtaanvallen zouden komen maar ze kozen zelf te blijven uit steun voor Hezbollah. Ik keur de actie's van Israel niet goed maar het is onmogelijk om het terrorisme te noemen aangezien die term dit betekend:quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:39 schreef Meki het volgende:
[..]
allebei zijn terroristisch - zoveel doden bij een Israelische aanval is geen een foutje maat terroristich erken dat gewoon. Israel is verkeerd bezig erken dat gewoon.
dat weet ik.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:43 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
De doden vallen voor een groot gedeelte omdat de Hezbollah leiders zich verstoppen onder de mensen en daardoor hun eigen mensen in gevaar brengen. De mensen in de hoofdstad zijn zelfs van te voren getipt dat er luchtaanvallen zouden komen maar ze kozen zelf te blijven uit steun voor Hezbollah. Ik keur de actie's van Israel niet goed maar het is onmogelijk om het terrorisme te noemen aangezien die term dit betekend:
Volgens de VN is Terrorisme iedere actie die erop is gericht de dood of verwonding van burgers of niet-militairen te veroorzaken.
En dat is niet het doel van Israel maar wel van de Hezbollah.
OK. Hizbullah is een relikwie uit de Libanese burgeroorlog. Waarin 100.000 (voornamelijk) moslims omkwamen. Na het beeindigen van deze oorlog, en zelf na het vertrek van Israel, heeft Hizbullah zich als enige niet ontwapend en blijft daardoor dus een gevaar voor de stabiliteit van Libanon. Een staat in een staat.quote:
80 dollar is al teveelquote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:44 schreef RZero het volgende:
@Meki: Ik geloof dat vanaf $120 per vat het economisch niet meer rendabel wordt om voedsel te vervoeren. In ieder geval gaat de komende weken de benzineprijs flink omhoog.
Er spelen meer zaken mee, Olmer is nieuw en wilt/moet zich bewijzen. Daarnaast is er een code in het Israelisch leger dat iedere militair op volledige steun kan rekenen van Israel. De regering kan zo'n soldaat niet aan zijn lot overlaten want dat verliezen ze de steun van hun achterban. Daarnaast draait het leger op de diensplicht en probeer nog maar eens mensen te krijgen als je ze niet helpt in nood.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:42 schreef PLAE@ het volgende:
Maar goed zo is het ook onzin dat acties zoals vorige week in Gaza alleen maar zijn om die ene soldaat te redden. Nee joh, er is gewoon standaard een lijstje van dingen die nog even gedaan moeten worden. Nu is daar een goeie dekmantel voor waar dan even gebruik van wordt gemaakt.
In het geval Libanon wordt er al 6 jaar gewaarschuwd. Eens houdt het op enquote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:42 schreef PLAE@ het volgende:
nouja ik bedoel er zijn wegen zat. Desnoods doet men zoiets op een ezel.
Om nou de infrastructuur van een land helemaal in duigen te helpen om te voorkomen dat er 2 mensen het land uitgesmokkelt kunnen worden is natuurlijk onzin
Maar goed zo is het ook onzin dat acties zoals vorige week in Gaza alleen maar zijn om die ene soldaat te redden. Nee joh, er is gewoon standaard een lijstje van dingen die nog even gedaan moeten worden. Nu is daar een goeie dekmantel voor waar dan even gebruik van wordt gemaakt.
dat kan de VN oplossen. VN pakt Libanon aan daaroverquote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:45 schreef Ulx het volgende:
[..]
OK. Hizbullah is een relikwie uit de Libanese burgeroorlog. Waarin 100.000 (voornamelijk) moslims omkwamen. Na het beeindigen van deze oorlog, en zelf na het vertrek van Israel, heeft Hizbullah zich als enige niet ontwapend en blijft daardoor dus een gevaar voor de stabiliteit van Libanon. Een staat in een staat.
Ik vind dat Israel groot gelijk heeft als ze eisen dat deze club zich direkt ontwapent.
Tenzij je natuurlijk graag ziet dat er weer 100.000 moslims doodgaan in een burgeroorlog ben je hier vast niet op tegen. Toch, Meki?
Denk het niet, onderhandelen met mensen die je soldaten ontvoeren? Dan zullen ze niet doen want dan moedigen ze ontvoeringen aan.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:45 schreef Meki het volgende:
en ik denk toch dat ze de weg kiezen van onderhandeling
Daar gaat de hoop op economisch herstel.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:45 schreef Meki het volgende:
[..]
80 dollar is al teveel
de benzineprijs zal stijgen tot 1,75 euro
Het zou nog meer gestegen zijn als er niet een nieuwe pijplijn geopend was deze week.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:47 schreef RZero het volgende:
[..]
Daar gaat de hoop op economisch herstel.![]()
de Internationale gemeenschap gaat Israel toch terugfluitenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:47 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Denk het niet, onderhandelen met mensen die je soldaten ontvoeren? Dan zullen ze niet doen want dan moedigen ze ontvoeringen aan.
Niet als Hizbullah daar blijft zitten met hun wapens. Tenzij de VN gaat bombarderen.quote:
Als Israel resoluties aanpakt dan moet Libanon dat ook doenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:50 schreef Ulx het volgende:
[..]
Niet als Hizbullah daar blijft zitten met hun wapens. Tenzij de VN gaat bombarderen.
Van mij mag het. Ik maak me totaal niet druk over de economie. Zal wel goed zijn als men weer eens met beide benen op de grond komt.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:40 schreef RZero het volgende:
Op dit moment interesseert het mij geen ene ruk wie nou de good guy is en wie de bad guy. Ik wil alleen dat deze waanzin ophoudt voordat het hele Midden Oosten brand en de hoge olieprijs de toch al tere economie instort.
haalbaar is het zeker als Israel dan ook aangepakt wordt om zijn buitengewone acties niet meer uit te voerenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:51 schreef _The_General_ het volgende:
Zou dat een oplossing zijn? Een VN bufferzone tussen Israel en Libanon en een ontwapening van de Hezbollah ?
Haalbaar ?
Dan hadden ze een duidelijk ultimatum moeten vaststellen in samenwerking met de VN, en samen met de VN potitieke druk moeten uitoefenen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:46 schreef Incomplete het volgende:
[..]
In het geval Libanon wordt er al 6 jaar gewaarschuwd. Eens houdt het op en
moet je keihard reageren. Dan zijn de 2 militairen inderdaad slecht de bekende druppel.
Het ontvoeren van de 2 soldaten was de daad van oorlog. Het was relatief rustig in Libanon totdat de Hezbollah begon met ontvoeringen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:54 schreef kweenieman het volgende:
Het ontvoeren van 2 soldaatjes mag nooit een reden zijn om een oorlog te beginnen.
Ontwapening van Hizbullah? Haalbaar?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:51 schreef _The_General_ het volgende:
Zou dat een oplossing zijn? Een VN bufferzone tussen Israel en Libanon en een ontwapening van de Hezbollah ?
Haalbaar ?
De VNquote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:54 schreef kweenieman het volgende:
[..]
Dan hadden ze een duidelijk ultimatum moeten vaststellen in samenwerking met de VN, en samen met de VN potitieke druk moeten uitoefenen.
Het ontvoeren van 2 soldaatjes mag nooit een reden zijn om een oorlog te beginnen. Als een regering zoiets niet kan relativeren dan zijn het een stel kinders of dan zijn ze gewoon vastbesloten om iets te doen en gewoon zoekende naar een reden die internationaal enigszins geaccepteerd wordt.
Ik vind dat de VN politieke druk moet gaan uitoefenen op Israel en landen die terrorisme goedkeuren. Bijvoorbeeld door een belangrijk exportproduct vaa dat land te boycotten.
quote:4 Israelis Missing After Warship Hit
BEIRUT, Lebanon (AP) -- Al-Jazeera reported the Israeli military was searching for four of its troops who were missing after their warship off Lebanon's coast was hit by a Hezbollah rocket Friday.
Israeli officials would not comment on the report by the Arab broadcaster.
The Israeli military said earlier that the ship suffered only slight damage and that there were no casualties.
http://hosted.ap.org/dynamic/stories/M/MIDEAST_FIGHTING_WARSHIP?SITE=7219&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT&CTIME=2006-07-14-16-17-05
de grootste zorg is dat Joden hierop worden aangekeken terwijl ze niks mee te maken hebbenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:52 schreef RZero het volgende:
De internationale gemeenschap? De VS zullen altijd Israel steunen dankzij de Joodse lobby en de extreem christelijke republikeinse achterban. Rusland en China grijpen tegenwoordige elke kans aan om Amerika een hak te zetten dus die steunen zeker Iran en Syria. Vooral omdat Iran olie levert aan China.
de ontwapening was mislukt met die resolutie.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:51 schreef _The_General_ het volgende:
Haalbaar ?
maar jij zou toch nadenken om burgers te vermijden ?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:56 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
De VNHou toch op, kansloze organisatie, alleen maar praten en geen stap verder komen. Ik had precies hetzelfde gedaan als Israel nu doet.
Na 6 jaar waarschuwen houdt het een keer op. De terreur van hezbollah is daarquote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:54 schreef kweenieman het volgende:
[..]
[quote]Het ontvoeren van 2 soldaatjes mag nooit een reden zijn om een oorlog te beginnen. Als een regering zoiets niet kan relativeren dan zijn het een stel kinders of dan zijn ze gewoon vastbesloten om iets te doen en gewoon zoekende naar een reden die internationaal enigszins geaccepteerd wordt.
Grappig. Noem mij eens een belangrijk product (behalve terrorisme) wat de "palestijnen"exporteren.?quote:Ik vind dat de VN politieke druk moet gaan uitoefenen op Israel en landen die terrorisme goedkeuren. Bijvoorbeeld door een belangrijk exportproduct vaa dat land te boycotten.
Eh? Een militie van een regeringspartij in het buurland komt je land binnen, schiet acht soldaten dood, neemt er twee gevangen, en schiet vervolgens een zwik raketten op je af en je lult over relativeren?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:54 schreef kweenieman het volgende:
[..]
Dan hadden ze een duidelijk ultimatum moeten vaststellen in samenwerking met de VN, en samen met de VN potitieke druk moeten uitoefenen.
Het ontvoeren van 2 soldaatjes mag nooit een reden zijn om een oorlog te beginnen. Als een regering zoiets niet kan relativeren dan zijn het een stel kinders of dan zijn ze gewoon vastbesloten om iets te doen en gewoon zoekende naar een reden die internationaal enigszins geaccepteerd wordt.
Ik vind dat de VN politieke druk moet gaan uitoefenen op Israel en landen die terrorisme goedkeuren. Bijvoorbeeld door een belangrijk exportproduct vaa dat land te boycotten.
Israel mikt ook niet op burgers anders waren er al veel meer slachtsoffers gevallen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:58 schreef Meki het volgende:
[..]
maar jij zou toch nadenken om burgers te vermijden ?
Hoe zou dat eigenlijk gekomen zijn ???quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:00 schreef buachaille het volgende:
Zit ik net Nova te kijken, interview van Hans van de Broek met Clairly Polak. Opmerking van Hans: "Israel is de enige politieke, economische, sociale en militaire macht in het Midden Oosten".
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Staat inderdaad als een paal boven water. Niemand is wat dat betreft opgewassen tegen Israel.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:00 schreef buachaille het volgende:
Zit ik net Nova te kijken, interview van Hans van de Broek met Clairly Polak. Opmerking van Hans: "Israel is de enige politieke, economische, sociale en militaire macht in het Midden Oosten".
de laaste 2 dagen doen ze datquote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:00 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Israel mikt ook niet op burgers anders waren er al veel meer slachtsoffers gevallen.
Eerste dag ook niet.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:03 schreef Meki het volgende:
[..]
de laaste 2 dagen doen ze dat
de eerste dag zijn we niet vergeten
De verkoop van olie heeft meer opgeleverd voor de Arabieren, denk je niet?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:03 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe zou dat eigenlijk gekomen zijn ???
Miljarden van USA aan Israel
schip tjah dat is nou een goede doel en niet op huizen in Israelquote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:04 schreef venomsnake het volgende:
op sky-news hebben ze het over het volgende: Israel: Warship struck by hizbollah aircraft rigged with explosives![]()
Klopt, Israel mist 4 man van het schip.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:04 schreef venomsnake het volgende:
op sky-news hebben ze het over het volgende: Israel: Warship struck by hizbollah aircraft rigged with explosives![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |