abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39874318
Ik ben driftig aan het zoeken naar info over Abu JahJah en zijn heilige oorlog in Libanon maar ik kan niets vinden,
  zondag 16 juli 2006 @ 13:28:10 #2
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_39874326
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:12 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Het zorgen dat de Libanese regering en het volk afstand doet van Hezbollah.

Jammer alleen dat die regering helemaal geen macht heeft om Hezbollah aan te pakken
Hezbollah maakt onderdeel van de civiele infrastructuur en zij streeft ook civiele doeleinden na zoals het oprichten en bouwen van scholen, ziekenhuizen en dergelijke.
Afstand doen van dat onderdeel van Hezbollah's acties is praktisch onmogelijk.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zondag 16 juli 2006 @ 13:29:20 #3
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39874354
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:28 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Hezbollah maakt onderdeel van de civiele infrastructuur en zij streeft ook civiele doeleinden na zoals het oprichten en bouwen van scholen, ziekenhuizen en dergelijke.
Afstand doen van dat onderdeel van Hezbollah's acties is praktisch onmogelijk.
Zolang de mensen het accepteren dat Hezbollah ook tussen de burgers opereeerd moet je niet zeuren als er daar ook slachtoffers vallen....
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_39874357
Go Israel
  zondag 16 juli 2006 @ 13:31:18 #5
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_39874404
The Lebanese Army has 11 Mechanized brigades, 1 Republican Guard brigade, 1 Commando regiment, 5 Special Forces regiments, 1 Airborne regiment, 1 Navy Commando regiment, and 2 Artillery regiments. As far as equipment, Lebanon has 700 armored personnel carriers, 340+ tanks, and plenty of artillery, not to mention 70,000 troops. The Lebanese air force has dozens of helicopters which give Lebanon firepower and mobility far beyond what Hezbollah is capable of.

Dus vandaar dat israel ook wel een beetje pissed is op libanon zelf?
pi_39874414
tvp
Life sucks
  zondag 16 juli 2006 @ 13:32:03 #7
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39874426
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:28 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

dus? je bent ook een moslimhatende mafketel.
Dat ben ik helemaal niet, ik ben alleen niet zo zielig als jij dat ik overal een complot van zionisten in zie. De regering wordt geleid door zionisten, net als de media en de filmwereld en natuurlijk de legerleiding. Het is eigenlijk gewoon zielig dat al die zionisten elke keer onschuldige mensen aanvallen

wie begonnen er elke keer oorlogen tegen Israel? En welke landen verdelen de welvaart die binnenkomt niet eerlijk? In Israel heb je geen rijke bovenlaag zoals in jouw geliefde moslimlanden.
pi_39874438
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:22 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Heeft de CIA het vernietigen van een erkende staat als partij programma? Blaast de CIA forenzen in een bus op ?
Wilt de CIA de Sharia invoeren ?

Nee, Hezbollah voldoet aan alle kenmerken van een terroristische organisatie. Met vrijheidsstrijd heet het allang niets meer te maken.
CIA heeft meer troep op zijn naam dan jij waarschijnlijk voor mogelijk houdt en hun agenda lijkt mij ook niet al te proper om het zo even te stellen.

Hezbollah kan je best omschrijven als een gezamenlijk sjiitisch (sorry als ik ze door elkaar haal) vrijheidsleger ten behoeve van het grote moslimrijk. We moeten nu niet gaan doen als de huidige grenzen in de wereld zijn ze moeten zijn en dat elke verandering fout is en behoudt ervan goed is en leidt naar vrede.
pi_39874445
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:29 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Zolang de mensen het accepteren dat Hezbollah ook tussen de burgers opereeerd moet je niet zeuren als er daar ook slachtoffers vallen....
dat kunnen we ook zeggen dat Israel express de burgers in stopt in die huizen die worden getroffen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  zondag 16 juli 2006 @ 13:34:01 #10
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_39874477
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:32 schreef -scorpione- het volgende:

[..] We moeten nu niet gaan doen als de huidige grenzen in de wereld zijn ze moeten zijn en dat elke verandering fout is en behoudt ervan goed is en leidt naar vrede.
Precies. Gewoon asfalteren die moslimlanden, zijn we van het gezeik af.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
  zondag 16 juli 2006 @ 13:34:22 #11
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_39874485
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:29 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de regering van Beiroet onmachtig is gevolg te geven aan de uitvoering van de resolutie die haar opdraagt Hezbollah te ontwapenen, raketinstallaties te vernietigen en reguliere militaire troepen in zuid-Libanon te legeren.
Vooral omdat naast de militaire tak Hezbollah bestaat uit een civiele afdeling die vooral daardoor zich gesteund voelt van veel poulariteit onder de bevolking.
pi_39874490
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:32 schreef -scorpione- het volgende:

Hezbollah kan je best omschrijven als een gezamenlijk sjiitisch (sorry als ik ze door elkaar haal) vrijheidsleger ten behoeve van het grote moslimrijk. We moeten nu niet gaan doen als de huidige grenzen in de wereld zijn ze moeten zijn en dat elke verandering fout is en behoudt ervan goed is en leidt naar vrede.
Nee, de Hezbollah is een criminele organisatie. De top wilt geen vrij moslimrijk, de top wilt geen vrede. Ze leven van de strijd, daar ontlenen ze hun macht, inkomen en heldenstatus aan.

Ze misbruiken de Islam voor dat doel zoals men al eeuwen religie misbruikt, om macht te krijgen. Het gewone volk trapt er door hun uitzichtsloze situatie in, net zoals sommige Moslim fokkers hier.
  zondag 16 juli 2006 @ 13:34:52 #13
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39874500
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:32 schreef Meki het volgende:

[..]

dat kunnen we ook zeggen dat Israel express de burgers in stopt in die huizen die worden getroffen
Het is algemeen bekend dat de Palestijnen hun kinderen laten doodgaan om zo in de media te komen als slachtoffers.... Israel pakt nooit kinderen of andere onschuldigen, maar die worden gewoon in de buurt van terroristen gehouden zodat er altijd wat onschuldigen vallen en Israel de schuld kan krijgen..
  zondag 16 juli 2006 @ 13:36:21 #14
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_39874532
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:28 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

dus? je bent ook een moslimhatende mafketel.
Er is nog een mooi boek voor je, leven aan de onderkant, daarin wordt haarfijn uitgelegd waarom kansloze stumpers zoals jij altijd denken dat alles door anderen komt, en dat ze zelf het slachtoffer zijn van deze maatschappij
  zondag 16 juli 2006 @ 13:36:25 #15
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_39874535
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:31 schreef Boomstam het volgende:
The Lebanese Army has 11 Mechanized brigades, 1 Republican Guard brigade, 1 Commando regiment, 5 Special Forces regiments, 1 Airborne regiment, 1 Navy Commando regiment, and 2 Artillery regiments. As far as equipment, Lebanon has 700 armored personnel carriers, 340+ tanks, and plenty of artillery, not to mention 70,000 troops. The Lebanese air force has dozens of helicopters which give Lebanon firepower and mobility far beyond what Hezbollah is capable of.

Dus vandaar dat israel ook wel een beetje pissed is op libanon zelf?
Binnen de Libanese strijdkracht is niet alles koek en ei. Zo is er een jarenlange wantrouwen tussen de islamitische en christelijke divisies, wat de slagkracht van de krijgsmacht niet bepaald bevordert.
pi_39874538
Ha, info over Abu JahJah? Dit soort typetjes praten veel maar als het op daden aankomt houd het op. Zal wel weer een persberichtje komen dat ie niet op reis kan omdat de verplichtingen hier roepen. Een soort ratelband zeg maar, die ook elk jaar gaat emigreren naar een ander land.
pi_39874553
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:34 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Nee, de Hezbollah is een criminele organisatie. De top wilt geen vrij moslimrijk, de top wilt geen vrede. Ze leven van de strijd, daar ontlenen ze hun macht, inkomen en heldenstatus aan.

Ze misbruiken de Islam voor dat doel zoals men al eeuwen religie misbruikt, om macht te krijgen. Het gewone volk trapt er door hun uitzichtsloze situatie in, net zoals sommige Moslim fokkers hier.
Vind ik veels te simpel. Ze spelen een bepaalde rol. Om die rol te behouden doen ze goede dingen en zijn ze ook een leger. Een leger dat steun heeft van bepaalde landen om wat vuil werk op te knappen. Iran en Syrie kunnen Israel niet zomaar aanvallen, maar via een Hezbollah lukt dat wel.
pi_39874563
Het conflict in Libanon lijkt steeds verder te escaleren. Gister beschoot Israël een busje met mensen die wilden vluchten uit hun grensdorp. Twintig mensen, meeste kinderen

MEESTE KINDEREN die willen vluchten worden niet eens gespaard
  zondag 16 juli 2006 @ 13:37:37 #19
70154 klez
pi_39874571
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:34 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het gaat erom dat de regering van Beiroet onmachtig is gevolg te geven aan de uitvoering van de resolutie die haar opdraagt Hezbollah te ontwapenen, raketinstallaties te vernietigen en reguliere militaire troepen in zuid-Libanon te legeren.
Vooral omdat naast de militaire tak Hezbollah bestaat uit een civiele afdeling die vooral daardoor zich gesteund voelt van veel poulariteit onder de bevolking.
Ik begrijp toch dat buiten de shiíten de rest van Libanon het nu toch wel ver gehad heeft met Hezbollah. Die arme mensen begonnen net weer een normaal leven te krijgen...
  zondag 16 juli 2006 @ 13:38:29 #20
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_39874604
ik lees net dat de libaneese regering de VN beschuldigt van het helpen van israel
  zondag 16 juli 2006 @ 13:39:13 #21
70154 klez
pi_39874621
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:37 schreef Meki het volgende:
Het conflict in Libanon lijkt steeds verder te escaleren. Gister beschoot Israël een busje met mensen die wilden vluchten uit hun grensdorp. Twintig mensen, meeste kinderen

Dat soort fouten worden helaas gemaakt door militairen. Hezbollah zou als "sociale" organisatie zich dat wel mogen realiseren voor ze militairen gaan ontvoeren op Israelisch grondgebied.
pi_39874626
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:38 schreef Boomstam het volgende:
ik lees net dat de libaneese regering de VN beschuldigt van het helpen van israel
zo kan je het zien
  zondag 16 juli 2006 @ 13:39:25 #23
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_39874627
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:37 schreef Meki het volgende:

pssst die mensen weigerde te schuilen bij VN schuilkelder.
pi_39874631
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:38 schreef Boomstam het volgende:
Bron enzo?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_39874643
http://blogs.vn.nl/abdelkaderbenali/

Abdelkader Benali over Libanon
weblog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')