Dat suggereert Israel, maar volgens verslaggevers ter plaatse is dat niet waar.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:57 schreef klez het volgende:
[..]
Of heeft Hezbollah er iets mee te maken, dat die mensen daar nog zaten?
Schuilkelder? Als ik de (nederlandse) berichtgeving zo zie lijkt het om een appartementecomplex te gaan waar een boel vluchtelingen zaten. Even erg, daar niet van.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:54 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Die mensen dachten dat ze in de enige schuilkelder in Qana wel veilig zaten..
Mwah, ik denk dat het in ditgeval wel zo simpel zat als [...eeehhh bovenstaande] zegt. De middelen om te vluchten evenals de route zelf liggen natuurlijk flink in puin. Maar Hezbollah zou Hezbollah niet zijn als ze daar dankbaar gebruik van maken.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:57 schreef klez het volgende:
Of heeft Hezbollah er iets mee te maken, dat die mensen daar nog zaten?
Maar die waren er wel. Maar die zijn opgelost sinds Egypte heeft beloofd normaal te doen en sindsdien hebben beide landen goede betrekkingen. Hezbollah echter houdt zich aan geen enkel bestand...quote:Op zondag 30 juli 2006 12:33 schreef Nyrem het volgende:
[..]
volgens mij zijn er geen problemen met Egypte dus dat doet niet echt terzake
Volgens mij zat er een kelder onder dat complex, het gebouw is óp die schuilkelder ingestort.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:02 schreef kratovsk het volgende:
Schuilkelder? Als ik de (nederlandse) berichtgeving zo zie lijkt het om een appartementecomplex te gaan waar een boel vluchtelingen zaten. Even erg, daar niet van.
Simpel: ze hadden zich de afgelopen 6 jaar aan het bestand moeten houden. Israel heeft dat gedaan, Hezbollah bleef het dagelijks verbreken door raketten te schieten.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:25 schreef Nyrem het volgende:
[..]
Hoe kan Hezbollah het geweld van Israël voorkomen?
Hadden ze maar weg moeten gaan, zegt Israël. Schuld van Hezbollah, zegt Israël. Hadden die Bosniërs en Hoetoe's en Afrikaanse Soedanezen en Cambodjaanse intellectuelen ook maar moeten doen. Eigen schuld, denk ik.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:04 schreef elcastel het volgende:
[..]
Volgens mij zat er een kelder onder dat complex, het gebouw is óp die schuilkelder ingestort.
Ik weet niet of dat de reactie van Israël is. Ik reken het vooral de Hezbollah aan dat ze elke keer tussen de bevolking kruipen als ze worden aangevallen. De vraag is dan of je als Israël zijnde elke keer je verlies moet nemen, of maar een keer moet doorstoten. Best cru.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:06 schreef Monidique het volgende:
Hadden ze maar weg moeten gaan, zegt Israël. Schuld van Hezbollah, zegt Israël. Hadden die Bosniërs en Hoetoe's en Afrikaanse Soedanezen en Cambodjaanse intellectuelen ook maar moeten doen. Eigen schuld, denk ik.
Welnee joh, Dominique heeft gelijk, dat weet je toch.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:08 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat de reactie van Israël is. Ik reken het vooral de Hezbollah aan dat ze elke keer tussen de bevolking kruipen als ze worden aangevallen. De vraag is dan of je als Israël zijnde elke keer je verlies moet nemen, of maar een keer moet doorstoten. Best cru..
Ik vraag me dan altijd af of Israël alleen bij Libanon heeft aangeklopt van 'los je porbleem op, anders doen wij het' of dat ze hebben aangeboden het samen aan te pakken. Al vrees ik het eerste, misschien had het tweede iets meer opgelost (zal wel weer onmogelijk zijn).quote:Op zondag 30 juli 2006 13:05 schreef -IksRee- het volgende:
Simpel: ze hadden zich de afgelopen 6 jaar aan het bestand moeten houden. Israel heeft dat gedaan, Hezbollah bleef het dagelijks verbreken door raketten te schieten.
Doe het maar lekker zo af. Je gelul dat Israël zich aan een of ander staakt-het-vuren heeft gehouden is gewoon... gelul. Je lult. Niet alleen nu, maar ook vaker. Om even duidelijk te maken, Israël heeft bomaanslagen gepleegd op Hezbollah-leiders en onlangs is er nog een spionagenetwerk opgedoekt in Beiroet.quote:
Ja, dat heb je heel goed, Raymond.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:09 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Welnee joh, Dominique heeft gelijk, dat weet je toch.
Nee, het is geen gelul. Israel heeft zich teruggetrokken zoals beloofd en welke concessie heeft Hezbollah gedaan? 0,0.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Doe het maar lekker zo af. Je gelul dat Israël zich aan een of ander staakt-het-vuren heeft gehouden is gewoon... gelul. Je lult. Niet alleen nu, maar ook vaker. Om even duidelijk te maken, Israël heeft bomaanslagen gepleegd op Hezbollah-leiders en onlangs is er nog een spionagenetwerk opgedoekt in Beiroet.
Ooit in een schuilkelder ether-TV of radio proberen te ontvangen, danwel je mobiele telefoon proberen te gebruiken. Geen ontvangst. The poor guys maybe didn't know what was coming.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:52 schreef klez het volgende:
[..]
Waarom zaten die mensen daar nog als Israel gewaarschuwd heeft van tevoren dat er een aanval zou plaatsvinden?
Dit is een vraag, geen "vergoeilijking van de aanval".
Hezbollah is een terreurorganisatie, ook volgens de EU, wist je dat al? Kennelijk vind jij dat Israël en Hezbollah gelijkwaardig zijn. Ik vind van niet.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:14 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee, het is geen gelul. Israel heeft zich teruggetrokken zoals beloofd en welke concessie heeft Hezbollah gedaan? 0,0.
Ja, dat spionagenetwerk zal wel de hele dag hebben zitten krijten ofzo.quote:En oeh.... een spionagenetwerk... nou, dat is echt een overtreding van het staakt het vuren. Geen enkel land heeft spionen in andere landen. Aanvallen dat Belgie, zeg ik je.
Ik ook niet. Maar ik vind wel dat Israel Hezbollah mag uitschakelen. Het lijkt er nu alleen op dat ze zich misrekend hebben in de oorlogsvoering van de tegenstander. Net zoals de Amerikanen in Irak.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hezbollah is een terreurorganisatie, ook volgens de EU, wist je dat al? Kennelijk vind jij dat Israël en Hezbollah gelijkwaardig zijn. Ik vind van niet.
Nee, Hezbollah is volgens de EU geen terreurorganisatie, wist je dat al?quote:Op zondag 30 juli 2006 13:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Hezbollah is een terreurorganisatie, ook volgens de EU, wist je dat al?
Verder had de Libaneze regering Hezbollah in toom moeten houden, maar dat kunnen en willen ze niet. Tja, dan moet Israel het wel zelf doen. Maar jij kan nu wel je schoolplein 'zij begonnen' verhaaltjes erop los laten maar in de realiteit daar schoten Hezbollah om de haverklap raketten op Israelische steden af. Wat verwacht je dan? Oh eh.. nou Hezbollah is een terreurorganisatie en wij niet dus we doen maar niets hoor.quote:De Hezbollah wordt door Israël, de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Canada als een terroristische organisatie gezien. De Europese Unie doet dit niet, maar beschouwt wel Imad Mugniyah (Hezbollah's hoogste Inlichtingenofficier) als terrorist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |