Dat ligt grotendeels aan Europa zelf. Er zijn genoeg mensen in het Midden-Oosten en daarbuiten die op een Europees geluid zitten te wachten.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:30 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het is niet echt triest. De enige die Israël in kan tomen is Amerika, dat is al decennia zo. Europa heeft daar geen invloed. Zo is het.
Valt best mee. Alleen de uitvoering rammelt nogal eens.quote:Helaas gebruiken ze het sinds de Idiot-in-Chief op een zodanige wijze dat men zowat echt nog gaat geloven dat ze, de semi-stalinisten in Washington, ons daadwerkelijk de Eindtijd nu willen gunnen.
No shit.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:33 schreef klez het volgende:
Valt best mee. Alleen de uitvoering rammelt nogal eens.
quote:Op zondag 30 juli 2006 11:31 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja. Alleen Arabieren. Arabieren zijn tof. Joden zijn niet zo dope.
Van het AD.quote:Olmert: Inwoners Qana waren gewaarschuwd
QANA - De inwoners van het dorp Qana in Zuid-Libanon waren gewaarschuwd weg te gaan voordat Israël luchtaanvallen op de plaats zou uitvoeren. Dat zei de Israëlische premier Ehud Olmert zondag na de luchtacties op Qana, waardoor tientallen mensen om het leven kwamen.
Israël heeft opnieuw tientallen doelen in het zuiden van Libanon onder vuur genomen. Een aanval op een gebouw in de plaats Qana kostte aan tientallen mensen het leven.
Olmert zei dat geen bevel was gegeven om te schieten op burgers. ,,We hebben geen beleid om onschuldige mensen te doden'', aldus de premier. Olmert stelde dat de militante Libanese beweging Hezbollah vanuit Qana en de nabije omgeving honderden raketten heeft afgevuurd.
Eerder op de dag liet Olmert weten dat Israël geen haast maakt om een bestand te bereiken. Hij zei dat ,,het diplomatieke proces nog moet rijpen'' en dat ook nog tijd nodig is voor het voorbereiden van de komst van een internationale troepenmacht.
51 burgers
Door een Israëlische luchtaanval op een gebouw in de plaats Qana in Zuid-Libanon in de nacht van zaterdag op zondag zijn zeker 51 burgers gedood. Onder hen zijn 22 kinderen. Dat heeft Salam Daher, hoofd van de reddingsdiensten in het gebied, zondag laten weten.
In het getroffen gebouw van drie verdiepingen waren ongeveer honderd mensen aanwezig. Onder hen waren families die voor de Israëlische bombardementen uit hun dorpen waren gevlucht. Volgens getuigen zijn bij de luchtaanval ook verscheidene andere gebouwen in Qana verwoest of beschadigd.
Dertig doelen
Israëlische gevechtsvliegtuigen en artillerie hebben zondag, de negentiende dag van gevechten tegen Hezbollah-strijders, de Zuid-Libanese plaats Khaim gebombardeerd. Dat hebben Libanese veiligheidsbronnen gemeld. In totaal viel de luchtmacht volgens Israëlische media dertig doelen aan in zuidelijk Libanon.
De Libanese premier Fouad Siniora eist een onmiddellijk bestand tussen Israël en de militante [Libanese beweging Hezbollah. Pas na een staakt-het-vuren wil Libanon deelnemen aan vredesbesprekingen. Dat zei Siniora zondag in een reactie op Israëlische bombardementen op de Libanese plaats Qana. Siniora sprak van ,,oorlogsmisdaden'' door Israël. Hij eiste een internationaal onderzoek naar de ,,massamoorden'' in Libanon.
Oóó. Niets aan het met bloed besmeurde, ingewanden behangen, in hersenen gedoopte, in een feest van kinderarmpjes en kinderbeentjes gezellig ronddansende, lachende soldaten, toeters om de overwinning, vuurpijlen als teken van vrede, men drinkt het bloed van de gedode hezbollahpeuters, Libanezen en Israëliërs, samen zo vrolijk, handje dus.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:38 schreef LuukBes het volgende:
QANA - De inwoners van het dorp Qana in Zuid-Libanon waren gewaarschuwd weg te gaan voordat Israël luchtaanvallen op de plaats zou uitvoeren. Dat zei de Israëlische premier Ehud Olmert zondag na de luchtacties op Qana, waardoor tientallen mensen om het leven kwamen.
Kijken of ze nu ook Baklava uitdelen in de straten van Beiroet zoals wanneer in Haifa onschuldige slachtoffers vallen.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:41 schreef Monidique het volgende:
[..]
Oóó. Niets aan het met bloed besmeurde, ingewanden behangen, in hersenen gedoopte, in een feest van kinderarmpjes en kinderbeentjes gezellig ronddansende, lachende soldaten, toeters om de overwinning, vuurpijlen als teken van vrede, men drinkt het bloed van de gedode hezbollahpeuters, Libanezen en Israëliërs, samen zo vrolijk, handje dus.
Zonder meer. D-Day, daar werd ook feestelijk kennis van genomen in Berlijn.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:45 schreef klez het volgende:
[..]
Kijken of ze nu ook Baklava uitdelen in de straten van Beiroet zoals wanneer in Haifa onschuldige slachtoffers vallen.
quote:Op zondag 30 juli 2006 10:37 schreef lionsguy18 het volgende:
De schuld van het conflict ligt bij Hizbollah.
Dus nu niet treuren om het aantal doden.
Ze hebben het over zichzelf afgeroepen.
Wie is er hier por-Hezbollah ? En wat doe jij hier als je geen kwaad over Israël (én Hezbollah) wilt aanhoren ?quote:Op zondag 30 juli 2006 11:27 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik heb helemaal geen zin om met pro Hizbollah idioten ter discussieren.
Ik zou zeggen toon je solidair en trek je burka aan.
Daar was toch een term voor, die vergelijkingen met WO2?quote:Op zondag 30 juli 2006 11:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zonder meer. D-Day, daar werd ook feestelijk kennis van genomen in Berlijn.
Ja. Und?quote:Op zondag 30 juli 2006 11:47 schreef klez het volgende:
[..]
Daar was toch een term voor, die vergelijkingen met WO2?
Ik denk dat het anders had moeten worden opgelost, maar dan moet men wel over de situatie wíllen praten. Daar dat kennelijk niet kan, is dit kennelijk nodig, zoals ik al eerder zei. Maar ik heb niet het idee dat het er beter op wordt en ik zie voorlopig nog geen eind aan die tunnel.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:29 schreef Jalu het volgende:
Gezien de underdog positie van het land is dat natuurlijk ook wel voor te stellen; als ze niet (buiten?)proportioneel reageren dan loopt het hele Midden Oosten ze met veel plezier onder de voet.
Niets. Ik vroeg me alleen af wat de term ook al weer was. Ik maak ze zelf ook graag, die vergelijkingen.quote:
De oplossing is duidelijk. Maar Europa zal wel weer niet over de brug komen.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:49 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik denk dat het anders had moeten worden opgelost, maar dan moet men wel over de situatie wíllen praten. Daar dat kennelijk niet kan, is dit kennelijk nodig, zoals ik al eerder zei. Maar ik heb niet het idee dat het er beter op wordt en ik zie voorlopig nog geen eind aan die tunnel.
Nu ja, dat kun je Europa aanrekenen, maar wat kunnen die er precies aan doen dan ? Volgens mij ligt het probleem volledig in het MO, niet in Europa, niet in de VS.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:50 schreef klez het volgende:
De oplossing is duidelijk. Maar Europa zal wel weer niet over de brug komen.
Nou ja. Het zou sowieso Beiroet vergelijken met Berlijn, Hezbollah met nazi's, sympathisanten met collaborateurs en het moge bekend zijn dat ik, hoewel geen overtuigd aanhanger van de sji'ietische militie op z'n zachtst gezegd, niet van mening ben dat het hier de democratische bevrijding van de vuige nazimoslimbeesten betreft. Oftewel, een snelle overpeinzing moet al duidelijk maken dat het hier uiteraard niet zo'n vergelijikng, in zo'n geval, gemaakt wordt. Duidelijk.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:50 schreef klez het volgende:
[..]
Niets. Ik vroeg me alleen af wat de term ook al weer was. Ik maak ze zelf ook graag, die vergelijkingen.
Goh. Vreemd dat juist in die regio heel vaak onschuldigen, ook baby's, worden opgeblazen door diegenen die nu het hardst roepen over hoe schandalig Israel wel niet zich gedraagt.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:48 schreef LuukBes het volgende:
Kwestie van tijd dat Syrie zich er mee gaat bemoeien. Men houdt niet zo van babykillers in die regio.
het enige wat je zegt is dat Israel zich inhoudt. Maar je zegt niet hoe Israel een einddoel ziet. Maar je suggereert dat Israel zich wel eens niet zou gaan inhouden en voor een endlosung kan gaan. Want dat is de implicatie.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:09 schreef klez het volgende:
[..]
Jij begrijpt er iig ook weinig van. Als Israel dat wilde bestond het Palestijnse probleem allang niet meer; dan hadden ze een voorbeeld aan hun Arabische broeders genomen.
Black September in Jordan
Navo macht rondom Israel zodat de problemen uitgepraat kunnen worden zonder voortdurende geweldsescalaties. Iedereen is het er wel over eens dat er geen Amerikaanse troepen in die macht moeten zitten. Dè kans voor Europa om te laten zien dat zij ook verantwoordelijkheid kan nemen zonder altijd naar Amerika te kijken. Hoe dan ook, Europa is niet verantwoordelijk voor het geweld maar staat wel aan de wortels van de inrichting van het Midden-oosten.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:52 schreef elcastel het volgende:
[..]
Nu ja, dat kun je Europa aanrekenen, maar wat kunnen die er precies aan doen dan ? Volgens mij ligt het probleem volledig in het MO, niet in Europa, niet in de VS.
Een soort Neutral Zone rondom Israel? Maar dan los je nog het interne probleem met de Palestijnen niet op...quote:Op zondag 30 juli 2006 11:56 schreef klez het volgende:
[..]
Navo macht rondom Israel zodat de problemen uitgepraat kunnen worden zonder voortdurende geweldsescalaties. Iedereen is het er wel over eens dat er geen Amerikaanse troepen in die macht moeten zitten. Dè kans voor Europa om te laten zien dat zij ook verantwoordelijkheid kan nemen zonder altijd naar Amerika te kijken. Hoe dan ook, Europa is niet verantwoordelijk voor het geweld maar staat wel aan de wortels van de inrichting van het Midden-oosten.
Geeft wel weer hoe die lui denken.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:56 schreef venomsnake het volgende:
Sky: Hamas vows to retaliate the Israeli attack on Qana.
Shit, echt wel. Vergelding? Wat een barbaren! Onwesters, onvrij, onmenselijk! Onmensen, dat is duidelijk. Ze moeten dood. Nee, niet dood, dood gaan mensen, ze moeten vernietigd worden, uitgewist.quote:
Zoals ik schrijf: dat biedt de mogelijkheid tot.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:57 schreef Jalu het volgende:
[..]
Een soort Neutral Zone rondom Israel? Maar dan los je nog het interne probleem met de Palestijnen niet op...
Ik vond 'm redelijker voordat je 'm bewerkte.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:59 schreef Monidique het volgende:
[..]
Shit, echt wel. Vergelding? Wat een barbaren! Onwesters, onvrij, onmenselijk! Onmensen, dat is duidelijk. Ze moeten dood. Nee, niet dood, dood gaan mensen, ze moeten vernietigd worden, uitgewist.
Ah, ik vond 'm wat kracht missen.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:00 schreef klez het volgende:
[..]
Ik vond 'm redelijker voordat je 'm bewerkte.
Maar waarom zou Europa die verantwoordelijkheid wíllen nemen, los van je laatste deel, wat natuurlijk helemaal waar is. De VS heeft er inderdaad niets te zoeken, maar voor Europa is het ook niet het makkelijkste punt om aan te pakken, gezien hun eigen oost-west incidentjes in eigen land.quote:Op zondag 30 juli 2006 11:56 schreef klez het volgende:
Navo macht rondom Israel zodat de problemen uitgepraat kunnen worden zonder voortdurende geweldsescalaties. Iedereen is het er wel over eens dat er geen Amerikaanse troepen in die macht moeten zitten. Dè kans voor Europa om te laten zien dat zij ook verantwoordelijkheid kan nemen zonder altijd naar Amerika te kijken. Hoe dan ook, Europa is niet verantwoordelijk voor het geweld maar staat wel aan de wortels van de inrichting van het Midden-oosten.
Ah, wat lief. Dat maakt het vermoorden van Libanese kinderen door Amerikaanse bommen, die met spoed zijn geleverd aan Israël, meteen goed. Wat een gevoel heeft die vrouw. Bedroefd! Wel vreemd, bedroefd zijn om terroristen, maar dat zal de nieuwe PR-campagne van het Kremlin wel zijn.quote:De Amerikaanse minister Rice zei bedroefd te zijn over de luchtaanval.
Precies. Ze hebben er geen fuck mee te maken, denken er alleen een slaatje uit te kunnen slaan voor hun "vernietig Israel" campagne.quote:
Duidelijk. Maar het blijft jammer. En wij zijn Europeanen; bescheidenheid past ons als we de pogingen van de VS beoordelen om positie te nemen in dit conflict. Zelf bakken we er niets van en leveren óók geld en wapens aan de strijdende partijen.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:01 schreef elcastel het volgende:
[..]
Maar waarom zou Europa die verantwoordelijkheid wíllen nemen, los van je laatste deel, wat natuurlijk helemaal waar is. De VS heeft er inderdaad niets te zoeken, maar voor Europa is het ook niet het makkelijkste punt om aan te pakken, gezien hun eigen oost-west incidentjes in eigen land.
Natuurlijk kan Europa er het beste heen en het zou een mooie kans zijn om te laten zien 'hoe ver' Europa is, maar stiekum weten we allemaal wel dat we hier helemaal niet ver zijn en dat het nooit een daadkrachtige macht zal worden daar. Duitsland heeft al aangegeven niet deel te willen nemen meen ik, evenals Nederland, Frankrijk krijgt er een intern probleem bij als ze gaan.
Wie moet je er heen sturen ? Spanje ? Polen ? Italië ? Turkije ? Ik zie het niet zo 1-2-3 gebeuren eigenlijk.
Schrijft iemand die Israel wil laten afdrijven in zee.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:07 schreef LuukBes het volgende:
Dit is toch een belachelijk circus met stuk voor stuk infantiele mensen die de volwassenheid in denken nog niet eens benadert hebben.
Is wel de oplossing. Afdrijven is niet afzinken he...quote:Op zondag 30 juli 2006 12:10 schreef klez het volgende:
[..]
Schrijft iemand die Israel wil laten afdrijven in zee.![]()
Gezien Israel deze onzin niet begonnen is, lijkt het me duidelijk dat ze zichzelf moeten kunnen verdedigen. Je kunt het de VS niet kwalijk nemen dat ze een bondgenoot daarmee helpen, ongeacht hoe extreem Israel dat "recht tot zelfverdediging" toepast.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:04 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ah, wat lief. Dat maakt het vermoorden van Libanese kinderen door Amerikaanse bommen, die met spoed zijn geleverd aan Israël, meteen goed. Wat een gevoel heeft die vrouw. Bedroefd! Wel vreemd, bedroefd zijn om terroristen, maar dat zal de nieuwe PR-campagne van het Kremlin wel zijn.
Natuurlijk wel, voor zulke zaken hebben we the Dutch toch?quote:Op zondag 30 juli 2006 12:12 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Is wel de oplossing. Afdrijven is niet afzinken he...
Maak er maar een autonoom eiland van. Is meteen landje-pik gezeik afgelopen. En voor het geval dat je denkt dat ik serieus was of ben : nee dat is niet realistisch utivoerbaar.
Logischquote:Op zondag 30 juli 2006 12:01 schreef Nyrem het volgende:
30 Juli 2006 11:45
Libanezen bestormen VN-kantoor
Honderden woedende Libanezen hebben in Beirut het kantoor van de Verenigde Naties bestormd. Zij hebben vlaggen van de VN en van de Verenigde Staten verbrand. De woede-uitbarsting volgde op de Israelische aanval op Qana.
Bullshit.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:13 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Gezien Israel deze onzin niet begonnen is
Ja, dat lijkt mij ook heel duidelijk. Laten ze dat dan eens doen, in plaats van het naar de filistijnen schieten van heel Libanon.quote:, lijkt het me duidelijk dat ze zichzelf moeten kunnen verdedigen.
O, je kunt het Amerika héél goed kwalijk nemen dat ze versneld bommen leveren aan een oorlogszuchtige bondgenoot.quote:Je kunt het de VS niet kwalijk nemen dat ze een bondgenoot daarmee helpen, ongeacht hoe extreem Israel dat "recht tot zelfverdediging" toepast.
Nee, maar dat is ook goed. De enige jood...quote:Daarnaast is wapenhandel gewoon handel, ik hoor je ook niet over de leveranciers van de Katyusha's die met honderden per dag gericht op burgerdoelen regenen.
Verrek. Het poldermodel uit de kast halen, en inpolderen. Markerwaard II, The Jew Story.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, voor zulke zaken hebben we the Dutch toch?
Uhm, hoe kom je erbij dat Israel deze oorlog is begonnen? En ben je even vergeten dat sinds (en ook wel eens daarvoor trouwens) het begin al duizenden hezbollah raketten bewust zijn afgevuurd op Israelische burgerdoelen?quote:Op zondag 30 juli 2006 12:13 schreef ilona-scuderia het volgende:
Wat een gruwelijke beelden weer van die dode kinderen die weggedragen worden, ik snap nog steeds niet waarom Israël die oorlog is begonnen en door de gruwelijke raketaanval van afgelopen nacht hebben ze het helemaal verpest, echt een weerzinwekkende misdaad...
Moet Hezbollah zich maar eens over gaan geven, de Libaneze regering haar rechten in het zuiden uit gaan oefenen en Iran stoppen met wapens en geld aan Hezbollah te geven.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij ook heel duidelijk. Laten ze dat dan eens doen, in plaats van het naar de filistijnen schieten van heel Libanon.
Jazeker wel als je moeder/familie net gedood is door israelisch oorlogsgeweld/misdaden.quote:
De oplossing ligt voor handen, inderdaad. Maar goed, ik hoef natuurlijk niet uit te leggen dat oorlogsmisdaden niet kunnen worden goedgepraat door het stugge karakter van De Vijand.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:20 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Moet Hezbollah zich maar eens over gaan geven, de Libaneze regering haar rechten in het zuiden uit gaan oefenen en Iran stoppen met wapens en geld aan Hezbollah te geven.
Stopt Amerika dan ook met de 3.5 miljard dollar steun (voornamelijk wapens) aan Israël?quote:Op zondag 30 juli 2006 12:20 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Moet Hezbollah zich maar eens over gaan geven, de Libaneze regering haar rechten in het zuiden uit gaan oefenen en Iran stoppen met wapens en geld aan Hezbollah te geven.
quote:
Oh, verlicht ons, hoe anders kan Israel verdere agressie van Hezbollah voorkomen? Voorover bukken en het in de reet nemen elke keer dat die gekken de held willen uithangen?quote:[..]
Ja, dat lijkt mij ook heel duidelijk. Laten ze dat dan eens doen, in plaats van het naar de filistijnen schieten van heel Libanon.
Ik niet.quote:[..]
O, je kunt het Amerika héél goed kwalijk nemen dat ze versneld bommen leveren aan een oorlogszuchtige bondgenoot.
Ik heb geen idee wat je hiermee bedoelt, althans, dat hoop ik.quote:[..]
Nee, maar dat is ook goed. De enige jood...
Hoe kan Hezbollah het geweld van Israël voorkomen? Voorover bukken...bla bla blaquote:Op zondag 30 juli 2006 12:24 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
[..]
Oh, verlicht ons, hoe anders kan Israel verdere agressie van Hezbollah voorkomen? Voorover bukken en het in de reet nemen elke keer dat die gekken de held willen uithangen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |