quote:(Novum/Betten) - In New York leed de Dow Jones-index vrijdag voor de derde dag op rij een verlies van meer dan 100 punten. De vrees voor escalatie van het conflict tussen Israel en Libanon hield de markt opnieuw in haar greep. Een onverwachte daling van het consumentenvertrouwen in juli en zwakke detailhandelsverkopen in juni gaven eveneens weinig reden tot juichen.
Meki, je haalt het weer door elkaar. Hoevaak moet men het je duidelijk maken.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:05 schreef Meki het volgende:
[..]
schip tjah dat is nou een goede doel en niet op huizen in Israel
Israel is bezig het land kapot te maken, wat verwacht je? Een bedankje?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 22:26 schreef Ulx het volgende:
En ik hoop dat Israel zo slim is om de niet-shi'itien in Libanon niet tegen zich in het harnas te jagen.
het blijft voor mij wie onnodig burgers de dood insleept zijn terroristenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:07 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Meki, je haalt het weer door elkaar. Hoevaak moet men het je duidelijk maken.
Israel valt militaire doelen aan en raakt daarbij perongeluk burgers = legitiem oorlog voeren
Hezbollah valt burgers aan = terrorisme
Dat Hezbollah nu toevallig een militair doel pakt is beter dan burgerdoelen maar het blijft een terroristische organisatie.
Meki, kijk eens in een geschiedenisboek, oorlog hoort bij de mensch. En Meki, je moet het me toch eens een keer vertellen. In Israel leven 1 miljoen arabieren naar volle tevredenheid in een democratische staat. Die moeten er niet aan denken om onder Palestijns gezag te komen. Waarom misgun je hen dit terwijl je er zelf zo graag van profiteert in Nederland?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:09 schreef Meki het volgende:
[..]
het blijft voor mij wie onnodig burgers de dood insleept zijn terroristen
ook al wordt het anders genoemd ik ben ervan zeker dat de burgers gespaard konden worden.
Misschien als Hezbollah openlijk oorlog gaat voeren? Zich niet verstopt onder de burgers...quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:09 schreef Meki het volgende:
[..]
ik ben ervan zeker dat de burgers gespaard konden worden.
Die Golan mag terug naar Syrie voor mijn part. Ik ben voorstander van de grenzen van 1967.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Israel is bezig het land kapot te maken, wat verwacht je? Een bedankje?
En voor je Hezbollah "een relikwie uit de Libanese burgeroorlog" noemt, Israel heeft de bezetting nooit volledig opgeheven. Als ze Hezbollah de wind uit de zeilen willen nemen moeten ze de Golan-hoogte ontruimen en teruggeven ipv het aantal kolonisten verdubbelen.
Sweden Labels Golan Wines: “Made in Occupied Syrian Land”
Israel had de bezetting, àlle gebied dat bezet is, al heel lang geleden op moeten heffen.
Zolang Hezbollah lekker tussen de burgers gaat zitten dus niet.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:09 schreef Meki het volgende:
[..]
het blijft voor mij wie onnodig burgers de dood insleept zijn terroristen
ook al wordt het anders genoemd ik ben ervan zeker dat de burgers gespaard konden worden.
quote:Een Israëlisch marinevaartuig is vrijdag voor de kust van Libanon ernstig beschadigd geraakt door een aanval van de sjiitische beweging Hezbollah. Dat hebben Israëlische media gemeld.
De marine is op zoek naar vier vermiste opvarenden, berichtte de Arabische nieuwszender al-Jazeera op basis van een anonieme Israëlische parlementariër. Een Libanese wachtpost zou in de Middellandse Zee Israëlische commando's hebben gezien, aldus de website van The Jerusalem Post. Een zoekactie leverde echter niets op.
Eerder op de avond had Hezbollah-leider Hassan Nasrallah verklaard dat zijn manschappen een Israëlisch schip met raketten tot zinken hadden gebracht. Israël ontkende dat onmiddellijk. Het schip was volgens het leger licht beschadigd geraakt. Ook waren er volgens Jeruzalem geen gewonden gevallen.
Ik heb het dan ook niet over Joden of de inwoners daarvanquote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:10 schreef buachaille het volgende:
[..]
Meki, kijk eens in een geschiedenisboek, oorlog hoort bij de mensch. En Meki, je moet het me toch eens een keer vertellen. In Israel leven 1 miljoen arabieren naar volle tevredenheid in een democratische staat. Die moeten er niet aan denken om onder Palestijns gezag te komen. Waarom misgun je hen dit terwijl je er zelf zo graag van profiteert in Nederland?
ik gun iedereen democratiequote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:10 schreef buachaille het volgende:
[..]
Meki, kijk eens in een geschiedenisboek, oorlog hoort bij de mensch. En Meki, je moet het me toch eens een keer vertellen. In Israel leven 1 miljoen arabieren naar volle tevredenheid in een democratische staat. Die moeten er niet aan denken om onder Palestijns gezag te komen. Waarom misgun je hen dit terwijl je er zelf zo graag van profiteert in Nederland?
Petje af voor het IDF. Als ze de "gedragsregels " van hamas of hezbollah zoudenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over Joden of de inwoners daarvan
ik heb het tegen het leger waar iedereen woedend over is
ik geloof dat Libanon en Israel al in staat van oorlog zijn met elkaar sinds het ontstaan van Israel en dat er nooit een officiele vrede is gekomen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:13 schreef popolon het volgende:
Die TT klopt niet helemaal, de regering van Libanon is niet in oorlog met Israel maar die grappenmakers van de Hezbollah.
Golan was van Syrië, blijf bij de les net als met die oligarchenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:08 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Israel is bezig het land kapot te maken, wat verwacht je? Een bedankje?
En voor je Hezbollah "een relikwie uit de Libanese burgeroorlog" noemt, Israel heeft de bezetting nooit volledig opgeheven. Als ze Hezbollah de wind uit de zeilen willen nemen moeten ze de Golan-hoogte ontruimen en teruggeven ipv het aantal kolonisten verdubbelen.
Sweden Labels Golan Wines: “Made in Occupied Syrian Land”
Israel had de bezetting, àlle gebied dat bezet is, al heel lang geleden op moeten heffen.
Oky, pacifisme is een naïeve maar wel een goed en sympathieke redenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:12 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over Joden of de inwoners daarvan
ik heb het tegen het leger waar iedereen woedend over is
De regering heeft geen oorlogsverklaring gedaan maar goed 't maakt ook niet zoveel uit.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:14 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
ik geloof dat Libanon en Israel al in staat van oorlog zijn met elkaar sinds het ontstaan van Israel en dat er nooit een officiele vrede is gekomen.
maar het ergste is dat mensen de Joden de schuld geven i.p.v het legerquote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:15 schreef buachaille het volgende:
[..]
Oky, pacifisme is een naïeve maar wel een goed en sympathieke reden![]()
uitzonderlijk in de Arabische heroiek.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:15 schreef buachaille het volgende:
[..]
Oky, pacifisme is een naïeve maar wel een goed en sympathieke reden![]()
Dan zul je door de meeste Israeli's als vijand worden beschouwd.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Die Golan mag terug naar Syrie voor mijn part. Ik ben voorstander van de grenzen van 1967.
Ze claimen de 'Sheeba farms' voor Libanon. Als Israel de Golanhoogte ontruimt mogen Syrië en Libanon onderling uitmaken wie het gaat beheren.quote:Maar Hizbullah heeft daarmee geen flikker te maken. Die zijn opgericht in 1982 in Libanon. Niet in 1967 in Syrie.
Maar dat zijn wel de officiele grenzen en zo zie ik ze ook graag terug.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:18 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dan zul je door de meeste Israeli's als vijand worden beschouwd.
[..]
Ze claimen de 'Sheeba farms' voor Libanon. Als Israel de Golanhoogte ontruimt mogen Syrië en Libanon onderling uitmaken wie het gaat beheren.
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:21 schreef RZero het volgende:
en met "drones" (afstand bestuurbare vliegtuigjes vol explosieven) hebben ze een soort lowbudget kruisraket.
en hoeveel daadkracht? juist die honderden geven aan dat de extremisten die zich nu rond israel verzamelen alleen maar een grote bek hebben op het verkeerde moment.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:21 schreef RZero het volgende:
Dit hele gedoe geet wel weer wat de werkelijke offensieve capaciteiten zijn van Hezzbollah en Hamas. De raketten gaan veel verder dan verwacht en met "drones" (afstand bestuurbare vliegtuigjes vol explosieven) hebben ze een soort lowbudget kruisraket. En ze hebben een tiefus hoeveelheid Katoesja en Kassam rakketten. Honderden zijn er deze week afgevuurd.
En waar haalt Israel haar wapens vandaan dan? Is dan ook wel interessant. Maw, dit is dus niet interessant.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:25 schreef RZero het volgende:
Katoesja's zijn goedkoop en simpel, dus makkelijk te onderhouden. En als je er maar genoeg afvuurt dan raak je wel iets. Overigens melden ze op CNN dat volgens Israel de raketten geleverd zijn door Iran.
Oh ik weet heus wel dat dat soort zelfgemaakte wapens heel effectief kunnen zijn. ik lach daar zeker niet om, een guerilla beweging als Hizbollah versla je ook niet zo 123.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:24 schreef RZero het volgende:
Je kan wel lachen venomsnake maar ze hebben er wel een israelisch schip ernstig mee beschadigd. 4 matrozen worden vermist.
Da's niks nieuws natuurlijk. Iran 'doneert' meer dan $100.000.000 per jaar aan de Hezbollah.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:25 schreef RZero het volgende:
Overigens melden ze op CNN dat volgens Israel de raketten geleverd zijn door Iran.
quote:Novum/AP) - Libanon heeft de internationale gemeenschap vrijdag gevraagd een eind te maken aan het 'barbaarse' militaire offensief dat Israël tegen het land heeft ingezet. Het deed dat in een op verzoek van Libanon zelf belegde spoedvergadering van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties.
De speciale Libanese afgevaardigde Nouhad Mahmoud waarschuwde dat de vernietiging van bruggen, wegen en gebouwen door Israël en het doden en verminken van honderden Libanese burgers het probleem niet zal oplossen, maar juist zal vergroten. Hij riep de Veiligheidsraad op een staakt-het-vuren op te leggen en te zorgen dat Israël zijn zee- en luchtblokkade tegen Libanon opheft.
Het Israëlische offensief is een reactie op de ontvoering van twee Israëlische militairen door Hezbollah-strijders die de Blauwe Lijn waren overgestoken, de grens die de VN tussen Libanon en Israël trokken nadat het Israëlische leger zich in 2000 uit het zuiden van Libanon had teruggetrokken.
De Israëlische VN-ambassadeur Dan Gillerman zei dat Israël geen andere keuze had dan te antwoorden op de 'absoluut onuitgelokte aanval' van de Hezbollah, die ook tientallen raketten heeft afgevuurd op Israël. Veel VN-ambassadeurs die na hem aan het woord kwamen beschuldigden Israël er echter van excessief geweld te gebruiken en onschuldige burgers te treffen.
Gillerman legde de schuld bij de Libanese regering, omdat die heeft verzuimd te reageren op resoluties van de Veiligheidsraad waarin wordt geëist dat ze de Hezbollah ontwapent en zijn controle over het zuiden van Libanon herstelt, waar de Hezbollah het nagenoeg voor het zeggen heeft.
Dat zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat het niet interessant zou moeten zijn en er gewoon een excuus wordt gezocht om Iran er direct bij te betrekken.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:28 schreef RZero het volgende:
Dit is ZEKER interessant. Als Israel besluit de aanvoer van raketten af te snijden door Iran aan te vallen dan breekt de hel los.
Vooral de Christenen hebben nog wat open rekeningen met de terreurgroeperingen. Geef ze wapens en de moslimmassa's in Libanon zullen verdwijnen als sneeuw voor zon.quote:wordt wel duidelijk dat veel Libanezen anti-Hezbollah is.
quote:(Novum/AP) - Israëlische gevechtsvliegtuigen hebben het hoofdkwartier en verblijf van Hezbollah-leider sjeik Hassan Nasrallah vrijdag verwoest, maar Nasrallah en zijn familie waren op het moment van de aanval niet aanwezig, aldus de Hezbollah. De aanval, in de wijk Haret Hreik in Zuid-Beiroet, is onderdeel van een groot Israëlisch offensief in Libanon naar aanleiding van de ontvoering van twee militairen, woensdag, door de Hezbollah.
In een door de Hezbollah-zender Al-Manar uitgezonden audioboodschap zei Nasrallah vrijdag dat zijn beweging er klaar voor is tegen Israël ten oorlog te trekken. 'Jullie willen een openlijke oorlog en wij zijn klaar voor een openlijke oorlog', zei hij terwijl hij zich tot de Israëliërs richtte. 'Kijk maar naar het oorlogsschip dat de infrastructuur, huizen en burgers aanviel, het brandt. Het schip zal zinken en tientallen soldaten van het Israëlische zionisme zullen verdrinken. Dit is pas het begin.'
Het Israëlische leger bevestigde dat een marineschip in Libanese wateren door een raket was getroffen, maar zei dat de schade meeviel en dat er geen slachtoffers waren gevallen. De Arabische nieuwszender Al-Jazeera meldde later echter dat het Israëlische leger naar vier soldaten zocht die sinds de aanval op het schip werden vermist.
Nasrallah herhaalde zijn dreigement de Israëlische havenstad Haifa te zullen aanvallen en zei ook zuidelijker gelegen steden op de korrel te zullen nemen. 'Niet langer zullen alleen onze huizen vernietigd worden en niet langer zullen het alleen onze kinderen zijn die sterven.' De boodschap van Nasrallah werd in de Libanese hoofdstad ontvangen met vreugdeschoten in de lucht.
Israël bestookte vrijdag behalve bruggen, wegen, de luchthaven van Beiroet en sjiitische wijken in de hoofdstad, ook een radiostation van de Hezbollah, in het sjiitische Haret Hreik. Volgens Al-Manar werd een nabijgelegen woning geraakt en niet de studio van de zender. Al-Jazeera meldde echter dat de studio wel degelijk was getroffen. Israël blokkeert ook al dagen de Libanese havens.
Door de Israëlische acties zijn in Libanon de afgelopen dagen 61 doden gevallen. Het gaat voornamelijk om burgers. Aan Israëlische zijde vielen twaalf doden, onder wie vier burgers die omkwamen bij raketaanvallen van Hezbollah op het noorden van Israël. De stad Haifa werd ook door raketten getroffen.
Israël gaat door met zijn offensief in Libanon totdat de Hezbollah volledig is ontwapend, zei vrijdag de Israëlische premier Ehud Olmert in een telefonisch onderhoud met VN-chef Kofi Annan. Olmert is akkoord gegaan met een voorstel van Annan om een team VN-bemiddelaars te laten proberen een staakt-het-vuren te bewerkstelligen. Dit hebben welingelichte zegslieden uit de naaste omgeving van Olmert vrijdag verklaard.
Israël houdt de regering van premier Fuad Saniora verantwoordelijk voor de daden van de Hezbollah, die in het zuiden van Libanon vrijwel volledig haar gang kan gaan. Libanon weigert gehoor te geven aan internationale oproepen de Hezbollah te ontwapenen, uit angst voor het uiteenvallen van het land.
Dan komen de Israeliers toch in opstand? Zij hebben de regering gekozen die deze militaire beslissingen neemt. Ze zijn net zo verantwoordelijk als hun regering als ze gaan zitten toekijken en de acties van het leger misschien zelfs wel goed keuren.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:16 schreef Meki het volgende:
[..]
maar het ergste is dat mensen de Joden de schuld geven i.p.v het leger
Daar gaat de theorie van iedereen dat de Libanesen voornamelijk burger slachtoffer maken. Ze zijn tot nu toe netter te werk gegaan lijkt het zelfs.quote:Door de Israëlische acties zijn in Libanon de afgelopen dagen 61 doden gevallen. Het gaat voornamelijk om burgers. Aan Israëlische zijde vielen twaalf doden, onder wie vier burgers die omkwamen bij raketaanvallen van Hezbollah op het noorden van Israël. De stad Haifa werd ook door raketten getroffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |