abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40320471
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:19 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Nee, Hezbollah is volgens de EU geen terreurorganisatie, wist je dat al?
[..]
De facto, schat. . Fijne dag nog.
pi_40320494
Dit is gewoon te sneu voor woorden, de trieste personen hier, .
  zondag 30 juli 2006 @ 13:21:43 #253
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_40320500
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:00 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik dacht dat het een vraag was, maar kennelijk is het gewoon een insinuatie.
Nee hoor. Ik weet wel bijna zeker dat Hezbollah geen fuck om burgers geeft als ze Israel maar een hak kunnen zetten. Of dat in dit geval ook gebeurd is, weet ik niet.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_40320501
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

De facto, schat. . Fijne dag nog.
Oh, nu is het opeens de facto. Aha. Dus het is het niet, maar toch wel. Duidelijk.
pi_40320511
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:21 schreef klez het volgende:

[..]

Nee hoor. Ik weet wel bijna zeker dat Hezbollah geen fuck om burgers geeft als ze Israel maar een hak kunnen zetten. Of dat in dit geval ook gebeurd is, weet ik niet.
Ga toch weg, het was gewoon geen vraag van je.
pi_40320530
O ja:
[edit] Nee, ook jij niet M. Deze plaatjes komen nu echt me strot uit.

Sidder!

[ Bericht 66% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 30-07-2006 13:55:45 ]
pi_40320546
Ik geloof dat Dominiqueje boos is.
pi_40320558
Het lot van die kinderen is inderdaad wel buitengewoon triest, je zult maar zulke waardeloze ouders hebben, en meegesleurd worden in een volstrekt overbodige oorlog door een stel godsdienstwaanzinnigen, om over de rol van Assad, die lelijkerd in Iran en alle mede-moslims nog maar te zwijgen. Waarna, hypocrisie ten top, er luidkeels geweeklaagd wordt als zo'n kind sterft.

Ja Libanezen, 6 jaar geleden werd er vrede gesloten met Israel, inclusief allerlei VN verdragen en de hele meuk, maar nee, jullie willen oorlog en terreur. En nu slaat jullie bloeddorstigheid als een boemerang terug, en sterfen ook jullie eigen kinderen ipv die van "ongelovigen".

What goes around comes around.
pi_40320561
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, hij wilde eigenlijk zeggen dat alle moslims dood moeten. Dat heb je goed gelezen tussen de regels door.
pi_40320578
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:24 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Nee, hij wilde eigenlijk zeggen dat alle moslims dood moeten. Dat heb je goed gelezen tussen de regels door.
Waarom ook niet?
pi_40320597
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:23 schreef Godslasteraar het volgende:
Het lot van die kinderen is inderdaad wel buitengewoon triest, je zult maar zulke waardeloze ouders hebben, en meegesleurd worden in een volstrekt overbodige oorlog door een stel godsdienstwaanzinnigen, om over de rol van Assad, die lelijkerd in Iran en alle mede-moslims nog maar te zwijgen. Waarna, hypocrisie ten top, er luidkeels geweeklaagd wordt als zo'n kind sterft.

Ja Libanezen, 6 jaar geleden werd er vrede gesloten met Israel, inclusief allerlei VN verdragen en de hele meuk, maar nee, jullie willen oorlog en terreur. En nu slaat jullie bloeddorstigheid als een boemerang terug, en sterfen ook jullie eigen kinderen ipv die van "ongelovigen".

What goes around comes around.
Juist.

Dit hele gedoe was niet nodig geweest als Hezbollah niet zo bezig was geweest zijn eigen macht te versterken, Iran daar maar wat graag aan mee doet en de Libaneze regering geen reet heeft uitgevoerd om Libanon aan te pakken.
pi_40320600
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:23 schreef -IksRee- het volgende:
Ik geloof dat Dominiqueje boos is.
Zondagochtend, hè?
  zondag 30 juli 2006 @ 13:25:56 #263
121310 venomsnake
El Saltador
pi_40320624
quote:
O ja:

[afbeelding]

Sidder!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40320638
quote:
Leuk maar wat je er niet bij verteld is dat :

Ze herbouwen een platgegooide stad :

1: Aan leggen van Bunkers
2: Aanleggen van tunnels om de bunkers te verbinden
3: Het bouwen van schoolen op de bunkers
4: Het bouwen van een ziekenhuis op de hoofd bunker
5: Het bouwen van een moskee op een bunker

Daarna roep je tegen de bevolking kijk eens wat Hezbollah doet voor de burgers
Iedereen is blij en iedereen Hezbollah
Daarna bouw je wijken rondom al die belangrijke bunkers heen zodat alle tunnels ook van burgerdoelen zijn voorzien .

Als je dat allemaal klaar hebt dan laat je al die burgers er lekker in wonen .

Daarna provoceer je een oorlog met Israel
Als Israel dan de bunkers begint te bombardeeren roep je heel hard dat wat op jouw pic staat

Maar goed jullie weten het vast allemaal veel beter

[ Bericht 1% gewijzigd door MMXMMX op 30-07-2006 13:34:43 ]
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_40320639
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:21 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Oh, nu is het opeens de facto. Aha. Dus het is het niet, maar toch wel. Duidelijk.
wel lief blijven voor Monidique hoor, hij is nog wat jong en idealistisch. Maar dat gaat goed komen! Nog een paar jaar en ook Monidique is door een lange reeks teleurstellingen een echte ijzervreter geworden
pi_40320655
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:26 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

wel lief blijven voor Monidique hoor, hij is nog wat jong en idealistisch. Maar dat gaat goed komen! Nog een paar jaar en ook Monidique is door een lange reeks teleurstellingen een echte ijzervreter geworden
Dan moet ie eerst maar eens beginnen z'n voordeur uit te komen en de grote boze mensenwereld in te stappen.
  zondag 30 juli 2006 @ 13:29:34 #267
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40320707
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:15 schreef Monidique het volgende:

Ja, dat spionagenetwerk zal wel de hele dag hebben zitten krijten ofzo.
Spionage is niet iets exclusiefs dat enkel aan Israël besteed is.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  zondag 30 juli 2006 @ 13:30:31 #268
132605 kawotski
Il Dottore
pi_40320734
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:54 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Omdat veel arme mensen niet de middelen hebben om zomaar weg te gaan..
Die mensen dachten dat ze in de enige schuilkelder in Qana wel veilig zaten..
mooi excuus

gelukkig was er een camera die filmde dat de pamfletten naar beneden kwamen, daarbij heb ik nogal wat Libanezen zien lachen en de pamfletjes zien verscheuren.. geen excuus dus om dan te zeggen dat je niet weg kan of wat voor reden dan ook.. de mensen hebben geen geld wordt ook zo vaak aangehaald.. ik heb nog nooit zo vaak mercedessen gezien als in Libanon.. hadden ze lada's gehad hadden ze wat meer geld over om gehandicapten enzo mee te nemen
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_40320742
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:29 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Spionage is niet iets exclusiefs dat enkel aan Israël besteed is.
Het is ook geen oorlogshandeling. Ieder land spioneert overal. Zelfs onze buurlanden hebben bij ons spionnen zitten. Het was dan ook een waardeloos voorbeeld.
pi_40320802
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:53 schreef damian5700 het volgende:

Een evenredig aantal slachtoffers is geen maatstaf om dit conflict te doen laten beslechten en de slachtoffers aan beide zijden zijn te betreuren. Het zou een vreemde beredenatie zijn, dat de doden aan Libanese zijde erger te betreuren zijn dan de slachteroffers aan Israëlische kant.
Je moet het niet omdraaien en naar mij toe schuiven. Ik analyseer en constateer hoe men daar denkt. Dit is namenlijk wel overduidelijk de redenatie van Israel. Kennelijk vind men 2 gekidnapte soldaten zo veel meer waard, dat het zo'n 600 (totnutoe bekend) slachtoffers mag opleveren, waarvan een stuk of 150 onschuldig, en de rest zogenaamd schuldig aan terreur (alsof elke Hezbollah strijder omdat hij lid is van die organistaie ook zelf ooit een Israelier vermoord heeft en de kogel verdiend). Over willekeur en gebrek aan rechtstaat principes gesproken. What happened to trial and jury.

Ik draag dus nogmaals de stelling voor : als mijn broer in NL vermoord wordt, en ik vermoord op mijn beurt de dader, zijn familie en aanhang-familie, ben ik dan gezond in mijn hoofd ? Ben je uberhaupt gezond in je hoofd als je oog om oog, tand om tand leefprincipes erop nahoudt. Waarom gelden de principes van beschaafdheid die de moderne burger geacht wordt na te leven (namelijk niet fysiek wraak nemen op criminelen en het heft in eigen handen nemen) niet voor politieke grootgewichten en landen.

Volgens de VS is preventief moorden legaal, en dus mag hun maatje Israel het ook. 3000 WTC doden, waren 200.000 onschuldige doden waard in Irak en Afghanistan. Volgens hen zelf althans, als ik hen zo hoor. En nog meer zelfs, want we zijn nog niet klaar daar met de bodybags.

Het zal wel aan mij liggen, maar dit soort redenatie's op basis van wraak zijn de mijne niet, en zal ik nooit snappen, ook omdat het nog nooit gewerkt heeft. Op zich snap ze wel, maar alleen als ik rekening houdt dat diegene die hier achter staat in een zwaar beveiligd gevang-gesticht behoort, net zoals ik daarin zou moeten als ik die familie uitmoord.
  zondag 30 juli 2006 @ 13:33:01 #271
70154 klez
pi_40320811
quote:

[..]

Mindreader...

het was wel een vraag, linkse humeurige Europeaan.
  zondag 30 juli 2006 @ 13:35:10 #272
70154 klez
pi_40320873
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:32 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Je moet het niet omdraaien en naar mij toe schuiven. Ik analyseer en constateer hoe men daar denkt. Dit is namenlijk wel overduidelijk de redenatie van Israel. Kennelijk vind men 2 gekidnapte soldaten zo veel meer waard, dat het zo'n 600 (totnutoe bekend) slachtoffers mag opleveren, waarvan een stuk of 150 onschuldig, en de rest zogenaamd schuldig aan terreur (alsof elke Hezbollah strijdfer omdat hiuj lid is van die organistaie ook zelf ooit een Israelier vermoor dheeft). Ove rwillekeur en gebrek aan rechtstaat principes gesproken. What happened to trial and jury.

Ik draag dus nogmaals de stelling voor : als mijn broer in NL vermoord wordt, en ik vermoord op mijn beurt de dader, zijn familie en aanhang-familie, ben ik dan gezond in mijn hoofd ? Ben je uberhaupt gezond in je hoofd als je oog om oog, tand om tand leefprincipes erop nahoudt. Waarom gelden de principes van beschaafdheid die de moderne burger geacht wordt na te leven (namelijk niet fysiek wraak nemen op criminelen en het heft in eigen handen nemen) niet voor politieke grootgewichten en landen.

Volgens de VS is preventief moorden legaal, en dus mag hun maatje Israel het ook. 3000 WTC doden, waren 200.000 onschuldige doden waard in Irak en Afghanistan. Volgens hen zelf althans, als ik hen zo hoor. En nog meer zelfs, want we zijn nog niet klaar daar met de bodybags.

Het zal wel aan mij liggen, maar dit soort redenatie's op basis van wraak zijn de mijne niet, en zal ik nooit snappen, ook omdat het nog nooit gewerkt heeft. Op zich snap ze wel, maar alleen als ik rekening houdt dat diegene die hier achter staat in een zwaar beveiligd gevang-gesticht behoort, net zoals ik daarin zou moeten als ik die familie uitmoord.
De vijanden van zowel de VS als Israel maken veel meer slachtoffers. Dus daar ga je al de mist in met jouw redenering.
  zondag 30 juli 2006 @ 13:35:11 #273
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_40320874
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:30 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Het is ook geen oorlogshandeling. Ieder land spioneert overal. Zelfs onze buurlanden hebben bij ons spionnen zitten. Het was dan ook een waardeloos voorbeeld.
Dat ben ik volkomen eens. Er werd de indruk gewekt of de Mossad twee weken geleden is opgericht en dat Israël geen satellieten heeft.
pi_40320997
Aangezien aan het begin van het topic het rijden onder invloed van Mel Gibson en de antisemitische uitlatingen die hij zou hebben gedaan bij zijn aanhouding aan de orde kwam, hierbij even de melding dat Gibson excuses heeft aangeboden voor het rijden onder invloed en uitlatingen gedaan door hem na zijn aanhouding.

Eerder heb ik al aangegeven dat ik het erg spijtig vind, dat een goed acteur en regisseur die zich als christen profileert zich zo laat gaan. Deze verklaring van Mel Gibson valt mij echter weer van hem mee.

Bron: http://edition.cnn.com/20(...)statement/index.html

Gibson's statement after his arrest
Sunday, July 30, 2006 Posted: 0232 GMT (1032 HKT)

Actor Mel Gibson, shown in this December 2004 photo, has released a statement on his DUI arrest.

(CNN) -- Mel Gibson's statement regarding his arrest Friday on suspicion of DUI:
After drinking alcohol on Thursday night, I did a number of things that were very wrong and for which I am ashamed.

I drove a car when I should not have, and was stopped by the LA County Sheriffs. The arresting officer was just doing his job and I feel fortunate that I was apprehended before I caused injury to any other person.

I acted like a person completely out of control when I was arrested, and said things that I do not believe to be true and which are despicable. I am deeply ashamed of everything I said, and I apologize to anyone who I have offended.

Also, I take this opportunity to apologize to the deputies involved for my belligerent behavior. They have always been there for me in my community and indeed probably saved me from myself.

I disgraced myself and my family with my behavior and for that I am truly sorry.
I have battled with the disease of alcoholism for all of my adult life and profoundly regret my horrific relapse. I apologize for any behavior unbecoming of me in my inebriated state and have already taken necessary steps to ensure my return to health.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_40321084
quote:

[..]

Je moet het niet omdraaien en naar mij toe schuiven. Ik analyseer en constateer hoe men daar denkt. Dit is namenlijk wel overduidelijk de redenatie van Israel. Kennelijk vind men 2 gekidnapte soldaten zo veel meer waard, dat het zo'n 600 (totnutoe bekend) slachtoffers mag opleveren, waarvan een stuk of 150 onschuldig, en de rest zogenaamd schuldig aan terreur (alsof elke Hezbollah strijder omdat hij lid is van die organistaie ook zelf ooit een Israelier vermoord heeft en de kogel verdiend). Over willekeur en gebrek aan rechtstaat principes gesproken. What happened to trial and jury.

Ik vind dat je er een rare manier van redeneren op nahoud. Israel heeft zich de afgelopen jaren ingezet voor een diplomatieke oplossing in het midden-oosten. Vredesverdragen werden ondertekend, nederzettingen ontruimd, óók als dat tegen het zere been van de eigen bevolking was.

Hezbollah gaat gewoon door en blijft Israel bestoken met rakketten, daarin gesteund door een grrot deel van de Libaneze bevolking. Op een dag zegt Israel dan een keer dat het klaar is, en gaat flink doorpakken. Dat heeft geen ene fuck met bloeddorstige monsters te maken.
pi_40321110
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:35 schreef klez het volgende:

[..]

De vijanden van zowel de VS als Israel maken veel meer slachtoffers. Dus daar ga je al de mist in met jouw redenering.
philip freriks in je ava?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_40321157
quote:
Analysis: A second Qana Massacre?
By Martin Asser
BBC News, Beirut

The southern Lebanese town of Qana is known for two events in history, and there could soon be a third as news comes in of rising civilian casualties from an Israeli air strike there.

In realms of biblical narrative, some believe it to be the scene of Jesus Christ's first miracle, turning water into wine during the wedding at Cana of Galilee.

In modern times, it was the scene of one of the bloodiest events of the modern Arab-Israeli conflict, the Israeli shelling of a UN base sheltering Lebanese civilians 10 years ago.

International shock at those deaths - more than 100, and another 100 injured - led to huge pressure for a ceasefire deal bringing an end to Israel's last sustained military operation against Hezbollah militants, codenamed Operation Grapes of Wrath.

The Qana Massacre, as it is known in Lebanon, remains a powerful symbol for Lebanese people of what they say is Israel's indiscriminate and disproportionate response to Hezbollah's rocket attacks.

'No accident'

Israel still insists the 1996 shelling was an accident and that its forces had a legitimate militant target - a Hezbollah military unit that had fired mortars and rockets from near the Qana base.

Then, as now, Israel accused Hezbollah of using the civilian population as human shields when they launched their attacks.

However, a UN investigation reported in May 1996 that the deaths at the Qana base were unlikely to have been the result of an accident as claimed by the Israelis.

The UN report cited the repeated use of airburst shells over the small UN compound, which sent down a deadly torrent of shrapnel that caused terrible injuries among the unprotected civilians.

The UN also noted the presence of Israeli helicopters and a drone in the skies over Qana which must have witnessed the bloodbath.

Strategic location

In the current round of Israel's bombardment, Qana has again been in the news - the scene of several incidents, such as the bombing by Israel of two Lebanese Red Cross ambulances and the death of a young Lebanese photojournalist, Layal Nejib, also in an air strike on her car.

Looking at the map, it is not hard to see why Qana is never far from the headlines when Israel bombards southern Lebanon.

It lies at the northern edge of the Lebanon's southern uplands which border Israel and also at the confluence of five strategic roads in the hinterland south-east of the southern city of Tyre.

Qana and the villages surrounding it are a strong pro-Hezbollah area and Israel says it has repeatedly been used to fire rockets over the border about 10km (six miles) to the south.

Israeli officials say leaflets had been dropped in the area warning civilians to leave their homes so it could conduct more anti-Hezbollah operations.

However, it seems clear that, with the number of civilian cars and convoys which have been bombed on the roads heading to Tyre, many residents chose to ignore the Israeli warnings.

Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/2/hi/middle_east/5228554.stm

Published: 2006/07/30 10:30:53 GMT

© BBC MMVI
een turning point wellicht?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_40321168
De burger is wederom het slachtoffer. Foutje van Israel zoals ze zelf
ook toegeven. Triest.

Anderzijds mag je jezelf ook afvragen waarom daar gebombardeerd werd.
De reden van het IDF, er zouden vanuit dat gebied katoesja's afgevuurd worden,
is in mijn ogen plausibel.
  zondag 30 juli 2006 @ 13:53:47 #279
70154 klez
pi_40321236
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

philip freriks in je ava?
Geintje. Maar het is niet Freriks...
pi_40321281
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:53 schreef klez het volgende:

[..]

Geintje. Maar het is niet Freriks...
marijnissen?
-Rabia Al-Basri
  zondag 30 juli 2006 @ 13:58:43 #281
70154 klez
pi_40321398
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:55 schreef Slayage het volgende:

[..]

marijnissen?
  zondag 30 juli 2006 @ 13:59:53 #282
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_40321427
quote:
Doden in Libanon na luchtaanval

` Bij een Israëlische luchtaanval op
Qana zijn volgens de Libanese politie
veel doden en gewonden gevallen.Onder
de tientallen slachtoffers zouden veel
kinderen zijn.

Tijdens de Israëlische luchtaanval werd
een appartementencomplex geraakt waar
volgens de Libanese politie zo'n 100
vluchtelingen uit andere delen van het
land verbleven.Het complex is voor een
groot deel verwoest.

Hezbollah zou de afgelopen dagen vanuit
Qana Noord-Israël met raketten hebben
bestookt.De burgers in Qana is een paar
dagen geleden gevraagd om die plaats zo
snel mogelijk te verlaten.
owww het leger had ze al gevraagd om weg te gaan. Nou dan is het logisch dat ze uiteindelijk weggebombardeerd worden.

toch?
pi_40321448
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:58 schreef klez het volgende:

[..]

Als vertegenwoordiger van zijn grote voorbeeld Mao??
  zondag 30 juli 2006 @ 14:01:31 #284
121310 venomsnake
El Saltador
pi_40321476
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:59 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

owww het leger had ze al gevraagd om weg te gaan. Nou dan is het logisch dat ze uiteindelijk weggebombardeerd worden.

toch?
uiteraard, eigen schuld dikke bult...
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_40321515
quote:

[..]

toch?
Nou, als ze 1 werkende hersencel hadden was het slim geweest om gehoor te geven aan die oproep ja.

Ik blijf ook niet zitten als de gemeente zegt deze huizen te gaan slopen morgenochtend om 10:00 uur.
pi_40321523
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:51 schreef Incomplete het volgende:
De burger is wederom het slachtoffer. Foutje van Israel zoals ze zelf
ook toegeven. Triest.

Anderzijds mag je jezelf ook afvragen waarom daar gebombardeerd werd.
De reden van het IDF, er zouden vanuit dat gebied katoesja's afgevuurd worden,
is in mijn ogen plausibel.
dat er in de regio raketten afgevuurd wordt kan geen vrijbrief zijn om alles wat zich in de regio bevindt te bombarderen, zoals die vn post , 7 urr lang achtereen de omgeving bombarderen en als er dan een mortier valt op het complex: ja sorry het was een ongeluk

hoe dan ook katoesjas worden niet afgevuurd vanaf flatgebouwen en ik denk ook niet dat de hezbollah luchtafweergeschut had geplaatst op die flatgebouw, "ja maar er werd vanuit de regio geschoten" ja sorry hoor maar dan moet je echt beter richten, het probleem is dat het israel niet al te veel uitmaakt of er eventueel burgers worden getroffen, dit is gewoon een strafcampange tegen libanon, omdat ze de hezbollah niet hebben kunnen ontwapenen
-Rabia Al-Basri
pi_40321588
quote:

[..]

toch?
dat is de rechtvaardiging inderdaad , dat niet iedereen de middelen heeft om weg te gaan doet er dan natuurlijk ook niet toe
-Rabia Al-Basri
pi_40321590
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:35 schreef klez het volgende:

[..]

Ja lekker, alsof dat het enige punt is en je daarmee alles kan afwimpelen. Ik ga dit niet in een slachtoffer-count discussie maken, daar is te weinig betrouwbaar materiaal over geregistreerd. Het gaat mij juist om de geschifte denkwijze zodra men op het punt is aangekomen dat men oorlog wil gaan voeren voor 'iets'. Dus omdat Saddam een hekel had aan humaan beleid, en hij dus volgens jou de vijand was van de VS (ook al was daar geen directe aanleiding toe ondanks de leugencampagne over connectie's tussen Al Qaida etc), mag de VS een heel end dezelfde schurkentactieken hanteren en diezelfde grote aantallen slachtoffer-burgers maken in een oorlog die eigenlijk maar op 1 man gericht was. Dan ben je toch totaal niet geloofwaardig meer.

Dus omdat de Taliban een hekel had aan humaan beleid en zogenaamd cellen huisveste, is het okay hun 'aus te radieren' met daarbij een hele hoop onschuldige burgers mee te nemen. Ik vindt dat gewoon niet kunnen in deze nieuwe eeuw, en achterhaald denken. Gebasseerd op een gebrek aan de wil eruit te komen via normale wegen. Allemaal koppige mensen met eigen agenda's en belangen. Stel jij hebt een rare kronkel in je hoofd qua ideeen, die uitgeroeid moet worden, is het oke dat ik ook meteen je vader en moeder hun kop open sla, als direct betrokkenen ? Volgens jou wel, dat is nl inherent aan het oorlog voeren. Dat jij die kronkel geen kronkel vindt, is niet relevant voor de aggressor. Gewoon die kop inslaan, recht van de sterkste.
pi_40321633
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat er in de regio raketten afgevuurd wordt kan geen vrijbrief zijn om alles wat zich in de regio bevindt te bombarderen, zoals die vn post , 7 urr lang achtereen de omgeving bombarderen en als er dan een mortier valt op het complex: ja sorry het was een ongeluk

hoe dan ook katoesjas worden niet afgevuurd vanaf flatgebouwen en ik denk ook niet dat de hezbollah luchtafweergeschut had geplaatst op die flatgebouw, "ja maar er werd vanuit de regio geschoten" ja sorry hoor maar dan moet je echt beter richten, het probleem is dat het israel niet al te veel uitmaakt of er eventueel burgers worden getroffen, dit is gewoon een strafcampange tegen libanon, omdat ze de hezbollah niet hebben kunnen ontwapenen
Kom kom zeg. Er zijn al zat beelden geweest van die katoesjas die vanuit huizen, naast ziekenhuizen, vanuit tuinen en ga zo maar door afgevoerd werden. Het zal heus ook wel zo zijn geweest dat Hezbollah naast dat gebouw raketten heeft staan afvuren. En daarom is Hezbollah ook in 1e instantie verantwoordelijk. Het is net zoals met de Palestijnen die tussen kinderen gaan staan en dan gaan schieten:

pi_40321658
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:05 schreef LuukBes het volgende:

[..]

Dus omdat de Taliban een hekel had aan humaan beleid en zogenaamd cellen huisveste, is het okay hun 'aus te radieren' met daarbij een hele hoop onschuldige burgers mee te nemen. Ik vindt dat gewoon niet kunnen in deze nieuwe eeuw, en achterhaald denken. Gebasseerd op een gebrek aan de wil eruit te komen via normale wegen. Allemaal koppige mensen met eigen agenda's en belangen. .
En ik vind dat jij dan naief bent en denkt dat er met iedereen wel te praten is. Face it: sommige mensen willen niets anders als jou dood hebben en daar valt niet mee te praten.
  zondag 30 juli 2006 @ 14:08:56 #292
121310 venomsnake
El Saltador
pi_40321696
  • 14:52 Solana says EU working to reach immediate cease-fire in Lebanon (Reuters)
  • 14:51 EU`s Solana: Nothing can justify Qana attack (Reuters)
  • 14:47 Olmert orders that humanitarian aid be allowed to reach Qana (Reuters)
  • 14:46 Olmert expresses `deep sorrow` over bombing of Qana (Reuters)
  • 14:27 Syrian FM: U.S. rejection of immediate cease-fire `unacceptable` (Reuters)
  • 14:25 Halutz: IAF was unaware civilians were sheltering in a Qana building (Reuters)
  • 14:22 Arab League chief calls for international probe of Qana `massacre` (Reuters)

• "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      zondag 30 juli 2006 @ 14:09:46 #293
    70154 klez
    pi_40321718
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 14:05 schreef LuukBes het volgende:

Ik vindt dat gewoon niet kunnen in deze nieuwe eeuw, en achterhaald denken.
    Veel succes met realistisch worden.
    Ongetwijfeld, als de VS stopt met haar buitenlands beleid komt het wel goed.
    pi_40321719
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 14:06 schreef -IksRee- het volgende:

Kom kom zeg. Er zijn al zat beelden geweest van die katoesjas die vanuit huizen, naast ziekenhuizen, vanuit tuinen en ga zo maar door afgevoerd werden. Het zal heus ook wel zo zijn geweest dat Hezbollah naast dat gebouw raketten heeft staan afvuren. En daarom is Hezbollah ook in 1e instantie verantwoordelijk. Het is net zoals met de Palestijnen die tussen kinderen gaan staan en dan gaan schieten:
    ook al zou dat het geval zijn, als die katoesjas daar niet meer staan wat is het nut ervan om daar te gaan bombarderen?

heb je trouwens gezien hoe groot die krater is bij die flatgebouw? krijg de indruk dat het niet om een kleine installatie katoesjas gind, maar echt om het vernietigen van een heel gebouw
    -Rabia Al-Basri
    pi_40321801
    quote:
    Een vakkundig gemonteerde propaganda-video....
    Ik mis alleen Hezbollah, die vanuit de bergen op Israelische steden vuurt.
    pi_40321804
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 14:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

[quote]dat er in de regio raketten afgevuurd wordt kan geen vrijbrief zijn om alles wat zich in de regio bevindt te bombarderen, zoals die vn post , 7 urr lang achtereen de omgeving bombarderen en als er dan een mortier valt op het complex: ja sorry het was een ongeluk
    Volgens mij wordt er wel degelijk gekeken wat er beschoten wordt, al is het alleen
    al om beelden zoals we vandaag zien te voorkomen, maw dat de publieke opinie
    zich (nog) verder tegen Israel keert. Niet dat ze zich er veel van aantrekken maar toch,
    daar zitten de Israeli's ook niet op te wachten.

En de VN, tja..... Ik heb me al eerder afgevraagd waarom die daar nog zijn.
    Ze worden misbruikt, verwond en gedood en dat alles met de handen op de rug gebonden.
    Ze hadden die mensen al lang terug moeten trekken. Was een kwestie van tijd voordat
    daar slachtoffers zouden vallen.
      zondag 30 juli 2006 @ 14:13:07 #297
    103962 damian5700
    Pulp Fiction
    pi_40321823
    quote:

[..]

Heel fijn voor je dat je gedachten kan lezen, maar ik analyseer evengoed en kom tot een andere conclusie.
    Nasrallah had met de kidnapping verwacht dat Israël, net zoals in het verleden, in zou stemmen met een gevangenenruil. Hij is degene die gegokt heeft en niet voorzien heeft dat Israël ditmaal niet koos voor de ruil van twee (dode of levende) soldaten voor honderden terroristen.
    Bovendien is vlak na de niet door Israël geprovoceerde aanval van Hezbollah op Israëlische soevereine grond aan het licht gekomen dat Hezbollah beschikt over 13.000 raketten die zij op willekeurige civiele doelen af kan vuren. Dit arsenaal vormt een veiligheidsprobleem voor de staat Israël en de ambitie daartegen actie te ondernemen overstijgde de wens op een (veilige) terugkeer van de soldaten.
    quote:
    Dit conflict is té complex om het te vergelijken met sociale kwesties op het niveau van verwanten.

Echter in het Midden-Oosten heerst een cultuur waar het recht van de sterkste geldt. Totaal onvergelijkbaar met die cultuur in Nederland en Europa. Wanneer in Nederland mensenrechten geschonden worden is dat in een volstrekt andere gradatie dan in het Midden-Oosten; niet per definitie minder schrijnend.
    quote:
    Het ontmantelen van Hezbollah had natuurlijk meteen na de aanname van resolutie 1559 moeten voltrekken. De Fransen echter vonden dat in het belang van de democratiseringsproces in Libanon belangrijk Hezbollah ook in de politiek te betrekken en na de Syrische terugtrekking resulteerde dat in de uitbreiding van haar machtsbasis in het zuiden. Niet in de laatse plaats door de lobby en veto's van Hezbollah's parlementsleden en ministers.
    Hezbollah is ontstaan door de Israëlische bezetting van Libanon, maar na de terugtrekking (wat het einde van haar bestaansrecht impliceerde) in 2000 ontleent ze haar bestaansrecht aan het einde van Israëlische bezetting van Syrisch grondgebied; de Shebaa Farms, maar ook de eis op vrijlating van zulke figuren die in Israël hun straf uitzitten.
    quote:
    Dat is de taal die in het Midden-Oosten gesproken wordt. De Palestijnen hebben daar ook ervaring in. Ook zij waren dicht bij een oplossing voor hun conflict met Israël, maar Arafat koos destijds een andere weg.
    De draaiboeken van de Tweede Intifada lagen nog voor Sharon's bezoekje aan de Tempelberg al klaar.
    pi_40321830
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 14:07 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

En ik vind dat jij dan naief bent en denkt dat er met iedereen wel te praten is. Face it: sommige mensen willen niets anders als jou dood hebben en daar valt niet mee te praten.
    Libanon wil al tijden praten, geen gehoor, Israel wil eerst karwei afmaken. Vredesproces met de Palestijnen en de Roadmap to peace : Israel zet het in de ijskast en vind telkens wel een reden niet aan tafel te gaan. De Taliban wou praten, zelfs over uitlevering van Bin Laden (Bush wimpelde het af en wou wraak). En Saddam wou praten voor de deadline verstreek, en werd weggehoond. Het is allemaal niet of nauwelijks geprobeerd. Dat leert mij dat onschuldig leven geen cent waard is voor die betrokken mensen.

Het punt is, als je er niet uit wil komen, dan kom je er idd niet uit. Als je zo graag oorlog voert en er belang bij hebt, zul je altijd een reden vinden om het te doen. Dus ja, je hebt gelijk, met sommige mensen valt niet mee te praten, en Bush en Israel zijn goeie voorbeelden.
    pi_40321856
    quote:
    Op zondag 30 juli 2006 14:12 schreef manhattan het volgende:

[..]

Een vakkundig gemonteerde propaganda-video....
    Ik mis alleen Hezbollah, die vanuit de bergen op Israelische steden vuurt.
    israelische steden kan je in dit conflict moeilijk vergelijken met libanesche steden
    -Rabia Al-Basri
    pi_40321898
    Ik heb CNN nog nooit zo kritisch gezien op Israel.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')